SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Vaccinatiestatus lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken noch je daar veilig bij te wanen, zeker niet wanneer er sprake is van een kwetsbaarheid. Kortom, exit met de zorg(en) tenzij je de zorg nodig hebt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mij maakt het helemaal niets uit of anderen gevaccineerd zijn, aangezien ik dat zelf wel ben. Dan hoef ik me toch geen zorgen meer te maken? Gevaccineerden kunnen het virus sowieso ook nog verspreiden, dat is allang bewezen.
Overigens ken ik maar twee mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren, maar die zijn er ook van overtuigd dat de hele pandemie een vooropgezet plan is om een totalitaire staat te stichten ofzo.
De eigen protectie zit vooral tussen de oren. Vaccinatie beschermd niet tegen infectie etc.etc.
Beter is af te vragen wat het wel doet en of dat, gezien de eigen status, dan van toepassing is. Vaccins veroorzaken een reservoirtje aan antilichamen. In geval van infectie, wordt de kans kleiner dat die uit de hand loopt wat bij bij kwetsbare mensen in 1-2% van de gevallen kan uitmonden op gevolgen.
Het blijft wel geniaal hoe de farmaceutische industrie en kakelende medici die daar achteraan hobbelen, de normale weerstand en immuniteit die reeds hebben (opgebouwd) weet te claimen als haar beschermend succes."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Tuurlijk, maar je bent het toch met me eens dat er grenzen zitten aan hoe je dat doet? Iemand opjagen als volksvijand nummer één is toch wel een bijzondere vind ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, het nadeel van het Australische beleid is, zoals ook al door @:miss_sly gezegd, dat iedere besmetting een potentiële katalysator kan worden voor verschrikkelijke toestanden. In dat licht bezien snap ik dat ze vanuit hun strategie alles op alles zetten om een persoon als deze te pakken.![]()
Vanuit ons perspectief? Ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je bent het toch met me eens dat er grenzen zitten aan hoe je dat doet? Iemand opjagen als volksvijand nummer één is toch wel een bijzondere vind ik.
Vanuit hun perspectief? Nee. Dit is volledig in lijn met wat ze tot nu toe gedaan hebben.
Verder lijken me dit ook vooral stuiptrekkingen van een land dat zich nu realiseert dat hun strategie niet meer werkt, omdat de hoeveelheid besmettingen te hoog is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dan nog vind ik het treurig dat een modern, westers land naar zulke heftige, bijna fascistoïde handhavingstools grijpt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief? Ja.
Vanuit hun perspectief? Nee. Dit is volledig in lijn met wat ze tot nu toe gedaan hebben.
Verder lijken me dit ook vooral stuiptrekkingen van een land dat zich nu realiseert dat hun strategie niet meer werkt, omdat de hoeveelheid besmettingen te hoog is.![]()
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest bizarre. Een democratisch westers land grijpt naar middelen die landen als Wit-Rusland niet schuwen. Op 't moment dat Wit-Rusland het doet is het schandalig, maar als Australië het doet is het (voor veel mensen) goed indambeleid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief? Ja.
Verder lijken me dit ook vooral stuiptrekkingen van een land dat zich nu realiseert dat hun strategie niet meer werkt, omdat de hoeveelheid besmettingen te hoog is.![]()
Goed gezegd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest bizarre. Een democratisch westers land grijpt naar middelen die landen als Wit-Rusland niet schuwen. Op 't moment dat Wit-Rusland het doet is het schandalig, maar als Australië het doet is het (voor veel mensen) goed indambeleid.![]()
Hier al mensen aan t rennen voor die booster?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 01:47 schreef Za het volgende:
"Most vulnerable population are the ones who received two vaccin doses"
[ twitter ]![]()
Fauci ziet het normaal dit jaar niet meer zitten.....Arme Biden.... haastig met nog een week een verloren oorlog afronden om dan in het zicht van zijn schapen, bruut wakker geschud te worden dat er shit op de hoek ligt.quote:bron: cnn The warning by the government's top infectious diseases expert, Dr. Anthony Fauci, that the crisis won't be under control until spring of next year -- and even then, it will need most American vaccine skeptics to change their minds -- came as a severe jolt to a weary nation.
... ....
"You have the possibility of the virus continuing to circulate, mutating -- forming more variants and getting us back into another situation similar to or worse than Delta," Fauci told Cooper.
.... ....
"You are not a horse. You are not a cow," the FDA said, in a tweet that boggled the mind but summed up the country's gaping political divisions over the crisis.
En dan op voorspraak van Pfizer laten besluiten dat het experimentele vaccin een goedgekeurde status krijg als preventief middel. Wellicht helpt dat mensen overtuigen dat het geen schapen zijn.
"This message has been approved by the FDA΅ (Foundation for Democracy in Africa America Australia)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wordt tijd dat het in de Supermarkt komt, prikken kan je ook zelf... toch ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hier al mensen aan t rennen voor die booster?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ze hebben een lange geschiedenis van ziektes buiten de deur houden, daar zijn ze heel fel in.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het treurig dat een modern, westers land naar zulke heftige, bijna fascistoïde handhavingstools grijpt.![]()
Koopmans kwam braaf met mondkapje én oogkapjes aan in China en verzocht de Chinezen of ze haar aub wilden vertellen wanneer de kapjes af mochten, uiteindelijk heeft ze ze pas op de terugvlucht afgedaan...quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Koopmans zou de oorsprong nog niet kunnen vinden als ze over de reageerbuis struikelt. Die heeft alleen gezien wat ze van de Chinezen mocht zien.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Benieuwd wanneer men ook hier een andere exit strategie gaat bedenken.quote:Bron: artsencollectief-23aug21
Professor Andrew Pollard geeft vaccin-falen toe, noemt groepsimmuniteit onhaalbaar
Soms tref je een juweeltje van gezond verstand. In deze korte (1:41 minuten) clip geeft professor Andrew Pollard, hoofd van de Oxford Vaccine Group toe dat mensen ondanks vaccinatie nog steeds geïnfecteerd raken met het coronavirus SARS-CoV-2. Het virus zal in de toekomst nieuwe varianten ontwikkelen, die volgens hem nog beter dan de huidige varianten in staat zullen zijn om gevaccineerde mensen te besmetten. Naar zijn mening is het onhaalbaar om groepsimmuniteit te bereiken met corona vaccinaties.
Of men nu wilt of niet, zal het moeten om uit de zorg te komen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
truequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wordt tijd dat het in de Supermarkt komt, prikken kan je ook zelf... toch ?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hier al mensen aan t rennen voor die booster?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Pfizer names former FDA chief Scott Gottlieb to its board
https://www.reuters.com/article/us-pfizer-board-idUSKCN1TS36L
Handig die revolving doors.![]()
Verschil is wel dat in Australië er feitelijk ook goed ingedamd is. In Wit-Rusland zijn ze gewoon gestopt met registreren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest bizarre. Een democratisch westers land grijpt naar middelen die landen als Wit-Rusland niet schuwen. Op 't moment dat Wit-Rusland het doet is het schandalig, maar als Australië het doet is het (voor veel mensen) goed indambeleid.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Maar zo makkelijk gaat het dus blijkbaar. Je land zodanig manipuleren dat men het normaal gaat vinden dat dergelijke acties binnen het beleid passen. Vergelijkingen met wo2 zijn in dit hele coronaverhaal uiteraard ongepast, maar ook in dat soort situaties zag je hoe relatief makkelijk je een land mee krijgt in barbaarse dingen. Je kunt je het op voorhand niet voorstellen (zo zullen de Aussies er vorig jaar ook over gedacht hebben als je ze dit verteld had), maar met verloop van tijd lijken de meest gekke dingen te kunnen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het treurig dat een modern, westers land naar zulke heftige, bijna fascistoïde handhavingstools grijpt.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Hoe besmettelijk is een gevaccineerde eigenlijk in vergelijking met een niet-gevaccineerde? Als dat boven de 1/R ligt met R de kale reproductiewaarde, dan lijkt groepsimmuniteit mij bijna onhaalbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer men ook hier een andere exit strategie gaat bedenken.
Of men nu wilt of niet, zal het moeten om uit de zorg te komen.I'll give you something to do![]()
Op teletekst stond laatst dat het met de deltavariant nauwelijks uit lijkt te maken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe besmettelijk is een gevaccineerde eigenlijk in vergelijking met een niet-gevaccineerde?![]()
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op teletekst stond laatst dat het met de deltavariant nauwelijks uit lijkt te maken.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
De transmissie moet in ieder geval minimaal 80% (R0 ≈ 5) tot bijna 90% (R0 ≈ 8) gereduceerd worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe besmettelijk is een gevaccineerde eigenlijk in vergelijking met een niet-gevaccineerde? Als dat boven de 1/R ligt met R de kale reproductiewaarde, dan lijkt groepsimmuniteit mij bijna onhaalbaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ding ding ding, dit vergeten de wappies er altijd even bij te vermelden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Overigens was dit al niet meer het geval bij de alfavariant volgens RIVM-onderzoek:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De transmissie moet in ieder geval minimaal 80% (R0 ≈ 5) tot bijna 90% (R0 ≈ 8) gereduceerd worden.
https://www.eurosurveilla(...)S.2021.26.31.2100640VET = vaccine effectiveness against transmissionquote:We estimated a VET of 71% among household contacts of fully vaccinated index cases.
(Overigens wel vrij beperkte aantallen van gevaccineerden, en bovendien een flinke bias lijkt me)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar zo makkelijk gaat het dus blijkbaar. Je land zodanig manipuleren dat men het normaal gaat vinden dat dergelijke acties binnen het beleid passen. Vergelijkingen met wo2 zijn in dit hele coronaverhaal uiteraard ongepast, maar ook in dat soort situaties zag je hoe relatief makkelijk je een land mee krijgt in barbaarse dingen. Je kunt je het op voorhand niet voorstellen (zo zullen de Aussies er vorig jaar ook over gedacht hebben als je ze dit verteld had), maar met verloop van tijd lijken de meest gekke dingen te kunnen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Household contacts is natuurlijk wat anders dan verspreiding in de populatie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens was dit al niet meer het geval bij de alfavariant volgens RIVM-onderzoek:
https://www.eurosurveilla(...)S.2021.26.31.2100640
[..]
VET = vaccine effectiveness against transmission
[ afbeelding ]
(en inderdaad, vroege vaccinaties in Nederland is een bias van immunogecompromitteerden)They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit is nog wel een belangrijke nuance. Maar dit moet vast wel te vertalen zijn naar één enkele waarde die geldt voor bijv een bevolking waarvan iedereen antistoffen heeft. Dus de totale reductie als combinatie van die van zowel de zender als de ontvanger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.I'll give you something to do![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Household contacts is natuurlijk wat anders dan verspreiding in de populatie.
(en inderdaad, vroege vaccinaties in Nederland is een bias van immunogecompromitteerden)En ook:quote:The VET to other close contacts was much lower (22%; 95% CI: −5 to 43), probably because of the larger risk of the contact being infected through another source (i.e. misclassification of the index case).quote:Stratified by vaccine received by the index case, VET values were estimated at 58% for Vaxzevria (ChAdOx1-S; AstraZeneca, Cambridge, United Kingdom), 70% for Comirnaty (BNT162b2; BioNTech/Pfizer, Mainz, Germany/New York, United States (US)), 88% for Spikevax (mRNA-1273, Moderna, Cambridge, US) and 77% for the Janssen vaccine.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nog wat gebeurt in de 5 dagen dat ik weg ben geweest? Nee? Ok dan
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 11:38:12 ]![]()
En als dat de beste prestatie is van het meest fanatieke zerocovid-land op aarde dan heb ik zo mijn twijfels. En al helemaal nu ze het nu eigenlijk niet meer onder controle lijken te krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.I'll give you something to do![]()
Ik ben zo blij dat ik Modernation ben.quote:
Pfizer moet snel de dosis verhogen.
De grap is dat Pfizer/Biontech aanvankelijk Moderna aan het uitlachen was dat ze veel te veel actief middel in het vaccin stopten, als teken dat het een stel beginners waren die niet wisten hoe zoiets werkte, en nu Moderna dus gelijk heeft gekregen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ok?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.
Niet anderhalf jaar lang.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Je wil daar écht niet in een grote stad wonen op dit moment hoor.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Het is hier net GTST. Zelfs als je het dagelijks intensief volgt kun je het makkelijk een paar maanden overslaan en zo weer aanhakenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Nog wat gebeurt in de 5 dagen dat ik weg ben geweest? Nee? Ok dan![]()
![]()
En de verhalen over hoe de deltavariant zich verspreid stemmen niet heel rooskleurig. Zonder direct een doemverhaal op te hangen is er toch wel steeds meer bewijs dat deze variant wel degelijk het speelveld verandert:quote:https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1quote:In Houston, Texas, where a Houston Methodist Hospital team has been sequencing and logging SARS-CoV-2 variants for almost every COVID-19 case in the hospital system, about 17% of Delta cases are in vaccinated people since March 2021, nearly three times the rate of breakthrough infections compared with all other variants combined. Patients with Delta SARS-CoV-2 also stayed in hospital slightly longer than did people infected with other variants. “There’s potentially a slightly different biology to the infection,” says James Musser, a molecular pathologist and director of the hospital’s Center for Molecular and Translational Human Infectious Diseases Research.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gaan ze op termijn nog stoppen met al die tests voor buitenlanders, of gaan ze op deze voet verder? Want de UK zit de facto natuurlijk nog steeds dicht aangezien je voor een godsvermogen aan tests moet inboeken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hier net GTST. Zelfs als je het dagelijks intensief volgt kun je het makkelijk een paar maanden overslaan en zo weer aanhaken![]()
![]()
Heb je enig idee waarom ze er voor kiezen die daar alsnog dragen? Of anders gezegd, waarom wij dat hier niet doen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen
I'll give you something to do![]()
Ik lees meer van dit soort verhalen. Daarom ben ik nogal sceptisch over het frame 'in het VK is alles weer terug naar normaal en de ziekenhuisopnames stijgen niet'.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
die conclusie kan je nog helemaal niet trekken, dat kan pas als het virus op de een of andere manier geen schade meer kan veroorzakenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.![]()
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereistquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gaan ze op termijn nog stoppen met al die tests voor buitenlanders, of gaan ze op deze voet verder? Want de UK zit de facto natuurlijk nog steeds dicht aangezien je voor een godsvermogen aan tests moet inboeken.![]()
![]()
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad.quote:![]()
Zal samenhangen met het feit dat ze daar nog iedere dag 35K aan nieuwe gevallen en 100+ doden noteren, vermoed ik, ziekenhuisopnames zitten ook weer flink in de lift daar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom ze er voor kiezen die daar alsnog dragen? Of anders gezegd, waarom wij dat hier niet doen?![]()
Ja, ik snap niet waarom de quarantaineplicht er nog steeds is, eigenlijk. Zo ernstig is de situatie nou ook weer niet volgens mij en er is ook geen mutant.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereist![]()
Las gisteren dat de versoepelingen waarschijnlijk niet door gaan. Wat is jullie gedachte hierover?
En qua prik nummertje 3? Mijn Duitse tante krijgt over 2 weken de derde.![]()
Hey!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen![]()
Ik denk dat ze mondmaskers dragen in de hoop dat jij dat ook doet.
Geen zin om met jouw opgerekte neusgaten geconfronteerd te worden, denk ik.![]()
![]()
Heeft een van mijn zoontjes al drie keer gehadquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Kunnen ze lang wachten want tenzij het verplicht is begin ik er niet aanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey!![]()
Ik denk dat ze mondmaskers dragen in de hoop dat jij dat ook doet.
Geen zin om met jouw opgerekte neusgaten geconfronteerd te worden, denk ik.![]()
![]()
Bepaalde sectoren hebben hier toch al ellendig lang plat gelegen. Hoe lang is de horeca hier gesloten geweest? Maandje of 8 ofzo?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad.![]()
Wij hebben andere lockdowns, het woord op zich heeft geen vaste betekenis, alles wat onder maatregelen valt kan je als een lockdown omschrijven, natuurlijk maar geen twee landen zijn daarin hetzelfde geweest.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bepaalde sectoren hebben hier toch al ellendig lang plat gelegen. Hoe lang is de horeca hier gesloten geweest? Maandje of 8 ofzo?![]()
Dat stond er niet. Er stond dat ze het nog niet zeker wisten. Maar dat weten ze nooit aangezien ze “nergens op vooruit willen lopen” en “niet willen speculeren”, dus eigenlijk is het nietszeggende info zo lang er geen OMT-advies ligt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Sfancta het volgende:
Las gisteren dat de versoepelingen waarschijnlijk niet door gaan. Wat is jullie gedachte hierover?
Waar las je dat?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Sfancta het volgende:
Blij dat ik mijn reis (van) deze week geannuleerd heb.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Van oktober tot mei ofzo inderdaad. Er is geen ideale situatie denk ik. Ik zou er niet aan moeten denken dat er altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt dat je complete stad in totale lockdown moet vanwege 3 gevallen. Dan liever aanmodderen, hoewel dat ook niet alles is/was.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bepaalde sectoren hebben hier toch al ellendig lang plat gelegen. Hoe lang is de horeca hier gesloten geweest? Maandje of 8 ofzo?![]()
Ik snap daar dus niks van. Hoe is het beter dat alles bij voorbaat maandenlang dicht is?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van oktober tot mei ofzo inderdaad. Er is geen ideale situatie denk ik. Ik zou er niet aan moeten denken dat er altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt dat je complete stad in totale lockdown moet vanwege 3 gevallen. Dan liever aanmodderen, hoewel dat ook niet alles is/was.![]()
Weer een wazige uitspraak van Hugo. Hij probeert de COVID-angst nog even aan te wakkeren omdat hij weet dat mensen er wel een beetje klaar mee zijn.quote:![]()
Hugo de Jonge heeft gezegd dat er nog veel onzeker is en daarom de versoepelingen geen zekerheid zijn. O.a. de Telegraaf heeft erover bericht.quote:![]()
Niet bij voorbaat. De lockdown zou in eerste instantie voor 5 weken zijn. Al zeiden velen hier toen direct al dat het tot april zou duren. Maar ondanks dat er niks kon en het een kuttijd was, ook vanwege de uitzichtloosheid, moet ik er niet aan denken om zoals in Sydney wekenlang letterlijk opgesloten te worden in je huis en anders van straat af geknuppeld te worden…quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap daar dus niks van. Hoe is het beter dat alles bij voorbaat maandenlang dicht is?![]()
En als Covid nou ook nog eens klaar was met ons dan was het allemaal fantastisch.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:51 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Weer een wazige uitspraak van Hugo. Hij probeert de COVID-angst nog even aan te wakkeren omdat hij weet dat mensen er wel een beetje klaar mee zijn.![]()
Het aanmodderbeleid valt ook wat van te vinden maar heeft in ieder geval de focus goed op de enige robuuste oplossing, nl vaccineren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van oktober tot mei ofzo inderdaad. Er is geen ideale situatie denk ik. Ik zou er niet aan moeten denken dat er altijd een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt dat je complete stad in totale lockdown moet vanwege 3 gevallen. Dan liever aanmodderen, hoewel dat ook niet alles is/was.
Het grote nadeel aan een zero-covid beleid is dat het m.i. teveel als een alternatief voor groepsimmuniteit is geponeerd. Ipv slechts een bij-gebrek-aan-beter oplossing.I'll give you something to do![]()
En wat voor belang heeft Hugo erbij om de angst aan te wakkeren?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:51 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Weer een wazige uitspraak van Hugo. Hij probeert de COVID-angst nog even aan te wakkeren omdat hij weet dat mensen er wel een beetje klaar mee zijn.
Ik denk dat het kabinet er net zo klaar mee is als de rest van Nederland eigenlijk.![]()
Naleving van de maatregelen? N=1, maar ik ken niemand die zich nog bewust aan de 1,5 meter houdt. Daarnaast is zowat alles open en nemen winkels en horeca het ook niet zo nauw meer. Volop kans voor het virus om zich te verspreiden, al lijkt het allemaal nog wel mee te vallen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En wat voor belang heeft Hugo erbij om de angst aan te wakkeren?
Ik denk dat het kabinet er net zo klaar mee is als de rest van Nederland eigenlijk.![]()
Er is meer in Nederland geknuppeld dan ooit in Australie, volgens mij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet bij voorbaat. De lockdown zou in eerste instantie voor 5 weken zijn. Al zeiden velen hier toen direct al dat het tot april zou duren. Maar ondanks dat er niks kon en het een kuttijd was, ook vanwege de uitzichtloosheid, moet ik er niet aan denken om zoals in Sydney wekenlang letterlijk opgesloten te worden in je huis en anders van straat af geknuppeld te worden…
En doe even leuk en kijk even naar de covid data van Australie vs Nederland, het verschil is nogal schokkend, eigenlijk. Wij hebben het gewoon zwaar kut gedaan in vergelijking.
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 11:57:21 ]![]()
De laatste ontwikkelingen in Sydney zijn inderdaad nogal grimmig, maar dat is wel een nieuwe situatie. Zo is het hiervoor nooit geweest.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet bij voorbaat. De lockdown zou in eerste instantie voor 5 weken zijn. Al zeiden velen hier toen direct al dat het tot april zou duren. Maar ondanks dat er niks kon en het een kuttijd was, ook vanwege de uitzichtloosheid, moet ik er niet aan denken om zoals in Sydney wekenlang letterlijk opgesloten te worden in je huis en anders van straat af geknuppeld te worden…![]()
Fuck me wat een intens deprimerend filmpje was dat hey.quote:![]()
![]()
Hugo heeft nog heel wat beloftes gedaan wat betreft de gegarandeerde omzet voor teststraten, vaccinboeren en mondkapjes leveranciers.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:
En wat voor belang heeft Hugo erbij om de angst aan te wakkeren?![]()
Bewijs dat eens?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Hugo heeft nog heel wat beloftes gedaan wat betreft de gegarandeerde omzet voor teststraten, vaccinboeren en mondkapjes leveranciers.![]()
Zero-covid is in Europa gewoon compleet kansloos. Er is simpelweg teveel grensoverschrijdend verkeer, de economie is te internationaal van karakter om dat ineens sterk te beperken. Dat zou miljarden kosten en we zouden ineens verstoken zijn van weet ik hoeveel importproducten vanwege gigantische rijen vrachtwagens aan de grens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Het aanmodderbeleid valt ook wat van te vinden maar heeft in ieder geval de focus goed op de enige robuuste oplossing, nl vaccineren.
Het grote nadeel aan een zero-covid beleid is dat het m.i. teveel als een alternatief voor groepsimmuniteit is geponeerd. Ipv slechts een bij-gebrek-aan-beter oplossing.
Dat grenzen sluiten ook een utopie is, heeft de migrantencrisis wel laten zien. Of dat een kwestie van onmacht of onwil is, is voer voor een andere discussie.![]()
Bij Hugo is het niet zozeer een belang, hij is gewoon incompetent.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En wat voor belang heeft Hugo erbij om de angst aan te wakkeren?
Ja, dat klopt volgens mij helemaal, dat laat onverlet dat het in Australie en NZL WEL gewerkt heeft, waar het daar mis gaat is op vaccinatie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zero-covid is in Europa gewoon compleet kansloos. Er is simpelweg teveel grensoverschrijdend verkeer, de economie is te internationaal van karakter om dat ineens sterk te beperken. Dat zou miljarden kosten en we zouden ineens verstoken zijn van weet ik hoeveel importproducten vanwege gigantische rijen vrachtwagens aan de grens.
Dat grenzen sluiten ook een utopie is, heeft de migrantencrisis wel laten zien. Of dat een kwestie van onmacht of onwil is, is voer voor een andere discussie.![]()
Dat ben ik met je eens, maar in Nederland is containment nooit een optie geweest. In die zin vind ik het kabinetsbeleid nog wel te verdedigen. Over de vormgeving van het beleid kunnen we discussiëren maar ik vraag me af of er qua strategie wel een alternatief was.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is meer in Nederland geknuppeld dan ooit in Australie, volgens mij.
En doe even leuk en kijk even naar de covid data van Australie vs Nederland, het verschil is nogal schokkend, eigenlijk. Wij hebben het gewoon zwaar kut gedaan in vergelijking.![]()
Dus je lult maar wat uit de onderbuik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Mijn WOB verzoek is afgewezen op basis van de Covid wet.![]()
Het is ook alsof je in een voetbalwedstrijd met 1-0 achterstaat en met 11 man voor de goal gaat hangen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Het aanmodderbeleid valt ook wat van te vinden maar heeft in ieder geval de focus goed op de enige robuuste oplossing, nl vaccineren.
Het grote nadeel aan een zero-covid beleid is dat het m.i. teveel als een alternatief voor groepsimmuniteit is geponeerd. Ipv slechts een bij-gebrek-aan-beter oplossing.
Misschien voorkom je de 2-0, maar winnen ga je niet.![]()
Hopelijk maken ze nog wel een inhaalslag. Op zich hebben we hier ook gezien dat het hard kan gaan als je eenmaal op stoom bent.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat klopt volgens mij helemaal, dat laat onverlet dat het in Australie en NZL WEL gewerkt heeft, waar het daar mis gaat is op vaccinatie.
Zowel Australië als Nieuw-Zeeland hebben de doelstelling om dit jaar nog hun vaccinatieprogramma af te ronden.![]()
Eens ja. Alleen begint het nu wel fascistoïde trekjes te krijgen daar, en dat is jammer. Maar je ziet hetzelfde gebeuren als hier: politici durven hun falen niet toe te geven en gaan dan in de overdrive.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat klopt volgens mij helemaal, dat laat onverlet dat het in Australie en NZL WEL gewerkt heeft, waar het daar mis gaat is op vaccinatie.![]()
Nee, ik denk niet dat er hier een alternatief was. Zero covid had hier niet gewerkt maar tot op heden werkt het in Australie & NZL wel, kunnen mensen hier wel hard schreeuwen hoe kut het allemaal daar is maar toen wij een voetbalcompetitie zonder toeschouwers hadden en een avondklok zaten er daar 35.000 man in het stadion en was alles open met covid cijfers waar men in Nederland een moord voor zou doen. Maar ja, dan moet je ook wel als een haas gaan vaccineren en niet afwachten tot het wel fout loopt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar in Nederland is containment nooit een optie geweest. In die zin vind ik het kabinetsbeleid nog wel te verdedigen. Over de vormgeving van het beleid kunnen we discussiëren maar ik vraag me af of er qua strategie wel een alternatief was.![]()
Herd immunity is not a possibility" because the Delta variant "still infects vaccinated individuals".
Professor Sir Andrew Pollard, director of the Oxford Vaccine Group, says there is nothing "the UK can do to stop the emergence of new variants".
The Oxford Vaccine Group (OVG) conducts studies of new and improved vaccines for children and adults and is based in the Department of Paediatrics at the University of Oxford. The group is led by Professor Andrew J Pollard.
![]()
Duitsland heeft een tijd containment nagestreefd. Maar wat je ziet is dat als de exponentiële groei eenmaal goed los gaat, je BCO in no time in elkaar zakt. Nu de vaccinatiegraad vordert en veel mensen het wel best vinden, kachelt ook het draagvlak voor (strenge) maatregelen achteruit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk niet dat er hier een alternatief was. Zero covid had hier niet gewerkt maar tot op heden werkt het in Australie & NZL wel, kunnen mensen hier wel hard schreeuwen hoe kut het allemaal daar is maar toen wij een voetbalcompetitie zonder toeschouwers hadden en een avondklok zaten er daar 35.000 man in het stadion en was alles open met covid cijfers waar men in Nederland een moord voor zou doen. Maar ja, dan moet je ook wel als een haas gaan vaccineren en niet afwachten tot het wel fout loopt.
Ik denk dat zowel containment als mitigatie geen langere tijd vol te houden zijn. Dat zwaard van Damocles is geen houdbare situatie maar dat aankloten met maatregelen ook niet.![]()
Je ziet in veel landen nu dezelfde discussie, dat de politiek begint in te zien dat we verder moeten en moeten gaan leven met het virus, en dat we nog door een x hoeveelheid opnames en doden heen zullen moeten. De maatregelen komen overal steeds meer onder druk te staan. Dus de komende tijd kan echt nog wel interessant worden.![]()
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is. En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.
Daarbij gaan ze covid never nooit buiten de deur houden want ook met vaccins kan het zich verspreiden. Het is dus complete kul wat ze nu aan het uitvoeren zijn. En als de rest van de wereld weer draait zit Australië opeens met paniek want ze kunnen niet dealen met al die gevallen die later nog wel de kop opsteken, ondanks vaccinatie.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Het is echt een massahysterie daar in Australie, compleet van de pot gerukt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is. En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.
Daarbij gaan ze covid never nooit buiten de deur houden want ook met vaccins kan het zich verspreiden. Het is dus complete kul wat ze nu aan het uitvoeren zijn. En als de rest van de wereld weer draait zit Australië opeens met paniek want ze kunnen niet dealen met al die gevallen die later nog wel de kop opsteken, ondanks vaccinatie.![]()
Nee, dus ze zullen toch een keer met een strategie moeten komen hoe ze dat denken te gaan tackelen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:11 schreef ZarB het volgende:
[..]
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is. En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.
Daarbij gaan ze covid never nooit buiten de deur houden want ook met vaccins kan het zich verspreiden. Het is dus complete kul wat ze nu aan het uitvoeren zijn. En als de rest van de wereld weer draait zit Australië opeens met paniek want ze kunnen niet dealen met al die gevallen die later nog wel de kop opsteken, ondanks vaccinatie.
Overigens wachten wij ook nog steeds op de kamerbrief van Hugo over hoe het kabinet de endemische fase voor zich ziet. Die er half juni al zou zijn. Maar volgens het stuk in de T gisteren gaan ze daar “de komende maanden over nadenken”.![]()
Die klopjacht is deels propaganda, maar deels ook terecht natuurlijk, als je inzet op volledige containment, dan kan je zoiets niet laten gebeuren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:11 schreef ZarB het volgende:
Het gaat daarnaast ook om de klopjacht die nu gaande is.Alsof wij niet miljoenen nertsen geruimd hebben.quote:En vergeet het preventief afschieten van asieldieren niet om reisbewegingen van vrijwilligers te voorkomen. Maar dat dergelijk gedrag onder t mom van de volksgezondheid wordt goedgekeurd vind ik echt schokkend.Het is natuurlijk helemaal geen complete kul, want het idee is nooit om covid altijd buiten de deur te houden, maar alleen zolang als dat er voldoende vaccins voorradig waren.quote:Daarbij gaan ze covid never nooit buiten de deur houden want ook met vaccins kan het zich verspreiden. Het is dus complete kul wat ze nu aan het uitvoeren zijn. En als de rest van de wereld weer draait zit Australië opeens met paniek want ze kunnen niet dealen met al die gevallen die later nog wel de kop opsteken, ondanks vaccinatie.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het is echt om te janken dat tempo van politici.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nee, dus ze zullen toch een keer met een strategie moeten komen hoe ze dat denken te gaan tackelen.
Overigens wachten wij ook nog steeds op de kamerbrief van Hugo over hoe het kabinet de endemische fase voor zich ziet. Die er half juni al zou zijn. Maar volgens het stuk in de T gisteren gaan ze daar “de komende maanden over nadenken”.![]()
Als ze alles loslaten kun je niet meer terug.. dat weten ze.. dus rekken. Zo lang mogelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is echt om te janken dat tempo van politici.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het probleem is een gebrek aan politici met visie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is echt om te janken dat tempo van politici.
Het is niet dat partijen als VVD en CDA geen signalen uit hun achterban krijgen over wat de maatregelen aanrichten. Dat is echt wel bekend daar. Of een wat meer elitaire partij als D66, waarvan een niet onaanzienlijk deel van de aanhang in het onderwijs werkzaam is, of zelf student is. Daarom snap ik niet dat sommigen denken dat het allemaal opzet is.
Het is gewoon bestuurlijke faalangst: bang om afgerekend te worden op mislukt beleid.![]()
Het feit dat men het terecht vind is dus precies wat ik bedoel. Zaai paniek, zet een beleid in en maak mensen wijs dat dat in naam van de volksgezondheid echt absoluut noodzakelijk is en ze volgen. Hoe absurd het ook is.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Die klopjacht is deels propaganda, maar deels ook terecht natuurlijk, als je inzet op volledige containment, dan kan je zoiets niet laten gebeuren.
[..]
Alsof wij niet miljoenen nertsen geruimd hebben.
[..]
Het is natuurlijk helemaal geen complete kul, want het idee is nooit om covid altijd buiten de deur te houden, maar alleen zolang als dat er voldoende vaccins voorradig waren.
Die nertsenruiming stond ik ook niet achter, maar volgens mij was daar nog het verschil dat de nertsen corona hadden. Die asieldieren hadden niets met corona te maken. Ging puur om t feit dat vrijwilligers de deur uit zouden gaan (en reisbewegingen mogen niet!) om honden op te halen o.i.d. zonder honden, geen reisbewegingen. Aldus Australië.
Er zullen ongetwijfeld wel mensen achter hun beleid staan, maar ik ben er daar niet één van. Hoe "logisch" het voor de voorstanders allemaal ook mag klinken.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Het terugdraaien van het één en ander begin juli ging anders vrijwel zonder slag of stoot.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:26 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als ze alles loslaten kun je niet meer terug.. dat weten ze.. dus rekken. Zo lang mogelijk.I'll give you something to do![]()
Ik denk omdat de impact van het sluiten van de nachthoreca en schrappen van festivals voor een groot deel van de bevolking wel meeviel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Het terugdraaien van het één en ander begin juli ging anders vrijwel zonder slag of stoot.![]()
Het gedeelte van de maatregelen wat nog overeind is, is ofwel lastig te enforcen en wordt massaal genegeerd, of mensen hebben er weinig last van (verplicht reserveren, checkgesprekken, dat soort nonsens). Uitzondering is de mondkapjesplicht in het OV, maar daar worden ook geen boetes meer voor geschreven.![]()
Mijn punt ging dan ook niet over coronabeleid maar over beleid in een land in het algemeen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verschil is wel dat in Australië er feitelijk ook goed ingedamd is. In Wit-Rusland zijn ze gewoon gestopt met registreren.![]()
De grootste impact die de regels momenteel hebben zit 'm denk ik in hoe moeilijk het is om bepaalde evenementen te organiseren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Het gedeelte van de maatregelen wat nog overeind is, is ofwel lastig te enforcen en wordt massaal genegeerd, of mensen hebben er weinig last van (verplicht reserveren, checkgesprekken, dat soort nonsens).![]()
New data was released by the CDC last week showing that vaccinated people infected with the delta variant carry viral loads similar to those of people who are unvaccinated.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.
https://publichealth.jhu.(...)ccinated-individuals
Zelfs niet marginaal minder.
Ook niet minder ontvankelijk, ze ademen het in net als iedereen, en een vaccin biedt geen bescherming aan de oppervlakte van het respiratoire systeem, vandaar ook de gelijke viral loads.
Minder kans op ziekenhuisopname, in Israël niet meer.![]()
Net zoals momenteel sowieso de maatregelen voor een groot deel van de bevolking wel meevallen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk omdat de impact van het sluiten van de nachthoreca en schrappen van festivals voor een groot deel van de bevolking wel meeviel.
Stel dat ze binnenkort de 1,5-meter loslaten en later weer terugdraaien. Volgens mij verandert er de facto dan vrijwel niets, aangezien de 1,5-meter inmiddels al aardig is losgekoppeld van het wel/niet openen van clubs en festivals.I'll give you something to do![]()
De anderhalve meter bestaat alleen nog op papier. Het is verworden tot een kapstok, aangezien er allerlei andere (capaciteits)beperkingen aan zijn opgehangen. Veel dingen zijn nu verboden “omdat het niet mogelijk is om afstand te houden”.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Net zoals momenteel sowieso de maatregelen voor een groot deel van de bevolking wel meevallen.
Stel dat ze binnenkort de 1,5-meter loslaten en later weer terugdraaien. Volgens mij verandert er de facto dan vrijwel niets, aangezien de 1,5-meter inmiddels al aardig is losgekoppeld van het wel/niet openen van clubs en festivals.![]()
Denk dat ook wel meespeelt hoe het buitenland er naar kijkt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem is een gebrek aan politici met visie.
Het is niet dat partijen als VVD en CDA geen signalen uit hun achterban krijgen over wat de maatregelen aanrichten. Dat is echt wel bekend daar. Of een wat meer elitaire partij als D66, waarvan een niet onaanzienlijk deel van de aanhang in het onderwijs werkzaam is, of zelf student is. Daarom snap ik niet dat sommigen denken dat het allemaal opzet is.
Het is gewoon bestuurlijke faalangst: bang om afgerekend te worden op mislukt beleid.
Rutte is als de dood dat hij weer bestraffend wordt toegesproken door Merkel of Macron.![]()
En dat we die afstand vervolgens niet zouden houden, maakt niet uit, maar dan hebben we ons wel aan de regels van het niet mogen organiseren gehouden!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De anderhalve meter bestaat alleen nog op papier. Het is verworden tot een kapstok, aangezien er allerlei andere (capaciteits)beperkingen aan zijn opgehangen. Veel dingen zijn nu verboden “omdat het niet mogelijk is om afstand te houden”.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wat volgens mij weleens vergeten wordt is dat de nacht horeca ook nog steeds dicht zit.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste impact die de regels momenteel hebben zit 'm denk ik in hoe moeilijk het is om bepaalde evenementen te organiseren.
Een avondje stappen is nog steeds niet mogelijk.![]()
Tot op zekere hoogte. Wij zijn nooit meegegaan in de totale lockdowns en mondkapjesplicht buiten zoals in Frankrijk. Duitsland was ook nooit te beroerd om naar strenge maatregelen te grijpen. Wij hebben in dat opzicht altijd wel een vrij autonome koers gevaren, die denk ik ook wel passend is bij de Nederlandse volksaard.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat ook wel meespeelt hoe het buitenland er naar kijkt.
Rutte is als de dood dat hij weer bestraffend wordt toegesproken door Merkel of Macron.![]()
Ah, dat ook ja. Inderdaad niet iets waar ik vaak bij stilstaquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:41 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat volgens mij weleens vergeten wordt is dat de nacht horeca ook nog steeds dicht zit.
Een avondje stappen is nog steeds niet mogelijk.![]()
![]()
Met andere woorden, alle dingen die we op minder dan 1,5 meter willen kunnen doen, binnen, zelfs met alléén gevaccineerde mensen, kunnen dan niet meer en nooit meer.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:36 schreef Za het volgende:
[..]
New data was released by the CDC last week showing that vaccinated people infected with the delta variant carry viral loads similar to those of people who are unvaccinated.
https://publichealth.jhu.(...)ccinated-individuals
Zelfs niet marginaal minder.
Ook niet minder ontvankelijk, ze ademen het in net als iedereen, en een vaccin biedt geen bescherming aan de oppervlakte van het respiratoire systeem, vandaar ook de gelijke viral loads.
Minder kans op ziekenhuisopname, in Israël niet meer.
Tenzij je gaat accepteren dat er hoe dan ook mensen besmet raken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dit is het dus. Ik ben zelf ook geen enorme kroegtijger of festivalganger, kan weer regelmatig naar kantoor en heb geen schoolgaande kinderen. Dus momenteel is het, afgezien van die klotekapjes in de trein, goed te behappen, voor mij.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, dat ook ja. Inderdaad niet iets waar ik vaak bij stilsta
Kan me voorstellen dat als je straks weer om de haverklap geconfronteerd wordt met de klas van je kind dat weer eens in quarantaine moet, het rap anders wordt met die beleving.![]()
Voor NL is het alleen een advies.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereist´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
O, ik had dat even geblockt uit mijn geheugen, maar ik hoop echt dat die quarantaines niet eer terugkomenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is het dus. Ik ben zelf ook geen enorme kroegtijger of festivalganger, kan weer regelmatig naar kantoor en heb geen schoolgaande kinderen. Dus momenteel is het, afgezien van die klotekapjes in de trein, goed te behappen, voor mij.
Kan me voorstellen dat als je straks weer om de haverklap geconfronteerd wordt met de klas van je kind dat weer eens in quarantaine moet, het rap anders wordt met die beleving.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Sorryquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik had dat even geblockt uit mijn geheugen, maar ik hoop echt dat die quarantaines niet eer terugkomen![]()
![]()
Back to earth.quote:
Morgen begint het hele circus weer, dus ook dat kan dan helaas weer gebeuren.
Net kind twee mondkapjes gegeven om in haar tas te stoppen. Nooit gedacht dat dat nou een van de dingen zou zijn die mijn brugpieper niet zou moeten vergeten
![]()
Dit kun je immmiteren door een korte volledige lockdown te vervangen door een korte periode (2 wkn) iedereen elke dag verplicht testen, en alles kan open blijven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier manier dan dat wij al meer dan jaar lang van alles
Zelfde resultaat.![]()
Nederland is ook wel de rebel (of tuig, afhankelijk van de positie) van de klas. Ik ben net terug uit Portugal, die een stuk hogere vaccinatiegraad hebben dan wij (91.1% eerste dosis, 80.5% volledig; versus 84.4 en 75.3 bij ons), maar waar maskers nog strikt gedragen worden en door iedereen opgevolgd wordt. Hun laatste piek was wel korter geleden, maar toch.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Niet te handhaven. Is je al 100 keer uitgelegd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:54 schreef Za het volgende:
[..]
Dit kun je immmiteren door een korte volledige lockdown te vervangen door een korte periode (2 wkn) iedereen elke dag verplicht testen, en alles kan open blijven.
Zelfde resultaat.![]()
In Nederland hebben politiek en RIVM nooit in mondkapjes geloofd en dat aan alle kanten uitgestraald. Verder zijn er nu in heel Europa weer uitbraken, dus ik vraag me oprecht af wat al die extra maatregelen (zeg maar alles boven de basismaatregelen) nou concreet opleveren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:56 schreef speknek het volgende:
Nederland is ook wel de rebel (of tuig, afhankelijk van de positie) van de klas. Ik ben net terug uit Portugal, die een stuk hogere vaccinatiegraad hebben dan wij (91.1% eerste dosis, 80.5% volledig; versus 84.4 en 75.3 bij ons), maar waar maskers nog strikt gedragen worden en door iedereen opgevolgd wordt. Hun laatste piek was wel korter geleden, maar toch.![]()
Dat + mondkapjes zijn niet "gezellig"quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Nederland hebben politiek en RIVM nooit in mondkapjes geloofd en dat aan alle kanten uitgestraald.![]()
![]()
Ik zit momenteel in quarantaine, hoezo geen quarantaine meer?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik had dat even geblockt uit mijn geheugen, maar ik hoop echt dat die quarantaines niet eer terugkomen![]()
![]()
Bovendien zijn de tests daar veel te onbetrouwbaar voor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet te handhaven. Is je al 100 keer uitgelegd.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar zo'n zelftest werkt dat uberhaupt een beetje?
Hoorde van een vriendin die er eentje had gedaan dat ze die staaf niet zo ver haar neus durfde in te duwen als dat volgens de aanwijzing moest.
Ze had eerder ook niet via de GGD getest, dus ook geen referentiekader hoe ver het zou moeten.
De uitslag gaf dan wel netjes aan dat ze het blijkbaar goed had gedaan.
Zit daar dan nog zoveel speling in ofzo?![]()
Ja, wel voor terugkerende reizigers, uiteraard! Wat denk je wel, inreizen met allerlei besmettingen enzoquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zit momenteel in quarantaine, hoezo geen quarantaine meer?![]()
Maar ik bedoelde meer hele klassen die dus niet naar school mogen.
Ik vraag me af hoe ze dat op de middelbare school doen, aangezien een klas daar niet per se dezelfde 25 kinderen betreft die de hele dag met elkaar in één lokaal zitten.
We zullen het wel merken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hoor het van mijn collega's die naar het buitenland zijn geweest. Met name de Hollanders die schijt hebben aan de regels terwijl de lokale bevolking netjes de regels blijft opvolgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:56 schreef speknek het volgende:
Nederland is ook wel de rebel (of tuig, afhankelijk van de positie) van de klas. Ik ben net terug uit Portugal, die een stuk hogere vaccinatiegraad hebben dan wij (91.1% eerste dosis, 80.5% volledig; versus 84.4 en 75.3 bij ons), maar waar maskers nog strikt gedragen worden en door iedereen opgevolgd wordt. Hun laatste piek was wel korter geleden, maar toch.![]()
Mensen die zo'n saai blauw kapje hebben zouden ze inderdaad wel eens mogen aanspreken. Doe dan op z'n minst wat vrolijks voor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat + mondkapjes zijn niet "gezellig"![]()
Pfft, ik ben 3 keer getest in 5 dagen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, wel voor terugkerende reizigers, uiteraard! Wat denk je wel, inreizen met allerlei besmettingen enzo![]()
![]()
Als ik ergens zeker van ben is het wel dat ik geen covid heb![]()
![]()
Wel een gevoelige neus inmiddels denk ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pfft, ik ben 3 keer getest in 5 dagen!![]()
Als ik ergens zeker van ben is het wel dat ik geen covid hebwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, officieel moet dat nog gewoon geloof ik.quote:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Toch maar even quarantaine. Just to be sure! Better safe than sorry. En zo nog enkele gemeenplaatsenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pfft, ik ben 3 keer getest in 5 dagen!![]()
Als ik ergens zeker van ben is het wel dat ik geen covid heb
![]()
Nah, merk weinig van die testen persoonlijk. Beetje een kriebelig gevoel in de neus als ze de test doen, da's alquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel een gevoelige neus inmiddels denk ik.![]()
Anders dan beeldvorming, bedoel je?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:58 schreef Spablauw214 het volgende:
dus ik vraag me oprecht af wat al die extra maatregelen (zeg maar alles boven de basismaatregelen) nou concreet opleveren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 12:58 schreef Spablauw214 het volgende:
dus ik vraag me oprecht af wat al die extra maatregelen (zeg maar alles boven de basismaatregelen) nou concreet opleveren.
Ja. Ik denk weinig, jij?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Anders dan beeldvorming, bedoel je?![]()
Hele lange thread over waarom een booster shot na een half jaar (in ieder geval voor Pfizer) wel noodzakelijk lijkt.
Ik vind de laatste wel interessant (ietwat vooringenomen omdat het voor mij geldt)
Beste bescherming is het doormaken en dubbele vax. Dit werkt ongetwijfeld als je het eerst doormaakt en dan gevaxxed wordt, maar werkt het ook andersom? Misschien geeft dat dan toch weer wat hoop. Uiteindelijk gaan we het allemaal doormaken, maar de dubbele (/drie/viervoudige) vax zorgt ervoor dat we waarschijnlijk geen zware ziekte meemaken. Zou het daarna wel jarenlange immunisatie geven?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Waarom zou je als gezond individu instemmen met periodieke vaccinatie tegen een ziekte waarvan de kans dat je er serieus hinder van ondervindt, nihil is? En ja, ik ben gevaccineerd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:48 schreef speknek het volgende:
Hele lange thread over waarom een booster shot na een half jaar (in ieder geval voor Pfizer) wel noodzakelijk lijkt.
[ twitter ]
Ik vind de laatste wel interessant (ietwat vooringenomen omdat het voor mij geldt)
[ twitter ]
Beste bescherming is het doormaken en dubbele vax. Dit werkt ongetwijfeld als je het eerst doormaakt en dan gevaxxed wordt, maar werkt het ook andersom? Misschien geeft dat dan toch weer wat hoop. Uiteindelijk gaan we het allemaal doormaken, maar de dubbele (/drie/viervoudige) vax zorgt ervoor dat we waarschijnlijk geen zware ziekte meemaken. Zou het daarna wel jarenlange immunisatie geven?![]()
Omdat we de hinder die je ondervindt als je je niet laat vaccineren nog veel groter kunnen maken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom zou je als gezond individu instemmen met periodieke vaccinatie tegen een ziekte waarvan de kans dat je er serieus hinder van ondervindt, nihil is? En ja, ik ben gevaccineerd.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Immuniteit als een Service is de ultieme commerciële droom van BigPharma. Die lobbyen zich helemaal suf bij Hugo en het OMT.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom zou je als gezond individu instemmen met periodieke vaccinatie tegen een ziekte waarvan de kans dat je er serieus hinder van ondervindt, nihil is? En ja, ik ben gevaccineerd.![]()
Ik denk dat de invloed van overheidsbeleid op de verspreiding van het virus al sinds de start van de pandemie behoorlijk wordt overschat.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Weten mensen die positief getest zijn van welke variant ze een infectie doormaken?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:48 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Beste bescherming is het doormaken en dubbele vax. Dit werkt ongetwijfeld als je het eerst doormaakt en dan gevaxxed wordt, maar werkt het ook andersom? Misschien geeft dat dan toch weer wat hoop. Uiteindelijk gaan we het allemaal doormaken, maar de dubbele (/drie/viervoudige) vax zorgt ervoor dat we waarschijnlijk geen zware ziekte meemaken. Zou het daarna wel jarenlange immunisatie geven?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik vond de twee weken die ik thuis zat wel hinder. Had liever de prik eerder gehad.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Waarom zou je als gezond individu instemmen met periodieke vaccinatie tegen een ziekte waarvan de kans dat je er serieus hinder van ondervindt, nihil is? En ja, ik ben gevaccineerd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De instroom blijft hoogquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat kan worden uitgelezen via de chip als ze zijn gevaccineerdquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weten mensen die positief getest zijn van welke variant ze een infectie doormaken?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Handig!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:03 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat kan worden uitgelezen via de chip als ze zijn gevaccineerd
Maar wat als ze besmet zijn voor ze gevaccineerd zijn
![]()
Dat is niet handig van die collega'squote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoor het van mijn collega's die naar het buitenland zijn geweest. Met name de Hollanders die schijt hebben aan de regels terwijl de lokale bevolking netjes de regels blijft opvolgen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Oh vandaar dat het altijd alleen maar hier uit de klauwen loopt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoor het van mijn collega's die naar het buitenland zijn geweest. Met name de Hollanders die schijt hebben aan de regels terwijl de lokale bevolking netjes de regels blijft opvolgen.I'll give you something to do![]()
Ja, maar niet 3x. Je bent een triplevaccincovidontkenner (copyright)quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom zou je als gezond individu instemmen met periodieke vaccinatie tegen een ziekte waarvan de kans dat je er serieus hinder van ondervindt, nihil is? En ja, ik ben gevaccineerd.![]()
En wie gaat er zich dubbel laten vaccineren na een besmetting
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Oei, dan wordt het lastiger. Misschien moeten ze dan even bij een 5G-mast gaan staan. Vervolgens scannen en je weet welke coronaversie ze hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Handig!
Maar wat als ze besmet zijn voor ze gevaccineerd zijnThat's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik hoorde het ook van jouw collega's en van de werkgever van Erno.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoor het van mijn collega's die naar het buitenland zijn geweest. Met name de Hollanders die schijt hebben aan de regels terwijl de lokale bevolking netjes de regels blijft opvolgen.
Wat een kutvolk zijn wij. Nergens is er ook nog maar sprake van corona, alleen maar hier. Tuig, bah bah.Go hard or go home![]()
Nee, dan China.
Prachtland, aardige, vriendelijke bevolking, heerlijk eten, mooie cultuur en nr 31 met nasi is altijd goed.
https://nypost.com/2021/0(...)ss-testing-millions/quote:China says it has zero COVID cases after mass-testing millionsGo hard or go home![]()
Nee, kreeg dat niet te horen. Alhoewel Wild, Alfa en Delta in ieder geval vrij distinctieve symptomen hebben, dus je kunt het wel redelijk gokken. Gegeven dat de andere varianten niet heel veel voet aan de grond hebben gekregen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weten mensen die positief getest zijn van welke variant ze een infectie doormaken?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
De Duitsers die regelmatig op Scheveningen ronddartelen zijn het niet met je eens. Die hebben net zoveel schijt aan alles.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon 's stoppen zo op elkaar te letten, daar zou alles wat mooier van worden![]()
![]()
Is er hier vandaag al geroepen dat dit voor altijd zo blijft en het nooit meer terug naar normaal zal gaan?
Just checking in.![]()
Moet je zien, hoe handig die vaccinatiesquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:10 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Oei, dan wordt het lastiger. Misschien moeten ze dan even bij een 5G-mast gaan staan. Vervolgens scannen en je weet welke coronaversie ze hebben.
![]()
Waarschijnlijk, maar kan je het echt vaak genoeg geroepen hebben?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
Is er hier vandaag al geroepen dat dit voor altijd zo blijft en het nooit meer terug naar normaal zal gaan?
Just checking in.![]()
Nieuw normaal. Bildenberg. Rothschild. Hagedissenmensen. 5G mind control.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
Just checking in.
Zo, hebben we ze weer gehad.![]()
Gezien dit topic 2033 is...quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:20 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar kan je het echt vaak genoeg geroepen hebben?
Ja
Ja dat kan je zeker.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Re:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:48 schreef speknek het volgende:
Hier laten ze slechts tot 4 mnd zien, en je ziet ook hoe het tussen 3 en 4 mnd 25% gezakt is, volgens Israël gaat het daarna nog rapper.
Dit is dus de zoveelste bron dat de effectiviteit razendsnel afneemt, en iemand na 4 maanden verre van fully vaccinated is.
Mensen die 4-6 maanden geleden gevaccineerd zijn, de outcasts van de toekomst.
[ Bericht 19% gewijzigd door Za op 24-08-2021 14:35:08 ]![]()
O, ik wilde je post bijna weghalen, maar mijn sarcasmemeter sloeg ineens uit!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nieuw normaal. Bildenberg. Rothschild. Hagedissenmensen. 5G mind control.
Zo, hebben we ze weer gehad.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dan moeten we de vaccins maar als een peperduur, maar totaal mislukt experiment zien en gewoon weer verder gaan met ons leven...quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Re:
[ twitter ]
Hier laten ze slechts tot 4 mnd zien, en je ziet ook hoe het tussen 3 en 4 mnd 25% gezakt is, volgens Israël gaat het daarna nog rapper.
Dit is dus de zoveelste bron dat de effectiviteit razendsnel afneemt, en iemand na 4 maanden verre van fully vaccinated is.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Oftewel gewoon doorgaan met ons leven en besmettingen accepteren, dan krijg je vanzelf weer een immuunsresponse.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Re:
[ twitter ]
Dit is dus de zoveelste bron dat de effectiviteit razendsnel afneemt, en iemand na 4 maanden verre van fully vaccinated is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het onbegrijpelijke is dat al deze info vooraf voor bekend was. De trials waren in voorjaar 2020.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dan moeten we de vaccins maar als een peperduur, maar totaal mislukt experiment zien en gewoon weer verder gaan met ons leven...![]()
Iig stoppen met vaccineren van de voltallige bevolking in de hoop het virus op natuurlijke wijze te laten afzwakken ipv escapevarianten aan te zwengelen dmv massavccinaties.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:36 schreef _serial_ het volgende:
Oftewel gewoon doorgaan met ons leven en besmettingen accepteren, dan krijg je vanzelf weer een immuunsresponse.![]()
Dat gaat wel over symptomatische besmetting. De bescherming tegen een ernstig verloop schijnt nog steeds hoog te zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan moeten we de vaccins maar als een peperduur, maar totaal mislukt experiment zien en gewoon weer verder gaan met ons leven...![]()
Het gaat dan vooral om Pfizer/BioNTech:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Re:
[ twitter ]
Dit is dus de zoveelste bron dat de effectiviteit razendsnel afneemt, en iemand na 4 maanden verre van fully vaccinated is.
Maar het is moeilijk te zeggen of het aan het vaccin of de ruimte tussen de vaccinaties ligt (Israel gaf de tweede prik al na 3 weken, bij het VK zat er soms maanden tussen).
Daarnaast een ander interessant verschil:
De VS en Israel hebben iets anders gemeen, namelijk een zeer matige vaccinatie ratio (60% >18 volledig gevaccineerd, versus 77% >16 VK). Het kan dus ook zijn dat de volledig gevaccineerden in Israel en de VS blootgesteld worden aan hogere loads van het virus.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wat een belabberde ziekenhuiscijfers opnieuw.. versoepelingen in de herfst
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oftewel, we zijn fucked. Dit houdt niet meer op.quote:
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
DDit topic maakt je depressief voor zover je dat al niet was door teveel met Corona bezig te zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een belabberde ziekenhuiscijfers opnieuw.. versoepelingen in de herfstHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ach die hoop had Hugo al de grond in geboord, twijfels bij Hugo is immers hetzelfde als "nee".quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een belabberde ziekenhuiscijfers opnieuw.. versoepelingen in de herfst![]()
Wat heb je daar precies aan wanneer hun dekkingsgraad anders is dan die van ons?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:59 schreef KingRadler het volgende:
ben wel blij dat we Israël als proefkonijn kunnen gebruiken.Go hard or go home![]()
Israel en de VS gebruikten geen AstraZenica.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 14:43 schreef speknek het volgende:
Maar het is moeilijk te zeggen of het aan het vaccin of de ruimte tussen de vaccinaties ligt (Israel gaf de tweede prik al na 3 weken, bij het VK zat er soms maanden tussen).
De VS en Israel hebben iets anders gemeen, namelijk een zeer matige vaccinatie ratio (60% >18 volledig gevaccineerd, versus 77% >16 VK).Ik heb net gelezen dat bij asymptomatische besmetting (zoals bij gevaccineerden) de viral loads hoger zijn.quote:Het kan dus ook zijn dat de volledig gevaccineerden in Israel en de VS blootgesteld worden aan hogere loads van het virus.
Dan is het vaccin de oorzaker van deze hoge viral loads waaraan zij blootstaan.
Viral loads of asymptomatic patients were found to be significantly higher (p = 0.0141) when compared with symptomatic patients. Viral load had a significant negative trend with increasing age. A significant decrease in viral load was observed with increasing disease severity.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7685188/
[ Bericht 13% gewijzigd door Za op 24-08-2021 15:10:35 ]![]()
Lees via Hugo’s instagram dat van de 4,75 miljoen verstuurde brieven slechts 1,25 miljoen zelftesten zijn besteld tot op heden. Zoals verwacht dus matig animo voor deze geste..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
dat zeg ikquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:03 schreef Za het volgende:
[..]
Israel en de VS gebruikten geen AstraZenica.quote:Maar het is moeilijk te zeggen of het aan het vaccin of de ruimte tussen de vaccinaties ligtThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik wacht nog steeds op een brief van Hugo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees via Hugo’s instagram dat van de 4,75 miljoen verstuurde brieven slechts 1,25 miljoen zelftesten zijn besteld tot op heden. Zoals verwacht dus matig animo voor deze geste..
En ik vind juist dat er aardig wat animo voor blijkt te zijn, 25% is geen slechte score.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Wie krijgen die brief allemaal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees via Hugo’s instagram dat van de 4,75 miljoen verstuurde brieven slechts 1,25 miljoen zelftesten zijn besteld tot op heden. Zoals verwacht dus matig animo voor deze geste..![]()
Hoe bijzonder hoe van alles wordt nagepraat, maar wanneer er wordt gevraagd om iets nader uit te leggen, dat men dan in de war is.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ieder adres krijgt er één.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Elk huishouden.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Ik heb net gelezen dat bij asymptomatische besmetting (zoals bij gevaccineerden) de viral loads hoger zijn.quote:Het kan dus ook zijn dat de volledig gevaccineerden in Israel en de VS blootgesteld worden aan hogere loads van het virus.
Viral loads of asymptomatic patients were found to be significantly higher (p = 0.0141) when compared with symptomatic patients. Viral load had a significant negative trend with increasing age. A significant decrease in viral load was observed with increasing disease severity.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7685188/![]()
Komt me bekend voor van een zeker topic op een zeker forum.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe bijzonder hoe van alles wordt nagepraat, maar wanneer er wordt gevraagd om iets nader uit te leggen, dat men dan in de war is.
8 miljoen huishoudens zoals ik begreep te hebben gelezenquote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mijn ervaring met 2 middelbare scholen: er is hier nog niet één keer een kind in quarantaine geweest. Wel heel veel mailtjes dat je ze 10 dagen in de gaten moet houden omdat er een besmet kind in de klas zat. Zolang ze niet de hele dag bij elkaar op schoot zitten, zijn het kennelijk geen directe contacten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, wel voor terugkerende reizigers, uiteraard! Wat denk je wel, inreizen met allerlei besmettingen enzo![]()
Maar ik bedoelde meer hele klassen die dus niet naar school mogen.
Ik vraag me af hoe ze dat op de middelbare school doen, aangezien een klas daar niet per se dezelfde 25 kinderen betreft die de hele dag met elkaar in één lokaal zitten.
We zullen het wel merken.
O wacht, wel één kind thuis gehad omdat de school een brandhaard was en de hele school dicht ging.
Zou me er dus geen zorgen over maken!![]()
![]()
Dat is fijn. Maar de vraag is nog .. wanneer. Of hebben ze serieus al verstuurd naar elk adres maar komt ie niet aan?quote:![]()
Ja, huishoudens is waarschijnlijk accurater, want dan neem je geen bedrijfsadressen mee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
8 miljoen huishoudens zoals ik begreep te hebben gelezenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, dat gaat verspreid over augustus en september.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:13 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is fijn. Maar de vraag is nog .. wanneer. Of hebben ze serieus al verstuurd naar elk adres maar komt ie niet aan?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Op zich maak ik me ook geen zorgen, hoor. Als het zo is, dan is het zo. Helpt me nu zorgen maken toch niet heel veel tegenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn ervaring met 2 middelbare scholen: er is hier nog niet één keer een kind in quarantaine geweest. Wel heel veel mailtjes dat je ze 10 dagen in de gaten moet houden omdat er een besmet kind in de klas zat. Zolang ze niet de hele dag bij elkaar op schoot zitten, zijn het kennelijk geen directe contacten.
O wacht, wel één kind thuis gehad omdat de school een brandhaard was en de hele school dicht ging.
Zou me er dus geen zorgen over maken!
Maar goed om te horen. Ik hoop natuurlijk net als zoveel ouders en leerlingen en studenten dat we nu eindelijk weer eens een volledig jaar op school krijgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dacht tot eind Augustus het versturen en dan max 10 werkdagen wachtenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat gaat verspreid over augustus en september.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
- 2.437 nieuw gemelde positieve testen
- 69 nieuwe ziekenhuisopnames
- 20 nieuwe IC-opnames
- 11 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat zal hem leren!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:15 schreef KingRadler het volgende:
De brief van Hugo Strange gaat meteen de vuilinisbak in.
Twiddel![]()
cijfers zijn niet goedquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.437 nieuw gemelde positieve testen
- 69 nieuwe ziekenhuisopnames
- 20 nieuwe IC-opnames
- 11 nieuwe overlijdens![]()
Nou niet dagen en niet stijgen... het is gewoon een groot plateau, het lijkt wel de Tafelberg...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Laatste update: 24-08-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2504
Gemeentes met +5 besmettingen:
226 Amsterdam
107 Rotterdam
95 's-Gravenhage
57 Utrecht
51 Almere
44 Zaanstad
37 Arnhem
37 Zwolle
36 Apeldoorn
36 Groningen
36 Tilburg
36 Enschede
31 Haarlemmermeer
28 Haarlem
27 Deventer
24 Eindhoven
24 Hengelo (O.)
24 Leiden
23 Dordrecht
22 Lelystad
22 Nijmegen
22 Breda
21 Alphen aan den Rijn
20 Leeuwarden
18 HoornSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
56 gemeentes met 0 besmettingen
44 gemeentes met 1 besmettingen
103 gemeentes met 2-4 besmettingen
31 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
@_serial_![]()
Ziekenhuis en IC lijkt nu ook af te vlakken en stabiel te blijven?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Zijn er ergens cijfers over het aandeel volledig gevaccineerden in het ziekenhuis?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Laatste update: 24-08-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2504
Gemeentes met +5 besmettingen:
226 Amsterdam
107 Rotterdam
95 's-Gravenhage
57 Utrecht
51 Almere
44 Zaanstad
37 Arnhem
37 Zwolle
36 Apeldoorn
36 Groningen
36 Tilburg
36 Enschede
31 Haarlemmermeer
28 Haarlem
27 Deventer
24 Eindhoven
24 Hengelo (O.)
24 Leiden
23 Dordrecht
22 Lelystad
22 Nijmegen
22 Breda
21 Alphen aan den Rijn
20 Leeuwarden
18 HoornSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
56 gemeentes met 0 besmettingen
44 gemeentes met 1 besmettingen
103 gemeentes met 2-4 besmettingen
31 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Sluit uw schuilkelders. Was uw handen stuk, Het is weer dinsdagwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is al zo’n 3 weken gaande en dat is best opmerkelijk omdat een verdere daling wel te verwachten zou zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
Ziekenhuis en IC lijkt nu ook af te vlakken en stabiel te blijven?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Snel de bibliotheken dicht nu het nog kan!Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
NOS met hun angstige koppen
https://nos.nl/l/2394967
RIVM: aantal positieve coronatests daalt niet langer
Gut wat erg![]()
Besmettingen zegt niks meer. Iedereen is dubbel gevaccineerd die dit wilt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:16 schreef KingRadler het volgende:
[..]
20 september gaan we niet halen met deze cijfers![]()
Inderdaad. Het goede nieuws is dat het aantal positieve tests ook stabiel is, dus een stijging in de ziekenhuizen ligt ook niet echt in de lijn de verwachtingen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is al zo’n 3 weken gaande en dat is best opmerkelijk omdat een verdere daling wel te verwachten zou zijn.
Kortom: we kabbelen verder voort![]()
![]()
Nee nee. Vaccinatie helpt niet en voorkomt geen covid. Dus maatregelen for-evaaaaaaahhhhquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:21 schreef Newby6781 het volgende:
[..]
Besmettingen zegt niks meer. Iedereen is dubbel gevaccineerd die dit wilt.![]()
![]()
![]()
Jij hangt hier toch weer teveel rond.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nee. Vaccinatie helpt niet en voorkomt geen covid. Dus maatregelen for-evaaaaaaahhhh![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe gaat het eigenlijk in de landen om ons heen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:16 schreef popje het volgende:
Nou niet dagen en niet stijgen... het is gewoon een groot plateau, het lijkt wel de Tafelberg...Zwarte Piet, wie kent 'm niet?![]()
Toch typisch dat sommige mensen écht denken dat er iemand rond loopt in Den Haag die geilt op maatregelen, ook als ze niet meer nodig zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee nee. Vaccinatie helpt niet en voorkomt geen covid. Dus maatregelen for-evaaaaaaahhhh
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Beetje afleiding tussen de squats in is primaquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij hangt hier toch weer teveel rond.![]()
![]()
![]()
Wat gewoon zeer ongunstig is met het najaar voor de deur..quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als we ook het najaar door kunnen kabbelen, zou dat mooi zijn. Maar of dat lukt weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat gewoon zeer ongunstig is met het voorjaar voor de deur..![]()
Dat verandert de zaak. Keep up the good work!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Beetje afleiding tussen de squats in is prima![]()
![]()
![]()
Kans lijkt me zeer klein.. binnen 3-4 weken moet je dat gaan merken lijkt me (opening scholen en terugkeer vakanties).quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als we ook het najaar door kunnen kabbelen, zou dat mooi zijn. Maar of dat lukt weet ik ook niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als dat dit najaar niet lukt dan lukt dat komende winter ook niet, en volgend najaar ook niet. Dan zitten we in rondje 2 van onze vicieuze cirkel die rond en rond gaat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als we ook het najaar door kunnen kabbelen, zou dat mooi zijn. Maar of dat lukt weet ik ook niet.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
West-Brabant heeft corona verslagen? Breda hier op 10 en in de lijst van serial op 22. Welke klopt?quote:![]()
Ja, dat denk ik ook. Oktober wordt het moment van de waarheid. Als we er dan aanzienlijk beter voor staan dan vorig jaar, zitten we op de goede weg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans lijkt me zeer klein.. binnen 3-4 weken moet je dat gaan merken lijkt me (opening scholen en terugkeer vakanties).![]()
Sterk wisselend.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:23 schreef kasper het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk in de landen om ons heen?![]()
![]()
Derde week van oktober scholen dicht denk ikquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Oktober wordt het moment van de waarheid. Als we er dan aanzienlijk beter voor staan dan vorig jaar, zitten we op de goede weg.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eigenlijk zou productie overgedragen moeten worden naar de overheid. Al was het naar omdat de gigantische winsten die deze bedrijven zien meer en meer argwaan wekken en conspiracies aanwakkeren. Ik ben geen bnw type maar het zit me niet lekker als we elk jaar een shot nodig gaan hebben en bepaalde lui hier gigantisch aan verdienen. Er ontstaan dan een prikkel om niet meer te stoppen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 13:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Immuniteit als een Service is de ultieme commerciële droom van BigPharma. Die lobbyen zich helemaal suf bij Hugo en het OMT.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Vanwege de herfstvakantie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Derde week van oktober scholen dicht denk ik![]()
Laten we dat nooit meer als optie beschouwen aub.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Derde week van oktober scholen dicht denk ikwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wij gaan zondag. YOLO. Lekker duur. Vorig jaar niks gedaan. Voorjaar niks op een hotelletje na. En volgend jaar is altijd maar weer de vraag hoe of wat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:29 schreef Simmertje het volgende:
Maandag op vakantie, ik ga er maar goed van genieten. Vrees dat het weer een ellendige herfst wordt![]()
quote:
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Uhuhquote:
Wel compleet hiermee eens ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we dat nooit meer als optie beschouwen aub.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dit inderdaad. je hoeft maar een paar "deskundigen" om te kopen en je bent binnen voor de komende paar jaar, totdat iemand geld en de middelen heeft om een gedegen tegenonderzoek te doen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eigenlijk zou productie overgedragen moeten worden naar de overheid. Al was het naar omdat de gigantische winsten die deze bedrijven zien meer en meer argwaan wekken en conspiracies aanwakkeren. Ik ben geen bnw type maar het zit me niet lekker als we elk jaar een shot nodig gaan hebben en bepaalde lui hier gigantisch aan verdienen. Er ontstaan dan een prikkel om niet meer te stoppen.
/BNWwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Herfstvakantie is herfstvakantie!!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we dat nooit meer als optie beschouwen aub.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat is dat toch altijd met dat terugkeer vakanties argument, er keren toch al 4 weken mensen terug van vakanties?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kans lijkt me zeer klein.. binnen 3-4 weken moet je dat gaan merken lijkt me (opening scholen en terugkeer vakanties).![]()
Beetje lullig om het onderwijspersoneel hun vakantie te misgunnenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we dat nooit meer als optie beschouwen aub.![]()
![]()
Ik werk op een hogeschool. Geloof mij. Praktisch iedereen is al ruim een maand offlinequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje lullig om het onderwijspersoneel hun vakantie te misgunnen![]()
![]()
Dat onderzoek lijkt nogal een outlier te zijn, in een latere review van heel veel meer papers (inclusief deze) wordt viral load wel degelijk als sterke predictor gevonden voor de zwaarte in verloop van het virus, ziequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:12 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Ik heb net gelezen dat bij asymptomatische besmetting (zoals bij gevaccineerden) de viral loads hoger zijn.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7685188/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8291003/
Ik denk zelf wat hier gebeurd is, is dat de Turkse onderzoekers presymptomatische personen gemeten hebben en ze als asymptomatisch hebben geclassificeerd.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Gaat me meer om de complete terugkeer van mensen op de werkvloer. Dat start vaak in September weer volledig op en is toch anders dan de 50-75% bezetting gedurende Juli-Augustus en dat kan onderdeel van de toename zijn.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met dat terugkeer vakanties argument, er keren toch al 4 weken mensen terug van vakanties?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje lullig om het onderwijspersoneel hun vakantie te misgunnen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zijn ze eerst verzonden naar gevaccineerden?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees via Hugo’s instagram dat van de 4,75 miljoen verstuurde brieven slechts 1,25 miljoen zelftesten zijn besteld tot op heden. Zoals verwacht dus matig animo voor deze geste..
Hoe heeft deze selectie van de eerste 4,75 miljoen plaatsgevonden?![]()
Al wel langer zelfs.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met dat terugkeer vakanties argument, er keren toch al 4 weken mensen terug van vakanties?
Maar wacht maar over 2 weken. Dan pas is ECHT iedereen terug.Go hard or go home![]()
Wat is dat eerste voor vraag en wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zijn ze eerst verzonden naar gevaccineerden?
Hoe heeft deze selectie van de eerste 4,75 miljoen plaatsgevonden?
Tweede vraag, geen idee maar iig 100% zeker niet eerst de gevaccineerdenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe heeft deze selectie van de eerste 4,75 miljoen plaatsgevonden?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Werk zoveel mogelijk thuis is nog steeds van toepassing.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat me meer om de complete terugkeer van mensen op de werkvloer. Dat start vaak in September weer volledig op en is toch anders dan de 50-75% bezetting gedurende Juli-Augustus en dat kan onderdeel van de toename zijn.- verwijderd door admin -![]()
Wij krijgen er al 4 van de middelbare school, dus die twee via de post mogen ze houden. En mocht ik alsnog de neiging voelen vaker te zelftesten, dan koop ik ze wel gewoon.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees via Hugo’s instagram dat van de 4,75 miljoen verstuurde brieven slechts 1,25 miljoen zelftesten zijn besteld tot op heden. Zoals verwacht dus matig animo voor deze geste..You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat is toch niet veranderd tov mei en juni? Of denk je dat mensen massaal de bedrijfspolicy aan hun laars gaan lappen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat me meer om de complete terugkeer van mensen op de werkvloer. Dat start vaak in September weer volledig op en is toch anders dan de 50-75% bezetting gedurende Juli-Augustus en dat kan onderdeel van de toename zijn.![]()
Ik wil wel booster. Vind al die prikjes wel kinky hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:29 schreef Molo het volgende:
Lockdownen of gaan we met zijn allen boosteren?![]()
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
ik heb hem ook niet gekregenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:37 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe heeft deze selectie van de eerste 4,75 miljoen plaatsgevonden?![]()
![]()
Ik ben op vakantie maar zag in de PostNL app dat hij is bezorgd. Vrijdag verhuist de brief dan naar de kliko:)quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
Ik heb nog geen brief over een zelftest gezien![]()
Welke bedrijfspolicy? En Juli-Augustus zijn traditioneel de vakantiemaanden natuurlijk met de meeste afwezigen binnen bedrijven (bouwvak en schoolvakanties).quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is toch niet veranderd tov mei en juni? Of denk je dat mensen massaal de bedrijfspolicy aan hun laars gaan lappen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk dat de bereidwilligheid om thuis te (blijven) werken steeds verder afneemt ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is toch niet veranderd tov mei en juni? Of denk je dat mensen massaal de bedrijfspolicy aan hun laars gaan lappen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding :
- Stabiel, Stabiel en nog eens stabiel
- DPL is al 8 dagen op ongeveer zelfde lijn, zie gele lijn
- Datavertraging zit ook nauwelijks verandering in
- Aantal besmettingen die 10 dagen geleden, waren ook stabiel
- Percentage positief stijgt, maar het aantal testen daalt
Het zou mooi zijn als we nu eens minder DPL testen zouden krijgen per dag, maar ook deze zijn stabiel.
Kortom: stabiel en geen teken van toekomstige daling momenteel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er zijn ook mensen die niet kunnen thuiswerken he, maar in een fabriek bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is toch niet veranderd tov mei en juni? Of denk je dat mensen massaal de bedrijfspolicy aan hun laars gaan lappen?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Zoals een maatje van mij, die heeft nu eenmaal geen betonfabriek thuis.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die niet kunnen thuiswerken he, maar in een fabriek bijvoorbeeldwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kun je een keer uitleggen wat die afkortingen precies betekenen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:44 schreef _serial_ het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeldHier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hier wel ja. Nu het hele team volledig gevaccineerd is werkt vrijwel iedereen weer minimaal 1 dag per week op kantoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat de bereidwilligheid om thuis te (blijven) werken steeds verder afneemt ja.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Same, hoofdprijs betaald maar geen spijt van. Ellendige zomer qua weer en al mijn festivals die niet door zijn gegaan, ik moet echt even weg.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:32 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wij gaan zondag. YOLO. Lekker duur. Vorig jaar niks gedaan. Voorjaar niks op een hotelletje na. En volgend jaar is altijd maar weer de vraag hoe of wat.![]()
beetje improviseren moet kunnenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals een maatje van mij, die heeft nu eenmaal geen betonfabriek thuis.![]()
De bedrijven waar ik wel eens kom hebben allemaal het "kom alleen naar kantoor indien nodig" hoog in het vaandel. Waar ik werk is het aantal bureaus met 40% afgenomen ivm 1.5m. Plekken moet je reserveren met een app.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke bedrijfspolicy? En Juli-Augustus zijn traditioneel de vakantiemaanden natuurlijj met de meeste afwezigen binnen bedrijven (bouwvak en schoolvakanties).![]()
Het betrof niet dit onderzoek. Ik heb er een aantal zeer lange gelezen vandaag en in 1 stond deze melding. Omdat het teveel zoekwerk wordt, heb ik een willekeurige link gegeven.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:36 schreef speknek het volgende:
Dat onderzoek lijkt nogal een outlier te zijn, in een latere review van heel veel meer papers (inclusief deze) wordt viral load wel degelijk als sterke predictor gevonden voor de zwaarte in verloop van het virus, zie
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8291003/
Ik denk zelf wat hier gebeurd is, is dat de Turkse onderzoekers presymptomatische personen gemeten hebben en ze als asymptomatisch hebben geclassificeerd.
Het betrof na vaccinatie nav de publicaties en posts mbt Israel. Wellicht zoek ik het nog een keer op.![]()
Klopt, en in juni zaten die wel thuis dan en na de vakantie niet meer?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die niet kunnen thuiswerken he, maar in een fabriek bijvoorbeeld![]()
DOO = Date of disease onset : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Kun je een keer uitleggen wat die afkortingen precies betekenen?
DPL = Date of first Positive Labresult : Datum van de (eerste) positieve labuitslag.
DON = Date of Notification : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hier geldt gewoon dat je niet naar kantoor komt tenzij. En dan moet je door meer hoepels dan dat je moet om morgenavond de discotheek in te kunnen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Welke bedrijfspolicy? En Juli-Augustus zijn traditioneel de vakantiemaanden natuurlijk met de meeste afwezigen binnen bedrijven (bouwvak en schoolvakanties).![]()
Corona schijn je ook alleen maar te kunnen importeren en niet exporteren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd met dat terugkeer vakanties argument, er keren toch al 4 weken mensen terug van vakanties?I'll give you something to do![]()
Nee maar daar had je in juli /augustus wel minder bezetting en dat komt nu weer op normaal niveauquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Klopt, en in juni zaten die wel thuis dan en na de vakantie niet meer?
Om de thuistestbereidheid van gevaccineerden te toetsen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:38 schreef Molo het volgende:
Wat is dat eerste voor vraag en wat bedoel je daarmee?![]()
Hebben ook 100e in een quarantaine hotel/gevangenis gezet in het buitenland. Scheelt toch weer wat superspreaders.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Corona schijn je ook alleen maar te kunnen importeren en niet exporteren.- verwijderd door admin -![]()
Hier is een roostertje gemaakt en met 2 muisklikken bevestig je je komst in een of ander programmaatje. Meer niet. Elke dag zit er een clubje mensen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:48 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Hier geldt gewoon dat je niet naar kantoor komt tenzij. En dan moet je door meer hoepels dan dat je moet om morgenavond de discotheek in te kunnen.![]()
Dat wel ja, zelf zat ik ook al weer 4 dagen op kantoor de laatste 2 maanden en de drukte op de weg werd ook weer steeds erger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat de bereidwilligheid om thuis te (blijven) werken steeds verder afneemt ja.![]()
Je kan ook niet verwachten dat mensen 1,5 jaar volledig thuiswerken. Veel bedrijven staan inderdaad onder het mom van vitaliteit en duurzame inzetbaarheid 1-2 dagen op kantoor werken wel weer toe en ik denk dat dat ook goed is voor het sociale aspect en de binding met het bedrijf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat de bereidwilligheid om thuis te (blijven) werken steeds verder afneemt ja.![]()
![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wij zijn in juli naar Italie geweest en gaan straks in september nog een paar dagen naar Oostenrijk als het weer meewerktquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Same, hoofdprijs betaald maar geen spijt van. Ellendige zomer qua weer en al mijn festivals die niet door zijn gegaan, ik moet echt even weg.![]()
Lekker er op uit.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hier is je antwoord van een gevaccineerdequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:50 schreef Za het volgende:
[..]
Om de thuistestbereidheid van gevaccineerden te toetsen.![]()
![]()
Waarom?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik ben op vakantie maar zag in de PostNL app dat hij is bezorgd. Vrijdag verhuist de brief dan naar de kliko:)
Je hebt je laten vaccineren om anderen te beschermen, om mee te helpen aan het bestrijden van het virus.
Waarom zou je dan na je vakantie geen thuistest willen doen?
Zo komen we er nooit vanaf.![]()
Wat ga je doen wanneer het verplicht wordt?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:52 schreef dick_laurent het volgende:
Hier is je antwoord van een gevaccineerde
[ afbeelding ]![]()
En in mei/juni?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:50 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wel ja, zelf zat ik ook al weer 4 dagen op kantoor de laatste 2 maanden en de drukte op de weg werd ook weer steeds erger.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat wás hier ook, totdat Hugo besloot om het advies tot thuiswerken weer eens te roepen. Toen hebben ze hier alles weer teruggedraaid. Nu is het akkoord van je manager, akkoord van afdelingshoofd, plaatstoewijzing van coördinator, max 2 dagen in de week en moet minimaal 24 uur van tevoren bekend zijn dat je komt, aan- en afmelden en mondkapje op als je door het pand beweegt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is een roostertje gemaakt en met 2 muisklikken bevestig je je komst in een of ander programmaatje. Meer niet. Elke dag zit er een clubje mensen.
M.a.w. ik werk lekker thuis.![]()
Tja ik heb nog geen dag thuisgewerkt en niemand bij ons in het bedrijf. Dat is ook een manier om er mee om te gaan en zo gaat het natuurlijk op veel plekken.. (ook omdat het dus simpelweg niet altijd kan dat thuiswerken)quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier is een roostertje gemaakt en met 2 muisklikken bevestig je je komst in een of ander programmaatje. Meer niet. Elke dag zit er een clubje mensen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Schoppen en slaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wat ga je doen wanneer het verplicht wordt?![]()
Ik heb me laten vaccineren om van het gezeik af te zijn en met mij velen. Die tests mogen ze houden. Ik laat me testen indien verplicht voor een reis oid, voor de rest kunnen ze het vergeten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom?
Je hebt je laten vaccineren om anderen te beschermen, om mee te helpen aan het bestrijden van het virus.
Zo komen we er nooit vanaf.![]()
Dat is een verkeerde aanname want het was allang duidelijk dat je met het vaccin geen virus bestrijdt. Je kunt het immers nog steeds krijgen alleen wordt je er (veel) minder ziek van.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:52 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom?
Zo komen we er nooit vanaf.
En dus hoef ik die test niet. Als ik ziek ben, blijf ik thuis (wat ik altijd al deed, covid of niet), als ik niet ziek ben, dan ga ik gewoon m'n ding doen. Want anderen die het eventueel van mij krijgen zijn of gevaccineerd en worden dus niet of nauwelijks ziek of hebben bewust de keuze gemaakt om dat niet te doen en zullen dan met die consequentie moeten dealen. Niet mijn probleem dus.![]()
Het is voor jezelf en je close contacts ook beter een vinger aan de pols te houden te midden van deze pandemie.quote:
Speknek publiceerde net het overzicht dat bv Pfizer na 4 maanden nog maar 50% effectief is.![]()
Zelfde als komende september, dus we gaan gewoon verder, en in mei/juni daalde het ook gewoon.quote:![]()
Is jouw voordeur inmiddels al dichtgelast?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is voor jezelf en je close contacts ook beter een vinger aan de pols te houden te midden van deze pandemie.
Speknek publiceerde net het overzicht dat bv Pfizer na 4 maanden nog maar 50% effectief is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat mij betreft is die nul. Ik heb er 2x Pfizer inzitten en deze brief is na ontvangst een paar weken geleden linea recta ongeopend bij het oud papier gelegd, dat de volgende dag is opgehaald.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:50 schreef Za het volgende:
[..]
Om de thuistestbereidheid van gevaccineerden te toetsen.![]()
Sorry maar je stelling is echt onzinnig en daarom ook een onzinnig antwoord.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is voor jezelf en je close contacts ook beter een vinger aan de pols te houden te midden van deze pandemie.
Speknek publiceerde net het overzicht dat bv Pfizer na 4 maanden nog maar 50% effectief is.
Hoe gaan ze THUIS testen verplicht stellen?
Testen om te reizen of testen om een evenement binnen te raken verplichten is inderdaad een mogelijkheid die ze hebben. Echter thuis ben je prive achter gesloten deuren. Er is in no way een mogelijkheid voor de overheid om dat ooit verplicht te kunnen stellen omdat het tevens in no way ooit te handhaven is![]()
![]()
Ik weet het, maar zo is het indertijd gebracht.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:57 schreef Mallerd01 het volgende:
Dat is een verkeerde aanname want het was allang duidelijk dat je met het vaccin geen virus bestrijdt.Bij sommige mensen doet het vaccin niets, 10% van de ouderen.quote:Je kunt het immers nog steeds krijgen alleen wordt je er (veel) minder ziek van.
En dus hoef ik die test niet. Als ik ziek ben, blijf ik thuis (wat ik altijd al deed, covid of niet), als ik niet ziek ben, dan ga ik gewoon m'n ding doen. Want anderen die het eventueel van mij krijgen zijn of gevaccineerd en worden dus niet of nauwelijks ziek of hebben bewust de keuze gemaakt om dat niet te doen en zullen dan met die consequentie moeten dealen. Niet mijn probleem dus.
Het is een lastige situatie.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: