Household contacts is natuurlijk wat anders dan verspreiding in de populatie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens was dit al niet meer het geval bij de alfavariant volgens RIVM-onderzoek:
https://www.eurosurveilla(...)S.2021.26.31.2100640
[..]
VET = vaccine effectiveness against transmission
[ afbeelding ]
Dit is nog wel een belangrijke nuance. Maar dit moet vast wel te vertalen zijn naar één enkele waarde die geldt voor bijv een bevolking waarvan iedereen antistoffen heeft. Dus de totale reductie als combinatie van die van zowel de zender als de ontvanger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Household contacts is natuurlijk wat anders dan verspreiding in de populatie.
(en inderdaad, vroege vaccinaties in Nederland is een bias van immunogecompromitteerden)
En ook:quote:The VET to other close contacts was much lower (22%; 95% CI: −5 to 43), probably because of the larger risk of the contact being infected through another source (i.e. misclassification of the index case).
quote:Stratified by vaccine received by the index case, VET values were estimated at 58% for Vaxzevria (ChAdOx1-S; AstraZeneca, Cambridge, United Kingdom), 70% for Comirnaty (BNT162b2; BioNTech/Pfizer, Mainz, Germany/New York, United States (US)), 88% for Spikevax (mRNA-1273, Moderna, Cambridge, US) and 77% for the Janssen vaccine.
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.
En als dat de beste prestatie is van het meest fanatieke zerocovid-land op aarde dan heb ik zo mijn twijfels. En al helemaal nu ze het nu eigenlijk niet meer onder controle lijken te krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.
Ik ben zo blij dat ik Modernation ben.quote:
Ok?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.
Je wil daar écht niet in een grote stad wonen op dit moment hoor.quote:
Het is hier net GTST. Zelfs als je het dagelijks intensief volgt kun je het makkelijk een paar maanden overslaan en zo weer aanhakenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Nog wat gebeurt in de 5 dagen dat ik weg ben geweest? Nee? Ok dan
En de verhalen over hoe de deltavariant zich verspreid stemmen niet heel rooskleurig. Zonder direct een doemverhaal op te hangen is er toch wel steeds meer bewijs dat deze variant wel degelijk het speelveld verandert:quote:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1quote:In Houston, Texas, where a Houston Methodist Hospital team has been sequencing and logging SARS-CoV-2 variants for almost every COVID-19 case in the hospital system, about 17% of Delta cases are in vaccinated people since March 2021, nearly three times the rate of breakthrough infections compared with all other variants combined. Patients with Delta SARS-CoV-2 also stayed in hospital slightly longer than did people infected with other variants. “There’s potentially a slightly different biology to the infection,” says James Musser, a molecular pathologist and director of the hospital’s Center for Molecular and Translational Human Infectious Diseases Research.
Gaan ze op termijn nog stoppen met al die tests voor buitenlanders, of gaan ze op deze voet verder? Want de UK zit de facto natuurlijk nog steeds dicht aangezien je voor een godsvermogen aan tests moet inboeken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hier net GTST. Zelfs als je het dagelijks intensief volgt kun je het makkelijk een paar maanden overslaan en zo weer aanhaken
Heb je enig idee waarom ze er voor kiezen die daar alsnog dragen? Of anders gezegd, waarom wij dat hier niet doen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen
Ik lees meer van dit soort verhalen. Daarom ben ik nogal sceptisch over het frame 'in het VK is alles weer terug naar normaal en de ziekenhuisopnames stijgen niet'.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
die conclusie kan je nog helemaal niet trekken, dat kan pas als het virus op de een of andere manier geen schade meer kan veroorzakenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereistquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gaan ze op termijn nog stoppen met al die tests voor buitenlanders, of gaan ze op deze voet verder? Want de UK zit de facto natuurlijk nog steeds dicht aangezien je voor een godsvermogen aan tests moet inboeken.
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad.quote:
Zal samenhangen met het feit dat ze daar nog iedere dag 35K aan nieuwe gevallen en 100+ doden noteren, vermoed ik, ziekenhuisopnames zitten ook weer flink in de lift daar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom ze er voor kiezen die daar alsnog dragen? Of anders gezegd, waarom wij dat hier niet doen?
Ja, ik snap niet waarom de quarantaineplicht er nog steeds is, eigenlijk. Zo ernstig is de situatie nou ook weer niet volgens mij en er is ook geen mutant.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereist
Hey!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Heeft een van mijn zoontjes al drie keer gehadquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad.
Kunnen ze lang wachten want tenzij het verplicht is begin ik er niet aanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey!![]()
Ik denk dat ze mondmaskers dragen in de hoop dat jij dat ook doet.
Geen zin om met jouw opgerekte neusgaten geconfronteerd te worden, denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |