SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Vaccinatiestatus lijkt mij niet iets om je zorgen over te maken noch je daar veilig bij te wanen, zeker niet wanneer er sprake is van een kwetsbaarheid. Kortom, exit met de zorg(en) tenzij je de zorg nodig hebt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:23 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Mij maakt het helemaal niets uit of anderen gevaccineerd zijn, aangezien ik dat zelf wel ben. Dan hoef ik me toch geen zorgen meer te maken? Gevaccineerden kunnen het virus sowieso ook nog verspreiden, dat is allang bewezen.
Overigens ken ik maar twee mensen die zich bewust niet hebben laten vaccineren, maar die zijn er ook van overtuigd dat de hele pandemie een vooropgezet plan is om een totalitaire staat te stichten ofzo.
De eigen protectie zit vooral tussen de oren. Vaccinatie beschermd niet tegen infectie etc.etc.
Beter is af te vragen wat het wel doet en of dat, gezien de eigen status, dan van toepassing is. Vaccins veroorzaken een reservoirtje aan antilichamen. In geval van infectie, wordt de kans kleiner dat die uit de hand loopt wat bij bij kwetsbare mensen in 1-2% van de gevallen kan uitmonden op gevolgen.
Het blijft wel geniaal hoe de farmaceutische industrie en kakelende medici die daar achteraan hobbelen, de normale weerstand en immuniteit die reeds hebben (opgebouwd) weet te claimen als haar beschermend succes."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Tuurlijk, maar je bent het toch met me eens dat er grenzen zitten aan hoe je dat doet? Iemand opjagen als volksvijand nummer één is toch wel een bijzondere vind ik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, het nadeel van het Australische beleid is, zoals ook al door @:miss_sly gezegd, dat iedere besmetting een potentiële katalysator kan worden voor verschrikkelijke toestanden. In dat licht bezien snap ik dat ze vanuit hun strategie alles op alles zetten om een persoon als deze te pakken.![]()
Vanuit ons perspectief? Ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar je bent het toch met me eens dat er grenzen zitten aan hoe je dat doet? Iemand opjagen als volksvijand nummer één is toch wel een bijzondere vind ik.
Vanuit hun perspectief? Nee. Dit is volledig in lijn met wat ze tot nu toe gedaan hebben.
Verder lijken me dit ook vooral stuiptrekkingen van een land dat zich nu realiseert dat hun strategie niet meer werkt, omdat de hoeveelheid besmettingen te hoog is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Dan nog vind ik het treurig dat een modern, westers land naar zulke heftige, bijna fascistoïde handhavingstools grijpt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief? Ja.
Vanuit hun perspectief? Nee. Dit is volledig in lijn met wat ze tot nu toe gedaan hebben.
Verder lijken me dit ook vooral stuiptrekkingen van een land dat zich nu realiseert dat hun strategie niet meer werkt, omdat de hoeveelheid besmettingen te hoog is.![]()
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest bizarre. Een democratisch westers land grijpt naar middelen die landen als Wit-Rusland niet schuwen. Op 't moment dat Wit-Rusland het doet is het schandalig, maar als Australië het doet is het (voor veel mensen) goed indambeleid.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vanuit ons perspectief? Ja.
Verder lijken me dit ook vooral stuiptrekkingen van een land dat zich nu realiseert dat hun strategie niet meer werkt, omdat de hoeveelheid besmettingen te hoog is.![]()
Goed gezegd.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest bizarre. Een democratisch westers land grijpt naar middelen die landen als Wit-Rusland niet schuwen. Op 't moment dat Wit-Rusland het doet is het schandalig, maar als Australië het doet is het (voor veel mensen) goed indambeleid.![]()
Hier al mensen aan t rennen voor die booster?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 01:47 schreef Za het volgende:
"Most vulnerable population are the ones who received two vaccin doses"
[ twitter ]![]()
Fauci ziet het normaal dit jaar niet meer zitten.....Arme Biden.... haastig met nog een week een verloren oorlog afronden om dan in het zicht van zijn schapen, bruut wakker geschud te worden dat er shit op de hoek ligt.quote:bron: cnn The warning by the government's top infectious diseases expert, Dr. Anthony Fauci, that the crisis won't be under control until spring of next year -- and even then, it will need most American vaccine skeptics to change their minds -- came as a severe jolt to a weary nation.
... ....
"You have the possibility of the virus continuing to circulate, mutating -- forming more variants and getting us back into another situation similar to or worse than Delta," Fauci told Cooper.
.... ....
"You are not a horse. You are not a cow," the FDA said, in a tweet that boggled the mind but summed up the country's gaping political divisions over the crisis.
En dan op voorspraak van Pfizer laten besluiten dat het experimentele vaccin een goedgekeurde status krijg als preventief middel. Wellicht helpt dat mensen overtuigen dat het geen schapen zijn.
"This message has been approved by the FDA΅ (Foundation for Democracy in Africa America Australia)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wordt tijd dat het in de Supermarkt komt, prikken kan je ook zelf... toch ?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hier al mensen aan t rennen voor die booster?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ze hebben een lange geschiedenis van ziektes buiten de deur houden, daar zijn ze heel fel in.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het treurig dat een modern, westers land naar zulke heftige, bijna fascistoïde handhavingstools grijpt.![]()
Koopmans kwam braaf met mondkapje én oogkapjes aan in China en verzocht de Chinezen of ze haar aub wilden vertellen wanneer de kapjes af mochten, uiteindelijk heeft ze ze pas op de terugvlucht afgedaan...quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 09:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Koopmans zou de oorsprong nog niet kunnen vinden als ze over de reageerbuis struikelt. Die heeft alleen gezien wat ze van de Chinezen mocht zien.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Benieuwd wanneer men ook hier een andere exit strategie gaat bedenken.quote:Bron: artsencollectief-23aug21
Professor Andrew Pollard geeft vaccin-falen toe, noemt groepsimmuniteit onhaalbaar
Soms tref je een juweeltje van gezond verstand. In deze korte (1:41 minuten) clip geeft professor Andrew Pollard, hoofd van de Oxford Vaccine Group toe dat mensen ondanks vaccinatie nog steeds geïnfecteerd raken met het coronavirus SARS-CoV-2. Het virus zal in de toekomst nieuwe varianten ontwikkelen, die volgens hem nog beter dan de huidige varianten in staat zullen zijn om gevaccineerde mensen te besmetten. Naar zijn mening is het onhaalbaar om groepsimmuniteit te bereiken met corona vaccinaties.
Of men nu wilt of niet, zal het moeten om uit de zorg te komen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
truequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wordt tijd dat het in de Supermarkt komt, prikken kan je ook zelf... toch ?![]()
Nee.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hier al mensen aan t rennen voor die booster?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Pfizer names former FDA chief Scott Gottlieb to its board
https://www.reuters.com/article/us-pfizer-board-idUSKCN1TS36L
Handig die revolving doors.![]()
Verschil is wel dat in Australië er feitelijk ook goed ingedamd is. In Wit-Rusland zijn ze gewoon gestopt met registreren.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Dat vind ik eerlijk gezegd nog het meest bizarre. Een democratisch westers land grijpt naar middelen die landen als Wit-Rusland niet schuwen. Op 't moment dat Wit-Rusland het doet is het schandalig, maar als Australië het doet is het (voor veel mensen) goed indambeleid.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Maar zo makkelijk gaat het dus blijkbaar. Je land zodanig manipuleren dat men het normaal gaat vinden dat dergelijke acties binnen het beleid passen. Vergelijkingen met wo2 zijn in dit hele coronaverhaal uiteraard ongepast, maar ook in dat soort situaties zag je hoe relatief makkelijk je een land mee krijgt in barbaarse dingen. Je kunt je het op voorhand niet voorstellen (zo zullen de Aussies er vorig jaar ook over gedacht hebben als je ze dit verteld had), maar met verloop van tijd lijken de meest gekke dingen te kunnen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan nog vind ik het treurig dat een modern, westers land naar zulke heftige, bijna fascistoïde handhavingstools grijpt.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Hoe besmettelijk is een gevaccineerde eigenlijk in vergelijking met een niet-gevaccineerde? Als dat boven de 1/R ligt met R de kale reproductiewaarde, dan lijkt groepsimmuniteit mij bijna onhaalbaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd wanneer men ook hier een andere exit strategie gaat bedenken.
Of men nu wilt of niet, zal het moeten om uit de zorg te komen.I'll give you something to do![]()
Op teletekst stond laatst dat het met de deltavariant nauwelijks uit lijkt te maken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe besmettelijk is een gevaccineerde eigenlijk in vergelijking met een niet-gevaccineerde?![]()
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op teletekst stond laatst dat het met de deltavariant nauwelijks uit lijkt te maken.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
De transmissie moet in ieder geval minimaal 80% (R0 ≈ 5) tot bijna 90% (R0 ≈ 8) gereduceerd worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Hoe besmettelijk is een gevaccineerde eigenlijk in vergelijking met een niet-gevaccineerde? Als dat boven de 1/R ligt met R de kale reproductiewaarde, dan lijkt groepsimmuniteit mij bijna onhaalbaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ding ding ding, dit vergeten de wappies er altijd even bij te vermelden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Overigens was dit al niet meer het geval bij de alfavariant volgens RIVM-onderzoek:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De transmissie moet in ieder geval minimaal 80% (R0 ≈ 5) tot bijna 90% (R0 ≈ 8) gereduceerd worden.
https://www.eurosurveilla(...)S.2021.26.31.2100640VET = vaccine effectiveness against transmissionquote:We estimated a VET of 71% among household contacts of fully vaccinated index cases.
(Overigens wel vrij beperkte aantallen van gevaccineerden, en bovendien een flinke bias lijkt me)Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:18 schreef ZarB het volgende:
[..]
Maar zo makkelijk gaat het dus blijkbaar. Je land zodanig manipuleren dat men het normaal gaat vinden dat dergelijke acties binnen het beleid passen. Vergelijkingen met wo2 zijn in dit hele coronaverhaal uiteraard ongepast, maar ook in dat soort situaties zag je hoe relatief makkelijk je een land mee krijgt in barbaarse dingen. Je kunt je het op voorhand niet voorstellen (zo zullen de Aussies er vorig jaar ook over gedacht hebben als je ze dit verteld had), maar met verloop van tijd lijken de meest gekke dingen te kunnen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Household contacts is natuurlijk wat anders dan verspreiding in de populatie.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overigens was dit al niet meer het geval bij de alfavariant volgens RIVM-onderzoek:
https://www.eurosurveilla(...)S.2021.26.31.2100640
[..]
VET = vaccine effectiveness against transmission
[ afbeelding ]
(en inderdaad, vroege vaccinaties in Nederland is een bias van immunogecompromitteerden)They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit is nog wel een belangrijke nuance. Maar dit moet vast wel te vertalen zijn naar één enkele waarde die geldt voor bijv een bevolking waarvan iedereen antistoffen heeft. Dus de totale reductie als combinatie van die van zowel de zender als de ontvanger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat verschilt nog wel enorm of je de transmissie van gevaccineerden naar ongevaccineerden bekijkt, of de transmissie tussen gevaccineerden onderling.
Gevaccineerden zijn marginaal minder besmettelijk, maar een stuk minder ontvankelijk.I'll give you something to do![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Household contacts is natuurlijk wat anders dan verspreiding in de populatie.
(en inderdaad, vroege vaccinaties in Nederland is een bias van immunogecompromitteerden)En ook:quote:The VET to other close contacts was much lower (22%; 95% CI: −5 to 43), probably because of the larger risk of the contact being infected through another source (i.e. misclassification of the index case).quote:Stratified by vaccine received by the index case, VET values were estimated at 58% for Vaxzevria (ChAdOx1-S; AstraZeneca, Cambridge, United Kingdom), 70% for Comirnaty (BNT162b2; BioNTech/Pfizer, Mainz, Germany/New York, United States (US)), 88% for Spikevax (mRNA-1273, Moderna, Cambridge, US) and 77% for the Janssen vaccine.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nog wat gebeurt in de 5 dagen dat ik weg ben geweest? Nee? Ok dan
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 11:38:12 ]![]()
En als dat de beste prestatie is van het meest fanatieke zerocovid-land op aarde dan heb ik zo mijn twijfels. En al helemaal nu ze het nu eigenlijk niet meer onder controle lijken te krijgen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.I'll give you something to do![]()
Ik ben zo blij dat ik Modernation ben.quote:
Pfizer moet snel de dosis verhogen.
De grap is dat Pfizer/Biontech aanvankelijk Moderna aan het uitlachen was dat ze veel te veel actief middel in het vaccin stopten, als teken dat het een stel beginners waren die niet wisten hoe zoiets werkte, en nu Moderna dus gelijk heeft gekregen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ok?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste gebieden in Australië zijn inmiddels wel 5 tot 6 keer gesloten.
Niet anderhalf jaar lang.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Je wil daar écht niet in een grote stad wonen op dit moment hoor.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Het is hier net GTST. Zelfs als je het dagelijks intensief volgt kun je het makkelijk een paar maanden overslaan en zo weer aanhakenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Nog wat gebeurt in de 5 dagen dat ik weg ben geweest? Nee? Ok dan![]()
![]()
En de verhalen over hoe de deltavariant zich verspreid stemmen niet heel rooskleurig. Zonder direct een doemverhaal op te hangen is er toch wel steeds meer bewijs dat deze variant wel degelijk het speelveld verandert:quote:https://www.nature.com/articles/d41586-021-02187-1quote:In Houston, Texas, where a Houston Methodist Hospital team has been sequencing and logging SARS-CoV-2 variants for almost every COVID-19 case in the hospital system, about 17% of Delta cases are in vaccinated people since March 2021, nearly three times the rate of breakthrough infections compared with all other variants combined. Patients with Delta SARS-CoV-2 also stayed in hospital slightly longer than did people infected with other variants. “There’s potentially a slightly different biology to the infection,” says James Musser, a molecular pathologist and director of the hospital’s Center for Molecular and Translational Human Infectious Diseases Research.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gaan ze op termijn nog stoppen met al die tests voor buitenlanders, of gaan ze op deze voet verder? Want de UK zit de facto natuurlijk nog steeds dicht aangezien je voor een godsvermogen aan tests moet inboeken.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen![]()
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is hier net GTST. Zelfs als je het dagelijks intensief volgt kun je het makkelijk een paar maanden overslaan en zo weer aanhaken![]()
![]()
Heb je enig idee waarom ze er voor kiezen die daar alsnog dragen? Of anders gezegd, waarom wij dat hier niet doen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen
I'll give you something to do![]()
Ik lees meer van dit soort verhalen. Daarom ben ik nogal sceptisch over het frame 'in het VK is alles weer terug naar normaal en de ziekenhuisopnames stijgen niet'.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
die conclusie kan je nog helemaal niet trekken, dat kan pas als het virus op de een of andere manier geen schade meer kan veroorzakenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat een gemier. Die korte volledige lockdown gevolgd door alles weer open te gooien is zowel een veel efficientere als een veel goedkopere manier dan dat wij al anderhalf jaar lang van alles niet door kunnen laten gaan omdat het onder het oppervlak blijft verspreiden.![]()
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereistquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gaan ze op termijn nog stoppen met al die tests voor buitenlanders, of gaan ze op deze voet verder? Want de UK zit de facto natuurlijk nog steeds dicht aangezien je voor een godsvermogen aan tests moet inboeken.![]()
![]()
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad.quote:![]()
Zal samenhangen met het feit dat ze daar nog iedere dag 35K aan nieuwe gevallen en 100+ doden noteren, vermoed ik, ziekenhuisopnames zitten ook weer flink in de lift daar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Heb je enig idee waarom ze er voor kiezen die daar alsnog dragen? Of anders gezegd, waarom wij dat hier niet doen?![]()
Ja, ik snap niet waarom de quarantaineplicht er nog steeds is, eigenlijk. Zo ernstig is de situatie nou ook weer niet volgens mij en er is ook geen mutant.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen idee, ligt volgens mij nog geen plan voor maar dat kan ook zo ineens veranderen. Voor terugreis naar Nederland moet je overigens ook testen, het is niet alleen het VK wat testen vereist![]()
Las gisteren dat de versoepelingen waarschijnlijk niet door gaan. Wat is jullie gedachte hierover?
En qua prik nummertje 3? Mijn Duitse tante krijgt over 2 weken de derde.![]()
Hey!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
Updateje vanuit het VK waar ik de laatste 5 dagen ben geweest, iedereen loopt in winkels e.d. met een mondmasker rond zonder dat er een verplichting is. En ik weet heeeeeeeeeel zeker dat ik geen corona heb na 3 tests in 5 dagen![]()
Ik denk dat ze mondmaskers dragen in de hoop dat jij dat ook doet.
Geen zin om met jouw opgerekte neusgaten geconfronteerd te worden, denk ik.![]()
![]()
Heeft een van mijn zoontjes al drie keer gehadquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij zitten hier ook niet anderhalf jaar in een lockdown, en een lockdown waarbij niemand z’n huis uit mag hebben wij überhaupt nooit gehad..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Kunnen ze lang wachten want tenzij het verplicht is begin ik er niet aanquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 11:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey!![]()
Ik denk dat ze mondmaskers dragen in de hoop dat jij dat ook doet.
Geen zin om met jouw opgerekte neusgaten geconfronteerd te worden, denk ik.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: