abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200857797
Uitgerekende data:

17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
31 augustus: Rebubbled (meisje)

26 september: BellaaElisa (meisje)

2 oktober: Mahra (meisje)
4 oktober: LauriLynne (meisje)
22 oktober: _Lily_ (jongen)

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
3 november: douche-eendje
Half november: Takkie88 (meisje)

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 13-08-2021 07:08:15 ]
pi_200857832
Volgens mij heb ik alle dingen die ik wist qua bevalmoment/geslacht verwerkt. Ben ik iets vergeten? Let me know. Of als je toch in de OP al wil. :)
pi_200858002
Ik werd net gebeld door het echocentrum, de SEO kan vrijdag niet doorgaan want de echoscopiste is ziek. Ik begon direct al te balen.

…of we over een uurtje toevallig zouden kunnen?

:o :D
pi_200858005
Vandaag ben ik precies op de helft! En dat vier ik gezellig in bed met COVID... :’)
pi_200858021
Succes Eponine!
pi_200858040
Dank je ela, en jij heel veel beterschap O+
pi_200858387
Ach nee ela, wat naar. Beterschap!
pi_200858400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef eponine het volgende:
Ik werd net gebeld door het echocentrum, de SEO kan vrijdag niet doorgaan want de echoscopiste is ziek. Ik begon direct al te balen.

…of we over een uurtje toevallig zouden kunnen?

:o :D
Wauw! :D Dat is pas een leuke verrassing. Succes en hopelijk een goede uitslag. 😘
  woensdag 11 augustus 2021 @ 10:31:28 #9
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200858424
Beterschap Ela! :*

En succes Eponine! O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200858434
Ik heb vannacht en nu regelmatig harde buiken gehad die vanuit m'n rug op lijken te komen. Dan even een zeurende lage rugpijn en die trekt door naar m'n buik, want die is dan echt een voetbal.
Vanavond weer controle. Ben benieuwd of dit er ook gewoon bij hoort of dat het toch nog vanuit die blaasontsteking kan komen... Al heb ik de hoop dat die nu gewoon weg is. :( Anders morgen maar weer even laten checken.
pi_200860810
Alles was goed! Na een jongen krijgen we nu…een meisje :o O+ :D
Ik had me daar totaal niet op ingesteld! Zo’n verrassing!
pi_200860857
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
Vandaag ben ik precies op de helft! En dat vier ik gezellig in bed met COVID... :’)
:{

Veel last?
  woensdag 11 augustus 2021 @ 13:18:01 #13
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200860866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:14 schreef eponine het volgende:
Nog meer meisjes O+
Fijn dat alles goed is! *O*
|| justdiggit.org ||
pi_200861059
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:14 schreef eponine het volgende:
Leuk! Nog meer dametjes. 🤗 Die jongetjes zijn tot nu toe nog duidelijk in de minderheid in de OP, haha. Wil je dat ik het geslacht erbij zet in de OP?
pi_200861169
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb vannacht en nu regelmatig harde buiken gehad die vanuit m'n rug op lijken te komen. Dan even een zeurende lage rugpijn en die trekt door naar m'n buik, want die is dan echt een voetbal.
Vanavond weer controle. Ben benieuwd of dit er ook gewoon bij hoort of dat het toch nog vanuit die blaasontsteking kan komen... Al heb ik de hoop dat die nu gewoon weg is. :( Anders morgen maar weer even laten checken.
Hoi ik ben er weer

Spannend!!!!!

Wie weet haal ik je wel in. Vanmorgen bij de gynaecoloog om het te hebben over inleiden (want ik slaap zo slecht). Leuke vrouw begreep het volledig. Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!
Morgen 39 weken.

Gefeliciteerd EPO, jongetjes zijn leuk

X VFT
pi_200861199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

:{

Veel last?
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.

Het onhandige is vooral dat mijn partner en ik beiden gevloerd zijn en de kinderen nu vooral voor zichzelf moeten zorgen. :’) We wisselen elke twee uur af met beneden op de bank liggen bij de kinderen en in bed liggen, om de beurt. Mijn partner is inmiddels wat aan de beterende hand, ik hoop dat het bij mij vlug ook wat op gaat knappen.

De kinderen hadden er zelf gelukkig heel weinig last van. Een avond wat koorts/verhoging en een dag hoofdpijn. En de kleintjes zijn gister en vandaag wat hangerig, maar misschien ook logisch na een paar ‘gekke’ dagen waarin wij voornamelijk voor Pampus liggen. ;)
pi_200861209
Ook een meisje Eponine! O+
pi_200861259
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Leuk! Nog meer dametjes. 🤗 Die jongetjes zijn tot nu toe nog duidelijk in de minderheid in de OP, haha. Wil je dat ik het geslacht erbij zet in de OP?
Is goed hoor! Toen ik zwanger was van zoon waren de meisjes in de minderheid en nu precies andersom :D
pi_200861356
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:49 schreef eponine het volgende:

[..]

Is goed hoor! Toen ik zwanger was van zoon waren de meisjes in de minderheid en nu precies andersom :D
Wat grappig! Ik heb het aangepast. :)
pi_200861360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:42 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.

Het onhandige is vooral dat mijn partner en ik beiden gevloerd zijn en de kinderen nu vooral voor zichzelf moeten zorgen. :’) We wisselen elke twee uur af met beneden op de bank liggen bij de kinderen en in bed liggen, om de beurt. Mijn partner is inmiddels wat aan de beterende hand, ik hoop dat het bij mij vlug ook wat op gaat knappen.

De kinderen hadden er zelf gelukkig heel weinig last van. Een avond wat koorts/verhoging en een dag hoofdpijn. En de kleintjes zijn gister en vandaag wat hangerig, maar misschien ook logisch na een paar ‘gekke’ dagen waarin wij voornamelijk voor Pampus liggen. ;)
Sterkte ermee.

En om het positief te bekijken: beter nu dan >30 weken. Hopelijk gaat het met jou ook snel beter. :)

De laatste tijd zie ik steeds vaker zwangere vrouwen (>30 weken) in het ziekenhuis.
pi_200861380
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Hoi ik ben er weer

Spannend!!!!!

Wie weet haal ik je wel in. Vanmorgen bij de gynaecoloog om het te hebben over inleiden (want ik slaap zo slecht). Leuke vrouw begreep het volledig. Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!
Morgen 39 weken.

Gefeliciteerd EPO, jongetjes zijn leuk

X VFT
Oh VFT, vroeg me al af of het bij jou allemaal nog goed ging! Jouw dametje zit dus nog binnen, maar misschien ook niet lang meer! :o Ben benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn, haha. Spannend, die wending bij jou! Hopelijk lukt de draaipoging. Is daar nog ruimte voor met 39 weken? Volgens mij heeft de mijne nauwelijks meer bewegingsvrijheid, laat staan om een hele turn te maken.
pi_200862086
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:01 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Aiiii sterkte douche eendje
Gelukkig hoeft het maar 1x. Hou je het vol?

Ik lig aan de CTG
het is toch wel fijn en geruststellend om een uur naar je kindje te mogen luisteren. Qua wat ik voel aan beweging is er niet veel veranderd, nog steeds nauwelijks
Ja, kotsmisselijk wel ineens tijdens het wachten net zoals 2 jaar geleden. Smerig spul blijft het gewoon. Maar ik heb wat kunnen werken tijdens het wachten en wat zitten kletsen met de andere zwangere lotgenoten :P

Was de CTG weer in orde?

Epo *O* wat leuk!

Ela, sterkte :*
pi_200862372
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
Heel veel beterschap!
pi_200862408
Net goedgekeurd, de dame is nu ongeveer 2300 gram. Is dat niet veel voor 33 weken?
  FOK!fossiel woensdag 11 augustus 2021 @ 15:40:20 #25
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200862608
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!

X VFT
Veel succes met de versie, hopelijk lukt het. Ik heb in mijn omgeving in ieder geval een hoop succesverhalen (mijzelf uitgezonderd ;) ). Plan morgen een rustig dagje in want je bent flink beurs.
Chick on a mission
pi_200862635
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:43 schreef elamanilo het volgende:
Ook een meisje Eponine! O+
Hee, jullie ook weer een dochter? O+ wat heerlijk! Waarom heb je deze keer gekozen om het al te weten? Of is het gewoon een super sterk voorgevoel? :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_200862707
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:42 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hee, jullie ook weer een dochter? O+ wat heerlijk! Waarom heb je deze keer gekozen om het al te weten? Of is het gewoon een super sterk voorgevoel? :D
M’n grote dochter wilde het heeeeeel graag weten en wenste vurig een zusje. We hebben het er toen eerst over gehad dat het ook weer een jongen kon zijn en of ze dan niet liever wilde wachten tot de geboorte. Maar na beraad besloot ze dat ze ook van een broertje zou houden. En toen hebben we een pretecho laten maken.

Ook wel leuk dat het deze zwangerschap ook iets unieks geeft weer. ☺
pi_200863053
Wat leuk O+
pi_200863554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:26 schreef Mahra het volgende:
Net goedgekeurd, de dame is nu ongeveer 2300 gram. Is dat niet veel voor 33 weken?

Volgens mij ietsje boven het gemiddelde, maar prima hoor! Mijn dame was 1703 gram bij 30+3 en werd met 34+3 rond de 2500 gram geschat, dus dat is redelijk vergelijkbaar met jouw waarden als je terugrekent.
pi_200865667
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Oh VFT, vroeg me al af of het bij jou allemaal nog goed ging! Jouw dametje zit dus nog binnen, maar misschien ook niet lang meer! :o Ben benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn, haha. Spannend, die wending bij jou! Hopelijk lukt de draaipoging. Is daar nog ruimte voor met 39 weken? Volgens mij heeft de mijne nauwelijks meer bewegingsvrijheid, laat staan om een hele turn te maken.
Het had wat voeten in de aarde. Eerst probeerde ze het alleen maar toch hulp ingeroepen van de gynaecoloog en ik kreeg ook een infuus met medicatie. Wat een ervaring! Ik wil geen horror verhalen de wereld in werken maar ik vond het geen pretje. Nu lig ik uitgeteld op de bank.
Woensdag word ik ingeleid.

Ela veel beterschap!

Bedankt voor de de tip om het rustig aan te doen. V slaapt vannacht en morgen bij opa en oma. We kunnen het wel gebruiken allebei, afgelopen nacht heeft hij liggen spoken en hij is al 10 dagen op en af aan het spugen en aan de diarree. Arm ventje. Gaat nu weer wat beter, gelukkig!
  FOK!fossiel woensdag 11 augustus 2021 @ 19:51:44 #31
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200865949
Nou op basis van de groei-echo was gelukkig nu geen reden tot ongerustheid. Groei was misschien een heel klein beetje afgebogen maar niet zorgwekkend. Vruchtwater etc was ook allemaal goed. Wel over 2 weken controle in het ziekenhuis (stond toevallig al een echo gepland).
Chick on a mission
pi_200866087
quote:
1s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Het had wat voeten in de aarde. Eerst probeerde ze het alleen maar toch hulp ingeroepen van de gynaecoloog en ik kreeg ook een infuus met medicatie. Wat een ervaring! Ik wil geen horror verhalen de wereld in werken maar ik vond het geen pretje. Nu lig ik uitgeteld op de bank.
Woensdag word ik ingeleid.

Ela veel beterschap!

Bedankt voor de de tip om het rustig aan te doen. V slaapt vannacht en morgen bij opa en oma. We kunnen het wel gebruiken allebei, afgelopen nacht heeft hij liggen spoken en hij is al 10 dagen op en af aan het spugen en aan de diarree. Arm ventje. Gaat nu weer wat beter, gelukkig!
Klinkt pijnlijk! Maar fijn dat je wat rust krijgt door je (schoon)ouders. Hopelijk een fijne nacht dan. 😘
En je hebt gewoon een uiterste datum, spannend!
pi_200866095
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:51 schreef Keroppi het volgende:
Nou op basis van de groei-echo was gelukkig nu geen reden tot ongerustheid. Groei was misschien een heel klein beetje afgebogen maar niet zorgwekkend. Vruchtwater etc was ook allemaal goed. Wel over 2 weken controle in het ziekenhuis (stond toevallig al een echo gepland).
Fijn dat het goed was!
pi_200866142
Net ook weer controle gehad. Alles weer keurig. Bloeddruk 125/80, ook niets op aan te merken voor deze termijn (zo is 'ie ook ongeveer in niet-zwangere toestand). Ik zag er nog heel fit uit (ben ik gelukkig ook nog) en ik lijk niet echt aanstalten te maken om vannacht te bevallen, haha.
Volgende week donderdag komen ze aan huis voor controle als ik dan nog niet bevallen ben. Dan gaan we ook een definitief plan maken voor week 41. Net ook al even kort over gehad. Ik wil eigenlijk niet pas met 41+6/42 weken gepland ingeleid worden, liever voor het weekend dan (41+3). En 20 augustus krijg ik sowieso controle in het ziekenhuis als ze er dan nog niet is.
pi_200867904
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 13:42 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Beterschap :*
pi_200873708
Ogtt was goed, hb netjes en bloeddruk blijft heel mooi stabiel.
Na overleg met de gynaecoloog mag ik al stoppen met ascal. Ik heb zoveel last van maagzuur dat het gewoon niet meer leuk is namelijk.
pi_200878746
quote:
17s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
Ogtt was goed, hb netjes en bloeddruk blijft heel mooi stabiel.
Na overleg met de gynaecoloog mag ik al stoppen met ascal. Ik heb zoveel last van maagzuur dat het gewoon niet meer leuk is namelijk.
*O* voor alle goede berichten!

@elamanilo; beterschap! Hopelijk bij jou ook snel weer de goede kant op! :*

VFT: fijn dat de draaipoging gelukt is! *O*

Spannend al die baby’s die elke moment geboren mogen worden! :D
pi_200879117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 16:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Volgens mij ietsje boven het gemiddelde, maar prima hoor! Mijn dame was 1703 gram bij 30+3 en werd met 34+3 rond de 2500 gram geschat, dus dat is redelijk vergelijkbaar met jouw waarden als je terugrekent.
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.

Ik heb dus zwangerschapsdiabetes en ze zijn zo streng, daar waar ze een prima gewicht heeft en mijn vruchtwater ook gewoon goed is. Word er een beetje moedeloos van.
  donderdag 12 augustus 2021 @ 17:21:24 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_200879196
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:16 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.

Ik heb dus zwangerschapsdiabetes en ze zijn zo streng, daar waar ze een prima gewicht heeft en mijn vruchtwater ook gewoon goed is. Word er een beetje moedeloos van.
Nou ja als je echt diabetes gravidarum hebt kunnen er wel degelijk gevolgen voor je baby zijn en die gaan ook wel verder dan alleen een hoger gewicht, dus het is dan niet zo gek dat men dat goed in de gaten wil houden ;)
disclaimer
pi_200879228
Met diabetes gravidarum is het advies low carb eten toch? (Als je alleen dieet houdt en niet ook insuline hebt ofzo)

Dat trek ik niet tijdens de zwangerschap haha. Voor ik zwanger werd wel, ik at al jaren koolhydraatarm
Maar nu…. I need my carbs
Ik voel met je mee Mahra

Ik zit trouwens met verbazing naar de labwaardes van D-E te kijken. Mijn hb is 6.0 en ik ben nog niet eens in de buurt van mijn bevalling. En daar hebben ze niks mee gedaan.
Maar ik heb er ook geen last van. Ik heb al bloedarmoede zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog menstrueerde ging het rustig richting de 5
pi_200879511
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:21 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou ja als je echt diabetes gravidarum hebt kunnen er wel degelijk gevolgen voor je baby zijn en die gaan ook wel verder dan alleen een hoger gewicht, dus het is dan niet zo gek dat men dat goed in de gaten wil houden ;)
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.
pi_200879537
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef _Lily_ het volgende:
Met diabetes gravidarum is het advies low carb eten toch? (Als je alleen dieet houdt en niet ook insuline hebt ofzo)

Dat trek ik niet tijdens de zwangerschap haha. Voor ik zwanger werd wel, ik at al jaren koolhydraatarm
Maar nu…. I need my carbs
Ik voel met je mee Mahra

Ik zit trouwens met verbazing naar de labwaardes van D-E te kijken. Mijn hb is 6.0 en ik ben nog niet eens in de buurt van mijn bevalling. En daar hebben ze niks mee gedaan.
Maar ik heb er ook geen last van. Ik heb al bloedarmoede zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog menstrueerde ging het rustig richting de 5
Is ook niet te doen. Ik heb me in Venetië ook echt laten gaan ( maar we liepen ook wel veel) en vind het moeilijk om het dieet weer te volgen. Nu ik ben overgedragen aan het ziekenhuis wil de dokter mijn waardes ook wekelijks ontvangen en hij was strenger dan de diëtiste. Nu moet ik dus wel echt weer een dieet volgen want insuline weiger ik.

Moet je nu aan de tabletten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mahra op 12-08-2021 17:52:31 ]
  donderdag 12 augustus 2021 @ 17:48:54 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_200879570
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.
Nee ook de bloedsuikerspiegel van je baby raakt dus verstoord en dat kan allerlei (langetermijn) gevolgen hebben waar nog allerhande onderzoeken naar lopen. En voor jezelf is het ook niet gezond natuurlijk, laten we dat voorop stellen.
disclaimer
pi_200880755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:16 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet dat je nu diabetes hebt... Dan lijkt het me goed dat ze het extra in de gaten houden.
pi_200880770
Tot nu toe lijk ik ook geen fantastisch verjaardagscadeau in de vorm van een baby te krijgen. Ze heeft daar nog 4 uur en 55 minuten voor. :') Morgen is het vrijdag de 13e!
pi_200880966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef Mahra het volgende:

[..]

Is ook niet te doen. Ik heb me in Venetië ook echt laten gaan ( maar we liepen ook wel veel) en vind het moeilijk om het dieet weer te volgen. Nu ik ben overgedragen aan het ziekenhuis wil de dokter mijn waardes ook wekelijks ontvangen en hij was strenger dan de diëtiste. Nu moet ik dus wel echt weer een dieet volgen want insuline weiger ik.

Moet je nu aan de tabletten?
Ikke? Nee, ik heb geen diabetes gravidarum. Ik at voor de zwangerschap koolhydraatarm om slank te blijven. Maar het is een opgave.

Waarom weiger je insuline?
pi_200881573
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef _Lily_ het volgende:

Welke labwaarden van mij? Je zit toch niet in mn dossier te gluren he... :?
quote:

[..]

Nou ja, als je kleine ineens van p50 nu naar p80 schiet is dat wel iets om in de gaten te houden, baby volgt dan duidelijk geen normaal lijntje meer.
pi_200882340
quote:

[..]

Sorry? Waar lees je dat? Even een aantal gevaren voor je baby op een rij.

Verhoogd insulineniveau in je baby, waardoor je baby na de geboorte een te laag bloedsuikergehalte kan krijgen met hersenletsel tot gevolg.

Vroeggeboorte als gevolg van te weinig ruimte, waar jij met een stijging van p50 naar p80 naar onderweg bent. Gevaren van vroeggeboorte: onrijpe longen, problemen met de bloedsomloop, hersenbloedingen en ernstige infecties.

Sterk verhoogde kans op het ontwikkelen van diabetes later in het leven. Lekker cadeau aan de start van je leven, thnx mom. 👍

Jouw baby, jouw keuze verder, maar ik vind het onverantwoordelijk en onbegrijpelijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200882962
quote:
17s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 19:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Welke labwaarden van mij? Je zit toch niet in mn dossier te gluren he... :?
[..]

Nou ja, als je kleine ineens van p50 nu naar p80 schiet is dat wel iets om in de gaten te houden, baby volgt dan duidelijk geen normaal lijntje meer.
Ik heb vlug door t topic gescrolld en las iets van hb 8? Maar maybe heb ik verkeerd gelezen

Edit: heb het teruggezocht waar ik t vanmiddag nou had gelezen. In je bevallingsverhaal in dat topic over bevallingsverhalen.
Sorry, complete verwarring dus want dat is jaren terug en hier ook niet van toepassing
Ik haal vanalles door elkaar

[ Bericht 6% gewijzigd door _Lily_ op 12-08-2021 21:14:52 ]
pi_200883163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 20:35 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Sorry? Waar lees je dat? Even een aantal gevaren voor je baby op een rij.

Verhoogd insulineniveau in je baby, waardoor je baby na de geboorte een te laag bloedsuikergehalte kan krijgen met hersenletsel tot gevolg.

Vroeggeboorte als gevolg van te weinig ruimte, waar jij met een stijging van p50 naar p80 naar onderweg bent. Gevaren van vroeggeboorte: onrijpe longen, problemen met de bloedsomloop, hersenbloedingen en ernstige infecties.

Sterk verhoogde kans op het ontwikkelen van diabetes later in het leven. Lekker cadeau aan de start van je leven, thnx mom. 👍

Jouw baby, jouw keuze verder, maar ik vind het onverantwoordelijk en onbegrijpelijk.
Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.
Het lijkt me heel moeilijk om die diabetes goed te managen tijdens de zwangerschap. Zo’n dieet vereist ijzeren discipline en een mens is niet altijd even sterk
pi_200883273
quote:
17s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Was de CTG weer in orde?

Mijn CTG was trouwens weer goed! En ik heb openlijk gesproken over mijn verdriet (toch wel een beetje) dat ik zo weinig voel en het idee heb daarom helemaal geen band met m’n kindje op te bouwen. Dat ik wekelijks mag komen luisteren geeft veel rust

1 groeiecho gehad, baby groeit op de P40-45
Lijkt wel prima dus. Ik ben ook niet de grootste. Zelf groeide ik als baby en kind rond de P10 en mijn man is wat langer. Dus zo te zien perfecte mix haha.
pi_200883432
Ik weet niet meer wie maar iemand hier had zwangerschapshaptonomie gedaan/gevolgd. Daar krijg je specifiek oefeningen in het contact/verbinding maken met je kind. Dat kan ook als je je kindje (nog) niet voelt.
Wellicht biedt het je troost als je op zo’n manier aan de band met je kindje kan ‘werken’? :*
pi_200883546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.
Het lijkt me heel moeilijk om die diabetes goed te managen tijdens de zwangerschap. Zo’n dieet vereist ijzeren discipline en een mens is niet altijd even sterk
Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.

Als dat hard is dan is het maar hard. 🤷‍♀️
pi_200883553
Wij hadden gisteren een pretecho. Kinderen mogen nu met pretecho’s weer mee dus we vonden het leuk om Sofie een keer mee te nemen.
Nou ze vond alles interessant behalve de echobeelden :P

Alles weer helemaal oké. En nog steeds een meisje ;)
Verloskundige gaf uitleg over hoge bloeddruk en symptomen daarvan en wanneer ik aan de bel moet trekken. Daarna ging ze m’n bloeddruk meten: 92/56. Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken :D
Wederom het advies gekregen om rustiger aan te doen vanwege harde buiken. Ik doe echt wel al rustiger aan maar m’n buik wordt ook gewoon echt snel hard. Eigenlijk zodra ik in beweging kom. Had ik bij Sofie ook. Ik hou voor mezelf aan dat het goed gaat zolang mijn buik snel ontspannen is in rust en het niet zeer doet. Toch slaat soms de twijfel toe; luisteren naar mezelf of naar de verloskundige?
pi_200883637
Wow dat is een hele lage bloeddruk. Heb je er last van? En wat houdt je tegen om het rustiger aan te doen? Mijn ervaring is wel dat je lichaam je echt tot rust maant wanneer je echt rust nodig hebt. Dat zo'n harde buik dan ineens niet meer weggaat en echt pijn doet bvb. Harde buiken kunnen geen kwaad verder toch?
pi_200883663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:32 schreef Takkie88 het volgende:
Ik weet niet meer wie maar iemand hier had zwangerschapshaptonomie gedaan/gevolgd. Daar krijg je specifiek oefeningen in het contact/verbinding maken met je kind. Dat kan ook als je je kindje (nog) niet voelt.
Wellicht biedt het je troost als je op zo’n manier aan de band met je kindje kan ‘werken’? :*
Ik ga daar eens naar kijken ja! Ik had er nog nooit van gehoord, thanks
pi_200883704
Lily, fijn dat je CTG goed was en dat de groei ook prima lijkt. En die tip van haptonomie is misschien wel een mooie?

Takkie, fijn dat bij jou ook alles goed was! Dat is inderdaad een hele lage bloeddruk, daar heb ik nooit gezeten. :D Volgens mij was mijn laagste waarde 110/60, rond de 17 weken. Heb je van jezelf ook al een lage bloeddruk?
Moet ik trouwens 'meisje' in de OP erbij zetten voor je?
pi_200883715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
Wow dat is een hele lage bloeddruk. Heb je er last van? En wat houdt je tegen om het rustiger aan te doen? Mijn ervaring is wel dat je lichaam je echt tot rust maant wanneer je echt rust nodig hebt. Dat zo'n harde buik dan ineens niet meer weggaat en echt pijn doet bvb. Harde buiken kunnen geen kwaad verder toch?
Mijn bloeddruk is ook in die orde van grootte. Voor de zwangerschap wisselde meestal de bovendruk tussen de 100 en 105…. Nu richting de 90

Ik heb er geen last van…. Hoewel ik bij de vorige zwangerschap (die een miskraam werd bij 9 weken) wel veel last had van orthostase. En voor m’n zwangerschap ook wel. Altijd ff wankelen in de douche haha als ik s ochtends m’n bed uitvlieg.
Deze zwangerschap heb ik dat gek genoeg weer helemaal niet
pi_200883760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:38 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.

Als dat hard is dan is het maar hard. 🤷‍♀️
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt
Maar ik denk wel dat het Mahra heus wel uitmaakt. Maar goed, ik kan niet voor haar spreken
pi_200883825
M’n bloeddruk is altijd wel laag in combi met een wat hogere hartslag. En blijkbaar tijdens m’n zwangerschappen zakt de bloeddruk nog wat meer. Had ik bij Sofie ook. Enige wat ik ervan merk is wat duizeligheid wanneer ik snel opsta en dan vooral vanaf de grond of vanuit liggende houding. Laten dat nu net bewegingen zijn die al niet meer zo snel gaan :P

@Komkommerschijfje: wanneer je de OP nog aan kan passen mag er meisje achter m’n naam.
Er kan nog wel een meisje bij in de lijst :D
pi_200884612
Lily, mooi dat het CTG goed was en ze goed groeit. Goed dat je bespreekbaar maakt wat het weinig beweging met je doet. Hopelijk kan je op een andere manier de verbinding toch zoeken.

Takkie, leuk zn pretecho, het lijkt me ook wel heel abstract voor een kleintje om te begrijpen. Was het een 3d echo? Gelukkig relatief weinig last van je lage bloeddruk lees ik. Lastig dilemma tav rustiger aandoen. Je verloskundige zegt het met de beste bedoeling natuurlijk, maar de uitvoering kan soms best lastig zijn.

Komkommer jou kleine houd het goed spannend. Hopelijk zet het voorwerk snel een keer door!

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige gister. Weinig spannends te melden gelukkig. Aftellen naar het verlof is begonnen. Nog 2 weekjes.
pi_200887119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef Takkie88 het volgende:
M’n bloeddruk is altijd wel laag in combi met een wat hogere hartslag. En blijkbaar tijdens m’n zwangerschappen zakt de bloeddruk nog wat meer. Had ik bij Sofie ook. Enige wat ik ervan merk is wat duizeligheid wanneer ik snel opsta en dan vooral vanaf de grond of vanuit liggende houding. Laten dat nu net bewegingen zijn die al niet meer zo snel gaan :P

@:Komkommerschijfje: wanneer je de OP nog aan kan passen mag er meisje achter m’n naam.
Er kan nog wel een meisje bij in de lijst :D
Gelukt!
pi_200887131
Nou, vandaag moet ze ook nog even binnen blijven hoor. Geen oog dichtgedaan vannacht. :'D En waar het door kwam? Geen idee. Kijken of ik zo nog wat kan tukken, anders vanmiddag maar proberen.
pi_200887445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nou, vandaag moet ze ook nog even binnen blijven hoor. Geen oog dichtgedaan vannacht. :'D En waar het door kwam? Geen idee. Kijken of ik zo nog wat kan tukken, anders vanmiddag maar proberen.
Op vrijdag de 13de is het sowieso geen slecht idee om lekker in bed of op de bank te hangen ;)
Hopelijk kan je ergens vandaag je rust pakken!
pi_200888419
Ik ben de laatste tijd iets minder actief geweest hier. Even weer een poging doen om aan te haken.

De zwangerschap verloopt prima, maar de misselijkheid is haast niet uit te houden. Het is zo vergelijkbaar met mijn vorige zwangerschap. Ook de vermoeidheid is niet afgenomen.

Ik voel me zo af en toe een faalmoeder richting Mayra toe, omdat ik minder 'aanwezig' ben. Fysiek ben ik er wel, maar dat was het dan ook. Daarnaast spelen er andere dingen waar ik stress van ondervind.

In verband met de vorige zwangerschap ben ik nu medisch. Alle afspraken vinden dan ook in het ziekenhuis plaats. Ook dat is wat minder. De reistijd naar het ziekenhuis is bijna een uur (met het ov/ met auto is het 20 min), terwijl mijn verloskundige op 10 minuten loopafstand zat.

Voor nu is het te doen, omdat er nog niet veel afspraken zijn, maar straks na 30 weken wordt dat nog best lastig.

Al met al, het gaat goed, maar ook weer niet helemaal :P
  FOK!fossiel vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:10:13 #66
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200890000
Whehehe net hormonaal zitten huilen bij de garage :@

(In het kort, 4 weken geleden een auto bij een occasion-dealer gekocht en er zijn steeds 'dingetjes' mee. Batterij van 2e sleutel was direct al leeg, blijkt een geimporteerde auto te zijn, de gordel van de bijrijder doet gek, de ruitensproeier vloeistof blijkt er gewoon weer direct uit te lopen etc etc. En nu kreeg ik het waarschuwingslampje van de bandespanning niet uit.

Naar een officiële dealer gegaan, waar het hun -doordat de vorige eigenaar het mediasysteem heeft veranderd- ook niet leek te lukken.

De stress van steeds weer het gedoe rondom deze auto en het feit dat er afgelopen week wat zorg was rondom de groei, zorgden ervoor dat ik daar toch op een gegeven moment snikkend bij de servicebalie zat :D )

Nouja het voornaamste probleem hebben ze gelukkig opgelost.
Chick on a mission
pi_200898951
Is ook echt mega irritant! Ik snap heel goed dat je in huilen uitbarst. Klinkt overigens alsof de garage je wel een beetje misleid heeft tijdens de aankoop. Wellicht kun je daar nog iets mee als je zou willen?
  FOK!fossiel zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:21:49 #68
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200904300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:49 schreef Rebubbled het volgende:
Is ook echt mega irritant! Ik snap heel goed dat je in huilen uitbarst. Klinkt overigens alsof de garage je wel een beetje misleid heeft tijdens de aankoop. Wellicht kun je daar nog iets mee als je zou willen?
Ja normaal zou ik daar ook redelijk strijdbaar in zijn. Maar nu wil ik gewoon dat het goed geregeld wordt en dat vertrouw ik hun eigenlijk niet meer toe.

En als ik op social media / Google reviews lees hoe ze met klachten omgaan en daarop reageren... :X Die ellende ga ik mezelf besparen. Dan maar wat extra geld er tegenaan gooien
Chick on a mission
pi_200904874
@Komkommerschijfje en @VenusFlyTrap
Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Hoe houden jullie je?
pi_200905025
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Ik ook! Tot nu toe nog totaal geen voortekenen. Baby is gewoon zoals altijd aanwezig en naast af en toe een harde buik die vanuit m'n rug lijkt te komen, is het erg rustig qua rommelen. Misschien dat het rommelen van vorige week toch nog kwam door die blaasontsteking. Die is nu gelukkig helemaal weg, alles is weer helemaal gecheckt.
Wachten duurt lang, wil zo graag dat kleine meisje in m'n armen hebben.🥰
pi_200910299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Rustaaaaagh
Beetje last van de warmte en hormonen. Mijn man is aan het klussen in onze slaapkamer (er zijn nieuw ramen en kozijnen geplaatst en hij moet de Electra doen van de rolluiken). Ik vroeg hem misschien niet al te subtiel of hij stof zou maken en meteen kreeg ik een sneer terug en dat konden mijn hormonen niet hebben, ik moest mij echt even inhouden.
Hij is er nog niet mee begonnen misschien doet hij het morgen wel.
Gisteren maakte ik mij zorgen over de ligging van de baby, ik was ervan overtuigd dat ze weer dwars lag. Na overleg met de assistente mocht ik langs komen en de verloskundige kwam op haar vrije dag langs om de echo te maken. Mijn hormonen konden het niet laten om haar een lekkere chocoladereep te geven! Ze ligt goed, nog niet volledig ingedaald en was heerlijk op haar vuistje aan het zuigen. Maakte een hoop goed!

Komkommer, beetje kunnen slapen vannacht?
Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om je meisje te ontmoeten. Trek je het een beetje met de warmte?

Cavabien: ik herken jouw verhaal zo erg, het voelen dat je een slechte moeder bent door de weinige energie. Mijn zoontje kan gelukkig uren zoet zijn met de tablet (loedermoedermodus) maar vind het heerlijk om dan tegen mij of papa aan te kruipen. Dit is een beetje mijn manier om nu een goede mama te zijn, dan maar niet druk spelen samen maar een hoop liefde geven.
pi_200910438
Vervelend van de auto, @Keroppi, hopelijk wordt het snel maar vooral goed opgelost!

Hier ook minder energie om dingen met de peuter te ondernemen, maar als de baby er over een paar maanden is dan zal hij er toch ook aan moeten wennen dat niet alle aandacht constant naar hem kan gaan.

Spannend @Komkommerschijfje en @VenusFlyTrap! Nog eventjes!
pi_200926628
Komkommer, ik heb bij Lily nooit voorwerk of voortekenen gehad. Behalve dat mijn vliezen 3 dagen eerder een beetje scheurde bovenin. Toen het begon, begon het ook gewoon en stopte het enkel 1x toen ik 's ochtends in het ziekenhuis moest komen voor een ctg voor de baby. Niets in mij wilde daar bevallen, dus mijn lijf ging op pauze. 🥲 Ik weet nog goed dat ik de eerste drie weeën een beetje verbouwereerd was en daarna pas tegen mijn vriend zei 'het is begonnen.' Waarop hij elke Hollywoodbevalling in zijn hoofd langs zag schieten en meteen in de actiestand schoot.
pi_200927413
Haha, dat kan natuurlijk ook nog. Ik heb ergens twijfels of ik het wel gelijk door heb als het begint, al lees en hoor ik dat het echt niet te missen is als het echt op gang is. :'D
Hoe merkte je dat je een scheur bovenin je vliezen had? Verloor je toen wel duidelijk af en toe een paar druppels of een stroompje vruchtwater? Het lijkt mij makkelijk als het gewoon in 1x een duidelijke hoeveelheid is, dan hoef je ook niet te twijfelen.
pi_200927442
Ik heb trouwens wel regelmatige harde buiken, ze komen echt wel 1x per 5 tot 10 minuten. Mja, wat moet je er verder mee? Is dit iets om aan de VK te laten weten? Zo lastig als je niet weet wat 'normaal' is. :D
  zondag 15 augustus 2021 @ 22:01:42 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200928662
Puur als mededeling hoeft het niet, ze hoeft geen vooraankondiging dat ze mogelijk uit bed gebeld gaat worden. Daar gaan ze sowieso wel vanuit met dienst. Als je een vraag hebt of haar anderszins nodig hebt, dan natuurlijk bellen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200929310
Had een appje gestuurd, voor dat soort dingen ga ik niet bellen (doe ik alleen als ik me echt zorgen maak en direct wat wil bespreken, of mijn man als het straks gaat beginnen). Voorweeën volgens haar, daar was ik ook al een beetje bang voor. :'D Ach, maar weer kijken wat vannacht en morgen brengt!
pi_200932140
Heeft het doorgezet komkommer?

Gister maar heel veel knoflook gegeten, echte asociale hoeveelheden. 1 bolletje en een stuk of 6 goede teentjes en dit allemaal alleen opgegeten. Het zat door mijn gerecht heen: hasselback aardappelen met courgette uit de oven en een bolletje in aluminium folie. Heerlijk!

Dit in de hoop dat het het een en het ander in gang zou zetten. Om 23:45 wat harde buiken. Ik vond de pijn nog meevallen dus ga ervan uit dat het oefen werk is geweest. Na een stuk of 5 harde buiken stopte het en viel ik in slaap.

Gisteren heb ik besloten mij morgen ochtend niet te laten strippen. Ik ben bang dat het alleen een hoop gerommel veroorzaakt en ik hierdoor weer uitgeput aan de bevalling ga beginnen. De verloskundige die morgen komt is een schat en begrijpt mij vast wel.
Voor wie de tijdlijn heeft gemist, woensdag krijg ik een ballon (indien geen ontsluiting) en donderdag een infuus.
Ik ga duimen dat het ķf vannacht begint of dat alles morgen ochtend en woensdag nog dicht zit en we gecontroleerd de bevalling opwekken.
Wat is jullie standpunt hierover?
Normaal gesproken waai ik met alle winden mee,niks voor mij om “dwars” te doen hiermee.
Met mijn zoon heb ik heel lang gerommel en serieuze weeën gehad die uiteindelijk niks deden, dat zou best kunnen komen door het tussenschot in mijn baarmoeder waardoor ik met V lang medisch ben geweest met extra controles.
pi_200932535
Komkommer, de scheur voelde ik ontstaan. Een gek soort pijnloos elastiekje dat knapte. Vervolgens werd de boel nat, zoals je soms ook hebt met waterige afscheiding. Het was verre van genoeg om op te vangen. Alleen om het droog te houden, moest ik wel geregeld terug naar de toilet om te vegen. Toen realiseerde ik me dat het meer dan afscheiding zou kunnen zijn en kwam de VK langs voor nadere inspectie en concludeerde dat het inderdaad mijn vliezen waren. Dat trok ze de volgende dag weer in, toen er niks begon en er ook geen vocht meer kwam. Pas toen ik 's avonds weer op de bank ging liggen, voelde ik een klein plonsje stromen. Dit kon ik wel opvangen (kwam mijn vriend aanzetten met een diep bord om het op te vangen y'all :') 'WTF wil je dat ik hiermee doe? Pak een bakje! Pak een bakje!' *paniek) en werd bevestigd dat het toch wel mijn vliezen waren. Maar scheurende en brekende vliezen zijn zeldzaam hč. De kans is vele malen groter dat je voorweeën een dezer dagen niet stoppen en overgaan in 'hey au, welverdraaid'-weeën.

VFT, strippen heeft vooral na de 41 weken zin volgens mij. En ook dan beperkt. Dat is voor mij de reden om het sowieso niet te doen deze keer. Vorige keer ook geweigerd overigens. Als mijn inleiding en ballon over twee dagen gepland zou staan, zou ik persoonlijk dat afwachten. Genoeg gedoe aan je lijf tegen die tijd. Maar dit is zoo persoonlijk. Ik zie op de faceboekgroepen voor uitgerekend in augustus heel veel zwangeren die juist gaan voor inleidingen en interventies. Dus ja. Als jij het niet wil, dan is dat helemaal oké. Dat is niet dwars, dat is een weloverwogen geinformeerd medisch besluit over jouw eigen lichaam nemen. Jij bent in dit hele proces de eindregisseur.
pi_200932672
Oh en dan nog even een klacht over mezelf. Ik ben echt de rem kwijt op mijn koopgedrag door de nesteldrang. De laatste dagen echt een schandalig bedrag uitgegeven aan lakentjes, knuffels, accessoires voor de slaapkamer, een kledingstomer etc etc. Vandaag krijg ik zeven pakketten ofzo binnen. 🙄 En ik kijk er dus niet naar uit, ik erger me echt aan mezelf. Al die troep weer in huis. :') Zo kansloos.
pi_200932798
Ik had tijdens de zwangerschappen na de 25 weken sowieso wel regelmatig harde buiken. Tegen het einde wel vaker, maar het was meestal meer een teken dat ik te veel had gedaan en even rust moest pakken. Toen mijn weeën begonnen, was het vanaf de eerste wee direct met regelmaat. In het begin met ca. 10 min ertussen. Mijn lijf deed niet aan oefenweeën blijkbaar :+. Bij de oudste braken mijn vliezen spontaan rond de 5 cm ontsluiting. Bij de jongste zijn de vliezen gebroken door de verloskundige, ik denk dat ik toen ergens tussen 6 en 8 cm zat. Ik weet niet precies wat de reden was, aangezien de hele bevalling vanaf de eerste wee 4 uur duurde, zal het niet geweest zijn om de bevalling op gang te helpen :P. Iets met beter indalen/zakken van het hoofdje volgens mij.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 10:05:01 #82
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200933129
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:31 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en dan nog even een klacht over mezelf. Ik ben echt de rem kwijt op mijn koopgedrag door de nesteldrang. De laatste dagen echt een schandalig bedrag uitgegeven aan lakentjes, knuffels, accessoires voor de slaapkamer, een kledingstomer etc etc. Vandaag krijg ik zeven pakketten ofzo binnen. 🙄 En ik kijk er dus niet naar uit, ik erger me echt aan mezelf. Al die troep weer in huis. :') Zo kansloos.
Geef maar wat van jouw nesteldrang aan mij! ;)

Ik ben op een termijn dat vrouwen al vaal al een vluchtkoffer hebben klaarstaan en de babykamer is nog steeds een veredeld washok. :')

(Nou zal ze de eerste periode toch bij ons op de slaapkamer in de co-sleeper liggen, maar toch....)

Van de andere kant heb ik wel al voor mijn zwangerschapshoot nog gauw even outfits voor la peuter + mezelf gekocht en haren/wenkbrauwen etc laten fixen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Keroppi op 16-08-2021 10:55:08 ]
Chick on a mission
pi_200934576
Meld met baby UIT de buik. 🥰🥰🥰
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.

Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult. ;)
pi_200934668
@Komkommerschijfje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O* Wat klinkt dat als een fijne bevalling, wauw O+.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_200934674
Ohhh wow, dat klinkt echt als een hele fijne bevalling! En nu is ze er gewoon. O+
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje!! Als ik goed gegoogled heb dan heeft ze ook nog een hele leuke naam. :D
pi_200935096
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje O+ *O*
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:35:58 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200935177
Wat mooi! Van harte met jullie dochter *;
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:47:58 #88
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200935305
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.

Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult. ;)
Gefeliciteerd!! O+ *O*
Lekker genieten van de kleine meid nu O+
|| justdiggit.org ||
pi_200935353
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Wat mooi! O+ gefeliciteerd! :*
pi_200935583
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje ! O+
Klinkt als een mooie bevalling.
Ik had al een klein vermoedde na je laatste bericht van gister :D
pi_200935656
Wat heerlijk komkommerschijfje! Hartelijk gefeliciteerd
En zo keurig op tijd, 1 dag voor de uitgerekende datum

Wat fijn dat alles zo goed is gegaan. Was dit nou jouw eerste?
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:20:52 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200935768
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je dochter er is en dat het zo goed ging! *O* .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200935811
Wat lief van jullie. 🥰 Dank jullie wel, het was inderdaad heel mooi en magisch en relaxed! En ik ben fantastisch gecoacht door mijn VK en door mijn geweldige man. Zo fijn om te horen dat het goed ging en dat ik door moest gaan.

@_Lily_, ja, dit is ons eerste kindje! Daarom was ik ook zo verbaasd dat ik om 4.45 uur al op 6 cm zat, ik had in m'n hoofd dat je echt wel meer dan 12 uur bezig bent om een beetje goede ontsluiting te krijgen. Ik had rekening gehouden met 3 a 4 cm, omdat mijn pijngrens normaal gezien niet zo hoog is. Maar nu was het blijkbaar toch niet zo laag als ik verwacht had. Ben dus ook van pak 'm beet 5:00 uur tot 6:30 uur naar VO gegaan, de VK zei al dat we voor 8:00 uur een baby zouden hebben toen ze terugkwam met het bad. My thoughts: haha, echt niet. Toen ze de kraamzorg om 6:00 uur belde, hoorde ik haar ook al zeggen dat het heel hard ging. Dat was het moment dat ik dacht: okee, nu wordt het real. Heel bijzonder.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:25:45 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200935820
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje! *O* O+ Had je ook gelijk met het vermoeden dat ze eerder zou komen :) klinkt als een fijne vlotte bevalling!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200936707
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:23 schreef Rebubbled het volgende:
VFT, strippen heeft vooral na de 41 weken zin volgens mij. En ook dan beperkt. Dat is voor mij de reden om het sowieso niet te doen deze keer. Vorige keer ook geweigerd overigens. Als mijn inleiding en ballon over twee dagen gepland zou staan, zou ik persoonlijk dat afwachten. Genoeg gedoe aan je lijf tegen die tijd. Maar dit is zoo persoonlijk. Ik zie op de faceboekgroepen voor uitgerekend in augustus heel veel zwangeren die juist gaan voor inleidingen en interventies. Dus ja. Als jij het niet wil, dan is dat helemaal oké. Dat is niet dwars, dat is een weloverwogen geinformeerd medisch besluit over jouw eigen lichaam nemen. Jij bent in dit hele proces de eindregisseur.
Dankjewel! Ik ben benieuwd of het ziekenhuis mij niet gelijk als een Karen bestempeld. Ik heb gewoon geen zin in onnodig gedoe aan mijn lijf.

Komkommer, klinkt als een fantastische bevalling. Gefeliciteerd!

En nu sta ik bovenaan ❤
pi_200936820
Komkommerschijfje, gefecliteerd! Wat klinkt het als een fijne bevalling O+

VFT, gewoon aangeven wat je hier ook omschrijft, dat je vermoed dat het strippen je onnodige energie kost die je liever gebruikt voor je bevalling/inleiding. Ik heb dat bij de klinisch verloskundige en gyn ook al aangegeven, geen herhaling van de vorige keer graag en daar werd heel positief op gereageerd.
pi_200937075
Ah komkommer wat een fijne ervaring! Het wachten eindelijk voorbij. Hopelijk gaat je herstel net zo goed! O+

VFT, geen polonaise aan je lijf willen is echt geen Karen gedrag hoor. :D Strippen is slechts een suggestie voor een mogelijke interventie. Geen medisch noodzakelijke handeling met een grote succesratio.

Hier weer goedgekeurd voor de komende week. Mevrouw ligt nog steeds niet ingedaald. Vrijheid blijheid in mijn baarmoeder schijnbaar.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:11:33 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_200937410
Van harte gefeliciteerd, Komkommerschijfje! Toch bijna je UD gehaald :P wat een fijne bevalling joh! Lekker knuffelen nu met je O+ baby O+
disclaimer
pi_200937915
Gefeliciteerd Komkommer!! O+
pi_200938174
Komkommer gefeliciteerd, dat is vlot gegaan en klinkt als een mooie bevalling om op terug te kijken!
pi_200938246
Gefeliciteerd komkommerschijfje!
pi_200940785
Wat een mooie bevalling Komkommer! Van harte! O+
pi_200940974
Gefeliciteerd Komkommerschijfje! O+
pi_200941389
Gefeliciteerd komkommer en komkommerkindje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200943075
Ik kom mij denk ik ook maar melden vanuit het AZWBNZMG topic. Ik ben nu 7 weken zwanger van mijn tweede kindje na een cryo embryo terugplaatsing (uit de batch van nr. 1). Donderdag de echo maar dat zit wel snor want ik ben BEROERD jongens ;( vannacht elf uur geslapen en vanmiddag nog anderhalf, gebraakt en bijkomen van elke maaltijd en fysieke inspanning :'(
pi_200943590
Gefeliciteerd Komkommer! O+ Klinkt als een mooie positief verlopen bevalling. Heel veel knuffelen met je kleine meid! O+

B.ertha; *O* en gefeliciteerd voor jou! Alle zwangerschappen zijn bijzonder maar ik vind het toch een extra *O* waard als iemand vanuit AZWBNZMG aanschuift in dit topic *O*
pi_200944035
Eens met Takkie! *O* Enorm gefeliciteerd!! Hopen dat de kwaaltjes vanzelf minder worden.
pi_200944089
Wow Komkommerschijfje! Wat een geweldige ervaring! Van harte gefeliciteerd O+ Ik probeerde te googlen maar dan krijg ik een jongensnaam, dus ik blijf nieuwsgierig ;)
Ik kijk uit naar je hele verslag in het andere topic. Knuffelze!

Bertha, van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder dat dit baby’tje uit dezelfde batch als je eerste komt. En poeh... de beroerdheid..! Het is voor een goed doel, maar ik hoop dat de eerste weken
Voorbij vliegen. :*
pi_200944313
Gefeliciteerd Komkommerschijfje met jullie dochter *O* Het klinkt als een fijne bevalling.

En ja Bertha *O* Fijn van het vertrouwen, balen dat je zo beroerd bent.

Ik leef nog even onder een steen. :{
pi_200946027
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:10 schreef B.ertha het volgende:
Ik kom mij denk ik ook maar melden vanuit het AZWBNZMG topic. Ik ben nu 7 weken zwanger van mijn tweede kindje na een cryo embryo terugplaatsing (uit de batch van nr. 1). Donderdag de echo maar dat zit wel snor want ik ben BEROERD jongens ;( vannacht elf uur geslapen en vanmiddag nog anderhalf, gebraakt en bijkomen van elke maaltijd en fysieke inspanning :'(
Oei veel sterkte met die misselijkheid
Maar wel hartelijk gefeliciteerd met deze zwangerschap!
pi_200946556
Ha, die jongensnaam kwam ik ook tegen als eerste hit. :'D
Iets makkelijker: de naam is van de dame die de toffe reisprogramma's op tv presenteert, maar dan zonder het verkleingedeelte. ;) Snap je 'm nog? In onze eigen kring gebruiken we nu natuurlijk de verkleinvorm al heel veel, maar officieel vonden we de variant zonder -tje mooier.
pi_200946998
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Iets makkelijker: de naam is van de dame die de toffe reisprogramma's op tv presenteert, maar dan zonder het verkleingedeelte. ;) Snap je 'm nog? In onze eigen kring gebruiken we nu natuurlijk de verkleinvorm al heel veel, maar officieel vonden we de variant zonder -tje mooier.
De zangeres van Nightwish. Hele mooie naam komkommer O+
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:28:02 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_200947107
Of gewoon vloer in het Engels :+
Als Goud een meisje was geweest was dat ook haar naam geworden :Y :D
disclaimer
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:37:56 #114
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200947162
Mooie tijdloze naam komkommerschijfje :s)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_200947227
Dank jullie wel. 🥰 We zijn er ook blij mee. Nieuwe dag, nieuwe kansen, hopelijk wat meer rust en dat wij ook goed kunnen bijtanken.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:27:48 #116
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_200947889
Lieve naam!

Bertha welkom! Hier in het begin ook zo aan het spugen geweest. Een tip: trek tijdig aan de bel als het niet meer gaat. Met medicatie zou je het in principe redelijk onder controle moeten kunnen krijgen.

Vannacht wat gerommel maar helaas meld ik mij met baby nog ín de buik.
pi_200947965
Mooie naam O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_200948368
Bedankt allemaal O+ Het is nu nog wel te managen omdat ik nog een weekje vakantie heb maar ik zie er best wel tegenop om weer te werken volgende week. Zeker als het nog erger wordt..

Komkommerschijfje dat klinkt best wel als een droombevalling O+
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:38:35 #119
497064 beppievanomdehoek
die met het lelijke tuinhuisje
pi_200948768
oooh B.ertha gefeliciteerd *O* *O* *O*
Gefeliciteerd Komkommerschijfje met jullie dochter *O* *O* *O*
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:07:23 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200952390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik kwam ook op de jongensnaam maar daar kun je het ook uit herleiden. Leuke naam! Ik ken trouwens een jongen die zo heet dus het is ook unisex :)

Nogmaals gefeliciteerd B.ertha O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:55:41 #121
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_200956462
Vanmiddag langs de VK geweest, alles zit nog dicht Morgen om 09:00 melden voor de ballon!!!

Ik had mijn man al verteld wat ze gaan doen. Toen ik zei eendenbek maakte hij al grapjes “kwek kwek kwek” en als het aan hem ligt neemt hij van die modelleer ballonnen mee en gaat hij gekke vormpjes maken.
Hopelijk vannacht weer heerlijk slapen en geen gerommel.
pi_200957315
Whehehehe vft :D mijn man heeft serieus dat soort balonnen en vouwt ze ook _O-
pi_200960793
Spannend, VFT! Zet 'm op! You can do it. Zou leuk zijn als we allebei 1 dag voor onze UD bevallen. :D
  woensdag 18 augustus 2021 @ 09:13:42 #124
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_200961664
Whoehoe! Ik lig aan de CTG, keep you posted
pi_200961675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 09:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Oeh live updates 8-) succes daar *O*
pi_200962032
Succes VFT!
pi_200962360
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 09:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Succes!
pi_200962432
F5 topic :7
Succes!
pi_200962477
Zet hem op VFT!
pi_200962673
Go VFT *O*

Hongerrrrr. Volgens mij heeft baby een groeispurtje :D
pi_200963679
VFT, hopelijk verloopt het soepel. Mag je naar huis met de ballon? Of zit je in het ziekenhuis tot de baby eruit is?
  woensdag 18 augustus 2021 @ 14:58:54 #132
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200966769
Spannend VFT! Hopen op een soepele bevalling *O*
|| justdiggit.org ||
  woensdag 18 augustus 2021 @ 15:02:08 #133
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200966811
Ik heb zo af en toe hele nare steken rechts bij mijn ribben/lever als ik zit. Gisteren al even met de verloskundige over gebeld, die maakt zich geen zorgen als ik er verder niet misselijk en/of duizelig bij ben. Baby ligt gewoon heel erg met haar kont tegen mijn ribben/lever aan, voel haar ook echt aan de rechterkant in mijn buik in de weg zitten _O-
|| justdiggit.org ||
pi_200967719
Is het normaal om ineens amper misselijk meer te zijn? :@
pi_200968126
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:22 schreef B.ertha het volgende:
:Y
pi_200968218
quote:
Hier gaat het ook soms een paar dagen weg om dan eens zo hard terug te komen.
Wel of niet misselijk zegt helemaal niets over hoe goed het gaat.
pi_200969617
Oké gelukkig!

Ik keek even in de OP maar er zijn nog amper lentebaby's. Hopelijk komen die nog :s) maar eerst een verse baby van VFT!
  woensdag 18 augustus 2021 @ 19:53:16 #138
497064 beppievanomdehoek
pi_200970852
We zitten allemaal nog niet in de op. maar februari heb ik niet langs zien koken volgens mij
mijn voorlopige uitgerende datum is 19 maart.
quote:
En ja dat is dus heel normaal, ik heb voor mijn doen heel erg weinig klachten en ik maak mij daar dus wel zorgen om, ookal weet ik dat het niets zegt. Ik kan het niet laten om gewoon heel angstig te zijn.
pi_200971234
Heb ik ook beide keren gehad, B.ertha. Op en af en bij week 10 verdween het in zijn geheel. Geniet ervan, want het komt zeker terug. :P
pi_200971277
Hier is de misselijkheid ook weer terug -O- (17wk nu) het was een tijdje weg maar nu steekt het steeds aan het einde vd middag de kop op :{
pi_200977547
Meld met baby nog binnenboord

Sinds gister 10:00 tot 09:00 vanmorgen ballon in gehad. Ik heb nu 3 cm ontsluiting en krijg zo weeënopwekkers. Zodra de weeën beginnen krijg ik een ruggenprik.
Mijn man denkt dat ze er om 14:00 is, ik om 13:00.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 09:38:36 #142
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200977598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Sinds gister 10:00 tot 09:00 vanmorgen ballon in gehad. Ik heb nu 3 cm ontsluiting en krijg zo weeënopwekkers. Zodra de weeën beginnen krijg ik een ruggenprik.
Succes! Op naar de ontmoeting met de kleine dame O+
|| justdiggit.org ||
pi_200977899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Fijn van de ruggenprik! Dat scheelt weer een hoop! En vanmiddag heb je gewoon je babietje! O+ Hoe tof is dat.

Ik denk dat de strijd om de eerste naam hier gestreden is. Alleen de spelling moeten we even over nadenken. Er zit een F of V in en voor de Nederlandse uitspraak maakt dat niet uit, maar in het Roemeens maakt het wel een verschil blijkt. De tweede naam is lastig. We hebben één naam die we beide acceptabel vinden, maar die het niet echt is. En mijn vriend heeft een sterke voorkeur voor een naam, alleen matcht die gewoon niet lekker met de eerste naam. Het helpt niet dat onze eerste dochter haar namen echt goed bij elkaar passen, fijn van de tong rollen en geschreven ook mooi staan.

Wellicht hebben jullie nog een suggestie. Even een spoilertje dan maar en ik haal het later weer weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand een suggestie? Of een link naar een fijne namensite waar je dingen kunt uitsluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Rebubbled op 19-08-2021 14:02:47 ]
  donderdag 19 augustus 2021 @ 10:05:48 #144
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200978045
@Rebubbled ik vind persoonlijk de versie met een V mooier. En daar past de alternatieve tweede naam naar mijn mening het beste bij.

Ik heb wel een tijdje een app gebruikt voor babynamen, daar kun je de namen gewoon naar links of naar rechts swipen en ontstaat er zo een favorieten lijstje. Volgens mij heet het gewoon BabyNames. Kan je ook linken met je partner zodat er een match komt als dezelfde naam in jullie favorietenlijstje voorkomt. Misschien een idee om eens te proberen :Y
|| justdiggit.org ||
pi_200978308
@Rebubbled
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200978602
Ik zou zeggen
SPOILER
pi_200978615
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik zou zeggen
SPOILER
Ha, die is goed!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:04:11 #148
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_200978764
SPOILER
ik ben het meest voor de optie van Bertha
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:22:51 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200979018
Ik vind het allemaal mooi passen, maar wel met een V. Met de f moet ik aan Al.fie denken, van de film.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200979037
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik zou zeggen
SPOILER
SPOILER
Thanks voor het meedenken y'all! Ook over het F of V dillema.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 11:35:52 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200979247
Geen mening over de tweede naam, die vind ik allemaal wel passen. Maar de eerste naam met V is in het Nederlands geschreven wel een stuk mooier/logischer dan met een F, vind ik. Tot welke uitspraken leidt het in zijn taal? En is dit de naam die jij al weken wou?
pi_200979342
Ik vind de meh-naam wel heel mooi bij de spelling van de voornaam met de V.
Lastig, hoor! Wij waren ook aan het dubben over een tweede naam, althans, ik. Uiteindelijk niet voor gekozen en nu is het gewoon lekker kort en krachtig, stoer en lief tegelijk. 🥰 Heel blij met onze keuze, de naam past perfect bij ons moppie!

VFT, straks gewoon jouw meisje ook in je armen! Succes en alvast een hele fijne ontmoeting gewenst. 🤗 Gewoon bevallen op je UD!

Ik post inmiddels al mee in het babytopic. Ik zal hier alle dames nog meevolgen natuurlijk. 😊
pi_200979415
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
SPOILER
Ik ook, kwam ook meteen in me op
pi_200979693
quote:
SPOILER
Same.
pi_200979730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Geen mening over de tweede naam, die vind ik allemaal wel passen. Maar de eerste naam met V is in het Nederlands geschreven wel een stuk mooier/logischer dan met een F, vind ik. Tot welke uitspraken leidt het in zijn taal? En is dit de naam die jij al weken wou?
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.

Ik vond net een site die alternatieven gaf en daar uit zichzelf al Olivia bij had gezet haha. Dus ik heb een aantal suggesties op ons whiteboard geschreven.

Leanora, Lenora, Leona, Elena, Eloīse, Eleanora, Noëlle, Livia, Bella, Féline, Amélie, Aurélie, Alena, Aimely, Loīse, Novalee en Noraline.
pi_200979808
quote:
SPOILER
:Y
En ook ik vind de V versie mooier, bij de F versie denk ik meer aan die figuurtjes met punt oren :@haha
  donderdag 19 augustus 2021 @ 12:33:40 #157
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200980214
Ha ik wilde de tweede naam van Zusje in de groep gooien maar Bertha was me voor :P alleen dan met een e op het eind i.p.v. een a. Lieve eerste naam ook Rebubbled O+
pi_200981033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:05 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.

Ik vond net een site die alternatieven gaf en daar uit zichzelf al Olivia bij had gezet haha. Dus ik heb een aantal suggesties op ons whiteboard geschreven.

Leanora, Lenora, Leona, Elena, Eloīse, Eleanora, Noëlle, Livia, Bella, Féline, Amélie, Aurélie, Alena, Aimely, Loīse, Novalee en Noraline.
Onze oudste heet I van en ik merk dat best wat mensen ook de v meer als w uitspreken. Maar ik vind dat helemaal niet zo erg. Zolang ze het maar wel goed schrijven en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Mijn eigen naam kent in verschillende talen ook andere uitspraken. Ik luister gewoon naar allemaal :+ en stel mezelf in het Engels bijvoorbeeld ook voor in de Engelse uitspraak. Mijn achternaam laat ik bij voorkeur achterwege, die is niet uit te spreken voor buitenlanders :').

Enne, team v dus ook! Mooie naam O+. Als tweede naam vind ik Loīse er mooi bij passen. Of Louise.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_200981433
Mooie naam Rebubbled! Over de tweede naam heb ik weinig mening ;) Is een tweede naam werkelijk nodig?

Al onze kinderen hebben nu 1 naam, maar we hebben besloten om dit baby’tje te gaan vernoemen naar mijn mama en ze zal dus drie namen krijgen. Waarvan de eerste dan ook de roepnaam is. De namen van mijn moeder krijgt ze vanwege de betekenis en omdat je in naam(klank) heel veel energie kunt doorgeven en ik wil heel graag mijn moeders liefheid meegeven aan haar. Anyway, een tweede naam gebruik je in de praktijk vrij weinig en als je er echt naar opzoek moet, is het dan logisch om nog een naam mee te geven?!

Ik vond bij m’n andere kindjes de naam telkens al perfect in z’n eenvoud en een tweede naam stoorde daarbij alleen maar.
pi_200981460
Tevens ben ik supernieuwsgierig naar VenusFlyTrap. Ik hoop dat ze inderdaad al een baby’tje in haar armen heeft zoals ze zelf hoopte. Maar een inleiding duurt soms wat langer omdat je lichaam nog wat meer zich klaar moet maken natuurlijk.
pi_200981530
Ik ben juist meer team F :D Maar dat komt omdat we hier een bekende Rotterdammer hebben met die naam en ik door haar die naam ken. En dan is het meer gewoon ofzo.
pi_200981627
Ik heb zelf geen tweede naam en voelde me altijd een beetje achtergesteld op iedereen die wel een tweede naam heeft. Vandaar dat we er bij nr 1 wel voor zijn gegaan. Ook omdat we allebei een echte favoriet hadden en we ze zo beide konden gebruiken. Beter hadden we er een bewaard voor nr 2, lol. De tweede naam komt inderdaad nooit ter sprake.

Louise vind ik ook mooi, alleen zo heet mijn nicht. En onze familie heeft ook al vier Davids (serieus :') ), dus de naamherhaling wil ik bij wegblijven haha.

Ela, wat mooi dat je jouw moeders naam zo e'er aan kunt doen. O+ Ik snap die keuze heel goed.

En ook benieuwd naar VFT inderdaad! Alleen snap ik ook dat Fok niet het eerste is waar je op duikt als je net niet meer zwanger bent.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 14:05:42 #163
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200981693
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb zelf geen tweede naam en voelde me altijd een beetje achtergesteld op iedereen die wel een tweede naam heeft. Vandaar dat we er bij nr 1 wel voor zijn gegaan. Ook omdat we allebei een echte favoriet hadden en we ze zo beide konden gebruiken. Beter hadden we er een bewaard voor nr 2, lol. De tweede naam komt inderdaad nooit ter sprake.

Louise vind ik ook mooi, alleen zo heet mijn nicht. En onze familie heeft ook al vier Davids (serieus :') ), dus de naamherhaling wil ik bij wegblijven haha.

Ela, wat mooi dat je jouw moeders naam zo e'er aan kunt doen. O+ Ik snap die keuze heel goed.

En ook benieuwd naar VFT inderdaad! Alleen snap ik ook dat Fok niet het eerste is waar je op duikt als je net niet meer zwanger bent.
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteld _O-

Wij kiezen dus ook voor twee namen. Ook omdat het makkelijker is met post als we bijvoorbeeld bij de tweede dezelfde voorletter willen gebruiken.
|| justdiggit.org ||
pi_200981759
Overigens, de ideeën voor de namen van beide meiden vinden allebei hun roots in folklore. Lily heb ik afgeleid van Lilith. Ik vind het verhaal van Lilith, de eerste vrouw van Adam, echt top. Dus daar stamt Lily vanaf. Elvie verwijst naar de fae zoals ze in de keltische folklore worden aangehaald. Niet bepaald de tere lieflijke elfjes die de mainstream ervan heeft gemaakt. Toch nog iets van mijn schotse roots erin verwerkt nu ze zijn achternaam hebben ipv die van mij. :)
pi_200981765
quote:
17s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteld _O-

Wij kiezen dus ook voor twee namen. Ook omdat het makkelijker is met post als we bijvoorbeeld bij de tweede dezelfde voorletter willen gebruiken.
Hahaha ja precies dit! :D
pi_200985754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 14:11 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Hahaha ja precies dit! :D
Wat zij zeggen ja :P

Bas is in zijn 2e naam vernoemd naar mijn man, Bas heeft de kortere versie. Bij dit kindje zit er in de 2e naam een knipoog naar mijn naam.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 18:41:21 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200985865
Hallo hormonen :')
Zeg net gedag tegen mijn collega's, heb namelijk twee weken vakantie, stap in de auto en barst echt volledig in tranen uit. Slaat helemaal nergens op :')
|| justdiggit.org ||
pi_200986522
Hmmm, ik heb zelf 1 naam en ik heb dat nooit als gemis ervaren volgens mij. Sterker nog, ik was vaak blij dat ik niet nog een hele vreemde tweede naam had zoals sommige klasgenoten..! Dat was dan wel voer voor wat plagerijen herinner ik me.

Nu heb ik wel een redelijk unieke naam en dat was ook wel wat wij/ik wilde doorgeven, een naam die echt voor ons kindje is en waar er niet nog tig van rondlopen. Ik ben wel blij dat mensen niet zomaar associaties hebben bij mijn naam bijv. Dat men altijd wel iemand kent die ook zo heet, inclusief bijbehorende meningen.

Bij m’n dochter hebben we het trouwens wel overwogen, maar de jongensnaam die we toen hadden, was maar in z’n eentje en ik vond dat heel stom om dan als het een meisje was ineens wel een tweede naam te geven. Verder vind ik haar naam nog steeds de allermooiste naam ever en zou een tweede naam er alleen maar afbreuk aan gedaan hebben. Oh, haha, doordat ze nu groter wordt en ze bepaalde eigenschappen heeft ;) zijn er vanzelf twee ‘middel names’ ontstaan trouwens, Houdini Zidane zijn de middelste namen :’) Omdat ze heel goed blijkt met touwen en knopen (al sinds kleintje) en ze een voorkeur heeft voor kopstoten als ze boos is… hihihi. Maar die zijn niet officieel dus, maar officieus in gebruik hier thuis.

Ik vind het wel interessant om alle overwegingen te lezen over de namen en tweede namen. En so far ben ik nog steeds heel blij met de namen van mijn kinderen. Ik mis de tweede namen niet, maar ga dit keer dus wel vernoemen. :)
pi_200987607
Wolf is vernoemd naar mijn oom die overleed vlak voor ons traject startte en de opa van man. Pluis naar onze vaders maar dat zijn dezelfde namen als de kindjes van mijn oma die stilgeboren zijn door de translocatie. Niet perse namen die ik supermooi vind qua klank maar wel een deel van hun verhaal.
pi_200990267
Zelf heb ik maar één naam en ik vond dat altijd stom. Man heeft twee namen.

Zoon heeft twee namen, zijn tweede naam is toevalligerwijs de derde naam van mijn vader (die een jaar voor zoons geboorte overleed) maar het is geen bewuste vernoeming.
Dochter zal ook twee namen krijgen, met haar tweede naam wordt zij vernoemd naar mijn moeder (zij overleed toen ik nog klein was)

Ohh jongens, morgen ben ik gewoon al op de helft! Stop de tijd hoor…het gaat veel te snel.
pi_200990841
Leuke naam rebubbled! Ik vind de versie met een v ook leuker.

Ik heb zelf ook maar 1 naam, heb een tweede naam nooit gemist, maar heb mijn dochtertje wel 2 namen gegeven. Dat was meer omdat ik niet kon kiezen tussen twee namen en geen garantie had dat het tweede kindje weer een meisje zou worden :P

Dit kindje krijgt ook twee namen. De eerste naam is een naam die op mijn lijst stond en de tweede naam is een vernoeming naar mijn moeder.
pi_200993145
Ik ben ook benieuwd naar Venus fly trap! Maar we hebben al even niets gehoord dus ik denk dat ze druk bezig is of al lekker met haar baby knuffelt!

Hier 31 weken vandaag, schiet lekker op. Ik zit een stuk beter in mijn vel dan in het 2e trimester omdat ik de baby nu gelukkig dagelijks voel.
Echt niet zoals in de verhalen van veel dames hier. Hij tikt en kriebelt me vooral, maar ik word er echt niet wakker van ofzo en mijn buik beweegt nauwelijks. Dus het is nog steeds een zeer rustige zwangerschap haha. Maar aan de tikjes kan ik merken dat hij groter is geworden en dat is fijn

Met jullie ook alles goed?
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:55:52 #173
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_200997626
SPOILER
is gister om 15:48 geboren.

De bevalling is goed verlopen zonder complicaties. Enige ding dat tegen zat is dat ik hele sterke weeën had en de ruggenprik 2x gezet moest worden en niet werkte. Met 5 cm kreeg ik remifentanyl en hier ging ik lekker op. Nam de pijn niet helemaal weg maar ik kon goed ontspannen tussen de weeën door. In een mum van tijd had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Ze lag nog niet volledig ingedaald maar omdat ik zulke sterke weeën had voelde ik haar naar de uitgang gaan. Ik moest goed luisteren van de verloskundige toen het hoofdje stond (ring of fire!) en dacht dat de volgende wee haar hoofdje geboren zou worden. 2 tellen later lag ze op mijn borst. Ik heb zelf haar navelstreng doorgeknipt. Wat een verschil zeg met de vorige keer. Ik had meer pijn maar ben er meer ontspannen aan begonnen omdat het bij V zo rommelde.
pi_200997760
Gefeliciteerd VFT O+ Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan! Knuffelse *;
pi_200997834
Gefeliciteerd! O+
Fijn dat het goed verlopen is zonder complicaties! Knuffelse! O+
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:32:47 #176
497064 beppievanomdehoek
pi_200998061
Gefeliciteerd VFT *O* O+
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:50:03 #177
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200998292
Gefeliciteerd VFT O+ Nu lekker genieten van de kleine dame O+
|| justdiggit.org ||
pi_200998302
Gefeliciteerd VFT!
pi_200998491
Gefeliciteerd VFT!
Mooie naam O+
pi_200998570
Gefeliciteerd VFT! Het klinkt als een prima bevalling
pi_200999584
Gefeliciteerd! Klinkt als een fijne bevalling. Hoelaat was ze er uiteindelijk? :D
pi_200999905
Van harte VFT! Mooie naam ook!
pi_201000033
Gefeliciteerd VFT O+ *O* *O*

Vandaag weer een groeiecho gehad. Ze is goed gegroeid! *O*
Ze ligt alleen nog wel in stuit, net zoals N. en spruit, toen ik vroeg waarom al mijn kindjes in stuit liggen zei ze dat mijn baarmoeder een vlindervorm had hoe ze kon zien en dat dit de beste manier voor ze is om te groeien.. 31 augustus staat de versie gepland, hopelijk draait ze van te voren of slaagt de versie want voor een stuit bevalling ligt ze ook niet gunstig.
pi_201000126
Yes, daar is ze, VFT! 🥰 Van harte gefeliciteerd, goed gedaan! Veel geluk, liefde en gezondheid. 😊
pi_201000142
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:04 schreef BellaaElisa het volgende:
Gefeliciteerd VFT O+ *O* *O*

Vandaag weer een groeiecho gehad. Ze is goed gegroeid! *O*
Ze ligt alleen nog wel in stuit, net zoals N. en spruit, toen ik vroeg waarom al mijn kindjes in stuit liggen zei ze dat mijn baarmoeder een vlindervorm had hoe ze kon zien en dat dit de beste manier voor ze is om te groeien.. 31 augustus staat de versie gepland, hopelijk draait ze van te voren of slaagt de versie want voor een stuit bevalling ligt ze ook niet gunstig.
Hoeveel weegt ze nu? Hopen dat je straks gewoon kan bevallen. Is het draaien pijnlijk?

[ Bericht 2% gewijzigd door Mahra op 20-08-2021 17:19:17 ]
pi_201000145
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Yes, daar is ze, VFT! 🥰 Van harte gefeliciteerd, goed gedaan! Veel geluk, liefde en gezondheid. 😊
Jij ook nog gefeliciteerd!
pi_201000209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 07:41 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar Venus fly trap! Maar we hebben al even niets gehoord dus ik denk dat ze druk bezig is of al lekker met haar baby knuffelt!

Hier 31 weken vandaag, schiet lekker op. Ik zit een stuk beter in mijn vel dan in het 2e trimester omdat ik de baby nu gelukkig dagelijks voel.
Echt niet zoals in de verhalen van veel dames hier. Hij tikt en kriebelt me vooral, maar ik word er echt niet wakker van ofzo en mijn buik beweegt nauwelijks. Dus het is nog steeds een zeer rustige zwangerschap haha. Maar aan de tikjes kan ik merken dat hij groter is geworden en dat is fijn

Met jullie ook alles goed?
Ik zei het toch! Geniet er lekker van.
pi_201000612
Aah gefeliciteerd VFT!
pi_201000689
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:11 schreef Mahra het volgende:

[..]
Hoeveel weegt ze nu? Hopen dat je straks gewoon kan bevallen. Is het draaien pijnlijk?
Ze weegt nu bijna 2500 gram. Dus in 2 weken tijd echt flink gegroeid! Bij de vorige 2 was het draaien gelukkig niet nodig. Maar ik hoor verhalen dat het gevoelig is en niet prettig.
pi_201000805
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:50 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Ze weegt nu bijna 2500 gram. Dus in 2 weken tijd echt flink gegroeid! Bij de vorige 2 was het draaien gelukkig niet nodig. Maar ik hoor verhalen dat het gevoelig is en niet prettig.
Mooi gewicht! Ik hoop dat het niet nodig is. Heb jij al een naam?
pi_201001547
Van harte VFT!! Mooie naam! O+
pi_201002458
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:02 schreef Mahra het volgende:

[..]
Mooi gewicht! Ik hoop dat het niet nodig is. Heb jij al een naam?
Ja wij hebben een naam maar begin toch weer te twijfelen. Denk pas dat ik er 100% achter sta als de baby geboren is. En jij?
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:02:09 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201002619
Gefeliciteerd VFT, mooie naam O+ Nu lekker knorren met je kleintje O+
pi_201003040
Gefeliciteerd VFT! O+
pi_201003130
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Ja wij hebben een naam maar begin toch weer te twijfelen. Denk pas dat ik er 100% achter sta als de baby geboren is. En jij?
Lastig he? Ja, we hebben een naam (geen Arabische) maar soms denk ik een Arabische naam zou ook wel mooi zijn en dan beginnen de twijfels toe te slaan. Jij wel een Arabische naam? Heel lang hebben we gezegd Aya maar vind het toch te standaard. Fayrouz vind ik zo mooi maar hij weer niet.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:06:41 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201003858
Gefeliciteerd VFT *O*
Resistance is futile.
pi_201003964
Van harte gefeliciteerd VenusFlyTrap O+ Klinkt als een mooie, rustige oerervaring. Lekker knuffelen nu!
pi_201004162
Gefeliciteerd VFT *O* Mooie namen en fijn dat je het zo beleefd hebt.

Ik heb gister een echo gehad met een prachtig kloppend hart en nu 9 weken, dit klopt met mijn eigen telling :) (2 weken geleden gaf de meting bij de echo 6 weken aan).
pi_201008494
Van harte gefeliciteerd met de geboortes van jullie dochters VFT en komkommerschijfje! ❤️
My salvation lies in your love..
pi_201008547
Gefeliciteerd VFT O+
pi_201008780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:30 schreef Mahra het volgende:

[..]
Lastig he? Ja, we hebben een naam (geen Arabische) maar soms denk ik een Arabische naam zou ook wel mooi zijn en dan beginnen de twijfels toe te slaan. Jij wel een Arabische naam? Heel lang hebben we gezegd Aya maar vind het toch te standaard. Fayrouz vind ik zo mooi maar hij weer niet.
Wij hebben wel een arabische naam. Alleen mijn oudste heeft een veel voorkomende naam, ik vind het juist nu leuk om mindere bekende namen te geven zo heeft mijn zoontje ook een naam die je eigenlijk bijna niet meer hoort. Het is ook een vernoeming.
pi_201008788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:22 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gefeliciteerd VFT *O* Mooie namen en fijn dat je het zo beleefd hebt.

Ik heb gister een echo gehad met een prachtig kloppend hart en nu 9 weken, dit klopt met mijn eigen telling :) (2 weken geleden gaf de meting bij de echo 6 weken aan).
Wat fijn van de goede echo O+ *O*
pi_201008801
28 weken vandaag! En weer een week werken overleefd *O*
We zijn gestart met de babykamer. Houtwerk wordt nu eerst geverfd. Dan de muren nog en 1 muur behangen. Bij de eerste zwangerschap waren we met een mega-verbouwing bezig dus de vloer in de babykamer lag er pas met 34 weken in en onze slaapkamer had pas met 36 weken een vloer. Dus we zijn nu ruim op tijd :D

Nog een mijlpaal: we zijn uit de naam! De hersenspoeling bij mijn vriend heeft gewerkt ;) *O*
pi_201012016
Gefeliciteerd VFT! *O*

Goede echo voor Fuchsia O+

Hier gaat het wisselend: baby is lekker druk, zoals altijd. Alleen was Bas afgelopen donderdag dusdanig oververmoeid en niet gezellig thuis, dat ik zoveel heb moeten doen om de boel te redden dat ik die nacht amper geslapen heb en gisteren niet meer kon lopen van de pijn :X . Ben dus ook maar thuis gebleven van werk.
Man is gisteren tijdens het middagdutje van Bas begonnen met de babykamer. De groene muur is nu wit, daar komt nog behang op en net hebben we even nog een paar kleine dingetjes gekocht om de kamer weer klaar te maken voor B2. Nieuw vloerkleed, andere prullenbak (degene die we hebben was nogal groot voor wasbare luiers). Nieuwe knopjes besteld voor de commode en kledingkast en ook nog wat kleertjes gekocht die wat meer najaar/winterproof zijn.

En gisteravond nog de laatste hand kunnen leggen aan het geboortekaartje, proefdruk is besteld *O*
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:14:50 #205
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_201012655
De kraamtranen beginnen al te rollen. Het ontzwangeren vind ik echt helemaal niks. Morgen dag 4, dan zal het wel wat erger worden. BV gaat goed, nog geen stuwing.
Mevrouw heeft een pittig karakter.
Het scheelt dat ik nu ongeveer weet wat ik aan het doen ben.
Lekker chaotisch. We zijn moe maar zo verliefd. Ons gezin is compleet.
pi_201012938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
De kraamtranen beginnen al te rollen. Het ontzwangeren vind ik echt helemaal niks. Morgen dag 4, dan zal het wel wat erger worden. BV gaat goed, nog geen stuwing.
Mevrouw heeft een pittig karakter.
Het scheelt dat ik nu ongeveer weet wat ik aan het doen ben.
Lekker chaotisch. We zijn moe maar zo verliefd. Ons gezin is compleet.
Ahh zo mooi! En hoopgevend. Vaak worden de kraammanden erger als de melk komt. Ontzwangeren vond ik ook niks. En duurde echt een vol jaar.
pi_201013595
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 08:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Wij hebben wel een arabische naam. Alleen mijn oudste heeft een veel voorkomende naam, ik vind het juist nu leuk om mindere bekende namen te geven zo heeft mijn zoontje ook een naam die je eigenlijk bijna niet meer hoort. Het is ook een vernoeming.
Ja, ik weet hoe de oudste heet. Maar wel een mooie naam. Nu ben ik wel benieuwd naar de naam van jouw zoon.
  FOK!fossiel zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:30:45 #208
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201015311
Ik heb vandaag een zwangerschaps fotoshoot gedaan. Keroppi-van-5-jaar-geleden had honend gegrinnikt bij het idee, maar vorige keer was ik er ook heel erg blij mee. Is een superleuke fotografe, die echt ook op details let zodat je er mooi op staat :)

Vorige keer was het hier in de buurt, maar nu op een zandverstuiving nabij Utrecht. Met bloeiende heide enzo O+

Wat ze me tussendoor liet zien, zag het er top uit maar ben nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Chick on a mission
pi_201016332
Heide O+

Een paar beroerde dagen gehad maar kom toch even melden dat wij een mooie knipper hebben gezien eergisteren O+
pi_201018079
Wat fijn @B.ertha! Hopelijk voel je je snel wat beter :*
pi_201020476
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:12 schreef douche-eendje het volgende:

En gisteravond nog de laatste hand kunnen leggen aan het geboortekaartje, proefdruk is besteld *O*
Lol, wij moeten er nog mee beginnen
Ik schuif alles voor me uit tot mijn verlof begint. Hopelijk kom ik er dan aan toe
pi_201022511
Een knipper voor b.ertha *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol, wij moeten er nog mee beginnen
Ik schuif alles voor me uit tot mijn verlof begint. Hopelijk kom ik er dan aan toe
Tsja, ik weet wat er bij mij de vorige keer gebeurde toen ik verlof had :+ en ik heb nu ook 2 dagen dat ik overdag alleen met mijn peuter ben. Ik heb liever nu zoveel mogelijk geregeld voor mijn verlof zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen. Dan kan ik op de dagen dat Bas op kdv/bij oma/man thuis is ook wat voor mezelf doen, zoals een keer extra zwemmen in de week.
  FOK!fossiel zondag 22 augustus 2021 @ 09:03:29 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201022807
Haha hier ook team ‘Doe ik straks in mijn verlof wel’ :)

Maar we hebben gisteren wel weer wat stappen gemaakt in de inrichting van de babykamer. Met dank aan mijn schoonouders die even op de kleine peuterdraak wilden passen.

De drie dagen tijdens mijn verlof dat ze naar de opvang gaat hoop ik toch ook lekker veel ‘self-care’ dingetjes (huuuu stomme term) in te kunnen plannen ☺
Chick on a mission
  zondag 22 augustus 2021 @ 09:43:15 #214
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201023203
Ik heb ook vrijwel alles al geregeld. Alleen nog wat kleine, minder belangrijke, dingen hier en daar. Tijdens mijn verlof gaan we verhuizen, dus wil niet meer dat soort dingen hoeven regelen tijdens het verhuizen/op het laatste moment. In principe ben ik ready voor haar komst. Maar ze mag nog wel gewoon braaf 10 weken blijven zitten zodat ze helemaal af is :+
|| justdiggit.org ||
pi_201023266
quote:
17s.gif Op zondag 22 augustus 2021 07:16 schreef douche-eendje het volgende:
Een knipper voor b.ertha *O*
[..]
Tsja, ik weet wat er bij mij de vorige keer gebeurde toen ik verlof had :+ en ik heb nu ook 2 dagen dat ik overdag alleen met mijn peuter ben. Ik heb liever nu zoveel mogelijk geregeld voor mijn verlof zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen. Dan kan ik op de dagen dat Bas op kdv/bij oma/man thuis is ook wat voor mezelf doen, zoals een keer extra zwemmen in de week.
Oh ik ben het helemaal met je eens
Ik denk nu constant: als ik maar niet te vroeg beval

Maar ik verras mezelf hier. Waar ik vroeger altijd dacht dat ik los zou gaan qua spullen kopen en alles tot in de puntjes zou voorbereiden blijk ik dat niet echt te doen haha. Ik werk (weer) volle bak, heb het best druk en leef mijn leven zoals ik het al die jaren in alle vrijheid heb gedaan. Altijd weg. Dus ik kom er domweg niet aan toe.

Wat moet dat straks worden…… oh oh
pi_201027150
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Maar ik verras mezelf hier. Waar ik vroeger altijd dacht dat ik los zou gaan qua spullen kopen en alles tot in de puntjes zou voorbereiden blijk ik dat niet echt te doen haha. Ik werk (weer) volle bak, heb het best druk en leef mijn leven zoals ik het al die jaren in alle vrijheid heb gedaan. Altijd weg. Dus ik kom er domweg niet aan toe.

Dat komt straks vanzelf wel goed, een baby heeft in het begin niet veel nodig behalve eten, liefde, aandacht en zeer regelmatig een schone luier :+.
Het scheelt voor ons gewoon dat we vrijwel alles in huis al hadden van Bas, heb amper wat dingen hoeven kopen tot nu toe. Meeste werk zat hem nog in Bas zijn nieuwe kamer maar die is op een paar kleine dingen na helemaal af. De babykamer krijgt een kleine make-over, ik was de groene muur zat. Die is nu gewit en daar komt komend weekend behang op. Daarna is het gewoon weer de meubeltjes terug op de plek zetten. Verder hooguit nog wat babykleertjes straks even wassen, meer hoeft niet gelukkig. Kan ik lekker echt dingen voor mijzelf doen deze keer :P
pi_201029492
Hier ook nog niet veel geregeld door een combinatie van dingen: we hebben vrijwel niks nieuw nodig, ik ben net begonnen op een nieuwe werkplek, we zitten in een halve verbouwing, het is zomervakantie en daardoor nét iets chaotischer in huis qua kdv/bso/vrije dagen. Het houdt niet over qua energie en ik wil ook gewoon op m'n gemak eea doen.

Komt wel, al tel ik de weken tot verlof nu wel af. Lekker scharrelen in huis. En uren dobberen in bad met een slechte serie/tijdschrift terwijl het huis verder leeg is en buiten volop herfst O+
pi_201029734
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:05 schreef onomatopee het volgende:
En uren dobberen in bad met een slechte serie/tijdschrift terwijl het huis verder leeg is en buiten volop herfst O+
Dat deed ik gisteravond, het is al praktisch herfst :P Zo lekker O+
pi_201035352
Ik heb in mn hormonale hoofd gehaald dat ik komend jaar vlak na mn verlof met t hele gezin (kleuter, baby van n maand of vier, en vriend) een campertrip door zweden wil maken O+ ik wil al zo lang en de afgelopen twee jaar kon het niet, dus dan moet het er toch maar eens van komen :9 als ik dan toch brakke nachten heb, kan ik die net zo goed ergens hebben waar t uitzicht mooi is.

Ik negeer alle praktische bezwaren voor t gemak :+
pi_201035588
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Komt goed. De babykamer is hier nog een rommelkamer.
pi_201035675
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb in mn hormonale hoofd gehaald dat ik komend jaar vlak na mn verlof met t hele gezin (kleuter, baby van n maand of vier, en vriend) een campertrip door zweden wil maken O+ ik wil al zo lang en de afgelopen twee jaar kon het niet, dus dan moet het er toch maar eens van komen :9 als ik dan toch brakke nachten heb, kan ik die net zo goed ergens hebben waar t uitzicht mooi is.

Wij mogen volgend jaar met een 6-7 maand oude baby & een peuter gezellig naar een bruiloft. In het zuiden van Frankrijk.

Dus team negeer alle praktische bezwaren :+ :P
pi_201035725
Succes dames met baby en kinderen op vakantie! Hihihi, ik wil ook graag even een weekje naar mijn vaderland als de kleine is geboren. Nog niks geboekt, maar wel een vurige wens.
pi_201035732
quote:
17s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij mogen volgend jaar met een 6-7 maand oude baby & een peuter gezellig naar een bruiloft. In het zuiden van Frankrijk.

Dus team negeer alle praktische bezwaren :+ :P
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is haha
pi_201035760
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is haha
Wat leuk! Wordt het een groot feest?
pi_201036278
quote:

Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best toch ^O^

En @B.ertha nog even jompelen voor jouw knipper *O* Zo fijn!
pi_201036387
Een bevriend stel van mij is met hun dochter van 2,5 en baby van 4 maanden met backpack door half Azië geweest. Het kan!

Ik vond persoonlijk een vakantie met een 1-jarige naar een buitenlandbruiloft al vreselijk, laat staan met twee van die loeders. Dus september 2022 gaan we naar Roemenië voor een bruiloft, nu met twee loeders. Nu al zin in. Feest. Help. :')
  maandag 23 augustus 2021 @ 00:13:44 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201036444
quote:

In Zweden met een camper: helemaal geen slecht plan hoor. Zou ik met m'n zoon ook wel doen.
Resistance is futile.
pi_201036460
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]
Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best toch ^O^

En @:B.ertha nog even jompelen voor jouw knipper *O* Zo fijn!
Jij ook nog voor jouw knipper!!
pi_201036462
Een serie op Netflix gezien en nu vind ik de naam Layan (spreek je uit als Lajen) helemaal geweldig.
pi_201037838
Jullie geven me moed haha wat betreft reizen en praktische bezwaren negeren. Ik wil ook graag geloven dat het allemaal kan!
pi_201038426
Het lijkt me wel heel gaaf O+ Zo'n kleintje slaapt toch overal en pittig is het toch wel.

Zo, ik dacht dat ik me al beroerd voelde en toen ging ik door mijn rug :'(
pi_201038470
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Bruiloft is van mijn zwager en schoonzus. Er komen zoveel kinderen dat ze voor die dagen een nanny hebben ingehuurd. Er is een speelkamer en een slaapruimte O+.
pi_201038501
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 00:16 schreef Mahra het volgende:
Een serie op Netflix gezien en nu vind ik de naam Layan (spreek je uit als Lajen) helemaal geweldig.
Zo heet mijn schoonzusje :)
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:26:08 #234
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201038946
Wij hebben een maand in Canada gereisd met een camper toen de peuter nog een baby was en dat was echt fantastisch. We zijn nu voor september (lekker op tijd :') ) aan het kijken of we weer iets dergelijks kunnen doen. Zweden staat hoog op de verlanglijst! Nu al zin in.
  maandag 23 augustus 2021 @ 12:28:44 #235
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201040377
Schaam me dood, was er van overtuigt dat ik vandaag afspraak had bij verloskundige. Blijkt pas vrijdag te zijn :@

Zat ik daar. Vriend op tijd uit bed getrommeld, zouden een en ander bespreken. Vet slecht geslapen daardoor want beladen onderwerp. Pff.
|| justdiggit.org ||
pi_201040748
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

En @:B.ertha nog even jompelen voor jouw knipper *O* Zo fijn!
Dat was hier ook het plan, maar cojona }:| fus hopelijk dat school ons komend jaar nog wat extra vrije tijd gunt O-)
pi_201040806
Leerplicht is pas vanaf 5 jaar toch? Dus zolang ze 4 zijn moet school je in principe wel vrije tijd gunnen, want het is nog niet verplicht om je kind naar school te laten gaan.

B.ertha, nog gefeliciteerd met de knipper! Toen je vroeg of het kwaad kon als de misselijkheid opeens over was vond ik het even spannend (was bij mij achteraf gezien het signaal dat er geen hartje meer klopte namelijk), dus superfijn om te lezen dat het weer een goede echo was!

Verder hoor ik hier eigenlijk niet perse, maar ik leef nog erg met jullie allemaal mee. :*
pi_201040917
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:02 schreef Vaiana het volgende:
Leerplicht is pas vanaf 5 jaar toch? Dus zolang ze 4 zijn moet school je in principe wel vrije tijd gunnen, want het is nog niet verplicht om je kind naar school te laten gaan.
Klopt! En vanaf 5 jaar ook nog maar gedeeltelijk. Niet relevant in het kader van reizen, maar ook met 5 jaar hoeft een kind niet een volledige schoolweek mee te draaien.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201041013
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:02 schreef Vaiana het volgende:

B.ertha, nog gefeliciteerd met de knipper! Toen je vroeg of het kwaad kon als de misselijkheid opeens over was vond ik het even spannend (was bij mij achteraf gezien het signaal dat er geen hartje meer klopte namelijk), dus superfijn om te lezen dat het weer een goede echo was!

Verder hoor ik hier eigenlijk niet perse, maar ik leef nog erg met jullie allemaal mee. :*
Volgens mij moet je het wel soort van aanvragen en heb je "toestemming" nodig. Zal wel vooral gericht zijn op het feit dat ze het belangrijk vinden dat er wat continuīteit in de schoolgang zit.

Tzal bij ons gaan om een week of 2/3 gok ik, dus geen maandenlange onderneming (zoveel vakantiedagen heb ik ook helemaal niet :+ )
  maandag 23 augustus 2021 @ 13:39:14 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201041244
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Volgens mij moet je het wel soort van aanvragen en heb je "toestemming" nodig. Zal wel vooral gericht zijn op het feit dat ze het belangrijk vinden dat er wat continuīteit in de schoolgang zit.

Tzal bij ons gaan om een week of 2/3 gok ik, dus geen maandenlange onderneming (zoveel vakantiedagen heb ik ook helemaal niet :+ )
klopt idd! er zijn scholen en leerplichtambtenaren die heel erg kunnen miepen over onderwijs continuīteit. ik heb veel gedoe gehad toen mijn 4 jarige ongelukkig was op school en de school allemaal meningen had over hoe vaak ze moest komen want ik had haar ingeschreven.

Dus leerplicht vanaf 5 is leuk, maar scholen denken daar soms heel anders over.
pi_201041445
Vriendin van mij gaat ws pas met 5 jaar inschrijven, als ze niet kiest voor thuisonderwijs. ;) je zou het, nu je het vantevoren weet, misschien ook al kunnen bespreken tijdens het inschrijven?
pi_201043541
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:36 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Leuke naam! Hoor het zelden.
pi_201046342
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:36 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen. :P Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks! :D Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard. :P
pi_201049047
Oh man, dat 3e trimester kickt er behoorlijk in. Ik kan wel de hele dag slapen geloof ik :O. Gisteravond weer lekker gezwommen, maar ben dan de dag daarna altijd extra moe lijkt het wel.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:16:56 #245
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201049239
30 weken *O* Nu kan het echte aftellen beginnen *O*
|| justdiggit.org ||
pi_201049271
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen. :P Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks! :D Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard. :P
Pfff ik heb nu tijdens mijn zwangerschap ook mega haaruitval. Tijdens mn vorige zwangerschap werd mn haar juist heel dik en viel het uit na de bevalling. Nu kan ik elke dag een tapijtje vingerhaken met t haar wat er uitvalt :X :r vind het zo goor, dat losse haar overal.

Miss ga ik dit trucje ook eens proberen :D
pi_201050231
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ohh wat een goede tip! Ik ga even checken of ik dit ergens kan opslaan. Ik heb inderdaad bij elke ontzwangerperiode flinke haaruitval gehad. Nu heb ik dreads in mn haren, maar toch zit ik dan straks met losse plukken of zo, dus dan is dat met rozemarijnolie/aftreksel ook wel echt iets om uit te proberen!
pi_201050445
Oef tijdens de zwangerschap al? Grote kans dat het werkt. Bij Holland & Barrett hebben ze rozemarijnolie wat je kunt mengen met een andere basisolie. Voor het aftreksel 500ml water met een bakje van de AH of een paar takjes uit de tuin laten koken voor 15 minuten. Zeven en af laten koelen. Met een plantenspuit kun je het dan aanbrengen. 👍 Het mengsel is 5 dagen houdbaar in de koelkast. Het duurt wel een goed aantal weken voor het effect heeft en het effect is het beste na 3 maanden. Ik begin direct na de geboorte, want met 4 maanden begon bij mij de haaruitval.

Hier een artikel met links naar de diverse studies die hiernaar gedaan zijn: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319444#research

Ela, benieuwd hoe dat gaat met dreads inderdaad! Ik vond vooral die inhammen vreselijk. Dat dunne haar ala, maar een half kaal voorhoofd.. pfff. Menig traan om gelaten onder de douche. En dan die pluizige teruggroeiperiode.. Mien gaawdd.
pi_201053884
quote:
Zo blij mee!
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:31:18 #250
497064 beppievanomdehoek
pi_201054333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:50 schreef Mahra het volgende:

[..]
Zo blij mee!
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine auto
maar zo ontzettend duur voor hoe kort je het echt goed kan gebruiken.

je hebt nu ook een fietszitje dat ook een buggy is https://pahoj.com/
pi_201054372
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef beppievanomdehoek het volgende:

[..]
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine auto
maar zo ontzettend duur voor hoe kort je het echt goed kan gebruiken.

je hebt nu ook een fietszitje dat ook een buggy is https://pahoj.com/
Jaa, niet goedkoop maar we willen het voor de volgende kinderen ook nog gebruiken. Dus is het wel echt een eenmalige aanschaf.
pi_201055879
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:16 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
30 weken *O* Nu kan het echte aftellen beginnen *O*
same here! Vrijdag 32 weken
En tegen alle boekjes in vond ik het 2e trimester tot nu toe moeilijker

Ik voel m’n baby gewoon beter dan een maand geleden en dat geeft rust en vertrouwen
Qua energie gaat t best, ik werk volle bak. Maar ben wel echt zwaar aan het aftellen tot m’n verlof want ik kan de stress minder goed aan en slaap toch ook wel minder s nachts door de dikke buik
pi_201056813
Fijn dat je de baby beter voelt Lily!

Ik ben echografist (in de fysiotherapie) en we hebben op mijn locatie goede echoapparatuur dus ik heb na aansporing van mijn collega vandaag een echo gemaakt van mijn buik. Dat bleek verrassend makkelijk en nu heb ik een filmpje van mijn koprollende baby O+.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:28:17 #254
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201059229
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 17:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
same here! Vrijdag 32 weken
En tegen alle boekjes in vond ik het 2e trimester tot nu toe moeilijker

Ik voel m’n baby gewoon beter dan een maand geleden en dat geeft rust en vertrouwen
Qua energie gaat t best, ik werk volle bak. Maar ben wel echt zwaar aan het aftellen tot m’n verlof want ik kan de stress minder goed aan en slaap toch ook wel minder s nachts door de dikke buik
Fijn dat je de baby beter voelt! O+

Ik vind het derde trimester so far al duidelijk zwaarder dan de eerste en tweede. Tweede vond ik juist de meest relaxte, omdat ik alles nog kon zonder direct lichamelijke kwaaltjes te krijgen. Nu wel sneller last van dingen :Y
|| justdiggit.org ||
pi_201063968
30 weken *O* en inmiddels krijg ik toch wel het gevoel dat deze baby langer blijft zitten dan grote broer. Eens kijken of ik de uitgerekende datum ga halen over 10 weken :P
pi_201065015
Vandaag 25 weken!

En gisteravond bij het zwemmen denk ik een verkeerde beweging gemaakt, nu voor het eerst wat last van mijn bekken. Gelukkig heb ik nog 1,5 week vakantie en kan ik sowieso vandaag even lekker rustig aan doen.
pi_201065981
Slapeloze nachten van pijn aan de onderrug. Mijn eigen schuld omdat ik tegen beter weten in toch nog acht uur ga werken ( zitten doet pijn). Gisteren ziekgemeld en kunnen rusten, maar ik heb nog altijd pijn. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, maar dat wordt denk ik een half dagje.

Maar ja als dat het enige is met 35 weken zwangerschap heb ik niet veel te klagen.
  FOK!fossiel woensdag 25 augustus 2021 @ 21:46:31 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201073530
Twee weken geleden was er opeens ‘zorg’ of de baby nog genoeg groeide (wat op de echo gelukkig allemaal meeviel). Heb ik vandaag een echo in het ziekenhuis en blijkt de baby juist wat bovengemiddeld te zijn...

Nu denk ik dat het betrouwbaarder was geweest om de meting door dezelfde persoon op hetzelfde echo-apparaat te doen, maar in ieder geval nu geen reden tot zorg.

De arts-in-opleiding waar ik het gesprekje mee had was ook nog een broekie zeg :) of ik ben gewoon oud :P :D

Ik ‘voel’ sinds deze week het wel in mijn liezen aan de voorkant van mijn lichaam. Geen pijn, meer druk. Toch het begin van bekkenklachten of duwt de baby (die deze keer wel head first ligt) met het hoofd toch langzaam de boel iets uit elkaar?
Chick on a mission
pi_201074209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:09 schreef Mahra het volgende:
Slapeloze nachten van pijn aan de onderrug. Mijn eigen schuld omdat ik tegen beter weten in toch nog acht uur ga werken ( zitten doet pijn). Gisteren ziekgemeld en kunnen rusten, maar ik heb nog altijd pijn. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, maar dat wordt denk ik een half dagje.

Maar ja als dat het enige is met 35 weken zwangerschap heb ik niet veel te klagen.
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlof
pi_201083665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlof
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?
pi_201087863
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.

Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moe :? Ik probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen :{
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2021 @ 21:52:22 #262
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201087965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.

Dat werd mij ook verteld ja
Chick on a mission
pi_201087991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:52 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Dat werd mij ook verteld ja
Dat ja, volgens de brief die ik kreeg van het UWV na mijn ziekmelding :P
pi_201092543
quote:

Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moe :? Ik probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen :{
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?
pi_201092558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:35 schreef Mahra het volgende:

[..]
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?
Volgens mij wel helaas.
pi_201092589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:36 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Volgens mij wel helaas.
Ah, dan heb ik het beter geregeld. Moet nog een weekje dus is het wel te doen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:31:47 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201094233
Weer goedgekeurd bij de verloskundige O+ Dame ligt al netjes met haar hoofd iets ingedaald in het bekken. Ben benieuwd of dat zo blijft :D
|| justdiggit.org ||
pi_201096045
quote:

Zo is het bij ons ook. Maar ik ben nog geen 34 weken zwanger.
@bertha: wat spannend allemaal, is ook telkens piekeren in het 1e trimester. Hoever ben je en wanneer heb je een echo?
pi_201096355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Mahra het volgende:

[..]
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?
Ja ik heb dezelfde klachten. Wel minder erg dan jij als ik het zo hoor. Ik werk nog steeds 4 om 5 dagen (ene week 4, andere 5) en heb slechts een deel van de tijd zittend werk. Rest is veel staan en lopen. Dat gaat nu goed al ben ik eind vd week telkens gesloopt.
pi_201096467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:39 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ah, dan heb ik het beter geregeld. Moet nog een weekje dus is het wel te doen.
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.
pi_201096563
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.
Ik verwacht van niet bij hen.
pi_201096788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:26 schreef Mahra het volgende:

[..]
Werkgever meldt het bij UWV volgens mij en die voeren de regels uit.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:09:14 #273
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201097213
quote:

[..]
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.
Dat ze dagen van je verlof gaan snoepen, je werkgever is misschien niet helemaal op de hoogte en gaan misschien er wat makkelijker mee om, maar het uwv haalt die dagen gewoon van je verlof.

Bent of wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode dan af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.

als ze gewoon hebben gedacht dit melden we niet, blijf maar lekker thuis of mindere dagen heb je heel erg geluk.
dan kan je gewoon je volle verlof hebben met 4 weken ervoor + overtijd en dan de 12 erna.

(daarom als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent in die periode voor verlof loont het om te zeggen dat het een griepje is en niet zwangerschapsgerelateerd want dan mag je dus wel al je dagen behouden :{ echt vet krom)
pi_201097632
quote:

[..]
Wat de dames boven mij al zeggen. Uiteindelijk krijg je een brief/bericht van het UWV zodra je je bevaldatum hebt doorgegeven bij je werkgever. In die brief staat tot wanneer je WAZO loopt en het UWV volgt gewoon netjes alle wettelijke lijntjes op basis van de informatie die jouw werkgever heeft doorgegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 27-08-2021 16:56:00 ]
pi_201097863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:42 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Werkgever meldt het bij UWV volgens mij en die voeren de regels uit.
Het is niet gemeld, dat heb ik gevraagd. Nog een week volhouden.
pi_201097873
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:09 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.
Dat ze dagen van je verlof gaan snoepen, je werkgever is misschien niet helemaal op de hoogte en gaan misschien er wat makkelijker mee om, maar het uwv haalt die dagen gewoon van je verlof.

Bent of wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode dan af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.

als ze gewoon hebben gedacht dit melden we niet, blijf maar lekker thuis of mindere dagen heb je heel erg geluk.
dan kan je gewoon je volle verlof hebben met 4 weken ervoor + overtijd en dan de 12 erna.

(daarom als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent in die periode voor verlof loont het om te zeggen dat het een griepje is en niet zwangerschapsgerelateerd want dan mag je dus wel al je dagen behouden :{ echt vet krom)
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.
pi_201102459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:15 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.
Je hebt veel geluk gehad dan
pi_201105525
Laatste trimester is hier aangebroken! Vanwege veel vruchtwater en grote baby gisteren een extra suikertest gedaan. Uitslag was normaal. Nu krijgen we nog een extra uitgebreide echo..
Ik denk steeds z'n broer was ook groot (4080 gr) en toen zat ik ook ruim in het vruchtwater. Achja better safe than sorry denk.
pi_201107555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Laatste trimester is hier aangebroken! Vanwege veel vruchtwater en grote baby gisteren een extra suikertest gedaan. Uitslag was normaal. Nu krijgen we nog een extra uitgebreide echo..
Ik denk steeds z'n broer was ook groot (4080 gr) en toen zat ik ook ruim in het vruchtwater. Achja better safe than sorry denk.
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
pi_201110268
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:

[..]
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
Dat is ook nog eens zo ja
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:13:16 #281
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201111730
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:

[..]
het is niet altijd 300 gram maar gaat om precentages.

mijn jongste had een prima groeiecho, wel aan de grote kant maar niet mega. en was 5kg
en daarme nog veel groter dan verwacht :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Achja better safe than sorry denk.
Het is echt heel lastig omdat er zoveel uitkomsten en percentages zijn die er bij komen kijken.
Als je kiest voor inleiden loop je op het ene vlak meer risico als je wacht weer op andere vlakken.
Een hoog geboorte gewicht is een lastige kwestie omdat er ook bewezen is dat angst bij de verloskundige en barende bijvoorbeeld erg van invloed is op het verloop van de bevalling.
pi_201120407
Ik zou volgens de statistieken nu een groot kind (want pcos en BMI) als een klein kind (want specifieke medicatie) kunnen hebben.
Dus ja, een gemiddelde saaie p50 op zowel de SEO als de 1e groeiecho ^O^ . Over 2 weken weer een, ben nu wel gestopt met ascal dus dat zou wel wat invloed kunnen hebben op de groei.

Mijn man en schoonmoeder hebben gisteren de babykamer behangen en ik ben er zo ontzettend blij mee O+
pi_201120608
Zoon werd destijds bij elke echo als ‘groot’ omschreven maar behalve een extra groeiecho heb ik nooit extra controles of iets gehad, ook geen suikertest. Bij geboorte was ie uiteindelijk bijna 4200 gram, lengte niet gemeten maar maat 50 paste hij niet en 56 was ie binnen een maand uit gegroeid. Nu is hij nog steeds lang, met z’n bijna 3 jaar zit ie in kledingmaat 110 en schoenmaat 27.

Dochter lijkt tot nu toe lekker gemiddeld, hoop dat dat zo blijft. Donderdag weer controle bij de vk. Dan krijg ik als het goed is ook een verwijzing voor de gyn in het ziekenhuis aangezien ik sowieso medisch ben qua bevalling, vanwege uiteindelijke spoedKS bij zoon. Vind het wel fijn om al voor de definitieve overdracht met 34 weken (?) even kennis te hebben gemaakt daar, ook omdat ik liefst een geplande KS wil (hoe het bij zoon is gelopen destijds heeft toch wel z’n sporen nagelaten merk ik nu, en zo’n verloop als toen wil ik niet nogmaals meemaken).
pi_201122767
Net een halve hartverzakking want ik werd gebeld door de verloskundige. Op zondagmiddag en een week na bloedprikken voor de nipt, dat kan toch geen goed teken zijn. Maar alles is helemaal goed *O*
pi_201134170
quote:
17s.gif Op zondag 29 augustus 2021 11:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zou volgens de statistieken nu een groot kind (want pcos en BMI) als een klein kind (want specifieke medicatie) kunnen hebben.
Dus ja, een gemiddelde saaie p50 op zowel de SEO als de 1e groeiecho ^O^ . Over 2 weken weer een, ben nu wel gestopt met ascal dus dat zou wel wat invloed kunnen hebben op de groei.

Mijn man en schoonmoeder hebben gisteren de babykamer behangen en ik ben er zo ontzettend blij mee O+
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.
Fijn dat gemiddelde 'saaie' lijkt me 😁
pi_201134219
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 11:36 schreef eponine het volgende:
Zoon werd destijds bij elke echo als ‘groot’ omschreven maar behalve een extra groeiecho heb ik nooit extra controles of iets gehad, ook geen suikertest. Bij geboorte was ie uiteindelijk bijna 4200 gram, lengte niet gemeten maar maat 50 paste hij niet en 56 was ie binnen een maand uit gegroeid. Nu is hij nog steeds lang, met z’n bijna 3 jaar zit ie in kledingmaat 110 en schoenmaat 27.

Dochter lijkt tot nu toe lekker gemiddeld, hoop dat dat zo blijft. Donderdag weer controle bij de vk. Dan krijg ik als het goed is ook een verwijzing voor de gyn in het ziekenhuis aangezien ik sowieso medisch ben qua bevalling, vanwege uiteindelijke spoedKS bij zoon. Vind het wel fijn om al voor de definitieve overdracht met 34 weken (?) even kennis te hebben gemaakt daar, ook omdat ik liefst een geplande KS wil (hoe het bij zoon is gelopen destijds heeft toch wel z’n sporen nagelaten merk ik nu, en zo’n verloop als toen wil ik niet nogmaals meemaken).
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.
pi_201135268
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.
Fijn dat gemiddelde 'saaie' lijkt me 😁
Het zorgt ervoor dat je placenta beter werkt, dus komt ten goede van de groei van je kindje. Bij mij ook vanwege te hoge bloeddruk, gebruik ook bloeddrukverlagende medicatie. Maar inmiddels in overleg met gyn ermee gestopt, want extreem veel brandend maagzuur.

Nachtelijke honger. Beeb heeft een groeispurt ofzo :O . Yoghurt erin en weer slapen.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 30-08-2021 07:53:30 ]
pi_201136429
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.
In ieder geval wel heel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt! Zoals je zelf ook al zei: better safe than sorry…
  FOK!fossiel maandag 30 augustus 2021 @ 13:56:47 #289
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201139690
Wat me aan een tweede zwangerschap echt meevalt is de afwezigheid van ‘bangmakerij’, goed bedoelde adviezen en negativiteit door andere mensen (meestal vrouwen).

“Oh wacht maar, tegen de tijd dat je met verlof gaat waggel je hier door de gangen”
“Oh wacht maar, straks houd je zoveel vocht vast dat je geen schoen meer past”
“Slaap nu nog maar uit, want nou straks....”

En dan natuurlijk ook alle horrordetails over (eigen) bevallingen. Ķķk als ik specifiek aangaf dit niet te willen horen.

Klap op de vuurpijl was de tante die vernomen had dat ik een geplande keizersnede zou krijgen. Ik kwam net uit mijn hypnobirthing cursus waar we zoveel hadden geleerd over de kracht van positieve affirmaties, toen ik een meterslang appje kreeg over haar keizersnede destijds. Over hoe ze nu (haar dochter studeert ondertussen) nog steeds lichamelijke klachten ervan had etc etc.
Echt het laatste waarop je zit te wachten op zo’n moment...

Maar nu, geen goed bedoelde adviezen, geen bangmakerij, geen gepush om een extra stuk taart te eten ‘omdat ik voor 2 eet’. Heerlijk! :)
Chick on a mission
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:07:27 #290
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201139779
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:56 schreef Keroppi het volgende:
Wat me aan een tweede zwangerschap echt meevalt is de afwezigheid van ‘bangmakerij’, goed bedoelde adviezen en negativiteit door andere mensen (meestal vrouwen).

“Oh wacht maar, tegen de tijd dat je met verlof gaat waggel je hier door de gangen”
“Oh wacht maar, straks houd je zoveel vocht vast dat je geen schoen meer past”
“Slaap nu nog maar uit, want nou straks....”

En dan natuurlijk ook alle horrordetails over (eigen) bevallingen. Ķķk als ik specifiek aangaf dit niet te willen horen.

Klap op de vuurpijl was de tante die vernomen had dat ik een geplande keizersnede zou krijgen. Ik kwam net uit mijn hypnobirthing cursus waar we zoveel hadden geleerd over de kracht van positieve affirmaties, toen ik een meterslang appje kreeg over haar keizersnede destijds. Over hoe ze nu (haar dochter studeert ondertussen) nog steeds lichamelijke klachten ervan had etc etc.
Echt het laatste waarop je zit te wachten op zo’n moment...

Maar nu, geen goed bedoelde adviezen, geen bangmakerij, geen gepush om een extra stuk taart te eten ‘omdat ik voor 2 eet’. Heerlijk! :)
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad! :o Krijg nu zoveel verhalen en 'adviezen', word er soms wel gek van :')

Mijn 'we zien wel hoe het loopt' wordt ook altijd lachend weggewuifd, alsof ik te naīef ben ofzo :')
|| justdiggit.org ||
pi_201139851
Ja inderdaad Keroppi, dat valt mij ook ontzettend op :o . Ik heb ook nog altijd fijn contact met de dames van zwangerschapsyoga uit 2019, toen ik vorige week in onze groepsapp aangaf tegenop te zien dat ik straks een peuter en een baby heb kreeg ik ook gewoon praktische tips en bemoedigende woorden van 2 dames die al een 2e kindje hebben. Wat een verschil met een eerste kind is dat dan zeg :D.
pi_201139872
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad! :o Krijg nu zoveel verhalen en 'adviezen', word er soms wel gek van :')

Mijn 'we zien wel hoe het loopt' wordt ook altijd lachend weggewuifd, alsof ik te naīef ben ofzo :')
Ik heb mezelf bij Bas gewoon ook voorgehouden met al die 'goedbedoelde adviezen' dat de mensen die het geven, niet degene zijn die er snachts uit moesten om hem te voeden/verschonen/troosten dus STFU :P. Ons kind, onze keuze.
pi_201141371
Nu jullie het zeggen.. inderdaad nog niemand die er een 'wacht maar..' in heeft gegooid.

Wel een vriendin laatst die me vragen ging stellen over mijn traumatische eerste bevalling en wat ik daar dit keer tegen ging doen om het te voorkomen. Vriendelijk gezegd dat 3 dagen voor UD over mijn bevallingstrauma praten niet is wat ik nodig heb. Uitgebreide excuses terug gehad. :P En met week 38 de eerste vraag gehad of ik aan het bevallen was, want ik was zo stil op instagram.. :') Gelukkig verder iedereen gezegd dat ik halverwege september beval, dus andere berichtjes blijven uit. Morgen 40 weken.
pi_201141436
Nu ik erover nadenk hier ook weinig ongewenst advies tot nu toe. Maar bij de eerste kreeg ik dat ook niet heel veel. Behalve een (inmiddels niet meer) collega die 10 maanden voor mij beviel en vond dat zij en ik zo op elkaar leken dat ik alles wel op haar manier zou gaan doen ook. Ik dacht daar compleet anders over :+

Over de UD doe ik een beetje vaag tegen iedereen. “Ergens in januari, kan ook december zijn”, er zijn maar drie mensen in onze kring die de exacte UD weten (buiten man en mezelf om dus). Geen zin in allemaal van die vissende berichtjes tegen die tijd :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:33:50 #295
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201141466
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen _O-
|| justdiggit.org ||
pi_201141611
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen _O-
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgeving ;)
Zelf werd ik gek van alle berichtjes toen zoon nog bijna een week na UD bleef zitten, maar ik vind mensen over het algemeen irritant :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:49:00 #297
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201141710
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:43 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgeving ;)
Zelf werd ik gek van alle berichtjes toen zoon nog bijna een week na UD bleef zitten, maar ik vind mensen over het algemeen irritant :')
Misschien scheelt het dat ik sowieso regelmatig dagen, soms weken, niets van me laat horen :+ Ik ben wel benieuwd nu _O-
|| justdiggit.org ||
pi_201141720
quote:
Ow jawel joh, ontzettend leuk.
22 juni 2019 uitgerekend van Bas, 10 juni bevallen. Weet je hoeveel mensen dan schrikken :D _O- 'Want de eerste komt toch altijd later dan de UD'.
pi_201141764
quote:
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp. :')

Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
pi_201141793
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:51 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp. :')

Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
Sowieso is blijkbaar de eerste VEEL interessanter dan de 2e :')
pi_201141802
Op slot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')