Wauw!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef eponine het volgende:
Ik werd net gebeld door het echocentrum, de SEO kan vrijdag niet doorgaan want de echoscopiste is ziek. Ik begon direct al te balen.
…of we over een uurtje toevallig zouden kunnen?
![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
Vandaag ben ik precies op de helft! En dat vier ik gezellig in bed met COVID... :’)
Nog meer meisjesquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:14 schreef eponine het volgende:
Alles was goed! Na een jongen krijgen we nu…een meisje![]()
![]()
Ik had me daar totaal niet op ingesteld! Zo’n verrassing!
Leuk! Nog meer dametjes. 🤗 Die jongetjes zijn tot nu toe nog duidelijk in de minderheid in de OP, haha. Wil je dat ik het geslacht erbij zet in de OP?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:14 schreef eponine het volgende:
Alles was goed! Na een jongen krijgen we nu…een meisje![]()
![]()
Ik had me daar totaal niet op ingesteld! Zo’n verrassing!
Hoi ik ben er weerquote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb vannacht en nu regelmatig harde buiken gehad die vanuit m'n rug op lijken te komen. Dan even een zeurende lage rugpijn en die trekt door naar m'n buik, want die is dan echt een voetbal.
Vanavond weer controle. Ben benieuwd of dit er ook gewoon bij hoort of dat het toch nog vanuit die blaasontsteking kan komen... Al heb ik de hoop dat die nu gewoon weg is.Anders morgen maar weer even laten checken.
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.quote:
Is goed hoor! Toen ik zwanger was van zoon waren de meisjes in de minderheid en nu precies andersomquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Leuk! Nog meer dametjes. 🤗 Die jongetjes zijn tot nu toe nog duidelijk in de minderheid in de OP, haha. Wil je dat ik het geslacht erbij zet in de OP?
Wat grappig! Ik heb het aangepast.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:49 schreef eponine het volgende:
[..]
Is goed hoor! Toen ik zwanger was van zoon waren de meisjes in de minderheid en nu precies andersom
Sterkte ermee.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:42 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.
Het onhandige is vooral dat mijn partner en ik beiden gevloerd zijn en de kinderen nu vooral voor zichzelf moeten zorgen. :’) We wisselen elke twee uur af met beneden op de bank liggen bij de kinderen en in bed liggen, om de beurt. Mijn partner is inmiddels wat aan de beterende hand, ik hoop dat het bij mij vlug ook wat op gaat knappen.
De kinderen hadden er zelf gelukkig heel weinig last van. Een avond wat koorts/verhoging en een dag hoofdpijn. En de kleintjes zijn gister en vandaag wat hangerig, maar misschien ook logisch na een paar ‘gekke’ dagen waarin wij voornamelijk voor Pampus liggen.
Oh VFT, vroeg me al af of het bij jou allemaal nog goed ging! Jouw dametje zit dus nog binnen, maar misschien ook niet lang meer!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Hoi ik ben er weer
Spannend!!!!!
Wie weet haal ik je wel in. Vanmorgen bij de gynaecoloog om het te hebben over inleiden (want ik slaap zo slecht). Leuke vrouw begreep het volledig. Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!
Morgen 39 weken.
Gefeliciteerd EPO, jongetjes zijn leuk
X VFT
Ja, kotsmisselijk wel ineens tijdens het wachten net zoals 2 jaar geleden. Smerig spul blijft het gewoon. Maar ik heb wat kunnen werken tijdens het wachten en wat zitten kletsen met de andere zwangere lotgenotenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 09:01 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Aiiii sterkte douche eendje
Gelukkig hoeft het maar 1x. Hou je het vol?
Ik lig aan de CTG
het is toch wel fijn en geruststellend om een uur naar je kindje te mogen luisteren. Qua wat ik voel aan beweging is er niet veel veranderd, nog steeds nauwelijks
Heel veel beterschap!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
Vandaag ben ik precies op de helft! En dat vier ik gezellig in bed met COVID... :’)
Veel succes met de versie, hopelijk lukt het. Ik heb in mijn omgeving in ieder geval een hoop succesverhalen (mijzelf uitgezonderdquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!
X VFT
Hee, jullie ook weer een dochter?quote:
M’n grote dochter wilde het heeeeeel graag weten en wenste vurig een zusje. We hebben het er toen eerst over gehad dat het ook weer een jongen kon zijn en of ze dan niet liever wilde wachten tot de geboorte. Maar na beraad besloot ze dat ze ook van een broertje zou houden. En toen hebben we een pretecho laten maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hee, jullie ook weer een dochter?wat heerlijk! Waarom heb je deze keer gekozen om het al te weten? Of is het gewoon een super sterk voorgevoel?
Volgens mij ietsje boven het gemiddelde, maar prima hoor! Mijn dame was 1703 gram bij 30+3 en werd met 34+3 rond de 2500 gram geschat, dus dat is redelijk vergelijkbaar met jouw waarden als je terugrekent.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:26 schreef Mahra het volgende:
Net goedgekeurd, de dame is nu ongeveer 2300 gram. Is dat niet veel voor 33 weken?
Het had wat voeten in de aarde. Eerst probeerde ze het alleen maar toch hulp ingeroepen van de gynaecoloog en ik kreeg ook een infuus met medicatie. Wat een ervaring! Ik wil geen horror verhalen de wereld in werken maar ik vond het geen pretje. Nu lig ik uitgeteld op de bank.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Oh VFT, vroeg me al af of het bij jou allemaal nog goed ging! Jouw dametje zit dus nog binnen, maar misschien ook niet lang meer!Ben benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn, haha. Spannend, die wending bij jou! Hopelijk lukt de draaipoging. Is daar nog ruimte voor met 39 weken? Volgens mij heeft de mijne nauwelijks meer bewegingsvrijheid, laat staan om een hele turn te maken.
Klinkt pijnlijk! Maar fijn dat je wat rust krijgt door je (schoon)ouders. Hopelijk een fijne nacht dan. 😘quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Het had wat voeten in de aarde. Eerst probeerde ze het alleen maar toch hulp ingeroepen van de gynaecoloog en ik kreeg ook een infuus met medicatie. Wat een ervaring! Ik wil geen horror verhalen de wereld in werken maar ik vond het geen pretje. Nu lig ik uitgeteld op de bank.
Woensdag word ik ingeleid.
Ela veel beterschap!
Bedankt voor de de tip om het rustig aan te doen. V slaapt vannacht en morgen bij opa en oma. We kunnen het wel gebruiken allebei, afgelopen nacht heeft hij liggen spoken en hij is al 10 dagen op en af aan het spugen en aan de diarree. Arm ventje. Gaat nu weer wat beter, gelukkig!
Fijn dat het goed was!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:51 schreef Keroppi het volgende:
Nou op basis van de groei-echo was gelukkig nu geen reden tot ongerustheid. Groei was misschien een heel klein beetje afgebogen maar niet zorgwekkend. Vruchtwater etc was ook allemaal goed. Wel over 2 weken controle in het ziekenhuis (stond toevallig al een echo gepland).
Beterschapquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:42 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.
Het onhandige is vooral dat mijn partner en ik beiden gevloerd zijn en de kinderen nu vooral voor zichzelf moeten zorgen. :’) We wisselen elke twee uur af met beneden op de bank liggen bij de kinderen en in bed liggen, om de beurt. Mijn partner is inmiddels wat aan de beterende hand, ik hoop dat het bij mij vlug ook wat op gaat knappen.
De kinderen hadden er zelf gelukkig heel weinig last van. Een avond wat koorts/verhoging en een dag hoofdpijn. En de kleintjes zijn gister en vandaag wat hangerig, maar misschien ook logisch na een paar ‘gekke’ dagen waarin wij voornamelijk voor Pampus liggen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
Ogtt was goed, hb netjes en bloeddruk blijft heel mooi stabiel.
Na overleg met de gynaecoloog mag ik al stoppen met ascal. Ik heb zoveel last van maagzuur dat het gewoon niet meer leuk is namelijk.
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Volgens mij ietsje boven het gemiddelde, maar prima hoor! Mijn dame was 1703 gram bij 30+3 en werd met 34+3 rond de 2500 gram geschat, dus dat is redelijk vergelijkbaar met jouw waarden als je terugrekent.
Nou ja als je echt diabetes gravidarum hebt kunnen er wel degelijk gevolgen voor je baby zijn en die gaan ook wel verder dan alleen een hoger gewicht, dus het is dan niet zo gek dat men dat goed in de gaten wil houdenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:16 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.
Ik heb dus zwangerschapsdiabetes en ze zijn zo streng, daar waar ze een prima gewicht heeft en mijn vruchtwater ook gewoon goed is. Word er een beetje moedeloos van.
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja als je echt diabetes gravidarum hebt kunnen er wel degelijk gevolgen voor je baby zijn en die gaan ook wel verder dan alleen een hoger gewicht, dus het is dan niet zo gek dat men dat goed in de gaten wil houden
Is ook niet te doen. Ik heb me in Venetië ook echt laten gaan ( maar we liepen ook wel veel) en vind het moeilijk om het dieet weer te volgen. Nu ik ben overgedragen aan het ziekenhuis wil de dokter mijn waardes ook wekelijks ontvangen en hij was strenger dan de diëtiste. Nu moet ik dus wel echt weer een dieet volgen want insuline weiger ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef _Lily_ het volgende:
Met diabetes gravidarum is het advies low carb eten toch? (Als je alleen dieet houdt en niet ook insuline hebt ofzo)
Dat trek ik niet tijdens de zwangerschap haha. Voor ik zwanger werd wel, ik at al jaren koolhydraatarm
Maar nu…. I need my carbs
Ik voel met je mee Mahra
Ik zit trouwens met verbazing naar de labwaardes van D-E te kijken. Mijn hb is 6.0 en ik ben nog niet eens in de buurt van mijn bevalling. En daar hebben ze niks mee gedaan.
Maar ik heb er ook geen last van. Ik heb al bloedarmoede zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog menstrueerde ging het rustig richting de 5
Nee ook de bloedsuikerspiegel van je baby raakt dus verstoord en dat kan allerlei (langetermijn) gevolgen hebben waar nog allerhande onderzoeken naar lopen. En voor jezelf is het ook niet gezond natuurlijk, laten we dat voorop stellen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.
Ah, ik wist niet dat je nu diabetes hebt... Dan lijkt het me goed dat ze het extra in de gaten houden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:16 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.
Ik heb dus zwangerschapsdiabetes en ze zijn zo streng, daar waar ze een prima gewicht heeft en mijn vruchtwater ook gewoon goed is. Word er een beetje moedeloos van.
Ikke? Nee, ik heb geen diabetes gravidarum. Ik at voor de zwangerschap koolhydraatarm om slank te blijven. Maar het is een opgave.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef Mahra het volgende:
[..]
Is ook niet te doen. Ik heb me in Venetië ook echt laten gaan ( maar we liepen ook wel veel) en vind het moeilijk om het dieet weer te volgen. Nu ik ben overgedragen aan het ziekenhuis wil de dokter mijn waardes ook wekelijks ontvangen en hij was strenger dan de diëtiste. Nu moet ik dus wel echt weer een dieet volgen want insuline weiger ik.
Moet je nu aan de tabletten?
Welke labwaarden van mij? Je zit toch niet in mn dossier te gluren he...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef _Lily_ het volgende:
Ik zit trouwens met verbazing naar de labwaardes van D-E te kijken. Mijn hb is 6.0 en ik ben nog niet eens in de buurt van mijn bevalling. En daar hebben ze niks mee gedaan.
Maar ik heb er ook geen last van. Ik heb al bloedarmoede zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog menstrueerde ging het rustig richting de 5
Nou ja, als je kleine ineens van p50 nu naar p80 schiet is dat wel iets om in de gaten te houden, baby volgt dan duidelijk geen normaal lijntje meer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.
Sorry? Waar lees je dat? Even een aantal gevaren voor je baby op een rij.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb vlug door t topic gescrolld en las iets van hb 8? Maar maybe heb ik verkeerd gelezenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Welke labwaarden van mij? Je zit toch niet in mn dossier te gluren he...
[..]
Nou ja, als je kleine ineens van p50 nu naar p80 schiet is dat wel iets om in de gaten te houden, baby volgt dan duidelijk geen normaal lijntje meer.
Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:35 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Sorry? Waar lees je dat? Even een aantal gevaren voor je baby op een rij.
Verhoogd insulineniveau in je baby, waardoor je baby na de geboorte een te laag bloedsuikergehalte kan krijgen met hersenletsel tot gevolg.
Vroeggeboorte als gevolg van te weinig ruimte, waar jij met een stijging van p50 naar p80 naar onderweg bent. Gevaren van vroeggeboorte: onrijpe longen, problemen met de bloedsomloop, hersenbloedingen en ernstige infecties.
Sterk verhoogde kans op het ontwikkelen van diabetes later in het leven. Lekker cadeau aan de start van je leven, thnx mom. 👍
Jouw baby, jouw keuze verder, maar ik vind het onverantwoordelijk en onbegrijpelijk.
Mijn CTG was trouwens weer goed! En ik heb openlijk gesproken over mijn verdriet (toch wel een beetje) dat ik zo weinig voel en het idee heb daarom helemaal geen band met m’n kindje op te bouwen. Dat ik wekelijks mag komen luisteren geeft veel rustquote:
Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.
Het lijkt me heel moeilijk om die diabetes goed te managen tijdens de zwangerschap. Zo’n dieet vereist ijzeren discipline en een mens is niet altijd even sterk
Ik ga daar eens naar kijken ja! Ik had er nog nooit van gehoord, thanksquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:32 schreef Takkie88 het volgende:
Ik weet niet meer wie maar iemand hier had zwangerschapshaptonomie gedaan/gevolgd. Daar krijg je specifiek oefeningen in het contact/verbinding maken met je kind. Dat kan ook als je je kindje (nog) niet voelt.
Wellicht biedt het je troost als je op zo’n manier aan de band met je kindje kan ‘werken’?
Mijn bloeddruk is ook in die orde van grootte. Voor de zwangerschap wisselde meestal de bovendruk tussen de 100 en 105…. Nu richting de 90quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
Wow dat is een hele lage bloeddruk. Heb je er last van? En wat houdt je tegen om het rustiger aan te doen? Mijn ervaring is wel dat je lichaam je echt tot rust maant wanneer je echt rust nodig hebt. Dat zo'n harde buik dan ineens niet meer weggaat en echt pijn doet bvb. Harde buiken kunnen geen kwaad verder toch?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebtquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:38 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.
Als dat hard is dan is het maar hard. 🤷♀️
Gelukt!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef Takkie88 het volgende:
M’n bloeddruk is altijd wel laag in combi met een wat hogere hartslag. En blijkbaar tijdens m’n zwangerschappen zakt de bloeddruk nog wat meer. Had ik bij Sofie ook. Enige wat ik ervan merk is wat duizeligheid wanneer ik snel opsta en dan vooral vanaf de grond of vanuit liggende houding. Laten dat nu net bewegingen zijn die al niet meer zo snel gaan![]()
@:Komkommerschijfje: wanneer je de OP nog aan kan passen mag er meisje achter m’n naam.
Er kan nog wel een meisje bij in de lijst
Op vrijdag de 13de is het sowieso geen slecht idee om lekker in bed of op de bank te hangenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nou, vandaag moet ze ook nog even binnen blijven hoor. Geen oog dichtgedaan vannacht. :'D En waar het door kwam? Geen idee. Kijken of ik zo nog wat kan tukken, anders vanmiddag maar proberen.
Ja normaal zou ik daar ook redelijk strijdbaar in zijn. Maar nu wil ik gewoon dat het goed geregeld wordt en dat vertrouw ik hun eigenlijk niet meer toe.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:49 schreef Rebubbled het volgende:
Is ook echt mega irritant! Ik snap heel goed dat je in huilen uitbarst. Klinkt overigens alsof de garage je wel een beetje misleid heeft tijdens de aankoop. Wellicht kun je daar nog iets mee als je zou willen?
Ik ook! Tot nu toe nog totaal geen voortekenen. Baby is gewoon zoals altijd aanwezig en naast af en toe een harde buik die vanuit m'n rug lijkt te komen, is het erg rustig qua rommelen. Misschien dat het rommelen van vorige week toch nog kwam door die blaasontsteking. Die is nu gelukkig helemaal weg, alles is weer helemaal gecheckt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Hoe houden jullie je?
Rustaaaaaghquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Hoe houden jullie je?
Geef maar wat van jouw nesteldrang aan mij!quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:31 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en dan nog even een klacht over mezelf. Ik ben echt de rem kwijt op mijn koopgedrag door de nesteldrang. De laatste dagen echt een schandalig bedrag uitgegeven aan lakentjes, knuffels, accessoires voor de slaapkamer, een kledingstomer etc etc. Vandaag krijg ik zeven pakketten ofzo binnen. 🙄 En ik kijk er dus niet naar uit, ik erger me echt aan mezelf. Al die troep weer in huis.Zo kansloos.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meld met baby UIT de buik. 🥰🥰🥰
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.
Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult.
Wat mooi!quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meld met baby UIT de buik. 🥰🥰🥰
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.
Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult.
Dankjewel! Ik ben benieuwd of het ziekenhuis mij niet gelijk als een Karen bestempeld. Ik heb gewoon geen zin in onnodig gedoe aan mijn lijf.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:23 schreef Rebubbled het volgende:
VFT, strippen heeft vooral na de 41 weken zin volgens mij. En ook dan beperkt. Dat is voor mij de reden om het sowieso niet te doen deze keer. Vorige keer ook geweigerd overigens. Als mijn inleiding en ballon over twee dagen gepland zou staan, zou ik persoonlijk dat afwachten. Genoeg gedoe aan je lijf tegen die tijd. Maar dit is zoo persoonlijk. Ik zie op de faceboekgroepen voor uitgerekend in augustus heel veel zwangeren die juist gaan voor inleidingen en interventies. Dus ja. Als jij het niet wil, dan is dat helemaal oké. Dat is niet dwars, dat is een weloverwogen geinformeerd medisch besluit over jouw eigen lichaam nemen. Jij bent in dit hele proces de eindregisseur.
Oei veel sterkte met die misselijkheidquote:Op maandag 16 augustus 2021 21:10 schreef B.ertha het volgende:
Ik kom mij denk ik ook maar melden vanuit het AZWBNZMG topic. Ik ben nu 7 weken zwanger van mijn tweede kindje na een cryo embryo terugplaatsing (uit de batch van nr. 1). Donderdag de echo maar dat zit wel snor want ik ben BEROERD jongensvannacht elf uur geslapen en vanmiddag nog anderhalf, gebraakt en bijkomen van elke maaltijd en fysieke inspanning
![]()
De zangeres van Nightwish. Hele mooie naam komkommerquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 01:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, die jongensnaam kwam ik ook tegen als eerste hit. :'D
Iets makkelijker: de naam is van de dame die de toffe reisprogramma's op tv presenteert, maar dan zonder het verkleingedeelte.Snap je 'm nog? In onze eigen kring gebruiken we nu natuurlijk de verkleinvorm al heel veel, maar officieel vonden we de variant zonder -tje mooier.
Ik kwam ook op de jongensnaam maar daar kun je het ook uit herleiden. Leuke naam! Ik ken trouwens een jongen die zo heet dus het is ook unisexquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 01:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ha, die jongensnaam kwam ik ook tegen als eerste hit. :'D
Iets makkelijker: de naam is van de dame die de toffe reisprogramma's op tv presenteert, maar dan zonder het verkleingedeelte.Snap je 'm nog? In onze eigen kring gebruiken we nu natuurlijk de verkleinvorm al heel veel, maar officieel vonden we de variant zonder -tje mooier.
Oeh live updatesquote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Whoehoe! Ik lig aan de CTG, keep you posted
Succes!quote:Op woensdag 18 augustus 2021 09:13 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Whoehoe! Ik lig aan de CTG, keep you posted
quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:22 schreef B.ertha het volgende:
Is het normaal om ineens amper misselijk meer te zijn?
Hier gaat het ook soms een paar dagen weg om dan eens zo hard terug te komen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:22 schreef B.ertha het volgende:
En ja dat is dus heel normaal, ik heb voor mijn doen heel erg weinig klachten en ik maak mij daar dus wel zorgen om, ookal weet ik dat het niets zegt. Ik kan het niet laten om gewoon heel angstig te zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:22 schreef B.ertha het volgende:
Succes! Op naar de ontmoeting met de kleine damequote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Meld met baby nog binnenboord
Sinds gister 10:00 tot 09:00 vanmorgen ballon in gehad. Ik heb nu 3 cm ontsluiting en krijg zo weeënopwekkers. Zodra de weeën beginnen krijg ik een ruggenprik.
Mijn man denkt dat ze er om 14:00 is, ik om 13:00.
Fijn van de ruggenprik! Dat scheelt weer een hoop! En vanmiddag heb je gewoon je babietje!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 09:36 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Meld met baby nog binnenboord
Sinds gister 10:00 tot 09:00 vanmorgen ballon in gehad. Ik heb nu 3 cm ontsluiting en krijg zo weeënopwekkers. Zodra de weeën beginnen krijg ik een ruggenprik.
Mijn man denkt dat ze er om 14:00 is, ik om 13:00.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand een suggestie? Of een link naar een fijne namensite waar je dingen kunt uitsluiten?
[ Bericht 0% gewijzigd door Rebubbled op 19-08-2021 14:02:47 ]Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik zou zeggenHa, die is goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik zou zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thanks voor het meedenken y'all! Ook over het F of V dillema.Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ook, kwam ook meteen in me opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha
Same.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:35 schreef Lemijn het volgende:
Geen mening over de tweede naam, die vind ik allemaal wel passen. Maar de eerste naam met V is in het Nederlands geschreven wel een stuk mooier/logischer dan met een F, vind ik. Tot welke uitspraken leidt het in zijn taal? En is dit de naam die jij al weken wou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben het meest voor de optie van Bertha![]()
En ook ik vind de V versie mooier, bij de F versie denk ik meer aan die figuurtjes met punt orenhaha
Onze oudste heet I van en ik merk dat best wat mensen ook de v meer als w uitspreken. Maar ik vind dat helemaal niet zo erg. Zolang ze het maar wel goed schrijven en dat gaat eigenlijk altijd goed.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:05 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Met een F stond hij al een tijd op mijn lijstje ja. De V is inderdaad logischer hier en doet ook minder denken aan elfjes in het bos. De uitspraak is echter een harde V, richting W in het Roemeens. Geen probleem voor hem, wel voor de hele familie en daarom toch wat weerstand vanuit hem. De F zou daarom logischer zijn, gezien de uitspraak. Alleen vindt hij met een V weer mooier geschreven.
Ik vond net een site die alternatieven gaf en daar uit zichzelf al Olivia bij had gezet haha. Dus ik heb een aantal suggesties op ons whiteboard geschreven.
Leanora, Lenora, Leona, Elena, Eloīse, Eleanora, Noëlle, Livia, Bella, Féline, Amélie, Aurélie, Alena, Aimely, Loīse, Novalee en Noraline.
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteldquote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:01 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb zelf geen tweede naam en voelde me altijd een beetje achtergesteld op iedereen die wel een tweede naam heeft. Vandaar dat we er bij nr 1 wel voor zijn gegaan. Ook omdat we allebei een echte favoriet hadden en we ze zo beide konden gebruiken. Beter hadden we er een bewaard voor nr 2, lol. De tweede naam komt inderdaad nooit ter sprake.
Louise vind ik ook mooi, alleen zo heet mijn nicht. En onze familie heeft ook al vier Davids (serieus), dus de naamherhaling wil ik bij wegblijven haha.
Ela, wat mooi dat je jouw moeders naam zo e'er aan kunt doen.Ik snap die keuze heel goed.
En ook benieuwd naar VFT inderdaad! Alleen snap ik ook dat Fok niet het eerste is waar je op duikt als je net niet meer zwanger bent.
Hahaha ja precies dit!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Gek genoeg heb ik dat ook altijd gehad. Mijn ouders vonden het vooral niet nodig, twee namen, dus hebben ons inderdaad één naam gegeven. Maar iedereen in mijn klas had twee namen, en ik kreeg wel eens de vraag 'Alleen *naam* of heb je ook een tweede naam?'. Op de een of andere manier voelde ik me dan automatisch achtergesteld![]()
Wij kiezen dus ook voor twee namen. Ook omdat het makkelijker is met post als we bijvoorbeeld bij de tweede dezelfde voorletter willen gebruiken.
Wat zij zeggen jaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is gister om 15:48 geboren.
De bevalling is goed verlopen zonder complicaties. Enige ding dat tegen zat is dat ik hele sterke weeën had en de ruggenprik 2x gezet moest worden en niet werkte. Met 5 cm kreeg ik remifentanyl en hier ging ik lekker op. Nam de pijn niet helemaal weg maar ik kon goed ontspannen tussen de weeën door. In een mum van tijd had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Ze lag nog niet volledig ingedaald maar omdat ik zulke sterke weeën had voelde ik haar naar de uitgang gaan. Ik moest goed luisteren van de verloskundige toen het hoofdje stond (ring of fire!) en dacht dat de volgende wee haar hoofdje geboren zou worden. 2 tellen later lag ze op mijn borst. Ik heb zelf haar navelstreng doorgeknipt. Wat een verschil zeg met de vorige keer. Ik had meer pijn maar ben er meer ontspannen aan begonnen omdat het bij V zo rommelde.
Hoeveel weegt ze nu? Hopen dat je straks gewoon kan bevallen. Is het draaien pijnlijk?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:04 schreef BellaaElisa het volgende:
Gefeliciteerd VFT![]()
![]()
![]()
Vandaag weer een groeiecho gehad. Ze is goed gegroeid!![]()
Ze ligt alleen nog wel in stuit, net zoals N. en spruit, toen ik vroeg waarom al mijn kindjes in stuit liggen zei ze dat mijn baarmoeder een vlindervorm had hoe ze kon zien en dat dit de beste manier voor ze is om te groeien.. 31 augustus staat de versie gepland, hopelijk draait ze van te voren of slaagt de versie want voor een stuit bevalling ligt ze ook niet gunstig.
Jij ook nog gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Yes, daar is ze, VFT! 🥰 Van harte gefeliciteerd, goed gedaan! Veel geluk, liefde en gezondheid. 😊
Ik zei het toch! Geniet er lekker van.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 07:41 schreef _Lily_ het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar Venus fly trap! Maar we hebben al even niets gehoord dus ik denk dat ze druk bezig is of al lekker met haar baby knuffelt!
Hier 31 weken vandaag, schiet lekker op. Ik zit een stuk beter in mijn vel dan in het 2e trimester omdat ik de baby nu gelukkig dagelijks voel.
Echt niet zoals in de verhalen van veel dames hier. Hij tikt en kriebelt me vooral, maar ik word er echt niet wakker van ofzo en mijn buik beweegt nauwelijks. Dus het is nog steeds een zeer rustige zwangerschap haha. Maar aan de tikjes kan ik merken dat hij groter is geworden en dat is fijn
Met jullie ook alles goed?
Ze weegt nu bijna 2500 gram. Dus in 2 weken tijd echt flink gegroeid! Bij de vorige 2 was het draaien gelukkig niet nodig. Maar ik hoor verhalen dat het gevoelig is en niet prettig.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:11 schreef Mahra het volgende:
[..]
Hoeveel weegt ze nu? Hopen dat je straks gewoon kan bevallen. Is het draaien pijnlijk?
Mooi gewicht! Ik hoop dat het niet nodig is. Heb jij al een naam?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:50 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ze weegt nu bijna 2500 gram. Dus in 2 weken tijd echt flink gegroeid! Bij de vorige 2 was het draaien gelukkig niet nodig. Maar ik hoor verhalen dat het gevoelig is en niet prettig.
Ja wij hebben een naam maar begin toch weer te twijfelen. Denk pas dat ik er 100% achter sta als de baby geboren is. En jij?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:02 schreef Mahra het volgende:
[..]
Mooi gewicht! Ik hoop dat het niet nodig is. Heb jij al een naam?
Lastig he? Ja, we hebben een naam (geen Arabische) maar soms denk ik een Arabische naam zou ook wel mooi zijn en dan beginnen de twijfels toe te slaan. Jij wel een Arabische naam? Heel lang hebben we gezegd Aya maar vind het toch te standaard. Fayrouz vind ik zo mooi maar hij weer niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 19:51 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ja wij hebben een naam maar begin toch weer te twijfelen. Denk pas dat ik er 100% achter sta als de baby geboren is. En jij?
Wij hebben wel een arabische naam. Alleen mijn oudste heeft een veel voorkomende naam, ik vind het juist nu leuk om mindere bekende namen te geven zo heeft mijn zoontje ook een naam die je eigenlijk bijna niet meer hoort. Het is ook een vernoeming.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 20:30 schreef Mahra het volgende:
[..]
Lastig he? Ja, we hebben een naam (geen Arabische) maar soms denk ik een Arabische naam zou ook wel mooi zijn en dan beginnen de twijfels toe te slaan. Jij wel een Arabische naam? Heel lang hebben we gezegd Aya maar vind het toch te standaard. Fayrouz vind ik zo mooi maar hij weer niet.
Wat fijn van de goede echoquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 21:22 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gefeliciteerd VFTMooie namen en fijn dat je het zo beleefd hebt.
Ik heb gister een echo gehad met een prachtig kloppend hart en nu 9 weken, dit klopt met mijn eigen telling(2 weken geleden gaf de meting bij de echo 6 weken aan).
Ahh zo mooi! En hoopgevend. Vaak worden de kraammanden erger als de melk komt. Ontzwangeren vond ik ook niks. En duurde echt een vol jaar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 15:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
De kraamtranen beginnen al te rollen. Het ontzwangeren vind ik echt helemaal niks. Morgen dag 4, dan zal het wel wat erger worden. BV gaat goed, nog geen stuwing.
Mevrouw heeft een pittig karakter.
Het scheelt dat ik nu ongeveer weet wat ik aan het doen ben.
Lekker chaotisch. We zijn moe maar zo verliefd. Ons gezin is compleet.
Ja, ik weet hoe de oudste heet. Maar wel een mooie naam. Nu ben ik wel benieuwd naar de naam van jouw zoon.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:42 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Wij hebben wel een arabische naam. Alleen mijn oudste heeft een veel voorkomende naam, ik vind het juist nu leuk om mindere bekende namen te geven zo heeft mijn zoontje ook een naam die je eigenlijk bijna niet meer hoort. Het is ook een vernoeming.
Lol, wij moeten er nog mee beginnenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 14:12 schreef douche-eendje het volgende:
En gisteravond nog de laatste hand kunnen leggen aan het geboortekaartje, proefdruk is besteld
Tsja, ik weet wat er bij mij de vorige keer gebeurde toen ik verlof hadquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 23:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Lol, wij moeten er nog mee beginnen
Ik schuif alles voor me uit tot mijn verlof begint. Hopelijk kom ik er dan aan toe
Oh ik ben het helemaal met je eensquote:Op zondag 22 augustus 2021 07:16 schreef douche-eendje het volgende:
Een knipper voor b.ertha
[..]
Tsja, ik weet wat er bij mij de vorige keer gebeurde toen ik verlof haden ik heb nu ook 2 dagen dat ik overdag alleen met mijn peuter ben. Ik heb liever nu zoveel mogelijk geregeld voor mijn verlof zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen. Dan kan ik op de dagen dat Bas op kdv/bij oma/man thuis is ook wat voor mezelf doen, zoals een keer extra zwemmen in de week.
Dat komt straks vanzelf wel goed, een baby heeft in het begin niet veel nodig behalve eten, liefde, aandacht en zeer regelmatig een schone luierquote:Op zondag 22 augustus 2021 09:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh ik ben het helemaal met je eens
Ik denk nu constant: als ik maar niet te vroeg beval
Maar ik verras mezelf hier. Waar ik vroeger altijd dacht dat ik los zou gaan qua spullen kopen en alles tot in de puntjes zou voorbereiden blijk ik dat niet echt te doen haha. Ik werk (weer) volle bak, heb het best druk en leef mijn leven zoals ik het al die jaren in alle vrijheid heb gedaan. Altijd weg. Dus ik kom er domweg niet aan toe.
Wat moet dat straks worden…… oh oh
Dat deed ik gisteravond, het is al praktisch herfstquote:Op zondag 22 augustus 2021 17:05 schreef onomatopee het volgende:
En uren dobberen in bad met een slechte serie/tijdschrift terwijl het huis verder leeg is en buiten volop herfst
Komt goed. De babykamer is hier nog een rommelkamer.quote:Op zondag 22 augustus 2021 09:50 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Oh ik ben het helemaal met je eens
Ik denk nu constant: als ik maar niet te vroeg beval
Maar ik verras mezelf hier. Waar ik vroeger altijd dacht dat ik los zou gaan qua spullen kopen en alles tot in de puntjes zou voorbereiden blijk ik dat niet echt te doen haha. Ik werk (weer) volle bak, heb het best druk en leef mijn leven zoals ik het al die jaren in alle vrijheid heb gedaan. Altijd weg. Dus ik kom er domweg niet aan toe.
Wat moet dat straks worden…… oh oh
Wij mogen volgend jaar met een 6-7 maand oude baby & een peuter gezellig naar een bruiloft. In het zuiden van Frankrijk.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb in mn hormonale hoofd gehaald dat ik komend jaar vlak na mn verlof met t hele gezin (kleuter, baby van n maand of vier, en vriend) een campertrip door zweden wil makenik wil al zo lang en de afgelopen twee jaar kon het niet, dus dan moet het er toch maar eens van komen
als ik dan toch brakke nachten heb, kan ik die net zo goed ergens hebben waar t uitzicht mooi is.
Ik negeer alle praktische bezwaren voor t gemak
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is hahaquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij mogen volgend jaar met een 6-7 maand oude baby & een peuter gezellig naar een bruiloft. In het zuiden van Frankrijk.
Dus team negeer alle praktische bezwaren![]()
Wat leuk! Wordt het een groot feest?quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is haha
Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best tochquote:Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb in mn hormonale hoofd gehaald dat ik komend jaar vlak na mn verlof met t hele gezin (kleuter, baby van n maand of vier, en vriend) een campertrip door zweden wil makenik wil al zo lang en de afgelopen twee jaar kon het niet, dus dan moet het er toch maar eens van komen
als ik dan toch brakke nachten heb, kan ik die net zo goed ergens hebben waar t uitzicht mooi is.
In Zweden met een camper: helemaal geen slecht plan hoor. Zou ik met m'n zoon ook wel doen.quote:Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Jij ook nog voor jouw knipper!!quote:Op zondag 22 augustus 2021 23:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best toch![]()
En @:B.ertha nog even jompelen voor jouw knipperZo fijn!
Bruiloft is van mijn zwager en schoonzus. Er komen zoveel kinderen dat ze voor die dagen een nanny hebben ingehuurd. Er is een speelkamer en een slaapruimtequote:Op zondag 22 augustus 2021 23:10 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is haha
Zo heet mijn schoonzusjequote:Op maandag 23 augustus 2021 00:16 schreef Mahra het volgende:
Een serie op Netflix gezien en nu vind ik de naam Layan (spreek je uit als Lajen) helemaal geweldig.
Dat was hier ook het plan, maar cojonaquote:Op zondag 22 augustus 2021 23:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best toch![]()
En @:B.ertha nog even jompelen voor jouw knipperZo fijn!
Klopt! En vanaf 5 jaar ook nog maar gedeeltelijk. Niet relevant in het kader van reizen, maar ook met 5 jaar hoeft een kind niet een volledige schoolweek mee te draaien.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:02 schreef Vaiana het volgende:
Leerplicht is pas vanaf 5 jaar toch? Dus zolang ze 4 zijn moet school je in principe wel vrije tijd gunnen, want het is nog niet verplicht om je kind naar school te laten gaan.
Volgens mij moet je het wel soort van aanvragen en heb je "toestemming" nodig. Zal wel vooral gericht zijn op het feit dat ze het belangrijk vinden dat er wat continuīteit in de schoolgang zit.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:02 schreef Vaiana het volgende:
Leerplicht is pas vanaf 5 jaar toch? Dus zolang ze 4 zijn moet school je in principe wel vrije tijd gunnen, want het is nog niet verplicht om je kind naar school te laten gaan.
B.ertha, nog gefeliciteerd met de knipper! Toen je vroeg of het kwaad kon als de misselijkheid opeens over was vond ik het even spannend (was bij mij achteraf gezien het signaal dat er geen hartje meer klopte namelijk), dus superfijn om te lezen dat het weer een goede echo was!
Verder hoor ik hier eigenlijk niet perse, maar ik leef nog erg met jullie allemaal mee.
klopt idd! er zijn scholen en leerplichtambtenaren die heel erg kunnen miepen over onderwijs continuīteit. ik heb veel gedoe gehad toen mijn 4 jarige ongelukkig was op school en de school allemaal meningen had over hoe vaak ze moest komen want ik had haar ingeschreven.quote:Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het wel soort van aanvragen en heb je "toestemming" nodig. Zal wel vooral gericht zijn op het feit dat ze het belangrijk vinden dat er wat continuīteit in de schoolgang zit.
Tzal bij ons gaan om een week of 2/3 gok ik, dus geen maandenlange onderneming (zoveel vakantiedagen heb ik ook helemaal niet)
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen.quote:
Pfff ik heb nu tijdens mijn zwangerschap ook mega haaruitval. Tijdens mn vorige zwangerschap werd mn haar juist heel dik en viel het uit na de bevalling. Nu kan ik elke dag een tapijtje vingerhaken met t haar wat er uitvaltquote:Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen.Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks!
Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard.
Ohh wat een goede tip! Ik ga even checken of ik dit ergens kan opslaan. Ik heb inderdaad bij elke ontzwangerperiode flinke haaruitval gehad. Nu heb ik dreads in mn haren, maar toch zit ik dan straks met losse plukken of zo, dus dan is dat met rozemarijnolie/aftreksel ook wel echt iets om uit te proberen!quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen.Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks!
Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard.
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine autoquote:
Jaa, niet goedkoop maar we willen het voor de volgende kinderen ook nog gebruiken. Dus is het wel echt een eenmalige aanschaf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef beppievanomdehoek het volgende:
[..]
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine auto
maar zo ontzettend duur voor hoe kort je het echt goed kan gebruiken.
je hebt nu ook een fietszitje dat ook een buggy is https://pahoj.com/
same here! Vrijdag 32 wekenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:16 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
30 wekenNu kan het echte aftellen beginnen
Fijn dat je de baby beter voelt!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
same here! Vrijdag 32 weken
En tegen alle boekjes in vond ik het 2e trimester tot nu toe moeilijker
Ik voel m’n baby gewoon beter dan een maand geleden en dat geeft rust en vertrouwen
Qua energie gaat t best, ik werk volle bak. Maar ben wel echt zwaar aan het aftellen tot m’n verlof want ik kan de stress minder goed aan en slaap toch ook wel minder s nachts door de dikke buik
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlofquote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:09 schreef Mahra het volgende:
Slapeloze nachten van pijn aan de onderrug. Mijn eigen schuld omdat ik tegen beter weten in toch nog acht uur ga werken ( zitten doet pijn). Gisteren ziekgemeld en kunnen rusten, maar ik heb nog altijd pijn. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, maar dat wordt denk ik een half dagje.
Maar ja als dat het enige is met 35 weken zwangerschap heb ik niet veel te klagen.
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlof
Dat werd mij ook verteld jaquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.
Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moeIk probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen
Volgens mij wel helaas.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:35 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?
Zo is het bij ons ook. Maar ik ben nog geen 34 weken zwanger.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moeIk probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen
Ja ik heb dezelfde klachten. Wel minder erg dan jij als ik het zo hoor. Ik werk nog steeds 4 om 5 dagen (ene week 4, andere 5) en heb slechts een deel van de tijd zittend werk. Rest is veel staan en lopen. Dat gaat nu goed al ben ik eind vd week telkens gesloopt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Mahra het volgende:
[..]
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:39 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik het beter geregeld. Moet nog een weekje dus is het wel te doen.
Ik verwacht van niet bij hen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.quote:
Wat de dames boven mij al zeggen. Uiteindelijk krijg je een brief/bericht van het UWV zodra je je bevaldatum hebt doorgegeven bij je werkgever. In die brief staat tot wanneer je WAZO loopt en het UWV volgt gewoon netjes alle wettelijke lijntjes op basis van de informatie die jouw werkgever heeft doorgegeven.quote:
Het is niet gemeld, dat heb ik gevraagd. Nog een week volhouden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:42 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Werkgever meldt het bij UWV volgens mij en die voeren de regels uit.
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:09 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.
Dat ze dagen van je verlof gaan snoepen, je werkgever is misschien niet helemaal op de hoogte en gaan misschien er wat makkelijker mee om, maar het uwv haalt die dagen gewoon van je verlof.
Bent of wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode dan af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.
als ze gewoon hebben gedacht dit melden we niet, blijf maar lekker thuis of mindere dagen heb je heel erg geluk.
dan kan je gewoon je volle verlof hebben met 4 weken ervoor + overtijd en dan de 12 erna.
(daarom als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent in die periode voor verlof loont het om te zeggen dat het een griepje is en niet zwangerschapsgerelateerd want dan mag je dus wel al je dagen behoudenecht vet krom)
Je hebt veel geluk gehad danquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:15 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Laatste trimester is hier aangebroken! Vanwege veel vruchtwater en grote baby gisteren een extra suikertest gedaan. Uitslag was normaal. Nu krijgen we nog een extra uitgebreide echo..
Ik denk steeds z'n broer was ook groot (4080 gr) en toen zat ik ook ruim in het vruchtwater. Achja better safe than sorry denk.
Dat is ook nog eens zo jaquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:
[..]
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
het is niet altijd 300 gram maar gaat om precentages.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:
[..]
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
Het is echt heel lastig omdat er zoveel uitkomsten en percentages zijn die er bij komen kijken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Achja better safe than sorry denk.
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.quote:Op zondag 29 augustus 2021 11:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zou volgens de statistieken nu een groot kind (want pcos en BMI) als een klein kind (want specifieke medicatie) kunnen hebben.
Dus ja, een gemiddelde saaie p50 op zowel de SEO als de 1e groeiecho. Over 2 weken weer een, ben nu wel gestopt met ascal dus dat zou wel wat invloed kunnen hebben op de groei.
Mijn man en schoonmoeder hebben gisteren de babykamer behangen en ik ben er zo ontzettend blij mee
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.quote:Op zondag 29 augustus 2021 11:36 schreef eponine het volgende:
Zoon werd destijds bij elke echo als ‘groot’ omschreven maar behalve een extra groeiecho heb ik nooit extra controles of iets gehad, ook geen suikertest. Bij geboorte was ie uiteindelijk bijna 4200 gram, lengte niet gemeten maar maat 50 paste hij niet en 56 was ie binnen een maand uit gegroeid. Nu is hij nog steeds lang, met z’n bijna 3 jaar zit ie in kledingmaat 110 en schoenmaat 27.
Dochter lijkt tot nu toe lekker gemiddeld, hoop dat dat zo blijft. Donderdag weer controle bij de vk. Dan krijg ik als het goed is ook een verwijzing voor de gyn in het ziekenhuis aangezien ik sowieso medisch ben qua bevalling, vanwege uiteindelijke spoedKS bij zoon. Vind het wel fijn om al voor de definitieve overdracht met 34 weken (?) even kennis te hebben gemaakt daar, ook omdat ik liefst een geplande KS wil (hoe het bij zoon is gelopen destijds heeft toch wel z’n sporen nagelaten merk ik nu, en zo’n verloop als toen wil ik niet nogmaals meemaken).
Het zorgt ervoor dat je placenta beter werkt, dus komt ten goede van de groei van je kindje. Bij mij ook vanwege te hoge bloeddruk, gebruik ook bloeddrukverlagende medicatie. Maar inmiddels in overleg met gyn ermee gestopt, want extreem veel brandend maagzuur.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.
Fijn dat gemiddelde 'saaie' lijkt me 😁
In ieder geval wel heel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt! Zoals je zelf ook al zei: better safe than sorry…quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad!quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:56 schreef Keroppi het volgende:
Wat me aan een tweede zwangerschap echt meevalt is de afwezigheid van ‘bangmakerij’, goed bedoelde adviezen en negativiteit door andere mensen (meestal vrouwen).
“Oh wacht maar, tegen de tijd dat je met verlof gaat waggel je hier door de gangen”
“Oh wacht maar, straks houd je zoveel vocht vast dat je geen schoen meer past”
“Slaap nu nog maar uit, want nou straks....”
En dan natuurlijk ook alle horrordetails over (eigen) bevallingen. Ķķk als ik specifiek aangaf dit niet te willen horen.
Klap op de vuurpijl was de tante die vernomen had dat ik een geplande keizersnede zou krijgen. Ik kwam net uit mijn hypnobirthing cursus waar we zoveel hadden geleerd over de kracht van positieve affirmaties, toen ik een meterslang appje kreeg over haar keizersnede destijds. Over hoe ze nu (haar dochter studeert ondertussen) nog steeds lichamelijke klachten ervan had etc etc.
Echt het laatste waarop je zit te wachten op zo’n moment...
Maar nu, geen goed bedoelde adviezen, geen bangmakerij, geen gepush om een extra stuk taart te eten ‘omdat ik voor 2 eet’. Heerlijk!
Ik heb mezelf bij Bas gewoon ook voorgehouden met al die 'goedbedoelde adviezen' dat de mensen die het geven, niet degene zijn die er snachts uit moesten om hem te voeden/verschonen/troosten dus STFUquote:Op maandag 30 augustus 2021 14:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad!Krijg nu zoveel verhalen en 'adviezen', word er soms wel gek van
![]()
Mijn 'we zien wel hoe het loopt' wordt ook altijd lachend weggewuifd, alsof ik te naīef ben ofzo
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgevingquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen
Misschien scheelt het dat ik sowieso regelmatig dagen, soms weken, niets van me laat horenquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:43 schreef eponine het volgende:
[..]
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgeving![]()
Zelf werd ik gek van alle berichtjes toen zoon nog bijna een week na UD bleef zitten, maar ik vind mensen over het algemeen irritant
Ow jawel joh, ontzettend leuk.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Sowieso is blijkbaar de eerste VEEL interessanter dan de 2equote:Op maandag 30 augustus 2021 16:51 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp.
Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |