Wauw!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef eponine het volgende:
Ik werd net gebeld door het echocentrum, de SEO kan vrijdag niet doorgaan want de echoscopiste is ziek. Ik begon direct al te balen.
…of we over een uurtje toevallig zouden kunnen?
![]()
quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
Vandaag ben ik precies op de helft! En dat vier ik gezellig in bed met COVID... :’)
Nog meer meisjesquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:14 schreef eponine het volgende:
Alles was goed! Na een jongen krijgen we nu…een meisje![]()
![]()
Ik had me daar totaal niet op ingesteld! Zo’n verrassing!
Leuk! Nog meer dametjes. 🤗 Die jongetjes zijn tot nu toe nog duidelijk in de minderheid in de OP, haha. Wil je dat ik het geslacht erbij zet in de OP?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:14 schreef eponine het volgende:
Alles was goed! Na een jongen krijgen we nu…een meisje![]()
![]()
Ik had me daar totaal niet op ingesteld! Zo’n verrassing!
Hoi ik ben er weerquote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:32 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik heb vannacht en nu regelmatig harde buiken gehad die vanuit m'n rug op lijken te komen. Dan even een zeurende lage rugpijn en die trekt door naar m'n buik, want die is dan echt een voetbal.
Vanavond weer controle. Ben benieuwd of dit er ook gewoon bij hoort of dat het toch nog vanuit die blaasontsteking kan komen... Al heb ik de hoop dat die nu gewoon weg is.Anders morgen maar weer even laten checken.
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.quote:
Is goed hoor! Toen ik zwanger was van zoon waren de meisjes in de minderheid en nu precies andersomquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:31 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Leuk! Nog meer dametjes. 🤗 Die jongetjes zijn tot nu toe nog duidelijk in de minderheid in de OP, haha. Wil je dat ik het geslacht erbij zet in de OP?
Wat grappig! Ik heb het aangepast.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:49 schreef eponine het volgende:
[..]
Is goed hoor! Toen ik zwanger was van zoon waren de meisjes in de minderheid en nu precies andersom
Sterkte ermee.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:42 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.
Het onhandige is vooral dat mijn partner en ik beiden gevloerd zijn en de kinderen nu vooral voor zichzelf moeten zorgen. :’) We wisselen elke twee uur af met beneden op de bank liggen bij de kinderen en in bed liggen, om de beurt. Mijn partner is inmiddels wat aan de beterende hand, ik hoop dat het bij mij vlug ook wat op gaat knappen.
De kinderen hadden er zelf gelukkig heel weinig last van. Een avond wat koorts/verhoging en een dag hoofdpijn. En de kleintjes zijn gister en vandaag wat hangerig, maar misschien ook logisch na een paar ‘gekke’ dagen waarin wij voornamelijk voor Pampus liggen.
Oh VFT, vroeg me al af of het bij jou allemaal nog goed ging! Jouw dametje zit dus nog binnen, maar misschien ook niet lang meer!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Hoi ik ben er weer
Spannend!!!!!
Wie weet haal ik je wel in. Vanmorgen bij de gynaecoloog om het te hebben over inleiden (want ik slaap zo slecht). Leuke vrouw begreep het volledig. Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!
Morgen 39 weken.
Gefeliciteerd EPO, jongetjes zijn leuk
X VFT
Ja, kotsmisselijk wel ineens tijdens het wachten net zoals 2 jaar geleden. Smerig spul blijft het gewoon. Maar ik heb wat kunnen werken tijdens het wachten en wat zitten kletsen met de andere zwangere lotgenotenquote:Op woensdag 11 augustus 2021 09:01 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Aiiii sterkte douche eendje
Gelukkig hoeft het maar 1x. Hou je het vol?
Ik lig aan de CTG
het is toch wel fijn en geruststellend om een uur naar je kindje te mogen luisteren. Qua wat ik voel aan beweging is er niet veel veranderd, nog steeds nauwelijks
Heel veel beterschap!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 10:03 schreef elamanilo het volgende:
Vandaag ben ik precies op de helft! En dat vier ik gezellig in bed met COVID... :’)
Veel succes met de versie, hopelijk lukt het. Ik heb in mijn omgeving in ieder geval een hoop succesverhalen (mijzelf uitgezonderdquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:40 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Toch even naar de baby kijken voor we de datum gaan prikken… oooo jee baby ligt in stuit. Over een uur gaan we een draaipoging doen. Ziekenhuis koffer mee in de auto, ik ben nu medisch en als ik weeen krijg dan moet ik linea recta die kant op. Even schrikken!
X VFT
Hee, jullie ook weer een dochter?quote:
M’n grote dochter wilde het heeeeeel graag weten en wenste vurig een zusje. We hebben het er toen eerst over gehad dat het ook weer een jongen kon zijn en of ze dan niet liever wilde wachten tot de geboorte. Maar na beraad besloot ze dat ze ook van een broertje zou houden. En toen hebben we een pretecho laten maken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:42 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hee, jullie ook weer een dochter?wat heerlijk! Waarom heb je deze keer gekozen om het al te weten? Of is het gewoon een super sterk voorgevoel?
Volgens mij ietsje boven het gemiddelde, maar prima hoor! Mijn dame was 1703 gram bij 30+3 en werd met 34+3 rond de 2500 gram geschat, dus dat is redelijk vergelijkbaar met jouw waarden als je terugrekent.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 15:26 schreef Mahra het volgende:
Net goedgekeurd, de dame is nu ongeveer 2300 gram. Is dat niet veel voor 33 weken?
Het had wat voeten in de aarde. Eerst probeerde ze het alleen maar toch hulp ingeroepen van de gynaecoloog en ik kreeg ook een infuus met medicatie. Wat een ervaring! Ik wil geen horror verhalen de wereld in werken maar ik vond het geen pretje. Nu lig ik uitgeteld op de bank.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 14:01 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Oh VFT, vroeg me al af of het bij jou allemaal nog goed ging! Jouw dametje zit dus nog binnen, maar misschien ook niet lang meer!Ben benieuwd wie van ons de eerste gaat zijn, haha. Spannend, die wending bij jou! Hopelijk lukt de draaipoging. Is daar nog ruimte voor met 39 weken? Volgens mij heeft de mijne nauwelijks meer bewegingsvrijheid, laat staan om een hele turn te maken.
Klinkt pijnlijk! Maar fijn dat je wat rust krijgt door je (schoon)ouders. Hopelijk een fijne nacht dan. 😘quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Het had wat voeten in de aarde. Eerst probeerde ze het alleen maar toch hulp ingeroepen van de gynaecoloog en ik kreeg ook een infuus met medicatie. Wat een ervaring! Ik wil geen horror verhalen de wereld in werken maar ik vond het geen pretje. Nu lig ik uitgeteld op de bank.
Woensdag word ik ingeleid.
Ela veel beterschap!
Bedankt voor de de tip om het rustig aan te doen. V slaapt vannacht en morgen bij opa en oma. We kunnen het wel gebruiken allebei, afgelopen nacht heeft hij liggen spoken en hij is al 10 dagen op en af aan het spugen en aan de diarree. Arm ventje. Gaat nu weer wat beter, gelukkig!
Fijn dat het goed was!quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:51 schreef Keroppi het volgende:
Nou op basis van de groei-echo was gelukkig nu geen reden tot ongerustheid. Groei was misschien een heel klein beetje afgebogen maar niet zorgwekkend. Vruchtwater etc was ook allemaal goed. Wel over 2 weken controle in het ziekenhuis (stond toevallig al een echo gepland).
Beterschapquote:Op woensdag 11 augustus 2021 13:42 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Het is so far een fikse griep, dus niet echt lekker, maar we komen er wel doorheen.
Het onhandige is vooral dat mijn partner en ik beiden gevloerd zijn en de kinderen nu vooral voor zichzelf moeten zorgen. :’) We wisselen elke twee uur af met beneden op de bank liggen bij de kinderen en in bed liggen, om de beurt. Mijn partner is inmiddels wat aan de beterende hand, ik hoop dat het bij mij vlug ook wat op gaat knappen.
De kinderen hadden er zelf gelukkig heel weinig last van. Een avond wat koorts/verhoging en een dag hoofdpijn. En de kleintjes zijn gister en vandaag wat hangerig, maar misschien ook logisch na een paar ‘gekke’ dagen waarin wij voornamelijk voor Pampus liggen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
Ogtt was goed, hb netjes en bloeddruk blijft heel mooi stabiel.
Na overleg met de gynaecoloog mag ik al stoppen met ascal. Ik heb zoveel last van maagzuur dat het gewoon niet meer leuk is namelijk.
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 16:53 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Volgens mij ietsje boven het gemiddelde, maar prima hoor! Mijn dame was 1703 gram bij 30+3 en werd met 34+3 rond de 2500 gram geschat, dus dat is redelijk vergelijkbaar met jouw waarden als je terugrekent.
Nou ja als je echt diabetes gravidarum hebt kunnen er wel degelijk gevolgen voor je baby zijn en die gaan ook wel verder dan alleen een hoger gewicht, dus het is dan niet zo gek dat men dat goed in de gaten wil houdenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:16 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.
Ik heb dus zwangerschapsdiabetes en ze zijn zo streng, daar waar ze een prima gewicht heeft en mijn vruchtwater ook gewoon goed is. Word er een beetje moedeloos van.
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja als je echt diabetes gravidarum hebt kunnen er wel degelijk gevolgen voor je baby zijn en die gaan ook wel verder dan alleen een hoger gewicht, dus het is dan niet zo gek dat men dat goed in de gaten wil houden
Is ook niet te doen. Ik heb me in Venetië ook echt laten gaan ( maar we liepen ook wel veel) en vind het moeilijk om het dieet weer te volgen. Nu ik ben overgedragen aan het ziekenhuis wil de dokter mijn waardes ook wekelijks ontvangen en hij was strenger dan de diëtiste. Nu moet ik dus wel echt weer een dieet volgen want insuline weiger ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef _Lily_ het volgende:
Met diabetes gravidarum is het advies low carb eten toch? (Als je alleen dieet houdt en niet ook insuline hebt ofzo)
Dat trek ik niet tijdens de zwangerschap haha. Voor ik zwanger werd wel, ik at al jaren koolhydraatarm
Maar nu…. I need my carbs
Ik voel met je mee Mahra
Ik zit trouwens met verbazing naar de labwaardes van D-E te kijken. Mijn hb is 6.0 en ik ben nog niet eens in de buurt van mijn bevalling. En daar hebben ze niks mee gedaan.
Maar ik heb er ook geen last van. Ik heb al bloedarmoede zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog menstrueerde ging het rustig richting de 5
Nee ook de bloedsuikerspiegel van je baby raakt dus verstoord en dat kan allerlei (langetermijn) gevolgen hebben waar nog allerhande onderzoeken naar lopen. En voor jezelf is het ook niet gezond natuurlijk, laten we dat voorop stellen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.
Ah, ik wist niet dat je nu diabetes hebt... Dan lijkt het me goed dat ze het extra in de gaten houden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:16 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah ok. De reden waarom er zorgen werden geuit was omdat ze eerst op 50% zat van de groeicurve en nu ineens naar 80% is gegaan terwijl ze haar curve had moeten volgen. Het heeft vast gelegen aan alle pasta's en pizza's in Venetië.
Ik heb dus zwangerschapsdiabetes en ze zijn zo streng, daar waar ze een prima gewicht heeft en mijn vruchtwater ook gewoon goed is. Word er een beetje moedeloos van.
Ikke? Nee, ik heb geen diabetes gravidarum. Ik at voor de zwangerschap koolhydraatarm om slank te blijven. Maar het is een opgave.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef Mahra het volgende:
[..]
Is ook niet te doen. Ik heb me in Venetië ook echt laten gaan ( maar we liepen ook wel veel) en vind het moeilijk om het dieet weer te volgen. Nu ik ben overgedragen aan het ziekenhuis wil de dokter mijn waardes ook wekelijks ontvangen en hij was strenger dan de diëtiste. Nu moet ik dus wel echt weer een dieet volgen want insuline weiger ik.
Moet je nu aan de tabletten?
Welke labwaarden van mij? Je zit toch niet in mn dossier te gluren he...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:23 schreef _Lily_ het volgende:
Ik zit trouwens met verbazing naar de labwaardes van D-E te kijken. Mijn hb is 6.0 en ik ben nog niet eens in de buurt van mijn bevalling. En daar hebben ze niks mee gedaan.
Maar ik heb er ook geen last van. Ik heb al bloedarmoede zolang ik me kan herinneren. Toen ik nog menstrueerde ging het rustig richting de 5
Nou ja, als je kleine ineens van p50 nu naar p80 schiet is dat wel iets om in de gaten te houden, baby volgt dan duidelijk geen normaal lijntje meer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik lees dat het enkel zit in gewicht. Maar de kleine heeft een normaal gewicht en mijn vruchtwater ( bij diabetes schijnt dat meer te zijn) is ook goed. Niks duidt er op dat de kleine hier problemen aan ondervindt en daarom is het volgen van een dieet dan ook extra lastig.
Sorry? Waar lees je dat? Even een aantal gevaren voor je baby op een rij.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb vlug door t topic gescrolld en las iets van hb 8? Maar maybe heb ik verkeerd gelezenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Welke labwaarden van mij? Je zit toch niet in mn dossier te gluren he...
[..]
Nou ja, als je kleine ineens van p50 nu naar p80 schiet is dat wel iets om in de gaten te houden, baby volgt dan duidelijk geen normaal lijntje meer.
Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:35 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Sorry? Waar lees je dat? Even een aantal gevaren voor je baby op een rij.
Verhoogd insulineniveau in je baby, waardoor je baby na de geboorte een te laag bloedsuikergehalte kan krijgen met hersenletsel tot gevolg.
Vroeggeboorte als gevolg van te weinig ruimte, waar jij met een stijging van p50 naar p80 naar onderweg bent. Gevaren van vroeggeboorte: onrijpe longen, problemen met de bloedsomloop, hersenbloedingen en ernstige infecties.
Sterk verhoogde kans op het ontwikkelen van diabetes later in het leven. Lekker cadeau aan de start van je leven, thnx mom. 👍
Jouw baby, jouw keuze verder, maar ik vind het onverantwoordelijk en onbegrijpelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |