abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201008780
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:30 schreef Mahra het volgende:

[..]
Lastig he? Ja, we hebben een naam (geen Arabische) maar soms denk ik een Arabische naam zou ook wel mooi zijn en dan beginnen de twijfels toe te slaan. Jij wel een Arabische naam? Heel lang hebben we gezegd Aya maar vind het toch te standaard. Fayrouz vind ik zo mooi maar hij weer niet.
Wij hebben wel een arabische naam. Alleen mijn oudste heeft een veel voorkomende naam, ik vind het juist nu leuk om mindere bekende namen te geven zo heeft mijn zoontje ook een naam die je eigenlijk bijna niet meer hoort. Het is ook een vernoeming.
pi_201008788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:22 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gefeliciteerd VFT *O* Mooie namen en fijn dat je het zo beleefd hebt.

Ik heb gister een echo gehad met een prachtig kloppend hart en nu 9 weken, dit klopt met mijn eigen telling :) (2 weken geleden gaf de meting bij de echo 6 weken aan).
Wat fijn van de goede echo O+ *O*
pi_201008801
28 weken vandaag! En weer een week werken overleefd *O*
We zijn gestart met de babykamer. Houtwerk wordt nu eerst geverfd. Dan de muren nog en 1 muur behangen. Bij de eerste zwangerschap waren we met een mega-verbouwing bezig dus de vloer in de babykamer lag er pas met 34 weken in en onze slaapkamer had pas met 36 weken een vloer. Dus we zijn nu ruim op tijd :D

Nog een mijlpaal: we zijn uit de naam! De hersenspoeling bij mijn vriend heeft gewerkt ;) *O*
pi_201012016
Gefeliciteerd VFT! *O*

Goede echo voor Fuchsia O+

Hier gaat het wisselend: baby is lekker druk, zoals altijd. Alleen was Bas afgelopen donderdag dusdanig oververmoeid en niet gezellig thuis, dat ik zoveel heb moeten doen om de boel te redden dat ik die nacht amper geslapen heb en gisteren niet meer kon lopen van de pijn :X . Ben dus ook maar thuis gebleven van werk.
Man is gisteren tijdens het middagdutje van Bas begonnen met de babykamer. De groene muur is nu wit, daar komt nog behang op en net hebben we even nog een paar kleine dingetjes gekocht om de kamer weer klaar te maken voor B2. Nieuw vloerkleed, andere prullenbak (degene die we hebben was nogal groot voor wasbare luiers). Nieuwe knopjes besteld voor de commode en kledingkast en ook nog wat kleertjes gekocht die wat meer najaar/winterproof zijn.

En gisteravond nog de laatste hand kunnen leggen aan het geboortekaartje, proefdruk is besteld *O*
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:14:50 #205
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_201012655
De kraamtranen beginnen al te rollen. Het ontzwangeren vind ik echt helemaal niks. Morgen dag 4, dan zal het wel wat erger worden. BV gaat goed, nog geen stuwing.
Mevrouw heeft een pittig karakter.
Het scheelt dat ik nu ongeveer weet wat ik aan het doen ben.
Lekker chaotisch. We zijn moe maar zo verliefd. Ons gezin is compleet.
pi_201012938
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 15:14 schreef VenusFlyTrap het volgende:
De kraamtranen beginnen al te rollen. Het ontzwangeren vind ik echt helemaal niks. Morgen dag 4, dan zal het wel wat erger worden. BV gaat goed, nog geen stuwing.
Mevrouw heeft een pittig karakter.
Het scheelt dat ik nu ongeveer weet wat ik aan het doen ben.
Lekker chaotisch. We zijn moe maar zo verliefd. Ons gezin is compleet.
Ahh zo mooi! En hoopgevend. Vaak worden de kraammanden erger als de melk komt. Ontzwangeren vond ik ook niks. En duurde echt een vol jaar.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_201013595
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 08:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]
Wij hebben wel een arabische naam. Alleen mijn oudste heeft een veel voorkomende naam, ik vind het juist nu leuk om mindere bekende namen te geven zo heeft mijn zoontje ook een naam die je eigenlijk bijna niet meer hoort. Het is ook een vernoeming.
Ja, ik weet hoe de oudste heet. Maar wel een mooie naam. Nu ben ik wel benieuwd naar de naam van jouw zoon.
  FOK!fossiel zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:30:45 #208
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201015311
Ik heb vandaag een zwangerschaps fotoshoot gedaan. Keroppi-van-5-jaar-geleden had honend gegrinnikt bij het idee, maar vorige keer was ik er ook heel erg blij mee. Is een superleuke fotografe, die echt ook op details let zodat je er mooi op staat :)

Vorige keer was het hier in de buurt, maar nu op een zandverstuiving nabij Utrecht. Met bloeiende heide enzo O+

Wat ze me tussendoor liet zien, zag het er top uit maar ben nu al nieuwsgierig naar het eindresultaat.
Chick on a mission
pi_201016332
Heide O+

Een paar beroerde dagen gehad maar kom toch even melden dat wij een mooie knipper hebben gezien eergisteren O+
pi_201018079
Wat fijn @B.ertha! Hopelijk voel je je snel wat beter :*
pi_201020476
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:12 schreef douche-eendje het volgende:

En gisteravond nog de laatste hand kunnen leggen aan het geboortekaartje, proefdruk is besteld *O*
Lol, wij moeten er nog mee beginnen
Ik schuif alles voor me uit tot mijn verlof begint. Hopelijk kom ik er dan aan toe
pi_201022511
Een knipper voor b.ertha *O*
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 23:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Lol, wij moeten er nog mee beginnen
Ik schuif alles voor me uit tot mijn verlof begint. Hopelijk kom ik er dan aan toe
Tsja, ik weet wat er bij mij de vorige keer gebeurde toen ik verlof had :+ en ik heb nu ook 2 dagen dat ik overdag alleen met mijn peuter ben. Ik heb liever nu zoveel mogelijk geregeld voor mijn verlof zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen. Dan kan ik op de dagen dat Bas op kdv/bij oma/man thuis is ook wat voor mezelf doen, zoals een keer extra zwemmen in de week.
  FOK!fossiel zondag 22 augustus 2021 @ 09:03:29 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201022807
Haha hier ook team ‘Doe ik straks in mijn verlof wel’ :)

Maar we hebben gisteren wel weer wat stappen gemaakt in de inrichting van de babykamer. Met dank aan mijn schoonouders die even op de kleine peuterdraak wilden passen.

De drie dagen tijdens mijn verlof dat ze naar de opvang gaat hoop ik toch ook lekker veel ‘self-care’ dingetjes (huuuu stomme term) in te kunnen plannen ☺
Chick on a mission
  zondag 22 augustus 2021 @ 09:43:15 #214
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201023203
Ik heb ook vrijwel alles al geregeld. Alleen nog wat kleine, minder belangrijke, dingen hier en daar. Tijdens mijn verlof gaan we verhuizen, dus wil niet meer dat soort dingen hoeven regelen tijdens het verhuizen/op het laatste moment. In principe ben ik ready voor haar komst. Maar ze mag nog wel gewoon braaf 10 weken blijven zitten zodat ze helemaal af is :+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201023266
quote:
17s.gif Op zondag 22 augustus 2021 07:16 schreef douche-eendje het volgende:
Een knipper voor b.ertha *O*
[..]
Tsja, ik weet wat er bij mij de vorige keer gebeurde toen ik verlof had :+ en ik heb nu ook 2 dagen dat ik overdag alleen met mijn peuter ben. Ik heb liever nu zoveel mogelijk geregeld voor mijn verlof zodat ik straks zo min mogelijk hoef te doen. Dan kan ik op de dagen dat Bas op kdv/bij oma/man thuis is ook wat voor mezelf doen, zoals een keer extra zwemmen in de week.
Oh ik ben het helemaal met je eens
Ik denk nu constant: als ik maar niet te vroeg beval

Maar ik verras mezelf hier. Waar ik vroeger altijd dacht dat ik los zou gaan qua spullen kopen en alles tot in de puntjes zou voorbereiden blijk ik dat niet echt te doen haha. Ik werk (weer) volle bak, heb het best druk en leef mijn leven zoals ik het al die jaren in alle vrijheid heb gedaan. Altijd weg. Dus ik kom er domweg niet aan toe.

Wat moet dat straks worden…… oh oh
pi_201027150
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Maar ik verras mezelf hier. Waar ik vroeger altijd dacht dat ik los zou gaan qua spullen kopen en alles tot in de puntjes zou voorbereiden blijk ik dat niet echt te doen haha. Ik werk (weer) volle bak, heb het best druk en leef mijn leven zoals ik het al die jaren in alle vrijheid heb gedaan. Altijd weg. Dus ik kom er domweg niet aan toe.

Dat komt straks vanzelf wel goed, een baby heeft in het begin niet veel nodig behalve eten, liefde, aandacht en zeer regelmatig een schone luier :+.
Het scheelt voor ons gewoon dat we vrijwel alles in huis al hadden van Bas, heb amper wat dingen hoeven kopen tot nu toe. Meeste werk zat hem nog in Bas zijn nieuwe kamer maar die is op een paar kleine dingen na helemaal af. De babykamer krijgt een kleine make-over, ik was de groene muur zat. Die is nu gewit en daar komt komend weekend behang op. Daarna is het gewoon weer de meubeltjes terug op de plek zetten. Verder hooguit nog wat babykleertjes straks even wassen, meer hoeft niet gelukkig. Kan ik lekker echt dingen voor mijzelf doen deze keer :P
pi_201029492
Hier ook nog niet veel geregeld door een combinatie van dingen: we hebben vrijwel niks nieuw nodig, ik ben net begonnen op een nieuwe werkplek, we zitten in een halve verbouwing, het is zomervakantie en daardoor nét iets chaotischer in huis qua kdv/bso/vrije dagen. Het houdt niet over qua energie en ik wil ook gewoon op m'n gemak eea doen.

Komt wel, al tel ik de weken tot verlof nu wel af. Lekker scharrelen in huis. En uren dobberen in bad met een slechte serie/tijdschrift terwijl het huis verder leeg is en buiten volop herfst O+
pi_201029734
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:05 schreef onomatopee het volgende:
En uren dobberen in bad met een slechte serie/tijdschrift terwijl het huis verder leeg is en buiten volop herfst O+
Dat deed ik gisteravond, het is al praktisch herfst :P Zo lekker O+
pi_201035352
Ik heb in mn hormonale hoofd gehaald dat ik komend jaar vlak na mn verlof met t hele gezin (kleuter, baby van n maand of vier, en vriend) een campertrip door zweden wil maken O+ ik wil al zo lang en de afgelopen twee jaar kon het niet, dus dan moet het er toch maar eens van komen :9 als ik dan toch brakke nachten heb, kan ik die net zo goed ergens hebben waar t uitzicht mooi is.

Ik negeer alle praktische bezwaren voor t gemak :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201035588
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 09:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Komt goed. De babykamer is hier nog een rommelkamer.
pi_201035675
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb in mn hormonale hoofd gehaald dat ik komend jaar vlak na mn verlof met t hele gezin (kleuter, baby van n maand of vier, en vriend) een campertrip door zweden wil maken O+ ik wil al zo lang en de afgelopen twee jaar kon het niet, dus dan moet het er toch maar eens van komen :9 als ik dan toch brakke nachten heb, kan ik die net zo goed ergens hebben waar t uitzicht mooi is.

Wij mogen volgend jaar met een 6-7 maand oude baby & een peuter gezellig naar een bruiloft. In het zuiden van Frankrijk.

Dus team negeer alle praktische bezwaren :+ :P
pi_201035725
Succes dames met baby en kinderen op vakantie! Hihihi, ik wil ook graag even een weekje naar mijn vaderland als de kleine is geboren. Nog niks geboekt, maar wel een vurige wens.
pi_201035732
quote:
17s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:05 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij mogen volgend jaar met een 6-7 maand oude baby & een peuter gezellig naar een bruiloft. In het zuiden van Frankrijk.

Dus team negeer alle praktische bezwaren :+ :P
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is haha
pi_201035760
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Als wij trouwen komend jaar is onze baby ook 6-7 maanden. Ik heb nog niet uitgevogeld hoe we dat gaan aanpakken aangezien het feest tot middernacht is en iedereen die wij kennen daar is haha
Wat leuk! Wordt het een groot feest?
pi_201036278
quote:

Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best toch ^O^

En @B.ertha nog even jompelen voor jouw knipper *O* Zo fijn!
pi_201036387
Een bevriend stel van mij is met hun dochter van 2,5 en baby van 4 maanden met backpack door half Azië geweest. Het kan!

Ik vond persoonlijk een vakantie met een 1-jarige naar een buitenlandbruiloft al vreselijk, laat staan met twee van die loeders. Dus september 2022 gaan we naar Roemenië voor een bruiloft, nu met twee loeders. Nu al zin in. Feest. Help. :')
  maandag 23 augustus 2021 @ 00:13:44 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201036444
quote:

In Zweden met een camper: helemaal geen slecht plan hoor. Zou ik met m'n zoon ook wel doen.
Resistance is futile.
pi_201036460
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]
Ik doe met je mee met praktische bezwaren negeren. Het is echt mijn droom om nog voordat peuter 4 wordt in september 2022 een mooie rondreis te maken. Dat zou dus uitkomen op ergens in mei/juni met een baby van 3 maanden oud. Kan best toch ^O^

En @:B.ertha nog even jompelen voor jouw knipper *O* Zo fijn!
Jij ook nog voor jouw knipper!!
pi_201036462
Een serie op Netflix gezien en nu vind ik de naam Layan (spreek je uit als Lajen) helemaal geweldig.
pi_201037838
Jullie geven me moed haha wat betreft reizen en praktische bezwaren negeren. Ik wil ook graag geloven dat het allemaal kan!
pi_201038426
Het lijkt me wel heel gaaf O+ Zo'n kleintje slaapt toch overal en pittig is het toch wel.

Zo, ik dacht dat ik me al beroerd voelde en toen ging ik door mijn rug :'(
pi_201038470
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Bruiloft is van mijn zwager en schoonzus. Er komen zoveel kinderen dat ze voor die dagen een nanny hebben ingehuurd. Er is een speelkamer en een slaapruimte O+.
pi_201038501
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 00:16 schreef Mahra het volgende:
Een serie op Netflix gezien en nu vind ik de naam Layan (spreek je uit als Lajen) helemaal geweldig.
Zo heet mijn schoonzusje :)
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:26:08 #234
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_201038946
Wij hebben een maand in Canada gereisd met een camper toen de peuter nog een baby was en dat was echt fantastisch. We zijn nu voor september (lekker op tijd :') ) aan het kijken of we weer iets dergelijks kunnen doen. Zweden staat hoog op de verlanglijst! Nu al zin in.
  maandag 23 augustus 2021 @ 12:28:44 #235
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201040377
Schaam me dood, was er van overtuigt dat ik vandaag afspraak had bij verloskundige. Blijkt pas vrijdag te zijn :@

Zat ik daar. Vriend op tijd uit bed getrommeld, zouden een en ander bespreken. Vet slecht geslapen daardoor want beladen onderwerp. Pff.
|| justdiggit.org ||
pi_201040748
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:54 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

En @:B.ertha nog even jompelen voor jouw knipper *O* Zo fijn!
Dat was hier ook het plan, maar cojona }:| fus hopelijk dat school ons komend jaar nog wat extra vrije tijd gunt O-)
pi_201040806
Leerplicht is pas vanaf 5 jaar toch? Dus zolang ze 4 zijn moet school je in principe wel vrije tijd gunnen, want het is nog niet verplicht om je kind naar school te laten gaan.

B.ertha, nog gefeliciteerd met de knipper! Toen je vroeg of het kwaad kon als de misselijkheid opeens over was vond ik het even spannend (was bij mij achteraf gezien het signaal dat er geen hartje meer klopte namelijk), dus superfijn om te lezen dat het weer een goede echo was!

Verder hoor ik hier eigenlijk niet perse, maar ik leef nog erg met jullie allemaal mee. :*
pi_201040917
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:02 schreef Vaiana het volgende:
Leerplicht is pas vanaf 5 jaar toch? Dus zolang ze 4 zijn moet school je in principe wel vrije tijd gunnen, want het is nog niet verplicht om je kind naar school te laten gaan.
Klopt! En vanaf 5 jaar ook nog maar gedeeltelijk. Niet relevant in het kader van reizen, maar ook met 5 jaar hoeft een kind niet een volledige schoolweek mee te draaien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201041013
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:02 schreef Vaiana het volgende:

B.ertha, nog gefeliciteerd met de knipper! Toen je vroeg of het kwaad kon als de misselijkheid opeens over was vond ik het even spannend (was bij mij achteraf gezien het signaal dat er geen hartje meer klopte namelijk), dus superfijn om te lezen dat het weer een goede echo was!

Verder hoor ik hier eigenlijk niet perse, maar ik leef nog erg met jullie allemaal mee. :*
Volgens mij moet je het wel soort van aanvragen en heb je "toestemming" nodig. Zal wel vooral gericht zijn op het feit dat ze het belangrijk vinden dat er wat continuïteit in de schoolgang zit.

Tzal bij ons gaan om een week of 2/3 gok ik, dus geen maandenlange onderneming (zoveel vakantiedagen heb ik ook helemaal niet :+ )
  maandag 23 augustus 2021 @ 13:39:14 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201041244
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 13:19 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Volgens mij moet je het wel soort van aanvragen en heb je "toestemming" nodig. Zal wel vooral gericht zijn op het feit dat ze het belangrijk vinden dat er wat continuïteit in de schoolgang zit.

Tzal bij ons gaan om een week of 2/3 gok ik, dus geen maandenlange onderneming (zoveel vakantiedagen heb ik ook helemaal niet :+ )
klopt idd! er zijn scholen en leerplichtambtenaren die heel erg kunnen miepen over onderwijs continuïteit. ik heb veel gedoe gehad toen mijn 4 jarige ongelukkig was op school en de school allemaal meningen had over hoe vaak ze moest komen want ik had haar ingeschreven.

Dus leerplicht vanaf 5 is leuk, maar scholen denken daar soms heel anders over.
pi_201041445
Vriendin van mij gaat ws pas met 5 jaar inschrijven, als ze niet kiest voor thuisonderwijs. ;) je zou het, nu je het vantevoren weet, misschien ook al kunnen bespreken tijdens het inschrijven?
pi_201043541
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:36 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Leuke naam! Hoor het zelden.
pi_201046342
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:36 schreef elamanilo het volgende:

[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen. :P Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks! :D Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard. :P
pi_201049047
Oh man, dat 3e trimester kickt er behoorlijk in. Ik kan wel de hele dag slapen geloof ik :O. Gisteravond weer lekker gezwommen, maar ben dan de dag daarna altijd extra moe lijkt het wel.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:16:56 #245
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201049239
30 weken *O* Nu kan het echte aftellen beginnen *O*
|| justdiggit.org ||
pi_201049271
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen. :P Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks! :D Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard. :P
Pfff ik heb nu tijdens mijn zwangerschap ook mega haaruitval. Tijdens mn vorige zwangerschap werd mn haar juist heel dik en viel het uit na de bevalling. Nu kan ik elke dag een tapijtje vingerhaken met t haar wat er uitvalt :X :r vind het zo goor, dat losse haar overal.

Miss ga ik dit trucje ook eens proberen :D
pi_201050231
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Ohh wat een goede tip! Ik ga even checken of ik dit ergens kan opslaan. Ik heb inderdaad bij elke ontzwangerperiode flinke haaruitval gehad. Nu heb ik dreads in mn haren, maar toch zit ik dan straks met losse plukken of zo, dus dan is dat met rozemarijnolie/aftreksel ook wel echt iets om uit te proberen!
pi_201050445
Oef tijdens de zwangerschap al? Grote kans dat het werkt. Bij Holland & Barrett hebben ze rozemarijnolie wat je kunt mengen met een andere basisolie. Voor het aftreksel 500ml water met een bakje van de AH of een paar takjes uit de tuin laten koken voor 15 minuten. Zeven en af laten koelen. Met een plantenspuit kun je het dan aanbrengen. 👍 Het mengsel is 5 dagen houdbaar in de koelkast. Het duurt wel een goed aantal weken voor het effect heeft en het effect is het beste na 3 maanden. Ik begin direct na de geboorte, want met 4 maanden begon bij mij de haaruitval.

Hier een artikel met links naar de diverse studies die hiernaar gedaan zijn: https://www.medicalnewstoday.com/articles/319444#research

Ela, benieuwd hoe dat gaat met dreads inderdaad! Ik vond vooral die inhammen vreselijk. Dat dunne haar ala, maar een half kaal voorhoofd.. pfff. Menig traan om gelaten onder de douche. En dan die pluizige teruggroeiperiode.. Mien gaawdd.
pi_201053884
quote:
Zo blij mee!
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:31:18 #250
497064 beppievanomdehoek
die met het lelijke tuinhuisje
pi_201054333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 14:50 schreef Mahra het volgende:

[..]
Zo blij mee!
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine auto
maar zo ontzettend duur voor hoe kort je het echt goed kan gebruiken.

je hebt nu ook een fietszitje dat ook een buggy is https://pahoj.com/
pi_201054372
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef beppievanomdehoek het volgende:

[..]
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine auto
maar zo ontzettend duur voor hoe kort je het echt goed kan gebruiken.

je hebt nu ook een fietszitje dat ook een buggy is https://pahoj.com/
Jaa, niet goedkoop maar we willen het voor de volgende kinderen ook nog gebruiken. Dus is het wel echt een eenmalige aanschaf.
pi_201055879
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:16 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
30 weken *O* Nu kan het echte aftellen beginnen *O*
same here! Vrijdag 32 weken
En tegen alle boekjes in vond ik het 2e trimester tot nu toe moeilijker

Ik voel m’n baby gewoon beter dan een maand geleden en dat geeft rust en vertrouwen
Qua energie gaat t best, ik werk volle bak. Maar ben wel echt zwaar aan het aftellen tot m’n verlof want ik kan de stress minder goed aan en slaap toch ook wel minder s nachts door de dikke buik
pi_201056813
Fijn dat je de baby beter voelt Lily!

Ik ben echografist (in de fysiotherapie) en we hebben op mijn locatie goede echoapparatuur dus ik heb na aansporing van mijn collega vandaag een echo gemaakt van mijn buik. Dat bleek verrassend makkelijk en nu heb ik een filmpje van mijn koprollende baby O+.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:28:17 #254
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201059229
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 17:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
same here! Vrijdag 32 weken
En tegen alle boekjes in vond ik het 2e trimester tot nu toe moeilijker

Ik voel m’n baby gewoon beter dan een maand geleden en dat geeft rust en vertrouwen
Qua energie gaat t best, ik werk volle bak. Maar ben wel echt zwaar aan het aftellen tot m’n verlof want ik kan de stress minder goed aan en slaap toch ook wel minder s nachts door de dikke buik
Fijn dat je de baby beter voelt! O+

Ik vind het derde trimester so far al duidelijk zwaarder dan de eerste en tweede. Tweede vond ik juist de meest relaxte, omdat ik alles nog kon zonder direct lichamelijke kwaaltjes te krijgen. Nu wel sneller last van dingen :Y
|| justdiggit.org ||
pi_201063968
30 weken *O* en inmiddels krijg ik toch wel het gevoel dat deze baby langer blijft zitten dan grote broer. Eens kijken of ik de uitgerekende datum ga halen over 10 weken :P
pi_201065015
Vandaag 25 weken!

En gisteravond bij het zwemmen denk ik een verkeerde beweging gemaakt, nu voor het eerst wat last van mijn bekken. Gelukkig heb ik nog 1,5 week vakantie en kan ik sowieso vandaag even lekker rustig aan doen.
pi_201065981
Slapeloze nachten van pijn aan de onderrug. Mijn eigen schuld omdat ik tegen beter weten in toch nog acht uur ga werken ( zitten doet pijn). Gisteren ziekgemeld en kunnen rusten, maar ik heb nog altijd pijn. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, maar dat wordt denk ik een half dagje.

Maar ja als dat het enige is met 35 weken zwangerschap heb ik niet veel te klagen.
  FOK!fossiel woensdag 25 augustus 2021 @ 21:46:31 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201073530
Twee weken geleden was er opeens ‘zorg’ of de baby nog genoeg groeide (wat op de echo gelukkig allemaal meeviel). Heb ik vandaag een echo in het ziekenhuis en blijkt de baby juist wat bovengemiddeld te zijn...

Nu denk ik dat het betrouwbaarder was geweest om de meting door dezelfde persoon op hetzelfde echo-apparaat te doen, maar in ieder geval nu geen reden tot zorg.

De arts-in-opleiding waar ik het gesprekje mee had was ook nog een broekie zeg :) of ik ben gewoon oud :P :D

Ik ‘voel’ sinds deze week het wel in mijn liezen aan de voorkant van mijn lichaam. Geen pijn, meer druk. Toch het begin van bekkenklachten of duwt de baby (die deze keer wel head first ligt) met het hoofd toch langzaam de boel iets uit elkaar?
Chick on a mission
pi_201074209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:09 schreef Mahra het volgende:
Slapeloze nachten van pijn aan de onderrug. Mijn eigen schuld omdat ik tegen beter weten in toch nog acht uur ga werken ( zitten doet pijn). Gisteren ziekgemeld en kunnen rusten, maar ik heb nog altijd pijn. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, maar dat wordt denk ik een half dagje.

Maar ja als dat het enige is met 35 weken zwangerschap heb ik niet veel te klagen.
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlof
pi_201083665
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 22:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlof
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?
pi_201087863
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.

Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moe :? Ik probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen :{
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2021 @ 21:52:22 #262
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201087965
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.

Dat werd mij ook verteld ja
Chick on a mission
pi_201087991
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:52 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Dat werd mij ook verteld ja
Dat ja, volgens de brief die ik kreeg van het UWV na mijn ziekmelding :P
pi_201092543
quote:

Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moe :? Ik probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen :{
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?
pi_201092558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:35 schreef Mahra het volgende:

[..]
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?
Volgens mij wel helaas.
pi_201092589
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:36 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Volgens mij wel helaas.
Ah, dan heb ik het beter geregeld. Moet nog een weekje dus is het wel te doen.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:31:47 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201094233
Weer goedgekeurd bij de verloskundige O+ Dame ligt al netjes met haar hoofd iets ingedaald in het bekken. Ben benieuwd of dat zo blijft :D
|| justdiggit.org ||
pi_201096045
quote:

Zo is het bij ons ook. Maar ik ben nog geen 34 weken zwanger.
@bertha: wat spannend allemaal, is ook telkens piekeren in het 1e trimester. Hoever ben je en wanneer heb je een echo?
pi_201096355
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Mahra het volgende:

[..]
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?
Ja ik heb dezelfde klachten. Wel minder erg dan jij als ik het zo hoor. Ik werk nog steeds 4 om 5 dagen (ene week 4, andere 5) en heb slechts een deel van de tijd zittend werk. Rest is veel staan en lopen. Dat gaat nu goed al ben ik eind vd week telkens gesloopt.
pi_201096467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:39 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ah, dan heb ik het beter geregeld. Moet nog een weekje dus is het wel te doen.
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.
pi_201096563
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:19 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.
Ik verwacht van niet bij hen.
pi_201096788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:26 schreef Mahra het volgende:

[..]
Werkgever meldt het bij UWV volgens mij en die voeren de regels uit.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:09:14 #273
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201097213
quote:

[..]
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.
Dat ze dagen van je verlof gaan snoepen, je werkgever is misschien niet helemaal op de hoogte en gaan misschien er wat makkelijker mee om, maar het uwv haalt die dagen gewoon van je verlof.

Bent of wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode dan af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.

als ze gewoon hebben gedacht dit melden we niet, blijf maar lekker thuis of mindere dagen heb je heel erg geluk.
dan kan je gewoon je volle verlof hebben met 4 weken ervoor + overtijd en dan de 12 erna.

(daarom als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent in die periode voor verlof loont het om te zeggen dat het een griepje is en niet zwangerschapsgerelateerd want dan mag je dus wel al je dagen behouden :{ echt vet krom)
pi_201097632
quote:

[..]
Wat de dames boven mij al zeggen. Uiteindelijk krijg je een brief/bericht van het UWV zodra je je bevaldatum hebt doorgegeven bij je werkgever. In die brief staat tot wanneer je WAZO loopt en het UWV volgt gewoon netjes alle wettelijke lijntjes op basis van de informatie die jouw werkgever heeft doorgegeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 27-08-2021 16:56:00 ]
pi_201097863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:42 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Werkgever meldt het bij UWV volgens mij en die voeren de regels uit.
Het is niet gemeld, dat heb ik gevraagd. Nog een week volhouden.
pi_201097873
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:09 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.
Dat ze dagen van je verlof gaan snoepen, je werkgever is misschien niet helemaal op de hoogte en gaan misschien er wat makkelijker mee om, maar het uwv haalt die dagen gewoon van je verlof.

Bent of wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode dan af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.

als ze gewoon hebben gedacht dit melden we niet, blijf maar lekker thuis of mindere dagen heb je heel erg geluk.
dan kan je gewoon je volle verlof hebben met 4 weken ervoor + overtijd en dan de 12 erna.

(daarom als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent in die periode voor verlof loont het om te zeggen dat het een griepje is en niet zwangerschapsgerelateerd want dan mag je dus wel al je dagen behouden :{ echt vet krom)
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.
pi_201102459
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 17:15 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.
Je hebt veel geluk gehad dan
pi_201105525
Laatste trimester is hier aangebroken! Vanwege veel vruchtwater en grote baby gisteren een extra suikertest gedaan. Uitslag was normaal. Nu krijgen we nog een extra uitgebreide echo..
Ik denk steeds z'n broer was ook groot (4080 gr) en toen zat ik ook ruim in het vruchtwater. Achja better safe than sorry denk.
My salvation lies in your love..
pi_201107555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Laatste trimester is hier aangebroken! Vanwege veel vruchtwater en grote baby gisteren een extra suikertest gedaan. Uitslag was normaal. Nu krijgen we nog een extra uitgebreide echo..
Ik denk steeds z'n broer was ook groot (4080 gr) en toen zat ik ook ruim in het vruchtwater. Achja better safe than sorry denk.
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
pi_201110268
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:

[..]
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
Dat is ook nog eens zo ja
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:13:16 #281
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201111730
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:

[..]
het is niet altijd 300 gram maar gaat om precentages.

mijn jongste had een prima groeiecho, wel aan de grote kant maar niet mega. en was 5kg
en daarme nog veel groter dan verwacht :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Achja better safe than sorry denk.
Het is echt heel lastig omdat er zoveel uitkomsten en percentages zijn die er bij komen kijken.
Als je kiest voor inleiden loop je op het ene vlak meer risico als je wacht weer op andere vlakken.
Een hoog geboorte gewicht is een lastige kwestie omdat er ook bewezen is dat angst bij de verloskundige en barende bijvoorbeeld erg van invloed is op het verloop van de bevalling.
pi_201120407
Ik zou volgens de statistieken nu een groot kind (want pcos en BMI) als een klein kind (want specifieke medicatie) kunnen hebben.
Dus ja, een gemiddelde saaie p50 op zowel de SEO als de 1e groeiecho ^O^ . Over 2 weken weer een, ben nu wel gestopt met ascal dus dat zou wel wat invloed kunnen hebben op de groei.

Mijn man en schoonmoeder hebben gisteren de babykamer behangen en ik ben er zo ontzettend blij mee O+
pi_201120608
Zoon werd destijds bij elke echo als ‘groot’ omschreven maar behalve een extra groeiecho heb ik nooit extra controles of iets gehad, ook geen suikertest. Bij geboorte was ie uiteindelijk bijna 4200 gram, lengte niet gemeten maar maat 50 paste hij niet en 56 was ie binnen een maand uit gegroeid. Nu is hij nog steeds lang, met z’n bijna 3 jaar zit ie in kledingmaat 110 en schoenmaat 27.

Dochter lijkt tot nu toe lekker gemiddeld, hoop dat dat zo blijft. Donderdag weer controle bij de vk. Dan krijg ik als het goed is ook een verwijzing voor de gyn in het ziekenhuis aangezien ik sowieso medisch ben qua bevalling, vanwege uiteindelijke spoedKS bij zoon. Vind het wel fijn om al voor de definitieve overdracht met 34 weken (?) even kennis te hebben gemaakt daar, ook omdat ik liefst een geplande KS wil (hoe het bij zoon is gelopen destijds heeft toch wel z’n sporen nagelaten merk ik nu, en zo’n verloop als toen wil ik niet nogmaals meemaken).
pi_201122767
Net een halve hartverzakking want ik werd gebeld door de verloskundige. Op zondagmiddag en een week na bloedprikken voor de nipt, dat kan toch geen goed teken zijn. Maar alles is helemaal goed *O*
pi_201134170
quote:
17s.gif Op zondag 29 augustus 2021 11:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zou volgens de statistieken nu een groot kind (want pcos en BMI) als een klein kind (want specifieke medicatie) kunnen hebben.
Dus ja, een gemiddelde saaie p50 op zowel de SEO als de 1e groeiecho ^O^ . Over 2 weken weer een, ben nu wel gestopt met ascal dus dat zou wel wat invloed kunnen hebben op de groei.

Mijn man en schoonmoeder hebben gisteren de babykamer behangen en ik ben er zo ontzettend blij mee O+
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.
Fijn dat gemiddelde 'saaie' lijkt me 😁
pi_201134219
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 11:36 schreef eponine het volgende:
Zoon werd destijds bij elke echo als ‘groot’ omschreven maar behalve een extra groeiecho heb ik nooit extra controles of iets gehad, ook geen suikertest. Bij geboorte was ie uiteindelijk bijna 4200 gram, lengte niet gemeten maar maat 50 paste hij niet en 56 was ie binnen een maand uit gegroeid. Nu is hij nog steeds lang, met z’n bijna 3 jaar zit ie in kledingmaat 110 en schoenmaat 27.

Dochter lijkt tot nu toe lekker gemiddeld, hoop dat dat zo blijft. Donderdag weer controle bij de vk. Dan krijg ik als het goed is ook een verwijzing voor de gyn in het ziekenhuis aangezien ik sowieso medisch ben qua bevalling, vanwege uiteindelijke spoedKS bij zoon. Vind het wel fijn om al voor de definitieve overdracht met 34 weken (?) even kennis te hebben gemaakt daar, ook omdat ik liefst een geplande KS wil (hoe het bij zoon is gelopen destijds heeft toch wel z’n sporen nagelaten merk ik nu, en zo’n verloop als toen wil ik niet nogmaals meemaken).
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.
pi_201135268
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.
Fijn dat gemiddelde 'saaie' lijkt me 😁
Het zorgt ervoor dat je placenta beter werkt, dus komt ten goede van de groei van je kindje. Bij mij ook vanwege te hoge bloeddruk, gebruik ook bloeddrukverlagende medicatie. Maar inmiddels in overleg met gyn ermee gestopt, want extreem veel brandend maagzuur.

Nachtelijke honger. Beeb heeft een groeispurt ofzo :O . Yoghurt erin en weer slapen.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 30-08-2021 07:53:30 ]
pi_201136429
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.
In ieder geval wel heel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt! Zoals je zelf ook al zei: better safe than sorry…
  FOK!fossiel maandag 30 augustus 2021 @ 13:56:47 #289
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201139690
Wat me aan een tweede zwangerschap echt meevalt is de afwezigheid van ‘bangmakerij’, goed bedoelde adviezen en negativiteit door andere mensen (meestal vrouwen).

“Oh wacht maar, tegen de tijd dat je met verlof gaat waggel je hier door de gangen”
“Oh wacht maar, straks houd je zoveel vocht vast dat je geen schoen meer past”
“Slaap nu nog maar uit, want nou straks....”

En dan natuurlijk ook alle horrordetails over (eigen) bevallingen. Óók als ik specifiek aangaf dit niet te willen horen.

Klap op de vuurpijl was de tante die vernomen had dat ik een geplande keizersnede zou krijgen. Ik kwam net uit mijn hypnobirthing cursus waar we zoveel hadden geleerd over de kracht van positieve affirmaties, toen ik een meterslang appje kreeg over haar keizersnede destijds. Over hoe ze nu (haar dochter studeert ondertussen) nog steeds lichamelijke klachten ervan had etc etc.
Echt het laatste waarop je zit te wachten op zo’n moment...

Maar nu, geen goed bedoelde adviezen, geen bangmakerij, geen gepush om een extra stuk taart te eten ‘omdat ik voor 2 eet’. Heerlijk! :)
Chick on a mission
  maandag 30 augustus 2021 @ 14:07:27 #290
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201139779
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 13:56 schreef Keroppi het volgende:
Wat me aan een tweede zwangerschap echt meevalt is de afwezigheid van ‘bangmakerij’, goed bedoelde adviezen en negativiteit door andere mensen (meestal vrouwen).

“Oh wacht maar, tegen de tijd dat je met verlof gaat waggel je hier door de gangen”
“Oh wacht maar, straks houd je zoveel vocht vast dat je geen schoen meer past”
“Slaap nu nog maar uit, want nou straks....”

En dan natuurlijk ook alle horrordetails over (eigen) bevallingen. Óók als ik specifiek aangaf dit niet te willen horen.

Klap op de vuurpijl was de tante die vernomen had dat ik een geplande keizersnede zou krijgen. Ik kwam net uit mijn hypnobirthing cursus waar we zoveel hadden geleerd over de kracht van positieve affirmaties, toen ik een meterslang appje kreeg over haar keizersnede destijds. Over hoe ze nu (haar dochter studeert ondertussen) nog steeds lichamelijke klachten ervan had etc etc.
Echt het laatste waarop je zit te wachten op zo’n moment...

Maar nu, geen goed bedoelde adviezen, geen bangmakerij, geen gepush om een extra stuk taart te eten ‘omdat ik voor 2 eet’. Heerlijk! :)
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad! :o Krijg nu zoveel verhalen en 'adviezen', word er soms wel gek van :')

Mijn 'we zien wel hoe het loopt' wordt ook altijd lachend weggewuifd, alsof ik te naïef ben ofzo :')
|| justdiggit.org ||
pi_201139851
Ja inderdaad Keroppi, dat valt mij ook ontzettend op :o . Ik heb ook nog altijd fijn contact met de dames van zwangerschapsyoga uit 2019, toen ik vorige week in onze groepsapp aangaf tegenop te zien dat ik straks een peuter en een baby heb kreeg ik ook gewoon praktische tips en bemoedigende woorden van 2 dames die al een 2e kindje hebben. Wat een verschil met een eerste kind is dat dan zeg :D.
pi_201139872
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 14:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad! :o Krijg nu zoveel verhalen en 'adviezen', word er soms wel gek van :')

Mijn 'we zien wel hoe het loopt' wordt ook altijd lachend weggewuifd, alsof ik te naïef ben ofzo :')
Ik heb mezelf bij Bas gewoon ook voorgehouden met al die 'goedbedoelde adviezen' dat de mensen die het geven, niet degene zijn die er snachts uit moesten om hem te voeden/verschonen/troosten dus STFU :P. Ons kind, onze keuze.
pi_201141371
Nu jullie het zeggen.. inderdaad nog niemand die er een 'wacht maar..' in heeft gegooid.

Wel een vriendin laatst die me vragen ging stellen over mijn traumatische eerste bevalling en wat ik daar dit keer tegen ging doen om het te voorkomen. Vriendelijk gezegd dat 3 dagen voor UD over mijn bevallingstrauma praten niet is wat ik nodig heb. Uitgebreide excuses terug gehad. :P En met week 38 de eerste vraag gehad of ik aan het bevallen was, want ik was zo stil op instagram.. :') Gelukkig verder iedereen gezegd dat ik halverwege september beval, dus andere berichtjes blijven uit. Morgen 40 weken.
pi_201141436
Nu ik erover nadenk hier ook weinig ongewenst advies tot nu toe. Maar bij de eerste kreeg ik dat ook niet heel veel. Behalve een (inmiddels niet meer) collega die 10 maanden voor mij beviel en vond dat zij en ik zo op elkaar leken dat ik alles wel op haar manier zou gaan doen ook. Ik dacht daar compleet anders over :+

Over de UD doe ik een beetje vaag tegen iedereen. “Ergens in januari, kan ook december zijn”, er zijn maar drie mensen in onze kring die de exacte UD weten (buiten man en mezelf om dus). Geen zin in allemaal van die vissende berichtjes tegen die tijd :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:33:50 #295
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201141466
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen _O-
|| justdiggit.org ||
pi_201141611
quote:
17s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen _O-
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgeving ;)
Zelf werd ik gek van alle berichtjes toen zoon nog bijna een week na UD bleef zitten, maar ik vind mensen over het algemeen irritant :')
  maandag 30 augustus 2021 @ 16:49:00 #297
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201141710
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:43 schreef eponine het volgende:

[..]
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgeving ;)
Zelf werd ik gek van alle berichtjes toen zoon nog bijna een week na UD bleef zitten, maar ik vind mensen over het algemeen irritant :')
Misschien scheelt het dat ik sowieso regelmatig dagen, soms weken, niets van me laat horen :+ Ik ben wel benieuwd nu _O-
|| justdiggit.org ||
pi_201141720
quote:
Ow jawel joh, ontzettend leuk.
22 juni 2019 uitgerekend van Bas, 10 juni bevallen. Weet je hoeveel mensen dan schrikken :D _O- 'Want de eerste komt toch altijd later dan de UD'.
pi_201141764
quote:
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp. :')

Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
pi_201141793
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 16:51 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp. :')

Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
Sowieso is blijkbaar de eerste VEEL interessanter dan de 2e :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')