Ohh wat een goede tip! Ik ga even checken of ik dit ergens kan opslaan. Ik heb inderdaad bij elke ontzwangerperiode flinke haaruitval gehad. Nu heb ik dreads in mn haren, maar toch zit ik dan straks met losse plukken of zo, dus dan is dat met rozemarijnolie/aftreksel ook wel echt iets om uit te proberen!quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ik quote je even, maar wat ik ga zeggen heeft hier niets mee van doen.Ik weet wel dat je er mogelijk mee geholpen bent straks!
Ik weet nog van het 2019 babytopic dat jij ook heel erg last van haaruitval had na de bevalling. Ik uiteindelijk ook. Meeeega inhammen en 1/3 van mijn haar over ofzo. Dit keer ga ik rozemarijn proberen! Als geconcentreerde olie de avond voor het wassen op mijn hoofdhuid masseren en elke dag als 'thee'-aftreksel in mijn haar sprayen. Het schijnt goede resultaten te geven bij hormonale haaruitval. Elke haar die blijft zitten is wat mij betreft de moeite waard.
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine autoquote:
Jaa, niet goedkoop maar we willen het voor de volgende kinderen ook nog gebruiken. Dus is het wel echt een eenmalige aanschaf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 15:31 schreef beppievanomdehoek het volgende:
[..]
Ik vind het idee zo handig, zeker voor reizen en vliegtuig of een kleine auto
maar zo ontzettend duur voor hoe kort je het echt goed kan gebruiken.
je hebt nu ook een fietszitje dat ook een buggy is https://pahoj.com/
same here! Vrijdag 32 wekenquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:16 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
30 wekenNu kan het echte aftellen beginnen
Fijn dat je de baby beter voelt!quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 17:39 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
same here! Vrijdag 32 weken
En tegen alle boekjes in vond ik het 2e trimester tot nu toe moeilijker
Ik voel m’n baby gewoon beter dan een maand geleden en dat geeft rust en vertrouwen
Qua energie gaat t best, ik werk volle bak. Maar ben wel echt zwaar aan het aftellen tot m’n verlof want ik kan de stress minder goed aan en slaap toch ook wel minder s nachts door de dikke buik
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlofquote:Op woensdag 25 augustus 2021 12:09 schreef Mahra het volgende:
Slapeloze nachten van pijn aan de onderrug. Mijn eigen schuld omdat ik tegen beter weten in toch nog acht uur ga werken ( zitten doet pijn). Gisteren ziekgemeld en kunnen rusten, maar ik heb nog altijd pijn. Ik hoef vrijdag pas weer te werken, maar dat wordt denk ik een half dagje.
Maar ja als dat het enige is met 35 weken zwangerschap heb ik niet veel te klagen.
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wanneer ga je met verlof? Ik heb ook toenemend last van mijn rug en kijk verlangend uit naar verlof
Dat werd mij ook verteld jaquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Ik dacht dat je altijd direct met verlof moet als je na week 34 ziek meldt met zwangerschapsgerelateerde klachten? Dat was bij mij althans zo.
Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moeIk probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen
Volgens mij wel helaas.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:35 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh, is mij niet gezegd. Maar gaat het dan niet af van je zwangerschapsverlof en betekent het dan niet dat je eerder aan het werk moet weer?
Zo is het bij ons ook. Maar ik ben nog geen 34 weken zwanger.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:43 schreef B.ertha het volgende:
Dinsdag heb ik de hele boel bij elkaar gespuugd en amper gegeten of gedronken, nu ben ik amper meer misselijk of moeIk probeer het fijn te vinden maar maak me toch zorgen
Ja ik heb dezelfde klachten. Wel minder erg dan jij als ik het zo hoor. Ik werk nog steeds 4 om 5 dagen (ene week 4, andere 5) en heb slechts een deel van de tijd zittend werk. Rest is veel staan en lopen. Dat gaat nu goed al ben ik eind vd week telkens gesloopt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Mahra het volgende:
[..]
Volgende week. Nog een week werken dus, maar dat ga ik halve dagen doen en vanuit huis. Ik trek de pijn echt niet meer. Heb jij ook last van je onderrug?
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:39 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ah, dan heb ik het beter geregeld. Moet nog een weekje dus is het wel te doen.
Ik verwacht van niet bij hen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:19 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Kijk niet gek op als het achteraf ineens allemaal gecorrigeerd gaat worden.
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.quote:
Wat de dames boven mij al zeggen. Uiteindelijk krijg je een brief/bericht van het UWV zodra je je bevaldatum hebt doorgegeven bij je werkgever. In die brief staat tot wanneer je WAZO loopt en het UWV volgt gewoon netjes alle wettelijke lijntjes op basis van de informatie die jouw werkgever heeft doorgegeven.quote:
Het is niet gemeld, dat heb ik gevraagd. Nog een week volhouden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 15:42 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Werkgever meldt het bij UWV volgens mij en die voeren de regels uit.
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 16:09 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
als ze je ziekgemeld hebben zwangerschapsgerelateerd ontkom je er gewoon niet aan.
Dat ze dagen van je verlof gaan snoepen, je werkgever is misschien niet helemaal op de hoogte en gaan misschien er wat makkelijker mee om, maar het uwv haalt die dagen gewoon van je verlof.
Bent of wordt u ziek in de periode tussen 6 en 4 weken voor de dag na de uitgerekende datum (de flexibiliseringsperiode)? Wij trekken het aantal dagen dat u ziek bent in de flexibiliseringsperiode dan af van uw verlofperiode na de bevalling. Uw bevallingsverlof stopt dan waarschijnlijk eerder dan u had gepland.
als ze gewoon hebben gedacht dit melden we niet, blijf maar lekker thuis of mindere dagen heb je heel erg geluk.
dan kan je gewoon je volle verlof hebben met 4 weken ervoor + overtijd en dan de 12 erna.
(daarom als je zwangerschaps gerelateerd ziek bent in die periode voor verlof loont het om te zeggen dat het een griepje is en niet zwangerschapsgerelateerd want dan mag je dus wel al je dagen behoudenecht vet krom)
Je hebt veel geluk gehad danquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 17:15 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd en het is niet gemeld. Nu heb ik ook geluk dat ik thuis kan werken en dus vanuit bed dingen kan doen. Het is inderdaad krom. Eerlijkheid loont niet.
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Laatste trimester is hier aangebroken! Vanwege veel vruchtwater en grote baby gisteren een extra suikertest gedaan. Uitslag was normaal. Nu krijgen we nog een extra uitgebreide echo..
Ik denk steeds z'n broer was ook groot (4080 gr) en toen zat ik ook ruim in het vruchtwater. Achja better safe than sorry denk.
Dat is ook nog eens zo jaquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:
[..]
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
het is niet altijd 300 gram maar gaat om precentages.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:53 schreef Mahra het volgende:
[..]
Die metingen zijn ook niet altijd nauwkeurig. Er zit een marge van 300 gram tussen ( is me verteld).
Het is echt heel lastig omdat er zoveel uitkomsten en percentages zijn die er bij komen kijken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 08:13 schreef BananaPancake het volgende:
Achja better safe than sorry denk.
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.quote:Op zondag 29 augustus 2021 11:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik zou volgens de statistieken nu een groot kind (want pcos en BMI) als een klein kind (want specifieke medicatie) kunnen hebben.
Dus ja, een gemiddelde saaie p50 op zowel de SEO als de 1e groeiecho. Over 2 weken weer een, ben nu wel gestopt met ascal dus dat zou wel wat invloed kunnen hebben op de groei.
Mijn man en schoonmoeder hebben gisteren de babykamer behangen en ik ben er zo ontzettend blij mee
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.quote:Op zondag 29 augustus 2021 11:36 schreef eponine het volgende:
Zoon werd destijds bij elke echo als ‘groot’ omschreven maar behalve een extra groeiecho heb ik nooit extra controles of iets gehad, ook geen suikertest. Bij geboorte was ie uiteindelijk bijna 4200 gram, lengte niet gemeten maar maat 50 paste hij niet en 56 was ie binnen een maand uit gegroeid. Nu is hij nog steeds lang, met z’n bijna 3 jaar zit ie in kledingmaat 110 en schoenmaat 27.
Dochter lijkt tot nu toe lekker gemiddeld, hoop dat dat zo blijft. Donderdag weer controle bij de vk. Dan krijg ik als het goed is ook een verwijzing voor de gyn in het ziekenhuis aangezien ik sowieso medisch ben qua bevalling, vanwege uiteindelijke spoedKS bij zoon. Vind het wel fijn om al voor de definitieve overdracht met 34 weken (?) even kennis te hebben gemaakt daar, ook omdat ik liefst een geplande KS wil (hoe het bij zoon is gelopen destijds heeft toch wel z’n sporen nagelaten merk ik nu, en zo’n verloop als toen wil ik niet nogmaals meemaken).
Het zorgt ervoor dat je placenta beter werkt, dus komt ten goede van de groei van je kindje. Bij mij ook vanwege te hoge bloeddruk, gebruik ook bloeddrukverlagende medicatie. Maar inmiddels in overleg met gyn ermee gestopt, want extreem veel brandend maagzuur.quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:04 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Is de groei met ascal dan meer of juist minder? Ik slik dat ook namelijk. Normaal gezien zijn ze met hoge bloeddruk juist bang voor een te klein kindje vertelde de arts, maar dat is dus iig niet het geval.
Fijn dat gemiddelde 'saaie' lijkt me 😁
In ieder geval wel heel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt! Zoals je zelf ook al zei: better safe than sorry…quote:Op zondag 29 augustus 2021 23:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik heb bij mijn zoontje ook nooit al die extra tests gehad. Is nu echt vooral omdat het vruchtwater teveel is.
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad!quote:Op maandag 30 augustus 2021 13:56 schreef Keroppi het volgende:
Wat me aan een tweede zwangerschap echt meevalt is de afwezigheid van ‘bangmakerij’, goed bedoelde adviezen en negativiteit door andere mensen (meestal vrouwen).
“Oh wacht maar, tegen de tijd dat je met verlof gaat waggel je hier door de gangen”
“Oh wacht maar, straks houd je zoveel vocht vast dat je geen schoen meer past”
“Slaap nu nog maar uit, want nou straks....”
En dan natuurlijk ook alle horrordetails over (eigen) bevallingen. Ķķk als ik specifiek aangaf dit niet te willen horen.
Klap op de vuurpijl was de tante die vernomen had dat ik een geplande keizersnede zou krijgen. Ik kwam net uit mijn hypnobirthing cursus waar we zoveel hadden geleerd over de kracht van positieve affirmaties, toen ik een meterslang appje kreeg over haar keizersnede destijds. Over hoe ze nu (haar dochter studeert ondertussen) nog steeds lichamelijke klachten ervan had etc etc.
Echt het laatste waarop je zit te wachten op zo’n moment...
Maar nu, geen goed bedoelde adviezen, geen bangmakerij, geen gepush om een extra stuk taart te eten ‘omdat ik voor 2 eet’. Heerlijk!
Ik heb mezelf bij Bas gewoon ook voorgehouden met al die 'goedbedoelde adviezen' dat de mensen die het geven, niet degene zijn die er snachts uit moesten om hem te voeden/verschonen/troosten dus STFUquote:Op maandag 30 augustus 2021 14:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me heerlijk inderdaad!Krijg nu zoveel verhalen en 'adviezen', word er soms wel gek van
![]()
Mijn 'we zien wel hoe het loopt' wordt ook altijd lachend weggewuifd, alsof ik te naīef ben ofzo
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgevingquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen
Misschien scheelt het dat ik sowieso regelmatig dagen, soms weken, niets van me laat horenquote:Op maandag 30 augustus 2021 16:43 schreef eponine het volgende:
[..]
Dat is erg afhankelijk van de mensen in je omgeving![]()
Zelf werd ik gek van alle berichtjes toen zoon nog bijna een week na UD bleef zitten, maar ik vind mensen over het algemeen irritant
Ow jawel joh, ontzettend leuk.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik heb wel iedereen de exacte datum laten weten. Ik begrijp uit jullie berichtjes dat ik dat beter niet had kunnen doen
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp.quote:Op maandag 30 augustus 2021 16:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Sowieso is blijkbaar de eerste VEEL interessanter dan de 2equote:Op maandag 30 augustus 2021 16:51 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Het is nooit telaat om alsnog vaag te gaan doen. Veel mensen onthouden het toch niet en vragen het nog wel een keer. Ik heb uiteindelijk mijn whatsappfoto een foto van mijn buik gemaakt met de tekst 'still pregnant' erop. Dat hielp.
Van die berichten dat het nu toch wel tijd werd.. Ja chef, mee eens. Maar er is weinig wat ik eraan kan doen. En 41.4 bood een hoop dagen voor een hoop berichtjes. Ik vond het ook interessant dat zo'n baby ca. 3 maanden interessant is voor anderen en er daarna nooooiiit meer naar het kind gevraagd word.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |