abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200883273
quote:
17s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 15:02 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Was de CTG weer in orde?

Mijn CTG was trouwens weer goed! En ik heb openlijk gesproken over mijn verdriet (toch wel een beetje) dat ik zo weinig voel en het idee heb daarom helemaal geen band met m’n kindje op te bouwen. Dat ik wekelijks mag komen luisteren geeft veel rust

1 groeiecho gehad, baby groeit op de P40-45
Lijkt wel prima dus. Ik ben ook niet de grootste. Zelf groeide ik als baby en kind rond de P10 en mijn man is wat langer. Dus zo te zien perfecte mix haha.
pi_200883432
Ik weet niet meer wie maar iemand hier had zwangerschapshaptonomie gedaan/gevolgd. Daar krijg je specifiek oefeningen in het contact/verbinding maken met je kind. Dat kan ook als je je kindje (nog) niet voelt.
Wellicht biedt het je troost als je op zo’n manier aan de band met je kindje kan ‘werken’? :*
pi_200883546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.
Het lijkt me heel moeilijk om die diabetes goed te managen tijdens de zwangerschap. Zo’n dieet vereist ijzeren discipline en een mens is niet altijd even sterk
Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.

Als dat hard is dan is het maar hard. 🤷‍♀️
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200883553
Wij hadden gisteren een pretecho. Kinderen mogen nu met pretecho’s weer mee dus we vonden het leuk om Sofie een keer mee te nemen.
Nou ze vond alles interessant behalve de echobeelden :P

Alles weer helemaal oké. En nog steeds een meisje ;)
Verloskundige gaf uitleg over hoge bloeddruk en symptomen daarvan en wanneer ik aan de bel moet trekken. Daarna ging ze m’n bloeddruk meten: 92/56. Voorlopig hoef ik me geen zorgen te maken :D
Wederom het advies gekregen om rustiger aan te doen vanwege harde buiken. Ik doe echt wel al rustiger aan maar m’n buik wordt ook gewoon echt snel hard. Eigenlijk zodra ik in beweging kom. Had ik bij Sofie ook. Ik hou voor mezelf aan dat het goed gaat zolang mijn buik snel ontspannen is in rust en het niet zeer doet. Toch slaat soms de twijfel toe; luisteren naar mezelf of naar de verloskundige?
pi_200883637
Wow dat is een hele lage bloeddruk. Heb je er last van? En wat houdt je tegen om het rustiger aan te doen? Mijn ervaring is wel dat je lichaam je echt tot rust maant wanneer je echt rust nodig hebt. Dat zo'n harde buik dan ineens niet meer weggaat en echt pijn doet bvb. Harde buiken kunnen geen kwaad verder toch?
pi_200883663
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:32 schreef Takkie88 het volgende:
Ik weet niet meer wie maar iemand hier had zwangerschapshaptonomie gedaan/gevolgd. Daar krijg je specifiek oefeningen in het contact/verbinding maken met je kind. Dat kan ook als je je kindje (nog) niet voelt.
Wellicht biedt het je troost als je op zo’n manier aan de band met je kindje kan ‘werken’? :*
Ik ga daar eens naar kijken ja! Ik had er nog nooit van gehoord, thanks
pi_200883704
Lily, fijn dat je CTG goed was en dat de groei ook prima lijkt. En die tip van haptonomie is misschien wel een mooie?

Takkie, fijn dat bij jou ook alles goed was! Dat is inderdaad een hele lage bloeddruk, daar heb ik nooit gezeten. :D Volgens mij was mijn laagste waarde 110/60, rond de 17 weken. Heb je van jezelf ook al een lage bloeddruk?
Moet ik trouwens 'meisje' in de OP erbij zetten voor je?
pi_200883715
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
Wow dat is een hele lage bloeddruk. Heb je er last van? En wat houdt je tegen om het rustiger aan te doen? Mijn ervaring is wel dat je lichaam je echt tot rust maant wanneer je echt rust nodig hebt. Dat zo'n harde buik dan ineens niet meer weggaat en echt pijn doet bvb. Harde buiken kunnen geen kwaad verder toch?
Mijn bloeddruk is ook in die orde van grootte. Voor de zwangerschap wisselde meestal de bovendruk tussen de 100 en 105…. Nu richting de 90

Ik heb er geen last van…. Hoewel ik bij de vorige zwangerschap (die een miskraam werd bij 9 weken) wel veel last had van orthostase. En voor m’n zwangerschap ook wel. Altijd ff wankelen in de douche haha als ik s ochtends m’n bed uitvlieg.
Deze zwangerschap heb ik dat gek genoeg weer helemaal niet
pi_200883760
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:38 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.

Als dat hard is dan is het maar hard. 🤷‍♀️
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt
Maar ik denk wel dat het Mahra heus wel uitmaakt. Maar goed, ik kan niet voor haar spreken
pi_200883825
M’n bloeddruk is altijd wel laag in combi met een wat hogere hartslag. En blijkbaar tijdens m’n zwangerschappen zakt de bloeddruk nog wat meer. Had ik bij Sofie ook. Enige wat ik ervan merk is wat duizeligheid wanneer ik snel opsta en dan vooral vanaf de grond of vanuit liggende houding. Laten dat nu net bewegingen zijn die al niet meer zo snel gaan :P

@Komkommerschijfje: wanneer je de OP nog aan kan passen mag er meisje achter m’n naam.
Er kan nog wel een meisje bij in de lijst :D
pi_200884612
Lily, mooi dat het CTG goed was en ze goed groeit. Goed dat je bespreekbaar maakt wat het weinig beweging met je doet. Hopelijk kan je op een andere manier de verbinding toch zoeken.

Takkie, leuk zn pretecho, het lijkt me ook wel heel abstract voor een kleintje om te begrijpen. Was het een 3d echo? Gelukkig relatief weinig last van je lage bloeddruk lees ik. Lastig dilemma tav rustiger aandoen. Je verloskundige zegt het met de beste bedoeling natuurlijk, maar de uitvoering kan soms best lastig zijn.

Komkommer jou kleine houd het goed spannend. Hopelijk zet het voorwerk snel een keer door!

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige gister. Weinig spannends te melden gelukkig. Aftellen naar het verlof is begonnen. Nog 2 weekjes.
pi_200887119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef Takkie88 het volgende:
M’n bloeddruk is altijd wel laag in combi met een wat hogere hartslag. En blijkbaar tijdens m’n zwangerschappen zakt de bloeddruk nog wat meer. Had ik bij Sofie ook. Enige wat ik ervan merk is wat duizeligheid wanneer ik snel opsta en dan vooral vanaf de grond of vanuit liggende houding. Laten dat nu net bewegingen zijn die al niet meer zo snel gaan :P

@:Komkommerschijfje: wanneer je de OP nog aan kan passen mag er meisje achter m’n naam.
Er kan nog wel een meisje bij in de lijst :D
Gelukt!
pi_200887131
Nou, vandaag moet ze ook nog even binnen blijven hoor. Geen oog dichtgedaan vannacht. :'D En waar het door kwam? Geen idee. Kijken of ik zo nog wat kan tukken, anders vanmiddag maar proberen.
pi_200887445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 07:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nou, vandaag moet ze ook nog even binnen blijven hoor. Geen oog dichtgedaan vannacht. :'D En waar het door kwam? Geen idee. Kijken of ik zo nog wat kan tukken, anders vanmiddag maar proberen.
Op vrijdag de 13de is het sowieso geen slecht idee om lekker in bed of op de bank te hangen ;)
Hopelijk kan je ergens vandaag je rust pakken!
pi_200888419
Ik ben de laatste tijd iets minder actief geweest hier. Even weer een poging doen om aan te haken.

De zwangerschap verloopt prima, maar de misselijkheid is haast niet uit te houden. Het is zo vergelijkbaar met mijn vorige zwangerschap. Ook de vermoeidheid is niet afgenomen.

Ik voel me zo af en toe een faalmoeder richting Mayra toe, omdat ik minder 'aanwezig' ben. Fysiek ben ik er wel, maar dat was het dan ook. Daarnaast spelen er andere dingen waar ik stress van ondervind.

In verband met de vorige zwangerschap ben ik nu medisch. Alle afspraken vinden dan ook in het ziekenhuis plaats. Ook dat is wat minder. De reistijd naar het ziekenhuis is bijna een uur (met het ov/ met auto is het 20 min), terwijl mijn verloskundige op 10 minuten loopafstand zat.

Voor nu is het te doen, omdat er nog niet veel afspraken zijn, maar straks na 30 weken wordt dat nog best lastig.

Al met al, het gaat goed, maar ook weer niet helemaal :P
  FOK!fossiel vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:10:13 #66
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200890000
Whehehe net hormonaal zitten huilen bij de garage :@

(In het kort, 4 weken geleden een auto bij een occasion-dealer gekocht en er zijn steeds 'dingetjes' mee. Batterij van 2e sleutel was direct al leeg, blijkt een geimporteerde auto te zijn, de gordel van de bijrijder doet gek, de ruitensproeier vloeistof blijkt er gewoon weer direct uit te lopen etc etc. En nu kreeg ik het waarschuwingslampje van de bandespanning niet uit.

Naar een officiële dealer gegaan, waar het hun -doordat de vorige eigenaar het mediasysteem heeft veranderd- ook niet leek te lukken.

De stress van steeds weer het gedoe rondom deze auto en het feit dat er afgelopen week wat zorg was rondom de groei, zorgden ervoor dat ik daar toch op een gegeven moment snikkend bij de servicebalie zat :D )

Nouja het voornaamste probleem hebben ze gelukkig opgelost.
Chick on a mission
pi_200898951
Is ook echt mega irritant! Ik snap heel goed dat je in huilen uitbarst. Klinkt overigens alsof de garage je wel een beetje misleid heeft tijdens de aankoop. Wellicht kun je daar nog iets mee als je zou willen?
  FOK!fossiel zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:21:49 #68
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200904300
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 19:49 schreef Rebubbled het volgende:
Is ook echt mega irritant! Ik snap heel goed dat je in huilen uitbarst. Klinkt overigens alsof de garage je wel een beetje misleid heeft tijdens de aankoop. Wellicht kun je daar nog iets mee als je zou willen?
Ja normaal zou ik daar ook redelijk strijdbaar in zijn. Maar nu wil ik gewoon dat het goed geregeld wordt en dat vertrouw ik hun eigenlijk niet meer toe.

En als ik op social media / Google reviews lees hoe ze met klachten omgaan en daarop reageren... :X Die ellende ga ik mezelf besparen. Dan maar wat extra geld er tegenaan gooien
Chick on a mission
pi_200904874
@Komkommerschijfje en @VenusFlyTrap
Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Hoe houden jullie je?
pi_200905025
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Ik ook! Tot nu toe nog totaal geen voortekenen. Baby is gewoon zoals altijd aanwezig en naast af en toe een harde buik die vanuit m'n rug lijkt te komen, is het erg rustig qua rommelen. Misschien dat het rommelen van vorige week toch nog kwam door die blaasontsteking. Die is nu gelukkig helemaal weg, alles is weer helemaal gecheckt.
Wachten duurt lang, wil zo graag dat kleine meisje in m'n armen hebben.🥰
pi_200910299
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Rustaaaaagh
Beetje last van de warmte en hormonen. Mijn man is aan het klussen in onze slaapkamer (er zijn nieuw ramen en kozijnen geplaatst en hij moet de Electra doen van de rolluiken). Ik vroeg hem misschien niet al te subtiel of hij stof zou maken en meteen kreeg ik een sneer terug en dat konden mijn hormonen niet hebben, ik moest mij echt even inhouden.
Hij is er nog niet mee begonnen misschien doet hij het morgen wel.
Gisteren maakte ik mij zorgen over de ligging van de baby, ik was ervan overtuigd dat ze weer dwars lag. Na overleg met de assistente mocht ik langs komen en de verloskundige kwam op haar vrije dag langs om de echo te maken. Mijn hormonen konden het niet laten om haar een lekkere chocoladereep te geven! Ze ligt goed, nog niet volledig ingedaald en was heerlijk op haar vuistje aan het zuigen. Maakte een hoop goed!

Komkommer, beetje kunnen slapen vannacht?
Ik kan me voorstellen dat je niet kan wachten om je meisje te ontmoeten. Trek je het een beetje met de warmte?

Cavabien: ik herken jouw verhaal zo erg, het voelen dat je een slechte moeder bent door de weinige energie. Mijn zoontje kan gelukkig uren zoet zijn met de tablet (loedermoedermodus) maar vind het heerlijk om dan tegen mij of papa aan te kruipen. Dit is een beetje mijn manier om nu een goede mama te zijn, dan maar niet druk spelen samen maar een hoop liefde geven.
pi_200910438
Vervelend van de auto, @Keroppi, hopelijk wordt het snel maar vooral goed opgelost!

Hier ook minder energie om dingen met de peuter te ondernemen, maar als de baby er over een paar maanden is dan zal hij er toch ook aan moeten wennen dat niet alle aandacht constant naar hem kan gaan.

Spannend @Komkommerschijfje en @VenusFlyTrap! Nog eventjes!
pi_200926628
Komkommer, ik heb bij Lily nooit voorwerk of voortekenen gehad. Behalve dat mijn vliezen 3 dagen eerder een beetje scheurde bovenin. Toen het begon, begon het ook gewoon en stopte het enkel 1x toen ik 's ochtends in het ziekenhuis moest komen voor een ctg voor de baby. Niets in mij wilde daar bevallen, dus mijn lijf ging op pauze. 🥲 Ik weet nog goed dat ik de eerste drie weeën een beetje verbouwereerd was en daarna pas tegen mijn vriend zei 'het is begonnen.' Waarop hij elke Hollywoodbevalling in zijn hoofd langs zag schieten en meteen in de actiestand schoot.
pi_200927413
Haha, dat kan natuurlijk ook nog. Ik heb ergens twijfels of ik het wel gelijk door heb als het begint, al lees en hoor ik dat het echt niet te missen is als het echt op gang is. :'D
Hoe merkte je dat je een scheur bovenin je vliezen had? Verloor je toen wel duidelijk af en toe een paar druppels of een stroompje vruchtwater? Het lijkt mij makkelijk als het gewoon in 1x een duidelijke hoeveelheid is, dan hoef je ook niet te twijfelen.
pi_200927442
Ik heb trouwens wel regelmatige harde buiken, ze komen echt wel 1x per 5 tot 10 minuten. Mja, wat moet je er verder mee? Is dit iets om aan de VK te laten weten? Zo lastig als je niet weet wat 'normaal' is. :D
  zondag 15 augustus 2021 @ 22:01:42 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200928662
Puur als mededeling hoeft het niet, ze hoeft geen vooraankondiging dat ze mogelijk uit bed gebeld gaat worden. Daar gaan ze sowieso wel vanuit met dienst. Als je een vraag hebt of haar anderszins nodig hebt, dan natuurlijk bellen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200929310
Had een appje gestuurd, voor dat soort dingen ga ik niet bellen (doe ik alleen als ik me echt zorgen maak en direct wat wil bespreken, of mijn man als het straks gaat beginnen). Voorweeën volgens haar, daar was ik ook al een beetje bang voor. :'D Ach, maar weer kijken wat vannacht en morgen brengt!
pi_200932140
Heeft het doorgezet komkommer?

Gister maar heel veel knoflook gegeten, echte asociale hoeveelheden. 1 bolletje en een stuk of 6 goede teentjes en dit allemaal alleen opgegeten. Het zat door mijn gerecht heen: hasselback aardappelen met courgette uit de oven en een bolletje in aluminium folie. Heerlijk!

Dit in de hoop dat het het een en het ander in gang zou zetten. Om 23:45 wat harde buiken. Ik vond de pijn nog meevallen dus ga ervan uit dat het oefen werk is geweest. Na een stuk of 5 harde buiken stopte het en viel ik in slaap.

Gisteren heb ik besloten mij morgen ochtend niet te laten strippen. Ik ben bang dat het alleen een hoop gerommel veroorzaakt en ik hierdoor weer uitgeput aan de bevalling ga beginnen. De verloskundige die morgen komt is een schat en begrijpt mij vast wel.
Voor wie de tijdlijn heeft gemist, woensdag krijg ik een ballon (indien geen ontsluiting) en donderdag een infuus.
Ik ga duimen dat het óf vannacht begint of dat alles morgen ochtend en woensdag nog dicht zit en we gecontroleerd de bevalling opwekken.
Wat is jullie standpunt hierover?
Normaal gesproken waai ik met alle winden mee,niks voor mij om “dwars” te doen hiermee.
Met mijn zoon heb ik heel lang gerommel en serieuze weeën gehad die uiteindelijk niks deden, dat zou best kunnen komen door het tussenschot in mijn baarmoeder waardoor ik met V lang medisch ben geweest met extra controles.
pi_200932535
Komkommer, de scheur voelde ik ontstaan. Een gek soort pijnloos elastiekje dat knapte. Vervolgens werd de boel nat, zoals je soms ook hebt met waterige afscheiding. Het was verre van genoeg om op te vangen. Alleen om het droog te houden, moest ik wel geregeld terug naar de toilet om te vegen. Toen realiseerde ik me dat het meer dan afscheiding zou kunnen zijn en kwam de VK langs voor nadere inspectie en concludeerde dat het inderdaad mijn vliezen waren. Dat trok ze de volgende dag weer in, toen er niks begon en er ook geen vocht meer kwam. Pas toen ik 's avonds weer op de bank ging liggen, voelde ik een klein plonsje stromen. Dit kon ik wel opvangen (kwam mijn vriend aanzetten met een diep bord om het op te vangen y'all :') 'WTF wil je dat ik hiermee doe? Pak een bakje! Pak een bakje!' *paniek) en werd bevestigd dat het toch wel mijn vliezen waren. Maar scheurende en brekende vliezen zijn zeldzaam hè. De kans is vele malen groter dat je voorweeën een dezer dagen niet stoppen en overgaan in 'hey au, welverdraaid'-weeën.

VFT, strippen heeft vooral na de 41 weken zin volgens mij. En ook dan beperkt. Dat is voor mij de reden om het sowieso niet te doen deze keer. Vorige keer ook geweigerd overigens. Als mijn inleiding en ballon over twee dagen gepland zou staan, zou ik persoonlijk dat afwachten. Genoeg gedoe aan je lijf tegen die tijd. Maar dit is zoo persoonlijk. Ik zie op de faceboekgroepen voor uitgerekend in augustus heel veel zwangeren die juist gaan voor inleidingen en interventies. Dus ja. Als jij het niet wil, dan is dat helemaal oké. Dat is niet dwars, dat is een weloverwogen geinformeerd medisch besluit over jouw eigen lichaam nemen. Jij bent in dit hele proces de eindregisseur.
pi_200932672
Oh en dan nog even een klacht over mezelf. Ik ben echt de rem kwijt op mijn koopgedrag door de nesteldrang. De laatste dagen echt een schandalig bedrag uitgegeven aan lakentjes, knuffels, accessoires voor de slaapkamer, een kledingstomer etc etc. Vandaag krijg ik zeven pakketten ofzo binnen. 🙄 En ik kijk er dus niet naar uit, ik erger me echt aan mezelf. Al die troep weer in huis. :') Zo kansloos.
pi_200932798
Ik had tijdens de zwangerschappen na de 25 weken sowieso wel regelmatig harde buiken. Tegen het einde wel vaker, maar het was meestal meer een teken dat ik te veel had gedaan en even rust moest pakken. Toen mijn weeën begonnen, was het vanaf de eerste wee direct met regelmaat. In het begin met ca. 10 min ertussen. Mijn lijf deed niet aan oefenweeën blijkbaar :+. Bij de oudste braken mijn vliezen spontaan rond de 5 cm ontsluiting. Bij de jongste zijn de vliezen gebroken door de verloskundige, ik denk dat ik toen ergens tussen 6 en 8 cm zat. Ik weet niet precies wat de reden was, aangezien de hele bevalling vanaf de eerste wee 4 uur duurde, zal het niet geweest zijn om de bevalling op gang te helpen :P. Iets met beter indalen/zakken van het hoofdje volgens mij.
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fossiel maandag 16 augustus 2021 @ 10:05:01 #82
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200933129
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:31 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en dan nog even een klacht over mezelf. Ik ben echt de rem kwijt op mijn koopgedrag door de nesteldrang. De laatste dagen echt een schandalig bedrag uitgegeven aan lakentjes, knuffels, accessoires voor de slaapkamer, een kledingstomer etc etc. Vandaag krijg ik zeven pakketten ofzo binnen. 🙄 En ik kijk er dus niet naar uit, ik erger me echt aan mezelf. Al die troep weer in huis. :') Zo kansloos.
Geef maar wat van jouw nesteldrang aan mij! ;)

Ik ben op een termijn dat vrouwen al vaal al een vluchtkoffer hebben klaarstaan en de babykamer is nog steeds een veredeld washok. :')

(Nou zal ze de eerste periode toch bij ons op de slaapkamer in de co-sleeper liggen, maar toch....)

Van de andere kant heb ik wel al voor mijn zwangerschapshoot nog gauw even outfits voor la peuter + mezelf gekocht en haren/wenkbrauwen etc laten fixen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Keroppi op 16-08-2021 10:55:08 ]
Chick on a mission
pi_200934576
Meld met baby UIT de buik. 🥰🥰🥰
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.

Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult. ;)
pi_200934668
@Komkommerschijfje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! *O* Wat klinkt dat als een fijne bevalling, wauw O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_200934674
Ohhh wow, dat klinkt echt als een hele fijne bevalling! En nu is ze er gewoon. O+
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje!! Als ik goed gegoogled heb dan heeft ze ook nog een hele leuke naam. :D
pi_200935096
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje O+ *O*
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:35:58 #87
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200935177
Wat mooi! Van harte met jullie dochter *;
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:47:58 #88
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_200935305
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.

Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult. ;)
Gefeliciteerd!! O+ *O*
Lekker genieten van de kleine meid nu O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_200935353
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Wat mooi! O+ gefeliciteerd! :*
pi_200935583
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje ! O+
Klinkt als een mooie bevalling.
Ik had al een klein vermoedde na je laatste bericht van gister :D
pi_200935656
Wat heerlijk komkommerschijfje! Hartelijk gefeliciteerd
En zo keurig op tijd, 1 dag voor de uitgerekende datum

Wat fijn dat alles zo goed is gegaan. Was dit nou jouw eerste?
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:20:52 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200935768
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je dochter er is en dat het zo goed ging! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200935811
Wat lief van jullie. 🥰 Dank jullie wel, het was inderdaad heel mooi en magisch en relaxed! En ik ben fantastisch gecoacht door mijn VK en door mijn geweldige man. Zo fijn om te horen dat het goed ging en dat ik door moest gaan.

@_Lily_, ja, dit is ons eerste kindje! Daarom was ik ook zo verbaasd dat ik om 4.45 uur al op 6 cm zat, ik had in m'n hoofd dat je echt wel meer dan 12 uur bezig bent om een beetje goede ontsluiting te krijgen. Ik had rekening gehouden met 3 a 4 cm, omdat mijn pijngrens normaal gezien niet zo hoog is. Maar nu was het blijkbaar toch niet zo laag als ik verwacht had. Ben dus ook van pak 'm beet 5:00 uur tot 6:30 uur naar VO gegaan, de VK zei al dat we voor 8:00 uur een baby zouden hebben toen ze terugkwam met het bad. My thoughts: haha, echt niet. Toen ze de kraamzorg om 6:00 uur belde, hoorde ik haar ook al zeggen dat het heel hard ging. Dat was het moment dat ik dacht: okee, nu wordt het real. Heel bijzonder.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:25:45 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200935820
Gefeliciteerd @Komkommerschijfje! *O* O+ Had je ook gelijk met het vermoeden dat ze eerder zou komen :) klinkt als een fijne vlotte bevalling!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200936707
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:23 schreef Rebubbled het volgende:
VFT, strippen heeft vooral na de 41 weken zin volgens mij. En ook dan beperkt. Dat is voor mij de reden om het sowieso niet te doen deze keer. Vorige keer ook geweigerd overigens. Als mijn inleiding en ballon over twee dagen gepland zou staan, zou ik persoonlijk dat afwachten. Genoeg gedoe aan je lijf tegen die tijd. Maar dit is zoo persoonlijk. Ik zie op de faceboekgroepen voor uitgerekend in augustus heel veel zwangeren die juist gaan voor inleidingen en interventies. Dus ja. Als jij het niet wil, dan is dat helemaal oké. Dat is niet dwars, dat is een weloverwogen geinformeerd medisch besluit over jouw eigen lichaam nemen. Jij bent in dit hele proces de eindregisseur.
Dankjewel! Ik ben benieuwd of het ziekenhuis mij niet gelijk als een Karen bestempeld. Ik heb gewoon geen zin in onnodig gedoe aan mijn lijf.

Komkommer, klinkt als een fantastische bevalling. Gefeliciteerd!

En nu sta ik bovenaan ❤
pi_200936820
Komkommerschijfje, gefecliteerd! Wat klinkt het als een fijne bevalling O+

VFT, gewoon aangeven wat je hier ook omschrijft, dat je vermoed dat het strippen je onnodige energie kost die je liever gebruikt voor je bevalling/inleiding. Ik heb dat bij de klinisch verloskundige en gyn ook al aangegeven, geen herhaling van de vorige keer graag en daar werd heel positief op gereageerd.
pi_200937075
Ah komkommer wat een fijne ervaring! Het wachten eindelijk voorbij. Hopelijk gaat je herstel net zo goed! O+

VFT, geen polonaise aan je lijf willen is echt geen Karen gedrag hoor. :D Strippen is slechts een suggestie voor een mogelijke interventie. Geen medisch noodzakelijke handeling met een grote succesratio.

Hier weer goedgekeurd voor de komende week. Mevrouw ligt nog steeds niet ingedaald. Vrijheid blijheid in mijn baarmoeder schijnbaar.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:11:33 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_200937410
Van harte gefeliciteerd, Komkommerschijfje! Toch bijna je UD gehaald :P wat een fijne bevalling joh! Lekker knuffelen nu met je O+ baby O+
disclaimer
pi_200937915
Gefeliciteerd Komkommer!! O+
pi_200938174
Komkommer gefeliciteerd, dat is vlot gegaan en klinkt als een mooie bevalling om op terug te kijken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')