Mijn CTG was trouwens weer goed! En ik heb openlijk gesproken over mijn verdriet (toch wel een beetje) dat ik zo weinig voel en het idee heb daarom helemaal geen band met m’n kindje op te bouwen. Dat ik wekelijks mag komen luisteren geeft veel rustquote:
Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind dit wel hard naar Mahra hoor…. Tuurlijk wil ze het beste voor haar kindje ga ik vanuit.
Het lijkt me heel moeilijk om die diabetes goed te managen tijdens de zwangerschap. Zo’n dieet vereist ijzeren discipline en een mens is niet altijd even sterk
Ik ga daar eens naar kijken ja! Ik had er nog nooit van gehoord, thanksquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:32 schreef Takkie88 het volgende:
Ik weet niet meer wie maar iemand hier had zwangerschapshaptonomie gedaan/gevolgd. Daar krijg je specifiek oefeningen in het contact/verbinding maken met je kind. Dat kan ook als je je kindje (nog) niet voelt.
Wellicht biedt het je troost als je op zo’n manier aan de band met je kindje kan ‘werken’?
Mijn bloeddruk is ook in die orde van grootte. Voor de zwangerschap wisselde meestal de bovendruk tussen de 100 en 105…. Nu richting de 90quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:42 schreef Rebubbled het volgende:
Wow dat is een hele lage bloeddruk. Heb je er last van? En wat houdt je tegen om het rustiger aan te doen? Mijn ervaring is wel dat je lichaam je echt tot rust maant wanneer je echt rust nodig hebt. Dat zo'n harde buik dan ineens niet meer weggaat en echt pijn doet bvb. Harde buiken kunnen geen kwaad verder toch?
Ik zeg niet dat je ongelijk hebtquote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:38 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hard? Een opsomming van feiten? Wanneer je zwangerschapsdiabetes hebt, heb je twee keuzes. Of je houdt je aan een dieet of je gebruikt insuline. Je ogen sluiten voor de mogelijke gevolgen en zeggen dat er geen andere gevaren zijn dan wat extra gewicht aan je baby, omdat je je zonodig vol wilt stoppen met pizza en pasta, geen insuline wilt nemen en een stijging van p50 naar p80 wilt negeren is gewoon onverantwoordelijk.
Als dat hard is dan is het maar hard. 🤷♀️
Gelukt!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 21:52 schreef Takkie88 het volgende:
M’n bloeddruk is altijd wel laag in combi met een wat hogere hartslag. En blijkbaar tijdens m’n zwangerschappen zakt de bloeddruk nog wat meer. Had ik bij Sofie ook. Enige wat ik ervan merk is wat duizeligheid wanneer ik snel opsta en dan vooral vanaf de grond of vanuit liggende houding. Laten dat nu net bewegingen zijn die al niet meer zo snel gaan![]()
@:Komkommerschijfje: wanneer je de OP nog aan kan passen mag er meisje achter m’n naam.
Er kan nog wel een meisje bij in de lijst
Op vrijdag de 13de is het sowieso geen slecht idee om lekker in bed of op de bank te hangenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 07:10 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nou, vandaag moet ze ook nog even binnen blijven hoor. Geen oog dichtgedaan vannacht. :'D En waar het door kwam? Geen idee. Kijken of ik zo nog wat kan tukken, anders vanmiddag maar proberen.
Ja normaal zou ik daar ook redelijk strijdbaar in zijn. Maar nu wil ik gewoon dat het goed geregeld wordt en dat vertrouw ik hun eigenlijk niet meer toe.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:49 schreef Rebubbled het volgende:
Is ook echt mega irritant! Ik snap heel goed dat je in huilen uitbarst. Klinkt overigens alsof de garage je wel een beetje misleid heeft tijdens de aankoop. Wellicht kun je daar nog iets mee als je zou willen?
Ik ook! Tot nu toe nog totaal geen voortekenen. Baby is gewoon zoals altijd aanwezig en naast af en toe een harde buik die vanuit m'n rug lijkt te komen, is het erg rustig qua rommelen. Misschien dat het rommelen van vorige week toch nog kwam door die blaasontsteking. Die is nu gelukkig helemaal weg, alles is weer helemaal gecheckt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Hoe houden jullie je?
Rustaaaaaghquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:27 schreef _Lily_ het volgende:
@:komkommerschijfje en @:venusflytrap
Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Hoe houden jullie je?
Geef maar wat van jouw nesteldrang aan mij!quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:31 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en dan nog even een klacht over mezelf. Ik ben echt de rem kwijt op mijn koopgedrag door de nesteldrang. De laatste dagen echt een schandalig bedrag uitgegeven aan lakentjes, knuffels, accessoires voor de slaapkamer, een kledingstomer etc etc. Vandaag krijg ik zeven pakketten ofzo binnen. 🙄 En ik kijk er dus niet naar uit, ik erger me echt aan mezelf. Al die troep weer in huis.Zo kansloos.
Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meld met baby UIT de buik. 🥰🥰🥰
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.
Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult.
Wat mooi!quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Meld met baby UIT de buik. 🥰🥰🥰
Vanochtend om 7.22 is onze prachtige dochter geboren na een vlotte en mooie thuisbevalling, in het bevalbad! Om 23.30 uur voelde ik nattigheid nadat ik was ingedommeld, naar de wc gerend, onderbroek helemaal nat, heel klein beetje op kunnen vangen. Was een mix tussen vruchtwater en afscheiding, maar wel een beetje plakkerig. Twijfel dus. Het was wel mooi wit/helder, dus besloten om nog even niet te bellen en af te wachten tot de ochtend. Kraamverband ingedaan, maar nadat ik weer in bed was gaan liggen, kreeg ik inderdaad onmiskenbare kramp. Gelijk al met regelmaat, om de 4/5 minuten en steeds 40 seconden tot 1 minuut durend. VK gebeld om 1.15 uur, die was hier om 4.15 uur. Weeën werden steeds heftiger. Na toucheren al 6 cm ontsluiting, die zag ik niet aankomen! Ze is gelijk het bevalbad gaan halen en daar kon ik rond 6:00 uur in. Een half uur later had ik al volledige ontsluiting en mocht ik gaan meepersen. Uiteindelijk ongeveer 45 minuten geperst en toen werd ze geboren, onder water en ik haar zelf omhoog gehaald. Wat magisch. 🥰❤️ Nu ligt ze te slapen in m'n armen en mijn man probeert ook een dutje te doen.
Ik zal in het bevallingsverhalen-topic nog een uitgebreider verslag posten. Hele naam deel ik niet op Fok!, maar je kunt 'm wel vinden als je 'bloeiend' als betekenis invult.
Dankjewel! Ik ben benieuwd of het ziekenhuis mij niet gelijk als een Karen bestempeld. Ik heb gewoon geen zin in onnodig gedoe aan mijn lijf.quote:Op maandag 16 augustus 2021 09:23 schreef Rebubbled het volgende:
VFT, strippen heeft vooral na de 41 weken zin volgens mij. En ook dan beperkt. Dat is voor mij de reden om het sowieso niet te doen deze keer. Vorige keer ook geweigerd overigens. Als mijn inleiding en ballon over twee dagen gepland zou staan, zou ik persoonlijk dat afwachten. Genoeg gedoe aan je lijf tegen die tijd. Maar dit is zoo persoonlijk. Ik zie op de faceboekgroepen voor uitgerekend in augustus heel veel zwangeren die juist gaan voor inleidingen en interventies. Dus ja. Als jij het niet wil, dan is dat helemaal oké. Dat is niet dwars, dat is een weloverwogen geinformeerd medisch besluit over jouw eigen lichaam nemen. Jij bent in dit hele proces de eindregisseur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |