SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vind de instroom toch weer vrij hoog vandaag.. had lager verwacht.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Had het hier laatst met iemand over, zo van, dat ik vrienden en kennissen minder vaak zie dan vroeger. Terwijl opzich de restricties je niet meer echt tegenhouden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:56 schreef Qarrad het volgende:
Ja verrek, dat woord is het: spontaniteit, het gebrek daaraan breekt me soms op nu.
Maar ik merk bij mezelf dat idd die spontaniteit, even tussendoor wat plannen weg is.
Daarbij ook het groepsafspreken (wat we vooral deden) is nu gewoon lastiger. Omdat het allemaal nog niet weg is en sommigen nog voorzichtig zijn etc. Dus doe je het maar gewoon niet (in sommige gevallen)
Het is toch wel lastig ergens nog. Of door de gewenning van het niet meer doen, dat het lastiger is om terug te krijgen.![]()
Is er ergens een breakdown per datum? Misschien is er een backlog en waren de cijfers van gisteren te laag, dat er een correctie is?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind de instroom toch weer vrij hoog vandaag.. had lager verwacht.![]()
Ja vooral verjaardagen enzo, omdat er nog zoveel sociale onwennigheid is... ik weet van sommige vrienden dat die het gewoon maar niet vieren omdat ze geen 'gedoe' willen. Ik vind het erg dat je constant elke keer weer herinnerd wordt aan het feit dat mensen elkaar 'eng' zijn gaan vinden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Had het hier laatst met iemand over, zo van, dat ik vrienden en kennissen minder vaak zie dan vroeger. Terwijl opzich de restricties je niet meer echt tegenhouden.
Maar ik merk bij mezelf dat idd die spontaniteit, even tussendoor wat plannen weg is.
Daarbij ook het groepsafspreken (wat we vooral deden) is nu gewoon lastiger. Omdat het allemaal nog niet weg is en sommigen nog voorzichtig zijn etc. Dus doe je het maar gewoon niet (in sommige gevallen)
Het is toch wel lastig ergens nog. Of door de gewenning van het niet meer doen, dat het lastiger is om terug te krijgen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Een dag is geen trendquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind de instroom toch weer vrij hoog vandaag.. had lager verwacht.![]()
![]()
Weet ik.. maar met name IC opnames toch weer 24.. gelijkwaardig met vorige week.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik was laatst op een bruiloft en moest echt zo wennen aan veel mensen bijeen en het geluid daarvan terwijl ik elke dag in de herrie sta, trok ik dit opeens heel slecht. Dus voel ook geen gemis om naar een concert ofzo te gaan terwijl ik dat altijd te gek vond.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Had het hier laatst met iemand over, zo van, dat ik vrienden en kennissen minder vaak zie dan vroeger. Terwijl opzich de restricties je niet meer echt tegenhouden.
Het is toch wel lastig ergens nog. Of door de gewenning van het niet meer doen, dat het lastiger is om terug te krijgen.Go hard or go home![]()
Ik ben langzaam begonnen met opbouwen, steeds ietsje meer. Niet in een keer een druk evenement, dat hielp mij wel. Maar dat opbouwen kwam eigenlijk ook doordat er steeds iets meer mocht.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik was laatst op een bruiloft en moest echt zo wennen aan veel mensen bijeen en het geluid daarvan terwijl ik elke dag in de herrie sta, trok ik dit opeens heel slecht. Dus voel ook geen gemis om naar een concert ofzo te gaan terwijl ik dat altijd te gek vond.
[ Bericht 4% gewijzigd door _serial_ op 05-08-2021 14:25:03 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
LOL een tijdje geleden was er een berichtje waar we hier om hebben gelachen. Het ging over het weer moeten wennen aan drukte. Dat je na een festival doodmoe zou zijn. Soms hebben ze dan toch bij het rechte einde.![]()
Ik was wel beetje te vroeg present, tot over een uur.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Onlangs weer de eerste kringverjaardag gehad bij familie. Als ik hoopte dat iets niet zou terugkomen was dat welquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben langzaam begonnen met opbouwen, steeds ietsje meer. Niet in een keer een druk evenement, dat hielp mij wel.
Nu ik weet dat zelfs de meest wanstaltige tradities terugkeren, ben ik ook definitief overtuigd dat er geen “nieuw normaal” of “great reset” gaande is.![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onlangs weer de eerste kringverjaardag gehad bij familie. Als ik hoopte dat iets niet zou terugkomen was dat wel
Nu ik weet dat zelfs de meest wanstaltige tradities terugkeren, ben ik ook definitief overtuigd dat er geen “nieuw normaal” of “great reset” gaande is.https://www.parool.nl/ams(...)in-de-stad~bf8a4b76/quote:Maar dat veel van ‘het oude normaal’ terugkeert, daar zijn de kenners van overtuigd. Renes: “De behoefte aan contact is zo’n primair onderdeel van wie we zijn als mensen, dat is zó ingesleten, dat komt terug.”
De mens is een gewoontedier, zegt Van Lange. “Het is goed om ons te realiseren dat veel gewoontes, vooral omgangsvormen, zijn ingesleten vanaf onze vroege kinderjaren. We zullen snel kunnen overgaan op ons oude normaal. Maar sommige omgangsvormen van het nieuwe normaal zijn na ruim een jaar ook redelijk 'gewoon' geworden."![]()
Daar ben je wel zelf bij he!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Onlangs weer de eerste kringverjaardag gehad bij familie. Als ik hoopte dat iets niet zou terugkomen was dat wel
Nu ik weet dat zelfs de meest wanstaltige tradities terugkeren, ben ik ook definitief overtuigd dat er geen “nieuw normaal” of “great reset” gaande is.![]()
Ik vond het een goed idee om zelf een 'nieuw normaal' hier in te voeren!![]()
Weg met die kringverjaardagen!![]()
![]()
Maar is dit wij van wc-eend, of is er ook een wetenschappelijke onderbouwing van de noodzaak?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou. Die derde prik zal er ook wel gaan komen...![]()
"Derde prik Moderna noodzakelijk" aldus Moderna.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ongetwijfeld. Maar we weten allemaal hoe die dynamiek werkt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar is dit wij van wc-eend, of is er ook een wetenschappelijke onderbouwing van de noodzaak?zie email 27 oktober![]()
Zou ik ook verkondigen als ik er veel mee zou verdienen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
"Derde prik Moderna noodzakelijk" aldus Moderna.![]()
En toch gaan "we" er allemaal in mee. Over 6 maanden weer frusties hier die boos zijn op mensen die geen booster willen nemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
Klopt. Of hugo met zijn tweets haal het nu en bescherm jezelf. Ze mogen die derde in hun reet stoppen. Het houdt op een gegeven moment op. 2 vind ik genoegquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En toch gaan "we" er allemaal in mee. Over 6 maanden weer frusties hier die boos zijn op mensen die geen booster willen nemen.![]()
![]()
Boos zijn op mensen is all we have left in 2021.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En toch gaan "we" er allemaal in mee. Over 6 maanden weer frusties hier die boos zijn op mensen die geen booster willen nemen.![]()
![]()
Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Straks moeten we nog een vaccinatie-exitstrategie gaan bedenken zeg![]()
Dit begint me ook een partij een dooddoener te worden zeg..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.kan in het rijtje 'nog 2 weken volhouden'
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als we besluiten om met vaste intervallen de hele bevolking te gaan vaccineren (Oke even een long shot, er is inhoudelijk nog niks bekend), dan worden we dus volledig afhankelijk van big pharma, dat moeten we zien te voorkomen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
En nee, ik denk niet dat het een complot is.![]()
Als we daadwerkelijk structureel iedereen regelmatig moeten vaccineren, dan moet de EU Pfizer of Moderna opkopen en de productie in eigen hand nemen. Het mag nooit gebeuren dat de continuïteit van onze samenleving en economie in handen zijn van marktpartijen.![]()
Inhoudelijk is er momenteel bekend dat er geen noodzaak voor lijkt te zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we besluiten om met vaste intervallen de hele bevolking te gaan vaccineren (Oke even een long shot, er is inhoudelijk nog niks bekend), dan worden we dus volledig afhankelijk van big pharma, dat moeten we zien te voorkomen.
En nee, ik denk niet dat het een complot is.![]()
Er zijn nog rond de 200 vaccins in ontwikkeling dus daar zie ik weinig bron van zorg.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we daadwerkelijk structureel iedereen regelmatig moeten vaccineren, dan moet de EU Pfizer of Moderna opkopen en de productie in eigen hand nemen. Het mag nooit gebeuren dat de continuïteit van onze samenleving en economie in handen zijn van marktpartijen.![]()
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zou ik ook verkondigen als ik er veel mee zou verdienen.![]()
Ben ik in principe met je eens. Maar ze weten prima dat de meeste mensen alsnog overstag gaan als dat betekent dat ze dan weer het nieuwste vinkje krijgen voor in hun paspoort. Twee prikken zijn dan niet meer genoeg om aan maatregelen te ontsnappen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:34 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Of hugo met zijn tweets haal het nu en bescherm jezelf. Ze mogen die derde in hun reet stoppen. Het houdt op een gegeven moment op. 2 vind ik genoeg![]()
Gaat goed met Moderna: https://www.iex.nl/Nieuws(...)st-dan-verwacht.aspx
Vorig jaar nog een verlies van 117 miljoen dollar, nu 2,78 miljard dollar nettowinst in het afgelopen kwartaal.![]()
Daarom begrijp ik de oproep van WHO ook wel (ook al hebben die ook wel eens een dubbele agenda) om even pas op de plaatst te maken met de 3e prik. Ook om vaccins beschikbaar te krijgen voor landen die nu buiten de vijver vissen en covax.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wie zegt dat dan want ik snap niet goed waar dit vandaan komt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.![]()
In plaats van hier derde vaccinaties te slijten, kunnen ze beter dat mooie product van ze gaan uitrollen in Afrika ofzo.
O wacht. Pfizer en consorten zijn helemaal niet gebaat bij het einde van de pandemie.![]()
Dat is precies wat het WHO ook zegt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van hier derde vaccinaties te slijten, kunnen ze beter dat mooie product van ze gaan uitrollen in Afrika ofzo.![]()
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies wat het WHO ook zegt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En terecht.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies wat het WHO ook zegt.![]()
Ze zijn in Afrika beschikbaar, de prijs is het probleem daar. Dus probeert men er zoveel mogelijk van te slijten in Westerse landen. Volgens mij is er overigens nooit iemand van uitgegaan dat ze dit uit filantropische overwegingen deden, een vaccin maken. Nou ja, maken. Pfizer heeft helemaal niks gemaakt, natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van hier derde vaccinaties te slijten, kunnen ze beter dat mooie product van ze gaan uitrollen in Afrika ofzo.
O wacht. Pfizer en consorten zijn helemaal niet gebaat bij het einde van de pandemie.![]()
Exact!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.![]()
De afgelopen maanden heb ik regelmatig comments gezien (niet specifiek enkel FOK!) van mensen die oprecht denken dat er nooit alternatieve belangen mee spelen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan want ik snap niet goed waar dit vandaan komt.![]()
Mischien afhankelijk van de context. En wat alternatieve belangen zijn. Want geld verdienen is geen alternatief belang voor Pfizer of Moderna, natuurlijkquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De afgelopen maanden heb ik regelmatig comments gezien (niet specifiek enkel FOK!) van mensen die oprecht denken dat er nooit alternatieve belangen mee spelen.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 14:51:45 ]![]()
Ik had de indruk dat het spottend bedoeld was.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien afhankelijk van de context. En wat alternatieve belangen zijn. Want geld verdienen is geen alternatief belang voor Pfizer of Moderna, natuurlijk![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, maken. Pfizer heeft helemaal niks gemaakt, natuurlijk.![]()
![]()
We kunnen er lang over lullen maar die pharmaboeren zijn commerciële bedrijven en die willen hun nering aan de hoogste bieder verkopen. Dus dan staat Afrika achteraan.
Dan kan je discussiëren of dat ethisch helemaal in de haak is maar dat is gewoon hoe het werkt.![]()
Daar waren we maanden geleden al achter dat de rijksten vooraan zouden staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
We kunnen er lang over lullen maar die pharmaboeren zijn commerciële bedrijven en die willen hun nering aan de hoogste bieder verkopen. Dus dan staat Afrika achteraan.
Dan kan je discussiëren of dat ethisch helemaal in de haak is maar dat is gewoon hoe het werkt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Best verdrietig. Gelukkig hebben wij ook onszelf ermee. Instant karma.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je discussiëren of dat ethisch helemaal in de haak is maar dat is gewoon hoe het werkt.![]()
Maar wij waren hier evengoed verontwaardigd dat onze AZ-vaccins naar de UK zijn gegaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar waren we maanden geleden al achter dat de rijksten vooraan zouden staan.![]()
Rabble rabble angry mob event met max 750 boze burgersquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Boos zijn op mensen is all we have left in 2021.
Go hard or go home![]()
Dat had toch met leveringsproblemen te maken? AZ hield zich niet aan de afspraken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij waren hier evengoed verontwaardigd dat onze AZ-vaccins naar de UK zijn gegaan.![]()
Och, ik kan mij nog herinneren dat er hier mensen riepen dat Janssen Nederlands was en dat dus Nederland vooraan moest staan en export moest verbieden totdat iedereen Janssen had gehad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar wij waren hier evengoed verontwaardigd dat onze AZ-vaccins naar de UK zijn gegaan.
Never mind dat Janssen een paar honderd miljoen van de Amerikaanse regering had gehad voor de ontwikkeling.![]()
Yep. AZ claimde niet te kunnen leveren aan de EU wat er afgesproken was maar leverde vanuit EU fabrieken wel aan het buitenland.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat had toch met leveringsproblemen te maken? AZ hield zich niet aan de afspraken.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 14:59:38 ]![]()
Het alternatief is dat wij zelf vaccins opkopen en aan Afrika doneren. Maar dat we daarvoor belastinggeld gaan aanwenden en daarmee inherent een commerciële partij vetmesten, ligt waarschijnlijk wel gevoelig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Best verdrietig. Gelukkig hebben wij ook onszelf ermee. Instant karma.![]()
Dat gebeurt toch ook? Via zo'n internationaal fonds?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het alternatief is dat wij zelf vaccins opkopen en aan Afrika doneren.![]()
Ik begreep dat die aantallen in de verste verte niet voldoende waren.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook? Via zo'n internationaal fonds?![]()
Covax, ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch ook? Via zo'n internationaal fonds?![]()
Hopelijk wordt het meer. Je zou het wel verwachten naarmate meer en meer landen in het westen klaar zijn met hun vaccinatieprogramma.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begreep dat die aantallen in de verste verte niet voldoende waren.![]()
Boosterwappiesquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
(copyright)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Maar wanneer zijn we klaar ?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het meer. Je zou het wel verwachten naarmate meer en meer landen in het westen klaar zijn met hun vaccinatieprogramma.![]()
Ja, vreemd verhaal was dat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep. AZ claimde niet te kunnen leveren aan de EU wat er afgesproken was maar leverde vanuit EU fabrieken wel aan het buitenland.(Un)masking for the greater good.![]()
*sjokt binnen met commercieel vervaardigd, dito vaccinatiebewijs
, en ploft met betaalde abo neer op een gehuurd stoeltje om naar de gratis verstrekking van de cijfers te kijken.
![]()
![]()
Volgens mij zijn er ook genoeg landen die productie puur hebben aangekocht voor export naar armere landen (VS dacht ik??).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het meer. Je zou het wel verwachten naarmate meer en meer landen in het westen klaar zijn met hun vaccinatieprogramma.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Luiwammes.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:04 schreef Mammietje het volgende:
, en ploft met betaalde abo neer op een gehuurd stoeltje om naar de gratis verstrekking van de cijfers te kijken.
Nou ja, als we hier nu eerst derde prikken gaan lopen uitdelen dan ontstaat er weer vertraging waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hopelijk wordt het meer. Je zou het wel verwachten naarmate meer en meer landen in het westen klaar zijn met hun vaccinatieprogramma.
Wel een goed idee om fysiek vaccins te doneren ipv geld om ze te kopen, want dan is straks zoals gewoonlijk het geld verdwenen en heeft alsnog niemand een prik in z’n arm.![]()
Op deze manier: nooit. Het treurige is dat we over drie weken klaar zouden kunnen zijn als we willen.quote:Makkelijk eerste![]()
Kijk, dit is een consument waar je wat aan hebt, neem er een voorbeeld aan!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:04 schreef Mammietje het volgende:
![]()
![]()
Ik verwacht dat het animo voor de 3e prik drastisch zal kelderen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Op deze manier: nooit. Het treurige is dat we over drie weken klaar zouden kunnen zijn als we willen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Moderna wil graag nog meer winst maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En toch gaan "we" er allemaal in mee. Over 6 maanden weer frusties hier die boos zijn op mensen die geen booster willen nemen.
En laat de 'frusties' lekker boos worden. Is toch niet jouw probleem verder?
(Un)masking for the greater good.![]()
Dan trekken we je vinkje gewoon in tot je bent geweest toch? /BNWquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het animo voor de 3e prik drastisch zal kelderen.![]()
Als het nodig is prima zo'n 3e prik, als het op basis van wetenschappelijk onderzoek alleen nodig is voor de bottom line van Pfizer dan niet. Simpels.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het animo voor de 3e prik drastisch zal kelderen.![]()
Mag hopen van niet. Laat ze dat maar eens goed uitzoeken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar lopen, dacht ik, nog onderzoeken over, dat verhaal is nog niet afgesloten.(Un)masking for the greater good.![]()
Heb meegelezen.quote:![]()
Tikje vermoeid van alle #ophef van alle maatregelen die misschien (n)ooit komen gaan.![]()
![]()
Het was toch al wel bekend dat de EU een contract had gesloten met slechte voorwaarden en veel minder betaalde dan bijvoorbeeld UK?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:08 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mag hopen van niet. Laat ze dat maar eens goed uitzoeken.![]()
Het is nu een beetje dat big farma zegt "3e prik is nodig" - terwijl het naar mijn idee nog veel te vroeg is om dat al te concluderen. wij van WC eend, willen graag nog een paar extra miljard verdienden, dus adviseren wij nogmaals WC eend, over een half jaar komen we nogmaals bij u terug voor een nieuw advies.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het nodig is prima zo'n 3e prik, als het op basis van wetenschappelijk onderzoek alleen nodig is voor de bottom line van Pfizer dan niet. Simpels.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, dat blijft bijzonderquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Heb meegelezen.![]()
Tikje vermoeid van alle #ophef van alle maatregelen die misschien (n)ooit komen gaan.![]()
2638, is mijn gokjequote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:11 schreef Celestien het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag.![]()
Zo paniek vanwege een stijging op de donderdag.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:11 schreef Celestien het volgende:
Ben benieuwd naar de cijfers van vandaag.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Waar zie jij paniek?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zo paniek vanwege een stijging op de donderdag.
Ik ben ook benieuwd naar m'n kopje thee.(Un)masking for the greater good.![]()
Ze hadden het bij Pfizer volgens mij in januari al over jaarlijkse boostersquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is nu een beetje dat big farma zegt "3e prik is nodig" - terwijl het naar mijn idee nog veel te vroeg is om dat al te concluderen. wij van WC eend, willen graag nog een paar extra miljard verdienden, dus adviseren wij nogmaals WC eend, over een half jaar komen we nogmaals bij u terug voor een nieuw advies.![]()
![]()
Yep. Waarbij toen al het WHO reageerde dat dit onverantwoorde BS was.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze hadden het bij Pfizer volgens mij in januari al over jaarlijkse boosters![]()
Laatste update: 05-08-2021 - 15:15
Totaal aantal besmettingen: 3402
Gemeentes met +5 besmettingen:
294 Rotterdam
266 Amsterdam
121 's-Gravenhage
65 Haarlemmermeer
61 Utrecht
51 Almere
44 Groningen
44 Breda
43 Tilburg
39 Zaanstad
36 Enschede
35 Westland
35 Eindhoven
33 Schiedam
32 Nissewaard
31 Alkmaar
31 Haarlem
29 Apeldoorn
27 Zoetermeer
27 's-Hertogenbosch
27 Almelo
27 Purmerend
26 Vlaardingen
26 Alphen aan den Rijn
24 Capelle aan den IJsselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
25 gemeentes met 0 besmettingen
37 gemeentes met 1 besmettingen
113 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:13 schreef Celestien het volgende:
[..]
Waar zie jij paniek?
Ik ben ook benieuwd naar m'n kopje thee.![]()
Alstu.![]()
![]()
Nee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Flink boven verwachting, gaan we weer stijgen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vorige week donderdag was het nog 4506quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Flink boven verwachting, gaan we weer stijgen?![]()
Vakantiegangers die terug keren?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Flink boven verwachting, gaan we weer stijgen?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Hoeveel was het vorige week?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vakantiegangers die terug keren?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Veel te vroeg niet denk ik. Als je de tendens bekijkt in al die varianten dan zie je dat ze niet dodelijker worden maar wel steeds besmettelijker... zodanig zelfs (1200x hogere virale lading bij Delta tov de oorspronkelijke variant) dat het de effectiviteit van de huidige vaccins omlaag haalt. Als die tendens zich doorzet dan kunnen we wel degelijk op een punt komen dat de huidige vaccins niet meer afdoende zijn. Ik denk dat je wel kunt stellen dat die kans dusdanig groot is dat je je er in ieder geval op moet voorbereiden want anders ben je te laat. Dus de Pfizer's van deze wereld moeten alvast gaan ontwikkelen/produceren en de overheden moeten alvast orders plaatsen. Of (al) die vaccins ook daadwerkelijk weer op net zo'n grote schaal in de armen van de mensen terecht gaat komen is een tweede. Ze kunnen ook ongebruikt in het pakhuis naast de grote voorraad Tamiflu belanden... maar we moeten ze in ieder geval hebben gezien de informatie die we nu hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is nu een beetje dat big farma zegt "3e prik is nodig" - terwijl het naar mijn idee nog veel te vroeg is om dat al te concluderen. wij van WC eend, willen graag nog een paar extra miljard verdienden, dus adviseren wij nogmaals WC eend, over een half jaar komen we nogmaals bij u terug voor een nieuw advies.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ik kan het aantal niet terugvinden hoor in deze thread... Edit, ik zie nu 4506.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hoeveel posts lees jij mee voordat je inhaakt?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Hoop doden, was daarom gisteren die stevige daling in het ziekenhuis of hebben ze gewoon wat achterstallige cijfers weggewerkt?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dat denk ik dus ook.. percentage positief blijft ook op een hoog niveau. Op zich geen probleem dat we voorlopig rond 2-3k blijven hangen, als die ziekenhuisbezetting maar daalt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vakantiegangers die terug keren?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is ook geen stijging, nog altijd daling van rond 40% week op week.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:21 schreef Benny het volgende:
Stijging had ik eigenlijk niet verwacht“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De backlog voor oude besmettingen 5-10 dagen begint weer op te lopen inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:21 schreef LTVDK het volgende:
Hoop doden, was daarom gisteren die stevige daling in het ziekenhuis of hebben ze gewoon wat achterstallige cijfers weggewerkt?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
PaniekGODENquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Flink boven verwachting, gaan we weer stijgen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Voor regio Noord begint binnenkort ook het nieuwe schooljaar weerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook.. percentage positief blijft ook op een hoog niveau. Op zich geen probleem dat we voorlopig rond 2-3k blijven hangen, als die ziekenhuisbezetting maar daalt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Kortom het is eigenlijk redelijk vlak?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De backlog voor oude besmettingen 5-10 dagen begint weer op te lopen inderdaad.![]()
"Seizoen effect en meer binnen zitten zal leiden tot meer doorbraak infecties bij gevaccineerden"quote:
BS![]()
Nee gewoon tot maximaal 18.00quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:24 schreef Caland het volgende:
Dit gaat weer helemaal de verkeerde kant op!
Terrassen dicht nu![]()
![]()
Was 2.075.870quote:Tot nu toe zijn er 21.344.541 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit cijfer wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag..![]()
Promes is weer druk bezig geweest zie ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:24 schreef Zipportal het volgende:
[ [url=Tot nu toe zijn er 21.344.541 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit cijfer wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag..]afbeelding[/url] ]
Was 2.075.870![]()
Maak er maar 15.15 van, gewoon voor de zekerheid, better safe than sorryquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:24 schreef Caland het volgende:
[..]
En geen alcoholverkoop in de supermarkten na 19.15!![]()
Blijf bij dat standpunt. Biden heeft ook een algeheel exportverbod op vaccins. Ik zou onmiddellijk geriposteerd hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, ik kan mij nog herinneren dat er hier mensen riepen dat Janssen Nederlands was en dat dus Nederland vooraan moest staan en export moest verbieden totdat iedereen Janssen had gehad.
Never mind dat Janssen een paar honderd miljoen van de Amerikaanse regering had gehad voor de ontwikkeling.zie email 27 oktober![]()
Klopt. algeheel zie je over de afgelopen week de besmettingen geleidelijk afnemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kortom het is eigenlijk redelijk vlak?
Ik post zo de grafieken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, trendsquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:16 schreef Spablauw214 het volgende:
Flink boven verwachting, gaan we weer stijgen?![]()
Die gaat de transferlijst op want komt toch niet meer aan spelen toe.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kappa kan ook wel inpakken."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding van vandaag:
- DPL slechts 70 hoger dan gisteren
- Datavertraging 0-5 dagen 443 hoger dan gisteren
- Datavertraging 5-10 dagen 157 hoger dan gisteren
- Er zijn dus tov gisteren 700 meer "oudere" besmettingen gemeld
- Een zelfde piek zie je op vorige week donderdag
- Aantal testen was dinsdag 1528 lager dan maandag
- Percentage positief was dinsdag met 11.02% lager dan maandag 11.48%
- Het verloop van besmettingen over de hele week is nog steeds in een naar beneden bewegende trend.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En inderdaad, die 700 extra dat blijkt te kloppen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh gelukkig, was al bang dat we allemaal dood zouden gaanquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:34 schreef _serial_ het volgende:
En inderdaad, die 700 extra dat blijkt te kloppen
[ afbeelding ]
Overlijdens: 17 miljoen #VEELTEHOOGGo hard or go home![]()
Behalve voor de entertainment, wat nu als ze gewoon stoppen met de cijfers. Geen ziekenhuiscijfers meer, geen besmettingscijfers, niks. Gaat je geen kut aan. Ga maar tanken rond 15:15u.
Wat dan?Go hard or go home![]()
Een soort Noord-Korea?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:37 schreef Noek het volgende:
Behalve voor de entertainment, wat nu als ze gewoon stoppen met de cijfers. Geen ziekenhuiscijfers meer, geen besmettingscijfers, niks. Gaat je geen kut aan. Ga maar tanken rond 15:15u.
Wat dan?Zwarte Piet, wie kent 'm niet?![]()
Brood en spelen, al het andere kan tot anarchisme leiden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]![]()
Het wordt steeds lachwekkender.![]()
![]()
Ik denk dat het verschil is dat theaterbezoekers, in tegenstelling tot voetbalsupporters, niet je stadhuis komen slopen als ze hun zin niet krijgen.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dan gaan we hier zeiken dat ze niet transparant zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:37 schreef Noek het volgende:
Wat dan?![]()
![]()
En een minder sterke lobby.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil is dat theaterbezoekers, in tegenstelling tot voetbalsupporters, niet je stadhuis komen slopen als ze hun zin niet krijgen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En terecht.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dan gaan we hier zeiken dat ze niet transparant zijn.![]()
lang geleden dat ik naar de parade ben geweest maar die vaste zitplaatsen, hoe hadden ze dat in gedachten?quote:![]()
Gewoon zitten en dan reist t theater van plek naar plekquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
lang geleden dat ik naar de parade ben geweest maar die vaste zitplaatsen, hoe hadden ze dat in gedachten?![]()
![]()
Oh dus ook niet-jongeren worden geraakt.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou ja, ze hebben wel semi volle stadions in tegenstelling tot de evenementenbranche die werkloos thuis zit voor het 2e jaar. Dus ergens heeft hun lobby effect enig gehad, hoe zwak de lobby ook isquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De lobbykracht van de KNVB is ook om te huilen anders.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In Amsterdam was een van de eerste opties om het theaterfestival in vertrouwde vorm te laten doorgaan, met gebruik van Testen voor Toegang, maar dat mag niet binnen de huidige maatregelen. Ook een versie waarbij maximaal 1750 bezoekers een eigen vaste zitplaats hebben en een apart kaartje kopen voor het terrein en een voorstelling, geeft volgens de gemeente een te hoog risico op verkeer tussen mensen.
Echt, ik ben giftig. Een kermis mag wel? Een voetbalwedstrijd met tig mensen ook? En de Parade met zittende mensen mag NIET??
Festivals van een dag met TvT zouden na 13 aug toch wel mogen? Waarom zou het dan niet mogen binnen de huidige maatregelen??Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En sinds wanneer zitten we nog steeds in de 'te hoog verkeer tussen mensen' onzin??Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ondanks of dankzij? Dat is altijd de vraag he? Denk dat hier ook wel een openbare orde aspect speelt namelijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben wel semi volle stadions in tegenstelling tot de evenementenbranche die werkloos thuis zit voor het 2e jaar. Dus ergens heeft hun lobby effect enig gehad, hoe zwak de lobby ook is
Nog los van gemeentes die vaak op vele manieren verbonden zijn met 'hun' BVO.zie email 27 oktober![]()
Iedereen die dat wil (rust met een grote R) gaat maar lekker buiten Amsterdam wonen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:44 schreef potjecreme het volgende:
Heerlijk rustig in Amsterdam Echt Genieten met hoofdletter Gee.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Je moet af en toe iets nieuws verzinnen hè.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:44 schreef popje het volgende:
En sinds wanneer zitten we nog steeds in de 'te hoog verkeer tussen mensen' onzin??Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Mochten evenementen met TvT en meer dan 750 bezoekers na 13 augustus maar, maar dat is ook niet het geval, tot minimaal 1 september is dat niet toegestaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Festivals van een dag met TvT zouden na 13 aug toch wel mogen? Waarom zou het dan niet mogen binnen de huidige maatregelen??wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar is toch nog helemaal geen uitsluitsel over?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:43 schreef popje het volgende:
Festivals van een dag met TvT zouden na 13 aug toch wel mogen? Waarom zou het dan niet mogen binnen de huidige maatregelen??VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Met TvT tot 750 bezoekers toch wel?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mochten evenementen met TvT en meer dan 750 bezoekers na 13 augustus maar, maar dat is ook niet het geval, tot minimaal 1 september is dat niet toegestaan.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Alles is arbitrair op het moment en letterlijk aan de ambtenaar z'n zin onderhevig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:43 schreef popje het volgende:
In Amsterdam was een van de eerste opties om het theaterfestival in vertrouwde vorm te laten doorgaan, met gebruik van Testen voor Toegang, maar dat mag niet binnen de huidige maatregelen. Ook een versie waarbij maximaal 1750 bezoekers een eigen vaste zitplaats hebben en een apart kaartje kopen voor het terrein en een voorstelling, geeft volgens de gemeente een te hoog risico op verkeer tussen mensen.
Echt, ik ben giftig. Een kermis mag wel? Een voetbalwedstrijd met tig mensen ook? En de Parade met zittende mensen mag NIET??
Festivals van een dag met TvT zouden na 13 aug toch wel mogen? Waarom zou het dan niet mogen binnen de huidige maatregelen??'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Benieuwd naar Zandvoort volgende maand, dat wordt echt chaos en gekkenhuis.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil is dat theaterbezoekers, in tegenstelling tot voetbalsupporters, niet je stadhuis komen slopen als ze hun zin niet krijgen.![]()
Klopt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:46 schreef popje het volgende:
[..]
Met TvT tot 750 bezoekers toch wel?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In de buitenlucht ook ...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:44 schreef popje het volgende:
En sinds wanneer zitten we nog steeds in de 'te hoog verkeer tussen mensen' onzin??
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hoe meer inconsistentie, hoe meer mensen inzien in wat voor potsierlijke bende we terecht zijn gekomen.![]()
Welnee, daar bouwen ze gewoon een extra tribune zodat 1/1 gewoon 2/3 isquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd naar Zandvoort volgende maand, dat wordt echt chaos en gekkenhuis.
F1 gaat gewoon door, teveel commerciële lobby belangen, onder het mom van een sportevenement.
Desnoods onder fieldlab voorwaarden, die voor de evenementenbranche ineens niet meer relevant zijnwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gewoon, iedereen een stoeltje.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
lang geleden dat ik naar de parade ben geweest maar die vaste zitplaatsen, hoe hadden ze dat in gedachten?![]()
![]()
Haha, dan wordt het "pro vaxxers" versus de "vaxxer minimalists" ofzoiets (je kunt ze immers niet met droge ogen antivaxxers meer noemen).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
Dat zie ik nog wel gebeuren ja. Mensen houden van verdeeldheid en zich verheven voelen boven anderen.
En dan gaat Duitsland er drie vereisen, anders mag je niet inreizen. En vervolgens iedereen weer in de rij bij de GGD want "we willen wel op vakantie".
Ik zie de krantenkoppen al; "Alleen mensen met twee vaccinaties belanden nog op IC door Gamma variant".
[ Bericht 9% gewijzigd door naaktslakkenverkrachter op 05-08-2021 15:59:49 ]Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
In Frankrijk is hier en daar de mondkapjesplicht in de buitenlucht al weer uit de kast getrokken, las ik![]()
![]()
Ook met 67.500 mensen per dag.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Benieuwd naar Zandvoort volgende maand, dat wordt echt chaos en gekkenhuis.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Volstrekte kul onzin! Dit slaat echt nergens op!quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Eigenlijk kan je dat allemaal maar goed met blauwe ogen verkopen om per 1 sept de boel alsnog los te gooien.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar dat is het feestje van Prins Bernhard. Je kan in dit land met veel wegkomen, maar als je aan die Oranjefamilie komt dan ben je aan de beurt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, daar bouwen ze gewoon een extra tribune zodat 1/1 gewoon 2/3 is
F1 gaat gewoon door, teveel commerciële lobby belangen, onder het mom van een sportevenement.
Desnoods onder fieldlab voorwaarden, die voor de evenementenbranche ineens niet meer relevant zijn
Vraag dat maar aan Edwin de Roy van Zuijdewijn.![]()
Ik heb het vooral over de toegangswegen, de drukte in treinen etc. Grapperhaus moet aan de zuurstof hoor vrees ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, daar bouwen ze gewoon een extra tribune zodat 1/1 gewoon 2/3 is
Desnoods onder fieldlab voorwaarden, die voor de evenementenbranche ineens niet meer relevant zijn![]()
ben toch wel benieuwd naar de lobby van prins wc bril, zou me niets verbazen als het gewoon 100% wordtquote:![]()
Ik vind deze tijd, die ons alle vrijheid terug zou geven, steeds kutter worden. We zijn bijna allemaal gevaccineerd en er kan steeds minder en minder...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Voortschrijdend inzicht is nog steeds ver te zoeken op veel plekken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:52 schreef Spablauw214 het volgende:
In Frankrijk is hier en daar de mondkapjesplicht in de buitenlucht al weer uit de kast getrokken, las ik![]()
Dat zou je zeggen, maar ze verzinnen wel iets om het logisch te doen klinken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:53 schreef _serial_ het volgende:
Eigenlijk kan je dat allemaal maar goed met blauwe ogen verkopen om per 1 sept de boel alsnog los te gooien.![]()
Zoals?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:57 schreef popje het volgende:
Ik vind deze tijd, die ons alle vrijheid terug zou geven, steeds kutter worden. We zijn bijna allemaal gevaccineerd en er kan steeds minder en minder...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nou dat de Parade, die zittend is geweest, nu weer geannuleerd wordt. Daar baal ik echt stevig van. Ik heb er een aantal jaar gewerkt als vrijwilliger en had me er heel erg op verheugd dat hij nu in mijn eigen stad door zou gaan.quote:
Ik bedoel met deze periode de zomer, waarin het seizoenseffect het gunstigst is en we de hele lange winter naar hebben uitgekeken als de periode 'dat we weer vrij zouden zijn'...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Deze al voorbij gekomen?quote:GGD doet aangifte tegen Viruswaarheid-voorman wegens bedreiging
GGD Hollands Midden heeft donderdag aangifte tegen Willem Engel gedaan wegens bedreiging. De voorman van Viruswaarheid riep woensdag via Twitter zijn volgers op foto's van GGD-medewerkers op vaccinatielocaties te maken. Bij een prikbus in de Zuid-Hollandse plaats Lekkerkerk werd gehoor gegeven aan de oproep.
Engel zei op Twitter dat hij foto's van de medewerkers wilde, zodat ze over een paar jaar voor de rechter kunnen worden gebracht.
Directe aanleiding voor de aangifte was volgens de woordvoerder een incident bij de prikbus in Lekkerkerk. "Onze medewerkers werden van dichtbij benaderd door mensen met camera's. Zij voelden zich bedreigd", aldus de woordvoerder. "GGD Hollands Midden besloot hier een grens te trekken. In principe mag iedereen roepen wat diegene wil, maar wanneer het ook wordt uitgevoerd, is het een ander verhaal. Tot hier en niet verder."
https://www.nu.nl/binnenl(...)gens-bedreiging.html![]()
Minder wil ik niet zeggen. Maar dat er netto ongeveer evenveel mogelijk is als vorige zomer is hoogst opmerkelijk te noemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:57 schreef popje het volgende:
Ik vind deze tijd, die ons alle vrijheid terug zou geven, steeds kutter worden. We zijn bijna allemaal gevaccineerd en er kan steeds minder en minder...I'll give you something to do![]()
Mooiquote:
Die Engel moeten ze opsluiten in Guatemala BaySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat gevoel heb ik ook, in plaats dat er nu iets meer zou moeten kunnen als vorig jaar (seizoenseffect, vaccinatieeffect meegenomen) worden er meer en meer zaken alsnog geannuleerd omdat deze niet in de maatregelen passen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:00 schreef popje het volgende:
[..]
Nou dat de Parade, die zittend is geweest, nu weer geannuleerd wordt. Daar baal ik echt stevig van. Ik heb er een aantal jaar gewerkt als vrijwilliger en had me er heel erg op verheugd dat hij nu in mijn eigen stad door zou gaan.
Ik bedoel met deze periode de zomer, waarin het seizoenseffect het gunstigst is en we de hele lange winter naar hebben uitgekeken als de periode 'dat we weer vrij zouden zijn'...
Het voelt als 2020 all over again, en met alle extra hoepels erbij is het er eigenlijk niet leuker of gemakkelijker op geworden.
Ik durf momenteel niet eens meer te zeggen dat 2022 beter gaat worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De eindtijd van 12 uur was er afgelopen zomer niet eensquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Minder wil ik niet zeggen. Maar dat er netto ongeveer evenveel mogelijk is als vorige zomer is hoogst opmerkelijk te noemen.
Makkelijk eerste![]()
Inderdaad, gevaarlijk gedrag wat hij bezigt.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar maandag een nieuwe persco toch? Vraag me af hoe ze zich er onderuit gaan lullen dat er in de Kuip en arena wel 30K mogen zitten en de rest niet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vrijdag pas toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:05 schreef Caland het volgende:
Maar maandag een nieuwe persco toch? Vraag me af hoe ze zich er onderuit gaan lullen dat er in de Kuip en arena wel 30K mogen zitten en de rest niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Sommigen zitten echt volledig verstrikt in een angstfuik zonder einde.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Waar de fuck zijn mensen allemaal nog bang voor joh? Mijn god.![]()
Nee, maar er zijn nu wel allerlei evenementen die er vorig jaar niet waren. Theaters, congressen, weet ik wat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De eindtijd van 12 uur was er afgelopen zomer niet eens![]()
Die vraagt durft niemand te stellen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:05 schreef Caland het volgende:
Maar maandag een nieuwe persco toch? Vraag me af hoe ze zich er onderuit gaan lullen dat er in de Kuip en arena wel 30K mogen zitten en de rest niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mensen actief beletten om vaccins te halen of soortgelijke praktijken zijn gewoon misdadig. Eigenlijk zou je juist hem moeten aanklagen voor al die mensen die hij heeft gestimuleerd geen prik te halen en die in het ziekenhuis belanden dan wel overlijden.quote:I'll give you something to do![]()
Ik had ook verwacht dat deze zomer prima zou worden. Vorige zomer was ook grotendeels tof en nu met de vaccinaties zou er in mijn beleving alleen maar méér mogelijk zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:00 schreef popje het volgende:
[..]
Nou dat de Parade, die zittend is geweest, nu weer geannuleerd wordt. Daar baal ik echt stevig van. Ik heb er een aantal jaar gewerkt als vrijwilliger en had me er heel erg op verheugd dat hij nu in mijn eigen stad door zou gaan.
Ik bedoel met deze periode de zomer, waarin het seizoenseffect het gunstigst is en we de hele lange winter naar hebben uitgekeken als de periode 'dat we weer vrij zouden zijn'...
Maar het is één en al bureaucratie en micromanagement onder de zon.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Die anti-vaxxers beginnen ook steeds gekker te worden. Als je het vaccin niet wilt nemen gooi gewoon die brief bij het oud papier en ga over tot de orde van de dag. Daar hoef je toch andere mensen niet mee lastig te vallen.quote:![]()
Volgens mij heeft Moderna vandaag juist gecommuniceerd dat de effectiviteit van hun vaccin na een half jaar hooguit één procent afgenomen is. Dan is een "boostershot" volgens mij echt nergens voor nodig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inhoudelijk is er momenteel bekend dat er geen noodzaak voor lijkt te zijn.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dat is toch wat ik zeg?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Moderna vandaag juist gecommuniceerd dat de effectiviteit van hun vaccin na een half jaar hooguit één procent afgenomen is. Dan is een "boostershot" volgens mij echt nergens voor nodig.![]()
Vorige zomer ging ik met regelmaat naar een terras met live muziek. Dat is er nu niet want die combi schijnt niet te mogenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De eindtijd van 12 uur was er afgelopen zomer niet eens
I'll give you something to do![]()
Klopt ook, in hetzelfde artikel op nos.nl zeggen ze dat het per half jaar met heel weinig afneemt maar dat het toch zinvol is om voor de winter wel een boostershot te nemen... Ze willen geen afbreuk doen aan hun eigen product maar toch geld verdienen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Moderna vandaag juist gecommuniceerd dat de effectiviteit van hun vaccin na een half jaar hooguit één procent afgenomen is. Dan is een "boostershot" volgens mij echt nergens voor nodig.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijnquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommigen zitten echt volledig verstrikt in een angstfuik zonder einde.
Makkelijk eerste![]()
en dan wel naar de bananenbar?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijn![]()
Man man man.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijn![]()
Dan heb je een bijzonder treurige vriendengroep.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijnVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik snap ook bij god niet dat hele verschil tussen doorstroomlocaties en festivals. Overvolle winkelcentra, geen probleem, doorstroomlocatie. Festival buiten, met veel ruimte en geteste en gevaccineerde mensen: NO!You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar wat kan er wel? Waarschijnlijk ben je nu even teveel teleurgesteld om te zien dat er ook wel veel kan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:00 schreef popje het volgende:
[..]
Verder nemen mensen met festival kaarten zelf het risico. Wees vooral zonder verwachting dan valt de teleurstelling mee.![]()
Mooi statement om dan gewoon met minstens 50% van de mensen die zouden komen af te haken. We maken deze krankzinnige wereld wél met z'n allen he?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijnZo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!![]()
Dan kun je toch collectief zeggen: blijf maar lekker thuis met z'n drieën.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dan komen die 2 of 3 maar niet. Tenzij bruidegom natuurlijkquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gelukkig komt er steeds meer ophef (ook in de media) over het niet uit te leggen verschil.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:10 schreef Arizona het volgende:
Ik snap ook bij god niet dat hele verschil tussen doorstroomlocaties en festivals. Overvolle winkelcentra, geen probleem, doorstroomlocatie. Festival buiten, met veel ruimte en geteste en gevaccineerde mensen: NO!
Dit kan je niet meer volhouden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is de vriendengroep van mijn zwager.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan heb je een bijzonder treurige vriendengroep.Makkelijk eerste![]()
Prins brilsmurf vind ik leukerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 15:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
ben toch wel benieuwd naar de lobby van prins wc bril,
Buitenlucht, geplaceerd. Gevaccineerd of positief getest.quote:zou me niets verbazen als het gewoon 100% wordt
Leg mij eens uit waarom niet? Leg mij eens uit waarom evenementen uberhaupt niet?
Het is bureaucratisch gelul.
En dat 'te veel bewegingen tussen mensen', waarom mag het ov dan wel op 100% van de capaciteit rijden met 'alle plaatsen zijn beschikbaar'.
Het klopt allemaal van geen kant. Niks.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik ben nu vooral teleurgesteld omdat dingen waarvan ik had gedacht dat ze wel door zouden kunnen gaan, niet doorgaan en omdat ik die een heel warm hart toedraag. Ik ben gelukkig met vakantie geweest en de hele boulevard in Italie in de kustplaats waar ik zat was eigenlijk een groot festival... hopelijk wordt het hier nog een beetje zomerweer.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Maar wat kan er wel? Waarschijnlijk ben je nu even teveel teleurgesteld om te zien dat er ook wel veel kan.
Verder nemen mensen met festival kaarten zelf het risico. Wees vooral zonder verwachting dan valt de teleurstelling mee.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Gaan die 2/3 toch niet mee?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijn'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De bruidegom willen ze die ochtend testenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:13 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dan komen die 2 of 3 maar niet. Tenzij bruidegom natuurlijk(en ja die is ook volledig gevaccineerd)
Makkelijk eerste![]()
Meest schrijnende blijven de voetbalstadions die voor 2/3 vol zitten en iedereen over elkaar heen buitelt. Staat echt haaks op alles wat nu getroffen wordt door de 750 regel..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:10 schreef Arizona het volgende:
Ik snap ook bij god niet dat hele verschil tussen doorstroomlocaties en festivals. Overvolle winkelcentra, geen probleem, doorstroomlocatie. Festival buiten, met veel ruimte en geteste en gevaccineerde mensen: NO!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ga mij niet laten testen omdat een paar bang zijn, die moeten dan maar thuis blijven.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Over twee weken heb ik een vrijgezellenfeest, iedereen moet zich vooraf laten testen zelfs als je volledig gevaccineerd bent (en dat is vrijwel iedereen van die groep). Gewoon omdat er twee a drie panisch bang zijn
Lopen die ook over straat met een mondkapje?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee technisch is de Parade een soort kermis. Ook met een zweefmolen, tenten waarin je eten en drinken kunt halen en attracties in de vorm van open theater... Het is volstrekte willekeur waarom het een wel kan en het ander niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig komt er steeds meer ophef (ook in de media) over het niet uit te leggen verschil.
Dit kan je niet meer volhouden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ow.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
de best man zit tussen die 2/3
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik zou echt overwegen om niet te gaan. Stukje vertrouwen hebben in elkaar ook, ipv je eigen vrienden te zien als wandelende biologische tijdbommenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De bruidegom willen ze die ochtend testen(en ja die is ook volledig gevaccineerd)
![]()
/care het gaat om de bruidegomquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
de best man zit tussen die 2/3![]()
De winkelcentra zal ze vast ook een doorn in het oog zijn maar daar kunnen ze minder tegen beginnen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:10 schreef Arizona het volgende:
Ik snap ook bij god niet dat hele verschil tussen doorstroomlocaties en festivals. Overvolle winkelcentra, geen probleem, doorstroomlocatie. Festival buiten, met veel ruimte en geteste en gevaccineerde mensen: NO!
Festivalletje is gemakkelijk gecancelled.
Zo zijn er ook genoeg zaken die bungelen tussen een doorstroomlocatie en een afgesloten terrein. Denk aan de vierdaagse ofzo. Die gooien ook allemaal maar vroegtijdig de handdoek in de ring met dit ontmoedigingsbeleid.I'll give you something to do![]()
Ja met ook kulargementen de hele tijd 'ja maar je wilt toch niet iemand besmetten'!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
/care het gaat om de bruidegomHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Overheid moet gewoon per 1 september alle maatregelen loslaten. Het is mooi geweest. Iedereen heeft zich kunnen laten vaccineren. Verder nu gewoon aandacht voor het behandelen van zieken en that's it.![]()
Hier hetzelfde scenario. Ceremoniemeesters zijn bang dat de bruidegom covid oploopt en in quarantaine moet waardoor alles in het water valt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou echt overwegen om niet te gaan. Stukje vertrouwen hebben in elkaar ook, ipv je eigen vrienden te zien als wandelende biologische tijdbommen
Zo bezien wel een logische move.![]()
Voor! ( behalve erno)quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:17 schreef VacaLoca het volgende:
Overheid moet gewoon per 1 september alle maatregelen loslaten. Het is mooi geweest. Iedereen heeft zich kunnen laten vaccineren. Verder nu gewoon aandacht voor het behandelen van zieken en that's it.![]()
Dan moet je geen vrijgezellenfeest organiseren. Genoeg andere virussen in de omloop. Of gaan ze daar ook allemaal op testen?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:17 schreef popje het volgende:
[..]
Ja met ook kulargementen de hele tijd 'ja maar je wilt toch niet iemand besmetten'!I'll give you something to do![]()
Ach, even slikken kan wel. Het is niet mijn eigen vriendengroep, daar ben ik heel duidelijk dat het na twee vaccinaties voor mij wel klaar is met rekening houden ermee (en daar is inmiddels iedereen het ook wel mee eens).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou echt overwegen om niet te gaan. Stukje vertrouwen hebben in elkaar ook, ipv je eigen vrienden te zien als wandelende biologische tijdbommenMakkelijk eerste![]()
Niks mis trouwens met een paar die angstig zijn. Die opmerking over die vriendengroep was stom.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ach, even slikken kan wel. Het is niet mijn eigen vriendengroep, daar ben ik heel duidelijk dat het na twee vaccinaties voor mij wel klaar is met rekening houden ermee (en daar is inmiddels iedereen het ook wel mee eens).![]()
Ik hoop het zo voor alles en iedereen, maar we weten denk ik ook allemaal dat de kans >99% is dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:17 schreef VacaLoca het volgende:
Overheid moet gewoon per 1 september alle maatregelen loslaten. Het is mooi geweest. Iedereen heeft zich kunnen laten vaccineren. Verder nu gewoon aandacht voor het behandelen van zieken en that's it.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind het ook onzin hoor, alsof het uitmaakt, dit is meer voor de bühne net als de stadions op 2/3 en blijft lullig dat festivals etc. dan zo beknot worden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prins brilsmurf vind ik leuker
[..]
Buitenlucht, geplaceerd. Gevaccineerd of positief getest.
Leg mij eens uit waarom niet? Leg mij eens uit waarom evenementen uberhaupt niet?
Het is bureaucratisch gelul.
En dat 'te veel bewegingen tussen mensen', waarom mag het ov dan wel op 100% van de capaciteit rijden met 'alle plaatsen zijn beschikbaar'.
Het klopt allemaal van geen kant. Niks.
Het ging mij er meer om of de prins wat voor elkaar krijgt dat anderen (nog) niet gelukt is.![]()
Maar daarvoor geldt geen quarantaine bij een positieve test. Het is wel zuur als de hele bruiloft gecanceld moet worden met wellicht ¤10k of meer schade omdat het bruidspaar in quarantaine zit wegens een positieve test als gevolg van het vrijgezellenfeest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:18 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan moet je geen vrijgezellenfeest organiseren. Genoeg andere virussen in de omloop. Of gaan ze daar ook allemaal op testen?
Ik ben geen voorstander van al dat getest maar in dit scenario vind ik het wel te verantwoorden.![]()
Ik betwijfel of dit de achterliggende motivatie is geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar daarvoor geldt geen quarantaine bij een positieve test. Het is wel zuur als de hele bruiloft gecanceld moet worden met wellicht ¤10k of meer schade omdat het bruidspaar in quarantaine zit wegens een positieve test als gevolg van het vrijgezellenfeest.
Ik ben geen voorstander van al dat getest maar in dit scenario vind ik het wel te verantwoorden.I'll give you something to do![]()
Kom op! geen klachten geen test.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar daarvoor geldt geen quarantaine bij een positieve test. Het is wel zuur als de hele bruiloft gecanceld moet worden met wellicht ¤10k of meer schade omdat het bruidspaar in quarantaine zit wegens een positieve test als gevolg van het vrijgezellenfeest.
Ik ben geen voorstander van al dat getest maar in dit scenario vind ik het wel te verantwoorden.![]()
Punt is dat tegen de tijd van die bruiloft (begin september) alle aanwezige gasten (zonder uitzondering) volledig gevaccineerd zijn. Je nog laten testen zonder klachten na een volledige vaccinatie staat in mijn ogen gelijk aan jezelf saboteren.Makkelijk eerste![]()
Naar mijn mening moeten al deze argumenten van tafel anno 1 september.quote:
Iedereen die wil is gevaccineerd klaar![]()
maar dat is nog een PCR test ook hè of kan je TvT doen door iets op te geven waar je niet heen gaat?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Punt is dat tegen de tijd van die bruiloft (begin september) alle aanwezige gasten (zonder uitzondering) volledig gevaccineerd zijn. Je nog laten testen zonder klachten na een volledige vaccinatie staat in mijn ogen gelijk aan jezelf saboteren.![]()
Op de radio lopen ze weer achter hoor: "Weer meer besmettingen gemeld!11!"
Mag je wel op het huwelijk komen zonder test?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Punt is dat tegen de tijd van die bruiloft (begin september) alle aanwezige gasten (zonder uitzondering) volledig gevaccineerd zijn. Je nog laten testen zonder klachten na een volledige vaccinatie staat in mijn ogen gelijk aan jezelf saboteren.![]()
Binnenkort mag je zelfs tijdens je huwelijksnacht niet meer komen zonder test.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mag je wel op het huwelijk komen zonder test?
![]()
![]()
Dat zou ik ook zeggen. Maandag gaan ze daar iets over beslissen geloof ik. Ik denk dat het waar is wat Serial zegt. Als we 1-9 niet stoppen, dan zitten we er aan tot de Pasen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Naar mijn mening moeten al deze argumenten van tafel anno 1 september.
Iedereen die wil is gevaccineerd klaar![]()
Dat was al zo. SOA-testen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Binnenkort mag je zelfs tijdens je huwelijksnacht niet meer komen zonder test.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
IIk denk dat het argument gaat zijn voor het niet loslaten van de maatregelen 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de herfst' en daarna 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de winter'.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Maandag gaan ze daar iets over beslissen geloof ik. Ik denk dat het waar is wat Serial zegt. Als we 1-9 niet stoppen, dan zitten we er aan tot de Pasen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
die hashtag prikspijt is wel een pareltje momenteel op twitter.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Gelukkig is de 'best man' in kwestie wel heel voorzichtig geweest.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
![]()
![]()
Voor het vrijgezellenfeest gaat het om een zelftest, dus ik denk dat ik het gewoon niet ga doen. Vind ik simpelweg te grote onzin. Het is meer een vertoning van de state of mind waar sommigen nog inzitten, alsof een virusbesmetting/uitbraak het ergste ooit zou zijn (waar veel mensen overigens niet tegen in durven te gaan, want je krijgt altijd een ‘maar long covid’ of ‘mijn zieke oma’ als argument terug). Terwijl juist die mindset nu zo schadelijk is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat is nog een PCR test ook hè of kan je TvT doen door iets op te geven waar je niet heen gaat?
In discussies met vrienden/familie ben ik er inmiddels fel in en zeg ik dat als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.Makkelijk eerste![]()
Dat, en beschermen van niet-gevaccineerden en derde prikken en blaat nog maar even door. Nou ben ik wel een type het glas is half leeg, maar echt, ik zie een hele nare herfst en winter voor me met veel ambtelijk micromanagement en de meest achterlijke regeltjes.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:36 schreef popje het volgende:
I
[..]
Ik denk dat het argument gaat zijn voor het niet loslaten van de maatregelen 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de herfst' en daarna 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de winter'.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Entertainment is niet toegestaan. Optredens en beeldschermen zijn niet toegestaan, en er mag geen harde muziek gedraaid worden.
Bron: Rijksoverheid.nl
Oftewel gezeligheid is verboden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Het jaar begon zo positief. De vaccins kwamen er aan! Duurde wat langer dan gehoopt, maar daarna zou alle ellende voorbij zijn. Keer op keer klonk het credo 'de vaccins zijn de oplossing'. Maar zelfs nu iedereen die dat wil 2x gevaccineerd is, gaan we niet terug naar normaal. Ben er - en velen met mij denk ik - helemaal klaar mee. Voelt als een Tantaluskwelling. Voorlopig vond ik zelfs 2020 een fijner jaar dan 2021. Misschien omdat ik toen nog de hoop had dat alles snel voorbij zou zijn.
Dus ja, ik ben er een voorstander van alles per 1 september open te gooien.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mag je wel op het huwelijk komen zonder test?Makkelijk eerste![]()
Ja mensen, de vaccinatiebereidheid is helaas toch nog te laag, we varen nog steeds in de mist en helaas klaart die nog niet op. Was je handen nog ff stukquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:36 schreef popje het volgende:
I
[..]
Ik denk dat het argument gaat zijn voor het niet loslaten van de maatregelen 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de herfst' en daarna 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de winter'.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Iets zegt me dat de vaccinatiebereidheid voor het derde vaccin nu nog wel iets lager zal zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja mensen, de vaccinatiebereidheid is helaas toch nog te laag, we varen nog steeds in de mist en helaas klaart die nog niet op. Was je handen nog ff stukOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Ik was vandaag ff in de Mediamarkt en moest wel lachen om al die pijlen die er nog steeds op de vloer geplakt waren, en het compleet negeren van alles en iedereen binnen van die pijlen, ook de medewerkers zelf.![]()
Ik hoop toch op wel meer vuurwerk uit de journalisten/media/politiek als we zo makkelijk doorgaan met de maatregelen.(Hoewel ik het niet verwacht overigens dat iemand er tegenin gaat).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja mensen, de vaccinatiebereidheid is helaas toch nog te laag, we varen nog steeds in de mist en helaas klaart die nog niet op. Was je handen nog ff stuk
Maar als we het zo makkelijk accepteren dan verdienen we ook niet beter.![]()
Maar dan trekken we toch lekker uw groene vinkjes in?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de vaccinatiebereidheid voor het derde vaccin nu nog wel iets lager zal zijn.
/BNWwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In mijn AH zijn ze inmiddels weggehaaldquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik was vandaag ff in de Mediamarkt en moest wel lachen om al die pijlen die er nog steeds op de vloer geplakt waren, en het compleet negeren van alles en iedereen binnen van die pijlen, ook de medewerkers zelf.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Lekkere gaslighting naar de ongevaccineerden zodat het OMT buiten schot blijft maar wel langer relevant kan blijven om tests en kutmaatregeltjes te verkopen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja mensen, de vaccinatiebereidheid is helaas toch nog te laag, we varen nog steeds in de mist en helaas klaart die nog niet op. Was je handen nog ff stuk
En ja, ik vind je ook een lul als je je niet laat vaccineren, maar op het moment wordt er enkel polarisatie gekweekt tussen viruswappies aan beide kanten en tussen vaxxers en niet-vaxxers. Terwijl het de simpelste oplossing gewoon is om te kappen met maatregelen èn testen zonder klachten als iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren. Zolang de ziekenhuizen het aankunnen.Makkelijk eerste![]()
Fel nog wel, 't is wat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor het vrijgezellenfeest gaat het om een zelftest, dus ik denk dat ik het gewoon niet ga doen. Vind ik simpelweg te grote onzin. Het is meer een vertoning van de state of mind waar sommigen nog inzitten, alsof een virusbesmetting/uitbraak het ergste ooit zou zijn (waar veel mensen overigens niet tegen in durven te gaan, want je krijgt altijd een ‘maar long covid’ of ‘mijn zieke oma’ als argument terug). Terwijl juist die mindset nu zo schadelijk is.
In discussies met vrienden/familie ben ik er inmiddels fel in en zeg ik dat als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.
Of je laat anderen gewoon in hun waarde, maar dat werkt doorgaans maar één kant op.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Bij ons op kantoor moet je de uitgang via de kantine nemen ipv de hoofdingang, maar die is al maanden gesloten (oftewel je kunt er geen eten kopen). Maar de pijlen zitten nog wel op de grond en het debiele is dat iedereen die nog volgt ook... waardoor je langs alle balies waar normaal eten op staat moet lopen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik was vandaag ff in de Mediamarkt en moest wel lachen om al die pijlen die er nog steeds op de vloer geplakt waren, en het compleet negeren van alles en iedereen binnen van die pijlen, ook de medewerkers zelf.
De mens is kennelijk heel volgzaam omdat hij bang is voor sociale afwijzing als je de regels niet opvolgt...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Snoeiharde klap in het gezicht van de looprouteambtenaren.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik was vandaag ff in de Mediamarkt en moest wel lachen om al die pijlen die er nog steeds op de vloer geplakt waren, en het compleet negeren van alles en iedereen binnen van die pijlen, ook de medewerkers zelf.I'll give you something to do![]()
Zoals het er nu, gezien de krampachtige wijze waarop men continu allerlei nieuwe hoepels verzint om het gepeupel door te laten springen, uitziet denk ik dat er geen enkele reden is om te hopen dat we in 2022 terugkeren naar "normaal".quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik durf momenteel niet eens meer te zeggen dat 2022 beter gaat worden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Fel nog wel, 't is wat.
Of je laat anderen gewoon in hun waarde, maar dat werkt doorgaans maar één kant op.
Wat een figuur ben je tochMakkelijk eerste![]()
I rest my case. Stoppen is voor vrijwel alle partijen het beste op de lange termijn. Zeker omdat het draagvlak steeds verder afbrokkeltquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Lekkere gaslighting naar de ongevaccineerden zodat het OMT buiten schot blijft maar wel langer relevant kan blijven om tests en kutmaatregeltjes te verkopen.
En ja, ik vind je ook een lul als je je niet laat vaccineren, maar op het moment wordt er enkel polarisatie gekweekt tussen viruswappies aan beide kanten en tussen vaxxers en niet-vaxxers. Terwijl het de simpelste oplossing gewoon is om te kappen met maatregelen èn testen zonder klachten als iedereen zich heeft kunnen laten vaccineren. Zolang de ziekenhuizen het aankunnen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wel nog van die leuke schermpjes bij de kassa, maar in de winkel zelf zag ik medewerkers zonder mondkapje gewoon weer schouder aan schouder staan met klanten, dus ja schiet mij maar lek waar het allemaal nog voor dient.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:48 schreef popje het volgende:
[..]
Bij ons op kantoor moet je de uitgang via de kantine nemen ipv de hoofdingang, maar die is al maanden gesloten (oftewel je kunt er geen eten kopen). Maar de pijlen zitten nog wel op de grond en het debiele is dat iedereen die nog volgt ook... waardoor je langs alle balies waar normaal eten op staat moet lopen.
De mens is kennelijk heel volgzaam omdat hij bang is voor sociale afwijzing als je de regels niet opvolgt...![]()
Niet miepen als je straks nergens meer wordt uitgenodigd he.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat een figuur ben je toch'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Heb je er last van?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel nog van die leuke schermpjes bij de kassa, maar in de winkel zelf zag ik medewerkers zonder mondkapje gewoon weer schouder aan schouder staan met klanten, dus ja schiet mij maar lek waar het allemaal nog voor dient.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je spreekt uit ervaring?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet miepen als je straks nergens meer wordt uitgenodigd he.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja van al dat krampachtige gedoe heb ik last ja. Dat is net als de uitspraken van Erno 'ja het is maar een kleine moeite om altijd en overal een mondkapje op te doen' of Za met haar 'Je elke dag zelftesten is toch niet zo erg'.quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Of je laat anderen gewoon in hun waarde, maar dat werkt doorgaans maar één kant op.Misschien handig je eigen advies te volgen en anderen in hun waarde te laten, voordat je zelf nergens meer wordt uitgenodigdquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet miepen als je straks nergens meer wordt uitgenodigd he.
Makkelijk eerste![]()
Vroeger was er na de huwelijksnacht een andere test nodig, dat waren nog hele andere tijden...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ik tref eigenlijk bar weinig mensen die hierin niet gelijkgestemd zijn dus deze discussies maak ik nooit mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor het vrijgezellenfeest gaat het om een zelftest, dus ik denk dat ik het gewoon niet ga doen. Vind ik simpelweg te grote onzin. Het is meer een vertoning van de state of mind waar sommigen nog inzitten, alsof een virusbesmetting/uitbraak het ergste ooit zou zijn (waar veel mensen overigens niet tegen in durven te gaan, want je krijgt altijd een ‘maar long covid’ of ‘mijn zieke oma’ als argument terug). Terwijl juist die mindset nu zo schadelijk is.
In discussies met vrienden/familie ben ik er inmiddels fel in en zeg ik dat als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.
Wel iemand laatst het vuur aan de schenen gelegd vanwege de meest waardeloze redenen ooit om van een vaccin af te zien. Alsnog op tijd gestopt want het moet ook weer niet ongezellig worden
I'll give you something to do![]()
Nou ja ik word IRL niet fel tegen vrienden/familie als ze ergens anders over denken. Sowieso heb ik het IRL eigenlijk zelden meer over corona. Gewoon normaal leven met elkaar en als iemand wil dat er een testje gedaan wordt voor het een of ander dan doe je dat toch gewoon? Beetje rekening houden met elkaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[..]
Misschien handig je eigen advies te volgen en anderen in hun waarde te laten, voordat je zelf nergens meer wordt uitgenodigd'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
ikels?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vroeger was er na de huwelijksnacht een andere test nodig, dat waren nog hele andere tijden...![]()
En wat was de reden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik tref eigenlijk bar weinig mensen die hierin niet gelijkgestemd zijn dus deze discussies maak ik nooit mee.
Wel iemand laatst het vuur aan de schenen gelegd vanwege de meest waardeloze redenen ooit om van een vaccin af te zien. Alsnog op tijd gestopt want het moet ook weer niet ongezellig wordenBefore I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Ja man ik mag helemaal nergens meer komenquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zag bij de supermarkt een bejaarde die voor de deur een mondkapje op deed, naar de balie liep, ongeveer tegen de medewerker aan ging staan, het mondkapje op de kin trok en begon met praten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Ik vraag het. Kunt ook gewoon antwoord geven in plaats van in een stuip te schieten.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik praat er altijd omheen (letterlijk dan). Anders verstaan we elkaar echt niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel nog van die leuke schermpjes bij de kassa, maar in de winkel zelf zag ik medewerkers zonder mondkapje gewoon weer schouder aan schouder staan met klanten, dus ja schiet mij maar lek waar het allemaal nog voor dient.I'll give you something to do![]()
Net terug uit Frankrijk en daar hanteren ze nog overal wel die mondkapjes eis in de binnenruimtes, geen enkel probleem als je in het ritme zitBefore I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Het standaard riedeltje: langetermijn gevolgen, moeder van mn overbuurvrouw werd niet lekker na de prik, vorige zomer gingen de cijfers ook omlaag, etc. Toen noemde ik dat sinds de vaccin de ratio opnames<->besmettingen compleet zoek is geraakt. Zat ie me wat glazig aan te kijken alsof ie me niet geloofde.quote:I'll give you something to do![]()
Maar als ik volledig gevaccineerd ben vind ik dit onnodig, en ik ben er niet zo van om door hoepels te springen die door anderen zonder goede reden zijn opgelegd. Dat kan je net zo goed respecteren van de andere kant, sterker zelfs, dat vind ik een stuk logischere manier van kijkenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja ik word IRL niet fel tegen vrienden/familie als ze ergens anders over denken. Sowieso heb ik het IRL eigenlijk zelden meer over corona. Gewoon normaal leven met elkaar en als iemand wil dat er een testje gedaan wordt voor het een of ander dan doe je dat toch gewoon? Beetje rekening houden met elkaar.
Makkelijk eerste![]()
Naja dan snap ik dat je er geen zin in had verder maar klinkt niet heel chokkendquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Het standaard riedeltje: langetermijn gevolgen, moeder van mn overbuurvrouw werd niet lekker na de prik, vorige zomer gingen de cijfers ook omlaag, etc. Toen noemde ik dat sinds de vaccin de ratio opnames<->besmettingen compleet zoek is geraakt. Zat ie me wat glazig aan te kijken alsof ie me niet geloofde.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
En vooral heel veel testen. Bij elk klein klachtje. Ook als je gevaccineerd bent. Gewoon voor de zekerheid.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En voor de portemonnee uiteraard.![]()
En dus ga je die mensen in felle bewoordingen vertellen dat wat jij denkt de enige waarheid is. Want 'als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.'quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar als ik volledig gevaccineerd ben vind ik dit onnodig, en ik ben er niet zo van om door hoepels te springen die door anderen zonder goede reden zijn opgelegd. Dat kan je net zo goed respecteren van de andere kant, sterker zelfs, dat vind ik een stuk logischere manier van kijken
Vol respect hoor.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Lijkt me heel verstandig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:36 schreef popje het volgende:
I
[..]
Ik denk dat het argument gaat zijn voor het niet loslaten van de maatregelen 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de herfst' en daarna 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de winter'.![]()
Er ging nog meer discussie aan vooraf maar vuur aan de schenen is lichtelijk gechargeerd inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:04 schreef pullup het volgende:
[..]
Naja dan snap ik dat je er geen zin in had verder maar klinkt niet heel chokkendI'll give you something to do![]()
Ja. Nee. Goed uit context gehaald makker.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus ga je die mensen in felle bewoordingen vertellen dat wat jij denkt de enige waarheid is. Want 'als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.'
Vol respect hoor.Makkelijk eerste![]()
while(True):quote:
decision='ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de: '+get_season()I'll give you something to do![]()
Laat maar ook trouwens.
Was weer gezellig!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ferds natte droom en vurige wens.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:41 schreef popje het volgende:
Entertainment is niet toegestaan. Optredens en beeldschermen zijn niet toegestaan, en er mag geen harde muziek gedraaid worden.
Bron: Rijksoverheid.nl
Oftewel gezeligheid is verboden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou ja als je twee korte citaten uit verschillende posts die geen betrekking op elkaar hebben naast elkaar zet en je post begint met een conclusie die totaal niet uit mijn woorden blijkt (met name het ‘enige waarheid’ gedeelte) ben je absoluut bezig met dingen uit context werken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik citeer je letterlijk. Je bent in discussies met vrienden/familie fel en dan volgen die twee zinnen. Wat is daar uit de context gehaald precies?
Makkelijk eerste![]()
Doei!!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Laat maar ook trouwens.
Was weer gezellig!
Makkelijk eerste![]()
Dat geeft ook niet maar wij hebben iets van 80 miljoen dosissen gekocht zul je zien dat die net als de sneltesten over de datum gaan. Dan kunnen ze beter nu al zeggen 40 miljoen moeten afgeleverd worden in een arm land bij voorkeur Noord Korea.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je discussiëren of dat ethisch helemaal in de haak is maar dat is gewoon hoe het werkt.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
Forum Opties Forumhop: Hop naar: