Vroeger was er na de huwelijksnacht een andere test nodig, dat waren nog hele andere tijden...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Binnenkort mag je zelfs tijdens je huwelijksnacht niet meer komen zonder test.
Ik tref eigenlijk bar weinig mensen die hierin niet gelijkgestemd zijn dus deze discussies maak ik nooit mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor het vrijgezellenfeest gaat het om een zelftest, dus ik denk dat ik het gewoon niet ga doen. Vind ik simpelweg te grote onzin. Het is meer een vertoning van de state of mind waar sommigen nog inzitten, alsof een virusbesmetting/uitbraak het ergste ooit zou zijn (waar veel mensen overigens niet tegen in durven te gaan, want je krijgt altijd een ‘maar long covid’ of ‘mijn zieke oma’ als argument terug). Terwijl juist die mindset nu zo schadelijk is.
In discussies met vrienden/familie ben ik er inmiddels fel in en zeg ik dat als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.
Nou ja ik word IRL niet fel tegen vrienden/familie als ze ergens anders over denken. Sowieso heb ik het IRL eigenlijk zelden meer over corona. Gewoon normaal leven met elkaar en als iemand wil dat er een testje gedaan wordt voor het een of ander dan doe je dat toch gewoon? Beetje rekening houden met elkaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[..]
Misschien handig je eigen advies te volgen en anderen in hun waarde te laten, voordat je zelf nergens meer wordt uitgenodigd
ikels?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vroeger was er na de huwelijksnacht een andere test nodig, dat waren nog hele andere tijden...
En wat was de reden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:55 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik tref eigenlijk bar weinig mensen die hierin niet gelijkgestemd zijn dus deze discussies maak ik nooit mee.
Wel iemand laatst het vuur aan de schenen gelegd vanwege de meest waardeloze redenen ooit om van een vaccin af te zien. Alsnog op tijd gestopt want het moet ook weer niet ongezellig worden
Ja man ik mag helemaal nergens meer komenquote:
Ik vraag het. Kunt ook gewoon antwoord geven in plaats van in een stuip te schieten.quote:
Ik praat er altijd omheen (letterlijk dan). Anders verstaan we elkaar echt niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel nog van die leuke schermpjes bij de kassa, maar in de winkel zelf zag ik medewerkers zonder mondkapje gewoon weer schouder aan schouder staan met klanten, dus ja schiet mij maar lek waar het allemaal nog voor dient.
Het standaard riedeltje: langetermijn gevolgen, moeder van mn overbuurvrouw werd niet lekker na de prik, vorige zomer gingen de cijfers ook omlaag, etc. Toen noemde ik dat sinds de vaccin de ratio opnames<->besmettingen compleet zoek is geraakt. Zat ie me wat glazig aan te kijken alsof ie me niet geloofde.quote:
Maar als ik volledig gevaccineerd ben vind ik dit onnodig, en ik ben er niet zo van om door hoepels te springen die door anderen zonder goede reden zijn opgelegd. Dat kan je net zo goed respecteren van de andere kant, sterker zelfs, dat vind ik een stuk logischere manier van kijkenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja ik word IRL niet fel tegen vrienden/familie als ze ergens anders over denken. Sowieso heb ik het IRL eigenlijk zelden meer over corona. Gewoon normaal leven met elkaar en als iemand wil dat er een testje gedaan wordt voor het een of ander dan doe je dat toch gewoon? Beetje rekening houden met elkaar.
Naja dan snap ik dat je er geen zin in had verder maar klinkt niet heel chokkendquote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Het standaard riedeltje: langetermijn gevolgen, moeder van mn overbuurvrouw werd niet lekker na de prik, vorige zomer gingen de cijfers ook omlaag, etc. Toen noemde ik dat sinds de vaccin de ratio opnames<->besmettingen compleet zoek is geraakt. Zat ie me wat glazig aan te kijken alsof ie me niet geloofde.
En vooral heel veel testen. Bij elk klein klachtje. Ook als je gevaccineerd bent. Gewoon voor de zekerheid.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja mensen, de vaccinatiebereidheid is helaas toch nog te laag, we varen nog steeds in de mist en helaas klaart die nog niet op. Was je handen nog ff stuk
En dus ga je die mensen in felle bewoordingen vertellen dat wat jij denkt de enige waarheid is. Want 'als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.'quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar als ik volledig gevaccineerd ben vind ik dit onnodig, en ik ben er niet zo van om door hoepels te springen die door anderen zonder goede reden zijn opgelegd. Dat kan je net zo goed respecteren van de andere kant, sterker zelfs, dat vind ik een stuk logischere manier van kijken
Lijkt me heel verstandig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:36 schreef popje het volgende:
I
[..]
Ik denk dat het argument gaat zijn voor het niet loslaten van de maatregelen 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de herfst' en daarna 'ja maar we moeten eerst kijken wat er gebeurt in de winter'.
Er ging nog meer discussie aan vooraf maar vuur aan de schenen is lichtelijk gechargeerd inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:04 schreef pullup het volgende:
[..]
Naja dan snap ik dat je er geen zin in had verder maar klinkt niet heel chokkend
Ja. Nee. Goed uit context gehaald makker.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus ga je die mensen in felle bewoordingen vertellen dat wat jij denkt de enige waarheid is. Want 'als ze nu nog niet de maatregelen willen loslaten, wanneer dan wel? Maar tegen sommigen is het die felheid gewoon niet waard.'
Vol respect hoor.
while(True):quote:
Ferds natte droom en vurige wens.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 16:41 schreef popje het volgende:
Entertainment is niet toegestaan. Optredens en beeldschermen zijn niet toegestaan, en er mag geen harde muziek gedraaid worden.
Bron: Rijksoverheid.nl
Oftewel gezeligheid is verboden.
Nou ja als je twee korte citaten uit verschillende posts die geen betrekking op elkaar hebben naast elkaar zet en je post begint met een conclusie die totaal niet uit mijn woorden blijkt (met name het ‘enige waarheid’ gedeelte) ben je absoluut bezig met dingen uit context werken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik citeer je letterlijk. Je bent in discussies met vrienden/familie fel en dan volgen die twee zinnen. Wat is daar uit de context gehaald precies?
Doei!!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 17:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Laat maar ook trouwens.
Was weer gezellig!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |