abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200755338

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_200755360
Hier weer verder.
pi_200755362
Vind de instroom toch weer vrij hoog vandaag.. had lager verwacht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:07:17 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200755368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:56 schreef Qarrad het volgende:

Ja verrek, dat woord is het: spontaniteit, het gebrek daaraan breekt me soms op nu.
Had het hier laatst met iemand over, zo van, dat ik vrienden en kennissen minder vaak zie dan vroeger. Terwijl opzich de restricties je niet meer echt tegenhouden.

Maar ik merk bij mezelf dat idd die spontaniteit, even tussendoor wat plannen weg is.
Daarbij ook het groepsafspreken (wat we vooral deden) is nu gewoon lastiger. Omdat het allemaal nog niet weg is en sommigen nog voorzichtig zijn etc. Dus doe je het maar gewoon niet (in sommige gevallen)

Het is toch wel lastig ergens nog. Of door de gewenning van het niet meer doen, dat het lastiger is om terug te krijgen.
pi_200755392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Is er ergens een breakdown per datum? Misschien is er een backlog en waren de cijfers van gisteren te laag, dat er een correctie is?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:10:12 #6
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200755421
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Had het hier laatst met iemand over, zo van, dat ik vrienden en kennissen minder vaak zie dan vroeger. Terwijl opzich de restricties je niet meer echt tegenhouden.

Maar ik merk bij mezelf dat idd die spontaniteit, even tussendoor wat plannen weg is.
Daarbij ook het groepsafspreken (wat we vooral deden) is nu gewoon lastiger. Omdat het allemaal nog niet weg is en sommigen nog voorzichtig zijn etc. Dus doe je het maar gewoon niet (in sommige gevallen)

Het is toch wel lastig ergens nog. Of door de gewenning van het niet meer doen, dat het lastiger is om terug te krijgen.
Ja vooral verjaardagen enzo, omdat er nog zoveel sociale onwennigheid is... ik weet van sommige vrienden dat die het gewoon maar niet vieren omdat ze geen 'gedoe' willen. Ik vind het erg dat je constant elke keer weer herinnerd wordt aan het feit dat mensen elkaar 'eng' zijn gaan vinden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:12:51 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200755466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Een dag is geen trend -O-
pi_200755500
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Een dag is geen trend -O-
Weet ik.. maar met name IC opnames toch weer 24.. gelijkwaardig met vorige week.
pi_200755508
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik was laatst op een bruiloft en moest echt zo wennen aan veel mensen bijeen en het geluid daarvan terwijl ik elke dag in de herrie sta, trok ik dit opeens heel slecht. Dus voel ook geen gemis om naar een concert ofzo te gaan terwijl ik dat altijd te gek vond.
Go hard or go home
pi_200755601
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:15 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik was laatst op een bruiloft en moest echt zo wennen aan veel mensen bijeen en het geluid daarvan terwijl ik elke dag in de herrie sta, trok ik dit opeens heel slecht. Dus voel ook geen gemis om naar een concert ofzo te gaan terwijl ik dat altijd te gek vond.
Ik ben langzaam begonnen met opbouwen, steeds ietsje meer. Niet in een keer een druk evenement, dat hielp mij wel. Maar dat opbouwen kwam eigenlijk ook doordat er steeds iets meer mocht.

[ Bericht 4% gewijzigd door _serial_ op 05-08-2021 14:25:03 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200755687
LOL een tijdje geleden was er een berichtje waar we hier om hebben gelachen. Het ging over het weer moeten wennen aan drukte. Dat je na een festival doodmoe zou zijn. Soms hebben ze dan toch bij het rechte einde.
pi_200755714
Ik was wel beetje te vroeg present, tot over een uur.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200755734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben langzaam begonnen met opbouwen, steeds ietsje meer. Niet in een keer een druk evenement, dat hielp mij wel.
Onlangs weer de eerste kringverjaardag gehad bij familie. Als ik hoopte dat iets niet zou terugkomen was dat wel :')

Nu ik weet dat zelfs de meest wanstaltige tradities terugkeren, ben ik ook definitief overtuigd dat er geen “nieuw normaal” of “great reset” gaande is.
pi_200755783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Onlangs weer de eerste kringverjaardag gehad bij familie. Als ik hoopte dat iets niet zou terugkomen was dat wel :')

Nu ik weet dat zelfs de meest wanstaltige tradities terugkeren, ben ik ook definitief overtuigd dat er geen “nieuw normaal” of “great reset” gaande is.
quote:
Maar dat veel van ‘het oude normaal’ terugkeert, daar zijn de kenners van overtuigd. ­Renes: “De behoefte aan contact is zo’n primair onderdeel van wie we zijn als mensen, dat is zó ingesleten, dat komt terug.”

De mens is een gewoontedier, zegt Van Lange. “Het is goed om ons te realiseren dat veel gewoontes, vooral omgangsvormen, zijn ingesleten vanaf onze vroege kinderjaren. We zullen snel kunnen overgaan op ons oude normaal. Maar sommige omgangsvormen van het nieuwe normaal zijn na ruim een jaar ook redelijk 'gewoon' geworden."
https://www.parool.nl/ams(...)in-de-stad~bf8a4b76/
pi_200755793
twitter

Nou. Die derde prik zal er ook wel gaan komen...
zie email 27 oktober
pi_200755840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Daar ben je wel zelf bij he! ;)
Ik vond het een goed idee om zelf een 'nieuw normaal' hier in te voeren! :Y
Weg met die kringverjaardagen! *O*
pi_200755842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou. Die derde prik zal er ook wel gaan komen...
Maar is dit wij van wc-eend, of is er ook een wetenschappelijke onderbouwing van de noodzaak?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:31:56 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200755860
"Derde prik Moderna noodzakelijk" aldus Moderna.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200755909
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar is dit wij van wc-eend, of is er ook een wetenschappelijke onderbouwing van de noodzaak?
Ongetwijfeld. Maar we weten allemaal hoe die dynamiek werkt.
zie email 27 oktober
pi_200755920
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:31 schreef MichaelScott het volgende:
Zou ik ook verkondigen als ik er veel mee zou verdienen.
pi_200755929
quote:
En toch gaan "we" er allemaal in mee. Over 6 maanden weer frusties hier die boos zijn op mensen die geen booster willen nemen.
pi_200755939
quote:
pi_200755976
quote:
13s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]

En toch gaan "we" er allemaal in mee. Over 6 maanden weer frusties hier die boos zijn op mensen die geen booster willen nemen.
Klopt. Of hugo met zijn tweets haal het nu en bescherm jezelf. Ze mogen die derde in hun reet stoppen. Het houdt op een gegeven moment op. 2 vind ik genoeg :)
pi_200756006
Straks moeten we nog een vaccinatie-exitstrategie gaan bedenken zeg :')
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 14:36:49 #25
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200756020
quote:
13s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Boos zijn op mensen is all we have left in 2021.

:'(
pi_200756033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Straks moeten we nog een vaccinatie-exitstrategie gaan bedenken zeg :')
Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
pi_200756086
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
Dit begint me ook een partij een dooddoener te worden zeg.. :') kan in het rijtje 'nog 2 weken volhouden'
pi_200756089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
Als we besluiten om met vaste intervallen de hele bevolking te gaan vaccineren (Oke even een long shot, er is inhoudelijk nog niks bekend), dan worden we dus volledig afhankelijk van big pharma, dat moeten we zien te voorkomen.

En nee, ik denk niet dat het een complot is.
pi_200756176
Als we daadwerkelijk structureel iedereen regelmatig moeten vaccineren, dan moet de EU Pfizer of Moderna opkopen en de productie in eigen hand nemen. Het mag nooit gebeuren dat de continuïteit van onze samenleving en economie in handen zijn van marktpartijen.
pi_200756178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als we besluiten om met vaste intervallen de hele bevolking te gaan vaccineren (Oke even een long shot, er is inhoudelijk nog niks bekend), dan worden we dus volledig afhankelijk van big pharma, dat moeten we zien te voorkomen.

En nee, ik denk niet dat het een complot is.
Inhoudelijk is er momenteel bekend dat er geen noodzaak voor lijkt te zijn.
pi_200756194
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we daadwerkelijk structureel iedereen regelmatig moeten vaccineren, dan moet de EU Pfizer of Moderna opkopen en de productie in eigen hand nemen. Het mag nooit gebeuren dat de continuïteit van onze samenleving en economie in handen zijn van marktpartijen.
Er zijn nog rond de 200 vaccins in ontwikkeling dus daar zie ik weinig bron van zorg.
pi_200756212
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zou ik ook verkondigen als ik er veel mee zou verdienen.
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.
pi_200756239
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:34 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Klopt. Of hugo met zijn tweets haal het nu en bescherm jezelf. Ze mogen die derde in hun reet stoppen. Het houdt op een gegeven moment op. 2 vind ik genoeg :)
Ben ik in principe met je eens. Maar ze weten prima dat de meeste mensen alsnog overstag gaan als dat betekent dat ze dan weer het nieuwste vinkje krijgen voor in hun paspoort. Twee prikken zijn dan niet meer genoeg om aan maatregelen te ontsnappen.
pi_200756252
Gaat goed met Moderna: https://www.iex.nl/Nieuws(...)st-dan-verwacht.aspx

Vorig jaar nog een verlies van 117 miljoen dollar, nu 2,78 miljard dollar nettowinst in het afgelopen kwartaal.
pi_200756253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.
Daarom begrijp ik de oproep van WHO ook wel (ook al hebben die ook wel eens een dubbele agenda) om even pas op de plaatst te maken met de 3e prik. Ook om vaccins beschikbaar te krijgen voor landen die nu buiten de vijver vissen en covax.
pi_200756262
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan want ik snap niet goed waar dit vandaan komt.
pi_200756266
In plaats van hier derde vaccinaties te slijten, kunnen ze beter dat mooie product van ze gaan uitrollen in Afrika ofzo.

O wacht. Pfizer en consorten zijn helemaal niet gebaat bij het einde van de pandemie.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:48:33 #38
12221 Tijn