Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Straks moeten we nog een vaccinatie-exitstrategie gaan bedenken zeg
Dit begint me ook een partij een dooddoener te worden zeg..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
Als we besluiten om met vaste intervallen de hele bevolking te gaan vaccineren (Oke even een long shot, er is inhoudelijk nog niks bekend), dan worden we dus volledig afhankelijk van big pharma, dat moeten we zien te voorkomen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja dit. Of dat we onderscheid maken tussen 2 vaccin people prikjes en 3. Het houdt gewoon niet op deze flauwekul zo.
Inhoudelijk is er momenteel bekend dat er geen noodzaak voor lijkt te zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als we besluiten om met vaste intervallen de hele bevolking te gaan vaccineren (Oke even een long shot, er is inhoudelijk nog niks bekend), dan worden we dus volledig afhankelijk van big pharma, dat moeten we zien te voorkomen.
En nee, ik denk niet dat het een complot is.
Er zijn nog rond de 200 vaccins in ontwikkeling dus daar zie ik weinig bron van zorg.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:43 schreef Spablauw214 het volgende:
Als we daadwerkelijk structureel iedereen regelmatig moeten vaccineren, dan moet de EU Pfizer of Moderna opkopen en de productie in eigen hand nemen. Het mag nooit gebeuren dat de continuïteit van onze samenleving en economie in handen zijn van marktpartijen.
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:33 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zou ik ook verkondigen als ik er veel mee zou verdienen.
Ben ik in principe met je eens. Maar ze weten prima dat de meeste mensen alsnog overstag gaan als dat betekent dat ze dan weer het nieuwste vinkje krijgen voor in hun paspoort. Twee prikken zijn dan niet meer genoeg om aan maatregelen te ontsnappen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:34 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Of hugo met zijn tweets haal het nu en bescherm jezelf. Ze mogen die derde in hun reet stoppen. Het houdt op een gegeven moment op. 2 vind ik genoeg
Daarom begrijp ik de oproep van WHO ook wel (ook al hebben die ook wel eens een dubbele agenda) om even pas op de plaatst te maken met de 3e prik. Ook om vaccins beschikbaar te krijgen voor landen die nu buiten de vijver vissen en covax.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.
Wie zegt dat dan want ik snap niet goed waar dit vandaan komt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, joh, geld speelt he-le-maal geen rol; ze hebben allemaal het beste met ons voor.
Dat is precies wat het WHO ook zegt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van hier derde vaccinaties te slijten, kunnen ze beter dat mooie product van ze gaan uitrollen in Afrika ofzo.
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies wat het WHO ook zegt.
En terecht.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is precies wat het WHO ook zegt.
Ze zijn in Afrika beschikbaar, de prijs is het probleem daar. Dus probeert men er zoveel mogelijk van te slijten in Westerse landen. Volgens mij is er overigens nooit iemand van uitgegaan dat ze dit uit filantropische overwegingen deden, een vaccin maken. Nou ja, maken. Pfizer heeft helemaal niks gemaakt, natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:47 schreef Spablauw214 het volgende:
In plaats van hier derde vaccinaties te slijten, kunnen ze beter dat mooie product van ze gaan uitrollen in Afrika ofzo.
O wacht. Pfizer en consorten zijn helemaal niet gebaat bij het einde van de pandemie.
Exact!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De afgelopen maanden heb ik regelmatig comments gezien (niet specifiek enkel FOK!) van mensen die oprecht denken dat er nooit alternatieve belangen mee spelen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie zegt dat dan want ik snap niet goed waar dit vandaan komt.
Mischien afhankelijk van de context. En wat alternatieve belangen zijn. Want geld verdienen is geen alternatief belang voor Pfizer of Moderna, natuurlijkquote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De afgelopen maanden heb ik regelmatig comments gezien (niet specifiek enkel FOK!) van mensen die oprecht denken dat er nooit alternatieve belangen mee spelen.
Ik had de indruk dat het spottend bedoeld was.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien afhankelijk van de context. En wat alternatieve belangen zijn. Want geld verdienen is geen alternatief belang voor Pfizer of Moderna, natuurlijk
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, maken. Pfizer heeft helemaal niks gemaakt, natuurlijk.
Daar waren we maanden geleden al achter dat de rijksten vooraan zouden staan.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
We kunnen er lang over lullen maar die pharmaboeren zijn commerciële bedrijven en die willen hun nering aan de hoogste bieder verkopen. Dus dan staat Afrika achteraan.
Dan kan je discussiëren of dat ethisch helemaal in de haak is maar dat is gewoon hoe het werkt.
Best verdrietig. Gelukkig hebben wij ook onszelf ermee. Instant karma.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:55 schreef Spablauw214 het volgende:
We kunnen er lang over lullen maar die pharmaboeren zijn commerciële bedrijven en die willen hun nering aan de hoogste bieder verkopen. Dus dan staat Afrika achteraan.
Dan kan je discussiëren of dat ethisch helemaal in de haak is maar dat is gewoon hoe het werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |