abonnement Unibet Coolblue
pi_200682551
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 1 augustus 2021 @ 20:41:33 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200682809
Ik las een vraag over opbouwen na een knieblessure.. Een knie is zo complex en je kunt zo veel soorten blessures hebben daaraan dat daar onmogelijk iets eenduidigs over te zeggen valt.

Persoonlijk is bij mij het opbouwen na een knieblessure een langdurig proces en een heel wankel evenwicht tussen pijnvrij lopen en te veel doen en dus opnieuw last krijgen en dus terugval. Naar een goede (sport)fysio is het beste advies. Die kan je blessure goed bepalen en bekijken wat voor belasting daar bij past.

In het wankele evenwicht bij mij was ik voor m'n vakantie op koers om weer eens 30min continue te lopen op standje slak. Toch halverwege een wandelminuutje gedaan omdat ik m'n knie niet vertrouwde :') In de vakantie nog wel klein loopje gedaan, komende week nieuwe poging voor de 30min. Ben ondertussen wel zo ver dat ik puur voor mezelf loop en elke meter als winst beschouw. Het doet me dus ook echt niets meer als ik 'nog steeds' aan het intervallen ben of supertraan loop. Al ken ik ondertussen wel ALLE trainings-mp3's uit m'n hoofd van Evt en Renate ;) (ik gebruik ze allemaal door elkaar, op de een of andere manier vind ik het wel fijn als er iemand tegen me aan lult, dat mis ik bij eigen muziek :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200684667
Goed bezig @E.T. ! Ik heb altijd bewondering voor mensen die verstandig met hun lichaam omspringen _O_
  zondag 1 augustus 2021 @ 22:50:52 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200685079
Ook maar gewoon door schade en schande wijs geworden ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200686579
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Wauw, dat is wel een aardig horloge inderdaad. Waar heb jij deze gekocht?
In de Garmin International Lincoln Road Retail Store (Miami, Florida).

@gup et @hats: hallo! :*
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_200718608
De organisatie van de Dam tot Dam staat nog niet echt te springen.

https://nieuws.nl/algemee(...)heel-lastig-verhaal/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:58:10 #7
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200769166
The Monarch of Marching!

SPOILER: Reddit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Treehut362 op 06-08-2021 10:36:50 ]
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  Forum Admin vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:12:08 #8
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200769478
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:57 schreef mosselmossel het volgende:
De organisatie van de Dam tot Dam staat nog niet echt te springen.

https://nieuws.nl/algemee(...)heel-lastig-verhaal/
Jammer maar begrijpelijk dat ze afwachten wat er 18 augustus gezegd gaat worden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:38:16 #9
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200770051
Op zaterdag 4 september organiseert Fortius ter ere van het 125-jarig jubileum een unieke hardloopwedstrijd over een exact gemeten parcours van 5 kilometer.
SPOILER: Flyer
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_200771351
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:18:42 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200778282
Werkgever biedt inschrijving marathon Eindhoven tegen gereduceerd tarief aan (15,- ). Hoppekee, toch nog die tiende marathon dit jaar. Nu mag ik geen weekendjes meer overslaan met mijn duurloopjes :o
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200778433
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
Werkgever biedt inschrijving marathon Eindhoven tegen gereduceerd tarief aan (15,- ). Hoppekee, toch nog die tiende marathon dit jaar. Nu mag ik geen weekendjes meer overslaan met mijn duurloopjes :o
Fijn! Wat leuk!

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?
Tenzij je twee maanden op vakantie was, zou ik gewoon lekker die 22 minuten pakken. En gaat het niet, dan wandel je toch een stukkie?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:33:52 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200778481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?
Ik ga exact hetzelfde doen tussen 9 en 21 september en heb dat eerder gedaan in 2017 middenin een marathonschema en in 2019 ook. Het kan! Wandelen/hiken is ook conditie opbouwen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200781809
Ik overweeg sterk om voor het eerst sinds tien maanden geleden begonnen met rennen om ook eens een wedstrijd te doen, eentje in m'n achtertuin: de Molenloop, langs de molens van Kinderdijk *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_200782218
Wat is dit voor een smartwatch?

instagram


Waarschijnlijk zelf wat tape erop geplakt. :')

Edit:
Wie heeft er aanvaring met de Nike Alphafly?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 06-08-2021 21:52:37 ]
pi_200786759
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:11 schreef Nober het volgende:
Wat is dit voor een smartwatch?

[ instagram ]

Waarschijnlijk zelf wat tape erop geplakt. :')

Edit:
Wie heeft er aanvaring met de Nike Alphafly?
Volgens mij dragen heel veel papendal atleten een ‘whoop’, dat meet je herstel. Zal dit ook zijn.

En de Alphafly nooit op gelopen, ik heb nog de allereerste versie vd 4%. Voor mijn najaarsmarathon wellicht nog een nieuwe Carbon schoen gaan kopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200789891
Wat is hardlopen toch fijn als het lekker gaat! *O*
Vandaag 16 km duurloop gedaan met drie keer een kilometer op een tempo tussen HM en M. Ging fantastisch. Nu de tempoblokken nog wat uitbouwen.

Ik hoef geen Carbon in m'n zolen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200791151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:14 schreef mosselmossel het volgende:
Wat is hardlopen toch fijn als het lekker gaat! *O*
Vandaag 16 km duurloop gedaan met drie keer een kilometer op een tempo tussen HM en M. Ging fantastisch. Nu de tempoblokken nog wat uitbouwen.

Ik hoef geen Carbon in m'n zolen.
Ik heb een paar met en zonder. Merk geen verschil. Ik koop schoenen op pasvorm en die met Carbon waren in de aanbieding en zaten lekker. Fijne schoenen wel. Maar ik ben denk ik te zwaar en niet snel genoeg voor duidelijk verschil (of ik loop niet genoeg op mijn Max).
Whatever...
pi_200795010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 20:38 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg sterk om voor het eerst sinds tien maanden geleden begonnen met rennen om ook eens een wedstrijd te doen, eentje in m'n achtertuin: de Molenloop, langs de molens van Kinderdijk *O*
Ingeschreven. 8-) Mijn lief ook subiet, dus we zullen zien wie het eerst de ander een duwtje van de trap geeft om onderlinge overwinning te bewerkstelligen >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_200799692
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:21:59 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200802116
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
Wij keken op groot scherm op dat Olympische festival in Scheveningen. Wat een climax! We staan ook juichend op het filmpje dat ze plaatsten op de socials :') De tranen liepen over mijn wangen, wat was het mooi! En toen nog de mannen bij de estafette. Topdag. Het blijft ook een mooie sport om te kijken ( :X ).
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 00:23:36 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200806239
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
En die 4x400m dan. Ik ben van nature behoorlijk introvert en letterlijk opstaan van de bank doe ik tijdens het kijken naar sport vrijwel nooit (zelfs niet als Nederland de WK-finale in het voetbal haalt, of een bizarre gouden medaille), maar in die laatste 100m gisteren kwam ik er achter dat ik ineens stond ipv zat :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 00:28:33 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200806291
En misschien wel interessant voor hier ook. Lonah Salpeter uit Israël zat gisteren op de olympische marathon lang in de kopgroep van uiteindelijk vier vrouwen, maar haakte na zo'n 30km af en stond een paar minuten later langs de kant. Uiteindelijk wel weer gaan lopen, gefinisht op positie 60+ op dik twintig minuten - ze kwam redelijk joggend over de finish, nadat ze af moest haken ging het er gewoon nog om de finish te halen. Ze gaf uiteindelijk aan kramp te hebben nadat haar menstruatie was begonnen, een onderwerp dat ze op een prima manier als een onderwerp van discussie aansnijdt.
https://www.facebook.com/LCSALPETER/posts/316169079984689
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:28:53 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200811279
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
En toen kwam Abdi Negiye er nog ff achteraan :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200812182
Zo, na al dat Olympische geweld voelde ik mezelf aardig traag daarnet. Lekker beetje fartlek gelopen en net voor een stortbui weer binnen.

De snelheid die abdi vannacht liep gemiddeld dat red ik niet eens een kilometer. Gewoonweg te ver anaeroob voor mij. Bizar.

Ieder zijn niveau zal ik maar zeggen 😂
Whatever...
pi_200817285
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.
pi_200817316
quote:
2s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En toen kwam Abdi Negiye er nog ff achteraan :)
Wat een koning. Onbeschrijfelijk mooie Spelen zijn het geweest. Hassan, Nageeye. Zo van die twee genoten. Ook van veel anderen hoor, maar deze twee het meest.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:35:00 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200817962
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:33 schreef xFriendx het volgende:
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.
Idd, gebeurt vaker. Hier heeft-ie mijn activiteit wel geüpload, maar kan hem niet bewerken en zie dat-ie niet gezien wordt in de challenges.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200818078
Er is hier woensdag een verticale km wedstrijd, 1000m stijgen over 5km.. doen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 19:03:59 #30
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200818327
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Er is hier woensdag een verticale km wedstrijd, 1000m stijgen over 5km.. doen?
Geen idee waar 'hier' is, maar doen! Zo vaak heb je een kans niet om dat als wedstrijd te doen, denk ik? *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200819327
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen idee waar 'hier' is, maar doen! Zo vaak heb je een kans niet om dat als wedstrijd te doen, denk ik? *O*
Op vakantie, tis bij Bourg d’Oisans of Alp d’huez geloof ik. Ik vraag me wel af hoe lang ik er mee bezig zal zijn en of het nog iets met hardlopen te maken heeft of meer wandelen 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200819343
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:33 schreef xFriendx het volgende:
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.
Wat is je pr nu en hoeveel verbeterd?
pi_200853879
Ben bezig om mijn looptechniek aan te passen naar een voor/middenvoetlanding maar wat gaat dat gepaard met veel spierpijn. Vooral mijn rechterkuit zit compleet op slot. Een jaar of tien terug heb ik mijn rechter enkel gebroken en sindsdien is dat been wat vatbaarder voor pijntjes. Alleen nu voel ik links niets, rechts zit op het toppunt. Misschien toch maar eens naar een sportarts oid. ;(
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200856429
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ben bezig om mijn looptechniek aan te passen naar een voor/middenvoetlanding maar wat gaat dat gepaard met veel spierpijn. Vooral mijn rechterkuit zit compleet op slot. Een jaar of tien terug heb ik mijn rechter enkel gebroken en sindsdien is dat been wat vatbaarder voor pijntjes. Alleen nu voel ik links niets, rechts zit op het toppunt. Misschien toch maar eens naar een sportarts oid. ;(
Je moet je afvragen waarom je je loopstijl zou willen aanpassen. Dat is niet altijd de oplossing en vaak is het het ook niet waard.
Als je het al doet, moet je er rekening mee houden dat het maanden duurt, misschien wel een jaar. En beginnen met echt heel kleine stukjes.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200857502
quote:
99s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 07:58 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je moet je afvragen waarom je je loopstijl zou willen aanpassen. Dat is niet altijd de oplossing en vaak is het het ook niet waard.
Als je het al doet, moet je er rekening mee houden dat het maanden duurt, misschien wel een jaar. En beginnen met echt heel kleine stukjes.
Waarom ik het wil aanpassen is dat als ik meer voorover land dat ik veel vrijer en lichter loop. Alleen gaat dat nu nog gepaard met veel spierpijn. Hopelijk trekt dat weg en verfijn ik de techniek nog ondertussen.

Kleine stukjes is wel een goede tip. ;)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200859959
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 09:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Waarom ik het wil aanpassen is dat als ik meer voorover land dat ik veel vrijer en lichter loop.
Dat denk je maar. In principe pak je, als je harder gaat rennen, automatisch de landing die het beste bij je past. Het lichaam is vernuftig in elkaar gezet namelijk. Ga maar eens sprinten, zul je zien dat je inderdaad ineens veel 'vrijer en lichter' loopt. je houdt het alleen minder lang vol. Voor/middenvoetlanding is niet de heilige graal.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200860362
quote:
99s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 12:17 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat denk je maar. In principe pak je, als je harder gaat rennen, automatisch de landing die het beste bij je past. Het lichaam is vernuftig in elkaar gezet namelijk. Ga maar eens sprinten, zul je zien dat je inderdaad ineens veel 'vrijer en lichter' loopt. je houdt het alleen minder lang vol. Voor/middenvoetlanding is niet de heilige graal.
Hier kan ik wel wat mee. Goed om ook eens de andere kant te belichten.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200864874
Nou, dat was de verticale km, of zelfs 1060 meter in 5,5 km. Gemiddeld 20%, maar er zaten 2 kleine stukjes naar beneden in dus het grootste deel was dik boven de 20%. Ik deed er maar liefst 1.09 uur over :'D Maar de winnaar had een nieuw parcourrecord gezet van 49 minuten en ik zag dat hij 30 minuten loopt op de vlakke 10km, dus dat is niet gek dat ik daar flink achter zit. Was wel een bizarre ervaring, het grootste deel kon je gewoon niet eens hardlopen maar moest je klauteren over het mtb downhill pad, vol met stenen, boomstronken etc. Ook nog een vos gezien!

Ik zag overigens dat de meeste vertical KM wedstrijden zelfs nog veel korter zijn, zo'n 2km a 40-60% :? Hoe dan?? Al zullen iets betere schoenen dan mijn afgesleten baanslippers ook wel helpen :P Was een zware maar leuke ervaring in ieder geval! En leuk om weer eens naar een echte finishvlag toe te lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200865964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Fargo het volgende:
Ook maar eens melden hier. Heb vroeger veel hardgelopen, maar was veel en veel te zwaar. Tot het moment dat ik na het sporten (rennen/voetbal) dagenlang moest herstellen van pijnlijke knieën en enkels. Dus besloten wat te doen aan het overgewicht en met 47 kilo minder gaat het hardlopen me gelukkig weer beter af.

Heb ook veel mensen om me heen die altijd renden, dus dat was wel een extra drijfveer. Wilde altijd met mijn beste vriend ooit een 10k uitlopen, al was dat vroeger geen optie. Hikte ik ook echt aan tegen die afstand. Nu hebben we ons samen ingeschreven voor de 10k Singelloop in Breda in oktober.

Nog altijd heb ik nooit 10k in één trainingssessie gelopen. Voorheen liep ik rondjes van 6,5 kilometer (48 minuten), de laatste weken getraind op 7,5 kilometer en afgelopen zondagochtend kwam ik uit op 8,5 kilometer in 52 minuten en 16 seconden.

Dus het doel is inmiddels duidelijk. Die 10k onder het uur lopen. Iets wat ik nooit voor mogelijk had geacht. Desondanks ben ik blij dat ik inmiddels niet meer bang ben voor de afstand, maar me meer kan focussen op de snelheid. Het plezier is ook weer terug, en dat is me heel veel meer waard. Wellicht komend weekend voor het eerst eens echt de 10k lopen. Eens kijken hoe het voelt.

Vriendin is ook blij. Al kan ik die nog niet bijhouden. Vaste halve marathon loopster en gaat dit jaar nog voor haar eerste marathon.
Drie maandjes (en een eerste officiële 5k run) verder en het gaat eigenlijk allemaal best prima. Hardlopen doe ik zo'n 2 keer per week, naast mijn wekelijkse trainingsavondje voetbal. Het meest trots ben ik op mijn eerste 10km trainingsloop. Had ik nooit voor mogelijk geacht en begin juli liep ik hem in 57 minuut 30. Sindsdien nog een handvol keer deze afstand gelopen, maar sneller dan 56 minuten rond kwam ik niet.

Omdat het toch goed voelde en ik na die 10k sessies toch mezelf iets meer wilde pushen afgelopen weekend uiteindelijk op 12k uitgekomen. Gemiddeld tempo ligt bij de meeste runs toch rond de 5.45 m/km. Probeer zelfs vaak wat langzamer te rennen (omdat ik dan denk dat ik het langer kan volhouden), maar blijkbaar is dit gewoon het tempo. Ook tijdens die 12k run niet echt grote verschillen qua tijden.

Doel voor dit jaar blijft nog steeds de Singelloop in Breda. Maar mocht ik deze progressie kunnen volhouden, en ik blijf het leuk vinden om mezelf uit te dagen, dan zit er misschien ooit nog wel eens een halve marathon in.

By the way, heel benieuwd naar de Singelloop op 3 oktober. Zie dat er voor mijn afstand al 2400+ inschrijvingen zijn. Zal me een redelijke drukte worden op de route. Vraag me af of dat invloed heeft op mijn tijd. Je trekt je misschien sneller op aan medelopers. Maar doe je dat aan een te snel iemand, dan breekt je dat later misschien op.
pi_200866167
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 18:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, dat was de verticale km, of zelfs 1060 meter in 5,5 km. Gemiddeld 20%, maar er zaten 2 kleine stukjes naar beneden in dus het grootste deel was dik boven de 20%. Ik deed er maar liefst 1.09 uur over :'D Maar de winnaar had een nieuw parcourrecord gezet van 49 minuten en ik zag dat hij 30 minuten loopt op de vlakke 10km, dus dat is niet gek dat ik daar flink achter zit. Was wel een bizarre ervaring, het grootste deel kon je gewoon niet eens hardlopen maar moest je klauteren over het mtb downhill pad, vol met stenen, boomstronken etc. Ook nog een vos gezien!

Ik zag overigens dat de meeste vertical KM wedstrijden zelfs nog veel korter zijn, zo'n 2km a 40-60% :? Hoe dan?? Al zullen iets betere schoenen dan mijn afgesleten baanslippers ook wel helpen :P Was een zware maar leuke ervaring in ieder geval! En leuk om weer eens naar een echte finishvlag toe te lopen.
Mafkezen. Wel leuk zoiets. Lijkt me ook weleens grappig.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:52 schreef Fargo het volgende:

[..]

Drie maandjes (en een eerste officiële 5k run) verder en het gaat eigenlijk allemaal best prima. Hardlopen doe ik zo'n 2 keer per week, naast mijn wekelijkse trainingsavondje voetbal. Het meest trots ben ik op mijn eerste 10km trainingsloop. Had ik nooit voor mogelijk geacht en begin juli liep ik hem in 57 minuut 30. Sindsdien nog een handvol keer deze afstand gelopen, maar sneller dan 56 minuten rond kwam ik niet.

Omdat het toch goed voelde en ik na die 10k sessies toch mezelf iets meer wilde pushen afgelopen weekend uiteindelijk op 12k uitgekomen. Gemiddeld tempo ligt bij de meeste runs toch rond de 5.45 m/km. Probeer zelfs vaak wat langzamer te rennen (omdat ik dan denk dat ik het langer kan volhouden), maar blijkbaar is dit gewoon het tempo. Ook tijdens die 12k run niet echt grote verschillen qua tijden.

Doel voor dit jaar blijft nog steeds de Singelloop in Breda. Maar mocht ik deze progressie kunnen volhouden, en ik blijf het leuk vinden om mezelf uit te dagen, dan zit er misschien ooit nog wel eens een halve marathon in.

By the way, heel benieuwd naar de Singelloop op 3 oktober. Zie dat er voor mijn afstand al 2400+ inschrijvingen zijn. Zal me een redelijke drukte worden op de route. Vraag me af of dat invloed heeft op mijn tijd. Je trekt je misschien sneller op aan medelopers. Maar doe je dat aan een te snel iemand, dan breekt je dat later misschien op.
Nee, je moet gewoon even (paar weken) wennen aan langzamer lopen. Dat voelt misschien in het begin een beetje gek, maar daarna is het eigenlijk alleen maar beter voor je. En geloof het of niet: van langzame duurlopen word je sneller. Lees dit anders: https://www.runnersworld.(...)lopen-sneller-maakt/

Singelloop in Breda is gezellig ja. An sich is Breda niet een heel snel parcours. Singels zijn soms smal, waardoor er veel in de weg lopen. Aan de andere kant, je kan je dan ook niet optrekken aan iemand die sneller is, haha.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200866587
@La_Tramposa wat een leuk idee voor zo'n wedstrijd, en knap gedaan!
@Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen *G*

Ik ben nu op 2/3 van m'n halvemarathonschema van 12 weken. Deze week heb ik de eerste loopjes waar ik toch wel een beetje van schrik.
Zaterdag moest ik een uur lopen op duurlooptempo, en daarna 10 minuten op 4:45 min/km en 5 minuten op 4:15. Die laatste 5 minuten zaten er echt niet meer in en werden 4:30 min/km. Er stonden wel eerder progressieve loopjes op de planning, maar dat was dan 10 minuten sneller na een halfuur duurloop, niet een uur.
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker. En ik vind 8x1200m plus 2x15 min warming-up/cooling-down lopen ook best wel ver voor een doordeweeks loopje :') -- al helemaal omdat voor komende zaterdag 2 uur lopen op de planning staat.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?
pi_200866650
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa wat een leuk idee voor zo'n wedstrijd, en knap gedaan!
@:Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen *G*

Ik ben nu op 2/3 van m'n halvemarathonschema van 12 weken. Deze week heb ik de eerste loopjes waar ik toch wel een beetje van schrik.
Zaterdag moest ik een uur lopen op duurlooptempo, en daarna 10 minuten op 4:45 min/km en 5 minuten op 4:15. Die laatste 5 minuten zaten er echt niet meer in en werden 4:30 min/km. Er stonden wel eerder progressieve loopjes op de planning, maar dat was dan 10 minuten sneller na een halfuur duurloop, niet een uur.
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?
Dank Tele6... Mag ik trouwens vragen wat jouw duurlooptempo is?

Poeh, ik zou 4.45 en 4.15 niet halen, vrees ik. Zeker niet na toch ruim 10km hardlopen.

Verder moet ik ook echt wat gaan doen met intervaltraining. Doe ik eigenlijk nog helemaal niks mee.
pi_200866732
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:32 schreef Fargo het volgende:

[..]

Dank Tele6... Mag ik trouwens vragen wat jouw duurlooptempo is?

Poeh, ik zou 4.45 en 4.15 niet halen, vrees ik. Zeker niet na toch ruim 10km hardlopen.

Verder moet ik ook echt wat gaan doen met intervaltraining. Doe ik eigenlijk nog helemaal niks mee.
Mijn duurlooptempo is ergens tussen 5:45 en 6:15 min/km. Vaak nogal afhankelijk van de hoeveelheid tegenwind :P

Intervaltraining kan echt heel leuk zijn! En voor jou waarschijnlijk ook waardevol met het voetballen. Lijkt me dat je dan ook vaak aan het afwisselen bent tussen rustiger en harder rennen.
pi_200869198
Ik denk trouwens dat als ik een jaartje hier in de Alpen zou vertoeven ik de marathon in 2.45 zou kunnen lopen :D Wat een fantastische sportomgeving!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200873169
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa wat een leuk idee voor zo'n wedstrijd, en knap gedaan!
@:Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen *G*

Ik ben nu op 2/3 van m'n halvemarathonschema van 12 weken. Deze week heb ik de eerste loopjes waar ik toch wel een beetje van schrik.
Zaterdag moest ik een uur lopen op duurlooptempo, en daarna 10 minuten op 4:45 min/km en 5 minuten op 4:15. Die laatste 5 minuten zaten er echt niet meer in en werden 4:30 min/km. Er stonden wel eerder progressieve loopjes op de planning, maar dat was dan 10 minuten sneller na een halfuur duurloop, niet een uur.
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker. En ik vind 8x1200m plus 2x15 min warming-up/cooling-down lopen ook best wel ver voor een doordeweeks loopje :') -- al helemaal omdat voor komende zaterdag 2 uur lopen op de planning staat.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?
Pittige tempo’s. Ik vind 4:15 best snel, zeker zo aan het einde. Goed kapotgaan dus.
Whatever...
pi_200873514
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa wat een leuk idee voor zo'n wedstrijd, en knap gedaan!
@:Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen *G*

Ik ben nu op 2/3 van m'n halvemarathonschema van 12 weken. Deze week heb ik de eerste loopjes waar ik toch wel een beetje van schrik.
Zaterdag moest ik een uur lopen op duurlooptempo, en daarna 10 minuten op 4:45 min/km en 5 minuten op 4:15. Die laatste 5 minuten zaten er echt niet meer in en werden 4:30 min/km. Er stonden wel eerder progressieve loopjes op de planning, maar dat was dan 10 minuten sneller na een halfuur duurloop, niet een uur.
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker. En ik vind 8x1200m plus 2x15 min warming-up/cooling-down lopen ook best wel ver voor een doordeweeks loopje :') -- al helemaal omdat voor komende zaterdag 2 uur lopen op de planning staat.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?
Ik heb het idee dat je niet een schema voor beginners hebt, maar voor gevorderden? De verschillen in tempo's zijn daarnaast ook echt groot, volgens mij. Je loopt wel 2 minuten/kilomter sneller dan je duurlooptempo (6.15) op sommige momenten.
En intervallen zou je moeten lopen op een tempo dat je blijft volhouden.
Het schema ziet er in mijn ogen een beetje gek uit, maar ik ben geen expert op dat vlak. Waar heb je je schema vandaan?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200873605
quote:
99s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:40 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je niet een schema voor beginners hebt, maar voor gevorderden? De verschillen in tempo's zijn daarnaast ook echt groot, volgens mij. Je loopt wel 2 minuten/kilomter sneller dan je duurlooptempo (6.15) op sommige momenten.
En intervallen zou je moeten lopen op een tempo dat je blijft volhouden.
Het schema ziet er in mijn ogen een beetje gek uit, maar ik ben geen expert op dat vlak. Waar heb je je schema vandaan?
Ik volg een schema van Garmin Coach. Het zou dus moeten passen bij mijn conditie en zich aan moeten passen aan mijn prestaties.

Je kon kiezen tussen een schema voor opbouwen naar een afstand (in dit geval dus de halve marathon) of voor het verbeteren van je tijd. Aangezien ik al een paar maanden daarvoor opgebouwd was naar de HM en sindsdien zo'n 35-40 km in de week was blijven lopen, dacht ik dat het wel redelijk was om dus voor een tijdsdoel te gaan. Je mocht zelf een tijdsdoel invullen en ik heb 5:00 min/km gekozen voor de HM. Na 7 weken kreeg ik een melding dat ik beter presteerde dan ze verwachtten en dat ze me aanraadden om m'n tijdsdoel aan te scherpen, dus nu heb ik 4:45 ingesteld.

De intervallen gingen goed! Ik ben maar gewoon begonnen om te zien waar het schip zou stranden en het viel eigenlijk enorm mee.

Ik heb gelopen:
3:56 min/km
4:09
4:11
4:09
4:12
4:14
4:15
4:19
dus alleen de laatste langzamer dan die 4:15 en nog steeds binnen de marge van 4:07-4:20 die het horloge had gesteld (al moppert hij wel als je exact 4:20 loopt).

Mijn duurlopen doe ik meestal op 5:45-6:00 ongeveer. De 6:15 is m'n tegenwind-en-hagel-tempo :')
pi_200873838
Mooi dat het zo goed ging!
Anderhalve minuut tussen intervallen en duurlooptempo is inderdaad wel te doen. En intervallen een half minuutje sneller dan je HM-tempo kan, al vind ik dat persoonlijk wat rap. Maar ik ben ook echt wel een voorstander van langzamer lopen. En nu vind ik het allemaal wel beter te snappen.

Ben benieuwd hoe Garmin Coach het doet uiteindelijk voor je. Leuk!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200874019
quote:
99s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 11:04 schreef mosselmossel het volgende:
Mooi dat het zo goed ging!
Anderhalve minuut tussen intervallen en duurlooptempo is inderdaad wel te doen. En intervallen een half minuutje sneller dan je HM-tempo kan, al vind ik dat persoonlijk wat rap. Maar ik ben ook echt wel een voorstander van langzamer lopen. En nu vind ik het allemaal wel beter te snappen.

Ben benieuwd hoe Garmin Coach het doet uiteindelijk voor je. Leuk!
Tot nog toe vind ik Garmin Coach in ieder geval erg leuk om te doen. Ik ben iedere week weer benieuwd wat hij me gaat voorschotelen en de variatie aan loopjes valt helemaal niet tegen. Ook tof dat hij iedere training "goed gedaan" tegen me zegt als ik de training voltooi :7

Hoe het uiteindelijk bij een wedstrijd zal gaan, zal afhangen van a) of ik ergens tussen eind september en half oktober een wedstrijd kan vinden die doorgaat en die te doen is met OV; b) of ik in die tijd nog puf over heb tussen de survivalruns door, want die beginnen dan ook nog (ik heb er nu een staan voor 26-9 en een 3-10) en c) hoeveel anders het zal voelen om überhaupt een wedstrijd te lopen, want de enige wedstrijden die ik ooit heb gelopen waren 5 km fun runs :')
pi_200874762
quote:
99s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 10:40 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je niet een schema voor beginners hebt, maar voor gevorderden? De verschillen in tempo's zijn daarnaast ook echt groot, volgens mij. Je loopt wel 2 minuten/kilomter sneller dan je duurlooptempo (6.15) op sommige momenten.
En intervallen zou je moeten lopen op een tempo dat je blijft volhouden.
Het schema ziet er in mijn ogen een beetje gek uit, maar ik ben geen expert op dat vlak. Waar heb je je schema vandaan?
2 minuten tussen interval en duurlooptempo is helemaal niet zo raar, ik loop mijn rustige loopjes ook gerust 2 minuten per km langzamer dan mijn 5km tempo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200875092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 12:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

2 minuten tussen interval en duurlooptempo is helemaal niet zo raar, ik loop mijn rustige loopjes ook gerust 2 minuten per km langzamer dan mijn 5km tempo.
Nu je dat zo zegt, loop ik mijn duurlopen inderdaad ook bijna twee minuten langzamer dan mijn 5km-tempo. Ik vergeleek het meer met HM-tempo. Maar je hebt wel gelijk. Goedbeschuowd is het dan een minuutje langzamer dan HM-tempo en dat is helemaal zo gek nog niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200903877
Vallen de najaarsmarathons onder evenementen en mogen ze niet?
Of onder sport en mag het wel?

Ik heb geen idee.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200904209
Zijn in principe allemaal na 19 sept toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200909252
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 08:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn in principe allemaal na 19 sept toch?
Ik geloof niet in die datums. Ik geloof ik keiharde cijfers. Ik kijk dus naar hoe het nu is. En ik weet niet of het nu (en mogelijk dus straks als 19 september toch niet gebeurt) wel mag.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200933903
Onmogelijk om te zeggen nu nog denk ik. Het zou wel heel zuur zijn dat er nu wel wekelijks allemaal mensen in een voetbalstadion en op het plein na afloop bier mogen drinken maar dat we straks geen hardloopwedstrijd mogen lopen waar je bij uitzondering van het startvak meestal ruim voldoende afstand hebt.
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:42:31 #56
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200935244
Ik hoop ook dat het allemaal door kan gaan. Ik heb me ingeschreven voor de 10k tijdens de marathon van Amersfoort op 17 oktober.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:45:43 #57
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200935282
Net een mailtje ontvangen dat de Halve van Haarlem niet doorgaat dit jaar. Zou anders 26 september zijn :'(
  maandag 16 augustus 2021 @ 13:24:50 #58
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200935812
De Singelloop in Breda op 3 oktober is ook afgelast.

https://www.bredavandaag.(...)e-singelloop-in-2021
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_200938330
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 07:33 schreef mosselmossel het volgende:
Vallen de najaarsmarathons onder evenementen en mogen ze niet?
Of onder sport en mag het wel?

Ik heb geen idee.
Evenementen denk ik. Ook vergunningsplichtig etc.
Whatever...
pi_200938348
Afgelopen week weer wat meer kilometers gemaakt. 43 om precies te zijn, inclusief een 19km loop door de duinen met heel wat hoogtemeters en zand. Ondanks dat ik wat minder heb gelopen afgelopen tijd ging het prima. Nog geen conditie ingeleverd.
Whatever...
pi_200938454
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:24 schreef Starflyer het volgende:
De Singelloop in Breda op 3 oktober is ook afgelast.

https://www.bredavandaag.(...)e-singelloop-in-2021
Kreeg een mail hierover inderdaad. Behoorlijk balen.
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:33:32 #62
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200938456
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Onmogelijk om te zeggen nu nog denk ik. Het zou wel heel zuur zijn dat er nu wel wekelijks allemaal mensen in een voetbalstadion en op het plein na afloop bier mogen drinken maar dat we straks geen hardloopwedstrijd mogen lopen waar je bij uitzondering van het startvak meestal ruim voldoende afstand hebt.
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.
Ik ook. Echter is vandaag de Singelloop Breda gecanceld. We gaan het zien.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200938562
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.

Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:55:15 #64
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200938719
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.

Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?
https://bredasesingelloop(...)qQ24AyZ-epErGhDABopc
quote:
Tijdens de persconferentie werd door demissionair premier Rutte aangegeven dat de 1,5 meter maatregel mogelijk per 20 september komt te vervallen. Zekerheid hierover zal echter pas gegeven worden per 13 september aanstaande. Mocht de 1,5 meter maatregel al wegvallen dan is er sprake van toegangscontrole en een maximum van 750 deelnemers en bezoekers. “Voor het grootste eendaagse evenement van Breda, met circa 20.000 deelnemers en 85.000 supporters, familieleden, fans en overige bezoekers, zijn dit allemaal onmogelijke voorwaarden.” stelt voorzitter Willem Butz van de stichting.

“We zijn al maanden druk doende met de voorbereidingen. Naar aanleiding van de persconferentie van demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge hebben wij helaas de conclusie moeten trekken dat de kans op een ‘normale Singelloop’ nihil is. Door de editie 2021 nu af te zeggen betekent dat we onze verplichtingen jegens leveranciers kosteloos kunnen annuleren en ook jagen we onze sponsoren niet op extra kosten”. aldus Butz”
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200938825
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200938856
Wie kan mij uitleggen waarom loopevenementen (in de buitenlucht) niet doorgaan ....
..... terwijl......

https://www.facebook.com/jente.hummel/videos/418944362881486
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:09:41 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200938977
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?
Dat ging in Helmond ook prima en daar waren de starts van alle afstanden ook gescheiden, maar misschien is dat bij een evenement met 85.000 deelnemers een enorme uitdaging. Ik moet ook zeggen dat ik niet eens had nagedacht over het publiek bij al die evenementen, wat zo'n loopje toch beter te doen en gezelliger maakt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200939031
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat ging in Helmond ook prima en daar waren de starts van alle afstanden ook gescheiden, maar misschien is dat bij een evenement met 85.000 deelnemers een enorme uitdaging. Ik moet ook zeggen dat ik niet eens had nagedacht over het publiek bij al die evenementen, wat zo'n loopje toch beter te doen en gezelliger maakt.
Ja, maar nu doen we net alsof er alleen bij een hardloopwedstrijd mensen in de stad zijn en niet op een willekeurige zaterdag in de koopgoot. Je kan mensen adviseren om op een rustige plek te gaan aanmoedigen toch..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:27:20 #69
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200939235
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.

Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?
Uit de mail:
quote:
Beste Teva Halve van Haarlem fans,

Met pijn in ons hart hebben wij het besluit moeten nemen om de Teva Halve van Haarlem Run gepland op zondag 26 september te annuleren.

De nieuwe en verlengde landelijke corona maatregelen van vrijdag 13 augustus, bevatten voor ons als organisator te veel onzekerheden en daarmee risico's. Wij zijn sterk afhankelijk van de eventuele en zeer voorwaardelijke versoepelingen die mogelijk na 20 september van toepassing zullen zijn.

De Teva Halve van Haarlem die wij willen organiseren, moet er eentje zijn waar wij trots op kunnen zijn. Waar deelnemers en toeschouwers van kunnen genieten, waar we weer met z'n allen een hardloopfeestje kunnen vieren op de Haarlemse Grote Markt en de prachtige parcoursen. Hierin zien wij op dit moment te veel beperkingen en noodzakelijke concessies. De Teva Halve van Haarlem Run zal dus pas weer in 2022 georganiseerd worden.
pi_200939559
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat is je pr nu en hoeveel verbeterd?
Late reactie, excuus, maar met 11 seconden verbeterd. Van 21:22 naar 21:11.

Was het niet van plan, maar de 1km ging wel heel lekker, 2e ook lekker tempo er in, dus toen maar meteen de knop om en er voor gaan.
pi_200947258
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Onmogelijk om te zeggen nu nog denk ik. Het zou wel heel zuur zijn dat er nu wel wekelijks allemaal mensen in een voetbalstadion en op het plein na afloop bier mogen drinken maar dat we straks geen hardloopwedstrijd mogen lopen waar je bij uitzondering van het startvak meestal ruim voldoende afstand hebt.
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.
Ik zie dat iedereen dat laatste doet. Ik ook. Gelukkig is er hoop. Maar ik ben bang dat het weer allemaal niet voor de evenementen van dit jaar zal zijn, maar pas volgend jaar :(
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200952064
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200961125
quote:
Die update, die overigens bij alle loopjes van die organisatie staat, zegt ook precies niks.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 07:44:19 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_200961174
Omdat ze ook precies niks weten / kunnen toezeggen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_200962616
Goudse Singelloop staat nog op doorgaan. Het is zelfs nog mogelijk om in te schrijven. Opmerkelijk, want ze zijn altijd binnen een paar uur uitverkocht.
pi_200962734
https://www.marathoneindhoven.nl/nieuws/

Voor Eindhoven een vergelijkbaar nietszeggend bericht.
pi_200963022
Ja, maar verwacht je nu ook niet te veel van de organisaties? Ze weten het gewoon allemaal niet. Niemand weet hoe het er tegen die tijd voor staat.
pi_200963474
Het stomme is dat de regering niet duidelijk heeft gemaakt of hardloopwedstrijden als 'evenementen' worden gezien.
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:12 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_200964057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 10:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Goudse Singelloop staat nog op doorgaan. Het is zelfs nog mogelijk om in te schrijven. Opmerkelijk, want ze zijn altijd binnen een paar uur uitverkocht.
Ik denk dat heel veel deelnemers het nu gewoon ook niet gokken. Ik niet in ieder geval, ik schrijf me nergens voor in. Heeft toch geen zin...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_200964324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Het stomme is dat de regering niet duidelijk heeft gemaakt of hardloopwedstrijden als 'evenementen' worden gezien.
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.
Wat hier eerder is gezegd. Ik denk dat het evenementen zijn, want vergunningsplichtig. Denk dat alleen kleine wedstrijdjes zonder vergunningsplicht mogen.

En het is allemaal stom.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200965863
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.
Ik vermoed dat OMT's alleen kijken naar wat medisch noodzakelijk is. Uiteindelijk bepaald de politiek het beleid kijkende naar sociaal/economische redenen. Je moet niet met het OMT praten maar met Rutte en co.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_200967187
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik vermoed dat OMT's alleen kijken naar wat medisch noodzakelijk is. Uiteindelijk bepaald de politiek het beleid kijkende naar sociaal/economische redenen. Je moet niet met het OMT praten maar met Rutte en co.
Ja oke nou ze zullen vast wel weten bij wie ze moeten zijn :P
Leiden Marathon stuurt gewoon Mark zelf een brief:

https://marathon.nl/leiden-marathon-stuurt-brief-aan-mark-rutte/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:18:52 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200967679
Er is toch ook geen touw aan vast te knopen? Rutte roept iets over een aspect van een tak van sport en alle randvoorwaarden moet je zelf maar ontdekken. Zo wacht ik op m'n werk nog op verdere berichten van het ministerie om te bepalen of een training aan studenten onder onderwijs mag vallen of een 'onderwijsgerelateerd evenement' is en dus1,5 mtr noodzakelijk is.

Ik snap dus ook wel dat veel organisatoren afhaken. Zelfs als je diverse scenario's hebt klaarliggen voor je evenement, blijkt dat er toch weer iets op het laatste moment anders moet.

Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopen *O* Binnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4 :') Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200967959
Nou hop. Dam tot Dam afgelast.

https://www.damloop.nl/

quote:
6s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef E.T. het volgende:
Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopen *O* Binnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4 :') Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
w000t *G* *G*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:57:27 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200968166
quote:
6s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef E.T. het volgende:
Er is toch ook geen touw aan vast te knopen? Rutte roept iets over een aspect van een tak van sport en alle randvoorwaarden moet je zelf maar ontdekken. Zo wacht ik op m'n werk nog op verdere berichten van het ministerie om te bepalen of een training aan studenten onder onderwijs mag vallen of een 'onderwijsgerelateerd evenement' is en dus1,5 mtr noodzakelijk is.

Ik snap dus ook wel dat veel organisatoren afhaken. Zelfs als je diverse scenario's hebt klaarliggen voor je evenement, blijkt dat er toch weer iets op het laatste moment anders moet.

Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopen *O* Binnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4 :') Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200971045
Afgelopen maand.

Telkens 6km
34:10 (18/8 - 5:41)
34:59 (14/8 - 5:49)
35:31 (30/7 - 5:55)
35:36 (25/7 - 5:56)
35:55 (5/8 - 5:58)
36:12 (19/7 - 6:02)

Gel-Nimbus 23

@SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?
pi_200971104
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?
Publiek is een grotere uitdaging. Los van dat je ook niet op 1,5 m van je voorganger wilt lopen. En dat een evenement als de Singelloop een start en finishvak op 1,5 m vrijwel niet te doen is tenzij je kleine aantallen per keer laat starten. Wat organisatorisch een hele klus is.
pi_200971469
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:42 schreef mosselmossel het volgende:
Nou hop. Dam tot Dam afgelast.

https://www.damloop.nl/
[..]
w000t *G* *G*
Dat evenement is toch veel te massaal om nu fatsoenlijk te kunnen organiseren?
pi_200972733
Ik vind niks te massaal. Hop, gewoon gaan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200973325
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:31 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind niks te massaal. Hop, gewoon gaan.
Met 45000 deelnemers kan je toch onmogelijk een beetje fatsoenlijke afstand houden ineen startvak.
pi_200973966
quote:
2s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.
Volgens mij zijn ze nu bij de Kinvara 12.

De Kinvara 4 was wel echt de laatste Kinvara die echt wat minimalistischer was. De 5 kreeg alweer veel meer padding en demping en “comfort”.

Voor mij is er (na ook ooit heel veel op Kinvara’s te hebben gelopen) ook een einde gekomen aan dat mijn toch wel langdurige relatie met de Adidas Adizero Boston. Gelukkig hebben ze de non-pro Adios zo veranderd dat die doorgaat als prima vervanging.
pi_200976763
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Met 45000 deelnemers kan je toch onmogelijk een beetje fatsoenlijke afstand houden ineen startvak.
Ze hoeven toch niet allemaal tegelijk te starten.. je kan ook 6 uur lang elke 2 minuten een groepje van 200 laten starten, dtd duurt altijd de hele dag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:53:38 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200976805
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:09 schreef Nober het volgende:
Afgelopen maand.

Telkens 6km
34:10 (18/8 - 5:41)
34:59 (14/8 - 5:49)
35:31 (30/7 - 5:55)
35:36 (25/7 - 5:56)
35:55 (5/8 - 5:58)
36:12 (19/7 - 6:02)

Gel-Nimbus 23

@:SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?
Ik meet nooit in jaren, eerder in kilometers?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 19 augustus 2021 @ 09:46:17 #94
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200977753
quote:
2s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.
Ondertussen zitten ze op Kinvara 12 ;) Eerst maar eens uitproberen in de winkel dus :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200978846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ze hoeven toch niet allemaal tegelijk te starten.. je kan ook 6 uur lang elke 2 minuten een groepje van 200 laten starten, dtd duurt altijd de hele dag.
Dat is denk ik ook het probleem niet bij de DtD.
Ik denk dat het meer zit in de toestroom van deelnemers, drukte in treinen, centraal station, direct na de finish in Zaandam en de toeschouwers.

Denk dat vooral ook om die laatste reden, toeschouwers, de Rotterdam marathon voor dit jaar wel kunnen schrappen. Zelf sta ik ingeschreven voor Amsterdam, maar ik heb eigenlijk maar weinig motivatie om nog actief het marathonprogramma te volgen. Dan maar wat mooie trails lopen dit najaar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_200979333
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:14 schreef alpeko het volgende:

[..]
Publiek is een grotere uitdaging. Los van dat je ook niet op 1,5 m van je voorganger wilt lopen. En dat een evenement als de Singelloop een start en finishvak op 1,5 m vrijwel niet te doen is tenzij je kleine aantallen per keer laat starten. Wat organisatorisch een hele klus is.
Tja ik snap dat sommige organisaties het niet aandurven, maar ook de kleine wedstrijden worden nu niet georganiseerd. En zoals ik eerder zei, wijzen naar het publiek is net doen alsof er nu op een gemiddelde zaterdag niet duizenden mensen door zo'n winkelstraat lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200979430
Vanochtend braaf m'n intervallen gelopen op een random stuk betonnen fietspad in the middle of nowhere in Drenthe. Naaktslakken en regen, je moet er wat voor overhebben :X
Ik had een veel mooier idee bij hardlopen tijdens m'n vakantie :')
pi_200980622
quote:
2s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 08:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik meet nooit in jaren, eerder in kilometers?
Ja ook. Tussen 600km en 1100km las ik laatst ergens. En de demping gaat na anderhalf jaar achteruit?
  donderdag 19 augustus 2021 @ 13:27:47 #99
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200981135
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:57 schreef Nober het volgende:

[..]
Ja ook. Tussen 600km en 1100km las ik laatst ergens. En de demping gaat na anderhalf jaar achteruit?
Ik heb op mijn Gel Nimbus 19 1000km gehaald en die duizendste kilometer leverde me een zweepslag op :P ik gok dus dat ze rond de 900-950km aankunnen, maar dat hangt natuurlijk volledig af van je gewicht/lengte, loopstijl e.d.
Ik ben een haklander en iets aan de zware kant, dus mijn schoenen slijten sneller.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200983697
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Tja ik snap dat sommige organisaties het niet aandurven, maar ook de kleine wedstrijden worden nu niet georganiseerd. En zoals ik eerder zei, wijzen naar het publiek is net doen alsof er nu op een gemiddelde zaterdag niet duizenden mensen door zo'n winkelstraat lopen.
Maar voor winkelen is geen vergunning nodig. Loopwedstrijd wel. Dus leggen gemeentes eisen op.
pi_200987069
Toch weer 40 km gelopen afgelopen week. Zou eigenlijk iets meer snelheidswerk/intervals moeten doen. Maar vind het al heel wat dat ik gewoon ga door de buien heen…

Daarnaast mijn slag geslagen bij de uitverkoop van Gore wear. Fijne winterspullen gekocht. Infinium langlaufvestje is ideaal voor hardlopen/trainen in de winter (ik had er al 1) en nog wat handschoenen en leggings. Dat allemaal voor redelijk normale prijzen.
Whatever...
pi_200987369
Heerlijk hardloopweer momenteel! Je hartslag is gelijk 15 tikken lager..

@Spanky ik ben ondertussen wel benieuwd naar jouw kast vol sportgear 🤣
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200988235
Ik had na 8 jaar maar eens een nieuwe tight gekocht. Het valt iedereen op :’)

Maar die oude zitten zo lekker, dus ik heb ze nog steeds regelmatig aan (met dit zomerweer..).
pi_200989884
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:46 schreef hatsaflats het volgende:
Ik had na 8 jaar maar eens een nieuwe tight gekocht. Het valt iedereen op :’)

Maar die oude zitten zo lekker, dus ik heb ze nog steeds regelmatig aan (met dit zomerweer..).
Pics?
pi_200992702
Hordelopen over copulerende naaktslakken }:| }:| Verder was het wel een goed rondje net, langs grote scheepswerven in het donker, met een goeie lijst duistere muziek :9

Maar een onverwachte wending: paar weken geleden me met lood in de schoenen naar sportschool gesleept om onder begeleiding eindelijk eens wat aan krachttraining te gaan doen omdat iedereen roept dat dat zo goed is naast het hardlopen en nou blijk ik het eigenlijk nóg leuker te vinden dan het hardlopen zelf! Dat was dan weer niet de bedoeling! 8)7

Maar goed, ik loop sowieso wel door want ik wil absoluut van mijn echtgenoot winnen bij de Molenloop in oktober :7 Mits die wél doorgaat natuurlijk..
Let me see you stripped down to the bone
pi_200992707
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Pics?
Dit ja! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_200992772
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 04:38 schreef minilot het volgende:
Maar een onverwachte wending: paar weken geleden me met lood in de schoenen naar sportschool gesleept om onder begeleiding eindelijk eens wat aan krachttraining te gaan doen omdat iedereen roept dat dat zo goed is naast het hardlopen en nou blijk ik het eigenlijk nóg leuker te vinden dan het hardlopen zelf! Dat was dan weer niet de bedoeling! 8)7

Maar goed, ik loop sowieso wel door want ik wil absoluut van mijn echtgenoot winnen bij de Molenloop in oktober :7 Mits die wél doorgaat natuurlijk..
LIF / Het grote sport-workout-eet-topic. #10

Kom erbij :9
pi_200992776
quote:
Heh, daar voel ik me na zes sessies nog veel te n00b voor ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_200994418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Heerlijk hardloopweer momenteel! Je hartslag is gelijk 15 tikken lager..

@:Spanky ik ben ondertussen wel benieuwd naar jouw kast vol sportgear 🤣
Super weer om te lopen inderdaad. Gisteravond in de Kampina gelopen, en ik ben absoluut geen trailer. Twee duikelingen gemaakt over boomwortels. Nu een zere grote teen. Hopelijk gaat het gauw over, want het lopen gaat zo lekker moementeel. ZIt weer ruim boven de 35km per week momenteel, met een uitschieter naar 42.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201003830
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 04:42 schreef minilot het volgende:

[..]
Dit ja! :D
Och, zo spannend is het niet hoor. M’n trainer vond het een paar jaar geleden al nodig om op te merken dat m’n broek “ooit ook zwart was”, en dat zal er vast niet beter op geworden zijn. Het is dat de ritsen nu ook echt op hun eind zijn, verder is het nog een prima tight.
pi_201013021
Pfoe, de eerste 30-er viel me heel zwaar. Kan liggen aan dat de laatste keer langer dan 20km hardlopen ook alweer een maand geleden is, en aan het weer. Mijn hartslag werd veel te hoog voor het tempo en ging ook niet meer echt omlaag als ik rustig ging lopen, plus een beetje kippenvel.. Dus ik heb het beoogde tempo laten varen, maar wel de 30 volgemaakt. Zal hier wel even flink van moeten herstellen, maar hopelijk gaat mijn lichaam dan goed supercompenseren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:55:45 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201016542
Het was vandaag ook wel raar weer om te lopen :Y

Zijn er hier nog mensen die volgende week meedoen met de Ekiden? Ik ga zelf niet lopen, maar ben waarschijnlijk begeleider bij het team van zoonlief. (jaja, kleine jongetjes worden groot). Hij weet nog wel dat we -ugthug jaren geleden daar waren, maar nu komen de specifieke vragen 'hoe gaat dat dan met wisselen?' en 'hoe weet je waar je moet keren?' (hij loopt of de 5 of de 7,2). Zo grappig hoe hij daar nu mee bezig is.. :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201016969
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 20:55 schreef E.T. het volgende:
Het was vandaag ook wel raar weer om te lopen :Y

Zijn er hier nog mensen die volgende week meedoen met de Ekiden? Ik ga zelf niet lopen, maar ben waarschijnlijk begeleider bij het team van zoonlief. (jaja, kleine jongetjes worden groot). Hij weet nog wel dat we -ugthug jaren geleden daar waren, maar nu komen de specifieke vragen 'hoe gaat dat dan met wisselen?' en 'hoe weet je waar je moet keren?' (hij loopt of de 5 of de 7,2). Zo grappig hoe hij daar nu mee bezig is.. :)
Zo gaaf dat jou kinderen atletiek zo leuk vinden!

Die kleuter van ons heeft een paar weken geleden, na mijn 5000 meter op de baan, een rondje met me uitgelopen. Dat was ook zo leuk. Ik had niet verwacht dat hij al 400m zonder stoppen zou kunnen, maar pas aan het eind van de laatste bocht hield hij even in, maar dat was maar een paar seconden. Hij vond het zo leuk. Nu hebben we hem ingeschreven voor de kids run bij de Tilburg Ten Miles, 800 meter. Ik hoop zo dat het doorgaat.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:18:39 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201017067
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:14 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Zo gaaf dat jou kinderen atletiek zo leuk vinden!

Die kleuter van ons heeft een paar weken geleden, na mijn 5000 meter op de baan, een rondje met me uitgelopen. Dat was ook zo leuk. Ik had niet verwacht dat hij al 400m zonder stoppen zou kunnen, maar pas aan het eind van de laatste bocht hield hij even in, maar dat was maar een paar seconden. Hij vond het zo leuk. Nu hebben we hem ingeschreven voor de kids run bij de Tilburg Ten Miles, 800 meter. Ik hoop zo dat het doorgaat.
Tijn wil ook de Bruggenloop gaan lopen :) Zo tof! (en stiekem ga ik toch proberen of ik bij die 15k in de buurt kan komen, lijkt me zo tof om samen met hem zoiets te doen. Swets wil ook wel, maar die wil eerst een paar kilo kwijt voor ie z'n knieën naar de filistijnen loopt).

Als jouw T. het leuk vind, laat 'm dan eens een paar keer meetrainen met de ieniminies bij de atletiekvereniging in de buurt.. Dat zo ongelofelijk schattig om te zien! O+ Die ukkies die dan balwerpen of 40mtr sprinten.. en bij trainingen zijn ze allemaal toffe spelletjes aan het doen.. Echt superleuk!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201017109
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:18 schreef E.T. het volgende:

[..]
Tijn wil ook de Bruggenloop gaan lopen :) Zo tof! (en stiekem ga ik toch proberen of ik bij die 15k in de buurt kan komen, lijkt me zo tof om samen met hem zoiets te doen. Swets wil ook wel, maar die wil eerst een paar kilo kwijt voor ie z'n knieën naar de filistijnen loopt).

Als jouw T. het leuk vind, laat 'm dan eens een paar keer meetrainen met de ieniminies bij de atletiekvereniging in de buurt.. Dat zo ongelofelijk schattig om te zien! O+ Die ukkies die dan balwerpen of 40mtr sprinten.. en bij trainingen zijn ze allemaal toffe spelletjes aan het doen.. Echt superleuk!
Bij onze club mag hij pas als hij 6 is :(
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:22:30 #116
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201017154
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 21:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Bij onze club mag hij pas als hij 6 is :(
Jammer! Bij PAC hebben ze zelf vanaf 4 jaar een groep gevormd en dan 2 of 3x per jaar onderlinge wedstrijd (is ook genoeg voor die ukkies)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:16:29 #117
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201032275
Ik kreeg vandaag een mail dat de marathon van Amersfoort gewoon doorgaat *O*
Wel is het aantal inschrijvingen beperkt op 5500 vanwege de Covid-19 maatregelen.

Dus voor diegenen die zich nog willen inschrijven, doe het snel, voordat het vol is.

https://marathonamersfoor(...)amersfoort-gaat-door
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 23 augustus 2021 @ 02:18:59 #118
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201036869
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:09 schreef Nober het volgende:
@:SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?
Niet tegen iemand zeggen maar ik heb een paartje Brooks die ik al 5 jaar heb. Ze lopen zo lekker maar zijn echt aan het vergaan. Mn kleine teen heeft inmiddels een eigen raam om naar buiten te kijken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201038813
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 04:38 schreef minilot het volgende:
Hordelopen over copulerende naaktslakken }:| }:| Verder was het wel een goed rondje net, langs grote scheepswerven in het donker, met een goeie lijst duistere muziek :9

Maar een onverwachte wending: paar weken geleden me met lood in de schoenen naar sportschool gesleept om onder begeleiding eindelijk eens wat aan krachttraining te gaan doen omdat iedereen roept dat dat zo goed is naast het hardlopen en nou blijk ik het eigenlijk nóg leuker te vinden dan het hardlopen zelf! Dat was dan weer niet de bedoeling! 8)7

Maar goed, ik loop sowieso wel door want ik wil absoluut van mijn echtgenoot winnen bij de Molenloop in oktober :7 Mits die wél doorgaat natuurlijk..
Mits een beetje een leuke toko erg leuk.
Whatever...
pi_201047183
@mosselmossel kapot gemaakt op de Balijbrug.
pi_201056481
Ging lekker zelfs wat te langzaam bleek achteraf normaal kijk ik nog wel eens naar de tijd onderweg maar dit keer niet gedaan.

quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 02:18 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Niet tegen iemand zeggen maar ik heb een paartje Brooks die ik al 5 jaar heb. Ze lopen zo lekker maar zijn echt aan het vergaan. Mn kleine teen heeft inmiddels een eigen raam om naar buiten te kijken.
Er moet toch wel veel beter te krijgen zijn inmiddels?

[ Bericht 49% gewijzigd door Nober op 24-08-2021 22:01:24 ]
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:46:28 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_201059691
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:12 schreef Zwabberhark het volgende:
@:mosselmossel kapot gemaakt op de Balijbrug.
Balijbrug... an oldie but a goodie!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 25 augustus 2021 @ 02:28:17 #123
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201062846
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Er moet toch wel veel beter te krijgen zijn inmiddels?
Ik heb drie paar loopschoenen, waarvan deze er 1 paar van is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201064185
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 22:12 schreef Zwabberhark het volgende:
@:mosselmossel kapot gemaakt op de Balijbrug.
Paar dagen bijkomen van die heroïsche tocht. Maar het was ontzettend leuk om weer eens met d'n zwabber en wyccie samen te zijn. Was lang geleden en het was een heel erg gezellig lopen.
Vandaag weer een ontmoeting met een oudgediende in dit topic. We gaan met Quoi naar de speeltuin. Onze oudste is ongeveer even oud als die van haar.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 25 augustus 2021 @ 09:37:35 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201064373
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 09:19 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Paar dagen bijkomen van die heroïsche tocht. Maar het was ontzettend leuk om weer eens met d'n zwabber en wyccie samen te zijn. Was lang geleden en het was een heel erg gezellig lopen.
Vandaag weer een ontmoeting met een oudgediende in dit topic. We gaan met Quoi naar de speeltuin. Onze oudste is ongeveer even oud als die van haar.
Dat wordt ook heroïsch 8-)
pi_201078560
En ik ga zaterdag a.s. (tussen mijn nachtdiensten door) oudgedienden @motorbloempje en @Wolve000 zwarte sneeuw laten zien op de Balijbrug. Mochten er nog mensen willen aansluiten, het begint waarschijnlijk om 14:30.

(Als ze NL tenminste binnengelaten worden).
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:24:01 #127
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201078772
Het wordt al weer redelijk snel donker. Gisteren voor het eerst weer met de 'kerstverlichting' om in ieder geval goed zichtbaar te zijn voor anderen. Zag ook weer een paar andere lopers die met hun zwarte kleding redelijk onzichtbaar waren in de schemering....
  Forum Admin donderdag 26 augustus 2021 @ 16:55:05 #128
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201082502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Black-Hole het volgende:
Het wordt al weer redelijk snel donker. Gisteren voor het eerst weer met de 'kerstverlichting' om in ieder geval goed zichtbaar te zijn voor anderen. Zag ook weer een paar andere lopers die met hun zwarte kleding redelijk onzichtbaar waren in de schemering....
Viel me ook al op. Tijd vliegt voorbij.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201096085
Zaterdag 2 oktober wordt de 51e Rottemerenloop in Bleiswijk gehouden. De inschrijving is vandaag geopend.

Twee afstanden: kwart marathon en halve marathon. Voor de jeugd is er een 1500 m. In totaal (verdeeld over alle afstanden) is er een deelnemersmaximum van 350.

Mocht de wedstrijd niet doorgaan: je loopt geen enkel financieel risico omdat het geld pas afgeschreven wordt als het startschot zeker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201097097
Paar dagen op de Veluwe gezeten. Plezier gehad van mijn trailschoenen. Was prima weer, droog en niet al te warm. Lekker beetje door de bossen gecrosst. Morgen weer over het platte asfalt.
Whatever...
pi_201097377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:
Zaterdag 2 oktober wordt de 51e Rottemerenloop in Bleiswijk gehouden. De inschrijving is vandaag geopend.

Twee afstanden: kwart marathon en halve marathon. Voor de jeugd is er een 1500 m. In totaal (verdeeld over alle afstanden) is er een deelnemersmaximum van 350.

Mocht de wedstrijd niet doorgaan: je loopt geen enkel financieel risico omdat het geld pas afgeschreven wordt als het startschot zeker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah leuk, misschien te doen als marathon training
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:43:20 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201108095
Zoonlief is op dit moment bij de Ekiden.. door wat planningsproblemen gaat ie gewoon "ff" 2x een 5km lopen.. De bikkel! O+

De rottermerenloop is misschien wel leuk voor hem als aanloop naar de Bruggenloop (die wil hij graag lopen). Tnx voor doorgeven, zwabber!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201118652
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Black-Hole het volgende:
Het wordt al weer redelijk snel donker. Gisteren voor het eerst weer met de 'kerstverlichting' om in ieder geval goed zichtbaar te zijn voor anderen. Zag ook weer een paar andere lopers die met hun zwarte kleding redelijk onzichtbaar waren in de schemering....
Kerstverlichting hier met het tijdstip waarop ik bij voorkeur loop de hele zomer om gehad: vind het anders zo om 04:00 met inderdaad altijd helemaal in het zwart nogal onverstandig :Y

En pfff net terug en ik ben de naaktslakken echt zó beu. Ben vorig jaar pas een eindje de herfst in begonnen met hardlopen dus ik weet het niet: wanneer eindigt in vredesnaam het slakkenseizoen? Ben er wel klaar mee :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_201118739
Ik loop nooit op naaktslakken. Of ik zie ze niet. Wat hebben mensen daar toch mee?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201122148
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:06 schreef Zwabberhark het volgende:
En ik ga zaterdag a.s. (tussen mijn nachtdiensten door) oudgedienden @:motorbloempje en @:Wolve000 zwarte sneeuw laten zien op de Balijbrug. Mochten er nog mensen willen aansluiten, het begint waarschijnlijk om 14:30.

(Als ze NL tenminste binnengelaten worden).
We hebben het maar net overleefd. Man man man, die heuvels bij ons zijn er niets bij, die Balijbrug.
Ja doei.
pi_201122461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:06 schreef Zwabberhark het volgende:
En ik ga zaterdag a.s. (tussen mijn nachtdiensten door) oudgedienden @:motorbloempje en @:Wolve000 zwarte sneeuw laten zien op de Balijbrug. Mochten er nog mensen willen aansluiten, het begint waarschijnlijk om 14:30.

(Als ze NL tenminste binnengelaten worden).
Ooit, als ons huis af is, wil ik graag weer de Balijbrug komen overwinnen.
pi_201125983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:
Zaterdag 2 oktober wordt de 51e Rottemerenloop in Bleiswijk gehouden. De inschrijving is vandaag geopend.

Twee afstanden: kwart marathon en halve marathon. Voor de jeugd is er een 1500 m. In totaal (verdeeld over alle afstanden) is er een deelnemersmaximum van 350.

Mocht de wedstrijd niet doorgaan: je loopt geen enkel financieel risico omdat het geld pas afgeschreven wordt als het startschot zeker is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik met potlood in de agenda staan. Goed te weten dat hij doorgaat.

Zaterdag mrt de Ekiden meegedaan. Was de eerste lopen dus zowaar weer in een startvak gestaan, dat was akelig lang geleden.
Lopen zelf ging lekker. Wel wat minder snel dan gehoopt, kon op de een of andere manier niet zo goed echt diep gaan.
pi_201142366
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:43 schreef E.T. het volgende:
Zoonlief is op dit moment bij de Ekiden.. door wat planningsproblemen gaat ie gewoon "ff" 2x een 5km lopen.. De bikkel! O+

De rottermerenloop is misschien wel leuk voor hem als aanloop naar de Bruggenloop (die wil hij graag lopen). Tnx voor doorgeven, zwabber!
En? Heeft hij goed gelopen? Hij is nog vrij jong toch?

quote:
99s.gif Op zondag 29 augustus 2021 07:15 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop nooit op naaktslakken. Of ik zie ze niet. Wat hebben mensen daar toch mee?
Hier zie je niet anders. Ik wist wel dat er een groot woningtekort is doordat beleggers en investeerders alles massaal opkopen, maar dat zelfs slakken geen huisjes meer hebben is wel schrijnend.

quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 13:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
We hebben het maar net overleefd. Man man man, die heuvels bij ons zijn er niets bij, die Balijbrug.
Jullie zijn nu echte hardlopers. Het was leuk!

quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 13:58 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Ooit, als ons huis af is, wil ik graag weer de Balijbrug komen overwinnen.
Uitstekend plan :)
  maandag 30 augustus 2021 @ 21:53:36 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201146191
quote:
0s.gif Op maandag 30 augustus 2021 17:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
En? Heeft hij goed gelopen? Hij is nog vrij jong toch?

De eerste 5k in 27:48, tweede run in 26:40. .Best aardig voor een 14-jarige met een drama voorbereiding
/trotsemoeder
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201157827
Snelste dag ooit en voor het eerst onder de 34 minuten.

Kwam vandaag uit op 5:31/km. 💪🏻



Slakken tot nu toe ontweken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nober op 31-08-2021 20:26:36 ]
  Forum Admin dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:12:24 #141
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201160091
Ik ben overgestapt naar garmin. We zijn nog een beetje aan elkaar aan het wennen, maar ik loop wel sneller / de km's zijn iets korter dan voorheen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201163383
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:12 schreef Pharkus het volgende:
Ik ben overgestapt naar garmin. We zijn nog een beetje aan elkaar aan het wennen, maar ik loop wel sneller / de km's zijn iets korter dan voorheen.
Een nieuw hardloophorloge is wel een van de meest ingrijpende levensveranderingen voor een hardloper :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 september 2021 @ 09:21:09 #143
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201163404
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:12 schreef Pharkus het volgende:
Ik ben overgestapt naar garmin. We zijn nog een beetje aan elkaar aan het wennen, maar ik loop wel sneller / de km's zijn iets korter dan voorheen.
Welk horloge heb je gekocht en vanaf welk platform / merk kom je?
  Forum Admin woensdag 1 september 2021 @ 11:35:02 #144
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201164887
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 09:21 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Welk horloge heb je gekocht en vanaf welk platform / merk kom je?
Nu de forerunner 245 music, kom van tomtom af. Wel iets meer stats en muziek. Bij de navigatie viel me ook op dat er op (ongeveer) 50 meter voor een bocht een waarschuwing komt, en dan halverwege de bocht nog een waarschuwing. Die laatste waarschuwing had qua timing iets eerder gemogen, nu is het soort van mosterd na de maaltijd. De hartslagwaardes zijn wel 'normaler', hoewel ik ze nog een keer wil vergelijken met een hartslagband (dat moet ik nog uitvogelen).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 1 september 2021 @ 11:44:12 #145
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201164962
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:35 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Nu de forerunner 245 music, kom van tomtom af. Wel iets meer stats en muziek. Bij de navigatie viel me ook op dat er op (ongeveer) 50 meter voor een bocht een waarschuwing komt, en dan halverwege de bocht nog een waarschuwing. Die laatste waarschuwing had qua timing iets eerder gemogen, nu is het soort van mosterd na de maaltijd. De hartslagwaardes zijn wel 'normaler', hoewel ik ze nog een keer wil vergelijken met een hartslagband (dat moet ik nog uitvogelen).
Heel fijn horloge, heb hem zelf ook. De navigatie moet ik ooit nog een keer uitproberen, loop nagenoeg altijd op bekende plekken.

Als je de Garmin HRM Running hartslagband hebt dan krijg je nog meer statistieken te zien zoals je staplengte, vertical oscillatie, grondcontacttijd en balans. Via de pols is de hartslag al behoorlijk accuraat, met de hartslagband uiteraard beter maar het is geen verschil van dag en nacht.

Heel veel plezier met je horloge!
  Forum Admin woensdag 1 september 2021 @ 11:49:49 #146
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201165017
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:44 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Heel fijn horloge, heb hem zelf ook. De navigatie moet ik ooit nog een keer uitproberen, loop nagenoeg altijd op bekende plekken.

Als je de Garmin HRM Running hartslagband hebt dan krijg je nog meer statistieken te zien zoals je staplengte, vertical oscillatie, grondcontacttijd en balans. Via de pols is de hartslag al behoorlijk accuraat, met de hartslagband uiteraard beter maar het is geen verschil van dag en nacht.

Heel veel plezier met je horloge!
Ik heb een eigen hartslagband liggen, die kreeg ik wel gekoppeld, maar ik heb er nog niet mee gelopen. Misschien dat de garmin hrm band wel meerwaarde heeft, zo te zien zit daar een gyroscoop ook in. Staplengte wordt nu ook al bepaald op het horloge, maar die andere gegevens niet (geen idee of ik daar nu behoefte aan heb, disbalans is bij een blessure wel nuttig om terug te zien denk ik).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201165042
Leuk, een nieuw horloge @Pharkus :) hopelijk geeft het plezier en motivatie *G*
Heeft de 245 ook "suggested workouts" of moet je daarvoor een nog chiquere hebben? Mijn Forerunner 45 heeft dat niet maar het schijnt wel een leuke functie te zijn voor als je wilt gaan lopen maar niet wilt nadenken over wat je gaat doen. Is natuurlijk niet van toepassing als je al een trainingsprogramma aan het doen bent.
pi_201165070
Ik zit inmiddels in week 11 van de 15 van mijn Garmin Coach halvemarathonschema. Het lijkt erop dat er nu minder intervallen komen en meer tempo- en racedoeltempo-loopjes. Ik vind het een beetje jammer, want mentaal zijn intervallen veel makkelijker :')
Vandaag heb ik 45 minuten gelopen, met de middelste 15 minuten op 4:20-4:30 min/km. Vorige week moest ik 60 minuten met de middelste 30 op 4:45 min/km. Beide vond ik hartstikke zwaar om vol te houden. Dat ontmoedigt een beetje voor de halve marathon. Aan de andere kant, ik heb nog een maand.
  Forum Admin woensdag 1 september 2021 @ 11:55:35 #149
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201165081
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:51 schreef Tele6 het volgende:
Leuk, een nieuw horloge @:Pharkus :) hopelijk geeft het plezier en motivatie *G*
Heeft de 245 ook "suggested workouts" of moet je daarvoor een nog chiquere hebben? Mijn Forerunner 45 heeft dat niet maar het schijnt wel een leuke functie te zijn voor als je wilt gaan lopen maar niet wilt nadenken over wat je gaat doen. Is natuurlijk niet van toepassing als je al een trainingsprogramma aan het doen bent.
Ja je hebt 3 hardloopplannen, 1 voor 5k, 10k en 21,1k. Ik zit in mijn eigen marathon voorbereiding, dus dit ga ik even niet testen. Er staat bij "Garmin Coach workouts worden tijdens het trainen aan uw vaardigheden aangepast".
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 1 september 2021 @ 11:55:39 #150
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201165082
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:49 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik heb een eigen hartslagband liggen, die kreeg ik wel gekoppeld, maar ik heb er nog niet mee gelopen. Misschien dat de garmin hrm band wel meerwaarde heeft, zo te zien zit daar een gyroscoop ook in. Staplengte wordt nu ook al bepaald op het horloge, maar die andere gegevens niet (geen idee of ik daar nu behoefte aan heb, disbalans is bij een blessure wel nuttig om terug te zien denk ik).
Ik heb de hartslagband meer voor een net wat betere hartslag. Ik train best serieus maar bekijk de extra statistieken die de hartslagband geeft echt zelden. Het is leuk voor wat meer inzicht maar doe er verder nagenoeg niets mee.
  woensdag 1 september 2021 @ 11:56:10 #151
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201165090
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:51 schreef Tele6 het volgende:
Leuk, een nieuw horloge @:Pharkus :) hopelijk geeft het plezier en motivatie *G*
Heeft de 245 ook "suggested workouts" of moet je daarvoor een nog chiquere hebben?
Die zijn standaard aanwezig op de 245.
  Forum Admin woensdag 1 september 2021 @ 11:56:46 #152
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201165100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit inmiddels in week 11 van de 15 van mijn Garmin Coach halvemarathonschema. Het lijkt erop dat er nu minder intervallen komen en meer tempo- en racedoeltempo-loopjes. Ik vind het een beetje jammer, want mentaal zijn intervallen veel makkelijker :')
Vandaag heb ik 45 minuten gelopen, met de middelste 15 minuten op 4:20-4:30 min/km. Vorige week moest ik 60 minuten met de middelste 30 op 4:45 min/km. Beide vond ik hartstikke zwaar om vol te houden. Dat ontmoedigt een beetje voor de halve marathon. Aan de andere kant, ik heb nog een maand.
Hoe snel denk je die HM te gaan lopen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201165113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:55 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ja je hebt 3 hardloopplannen, 1 voor 5k, 10k en 21,1k. Ik zit in mijn eigen marathon voorbereiding, dus dit ga ik even niet testen. Er staat bij "Garmin Coach workouts worden tijdens het trainen aan uw vaardigheden aangepast".
Dat is de Garmin Coach idd. Die heb ik op mijn horloge ook. Maar sommige horloges hebben ook nog dat ze iedere dag tegen je kunnen zeggen wat je zou kunnen doen, niet met een afstand/tijdsdoel maar gewoon om je fitheid/VO2Max omhoog te krijgen. Maar ik heb het even opgezocht en alleen de 745 en hoger hebben die.
pi_201165140
quote:
6s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:53 schreef E.T. het volgende:

[..]
De eerste 5k in 27:48, tweede run in 26:40. .Best aardig voor een 14-jarige met een drama voorbereiding
/trotsemoeder
Oh, dat is zeer netjes!
Die aanleg heeft hij niet van zijn pa *) ~O>
pi_201165161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:
45 minuten gelopen, met de middelste 15 minuten op 4:20-4:30 min/km. Vorige week moest ik 60 minuten met de middelste 30 op 4:45 min/km. Beide vond ik hartstikke zwaar om vol te houden. Dat ontmoedigt een beetje voor de halve marathon. Aan de andere kant, ik heb nog een maand.
Is ook zwaar! Maar daarom begin je met kleine blokjes en gaat het tempo steeds comfortabeler voelen. En het feit dat het raceday is maakt ook nog een verschil, in training vind ik 1 km op mijn 10-km tempo vaak al zwaar voelen en op de dag zelf lukt het toch gewoon.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201165172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:56 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Hoe snel denk je die HM te gaan lopen?
M'n Garmin Coach denkt dat ik het in 4:45 min/km dus 1 uur 40 min zou moeten kunnen aan het eind van dit trainingsprogramma. Ik geloof er helemaal niks van :P
Ik heb tot nu toe wel alle trainingen van het trainingsprogramma best goed voor elkaar gekregen. Het programma heeft een functie die uitrekent of je op schema zit en die functie zegt dat hij vertrouwen in me heeft op basis van mijn prestaties.

Ik kan met gemak 2 uur lopen op 5:45 min/km, het enige waar ik aan het eind last van heb is honger en pijnlijke voeten. Maar een halfuur op 4:45 min/km ben ik echt als een malle aan het hijgen en dan gaan mijn bovenbenen ook zeer doen.
  woensdag 1 september 2021 @ 12:05:10 #157
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201165175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit inmiddels in week 11 van de 15 van mijn Garmin Coach halvemarathonschema. Het lijkt erop dat er nu minder intervallen komen en meer tempo- en racedoeltempo-loopjes. Ik vind het een beetje jammer, want mentaal zijn intervallen veel makkelijker :')
Vandaag heb ik 45 minuten gelopen, met de middelste 15 minuten op 4:20-4:30 min/km. Vorige week moest ik 60 minuten met de middelste 30 op 4:45 min/km. Beide vond ik hartstikke zwaar om vol te houden. Dat ontmoedigt een beetje voor de halve marathon. Aan de andere kant, ik heb nog een maand.
Wat is je normale 'easy' tempo? Een tempo loop van uur met een half uur tempo is inderdaad best pittig. In theorie zit je met je tempoloop steeds op randje verzuring te lopen tijdens de tempostukken. Je moet het net vol kunnen houden en dat soms meerdere malen als er een stukje rust tussen zit. Misschien is het verschil tussen je 'easy' en 'tempo' iets te groot?
pi_201165192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:05 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Wat is je normale 'easy' tempo? Een tempo loop van uur met een half uur tempo is inderdaad best pittig. In theorie zit je met je tempoloop steeds op randje verzuring te lopen tijdens de tempostukken. Je moet het net vol kunnen houden en dat soms meerdere malen als er een stukje rust tussen zit. Misschien is het verschil tussen je 'easy' en 'tempo' iets te groot?
Met tempoloop op randje verzuring is wel waar. Dat is die pijn in m'n bovenbenen aan het eind van het halfuur ^O^

Easy is dus rond de 5:45. Dat voelt lekker en doe ik met gemak 2 uur achter elkaar. Voor een herstelloopje ga ik richting 6:00 min/km.
pi_201165196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:05 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Wat is je normale 'easy' tempo? Een tempo loop van uur met een half uur tempo is inderdaad best pittig. In theorie zit je met je tempoloop steeds op randje verzuring te lopen tijdens de tempostukken. Je moet het net vol kunnen houden en dat soms meerdere malen als er een stukje rust tussen zit. Misschien is het verschil tussen je 'easy' en 'tempo' iets te groot?
Dat denk ik niet hoor, een halfuur op halve marathontempo hoort echt wel zwaar te voelen.
Tenzij je je halve marathon puur voor het uitlopen doet en niet voor je snelste tijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201165229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:07 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat denk ik niet hoor, een halfuur op halve marathontempo hoort echt wel zwaar te voelen.
Tenzij je je halve marathon puur voor het uitlopen doet en niet voor je snelste tijd.
^O^ mijn doel is idd een snelle tijd, niet alleen uitlopen.
pi_201165244
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Is ook zwaar! Maar daarom begin je met kleine blokjes en gaat het tempo steeds comfortabeler voelen. En het feit dat het raceday is maakt ook nog een verschil, in training vind ik 1 km op mijn 10-km tempo vaak al zwaar voelen en op de dag zelf lukt het toch gewoon.
Ik kan me voorstellen dat het ook zal helpen als ik voor de dag van de wedstrijd een rustige week heb. Op dit moment loop ik 4 keer in de week hard, in totaal ruim 50 km, en train ik 1-2 keer in de week bij survivalrun wat tussen de hindernissen door ook al gauw weer een km of 5 op easy tempo is. Die 4:45 zal op uitgeruste benen héél anders voelen denk ik _O-
pi_201165289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat het ook zal helpen als ik voor de dag van de wedstrijd een rustige week heb. Op dit moment loop ik 4 keer in de week hard, in totaal ruim 50 km, en train ik 1-2 keer in de week bij survivalrun wat tussen de hindernissen door ook al gauw weer een km of 5 op easy tempo is. Die 4:45 zal op uitgeruste benen héél anders voelen denk ik _O-
Ja dat is zeker zo. Bij de wedstrijd loop je door adrenaline en uitgeruste benen het eerste uur heel makkelijk dat tempo. Dan komt er een halfuur waarop je denkt, hmm, wel zwaar, maar ik houd het nog wel goed vol. En dan wordt het echt pijnlijk, maar dan hoef je nog maar 10 minuten ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201165404
En uiteindelijk komt het er ook op neer; zo'n horloge/schema kan tot zekere hoogte berekenen wat jouw lichaam fysiek aan kan en welke tijd dan mogelijk is, maar het uiteindelijke resultaat wordt bepaald door hoe diep je daarvoor bereid bent te gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201170181
Heeft iemand hier ervaring met een blessure in de bal van de voet?

Aan het einde van twee rustdagen kreeg ik pijn daar en kon een paar dagen nauwelijks lopen. Nu gaat het wel beter naar durf niet hard te lopen. Stukje wandelen is pijnlijk.

Voelt heel anders dan brandende voeten zoals ik dat wel eens had na 14km ofzo.
Whatever...
pi_201170751
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:07 schreef Spanky78 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een blessure in de bal van de voet?

Aan het einde van twee rustdagen kreeg ik pijn daar en kon een paar dagen nauwelijks lopen. Nu gaat het wel beter naar durf niet hard te lopen. Stukje wandelen is pijnlijk.

Voelt heel anders dan brandende voeten zoals ik dat wel eens had na 14km ofzo.
Geen idee. Kan hielspoor zijn, maar het beste is even naar de fysio.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 1 september 2021 @ 19:58:28 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201171045
Wat mossel zegt :Y

Met een balletje (tennis of golfbal) rollen onder je voet zorgt in elk geval voor ontspanning in de spieren in je voetzool. Kan in elk geval geen kwaad.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201171539
quote:
6s.gif Op woensdag 1 september 2021 19:58 schreef E.T. het volgende:
Wat mossel zegt :Y

Met een balletje (tennis of golfbal) rollen onder je voet zorgt in elk geval voor ontspanning in de spieren in je voetzool. Kan in elk geval geen kwaad.
Ik heb een triggerballetje. Zal eens proberen.

De pijn was er ineens en zit heel duidelijk op/in het gericht van de teen naast de grote teen (Wijsteen 🤣).

Heb ooit wel eens wat hielspoor gehad, dat voelde heel anders.
Whatever...
pi_201177681
Ik heb een keer met skieen heel erg last gehad daarvan, toen bleek dat mijn voetboog extra ondersteuning nodig gehad en heeft de skishop een steunzooltje op maat gemaakt. Gek genoeg heb ik er met lopen geen last van..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 2 september 2021 @ 09:28:55 #169
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201178319
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 11:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dat is de Garmin Coach idd. Die heb ik op mijn horloge ook. Maar sommige horloges hebben ook nog dat ze iedere dag tegen je kunnen zeggen wat je zou kunnen doen, niet met een afstand/tijdsdoel maar gewoon om je fitheid/VO2Max omhoog te krijgen. Maar ik heb het even opgezocht en alleen de 745 en hoger hebben die.
Vandaag raadt het horloge een workout 53 minuten op 5:55 min/km aan. Ik denk als doel vo2max te verhogen?

Lijkt wel iets van suggesties in te zitten. Maar dat is niet de workout die ik voor ogen had.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201178733
Ik heb ook wel eens een rare pijn onder m'n voet gehad, denk achteraf dat het ook lag aan te weinig steun onder de voetboog want toen ik erop ging letten dat ik niet alleen maar op All Stars wandelde maar ook wel eens op schoenen met een zool ging het langzaam weg.
Voor mij bracht rekken ook wat verlichting. Wat ik deed was de tenen op de grond en dan de hiel zo ver mogelijk naar voren brengen eroverheen. Dus soort van als de achterste voet in een lunge, maar dan nog verder. Dan voel je het ook rekken rond je tenen en de onderkant van je voet. Als ik dat deed voor ik een stukje ging lopen, deed het lopen minder zeer.
pi_201178752
quote:
1s.gif Op donderdag 2 september 2021 09:28 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Vandaag raadt het horloge een workout 53 minuten op 5:55 min/km aan. Ik denk als doel vo2max te verhogen?

Lijkt wel iets van suggesties in te zitten. Maar dat is niet de workout die ik voor ogen had.
Wat voor schema voor de marathon volg je? En wanneer ga je de marathon lopen?
(excuses als dat al gezegd was, dan heb ik dat gemist)

Die suggesties zijn denk ik het handigst als je tussen schema's in zit en niet weet waar je zin in hebt. Blijf je toch een beetje variëren en blijf je in beweging.
pi_201180351
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:09 schreef Tele6 het volgende:
Die suggesties zijn denk ik het handigst als je tussen schema's in zit en niet weet waar je zin in hebt. Blijf je toch een beetje variëren en blijf je in beweging.
Dit denk ik ook. Dat het vooral handig is als je verder geen andere schema's hebt. Ik heb zelf al een schema van de hardloopclub en ik geloof niet dat het lekker zou combineren. Wel vraag ik me weleens af of dat schema niet meer onderhoudend dan opbouwend is. Maar daar moet ik zelf misschien ook meer actief om vragen dan ik doe. Wellicht dat Garmin wel meer rekening houdt met opbouwen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin donderdag 2 september 2021 @ 12:32:51 #173
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201180767
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Wat voor schema voor de marathon volg je? En wanneer ga je de marathon lopen?
(excuses als dat al gezegd was, dan heb ik dat gemist)

Die suggesties zijn denk ik het handigst als je tussen schema's in zit en niet weet waar je zin in hebt. Blijf je toch een beetje variëren en blijf je in beweging.
Ik freewheel mijn schema's altijd een beetje in elkaar, 3 weken duurloop uitbreiden, week rust. Heb nu even een weekje 'rust' en dan de volgende weekenden 30-33-35 km en dan ben ik wel klaar voor Rotterdam. Ik ga dit keer ook niet voor een pr of 'toptijd' deze komt toch een beetje als bonus, en aan de andere kant moet ik nog zien dat het doorgaat. Voor de voorjaarsmarathon ga ik, als de blessures/virussen wegblijven, wel strakker een trainingsschema volgen om de 3 uur te slechten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201180779
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:32 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik freewheel mijn schema's altijd een beetje in elkaar, 3 weken duurloop uitbreiden, week rust. Heb nu even een weekje 'rust' en dan de volgende weekenden 30-33-35 km en dan ben ik wel klaar voor Rotterdam. Ik ga dit keer ook niet voor een pr of 'toptijd' deze komt toch een beetje als bonus, en aan de andere kant moet ik nog zien dat het doorgaat. Voor de voorjaarsmarathon ga ik, als de blessures/virussen wegblijven, wel strakker een trainingsschema volgen om de 3 uur te slechten.
^O^

Ik hoop dat het doorgaat en dat het leuk wordt! :) Klinkt als een relaxte manier om dit aan te pakken :)
pi_201180787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 12:32 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Ik freewheel mijn schema's altijd een beetje in elkaar, 3 weken duurloop uitbreiden, week rust. Heb nu even een weekje 'rust' en dan de volgende weekenden 30-33-35 km en dan ben ik wel klaar voor Rotterdam. Ik ga dit keer ook niet voor een pr of 'toptijd' deze komt toch een beetje als bonus, en aan de andere kant moet ik nog zien dat het doorgaat. Voor de voorjaarsmarathon ga ik, als de blessures/virussen wegblijven, wel strakker een trainingsschema volgen om de 3 uur te slechten.
Ga er nou maar vanuit dat ze doorgaan. Anders ga je straks halfbakken trainen en ben je er juist niet klaar voor ;) ~O>
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 4 september 2021 @ 13:26:09 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201208315
Jeuj, hier ook een nieuwe Garmin! Met de oude, die inmiddels 6 jaar oud is, was niks mis, maar de batterij was erg snel leeg en haalde de drie uur niet meer. Lastig, middenin een marathonvoorbereiding en plan om weer lang te hiken over een week.

Nu dus toch maar de Garmin Instinct solar aangeschaft. Niet weer een Forerunner omdat ik meer doe dan hardlopen en het me begon te irriteren dat de vaste stand van de Forerunner 'hardlopen' is en ik dat niet zo makkelijk kan wijzigen als ik bijv. ga wandelen of fietsen.

Net getest met een klein rondje krachttraining en het ding detecteert zelfs redelijk accuraat welke oefening ik doe :o .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201208588
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 september 2021 13:26 schreef SEMTEX het volgende:
Jeuj, hier ook een nieuwe Garmin! Met de oude, die inmiddels 6 jaar oud is, was niks mis, maar de batterij was erg snel leeg en haalde de drie uur niet meer. Lastig, middenin een marathonvoorbereiding en plan om weer lang te hiken over een week.

Nu dus toch maar de Garmin Instinct solar aangeschaft. Niet weer een Forerunner omdat ik meer doe dan hardlopen en het me begon te irriteren dat de vaste stand van de Forerunner 'hardlopen' is en ik dat niet zo makkelijk kan wijzigen als ik bijv. ga wandelen of fietsen.

Net getest met een klein rondje krachttraining en het ding detecteert zelfs redelijk accuraat welke oefening ik doe :o .
Die Instinct Solar is echt een gaaf ding! Veel plezier ermee :)
pi_201208861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 08:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een keer met skieen heel erg last gehad daarvan, toen bleek dat mijn voetboog extra ondersteuning nodig gehad en heeft de skishop een steunzooltje op maat gemaakt. Gek genoeg heb ik er met lopen geen last van..
Ik heb al van die zooltjes. Gekke is dat het niet met hardlopen is gebeurd oid.

Gisteren getest en gek genoeg doet hardlopen vrijwel geen pijn (wel met een zooltje dus). De pijn wordt sowieso minder dus ik denk dat het allemaal meevalt.

Doe nog even rustig aan, dinsdag rondje door de duinen doen en zien hoe eea zich houdt.
Whatever...
pi_201208879
quote:
0s.gif Op donderdag 2 september 2021 10:07 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb ook wel eens een rare pijn onder m'n voet gehad, denk achteraf dat het ook lag aan te weinig steun onder de voetboog want toen ik erop ging letten dat ik niet alleen maar op All Stars wandelde maar ook wel eens op schoenen met een zool ging het langzaam weg.
Voor mij bracht rekken ook wat verlichting. Wat ik deed was de tenen op de grond en dan de hiel zo ver mogelijk naar voren brengen eroverheen. Dus soort van als de achterste voet in een lunge, maar dan nog verder. Dan voel je het ook rekken rond je tenen en de onderkant van je voet. Als ik dat deed voor ik een stukje ging lopen, deed het lopen minder zeer.
Dat rekken lijkt wel wat te helpen. Misschien toch wat verkramping en wat impingement oid.
Whatever...
pi_201209437
Weer een 30+er in de pocket, de training voor de marathon die wel/niet doorgaat begint ergens op te lijken ^O^
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201213738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Weer een 30+er in de pocket, de training voor de marathon die wel/niet doorgaatbegint ergens op te lijken ^O^
FYP, lekker bezig!

Ik rijg hier ook de kilometers aan elkaar. Mijn marathon is dan wel pas volgend jaar, maar het gaat zo goed. Loop nu gemiddeld dik 40 kilometer per week, al een paar weken lang. Omdat ik vorig weekend op zondag liep en nu zaterdag, in zeven dagen zelfs 55km.
Plannen voor oktober zijn een dik pr lopen op de HM in Eindhoven nu. En daarna rustig door blijven doen wat ik nu doe. In de aanloop naar de snelste marathon in oktober volgend jaar. Basis bouwen, dat is waar ik nu vooral mee bezig ben.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201223153
Vandaag eerste wedstrijd gelopen sinds februari 2020 (3bergenloop). Meteen mn pr op de 10km verbeterd van 45:34 naar 45:06. Helaas weer niet onder de 45, maar alsnog heel blij want een snel parcours is het niet. Maar bovenal blij weer een wedstrijd meegemaakt te hebben. Die sfeer er omheen is zo fijn. Het mooie weer hielp ook wel erg mee 8-) :s)
  zondag 5 september 2021 @ 17:53:05 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201230005
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 september 2021 15:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Weer een 30+er in de pocket, de training voor de marathon die wel/niet doorgaat begint ergens op te lijken ^O^
Voor welke train je? Eindhoven lijkt vooralsnog door te gaan.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201236790
quote:
2s.gif Op zondag 5 september 2021 17:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Voor welke train je? Eindhoven lijkt vooralsnog door te gaan.
Rotterdam..
Alles lijkt vooralsnog door te gaan, maar kabinetsbeslissingen hangen natuurlijk een beetje erboven in het onzekere.. Maar goed zoals Mossel zei, je moet er gewoon vanuit gaan dat het odorgaat!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201238094
Ik sprak dit weekend op een verjaardag iemand van in de 60 die in zijn jonge jaren zeer fanatiek hardloper was, 2.20 op de marathon. Die trainde in zijn tijd 250km/week zei hij :o Niet meer voor te stellen toch? Volgens mij lopen nu zelfs de olympische toppers niet meer dan 180-200km.
Hij had voor mij ook nog wel het advies om elke week een duurloop van minstens 3 uur te doen als ik 3 uur op de marathon wil lopen :P Maar volgens mij is de trainingsfilosofie toch wel wat veranderd..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 september 2021 @ 11:47:53 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201238307
De Singelloop Utrecht is gecanceld...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201238631
quote:
2s.gif Op maandag 6 september 2021 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
De Singelloop Utrecht is gecanceld...
Grrrr...

En die is ook van Golazo, net als Eindhoven en Rotterdam Marathon.

Ik vrees ervoor deze week, en dan maakt zo'n F1-race het nog wel wat wranger ook.
Ik wil ook weer zo'n heroïsch sportmoment.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  maandag 6 september 2021 @ 12:57:21 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201239283
ik had me voor de marathon van Eindhoven ingeschreven via mijn huidige project. Die geven nu in een mail aan ook nog niet zeker te weten of het evenement doorgaat :{
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201239782
quote:
2s.gif Op maandag 6 september 2021 12:57 schreef SEMTEX het volgende:
ik had me voor de marathon van Eindhoven ingeschreven via mijn huidige project. Die geven nu in een mail aan ook nog niet zeker te weten of het evenement doorgaat :{
Ik woon aan het parcours en train al een hele tijd voor mijn eerste marathon, in mijn stad Eindhoven met een hoop bekenden langs de route dus. Ik zou echt zo balen dus...

Ik ben ergens bang dat ze een soort alternatief hebben bedacht in rondjes op een afgesloten parcours, zoals de triathlon op de HTC gisteren. Daar zit ik niet echt op te wachten.

Maar solo mijn eerste 42k lopen was nou ook niet echt wat ik in gedachten had. Het was misschien naïef, maar toen de vaccinaties op stoom kwamen dacht ik echt dat ik wel kon gaan voorbereiden, liep toen al wekelijks een halve marathon.

Oja, en ik ben nog nooit zo fit geweest :(

We gaan het zien. Zo'n project/opdrachtgever weten natuurlijk ook niet waar iedereen aan toe is. Volgens mij weet niemand dat meer op dit moment.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_201239954
CPC ook afgelast :(
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201240250
Ik heb even geen beleefde woorden meer, alleen middelvingers..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201240254
quote:
99s.gif Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef mosselmossel het volgende:
CPC ook afgelast :(
Lijkt wel of Golazo een voor een de websites aanpast.
Welke is de volgende, Eindhoven of Rotterdam?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201241316
Verschil is wel dat Singelloop en CPC nog in september waren en niet in oktober.

De najaarsmarathons gaan dus gewoon door.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201241413
quote:
99s.gif Op maandag 6 september 2021 16:07 schreef mosselmossel het volgende:
Verschil is wel dat Singelloop en CPC nog in september waren en niet in oktober.

De najaarsmarathons gaan dus gewoon door.
Singelloop is 6 oktober
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201241432
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Singelloop is 6 oktober
Da's nog nagenoeg in september ^^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201241683
Ik kan me niet voorstellen dat de marathon van Rotterdam doorgaat, gezien de redenen voor de afgelasting van de CPC. Ik denk dat ze nog wachten tot 20 september.

Zo'n pandemie is geen feestje en als we de politiek even buiten beschouwing laten dan zitten we helaas in een situatie waarbij een te grote groep mensen die kotsen op de samenleving nu hun kans gegrepen hebben om de gewone mens te gijzelen. Ze nemen geen vaccins, ze houden zich niet aan de maatregelen en ze strooien veelvuldig met desinformatie (wat elk belijd kansloos maakt). Het zijn doodenge tijden.
pi_201241727
Het zijn pas doodenge tijden als we als gezonde fitte mensen niet een rondje mogen hardlopen met zijn allen, terwijl iedereen de kans heeft gehad om gevaccineerd te zijn en 85% van de mensen dat ook al is. Als we ons blijven laten kidnappen door de zichtbare gezondheidsschade van corona in plaats van te kijken naar de langetermijn-, onzichtbare schade van de obesitaspandemie die al jaren aan het voltrekken is. We moeten bewegen en naar buiten, zoveel mogelijk, en wel nu.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201241778
Ik denk dat dat een hele andere discussie is. We kunnen momenteel met z'n allen naar buiten. Er zijn wedstrijden. Alleen wedstrijden met grote massa's niet-sportend publiek, die kunnen nog niet (of je moet een koninklijke lobby hebben).
pi_201241802
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:50 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik denk dat dat een hele andere discussie is. We kunnen momenteel met z'n allen naar buiten. Er zijn wedstrijden. Alleen wedstrijden met grote massa's niet-sportend publiek, die kunnen nog niet (of je moet een koninklijke lobby hebben).
Welke wedstrijden dan? De kleintjes worden afgelast omdat ze geen financiële buffer hebben, en de grote worden afgelast omdat ze te groot zijn..
De hele publiek discussie vind ik ook onzin, dat kan zich makkelijk spreiden als daar een beetje aanwijzingen voor gemaakt worden, in de winkelstraten loopt het elk weekend zo vol.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201241823
En volgens mij is het dus geen andere discussie, omdat voor heel veel mensen de grote stadslopen juist de prikkel en motivatie zijn die ze nodig hebben om te gaan bewegen en gezond eten. Het is echt absurd hoe weinig dit kabinet over heeft voor amateursport, nota bene in een gezondheidscrisis.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201241974
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Welke wedstrijden dan? De kleintjes worden afgelast omdat ze geen financiële buffer hebben, en de grote worden afgelast omdat ze te groot zijn..
Gisteren was de Nazomerloop in Schoonhoven en ook de Vestingloop in Hellevoetsluis ging door.

quote:
De hele publiek discussie vind ik ook onzin, dat kan zich makkelijk spreiden als daar een beetje aanwijzingen voor gemaakt worden, in de winkelstraten loopt het elk weekend zo vol.
Ik denk toch dat je erg vanuit je eigen vurige wens om wedstrijden te lopen praat, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is?

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef La_Tramposa het volgende:
En volgens mij is het dus geen andere discussie, omdat voor heel veel mensen de grote stadslopen juist de prikkel en motivatie zijn die ze nodig hebben om te gaan bewegen en gezond eten. Het is echt absurd hoe weinig dit kabinet over heeft voor amateursport, nota bene in een gezondheidscrisis.
Ik vraag me echt af of dat nou echt zoveel extra mensen in beweging brengt.

Ik wil het kabinet zeker niet verdedigen en ik begrijp je frustratie, maar tegelijkertijd geloof ik ook oprecht dat het tot vijand bombarderen van de overheid vooral tot gevolg heeft dat het politieke landschap steeds meer versnippert, er boosaardige partijen meer macht krijgen (is al gebeurd) en het beleid ook steeds krampachtiger wordt uit angst voor de boze burger.

Ik vind het ook kut en ik vind de gemaakte keuzes ook niet te volgen, maar ik wil ook geen partijen in het zadel helpen die garen spinnen bij mijn boosheid. Dus ik richt mijn boosheid liever op complotwappies/antivaxxers.
pi_201242035
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Gisteren was de Nazomerloop in Schoonhoven en ook de Vestingloop in Hellevoetsluis ging door.
[..]
Ik denk toch dat je erg vanuit je eigen vurige wens om wedstrijden te lopen praat, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is?
[..]
Ik vraag me echt af of dat nou echt zoveel extra mensen in beweging brengt.

Ik wil het kabinet zeker niet verdedigen en ik begrijp je frustratie, maar tegelijkertijd geloof ik ook oprecht dat het tot vijand bombarderen van de overheid vooral tot gevolg heeft dat het politieke landschap steeds meer versnippert, er boosaardige partijen meer macht krijgen (is al gebeurd) en het beleid ook steeds krampachtiger wordt uit angst voor de boze burger.

Ik vind het ook kut en ik vind de gemaakte keuzes ook niet te volgen, maar ik wil ook geen partijen in het zadel helpen die garen spinnen bij mijn boosheid. Dus ik richt mijn boosheid liever op complotwappies/antivaxxers.
Nee niet eens, ik heb nog wel baanwedstrijden die ik kan lopen en ik blijf sowieso wel trainen. Maar de grote evenementen vind ik juist leuk omdat dan ook vaak collega's meelopen en je met hen ineens verbindende gesprekken kunt hebben over trainen etc. Ik heb het de afgelopen jaren al zovaak gezien dat mensen voor het eerst in hun leven mee gingen doen aan de CPC, en vanaf dat moment ineens ook verslaafd waren aan het hardloopvirus.
Ik zou ook dit najaar voor het eerst een hardloopwedstrijd gaan lopen met mijn vader, benieuwd of dat nog doorgaat.

En ik ben geen boze burger, ik werk zelf voor de overheid. Ik vind alleen de politici die de laatste jaren aan de macht zijn zo kortzichtig. En dit is geen probleem van de coronacrisis maar al lang daarvoor. Mark Rutte hangt na elke Olympische medaille hijgend aan de telefoon maar ondertussen wordt er geen cent meer uitgegeven aan preventieve gezondheidszorg en aan amateursport. Mijn zusje geeft les op de basisschool en daar hebben nu steeds meer kinderen aparte gymlessen nodig omdat ze niet eens een koprol kunnen of 100 meter rechtdoor kunnen rennen. Die debiele postbus 51 filmpjes van dit jaar 'maak eens een gezonde keuze' waren echt de druppel.

Het gaat niet eens om geld, het gaat om politici die in de meedenk stand zouden moeten zitten. Want onder de huidige maatregelen is er volgens mij al een hoop mogelijk, alleen is er teveel onzekerheid waardoor organisaties niets durven omdat het kabinet met 1 pennestreek zo weer alles kan verbieden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201242051
En ik bedoel, als het nu niet kan, wanneer dan wel? Het gaat in de komende maanden echt niet beter worden met het aantal besmettingen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201242058
Ik heb ook niet op een van de partijen in dit kabinet gestemd. Ik vrees alleen dat de partij waar ik op heb gestemd (linkerkant politieke spectrum) ook kansloos zou zijn geweest in het huidige klimaat dat toch vooral ikke-ikke is.

Overigens is Hoekstra hardloper, maar dat helpt dus ook niet :'(
pi_201242070
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
En ik bedoel, als het nu niet kan, wanneer dan wel? Het gaat in de komende maanden echt niet beter worden met het aantal besmettingen.
Ik ben voor vaccinatieplicht. Maar dan beginnen veel mensen te brullen dat iedereen het recht heeft op zelfbeschikking. Zit wat in. Maar ze gijzelen wel de samenleving. En of we willen of niet, we leven in een samenleving. Dat is voor mij echt het grote probleem.
pi_201242100
Heeft iemand maar dan ook iemand iets gehoord over besmettingsgolven na de CPC van 2020? Terwijl, dat was in maart, met allemaal mensen net terug van wintersportgebieden vol Corona?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201242121
Nou goed, ik ga mijn frustratie er maar weer uitrennen.. morgen dan want vandaag heb ik een rustdag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201242172
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand maar dan ook iemand iets gehoord over besmettingsgolven na de CPC van 2020? Terwijl, dat was in maart, met allemaal mensen net terug van wintersportgebieden vol Corona?
Nul. Maar er werd toen nog alleen bij ziekenhuisopnames en in de zorg getest, dacht ik.

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou goed, ik ga mijn frustratie er maar weer uitrennen.. morgen dan want vandaag heb ik een rustdag.
^O^ dat is altijd goed.
Morgen ga ik zelf voor mijn club een 5 km organiseren (met tijdwaarneming per chip), om onze wedstrijdlopers gemotiveerd te houden.
pi_201242582
Dan gooien ze de boel (ja, hele stadscentra) maar gewoon dicht voor mensen met een rode code. Fuck it. Verder eens met LT. Ik ben er zo klaar mee
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201248405
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:33 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Nul. Maar er werd toen nog alleen bij ziekenhuisopnames en in de zorg getest, dacht ik.
[..]
^O^ dat is altijd goed.
Morgen ga ik zelf voor mijn club een 5 km organiseren (met tijdwaarneming per chip), om onze wedstrijdlopers gemotiveerd te houden.
Over de balijebrug?
pi_201248422
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:21 schreef mosselmossel het volgende:
Dan gooien ze de boel (ja, hele stadscentra) maar gewoon dicht voor mensen met een rode code. Fuck it. Verder eens met LT. Ik ben er zo klaar mee
Kust marathon gaat vooralsnog door.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:37:31 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201249739
We hebben hier in Nederland een slechte combo: een zwabberend regeringsbeleid en een eigenwijze bevolking die er dwars tegenin gaat en uit dwarsheid over het regeringsbeleid ook meteen alle (soms wel goede) maatregelen afwijst. Ik ben ook voor vaccinatieplicht, maar ik zie dat niet gebeuren met een demissionair CDA in de regering, want die willen hun relistemmers niet tegen zich in het harnas jagen :|W Al geeft Hugo de J. de laatste tijd wel het idee dat-ie die kant op wil.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Forum Admin dinsdag 7 september 2021 @ 15:40:07 #213
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201253182
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
We hebben hier in Nederland een slechte combo: een zwabberend regeringsbeleid en een eigenwijze bevolking die er dwars tegenin gaat en uit dwarsheid over het regeringsbeleid ook meteen alle (soms wel goede) maatregelen afwijst. Ik ben ook voor vaccinatieplicht, maar ik zie dat niet gebeuren met een demissionair CDA in de regering, want die willen hun relistemmers niet tegen zich in het harnas jagen :|W Al geeft Hugo de J. de laatste tijd wel het idee dat-ie die kant op wil.
Zo'n bedrijf als golazo beweegt ook niet erg mee, die blijven wel erg hangen aan de grote evenementen met veel deelnemers en nog meer supporters. Aan de andere kant is dat wel waar ze hun naam mee hebben opgebouwd. CPC is natuurlijk bekender dan de vestingsloop van hellevoetsluis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201254564
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Over de balijebrug?
Nee, die ligt in Utrecht. Maar de 5 km gaat ook niet over de Balijbrug, want mijn AV is niet in mijn woonplaats.
Overigens maandag alweer een interne competitie over 800 m. Nog weinig aanmeldingen, helaas.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:30:50 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201265613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Zo'n bedrijf als golazo beweegt ook niet erg mee, die blijven wel erg hangen aan de grote evenementen met veel deelnemers en nog meer supporters. Aan de andere kant is dat wel waar ze hun naam mee hebben opgebouwd. CPC is natuurlijk bekender dan de vestingsloop van hellevoetsluis.
Die Vestinglopen kunnen ook gemakkelijker in kleine startwaves starten en daarom gaan die wel door.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201268856
Het was dan wel geen wedstrijd (ik heb nooit een wedstrijd gerend en zal dat ook niet doen), maar wat was het lekker gisteren. Door de duinen en over het strand. 28 graden, hitte training. Ging best aardig, alhoewel mijn hartslag toch wel hoger zat dan normaal. Qua power en tempo was het netjes een duurloop, maar mijn hartslag zei tempo (het voelde niet echt als tempo, maar wel warm).

Vanavond maar eens naar de sportschool, kijken hoe het daar gaat in de warmte.
Whatever...
pi_201269193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:20 schreef Spanky78 het volgende:
Vanavond maar eens naar de sportschool, kijken hoe het daar gaat in de warmte.
Jouwes geen airco? -O-

Ik realiseerde me gisteren dat de eerste wedstrijd waar ik ooit aan mee ga doen over iets minder dan een maand 's middags en potentieel in een warmachtig zonnetje plaatsvindt, terwijl ik eigenlijk altijd ren in het koele donker van vijf uur 's morgens 8)7 Misschien toch eens overdag gaan proberen onderhand maar ik wiiiiiiiil niet :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_201269503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:49 schreef minilot het volgende:

[..]
Jouwes geen airco? -O-

Ik realiseerde me gisteren dat de eerste wedstrijd waar ik ooit aan mee ga doen over iets minder dan een maand 's middags en potentieel in een warmachtig zonnetje plaatsvindt, terwijl ik eigenlijk altijd ren in het koele donker van vijf uur 's morgens 8)7 Misschien toch eens overdag gaan proberen onderhand maar ik wiiiiiiiil niet :')
Jawel, maar nooit echt koel. Ze doen ook gewoon de ramen ver open. Zeker nu met Corona hebben ze dat blijkbaar anders gedaan. Geen recirculatie
Whatever...
  Forum Admin woensdag 8 september 2021 @ 19:37:31 #219
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201269932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:49 schreef minilot het volgende:

[..]
Jouwes geen airco? -O-

Ik realiseerde me gisteren dat de eerste wedstrijd waar ik ooit aan mee ga doen over iets minder dan een maand 's middags en potentieel in een warmachtig zonnetje plaatsvindt, terwijl ik eigenlijk altijd ren in het koele donker van vijf uur 's morgens 8)7 Misschien toch eens overdag gaan proberen onderhand maar ik wiiiiiiiil niet :')
Wel slim om dat eens te testen. Verschillende tijdstippen, het is allemaal net iets anders, dan ben je er al een beetje aan gewend.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201270139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:49 schreef minilot het volgende:

[..]
Jouwes geen airco? -O-

Ik realiseerde me gisteren dat de eerste wedstrijd waar ik ooit aan mee ga doen over iets minder dan een maand 's middags en potentieel in een warmachtig zonnetje plaatsvindt, terwijl ik eigenlijk altijd ren in het koele donker van vijf uur 's morgens 8)7 Misschien toch eens overdag gaan proberen onderhand maar ik wiiiiiiiil niet :')
P. S. Ik kan je melden dat einde middag rond 18u op het strand bij 27 graden heel anders is dan 6 uur in de ochtend.
Whatever...
pi_201277504
Wie doet er mee aan de Singelloop Enschede?

A.s zondag lijkt Enschede wel te veranderen in het Berlijn van vóór 1989.
Melden bij Checkpoint Charlie.

Maar ja, mooi dat er weer iets kan....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201278597
Leiden Marathon op 10 oktober heeft groen licht gekregen van de lokale overheden en gaat door.
pi_201278846
Dit zijn goede berichten!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201279414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Leiden Marathon op 10 oktober heeft groen licht gekregen van de lokale overheden en gaat door.
Waar lees je dit?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201279430
Ah ik zie het al op Omroep West!
Ben wel benieuwd of de grote organisaties (Golazo en NN) zich ook zo hard gaan inzetten.. nu moeten ze wel toch?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201320206
De Meijendelloop gaat ook dit jaar niet door. Dus Mr B. blijft minimaal 3 jaar de kampioen.
pi_201321088
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:15 schreef Zwabberhark het volgende:
De Meijendelloop gaat ook dit jaar niet door. Dus Mr B. blijft minimaal 3 jaar de kampioen.
Echt? Ik ging er juist vanuit dat die sowieso kon door het deelnemeraantal ☹
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 12 september 2021 @ 13:09:00 #228
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201321613
Vanochtend een nieuw PR gelopen op de halve marathon in 1:38:42. Dat is ruim 7 minuten er af ten opzichte van het vorige PR wat van november vorig jaar was. Nu ook weer een virtuele race en eigenlijk wilde ik meer kijken of ik mijn steady tempo van 4:45 steeds vol kon houden.

Doel was om onder de 1:40:00 te lopen en had de laatste 3 kilometer nog wel wat over. Heb sowieso niet 100% voluit gelopen en weet dat het nog wel wat sneller kan. Eigenlijk de eerste 18 kilometer heel vlak gelopen met constante tijden rond de 4:42 per kilometer.

Had mezelf als doel gesteld om dit jaar richting de 1:35:00 te gaan maar of dat haalbaar is....Dat tempo ligt op 4:30 en dat zie ik me nog niet een halve marathon volhouden. Misschien in een echte wedstrijd waarin ik wat makkelijker naar mensen kan toelopen of in een groepje mee kan in plaats van nu constant tegen jezelf te lopen.

Voor nu wel heel blij met de nieuwe tijd :)
pi_201327521
Mooi!
https://nos.nl/artikel/23(...)js-in-horeca-theater

Oktober gaat een mooie maand worden *O*
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 12 september 2021 @ 20:37:43 #230
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201329657
Ben er nog niet helemaal van overtuigd, maar hoop dat we dat dinsdag wel horen.

quote:
Evenementen mogen wel buiten plaatsvinden, met alleen bezoekers die een coronatoegangsbewijs kunnen laten zien.
Rijendik publiek bij Rotterdam zie ik obv bovenstaande niet echt voor me.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201334937
quote:
14s.gif Op zondag 12 september 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:
Ben er nog niet helemaal van overtuigd, maar hoop dat we dat dinsdag wel horen.
[..]
Rijendik publiek bij Rotterdam zie ik obv bovenstaande niet echt voor me.
Dat zou wel zuur zijn voor Rotterdam.
In Amsterdam heb je dat probleem van, rijen dik publiek, niet :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201335158
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 08:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
In Amsterdam heb je dat probleem van, rijen dik publiek, niet
Haha!

Edit: En in Eindhoven is het alleen druk op het Stratumseind, maar al die kroegen kom je toch alleen maar binnen met een QR, dus dat komt ook vast goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201335298
quote:
14s.gif Op zondag 12 september 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:
Ben er nog niet helemaal van overtuigd, maar hoop dat we dat dinsdag wel horen.
[..]
Rijendik publiek bij Rotterdam zie ik obv bovenstaande niet echt voor me.
Och, voor iedereen die gevaccineerd is is zo'n toegangsbewijs een kleine moeite toch? In Frankrijk werkte dat prima.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 13 september 2021 @ 09:10:40 #234
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201335398
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Och, voor iedereen die gevaccineerd is is zo'n toegangsbewijs een kleine moeite toch? In Frankrijk werkte dat prima.
Maar ga je dan de hele stad afsluiten en alleen toeschouwers toestaan met TvT? In Berlijn hebben ze op de drukke plekken van vorige edities "hotspots" waar je alleen met een QR-code kan komen.

quote:
At certain cheering points along the course, entry will only be by proof of 3G (Vaccinated, Convalescent, Tested), which at best will be proven digitally either in the official Corona warning app, the Luca app or the CovPass app.
In Rotterdam is bijna het hele parcours een hotspot. :') :P
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201335481
quote:
10s.gif Op maandag 13 september 2021 09:10 schreef MichaelScott het volgende:
Maar ga je dan de hele stad afsluiten en alleen toeschouwers toestaan met TvT?
TvT is einde oefening nu. Alles gaat met de QR. En ja hoor, ik ben er inmiddels voor om hele stadscentra af te sluiten voor mensen zonder groene code als er evenementen zijn. Mensen die zich niet laten vacccineren of alle regels aan de laars lappen hebben de samenleving inmiddels te lang gegijzeld.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201335564
quote:
99s.gif Op maandag 13 september 2021 09:14 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
TvT is einde oefening nu. Alles gaat met de QR. En ja hoor, ik ben er inmiddels voor om hele stadscentra af te sluiten voor mensen zonder groene code als er evenementen zijn. Mensen die zich niet laten vacccineren of alle regels aan de laars lappen hebben de samenleving inmiddels te lang gegijzeld.
Dat is waar, maar is het praktisch haalbaar om een hele stad af te sluiten en op ieder punt mensen neer te zetten die QR-codes te controleren?

De laatste jaren kwamen een miljoen mensen kijken naar de marathon van Rotterdam. Ik denk dat het niet te doen is, juist door het afschaffen van de 1,5 m-maatregel.
pi_201335643
Mensen doen altijd alsof het zo zwart wit is, je kunt toch aankondigen dat je alleen met QR-code kunt komen kijken, en dan alleen bij de drukke plaatsen mensen neer zetten om te controleren.
Je hoeft ook niet elke autobestuurder te controleren op een gordel om de wet te handhaven.

[ Bericht 20% gewijzigd door La_Tramposa op 13-09-2021 09:34:31 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201335645
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Dat is waar, maar is het praktisch haalbaar om een hele stad af te sluiten en op ieder punt mensen neer te zetten die QR-codes te controleren?

De laatste jaren kwamen een miljoen mensen kijken naar de marathon van Rotterdam. Ik denk dat het niet te doen is, juist door het afschaffen van de 1,5 m-maatregel.
Nu ja, het is koffiedik kijken of evenementen überhaupt mogen. Het was bij mij meer 'bij wijze van spreken'. Maar zelfs dan. ROndom het centrum controles. Dan zijn er maar minder mensen, maar dan kunnen er alsnog tienduizenden of honderdduizenden naar binnen. Is het misschien net geen miljoen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201338466
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Mensen doen altijd alsof het zo zwart wit is, je kunt toch aankondigen dat je alleen met QR-code kunt komen kijken, en dan alleen bij de drukke plaatsen mensen neer zetten om te controleren.
Je hoeft ook niet elke autobestuurder te controleren op een gordel om de wet te handhaven.
Klopt, maar ik denk toch dat het makkelijk gezegd is als je de organisatie niet bent.

Overigens, dit meldt de Vestingloop:

"GOED NIEUWS! Voor de Vestingloop in Willemstad hebben wij vanuit de gemeente het bericht ontvangen dat we geen coronacheck hoeven te doen. Dit betekent dat alle deelnemers zonder test of QR-code mee kunnen doen."

Voor mij meteen een no-go, ik heb geen zin om met ongevaccineerden/ongetesten een wedstrijd te lopen.
pi_201338584
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:24 schreef Zwabberhark het volgende:
maar ik denk toch dat het makkelijk gezegd is als je de organisatie niet bent.

Overigens, dit meldt de Vestingloop:

"GOED NIEUWS! Voor de Vestingloop in Willemstad hebben wij vanuit de gemeente het bericht ontvangen dat we geen coronacheck hoeven te doen. Dit betekent dat alle deelnemers zonder test of QR-code mee kunnen doen."

Voor mij meteen een no-go, ik heb geen zin om met ongevaccineerden/ongetesten een wedstrijd te lopen.
Gewoon meteen de kop pakken in de wedstrijd, heb je geen last van ze ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201338605
Hoezo heb je daar eigenlijk geen zin in, het risico is toch voornamelijk voor hen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201340734
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Gewoon meteen de kop pakken in de wedstrijd, heb je geen last van ze ;)
*)
Kijk, dat is denken in oplossingen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoezo heb je daar eigenlijk geen zin in, het risico is toch voornamelijk voor hen?
Klopt, maar voor mij voelt het dat het openstellen van de maatschappij eigenlijk alleen zou moeten zijn voor de mensen die solidair zijn en niet voor mensen die zich én niet willen laten vaccineren én zich niet willen laten testen.
pi_201340950
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:39 schreef Zwabberhark het volgende:

Klopt, maar voor mij voelt het dat het openstellen van de maatschappij eigenlijk alleen zou moeten zijn voor de mensen die solidair zijn en niet voor mensen die zich én niet willen laten vaccineren én zich niet willen laten testen.
Veel plezier in je eentje dan maar?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201359247
^ Meer mensen gaan testen dus de besmettingen gaan weer gigantisch stijgen dus gaat alles weer in lockdown zie begin juli.

Zojuist 5:27 en voor 't eerst onder de 27 minuten over 5km. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 14-09-2021 23:16:30 ]
pi_201360219
We mogen weer naar massale hardloop-evenementen! *O* *O*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201374940
Update, reactie van Golazo.

Marathons hopen met versoepelingen op vergunning gemeenten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Aboutaleb heeft gesproken: Als het aan hem ligt gaat de marathon van Rotterdam door :D

[ Bericht 3% gewijzigd door mosselmossel op 16-09-2021 12:58:34 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201384340
Zevenheuvelenloop gaat door

quote:
Gisteren tijdens de persconferentie kwam eindelijk het verlossende woord: evenementen in de buitenlucht mogen weer plaatsvinden. De 37e NN Zevenheuvelenloop op zaterdag 20 en zondag 21 november gaat dus door!

Hoe ziet de NN Zevenheuvelenloop er dit jaar uit?
We hebben nog steeds te maken met coronamaatregelen waaraan wij als evenement moeten voldoen. De regering stelt op dit moment verplicht dat bezoekers van evenementen een coronapas laten zien.

We hebben verschillende scenario's uitgewerkt, zodat we in de komende weken samen met de gemeente Nijmegen en de veiligheidsregio kunnen besluiten hoe het evenement er precies uit moet komen te zien. We houden je hier uiteraard van op de hoogte.
Hopelijk ook snel groen licht voor Eindhoven!
  donderdag 16 september 2021 @ 22:31:04 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201391703
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201399749
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:14 schreef ruud.nl het volgende:
Zevenheuvelenloop gaat door
[..]
Hopelijk ook snel groen licht voor Eindhoven!
Zijn er hier mensen die mee gaan lopen? Ik ga er vrijwilligen :)
pi_201399991
Nog een week en ik ben klaar met m'n halvemarathonschema. Het gaat echt heel lekker. Voordat ik aan dit schema begon vond ik 10x400 op 4:30 min/km een uitdaging, nu loop ik 20 minuten aan een stuk 4:30 min/km :o

Nou heb ik alleen nog helemaal geen halve marathon op de planning staan. :') 26 september en 3 oktober ga ik meelopen met survivalruns en 9 oktober loop ik een 10k, dus de komende weekenden zijn al vol en ik denk niet dat het verstandig is om tussen die drie wedstrijden door nog een HM te doen, laat staan op hoog tempo.

Wat moet ik doen om dit niveau te houden, zodat ik half-eind oktober die HM kan gaan lopen?

Ik weet eigenlijk niet of er meer in zal zitten dan een boel herstelloopjes tussen de survivalruns door. Met een run van 9 km ben je al gauw 2 uur bezig, dus het vraagt best wat van je lijf qua duurvermogen, maar qua loopafstand is het eigenlijk niks.

Is het verstandig om middenin de week tussen de wedstrijden door toch nog iets van snelheid te trainen?

De afgelopen 3 weken zat ik op ruim 40 km per week, daarvoor heb ik een paar weken 50 tot zelfs 65 km per week gehad.
Nu die 40 km aanhouden? Of nog verder omlaag brengen vanwege de wedstrijden?
pi_201400148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zijn er hier mensen die mee gaan lopen? Ik ga er vrijwilligen :)
Ik (de halve), en volgens dit topic ook SEMTEX, Niveath (allebei de hele?) en mosselmossel de halve.
pi_201400179
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:00 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
Ik (de halve), en volgens dit topic ook SEMTEX, Niveath (allebei de hele?) en mosselmossel de halve.
*G*

Nou heb ik geen idee hoe jullie eruit zien, en jullie weten niet wie ik ben, maar als je ergens langs een overenthousiaste verkeersregelaar komt is er een kans dat je mij gespot hebt :+
pi_201400698
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:52 schreef Tele6 het volgende:
ken zat ik op ruim 40 km per week, daarvoor heb ik een paar weken 50 tot zelfs 65 km per week gehad.
Nu die 40 km aanhouden? Of nog verder omlaag brengen vanwege de wedstrijden?
Ik denk dat je het gewoon even moet aanvoelen hoe zwaar de survivalruns inhakken op je lijf, kan ik niet voor je inschatten.
Hoe ik het vaak doe als ik een wedstrijd heb in het weekend:

Wedstrijd op zaterdag: zondag uitlopen, maandag rust of uitfietsen/uitzwemmen

Dinsdag: intervaltraining maar kort en rustig (dus bijvoorbeeld 12x 200 meter of 8x 400 meter op gevoel ontspannen.. rond 10km-halve marathon tempo). Woensdag of donderdag nog rustige loopjes al zou het donderdag eventueel al wel weer met wat tempowisselingen kunnen zijn, en dan kun je zaterdag weer een volwaardige training doen.

Waarschijnlijk helpt het ook om aan het einde van je herstelloopjes nog 3x 100 meter een versnelling te doen, zo blijft de snelheid een beetje in je benen.
Als je weet wanneer je halve marathon is kun je daar weer in een paar weken specifiek naar toe trainen, die fitheid ben je niet in 1x kwijt..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201400852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik denk dat je het gewoon even moet aanvoelen hoe zwaar de survivalruns inhakken op je lijf, kan ik niet voor je inschatten.
Hoe ik het vaak doe als ik een wedstrijd heb in het weekend:

Wedstrijd op zaterdag: zondag uitlopen, maandag rust of uitfietsen/uitzwemmen

Dinsdag: intervaltraining maar kort en rustig (dus bijvoorbeeld 12x 200 meter of 8x 400 meter op gevoel ontspannen.. rond 10km-halve marathon tempo). Woensdag of donderdag nog rustige loopjes al zou het donderdag eventueel al wel weer met wat tempowisselingen kunnen zijn, en dan kun je zaterdag weer een volwaardige training doen.

Waarschijnlijk helpt het ook om aan het einde van je herstelloopjes nog 3x 100 meter een versnelling te doen, zo blijft de snelheid een beetje in je benen.
Als je weet wanneer je halve marathon is kun je daar weer in een paar weken specifiek naar toe trainen, die fitheid ben je niet in 1x kwijt..
Ik ben zelf ook heel benieuwd wat die survivalruns doen met m'n lijf!

Jouw planning rond wedstrijden klinkt voor mij ook heel goed te doen. Ik moet dan alleen m'n survivaltrainingen er nog een beetje omheen inpassen. Maar daar kan ik hetzelfde principe voor gebruiken van rustig gaan en evt wat kleine versnellingen of korte en rustige intervallen. ^O^

Ik heb nog niets besloten over de halve marathon. Half-eind oktober heb ik ook een aantal verjaardagen en ik weet niet hoe veel weekenden ik kwijt ga zijn aan familiebezoek en zo. Als ik echt geen gaatje kan vinden voor een wedstrijd, wordt het in m'n uppie een "wedstrijd" lopen ergens vroeg op een zaterdagochtend of zo :') er is hier in de buurt een 10 km zonder stoplichten en dingen, dus die kan ik dan 2 keer en een beetje lopen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:52:01 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201411084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:22 schreef mosselmossel het volgende:
We mogen weer naar massale hardloop-evenementen! *O* *O*
Wij hebben ons 5-jarig aanstormend talent mannetje aangemeld voor de 500m van de Voornse duintrail ;)
pi_201414912
Vandaag 24km met 18 op marathontempo gelopen.. nog moeilijk te beseffen dat ik dat straks 2,5x zo lang moet doen, maar goed deze is in ieder geval gelukt. Nog 5 weken voor puntjes op i’s!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201418078
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Helaas voorlopig dus geen hardlopen voor mij. ☹
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 21:13:21 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_201418335
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:01 schreef ruud.nl het volgende:
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Helaas voorlopig dus geen hardlopen voor mij. ☹
Oh jeetje, dan ben je wel heel lelijk gevallen :X hoe is het gebeurd? En, beterschap!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_201419725
Even voor mij waren twee meisjes gevallen die hulp kregen van twee andere fietsers die hun fietsen op het fietspad geparkeerd hadden.

Blijkbaar had ik meer oog voor die mensen en heb ik die twee fietsen over het oog gezien en daarover gevallen. Ging helemaal niet hard maar zeer ongelukkige landing.
  zondag 19 september 2021 @ 08:20:41 #260
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201423175
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:01 schreef ruud.nl het volgende:
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Helaas voorlopig dus geen hardlopen voor mij. ☹
Beterschap! Zit je kaak nou in het gips of zo nu het gebroken is? Kan me daar weinig bij voorstellen hou dat moet genezen.

Tijdelijk niet kunnen hardlopen lijkt me verschrikkelijk... Hopelijk kan je snel weer een rondje maken.
pi_201423917
Beterschap @ruud.nl !
pi_201424395
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:01 schreef ruud.nl het volgende:
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Helaas voorlopig dus geen hardlopen voor mij. ☹
Ah née, dat is klote. Beterschap!
Whatever...
pi_201424752
Bedankt!

M'n kaak zit niet in het gips ofzo, morgen wordt bekeken of ik geopereerd moet worden of dat het op natuurlijke wijze kan genezen.
pi_201424934
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:19 schreef ruud.nl het volgende:
Even voor mij waren twee meisjes gevallen die hulp kregen van twee andere fietsers die hun fietsen op het fietspad geparkeerd hadden.

Blijkbaar had ik meer oog voor die mensen en heb ik die twee fietsen over het oog gezien en daarover gevallen. Ging helemaal niet hard maar zeer ongelukkige landing.
Oh wat heftig! Beterschap..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 19 september 2021 @ 11:43:53 #265
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201425131
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:01 schreef ruud.nl het volgende:
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Helaas voorlopig dus geen hardlopen voor mij. ☹
Beterschap!
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201425603
Beterschap ruud!
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:20 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Beterschap! Zit je kaak nou in het gips of zo nu het gebroken is? Kan me daar weinig bij voorstellen hou dat moet genezen.

Tijdelijk niet kunnen hardlopen lijkt me verschrikkelijk... Hopelijk kan je snel weer een rondje maken.
Haha, nee, ze zetten je kaak niet in het gips. Ik heb ook eens mijn kaak gebroken. Bijna twintig jaar geleden bij het voetballen. Toen zette de kaakchirurg gewoon voor een paar weken mijn kiezen op elkaar. Letterlijk. IJzerdraadje links, ijzerdraadje rechts en dan kan je ze niet meer van elkaar halen. Twee weken vloeibaar eten ofzo.

En nu, bijna twintig jaar later, heb ik nog altijd soms een 'knak' in mijn kaak als ik hem beweeg. Niet storend, maar het is er soms.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 19 september 2021 @ 12:46:50 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201425781
Klinkt pijnlijk Ruud!

Hier was vanmorgen het moment dat je wist dat er weer eens aan moest komen. Na weken zo goed als pijnvrij lopen ging het vanmorgen minder. Na 800mtr "hmz, .. zal zo wel wegtrekken" maar dat deed het dus niet. Paar minuten later besloten een wandelpauze te doen, maar daarna weer beginnen was een slecht idee. Gelukkig was het mooi weer en heb ik dus lekker in het zonnetje naar huis gewandeld.

Woensdag ofzo weer eens proberen :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Forum Admin zondag 19 september 2021 @ 12:49:31 #268
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201425817
Beterschap Ruud.

De eerste 30+ weer in de benen. Ben gematigd positief dat ik het toch allemaal ga redden ondanks de niet ideale voorbereiding.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 19 september 2021 @ 16:42:54 #269
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201429019
Gebroken kaak en hersenschudding. Dat laatste heb ik ook gehad een paar jaar terug. De TL balken op werk waren echt hoofdpijnopwekkers toen. Sterkte!!

Mn Garmin zegt dat ik inmiddels gewend ben aan de warmte. Het mocht ook wel inmiddels. Zit deze week in week 7 vd 20 (al heb ik mn schema aangepast aan mn krachttraining, dus stiekem is het week 9) en Garmin wilt meer snelheidswerk zien om mn anaerobische systemen meer te trainen. Ik vind dit rustige lopen wel fijn om eerlijk te zijn. Ik kom aan mn stappen en het is lekker simpel. Ik zit eraan te denken om na dit 20 weken programma gewoon dagelijks een rondje te gaan lopen om zo aan mn stappen te komen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201440946
Ja! Ook groen licht uit Eindhoven! *G* *G*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201456359
quote:
99s.gif Op maandag 20 september 2021 14:34 schreef mosselmossel het volgende:
Ja! Ook groen licht uit Eindhoven! *G* *G*
Zoveel zin in!

En ook die van Amsterdam heeft groen licht :)
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_201460101
Beterschap Ruud!

Vandaag 5:20/min. het ging erg lekker.

quote:
6s.gif Op zondag 19 september 2021 12:46 schreef E.T. het volgende:
Klinkt pijnlijk Ruud!

Hier was vanmorgen het moment dat je wist dat er weer eens aan moest komen. Na weken zo goed als pijnvrij lopen ging het vanmorgen minder. Na 800mtr "hmz, .. zal zo wel wegtrekken" maar dat deed het dus niet. Paar minuten later besloten een wandelpauze te doen, maar daarna weer beginnen was een slecht idee. Gelukkig was het mooi weer en heb ik dus lekker in het zonnetje naar huis gewandeld.

Woensdag ofzo weer eens proberen :)
Doe je geen warmup?
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:35:42 #273
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201460396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:15 schreef Nober het volgende:
Beterschap Ruud!

Vandaag 5:20/min. het ging erg lekker.
[..]
Doe je geen warmup?
Nope. Ik kom niet sneller dan dribbel/warmlooptempo.. Rustig beginnen = warming up.

En deze blessure is zó specifiek en bekend.. daar helpt geen warming up tegenaan.. Moet er mee leren leven :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201466817
quote:
6s.gif Op zondag 19 september 2021 12:46 schreef E.T. het volgende:
Klinkt pijnlijk Ruud!

Hier was vanmorgen het moment dat je wist dat er weer eens aan moest komen. Na weken zo goed als pijnvrij lopen ging het vanmorgen minder. Na 800mtr "hmz, .. zal zo wel wegtrekken" maar dat deed het dus niet. Paar minuten later besloten een wandelpauze te doen, maar daarna weer beginnen was een slecht idee. Gelukkig was het mooi weer en heb ik dus lekker in het zonnetje naar huis gewandeld.

Woensdag ofzo weer eens proberen :)
Hoe is het er nu mee? Hopelijk is de pijn wat weggetrokken.
pi_201466961
Ja, pijn is een stuk minder. Morgen wordt m'n kaak geopereerd, dan gaan ze bij m'n jukbeen een stukje bot recht zetten en wordt er een titanium plaatje tpv m'n kin geplaatst om de boel goed op z'n plaats te houden.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:36:29 #276
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201468202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe is het er nu mee? Hopelijk is de pijn wat weggetrokken.
niet rennen = geen pijn gelukkig. Vanavond of morgenochtend nieuwe poging wagen.. :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:39:34 #277
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201468256
quote:
99s.gif Op maandag 20 september 2021 14:34 schreef mosselmossel het volgende:
Ja! Ook groen licht uit Eindhoven! *G* *G*
Oh myyyyy :o ik ga maar weer 's de hardloopschoentjes aantrekken vandaag en dit weekend, zo na mijn vakantie.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_201469944
Ik hoop niet dat teveel mensen nu ineens nog halsoverkop moeten gaan trainen of ongetraind aan de start staan :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201470304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik hoop niet dat teveel mensen nu ineens nog halsoverkop moeten gaan trainen of ongetraind aan de start staan :P
Dan is het binnenkort groot feest bij de fysio's in Nederland :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  woensdag 22 september 2021 @ 15:17:48 #280
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201470440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik hoop niet dat teveel mensen nu ineens nog halsoverkop moeten gaan trainen of ongetraind aan de start staan :P
Als ik de hoeveelheid aangeboden startnummers zie in de verschillende groepen dan valt dat wel mee gelukkig.

Het zijn er zo veel dat ze inmiddels voor minder dan de originele prijs aangeboden worden. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201471869
quote:
10s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als ik de hoeveelheid aangeboden startnummers zie in de verschillende groepen dan valt dat wel mee gelukkig.

Het zijn er zo veel dat ze inmiddels voor minder dan de originele prijs aangeboden worden. _O-
Dat lijkt me toch logisch? Als je ze duurder gaat verkopen dan je ze hebt gekocht ben je echt een eersteklas pannenkoek.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 september 2021 @ 17:51:26 #282
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201472486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat lijkt me toch logisch? Als je ze duurder gaat verkopen dan je ze hebt gekocht ben je echt een eersteklas pannenkoek.
Nou ja, het is voor het eerst dat ik zie dat ze voor 20-30 euro minder aangeboden worden. :+

Normaal is het toch wel aardig in evenwicht qua vraag en aanbod en gaan ze gewoon voor de originele prijs. Denk daarom dat veel mensen verstandig doen en niet ongetraind een marathon gaan lopen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201476083
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9

[ Bericht 4% gewijzigd door Minimunt op 22-09-2021 21:39:36 ]
pi_201479614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Minimunt het volgende:
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9
Deze groep kent geen ingangseisen hoor! En zeker geen snelheidseisen. Iedereen is welkom, van Evy-minutenloopjes tot 160km ultralopers ergens in Nieuw Zeeland ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201479906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Minimunt het volgende:
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9
Tuurlijk!

Ik zou eigenlijk niet weten hoe hard ik nu een 5 km zou lopen. M'n PR is 22:58 in 2015. Ik vind 22:40 heel snel, zeker als je nog maar sinds maart loopt!
pi_201480243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Minimunt het volgende:
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9
Eind maart begonnen.

5km 26:33 / 5:19

10km is mij nog te ver.
pi_201482854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Minimunt het volgende:
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9
Daar neem ik mijn pet voor af met dik 10 jaar aan loopervaring. Haal ik nu ook nog wel maar dat was niet de tijd waarmee ik ooit begon. Dus mooie basis heb je dan.

Eindelijk! Mijn eerste wedstrijd sinds december 2019 staat in de planning. Maar even rustig beginnen met een 10 km. Geen druk voor een PR, dat staat voor nu echt te scherp. Gewoon beetje genieten dat het weer kan (hopelijk tegen die tijd ook nog). En dan volgend jaar de halve marathon weer eens doen.
pi_201488182
Afgelopen weken iets rustiger aan gedaan. Merk dat wat meer herstel tijd toch wel fijn is. Ben iets minder scherp dan voorheen. Maar rondje van 10 km in 56 minuten was mooi easy tempo vandaag.

Met wat meer focus op andere sporten probeer ik vooral mijn conditie op peil te houden momenteel.
Whatever...
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:44:22 #289
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201499781
Gister na een extra dag rust weer gewoon pijnvrij m'n 30minuutjes vol kunnen maken :) Zondag weer lekker op de Veluwe lopen O+
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 26 september 2021 @ 00:12:52 #290
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201520740
Zijn er nog mensen die morgen/vandaag in Berlijn lopen? Ik zag dat linebear en een vriend van me iig meedoen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201521323
wyccie doet ook mee.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 26 september 2021 @ 07:36:23 #292
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201521433
Ik doe ook mee. Lijkt erop dat het warm wordt in de tweede helft, hopelijk gooit dat geen roet in het eten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201521445
quote:
14s.gif Op zondag 26 september 2021 07:36 schreef MichaelScott het volgende:
Ik doe ook mee. Lijkt erop dat het warm wordt in de tweede helft, hopelijk gooit dat geen roet in het eten.
Veel plezier! En rustig aan in het begin dan! Of zo snel dat je die warmte niet meer meemaakt, maar geen idee wat jouw capaciteiten zijn.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201521576
Succes Berlijnlopers!

Ik ben op weg naar m'n survivalwedstrijd. Rond 10:30 start ik, ik moet een uur van tevoren aanwezig zijn, en ik neem geen risico's met het OV :P
Spannend hoor. Eerste echte wedstrijd sinds 2019 :o (alleen clubkampioenschappen gedaan in de tussentijd)
pi_201523530
Zonde dat het nu al 21 graden is in Berlijn. De toplopers moeten ook aardig inleveren in het tweede deel.
pi_201524915
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Minimunt het volgende:
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9
Vandaag 10 kim in 49:02 gelopen. Is echt een lekkere week :D
pi_201531277
Ik ben benieuwd hoe de Berlijn marathon is verlopen bij Wyccie en MichaelScott was gegaan! Het was zeker warm.

Hier in Nederland vind ik het overigens vooral vochtig de laatste paar weekenden. Dan is de lucht grijs maar kom je wel zeiknat van het zweet thuis.

Gisteren wel een goede training gedraaid, 24km op MT+10 seconden en nog 4km sneller dan MT er achteraan, met in en uitlopen toch weer een 30+ er erbij. 70km gelopen en 190km gefietst deze week. Ik word wel steeds heen en weer geslingerd tussen; 'kan dat marathontempo niet wat ambitieuzer' en - 'is dit niet veel te hard zodat ik na de halve instart, kan ik niet beter 10 seconden langzamer beginnen?'
Het gebrek in wedstrijdritme van de laatste 2 jaar is daar toch wel lastig in..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201532386
M'n survivalrun ging goed. Het had wel beter gekund, maar ik heb 'm met bandje uitgelopen en dat is waar het om gaat. 2 uur en 20 minuten over 8 km met ruim 30 hindernissen gedaan. Ik heb iig waar voor m'n inschrijfgeld :+

Ik heb wel het idee dat de HM-training heeft geholpen om het lopen tussen de hindernissen door een minder grote kwelling te maken. Ik kan daadwerkelijk rusten tussen de hindernissen. O+
Nu nog sterker worden in de armen. De hindernissen die ik meerdere keren moest doen tot ze lukten waren allemaal hindernissen waar je aan je armen moest optrekken of doorzwaaien. }:|
  zondag 26 september 2021 @ 20:11:00 #299
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201532540
Zo tof om vandaag weer diverse grote loop-evenementen te zien overal! *O* En dat er gewoon ook weer lopers van 'hier' meedoen!

Hier heerlijk gehobbeld op de Veluwe, 'n training was wat korter dan gedacht dus ik moest een stukje naar huis wandelen maar dat was zeker geen straf vanmorgen!

En ik heb een jaarabbo aangeschaft voor de sportschool op m'n werk :o (super uitgebreide fitness en groepslessen op de uni) Even op zoek naar een do-able schema om aan te houden. WE hebben op de uni ook een PersonalTraining intro; 2 sessies om je op weg te helpen. (health check, waarom ga je fitnessen en wat is je doel en dan tips en trics, schema, voedingstips.). Dat leek me effectiever dan zomaar in het wilde weg aan wat apparaten lopen sjorren.
Maar tot die PT afspraak eerst zelf maar wel even op de bonnefooi wat doen. Iemand nog leuke en nuttige oefeningen die een positieve bijdrage aan het hardlopen leveren?

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 26-09-2021 20:11:28 (typo) ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 september 2021 @ 00:54:12 #300
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201547599
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 20:11 schreef E.T. het volgende:
Iemand nog leuke en nuttige oefeningen die een positieve bijdrage aan het hardlopen leveren?
Doe een full body circuit met vooral compound movements:
* Squats
* Deadlift
* Bent over rows
* Overhead press
* Bench press

Dit zijn de meest belangrijke. Je kan Lunges, good mornings, hip trusts, chinups en wat buikspierwerk erbij doen (mountain climbers, hanging knee raises) en je hebt een goede workout die je hardlopen ondersteunt. Afhankelijk v je kuiten: calve raises erbij doen.

Bijv ABA in week 1, BAB in week 2 etc etc

A Squat/OHP/DL B squat/BP/BOR

Ik zou zelf in de lage rep ranges blijven 3×5 (of 5×5) en je assistence in de wat hogere ranges 3×8 of 3×10.

[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 28-09-2021 01:03:25 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201561800
quote:
14s.gif Op zondag 26 september 2021 07:36 schreef MichaelScott het volgende:
Ik doe ook mee. Lijkt erop dat het warm wordt in de tweede helft, hopelijk gooit dat geen roet in het eten.
Hoe ging het? :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')