abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200682551
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 1 augustus 2021 @ 20:41:33 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200682809
Ik las een vraag over opbouwen na een knieblessure.. Een knie is zo complex en je kunt zo veel soorten blessures hebben daaraan dat daar onmogelijk iets eenduidigs over te zeggen valt.

Persoonlijk is bij mij het opbouwen na een knieblessure een langdurig proces en een heel wankel evenwicht tussen pijnvrij lopen en te veel doen en dus opnieuw last krijgen en dus terugval. Naar een goede (sport)fysio is het beste advies. Die kan je blessure goed bepalen en bekijken wat voor belasting daar bij past.

In het wankele evenwicht bij mij was ik voor m'n vakantie op koers om weer eens 30min continue te lopen op standje slak. Toch halverwege een wandelminuutje gedaan omdat ik m'n knie niet vertrouwde :') In de vakantie nog wel klein loopje gedaan, komende week nieuwe poging voor de 30min. Ben ondertussen wel zo ver dat ik puur voor mezelf loop en elke meter als winst beschouw. Het doet me dus ook echt niets meer als ik 'nog steeds' aan het intervallen ben of supertraan loop. Al ken ik ondertussen wel ALLE trainings-mp3's uit m'n hoofd van Evt en Renate ;) (ik gebruik ze allemaal door elkaar, op de een of andere manier vind ik het wel fijn als er iemand tegen me aan lult, dat mis ik bij eigen muziek :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200684667
Goed bezig @E.T. ! Ik heb altijd bewondering voor mensen die verstandig met hun lichaam omspringen _O_
  zondag 1 augustus 2021 @ 22:50:52 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200685079
Ook maar gewoon door schade en schande wijs geworden ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200686579
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 16:05 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Wauw, dat is wel een aardig horloge inderdaad. Waar heb jij deze gekocht?
In de Garmin International Lincoln Road Retail Store (Miami, Florida).

@gup et @hats: hallo! :*
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_200718608
De organisatie van de Dam tot Dam staat nog niet echt te springen.

https://nieuws.nl/algemee(...)heel-lastig-verhaal/
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:58:10 #7
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200769166
The Monarch of Marching!

SPOILER: Reddit

[ Bericht 2% gewijzigd door Treehut362 op 06-08-2021 10:36:50 ]
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  Forum Admin vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:12:08 #8
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200769478
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:57 schreef mosselmossel het volgende:
De organisatie van de Dam tot Dam staat nog niet echt te springen.

https://nieuws.nl/algemee(...)heel-lastig-verhaal/
Jammer maar begrijpelijk dat ze afwachten wat er 18 augustus gezegd gaat worden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:38:16 #9
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200770051
Op zaterdag 4 september organiseert Fortius ter ere van het 125-jarig jubileum een unieke hardloopwedstrijd over een exact gemeten parcours van 5 kilometer.
SPOILER: Flyer
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_200771351
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:18:42 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200778282
Werkgever biedt inschrijving marathon Eindhoven tegen gereduceerd tarief aan (15,- ). Hoppekee, toch nog die tiende marathon dit jaar. Nu mag ik geen weekendjes meer overslaan met mijn duurloopjes :o
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_200778433
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
Werkgever biedt inschrijving marathon Eindhoven tegen gereduceerd tarief aan (15,- ). Hoppekee, toch nog die tiende marathon dit jaar. Nu mag ik geen weekendjes meer overslaan met mijn duurloopjes :o
Fijn! Wat leuk!

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?
Tenzij je twee maanden op vakantie was, zou ik gewoon lekker die 22 minuten pakken. En gaat het niet, dan wandel je toch een stukkie?
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:33:52 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200778481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik ga exact hetzelfde doen tussen 9 en 21 september en heb dat eerder gedaan in 2017 middenin een marathonschema en in 2019 ook. Het kan! Wandelen/hiken is ook conditie opbouwen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_200781809
Ik overweeg sterk om voor het eerst sinds tien maanden geleden begonnen met rennen om ook eens een wedstrijd te doen, eentje in m'n achtertuin: de Molenloop, langs de molens van Kinderdijk *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_200782218
Wat is dit voor een smartwatch?

instagram

Waarschijnlijk zelf wat tape erop geplakt. :')

Edit:
Wie heeft er aanvaring met de Nike Alphafly?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 06-08-2021 21:52:37 ]
pi_200786759
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 21:11 schreef Nober het volgende:
Wat is dit voor een smartwatch?

[ instagram ]

Waarschijnlijk zelf wat tape erop geplakt. :')

Edit:
Wie heeft er aanvaring met de Nike Alphafly?
Volgens mij dragen heel veel papendal atleten een ‘whoop’, dat meet je herstel. Zal dit ook zijn.

En de Alphafly nooit op gelopen, ik heb nog de allereerste versie vd 4%. Voor mijn najaarsmarathon wellicht nog een nieuwe Carbon schoen gaan kopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200789891
Wat is hardlopen toch fijn als het lekker gaat! *O*
Vandaag 16 km duurloop gedaan met drie keer een kilometer op een tempo tussen HM en M. Ging fantastisch. Nu de tempoblokken nog wat uitbouwen.

Ik hoef geen Carbon in m'n zolen.
pi_200791151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:14 schreef mosselmossel het volgende:
Wat is hardlopen toch fijn als het lekker gaat! *O*
Vandaag 16 km duurloop gedaan met drie keer een kilometer op een tempo tussen HM en M. Ging fantastisch. Nu de tempoblokken nog wat uitbouwen.

Ik hoef geen Carbon in m'n zolen.
Ik heb een paar met en zonder. Merk geen verschil. Ik koop schoenen op pasvorm en die met Carbon waren in de aanbieding en zaten lekker. Fijne schoenen wel. Maar ik ben denk ik te zwaar en niet snel genoeg voor duidelijk verschil (of ik loop niet genoeg op mijn Max).
Whatever...
pi_200795010
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 20:38 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg sterk om voor het eerst sinds tien maanden geleden begonnen met rennen om ook eens een wedstrijd te doen, eentje in m'n achtertuin: de Molenloop, langs de molens van Kinderdijk *O*
Ingeschreven. 8-) Mijn lief ook subiet, dus we zullen zien wie het eerst de ander een duwtje van de trap geeft om onderlinge overwinning te bewerkstelligen >:)
Let me see you stripped down to the bone
pi_200799692
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:21:59 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200802116
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
Wij keken op groot scherm op dat Olympische festival in Scheveningen. Wat een climax! We staan ook juichend op het filmpje dat ze plaatsten op de socials :') De tranen liepen over mijn wangen, wat was het mooi! En toen nog de mannen bij de estafette. Topdag. Het blijft ook een mooie sport om te kijken ( :X ).
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 00:23:36 #22
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_200806239
quote:
En die 4x400m dan. Ik ben van nature behoorlijk introvert en letterlijk opstaan van de bank doe ik tijdens het kijken naar sport vrijwel nooit (zelfs niet als Nederland de WK-finale in het voetbal haalt, of een bizarre gouden medaille), maar in die laatste 100m gisteren kwam ik er achter dat ik ineens stond ipv zat :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 00:28:33 #23
284411 crew  heywoodu
pi_200806291
En misschien wel interessant voor hier ook. Lonah Salpeter uit Israėl zat gisteren op de olympische marathon lang in de kopgroep van uiteindelijk vier vrouwen, maar haakte na zo'n 30km af en stond een paar minuten later langs de kant. Uiteindelijk wel weer gaan lopen, gefinisht op positie 60+ op dik twintig minuten - ze kwam redelijk joggend over de finish, nadat ze af moest haken ging het er gewoon nog om de finish te halen. Ze gaf uiteindelijk aan kramp te hebben nadat haar menstruatie was begonnen, een onderwerp dat ze op een prima manier als een onderwerp van discussie aansnijdt.
https://www.facebook.com/LCSALPETER/posts/316169079984689
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:28:53 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200811279
quote:
En toen kwam Abdi Negiye er nog ff achteraan :)
pi_200812182
Zo, na al dat Olympische geweld voelde ik mezelf aardig traag daarnet. Lekker beetje fartlek gelopen en net voor een stortbui weer binnen.

De snelheid die abdi vannacht liep gemiddeld dat red ik niet eens een kilometer. Gewoonweg te ver anaeroob voor mij. Bizar.

Ieder zijn niveau zal ik maar zeggen 😂
Whatever...
pi_200817285
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.
pi_200817316
quote:
2s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En toen kwam Abdi Negiye er nog ff achteraan :)
Wat een koning. Onbeschrijfelijk mooie Spelen zijn het geweest. Hassan, Nageeye. Zo van die twee genoten. Ook van veel anderen hoor, maar deze twee het meest.
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:35:00 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200817962
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:33 schreef xFriendx het volgende:
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.
Idd, gebeurt vaker. Hier heeft-ie mijn activiteit wel geüpload, maar kan hem niet bewerken en zie dat-ie niet gezien wordt in de challenges.
pi_200818078
Er is hier woensdag een verticale km wedstrijd, 1000m stijgen over 5km.. doen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 augustus 2021 @ 19:03:59 #30
284411 crew  heywoodu
pi_200818327
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Er is hier woensdag een verticale km wedstrijd, 1000m stijgen over 5km.. doen?
Geen idee waar 'hier' is, maar doen! Zo vaak heb je een kans niet om dat als wedstrijd te doen, denk ik? *O*
pi_200819327
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:03 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen idee waar 'hier' is, maar doen! Zo vaak heb je een kans niet om dat als wedstrijd te doen, denk ik? *O*
Op vakantie, tis bij Bourg d’Oisans of Alp d’huez geloof ik. Ik vraag me wel af hoe lang ik er mee bezig zal zijn en of het nog iets met hardlopen te maken heeft of meer wandelen 😜
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')