abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:35:55 #201
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298303
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar dit smaakte naar warme baileys en zag eruit als.. tja sorry sperma.
:X :X
pi_200298395
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Koude koffie is sowieso :r

Gisteren gelukkig ook weer pijnloos gelopen, ging heerlijk. Garmin zegt dat ik in de 'Onttraining' fase zit maar dat interesseert me niks. Zo blij dat ik weer zonder pijntjes loop. Dan maar liever iets minder lopen en langzaam opbouwen zodat de kuiten langzaam kunnen wennen aan het voorvoet lopen. Morgen nog een rustige duurloop om de herstelweek af te sluiten.
Je moet daar niet te veel op letten. Het betekent alleen dat je misschien iets minder hebt getraind dan vorige week. Het is puur gebaseerd op cijfertjes en je gevoel is veel belangrijker.

Garmin denkt na vanochtend ook al dat ik niet productief bezig ben. Maar dat baseren ze op een duurloopje die ik vanmorgen liep, waarbij mijn hartslag hoger was dan normaal. Maar ja, dat was nogal wiedes. Ik liep door de bossen en dat doe ik nooit. Dus ja, dat gaat je hartslag omhoog. Betekent niet ineens dat ik niet zo productief ben. Sterker: ik denk dat dit goed was voor me.

Heerlijk loopje geweest. En aangezien ik toch in Oisterwijk was, nog even een gebakje gehaald bij Robèrt (van HHB).
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:59:14 #203
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298591
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je moet daar niet te veel op letten. Het betekent alleen dat je misschien iets minder hebt getraind dan vorige week. Het is puur gebaseerd op cijfertjes en je gevoel is veel belangrijker.

Garmin denkt na vanochtend ook al dat ik niet productief bezig ben. Maar dat baseren ze op een duurloopje die ik vanmorgen liep, waarbij mijn hartslag hoger was dan normaal. Maar ja, dat was nogal wiedes. Ik liep door de bossen en dat doe ik nooit. Dus ja, dat gaat je hartslag omhoog. Betekent niet ineens dat ik niet zo productief ben. Sterker: ik denk dat dit goed was voor me.

Heerlijk loopje geweest. En aangezien ik toch in Oisterwijk was, nog even een gebakje gehaald bij Robèrt (van HHB).
Is ook zo, en heel herkenbaar. Garmin houdt ook geen rekening met de temperatuur / luchtvochtigheid. De loopjes op warme zomerdagen waren volgens Garmin ook niet productief kijkend naar de hartslag / prestatie. Werd al vrij snel negatief. Maar ja wat wil je als je hartslag door de warmte wat hoger ligt.
pi_200298824
Mijn garmin zegt niks over productief/onproductief maar zegt wel dat ik 3 dagen moet herstellen van mijn duurloop van vanochtend, omdat mijn hartslag inderdaad door de warmte nogal opliep aan het eind :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 10 juli 2021 @ 14:38:20 #205
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298998
En als je dan morgenochtend een herstelloopje doet is het uiteraard niet productief aldus de logica van Garmin :')
pi_200327442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:49 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga dit weekend m'n lange duurloop overslaan, want we hebben clubkampioenschappen bij de survival *G*

Het parcours is al bekendgemaakt. Ongeveer 6,5 km lopen en 13 hindernissen/combi's. Gisteravond heb ik in een uurtje een soortgelijk parcours gelopen, en dat was niet enorm serieus of echt op wedstrijdtempo, dus ik verwacht de clubkampioenschappen ook in minder dan een uur te rennen. De korte touwtjes, waar m'n knijpkracht altijd opraakt, staan voor de helft op de lijst dus als ik die heb gehad, hoef ik me helemaal niet meer te sparen. ^O^

Dit jaar is het heel moeilijk om het deelnemersveld een beetje in te schatten, want ik heb van de meesten geen idee of ze doorgetraind hebben tijdens de lockdown en dat kan een hoop uitmaken voor hoe ze het doen. Ik zie bij de dames een stuk of twee, drie mensen die waarschijnlijk mijn tempo lopen ongeveer, en bij de heren een paar die dit parcours waarschijnlijk in een halfuurtje erdoorheen knallen. Wordt leuk zondag *G*
Tweede geworden *G*
Halverwege het parcours lag m'n hand open, dus waar ik verwachtte na de helft helemaal los te kunnen gaan was het vooral doorbijten. :X Mijn concurrente kwam net uit de eindhindernis toen ik erin klom, dus het verschil was helemaal niet zo groot *G*
pi_200327476
Waar zegt Garmin of je loopje productief of onproductief was? Hangt het af van welk horloge je hebt? Ik heb de Forerunner 45.

Ik doe een schema van de Garmin Coach en hij zegt iedere keer alleen "Goed gedaan" als ik heb gelopen.
pi_200330120
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:12 schreef Tele6 het volgende:
Waar zegt Garmin of je loopje productief of onproductief was? Hangt het af van welk horloge je hebt? Ik heb de Forerunner 45.

Ik doe een schema van de Garmin Coach en hij zegt iedere keer alleen "Goed gedaan" als ik heb gelopen.
Bij de Forerunner 245 krijg je het te zien als je op het knopje linksonder drukt (training status), en daarnaast komt hetzelfde scherm voorbij nadat je een activiteit hebt beëindigd. Geen idee of de 45 dezelfde functie heeft.
pi_200331546
Momenteel heb ik last van een lopersknie. Mag graag minstens een keer per week een rondje lopen van ong 10 km. En om de zoveel tijd een halve marathon met een vriend. Alleen bij de laatste ben ik wat te diep moeten gaan en na die halve marathon ook nog 3 km naar huis moeten wandelen. Sindsdien dus last van die knie. Nu lees ik dat dit een veel voorkomende blessure is en daarom vroeg ik me af of men hier ook mee te maken heeft gehad en welke oefeningen (naast rust) echt goed lijken te werken voor aansterken/herstellen?
  maandag 12 juli 2021 @ 20:29:48 #210
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200334627
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:35 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Bij de Forerunner 245 krijg je het te zien als je op het knopje linksonder drukt (training status), en daarnaast komt hetzelfde scherm voorbij nadat je een activiteit hebt beëindigd. Geen idee of de 45 dezelfde functie heeft.
Je zit het daarnaast ook in de Connect app
pi_200335332
Even wat rustiger aan. Nu de sportschool weer open is merk ik wel dat het herstel lastiger gaat.

Die wel braaf mijn loopjes, alleen stuk minder dan vorige periode. Even bijhouden maar, in de vakantie ga ik wel weer wat meer doen. Kan ik langer slapen en lekker eten…
Whatever...
  maandag 12 juli 2021 @ 23:05:36 #212
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_200337758
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef StevenHyde het volgende:
Momenteel heb ik last van een lopersknie. Mag graag minstens een keer per week een rondje lopen van ong 10 km. En om de zoveel tijd een halve marathon met een vriend. Alleen bij de laatste ben ik wat te diep moeten gaan en na die halve marathon ook nog 3 km naar huis moeten wandelen. Sindsdien dus last van die knie. Nu lees ik dat dit een veel voorkomende blessure is en daarom vroeg ik me af of men hier ook mee te maken heeft gehad en welke oefeningen (naast rust) echt goed lijken te werken voor aansterken/herstellen?
Langs een sportfysio gaan helpt vooral. Knieklachten lijken vaak op elkaar en het kan heel uiteenlopende oorzaken hebben.
Mij lijkt het sowieso niet heel slim om af en toe meer dan 2x verder te rennen dan je standaard afstand, maar iedereen traint anders natuurlijk :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_200339495
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef StevenHyde het volgende:
Momenteel heb ik last van een lopersknie. Mag graag minstens een keer per week een rondje lopen van ong 10 km. En om de zoveel tijd een halve marathon met een vriend. Alleen bij de laatste ben ik wat te diep moeten gaan en na die halve marathon ook nog 3 km naar huis moeten wandelen. Sindsdien dus last van die knie. Nu lees ik dat dit een veel voorkomende blessure is en daarom vroeg ik me af of men hier ook mee te maken heeft gehad en welke oefeningen (naast rust) echt goed lijken te werken voor aansterken/herstellen?
Sowieso naar fysio gaan. Maar ik heb zelf een knieblessure gehad (niet door hardlopen) en wallsits werkten voor mij goed. Maar als het bij jou een andere oorzaak heeft kan het het natuurlijk ook verergeren.
pi_200359148
Nog 101 dagen tot de Rotterdam marathon! En natuurlijk de vele andere najaarsmarathons die allemaal in oktober gepropt zijn. Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200359195
Eerst komende zondag maar eens de 10km bij de halve van Helmond en daarna langzaam maar weer opbouwen naar de halve marathon in Eindhoven in oktober.

Gisteren 2e vaccinatie gehad en nu compleet futloos, hopelijk trekt dat snel weg anders wordt het zondag niet veel.
pi_200359457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nog 101 dagen tot de Rotterdam marathon! En natuurlijk de vele andere najaarsmarathons die allemaal in oktober gepropt zijn. Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?
Ik hou het lekker bij mijn standaard 10.8km rondje 2x per week niks meer niks minder :+
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin woensdag 14 juli 2021 @ 14:00:35 #217
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200359608
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nog 101 dagen tot de Rotterdam marathon! En natuurlijk de vele andere najaarsmarathons die allemaal in oktober gepropt zijn. Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?
nekhernia die de voorbereiding aan het verstieren is. Van het weekend eens testen of een hm nog lukt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200359692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:00 schreef Pharkus het volgende:

[..]

nekhernia die de voorbereiding aan het verstieren is. Van het weekend eens testen of een hm nog lukt.
Moet je dan nu wel zoiets gaan testen? Als je het herstel gewoon de tijd geeft, en vanaf nu rustig gaat opbouwen ben je ook nog prima op tijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 14 juli 2021 @ 14:37:50 #219
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200360099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Moet je dan nu wel zoiets gaan testen? Als je het herstel gewoon de tijd geeft, en vanaf nu rustig gaat opbouwen ben je ook nog prima op tijd.
Ik zit er ook niet zo ver vanaf gok ik. En inderdaad tijd zat nog.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200361378
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Langs een sportfysio gaan helpt vooral. Knieklachten lijken vaak op elkaar en het kan heel uiteenlopende oorzaken hebben.
Mij lijkt het sowieso niet heel slim om af en toe meer dan 2x verder te rennen dan je standaard afstand, maar iedereen traint anders natuurlijk :+
Ja daar heb je wel een punt. Dank voor je antwoord.
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:31:11 #221
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200366380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nog 101 dagen tot de Rotterdam marathon! En natuurlijk de vele andere najaarsmarathons die allemaal in oktober gepropt zijn. Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?
Nope, heb nu geen ambitie om een marathon te lopen. Wie weet ooit nog een keer maar train liever voor een snelle halve. Lange duurlopen vindt ik wel erg lekker om te doen maar tot nu toe max 25km gelopen en dat vind ik eigenlijk wel mooi zo.

Vanmiddag wel een heerlijke interval / tempo training gedaan. 15 minuten easy tempo warming up, 4 x ( 1mile tempo, 2 minuten joggen, 1 minuut interval, 2 minuten joggen ) en 15 minuten easy tempo cooling down. Dacht van tevoren dat het aardig pittig zou worden en dat was het ook wel al hield ik het allemaal goed vol. Uiteindelijk net iets meer dan 16km gelopen met 4:50 als gemiddelde tempo. Voel nu wel dat ik wat gedaan heb dus morgen lekker een rustdag.
pi_200373961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Die heeft in 2019 @:DavetheNL opgegeten waardoor ik als 17e keuze hem moest vervangen in het Ekidenteam met @:wyccie
Sindsdien blijk ik een allergische reactie op die klotehaartjes te hebben..
pi_200389418
Eén marathontraining uit mijn schema gedaan (slechts 11km), 1 blauwe teennagel.. ik hoop niet dat het zich in dit ritme voortzet :P

Overigens is mijn vo2max de laatste 2 weken volgens mijn horloge van 65 naar 59 gezakt :x Zonder dat ik verder ergens last van heb. Hoop dat het alleen de invloed van het weer en hogere hartslag is, misschien dat de hartslagmeter gewoon even een tijdje af gaat..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200395922
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:29 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Je zit het daarnaast ook in de Connect app
Ik heb van de week met m'n broertje eens horloges en apps vergeleken. Wat er weergegeven wordt in de Garmin Connect app hangt af van welk horloge je hebt! Zijn horloge doet om een of andere reden geen VO2max inschatting en het mijne wel. Hij heeft wel de inschatting van training status, en ik niet. (Hij heeft de Garmin Instinct Solar, ik heb de Forerunner 45.)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Eén marathontraining uit mijn schema gedaan (slechts 11km), 1 blauwe teennagel.. ik hoop niet dat het zich in dit ritme voortzet :P

Overigens is mijn vo2max de laatste 2 weken volgens mijn horloge van 65 naar 59 gezakt :x Zonder dat ik verder ergens last van heb. Hoop dat het alleen de invloed van het weer en hogere hartslag is, misschien dat de hartslagmeter gewoon even een tijdje af gaat..
Ik vrees dat je daar niet genoeg teennagels voor zou hebben :P

Dat zijn toch nog steeds heel hoge waarden? Mijn horloge zegt dat ik een VO2max van 52 heb en daarmee in de bovenste 5% zit voor mijn leeftijd en geslacht, en dat terwijl ik jonger ben dan jij, dan heb jij toch al helemaal een enorm hoge VO2max?
pi_200396142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb van de week met m'n broertje eens horloges en apps vergeleken. Wat er weergegeven wordt in de Garmin Connect app hangt af van welk horloge je hebt! Zijn horloge doet om een of andere reden geen VO2max inschatting en het mijne wel. Hij heeft wel de inschatting van training status, en ik niet. (Hij heeft de Garmin Instinct Solar, ik heb de Forerunner 45.)
[..]

Ik vrees dat je daar niet genoeg teennagels voor zou hebben :P

Dat zijn toch nog steeds heel hoge waarden? Mijn horloge zegt dat ik een VO2max van 52 heb en daarmee in de bovenste 5% zit voor mijn leeftijd en geslacht, en dat terwijl ik jonger ben dan jij, dan heb jij toch al helemaal een enorm hoge VO2max?
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat mijn hardloopniveau bovengemiddeld is ;) in ieder geval op regionaal niveau.
Het gaat me niet om het absolute niveau, maar meer om de snelle daling. Blijft normaal gesproken vrij stabiel, wisselt eens een puntje omhoog of omlaag maar de laatste maanden was het gestaag gestegen van 63 naar 65. En nu in 1-2 weken naar 59, een waarde die ik eigenlijk 2 jaar niet gezien heb of zo, dat lijkt me toch geen goed teken. Maar goed ik gooi het voorlopig op nog niet helemaal hitte-geadapteerd zijn..
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat ik op regionaal niveau g
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:08:16 #226
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200396189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb van de week met m'n broertje eens horloges en apps vergeleken. Wat er weergegeven wordt in de Garmin Connect app hangt af van welk horloge je hebt! Zijn horloge doet om een of andere reden geen VO2max inschatting en het mijne wel. Hij heeft wel de inschatting van training status, en ik niet. (Hij heeft de Garmin Instinct Solar, ik heb de Forerunner 45.)
[..]


Dat is het verschil tussen een smartwatch en een dedicated sporthorloge. Ik heb ze een keer met elkaar vergeleken om te kijken welke ik eventueel zou willen hebben.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_200397291
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik weet ook wel dat mijn hardloopniveau bovengemiddeld is ;) in ieder geval op regionaal niveau.
Het gaat me niet om het absolute niveau, maar meer om de snelle daling. Blijft normaal gesproken vrij stabiel, wisselt eens een puntje omhoog of omlaag maar de laatste maanden was het gestaag gestegen van 63 naar 65. En nu in 1-2 weken naar 59, een waarde die ik eigenlijk 2 jaar niet gezien heb of zo, dat lijkt me toch geen goed teken. Maar goed ik gooi het voorlopig op nog niet helemaal hitte-geadapteerd zijn..
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat ik op regionaal niveau g
Of ze hebben met de laatste update het algoritme wat veranderd. Neemt hij misschien meer laag intensief mee en dat is minder voorspellend. Etc. Zou me niet te druk maken over dat horloge als je je niet anders voelt of je prestaties/ vermoeidheid bij de zelfde inspanning ook echt anders is.

Heb je ook hrv meting? Als die snel daalt kan dat ook wel wijzen op vermoeidheid, overtraining, een griepje oid, of minder goed herstel in het algemeen. En als ook je rusthartslag hoger is, dan is het we tijd voor even rust.

Ik zie dat op mijn Apple dinges beter terug in hrv dan vo2max.
Whatever...
  vrijdag 16 juli 2021 @ 18:55:00 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200397594
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Eén marathontraining uit mijn schema gedaan (slechts 11km), 1 blauwe teennagel.. ik hoop niet dat het zich in dit ritme voortzet :P

Overigens is mijn vo2max de laatste 2 weken volgens mijn horloge van 65 naar 59 gezakt :x Zonder dat ik verder ergens last van heb. Hoop dat het alleen de invloed van het weer en hogere hartslag is, misschien dat de hartslagmeter gewoon even een tijdje af gaat..
Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt.

:?.

Edit: oh wacht, jij bent misschien piepjong?
KuikenGuppy
pi_200397781
@La_Tramposa zegt hij bij jou ook je fitnessleeftijd erbij? Mijne zegt dat ik 20 ben bij een VO2max van 52. Bij een VO2max van 59, ben je dan 13 of zo? :P
pi_200398729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:04 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa zegt hij bij jou ook je fitnessleeftijd erbij? Mijne zegt dat ik 20 ben bij een VO2max van 52. Bij een VO2max van 59, ben je dan 13 of zo? :P
Mijne is ook 20, bij een VO2max van 39/40, dus lager gaat Garmin niet denk ik ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200401466
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt.

:?.

Edit: oh wacht, jij bent misschien piepjong?
Top wielrenners hebben zo tegen de 85-95 ofzo (tour de France winners). Nouja, duursport legendes. Froome, Jornet, indurain, lemond, Armstrong. Al dan niet met hulp van epo.

voor vrouwen is het 75-80.

https://www.topendsports.com/testing/records/vo2max.htm

Zijn niet allemaal heel succesvol trouwens. Er zijn nog andere factoren van belang gelukkig.
Whatever...
pi_200404283
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt.

:?.

Edit: oh wacht, jij bent misschien piepjong?
Wat Spanky zegt, 63 is niet heel hoog voor een topsporter, maar sommige topsporters halen de top ook met een lagere vo2max omdat ze op andere vlakken heel goed scoren.
Overigens zijn de schattingen van Garmin wel erg optimistisch. De absolute waarde zegt me dus ook niet zoveel maar de daling verbaasde me wel erg. Maar het zou inderdaad ook door een verandering aan de software kunnen komen of zo.

Mijn horloge is niet zo geadvanceerd, hij meet alleen dit en hersteltijd, die was ook wel hoog. Maar goed ik blijf goed naar mijn gevoel luisteren en zal mjin rustpols wat beter monitoren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200404910
Mijn VO2max is ook langzaam aan het stijgen de laatste tijd. Gaat momenteel erg lekker. En gisteren bevestigde de sportmasseur dat ook nog een keer. Die had echt maar een klein beetje onderhoud te doen. Ze voelden zoals ze moesten, zei hij. Gewoon fijn dat zo iemand ook je eigen gevoel nog eens bevestigt.
Nieuwe afspraak pas over twee maanden weer :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 17 juli 2021 @ 13:58:51 #234
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200408288
Mijn ervaring met de vo2max van Garmin is dat het vooral hartslag gerelateerd is. Trainingen met hetzelfde tempo en een (over wat langere termijn) lagere hartslag zorgen voor een hoger vo2max score. Stijgt je hartslag globaal om wat voor reden dan ook, bij mij nu vooral de warmte, dan daalt de score langzaam. Een sneller tempo bij een gelijke hartslag ten opzichte van soortgelijke trainingen zorgen ook voor een betere vo2max score. Dit zie je ook terug als je de training details bekijkt onder prestatieconditie.

Mijn score Is nu twee punten gedaald van 59 naar 57. Deels door een weekje rustig aan te doen en ook deels door de wat hogere temperaturen. Je ziet ook in de Connect app bij de analyse van de training dat de prestatiecondities negatief worden richting het einde van de training bij hogere temperaturen / hogere hartslag.

Dat klopt deels wel natuurlijk maar ook weer niet gezien de temperatuursinvloed. Aan de andere kant stijgt de score straks weer lekker in het najaar bij een gelijke trainingsbelasting ;)
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:22:08 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200412272
Mijn eerste officiele halve marathon sinds tijden morgen gaat gewoon door! Wordt wel een warme editie. Ben benieuwd.

[ Bericht 20% gewijzigd door SEMTEX op 17-07-2021 19:32:53 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200412926
In Helmond? Ik ga daar 's middagsde 10km lopen, dan is het nog iets warmer.
pi_200420513
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:11 schreef Ariza het volgende:

[..]

Goed bezig!! *O* Wij gebruiken het zelfde programma en zijn ongeveer even ver! Ik las op het forum van die app, dat de laatste les van week 5 nogal berucht is. Je gaat dan van 8 - 8 minuten naar 20 minuten.
Kleine vertraging door een vaccinatie tussendoor, maar ook de 20 minuten zijn in de pocket! *O*
Is het jou ook gelukt?
  zondag 18 juli 2021 @ 11:30:45 #238
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200420771
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn eerste officiele halve marathon sinds tijden morgen gaat gewoon door! Wordt wel een warme editie. Ben benieuwd.
Succes en veel plezier! Hopelijk valt het enigszins mee met de hitte.

Vanochtend vroeg zelf een rustige halve marathon gelopen als training en vond het al goed warm. Was blij dat ik een liter drinken had meegenomen. Hartslag was wel redelijk hoog vanwege de warmte dus weer een puntje eraf van m'n vo2max...
  zondag 18 juli 2021 @ 12:22:07 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200421286
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:09 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Kleine vertraging door een vaccinatie tussendoor, maar ook de 20 minuten zijn in de pocket! *O*
Is het jou ook gelukt?
Knap hoor!
Lijkt het programma een beetje op Start2run? Is het met muziek?
KuikenGuppy
  zondag 18 juli 2021 @ 16:46:32 #240
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200425414
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:30 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Succes en veel plezier! Hopelijk valt het enigszins mee met de hitte.
Bij de start wel, maar naarmate het later werd, ook flink warmer en zwaarder. Bekenden die ik tegenkwam haakten af na 10,5 km (het waren twee rondjes) of zijn niet eens gestart. Ik heb me staande gehouden met elke waterpost (om de 2,5km) en heel veel particuliere sproeiers. Tot mijn verbazing gefinisht in 2:09. Had met veel blessureleed en de warmte veel trager verwacht.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200429763
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Knap hoor!
Lijkt het programma een beetje op Start2run? Is het met muziek?
Nee, geen muziek, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn. Enkel een signaal wanneer je van lopen naar joggen gaat, en andersom. Qua opbouw is het denk ik wel vergelijkbaar.
pi_200430108
Ik heb de 10km in 50:17 minuten gelopen, ging ondanks de warmte niet verkeerd!

[ Bericht 7% gewijzigd door chasse_friet op 19-07-2021 13:33:38 ]
pi_200435989
Lekker bezig Ruud en Semtex!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200446619
Nog een keer over de onzinnigheid van die prestatieaanduiding in Garmin. Gister na m'n duurloopje vond hij dat ik niet productief bezig zou zijn. En nu, na de training van vanavond, zou ik pieken en zo snel mogelijk een wedstrijdje moeten lopen.

Kortom: het is nogal hapsnap en zegt niet zo veel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 12:03:05 #245
476281 Butjekef
Put met keren
pi_200453464
Ik volgde Pfitzinger voor mijn marathon training en mijn 945 klaagde alleen over mijn recovery runs omdat ik die simpelweg vaak te intens doe. Verder geen gekke dingen gemerkt.
pi_200454347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:03 schreef Butjekef het volgende:
Ik volgde Pfitzinger voor mijn marathon training en mijn 945 klaagde alleen over mijn recovery runs omdat ik die simpelweg vaak te intens doe. Verder geen gekke dingen gemerkt.
Nog nooit van gehoord, maar toen googlede ik het en zag ik dat boek, dat heb ik wel vaker gezien. Op de wikipediapagina staat echter een soort van vergelijking met andere bekende marathonschema's en er staat dat deze eigenlijk alleen geschikt is voor elite lopers en dat het boek geschreven is voor snellere lopers dan sub3 op de marathon :o Ben je zo'n snelle?

En hoe bevalt het trainen via een vast schema uit een boek? Loop je niet bij een loopgroep of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200458069
Warm, maar niet benauwd vandaag. 9km gelopen beetje te hard gegaan maar wel lekker, ondanks wat vermoeidheid van dectraining gisterenavond. Uiteindelijk 47m onderweg geweest.

Binnenkort nog maar eens een timetrial doen.
Whatever...
  woensdag 21 juli 2021 @ 01:52:09 #248
476281 Butjekef
Put met keren
pi_200465340
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord, maar toen googlede ik het en zag ik dat boek, dat heb ik wel vaker gezien. Op de wikipediapagina staat echter een soort van vergelijking met andere bekende marathonschema's en er staat dat deze eigenlijk alleen geschikt is voor elite lopers en dat het boek geschreven is voor snellere lopers dan sub3 op de marathon :o Ben je zo'n snelle?

En hoe bevalt het trainen via een vast schema uit een boek? Loop je niet bij een loopgroep of zo?
Ik train in mijn eentje: weinig mensen die om 4 uur 's ochtends op willen staan. Toen ik besloot een marathon te gaan doen kwam ik op mijn Google tocht die naam vaak tegen, dus heb ik die maar gekozen :+ Ik ben zeker niet snel en ben allang blij dat ik finishte. Voor de volgende marathon in 2022 zal ik waarschijnlijk een ander programma kiezen want met Pfitzinger loop je erg vaak per week en ik val niet bepaald in de doelgroep. Deze site lijkt handig: https://fellrnr.com/wiki/A_Comparison_of_Marathon_Training_Plans
  woensdag 21 juli 2021 @ 06:54:42 #249
221912 minilot
Nancy boy
pi_200465900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 01:52 schreef Butjekef het volgende:
Ik train in mijn eentje: weinig mensen die om 4 uur 's ochtends op willen staan.
Vroegeochtendloperboks! :W O+ Ik had het er vanmorgen om 05:15 alweer opzitten :7

Zelf de afgelopen maanden qua duurloop tot ruimschoots halve marathon gekomen tot eind mei een keer 32km, daarna een plotseling hiaat van zes weken wegens daverende hooikoorts waarin ik alleen heel sporadisch een half uurtje heb ge-fartlekt. Ben nu eindelijk weer begonnen en moet duidelijk weer wat opbouwen }:| Begin volgend jaar minstens een marathonafstand lijkt me wel tof, verder vooralsnog niet van plan een heel strikt schema aan te houden, gewoon één keer per week intervallen (een uur), één keer per week temporun 5km en één keer per week rustige duurloop in kalmpjes toenemende lengte - ging me het afgelopen jaar ook goed af van niks (nul conditie) naar ruim dertig kilometer :)

Ik ga er nu wel eiiiindelijk krachttraining bij doen wegens heus heel nuttig bij hardlopen. Ik neem het me al maanden voor maar elke poging tot thuis wat eraan doen strandt bij een halfslachtige poging met YouTube op een maandagochtend en dan vergeet ik het weer wekenlang :')

Ik zet morgen dus maar voor het eerst ooit voet in een sportschool :X Helemaal het tegenovergestelde van mijn gebruikelijke ambiance maar het moet maar even. Ik ga een paar sessies onder begeleiding aan de slag en ik ben toegewezen aan een grote Italiaanse spierbonk die Vittorio heet en die zelf ook marathons rent bovenop het zware dingen tillen. :+ Ik heb inmiddels al een paar keer bijna afgebeld wegens toenemende weerstand maar ik ga toch maar. Denk ik. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_200467317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 01:52 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Ik train in mijn eentje: weinig mensen die om 4 uur 's ochtends op willen staan. Toen ik besloot een marathon te gaan doen kwam ik op mijn Google tocht die naam vaak tegen, dus heb ik die maar gekozen :+ Ik ben zeker niet snel en ben allang blij dat ik finishte. Voor de volgende marathon in 2022 zal ik waarschijnlijk een ander programma kiezen want met Pfitzinger loop je erg vaak per week en ik val niet bepaald in de doelgroep. Deze site lijkt handig: https://fellrnr.com/wiki/A_Comparison_of_Marathon_Training_Plans
Ja, op die site kwam ik ook uit.
Volgens mij is het wel allemaal redelijk Amerikaans ingestoken, ik ken in ieder geval niet veel Nederlanders die hiermee lopen..
Knap hoor, zo vroeg al opstaan om te lopen. Ik moet voor mijn lange marathontrainingen altijd wel minstens 2 uur van tevoren ontbeten hebben, dus dan zet ik om 6 uur een wekker om te eten en ga ik op zijn vroegst om 8 uur :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 21 juli 2021 @ 13:54:08 #251
476281 Butjekef
Put met keren
pi_200471411
Ik train bijna altijd op lege maag en zonder drinken. Alleen voor runs van meer dan 23km neem ik water en gels mee. Nadeel van vroeg opstaan is dat je de dag ervoor wel vroeg naar bed moet. Voordeel is dat je de hele dag nog voor je hebt, weinig mensen op straat die in de weg lopen/rijden, en op warme dagen is het nog niet heel erg wam zo vroeg.
pi_200471546
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 13:54 schreef Butjekef het volgende:
altijd op lege maag en zonder drinken. Alleen voor runs van meer dan 23km neem ik water en gels mee. Nadeel van vroeg opstaan is dat je de dag ervoor wel vroeg naar bed moet. Voordeel is dat je de hele dag nog voor je hebt, weinig mensen op straat die in de weg lopen/rijden, en op warme dagen is het nog niet heel erg wam zo vroeg.
Ja, ik heb dat een paar jaar gedaan maar het bleek op lange termijn heel slecht voor mijn hormoonhuishouding en daardoor uiteindelijk ook op mijn gezondheid en prestaties. Hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk, maar als vrouw zou ik toch eens lezen wat bijv. Stacey Simmons (https://www.bol.com/nl/nl/f/roar/9200000047966187/) of Yvonne van Vlerken (https://trikipedia.nl/201(...)taboe-niet-voor-mij/) hierover schrijven.. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 21 juli 2021 @ 14:07:34 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200471636
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 14:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat een paar jaar gedaan maar het bleek op lange termijn heel slecht voor mijn hormoonhuishouding en daardoor uiteindelijk ook op mijn gezondheid en prestaties. Hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk, maar als vrouw zou ik toch eens lezen wat bijv. Stacey Simmons (https://www.bol.com/nl/nl/f/roar/9200000047966187/) of Yvonne van Vlerken (https://trikipedia.nl/201(...)taboe-niet-voor-mij/) hierover schrijven.. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Of topskiester Michelle Gisin. Wel wat anders dan duursporten natuurlijk, maar zij is er ook vrij open over in combinatie met de effecten op trainingen en wedstrijden. Staat me iets van bij dat een rijtje Zwitserse toppers dat destijds deed, maar de anderen kan ik even niet vinden. Hoe meer sporters als Gisin of Van Vlerken daar openlijk over schrijven, hoe beter lijkt me, vooral voor jonge sporters die echt niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan.
https://www.swissolympict(...)ltert/Michelle-Gisin
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 21 juli 2021 @ 16:00:26 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200473398
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:33 schreef ruud.nl het volgende:
Eerst komende zondag maar eens de 10km bij de halve van Helmond en daarna langzaam maar weer opbouwen naar de halve marathon in Eindhoven in oktober.

Gisteren 2e vaccinatie gehad en nu compleet futloos, hopelijk trekt dat snel weg anders wordt het zondag niet veel.
Hoe vond je Helmond?Ik vond het goed geregeld!

Had je Moderna of Pfizer? Heb zelf van 2 keer Pfizer amper last gehad.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200473477
Ja, was echt top geregeld daar, ook fijn dat er extra waterposten waren.
Sowieso heel veel vrijwilligers om het in goede banen te leiden.

Ik heb Pfizer gehad, de 2e dag na die prik was ik wel weer fit gelukkig.
pi_200476327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 14:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat een paar jaar gedaan maar het bleek op lange termijn heel slecht voor mijn hormoonhuishouding en daardoor uiteindelijk ook op mijn gezondheid en prestaties. Hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk, maar als vrouw zou ik toch eens lezen wat bijv. Stacey Simmons (https://www.bol.com/nl/nl/f/roar/9200000047966187/) of Yvonne van Vlerken (https://trikipedia.nl/201(...)taboe-niet-voor-mij/) hierover schrijven.. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..
Voor mannen geldt net zo goed dat ze hormonen hebben die belangrijk zijn. Lage testosteron voel je je als man aardig beroerd van. Beetje krachttraining en voldoende vetten eten is daarom ook wel belangrijk. Ook al vindt niet iedereen dat leuk om te doen.

En extreem duursporten (elke sport) is gewoon niet gezond. Voor vrouwen geldt dit eerder dan mannen, want vrouwen hebben gewoon een bepaalde hoeveelheid vet nodig in hun lichaam om te functioneren. Onder de 12% vet gaat een vrouwenlichaam richting sterven. Bij mannen is dat rond de 3-4%. En omdat het notoir slecht te meten is kun je niet exact aangeven wanneer dat is. Maar je lichaam houdt er gewoon langzaam mee op. Bodybuilders op het podium zijn in principe gewoon erg dicht bij de dood. Sommige extreme duursporters zijn dat met hun lage vetpercentage ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spanky78 op 21-07-2021 20:12:04 ]
Whatever...
pi_200476722
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 06:54 schreef minilot het volgende:

[..]

Vroegeochtendloperboks! :W O+ Ik had het er vanmorgen om 05:15 alweer opzitten :7

Zelf de afgelopen maanden qua duurloop tot ruimschoots halve marathon gekomen tot eind mei een keer 32km, daarna een plotseling hiaat van zes weken wegens daverende hooikoorts waarin ik alleen heel sporadisch een half uurtje heb ge-fartlekt. Ben nu eindelijk weer begonnen en moet duidelijk weer wat opbouwen }:| Begin volgend jaar minstens een marathonafstand lijkt me wel tof, verder vooralsnog niet van plan een heel strikt schema aan te houden, gewoon één keer per week intervallen (een uur), één keer per week temporun 5km en één keer per week rustige duurloop in kalmpjes toenemende lengte - ging me het afgelopen jaar ook goed af van niks (nul conditie) naar ruim dertig kilometer :)

Ik ga er nu wel eiiiindelijk krachttraining bij doen wegens heus heel nuttig bij hardlopen. Ik neem het me al maanden voor maar elke poging tot thuis wat eraan doen strandt bij een halfslachtige poging met YouTube op een maandagochtend en dan vergeet ik het weer wekenlang :')

Ik zet morgen dus maar voor het eerst ooit voet in een sportschool :X Helemaal het tegenovergestelde van mijn gebruikelijke ambiance maar het moet maar even. Ik ga een paar sessies onder begeleiding aan de slag en ik ben toegewezen aan een grote Italiaanse spierbonk die Vittorio heet en die zelf ook marathons rent bovenop het zware dingen tillen. :+ Ik heb inmiddels al een paar keer bijna afgebeld wegens toenemende weerstand maar ik ga toch maar. Denk ik. 8-)
Succes morgen! Misschien is ie wel heel leuk, dat motiveert lekker ;)
pi_200478055
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Voor mannen geldt net zo goed dat ze hormonen hebben die belangrijk zijn. Lage testosteron voel je je als man aardig beroerd van. Beetje krachttraining en voldoende vetten eten is daarom ook wel belangrijk. Ook al vindt niet iedereen dat leuk om te doen.

En extreem duursporten (elke sport) is gewoon niet gezond. Voor vrouwen geldt dit eerder dan mannen, want vrouwen hebben gewoon een bepaalde hoeveelheid vet nodig in hun lichaam om te functioneren. Onder de 12% vet gaat een vrouwenlichaam richting sterven. Bij mannen is dat rond de 3-4%. En omdat het notoir slecht te meten is kun je niet exact aangeven wanneer dat is. Maar je lichaam houdt er gewoon langzaam mee op. Bodybuilders op het podium zijn in principe gewoon erg dicht bij de dood. Sommige extreme duursporters zijn dat met hun lage vetpercentage ook.
Dit gaat niet over afvallen maar specifiek over nuchter trainen, waarbij je dus naderhand wel goed de koolhydraten goed aanvult. Er is best wat bewijs dat dat positieve gevolgen heeft, maar is allemaal alleen op mannen getest. Bij vrouwen blijkt het contraproductief en zelfs potentieel gevaarlijk. Heeft niet met testosteron te maken maar met cortisolniveaus na het slapen, uit mijn hoofd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200478758
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dit gaat niet over afvallen maar specifiek over nuchter trainen, waarbij je dus naderhand wel goed de koolhydraten goed aanvult. Er is best wat bewijs dat dat positieve gevolgen heeft, maar is allemaal alleen op mannen getest. Bij vrouwen blijkt het contraproductief en zelfs potentieel gevaarlijk. Heeft niet met testosteron te maken maar met cortisolniveaus na het slapen, uit mijn hoofd.
Ah ok. Bij mannen heeft het geen ander effect dan niet nuchter trainen trouwens. Je maakt wat meer vetzuren vrij, maar uiteindelijk verlies je niet meer gewicht met nuchter hardlopen bijvoorbeeld. Sterker nog: je kunt met eten harder trainen en dus ook meer kcals verbranden (mocht dat je doel zijn). Als er al verschil is, is het minimaal.
Whatever...
  woensdag 21 juli 2021 @ 22:47:36 #260
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200479669
Lopen zonder van tevoren gegeten en gedronken te hebben moet ik niet aan denken. Dan presteer ik sowieso slecht.

Heb wel eens geprobeerd om 's ochtends te lopen, maar dat is me niet goed bevallen. Loop liever wat later op de dag nadat ik genoeg gegeten en gedronken heb.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_200479687
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:08 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ah ok. Bij mannen heeft het geen ander effect dan niet nuchter trainen trouwens. Je maakt wat meer vetzuren vrij, maar uiteindelijk verlies je niet meer gewicht met nuchter hardlopen bijvoorbeeld. Sterker nog: je kunt met eten harder trainen en dus ook meer kcals verbranden (mocht dat je doel zijn). Als er al verschil is, is het minimaal.
Het beoogde effect is niet afvallen maar efficiënter kunnen lopen /fietsen. Net als met hoogestage, je traint met weinig koolhydraten en als je dan in de wedstrijd wel koolhydraten neemt zou je super hard moeten kunnen gaan volgens de theorie. Maar het bewijs is dun inderdaad.

Desalniettemin snap ik dat het voor sommigen heel handig is om voor het ontbijt te lopen, en als je je daar goed bij voelt kun je daar prima mee doorgaan. Maar mijn punt was wel, pas er mee op als de trainingen langer /intensiever worden of als je zo meerdere keren per week gaat trainen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200480332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het beoogde effect is niet afvallen maar efficiënter kunnen lopen /fietsen. Net als met hoogestage, je traint met weinig koolhydraten en als je dan in de wedstrijd wel koolhydraten neemt zou je super hard moeten kunnen gaan volgens de theorie. Maar het bewijs is dun inderdaad.

Desalniettemin snap ik dat het voor sommigen heel handig is om voor het ontbijt te lopen, en als je je daar goed bij voelt kun je daar prima mee doorgaan. Maar mijn punt was wel, pas er mee op als de trainingen langer /intensiever worden of als je zo meerdere keren per week gaat trainen.
Ik doe het ook regelmatig, maar inderdaad niet omdat het ‘beter’ zou zijn. Daar is eigenlijk geen bewijs voor.
Whatever...
pi_200482968
Ik vind het vooral prettig om voor m'n ontbijt te lopen omdat ik dan niet de hele tijd tijdens het lopen m'n ontbijt aan het opboeren ben :X

De laatste tijd pak ik vaak wel voor het lopen een banaantje of een homp ontbijtkoek of een handvol rozijnen. Zeker als ik een lange loop ga doen. Voor een halfuurtje duurlooptempo meestal niet echt.

Misschien dat ik toch eens naar dat boek van Stacy Sims zou moeten kijken. Ik heb geen idee of die dingen met hormonen nog steeds van toepassing zijn als je aan de (hormoon-)anticonceptie zit.
  donderdag 22 juli 2021 @ 10:33:48 #264
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200483446
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juli 2021 22:47 schreef Starflyer het volgende:
Lopen zonder van tevoren gegeten en gedronken te hebben moet ik niet aan denken. Dan presteer ik sowieso slecht.

Heb wel eens geprobeerd om 's ochtends te lopen, maar dat is me niet goed bevallen. Loop liever wat later op de dag nadat ik genoeg gegeten en gedronken heb.
Herkenbaar. Ik moet ook echt even wakker worden en ben sowieso geen ochtendmens. Als ik 's ochtends loop is het een lange duurloop in het weekend. Maar dan start ik ook niet voor half 8 :O

Loop het liefst eind van de middag voor het avondeten. Heb ik nog de hele avond 'vrij' en ook nooit last van het eten. Alleen in de zomer is dat niet altijd ideaal qua warmte.
pi_200500660
Nadat SEMTEX op Facebook postte dat ze haar 34ste halve marathon liep, was ik benieuwd hoe veel ik er had gelopen. Ik dacht een stuk of 10, maar het zijn zelfs maar 7 officiële halve marathons. Dat is behoorlijk weinig, als je bedenkt dat ik 4 hele liep. Maar goed. NIeuw doel: de komende 12 maanden minstens drie halve marathons lopen.

Lijstje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200541762
Trouwens. Is er iemand die het boek De tien, de halve en de hele heeft van Rob Veer? En mag ik dat lenen?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200543878
Vandaag maar weer eens mijn PR's aangescherpt waarna ik mijzelf tegen kwam in de laatste km.


  zondag 25 juli 2021 @ 22:25:15 #268
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_200546422
:W
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_200547068
Oef wat benauwd vandaag. De geplande lange duurloop zat er niet in vanwege onweer.

Maar eerlijk gezegd was het lekker om iets korter te lopen.
Whatever...
pi_200549955
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 22:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
:W
:W
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 26 juli 2021 @ 09:00:49 #271
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200551720
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 juli 2021 12:59 schreef mosselmossel het volgende:
Nadat SEMTEX op Facebook postte dat ze haar 34ste halve marathon liep, was ik benieuwd hoe veel ik er had gelopen. Ik dacht een stuk of 10, maar het zijn zelfs maar 7 officiële halve marathons. Dat is behoorlijk weinig, als je bedenkt dat ik 4 hele liep. Maar goed. NIeuw doel: de komende 12 maanden minstens drie halve marathons lopen.

Lijstje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof! Het blijft toch een hele fijne afstand, de halve marathon O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_200551911
Ik kom op 17 halve marathonwedstrijden, en 5 hele. Maar ik ben vast nog wat halve vergeten.. Inderdaad een fijne afstand!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 26 juli 2021 @ 09:14:37 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200552026
Ik loop nog altijd ~3km per keer :+.
KuikenGuppy
pi_200552045
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:14 schreef Burdie het volgende:
Ik loop nog altijd ~3km per keer :+.
Still lapping everyone on the couch!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 26 juli 2021 @ 09:18:15 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200552103
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Still lapping everyone on the couch!
Yes, dat zeg ik ook steeds tegen mezelf ;).
KuikenGuppy
  maandag 26 juli 2021 @ 22:20:48 #276
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_200565266
quote:
10s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:14 schreef Burdie het volgende:
Ik loop nog altijd ~3km per keer :+.
ik niet....tijdelijk hopelijk. Anderhalf jaar on and off blessureleed :'(
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin maandag 26 juli 2021 @ 22:35:53 #277
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200565488
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:20 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ik niet....tijdelijk hopelijk. Anderhalf jaar on and off blessureleed :'(
Wederom in de lappenmand? PF nog steeds of heb je wat nieuws opgelopen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200570786
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 28 juli 2021 @ 23:54:44 #279
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_200605947
quote:
1s.gif Op maandag 26 juli 2021 22:35 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Wederom in de lappenmand? PF nog steeds of heb je wat nieuws opgelopen?
ja, wederom in de kreukels, net nadat ik weer drie maanden volop aan het trainen was, en gevoel had dat het erg goed ging onder begeleiding van een online coach.
Dit keer is het sciatica, al hoewel ik steeds meer het vermoeden krijg dat mijn PF hier ook mee verbonden was en dit het begin was.
Maar niet getreurt, het herstel gaat langzaam de goede kant op., en ik hou de moed er in.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 29 juli 2021 @ 09:55:54 #280
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200610003
Vervelend zeg @rechtsedirecte

Mijn oudste zoon (7) ging vanmorgen mee met mijn rondje, dat wilde hij al een tijdje. Ben benieuwd of hij vaker mee wil :D O+.
KuikenGuppy
  donderdag 29 juli 2021 @ 23:02:58 #281
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_200625158
Hallo! Ik ben er weer :P

Ik zie dat er mensen lopen in de warmte, ik kan erover meepraten. Heb een paar weken terug in de Bahama's gelopen (op het eiland Nassau/New providence). Dat was me een partij zwoegen in de hitte en luchtvochtigheid. Nu ben ik lopen in de warmte wel gewend (ik denk dat ik bij een gemiddelde temp van 28-30 graden loop), maar ik vond het aldaar best pittig op momenten. Helaas ook wat pijntjes in een van m'n kuiten gekregen die doorebten naar gewoon lopen, dus ik ben weer van voor af aan met een starters 5km schema begonnen (ik zat in week 19 vd 20) om weer even de kuiten wat lucht te geven.

En ik heb bij mijn overstap in Miami naar huis vanuit de Bahama's ook gelijk een Fenix 6x gekocht om m'n Fenix 3 te vervangen. Ohhh, ik ben helemaal verliefd op m'n nieuwe horloge. Workouts via Connect zijn nu echt superduidelijk te lezen op de nieuwe hardware, echt een fijne upgrade.

In prikkennieuws, ik ben gewoon blijven trainen (gewichten en hardlopen) na m'n prikken, heb niet speciaal rustiger aan gedaan. En ik was eind mei al volledig gevaccineerd, dus das inmiddels ook alweer een tijd terug.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:07:23 #282
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200629979
quote:
6s.gif Op donderdag 29 juli 2021 23:02 schreef slacker_nl het volgende:
Hallo! Ik ben er weer :P

Ik zie dat er mensen lopen in de warmte, ik kan erover meepraten. Heb een paar weken terug in de Bahama's gelopen (op het eiland Nassau/New providence). Dat was me een partij zwoegen in de hitte en luchtvochtigheid. Nu ben ik lopen in de warmte wel gewend (ik denk dat ik bij een gemiddelde temp van 28-30 graden loop), maar ik vond het aldaar best pittig op momenten. Helaas ook wat pijntjes in een van m'n kuiten gekregen die doorebten naar gewoon lopen, dus ik ben weer van voor af aan met een starters 5km schema begonnen (ik zat in week 19 vd 20) om weer even de kuiten wat lucht te geven.

En ik heb bij mijn overstap in Miami naar huis vanuit de Bahama's ook gelijk een Fenix 6x gekocht om m'n Fenix 3 te vervangen. Ohhh, ik ben helemaal verliefd op m'n nieuwe horloge. Workouts via Connect zijn nu echt superduidelijk te lezen op de nieuwe hardware, echt een fijne upgrade.

In prikkennieuws, ik ben gewoon blijven trainen (gewichten en hardlopen) na m'n prikken, heb niet speciaal rustiger aan gedaan. En ik was eind mei al volledig gevaccineerd, dus das inmiddels ook alweer een tijd terug.
Die Fenix 6S staat ook op mijn lijstje O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Forum Admin vrijdag 30 juli 2021 @ 09:10:13 #283
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200630023
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 23:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ja, wederom in de kreukels, net nadat ik weer drie maanden volop aan het trainen was, en gevoel had dat het erg goed ging onder begeleiding van een online coach.
Dit keer is het sciatica, al hoewel ik steeds meer het vermoeden krijg dat mijn PF hier ook mee verbonden was en dit het begin was.
Maar niet getreurt, het herstel gaat langzaam de goede kant op., en ik hou de moed er in.
Zenuwpijn is mooi vervelend. Kamp er nu ook mee in mijn schouderarmhand. Hopelijk trekt het weer een beetje snel weg.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200633246
Hoi @slacker_nl :)
Wat fijn dat je ondanks prikken gewoon hebt kunnen doorlopen. En _O_ dat je je kuiten ontlast en niet eigenwijs erdoorheen probeert te lopen.

Ik heb nu week 6 van de 12 van mijn HM schema door de Garmin Coach bijna af. Ik heb ook een hoop lol met m'n nieuwe horloge dus :D
Hij zegt dat ik het beter doe dan de doelen van het schema, dus dat ik mijn tijdsdoel voor de HM wat ambitieuzer kan stellen als ik wil. Ik vind 1:45 uur al best intimiderend klinken voor mijn eerste HM ooit, dus ik denk niet dat ik dat ga doen. Komende week ga ik op fietsvakantie dus dan zal het hardlopen er ook grotendeels niet van komen. Ik had zondag ook een voor mijn doen flink eind gefietst en mijn loopje op maandagochtend was echt een bevalling :')
  vrijdag 30 juli 2021 @ 15:08:32 #285
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_200637839
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die Fenix 6S staat ook op mijn lijstje O+
Doen! Ik heb de 6x solar gekocht. Hij was net zo groot als de Fenix 3 en gaat wat meer uren mee dan de 6S.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_200639756
quote:
6s.gif Op donderdag 29 juli 2021 23:02 schreef slacker_nl het volgende:
Hallo! Ik ben er weer :P

Ik zie dat er mensen lopen in de warmte, ik kan erover meepraten. Heb een paar weken terug in de Bahama's gelopen (op het eiland Nassau/New providence). Dat was me een partij zwoegen in de hitte en luchtvochtigheid. Nu ben ik lopen in de warmte wel gewend (ik denk dat ik bij een gemiddelde temp van 28-30 graden loop), maar ik vond het aldaar best pittig op momenten. Helaas ook wat pijntjes in een van m'n kuiten gekregen die doorebten naar gewoon lopen, dus ik ben weer van voor af aan met een starters 5km schema begonnen (ik zat in week 19 vd 20) om weer even de kuiten wat lucht te geven.

En ik heb bij mijn overstap in Miami naar huis vanuit de Bahama's ook gelijk een Fenix 6x gekocht om m'n Fenix 3 te vervangen. Ohhh, ik ben helemaal verliefd op m'n nieuwe horloge. Workouts via Connect zijn nu echt superduidelijk te lezen op de nieuwe hardware, echt een fijne upgrade.

In prikkennieuws, ik ben gewoon blijven trainen (gewichten en hardlopen) na m'n prikken, heb niet speciaal rustiger aan gedaan. En ik was eind mei al volledig gevaccineerd, dus das inmiddels ook alweer een tijd terug.
Hallo!
  vrijdag 30 juli 2021 @ 16:52:21 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200640439
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Doen! Ik heb de 6x solar gekocht. Hij was net zo groot als de Fenix 3 en gaat wat meer uren mee dan de 6S.
Ja, die lijkt me ook wel wat, al is die wel fors duurder :X
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 19:32:41 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_200642617
quote:
6s.gif Op donderdag 29 juli 2021 23:02 schreef slacker_nl het volgende:
Hallo! Ik ben er weer :P

Ik zie dat er mensen lopen in de warmte, ik kan erover meepraten. Heb een paar weken terug in de Bahama's gelopen (op het eiland Nassau/New providence). Dat was me een partij zwoegen in de hitte en luchtvochtigheid. Nu ben ik lopen in de warmte wel gewend (ik denk dat ik bij een gemiddelde temp van 28-30 graden loop), maar ik vond het aldaar best pittig op momenten. Helaas ook wat pijntjes in een van m'n kuiten gekregen die doorebten naar gewoon lopen, dus ik ben weer van voor af aan met een starters 5km schema begonnen (ik zat in week 19 vd 20) om weer even de kuiten wat lucht te geven.

En ik heb bij mijn overstap in Miami naar huis vanuit de Bahama's ook gelijk een Fenix 6x gekocht om m'n Fenix 3 te vervangen. Ohhh, ik ben helemaal verliefd op m'n nieuwe horloge. Workouts via Connect zijn nu echt superduidelijk te lezen op de nieuwe hardware, echt een fijne upgrade.

In prikkennieuws, ik ben gewoon blijven trainen (gewichten en hardlopen) na m'n prikken, heb niet speciaal rustiger aan gedaan. En ik was eind mei al volledig gevaccineerd, dus das inmiddels ook alweer een tijd terug.
:W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_200643091
quote:
Ik zie vooral dat er geen bewijs is voor wat dan ook. Verschillende resultaten zo ver. Inderdaad dan ook geen goede reden om dit te doen met betere vetverbranding als doel.
Whatever...
pi_200643137
P. S. Hier ook vrijwel geen last van de prikken.

En het was vandaag lekker koel om een intervaltraining te doen, sterker nog, zeiknat geregend.
Whatever...
pi_200643248
Wat is het toch heerlijk om helemaal kapot te gaan.
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:05:17 #292
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_200657944
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 15:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Doen! Ik heb de 6x solar gekocht. Hij was net zo groot als de Fenix 3 en gaat wat meer uren mee dan de 6S.
Wauw, dat is wel een aardig horloge inderdaad. Waar heb jij deze gekocht?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 16:08:38 #293
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200658011
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 20:24 schreef Nober het volgende:
Wat is het toch heerlijk om helemaal kapot te gaan.
Vooral het gevoel naderhand: "Ha, ik dacht dat ik het niet kon, maar ik heb het prima overleefd!"
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 20:33:33 #294
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200661451
Ik kom voorzichtig ook 'ns om het hoekje gluren. Na een hele tijd last te hebben gehad van knieblessure vanavond voor het eerst weer 'ns gelopen. Maar 5km, op een tempo waarvan je denkt ' :') '. Maar toch, het voelt toch wel heel erg fijn weer gelopen te hebben. *O*

Iemand tips voor opbouwen na een blessure?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:13:50 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200671836
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:33 schreef ijs_beer het volgende:
Iemand tips voor opbouwen na een blessure?
Ligt aan de blessure. Scheenbeenblessure kan bijv. betekenen dat je te snel opbouwt, knieen dat je loophouding niet goed is, achillespees dat je kuiten meer zou moeten trainen.

[leest terug: knieblessure. Lastig. Die kan zoveel oorzaken hebben, zie hier. Heb je er sowieso al eens een fysio naar laten kijken? Die kan je ook adviseren of het verstandig is om weer op te bouwen en hoeveel.]

Ik ga er straks op uit voor -hopelijk- 25km. Het weer is goed te doen vandaag, af en toe wat regen. Heerlijk O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:11:11 #296
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200673251
Attentie: Horden
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:40:56 #297
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200673859
800m (H)
The 800 metres, or meters (US spelling), is a common track running event. It is the shortest commonly run middle-distance running event. The 800 metres is run over two laps of an outdoor (400-metre) track and has been an Olympic event since the first modern games in 1896.
De 800 meter, of meters (Amerikaanse spelling), is een veelvoorkomend hardloopevenement. Het is het kortste hardloopevenement op de middellange afstand.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  zondag 1 augustus 2021 @ 15:00:02 #298
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_200675783
Tokyo 2021
100m (H)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_200681857
Bedankt, maar dit topic gaat vooral over onze eigen hardloopbelevenissen 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zondag 1 augustus 2021 @ 19:55:20 #300
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200681964
23 km's gehobbeld, weer een beetje in de flow aan het raken, misschien zit die najaarsmarathon er toch nog in.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')