abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200207226
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 14:25 schreef Spanky78 het volgende:
Het regent hier nu. Ik ga toch nog even een stukje rennen en een beetje afkoelen. Onweer zou er voorlopig nog niet aankomen.

EDit; lekker hoor - 9km in de regen. Helemaal doorweekt maar lekker afgekoeld onderweg en lekker beetje onderkant tempo zone gelopen. Niet al te zwaar, toch redelijk snel.
Lekker.....hoop aankomende week weer//
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 juli 2021 @ 21:29:49 #162
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200208521
Vraagje voor mijn vriendin: weet iemand waar het in Nederland mogelijk is om een lactaattest te doen? Ideaal zou iets als omgeving Zwolle/Amersfoort/Apeldoorn zijn, maar ik verwacht niet echt veel keuze.

Andere optie is blijkbaar om een apparaatje te kopen om dat te doen, maar dat is vrij prijzig en ik heb geen idee wat de 'markt' daarin is.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200208984
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:29 schreef heywoodu het volgende:
Vraagje voor mijn vriendin: weet iemand waar het in Nederland mogelijk is om een lactaattest te doen? Ideaal zou iets als omgeving Zwolle/Amersfoort/Apeldoorn zijn, maar ik verwacht niet echt veel keuze.

Andere optie is blijkbaar om een apparaatje te kopen om dat te doen, maar dat is vrij prijzig en ik heb geen idee wat de 'markt' daarin is.
Sma midden Nederland, Papendal, energy lab.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200211207
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:05 schreef Ariza het volgende:
Vanmorgen weer een stuk gelopen. Zit nu over de helft van het programma dat ik gebruik om op te bouwen (ben beginner) en gaat goed tot nu toe *O*
Lekker! Voor je het weet ben je er!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200211224
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:29 schreef heywoodu het volgende:

Lijkt mij ook weleens aardig om te doen. IK loop nu wel min of meer op hartslag, maar of dat helemaal goed gaat weet je ook nooit zeker.
pi_200211930
Overigens doen veel SMA's geen lactaat test bij een sportkeuring, maar een test met een zuurstofmasker. Dat moet je wel even checken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200217960
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Fargo het volgende:
Ook maar eens melden hier. Heb vroeger veel hardgelopen, maar was veel en veel te zwaar. Tot het moment dat ik na het sporten (rennen/voetbal) dagenlang moest herstellen van pijnlijke knieën en enkels. Dus besloten wat te doen aan het overgewicht en met 47 kilo minder gaat het hardlopen me gelukkig weer beter af.

Heb ook veel mensen om me heen die altijd renden, dus dat was wel een extra drijfveer. Wilde altijd met mijn beste vriend ooit een 10k uitlopen, al was dat vroeger geen optie. Hikte ik ook echt aan tegen die afstand. Nu hebben we ons samen ingeschreven voor de 10k Singelloop in Breda in oktober.

Nog altijd heb ik nooit 10k in één trainingssessie gelopen. Voorheen liep ik rondjes van 6,5 kilometer (48 minuten), de laatste weken getraind op 7,5 kilometer en afgelopen zondagochtend kwam ik uit op 8,5 kilometer in 52 minuten en 16 seconden.

Dus het doel is inmiddels duidelijk. Die 10k onder het uur lopen. Iets wat ik nooit voor mogelijk had geacht. Desondanks ben ik blij dat ik inmiddels niet meer bang ben voor de afstand, maar me meer kan focussen op de snelheid. Het plezier is ook weer terug, en dat is me heel veel meer waard. Wellicht komend weekend voor het eerst eens echt de 10k lopen. Eens kijken hoe het voelt.

Vriendin is ook blij. Al kan ik die nog niet bijhouden. Vaste halve marathon loopster en gaat dit jaar nog voor haar eerste marathon.
Gisteren mijn eerste echte race ooit gelopen, de Obvion Run in Heerlen. Toen ik me een maand of twee terug inschreef heb ik bewust gekozen voor de 5km afstand, want ik was een beetje bang dat het deze dag enorm heet zou zijn. En dan had ik nooit de 10k kunnen lopen. Achteraf heel blij met deze keuze, want wat was het benauwd. Ze hadden in de nacht en de ochtend voor de race veel regen voorspeld, maar die is uitgebleven tot later in de middag. Was een zware run uiteindelijk. Qua tijd wel prima, 27 minuten en 11 seconden.

Next stop: Singelloop Breda op 3 oktober.
pi_200218087
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:40 schreef Tuindier het volgende:
Week 4 van Couch to 5k. Vorige week liep ik 1.5 - 3 - 1.5 - 3 minuten, en vandaag ging dat ineens naar 3 - 5 - 3 - 5. Pittig, maar ik heb het volgehouden! 8-) *O*
Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger ben gestart met dit soort schema's en ik kan je vertellen; het was echt ontzettend waardevol. Wat knap dat je zoveel progressie boekt.

Moet zelf ook eens op zoek naar een goed hardloopschema. Wil uiteindelijk richting de 15 kilometer, maar ben nog zoekende naar een goed schema. Mis vooral de intervaltrainingen, merk dat ik nagenoeg alleen de duurlopen doe en dat is ook niet goed.
pi_200219348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:40 schreef Tuindier het volgende:
Week 4 van Couch to 5k. Vorige week liep ik 1.5 - 3 - 1.5 - 3 minuten, en vandaag ging dat ineens naar 3 - 5 - 3 - 5. Pittig, maar ik heb het volgehouden! 8-) *O*
Goed bezig!! *O* Wij gebruiken het zelfde programma en zijn ongeveer even ver! Ik las op het forum van die app, dat de laatste les van week 5 nogal berucht is. Je gaat dan van 8 - 8 minuten naar 20 minuten.
pi_200219709
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:11 schreef Ariza het volgende:

[..]

Goed bezig!! *O* Wij gebruiken het zelfde programma en zijn ongeveer even ver! Ik las op het forum van die app, dat de laatste les van week 5 nogal berucht is. Je gaat dan van 8 - 8 minuten naar 20 minuten.
Ik doe steeds iets meer dan een week over een 'week'. Ik ga nu voor wk5/dag1, dat is 3x5 minuten, dus dat moet gaan lukken. Die twintig zien we over een week of wat wel.
  Moderator maandag 5 juli 2021 @ 20:13:58 #171
155227 crew  Guppy
dus
pi_200220209
Wat leuk en herkenbaar, dat opbouwen O+ ik ben ook weer geweest vandaag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 5 juli 2021 @ 21:15:12 #172
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_200221266
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 17:18 schreef Fargo het volgende:

[..]

Gisteren mijn eerste echte race ooit gelopen, de Obvion Run in Heerlen. Toen ik me een maand of twee terug inschreef heb ik bewust gekozen voor de 5km afstand, want ik was een beetje bang dat het deze dag enorm heet zou zijn. En dan had ik nooit de 10k kunnen lopen. Achteraf heel blij met deze keuze, want wat was het benauwd. Ze hadden in de nacht en de ochtend voor de race veel regen voorspeld, maar die is uitgebleven tot later in de middag. Was een zware run uiteindelijk. Qua tijd wel prima, 27 minuten en 11 seconden.

Next stop: Singelloop Breda op 3 oktober.
Ik was er ook, zag dat bij die 5km de tweede plaats bij de vrouwen voor een meisje van 8 jaar was, met een tijd van 19:25 :o
Zelf de halve gelopen, aan de start ook nog de hitte, maar de stortbuien die erna kwamen zorgden voor meer dan genoeg verkoeling :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_200226155
De loopagenda is gestopt: https://www.phein.nl/loopagenda/

:'(
  dinsdag 6 juli 2021 @ 11:10:36 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200226860
Ik kom ook voorzichtig aan aanhaken. Ben al een paar weken aan het uitproberen of ik mijn haat voor hardlopen kon overwinnen en waarempel, ik begin het een beetje leuk te vinden! Ik ben wel een mega-mega-beginner, loop nu 2,5km per rondje ongeveer in een slakkentempo. Mbv Evi probeer ik dat op te bouwen zonder direct doel behalve fit worden. We zijn allemaal ergens begonnen hè ;). Een half jaar geleden kon ik nog geen 100m lopen, dus ik ben nu al super trots op mezelf.
KuikenGuppy
pi_200227137
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:15 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Ik was er ook, zag dat bij die 5km de tweede plaats bij de vrouwen voor een meisje van 8 jaar was, met een tijd van 19:25 :o
Zelf de halve gelopen, aan de start ook nog de hitte, maar de stortbuien die erna kwamen zorgden voor meer dan genoeg verkoeling :+
Dat meisje liep op haar 6e al een snellere 5km dan mijn PR. :D

https://www.gelderlander.(...)ge-dochter~a08bb189/
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 juli 2021 @ 11:34:07 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200227216
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sma midden Nederland, Papendal, energy lab.
Dank u!

SMA heeft helaas geen lactaattests, kreeg ik als antwoord. Papendal heeft ook een mailtje ontvangen, Het Fysio Lab in Nijmegen kwam ik ook nog tegen en heb ik ook maar even gemaild.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200233015
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 21:15 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Leuk, haha! Ja, dat meisje. Ik zag haar op de actiefoto's voorbijkomen.

Wat knap dat je de halve hebt gelopen. Ik vond de 5 km al verraderlijk door het benauwde weer. Jammer dat de voorspelde regen de nacht ervoor een beetje is uitgebleven. Maar bij jullie aan de start was het niet veel beter. Daarna heb je wel een lekker buitje over je heen gekregen, haha. Heb je een goede tijd gelopen?
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 20:15:41 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_200234718
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:10 schreef Burdie het volgende:
Ik kom ook voorzichtig aan aanhaken. Ben al een paar weken aan het uitproberen of ik mijn haat voor hardlopen kon overwinnen en waarempel, ik begin het een beetje leuk te vinden! Ik ben wel een mega-mega-beginner, loop nu 2,5km per rondje ongeveer in een slakkentempo. Mbv Evi probeer ik dat op te bouwen zonder direct doel behalve fit worden. We zijn allemaal ergens begonnen hè ;). Een half jaar geleden kon ik nog geen 100m lopen, dus ik ben nu al super trots op mezelf.
Wat goed! 👍
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_200234970
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:10 schreef Burdie het volgende:
Prima om het rustig op te bouwen lijkt me. Sowieso heel goed bezig! Die (voormalige) haat voor hardlopen is herkenbaar :') Het wordt steeds leuker, naarmate je meer kunt.
  dinsdag 6 juli 2021 @ 22:46:53 #180
naughty by nature
pi_200239057
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 11:28 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat meisje liep op haar 6e al een snellere 5km dan mijn PR. :D

https://www.gelderlander.(...)ge-dochter~a08bb189/
Echt bizar knap!

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 18:27 schreef Fargo het volgende:

[..]

Leuk, haha! Ja, dat meisje. Ik zag haar op de actiefoto's voorbijkomen.

Wat knap dat je de halve hebt gelopen. Ik vond de 5 km al verraderlijk door het benauwde weer. Jammer dat de voorspelde regen de nacht ervoor een beetje is uitgebleven. Maar bij jullie aan de start was het niet veel beter. Daarna heb je wel een lekker buitje over je heen gekregen, haha. Heb je een goede tijd gelopen?
Start was inderdaad nog erg heet, we gingen met een groep, laatste bepaalde het tempo dus het was een ontspannen loopje voor mij, en we hebben zoveel mogelijk van de stortbuien mee mogen pakken :P
Wel besloten om deze maand nog eentje op eigen tempo te doen, deels omdat het parcours net als 2 jaar terug bijna 500 meter te kort was, en deels omdat het al te lang geleden is dat ik een lange duurloop op tempo heb gedaan :+
pi_200239922
Ik log ook eens een keer in om leuk nieuws te melden en dan lees ik dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:25 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gaaf! Gefeliciteerd!

Mijn nieuws is dat Zwabber en ik sinds dit weekend samenwonen. O+
We hebben elkaar leren kennen via dit topic, dus leek het me wel gepast om dat hier ook te melden.
Na 16 maanden bijna elk weekend heen en weer te hebben gereisd, zijn we nu voor altijd samen. *;
pi_200240612
Een topic vol liefde dus. Mooi!
Whatever...
pi_200242040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:25 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_200242051
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:06 schreef wyccie het volgende:
[..]

Wat gaaf! Gefeliciteerd!

We hebben elkaar leren kennen via dit topic, dus leek het me wel gepast om dat hier ook te melden.
Na 16 maanden bijna elk weekend heen en weer te hebben gereisd, zijn we nu voor altijd samen. *;
Met dank aan de eikenprocessierups O+
pi_200243626
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:06 schreef wyccie het volgende:
[..]

Wat gaaf! Gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 00:01 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

SPOILER
O+

SPOILER
  woensdag 7 juli 2021 @ 09:10:55 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_200244812
Nouuuuuu zeg! @hatsaflats O+

En natuurlijk @wyccie en @Zwabberhark O+

Het zijn toch net mensen, die hardlopers.
  woensdag 7 juli 2021 @ 10:48:00 #187
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200246065
Hatseflats het meisje met d'r lieve tattoos gaat samenwonen :o O+

En wyccie en zwabber gaan samenwonen O+

Ik moet aan Bob Sinclair denken met z'n Love Generation ;)

Burdie, goed bezig! We zijn hier allemaal (veel tenminste) met Evy begonnen... Ik blijf een eeuwige beginner; mijn knie is zó gaar dat het ene heel wankel evenwicht is tussen bezig zijn en overbelasten en ik na overbelasting minimaal een paar weken niet meer kan lopen..

Was vanmorgen erg blij met m'n pijnloze 8-8-16 min met Renate *O*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200246082
Wel grappig dat er allemaal pogingen zijn tot dating sites/apps voor hardlopers wat volgens mij niet echt werkt, maar dat er via dit forum dus vanalles opbloeit :P
pi_200247848
Ik denk dat daten sowieso weinig oplevert, omdat het dan geforceerd om een relatiedoel gaat. Dan kan het beter per ongeluk gebeuren denk ik dan. Ik vind het wel fijn om een partner te hebben die ook hardloopt.
pi_200249185
Wat een fijne berichten! O+

Ik dacht al dat ik Zwabber de laatste anderhalf jaar ineens veel harder zag lopen.
pi_200250185
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik denk dat daten sowieso weinig oplevert, omdat het dan geforceerd om een relatiedoel gaat. Dan kan het beter per ongeluk gebeuren denk ik dan. Ik vind het wel fijn om een partner te hebben die ook hardloopt.
Wij zijn aan elkaar gekoppeld en dus geforceerd met een relatiedoel gaan daten ;)

En hij loopt niet hard.
pi_200263322
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 00:02 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Met dank aan de eikenprocessierups O+
Wat heeft die rups gedaan? :D
pi_200263380
Ik ga dit weekend m'n lange duurloop overslaan, want we hebben clubkampioenschappen bij de survival *G*

Het parcours is al bekendgemaakt. Ongeveer 6,5 km lopen en 13 hindernissen/combi's. Gisteravond heb ik in een uurtje een soortgelijk parcours gelopen, en dat was niet enorm serieus of echt op wedstrijdtempo, dus ik verwacht de clubkampioenschappen ook in minder dan een uur te rennen. De korte touwtjes, waar m'n knijpkracht altijd opraakt, staan voor de helft op de lijst dus als ik die heb gehad, hoef ik me helemaal niet meer te sparen. ^O^

Dit jaar is het heel moeilijk om het deelnemersveld een beetje in te schatten, want ik heb van de meesten geen idee of ze doorgetraind hebben tijdens de lockdown en dat kan een hoop uitmaken voor hoe ze het doen. Ik zie bij de dames een stuk of twee, drie mensen die waarschijnlijk mijn tempo lopen ongeveer, en bij de heren een paar die dit parcours waarschijnlijk in een halfuurtje erdoorheen knallen. Wordt leuk zondag *G*
pi_200264192
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:49 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga dit weekend m'n lange duurloop overslaan, want we hebben clubkampioenschappen bij de survival *G*

Het parcours is al bekendgemaakt. Ongeveer 6,5 km lopen en 13 hindernissen/combi's. Gisteravond heb ik in een uurtje een soortgelijk parcours gelopen, en dat was niet enorm serieus of echt op wedstrijdtempo, dus ik verwacht de clubkampioenschappen ook in minder dan een uur te rennen. De korte touwtjes, waar m'n knijpkracht altijd opraakt, staan voor de helft op de lijst dus als ik die heb gehad, hoef ik me helemaal niet meer te sparen. ^O^

Dit jaar is het heel moeilijk om het deelnemersveld een beetje in te schatten, want ik heb van de meesten geen idee of ze doorgetraind hebben tijdens de lockdown en dat kan een hoop uitmaken voor hoe ze het doen. Ik zie bij de dames een stuk of twee, drie mensen die waarschijnlijk mijn tempo lopen ongeveer, en bij de heren een paar die dit parcours waarschijnlijk in een halfuurtje erdoorheen knallen. Wordt leuk zondag *G*
Waar kun je eigenlijk meer tijd mee winnen/verliezen, het rennen of de hindernissen?
pi_200266156
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waar kun je eigenlijk meer tijd mee winnen/verliezen, het rennen of de hindernissen?
Goede vraag :D

Je wint de meeste tijd als hindernissen in één keer lukken, denk ik. Je verliest onnodig kracht als je een hindernis moet overdoen, en meestal moet je een tijdje wachten om op krachten te komen voor de tweede poging. Dus je verliest het hardst op de hindernissen in dat geval.

Wedstrijden met veel hindernissen en weinig lopen zijn anders dan die met weinig hindernissen en veel lopen.
Als het weinig lopen is, is het belangrijk dat je hersteltempo goed is zodat je bij kunt komen van de vele hindernissen, maar uiteindelijk komt het dan aan op je snelheid en duurvermogen in de hindernissen. Desnoods wandel je stukken.
Als het veel lopen is, kun je tijd winnen door je looptempo hoog te houden, dus dan maakt je looptempo meer uit.

En als het terrein erg slecht is, wordt het hardlopen een hindernis op zich en kun je veel winnen als je daar raad mee weet. Als je op dat soort stukken niet harder kunt dan wandelen, verlies je daar je tijd.

De clubkampioenschappen zijn relatief weinig hindernissen die ik ook nog eens al ken en veel makkelijk terrein (gewoon bospaden). Dus dan gaat looptempo vooral uitmaken, denk ik.
pi_200281574
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat heeft die rups gedaan? :D
Die heeft in 2019 @DavetheNL opgegeten waardoor ik als 17e keuze hem moest vervangen in het Ekidenteam met @wyccie
  vrijdag 9 juli 2021 @ 14:18:22 #197
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200282945
Van de week nog maar een keer gelopen omdat ik de twee vorige weken toch wat pijntjes voelde in de kuiten en vorige week vrijdag echt pijnlijk werd.

Heb zo'n vermoeden dat het komt door de langzame transformatie van een hielloper naar voorvoetloper. Nu ik structureel twee keer per week strides doe tijdens een rustig loopje en ook wat 'drills' heb toegevoegd merk ik dat ik onbewust meer op mijn voorvoet landt. Hoor mezelf ook wat minder 'sloffen' tijdens het lopen.

Dat is alleen wel belastender voor mijn kuiten en die heb ik maar wat extra rust gegund in plaatst van de standaard 60+ km per week van de afgelopen tijd exclusief de taper weeks. Na vier dagen rust en een extra krachttraining met extra aandacht voor de kuiten afgelopen woensdag weer pijnvrij gelopen.

Heb het hardlopen echt gemist en koste veel moeite om het rustiger aan te doen. Maar heb geen zin in een echte blessure. Vanavond nog eens een loopje doen en kijken of het dan weer pijnloos is.
pi_200297952
Gratis tip voor iedereen.. koop geen SIS espresso gels en al helemaal niet als het warm weer is :r
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:27:34 #199
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Gratis tip voor iedereen.. koop geen SIS espresso gels en al helemaal niet als het warm weer is :r
Koude koffie is sowieso :r

Gisteren gelukkig ook weer pijnloos gelopen, ging heerlijk. Garmin zegt dat ik in de 'Onttraining' fase zit maar dat interesseert me niks. Zo blij dat ik weer zonder pijntjes loop. Dan maar liever iets minder lopen en langzaam opbouwen zodat de kuiten langzaam kunnen wennen aan het voorvoet lopen. Morgen nog een rustige duurloop om de herstelweek af te sluiten.

[ Bericht 29% gewijzigd door Black-Hole op 10-07-2021 13:34:00 ]
pi_200298228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

hmm ijskoffie vind ik wel lekker op zich. Maar dit smaakte naar warme baileys en zag eruit als.. tja sorry sperma.
En dat wil je gewoon niet tijdens het hardlopen. Of op een ander moment.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:35:55 #201
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298303
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar dit smaakte naar warme baileys en zag eruit als.. tja sorry sperma.
:X :X
pi_200298395
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:27 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Gisteren gelukkig ook weer pijnloos gelopen, ging heerlijk. Garmin zegt dat ik in de 'Onttraining' fase zit maar dat interesseert me niks. Zo blij dat ik weer zonder pijntjes loop. Dan maar liever iets minder lopen en langzaam opbouwen zodat de kuiten langzaam kunnen wennen aan het voorvoet lopen. Morgen nog een rustige duurloop om de herstelweek af te sluiten.
Je moet daar niet te veel op letten. Het betekent alleen dat je misschien iets minder hebt getraind dan vorige week. Het is puur gebaseerd op cijfertjes en je gevoel is veel belangrijker.

Garmin denkt na vanochtend ook al dat ik niet productief bezig ben. Maar dat baseren ze op een duurloopje die ik vanmorgen liep, waarbij mijn hartslag hoger was dan normaal. Maar ja, dat was nogal wiedes. Ik liep door de bossen en dat doe ik nooit. Dus ja, dat gaat je hartslag omhoog. Betekent niet ineens dat ik niet zo productief ben. Sterker: ik denk dat dit goed was voor me.

Heerlijk loopje geweest. En aangezien ik toch in Oisterwijk was, nog even een gebakje gehaald bij Robèrt (van HHB).
  zaterdag 10 juli 2021 @ 13:59:14 #203
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298591
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je moet daar niet te veel op letten. Het betekent alleen dat je misschien iets minder hebt getraind dan vorige week. Het is puur gebaseerd op cijfertjes en je gevoel is veel belangrijker.

Garmin denkt na vanochtend ook al dat ik niet productief bezig ben. Maar dat baseren ze op een duurloopje die ik vanmorgen liep, waarbij mijn hartslag hoger was dan normaal. Maar ja, dat was nogal wiedes. Ik liep door de bossen en dat doe ik nooit. Dus ja, dat gaat je hartslag omhoog. Betekent niet ineens dat ik niet zo productief ben. Sterker: ik denk dat dit goed was voor me.

Heerlijk loopje geweest. En aangezien ik toch in Oisterwijk was, nog even een gebakje gehaald bij Robèrt (van HHB).
Is ook zo, en heel herkenbaar. Garmin houdt ook geen rekening met de temperatuur / luchtvochtigheid. De loopjes op warme zomerdagen waren volgens Garmin ook niet productief kijkend naar de hartslag / prestatie. Werd al vrij snel negatief. Maar ja wat wil je als je hartslag door de warmte wat hoger ligt.
pi_200298824
Mijn garmin zegt niks over productief/onproductief maar zegt wel dat ik 3 dagen moet herstellen van mijn duurloop van vanochtend, omdat mijn hartslag inderdaad door de warmte nogal opliep aan het eind :P
  zaterdag 10 juli 2021 @ 14:38:20 #205
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200298998
En als je dan morgenochtend een herstelloopje doet is het uiteraard niet productief aldus de logica van Garmin :')
pi_200327442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juli 2021 09:49 schreef Tele6 het volgende:

Tweede geworden *G*
Halverwege het parcours lag m'n hand open, dus waar ik verwachtte na de helft helemaal los te kunnen gaan was het vooral doorbijten. :X Mijn concurrente kwam net uit de eindhindernis toen ik erin klom, dus het verschil was helemaal niet zo groot *G*
pi_200327476
Waar zegt Garmin of je loopje productief of onproductief was? Hangt het af van welk horloge je hebt? Ik heb de Forerunner 45.

Ik doe een schema van de Garmin Coach en hij zegt iedere keer alleen "Goed gedaan" als ik heb gelopen.
pi_200330120
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 11:12 schreef Tele6 het volgende:
Waar zegt Garmin of je loopje productief of onproductief was? Hangt het af van welk horloge je hebt? Ik heb de Forerunner 45.

Ik doe een schema van de Garmin Coach en hij zegt iedere keer alleen "Goed gedaan" als ik heb gelopen.
Bij de Forerunner 245 krijg je het te zien als je op het knopje linksonder drukt (training status), en daarnaast komt hetzelfde scherm voorbij nadat je een activiteit hebt beëindigd. Geen idee of de 45 dezelfde functie heeft.
pi_200331546
Momenteel heb ik last van een lopersknie. Mag graag minstens een keer per week een rondje lopen van ong 10 km. En om de zoveel tijd een halve marathon met een vriend. Alleen bij de laatste ben ik wat te diep moeten gaan en na die halve marathon ook nog 3 km naar huis moeten wandelen. Sindsdien dus last van die knie. Nu lees ik dat dit een veel voorkomende blessure is en daarom vroeg ik me af of men hier ook mee te maken heeft gehad en welke oefeningen (naast rust) echt goed lijken te werken voor aansterken/herstellen?
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  maandag 12 juli 2021 @ 20:29:48 #210
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200334627
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:35 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Bij de Forerunner 245 krijg je het te zien als je op het knopje linksonder drukt (training status), en daarnaast komt hetzelfde scherm voorbij nadat je een activiteit hebt beëindigd. Geen idee of de 45 dezelfde functie heeft.
Je zit het daarnaast ook in de Connect app
pi_200335332
Even wat rustiger aan. Nu de sportschool weer open is merk ik wel dat het herstel lastiger gaat.

Die wel braaf mijn loopjes, alleen stuk minder dan vorige periode. Even bijhouden maar, in de vakantie ga ik wel weer wat meer doen. Kan ik langer slapen en lekker eten…
Whatever...
  maandag 12 juli 2021 @ 23:05:36 #212
naughty by nature
pi_200337758
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef StevenHyde het volgende:
Momenteel heb ik last van een lopersknie. Mag graag minstens een keer per week een rondje lopen van ong 10 km. En om de zoveel tijd een halve marathon met een vriend. Alleen bij de laatste ben ik wat te diep moeten gaan en na die halve marathon ook nog 3 km naar huis moeten wandelen. Sindsdien dus last van die knie. Nu lees ik dat dit een veel voorkomende blessure is en daarom vroeg ik me af of men hier ook mee te maken heeft gehad en welke oefeningen (naast rust) echt goed lijken te werken voor aansterken/herstellen?
Langs een sportfysio gaan helpt vooral. Knieklachten lijken vaak op elkaar en het kan heel uiteenlopende oorzaken hebben.
Mij lijkt het sowieso niet heel slim om af en toe meer dan 2x verder te rennen dan je standaard afstand, maar iedereen traint anders natuurlijk :+
pi_200339495
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef StevenHyde het volgende:
Sowieso naar fysio gaan. Maar ik heb zelf een knieblessure gehad (niet door hardlopen) en wallsits werkten voor mij goed. Maar als het bij jou een andere oorzaak heeft kan het het natuurlijk ook verergeren.
pi_200359148
Nog 101 dagen tot de Rotterdam marathon! En natuurlijk de vele andere najaarsmarathons die allemaal in oktober gepropt zijn. Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?
pi_200359195
Eerst komende zondag maar eens de 10km bij de halve van Helmond en daarna langzaam maar weer opbouwen naar de halve marathon in Eindhoven in oktober.

Gisteren 2e vaccinatie gehad en nu compleet futloos, hopelijk trekt dat snel weg anders wordt het zondag niet veel.
pi_200359457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 13:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nog 101 dagen tot de Rotterdam marathon! En natuurlijk de vele andere najaarsmarathons die allemaal in oktober gepropt zijn. Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?
Ik hou het lekker bij mijn standaard 10.8km rondje 2x per week niks meer niks minder :+
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin woensdag 14 juli 2021 @ 14:00:35 #217
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200359608
quote:
nekhernia die de voorbereiding aan het verstieren is. Van het weekend eens testen of een hm nog lukt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200359692
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:00 schreef Pharkus het volgende:

[..]

nekhernia die de voorbereiding aan het verstieren is. Van het weekend eens testen of een hm nog lukt.
Moet je dan nu wel zoiets gaan testen? Als je het herstel gewoon de tijd geeft, en vanaf nu rustig gaat opbouwen ben je ook nog prima op tijd.
  Forum Admin woensdag 14 juli 2021 @ 14:37:50 #219
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_200360099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 14:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Moet je dan nu wel zoiets gaan testen? Als je het herstel gewoon de tijd geeft, en vanaf nu rustig gaat opbouwen ben je ook nog prima op tijd.
Ik zit er ook niet zo ver vanaf gok ik. En inderdaad tijd zat nog.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_200361378
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 23:05 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

Langs een sportfysio gaan helpt vooral. Knieklachten lijken vaak op elkaar en het kan heel uiteenlopende oorzaken hebben.
Mij lijkt het sowieso niet heel slim om af en toe meer dan 2x verder te rennen dan je standaard afstand, maar iedereen traint anders natuurlijk :+
Ja daar heb je wel een punt. Dank voor je antwoord.
Bastognekoeken koekoek jonguh!
  woensdag 14 juli 2021 @ 20:31:11 #221
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200366380
quote:
Nope, heb nu geen ambitie om een marathon te lopen. Wie weet ooit nog een keer maar train liever voor een snelle halve. Lange duurlopen vindt ik wel erg lekker om te doen maar tot nu toe max 25km gelopen en dat vind ik eigenlijk wel mooi zo.

Vanmiddag wel een heerlijke interval / tempo training gedaan. 15 minuten easy tempo warming up, 4 x ( 1mile tempo, 2 minuten joggen, 1 minuut interval, 2 minuten joggen ) en 15 minuten easy tempo cooling down. Dacht van tevoren dat het aardig pittig zou worden en dat was het ook wel al hield ik het allemaal goed vol. Uiteindelijk net iets meer dan 16km gelopen met 4:50 als gemiddelde tempo. Voel nu wel dat ik wat gedaan heb dus morgen lekker een rustdag.
pi_200373961
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 13:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Die heeft in 2019 @:DavetheNL opgegeten waardoor ik als 17e keuze hem moest vervangen in het Ekidenteam met @:wyccie
Sindsdien blijk ik een allergische reactie op die klotehaartjes te hebben..
pi_200389418
Eén marathontraining uit mijn schema gedaan (slechts 11km), 1 blauwe teennagel.. ik hoop niet dat het zich in dit ritme voortzet :P

Overigens is mijn vo2max de laatste 2 weken volgens mijn horloge van 65 naar 59 gezakt :x Zonder dat ik verder ergens last van heb. Hoop dat het alleen de invloed van het weer en hogere hartslag is, misschien dat de hartslagmeter gewoon even een tijdje af gaat..
pi_200395922
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 20:29 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Je zit het daarnaast ook in de Connect app
Ik heb van de week met m'n broertje eens horloges en apps vergeleken. Wat er weergegeven wordt in de Garmin Connect app hangt af van welk horloge je hebt! Zijn horloge doet om een of andere reden geen VO2max inschatting en het mijne wel. Hij heeft wel de inschatting van training status, en ik niet. (Hij heeft de Garmin Instinct Solar, ik heb de Forerunner 45.)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Eén marathontraining uit mijn schema gedaan (slechts 11km), 1 blauwe teennagel.. ik hoop niet dat het zich in dit ritme voortzet :P

Overigens is mijn vo2max de laatste 2 weken volgens mijn horloge van 65 naar 59 gezakt :x Zonder dat ik verder ergens last van heb. Hoop dat het alleen de invloed van het weer en hogere hartslag is, misschien dat de hartslagmeter gewoon even een tijdje af gaat..
Ik vrees dat je daar niet genoeg teennagels voor zou hebben :P

Dat zijn toch nog steeds heel hoge waarden? Mijn horloge zegt dat ik een VO2max van 52 heb en daarmee in de bovenste 5% zit voor mijn leeftijd en geslacht, en dat terwijl ik jonger ben dan jij, dan heb jij toch al helemaal een enorm hoge VO2max?
pi_200396142
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb van de week met m'n broertje eens horloges en apps vergeleken. Wat er weergegeven wordt in de Garmin Connect app hangt af van welk horloge je hebt! Zijn horloge doet om een of andere reden geen VO2max inschatting en het mijne wel. Hij heeft wel de inschatting van training status, en ik niet. (Hij heeft de Garmin Instinct Solar, ik heb de Forerunner 45.)
[..]

Ik vrees dat je daar niet genoeg teennagels voor zou hebben :P

Dat zijn toch nog steeds heel hoge waarden? Mijn horloge zegt dat ik een VO2max van 52 heb en daarmee in de bovenste 5% zit voor mijn leeftijd en geslacht, en dat terwijl ik jonger ben dan jij, dan heb jij toch al helemaal een enorm hoge VO2max?
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat mijn hardloopniveau bovengemiddeld is ;) in ieder geval op regionaal niveau.
Het gaat me niet om het absolute niveau, maar meer om de snelle daling. Blijft normaal gesproken vrij stabiel, wisselt eens een puntje omhoog of omlaag maar de laatste maanden was het gestaag gestegen van 63 naar 65. En nu in 1-2 weken naar 59, een waarde die ik eigenlijk 2 jaar niet gezien heb of zo, dat lijkt me toch geen goed teken. Maar goed ik gooi het voorlopig op nog niet helemaal hitte-geadapteerd zijn..
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat ik op regionaal niveau g
  vrijdag 16 juli 2021 @ 17:08:16 #226
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200396189
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[..]

Dat is het verschil tussen een smartwatch en een dedicated sporthorloge. Ik heb ze een keer met elkaar vergeleken om te kijken welke ik eventueel zou willen hebben.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_200397291
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is zo, maar ik weet ook wel dat mijn hardloopniveau bovengemiddeld is ;) in ieder geval op regionaal niveau.
Het gaat me niet om het absolute niveau, maar meer om de snelle daling. Blijft normaal gesproken vrij stabiel, wisselt eens een puntje omhoog of omlaag maar de laatste maanden was het gestaag gestegen van 63 naar 65. En nu in 1-2 weken naar 59, een waarde die ik eigenlijk 2 jaar niet gezien heb of zo, dat lijkt me toch geen goed teken. Maar goed ik gooi het voorlopig op nog niet helemaal hitte-geadapteerd zijn..
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat ik op regionaal niveau g
Of ze hebben met de laatste update het algoritme wat veranderd. Neemt hij misschien meer laag intensief mee en dat is minder voorspellend. Etc. Zou me niet te druk maken over dat horloge als je je niet anders voelt of je prestaties/ vermoeidheid bij de zelfde inspanning ook echt anders is.

Heb je ook hrv meting? Als die snel daalt kan dat ook wel wijzen op vermoeidheid, overtraining, een griepje oid, of minder goed herstel in het algemeen. En als ook je rusthartslag hoger is, dan is het we tijd voor even rust.

Ik zie dat op mijn Apple dinges beter terug in hrv dan vo2max.
Whatever...
  vrijdag 16 juli 2021 @ 18:55:00 #228
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200397594
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 08:47 schreef La_Tramposa het volgende:

Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt.

:?.

Edit: oh wacht, jij bent misschien piepjong?
KuikenGuppy
pi_200397781
@La_Tramposa zegt hij bij jou ook je fitnessleeftijd erbij? Mijne zegt dat ik 20 ben bij een VO2max van 52. Bij een VO2max van 59, ben je dan 13 of zo? :P
pi_200398729
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 19:04 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa zegt hij bij jou ook je fitnessleeftijd erbij? Mijne zegt dat ik 20 ben bij een VO2max van 52. Bij een VO2max van 59, ben je dan 13 of zo? :P
Mijne is ook 20, bij een VO2max van 39/40, dus lager gaat Garmin niet denk ik ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200401466
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt.

Top wielrenners hebben zo tegen de 85-95 ofzo (tour de France winners). Nouja, duursport legendes. Froome, Jornet, indurain, lemond, Armstrong. Al dan niet met hulp van epo.

voor vrouwen is het 75-80.

https://www.topendsports.com/testing/records/vo2max.htm

Zijn niet allemaal heel succesvol trouwens. Er zijn nog andere factoren van belang gelukkig.
Whatever...
pi_200404283
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat Spanky zegt, 63 is niet heel hoog voor een topsporter, maar sommige topsporters halen de top ook met een lagere vo2max omdat ze op andere vlakken heel goed scoren.
Overigens zijn de schattingen van Garmin wel erg optimistisch. De absolute waarde zegt me dus ook niet zoveel maar de daling verbaasde me wel erg. Maar het zou inderdaad ook door een verandering aan de software kunnen komen of zo.

Mijn horloge is niet zo geadvanceerd, hij meet alleen dit en hersteltijd, die was ook wel hoog. Maar goed ik blijf goed naar mijn gevoel luisteren en zal mjin rustpols wat beter monitoren.
pi_200404910
Mijn VO2max is ook langzaam aan het stijgen de laatste tijd. Gaat momenteel erg lekker. En gisteren bevestigde de sportmasseur dat ook nog een keer. Die had echt maar een klein beetje onderhoud te doen. Ze voelden zoals ze moesten, zei hij. Gewoon fijn dat zo iemand ook je eigen gevoel nog eens bevestigt.
Nieuwe afspraak pas over twee maanden weer :)
  zaterdag 17 juli 2021 @ 13:58:51 #234
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200408288
Mijn ervaring met de vo2max van Garmin is dat het vooral hartslag gerelateerd is. Trainingen met hetzelfde tempo en een (over wat langere termijn) lagere hartslag zorgen voor een hoger vo2max score. Stijgt je hartslag globaal om wat voor reden dan ook, bij mij nu vooral de warmte, dan daalt de score langzaam. Een sneller tempo bij een gelijke hartslag ten opzichte van soortgelijke trainingen zorgen ook voor een betere vo2max score. Dit zie je ook terug als je de training details bekijkt onder prestatieconditie.

Mijn score Is nu twee punten gedaald van 59 naar 57. Deels door een weekje rustig aan te doen en ook deels door de wat hogere temperaturen. Je ziet ook in de Connect app bij de analyse van de training dat de prestatiecondities negatief worden richting het einde van de training bij hogere temperaturen / hogere hartslag.

Dat klopt deels wel natuurlijk maar ook weer niet gezien de temperatuursinvloed. Aan de andere kant stijgt de score straks weer lekker in het najaar bij een gelijke trainingsbelasting ;)
  zaterdag 17 juli 2021 @ 19:22:08 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200412272
Mijn eerste officiele halve marathon sinds tijden morgen gaat gewoon door! Wordt wel een warme editie. Ben benieuwd.

[ Bericht 20% gewijzigd door SEMTEX op 17-07-2021 19:32:53 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_200412926
In Helmond? Ik ga daar 's middagsde 10km lopen, dan is het nog iets warmer.
pi_200420513
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 19:11 schreef Ariza het volgende:

[..]

Kleine vertraging door een vaccinatie tussendoor, maar ook de 20 minuten zijn in de pocket! *O*
Is het jou ook gelukt?
  zondag 18 juli 2021 @ 11:30:45 #238
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_200420771
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn eerste officiele halve marathon sinds tijden morgen gaat gewoon door! Wordt wel een warme editie. Ben benieuwd.
Succes en veel plezier! Hopelijk valt het enigszins mee met de hitte.

Vanochtend vroeg zelf een rustige halve marathon gelopen als training en vond het al goed warm. Was blij dat ik een liter drinken had meegenomen. Hartslag was wel redelijk hoog vanwege de warmte dus weer een puntje eraf van m'n vo2max...
  zondag 18 juli 2021 @ 12:22:07 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200421286
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:09 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Kleine vertraging door een vaccinatie tussendoor, maar ook de 20 minuten zijn in de pocket! *O*
Is het jou ook gelukt?
Knap hoor!
Lijkt het programma een beetje op Start2run? Is het met muziek?
KuikenGuppy
  zondag 18 juli 2021 @ 16:46:32 #240
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200425414
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:30 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Succes en veel plezier! Hopelijk valt het enigszins mee met de hitte.
Bij de start wel, maar naarmate het later werd, ook flink warmer en zwaarder. Bekenden die ik tegenkwam haakten af na 10,5 km (het waren twee rondjes) of zijn niet eens gestart. Ik heb me staande gehouden met elke waterpost (om de 2,5km) en heel veel particuliere sproeiers. Tot mijn verbazing gefinisht in 2:09. Had met veel blessureleed en de warmte veel trager verwacht.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')