SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2020 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik las een vraag over opbouwen na een knieblessure.. Een knie is zo complex en je kunt zo veel soorten blessures hebben daaraan dat daar onmogelijk iets eenduidigs over te zeggen valt.
Persoonlijk is bij mij het opbouwen na een knieblessure een langdurig proces en een heel wankel evenwicht tussen pijnvrij lopen en te veel doen en dus opnieuw last krijgen en dus terugval. Naar een goede (sport)fysio is het beste advies. Die kan je blessure goed bepalen en bekijken wat voor belasting daar bij past.
In het wankele evenwicht bij mij was ik voor m'n vakantie op koers om weer eens 30min continue te lopen op standje slak. Toch halverwege een wandelminuutje gedaan omdat ik m'n knie niet vertrouwdeIn de vakantie nog wel klein loopje gedaan, komende week nieuwe poging voor de 30min. Ben ondertussen wel zo ver dat ik puur voor mezelf loop en elke meter als winst beschouw. Het doet me dus ook echt niets meer als ik 'nog steeds' aan het intervallen ben of supertraan loop. Al ken ik ondertussen wel ALLE trainings-mp3's uit m'n hoofd van Evt en Renate
(ik gebruik ze allemaal door elkaar, op de een of andere manier vind ik het wel fijn als er iemand tegen me aan lult, dat mis ik bij eigen muziek
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ook maar gewoon door schade en schande wijs geworden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
In de Garmin International Lincoln Road Retail Store (Miami, Florida).quote:Op zaterdag 31 juli 2021 16:05 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Wauw, dat is wel een aardig horloge inderdaad. Waar heb jij deze gekocht?
@gup et @hats: hallo!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
De organisatie van de Dam tot Dam staat nog niet echt te springen.
https://nieuws.nl/algemee(...)heel-lastig-verhaal/Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
The Monarch of Marching!SPOILER: RedditOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Treehut362 op 06-08-2021 10:36:50 ]andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern![]()
Jammer maar begrijpelijk dat ze afwachten wat er 18 augustus gezegd gaat worden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:57 schreef mosselmossel het volgende:
De organisatie van de Dam tot Dam staat nog niet echt te springen.
https://nieuws.nl/algemee(...)heel-lastig-verhaal/Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Op zaterdag 4 september organiseert Fortius ter ere van het 125-jarig jubileum een unieke hardloopwedstrijd over een exact gemeten parcours van 5 kilometer.SPOILER: FlyerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern![]()
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?![]()
Werkgever biedt inschrijving marathon Eindhoven tegen gereduceerd tarief aan (15,- ). Hoppekee, toch nog die tiende marathon dit jaar. Nu mag ik geen weekendjes meer overslaan met mijn duurloopjes
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Fijn! Wat leuk!quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 16:18 schreef SEMTEX het volgende:
Werkgever biedt inschrijving marathon Eindhoven tegen gereduceerd tarief aan (15,- ). Hoppekee, toch nog die tiende marathon dit jaar. Nu mag ik geen weekendjes meer overslaan met mijn duurloopjesTenzij je twee maanden op vakantie was, zou ik gewoon lekker die 22 minuten pakken. En gaat het niet, dan wandel je toch een stukkie?quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik ga exact hetzelfde doen tussen 9 en 21 september en heb dat eerder gedaan in 2017 middenin een marathonschema en in 2019 ook. Het kan! Wandelen/hiken is ook conditie opbouwen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 11:41 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn opbouwschema onderbroken vanwege een vakantie met flink veel wandelen maar zonder lopen. Volgende sessie op het programma zou 22 minuten non-stop zijn. Zou het slim zijn om dat te doen, of toch eerst iets terug te gaan in mijn schema?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik overweeg sterk om voor het eerst sinds tien maanden geleden begonnen met rennen om ook eens een wedstrijd te doen, eentje in m'n achtertuin: de Molenloop, langs de molens van Kinderdijk
Let me see you stripped down to the bone![]()
Wat is dit voor een smartwatch?
Waarschijnlijk zelf wat tape erop geplakt.
Edit:
Wie heeft er aanvaring met de Nike Alphafly?
[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 06-08-2021 21:52:37 ]![]()
Volgens mij dragen heel veel papendal atleten een ‘whoop’, dat meet je herstel. Zal dit ook zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:11 schreef Nober het volgende:
Wat is dit voor een smartwatch?
[ instagram ]
Waarschijnlijk zelf wat tape erop geplakt.
Edit:
Wie heeft er aanvaring met de Nike Alphafly?
En de Alphafly nooit op gelopen, ik heb nog de allereerste versie vd 4%. Voor mijn najaarsmarathon wellicht nog een nieuwe Carbon schoen gaan kopen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat is hardlopen toch fijn als het lekker gaat!![]()
Vandaag 16 km duurloop gedaan met drie keer een kilometer op een tempo tussen HM en M. Ging fantastisch. Nu de tempoblokken nog wat uitbouwen.
Ik hoef geen Carbon in m'n zolen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb een paar met en zonder. Merk geen verschil. Ik koop schoenen op pasvorm en die met Carbon waren in de aanbieding en zaten lekker. Fijne schoenen wel. Maar ik ben denk ik te zwaar en niet snel genoeg voor duidelijk verschil (of ik loop niet genoeg op mijn Max).quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 11:14 schreef mosselmossel het volgende:
Wat is hardlopen toch fijn als het lekker gaat!![]()
Vandaag 16 km duurloop gedaan met drie keer een kilometer op een tempo tussen HM en M. Ging fantastisch. Nu de tempoblokken nog wat uitbouwen.
Ik hoef geen Carbon in m'n zolen.Whatever...![]()
Ingeschreven.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 20:38 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg sterk om voor het eerst sinds tien maanden geleden begonnen met rennen om ook eens een wedstrijd te doen, eentje in m'n achtertuin: de Molenloop, langs de molens van KinderdijkMijn lief ook subiet, dus we zullen zien wie het eerst de ander een duwtje van de trap geeft om onderlinge overwinning te bewerkstelligen
Let me see you stripped down to the bone![]()
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wij keken op groot scherm op dat Olympische festival in Scheveningen. Wat een climax! We staan ook juichend op het filmpje dat ze plaatsten op de socialsquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.De tranen liepen over mijn wangen, wat was het mooi! En toen nog de mannen bij de estafette. Topdag. Het blijft ook een mooie sport om te kijken (
).
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
En die 4x400m dan. Ik ben van nature behoorlijk introvert en letterlijk opstaan van de bank doe ik tijdens het kijken naar sport vrijwel nooit (zelfs niet als Nederland de WK-finale in het voetbal haalt, of een bizarre gouden medaille), maar in die laatste 100m gisteren kwam ik er achter dat ik ineens stond ipv zatquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
En misschien wel interessant voor hier ook. Lonah Salpeter uit Israël zat gisteren op de olympische marathon lang in de kopgroep van uiteindelijk vier vrouwen, maar haakte na zo'n 30km af en stond een paar minuten later langs de kant. Uiteindelijk wel weer gaan lopen, gefinisht op positie 60+ op dik twintig minuten - ze kwam redelijk joggend over de finish, nadat ze af moest haken ging het er gewoon nog om de finish te halen. Ze gaf uiteindelijk aan kramp te hebben nadat haar menstruatie was begonnen, een onderwerp dat ze op een prima manier als een onderwerp van discussie aansnijdt.
https://www.facebook.com/LCSALPETER/posts/316169079984689Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
En toen kwam Abdi Negiye er nog ff achteraanquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb gehuild en ik heb hardop staan schreeuwen. Wat een fenomeen hebben we vanmiddag in Tokio zien lopen zeg. Hassan. Voor altijd, wow.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zo, na al dat Olympische geweld voelde ik mezelf aardig traag daarnet. Lekker beetje fartlek gelopen en net voor een stortbui weer binnen.
De snelheid die abdi vannacht liep gemiddeld dat red ik niet eens een kilometer. Gewoonweg te ver anaeroob voor mij. Bizar.
Ieder zijn niveau zal ik maar zeggen 😂Whatever...![]()
Wat een koning. Onbeschrijfelijk mooie Spelen zijn het geweest. Hassan, Nageeye. Zo van die twee genoten. Ook van veel anderen hoor, maar deze twee het meest.quote:Op zondag 8 augustus 2021 11:28 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
En toen kwam Abdi Negiye er nog ff achteraanZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Idd, gebeurt vaker. Hier heeft-ie mijn activiteit wel geüpload, maar kan hem niet bewerken en zie dat-ie niet gezien wordt in de challenges.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:33 schreef xFriendx het volgende:
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Er is hier woensdag een verticale km wedstrijd, 1000m stijgen over 5km.. doen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
heywoodu
![]()
Geen idee waar 'hier' is, maar doen! Zo vaak heb je een kans niet om dat als wedstrijd te doen, denk ik?quote:Op zondag 8 augustus 2021 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Er is hier woensdag een verticale km wedstrijd, 1000m stijgen over 5km.. doen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Op vakantie, tis bij Bourg d’Oisans of Alp d’huez geloof ik. Ik vraag me wel af hoe lang ik er mee bezig zal zijn en of het nog iets met hardlopen te maken heeft of meer wandelen 😜quote:Op zondag 8 augustus 2021 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen idee waar 'hier' is, maar doen! Zo vaak heb je een kans niet om dat als wedstrijd te doen, denk ik?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat is je pr nu en hoeveel verbeterd?quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:33 schreef xFriendx het volgende:
Net m'n pr op de 5km verbeterd werkt Garmin connect niet goed. De activiteit wil niet (compleet) laden. Gelukkig werkt ie wel door op strava. Hopelijk werkt het later alsnog wel zodat m'n pr wel ook in de Garmin app staat.![]()
Ben bezig om mijn looptechniek aan te passen naar een voor/middenvoetlanding maar wat gaat dat gepaard met veel spierpijn. Vooral mijn rechterkuit zit compleet op slot. Een jaar of tien terug heb ik mijn rechter enkel gebroken en sindsdien is dat been wat vatbaarder voor pijntjes. Alleen nu voel ik links niets, rechts zit op het toppunt. Misschien toch maar eens naar een sportarts oid.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Je moet je afvragen waarom je je loopstijl zou willen aanpassen. Dat is niet altijd de oplossing en vaak is het het ook niet waard.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 22:44 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ben bezig om mijn looptechniek aan te passen naar een voor/middenvoetlanding maar wat gaat dat gepaard met veel spierpijn. Vooral mijn rechterkuit zit compleet op slot. Een jaar of tien terug heb ik mijn rechter enkel gebroken en sindsdien is dat been wat vatbaarder voor pijntjes. Alleen nu voel ik links niets, rechts zit op het toppunt. Misschien toch maar eens naar een sportarts oid.
Als je het al doet, moet je er rekening mee houden dat het maanden duurt, misschien wel een jaar. En beginnen met echt heel kleine stukjes.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Waarom ik het wil aanpassen is dat als ik meer voorover land dat ik veel vrijer en lichter loop. Alleen gaat dat nu nog gepaard met veel spierpijn. Hopelijk trekt dat weg en verfijn ik de techniek nog ondertussen.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 07:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Je moet je afvragen waarom je je loopstijl zou willen aanpassen. Dat is niet altijd de oplossing en vaak is het het ook niet waard.
Als je het al doet, moet je er rekening mee houden dat het maanden duurt, misschien wel een jaar. En beginnen met echt heel kleine stukjes.
Kleine stukjes is wel een goede tip.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Dat denk je maar. In principe pak je, als je harder gaat rennen, automatisch de landing die het beste bij je past. Het lichaam is vernuftig in elkaar gezet namelijk. Ga maar eens sprinten, zul je zien dat je inderdaad ineens veel 'vrijer en lichter' loopt. je houdt het alleen minder lang vol. Voor/middenvoetlanding is niet de heilige graal.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 09:30 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Waarom ik het wil aanpassen is dat als ik meer voorover land dat ik veel vrijer en lichter loop.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hier kan ik wel wat mee. Goed om ook eens de andere kant te belichten.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 12:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat denk je maar. In principe pak je, als je harder gaat rennen, automatisch de landing die het beste bij je past. Het lichaam is vernuftig in elkaar gezet namelijk. Ga maar eens sprinten, zul je zien dat je inderdaad ineens veel 'vrijer en lichter' loopt. je houdt het alleen minder lang vol. Voor/middenvoetlanding is niet de heilige graal.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Nou, dat was de verticale km, of zelfs 1060 meter in 5,5 km. Gemiddeld 20%, maar er zaten 2 kleine stukjes naar beneden in dus het grootste deel was dik boven de 20%. Ik deed er maar liefst 1.09 uur over :'D Maar de winnaar had een nieuw parcourrecord gezet van 49 minuten en ik zag dat hij 30 minuten loopt op de vlakke 10km, dus dat is niet gek dat ik daar flink achter zit. Was wel een bizarre ervaring, het grootste deel kon je gewoon niet eens hardlopen maar moest je klauteren over het mtb downhill pad, vol met stenen, boomstronken etc. Ook nog een vos gezien!
Ik zag overigens dat de meeste vertical KM wedstrijden zelfs nog veel korter zijn, zo'n 2km a 40-60%Hoe dan?? Al zullen iets betere schoenen dan mijn afgesleten baanslippers ook wel helpen
Was een zware maar leuke ervaring in ieder geval! En leuk om weer eens naar een echte finishvlag toe te lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Drie maandjes (en een eerste officiële 5k run) verder en het gaat eigenlijk allemaal best prima. Hardlopen doe ik zo'n 2 keer per week, naast mijn wekelijkse trainingsavondje voetbal. Het meest trots ben ik op mijn eerste 10km trainingsloop. Had ik nooit voor mogelijk geacht en begin juli liep ik hem in 57 minuut 30. Sindsdien nog een handvol keer deze afstand gelopen, maar sneller dan 56 minuten rond kwam ik niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:55 schreef Fargo het volgende:
Ook maar eens melden hier. Heb vroeger veel hardgelopen, maar was veel en veel te zwaar. Tot het moment dat ik na het sporten (rennen/voetbal) dagenlang moest herstellen van pijnlijke knieën en enkels. Dus besloten wat te doen aan het overgewicht en met 47 kilo minder gaat het hardlopen me gelukkig weer beter af.
Heb ook veel mensen om me heen die altijd renden, dus dat was wel een extra drijfveer. Wilde altijd met mijn beste vriend ooit een 10k uitlopen, al was dat vroeger geen optie. Hikte ik ook echt aan tegen die afstand. Nu hebben we ons samen ingeschreven voor de 10k Singelloop in Breda in oktober.
Nog altijd heb ik nooit 10k in één trainingssessie gelopen. Voorheen liep ik rondjes van 6,5 kilometer (48 minuten), de laatste weken getraind op 7,5 kilometer en afgelopen zondagochtend kwam ik uit op 8,5 kilometer in 52 minuten en 16 seconden.
Dus het doel is inmiddels duidelijk. Die 10k onder het uur lopen. Iets wat ik nooit voor mogelijk had geacht. Desondanks ben ik blij dat ik inmiddels niet meer bang ben voor de afstand, maar me meer kan focussen op de snelheid. Het plezier is ook weer terug, en dat is me heel veel meer waard. Wellicht komend weekend voor het eerst eens echt de 10k lopen. Eens kijken hoe het voelt.
Vriendin is ook blij. Al kan ik die nog niet bijhouden. Vaste halve marathon loopster en gaat dit jaar nog voor haar eerste marathon.
Omdat het toch goed voelde en ik na die 10k sessies toch mezelf iets meer wilde pushen afgelopen weekend uiteindelijk op 12k uitgekomen. Gemiddeld tempo ligt bij de meeste runs toch rond de 5.45 m/km. Probeer zelfs vaak wat langzamer te rennen (omdat ik dan denk dat ik het langer kan volhouden), maar blijkbaar is dit gewoon het tempo. Ook tijdens die 12k run niet echt grote verschillen qua tijden.
Doel voor dit jaar blijft nog steeds de Singelloop in Breda. Maar mocht ik deze progressie kunnen volhouden, en ik blijf het leuk vinden om mezelf uit te dagen, dan zit er misschien ooit nog wel eens een halve marathon in.
By the way, heel benieuwd naar de Singelloop op 3 oktober. Zie dat er voor mijn afstand al 2400+ inschrijvingen zijn. Zal me een redelijke drukte worden op de route. Vraag me af of dat invloed heeft op mijn tijd. Je trekt je misschien sneller op aan medelopers. Maar doe je dat aan een te snel iemand, dan breekt je dat later misschien op.![]()
Mafkezen. Wel leuk zoiets. Lijkt me ook weleens grappig.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 18:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, dat was de verticale km, of zelfs 1060 meter in 5,5 km. Gemiddeld 20%, maar er zaten 2 kleine stukjes naar beneden in dus het grootste deel was dik boven de 20%. Ik deed er maar liefst 1.09 uur over :'D Maar de winnaar had een nieuw parcourrecord gezet van 49 minuten en ik zag dat hij 30 minuten loopt op de vlakke 10km, dus dat is niet gek dat ik daar flink achter zit. Was wel een bizarre ervaring, het grootste deel kon je gewoon niet eens hardlopen maar moest je klauteren over het mtb downhill pad, vol met stenen, boomstronken etc. Ook nog een vos gezien!
Ik zag overigens dat de meeste vertical KM wedstrijden zelfs nog veel korter zijn, zo'n 2km a 40-60%Hoe dan?? Al zullen iets betere schoenen dan mijn afgesleten baanslippers ook wel helpen
Was een zware maar leuke ervaring in ieder geval! En leuk om weer eens naar een echte finishvlag toe te lopen.
Nee, je moet gewoon even (paar weken) wennen aan langzamer lopen. Dat voelt misschien in het begin een beetje gek, maar daarna is het eigenlijk alleen maar beter voor je. En geloof het of niet: van langzame duurlopen word je sneller. Lees dit anders: https://www.runnersworld.(...)lopen-sneller-maakt/quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:52 schreef Fargo het volgende:
[..]
Drie maandjes (en een eerste officiële 5k run) verder en het gaat eigenlijk allemaal best prima. Hardlopen doe ik zo'n 2 keer per week, naast mijn wekelijkse trainingsavondje voetbal. Het meest trots ben ik op mijn eerste 10km trainingsloop. Had ik nooit voor mogelijk geacht en begin juli liep ik hem in 57 minuut 30. Sindsdien nog een handvol keer deze afstand gelopen, maar sneller dan 56 minuten rond kwam ik niet.
Omdat het toch goed voelde en ik na die 10k sessies toch mezelf iets meer wilde pushen afgelopen weekend uiteindelijk op 12k uitgekomen. Gemiddeld tempo ligt bij de meeste runs toch rond de 5.45 m/km. Probeer zelfs vaak wat langzamer te rennen (omdat ik dan denk dat ik het langer kan volhouden), maar blijkbaar is dit gewoon het tempo. Ook tijdens die 12k run niet echt grote verschillen qua tijden.
Doel voor dit jaar blijft nog steeds de Singelloop in Breda. Maar mocht ik deze progressie kunnen volhouden, en ik blijf het leuk vinden om mezelf uit te dagen, dan zit er misschien ooit nog wel eens een halve marathon in.
By the way, heel benieuwd naar de Singelloop op 3 oktober. Zie dat er voor mijn afstand al 2400+ inschrijvingen zijn. Zal me een redelijke drukte worden op de route. Vraag me af of dat invloed heeft op mijn tijd. Je trekt je misschien sneller op aan medelopers. Maar doe je dat aan een te snel iemand, dan breekt je dat later misschien op.
Singelloop in Breda is gezellig ja. An sich is Breda niet een heel snel parcours. Singels zijn soms smal, waardoor er veel in de weg lopen. Aan de andere kant, je kan je dan ook niet optrekken aan iemand die sneller is, haha.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
@La_Tramposa wat een leuk idee voor zo'n wedstrijd, en knap gedaan!
@Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen![]()
Ik ben nu op 2/3 van m'n halvemarathonschema van 12 weken. Deze week heb ik de eerste loopjes waar ik toch wel een beetje van schrik.
Zaterdag moest ik een uur lopen op duurlooptempo, en daarna 10 minuten op 4:45 min/km en 5 minuten op 4:15. Die laatste 5 minuten zaten er echt niet meer in en werden 4:30 min/km. Er stonden wel eerder progressieve loopjes op de planning, maar dat was dan 10 minuten sneller na een halfuur duurloop, niet een uur.
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker. En ik vind 8x1200m plus 2x15 min warming-up/cooling-down lopen ook best wel ver voor een doordeweeks loopje-- al helemaal omdat voor komende zaterdag 2 uur lopen op de planning staat.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?![]()
Dank Tele6... Mag ik trouwens vragen wat jouw duurlooptempo is?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa wat een leuk idee voor zo'n wedstrijd, en knap gedaan!
@:Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen![]()
Ik ben nu op 2/3 van m'n halvemarathonschema van 12 weken. Deze week heb ik de eerste loopjes waar ik toch wel een beetje van schrik.
Zaterdag moest ik een uur lopen op duurlooptempo, en daarna 10 minuten op 4:45 min/km en 5 minuten op 4:15. Die laatste 5 minuten zaten er echt niet meer in en werden 4:30 min/km. Er stonden wel eerder progressieve loopjes op de planning, maar dat was dan 10 minuten sneller na een halfuur duurloop, niet een uur.
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?
Poeh, ik zou 4.45 en 4.15 niet halen, vrees ik. Zeker niet na toch ruim 10km hardlopen.
Verder moet ik ook echt wat gaan doen met intervaltraining. Doe ik eigenlijk nog helemaal niks mee.![]()
Mijn duurlooptempo is ergens tussen 5:45 en 6:15 min/km. Vaak nogal afhankelijk van de hoeveelheid tegenwindquote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:32 schreef Fargo het volgende:
[..]
Dank Tele6... Mag ik trouwens vragen wat jouw duurlooptempo is?
Poeh, ik zou 4.45 en 4.15 niet halen, vrees ik. Zeker niet na toch ruim 10km hardlopen.
Verder moet ik ook echt wat gaan doen met intervaltraining. Doe ik eigenlijk nog helemaal niks mee.
Intervaltraining kan echt heel leuk zijn! En voor jou waarschijnlijk ook waardevol met het voetballen. Lijkt me dat je dan ook vaak aan het afwisselen bent tussen rustiger en harder rennen.![]()
Ik denk trouwens dat als ik een jaartje hier in de Alpen zou vertoeven ik de marathon in 2.45 zou kunnen lopenWat een fantastische sportomgeving!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Pittige tempo’s. Ik vind 4:15 best snel, zeker zo aan het einde. Goed kapotgaan dus.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
@:Fargo wat fijn dat je straks met goede moed aan de Singelloop kunt beginnen![]()
Morgen moet ik intervallen doen. 8 keer 800 meter op 4:15 met 400 meter rust. De vorige keer dat ik intervallen had, was het 3 keer 5 minuten 4:30 met 3 min rust en dat was heel prima te doen, maar over 4:15 ben ik een stuk minder zeker. En ik vind 8x1200m plus 2x15 min warming-up/cooling-down lopen ook best wel ver voor een doordeweeks loopje-- al helemaal omdat voor komende zaterdag 2 uur lopen op de planning staat.
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?Whatever...![]()
Ik heb het idee dat je niet een schema voor beginners hebt, maar voor gevorderden? De verschillen in tempo's zijn daarnaast ook echt groot, volgens mij. Je loopt wel 2 minuten/kilomter sneller dan je duurlooptempo (6.15) op sommige momenten.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
Wat doe je met zoiets? Begin je dan wat langzamer zodat je zeker weet dat je die 8 keer kunt volhouden of begin je keurig op doeltempo en zie je wel waar het schip strandt?
En intervallen zou je moeten lopen op een tempo dat je blijft volhouden.
Het schema ziet er in mijn ogen een beetje gek uit, maar ik ben geen expert op dat vlak. Waar heb je je schema vandaan?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik volg een schema van Garmin Coach. Het zou dus moeten passen bij mijn conditie en zich aan moeten passen aan mijn prestaties.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je niet een schema voor beginners hebt, maar voor gevorderden? De verschillen in tempo's zijn daarnaast ook echt groot, volgens mij. Je loopt wel 2 minuten/kilomter sneller dan je duurlooptempo (6.15) op sommige momenten.
Het schema ziet er in mijn ogen een beetje gek uit, maar ik ben geen expert op dat vlak. Waar heb je je schema vandaan?
Je kon kiezen tussen een schema voor opbouwen naar een afstand (in dit geval dus de halve marathon) of voor het verbeteren van je tijd. Aangezien ik al een paar maanden daarvoor opgebouwd was naar de HM en sindsdien zo'n 35-40 km in de week was blijven lopen, dacht ik dat het wel redelijk was om dus voor een tijdsdoel te gaan. Je mocht zelf een tijdsdoel invullen en ik heb 5:00 min/km gekozen voor de HM. Na 7 weken kreeg ik een melding dat ik beter presteerde dan ze verwachtten en dat ze me aanraadden om m'n tijdsdoel aan te scherpen, dus nu heb ik 4:45 ingesteld.
De intervallen gingen goed! Ik ben maar gewoon begonnen om te zien waar het schip zou stranden en het viel eigenlijk enorm mee.
Ik heb gelopen:
3:56 min/km
4:09
4:11
4:09
4:12
4:14
4:15
4:19
dus alleen de laatste langzamer dan die 4:15 en nog steeds binnen de marge van 4:07-4:20 die het horloge had gesteld (al moppert hij wel als je exact 4:20 loopt).
Mijn duurlopen doe ik meestal op 5:45-6:00 ongeveer. De 6:15 is m'n tegenwind-en-hagel-tempo![]()
![]()
Mooi dat het zo goed ging!
Anderhalve minuut tussen intervallen en duurlooptempo is inderdaad wel te doen. En intervallen een half minuutje sneller dan je HM-tempo kan, al vind ik dat persoonlijk wat rap. Maar ik ben ook echt wel een voorstander van langzamer lopen. En nu vind ik het allemaal wel beter te snappen.
Ben benieuwd hoe Garmin Coach het doet uiteindelijk voor je. Leuk!Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Tot nog toe vind ik Garmin Coach in ieder geval erg leuk om te doen. Ik ben iedere week weer benieuwd wat hij me gaat voorschotelen en de variatie aan loopjes valt helemaal niet tegen. Ook tof dat hij iedere training "goed gedaan" tegen me zegt als ik de training voltooiquote:Op donderdag 12 augustus 2021 11:04 schreef mosselmossel het volgende:
Mooi dat het zo goed ging!
Anderhalve minuut tussen intervallen en duurlooptempo is inderdaad wel te doen. En intervallen een half minuutje sneller dan je HM-tempo kan, al vind ik dat persoonlijk wat rap. Maar ik ben ook echt wel een voorstander van langzamer lopen. En nu vind ik het allemaal wel beter te snappen.
Ben benieuwd hoe Garmin Coach het doet uiteindelijk voor je. Leuk!
Hoe het uiteindelijk bij een wedstrijd zal gaan, zal afhangen van a) of ik ergens tussen eind september en half oktober een wedstrijd kan vinden die doorgaat en die te doen is met OV; b) of ik in die tijd nog puf over heb tussen de survivalruns door, want die beginnen dan ook nog (ik heb er nu een staan voor 26-9 en een 3-10) en c) hoeveel anders het zal voelen om überhaupt een wedstrijd te lopen, want de enige wedstrijden die ik ooit heb gelopen waren 5 km fun runs![]()
![]()
2 minuten tussen interval en duurlooptempo is helemaal niet zo raar, ik loop mijn rustige loopjes ook gerust 2 minuten per km langzamer dan mijn 5km tempo.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 10:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je niet een schema voor beginners hebt, maar voor gevorderden? De verschillen in tempo's zijn daarnaast ook echt groot, volgens mij. Je loopt wel 2 minuten/kilomter sneller dan je duurlooptempo (6.15) op sommige momenten.
Het schema ziet er in mijn ogen een beetje gek uit, maar ik ben geen expert op dat vlak. Waar heb je je schema vandaan?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nu je dat zo zegt, loop ik mijn duurlopen inderdaad ook bijna twee minuten langzamer dan mijn 5km-tempo. Ik vergeleek het meer met HM-tempo. Maar je hebt wel gelijk. Goedbeschuowd is het dan een minuutje langzamer dan HM-tempo en dat is helemaal zo gek nog niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 12:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
2 minuten tussen interval en duurlooptempo is helemaal niet zo raar, ik loop mijn rustige loopjes ook gerust 2 minuten per km langzamer dan mijn 5km tempo.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Vallen de najaarsmarathons onder evenementen en mogen ze niet?
Of onder sport en mag het wel?
Ik heb geen idee.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zijn in principe allemaal na 19 sept toch?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik geloof niet in die datums. Ik geloof ik keiharde cijfers. Ik kijk dus naar hoe het nu is. En ik weet niet of het nu (en mogelijk dus straks als 19 september toch niet gebeurt) wel mag.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 08:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Zijn in principe allemaal na 19 sept toch?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Onmogelijk om te zeggen nu nog denk ik. Het zou wel heel zuur zijn dat er nu wel wekelijks allemaal mensen in een voetbalstadion en op het plein na afloop bier mogen drinken maar dat we straks geen hardloopwedstrijd mogen lopen waar je bij uitzondering van het startvak meestal ruim voldoende afstand hebt.
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik hoop ook dat het allemaal door kan gaan. Ik heb me ingeschreven voor de 10k tijdens de marathon van Amersfoort op 17 oktober.No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Net een mailtje ontvangen dat de Halve van Haarlem niet doorgaat dit jaar. Zou anders 26 september zijn![]()
![]()
De Singelloop in Breda op 3 oktober is ook afgelast.
https://www.bredavandaag.(...)e-singelloop-in-2021No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Evenementen denk ik. Ook vergunningsplichtig etc.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 07:33 schreef mosselmossel het volgende:
Vallen de najaarsmarathons onder evenementen en mogen ze niet?
Of onder sport en mag het wel?
Ik heb geen idee.Whatever...![]()
Afgelopen week weer wat meer kilometers gemaakt. 43 om precies te zijn, inclusief een 19km loop door de duinen met heel wat hoogtemeters en zand. Ondanks dat ik wat minder heb gelopen afgelopen tijd ging het prima. Nog geen conditie ingeleverd.Whatever...![]()
Kreeg een mail hierover inderdaad. Behoorlijk balen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:24 schreef Starflyer het volgende:
De Singelloop in Breda op 3 oktober is ook afgelast.
https://www.bredavandaag.(...)e-singelloop-in-2021![]()
Ik ook. Echter is vandaag de Singelloop Breda gecanceld. We gaan het zien.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Onmogelijk om te zeggen nu nog denk ik. Het zou wel heel zuur zijn dat er nu wel wekelijks allemaal mensen in een voetbalstadion en op het plein na afloop bier mogen drinken maar dat we straks geen hardloopwedstrijd mogen lopen waar je bij uitzondering van het startvak meestal ruim voldoende afstand hebt.
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.
Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
https://bredasesingelloop(...)qQ24AyZ-epErGhDABopcquote:Op maandag 16 augustus 2021 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.
Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?quote:Tijdens de persconferentie werd door demissionair premier Rutte aangegeven dat de 1,5 meter maatregel mogelijk per 20 september komt te vervallen. Zekerheid hierover zal echter pas gegeven worden per 13 september aanstaande. Mocht de 1,5 meter maatregel al wegvallen dan is er sprake van toegangscontrole en een maximum van 750 deelnemers en bezoekers. “Voor het grootste eendaagse evenement van Breda, met circa 20.000 deelnemers en 85.000 supporters, familieleden, fans en overige bezoekers, zijn dit allemaal onmogelijke voorwaarden.” stelt voorzitter Willem Butz van de stichting.
“We zijn al maanden druk doende met de voorbereidingen. Naar aanleiding van de persconferentie van demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge hebben wij helaas de conclusie moeten trekken dat de kans op een ‘normale Singelloop’ nihil is. Door de editie 2021 nu af te zeggen betekent dat we onze verplichtingen jegens leveranciers kosteloos kunnen annuleren en ook jagen we onze sponsoren niet op extra kosten”. aldus Butz”Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wie kan mij uitleggen waarom loopevenementen (in de buitenlucht) niet doorgaan ....
..... terwijl......
https://www.facebook.com/jente.hummel/videos/418944362881486Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Dat ging in Helmond ook prima en daar waren de starts van alle afstanden ook gescheiden, maar misschien is dat bij een evenement met 85.000 deelnemers een enorme uitdaging. Ik moet ook zeggen dat ik niet eens had nagedacht over het publiek bij al die evenementen, wat zo'n loopje toch beter te doen en gezelliger maakt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ja, maar nu doen we net alsof er alleen bij een hardloopwedstrijd mensen in de stad zijn en niet op een willekeurige zaterdag in de koopgoot. Je kan mensen adviseren om op een rustige plek te gaan aanmoedigen toch..quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:09 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat ging in Helmond ook prima en daar waren de starts van alle afstanden ook gescheiden, maar misschien is dat bij een evenement met 85.000 deelnemers een enorme uitdaging. Ik moet ook zeggen dat ik niet eens had nagedacht over het publiek bij al die evenementen, wat zo'n loopje toch beter te doen en gezelliger maakt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Uit de mail:quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?quote:Beste Teva Halve van Haarlem fans,
Met pijn in ons hart hebben wij het besluit moeten nemen om de Teva Halve van Haarlem Run gepland op zondag 26 september te annuleren.
De nieuwe en verlengde landelijke corona maatregelen van vrijdag 13 augustus, bevatten voor ons als organisator te veel onzekerheden en daarmee risico's. Wij zijn sterk afhankelijk van de eventuele en zeer voorwaardelijke versoepelingen die mogelijk na 20 september van toepassing zullen zijn.
De Teva Halve van Haarlem die wij willen organiseren, moet er eentje zijn waar wij trots op kunnen zijn. Waar deelnemers en toeschouwers van kunnen genieten, waar we weer met z'n allen een hardloopfeestje kunnen vieren op de Haarlemse Grote Markt en de prachtige parcoursen. Hierin zien wij op dit moment te veel beperkingen en noodzakelijke concessies. De Teva Halve van Haarlem Run zal dus pas weer in 2022 georganiseerd worden.![]()
Late reactie, excuus, maar met 11 seconden verbeterd. Van 21:22 naar 21:11.quote:Op zondag 8 augustus 2021 20:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Wat is je pr nu en hoeveel verbeterd?
Was het niet van plan, maar de 1km ging wel heel lekker, 2e ook lekker tempo er in, dus toen maar meteen de knop om en er voor gaan.![]()
Ik zie dat iedereen dat laatste doet. Ik ook. Gelukkig is er hoop. Maar ik ben bang dat het weer allemaal niet voor de evenementen van dit jaar zal zijn, maar pas volgend jaarquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Die update, die overigens bij alle loopjes van die organisatie staat, zegt ook precies niks.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.nnmarathonrotterdam.nl/nieuws/covid-19-update/Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Omdat ze ook precies niks weten / kunnen toezeggen...[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Goudse Singelloop staat nog op doorgaan. Het is zelfs nog mogelijk om in te schrijven. Opmerkelijk, want ze zijn altijd binnen een paar uur uitverkocht.![]()
Ja, maar verwacht je nu ook niet te veel van de organisaties? Ze weten het gewoon allemaal niet. Niemand weet hoe het er tegen die tijd voor staat.![]()
Het stomme is dat de regering niet duidelijk heeft gemaakt of hardloopwedstrijden als 'evenementen' worden gezien.
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik denk dat heel veel deelnemers het nu gewoon ook niet gokken. Ik niet in ieder geval, ik schrijf me nergens voor in. Heeft toch geen zin...quote:Op woensdag 18 augustus 2021 10:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Goudse Singelloop staat nog op doorgaan. Het is zelfs nog mogelijk om in te schrijven. Opmerkelijk, want ze zijn altijd binnen een paar uur uitverkocht.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wat hier eerder is gezegd. Ik denk dat het evenementen zijn, want vergunningsplichtig. Denk dat alleen kleine wedstrijdjes zonder vergunningsplicht mogen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Het stomme is dat de regering niet duidelijk heeft gemaakt of hardloopwedstrijden als 'evenementen' worden gezien.
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.
En het is allemaal stom.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik vermoed dat OMT's alleen kijken naar wat medisch noodzakelijk is. Uiteindelijk bepaald de politiek het beleid kijkende naar sociaal/economische redenen. Je moet niet met het OMT praten maar met Rutte en co.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja oke nou ze zullen vast wel weten bij wie ze moeten zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2021 13:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik vermoed dat OMT's alleen kijken naar wat medisch noodzakelijk is. Uiteindelijk bepaald de politiek het beleid kijkende naar sociaal/economische redenen. Je moet niet met het OMT praten maar met Rutte en co.
Leiden Marathon stuurt gewoon Mark zelf een brief:
https://marathon.nl/leiden-marathon-stuurt-brief-aan-mark-rutte/Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Er is toch ook geen touw aan vast te knopen? Rutte roept iets over een aspect van een tak van sport en alle randvoorwaarden moet je zelf maar ontdekken. Zo wacht ik op m'n werk nog op verdere berichten van het ministerie om te bepalen of een training aan studenten onder onderwijs mag vallen of een 'onderwijsgerelateerd evenement' is en dus1,5 mtr noodzakelijk is.
Ik snap dus ook wel dat veel organisatoren afhaken. Zelfs als je diverse scenario's hebt klaarliggen voor je evenement, blijkt dat er toch weer iets op het laatste moment anders moet.
Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopenBinnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4
Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
Nou hop. Dam tot Dam afgelast.
https://www.damloop.nl/w000tquote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef E.T. het volgende:
Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopenBinnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4
Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
![]()
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef E.T. het volgende:
Er is toch ook geen touw aan vast te knopen? Rutte roept iets over een aspect van een tak van sport en alle randvoorwaarden moet je zelf maar ontdekken. Zo wacht ik op m'n werk nog op verdere berichten van het ministerie om te bepalen of een training aan studenten onder onderwijs mag vallen of een 'onderwijsgerelateerd evenement' is en dus1,5 mtr noodzakelijk is.
Ik snap dus ook wel dat veel organisatoren afhaken. Zelfs als je diverse scenario's hebt klaarliggen voor je evenement, blijkt dat er toch weer iets op het laatste moment anders moet.
Afgelopen maand.
Telkens 6km
34:10 (18/8 - 5:41)
34:59 (14/8 - 5:49)
35:31 (30/7 - 5:55)
35:36 (25/7 - 5:56)
35:55 (5/8 - 5:58)
36:12 (19/7 - 6:02)
Gel-Nimbus 23
@SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?![]()
Publiek is een grotere uitdaging. Los van dat je ook niet op 1,5 m van je voorganger wilt lopen. En dat een evenement als de Singelloop een start en finishvak op 1,5 m vrijwel niet te doen is tenzij je kleine aantallen per keer laat starten. Wat organisatorisch een hele klus is.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?![]()
Dat evenement is toch veel te massaal om nu fatsoenlijk te kunnen organiseren?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:42 schreef mosselmossel het volgende:
Nou hop. Dam tot Dam afgelast.
https://www.damloop.nl/
[..]
w000t![]()
![]()
Met 45000 deelnemers kan je toch onmogelijk een beetje fatsoenlijke afstand houden ineen startvak.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:31 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind niks te massaal. Hop, gewoon gaan.![]()
Volgens mij zijn ze nu bij de Kinvara 12.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.
De Kinvara 4 was wel echt de laatste Kinvara die echt wat minimalistischer was. De 5 kreeg alweer veel meer padding en demping en “comfort”.
Voor mij is er (na ook ooit heel veel op Kinvara’s te hebben gelopen) ook een einde gekomen aan dat mijn toch wel langdurige relatie met de Adidas Adizero Boston. Gelukkig hebben ze de non-pro Adios zo veranderd dat die doorgaat als prima vervanging.![]()
Ze hoeven toch niet allemaal tegelijk te starten.. je kan ook 6 uur lang elke 2 minuten een groepje van 200 laten starten, dtd duurt altijd de hele dag.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 21:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met 45000 deelnemers kan je toch onmogelijk een beetje fatsoenlijke afstand houden ineen startvak.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik meet nooit in jaren, eerder in kilometers?quote:Op woensdag 18 augustus 2021 20:09 schreef Nober het volgende:
Afgelopen maand.
Telkens 6km
34:10 (18/8 - 5:41)
34:59 (14/8 - 5:49)
35:31 (30/7 - 5:55)
35:36 (25/7 - 5:56)
35:55 (5/8 - 5:58)
36:12 (19/7 - 6:02)
Gel-Nimbus 23
@:SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ondertussen zitten ze op Kinvara 12quote:Op woensdag 18 augustus 2021 16:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.Eerst maar eens uitproberen in de winkel dus
Dat is denk ik ook het probleem niet bij de DtD.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ze hoeven toch niet allemaal tegelijk te starten.. je kan ook 6 uur lang elke 2 minuten een groepje van 200 laten starten, dtd duurt altijd de hele dag.
Ik denk dat het meer zit in de toestroom van deelnemers, drukte in treinen, centraal station, direct na de finish in Zaandam en de toeschouwers.
Denk dat vooral ook om die laatste reden, toeschouwers, de Rotterdam marathon voor dit jaar wel kunnen schrappen. Zelf sta ik ingeschreven voor Amsterdam, maar ik heb eigenlijk maar weinig motivatie om nog actief het marathonprogramma te volgen. Dan maar wat mooie trails lopen dit najaar.Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn![]()
Tja ik snap dat sommige organisaties het niet aandurven, maar ook de kleine wedstrijden worden nu niet georganiseerd. En zoals ik eerder zei, wijzen naar het publiek is net doen alsof er nu op een gemiddelde zaterdag niet duizenden mensen door zo'n winkelstraat lopen.quote:Op woensdag 18 augustus 2021 20:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Publiek is een grotere uitdaging. Los van dat je ook niet op 1,5 m van je voorganger wilt lopen. En dat een evenement als de Singelloop een start en finishvak op 1,5 m vrijwel niet te doen is tenzij je kleine aantallen per keer laat starten. Wat organisatorisch een hele klus is.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Vanochtend braaf m'n intervallen gelopen op een random stuk betonnen fietspad in the middle of nowhere in Drenthe. Naaktslakken en regen, je moet er wat voor overhebben![]()
Ik had een veel mooier idee bij hardlopen tijdens m'n vakantie![]()
![]()
Ja ook. Tussen 600km en 1100km las ik laatst ergens. En de demping gaat na anderhalf jaar achteruit?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik meet nooit in jaren, eerder in kilometers?![]()
Ik heb op mijn Gel Nimbus 19 1000km gehaald en die duizendste kilometer leverde me een zweepslag opquote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:57 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja ook. Tussen 600km en 1100km las ik laatst ergens. En de demping gaat na anderhalf jaar achteruit?ik gok dus dat ze rond de 900-950km aankunnen, maar dat hangt natuurlijk volledig af van je gewicht/lengte, loopstijl e.d.
Ik ben een haklander en iets aan de zware kant, dus mijn schoenen slijten sneller.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Maar voor winkelen is geen vergunning nodig. Loopwedstrijd wel. Dus leggen gemeentes eisen op.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja ik snap dat sommige organisaties het niet aandurven, maar ook de kleine wedstrijden worden nu niet georganiseerd. En zoals ik eerder zei, wijzen naar het publiek is net doen alsof er nu op een gemiddelde zaterdag niet duizenden mensen door zo'n winkelstraat lopen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: