abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200938562
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.

Wat zijn de redenen die Haarlem en Breda opgeven voor het aflasten?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:55:15 #64
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200938719
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:
De CPC en nog een andere organisatie brachten juist vandaag een vaag bericht uit in de trant van 'De persconferentie heeft ons hoop gegeven dat het evenement zonder de 1,5m maatregel kan plaatsvinden, maar we houden de ontwikkelingen in de gaten'.

https://bredasesingelloop(...)qQ24AyZ-epErGhDABopc
quote:
Tijdens de persconferentie werd door demissionair premier Rutte aangegeven dat de 1,5 meter maatregel mogelijk per 20 september komt te vervallen. Zekerheid hierover zal echter pas gegeven worden per 13 september aanstaande. Mocht de 1,5 meter maatregel al wegvallen dan is er sprake van toegangscontrole en een maximum van 750 deelnemers en bezoekers. “Voor het grootste eendaagse evenement van Breda, met circa 20.000 deelnemers en 85.000 supporters, familieleden, fans en overige bezoekers, zijn dit allemaal onmogelijke voorwaarden.” stelt voorzitter Willem Butz van de stichting.

“We zijn al maanden druk doende met de voorbereidingen. Naar aanleiding van de persconferentie van demissionair premier Mark Rutte en demissionair minister Hugo de Jonge hebben wij helaas de conclusie moeten trekken dat de kans op een ‘normale Singelloop’ nihil is. Door de editie 2021 nu af te zeggen betekent dat we onze verplichtingen jegens leveranciers kosteloos kunnen annuleren en ook jagen we onze sponsoren niet op extra kosten”. aldus Butz”
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_200938825
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_200938856
Wie kan mij uitleggen waarom loopevenementen (in de buitenlucht) niet doorgaan ....
..... terwijl......

https://www.facebook.com/jente.hummel/videos/418944362881486
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:09:41 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200938977
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Jammer.. Ook jammer dat er na 1,5 jaar nog steeds niemand een goed idee heeft uitgevoerd om een wedstrijd mét anderhalvemetermaatregel op te zetten, ik zag heel lang geleden al iets met stippen in het startvak. Zoiets moet toch goed kunnen?
Dat ging in Helmond ook prima en daar waren de starts van alle afstanden ook gescheiden, maar misschien is dat bij een evenement met 85.000 deelnemers een enorme uitdaging. Ik moet ook zeggen dat ik niet eens had nagedacht over het publiek bij al die evenementen, wat zo'n loopje toch beter te doen en gezelliger maakt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_200939031
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat ging in Helmond ook prima en daar waren de starts van alle afstanden ook gescheiden, maar misschien is dat bij een evenement met 85.000 deelnemers een enorme uitdaging. Ik moet ook zeggen dat ik niet eens had nagedacht over het publiek bij al die evenementen, wat zo'n loopje toch beter te doen en gezelliger maakt.
Ja, maar nu doen we net alsof er alleen bij een hardloopwedstrijd mensen in de stad zijn en niet op een willekeurige zaterdag in de koopgoot. Je kan mensen adviseren om op een rustige plek te gaan aanmoedigen toch..
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:27:20 #69
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_200939235
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:41 schreef La_Tramposa het volgende:

Uit de mail:
quote:
Beste Teva Halve van Haarlem fans,

Met pijn in ons hart hebben wij het besluit moeten nemen om de Teva Halve van Haarlem Run gepland op zondag 26 september te annuleren.

De nieuwe en verlengde landelijke corona maatregelen van vrijdag 13 augustus, bevatten voor ons als organisator te veel onzekerheden en daarmee risico's. Wij zijn sterk afhankelijk van de eventuele en zeer voorwaardelijke versoepelingen die mogelijk na 20 september van toepassing zullen zijn.

De Teva Halve van Haarlem die wij willen organiseren, moet er eentje zijn waar wij trots op kunnen zijn. Waar deelnemers en toeschouwers van kunnen genieten, waar we weer met z'n allen een hardloopfeestje kunnen vieren op de Haarlemse Grote Markt en de prachtige parcoursen. Hierin zien wij op dit moment te veel beperkingen en noodzakelijke concessies. De Teva Halve van Haarlem Run zal dus pas weer in 2022 georganiseerd worden.
pi_200939559
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 20:23 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat is je pr nu en hoeveel verbeterd?
Late reactie, excuus, maar met 11 seconden verbeterd. Van 21:22 naar 21:11.

Was het niet van plan, maar de 1km ging wel heel lekker, 2e ook lekker tempo er in, dus toen maar meteen de knop om en er voor gaan.
pi_200947258
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Onmogelijk om te zeggen nu nog denk ik. Het zou wel heel zuur zijn dat er nu wel wekelijks allemaal mensen in een voetbalstadion en op het plein na afloop bier mogen drinken maar dat we straks geen hardloopwedstrijd mogen lopen waar je bij uitzondering van het startvak meestal ruim voldoende afstand hebt.
Maar wie weet gaat het met de vaccinaties de goede kant op. Ik train in ieder geval gewoon alsof het door zal gaan.
Ik zie dat iedereen dat laatste doet. Ik ook. Gelukkig is er hoop. Maar ik ben bang dat het weer allemaal niet voor de evenementen van dit jaar zal zijn, maar pas volgend jaar :(
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_200952064
pi_200961125
quote:
Die update, die overigens bij alle loopjes van die organisatie staat, zegt ook precies niks.
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 07:44:19 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_200961174
Omdat ze ook precies niks weten / kunnen toezeggen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_200962616
Goudse Singelloop staat nog op doorgaan. Het is zelfs nog mogelijk om in te schrijven. Opmerkelijk, want ze zijn altijd binnen een paar uur uitverkocht.
pi_200962734
https://www.marathoneindhoven.nl/nieuws/

Voor Eindhoven een vergelijkbaar nietszeggend bericht.
pi_200963022
Ja, maar verwacht je nu ook niet te veel van de organisaties? Ze weten het gewoon allemaal niet. Niemand weet hoe het er tegen die tijd voor staat.
pi_200963474
Het stomme is dat de regering niet duidelijk heeft gemaakt of hardloopwedstrijden als 'evenementen' worden gezien.
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.
  Moderator woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:12 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_200964057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 10:20 schreef Zwabberhark het volgende:
Goudse Singelloop staat nog op doorgaan. Het is zelfs nog mogelijk om in te schrijven. Opmerkelijk, want ze zijn altijd binnen een paar uur uitverkocht.
Ik denk dat heel veel deelnemers het nu gewoon ook niet gokken. Ik niet in ieder geval, ik schrijf me nergens voor in. Heeft toch geen zin...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_200964324
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Het stomme is dat de regering niet duidelijk heeft gemaakt of hardloopwedstrijden als 'evenementen' worden gezien.
Maar je zou ook hopen dat er vanuit de hardloopwereld wel gepraat wordt met het OMT om te kijken wat mogelijk is.
Wat hier eerder is gezegd. Ik denk dat het evenementen zijn, want vergunningsplichtig. Denk dat alleen kleine wedstrijdjes zonder vergunningsplicht mogen.

En het is allemaal stom.
pi_200965863
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vermoed dat OMT's alleen kijken naar wat medisch noodzakelijk is. Uiteindelijk bepaald de politiek het beleid kijkende naar sociaal/economische redenen. Je moet niet met het OMT praten maar met Rutte en co.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_200967187
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik vermoed dat OMT's alleen kijken naar wat medisch noodzakelijk is. Uiteindelijk bepaald de politiek het beleid kijkende naar sociaal/economische redenen. Je moet niet met het OMT praten maar met Rutte en co.
Ja oke nou ze zullen vast wel weten bij wie ze moeten zijn :P
Leiden Marathon stuurt gewoon Mark zelf een brief:

https://marathon.nl/leiden-marathon-stuurt-brief-aan-mark-rutte/
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:18:52 #83
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_200967679
Er is toch ook geen touw aan vast te knopen? Rutte roept iets over een aspect van een tak van sport en alle randvoorwaarden moet je zelf maar ontdekken. Zo wacht ik op m'n werk nog op verdere berichten van het ministerie om te bepalen of een training aan studenten onder onderwijs mag vallen of een 'onderwijsgerelateerd evenement' is en dus1,5 mtr noodzakelijk is.

Ik snap dus ook wel dat veel organisatoren afhaken. Zelfs als je diverse scenario's hebt klaarliggen voor je evenement, blijkt dat er toch weer iets op het laatste moment anders moet.

Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopen *O* Binnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4 :') Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_200967959
Nou hop. Dam tot Dam afgelast.

https://www.damloop.nl/

quote:
6s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef E.T. het volgende:
Wel vanmorgen weer 30min non-stop pijnvrij gelopen *O* Binnenkort maar eens kijken voor nieuwe schoenen.. Loop nu nog op Kinvara 4 :') Maar vooralsnog m'n enige schoenen waarin ik geen last van m'n knie heb/krijg. Op zoek naar soortgelijke dus...
w000t *G* *G*
  woensdag 18 augustus 2021 @ 16:57:27 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200968166
quote:
6s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:18 schreef E.T. het volgende:
Er is toch ook geen touw aan vast te knopen? Rutte roept iets over een aspect van een tak van sport en alle randvoorwaarden moet je zelf maar ontdekken. Zo wacht ik op m'n werk nog op verdere berichten van het ministerie om te bepalen of een training aan studenten onder onderwijs mag vallen of een 'onderwijsgerelateerd evenement' is en dus1,5 mtr noodzakelijk is.

Ik snap dus ook wel dat veel organisatoren afhaken. Zelfs als je diverse scenario's hebt klaarliggen voor je evenement, blijkt dat er toch weer iets op het laatste moment anders moet.

is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.
pi_200971045
Afgelopen maand.

Telkens 6km
34:10 (18/8 - 5:41)
34:59 (14/8 - 5:49)
35:31 (30/7 - 5:55)
35:36 (25/7 - 5:56)
35:55 (5/8 - 5:58)
36:12 (19/7 - 6:02)

Gel-Nimbus 23

@SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2021 20:11:19 ]
pi_200971104
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Publiek is een grotere uitdaging. Los van dat je ook niet op 1,5 m van je voorganger wilt lopen. En dat een evenement als de Singelloop een start en finishvak op 1,5 m vrijwel niet te doen is tenzij je kleine aantallen per keer laat starten. Wat organisatorisch een hele klus is.
pi_200971469
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:42 schreef mosselmossel het volgende:
Nou hop. Dam tot Dam afgelast.

https://www.damloop.nl/
[..]
w000t *G* *G*
Dat evenement is toch veel te massaal om nu fatsoenlijk te kunnen organiseren?
pi_200972733
Ik vind niks te massaal. Hop, gewoon gaan.
pi_200973325
quote:
99s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:31 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind niks te massaal. Hop, gewoon gaan.
Met 45000 deelnemers kan je toch onmogelijk een beetje fatsoenlijke afstand houden ineen startvak.
pi_200973966
quote:
2s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 16:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
is er geen Kinvara 5? Soms is een opvolger anders, soms ook totaal niet.. ik hop ook van de Asics Gel Nimbus 19 naar 21.
Volgens mij zijn ze nu bij de Kinvara 12.

De Kinvara 4 was wel echt de laatste Kinvara die echt wat minimalistischer was. De 5 kreeg alweer veel meer padding en demping en “comfort”.

Voor mij is er (na ook ooit heel veel op Kinvara’s te hebben gelopen) ook een einde gekomen aan dat mijn toch wel langdurige relatie met de Adidas Adizero Boston. Gelukkig hebben ze de non-pro Adios zo veranderd dat die doorgaat als prima vervanging.
pi_200976763
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 21:57 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Met 45000 deelnemers kan je toch onmogelijk een beetje fatsoenlijke afstand houden ineen startvak.
Ze hoeven toch niet allemaal tegelijk te starten.. je kan ook 6 uur lang elke 2 minuten een groepje van 200 laten starten, dtd duurt altijd de hele dag.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 08:53:38 #93
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_200976805
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 20:09 schreef Nober het volgende:
Afgelopen maand.

Telkens 6km
34:10 (18/8 - 5:41)
34:59 (14/8 - 5:49)
35:31 (30/7 - 5:55)
35:36 (25/7 - 5:56)
35:55 (5/8 - 5:58)
36:12 (19/7 - 6:02)

Gel-Nimbus 23

@:SEMTEX Schoenen gaan toch maar zo'n anderhalf jaar mee?
Ik meet nooit in jaren, eerder in kilometers?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')