abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201241974
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Welke wedstrijden dan? De kleintjes worden afgelast omdat ze geen financiėle buffer hebben, en de grote worden afgelast omdat ze te groot zijn..
Gisteren was de Nazomerloop in Schoonhoven en ook de Vestingloop in Hellevoetsluis ging door.

quote:
De hele publiek discussie vind ik ook onzin, dat kan zich makkelijk spreiden als daar een beetje aanwijzingen voor gemaakt worden, in de winkelstraten loopt het elk weekend zo vol.
Ik denk toch dat je erg vanuit je eigen vurige wens om wedstrijden te lopen praat, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is?

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 16:56 schreef La_Tramposa het volgende:
En volgens mij is het dus geen andere discussie, omdat voor heel veel mensen de grote stadslopen juist de prikkel en motivatie zijn die ze nodig hebben om te gaan bewegen en gezond eten. Het is echt absurd hoe weinig dit kabinet over heeft voor amateursport, nota bene in een gezondheidscrisis.
Ik vraag me echt af of dat nou echt zoveel extra mensen in beweging brengt.

Ik wil het kabinet zeker niet verdedigen en ik begrijp je frustratie, maar tegelijkertijd geloof ik ook oprecht dat het tot vijand bombarderen van de overheid vooral tot gevolg heeft dat het politieke landschap steeds meer versnippert, er boosaardige partijen meer macht krijgen (is al gebeurd) en het beleid ook steeds krampachtiger wordt uit angst voor de boze burger.

Ik vind het ook kut en ik vind de gemaakte keuzes ook niet te volgen, maar ik wil ook geen partijen in het zadel helpen die garen spinnen bij mijn boosheid. Dus ik richt mijn boosheid liever op complotwappies/antivaxxers.
pi_201242035
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Gisteren was de Nazomerloop in Schoonhoven en ook de Vestingloop in Hellevoetsluis ging door.
[..]
Ik denk toch dat je erg vanuit je eigen vurige wens om wedstrijden te lopen praat, maar dat de praktijk een stuk weerbarstiger is?
[..]
Ik vraag me echt af of dat nou echt zoveel extra mensen in beweging brengt.

Ik wil het kabinet zeker niet verdedigen en ik begrijp je frustratie, maar tegelijkertijd geloof ik ook oprecht dat het tot vijand bombarderen van de overheid vooral tot gevolg heeft dat het politieke landschap steeds meer versnippert, er boosaardige partijen meer macht krijgen (is al gebeurd) en het beleid ook steeds krampachtiger wordt uit angst voor de boze burger.

Ik vind het ook kut en ik vind de gemaakte keuzes ook niet te volgen, maar ik wil ook geen partijen in het zadel helpen die garen spinnen bij mijn boosheid. Dus ik richt mijn boosheid liever op complotwappies/antivaxxers.
Nee niet eens, ik heb nog wel baanwedstrijden die ik kan lopen en ik blijf sowieso wel trainen. Maar de grote evenementen vind ik juist leuk omdat dan ook vaak collega's meelopen en je met hen ineens verbindende gesprekken kunt hebben over trainen etc. Ik heb het de afgelopen jaren al zovaak gezien dat mensen voor het eerst in hun leven mee gingen doen aan de CPC, en vanaf dat moment ineens ook verslaafd waren aan het hardloopvirus.
Ik zou ook dit najaar voor het eerst een hardloopwedstrijd gaan lopen met mijn vader, benieuwd of dat nog doorgaat.

En ik ben geen boze burger, ik werk zelf voor de overheid. Ik vind alleen de politici die de laatste jaren aan de macht zijn zo kortzichtig. En dit is geen probleem van de coronacrisis maar al lang daarvoor. Mark Rutte hangt na elke Olympische medaille hijgend aan de telefoon maar ondertussen wordt er geen cent meer uitgegeven aan preventieve gezondheidszorg en aan amateursport. Mijn zusje geeft les op de basisschool en daar hebben nu steeds meer kinderen aparte gymlessen nodig omdat ze niet eens een koprol kunnen of 100 meter rechtdoor kunnen rennen. Die debiele postbus 51 filmpjes van dit jaar 'maak eens een gezonde keuze' waren echt de druppel.

Het gaat niet eens om geld, het gaat om politici die in de meedenk stand zouden moeten zitten. Want onder de huidige maatregelen is er volgens mij al een hoop mogelijk, alleen is er teveel onzekerheid waardoor organisaties niets durven omdat het kabinet met 1 pennestreek zo weer alles kan verbieden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201242051
En ik bedoel, als het nu niet kan, wanneer dan wel? Het gaat in de komende maanden echt niet beter worden met het aantal besmettingen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_201242058
Ik heb ook niet op een van de partijen in dit kabinet gestemd. Ik vrees alleen dat de partij waar ik op heb gestemd (linkerkant politieke spectrum) ook kansloos zou zijn geweest in het huidige klimaat dat toch vooral ikke-ikke is.

Overigens is Hoekstra hardloper, maar dat helpt dus ook niet :'(
pi_201242070
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
En ik bedoel, als het nu niet kan, wanneer dan wel? Het gaat in de komende maanden echt niet beter worden met het aantal besmettingen.
Ik ben voor vaccinatieplicht. Maar dan beginnen veel mensen te brullen dat iedereen het recht heeft op zelfbeschikking. Zit wat in. Maar ze gijzelen wel de samenleving. En of we willen of niet, we leven in een samenleving. Dat is voor mij echt het grote probleem.
pi_201242100
Heeft iemand maar dan ook iemand iets gehoord over besmettingsgolven na de CPC van 2020? Terwijl, dat was in maart, met allemaal mensen net terug van wintersportgebieden vol Corona?
pi_201242121
Nou goed, ik ga mijn frustratie er maar weer uitrennen.. morgen dan want vandaag heb ik een rustdag.
pi_201242172
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft iemand maar dan ook iemand iets gehoord over besmettingsgolven na de CPC van 2020? Terwijl, dat was in maart, met allemaal mensen net terug van wintersportgebieden vol Corona?
Nul. Maar er werd toen nog alleen bij ziekenhuisopnames en in de zorg getest, dacht ik.

quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou goed, ik ga mijn frustratie er maar weer uitrennen.. morgen dan want vandaag heb ik een rustdag.
^O^ dat is altijd goed.
Morgen ga ik zelf voor mijn club een 5 km organiseren (met tijdwaarneming per chip), om onze wedstrijdlopers gemotiveerd te houden.
pi_201242582
Dan gooien ze de boel (ja, hele stadscentra) maar gewoon dicht voor mensen met een rode code. Fuck it. Verder eens met LT. Ik ben er zo klaar mee
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_201248405
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 17:33 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Nul. Maar er werd toen nog alleen bij ziekenhuisopnames en in de zorg getest, dacht ik.
[..]
^O^ dat is altijd goed.
Morgen ga ik zelf voor mijn club een 5 km organiseren (met tijdwaarneming per chip), om onze wedstrijdlopers gemotiveerd te houden.
Over de balijebrug?
pi_201248422
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 18:21 schreef mosselmossel het volgende:
Dan gooien ze de boel (ja, hele stadscentra) maar gewoon dicht voor mensen met een rode code. Fuck it. Verder eens met LT. Ik ben er zo klaar mee
Kust marathon gaat vooralsnog door.
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:37:31 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201249739
We hebben hier in Nederland een slechte combo: een zwabberend regeringsbeleid en een eigenwijze bevolking die er dwars tegenin gaat en uit dwarsheid over het regeringsbeleid ook meteen alle (soms wel goede) maatregelen afwijst. Ik ben ook voor vaccinatieplicht, maar ik zie dat niet gebeuren met een demissionair CDA in de regering, want die willen hun relistemmers niet tegen zich in het harnas jagen :|W Al geeft Hugo de J. de laatste tijd wel het idee dat-ie die kant op wil.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Forum Admin dinsdag 7 september 2021 @ 15:40:07 #213
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_201253182
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 september 2021 10:37 schreef SEMTEX het volgende:
We hebben hier in Nederland een slechte combo: een zwabberend regeringsbeleid en een eigenwijze bevolking die er dwars tegenin gaat en uit dwarsheid over het regeringsbeleid ook meteen alle (soms wel goede) maatregelen afwijst. Ik ben ook voor vaccinatieplicht, maar ik zie dat niet gebeuren met een demissionair CDA in de regering, want die willen hun relistemmers niet tegen zich in het harnas jagen :|W Al geeft Hugo de J. de laatste tijd wel het idee dat-ie die kant op wil.
Zo'n bedrijf als golazo beweegt ook niet erg mee, die blijven wel erg hangen aan de grote evenementen met veel deelnemers en nog meer supporters. Aan de andere kant is dat wel waar ze hun naam mee hebben opgebouwd. CPC is natuurlijk bekender dan de vestingsloop van hellevoetsluis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_201254564
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 08:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Over de balijebrug?
Nee, die ligt in Utrecht. Maar de 5 km gaat ook niet over de Balijbrug, want mijn AV is niet in mijn woonplaats.
Overigens maandag alweer een interne competitie over 800 m. Nog weinig aanmeldingen, helaas.
  woensdag 8 september 2021 @ 13:30:50 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201265613
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:40 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Zo'n bedrijf als golazo beweegt ook niet erg mee, die blijven wel erg hangen aan de grote evenementen met veel deelnemers en nog meer supporters. Aan de andere kant is dat wel waar ze hun naam mee hebben opgebouwd. CPC is natuurlijk bekender dan de vestingsloop van hellevoetsluis.
Die Vestinglopen kunnen ook gemakkelijker in kleine startwaves starten en daarom gaan die wel door.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_201268856
Het was dan wel geen wedstrijd (ik heb nooit een wedstrijd gerend en zal dat ook niet doen), maar wat was het lekker gisteren. Door de duinen en over het strand. 28 graden, hitte training. Ging best aardig, alhoewel mijn hartslag toch wel hoger zat dan normaal. Qua power en tempo was het netjes een duurloop, maar mijn hartslag zei tempo (het voelde niet echt als tempo, maar wel warm).

Vanavond maar eens naar de sportschool, kijken hoe het daar gaat in de warmte.
Whatever...
pi_201269193
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:20 schreef Spanky78 het volgende:
Vanavond maar eens naar de sportschool, kijken hoe het daar gaat in de warmte.
Jouwes geen airco? -O-

Ik realiseerde me gisteren dat de eerste wedstrijd waar ik ooit aan mee ga doen over iets minder dan een maand 's middags en potentieel in een warmachtig zonnetje plaatsvindt, terwijl ik eigenlijk altijd ren in het koele donker van vijf uur 's morgens 8)7 Misschien toch eens overdag gaan proberen onderhand maar ik wiiiiiiiil niet :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_201269503
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:49 schreef minilot het volgende:

[..]
Jouwes geen airco? -O-

Ik realiseerde me gisteren dat de eerste wedstrijd waar ik ooit aan mee ga doen over iets minder dan een maand 's middags en potentieel in een warmachtig zonnetje plaatsvindt, terwijl ik eigenlijk altijd ren in het koele donker van vijf uur 's morgens 8)7 Misschien toch eens overdag gaan proberen onderhand maar ik wiiiiiiiil niet :')
Jawel, maar nooit echt koel. Ze doen ook gewoon de ramen ver open. Zeker nu met Corona hebben ze dat blijkbaar anders gedaan. Geen recirculatie
Whatever...
  Forum Admin woensdag 8 september 2021 @ 19:37:31 #219
54263 crew  Pharkus
pi_201269932
quote:

[..]
Jouwes geen airco? -O-

Wel slim om dat eens te testen. Verschillende tijdstippen, het is allemaal net iets anders, dan ben je er al een beetje aan gewend.
pi_201270139
quote:

[..]
Jouwes geen airco? -O-

P. S. Ik kan je melden dat einde middag rond 18u op het strand bij 27 graden heel anders is dan 6 uur in de ochtend.
Whatever...
pi_201277504
Wie doet er mee aan de Singelloop Enschede?

A.s zondag lijkt Enschede wel te veranderen in het Berlijn van vóór 1989.
Melden bij Checkpoint Charlie.

Maar ja, mooi dat er weer iets kan....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201278597
Leiden Marathon op 10 oktober heeft groen licht gekregen van de lokale overheden en gaat door.
pi_201278846
Dit zijn goede berichten!
pi_201279414
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:41 schreef Zwabberhark het volgende:
Leiden Marathon op 10 oktober heeft groen licht gekregen van de lokale overheden en gaat door.
Waar lees je dit?
pi_201279430
Ah ik zie het al op Omroep West!
Ben wel benieuwd of de grote organisaties (Golazo en NN) zich ook zo hard gaan inzetten.. nu moeten ze wel toch?
pi_201320206
De Meijendelloop gaat ook dit jaar niet door. Dus Mr B. blijft minimaal 3 jaar de kampioen.
pi_201321088
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 11:15 schreef Zwabberhark het volgende:
De Meijendelloop gaat ook dit jaar niet door. Dus Mr B. blijft minimaal 3 jaar de kampioen.
Echt? Ik ging er juist vanuit dat die sowieso kon door het deelnemeraantal ☹
  zondag 12 september 2021 @ 13:09:00 #228
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201321613
Vanochtend een nieuw PR gelopen op de halve marathon in 1:38:42. Dat is ruim 7 minuten er af ten opzichte van het vorige PR wat van november vorig jaar was. Nu ook weer een virtuele race en eigenlijk wilde ik meer kijken of ik mijn steady tempo van 4:45 steeds vol kon houden.

Doel was om onder de 1:40:00 te lopen en had de laatste 3 kilometer nog wel wat over. Heb sowieso niet 100% voluit gelopen en weet dat het nog wel wat sneller kan. Eigenlijk de eerste 18 kilometer heel vlak gelopen met constante tijden rond de 4:42 per kilometer.

Had mezelf als doel gesteld om dit jaar richting de 1:35:00 te gaan maar of dat haalbaar is....Dat tempo ligt op 4:30 en dat zie ik me nog niet een halve marathon volhouden. Misschien in een echte wedstrijd waarin ik wat makkelijker naar mensen kan toelopen of in een groepje mee kan in plaats van nu constant tegen jezelf te lopen.

Voor nu wel heel blij met de nieuwe tijd :)
pi_201327521
Mooi!
https://nos.nl/artikel/23(...)js-in-horeca-theater

Oktober gaat een mooie maand worden *O*
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 12 september 2021 @ 20:37:43 #230
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201329657
Ben er nog niet helemaal van overtuigd, maar hoop dat we dat dinsdag wel horen.

quote:
Evenementen mogen wel buiten plaatsvinden, met alleen bezoekers die een coronatoegangsbewijs kunnen laten zien.
Rijendik publiek bij Rotterdam zie ik obv bovenstaande niet echt voor me.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201334937
quote:
14s.gif Op zondag 12 september 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat zou wel zuur zijn voor Rotterdam.
In Amsterdam heb je dat probleem van, rijen dik publiek, niet :+
pi_201335158
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 08:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
In Amsterdam heb je dat probleem van, rijen dik publiek, niet
Haha!

Edit: En in Eindhoven is het alleen druk op het Stratumseind, maar al die kroegen kom je toch alleen maar binnen met een QR, dus dat komt ook vast goed.
pi_201335298
quote:
14s.gif Op zondag 12 september 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Och, voor iedereen die gevaccineerd is is zo'n toegangsbewijs een kleine moeite toch? In Frankrijk werkte dat prima.
  maandag 13 september 2021 @ 09:10:40 #234
335133 MichaelScott
pi_201335398
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Och, voor iedereen die gevaccineerd is is zo'n toegangsbewijs een kleine moeite toch? In Frankrijk werkte dat prima.
Maar ga je dan de hele stad afsluiten en alleen toeschouwers toestaan met TvT? In Berlijn hebben ze op de drukke plekken van vorige edities "hotspots" waar je alleen met een QR-code kan komen.

quote:
At certain cheering points along the course, entry will only be by proof of 3G (Vaccinated, Convalescent, Tested), which at best will be proven digitally either in the official Corona warning app, the Luca app or the CovPass app.
In Rotterdam is bijna het hele parcours een hotspot. :') :P
pi_201335481
quote:
10s.gif Op maandag 13 september 2021 09:10 schreef MichaelScott het volgende:
Maar ga je dan de hele stad afsluiten en alleen toeschouwers toestaan met TvT?
TvT is einde oefening nu. Alles gaat met de QR. En ja hoor, ik ben er inmiddels voor om hele stadscentra af te sluiten voor mensen zonder groene code als er evenementen zijn. Mensen die zich niet laten vacccineren of alle regels aan de laars lappen hebben de samenleving inmiddels te lang gegijzeld.
pi_201335564
quote:
99s.gif Op maandag 13 september 2021 09:14 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
TvT is einde oefening nu. Alles gaat met de QR. En ja hoor, ik ben er inmiddels voor om hele stadscentra af te sluiten voor mensen zonder groene code als er evenementen zijn. Mensen die zich niet laten vacccineren of alle regels aan de laars lappen hebben de samenleving inmiddels te lang gegijzeld.
Dat is waar, maar is het praktisch haalbaar om een hele stad af te sluiten en op ieder punt mensen neer te zetten die QR-codes te controleren?

De laatste jaren kwamen een miljoen mensen kijken naar de marathon van Rotterdam. Ik denk dat het niet te doen is, juist door het afschaffen van de 1,5 m-maatregel.
pi_201335643
Mensen doen altijd alsof het zo zwart wit is, je kunt toch aankondigen dat je alleen met QR-code kunt komen kijken, en dan alleen bij de drukke plaatsen mensen neer zetten om te controleren.
Je hoeft ook niet elke autobestuurder te controleren op een gordel om de wet te handhaven.

[ Bericht 20% gewijzigd door La_Tramposa op 13-09-2021 09:34:31 ]
pi_201335645
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Dat is waar, maar is het praktisch haalbaar om een hele stad af te sluiten en op ieder punt mensen neer te zetten die QR-codes te controleren?

De laatste jaren kwamen een miljoen mensen kijken naar de marathon van Rotterdam. Ik denk dat het niet te doen is, juist door het afschaffen van de 1,5 m-maatregel.
Nu ja, het is koffiedik kijken of evenementen überhaupt mogen. Het was bij mij meer 'bij wijze van spreken'. Maar zelfs dan. ROndom het centrum controles. Dan zijn er maar minder mensen, maar dan kunnen er alsnog tienduizenden of honderdduizenden naar binnen. Is het misschien net geen miljoen.
pi_201338466
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Mensen doen altijd alsof het zo zwart wit is, je kunt toch aankondigen dat je alleen met QR-code kunt komen kijken, en dan alleen bij de drukke plaatsen mensen neer zetten om te controleren.
Je hoeft ook niet elke autobestuurder te controleren op een gordel om de wet te handhaven.
Klopt, maar ik denk toch dat het makkelijk gezegd is als je de organisatie niet bent.

Overigens, dit meldt de Vestingloop:

"GOED NIEUWS! Voor de Vestingloop in Willemstad hebben wij vanuit de gemeente het bericht ontvangen dat we geen coronacheck hoeven te doen. Dit betekent dat alle deelnemers zonder test of QR-code mee kunnen doen."

Voor mij meteen een no-go, ik heb geen zin om met ongevaccineerden/ongetesten een wedstrijd te lopen.
pi_201338584
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:24 schreef Zwabberhark het volgende:
maar ik denk toch dat het makkelijk gezegd is als je de organisatie niet bent.

Overigens, dit meldt de Vestingloop:

"GOED NIEUWS! Voor de Vestingloop in Willemstad hebben wij vanuit de gemeente het bericht ontvangen dat we geen coronacheck hoeven te doen. Dit betekent dat alle deelnemers zonder test of QR-code mee kunnen doen."

Voor mij meteen een no-go, ik heb geen zin om met ongevaccineerden/ongetesten een wedstrijd te lopen.
Gewoon meteen de kop pakken in de wedstrijd, heb je geen last van ze ;)
pi_201338605
Hoezo heb je daar eigenlijk geen zin in, het risico is toch voornamelijk voor hen?
pi_201340734
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Gewoon meteen de kop pakken in de wedstrijd, heb je geen last van ze ;)
*)
Kijk, dat is denken in oplossingen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 13:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoezo heb je daar eigenlijk geen zin in, het risico is toch voornamelijk voor hen?
Klopt, maar voor mij voelt het dat het openstellen van de maatschappij eigenlijk alleen zou moeten zijn voor de mensen die solidair zijn en niet voor mensen die zich én niet willen laten vaccineren én zich niet willen laten testen.
pi_201340950
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:39 schreef Zwabberhark het volgende:

Klopt, maar voor mij voelt het dat het openstellen van de maatschappij eigenlijk alleen zou moeten zijn voor de mensen die solidair zijn en niet voor mensen die zich én niet willen laten vaccineren én zich niet willen laten testen.
Veel plezier in je eentje dan maar?
pi_201359247
^ Meer mensen gaan testen dus de besmettingen gaan weer gigantisch stijgen dus gaat alles weer in lockdown zie begin juli.

Zojuist 5:27 en voor 't eerst onder de 27 minuten over 5km. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2021 23:16:30 ]
pi_201360219
We mogen weer naar massale hardloop-evenementen! *O* *O*
pi_201374940
Update, reactie van Golazo.

Marathons hopen met versoepelingen op vergunning gemeenten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Aboutaleb heeft gesproken: Als het aan hem ligt gaat de marathon van Rotterdam door :D

[ Bericht 3% gewijzigd door mosselmossel op 16-09-2021 12:58:34 ]
pi_201384340
Zevenheuvelenloop gaat door

quote:
Gisteren tijdens de persconferentie kwam eindelijk het verlossende woord: evenementen in de buitenlucht mogen weer plaatsvinden. De 37e NN Zevenheuvelenloop op zaterdag 20 en zondag 21 november gaat dus door!

Hoe ziet de NN Zevenheuvelenloop er dit jaar uit?
We hebben nog steeds te maken met coronamaatregelen waaraan wij als evenement moeten voldoen. De regering stelt op dit moment verplicht dat bezoekers van evenementen een coronapas laten zien.

We hebben verschillende scenario's uitgewerkt, zodat we in de komende weken samen met de gemeente Nijmegen en de veiligheidsregio kunnen besluiten hoe het evenement er precies uit moet komen te zien. We houden je hier uiteraard van op de hoogte.
Hopelijk ook snel groen licht voor Eindhoven!
  donderdag 16 september 2021 @ 22:31:04 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_201391703
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_201399749
quote:
14s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:14 schreef ruud.nl het volgende:
Zevenheuvelenloop gaat door
[..]
Hopelijk ook snel groen licht voor Eindhoven!
Zijn er hier mensen die mee gaan lopen? Ik ga er vrijwilligen :)
pi_201399991
Nog een week en ik ben klaar met m'n halvemarathonschema. Het gaat echt heel lekker. Voordat ik aan dit schema begon vond ik 10x400 op 4:30 min/km een uitdaging, nu loop ik 20 minuten aan een stuk 4:30 min/km :o

Nou heb ik alleen nog helemaal geen halve marathon op de planning staan. :') 26 september en 3 oktober ga ik meelopen met survivalruns en 9 oktober loop ik een 10k, dus de komende weekenden zijn al vol en ik denk niet dat het verstandig is om tussen die drie wedstrijden door nog een HM te doen, laat staan op hoog tempo.

Wat moet ik doen om dit niveau te houden, zodat ik half-eind oktober die HM kan gaan lopen?

Ik weet eigenlijk niet of er meer in zal zitten dan een boel herstelloopjes tussen de survivalruns door. Met een run van 9 km ben je al gauw 2 uur bezig, dus het vraagt best wat van je lijf qua duurvermogen, maar qua loopafstand is het eigenlijk niks.

Is het verstandig om middenin de week tussen de wedstrijden door toch nog iets van snelheid te trainen?

De afgelopen 3 weken zat ik op ruim 40 km per week, daarvoor heb ik een paar weken 50 tot zelfs 65 km per week gehad.
Nu die 40 km aanhouden? Of nog verder omlaag brengen vanwege de wedstrijden?
pi_201400148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zijn er hier mensen die mee gaan lopen? Ik ga er vrijwilligen :)
Ik (de halve), en volgens dit topic ook SEMTEX, Niveath (allebei de hele?) en mosselmossel de halve.
pi_201400179
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:00 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
Ik (de halve), en volgens dit topic ook SEMTEX, Niveath (allebei de hele?) en mosselmossel de halve.
*G*

Nou heb ik geen idee hoe jullie eruit zien, en jullie weten niet wie ik ben, maar als je ergens langs een overenthousiaste verkeersregelaar komt is er een kans dat je mij gespot hebt :+
pi_201400698
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 14:52 schreef Tele6 het volgende:
ken zat ik op ruim 40 km per week, daarvoor heb ik een paar weken 50 tot zelfs 65 km per week gehad.
Nu die 40 km aanhouden? Of nog verder omlaag brengen vanwege de wedstrijden?
Ik denk dat je het gewoon even moet aanvoelen hoe zwaar de survivalruns inhakken op je lijf, kan ik niet voor je inschatten.
Hoe ik het vaak doe als ik een wedstrijd heb in het weekend:

Wedstrijd op zaterdag: zondag uitlopen, maandag rust of uitfietsen/uitzwemmen

Dinsdag: intervaltraining maar kort en rustig (dus bijvoorbeeld 12x 200 meter of 8x 400 meter op gevoel ontspannen.. rond 10km-halve marathon tempo). Woensdag of donderdag nog rustige loopjes al zou het donderdag eventueel al wel weer met wat tempowisselingen kunnen zijn, en dan kun je zaterdag weer een volwaardige training doen.

Waarschijnlijk helpt het ook om aan het einde van je herstelloopjes nog 3x 100 meter een versnelling te doen, zo blijft de snelheid een beetje in je benen.
Als je weet wanneer je halve marathon is kun je daar weer in een paar weken specifiek naar toe trainen, die fitheid ben je niet in 1x kwijt..
pi_201400852
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 15:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik denk dat je het gewoon even moet aanvoelen hoe zwaar de survivalruns inhakken op je lijf, kan ik niet voor je inschatten.
Hoe ik het vaak doe als ik een wedstrijd heb in het weekend:

Wedstrijd op zaterdag: zondag uitlopen, maandag rust of uitfietsen/uitzwemmen

Dinsdag: intervaltraining maar kort en rustig (dus bijvoorbeeld 12x 200 meter of 8x 400 meter op gevoel ontspannen.. rond 10km-halve marathon tempo). Woensdag of donderdag nog rustige loopjes al zou het donderdag eventueel al wel weer met wat tempowisselingen kunnen zijn, en dan kun je zaterdag weer een volwaardige training doen.

Waarschijnlijk helpt het ook om aan het einde van je herstelloopjes nog 3x 100 meter een versnelling te doen, zo blijft de snelheid een beetje in je benen.
Als je weet wanneer je halve marathon is kun je daar weer in een paar weken specifiek naar toe trainen, die fitheid ben je niet in 1x kwijt..
Ik ben zelf ook heel benieuwd wat die survivalruns doen met m'n lijf!

Jouw planning rond wedstrijden klinkt voor mij ook heel goed te doen. Ik moet dan alleen m'n survivaltrainingen er nog een beetje omheen inpassen. Maar daar kan ik hetzelfde principe voor gebruiken van rustig gaan en evt wat kleine versnellingen of korte en rustige intervallen. ^O^

Ik heb nog niets besloten over de halve marathon. Half-eind oktober heb ik ook een aantal verjaardagen en ik weet niet hoe veel weekenden ik kwijt ga zijn aan familiebezoek en zo. Als ik echt geen gaatje kan vinden voor een wedstrijd, wordt het in m'n uppie een "wedstrijd" lopen ergens vroeg op een zaterdagochtend of zo :') er is hier in de buurt een 10 km zonder stoplichten en dingen, dus die kan ik dan 2 keer en een beetje lopen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 10:52:01 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_201411084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 21:22 schreef mosselmossel het volgende:
We mogen weer naar massale hardloop-evenementen! *O* *O*
Wij hebben ons 5-jarig aanstormend talent mannetje aangemeld voor de 500m van de Voornse duintrail ;)
pi_201414912
Vandaag 24km met 18 op marathontempo gelopen.. nog moeilijk te beseffen dat ik dat straks 2,5x zo lang moet doen, maar goed deze is in ieder geval gelukt. Nog 5 weken voor puntjes op i’s!
pi_201418078
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Helaas voorlopig dus geen hardlopen voor mij. ☹
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 21:13:21 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_201418335
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:01 schreef ruud.nl het volgende:
Gisteren gevallen met de fiets en zeer ongelukkig terechtgekomen met als gevolg dat m'n kaak op drie plaatsen gebroken is en daarnaast een hersenschudding.

Oh jeetje, dan ben je wel heel lelijk gevallen :X hoe is het gebeurd? En, beterschap!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_201419725
Even voor mij waren twee meisjes gevallen die hulp kregen van twee andere fietsers die hun fietsen op het fietspad geparkeerd hadden.

Blijkbaar had ik meer oog voor die mensen en heb ik die twee fietsen over het oog gezien en daarover gevallen. Ging helemaal niet hard maar zeer ongelukkige landing.
  zondag 19 september 2021 @ 08:20:41 #260
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_201423175
quote:

Beterschap! Zit je kaak nou in het gips of zo nu het gebroken is? Kan me daar weinig bij voorstellen hou dat moet genezen.

Tijdelijk niet kunnen hardlopen lijkt me verschrikkelijk... Hopelijk kan je snel weer een rondje maken.
pi_201423917
Beterschap @ruud.nl !
pi_201424395
quote:

Ah née, dat is klote. Beterschap!
Whatever...
pi_201424752
Bedankt!

M'n kaak zit niet in het gips ofzo, morgen wordt bekeken of ik geopereerd moet worden of dat het op natuurlijke wijze kan genezen.
pi_201424934
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:19 schreef ruud.nl het volgende:
Even voor mij waren twee meisjes gevallen die hulp kregen van twee andere fietsers die hun fietsen op het fietspad geparkeerd hadden.

Blijkbaar had ik meer oog voor die mensen en heb ik die twee fietsen over het oog gezien en daarover gevallen. Ging helemaal niet hard maar zeer ongelukkige landing.
Oh wat heftig! Beterschap..
  zondag 19 september 2021 @ 11:43:53 #265
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201425131
quote:

Beterschap!
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_201425603
Beterschap ruud!
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:20 schreef Black-Hole het volgende:

[..]
Beterschap! Zit je kaak nou in het gips of zo nu het gebroken is? Kan me daar weinig bij voorstellen hou dat moet genezen.

Tijdelijk niet kunnen hardlopen lijkt me verschrikkelijk... Hopelijk kan je snel weer een rondje maken.
Haha, nee, ze zetten je kaak niet in het gips. Ik heb ook eens mijn kaak gebroken. Bijna twintig jaar geleden bij het voetballen. Toen zette de kaakchirurg gewoon voor een paar weken mijn kiezen op elkaar. Letterlijk. IJzerdraadje links, ijzerdraadje rechts en dan kan je ze niet meer van elkaar halen. Twee weken vloeibaar eten ofzo.

En nu, bijna twintig jaar later, heb ik nog altijd soms een 'knak' in mijn kaak als ik hem beweeg. Niet storend, maar het is er soms.
  zondag 19 september 2021 @ 12:46:50 #267
3011 E.T.
pi_201425781
Klinkt pijnlijk Ruud!

Hier was vanmorgen het moment dat je wist dat er weer eens aan moest komen. Na weken zo goed als pijnvrij lopen ging het vanmorgen minder. Na 800mtr "hmz, .. zal zo wel wegtrekken" maar dat deed het dus niet. Paar minuten later besloten een wandelpauze te doen, maar daarna weer beginnen was een slecht idee. Gelukkig was het mooi weer en heb ik dus lekker in het zonnetje naar huis gewandeld.

Woensdag ofzo weer eens proberen :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Forum Admin zondag 19 september 2021 @ 12:49:31 #268
54263 crew  Pharkus
pi_201425817
Beterschap Ruud.

De eerste 30+ weer in de benen. Ben gematigd positief dat ik het toch allemaal ga redden ondanks de niet ideale voorbereiding.
  zondag 19 september 2021 @ 16:42:54 #269
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201429019
Gebroken kaak en hersenschudding. Dat laatste heb ik ook gehad een paar jaar terug. De TL balken op werk waren echt hoofdpijnopwekkers toen. Sterkte!!

Mn Garmin zegt dat ik inmiddels gewend ben aan de warmte. Het mocht ook wel inmiddels. Zit deze week in week 7 vd 20 (al heb ik mn schema aangepast aan mn krachttraining, dus stiekem is het week 9) en Garmin wilt meer snelheidswerk zien om mn anaerobische systemen meer te trainen. Ik vind dit rustige lopen wel fijn om eerlijk te zijn. Ik kom aan mn stappen en het is lekker simpel. Ik zit eraan te denken om na dit 20 weken programma gewoon dagelijks een rondje te gaan lopen om zo aan mn stappen te komen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201440946
Ja! Ook groen licht uit Eindhoven! *G* *G*
pi_201456359
quote:
99s.gif Op maandag 20 september 2021 14:34 schreef mosselmossel het volgende:
Zoveel zin in!

En ook die van Amsterdam heeft groen licht :)
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_201460101
Beterschap Ruud!

Vandaag 5:20/min. het ging erg lekker.

quote:
6s.gif Op zondag 19 september 2021 12:46 schreef E.T. het volgende:
Klinkt pijnlijk Ruud!

Hier was vanmorgen het moment dat je wist dat er weer eens aan moest komen. Na weken zo goed als pijnvrij lopen ging het vanmorgen minder. Na 800mtr "hmz, .. zal zo wel wegtrekken" maar dat deed het dus niet. Paar minuten later besloten een wandelpauze te doen, maar daarna weer beginnen was een slecht idee. Gelukkig was het mooi weer en heb ik dus lekker in het zonnetje naar huis gewandeld.

Doe je geen warmup?
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:35:42 #273
3011 E.T.
pi_201460396
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:15 schreef Nober het volgende:
Beterschap Ruud!

Vandaag 5:20/min. het ging erg lekker.
[..]
Doe je geen warmup?
Nope. Ik kom niet sneller dan dribbel/warmlooptempo.. Rustig beginnen = warming up.

En deze blessure is zó specifiek en bekend.. daar helpt geen warming up tegenaan.. Moet er mee leren leven :)
pi_201466817
quote:
6s.gif Op zondag 19 september 2021 12:46 schreef E.T. het volgende:
Klinkt pijnlijk Ruud!

Hoe is het er nu mee? Hopelijk is de pijn wat weggetrokken.
pi_201466961
Ja, pijn is een stuk minder. Morgen wordt m'n kaak geopereerd, dan gaan ze bij m'n jukbeen een stukje bot recht zetten en wordt er een titanium plaatje tpv m'n kin geplaatst om de boel goed op z'n plaats te houden.
  woensdag 22 september 2021 @ 12:36:29 #276
3011 E.T.
pi_201468202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:04 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe is het er nu mee? Hopelijk is de pijn wat weggetrokken.
niet rennen = geen pijn gelukkig. Vanavond of morgenochtend nieuwe poging wagen.. :)
  woensdag 22 september 2021 @ 12:39:34 #277
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_201468256
quote:
99s.gif Op maandag 20 september 2021 14:34 schreef mosselmossel het volgende:
Oh myyyyy :o ik ga maar weer 's de hardloopschoentjes aantrekken vandaag en dit weekend, zo na mijn vakantie.
pi_201469944
Ik hoop niet dat teveel mensen nu ineens nog halsoverkop moeten gaan trainen of ongetraind aan de start staan :P
pi_201470304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik hoop niet dat teveel mensen nu ineens nog halsoverkop moeten gaan trainen of ongetraind aan de start staan :P
Dan is het binnenkort groot feest bij de fysio's in Nederland :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  woensdag 22 september 2021 @ 15:17:48 #280
335133 MichaelScott
pi_201470440
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik de hoeveelheid aangeboden startnummers zie in de verschillende groepen dan valt dat wel mee gelukkig.

Het zijn er zo veel dat ze inmiddels voor minder dan de originele prijs aangeboden worden. _O-
pi_201471869
quote:
10s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Als ik de hoeveelheid aangeboden startnummers zie in de verschillende groepen dan valt dat wel mee gelukkig.

Het zijn er zo veel dat ze inmiddels voor minder dan de originele prijs aangeboden worden. _O-
Dat lijkt me toch logisch? Als je ze duurder gaat verkopen dan je ze hebt gekocht ben je echt een eersteklas pannenkoek.
  woensdag 22 september 2021 @ 17:51:26 #282
335133 MichaelScott
pi_201472486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat lijkt me toch logisch? Als je ze duurder gaat verkopen dan je ze hebt gekocht ben je echt een eersteklas pannenkoek.
Nou ja, het is voor het eerst dat ik zie dat ze voor 20-30 euro minder aangeboden worden. :+

Normaal is het toch wel aardig in evenwicht qua vraag en aanbod en gaan ze gewoon voor de originele prijs. Denk daarom dat veel mensen verstandig doen en niet ongetraind een marathon gaan lopen.
pi_201476083
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9

[ Bericht 4% gewijzigd door Minimunt op 22-09-2021 21:39:36 ]
pi_201479614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:32 schreef Minimunt het volgende:
Ben nog niet zo lang begonnen 5 en 10 km. Sinds maart dit jaar. Liep vandaag een record van 22.40 over 5 km. Kan ik me al bij deze groep scharen of ben ik nog steeds een beginner :9
Deze groep kent geen ingangseisen hoor! En zeker geen snelheidseisen. Iedereen is welkom, van Evy-minutenloopjes tot 160km ultralopers ergens in Nieuw Zeeland ;)
pi_201479906
quote:
Tuurlijk!

Ik zou eigenlijk niet weten hoe hard ik nu een 5 km zou lopen. M'n PR is 22:58 in 2015. Ik vind 22:40 heel snel, zeker als je nog maar sinds maart loopt!
pi_201480243
quote:
Eind maart begonnen.

5km 26:33 / 5:19

10km is mij nog te ver.
pi_201482854
quote:
Daar neem ik mijn pet voor af met dik 10 jaar aan loopervaring. Haal ik nu ook nog wel maar dat was niet de tijd waarmee ik ooit begon. Dus mooie basis heb je dan.

Eindelijk! Mijn eerste wedstrijd sinds december 2019 staat in de planning. Maar even rustig beginnen met een 10 km. Geen druk voor een PR, dat staat voor nu echt te scherp. Gewoon beetje genieten dat het weer kan (hopelijk tegen die tijd ook nog). En dan volgend jaar de halve marathon weer eens doen.
pi_201488182
Afgelopen weken iets rustiger aan gedaan. Merk dat wat meer herstel tijd toch wel fijn is. Ben iets minder scherp dan voorheen. Maar rondje van 10 km in 56 minuten was mooi easy tempo vandaag.

Met wat meer focus op andere sporten probeer ik vooral mijn conditie op peil te houden momenteel.
Whatever...
  vrijdag 24 september 2021 @ 16:44:22 #289
3011 E.T.
pi_201499781
Gister na een extra dag rust weer gewoon pijnvrij m'n 30minuutjes vol kunnen maken :) Zondag weer lekker op de Veluwe lopen O+
  zondag 26 september 2021 @ 00:12:52 #290
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201520740
Zijn er nog mensen die morgen/vandaag in Berlijn lopen? Ik zag dat linebear en een vriend van me iig meedoen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_201521323
wyccie doet ook mee.
  zondag 26 september 2021 @ 07:36:23 #292
335133 MichaelScott
pi_201521433
Ik doe ook mee. Lijkt erop dat het warm wordt in de tweede helft, hopelijk gooit dat geen roet in het eten.
pi_201521445
quote:
14s.gif Op zondag 26 september 2021 07:36 schreef MichaelScott het volgende:
Ik doe ook mee. Lijkt erop dat het warm wordt in de tweede helft, hopelijk gooit dat geen roet in het eten.
Veel plezier! En rustig aan in het begin dan! Of zo snel dat je die warmte niet meer meemaakt, maar geen idee wat jouw capaciteiten zijn.
pi_201521576
Succes Berlijnlopers!

Ik ben op weg naar m'n survivalwedstrijd. Rond 10:30 start ik, ik moet een uur van tevoren aanwezig zijn, en ik neem geen risico's met het OV :P
Spannend hoor. Eerste echte wedstrijd sinds 2019 :o (alleen clubkampioenschappen gedaan in de tussentijd)
pi_201523530
Zonde dat het nu al 21 graden is in Berlijn. De toplopers moeten ook aardig inleveren in het tweede deel.
pi_201524915
quote:
Vandaag 10 kim in 49:02 gelopen. Is echt een lekkere week :D
pi_201531277
Ik ben benieuwd hoe de Berlijn marathon is verlopen bij Wyccie en MichaelScott was gegaan! Het was zeker warm.

Hier in Nederland vind ik het overigens vooral vochtig de laatste paar weekenden. Dan is de lucht grijs maar kom je wel zeiknat van het zweet thuis.

Gisteren wel een goede training gedraaid, 24km op MT+10 seconden en nog 4km sneller dan MT er achteraan, met in en uitlopen toch weer een 30+ er erbij. 70km gelopen en 190km gefietst deze week. Ik word wel steeds heen en weer geslingerd tussen; 'kan dat marathontempo niet wat ambitieuzer' en - 'is dit niet veel te hard zodat ik na de halve instart, kan ik niet beter 10 seconden langzamer beginnen?'
Het gebrek in wedstrijdritme van de laatste 2 jaar is daar toch wel lastig in..
pi_201532386
M'n survivalrun ging goed. Het had wel beter gekund, maar ik heb 'm met bandje uitgelopen en dat is waar het om gaat. 2 uur en 20 minuten over 8 km met ruim 30 hindernissen gedaan. Ik heb iig waar voor m'n inschrijfgeld :+

Ik heb wel het idee dat de HM-training heeft geholpen om het lopen tussen de hindernissen door een minder grote kwelling te maken. Ik kan daadwerkelijk rusten tussen de hindernissen. O+
Nu nog sterker worden in de armen. De hindernissen die ik meerdere keren moest doen tot ze lukten waren allemaal hindernissen waar je aan je armen moest optrekken of doorzwaaien. }:|
  zondag 26 september 2021 @ 20:11:00 #299
3011 E.T.
pi_201532540
Zo tof om vandaag weer diverse grote loop-evenementen te zien overal! *O* En dat er gewoon ook weer lopers van 'hier' meedoen!

Hier heerlijk gehobbeld op de Veluwe, 'n training was wat korter dan gedacht dus ik moest een stukje naar huis wandelen maar dat was zeker geen straf vanmorgen!

En ik heb een jaarabbo aangeschaft voor de sportschool op m'n werk :o (super uitgebreide fitness en groepslessen op de uni) Even op zoek naar een do-able schema om aan te houden. WE hebben op de uni ook een PersonalTraining intro; 2 sessies om je op weg te helpen. (health check, waarom ga je fitnessen en wat is je doel en dan tips en trics, schema, voedingstips.). Dat leek me effectiever dan zomaar in het wilde weg aan wat apparaten lopen sjorren.
Maar tot die PT afspraak eerst zelf maar wel even op de bonnefooi wat doen. Iemand nog leuke en nuttige oefeningen die een positieve bijdrage aan het hardlopen leveren?

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 26-09-2021 20:11:28 (typo) ]
  dinsdag 28 september 2021 @ 00:54:12 #300
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_201547599
quote:
6s.gif Op zondag 26 september 2021 20:11 schreef E.T. het volgende:
Iemand nog leuke en nuttige oefeningen die een positieve bijdrage aan het hardlopen leveren?
Doe een full body circuit met vooral compound movements:
* Squats
* Deadlift
* Bent over rows
* Overhead press
* Bench press

Dit zijn de meest belangrijke. Je kan Lunges, good mornings, hip trusts, chinups en wat buikspierwerk erbij doen (mountain climbers, hanging knee raises) en je hebt een goede workout die je hardlopen ondersteunt. Afhankelijk v je kuiten: calve raises erbij doen.

Bijv ABA in week 1, BAB in week 2 etc etc

A Squat/OHP/DL B squat/BP/BOR

Ik zou zelf in de lage rep ranges blijven 3×5 (of 5×5) en je assistence in de wat hogere ranges 3×8 of 3×10.

[ Bericht 10% gewijzigd door slacker_nl op 28-09-2021 01:03:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')