quote:Op maandag 19 juli 2021 09:49 schreef NicolasJoy het volgende:
Plaatje bij praatje.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook! Colin vindt het verschrikkelijk, helaas. Ik heb een heel cool petje voor hem met zo'n flap in de nek en van die dino vinnen er bovenop, maar hij vertikt het.quote:
quote:Op maandag 19 juli 2021 09:37 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby is juist ieniemienie en dat zegt ook iedereen continuLaatst een dame tijdens het wandelen:
'aaaah, wat een klein menneke, hoe oud issie?' '
4 maanden nu'
'ooooh echt? Dan issie wel heel klein he?'
'Ja, we doen ons best om hem lekker te laten groeien'
Tegen Spruit: 'ja, dat lukt dan nog niet helemaal he ventje?'
Ik kon haar wel slaan.
En verder groeitie weer redelijk, al heeftie een heleboel kwijl en versliktie zich daar af en toe heel zielig in.
Ze kan er goed mee kliederen.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:24 schreef Seven. het volgende:
[..]wat een scheetje is het toch! Ze begint de smaak van het eten wel een beetje te pakken te krijgen, of niet?
Thank you for making my day :-Dquote:Op maandag 19 juli 2021 10:30 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Gewoon vragen zo van 'hoe oud ben jij nu?' 'Ohhhhh, maar dan ben je wel heel verrimpeld hè?'![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weinig tijd maar mijn ondeugd wil ik toch laten zien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op maandag 19 juli 2021 12:53 schreef PKM het volgende:
Boefjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weinig tijd maar mijn ondeugd wil ik toch laten zien.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Oh wat een hel. Beterschapquote:Op maandag 19 juli 2021 15:22 schreef PKM het volgende:
Haha @:SQ peuter heeft ook zo'n tijd gehad rond drie maanden dat hij steeds zijn tong eruit had. Ze lijken er niet slimmer door nee.![]()
Poffertje wil vandaag absoluut niet neergelegd worden. Dit komt heel slecht uit want nou heb ik zelf buikgriep. Zit je dan op de wc met baby op schoot en peuter bij je voeten.
quote:Op maandag 19 juli 2021 15:22 schreef PKM het volgende:
Haha @:SQ peuter heeft ook zo'n tijd gehad rond drie maanden dat hij steeds zijn tong eruit had. Ze lijken er niet slimmer door nee.![]()
Poffertje wil vandaag absoluut niet neergelegd worden. Dit komt heel slecht uit want nou heb ik zelf buikgriep. Zit je dan op de wc met baby op schoot en peuter bij je voeten.
Ja hè? Ik kreeg gratis een grotere versie omdat het zijn eerste foto was. Die gaat wel in een lijstjequote:
Thanksquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:46 schreef SQ het volgende:
Aw wat een dotje MaJo!
Kwak, fijn dat het zo goed werkt!
Mijn baby heeft vannacht in zijn eigen bed geslapen. De hele nacht. Voor het eerst!ik ben er gewoon van geschrokken
Wat een heerlijkheid en schrik tegelijk!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:46 schreef SQ het volgende:
Aw wat een dotje MaJo!
Kwak, fijn dat het zo goed werkt!
Mijn baby heeft vannacht in zijn eigen bed geslapen. De hele nacht. Voor het eerst!ik ben er gewoon van geschrokken
Wow wat knap! Ik vind alle filmpjes die je van hem uploaded zo knap! Wat geef je hem te eten? Popeye spinazie? 😉quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog twee dagen hitte en we zijn door deze hittegolf heen, pffff! Ben er echt wel klaar mee nu!Vanochtend heel vroeg erop uit gegaan voor een wandeling en wat frisse lucht. Baby J is chagerijnig vanwege de hitte en met het alsmaar thuis blijven!
![]()
Oh. En meneer heeft besloten dat hij nu dus semi kruipt. SEND HELP!Dus dat wordt vervroegd het huis baby proof maken!
Want hij is officieel LOS!
![]()
![]()
![]()
Leuk zeg!quote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Nog twee dagen hitte en we zijn door deze hittegolf heen, pffff! Ben er echt wel klaar mee nu!Vanochtend heel vroeg erop uit gegaan voor een wandeling en wat frisse lucht. Baby J is chagerijnig vanwege de hitte en met het alsmaar thuis blijven!
![]()
Oh. En meneer heeft besloten dat hij nu dus semi kruipt. SEND HELP!Dus dat wordt vervroegd het huis baby proof maken!
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 juli 2021 19:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wij waren vandaag bij het cb, meneer heeft gepresteerd om sowieso te schijten in een verse luier en toen zonder luier een gouden fontein te produceren. Alles onder. Baby van bil tot schouders, tafel, Aankleedkussen en zelfs zijn speen
Colin doet dat ook. Een stap naar voren als ik hem op zijn buik wil leggen, stap naar achter als ik hem op zijn rug wil leggenquote:Op donderdag 22 juli 2021 13:32 schreef PKM het volgende:
[..]
Leuk zeg!Poffertje kroop ook wel met vijf maanden, maar dan een meter in vijf minuten ofzo.
Zij is overigens nog steeds niet de lucht in gegaan en schuift op haar buikje over de grond. Denk ook niet dat ze de hogere kruip nog gaat proberen want ze is nou al erg snel waar ze wil zijn.![]()
Als ik haar nou op de grond wil leggen steekt ze nou steeds haar benen naar onderen om te 'lopen'. Je moet echt haar benen ondersteunen of je krijgt haar niet plat.
Wow dit is wel echt heeeel knapquote:Op woensdag 21 juli 2021 17:05 schreef Bienelientjee het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ze goed rechtop kan blijven zittenquote:Op donderdag 22 juli 2021 20:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij kunnen nu gaan afvinken: zelfstandig tot zit komen.
Dan kunnen we binnenkort ook gaan fietsen toch?
Wat een gedoe met de snotneuzen MaJo..quote:Op donderdag 22 juli 2021 15:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow dit is wel echt heeeel knapAapie kruipt nog steeds alleen naar achteren
Aapie heeft nog steeds een vervelende hoest/snot. Nu kreeg ik een mail van het Kdv dat een kindje uit zijn groep het RS-virus heeft, hopelijk blijft het bij deze klachtenmanlief is ook weer aan het snotteren en bij mij komt de keelpijn weer terug. We zijn nu volgens mij al een week of 5 om de beurt verkouden
![]()
![]()
Verder gaat alles goed, zo lang Aapie 1 op 1 aandacht krijgt. Een meter weglopen en meneer zet het op een krijsen. Ik ben dus inmiddels kapotEten gaat ook goed, gisteren heeft hij loempia op en vandaag voor het eerste een stukje (hele jonge!) kaas en kiwi. Hij vindt tot nu toe werkelijk alles lekker
![]()
Nee, als ze zelfstandig van lig naar zit kunnen komen. Maar da's dus nu het gevalquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als ze goed rechtop kan blijven zitten
Ja ik ben de snotneuzen inmiddels wel zatquote:Op donderdag 22 juli 2021 22:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat een gedoe met de snotneuzen MaJo..
En veel kiekeboe doen! Colin begon ook een keel op te zetten zodra ik de kamer verliet. Dat gaat beter door even kiekeboe te doen. En dan niet van die tamme kiekeboe achter mijn handen maar kop achter de deur, zeg maar. Ik kan steeds langer wegblijven. Vandaag ff tussen het ophangen van de was door kiekeboe gedaan maar daarna kon ik ook zo weer een paar minuten wegblijven.
En leuk om ze zo te zien genieten van eten, hè?![]()
Ik hoop het ook, vooral als je die vreselijke verhalen leest over al die kindjes op de ICquote:Op vrijdag 23 juli 2021 07:24 schreef monsterd. het volgende:
Serieus goede kiekeboe tip!
@:Majo, ik lees al een tijdje dat jullie allen verkouden zijn. Wat vervelend zeg. Idd hopen dat het geen RS virus is.
Ik ben zelf nu ook verkouden maar de baby kreeg alleen een dagje een opgedroogd snotneusje en that’s it
Waarom wachten? Als ze zelfstandig tot zit kunnen komen is toch voldoende? Ik kan niet wachten om met Aapie te fietsen maar hij kan nog niet eens zelfstandig zitten dus ik denk dat het nog wel even gaat durenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 09:31 schreef arvensis het volgende:
Zou toch nog heel eventjes wachten.
Zielie trekt zich op.En heeft door dat ze niet in dezelfde kamer hoeft te blijven. Ze heeft de gang en de badkamer al gevonden. Gelukkig hangt het traphekje al.
Uit de draagzak vallen, dat moet ik nog meemakenquote:Is een bakfiets of fietskar geen optie? Dan kan het verleidelijk zijn om te fietsen met je kind in een draagzak. Doe dit niet. De draagzak biedt geen enkele bescherming bij een val. Je baby kan uit de draagzak vallen en je kunt zelf boven op je kind belanden.
Ik zou het juist doodeng vinden in het begin dus ik ben waarschijnlijk juist extra voorzichtigquote:Op vrijdag 23 juli 2021 11:57 schreef SQ het volgende:
Het is met fietsen in het begin vooral belangrijk dat je een beetje je gezond verstand gebruikt. Dus niet over hobbels en gaten in het wegdek knallen, niet te snel, niet te lang. Maar goed stevig kunnen zitten, zelf tot zit komen etc zijn de fysieke randvoorwaarden. Zolang je dan niet meteen 3 uur door de bossen gaat offroaden komt het wel goed.
Ha dat zie ik ook niet snel gebeuren neequote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:00 schreef SQ het volgende:
Ik moest hier wel een beetje om fronzen:
[..]
Uit de draagzak vallen, dat moet ik nog meemakenbij zeer foutief gebruik wel ja, maar alles is gevaarlijk bij foutief gebruik.
Haha, als je zelf kachel bentquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:31 schreef SQ het volgende:
Ik val doorgaans alleen met mijn fiets als het spekglad is of ik zelf kachel ben, beide geen situaties waarin ik tegenwoordig nog ga fietsen, laat staan met een baby. Maar ja, safety first etc. Dan moet je uiteraard ook wel een fietshelm gebruiken als je ze in een fietszitje zet, want anders is dat ook niet veiliger dan een draagzak
Nou die trap in jouw woonkamer is ook een babymoordmachine andersquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, als je zelf kachel bent![]()
Ik fiets sowieso niet veel. En verder hou ik Colin maar veilig binnen want alles is levensgevaarlijk.
Heel herkenbaar, al heb ik het bij deze baby minder dan bij mijn tweede. Daarmee ben ik in mijn hoofd wel 500 keer van de trap gevallenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:
SQ wat een k* droom, gelukkig lag hij lekker te soezen.
Ik heb overdag vaak allerlei beelden voor me van hoe ik inderdaad uitglij met een baby, hoe hij per ongeluk verbrand of hoe ik op hem val. Best irritant en beangstigend. Zwemmen is ook zoiets, we hebben hem hier in ons bad in zo’n rode band gedaan. Gaat prima, maar mijn gedachtes gaan meteen naar het moment dat hij zou kunnen verzuipen.
Misschien herkenbaar?
Achteraf vind ik apart en vooral heel mooi dat je zo snel kan schakelen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:50 schreef monsterd. het volgende:
Dat klinkt als geluk bij een ongeluk sunshine!
Oh ja heel herkenbaar! Duizend keer per dag denk ik aan wat er fout kan gaan op dat momentquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb overdag vaak allerlei beelden voor me van hoe ik inderdaad uitglij met een baby, hoe hij per ongeluk verbrand of hoe ik op hem val. Best irritant en beangstigend. Zwemmen is ook zoiets, we hebben hem hier in ons bad in zo’n rode band gedaan. Gaat prima, maar mijn gedachtes gaan meteen naar het moment dat hij zou kunnen verzuipen.
Misschien herkenbaar?
Grappig zijn die geluidjesquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:29 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft een nieuw geluidje ontdekt: grommen
Oh nee joh, dat doet Aapie ook niet hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:30 schreef Seven. het volgende:
MaJo wij hebben ook zo'n blokkendoos maar Colin heeft geen idee dat die blokjes erin moeten. Go Aapie!
Ik vond die helmpjes vroeger maar lomp maar ik ben daar wel van teruggekomen, veiligheid is belangrijker dan hoe iets eruit ziet. Dat ze met hun hoofd de stoep raken moet je toch niet aan denkenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik fiets niet met draagzak omdat ik mezelf niet fysiek stabiel genoeg vind. En peuter wil nog voorop, dan is het helemaal niks.
En hier altijd een helm. M'n broer is seh-arts en die ziet soms dingen... Brrt!
Edit: voorop de fiets dus. Daar zie ik me geen baby in een draagzak tussen proppen.
Ik heb ook af en toe dat soort nachtmerries, ik moet dan ook echt even bij hem gaan kijken. Zo levensechtquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef SQ het volgende:
Ik droomde vannacht trouwens dat ik Goud moest reanimeren omdat ik hem in een laag water vond in een douchebakHij was niet dood, ademde nog en had nog een hartslag, maar ik ben toen ik wakker werd om half vijf toch maar even heel stil op zijn kamertje gaan kijken waar hij al 9 uur!!! lag te slapen
Uiteraard werd het wurm 15 minuten daarna alsnog wakker
Veiligheid voor alles is natuurlijk ook een relatief begrip. Als je echt veilig wil zijn moet je met een dekbed om je heen de hele dag op bed liggen, maar zelfs dan kan je huis instorten. Niets is helemaal veiligquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:40 schreef Lemijn het volgende:
Ik doe niet aan veiligheid voor alles. Want dan kan je niet meer leven.
Ah ok, dan snap ik wat je bedoelt. Het kan natuurlijk ook een toevalstreffer zijn zo'n actie, eerst inderdaad wachten tot ze het echt onder de knie hebben. Wat is eigenlijk de theorie daarachter, waarom is stevig zitten niet voldoende?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:15 schreef arvensis het volgende:
@:majo ik zou niet bij de eerste keer zelfstandig tot zit komen meteen gaan fietsen, maar een week of twee wachten tot ze het trucje beter onder de knie hebben. Better safe than sorry, denk ik altijd.
@:sq er was vorig jaar een BN’er die een baby onzettend raar had geknoopt. Daar had de baby inderdaad uit kunnen vallen.
Maar een draagzak… zelfs een nietergononomische zou voldoende moeten beschermen.
Ik heb het vooral nu hij ziek op bed ligt en ik hem hoor hoesten door de babyfoon, opeens stopt hij en dan denk ik meteen dat hij gestikt isquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:
Misschien herkenbaar?
Haha, we hebben nu de klimrekken boven het traphek wel dicht getimmerdquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou die trap in jouw woonkamer is ook een babymoordmachine anders
Mja in zo’n babybungel babybjorn zak heel misschien? Al zitten ze daar ook vast maar wellicht kunnen ze er aan de bovenkant uitvliegen als je over de kop gaat ofzo?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:00 schreef SQ het volgende:
Ik moest hier wel een beetje om fronzen:
[..]
Uit de draagzak vallen, dat moet ik nog meemakenbij zeer foutief gebruik wel ja, maar alles is gevaarlijk bij foutief gebruik.
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 07:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn baby had tot gisteren weinig last van vaccinaties, maar die van 11 maanden hakt er flink in![]()
Gisteren een paar uur na het zetten veel huilen en nu heeft hij koorts
Ach, sneu. Hopelijk is het snel voorbij.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 07:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn baby had tot gisteren weinig last van vaccinaties, maar die van 11 maanden hakt er flink in![]()
Gisteren een paar uur na het zetten veel huilen en nu heeft hij koorts
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Beterschap! Dat klinkt niet goed…quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:47 schreef NicolasJoy het volgende:
Babyfoto's![]()
![]()
Ons meisje is ook ziek. RS-virus waarschijnlijk. Zeehondenhoest, zeer hoge koorts, behoorlijk slijm en van het hoesten moet ze steeds overgeven. Houdt amper voeding binnen, dus hebben droge luiers.. Vanochtend bij de huisarts geweest. Ze is alert, regelmatig nog vrolijk, dus geen grote zorgen, maar toch.. Zit tegen een longontsteking aan, oren zien er niet geweldig uit en houdt dus weinig voeding binnen. Advies is om elk uur te voeden, kleine beetjes en verder in de gaten houden. Temperatuur schommelt nu tussen de 38 en 39. Moet liever geen 40 worden.
Arm schaapje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo leuk al die uitdrukkingen.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:38 schreef PKM het volgende:
Wat wordt haar haar lang!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo leuk al die uitdrukkingen.Resistance is futile.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:38 schreef PKM het volgende:
Wauw wat een diva! En wat staat die kleur haar mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo leuk al die uitdrukkingen.disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 22:47 schreef Bienelientjee het volgende:
Beterschap voor alle zieke babies! Altijd sneu om te horen!![]()
Baby J had gisteravond zijn eerste sweet potato fries! "Watch me absolutely destroy this sweet potato mum!"
Merendeel werd inderdaad helemaal kapot geknepen en werd al vasthoudend met zijn vuistje op de tafel geslagen!
Vastberaden koppie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Hier nog steeds 39+ graden koorts en veel spugen na elke voeding. Dus lange adem..quote:Op donderdag 29 juli 2021 07:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe zijn de zieke kindjes opgestaan? Hoop dat het al wat beter gaat
Mijn baby is alweer bijna 1! Het jaar is echt omgevlogenIk vind het steeds leuker worden. Ik moet eerlijk zeggen dat (en dat had ik ook bij Noor) de babytijd niet echt mijn favoriete periode is. Er komt steeds meer interactie, hij ontwikkeld zich prima en hij is vrolijk
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Jemig.. zo sneu.quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:58 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hier nog steeds 39+ graden koorts en veel spugen na elke voeding. Dus lange adem..
Tijd gaat zo snel! Vind het nu met de tweede hier ook veel sneller gegaan dan de eerste.
Fijn dat je geen COVID hebt maar RS lijkt me ook echt geen pretje. Beterschap!quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:57 schreef kwakz0r het volgende:
Hier gelukkig geen spugen maar wel wat koorts en vooral heel veel zielig gehuil. Hij ademt zo zwaar… hij is ook nog maar zo klein, net 4 maanden…
Gelukkig nu weer even in slaap (na een eerder slaapje in bed en eentje op mij). De nacht was eh… interessant. Vooral omdat ik nu zelf hartstikke beroerd ben. Vanmorgen dus maar naar de teststraat geweest ondanks dat ik al sinds mei gevaccineerd ben… nog geen uitslag maar vermoed dat we gewoon allebei RS hebben.
EDOT: ik heb geen covid dus ws idd hetzelfde als Pepje
quote:Op donderdag 29 juli 2021 15:48 schreef PKM het volgende:
Poffertje heeft heel veel slijm bij de ontlasting en voelt een beetje warm. Peuter voelt ook warm en poepte in de speeltuin in zijn broek, die hij gelijk uittrok.
Ik ben ook al een paar dagen verkouden. Hopelijk is het voor iedereen snel voorbij.
Hier was stoppen met borstvoeding ook direct + 5 kilo.quote:Op donderdag 29 juli 2021 16:33 schreef Smart_ass het volgende:
Wat vervelend al die zieke kindjes! Beterschap iedereen.
Ik merk hier dat Bubbles nu met 10 maanden steeds minder drinkt en daar ben ik blij mee, maar mijn god zeg dat vertaalt zich dus direct in extra kilo’s. Bizar.
quote:Op donderdag 29 juli 2021 18:54 schreef arvensis het volgende:
Bij jou of bij haar?
Zielie werd gister 8 maanden. 🥳ScheetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zielie is ook echt baby-af, hè?en ook
![]()
Resistance is futile.
quote:Op donderdag 29 juli 2021 21:20 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby heeft inmiddels al een week oorontsteking. Ga morgen toch even met m naar de huisarts. Hij heeft geen koorts, maar wel duidelijk pijn en ik wil eigenlijk niet nog langer de maximale dosis paracetamol geven zonder dat hij nagekeken is.
En die kilo's vrees ik ook, heb de zwangerschapskilo's er nog niet eens af. Gelukkig mag ik nog vijf maanden af voor de negen om zijn :-D
Ik ben in niet ontevreden en vrij welwillend naar haar toe vind ik zelf. Afgelopen maandag belde ze dat ze woensdag niet kon werken, want ziekenhuis. Nouja, prima. Werkt vriend een dagje thuis en blijft A. dus ook thuis. Verder betaal ik altijd direct wanneer ze mij de uren doorstuurt. Dus als er irritatie is, dan weet ik niet waar dat vandaan komt. Ik merk ook nooit irritatie bij haar.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 08:51 schreef Lemijn het volgende:
Moest je buiten wachten?
Op zich snap ik wel dat het niet fijn is als mensen structureel te vroeg komen omdat het dan nog haar eigen tijd in eigen huis is, misschien wilde ze nog net even poepen of puinruimen of tegen een kind mopperen. Maar eenmalig… mwah.
edit: ben je sowieso ontevreden? want ik zou ook eruit kunnen flappen dat je te vroeg bent maar intussen lachend de deur open toen of zo… het zijn maar woorden, waarschijnlijk is er context bij jouw of haar irritatie.
Je vriendin kan zorgverlof opnemen. Ze krijgt die tijd ik dacht 75 % salaris.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:36 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag maar weer 'ns de huisarts gebeld. Twee luiers, maximaal een derde vol? Maar ja, er zit in elk geval weer wat in. Nog steeds 39 graden en heel, heel, heel veel huilen en daarmee nog meer snot. Kan niet wachten voor haar - en voor ons... - dat het over is.![]()
Zieke kinderen is altijd 'lastig' en sneu, maar nu in de coronatijd met de scherpere regels... De vakantie uren van m'n vriendin zijn op.
We komen er sowieso wel uit qua werk. (Familiebedrijf, dus uren worden niet 'echt' geteld). Ze kan mijn uren ook nog gebruiken. Maar vind het gewoon bizar dat nu met slechts één week daadwerkelijk vakantie de andere uren allemaal inmiddels al zijn opgegaan aan de kinderen. Terwijl eigenlijk overal de eerste ziektedag gewoon als calamiteitenverlof zijn genoteerd.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je vriendin kan zorgverlof opnemen. Ze krijgt die tijd ik dacht 75 % salaris.
Powermomquote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:22 schreef Tink89 het volgende:
Onze spruit heb ik vandaag ook even mee naar de huisarts gesleept. Conclusie: 'u heeft helemaal gelijk, een oorontsteking rechts, liever geen antibiotica, goede spiegel paracetamol zo houden, heel goed gedaan, we kijken het nog even aan...tenzij u zich zorgen maakt '. Ik voelde me even een supermama
Fijn dat jullie het zo wel redden, maar inderdaad wel heftigdat haardagen al op zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 20:43 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
We komen er sowieso wel uit qua werk. (Familiebedrijf, dus uren worden niet 'echt' geteld). Ze kan mijn uren ook nog gebruiken. Maar vind het gewoon bizar dat nu met slechts één week daadwerkelijk vakantie de andere uren allemaal inmiddels al zijn opgegaan aan de kinderen. Terwijl eigenlijk overal de eerste ziektedag gewoon als calamiteitenverlof zijn genoteerd.
Dan heb ik vooral zoiets van; als dit niet bij 'eigen' was geweest, hoe had je er dan nu voor gestaan met je werk..
Ik zou echt niet verbaasd zijn als ze het morgen weer doet, we hebben het hier wel over Zieliequote:Op vrijdag 30 juli 2021 19:57 schreef arvensis het volgende:
Oef, flesweigeren, altijd naar..
Huhhhh. Ik lag net met Zielie op bed en ze ging in een vloeiende beweging zelfstandig zitten.Was vast een gelukstreffer, haha.
Zielie, ach, Zielie.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 21:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou echt niet verbaasd zijn als ze het morgen weer doet, we hebben het hier wel over Zielie.
47 graden warmtequote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:07 schreef arvensis het volgende:
[..]
Zielie, ach, Zielie.
Zielie is weer vergeten wat slapen is. Ze heeft de hele nacht afgewisseld met haar broer.
Nog 1,5 week tot we een maand op vakantie gaan.Ik ben benieuwd hoe ze het doet in het vliegtuig en bij 47 graden warmte.
Ik merk dat mijn man beduidend meer overwicht heeftquote:Op zondag 1 augustus 2021 14:53 schreef tpopml het volgende:
@:Hilmo gefeliciteerd! Mooi gezegd, ik kan het me het wel voorstellen. Hier hopelijk nog wel een tweede. Ik zou zelf een derde ook nog wel willen, maar man weet nog niet hoe hij daar in staat. We'll see, eerst nog maar eens kijken hoe deze druif wordt![]()
Sinds kort toont hij zich zeer temperamentvolvooral als iets hem niet zint. Ik probeer nu vaak af te leiden of aan te geven dat iets niet mag, maar dat laatste maakt het alleen maar interessanter en ik word eigenlijk doodsmoe van dat ge-'nee-nee'. Hoe doen jullie dat?
quote:Op zondag 1 augustus 2021 15:07 schreef tpopml het volgende:
@:Seven hier duikt hij richting de gordijnen - maakt oogcontact, begint een heftige tirade "nee-nee-nee" incl hoofd schudden en heen en weer gaand wijsvingertje... Om er dan keihard aan te trekken![]()
Het is gedaan met de rust!quote:Op zondag 1 augustus 2021 17:54 schreef SQ het volgende:
Mijn baby is nog niet stout gelukkig, maar dat zal nu niet lang meer duren:
Ik zou tussen de slaapjes in een feestje doen. Hier zou dat van 11 tot 14.30 zijn. Lang genoeg voor zo'n kleintjequote:Op maandag 2 augustus 2021 16:19 schreef Smart_ass het volgende:
Aww Tink! Beterschap voor je kleintje.
Hoelaat lag ie er dan in Bien? Bubbles wordt ook rond 6:30u wakker maar die ligt er ook rond 19:00u al in.
Hier afgelopen weekend ook voor het eerst naar het zwembad geweest, ze vond het echt heerlijk. Lekker ronddobberen. Ik was bang dat het water koud zou zijn (buitenbad) maar het voelde aan als badwater. Is hier ook vrij warm en het zwembad ligt vol in de zon dus opzich wel logisch
.
Wat is trouwens een gangbare tijd voor een verjaardagsfeestje voor een 1-jarige? En wanneer gaan ze ongeveer over van 2 slaapjes per dag naar 1?
Oooh lekker zwemmenquote:Op maandag 2 augustus 2021 16:19 schreef Smart_ass het volgende:
Hier afgelopen weekend ook voor het eerst naar het zwembad geweest, ze vond het echt heerlijk. Lekker ronddobberen. Ik was bang dat het water koud zou zijn (buitenbad) maar het voelde aan als badwater. Is hier ook vrij warm en het zwembad ligt vol in de zon dus opzich wel logisch
.
Wat is trouwens een gangbare tijd voor een verjaardagsfeestje voor een 1-jarige? En wanneer gaan ze ongeveer over van 2 slaapjes per dag naar 1?
Bedankt! Tussen de buien door kunnen we van alles doen, en anders lekker zwemmen/boekje lezen/tukken. Vooralsnog is er op de plekken waar we verblijven nog geen druppel gevallen, ondanks de verwachtingenquote:Op maandag 2 augustus 2021 09:47 schreef arvensis het volgende:
Beterschap, Tink. Arm poppetje.
Wat goed van Goud! Nu is niks meer veilig in huis.![]()
Heerlijk, geniet van jullie vakantie, @:Majo! Ondanks het weer.
Dat is echt briljantquote:Op maandag 2 augustus 2021 16:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou tussen de slaapjes in een feestje doen. Hier zou dat van 11 tot 14.30 zijn. Lang genoeg voor zo'n kleintje![]()
Slaapjes is heek verschillend. Mijn oudste deed rond ze een jaar was nog maar 1 slaapje, deze doet er nog 2. En allebei nog rond de 2 uur, dua hij heeft ze echt nog nodig![]()
Tip voor de beweeglijke babies tijdens het verschonen:
[ afbeelding ]
Fantastisch idee!
Zielie werd helemaal blij van zijn gelach en jouw gejuichquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja hij is echt heel sterk
Hij was ook zoooo trots op zichzelf.
quote:Op maandag 2 augustus 2021 05:12 schreef Tink89 het volgende:
Hilmo, ik voel me net als jij... Maar toch van harte gefeliciteerd hoor!
En wat een knappe goud!
Mijn baby is ziek. Dubbele oorontsteking. Dus man en ik wisselen elkaar af. Mijn dag is al begonnen. Ik ga voor koffie en Netflix en hopelijk stopt spruit dan zo met gillen.
Ja het is een dotje toch?quote:Op maandag 2 augustus 2021 23:11 schreef Aure het volgende:
Wooow SQik vind Goud toch wel zo'n leuke baby
heerlijk hoofd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ik denk zoiets als babyzwemmen hier in NL, dus samen met je kindje spelenderwijs watervrij worden enzo.quote:Op maandag 2 augustus 2021 15:56 schreef tpopml het volgende:
@:Tink89 hopelijk gaat het een beetje beter daar! Beterschap! Wat is het geworden op Netflix?
Zwemles? @:Bienelientjee
Oh, dat vind ik zo vies he, van die zandbakken zonder deksel en dan de buurtkatten die erin pissen en dan baby's die dat eten...brrrrrt!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:51 schreef SQ het volgende:
Ik word ook altijd zo vrolijk van poffertje, dat lijkt me ook zo'n energiek en nieuwsgierig kind O
Eet ze niet de halve zandbak leeg?
Tof! Ik vind zwemmen ook belangrijk, zeker omdat we aan de kust wonen, en denk erover om babyzwemmen te gaan doen. Nu is er ook concurrentie in dit tijdslot, namelijk Muziek op Schoot. Lijkt me ook erg leuk voor Mickey, aangezien hij erg reageert op geluidjes! Keuze is reuzequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:
@:tpopml Ja! Hier in Engeland heb je zwemles groepjes voor babies ook! Is 30 minuten en je doet wat leuke basis bewegingen en acties om ze aan het water te laten wennen. Maar deze groep, waar we gelukkig een populair plekje konden bemachtigen, gaat door tot zeker 4 jaar oud! Telkens een niveau hoger als hij er klaar voor is. En ik vind leren zwemmen belangrijk dus we starten lekker vroeg! (En het is leuk andere mamas en papas te leren kennen!)
Ik hou van je nuchterheid, haha. Ik ben echt zo een hysterische moeder die hier een hartaanval van zou krijgen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:21 schreef PKM het volgende:
@:SQ Valt me eigenlijk wel mee hoeveel zand ze (nu nog) eet. Het is vaker dat ze met haar gezicht erin valt en dan onder het zand zit.
Ik heb het idee dat ze al zo vaak zand op heeft dat ze misschien al wel weet dat het niet zo lekker is. Steentjes pakt ze dan weer wel.
Laatst had ze in een heel korte tijd een stuk opgedroogde eksterpoep en natvoer van de kat. En gisteren een spinnenweb van onder de dorpel. Als daar nog een spin in zat dan heeft ze die ook opgegeten. Dus tja, de zandbak is dan niet zo gek vies meer.
Wel lekker rustig. Geniet er maar vanquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft.
Ik sta er ook steeds van te kijken hoe snel al die kindjes zijnquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft.
Ik gnorfde om de glitterstickerquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:24 schreef Miezziej het volgende:
PKM
Loempia wil ook echt alles eten. Steentjes, brokjes van de kat... M. heeft van die glinsterstickers, die heb ik ook weleens teruggevonden in zijn luier
M. is jarig (5 jaar alweer) en ik had van het weekend cupcakes gemaakt. Loempia moest en zou ook mee-eten, dus die heeft zo een cupcake naar binnen gestofzuigerd
Nee met de oudste was ik niet zo makkelijk. Maar voorbij de babytijd ging de oudste alsnog kattengrit eten. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het niet helemaal gaat zoals ik wil.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:41 schreef SQ het volgende:
Die wimpers
En +1 op de opvallende relaxtheid van @:PKM. Volgens mij was jij met je oudste nog niet zo chill, of wel? Ik vind je posts altijd heerlijk, lekker nuchter, ik hou daar van
Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoi! Ik kom hier binnenkort meeposten als het goed is (nu 38+1), maar ik heb een vraag en misschien zijn hier meer mama's/papa's die er ervaring mee hebben.
Ik heb afgelopen maandag gehoord dat ik een blaasontsteking heb (na urinekweek) en heb daar AB (amoxicilline/clavulaanzuur) voor gekregen i.v.m. zwangerschapstermijn en veilig voor de baby. Nu had mijn VK gevraagd wat voor bacterie er gevonden was. Dat had de assistente van de HA niet gezegd en dat hebben ze dus ook niet getest bleek bij mijn tweede belletje, ze testen alleen 'algemeen' op positief/negatief voor bacteriën. VK zei dat we even moeten weten of het geen streptokokbacterie is, want dat zou de zaak wel wat kunnen veranderen rondom het bevallen (bevallen met AB-infuus voor de zekerheid, dus medisch). Tot nu toe ging alles van een leien dakje, dus ik baalde wel even van deze mogelijke uitkomst, ook al is de kans veel groter dat het een andere bacterie is. Zijn er meer dames die hier mee gedeald hebben? Hoe heb je dit ervaren/hoe is jouw bevalling gegaan?
Ik heb dus nog geen uitslag van die nieuwe kweek op streptokok, die komt hopelijk vrijdag... Dus hopelijk blijft ze nog even binnen zitten.
Lang verhaal, hopelijk wel duidelijk genoeg.
Vanwege het feit dat je dan veilig zit met de termijn, als de blaasontsteking weeën veroorzaakt? Ik moet zeggen dat ik normaal ook niet scheutig ben met medicatie hoor, maar de HA en de VK gaven aan dat een blaasontsteking door kan slaan naar een nierbekkenontsteking met koorts en dat dit vooral bij deze termijn niet fijn is, i.v.m. een naderende bevalling. Ik had eerst andere AB voorgeschreven gekregen, maar die mag niet meer vlak voor de uitgerekende datum. Nu heb ik amoxicilline/clavulaanzuur en die wordt door alle goede sites (apotheek.nl, farmaceutisch kompas, Lareb) als veilig gezien gedurende de hele zwangerschap. Ik heb wel last van diarree nu, maar dat zal daar wel van komen. Verder geen andere kwaaltjes ervan. Ik vraag de VK nog wel even om advies als de diarree er morgen ook nog is. Ik drink verder meer dan genoeg.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.
Ja, ik zou graag thuis willen bevallen. Tot afgelopen maandag was er dus ook geen enkele reden om te denken dat het niet zou kunnen, maar door die opmerking van de VK over GBS ben ik wel wat onzekerder geworden. Hopelijk is het geen GBS die gevonden wordt. 🤞quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje ik heb meerdere blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap maar niet meer met die termijn, ik kan je dus niet adviseren.
Wilde je graag thuis bevallen? Want als een ziekenhuis bevalling je op zich niet tegenstaat dan valt dat ene infuus (je krijgt sowieso een infuus) je toch niet meer op
Wij hebben die van een euro of 7 van prenatal.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje.
De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje.
De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
Oi!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Jup ja, zodra ik het zichtveld verlaat hoor ik zo'n zielige jengelquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:03 schreef arvensis het volgende:
Dat geluid, inderdaad.Je hoort ze gelukkig wel aankomen, haha.
Zielie begint tegenwoordig ook te huilen wanneer ze ons niet kan zien. Ze moet persé óveral bij zijn. Het liefst op ooghoogte. Ze wil echt alles in de gaten houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:56 schreef Miezziej het volgende:
Fijn Komkommerschijfje
Veel kruipende baby's lees ik![]()
Baby foto... donderdag?AdvancedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:56 schreef Miezziej het volgende:
Fijn Komkommerschijfje
Veel kruipende baby's lees ik![]()
Baby foto... donderdag?IIg niks wat pijn doet als het valt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Dat ook jaquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
IIg niks wat pijn doet als het valt...
+1quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:43 schreef Aure het volgende:
Genoeg te vinden inderdaadMijn hormonen hadden destijds wel die van Stokke gekocht, maar ze doen niks bijzonders ofzo hoor
ja je bankrekening leegtrekken, dat is wat ze doen
I know... iemand een tray over toevallig?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:14 schreef SQ het volgende:
ik heb ooit eens berekend wat zo'n tripp trapp kost als je (hormonen) 'm helemaal compleet wil(len) hebben, daar word je echt niet vrolijk van hoor.zit je al snel tegen de 600 euro
heb jij die zelf niet hier verkocht ooit?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
I know... iemand een tray over toevallig?
nee, alleen de babyset. Die hadden we dubbel. En een houten babybeugel voor de oude stoelen. Die hadden we ook dubbel. Maar voor de jongste dus een nieuwe stoel (want opa en oma) en de plastic babyset die we al dubbel hadden (want gekregen ooit van m'n broer die m niet meer nodig had). Maar geen tray /langverhaalquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:19 schreef SQ het volgende:
[..]
heb jij die zelf niet hier verkocht ooit?
[ Bericht 9% gewijzigd door MaJo op 05-08-2021 18:07:06 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zag laatst deze pimp van de IKEA stoel![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door monsterd. op 06-08-2021 16:30:19 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:47 schreef monsterd. het volgende:
Leuke kiekjes en de laatste foto is super comfortabel hahaha! Waar zijn jullie en heb je nog tips voor welke spullen je het beste mee kunt nemen op vakantie? Mijn lijst wordt alsmaar langer![]()
Ook geen triptrap fan hier, wij hebben een maxi cosi Minla. Bevalt zeer goed en heeft ook ligstanden.Hij zit wel lekker te chillen in zijn troon!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zag laatst deze pimp van de IKEA stoel![]()
[ afbeelding ]
En goeie hack inderdaad! Ik vind de trip trap ook niet mooi maar ik had gewoon geen zin om uitgebreid de opties te bekijken en ik vond het wel handig dat een trip triptrap meegaat tot ze op een normale eetkamerstoel kunnen.Resistance is futile.
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 22:47 schreef monsterd. het volgende:
Leuke kiekjes en de laatste foto is super comfortabel hahaha! Waar zijn jullie en heb je nog tips voor welke spullen je het beste mee kunt nemen op vakantie? Mijn lijst wordt alsmaar langer![]()
Ook geen triptrap fan hier, wij hebben een maxi cosi Minla. Bevalt zeer goed en heeft ook ligstanden.We zitten in Slovenië. Ik heb gewoon de alledaagse dingen meegenomen: speelgoed, slabbetjes, slaapzakken. Verder natuurlijk kleding, luiers, kunstvoeding etc. Het enige wat ik vergeten was konden we hier ook kopen (tandengel). Dus komt vast goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zag laatst deze pimp van de IKEA stoel![]()
[ afbeelding ]Waar gaan jullie heen?
Aapie trekt veel bekijks steeds, iedereen is helemaal gek op hem omdat hij naar iedereen lacht en kletst. Hij is al “gezegend” door een paar Arabische vrouwtjes en heeft van een van deze vrouwen zelfs een tientje gekregen voor in zijn spaarpot![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Wat bestaan er leuke en lieve mensenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
We zitten in Slovenië. Ik heb gewoon de alledaagse dingen meegenomen: speelgoed, slabbetjes, slaapzakken. Verder natuurlijk kleding, luiers, kunstvoeding etc. Het enige wat ik vergeten was konden we hier ook kopen (tandengel). Dus komt vast goedWaar gaan jullie heen?
Aapie trekt veel bekijks steeds, iedereen is helemaal gek op hem omdat hij naar iedereen lacht en kletst. Hij is al “gezegend” door een paar Arabische vrouwtjes en heeft van een van deze vrouwen zelfs een tientje gekregen voor in zijn spaarpot![]()
Hij is bijna altijd vrolijk, ik geniet ook echt van ons mannetjequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 08:17 schreef SQ het volgende:
Wat een ontzettend leuke foto's MaJo, wat een gezellig blij ventje is aapie
Ja hij geeft echt showtjes weg af en toe, horen we allemaal oooohs en aaaaahsquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:15 schreef monsterd. het volgende:
Wat schattig Majo! Fijn ook dat hij zo leuk is met vreemden![]()
Wij gaan naar zuid Duitsland in de omgeving van München
Je krijgt hierdoor wel vertrouwen in de mensheid hè? Gelukkig zijn er meer leuke mensen dan stomme. Helaas komen we de laatste groep ook wel tegen op vakantiequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat bestaan er leuke en lieve mensenJe hebt een leuk kereltje
![]()
Vandaag gaat A voor het eerst naar de kapperIk wilde het pas doen wanneer hij 1 is, maar zijn pony hangt al haast voor zijn ogen... Ik ben benieuwd hoe het gaat! Bij zijn grote zus waren de eerste keren dikke drama, maar ze ging wel pas toen ze ouder was. Jaar of 2 geloof ik? Bij een meisje kun je langere haren wegwerken met speldjes
Overigens was ik de eerste keren met mijn oudste naar een speciale kinderkapper geweest, drama dus. Toen naar een normale kapper gegaan bij mij om de hoek en dat ging gelijk prima![]()
Dank jequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:11 schreef arvensis het volgende:
Kinderliedje opzetten en allemaal meezingen.Dat deden we bij U. met 6 maanden.
@:majo wat een prachtige foto’s en prachtig jochie
Wij zijn inderdaad met de auto dus we hebben een heel krat aan voorraad meequote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:15 schreef Aure het volgende:
Leuke foto's MaJo!
Ik vind luiers zoveel in beslag nemen, dat wij maar luiers voor 1 of 2 dagen ofzo meenemen en de rest op vakantie kopenNu moet ik zeggen dat wij geen auto hebben, dus we gaan met OV naar vakantiebestemming toe (binnen NL dan, buitenlandse vakanties tot nu toe altijd met het vliegtuig, maar was dan ook wel gelijk azie) dus we proberen altijd zo min mogelijk mee te nemen zodat we ook niet zoveel te sjouwen hebben. Tot nu toe ging dat best, maar nu hebben we 2 kinderen dus dat wordt wel iets meer een uitdaging
Eerste échte vakantie. In juni zijn we een midweekje naar center Parcs geweest maar ik had toen last van mijn buik dus we zijn het park nooit af geweestquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef Mango91 het volgende:
Wat een leuke foto's Majo! Eerste vakantie met aapie?
Dank je, dat doe ik zekerquote:
Ze hebben zelfs wolletjes. 🥳quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:37 schreef Tink89 het volgende:
Dm is één van de grote voordelen van vlakbij Duitsland wonen 🥰
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:37 schreef Tink89 het volgende:
Dm is één van de grote voordelen van vlakbij in Duitsland wonen 🥰
Dat kan ik me voorstellen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:37 schreef Tink89 het volgende:
Dm is één van de grote voordelen van vlakbij Duitsland wonen 🥰
Ik ben gisteren eens online in hun assortiment gaan neuzen en ze hebben echt veel, ook katoenen luiers bijvoorbeeld. Als ik nog een DM tegenkom dan ga ik er nog eens uitgebreid rondkijkenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 07:40 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs wolletjes. 🥳
De DM is fijn, ja.
Nog beterquote:
Welkom hier, fijn dat het goed gaatquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:31 schreef Flav het volgende:
Wij komen langzaam ook mee posten![]()
S. Is nu 19 dagen oud en doet het heel goed.
De borstvoeding loopt voor het eerst goed, zo goed zelfs dat de melk zo z'n neus uit komt door de sterke tsr
Welkomquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 10:31 schreef Flav het volgende:
Wij komen langzaam ook mee posten![]()
S. Is nu 19 dagen oud en doet het heel goed.
De borstvoeding loopt voor het eerst goed, zo goed zelfs dat de melk zo z'n neus uit komt door de sterke tsr
Ja hoorquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 12:26 schreef MaJo het volgende:
Welkom hier, fijn dat het goed gaat
Wil je in de OP?
Wat een ogenquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:11 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Beste speelgoed blijft toch de slabak. Doet dienst als trommel, helm en echoot leuk als je daar keihard in schreeuwt.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Zijn zulke leuke foto's geworden!![]()
![]()
En ze heeft me veel meer foto's gegeven dan geadventeerd! (Zou er 15 krijgen, maar kreeg er uiteindelijk 35!!)
Hier zijn drie!
Ah wat een boefjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En ze heeft me veel meer foto's gegeven dan geadventeerd! (Zou er 15 krijgen, maar kreeg er uiteindelijk 35!!)
Hier zijn drie!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Protège moi de mes désirs.
Ik vind dat zo heerlijk op deze leeftijd, allemaal speelgoed maar Aapie speelt het liefst met een pot vaseline of mijn mobiel. Hij wordt echt WILD als hij mijn mobiel ziet liggen en krijgt echt een tantrum als ik het bij hem weg pakquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:11 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]
Beste speelgoed blijft toch de slabak. Doet dienst als trommel, helm en echoot leuk als je daar keihard in schreeuwt.
Je staat erinquote:
![]()
Hier zijn drie!
Wat is het toch een scheetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind hem net een elfje met die puntige oortjes
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Haha, die ontdeugende kop! Ineens met grote stappen vooruitquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 22:06 schreef NicolasJoy het volgende:
"Dat wordt het bed omlaag zetten papa"
[ afbeelding ]
En! Nog een mijlpaal! Optrekken!
[ afbeelding ]
Beetje natmaken, in model brengen en fixeren met een beetje schuim.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:45 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Cute! Gaat het vanzelf zo zitten?
Fokwet! Fokwet!quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel benieuwd wel wat ze te zeggen hebben bij het CB komende week. Sowieso commentaar op het gewicht verwacht ik. Ze heeft met 't RS-virus best een jasje uit gedaan. Zijn weer een maat luiers terug en kledingmaat terug. (Waren allebei juist over). Ze blijft ook veel spugen, dus het is nog net niet helemaal lekker.
Maar! wel twee nachten doorgeslapen (23-06) de laatste weken!
Twee nachten op 11 maanden... Ik geloof er toch nog niet zo in.quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Fokwet! Fokwet!![]()
En ach... ze ziet er gezond en blij uit. Ene oor in, andere oor uit.
Destijds met Jip hadden ze daar veel begrip voor hoor, die was toen ook een hele lijn gezakt op de curve. Maar dat is ook weer helemaal bijgetrokken trouwens. Ze hadden toen wel aangegeven dat ik wat vaker kon komen wegen als ik wilde weten hoe het er voor stond, maar dat ik ook kon vertrouwen op hoe ie er uit zag (en wat ie naar binnen werkte).quote:Op zondag 8 augustus 2021 17:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Heel benieuwd wel wat ze te zeggen hebben bij het CB komende week. Sowieso commentaar op het gewicht verwacht ik. Ze heeft met 't RS-virus best een jasje uit gedaan. Zijn weer een maat luiers terug en kledingmaat terug. (Waren allebei juist over). Ze blijft ook veel spugen, dus het is nog net niet helemaal lekker.
Maar! wel twee nachten doorgeslapen (23-06) de laatste weken!
Brother from another motherquote:Op zondag 8 augustus 2021 19:11 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou me ook niet al te druk maken, fijn dat ze wat aan de betere hand is juist
@:seven, lekker kapsel. E. Heeft dezelfde outfit en dezelfde haarkleur. Kunnen twinnen hahaha
Welkomquote:Op maandag 9 augustus 2021 22:26 schreef Cygne het volgende:
Ik kom aanhaken met baby F (foknaam Pluis). Althans, dat ga ik proberen.
Herkenbaar! Heb ik ook de laatste paar wekenquote:Op maandag 9 augustus 2021 10:44 schreef tpopml het volgende:
Nu Mickey 11 maanden is merk ik dat ik weer veel terugdenk aan de bevalling. Wat is dat toch eigenlijk retebijzonder!
Nu maar eens vooruitkijken naar een leuk verjaardagsfeestje plannen
Dat is vervelendquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:24 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby spookte van 2 tot half 6. Gaaaap
Wil ik ook graag weten! A is bijna jarig en voor zo'n kleintje weet ik het niet echt. Ik ga het niet groots vieren, we hebben sowieso niet heel veel familie. Maar welke taart, slingers etc? Geen idee nogquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Herkenbaar! Heb ik ook de laatste paar weken, komt omdat de 1e verjaardag bijna in zicht is. De video met de laatste perswee bekijk ik ook elke dag wel een keertje. Ik weet ook nog precies wat er op al die momenten door mijn hoofd schoot, en wat ik allemaal om me heem registreerde. Ik zeg op een gegeven moment auw maar ik denk dan 'hoezo auw eigenlijk, valt best mee' enzo
. En dan hoor ik mezelf zuchten, en dan weet ik nog precies hoe opgelucht ik me voelde dat het voorbij was. En ik zie ook dat ik vanaf het moment dat ik hem van de bodem van het bad optil, doodkalm ben. Alsof het al de zoveelste keer was. En ik herinner me nog precies hoe zacht en glad hij voelde en hoe mooi ik hem vond.
En het was me een in elkaar gedrukte freggle![]()
![]()
![]()
.
Wat voor plannen heb je voor Mickey's verjaardag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn man heeft vakantie en nou heb ik eindelijk wat meer tijd met baby. Als het kan slaapt ze lekker op mijn buik terwijl ik wat lees. Heerlijk.![]()
Alleen de nachten gaan niet zo lekker. Mijn man zei "het leek wel alsof ze constant geluid maakte".
Ja, langzaamaan wel!quote:Op maandag 9 augustus 2021 23:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welkom. Hopelijk alles een beetje op de rit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |