quote:
Grappig zijn die geluidjes

Aapie doet soms een "vocal fry" heel laag doet ie dan huuuuuuuu

quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 12:30 schreef Seven. het volgende:MaJo wij hebben ook zo'n blokkendoos maar Colin heeft geen idee dat die blokjes erin moeten

. Go Aapie!

Oh nee joh, dat doet Aapie ook niet hoor

Hij pakt het rode blokje om op te sabbelen

Verder ramt ie met de blokken op de doos maar dat ze er ook in kunnen dat snapt ie echt nog niet

quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 12:34 schreef Tink89 het volgende:Ik fiets niet met draagzak omdat ik mezelf niet fysiek stabiel genoeg vind. En peuter wil nog voorop, dan is het helemaal niks.
En hier altijd een helm. M'n broer is seh-arts en die ziet soms dingen... Brrt!
Edit: voorop de fiets dus. Daar zie ik me geen baby in een draagzak tussen proppen.
Ik vond die helmpjes vroeger maar lomp maar ik ben daar wel van teruggekomen, veiligheid is belangrijker dan hoe iets eruit ziet. Dat ze met hun hoofd de stoep raken moet je toch niet aan denken

quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef SQ het volgende:Ik droomde vannacht trouwens dat ik Goud moest reanimeren omdat ik hem in een laag water vond in een douchebak

Hij was niet dood, ademde nog en had nog een hartslag, maar ik ben toen ik wakker werd om half vijf toch maar even heel stil op zijn kamertje gaan kijken waar hij al 9 uur!!! lag te slapen

Uiteraard werd het wurm 15 minuten daarna alsnog wakker

Ik heb ook af en toe dat soort nachtmerries, ik moet dan ook echt even bij hem gaan kijken. Zo levensecht

quote:
Veiligheid voor alles is natuurlijk ook een relatief begrip. Als je echt veilig wil zijn moet je met een dekbed om je heen de hele dag op bed liggen, maar zelfs dan kan je huis instorten. Niets is helemaal veilig

Maar ik ben me met mijn kind wel bewuster van de gevaren en zal het minder snel opzoeken dan ik zelf (vroeger) deed. Dus niet even snel door rood fietsen bijvoorbeeld. En een fietshelm valt wat mij betreft ook onder die categorie.
quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 13:15 schreef arvensis het volgende:@:majo ik zou niet bij de eerste keer zelfstandig tot zit komen meteen gaan fietsen, maar een week of twee wachten tot ze het trucje beter onder de knie hebben. Better safe than sorry, denk ik altijd.
@:sq er was vorig jaar een BN’er die een baby onzettend raar had geknoopt. Daar had de baby inderdaad uit kunnen vallen.

Maar een draagzak… zelfs een nietergononomische zou voldoende moeten beschermen.
Ah ok, dan snap ik wat je bedoelt. Het kan natuurlijk ook een toevalstreffer zijn zo'n actie, eerst inderdaad wachten tot ze het echt onder de knie hebben. Wat is eigenlijk de theorie daarachter, waarom is stevig zitten niet voldoende?
quote:
Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:SQ wat een k* droom, gelukkig lag hij lekker te soezen.
Ik heb overdag vaak allerlei beelden voor me van hoe ik inderdaad uitglij met een baby, hoe hij per ongeluk verbrand of hoe ik op hem val. Best irritant en beangstigend. Zwemmen is ook zoiets, we hebben hem hier in ons bad in zo’n rode band gedaan. Gaat prima, maar mijn gedachtes gaan meteen naar het moment dat hij zou kunnen verzuipen.
Misschien herkenbaar?
Ik heb het vooral nu hij ziek op bed ligt en ik hem hoor hoesten door de babyfoon, opeens stopt hij en dan denk ik meteen dat hij gestikt is

En in de auto het besef dat als je je stuur opeens een ruk geeft dat je er dan beiden niet meer bent

#dwanggedachte