Haha, als je zelf kachel bentquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:31 schreef SQ het volgende:
Ik val doorgaans alleen met mijn fiets als het spekglad is of ik zelf kachel ben, beide geen situaties waarin ik tegenwoordig nog ga fietsen, laat staan met een baby. Maar ja, safety first etc. Dan moet je uiteraard ook wel een fietshelm gebruiken als je ze in een fietszitje zet, want anders is dat ook niet veiliger dan een draagzak
Nou die trap in jouw woonkamer is ook een babymoordmachine andersquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, als je zelf kachel bent![]()
Ik fiets sowieso niet veel. En verder hou ik Colin maar veilig binnen want alles is levensgevaarlijk.
Heel herkenbaar, al heb ik het bij deze baby minder dan bij mijn tweede. Daarmee ben ik in mijn hoofd wel 500 keer van de trap gevallenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:
SQ wat een k* droom, gelukkig lag hij lekker te soezen.
Ik heb overdag vaak allerlei beelden voor me van hoe ik inderdaad uitglij met een baby, hoe hij per ongeluk verbrand of hoe ik op hem val. Best irritant en beangstigend. Zwemmen is ook zoiets, we hebben hem hier in ons bad in zo’n rode band gedaan. Gaat prima, maar mijn gedachtes gaan meteen naar het moment dat hij zou kunnen verzuipen.
Misschien herkenbaar?
Achteraf vind ik apart en vooral heel mooi dat je zo snel kan schakelen.quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:50 schreef monsterd. het volgende:
Dat klinkt als geluk bij een ongeluk sunshine!
Oh ja heel herkenbaar! Duizend keer per dag denk ik aan wat er fout kan gaan op dat momentquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb overdag vaak allerlei beelden voor me van hoe ik inderdaad uitglij met een baby, hoe hij per ongeluk verbrand of hoe ik op hem val. Best irritant en beangstigend. Zwemmen is ook zoiets, we hebben hem hier in ons bad in zo’n rode band gedaan. Gaat prima, maar mijn gedachtes gaan meteen naar het moment dat hij zou kunnen verzuipen.
Misschien herkenbaar?
Grappig zijn die geluidjesquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:29 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft een nieuw geluidje ontdekt: grommen
Oh nee joh, dat doet Aapie ook niet hoorquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:30 schreef Seven. het volgende:
MaJo wij hebben ook zo'n blokkendoos maar Colin heeft geen idee dat die blokjes erin moeten. Go Aapie!
Ik vond die helmpjes vroeger maar lomp maar ik ben daar wel van teruggekomen, veiligheid is belangrijker dan hoe iets eruit ziet. Dat ze met hun hoofd de stoep raken moet je toch niet aan denkenquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik fiets niet met draagzak omdat ik mezelf niet fysiek stabiel genoeg vind. En peuter wil nog voorop, dan is het helemaal niks.
En hier altijd een helm. M'n broer is seh-arts en die ziet soms dingen... Brrt!
Edit: voorop de fiets dus. Daar zie ik me geen baby in een draagzak tussen proppen.
Ik heb ook af en toe dat soort nachtmerries, ik moet dan ook echt even bij hem gaan kijken. Zo levensechtquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:38 schreef SQ het volgende:
Ik droomde vannacht trouwens dat ik Goud moest reanimeren omdat ik hem in een laag water vond in een douchebakHij was niet dood, ademde nog en had nog een hartslag, maar ik ben toen ik wakker werd om half vijf toch maar even heel stil op zijn kamertje gaan kijken waar hij al 9 uur!!! lag te slapen
Uiteraard werd het wurm 15 minuten daarna alsnog wakker
Veiligheid voor alles is natuurlijk ook een relatief begrip. Als je echt veilig wil zijn moet je met een dekbed om je heen de hele dag op bed liggen, maar zelfs dan kan je huis instorten. Niets is helemaal veiligquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:40 schreef Lemijn het volgende:
Ik doe niet aan veiligheid voor alles. Want dan kan je niet meer leven.
Ah ok, dan snap ik wat je bedoelt. Het kan natuurlijk ook een toevalstreffer zijn zo'n actie, eerst inderdaad wachten tot ze het echt onder de knie hebben. Wat is eigenlijk de theorie daarachter, waarom is stevig zitten niet voldoende?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:15 schreef arvensis het volgende:
@:majo ik zou niet bij de eerste keer zelfstandig tot zit komen meteen gaan fietsen, maar een week of twee wachten tot ze het trucje beter onder de knie hebben. Better safe than sorry, denk ik altijd.
@:sq er was vorig jaar een BN’er die een baby onzettend raar had geknoopt. Daar had de baby inderdaad uit kunnen vallen.
Maar een draagzak… zelfs een nietergononomische zou voldoende moeten beschermen.
Ik heb het vooral nu hij ziek op bed ligt en ik hem hoor hoesten door de babyfoon, opeens stopt hij en dan denk ik meteen dat hij gestikt isquote:Op vrijdag 23 juli 2021 13:16 schreef monsterd. het volgende:
Misschien herkenbaar?
Haha, we hebben nu de klimrekken boven het traphek wel dicht getimmerdquote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou die trap in jouw woonkamer is ook een babymoordmachine anders
Mja in zo’n babybungel babybjorn zak heel misschien? Al zitten ze daar ook vast maar wellicht kunnen ze er aan de bovenkant uitvliegen als je over de kop gaat ofzo?quote:Op vrijdag 23 juli 2021 12:00 schreef SQ het volgende:
Ik moest hier wel een beetje om fronzen:
[..]
Uit de draagzak vallen, dat moet ik nog meemakenbij zeer foutief gebruik wel ja, maar alles is gevaarlijk bij foutief gebruik.
quote:Op zaterdag 24 juli 2021 07:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn baby had tot gisteren weinig last van vaccinaties, maar die van 11 maanden hakt er flink in![]()
Gisteren een paar uur na het zetten veel huilen en nu heeft hij koorts
Ach, sneu. Hopelijk is het snel voorbij.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 07:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn baby had tot gisteren weinig last van vaccinaties, maar die van 11 maanden hakt er flink in![]()
Gisteren een paar uur na het zetten veel huilen en nu heeft hij koorts
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Beterschap! Dat klinkt niet goed…quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:47 schreef NicolasJoy het volgende:
Babyfoto's![]()
![]()
Ons meisje is ook ziek. RS-virus waarschijnlijk. Zeehondenhoest, zeer hoge koorts, behoorlijk slijm en van het hoesten moet ze steeds overgeven. Houdt amper voeding binnen, dus hebben droge luiers.. Vanochtend bij de huisarts geweest. Ze is alert, regelmatig nog vrolijk, dus geen grote zorgen, maar toch.. Zit tegen een longontsteking aan, oren zien er niet geweldig uit en houdt dus weinig voeding binnen. Advies is om elk uur te voeden, kleine beetjes en verder in de gaten houden. Temperatuur schommelt nu tussen de 38 en 39. Moet liever geen 40 worden.
Arm schaapje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |