abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200716062
Ze is hier bijzonder vrolijk nog op weinig slaap. Denk dat er gewoon iets mis is in onze genen waardoor ze weinig slaap willen/moet. :9 De jongste slaapt momenteel meestal 1x 30-40 en 1x 60-80 minuten overdag en 's nachts van ~ 21/22 - 05/06. Waarbij ze tussentijds dus geregeld wakker wordt en graag wakker blijft. :+ Vaak 8 á 10 uur op een dag. Niet idioot weinig, maar wel te weinig naar mijn mening. :9
pi_200716934
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:

@:tpopml Ja! Hier in Engeland heb je zwemles groepjes voor babies ook! Is 30 minuten en je doet wat leuke basis bewegingen en acties om ze aan het water te laten wennen. Maar deze groep, waar we gelukkig een populair plekje konden bemachtigen, gaat door tot zeker 4 jaar oud! Telkens een niveau hoger als hij er klaar voor is. En ik vind leren zwemmen belangrijk dus we starten lekker vroeg! (En het is leuk andere mamas en papas te leren kennen!)

Tof! Ik vind zwemmen ook belangrijk, zeker omdat we aan de kust wonen, en denk erover om babyzwemmen te gaan doen. Nu is er ook concurrentie in dit tijdslot, namelijk Muziek op Schoot. Lijkt me ook erg leuk voor Mickey, aangezien hij erg reageert op geluidjes! Keuze is reuze :D

@Tink89 fijn dat het de goede kant op gaat! Met Outlander hadden we ook zo'n dip. Het laatste seizoen vond ik wel weer leuk, maar ook wel na het een tijd links te hebben laten liggen. Nu laatste seizoen van The Handmaid's tale.

@SQ Ik wacht met smart op Goud's truukje van vandaag B-) :P
pi_200717082
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:21 schreef PKM het volgende:
@:SQ Valt me eigenlijk wel mee hoeveel zand ze (nu nog) eet. Het is vaker dat ze met haar gezicht erin valt en dan onder het zand zit.

Ik heb het idee dat ze al zo vaak zand op heeft dat ze misschien al wel weet dat het niet zo lekker is. Steentjes pakt ze dan weer wel.

Laatst had ze in een heel korte tijd een stuk opgedroogde eksterpoep en natvoer van de kat. En gisteren een spinnenweb van onder de dorpel. Als daar nog een spin in zat dan heeft ze die ook opgegeten. Dus tja, de zandbak is dan niet zo gek vies meer. :D
Ik hou van je nuchterheid, haha. Ik ben echt zo een hysterische moeder die hier een hartaanval van zou krijgen. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_200717115

Ik heb een prinses gebaard.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:31:42 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200717326
Cuteness overload!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:41:43 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_200717471
Die wimpers O+

En +1 op de opvallende relaxtheid van @PKM. Volgens mij was jij met je oudste nog niet zo chill, of wel? Ik vind je posts altijd heerlijk, lekker nuchter, ik hou daar van _O_
disclaimer
pi_200719114
Haha PKM _O- lekker hoor :9

Gefeliciteerd met M Miezziej O+

Prinses Z. O+

Otis dronk vandaag eindelijk een paar halve flessen. Met een hoop gemopper, maar het is toch gelukt en scheelt mij weer een ritje heen en weer fietsen :')
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:13:59 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200720953
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft :') .
Wel lekker rustig. Geniet er maar van O+ .

Het is Colin gelukt om op het tv meubel (haard plateau dus) te klimmen :( . En de bank is ook een kwestie van enkele dagen, vrees ik :') . Kleine draak.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:29:18 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200721145
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft :') .
Ik sta er ook steeds van te kijken hoe snel al die kindjes zijn :D mijn negen maander heeft nog geen tand, weinig haar (heeft ie wel maar je ziet het bijna niet) en kruipt nog niet. Maar ik vind het ook wel fijn dat hij het rustig aan doet, het gaat al zo snel allemaal dus blijf nog maar heel even een beetje baby O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:24 schreef Miezziej het volgende:
PKM :D
Loempia wil ook echt alles eten. Steentjes, brokjes van de kat... M. heeft van die glinsterstickers, die heb ik ook weleens teruggevonden in zijn luier :')

M. is jarig (5 jaar alweer O+ ) en ik had van het weekend cupcakes gemaakt. Loempia moest en zou ook mee-eten, dus die heeft zo een cupcake naar binnen gestofzuigerd :')
Ik gnorfde om de glittersticker _O-

Gefeliciteerd met M!

Aapie sliep vannacht voor het eerst in weken weer door zonder nachtfles, hij zal wel moe zijn van al het reizen. Vandaag ook een uurtje op papa getukt (die ligt ziek op bed ;( ), twee uur vanmiddag en sinds zeven uur ligt hij er weer in. Mijn slaapkoppie O+
5 - 28 februari Thailand O+
pi_200722180
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:41 schreef SQ het volgende:
Die wimpers O+

En +1 op de opvallende relaxtheid van @:PKM. Volgens mij was jij met je oudste nog niet zo chill, of wel? Ik vind je posts altijd heerlijk, lekker nuchter, ik hou daar van _O_
Nee met de oudste was ik niet zo makkelijk. Maar voorbij de babytijd ging de oudste alsnog kattengrit eten. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het niet helemaal gaat zoals ik wil.

Ontspannen is niet helemaal het juiste woord maar ik kan me er niet zo druk meer om maken nee. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:43:05 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200724105
Goede houding PKM ^O^ Kinderen kunnen ook echt wel tegen een stootje, en je kunt ze nou eenmaal niet elk moment van de dag in de gaten houden.

Aapie werd nog wakker voor een flesje en ligt nu weer op bed. Hij ligt nu al een uur geluidjes te maken. Hij kan sinds vandaag gorgelen dus hij gorgelt, kletst en giebelde net zelfs even. Oh wat hou ik van dit mannetje O+
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:32:52 #212
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_200725293
Vandaag een kleine photo shoot gehad met Baby J. Niet super professioneel, maar haar werk ziet er leuk uit en ze doet het tegen een klein prijsje! En het was zijn aller eerste photo shoot, omdat het door lockdown niet mocht toen hij pas geboren was. Vind ik nog altijd zo jammer! ;(

Ben zo benieuwd! Ik HAAT foto's van mezelf, dus ik hoop echt dat er wat leuke bij zitten van ons twee. En natuurlijk zie ik er niet zo tof uit als bij de bruiloft toen mijn haar en make-up allemaal voor mij gedaan werden! _O- (Onzekerheid alarm x100)

En was BIJNA van plan zijn avond eten te geven. Valt zijn bakje uit mijn handen, al zijn eten over de vloer! -O- :R Zucht!

.... :') ....
pi_200731093
Hoi! Ik kom hier binnenkort meeposten als het goed is (nu 38+1), maar ik heb een vraag en misschien zijn hier meer mama's/papa's die er ervaring mee hebben.

Ik heb afgelopen maandag gehoord dat ik een blaasontsteking heb (na urinekweek) en heb daar AB (amoxicilline/clavulaanzuur) voor gekregen i.v.m. zwangerschapstermijn en veilig voor de baby. Nu had mijn VK gevraagd wat voor bacterie er gevonden was. Dat had de assistente van de HA niet gezegd en dat hebben ze dus ook niet getest bleek bij mijn tweede belletje, ze testen alleen 'algemeen' op positief/negatief voor bacteriën. VK zei dat we even moeten weten of het geen streptokokbacterie is, want dat zou de zaak wel wat kunnen veranderen rondom het bevallen (bevallen met AB-infuus voor de zekerheid, dus medisch). Tot nu toe ging alles van een leien dakje, dus ik baalde wel even van deze mogelijke uitkomst, ook al is de kans veel groter dat het een andere bacterie is. Zijn er meer dames die hier mee gedeald hebben? Hoe heb je dit ervaren/hoe is jouw bevalling gegaan?
Ik heb dus nog geen uitslag van die nieuwe kweek op streptokok, die komt hopelijk vrijdag... Dus hopelijk blijft ze nog even binnen zitten.

Lang verhaal, hopelijk wel duidelijk genoeg. :)
pi_200736256
Ik ben positief getest op de strep-b bacterie. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen en ik heb een ruggenprik gehad, dus dat extra infuus was voor mij geen issue. Ik moest van de VK wel binnen 4u na het breken van mijn vliezen in het ziekenhuis zijn zodat ik aan het infuus kon (penicilline is dat geloof ik). Nadat Bubbles geboren is (via een keizersnede uiteindelijk) zijn er wat testjes gedaan om er zeker van te zijn dat zij de bacterie niet had en die uitslagen waren allemaal goed. Ik heb het dus verder niet als hinderlijk ervaren, maar als je graag thuis wil bevallen is dat wel naar natuurlijk. Maar zoals je zelf zegt, ik zou eerst even afwachten of het dat überhaupt wel is, kan net zo goed iets anders zijn.
pi_200736799
Bedankt voor felicitaties!
Slaapjes van 2 naar 1: ik heb altijd gelezen ook van die slaapcoaches enzo dat dat tussen 13-18 maanden is maar het liefst zo laat mogelijk. Rond 1 jaar krijgen ze vaak inzinking (slaapregressie) en dan lijkt het alsof ze eraan toe zijn maar dat is dan te vroeg.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 15:04:44 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200736904
Antibiotica en een zieke baby: leuk joh. Kakpak nummer 4 vandaag. M'n wasmachine staat alweer aan.

En naar 1 slaapje ging onze oudste met een maand of 15. Toen wilde ze 's middags echt niet meer, dus zijn we naar een langer slapen rond de lunch gegaan
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 augustus 2021 @ 16:33:33 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200738070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoi! Ik kom hier binnenkort meeposten als het goed is (nu 38+1), maar ik heb een vraag en misschien zijn hier meer mama's/papa's die er ervaring mee hebben.

Ik heb afgelopen maandag gehoord dat ik een blaasontsteking heb (na urinekweek) en heb daar AB (amoxicilline/clavulaanzuur) voor gekregen i.v.m. zwangerschapstermijn en veilig voor de baby. Nu had mijn VK gevraagd wat voor bacterie er gevonden was. Dat had de assistente van de HA niet gezegd en dat hebben ze dus ook niet getest bleek bij mijn tweede belletje, ze testen alleen 'algemeen' op positief/negatief voor bacteriën. VK zei dat we even moeten weten of het geen streptokokbacterie is, want dat zou de zaak wel wat kunnen veranderen rondom het bevallen (bevallen met AB-infuus voor de zekerheid, dus medisch). Tot nu toe ging alles van een leien dakje, dus ik baalde wel even van deze mogelijke uitkomst, ook al is de kans veel groter dat het een andere bacterie is. Zijn er meer dames die hier mee gedeald hebben? Hoe heb je dit ervaren/hoe is jouw bevalling gegaan?
Ik heb dus nog geen uitslag van die nieuwe kweek op streptokok, die komt hopelijk vrijdag... Dus hopelijk blijft ze nog even binnen zitten.

Lang verhaal, hopelijk wel duidelijk genoeg. :)
Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_200738825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.
Vanwege het feit dat je dan veilig zit met de termijn, als de blaasontsteking weeën veroorzaakt? Ik moet zeggen dat ik normaal ook niet scheutig ben met medicatie hoor, maar de HA en de VK gaven aan dat een blaasontsteking door kan slaan naar een nierbekkenontsteking met koorts en dat dit vooral bij deze termijn niet fijn is, i.v.m. een naderende bevalling. Ik had eerst andere AB voorgeschreven gekregen, maar die mag niet meer vlak voor de uitgerekende datum. Nu heb ik amoxicilline/clavulaanzuur en die wordt door alle goede sites (apotheek.nl, farmaceutisch kompas, Lareb) als veilig gezien gedurende de hele zwangerschap. Ik heb wel last van diarree nu, maar dat zal daar wel van komen. Verder geen andere kwaaltjes ervan. Ik vraag de VK nog wel even om advies als de diarree er morgen ook nog is. Ik drink verder meer dan genoeg.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 17:55:21 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200739068
@Komkommerschijfje ik heb meerdere blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap maar niet meer met die termijn, ik kan je dus niet adviseren.

Wilde je graag thuis bevallen? Want als een ziekenhuis bevalling je op zich niet tegenstaat dan valt dat ene infuus (je krijgt sowieso een infuus) je toch niet meer op :)
pi_200743083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje ik heb meerdere blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap maar niet meer met die termijn, ik kan je dus niet adviseren.

Wilde je graag thuis bevallen? Want als een ziekenhuis bevalling je op zich niet tegenstaat dan valt dat ene infuus (je krijgt sowieso een infuus) je toch niet meer op :)
Ja, ik zou graag thuis willen bevallen. Tot afgelopen maandag was er dus ook geen enkele reden om te denken dat het niet zou kunnen, maar door die opmerking van de VK over GBS ben ik wel wat onzekerder geworden. Hopelijk is het geen GBS die gevonden wordt. 🤞
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:00:05 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200743390
Ik heb wel blaasontsteking gehad (bleek nierbekkenontsteking te zijn) met 20 weken, maar de verloskundige wilde me daar niet mee helpen verder :+ . Uiteindelijk geen strepto bacteriën gevonden. Ik heb dus geen advies voor je maar ik ga wel voor je duimen!
Resistance is futile.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:04:51 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200743474
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje :') .

De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
Resistance is futile.
pi_200748748
@Seven allemachtig :@
Er zijn zat universele riempjes te vinden, wij hebben er ook zo een gekocht voor een oude kinderstoel waar geen riempje meer bij zat.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:32:42 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200749361
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje :') .

De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
Wij hebben die van een euro of 7 van prenatal.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200749606
Genoeg te vinden inderdaad :) Mijn hormonen hadden destijds wel die van Stokke gekocht, maar ze doen niks bijzonders ofzo hoor :') ja je bankrekening leegtrekken, dat is wat ze doen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')