Tof! Ik vind zwemmen ook belangrijk, zeker omdat we aan de kust wonen, en denk erover om babyzwemmen te gaan doen. Nu is er ook concurrentie in dit tijdslot, namelijk Muziek op Schoot. Lijkt me ook erg leuk voor Mickey, aangezien hij erg reageert op geluidjes! Keuze is reuzequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:
@:tpopml Ja! Hier in Engeland heb je zwemles groepjes voor babies ook! Is 30 minuten en je doet wat leuke basis bewegingen en acties om ze aan het water te laten wennen. Maar deze groep, waar we gelukkig een populair plekje konden bemachtigen, gaat door tot zeker 4 jaar oud! Telkens een niveau hoger als hij er klaar voor is. En ik vind leren zwemmen belangrijk dus we starten lekker vroeg! (En het is leuk andere mamas en papas te leren kennen!)
Ik hou van je nuchterheid, haha. Ik ben echt zo een hysterische moeder die hier een hartaanval van zou krijgen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:21 schreef PKM het volgende:
@:SQ Valt me eigenlijk wel mee hoeveel zand ze (nu nog) eet. Het is vaker dat ze met haar gezicht erin valt en dan onder het zand zit.
Ik heb het idee dat ze al zo vaak zand op heeft dat ze misschien al wel weet dat het niet zo lekker is. Steentjes pakt ze dan weer wel.
Laatst had ze in een heel korte tijd een stuk opgedroogde eksterpoep en natvoer van de kat. En gisteren een spinnenweb van onder de dorpel. Als daar nog een spin in zat dan heeft ze die ook opgegeten. Dus tja, de zandbak is dan niet zo gek vies meer.
Wel lekker rustig. Geniet er maar vanquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft.
Ik sta er ook steeds van te kijken hoe snel al die kindjes zijnquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft.
Ik gnorfde om de glitterstickerquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:24 schreef Miezziej het volgende:
PKM
Loempia wil ook echt alles eten. Steentjes, brokjes van de kat... M. heeft van die glinsterstickers, die heb ik ook weleens teruggevonden in zijn luier
M. is jarig (5 jaar alweer) en ik had van het weekend cupcakes gemaakt. Loempia moest en zou ook mee-eten, dus die heeft zo een cupcake naar binnen gestofzuigerd
Nee met de oudste was ik niet zo makkelijk. Maar voorbij de babytijd ging de oudste alsnog kattengrit eten. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het niet helemaal gaat zoals ik wil.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:41 schreef SQ het volgende:
Die wimpers
En +1 op de opvallende relaxtheid van @:PKM. Volgens mij was jij met je oudste nog niet zo chill, of wel? Ik vind je posts altijd heerlijk, lekker nuchter, ik hou daar van
Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoi! Ik kom hier binnenkort meeposten als het goed is (nu 38+1), maar ik heb een vraag en misschien zijn hier meer mama's/papa's die er ervaring mee hebben.
Ik heb afgelopen maandag gehoord dat ik een blaasontsteking heb (na urinekweek) en heb daar AB (amoxicilline/clavulaanzuur) voor gekregen i.v.m. zwangerschapstermijn en veilig voor de baby. Nu had mijn VK gevraagd wat voor bacterie er gevonden was. Dat had de assistente van de HA niet gezegd en dat hebben ze dus ook niet getest bleek bij mijn tweede belletje, ze testen alleen 'algemeen' op positief/negatief voor bacteriën. VK zei dat we even moeten weten of het geen streptokokbacterie is, want dat zou de zaak wel wat kunnen veranderen rondom het bevallen (bevallen met AB-infuus voor de zekerheid, dus medisch). Tot nu toe ging alles van een leien dakje, dus ik baalde wel even van deze mogelijke uitkomst, ook al is de kans veel groter dat het een andere bacterie is. Zijn er meer dames die hier mee gedeald hebben? Hoe heb je dit ervaren/hoe is jouw bevalling gegaan?
Ik heb dus nog geen uitslag van die nieuwe kweek op streptokok, die komt hopelijk vrijdag... Dus hopelijk blijft ze nog even binnen zitten.
Lang verhaal, hopelijk wel duidelijk genoeg.
Vanwege het feit dat je dan veilig zit met de termijn, als de blaasontsteking weeën veroorzaakt? Ik moet zeggen dat ik normaal ook niet scheutig ben met medicatie hoor, maar de HA en de VK gaven aan dat een blaasontsteking door kan slaan naar een nierbekkenontsteking met koorts en dat dit vooral bij deze termijn niet fijn is, i.v.m. een naderende bevalling. Ik had eerst andere AB voorgeschreven gekregen, maar die mag niet meer vlak voor de uitgerekende datum. Nu heb ik amoxicilline/clavulaanzuur en die wordt door alle goede sites (apotheek.nl, farmaceutisch kompas, Lareb) als veilig gezien gedurende de hele zwangerschap. Ik heb wel last van diarree nu, maar dat zal daar wel van komen. Verder geen andere kwaaltjes ervan. Ik vraag de VK nog wel even om advies als de diarree er morgen ook nog is. Ik drink verder meer dan genoeg.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 16:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.
Ja, ik zou graag thuis willen bevallen. Tot afgelopen maandag was er dus ook geen enkele reden om te denken dat het niet zou kunnen, maar door die opmerking van de VK over GBS ben ik wel wat onzekerder geworden. Hopelijk is het geen GBS die gevonden wordt. 🤞quote:Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje ik heb meerdere blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap maar niet meer met die termijn, ik kan je dus niet adviseren.
Wilde je graag thuis bevallen? Want als een ziekenhuis bevalling je op zich niet tegenstaat dan valt dat ene infuus (je krijgt sowieso een infuus) je toch niet meer op
Wij hebben die van een euro of 7 van prenatal.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje.
De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |