abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200716062
Ze is hier bijzonder vrolijk nog op weinig slaap. Denk dat er gewoon iets mis is in onze genen waardoor ze weinig slaap willen/moet. :9 De jongste slaapt momenteel meestal 1x 30-40 en 1x 60-80 minuten overdag en 's nachts van ~ 21/22 - 05/06. Waarbij ze tussentijds dus geregeld wakker wordt en graag wakker blijft. :+ Vaak 8 á 10 uur op een dag. Niet idioot weinig, maar wel te weinig naar mijn mening. :9
pi_200716934
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 08:48 schreef Bienelientjee het volgende:

@:tpopml Ja! Hier in Engeland heb je zwemles groepjes voor babies ook! Is 30 minuten en je doet wat leuke basis bewegingen en acties om ze aan het water te laten wennen. Maar deze groep, waar we gelukkig een populair plekje konden bemachtigen, gaat door tot zeker 4 jaar oud! Telkens een niveau hoger als hij er klaar voor is. En ik vind leren zwemmen belangrijk dus we starten lekker vroeg! (En het is leuk andere mamas en papas te leren kennen!)

Tof! Ik vind zwemmen ook belangrijk, zeker omdat we aan de kust wonen, en denk erover om babyzwemmen te gaan doen. Nu is er ook concurrentie in dit tijdslot, namelijk Muziek op Schoot. Lijkt me ook erg leuk voor Mickey, aangezien hij erg reageert op geluidjes! Keuze is reuze :D

@Tink89 fijn dat het de goede kant op gaat! Met Outlander hadden we ook zo'n dip. Het laatste seizoen vond ik wel weer leuk, maar ook wel na het een tijd links te hebben laten liggen. Nu laatste seizoen van The Handmaid's tale.

@SQ Ik wacht met smart op Goud's truukje van vandaag B-) :P
pi_200717082
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:21 schreef PKM het volgende:
@:SQ Valt me eigenlijk wel mee hoeveel zand ze (nu nog) eet. Het is vaker dat ze met haar gezicht erin valt en dan onder het zand zit.

Ik heb het idee dat ze al zo vaak zand op heeft dat ze misschien al wel weet dat het niet zo lekker is. Steentjes pakt ze dan weer wel.

Laatst had ze in een heel korte tijd een stuk opgedroogde eksterpoep en natvoer van de kat. En gisteren een spinnenweb van onder de dorpel. Als daar nog een spin in zat dan heeft ze die ook opgegeten. Dus tja, de zandbak is dan niet zo gek vies meer. :D
Ik hou van je nuchterheid, haha. Ik ben echt zo een hysterische moeder die hier een hartaanval van zou krijgen. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_200717115

Ik heb een prinses gebaard.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:31:42 #205
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200717326
Cuteness overload!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:41:43 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_200717471
Die wimpers O+

En +1 op de opvallende relaxtheid van @PKM. Volgens mij was jij met je oudste nog niet zo chill, of wel? Ik vind je posts altijd heerlijk, lekker nuchter, ik hou daar van _O_
disclaimer
pi_200719114
Haha PKM _O- lekker hoor :9

Gefeliciteerd met M Miezziej O+

Prinses Z. O+

Otis dronk vandaag eindelijk een paar halve flessen. Met een hoop gemopper, maar het is toch gelukt en scheelt mij weer een ritje heen en weer fietsen :')
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:13:59 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200720953
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft :') .
Wel lekker rustig. Geniet er maar van O+ .

Het is Colin gelukt om op het tv meubel (haard plateau dus) te klimmen :( . En de bank is ook een kwestie van enkele dagen, vrees ik :') . Kleine draak.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:29:18 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200721145
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens wel een luie baby vergeleken met die van jullie hoor! Ze is 10 maanden nu en ze kruipt nog niet (tijgert alleen) komt nog niet zelf tot zit en probeert zich ook nog nergens aan op te trekken. Maar volgens mijn moeder liep ik zelf ook pas met anderhalf dus ik heb niet idee dat deze baby ergens haast mee heeft :') .
Ik sta er ook steeds van te kijken hoe snel al die kindjes zijn :D mijn negen maander heeft nog geen tand, weinig haar (heeft ie wel maar je ziet het bijna niet) en kruipt nog niet. Maar ik vind het ook wel fijn dat hij het rustig aan doet, het gaat al zo snel allemaal dus blijf nog maar heel even een beetje baby O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 13:24 schreef Miezziej het volgende:
PKM :D
Loempia wil ook echt alles eten. Steentjes, brokjes van de kat... M. heeft van die glinsterstickers, die heb ik ook weleens teruggevonden in zijn luier :')

M. is jarig (5 jaar alweer O+ ) en ik had van het weekend cupcakes gemaakt. Loempia moest en zou ook mee-eten, dus die heeft zo een cupcake naar binnen gestofzuigerd :')
Ik gnorfde om de glittersticker _O-

Gefeliciteerd met M!

Aapie sliep vannacht voor het eerst in weken weer door zonder nachtfles, hij zal wel moe zijn van al het reizen. Vandaag ook een uurtje op papa getukt (die ligt ziek op bed ;( ), twee uur vanmiddag en sinds zeven uur ligt hij er weer in. Mijn slaapkoppie O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200722180
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:41 schreef SQ het volgende:
Die wimpers O+

En +1 op de opvallende relaxtheid van @:PKM. Volgens mij was jij met je oudste nog niet zo chill, of wel? Ik vind je posts altijd heerlijk, lekker nuchter, ik hou daar van _O_
Nee met de oudste was ik niet zo makkelijk. Maar voorbij de babytijd ging de oudste alsnog kattengrit eten. Ik heb maar gewoon geaccepteerd dat het niet helemaal gaat zoals ik wil.

Ontspannen is niet helemaal het juiste woord maar ik kan me er niet zo druk meer om maken nee. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:43:05 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200724105
Goede houding PKM ^O^ Kinderen kunnen ook echt wel tegen een stootje, en je kunt ze nou eenmaal niet elk moment van de dag in de gaten houden.

Aapie werd nog wakker voor een flesje en ligt nu weer op bed. Hij ligt nu al een uur geluidjes te maken. Hij kan sinds vandaag gorgelen dus hij gorgelt, kletst en giebelde net zelfs even. Oh wat hou ik van dit mannetje O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:32:52 #212
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_200725293
Vandaag een kleine photo shoot gehad met Baby J. Niet super professioneel, maar haar werk ziet er leuk uit en ze doet het tegen een klein prijsje! En het was zijn aller eerste photo shoot, omdat het door lockdown niet mocht toen hij pas geboren was. Vind ik nog altijd zo jammer! ;(

Ben zo benieuwd! Ik HAAT foto's van mezelf, dus ik hoop echt dat er wat leuke bij zitten van ons twee. En natuurlijk zie ik er niet zo tof uit als bij de bruiloft toen mijn haar en make-up allemaal voor mij gedaan werden! _O- (Onzekerheid alarm x100)

En was BIJNA van plan zijn avond eten te geven. Valt zijn bakje uit mijn handen, al zijn eten over de vloer! -O- :R Zucht!

.... :') ....
pi_200731093
Hoi! Ik kom hier binnenkort meeposten als het goed is (nu 38+1), maar ik heb een vraag en misschien zijn hier meer mama's/papa's die er ervaring mee hebben.

Ik heb afgelopen maandag gehoord dat ik een blaasontsteking heb (na urinekweek) en heb daar AB (amoxicilline/clavulaanzuur) voor gekregen i.v.m. zwangerschapstermijn en veilig voor de baby. Nu had mijn VK gevraagd wat voor bacterie er gevonden was. Dat had de assistente van de HA niet gezegd en dat hebben ze dus ook niet getest bleek bij mijn tweede belletje, ze testen alleen 'algemeen' op positief/negatief voor bacteriën. VK zei dat we even moeten weten of het geen streptokokbacterie is, want dat zou de zaak wel wat kunnen veranderen rondom het bevallen (bevallen met AB-infuus voor de zekerheid, dus medisch). Tot nu toe ging alles van een leien dakje, dus ik baalde wel even van deze mogelijke uitkomst, ook al is de kans veel groter dat het een andere bacterie is. Zijn er meer dames die hier mee gedeald hebben? Hoe heb je dit ervaren/hoe is jouw bevalling gegaan?
Ik heb dus nog geen uitslag van die nieuwe kweek op streptokok, die komt hopelijk vrijdag... Dus hopelijk blijft ze nog even binnen zitten.

Lang verhaal, hopelijk wel duidelijk genoeg. :)
pi_200736256
Ik ben positief getest op de strep-b bacterie. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen en ik heb een ruggenprik gehad, dus dat extra infuus was voor mij geen issue. Ik moest van de VK wel binnen 4u na het breken van mijn vliezen in het ziekenhuis zijn zodat ik aan het infuus kon (penicilline is dat geloof ik). Nadat Bubbles geboren is (via een keizersnede uiteindelijk) zijn er wat testjes gedaan om er zeker van te zijn dat zij de bacterie niet had en die uitslagen waren allemaal goed. Ik heb het dus verder niet als hinderlijk ervaren, maar als je graag thuis wil bevallen is dat wel naar natuurlijk. Maar zoals je zelf zegt, ik zou eerst even afwachten of het dat überhaupt wel is, kan net zo goed iets anders zijn.
pi_200736799
Bedankt voor felicitaties!
Slaapjes van 2 naar 1: ik heb altijd gelezen ook van die slaapcoaches enzo dat dat tussen 13-18 maanden is maar het liefst zo laat mogelijk. Rond 1 jaar krijgen ze vaak inzinking (slaapregressie) en dan lijkt het alsof ze eraan toe zijn maar dat is dan te vroeg.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 15:04:44 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200736904
Antibiotica en een zieke baby: leuk joh. Kakpak nummer 4 vandaag. M'n wasmachine staat alweer aan.

En naar 1 slaapje ging onze oudste met een maand of 15. Toen wilde ze 's middags echt niet meer, dus zijn we naar een langer slapen rond de lunch gegaan
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 augustus 2021 @ 16:33:33 #217
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200738070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 10:16 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hoi! Ik kom hier binnenkort meeposten als het goed is (nu 38+1), maar ik heb een vraag en misschien zijn hier meer mama's/papa's die er ervaring mee hebben.

Ik heb afgelopen maandag gehoord dat ik een blaasontsteking heb (na urinekweek) en heb daar AB (amoxicilline/clavulaanzuur) voor gekregen i.v.m. zwangerschapstermijn en veilig voor de baby. Nu had mijn VK gevraagd wat voor bacterie er gevonden was. Dat had de assistente van de HA niet gezegd en dat hebben ze dus ook niet getest bleek bij mijn tweede belletje, ze testen alleen 'algemeen' op positief/negatief voor bacteriën. VK zei dat we even moeten weten of het geen streptokokbacterie is, want dat zou de zaak wel wat kunnen veranderen rondom het bevallen (bevallen met AB-infuus voor de zekerheid, dus medisch). Tot nu toe ging alles van een leien dakje, dus ik baalde wel even van deze mogelijke uitkomst, ook al is de kans veel groter dat het een andere bacterie is. Zijn er meer dames die hier mee gedeald hebben? Hoe heb je dit ervaren/hoe is jouw bevalling gegaan?
Ik heb dus nog geen uitslag van die nieuwe kweek op streptokok, die komt hopelijk vrijdag... Dus hopelijk blijft ze nog even binnen zitten.

Lang verhaal, hopelijk wel duidelijk genoeg. :)
Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200738825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 16:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Hmm vreemd dat je ab mee hebt gekregen. Onze arts gaf die niet meer bij 36+ weken.
Vanwege het feit dat je dan veilig zit met de termijn, als de blaasontsteking weeën veroorzaakt? Ik moet zeggen dat ik normaal ook niet scheutig ben met medicatie hoor, maar de HA en de VK gaven aan dat een blaasontsteking door kan slaan naar een nierbekkenontsteking met koorts en dat dit vooral bij deze termijn niet fijn is, i.v.m. een naderende bevalling. Ik had eerst andere AB voorgeschreven gekregen, maar die mag niet meer vlak voor de uitgerekende datum. Nu heb ik amoxicilline/clavulaanzuur en die wordt door alle goede sites (apotheek.nl, farmaceutisch kompas, Lareb) als veilig gezien gedurende de hele zwangerschap. Ik heb wel last van diarree nu, maar dat zal daar wel van komen. Verder geen andere kwaaltjes ervan. Ik vraag de VK nog wel even om advies als de diarree er morgen ook nog is. Ik drink verder meer dan genoeg.
  Moderator woensdag 4 augustus 2021 @ 17:55:21 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200739068
@Komkommerschijfje ik heb meerdere blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap maar niet meer met die termijn, ik kan je dus niet adviseren.

Wilde je graag thuis bevallen? Want als een ziekenhuis bevalling je op zich niet tegenstaat dan valt dat ene infuus (je krijgt sowieso een infuus) je toch niet meer op :)
pi_200743083
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 17:55 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje ik heb meerdere blaasontstekingen gehad tijdens de zwangerschap maar niet meer met die termijn, ik kan je dus niet adviseren.

Wilde je graag thuis bevallen? Want als een ziekenhuis bevalling je op zich niet tegenstaat dan valt dat ene infuus (je krijgt sowieso een infuus) je toch niet meer op :)
Ja, ik zou graag thuis willen bevallen. Tot afgelopen maandag was er dus ook geen enkele reden om te denken dat het niet zou kunnen, maar door die opmerking van de VK over GBS ben ik wel wat onzekerder geworden. Hopelijk is het geen GBS die gevonden wordt. 🤞
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:00:05 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200743390
Ik heb wel blaasontsteking gehad (bleek nierbekkenontsteking te zijn) met 20 weken, maar de verloskundige wilde me daar niet mee helpen verder :+ . Uiteindelijk geen strepto bacteriën gevonden. Ik heb dus geen advies voor je maar ik ga wel voor je duimen!
Resistance is futile.
  woensdag 4 augustus 2021 @ 22:04:51 #222
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200743474
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje :') .

De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
Resistance is futile.
pi_200748748
@Seven allemachtig :@
Er zijn zat universele riempjes te vinden, wij hebben er ook zo een gekocht voor een oude kinderstoel waar geen riempje meer bij zat.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:32:42 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200749361
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:04 schreef Seven. het volgende:
Colin zat in zijn stoeltje vandaag. Dus ik ging nog heel even wat water voor hem pakken en toen ik me weer omdraaide stond hij bovenop zijn stoeltje :') .

De officiële Stokke riempjes kosten 40 euro dus ik ben op zoek naar een goedkoper alternatief.
Wij hebben die van een euro of 7 van prenatal.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_200749606
Genoeg te vinden inderdaad :) Mijn hormonen hadden destijds wel die van Stokke gekocht, maar ze doen niks bijzonders ofzo hoor :') ja je bankrekening leegtrekken, dat is wat ze doen :')
pi_200749981
quote:

:X
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:01:28 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_200750061
quote:

Oi! :X
Ik heb ook universele riempjes van 7,95 gekocht bij Babypark ja. Werkt prima.
Anders kun je ook zo'n bagagedrager spin gebruiken.

Goud gaat altijd staan in zijn stoel maar er uit klimmen heb ik 'm nog niet zien doen. Zal ook niet lang meer duren tho.
Hij volgt me nu wel overal als een trouwe labrador :') Plets plets plets doen die handjes dan, met zo'n kwijlspoor door het huis O+
disclaimer
pi_200750106
Dat geluid, inderdaad. O+ Je hoort ze gelukkig wel aankomen, haha.

Zielie begint tegenwoordig ook te huilen wanneer ze ons niet kan zien. Ze moet persé óveral bij zijn. Het liefst op ooghoogte. Ze wil echt alles in de gaten houden.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:06:45 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_200750156
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:03 schreef arvensis het volgende:
Dat geluid, inderdaad. O+ Je hoort ze gelukkig wel aankomen, haha.

Zielie begint tegenwoordig ook te huilen wanneer ze ons niet kan zien. Ze moet persé óveral bij zijn. Het liefst op ooghoogte. Ze wil echt alles in de gaten houden.
Jup ja, zodra ik het zichtveld verlaat hoor ik zo'n zielige jengel :') alsof ik 'm voor het leven verlaat :'(
disclaimer
pi_200750374
Ja, idd. De box wil ze ook niet meer. Ze probeert steeds te staan en valt vaak face first tegen de spijlen aan. Of met een armpje tussen de spijlen door. :')

‘s Ochtends kroop ze over mij heen naar haar grote broer toe. Dat vind ik wel een prachtige ontwikkeling om te zien. O+
pi_200751640
Geen streptokokbacterie gevonden in de urine, dus dat is in ieder geval al een meevaller! 🥳
pi_200754052
Fijn Komkommerschijfje :)

Veel kruipende baby's lees ik O+

Baby foto... donderdag? :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:00:19 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_200754118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:56 schreef Miezziej het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Advanced :D
disclaimer
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:06:09 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200754221
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:56 schreef Miezziej het volgende:

SPOILER
IIg niks wat pijn doet als het valt...
pi_200754278
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]

IIg niks wat pijn doet als het valt...
Dat ook ja :+
Was wel een goede motivatie om de tafel eens op te ruimen :D
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:12:29 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_200754313
Goud had van de week een metalen bijzettafeltje vast. In 2 handjes. Boven zijn hoofd :X

Ik ben nu wel blij dat we onze megalomane boekenkast zesvoudig aan de muur verankerd hebben :')
disclaimer
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:13:02 #237
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_200754320
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:43 schreef Aure het volgende:
Genoeg te vinden inderdaad :) Mijn hormonen hadden destijds wel die van Stokke gekocht, maar ze doen niks bijzonders ofzo hoor :') ja je bankrekening leegtrekken, dat is wat ze doen :')
+1 :')
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:14:05 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_200754335
ik heb ooit eens berekend wat zo'n tripp trapp kost als je (hormonen) 'm helemaal compleet wil(len) hebben, daar word je echt niet vrolijk van hoor. :') zit je al snel tegen de 600 euro :'(
disclaimer
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:18:18 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200754393
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:14 schreef SQ het volgende:
ik heb ooit eens berekend wat zo'n tripp trapp kost als je (hormonen) 'm helemaal compleet wil(len) hebben, daar word je echt niet vrolijk van hoor. :') zit je al snel tegen de 600 euro :'(
I know... iemand een tray over toevallig? O-)
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:19:02 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_200754398
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:18 schreef Tink89 het volgende:

[..]

I know... iemand een tray over toevallig? O-)
heb jij die zelf niet hier verkocht ooit?
disclaimer
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:20:00 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200754410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 13:19 schreef SQ het volgende:

[..]

heb jij die zelf niet hier verkocht ooit?
nee, alleen de babyset. Die hadden we dubbel. En een houten babybeugel voor de oude stoelen. Die hadden we ook dubbel. Maar voor de jongste dus een nieuwe stoel (want opa en oma) en de plastic babyset die we al dubbel hadden (want gekregen ooit van m'n broer die m niet meer nodig had). Maar geen tray /langverhaal
  donderdag 5 augustus 2021 @ 13:21:08 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_200754431
Ik heb geen tray over... "de stokke tripp trapp schuif je zo onder elke tafel"

LEUGENS ;(
dus ik denk dat ik zolang ik nog aan de babyset vast zit, ook aan de tray vast zit :')
disclaimer
pi_200754603
Ik vind die tray ook wel hendig als we voor de tv eten :+

Wij zitten inderdaad op 500+ euro voor een vrij complete stokke tripp trapp :') wel veel als cadeau gekregen, dat scheelt. Daarom konden de riempjes er wel vanaf denk ik :') (nu denk ik echt but whyyyyy, maar goed)
pi_200755202
Hier geen tripp trapp maar wel veel geld uitgegeven aan een veel te dure elektrische (die in het stopcontact moet dus, super onhandig) wipper die mijn vriend per se wilde hebben en waar Bubbles 3 keer ingezeten heeft ofzo. Elke keer als ik dat ding zie wil huilen. Wie weet dat een volgende baby het leuk vindt :P.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:17:05 #245
318361 Bienelientjee
pi_200755556
En ik voor 25 pond een Ikea hoge stoel, met kussen en 2 omtrekken én laten bezorgen! :D _O-

Vandaag officieel 6 maanden! :o WAAAAAAAT! Waar gaat die tijd! :'(
  donderdag 5 augustus 2021 @ 14:46:39 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_200756248
Ik had voor mijn eerste 2 ook gewoon een ANTILOP ja, prima stoel waar ze ook nog eens niet zo makkelijk uit kunnen klimmen :Y)
Maar ja, toen gingen we verhuizen en kreeg ik mijn mooie nieuwe royale leefkeuken en toen wilde ik niet meer zo'n plastic unit aan tafel :')
Ik vind de tripptrapp nog steeds spuuglelijk maar ik zie er inmiddels wel de voordelen van in en hij is nog altijd minder lelijk dan de ANTILOP, dus dan maar zo :')
disclaimer
pi_200756324
Er passen er bij ons precies twee naast elkaar aan de kop van de tafel en ik struikel niet steeds over die poten. Dus top. Maar wel duur :')
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 17:38:55 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200759153
Ik vind de tripp trapp echt heel lelijk :@ Dus nooit de behoefte gehad om deze aan te schaffen :+

Aapie tijgert als een malle dus ik moet dingen nu ook beter weg gaan leggen. Mijn mobiel is favoriet, hij heeft er al helemaal zelfstandig foto's en filmpjes mee gemaakt _O-

En zijn eerste tandje komt eindelijk door, mijlpaal! Wel net nu we op vakantie zijn dus hij wil momenteel alleen op ons slapen in plaats van in zijn bed :X Gelukkig is hij verder heel zoet, hij krijgt natuurlijk ook continu 1 op 1 aandacht. Net even wezen zwemmen, we hadden het hele zwembad voor onszelf. Ik zal zo even wat foto's proberen te uploaden, hij wil momenteel even mijn aandacht.

Vakantiekiekjes:

SPOILER

[ Bericht 9% gewijzigd door MaJo op 05-08-2021 18:07:06 ]
  donderdag 5 augustus 2021 @ 22:47:22 #249
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200764660
Leuke kiekjes en de laatste foto is super comfortabel hahaha! Waar zijn jullie en heb je nog tips voor welke spullen je het beste mee kunt nemen op vakantie? Mijn lijst wordt alsmaar langer :')

Ook geen triptrap fan hier, wij hebben een maxi cosi Minla. Bevalt zeer goed en heeft ook ligstanden.
SPOILER
En ik zag laatst deze pimp van de IKEA stoel O+

[ Bericht 4% gewijzigd door monsterd. op 06-08-2021 16:30:19 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:50:30 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200767290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:47 schreef monsterd. het volgende:
Leuke kiekjes en de laatste foto is super comfortabel hahaha! Waar zijn jullie en heb je nog tips voor welke spullen je het beste mee kunt nemen op vakantie? Mijn lijst wordt alsmaar langer :')

Ook geen triptrap fan hier, wij hebben een maxi cosi Minla. Bevalt zeer goed en heeft ook ligstanden.
SPOILER
[ afbeelding ]
Hij zit wel lekker te chillen in zijn troon! _O_

En goeie hack inderdaad! Ik vind de trip trap ook niet mooi maar ik had gewoon geen zin om uitgebreid de opties te bekijken en ik vond het wel handig dat een trip triptrap meegaat tot ze op een normale eetkamerstoel kunnen.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:15:19 #251
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200767518
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 22:47 schreef monsterd. het volgende:

SPOILER
[ afbeelding ]
We zitten in Slovenië. Ik heb gewoon de alledaagse dingen meegenomen: speelgoed, slabbetjes, slaapzakken. Verder natuurlijk kleding, luiers, kunstvoeding etc. Het enige wat ik vergeten was konden we hier ook kopen (tandengel). Dus komt vast goed ^O^ Waar gaan jullie heen?

Aapie trekt veel bekijks steeds, iedereen is helemaal gek op hem omdat hij naar iedereen lacht en kletst. Hij is al “gezegend” door een paar Arabische vrouwtjes en heeft van een van deze vrouwen zelfs een tientje gekregen voor in zijn spaarpot :o O+
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:17:49 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_200767546
Wat een ontzettend leuke foto's MaJo, wat een gezellig blij ventje is aapie O+
disclaimer
  vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:15:56 #253
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200768386
Wat schattig Majo! Fijn ook dat hij zo leuk is met vreemden :D

Wij gaan naar zuid Duitsland in de omgeving van München ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_200768959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

We zitten in Slovenië. Ik heb gewoon de alledaagse dingen meegenomen: speelgoed, slabbetjes, slaapzakken. Verder natuurlijk kleding, luiers, kunstvoeding etc. Het enige wat ik vergeten was konden we hier ook kopen (tandengel). Dus komt vast goed ^O^ Waar gaan jullie heen?

Aapie trekt veel bekijks steeds, iedereen is helemaal gek op hem omdat hij naar iedereen lacht en kletst. Hij is al “gezegend” door een paar Arabische vrouwtjes en heeft van een van deze vrouwen zelfs een tientje gekregen voor in zijn spaarpot :o O+
Wat bestaan er leuke en lieve mensen O+ Je hebt een leuk kereltje O+

Vandaag gaat A voor het eerst naar de kapper :o Ik wilde het pas doen wanneer hij 1 is, maar zijn pony hangt al haast voor zijn ogen... Ik ben benieuwd hoe het gaat! Bij zijn grote zus waren de eerste keren dikke drama, maar ze ging wel pas toen ze ouder was. Jaar of 2 geloof ik? Bij een meisje kun je langere haren wegwerken met speldjes :)

Overigens was ik de eerste keren met mijn oudste naar een speciale kinderkapper geweest, drama dus. Toen naar een normale kapper gegaan bij mij om de hoek en dat ging gelijk prima :')
pi_200769463
Kinderliedje opzetten en allemaal meezingen. :P Dat deden we bij U. met 6 maanden.

@MaJo wat een prachtige foto’s en prachtig jochie O+
pi_200769532
Leuke foto's MaJo!

Ik vind luiers zoveel in beslag nemen, dat wij maar luiers voor 1 of 2 dagen ofzo meenemen en de rest op vakantie kopen :P Nu moet ik zeggen dat wij geen auto hebben, dus we gaan met OV naar vakantiebestemming toe (binnen NL dan, buitenlandse vakanties tot nu toe altijd met het vliegtuig, maar was dan ook wel gelijk azie) dus we proberen altijd zo min mogelijk mee te nemen zodat we ook niet zoveel te sjouwen hebben. Tot nu toe ging dat best, maar nu hebben we 2 kinderen dus dat wordt wel iets meer een uitdaging :D
pi_200770140
Wat een leuke foto's Majo! Eerste vakantie met aapie?
pi_200771075
Heerlijk @MaJo geniet er lekker van. O+
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:18:44 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200782337
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 08:17 schreef SQ het volgende:
Wat een ontzettend leuke foto's MaJo, wat een gezellig blij ventje is aapie O+
Hij is bijna altijd vrolijk, ik geniet ook echt van ons mannetje O+ Goud is ook wel een blij ei toch?
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:15 schreef monsterd. het volgende:
Wat schattig Majo! Fijn ook dat hij zo leuk is met vreemden :D

Wij gaan naar zuid Duitsland in de omgeving van München ;)
Ja hij geeft echt showtjes weg af en toe, horen we allemaal oooohs en aaaaahs _O-

Oeh tof! Daar wil ik ook nog eens heen. Nu wel doorheen gereden en 1 nachtje Beieren gedaan (Würzburg) maar nog nooit in München/omgeving geweest. Veel plezier!
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 09:47 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat bestaan er leuke en lieve mensen O+ Je hebt een leuk kereltje O+

Vandaag gaat A voor het eerst naar de kapper :o Ik wilde het pas doen wanneer hij 1 is, maar zijn pony hangt al haast voor zijn ogen... Ik ben benieuwd hoe het gaat! Bij zijn grote zus waren de eerste keren dikke drama, maar ze ging wel pas toen ze ouder was. Jaar of 2 geloof ik? Bij een meisje kun je langere haren wegwerken met speldjes :)

Overigens was ik de eerste keren met mijn oudste naar een speciale kinderkapper geweest, drama dus. Toen naar een normale kapper gegaan bij mij om de hoek en dat ging gelijk prima :')
Je krijgt hierdoor wel vertrouwen in de mensheid hè? Gelukkig zijn er meer leuke mensen dan stomme. Helaas komen we de laatste groep ook wel tegen op vakantie :X

Hoe is het gegaan bij de kapper?
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:11 schreef arvensis het volgende:
Kinderliedje opzetten en allemaal meezingen. :P Dat deden we bij U. met 6 maanden.

@:majo wat een prachtige foto’s en prachtig jochie O+
Dank je O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:15 schreef Aure het volgende:
Leuke foto's MaJo!

Ik vind luiers zoveel in beslag nemen, dat wij maar luiers voor 1 of 2 dagen ofzo meenemen en de rest op vakantie kopen :P Nu moet ik zeggen dat wij geen auto hebben, dus we gaan met OV naar vakantiebestemming toe (binnen NL dan, buitenlandse vakanties tot nu toe altijd met het vliegtuig, maar was dan ook wel gelijk azie) dus we proberen altijd zo min mogelijk mee te nemen zodat we ook niet zoveel te sjouwen hebben. Tot nu toe ging dat best, maar nu hebben we 2 kinderen dus dat wordt wel iets meer een uitdaging :D
Wij zijn inderdaad met de auto dus we hebben een heel krat aan voorraad mee :D als ik met het vliegtuig zou gaan zou ik dat ook niet doen nee.

Hebben jullie nu vakantieplannen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 10:41 schreef Mango91 het volgende:
Wat een leuke foto's Majo! Eerste vakantie met aapie?
Eerste échte vakantie. In juni zijn we een midweekje naar center Parcs geweest maar ik had toen last van mijn buik dus we zijn het park nooit af geweest :')

quote:
3s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 11:26 schreef PKM het volgende:
Heerlijk @:MaJo geniet er lekker van. O+
Dank je, dat doe ik zeker O+

Vandaag waren we een dagje naar Ljubljana. Ik had zijn luiertas nog helemaal nagelopen: luiers, billendoekjes, schone kleertjes, hydrofiel etc. Zelfs tandjesspul en zetpillen voor de zekerheid meegenomen. Zitten we op een terras bedenk ik dat ik helemaal geen flesjes en poeder mee heb genomen :@ 8)7 Nu zijn we niet in een derde wereldland dus bij de drogist een flesje en melk gekocht (zit hier gewoon al prefab in een kleine verpakking! Handig :s)) De speen op het flesje was alleen een rare samengeknepen soort maar dat zal wel. Nou dat zal dus niet want Aapie had geen idee wat hij ermee moest doen. Hij kauwde er een beetje op en zat ermee te spelen terwijl het melk uit zijn mond liep. Dus ik terug naar de drogist, hadden ze alleen die rare samengeknepen spenen :? Ergens in een hoek hingen nog Philips Avent spenen, wel met een normale speen maar veel groter dan Aapie gewend is (Difrax). Dus deze aangeboden en weer kauwen/ermee spelen. Gelukkig viel het kwartje na een paar keer proberen en dronk hij zijn flesje leeg *O* Ik zat wel even in de stress, ik zag ons al weer terug naar het hotel moeten :X

Trouwens bij de drogist (DM) goed ingeslagen, wat een leuke spulletjes :D bordje, kommetje, bekertje, slab, flesje en bijtring gekocht. Later ook nog ergens een outfit voor hem en bij Petit Bateau in de sale rompertjes gekocht (de enige die hij écht goed past met zijn lange dunne lijf) dus ik was wel weer goed geslaagd *O*

Deze set van bordje/schaaltje/bekertje:

[ Bericht 1% gewijzigd door MaJo op 06-08-2021 21:27:03 ]
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:37:24 #260
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200786629
Dm is één van de grote voordelen van vlakbij Duitsland wonen 🥰
pi_200786649
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:37 schreef Tink89 het volgende:
Ze hebben zelfs wolletjes. 🥳
De DM is fijn, ja.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:12:33 #262
475804 1inamelon
pi_200787479
quote:
Dm is één van de grote voordelen van vlakbij in Duitsland wonen 🥰
*)
pi_200789131
Wij komen langzaam ook mee posten :W
S. Is nu 19 dagen oud en doet het heel goed.
De borstvoeding loopt voor het eerst goed, zo goed zelfs dat de melk zo z'n neus uit komt door de sterke tsr :')
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:26:39 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200790957
quote:
Dat kan ik me voorstellen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 07:40 schreef arvensis het volgende:

[..]

Ze hebben zelfs wolletjes. 🥳
De DM is fijn, ja.
Ik ben gisteren eens online in hun assortiment gaan neuzen en ze hebben echt veel, ook katoenen luiers bijvoorbeeld. Als ik nog een DM tegenkom dan ga ik er nog eens uitgebreid rondkijken :s) Ik ken de DM al jaren maar heb nooit babyspullen nodig gehad dus er gaat een wereld voor me open O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 09:12 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

*)
Nog beter :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:31 schreef Flav het volgende:
De borstvoeding loopt voor het eerst goed, zo goed zelfs dat de melk zo z'n neus uit komt door de sterke tsr :')
Welkom hier, fijn dat het goed gaat O+

Wil je in de OP?
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:08:27 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200794636
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:31 schreef Flav het volgende:
Welkom :) , fijn dat de borstvoeding goed op gang komt ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:11:11 #266
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200794705

Beste speelgoed blijft toch de slabak. Doet dienst als trommel, helm en echoot leuk als je daar keihard in schreeuwt :') .
Resistance is futile.
pi_200795606
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 12:26 schreef MaJo het volgende:
Welkom hier, fijn dat het goed gaat O+

Wil je in de OP?
Ja hoor :)
S. Geboren op 20 juli
pi_200796305
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:49 schreef Flav het volgende:

[..]

S. Geboren op 20 juli
Gefeliciteerd nog! Mijn oudste is ook van 20 juli O+
pi_200799480
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:11 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]

Beste speelgoed blijft toch de slabak. Doet dienst als trommel, helm en echoot leuk als je daar keihard in schreeuwt :') .
Wat een ogen O+
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:16:26 #270
318361 Bienelientjee
pi_200800152
Zijn zulke leuke foto's geworden! :D O+ O+ En ze heeft me veel meer foto's gegeven dan geadventeerd! (Zou er 15 krijgen, maar kreeg er uiteindelijk 35!!)

O+ Hier zijn drie!

SPOILER
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:20:22 #271
475804 1inamelon
pi_200800266
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 20:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Zijn zulke leuke foto's geworden! :D O+ O+ En ze heeft me veel meer foto's gegeven dan geadventeerd! (Zou er 15 krijgen, maar kreeg er uiteindelijk 35!!)

O+ Hier zijn drie!

SPOILER
Ah wat een boefje O+
pi_200800690
quote:

O+ Hier zijn drie!

SPOILER
O+ O+
  Moderator zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:32:10 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200802397
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:11 schreef Seven. het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dat zo heerlijk op deze leeftijd, allemaal speelgoed maar Aapie speelt het liefst met een pot vaseline of mijn mobiel. Hij wordt echt WILD als hij mijn mobiel ziet liggen en krijgt echt een tantrum als ik het bij hem weg pak :') Hij heeft al meerdere foto's en filmpjes gemaakt, hij heeft best talent (allemaal effecten erin, inzoomen enzo) _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 15:49 schreef Flav het volgende:

[..]

S. Geboren op 20 juli
Je staat erin ^O^

quote:

O+ Hier zijn drie!

SPOILER
Wat is het toch een scheetje O+ Ik vind hem net een elfje met die puntige oortjes O+
pi_200803577
"Dat wordt het bed omlaag zetten papa"

En! Nog een mijlpaal! Optrekken!

zondag 8 augustus 2021 @ 17:40:18 #275
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200817363
Zwitsal baby ^O^

Resistance is futile.
  zondag 8 augustus 2021 @ 17:41:04 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200817376
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:06 schreef NicolasJoy het volgende:
"Dat wordt het bed omlaag zetten papa"

[ afbeelding ]

En! Nog een mijlpaal! Optrekken!

[ afbeelding ]
Haha, die ontdeugende kop! Ineens met grote stappen vooruit ^O^ .
Resistance is futile.
pi_200817471
Heel benieuwd wel wat ze te zeggen hebben bij het CB komende week. Sowieso commentaar op het gewicht verwacht ik. Ze heeft met 't RS-virus best een jasje uit gedaan. Zijn weer een maat luiers terug en kledingmaat terug. (Waren allebei juist over). Ze blijft ook veel spugen, dus het is nog net niet helemaal lekker.

Maar! wel twee nachten doorgeslapen (23-06) de laatste weken!
pi_200817476
quote:
10s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:40 schreef Seven. het volgende:
Zwitsal baby ^O^

[ afbeelding ]
Cute! Gaat het vanzelf zo zitten? O+
  zondag 8 augustus 2021 @ 17:49:22 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200817533
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:45 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Cute! Gaat het vanzelf zo zitten? O+
Beetje natmaken, in model brengen en fixeren met een beetje schuim.
Resistance is futile.
  zondag 8 augustus 2021 @ 17:50:19 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200817549
quote:
Heel benieuwd wel wat ze te zeggen hebben bij het CB komende week. Sowieso commentaar op het gewicht verwacht ik. Ze heeft met 't RS-virus best een jasje uit gedaan. Zijn weer een maat luiers terug en kledingmaat terug. (Waren allebei juist over). Ze blijft ook veel spugen, dus het is nog net niet helemaal lekker.

Fokwet! Fokwet! :+

En ach... ze ziet er gezond en blij uit. Ene oor in, andere oor uit.
Resistance is futile.
pi_200817582
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Fokwet! Fokwet! :+

En ach... ze ziet er gezond en blij uit. Ene oor in, andere oor uit.
Twee nachten op 11 maanden... Ik geloof er toch nog niet zo in. :9 Als ze maar beter gaat slapen (1-2 per nacht komen maximaal) tegen de tijd dat we op zolder gaan slapen. :+
pi_200818165
quote:

Destijds met Jip hadden ze daar veel begrip voor hoor, die was toen ook een hele lijn gezakt op de curve. Maar dat is ook weer helemaal bijgetrokken trouwens. Ze hadden toen wel aangegeven dat ik wat vaker kon komen wegen als ik wilde weten hoe het er voor stond, maar dat ik ook kon vertrouwen op hoe ie er uit zag (en wat ie naar binnen werkte).
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:11:14 #283
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_200818442
Ik zou me ook niet al te druk maken, fijn dat ze wat aan de betere hand is juist ^O^

@Seven, lekker kapsel. E. Heeft dezelfde outfit en dezelfde haarkleur. Kunnen twinnen hahaha :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:19:48 #284
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200818556
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:11 schreef monsterd. het volgende:
Ik zou me ook niet al te druk maken, fijn dat ze wat aan de betere hand is juist ^O^

@:seven, lekker kapsel. E. Heeft dezelfde outfit en dezelfde haarkleur. Kunnen twinnen hahaha :+
Brother from another mother ^O^
Resistance is futile.
pi_200825988
Nu Mickey 11 maanden is merk ik dat ik weer veel terugdenk aan de bevalling. Wat is dat toch eigenlijk retebijzonder!

Nu maar eens vooruitkijken naar een leuk verjaardagsfeestje plannen O+
pi_200837196
Ik kom aanhaken met baby F (foknaam Pluis). Althans, dat ga ik proberen. :D
  maandag 9 augustus 2021 @ 23:52:04 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200838461
quote:
1s.gif Op maandag 9 augustus 2021 22:26 schreef Cygne het volgende:
Ik kom aanhaken met baby F (foknaam Pluis). Althans, dat ga ik proberen. :D
Welkom ^O^ . Hopelijk alles een beetje op de rit!
Resistance is futile.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:02:07 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200838522
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 10:44 schreef tpopml het volgende:
Nu Mickey 11 maanden is merk ik dat ik weer veel terugdenk aan de bevalling. Wat is dat toch eigenlijk retebijzonder!

Nu maar eens vooruitkijken naar een leuk verjaardagsfeestje plannen O+
Herkenbaar! Heb ik ook de laatste paar weken :D , komt omdat de 1e verjaardag bijna in zicht is. De video met de laatste perswee bekijk ik ook elke dag wel een keertje. Ik weet ook nog precies wat er op al die momenten door mijn hoofd schoot, en wat ik allemaal om me heem registreerde. Ik zeg op een gegeven moment auw maar ik denk dan 'hoezo auw eigenlijk, valt best mee' enzo :+ . En dan hoor ik mezelf zuchten, en dan weet ik nog precies hoe opgelucht ik me voelde dat het voorbij was. En ik zie ook dat ik vanaf het moment dat ik hem van de bodem van het bad optil, doodkalm ben. Alsof het al de zoveelste keer was. En ik herinner me nog precies hoe zacht en glad hij voelde en hoe mooi ik hem vond.

En het was me een in elkaar gedrukte freggle :') _O- :+ O+ .

Wat voor plannen heb je voor Mickey's verjaardag?
Resistance is futile.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 07:24:15 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_200839516
Mijn baby spookte van 2 tot half 6. Gaaaap
pi_200840185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:24 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby spookte van 2 tot half 6. Gaaaap
Dat is vervelend :{ Ik hoop dat je koffie lust c_/
pi_200840271
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 00:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Herkenbaar! Heb ik ook de laatste paar weken :D , komt omdat de 1e verjaardag bijna in zicht is. De video met de laatste perswee bekijk ik ook elke dag wel een keertje. Ik weet ook nog precies wat er op al die momenten door mijn hoofd schoot, en wat ik allemaal om me heem registreerde. Ik zeg op een gegeven moment auw maar ik denk dan 'hoezo auw eigenlijk, valt best mee' enzo :+ . En dan hoor ik mezelf zuchten, en dan weet ik nog precies hoe opgelucht ik me voelde dat het voorbij was. En ik zie ook dat ik vanaf het moment dat ik hem van de bodem van het bad optil, doodkalm ben. Alsof het al de zoveelste keer was. En ik herinner me nog precies hoe zacht en glad hij voelde en hoe mooi ik hem vond.

En het was me een in elkaar gedrukte freggle :') _O- :+ O+ .

Wat voor plannen heb je voor Mickey's verjaardag?
Wil ik ook graag weten! A is bijna jarig en voor zo'n kleintje weet ik het niet echt. Ik ga het niet groots vieren, we hebben sowieso niet heel veel familie. Maar welke taart, slingers etc? Geen idee nog :@ Gelukkig maakt mijn tante mooie taarten, daar kan ik altijd last minute terecht :)

Ik heb wel de foto's van de cakesmash O+

Ondertussen is er een stukkie van zijn haar af geknipt:

Heb er een beetje gel in gedaan, maar het blijft nog niet echt zitten.
pi_200840815
Ahww wat een leuke foto's Sun, zo groot alweer O+

Ik werd gister gebeld door de opvang en mijn eerste gedachte was, 'neeeeeeee ik moet heen en weer fietsen want hij weigert zn fles weer maar hij heeft wel hongerrrrrrr'. Toen zei ze 'Sorry, ik heb echt iets heel doms gedaan' en dacht ik 'NEEEEEEEEE AL MN MELK LIGT DAAR WAAR HET NIET HOORT EN NU MOET IK HEEN EN WEER FIETSEN ;( ;( '. En toeehoeennn zei ze 'Ik heb Otis per ongeluk in de war gehaald met een andere baby en hem een fruithapje gegeven..' Ik moest zo hard lachen, was opgelucht dat ik niet heen en weer hoefde te fietsen ( :') ) en vroeg of ie het lekker vond. Nou hij had er van genoten. Helaaspindakaas voor Otis moet ie nu van mij toch nog 3 weken wachten :P Dan is ie 5.5 maand, dat vind ik zelf wel een prima leeftijd om te starten. Gelukkig voor zn leidster is het m'n tweede baby, ben ik niet zo moeilijk en is ie al bijna 5 maanden, bij een ander had ze misschien niet zo'n reactie gehad :P
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:51:53 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_200840908
Hahaha aure _O-
Herkenbaar trouwens van de stress als het kdv belt. Ze belden mij vorige week ook. Ik dacht al FUCK. Maar kennelijk hadden ze Goud aardbeienjam gegeven en had hij rode vlekken rond zijn mond gekregen en ze voelde zich superschuldig enzo. Ik heb maar gezegd dat ze zich pas schuldig hoeft te voelen als hij naar adem begint te happen, maar dat ik van wat rode vlekjes door aardbeien niet echt onder de indruk was :P
disclaimer
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:53:38 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_200840926
Ik was trouwens zijn fles vergeten in de tas te doen vanmorgen. Ze zei "Oh dat komt wel goed, hebben hier wel flesjes en zo niet dan bel ik wel". Ik vroeg of ze dat alsjeblieft nu meteen even wilde checken omdat de impact flink wat groter is als ik midden op de dag vanuit mijn werk terug moest om een fles te gaan halen. "Oh ja, oh ja, logisch"
:') O+
disclaimer
pi_200841384
Ohh man terug moeten voor een fles zou ik helemaal hatelijk vinden :D Hier blijven de flessen op de opvang dus dat is wel fijn, weer een ding minder om aan te denken :')
pi_200841821
Mooi @Seven.
Ik denk ook nog weleens aan mijn bevalling maar niet met heel warme gevoelens. Tot ze ineens op mijn buik lag te krijsen. O+

Hier zit ze met haar beentjes in een W-zit maar ze gaat nou steeds vaker zelf zitten en soms met haar beentjes vooruit.
Ze lijkt ook weleens pogingen te doen om los te staan en aan de meubels staand kijkt ze waar ze nog meer heen kan. Ze gaat best snel.
SPOILER
Mijn man heeft vakantie en nou heb ik eindelijk wat meer tijd met baby. Als het kan slaapt ze lekker op mijn buik terwijl ik wat lees. Heerlijk. *;

Alleen de nachten gaan niet zo lekker. Mijn man zei "het leek wel alsof ze constant geluid maakte". :z
pi_200843739
quote:
7s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Welkom ^O^ . Hopelijk alles een beetje op de rit!
Ja, langzaamaan wel!
pi_200844315
Nou. Dat was toch even een tegenvaller bij het Consultatiebureau.

Ze is niet afgevallen t.o.v. de laatste afspraak, maar wel echt te weinig aangekomen. (Laatste afspraak was met 6 maanden, dus goddank is ze niet afgevallen :9 ) Voor de statistieken;
11 maanden. 69 cm. 7,5 kilo.
Betekent dat ze qua lengte, gewicht en hoofdomtrek allemaal flink afbuigt. Zowel van de normale curve als haar eigen lijntje. Ze zat al wel iets onder de nullijn, maar zit nu rond de -2. Ze begrijpen dat het gevolg is van RS-Virus. (Nog steeds herstellende, van het hoesten blijft ze spugen..) maar er moet wel wat gebeuren. "Niet eten is geen optie meer" aldus de cb-arts. Ze eet nu amper, doet het nog bijna volledig op borstvoeding. Eten interesseert haar gewoon amper tot niet. Nu opdracht gekregen tot 2x per dag pap en eten (nog) actiever aanbieden. Kijken hoe dat de komende week gaat, anders verwijzing naar dieetiste+logopodiste om dingen na te kijken/uit te sluiten. Ze wilden doorverwijzen naar kinderarts in het ziekenhuis, maar ja, met deze leeftijd kunnen ze daar toch niet veel meer. Denk dus wel dat het vooral de nasleep van RS is, maar ze heeft wel echt een tik gehad als je naar de curve kijkt..

Verder nogmaals gekeken naar haar ogen. Daar al vaker naar gekeken, maar werd steeds omschreven als 'uniek'. Nu de CB-arts meekeek maakten ze zich meer zorgen. Of ja, zorgen.. Ze twijfelen of haar netvlies goed gesloten is, dus moeten naar de oogarts. Ook heeft ze 'coloboom' kennelijk. Haar pupil lijkt zegmaar door te lopen in haar iris. Naar de onderkant. Daar hebben we al vaker naar gevraagd, maar was dus altijd 'uniek en mooi'. Nu ineens mogelijk reden tot zorg. Dus oogarts. Ze lijkt trouwens prima te kunnen zien, dus maak me geen zorgen, maar ja, altijd jammer als er 'iets' zou zijn.

Ook omdat coloboom+afwijkende curve+langzame ontwikkeling weer op een syndroom kan duiden. Nu nog geen sprake van, maar pffff.

We wilden graag dat ze klein bleef, laatste baby :9 maar dit is een ander uiterste..

Nu m'n vriendin natuurlijk over de zeik, want die zoekt het bij haarzelf.. Zij voedt, geeft ze dan te weinig, te weinig voedingstoffen, wat doen we verkeerd... Nou, niks volgens mij. We doen hetzelfde als met de oudste, (die toen te zwaar werd gevonden), maar deze werkt kennelijk anders.

[/rant]

Al met al; afwachten, eten naar binnen duwen en verwijzingen afwachten.
Plaatje bij praatje;

dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:56:48 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_200844696
Och NJ, dat is toch niet wat je wil horen zeg. Ik kan me goed voorstellen dat dat er allemaal even inhakt. En wat rot dat je vriendin zich het zo persoonlijk aantrekt. 7,5 kilo is ook wel echt tenger voor 11 maanden. Ik hoop dat het simpelweg met meer calorieën op te lossen is en dat er verder niet meer speelt :*
disclaimer
pi_200846959
Dat is ook wel een tegenvaller @NicolasJoy

Jammer dat je vriendin het zich zo aantrekt. Misschien dat haar melk wel gezorgd dat jullie meisje niet opgenomen hoefde te worden.

Ik duim voor jullie dat het bij de oogarts wèl meevalt.

Welkom nog @Cygne :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')