SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je uit mijn post haalt dat ik corona vergelijk met influenza heb je mijn post niet begrepen.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prikken dus, dat doen we ook voor influenza![]()
Maar goed, corona is geen griep, het is een aantal orden van grootte ernstiger. Dan is het ook niet raar dat de maatregelen die je er tegen treft van een heel andere orde van grootte zijn.![]()
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Die is gelukkig al naar Chersonissos geweest en de kroegen onveilig gemaakt omdat ze volledig gevaccineerd is.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Alleen als je geen Mexicano gaat eten.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens. Alleen de huidige GGD-capaciteit kun je iets van 90% afschalen en dan heb je nog steeds genoeg capaciteit voor die 2,5M/maand (i.s.m. huisartsen en eventueel ziekenhuizen).quote:Op maandag 12 juli 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
De organisatie van de GGD is niet houdbaar voor meerdere jaren. Er zijn een hoop andere zaken die blijven liggen/niet opgepakt worden vanwege corona. Dat zal allemaal op een gegeven moment een keer door moeten. Als we hier praten over een meerjarig iets is de huidige infrastructuur die er staat niet toereikend, daar is echt meer voor nodig.![]()
Hugo en Mark zullen teleurgesteld in je zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ondertussen knallen ze in Tsjechië volle bak door op Exit Festival
This is a special one! Solomun to close #EXIT2021 in style! - Powered by mts
Toch wel een tikkeltje jaloers.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mocht het fout gaan: "Wat wij dachten wat kon, dat bleek in de praktijk toch niet te kloppen. Daar hebben we een inschattingsfout gemaakt, daar balen we van en excuus daarvoor"quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?![]()
Carpaccio, Spareribs en een Dame Blanche. Het ultieme simpelezielenmenu.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen als je geen Mexicano gaat eten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heerlakquote:Op maandag 12 juli 2021 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Carpaccio, Spareribs en een Dame Blanche. Het ultieme simpelezielenmenu.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Veel huisartsen hebben op dit moment al geen capaciteit om die prikken erbij te doen. Wanneer de griepprik gezet moet worden gaan veel praktijken voor 2 of 3 weken op zwart. Die kunnen het er echt niet zomaar bij hebben. Hetzelfde met ziekenhuizen.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens. Alleen de huidige GGD-capaciteit kun je iets van 90% afschalen en dan heb je nog steeds genoeg capaciteit voor die 2,5M/maand (i.s.m. huisartsen en eventueel ziekenhuizen).![]()
Als het aan het omt ligt, zitten we tot 2096 aan maatregelen vast dus ergens moeten we wel die gasten gaan negeren.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT heeft nooit geadviseerd om jongeren direct na de prik de disco in te laten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Stijgende cijfers. Kondig de lockdown aan.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Voor een maandag is dit nog prima.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je die griepprik geeft kun je mogelijk direct een ander vaccin zetten. Gebruik geneeskundestudenten. etc.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel huisartsen hebben op dit moment al geen capaciteit om die prikken erbij te doen. Wanneer de griepprik gezet moet worden gaan veel praktijken voor 2 of 3 weken op zwart. Die kunnen het er echt niet zomaar bij hebben. Hetzelfde met ziekenhuizen.
Nee, logistiek zie ik alleen problemen als het ontbreekt aan politieke wil.![]()
Door ze (deels) te negeren zitten we nu juist in de shit, heb ik het idee..quote:Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan het omt ligt, zitten we tot 2096 aan maatregelen vast dus ergens moeten we wel die gasten gaan negeren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Instroom baart me nog verre van zorgen; vooral de uitstroom op de kliniek is wat laag.quote:
Gaat nog steeds goed dus.![]()
Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan het omt ligt, zitten we tot 2096 aan maatregelen vast dus ergens moeten we wel die gasten gaan negeren.
Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.![]()
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om 2x per jaar een prik te gaan zetten voor de hele bevolking, laat staan 1 prik voor de hele bevolking.
Mogelijkerwijs kan je nog wel de griepprikgroep overwegen, maar dan ben ik wel van mening dat de huisartsen daar echt beter in moeten gaan filteren, en niet iedereen met een bronchitis/astma verleden van 15 jaar geleden zomaar op de lijst zetten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toen alle seinen op groen stonden liepen ze nog huiliehuilie te doen dat het allemaal te snel ging. Je kan mij dan ook niet vertellen dat zij dit wel zagen aankomen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door ze (deels) te negeren zitten we nu juist in de shit, heb ik het idee..
Daarbij komt ook dat bij de hele versoepelingsronde sinds de lente iedere keer het kabinet verder en sneller ging dan het omt wilde en het pas verkeerd ging bij de TvT faal.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eens, de nachtclubs hadden best 2-3 weken kunnen wachten of in elk geval geen dansen met Janssen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.
Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.
De rest had gewoon wel mogelijk geweest.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dat zo? Volgens mij heeft het OMT bij vrijwel alle versoepelingen in eenzelfde lijn geadviseerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
Daarbij komt ook dat bij de hele versoepelingsronde sinds de lente iedere keer het kabinet verder en sneller ging dan het omt wilde en het pas verkeerd ging bij de TvT faal.![]()
Het gaat alleen niet om het overlijden van duizenden mensen, noch aan corona, noch aan influenza. Het gaat om de druk op de zorg. Als die laag blijft, dan is dat prima. Als die hoog wordt, is dat niet oké.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hetzelfde als nu gedaan wordt met Influenza, met het risico dat ik 'HET IS GEEN GRIEPJE$@*$#@$#' opmerkingen krijg.
Er wordt van Influenza geaccepteerd dat er duizenden mensen overlijden. Dat is wat ik bedoel met 'ermee leren leven'
Nogmaals, dit is alleen in het hypothethische scenario wat jij schetst waarin 2x per jaar gevaccineerd moet worden om verspreiding voor te blijven.
En influenza legt zelfs in seizoenen dat het een heel heftige golf is niet zo'n enorme druk op de zorg. In het heftige seizoen 2018 lagen er op het hoogtepunt nog geen 350 mensen met influenza op de IC.
Dus we moeten eerst zeker weten dat die druk niet alsnog enorm toeneemt, lijkt me.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.![]()
Hmm ja, we zijn dan ook veels te snel gegaan en zeker in de zin van de horeca. Dat had veel geleidelijker gemoeten.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toen alle seinen op groen stonden liepen ze nog huiliehuilie te doen dat het allemaal te snel ging. Je kan mij dan ook niet vertellen dat zij dit wel zagen aankomen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tsjemig. Heftig dit.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als ze zich daar fijn bij voelen, moeten ze dat vooral doen zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om 2x per jaar een prik te gaan zetten voor de hele bevolking, laat staan 1 prik voor de hele bevolking.
Mogelijkerwijs kan je nog wel de griepprikgroep overwegen, maar dan ben ik wel van mening dat de huisartsen daar echt beter in moeten gaan filteren, en niet iedereen met een bronchitis/astma verleden van 15 jaar geleden zomaar op de lijst zetten.![]()
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er gingen weken overheen om de limiet van 50 naar 100 man in een binnenruimte te verhogen. En daarna gingen opeens eind juni alle limieten eraf. Dat dat niet goed kan gaan is wel gebleken imho.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja, we zijn dan ook veels te snel gegaan en zeker in de zin van de horeca. Dat had veel geleidelijker gemoeten.![]()
Eens en niet eens.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.
Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.
Er valt altijd wel ergens een wortel voor te houden tot een moment daar is. Dat is het a, dan b, dan c.. en iedere keer schop je die wortel voor de maatschappij uit. Dat raakt ook de maatschappij een keer zat.
Dit was het besluit:
- risicogroep is gevaccineerd
- niet risicogroep is niet gevaccineerd maar geeft weinig risico op overstromen zorg wegens het lage risicoprofiel.
En in theorie is die heel goed. Alleen dat TvT werkt niet om besmettingen tegen te gaan en dat is nog steeds dus de kritische KPI blijkbaar om wat voor reden dan ook. Dus ik zie dat hele punt niet echt. Waar ik het wel mee eens ben is dat als je een plan hebt, dat je je er ook zoveel mogelijk aan moet houden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Problemen zou ik het ook niet willen noemen, het is op te lossen. Maar het is niet te doen met de huidige infrastructuur.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je die griepprik geeft kun je mogelijk direct een ander vaccin zetten. Gebruik geneeskundestudenten. etc.
Nee, logistiek zie ik alleen problemen als het ontbreekt aan politieke wil.![]()
In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.![]()
CNWquote:Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eigen keuze, prima toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit, laat mensen gewoon. Daarnaast is er ook een kleine groep die geen prik mag krijgen nog vanwege bepaalde aandoeningen. Je weet niet welke reden mensen hebben.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze zich daar fijn bij voelen, moeten ze dat vooral doen zou ik zeggen.![]()
Op zich geen verkeerde cijfers, maar zijn we met zijn allen weer vergeten dat cytokine storm, zeker bij mensen onder de 70, pas tussen dag 8-10 van de ziekte manifesteert?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
voor de paniekzaaiers. Afgelopen maandag hadden we zelfs een grotere stijging
[ twitter ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja, dat wispelturige beleid is ook totaal niet goed voor het draagvlak. Bovendien kunnen ondernemers zich er op deze manier niet op voorbereiden. Als je een duidelijke lijn aanhoudt, kan iedereen zich daarnaar schikken. Dat is uiteindelijk niet alleen beter om de pandemie in goede banen te leiden, maar ook voor de economie etc.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar ik het wel mee eens ben is dat als je een plan hebt, dat je je er ook zoveel mogelijk aan moet houden.![]()
Vergeet niet dat er ernstig veel commerciële belangen voor de firma Pfizer spelen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.
"De derde prik werkt enorm goed"
KASSAAAAAAwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Prima als dat zo is hoor, maar daar knippen ze ook massaal voorhuidjes eraf en gooien ze huizen van de buren plat met bommen, met kinderen er nog inquote:Op maandag 12 juli 2021 14:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.
Kom maar door met die data iig, laten we daar ons voordeel.mee doenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wij dragen er ook nog steeds eentje in de supermarkt. Zijn wel vaak de enigenquote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.Tweede prik over een paar weekjes binnen; daarna is het mooi geweest. Maar tot die vaccinatie binnen is lopen we toch het liefst zo min mogelijk risico; al is het wat schijnveiligheid. Vrijdag naar de film geweest en ook daar eentje opgehad totdat we zaten. En bij vertrek zitten wachten totdat de grootste groepen weg waren uit de zaal. Ik ben groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen als je wat minder risico wil lopen. En dan gewoon zoveel mogelijk open.
![]()
Ik zou liever gaan vergelijken met landen die 80%+ gaan halen in plaats van Israel en VS met hun redelijk matige cijfers.![]()
Juist daarom als politicus op zo'n post je plan aanhouden: zekerheid bieden aan de maatschappij en economie.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat wispelturige beleid is ook totaal niet goed voor het draagvlak. Bovendien kunnen ondernemers zich er op deze manier totaal niet op voorbereiden. Als je een duidelijke lijn aanhoudt, kan iedereen zich daarnaar schikken. Dat is uiteindelijk niet alleen beter om de pandemie in goede banen te leiden, maar ook voor de economie etc.
Item bij humberto vrijdag van een festivalorganisator. Had ¤4ton aan kosten voor een festival dit weekend. Had er simpel uitgekomen als er publiek bij had gemogen. Nu zit hij met een strop die hij niet meer kan inhalen en er is geen compensatiepot meer omdat wal en schip.
Sta je als ondernemer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
IJsland is volgens mij zo'n land dat al ontzettend ver is met 2e prikken. Maar dat is natuurlijk wel een piepklein land, plus bovendien een eiland.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou liever gaan vergelijken met landen die 80%+ gaan halen in plaats van Israel en VS met hun redelijk matige cijfers.
Ik zou niet zo snel een land van enig formaat weten dat al zover is met hun vaccinatieprogramma eerlijk gezegd.![]()
Ja ik vond dat ook ongehoord.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist daarom als politicus op zo'n post je plan aanhouden: zekerheid bieden aan de maatschappij en economie.
Item bij humberto vrijdag van een festivalorganisator. Had ¤4ton aan kosten voor een festival dit weekend. Had er simpel uitgekomen als er publiek bij had gemogen. Nu zit hij met een strop die hij niet meer kan inhalen en er is geen compensatiepot meer omdat wal en schip.
Sta je als ondernemer.
Had dan in elk geval dit weekend de buitenevenementen nog respijt gegeven, en een kans om zich te bewijzen, dan waren daar in elk geval veel minder financiële klappen gevallen als nu. Veel stonden al opgebouwd, en konden nu zonder een cent omzet gemaakt te hebben weer inpakken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mijn man zat dit weekend te zeiken dat het horecapersoneel zo ruk bezig was
Tot ik hem er even op attendeerde dat die hele sector begraven en gecremeerd achter elkaar was en nu weer aan het opkrabbelen was met alles nieuw en nieuwe uitzendkrachten en shizzle.
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet opOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kustaw Bessems zegt het imho wel goed.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist daarom als politicus op zo'n post je plan aanhouden: zekerheid bieden aan de maatschappij en economie.
Sta je als ondernemer.![]()
dat blijkt niet altijd het geval sommige moeten nog Astra krijgenquote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kustaw Bessems zegt het imho wel goed.
[ twitter ]![]()
Jammer dat ik een abo op de verkeerde krant heb, kan zijn stukjes nooit lezen
Ze weten dingen altijd heel geleidelijk te brengen. Dat moet ik ze toch wel nageven; ze hebben er veel doorheen weten te krijgen zonder echt grote problemen of langdurige serieuze protesten.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.
Ook dit gaat gewoon gebeuren imo. Het enige wat we kunnen hopen is dat het enkel een advies gaat worden voor de groepen die normaal ook de griepprik krijgen.![]()
Nee, het eerste cijfer is het belangrijkste, de sensitiviteit, dat geeft aan hoe vaak het een correcte uitslag heeft als de persoon besmet is. Dat is dus 0.8, oftewel in 20% van de gevallen een foutief negatieve uitslag.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://lci.rivm.nl/groot(...)lachten-onderbouwing
Dat lijken me prima cijfers.
Vanuit verspreidingsoogpunt is alleen het laatste cijfers belangrijk overigens.
Bij een PCR-test is dat een stuk beter 0.95, maar die worden niet als sneltest gebruikt.
Zie ook het rekenvoorbeeld met een SE van 0.8 en een SP van 0.998. Bij 100 testen, waarvan 3 mensen positief zouden zijn wordt er 1 als foutief negatief getest.
Bij 10 van de 100 zouden dat er 2 zijn, bij 20 van de 100, 4.
Stel dat in het weekend dus 100.000 sneltesten zijn afgenomen, en 10% was positief, dan zouden er dus 200 besmette personen negatief testen. Als je ziet hoeveel personen besmet zijn geraakt in de verschillene clubs en studenten feesten, dan is hiet niet onwaarschijnlijk dat 1 besmet iemand in een club er meer dan 50 kan besmetten. Tel uit je winst.
In het eerste weekend zijn er ruim meer dan 100.000 getest, en toen was het testpercentage positieve in de PCR testen rond de 7% geloof ik. Zo heel veel onwetend besmette personen heb je niet nodig om een flinke golf te creeeren als ze een grote kans hebben een mass spread event te veroorzaken.![]()
Sterk.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kustaw Bessems zegt het imho wel goed.
[ twitter ]
Ofwel: trek nu eens je conclusies ipv dat continue gewijs naar anderen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De volkskrant heeft nog een redelijk open paywallquote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Jammer dat ik een abo op de verkeerde krant heb, kan zijn stukjes nooit lezenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is en blijft nog altijd geen verplichting hoor.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten dingen altijd heel geleidelijk te brengen. Dat moet ik ze toch wel nageven; ze hebben er veel doorheen weten te krijgen zonder echt grote problemen of langdurige serieuze protesten.
Ook dit gaat gewoon gebeuren imo. Het enige wat we kunnen hopen is dat het enkel een advies gaat worden voor de groepen die normaal ook de griepprik krijgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Javascript uitschakelen ftwquote:Op maandag 12 juli 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De volkskrant heeft nog een redelijk open paywall![]()
Zijn columns zijn wel vaak behoorlijk op slot helaasquote:Op maandag 12 juli 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De volkskrant heeft nog een redelijk open paywallOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn ouders gingen gisteren ook met mondkapjes op pad. Heel voorzichtig geweest, allebei ingeënt. Ik ben er wel blij om eigenlijk. Ze schaden er niemand mee en ik weet dan dat ze voorzichtig blijven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.
Een vriendin van me heeft soms het idee dat haar moedertje (zeer kwetsbaar) eigenlijk een carrière als stuntpilote had geambieerd gezien de fratsen die dat mensje uithaalt in alle dwarsheid met betrekking tot Coronamaatregelen.![]()
Het probleem voor de horeca zit hem er vooral in dat alle studenten veel meer verdienen bij de prik en test locaties, en ze dus geen personeel meer kunnen vinden.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Molo het volgende:
Tot ik hem er even op attendeerde dat die hele sector begraven en gecremeerd achter elkaar was en nu weer aan het opkrabbelen was met alles nieuw en nieuwe uitzendkrachten en shizzle.
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet opThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wellicht dat je dan al wat andere artikelen hebt gelezen, maar ik heb in een 2e browser altijd een goede werkzame plugin. Voor een andere kranten betaal ik wel, maar het houdt een keer op.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn columns zijn wel vaak behoorlijk op slot helaaswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Velen willen niet eens meer omdat ze ze 8 maanden of langer werkeloos thuis hebben gezeten.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem voor de horeca zit hem er vooral in dat alle studenten veel meer verdienen bij de prik en test locaties, en ze dus geen personeel meer kunnen vinden.
Heel logisch dat ze iets anders zijn gaan zoeken.
Zelfde voor mijn sportschool, geen personeel te vindenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Yep, dat ookquote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem voor de horeca zit hem er vooral in dat alle studenten veel meer verdienen bij de prik en test locaties, en ze dus geen personeel meer kunnen vinden.
Maar snap ik ook wel, horeca is zwaar werk en de horeca in Nederland wordt niet echt als een vak behandeld of betaaldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
WHO was ook blij met het publiek in WembleyJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik krijg ook incognito deze meldingquote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wellicht dat je dan al wat andere artikelen hebt gelezen, maar ik heb in een 2e browser altijd een goede werkzame plugin. Voor een andere kranten betaal ik wel, maar het houdt een keer op.Maar idd, heb al NRC en vind dat wel prima zo qua betalenquote:Columns van Kustaw Bessems zijn exclusief voor abonnees.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat verhaal wat vandaag in de Telegraaf stond? Ja heel schrijnend. Maar goed net zoals ik ook geen vakantie boek in deze periode (heb geleerd van vorig jaar) is het misschien ook wel een risico om een festival te organiseren.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sta je als ondernemer.
net zoals die lowlandsmeneer die ook de media opzoekt om te zeggen hoe stom de regering is en het allemaal hun schuld en 'hun probleem' is als het gaat om meerdaags testen.
Vergeet voor het gemak even dat het wel zijn probleem is als de regering besluit om z'n evemenent te verbieden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik heb m'n pet er al af gehuildquote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Molo het volgende:
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet op![]()
Mijn bandjes waren altijd voor de gezelligheid vooral, maar er is echt geen reet aan zo als je geen doel hebt om naartoe te werken zoals een opname of optreden. Opname zou eventueel kunnen weer inmiddels maar goed, die maak je in de regel als coverband als demo om...optredens te scoren.![]()
Lekker passief agressief sneertje Mariaquote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
WHO was ook blij met het publiek in Wembley
[ twitter ]![]()
Leiderschap tonend awyeah
Ziedend.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]![]()
Ja dat is ook gewoon heel verdrietigquote:Op maandag 12 juli 2021 14:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb m'n pet er al af gehuild![]()
Mijn bandjes waren altijd voor de gezelligheid vooral, maar er is echt geen reet aan zo als je geen doel hebt om naartoe te werken zoals een opname of optreden. Opname zou eventueel kunnen weer inmiddels maar goed, die maak je in de regel als coverband als demo om...optredens te scoren.
Hoop dat het spoedig weer gaat kunnen/mogen!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja ook onbegrijpelijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
MAar ja voor 'football is coming home' moesten wat regels wijken blijkbaar.
hoop voor ze dat het het waard was.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja ook onbegrijpelijk.
MAar ja voor 'football is coming home' moesten wat regels wijken blijkbaar.
hoop voor ze dat het het waard was.![]()
Bij voorkeur vanaf a.s. weekend weerquote:Op maandag 12 juli 2021 14:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is ook gewoon heel verdrietig
Hoop dat het spoedig weer gaat kunnen/mogen!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En dan moet je nog hopen dat het bij die Delta variant blijft en ze niet al vrolijk de Lambda variant aan het verspreiden zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]![]()
In Duitsland vorige week was het ook volle bak hoor begreep ik, nauwelijks enige controle.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik moet over 12 dagen mijn 2e prik halen, maar ik heb besloten dat ik het risico maar gewoon neem.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij dragen er ook nog steeds eentje in de supermarkt. Zijn wel vaak de enigenTweede prik over een paar weekjes binnen; daarna is het mooi geweest. Maar tot die vaccinatie binnen is lopen we toch het liefst zo min mogelijk risico; al is het wat schijnveiligheid. Vrijdag naar de film geweest en ook daar eentje opgehad totdat we zaten. En bij vertrek zitten wachten totdat de grootste groepen weg waren uit de zaal. Ik ben groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen als je wat minder risico wil lopen. En dan gewoon zoveel mogelijk open.
![]()
Dan ga ik er vanuit dat ze net zoals bij het voetbal ook alleen maar britten toelaten? zolang ze maar op dat eiland blijven dan.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.
zandvoort kan ook trouwens nog net zo goed niet doorgaan.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Oostenrijk bedoel je?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In Duitsland vorige week was het ook volle bak hoor begreep ik, nauwelijks enige controle.![]()
Daar wordt in ieder geval geen bier gedronken wat eerst door drie bilnaden heeft gestroomd, lijkt mij. Scheelt toch weer wat.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.
(Ja, iemand deelde dit visuele spektakel met mij)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die hebben we natuurlijk eerder gehoord. ''Geen verplichting en het is volledig je eigen keuze, maar...''.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is en blijft nog altijd geen verplichting hoor.![]()
Ja, ik zat dit weekend ook op het terras bij een redelijk grote horecagelegenheid. De serveerster vroeg bij elk tafeltje of ze nog mensen wisten die graag bij hun wilden komen werken. Er is een enorm tekort en mensen die er werken nu zijn voor een groot deel onervaren.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Molo het volgende:
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet op![]()
Feesten tot we Kappa zienquote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan moet je nog hopen dat het bij die Delta variant blijft en ze niet al vrolijk de Lambda variant aan het verspreiden zijn.![]()
![]()
Goed voor de loonontwikkelingquote:Op maandag 12 juli 2021 14:31 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ja, ik zat dit weekend ook op het terras bij een redelijk grote horeca gelegenheid. De serveerster vroeg iedereen of ze nog mensen wisten die graag bij hun wilden komen werken. Er is een enorm tekort en mensen die er werken nu zijn voor een groot deel onervaren.![]()
![]()
Ga er maar voorzichtig van uit dat alle buitenevenementen er uitblijven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan ga ik er vanuit dat ze net zoals bij het voetbal ook alleen maar britten toelaten? zolang ze maar op dat eiland blijven dan.
zandvoort kan ook trouwens nog net zo goed niet doorgaan.
De summer of dullness.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik kijk nergens meer van op. Maar die Britten zijn sowieso knettergek.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar wordt in ieder geval geen bier gedronken wat eerst door drie bilnaden heeft gestroomd, lijkt mij. Scheelt toch weer wat.
(Ja, iemand deelde dit visuele spektakel met mij)
![]()
De lamba is toch minder besmettelijk dan de delta? Die gaat het nooit winnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan moet je nog hopen dat het bij die Delta variant blijft en ze niet al vrolijk de Lambda variant aan het verspreiden zijn.![]()
Het is nu toch ook niet verplicht?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten dingen altijd heel geleidelijk te brengen. Dat moet ik ze toch wel nageven; ze hebben er veel doorheen weten te krijgen zonder echt grote problemen of langdurige serieuze protesten.
Ook dit gaat gewoon gebeuren imo. Het enige wat we kunnen hopen is dat het enkel een advies gaat worden voor de groepen die normaal ook de griepprik krijgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
gaat voor mij geen verschil maken. ik kan alles doen wat ik wil deze zomer.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga er maar voorzichtig van uit dat alle buitenevenementen er uitblijven.
De summer of dullness.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Je hebt gelijk. Ik had ze door elkaar gehaald.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nee, het eerste cijfer is het belangrijkste, de sensitiviteit, dat geeft aan hoe vaak het een correcte uitslag heeft als de persoon besmet is. Dat is dus 0.8, oftewel in 20% van de gevallen een foutief negatieve uitslag.
Bij een PCR-test is dat een stuk beter 0.95, maar die worden niet als sneltest gebruikt.![]()
Is het vandaag niet de dag dat Engeland nog aan de noodrem kan trekken mbt het opengooien van het land op 19-07? Zal wel vanavond zijn?![]()
Nog wel.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
gaat voor mij geen verschil maken. ik kan alles doen wat ik wil deze zomer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Krijg altijd braakneigingen als ik die epidemiologen op twitter los zie gaan op mensen die gewoon genieten van het leven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
Misschien handig wanneer je je eigen negativiteit niet op een ander gaat projecteren. Iedereen staat er anders in.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zegt hij ook niet.quote:
Geen harde plicht is het nee, maar ook geen volledig vrije keuzeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee. Om de donder niet. Niet met het onbetrouwbare gedraal wat de overheid heeft laten zien nu.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat verhaal wat vandaag in de Telegraaf stond? Ja heel schrijnend. Maar goed net zoals ik ook geen vakantie boek in deze periode (heb geleerd van vorig jaar) is het misschien ook wel een risico om een festival te organiseren.
net zoals die lowlandsmeneer die ook de media opzoekt om te zeggen hoe stom de regering is en het allemaal hun schuld en 'hun probleem' is als het gaat om meerdaags testen.
Vergeet voor het gemak even dat het wel zijn probleem is als de regering besluit om z'n evemenent te verbieden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit ja. Zodra je er extra vrijheden aan gaat koppelen (of een makkelijkere manier van leven) is het al geen volledig vrije keuze meer imo.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Zegt hij ook niet.
Geen harde plicht is het nee, maar ook geen volledig vrije keuze
Niet voor niets dat ze jongeren over de streep probeerden te trekken met ''dansen met Janssen''. Ze zijn slim genoeg om te weten dat er wat jongeren zijn die twijfelen en toch maar overstag gaan als ze weten dat er wat tegenover staat en ze dus eigenlijk wel moeten als ze enigszins hun oude leven op willen pakken.![]()
Keuzes hebben consequenties.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Zegt hij ook niet.
Geen harde plicht is het nee, maar ook geen volledig vrije keuzeAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
En wat zullen die jongeren zich nu genaaid voelen, een summer of love in het vooruitzicht nadat ze een vaccin genomen hebben wat ze toegang ging geven tot evenementen (laat even het dansen met janssen effect in het midden) en dat nu volledig in rook zien opgaan. Die zullen wel 3x nadenken om alsnog een vaccin te nemen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Zodra je er extra vrijheden aan gaat koppelen (of een makkelijkere manier van leven) is het al geen volledig vrije keuze meer imo.
Niet voor niets dat ze jongeren over de streep probeerden te trekken met ''dansen met Janssen''. Ze zijn slim genoeg om te weten dat er wat jongeren zijn die twijfelen en toch maar overstag gaan als ze weten dat er wat tegenover staat en ze dus eigenlijk wel moeten als ze enigszins hun oude leven op willen pakken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Volgens mij was er zelfs sprake van meer dan 300.000 TvT-sneltests.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nee, het eerste cijfer is het belangrijkste, de sensitiviteit, dat geeft aan hoe vaak het een correcte uitslag heeft als de persoon besmet is. Dat is dus 0.8, oftewel in 20% van de gevallen een foutief negatieve uitslag.
Bij een PCR-test is dat een stuk beter 0.95, maar die worden niet als sneltest gebruikt.
Zie ook het rekenvoorbeeld met een SE van 0.8 en een SP van 0.998. Bij 100 testen, waarvan 3 mensen positief zouden zijn wordt er 1 als foutief negatief getest.
Bij 10 van de 100 zouden dat er 2 zijn, bij 20 van de 100, 4.
Stel dat in het weekend dus 100.000 sneltesten zijn afgenomen, en 10% was positief, dan zouden er dus 200 besmette personen negatief testen. Als je ziet hoeveel personen besmet zijn geraakt in de verschillene clubs en studenten feesten, dan is hiet niet onwaarschijnlijk dat 1 besmet iemand in een club er meer dan 50 kan besmetten. Tel uit je winst.
In het eerste weekend zijn er ruim meer dan 100.000 getest, en toen was het testpercentage positieve in de PCR testen rond de 7% geloof ik. Zo heel veel onwetend besmette personen heb je niet nodig om een flinke golf te creeeren als ze een grote kans hebben een mass spread event te veroorzaken.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)chts-naar-het-strandquote:Op maandag 12 juli 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En wat zullen die jongeren zich nu genaaid voelen, een summer of love in het vooruitzicht nadat ze een vaccin genomen hebben wat ze toegang ging geven tot evenementen (laat even het dansen met janssen effect in het midden) en dat nu volledig in rook zien opgaan. Die zullen wel 3x nadenken om alsnog een vaccin te nemen.![]()
Nee, die zijn daar wat genuanceerder over dan jij, en zeggen dat de belasting van de zorg "beduidend" zou oplopen, dat is toch wel wat anders dan een "zorginfarct"quote:Op maandag 12 juli 2021 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, waarom zouden ze anders adviseren om toch weer maatregelen te nemen?
Voor duidelijkheid: het gaat om het hypothetische scenario dat we alles los zouden laten.![]()
![]()
Ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En wat zullen die jongeren zich nu genaaid voelen, een summer of love in het vooruitzicht nadat ze een vaccin genomen hebben wat ze toegang ging geven tot evenementen (laat even het dansen met janssen effect in het midden) en dat nu volledig in rook zien opgaan. Die zullen wel 3x nadenken om alsnog een vaccin te nemen.
En het helpt ook niet dat een OMT lid openlijk aan het verkondigen was dat het effect van de vaccins na zes maanden alweer gekrompen was, er waarschijnlijk meer prikken nodig gaan zijn en dat er in het najaar waarschijnlijk nog wel beperkingen nodig gaan zijn. Op die manier gooi je de vaccinatie bereidheid echt in de prullenbak bij zulke twijfelende jongeren.
Eerst roepen dat je je vrijheid terug krijgt, dat vaccineren de uitweg is en nu dit soort berichten![]()
![]()
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom je die twijfels nu al gaat zaaien terwijl het vaccinatieproces nog volop loopt.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja.
En het helpt ook niet dat een OMT lid openlijk aan het verkondigen was dat het effect van de vaccins na zes maanden alweer gekrompen was, er waarschijnlijk meer prikken nodig gaan zijn en dat er in het najaar waarschijnlijk nog wel beperkingen nodig gaan zijn. Op die manier gooi je de vaccinatie bereidheid echt in de prullenbak bij zulke twijfelende jongeren.
Eerst roepen dat je je vrijheid terug krijgt, dat vaccineren de uitweg is en nu dit soort berichten![]()
Paniek, onzekerheid, angst, het allemaal ook niet meer weten, er toch minder op vertrouwen dan initieel gezegd. Dat soort dingen ga je al snel aan denken.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom je die twijfels nu al gaat zaaien terwijl het vaccinatieproces nog volop loopt.
Samen met de opmerking dat ook gevaccineerde mensen moeten blijven testen om ergens toegang te krijgen heb je bijna een garantie dat de bereidheid een deuk oploopt.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2021 14:50:30 ]![]()
Maar hou die angst dan lekker binnenskamers. Je kunt altijd nog hel en verdoemenis prediken als de vaccins straks echt niet blijken te werken, maar voorlopig is daar helemaal geen sprake van.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paniek, onzekerheid, angst, het allemaal ook niet meer weten, er toch minder op vertrouwen dan initieel gezegd. Dat soort dingen ga je al snel aan denken.
Samen met de opmerking dat ook gevaccineerde mensen moeten blijven testen om ergens toegang te krijgen heb je bijna een garantie dat de bereidheid een deuk oploopt.
Een eigenschap van goede leiders is juist dat zij kalmte en rust uitstralen naar buiten toe, ook al zijn ze van binnen volledig in paniek.![]()
Het OMT is niet echt uitgeblonken in communicatie de afgelopen 16 maanden, zeker op het moment dat het ze niet uitkomt wat het kabinet ergens van vindt.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar hou die angst dan lekker binnenskamers. Je kunt altijd nog hel en verdoemenis prediken als de vaccins straks echt niet blijken te werken, maar voorlopig is daar helemaal geen sprake van.
Een eigenschap van goede leiders is juist dat zij kalmte en rust uitstralen naar buiten toe, ook al zijn ze van binnen volledig in paniek.![]()
Was het al geen clusterfuck, dan is het er nu zeker een geworden.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Paniek, onzekerheid, angst, het allemaal ook niet meer weten, er toch minder op vertrouwen dan initieel gezegd. Dat soort dingen ga je al snel aan denken.
Samen met de opmerking dat ook gevaccineerde mensen moeten blijven testen om ergens toegang te krijgen heb je bijna een garantie dat de bereidheid een deuk oploopt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is niet echt voorbehouden aan deze crisis. Vroeger zouden we zoiets gewoon ondernemersrisico hebben genoemd. Nu ineens is het de schuld van de overheid? Nee, niet geheel.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Om de donder niet. Niet met het onbetrouwbare gedraal wat de overheid heeft laten zien nu.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nou ja, een gedeelte van de genomen maatregelen komt natuurlijk wel voort uit blinde paniek.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar hou die angst dan lekker binnenskamers. Je kunt altijd nog hel en verdoemenis prediken als de vaccins straks echt niet blijken te werken, maar voorlopig is daar helemaal geen sprake van.
Een eigenschap van goede leiders is juist dat zij kalmte en rust uitstralen naar buiten toe, ook al zijn ze van binnen volledig in paniek.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is dit keer 100% voor rekening van de overheid dat de evenementenbranche volledig op slot moet.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is niet echt voorbehouden aan deze crisis. Vroeger zouden we zoiets gewoon ondernemersrisico hebben genoemd. Nu ineens is het de schuld van de overheid? Nee, niet geheel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 14:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is niet echt voorbehouden aan deze crisis. Vroeger zouden we zoiets gewoon ondernemersrisico hebben genoemd. Nu ineens is het de schuld van de overheid? Nee, niet geheel.![]()
Go hard or go home![]()
Hoe kun je je beschermen tegen een overheid die een hele sector onderuit gooit? Dat kun je naar alle redelijkheid toch geen ondernemersrisico meer noemen?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is niet echt voorbehouden aan deze crisis. Vroeger zouden we zoiets gewoon ondernemersrisico hebben genoemd. Nu ineens is het de schuld van de overheid? Nee, niet geheel.![]()
Het is gewoon weer de avondklok all over again.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, een gedeelte van de genomen maatregelen komt natuurlijk wel voort uit blinde paniek.![]()
Niet helemaal mee eens. Wou jij zeggen dat alle toegangscontroles goed zijn verlopen? Dat is hier ook al genoeg besproken en vandaag sprak ik een collega die ook opmerkte dat haar kinderen ondanks gedane TvT's gewoon mochten doorlopen op hun feestjes. Daarna allemaal besmet geraakt. Is dat de schuld van de overheid? nee. maar wel onderdeel van de sluiting.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is dit keer 100% voor rekening van de overheid dat de evenementenbranche volledig op slot moet.Als je geen argumenten meer hebt kan je het altijd nog over deze boeg gooien. Hulde. Speel de bal niet de persoon.quote:Where law ends, tyrrany begins.![]()
Een beetje fatsoenlijk systeem hoort toch bestand te zijn tegen een, zekere mate van, fouten? Als het alleen maar functioneert als iedereen het foutloos uitvoert moet je het überhaupt niet invoeren.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Wou jij zeggen dat alle toegangscontroles goed zijn verlopen? Dat is hier ook al genoeg besproken en vandaag sprak ik een collega die ook opmerkte dat haar kinderen ondanks gedane TvT's gewoon mochten doorlopen op hun feestjes. Daarna allemaal besmet geraakt. Is dat de schuld van de overheid? nee. maar wel onderdeel van de sluiting.
[..]
Als je geen argumenten meer hebt kan je het altijd nog over deze boeg gooien. Hulde.![]()
En het positiviteitspercentage was misschien iets lager, maar dan heb je dus honderden mensen die ervan uit gaan dat ze negatief zijn, en zich ernaar gedragen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens mij was er zelfs sprake van meer dan 300.000 TvT-sneltests.
Zelfs al was het positiviteitspercentage toen 0.5%, dan zouden er van de 1500 20%, dus 300 man die positief waren maar dachten negatief te zijn de kroegen induiken en iedereen kapot knuffelen....![]()
Zelfs als de controles wel goed waren uitgevoerd, was TvT nog steeds geen waterdicht systeem geweest. Geen enkele test is 100% accuraat. Bovendien hoefde gevaccineerden niet getest te worden, terwijl er wel een kans is dat zij het virus bij zich dragen en verspreiden.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Wou jij zeggen dat alle toegangscontroles goed zijn verlopen? Dat is hier ook al genoeg besproken en vandaag sprak ik een collega die ook opmerkte dat haar kinderen ondanks gedane TvT's gewoon mochten doorlopen op hun feestjes. Daarna allemaal besmet geraakt. Is dat de schuld van de overheid? nee. maar wel onderdeel van de sluiting.
Al slipt er maar een enkel besmettelijk persoon doorheen, als je vervolgens met 800 man in de disco staat, raken er vanzelf een heel aantal door besmet. Er is geen manier waarop dit goed had kunnen gaan, dus ik vind het onterecht om het nu af te schuiven op een gebrek aan controle of de schuld te geven aan wat fraudeurs. Uiteindelijk is dat gerommel in de marge als het systeem sowieso lek is.![]()
Eens. Zag ook op Nu.nl de commentaren alweer voorbijkomen dat dit gewoon allemaal ondernemersrisico is. Mensen hebben blijkbaar wat moeite om zich in te leven in andermans situatie.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe kun je je beschermen tegen een overheid die een hele sector onderuit gooit? Dat kun je naar alle redelijkheid toch geen ondernemersrisico meer noemen?That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ik denk ook niet dat het te voorkomen is dat er iemand doorheen glipt. dat zal vast niet de doelstelling zijn. Maar als je als organisator gewoon bewust iedereen door laat lopen is dat ook weer het andere uiterste.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs als de controles wel goed waren uitgevoerd, was TvT nog steeds geen waterdicht systeem geweest. Geen enkele test is 100% accuraat. Bovendien hoefde gevaccineerden niet getest te worden, terwijl er wel een kans is dat zij het virus bij zich dragen en verspreiden.
Al slipt er maar een enkel besmettelijk persoon doorheen, als je vervolgens met 800 man in de disco staat, raken er vanzelf een heel aantal door besmet. Er is geen manier waarop dit goed had kunnen gaan, dus ik vind het onterecht om het nu af te schuiven op een gebrek aan controle of de schuld te geven aan wat fraudeurs. Uiteindelijk is dat gerommel in de marge als het systeem sowieso lek is.Where law ends, tyrrany begins.![]()
De storing van gisteren gaat hier sowieso voor zorgen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:03 schreef Benny het volgende:
All-time high staat op 13032. Gaan we die vandaag halen?
[poll=2734]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Was er echt een storing gister? Ik dacht dat memes warenquote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De storing van gisteren gaat hier sowieso voor zorgen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Het maakt onder de streep niet uit wat de oorzaak is. Feit is dat op deze manier een groot aantal besmettingen in de hand is gewerkt.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het te voorkomen is dat er iemand doorheen glipt. dat zal vast niet de doelstelling zijn. Maar als je als organisator gewoon bewust iedereen door laat lopen is dat ook weer het andere uiterste.![]()
Welke storing.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De storing van gisteren gaat hier sowieso voor zorgen.![]()
Maar zelfs al is dat zo zijn de ondernemers die het wel goed gedaan hebben ook geraakt. Ik snap niet hoe dit onder ondernemersrisico voor die ondernemers kan vallen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het te voorkomen is dat er iemand doorheen glipt. dat zal vast niet de doelstelling zijn. Maar als je als organisator gewoon bewust iedereen door laat lopen is dat ook weer het andere uiterste.![]()
Was er weer een storing? Heb ik gemist dan.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De storing van gisteren gaat hier sowieso voor zorgen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Er was eerst wel een storing en toen toch niet, dus dat wekt veel vertrouwen dat dit proces op een goede manier is ingericht en accuraat werktquote:Op maandag 12 juli 2021 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was er echt een storing gister? Ik dacht dat memes waren![]()
![]()
Anders was het gister wel een ath geweestquote:Op maandag 12 juli 2021 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was er echt een storing gister? Ik dacht dat memes waren
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Volgens het RIVM was er geen storing gisteren.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het RIVM zei dat ze niet wisten waarom er op 't dashboard stond dat er een storing was, maar dat de cijfers goed waren toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Prutsersquote:Op maandag 12 juli 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM zei dat ze niet wisten waarom er op 't dashboard stond dat er een storing was, maar dat de cijfers goed waren toch?
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dus de storingsmelding had een storing? hmmmquote:
Te laat
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Zou het kunnen dat de boys van het dashboard dachten dat het cijfer niet kon kloppen en daarom de storingsmelding hebben toegevoegd? Of zou er zelfs een automatische storingsdetector kunnen zijn die onverhoopt afging?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het RIVM zei dat ze niet wisten waarom er op 't dashboard stond dat er een storing was, maar dat de cijfers goed waren toch?![]()
Als er een storing is, zijn het prutsers. Maar als blijkt dat er toch geen storing was zijn het alsnog prutsers?quote:![]()
![]()
Dat somt het wel goed op ja.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als er een storing is, zijn het prutsers. Maar als blijkt dat er toch geen storing was zijn het alsnog prutsers?![]()
Er was storing dat er storing wasquote:Op maandag 12 juli 2021 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als er een storing is, zijn het prutsers. Maar als blijkt dat er toch geen storing was zijn het alsnog prutsers?
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Coronabeeld heeft gisteren ook de vaccinatiecijfers niet ververst, zie ik.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de boys van het dashboard dachten dat het cijfer niet kon kloppen en daarom de storingsmelding hebben toegevoegd? Of zou er zelfs een automatische storingsdetector kunnen zijn die onverhoopt afging?![]()
Ja, dat viel me ook op. Maar dat ligt denk ik aan Yorick zelf.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Coronabeeld heeft gisteren ook de vaccinatiecijfers niet ververst, zie ik.![]()
Een spannend moment.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Waarschijnlijk staat er standaard dat er een storing is en moet die zin handmatig worden weggehaald als er een keer geen storing is. Dat hebben ze deze keer misschien vergeten.![]()
Aanwezig. Ik gok 9.5k. Mooi evenwicht tussen de lagere zondagscijfers en de situatie die volledig uit de hand escaleert.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Combi van achterstallig onderhoud en trend.. 15.000quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
gaat knuffelkont niet leuk vindenquote:Op maandag 12 juli 2021 14:35 schreef asco het volgende:
Is het vandaag niet de dag dat Engeland nog aan de noodrem kan trekken mbt het opengooien van het land op 19-07? Zal wel vanavond zijn?![]()
Tromgeroffel
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
[F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5]quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Laten we in 1x 50K doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Laatste update: 12-07-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 8522
Gemeentes met +5 besmettingen:
1154 Amsterdam
443 Rotterdam
436 Groningen
411 Utrecht
289 Breda
175 's-Gravenhage
157 Leiden
123 Haarlem
101 Amstelveen
98 Delft
97 Nijmegen
92 Tilburg
91 Hilversum
83 Arnhem
76 Deventer
75 Amersfoort
72 Almere
71 Zaanstad
71 Haarlemmermeer
70 Enschede
68 Venlo
63 Apeldoorn
61 Maastricht
61 Súdwest-Fryslân
60 Gooise MerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
10 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
70 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Daling
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
JAAA ZIEKENHUIZEN OPENquote:Op maandag 12 juli 2021 15:16 schreef Benny het volgende:
8.441 nieuwe positieve testen
12 nieuwe ziekenhuisopnames
3 nieuwe IC-opnames
1 nieuwe overlijdensMakkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Dit valt me nog mee.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Daling.
Op naar de kroeg.gif
Enthousiaste hont.gif'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jaaa dalinggodver de stress was killing me!
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
14,5% positief
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Geheel conform verwachting. Stijging kan niet onbeperkt doorgaan.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
mooie cijfers.Deze lijn doortrekken graag deze week en dan kunnen we 13 augustus de festivals open gooien.![]()
Maar het enorm hoge percentage positieve tests geeft aan dat er wellicht tegen capaciteitslimieten wordt aangelopen en/of dat de testbereidheid erg laag is.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Geheel conform verwachting. Stijging kan niet onbeperkt doorgaan.![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is net alsof er minder getest wordt!![]()
![]()
Is helaas belangrijk op dat vakantiekaartje.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:17 schreef Scrummie het volgende:
Het percentage positief is ineens weer belangrijk merk ik.
Fuck dat percentage positief.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Duh.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Logisch dat het daalt. Er wordt nu immers niet meer zo achterlijk veel getest.
Op de dag dat ferd benauwd werd, werd er ook opeens meer getest. Meer testen is meer positieven.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Over 3 min kan ik mijn scripts weer afvuren voor de mooie plaatjes.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
#nietmijnprobleemquote:Op maandag 12 juli 2021 15:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Is helaas belangrijk op dat vakantiekaartje.![]()
Klopt, maar als gevaccineerde mensen het virus oplopen zullen ze bijna geen klachten hebben. Die gaan dan ook minder snel testen. Afijn we kunnen er alles van vinden. Op dit moment zijn vooral de ZKHS cijfers belangrijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het enorm hoge percentage positieve tests geeft aan dat er wellicht tegen capaciteitslimieten wordt aangelopen en/of dat de testbereidheid erg laag is.![]()
Hoe zou Frits Bom dit vroeger aangepakt hebben?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Is helaas belangrijk op dat vakantiekaartje.![]()
Waarop het olijke duo nu denkt dat het maar goed is dat ze hebben ingegrepen vrijdag.
Instant succes.
Nu moet het volk sorry zeggen.Go hard or go home![]()
Al zo'n 12 jaar niet eigenlijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al op vakantie geweest zeker![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 12-07-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 8522
Gemeentes met +5 besmettingen:
1154 Amsterdam
443 Rotterdam
436 Groningen
411 Utrecht
289 Breda
175 's-Gravenhage
157 Leiden
123 Haarlem
101 Amstelveen
98 Delft
97 Nijmegen
92 Tilburg
91 Hilversum
83 Arnhem
76 Deventer
75 Amersfoort
72 Almere
71 Zaanstad
71 Haarlemmermeer
70 Enschede
68 Venlo
63 Apeldoorn
61 Maastricht
61 Súdwest-Fryslân
60 Gooise MerenStraks een heleboel resistente jongeren die nog maar een prik nodig hebben in Amsterdam... ik vrees het ergste voor mijn vakantie naar Sicilie volgende week dinsdag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
10 gemeentes met 0 besmettingen
18 gemeentes met 1 besmettingen
70 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
DalingHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nu ook even stoppen met het testen van vakantie gangers en we zijn zo weer terug bij de cijfers van vóór vorige week![]()
Dan overtuig je me met argumenten. Waaromquote:Op maandag 12 juli 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik wilde dat eigenlijk typen op jouw opmerking over ondernemersrisico. Maar ik vond dat toch niet netjes om te doen.
Er dan op de man gespeeld moet worden omdat iemands mening je niet bevalt is gewoon een zwaktebod.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Haha nee.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:20 schreef Oriente het volgende:
[..]
Samen naar Belgrado gaan ouwe reus?
Of Sarajevo.![]()
Toch even rekenen:
14.5% van 8500 = 58.000 tests in totaal gedaan. Meeste zijn denk ik vakantietests. Of nog mensen die een GGD test doen nadat ze positief zijn getest bij TvT.![]()
Prima te doen deze steden.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:20 schreef Oriente het volgende:
[..]
Samen naar Belgrado gaan ouwe reus?
Of Sarajevo.![]()
Ruim 1 op de 100 is in Groningen positief getest in de afgelopen 7 dagen
1080 per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen. Daarmee ook het hoogste aantal. Gevolgd door:
1. Groningen 1080
2. Utrecht 845
3. Ameland 780
4. Leiden 701
5. Ouder-Amstel 691
6. Aalsmeer 690
7. Noordwijk 687
8. Amsterdam 650
9. Tubbergen 634
10. Delft 591![]()
Nog steeds gewaardeerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
Over 3 min kan ik mijn scripts weer afvuren voor de mooie plaatjes.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
AMELANDEDquote:Op maandag 12 juli 2021 15:21 schreef Benny het volgende:
1080 per 100.000 inwoners in de afgelopen 7 dagen. Daarmee ook het hoogste aantal. Gevolgd door:
1. Groningen 1080
2. Utrecht 845
3. Ameland 780
4. Leiden 701
5. Ouder-Amstel 691
6. Aalsmeer 690
7. Noordwijk 687
8. Amsterdam 650
9. Tubbergen 634
10. Delft 591![]()
Dat lokaal aanpakken gaat toch niet door, volgens mij.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:21 schreef Benny het volgende:
1. Groningen 1080
2. Utrecht 845
3. Ameland 780
4. Leiden 701
5. Ouder-Amstel 691
6. Aalsmeer 690
7. Noordwijk 687
8. Amsterdam 650
9. Tubbergen 634
10. Delft 591Go hard or go home![]()
Buurgemeente Schiermonnikoog doet het daarentegen bizargoed met 0 besmettingen. Sinds 16 april.quote:![]()
Tubbergenquote:Op maandag 12 juli 2021 15:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat lokaal aanpakken gaat toch niet door, volgens mij.![]()
wtf, dat is echt een enorm kutdorp in Twente. @Scrummie
![]()
Ooit nog de polonaise gelopen met een stel Bosniers in het stadion van FK Sarajevo. Dit is geen grap.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:22 schreef Oriente het volgende:
[..]
Staan hoog op mijn lijstje voor als het weer kan.![]()
Voor de zoveelste keerquote:Op maandag 12 juli 2021 15:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat lokaal aanpakken gaat toch niet door, volgens mij.![]()
Wat was een gebruikelijk percentage positief? Ik kan dit getal nu niet in perspectief plaatsenquote:Op maandag 12 juli 2021 15:21 schreef zoost het volgende:
Toch even rekenen:
14.5% van 8500 = 58.000 tests in totaal gedaan. Meeste zijn denk ik vakantietests. Of nog mensen die een GGD test doen nadat ze positief zijn getest bij TvT.
[ twitter ]![]()
Ja, hier sta ik ook even van te kijken. Wtf is daar aan de hand.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:23 schreef Oriente het volgende:
[..]
Tubbergen![]()
wtf, dat is echt een enorm kutdorp in Twente. @:Scrummie
![]()
Als je er dan 1 test, en die is positief, een heb je wel een % van 100, hè.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Nu ook even stoppen met het testen van vakantie gangers en we zijn zo weer terug bij de cijfers van vóór vorige week
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Allemaal naar Bays geweest? Of Bruins?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, hier sta ik ook even van te kijken. Wtf is daar aan de hand.![]()
Moeilijk moeilijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat lokaal aanpakken gaat toch niet door, volgens mij.
Liever one size fits all maatregelen.![]()
Twente sprong er in de twee golf al bovenuit. Dinkelland (buurgemeente) doet het ook slecht met 552/100.000quote:Op maandag 12 juli 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, hier sta ik ook even van te kijken. Wtf is daar aan de hand.![]()
Dit ja. Hoe graag ik hier ook de goed nieuws show zou willen opvoeren, kan dit bijna niet kloppen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het enorm hoge percentage positieve tests geeft aan dat er wellicht tegen capaciteitslimieten wordt aangelopen en/of dat de testbereidheid erg laag is.zie email 27 oktober![]()
veel zuipketen daar.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:25 schreef Benny het volgende:
[..]
Twente sprong er in de twee golf al bovenuit. Dinkelland (buurgemeente) doet het ook slecht met 552/100.000![]()
Terwijl Tubbergen prima even afgezonderd kan worden. Wij/zij missen er niks aan.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeilijk moeilijk.
Liever one size fits all maatregelen.
Bom erop, zelfde effect.Go hard or go home![]()
nou nou nouquote:Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Terwijl Tubbergen prima even afgezonderd kan worden. Wij/zij missen er niks aan.
Bom erop, zelfde effect.![]()
Wat is een gebruikelijk percentage?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Hoe graag ik hier ook de goed nieuws show zou willen opvoeren, kan dit bijna niet kloppen.![]()
Ik heb hier gisteren een draadje gepost, er is geen causaal verband tussen die fraudeurs (die overigens wel enorme eikels zijn) en deze extreme stijging.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zelfs als de controles wel goed waren uitgevoerd, was TvT nog steeds geen waterdicht systeem geweest. Geen enkele test is 100% accuraat. Bovendien hoefde gevaccineerden niet getest te worden, terwijl er wel een kans is dat zij het virus bij zich dragen en verspreiden.
Al slipt er maar een enkel besmettelijk persoon doorheen, als je vervolgens met 800 man in de disco staat, raken er vanzelf een heel aantal door besmet. Er is geen manier waarop dit goed had kunnen gaan, dus ik vind het onterecht om het nu af te schuiven op een gebrek aan controle of de schuld te geven aan wat fraudeurs. Uiteindelijk is dat gerommel in de marge als het systeem sowieso lek is.zie email 27 oktober![]()
Nederland is simpelweg te klein en te mobiel voor lokale maatregelenquote:Op maandag 12 juli 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moeilijk moeilijk.
Liever one size fits all maatregelen.![]()
Geef het maar aan Duitsland.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Terwijl Tubbergen prima even afgezonderd kan worden. Wij/zij missen er niks aan.
aai,aai!quote:Op maandag 12 juli 2021 15:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor ECDC zit je aan de goede kant van de streep als je onder de 4% zit.![]()
Elke keer als ik dit lees heb ik weer Thunderstruck in mijn kopquote:Op maandag 12 juli 2021 15:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tubbergen is de rots van de Nederlandse beschaving.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Prima, maar dan moeten ze er ook niet meer over beginnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland is simpelweg te klein en te mobiel voor lokale maatregelen![]()
Ik ken Tubbergen eigenlijk alleen van dat gedoe met die Monstertruck.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Bom erop, zelfde effect.
Rectum kan er ook wat vanquote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tubbergen is de rots van de Nederlandse beschaving.![]()
![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Even wat duiding:
- Besmettingspiek lijkt vooralsnog te liggen op 6-7
- Aantal DPL neemt af
- Datavertraging van 5400 ouder dan 5 dagen
- Datavertraging van 2500 ouder dan 10 dagen!
- Op 1 dag na is 20-29 nu verantwoordelijk voor 55% van de besmettingen en 10-19 voor 25% van de besmettingen, ter vergelijking de 30-39 groep is maar voor 8% verantwoordelijk, en de 40-49 voor maar 3%wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mijn suggestie zou zijn... We geven het aan Duitslandquote:Op maandag 12 juli 2021 15:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Was dat niet Haaksbergen?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ken Tubbergen eigenlijk alleen van dat gedoe met die Monstertruck.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Is dat niet die plek waar zo'n gast met een monstertruck het publiek in gereden was?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tubbergen is de rots van de Nederlandse beschaving.
Edit> ok haaksbergen, godver is ook een pot nat allemaal daar![]()
![]()
Eens. Ik snap de neiging om het te roepen wel maar het is compleet zinloos.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima, maar dan moeten ze er ook niet meer over beginnen.![]()
Als je die Duitsers een vinger geeft...quote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef Benny het volgende:
[..]
Mijn suggestie zou zijn... We geven het aan Duitsland![]()
Ik kan dit echt geen goede cijfers noemen. Achteneenhalfduizend voor de maandag. En veertien en een half procent positief.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Kan je het wel goede cijfers noemen ten opzichte van gister? Of eergisteren?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:31 schreef capricia het volgende:
Ik kan dit echt geen goede cijfers noemen. Achteneenhalfduizend voor de maandag. En veertien en een half procent positief.![]()
Vorige week waren het er nog 1519. Ik rekende ergens nog op een tienvoud daarvan. Dan is 6x nog netjesquote:Op maandag 12 juli 2021 15:31 schreef capricia het volgende:
Ik kan dit echt geen goede cijfers noemen. Achteneenhalfduizend voor de maandag. En veertien en een half procent positief.![]()
Leuke steden! In Belgrado fietstocht gedaan door buitenwijken en potsierlijke (ex)overheidsgebouwen. Plus undergroundtour met een zanger van een lokale rockband. Geweldig. Belgrado is een vreemde stad met leuke plekken en clubs op de meest vreemde op locaties. Hippe jazztent op dak van een met asbest omgeven afgekeurd flatgebouw.quote:
Helaas de drijvende discotheken (splavs) niet meegemaakt.
Sarajevo zeker de oude bobsleebaan bezoeken van de OS.
Oja, dit is nog steeds COR. Sorry voor de offtopic.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
komt omdat er vet minder getest wordtquote:Op maandag 12 juli 2021 15:32 schreef Benny het volgende:
[..]
Vorige week waren het er nog 1519. Ik rekende ergens nog op een tienvoud daarvan. Dan is 6x nog netjes![]()
Vandaag evenveel besmettingen in Amsterdam als begin juli in heel Nederland.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kan je het wel goede cijfers noemen ten opzichte van gister? Of eergisteren?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
LOL Die schalen...quote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef _serial_ het volgende:
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld![]()
![]()
Oorlogsgebied hier.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Dus iedereen en zijn moeder in Nederland is nog steeds besmet?
Just checking in.![]()
Iedereen behalve zijn moeder, want die is gevaccineerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Just checking in.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dus we hadden eigenlijk 120.000 meer tests moeten doen die allemaal negatief hadden moeten zijn...:')quote:Op maandag 12 juli 2021 15:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles staat en valt met Tubbergen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Tubbergen is de rots van de Nederlandse beschaving.
Het centrum waar NL op draait.Go hard or go home![]()
Dat kan geregeld worden hoor, gewoon even de 500K TvT testen in de rapportages opnemen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Dus we hadden eigenlijk 120.000 meer tests moeten doen die allemaal negatief hadden moeten zijn...:')wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Afhankelijk of die moeders eind twintigers zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Just checking in.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
Zat er misschien toch stiekem wat live virus in die vaccins?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:38 schreef Benny het volgende:
In Amsterdam meer besmettingen dan in heel Duitsland
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Amsterdam is dan ook wel een beetje de anus van Europa.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:38 schreef Benny het volgende:
In Amsterdam meer besmettingen dan in heel Duitsland![]()
Wat vonden jullie van de duiding bij de grafieken?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou nou, het is dé huiskamer van NL hebben we vorig jaar geleerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Amsterdam is dan ook wel een beetje de anus van Europa.
Nu is dat Tubbergen overigens.
Go hard or go home![]()
Ja vervelend (maar ook niet meer dan dat, vooralsnog).quote:Op maandag 12 juli 2021 15:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Vandaag evenveel besmettingen in Amsterdam als begin juli in heel Nederland.
Maar ik bedoelde te zeggen dat mensen dit goede cijfers noemen op basis van de dag(en) ervoor.![]()
Het is goed nieuws dat het niet meer 3x verdubbelt in 1 dag, daar waren velen bang voor.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja vervelend (maar ook niet meer dan dat, vooralsnog).
Maar ik bedoelde te zeggen dat mensen dit goede cijfers noemen op basis van de dag(en) ervoor.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Duitsland onderrapporteert volgens mij al tijden qua besmettingscijfers.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:38 schreef Benny het volgende:
In Amsterdam meer besmettingen dan in heel Duitsland![]()
Hoe zit dat nu eigenlijk? Die tellen niet mee, maar wel als mensen positief zijn? Dat is toch niet zo slim dan?quote:Op maandag 12 juli 2021 15:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat kan geregeld worden hoor, gewoon even de 500K TvT testen in de rapportages opnemen.![]()
Na vrijdag is het aantal TvT's drastisch afgenomen. Ik dat de TvT positieven de komende dagen verdwijnen uit de totalen waardoor we toch wel een daling gaan zien.Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat![]()
nee man, nog niet eens 0,5% is op dit moment besmetquote:Op maandag 12 juli 2021 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
Just checking in.![]()
Niet slim, wel ‘verantwoord’quote:Op maandag 12 juli 2021 15:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hoe zit dat nu eigenlijk? Die tellen niet mee, maar wel als mensen positief zijn? Dat is toch niet zo slim dan?![]()
De daling komt toch wel. Als je nu naar de spreiding kijkt van de besmettingen lijkt de piek na het eerste weekend van TvT te liggen, over een dag of 5 weten we door datavertraging of dat de echte piek was.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:43 schreef Multatilu het volgende:
Na vrijdag is het aantal TvT's drastisch afgenomen. Ik dat de TvT positieven de komende dagen verdwijnen uit de totalen waardoor we toch wel een daling gaan zien.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mijn neef ging ook altijd op die leeftijd daar ergens heen met zijn maten op de fiets om te kamperen en vooral te zuipen.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:47 schreef Scrummie het volgende:
Veldslagen tussen politie en jongeren: kampeerfeesten in Tubbergen lopen uit op ‘extreme excessen’
Duidelijk verhaal.![]()
https://nl24actueel.nl/te(...)ng-in-testuitslagen/De labs kunnen het niet meer bijhouden.quote:Technische problemen bij het laboratorium Saltro zorgt voor vertraging in testuitslagenI am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
here we go again...quote:Op maandag 12 juli 2021 15:52 schreef capricia het volgende:
https://nl24actueel.nl/te(...)ng-in-testuitslagen/
[..]
De labs kunnen het niet meer bijhouden.![]()
Dat is niet wat er staat hè. Het is één laboratorium die gebruikt wordt bij GGD NH. Dat zegt niets over de rest v/d locaties.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:52 schreef capricia het volgende:
https://nl24actueel.nl/te(...)ng-in-testuitslagen/
[..]
De labs kunnen het niet meer bijhouden.![]()
Dat was Haaksbergenquote:Op maandag 12 juli 2021 15:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ken Tubbergen eigenlijk alleen van dat gedoe met die Monstertruck.
Spuit 11; eerst lézenAlius aliud dicit![]()
GGD Hollands midden heeft ook storing.quote:Op maandag 12 juli 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet wat er staat hè. Het is één laboratorium die gebruikt wordt bij GGD NH. Dat zegt niets over de rest v/d locaties.
https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Edit:
Het is nog iemand opgevallen:I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
Dat geloof ik best met veel meldingen. Maar dat betekent niet dat de labs het niet meer aan kunnenquote:Op maandag 12 juli 2021 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
GGD Hollands midden heeft ook storing.
https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Edit:
Het is nog iemand opgevallen:
[ twitter ]![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: