SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je uit mijn post haalt dat ik corona vergelijk met influenza heb je mijn post niet begrepen.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prikken dus, dat doen we ook voor influenza![]()
Maar goed, corona is geen griep, het is een aantal orden van grootte ernstiger. Dan is het ook niet raar dat de maatregelen die je er tegen treft van een heel andere orde van grootte zijn.![]()
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Die is gelukkig al naar Chersonissos geweest en de kroegen onveilig gemaakt omdat ze volledig gevaccineerd is.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Alleen als je geen Mexicano gaat eten.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens. Alleen de huidige GGD-capaciteit kun je iets van 90% afschalen en dan heb je nog steeds genoeg capaciteit voor die 2,5M/maand (i.s.m. huisartsen en eventueel ziekenhuizen).quote:Op maandag 12 juli 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
De organisatie van de GGD is niet houdbaar voor meerdere jaren. Er zijn een hoop andere zaken die blijven liggen/niet opgepakt worden vanwege corona. Dat zal allemaal op een gegeven moment een keer door moeten. Als we hier praten over een meerjarig iets is de huidige infrastructuur die er staat niet toereikend, daar is echt meer voor nodig.![]()
Hugo en Mark zullen teleurgesteld in je zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ondertussen knallen ze in Tsjechië volle bak door op Exit Festival
This is a special one! Solomun to close #EXIT2021 in style! - Powered by mts
Toch wel een tikkeltje jaloers.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mocht het fout gaan: "Wat wij dachten wat kon, dat bleek in de praktijk toch niet te kloppen. Daar hebben we een inschattingsfout gemaakt, daar balen we van en excuus daarvoor"quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ga vanavond uit eten. Ben ik een slecht mens?![]()
Carpaccio, Spareribs en een Dame Blanche. Het ultieme simpelezielenmenu.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alleen als je geen Mexicano gaat eten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Heerlakquote:Op maandag 12 juli 2021 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Carpaccio, Spareribs en een Dame Blanche. Het ultieme simpelezielenmenu.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Veel huisartsen hebben op dit moment al geen capaciteit om die prikken erbij te doen. Wanneer de griepprik gezet moet worden gaan veel praktijken voor 2 of 3 weken op zwart. Die kunnen het er echt niet zomaar bij hebben. Hetzelfde met ziekenhuizen.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens. Alleen de huidige GGD-capaciteit kun je iets van 90% afschalen en dan heb je nog steeds genoeg capaciteit voor die 2,5M/maand (i.s.m. huisartsen en eventueel ziekenhuizen).![]()
Als het aan het omt ligt, zitten we tot 2096 aan maatregelen vast dus ergens moeten we wel die gasten gaan negeren.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het OMT heeft nooit geadviseerd om jongeren direct na de prik de disco in te laten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Stijgende cijfers. Kondig de lockdown aan.quote:[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Voor een maandag is dit nog prima.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je die griepprik geeft kun je mogelijk direct een ander vaccin zetten. Gebruik geneeskundestudenten. etc.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Veel huisartsen hebben op dit moment al geen capaciteit om die prikken erbij te doen. Wanneer de griepprik gezet moet worden gaan veel praktijken voor 2 of 3 weken op zwart. Die kunnen het er echt niet zomaar bij hebben. Hetzelfde met ziekenhuizen.
Nee, logistiek zie ik alleen problemen als het ontbreekt aan politieke wil.![]()
Door ze (deels) te negeren zitten we nu juist in de shit, heb ik het idee..quote:Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan het omt ligt, zitten we tot 2096 aan maatregelen vast dus ergens moeten we wel die gasten gaan negeren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Instroom baart me nog verre van zorgen; vooral de uitstroom op de kliniek is wat laag.quote:
Gaat nog steeds goed dus.![]()
Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan het omt ligt, zitten we tot 2096 aan maatregelen vast dus ergens moeten we wel die gasten gaan negeren.
Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.![]()
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om 2x per jaar een prik te gaan zetten voor de hele bevolking, laat staan 1 prik voor de hele bevolking.
Mogelijkerwijs kan je nog wel de griepprikgroep overwegen, maar dan ben ik wel van mening dat de huisartsen daar echt beter in moeten gaan filteren, en niet iedereen met een bronchitis/astma verleden van 15 jaar geleden zomaar op de lijst zetten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toen alle seinen op groen stonden liepen ze nog huiliehuilie te doen dat het allemaal te snel ging. Je kan mij dan ook niet vertellen dat zij dit wel zagen aankomen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Door ze (deels) te negeren zitten we nu juist in de shit, heb ik het idee..
Daarbij komt ook dat bij de hele versoepelingsronde sinds de lente iedere keer het kabinet verder en sneller ging dan het omt wilde en het pas verkeerd ging bij de TvT faal.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eens, de nachtclubs hadden best 2-3 weken kunnen wachten of in elk geval geen dansen met Janssen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.
Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.
De rest had gewoon wel mogelijk geweest.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dat zo? Volgens mij heeft het OMT bij vrijwel alle versoepelingen in eenzelfde lijn geadviseerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
Daarbij komt ook dat bij de hele versoepelingsronde sinds de lente iedere keer het kabinet verder en sneller ging dan het omt wilde en het pas verkeerd ging bij de TvT faal.![]()
Het gaat alleen niet om het overlijden van duizenden mensen, noch aan corona, noch aan influenza. Het gaat om de druk op de zorg. Als die laag blijft, dan is dat prima. Als die hoog wordt, is dat niet oké.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hetzelfde als nu gedaan wordt met Influenza, met het risico dat ik 'HET IS GEEN GRIEPJE$@*$#@$#' opmerkingen krijg.
Er wordt van Influenza geaccepteerd dat er duizenden mensen overlijden. Dat is wat ik bedoel met 'ermee leren leven'
Nogmaals, dit is alleen in het hypothethische scenario wat jij schetst waarin 2x per jaar gevaccineerd moet worden om verspreiding voor te blijven.
En influenza legt zelfs in seizoenen dat het een heel heftige golf is niet zo'n enorme druk op de zorg. In het heftige seizoen 2018 lagen er op het hoogtepunt nog geen 350 mensen met influenza op de IC.
Dus we moeten eerst zeker weten dat die druk niet alsnog enorm toeneemt, lijkt me.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.![]()
Hmm ja, we zijn dan ook veels te snel gegaan en zeker in de zin van de horeca. Dat had veel geleidelijker gemoeten.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toen alle seinen op groen stonden liepen ze nog huiliehuilie te doen dat het allemaal te snel ging. Je kan mij dan ook niet vertellen dat zij dit wel zagen aankomen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tsjemig. Heftig dit.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Als ze zich daar fijn bij voelen, moeten ze dat vooral doen zou ik zeggen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om 2x per jaar een prik te gaan zetten voor de hele bevolking, laat staan 1 prik voor de hele bevolking.
Mogelijkerwijs kan je nog wel de griepprikgroep overwegen, maar dan ben ik wel van mening dat de huisartsen daar echt beter in moeten gaan filteren, en niet iedereen met een bronchitis/astma verleden van 15 jaar geleden zomaar op de lijst zetten.![]()
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er gingen weken overheen om de limiet van 50 naar 100 man in een binnenruimte te verhogen. En daarna gingen opeens eind juni alle limieten eraf. Dat dat niet goed kan gaan is wel gebleken imho.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja, we zijn dan ook veels te snel gegaan en zeker in de zin van de horeca. Dat had veel geleidelijker gemoeten.![]()
Eens en niet eens.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.
Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.
Er valt altijd wel ergens een wortel voor te houden tot een moment daar is. Dat is het a, dan b, dan c.. en iedere keer schop je die wortel voor de maatschappij uit. Dat raakt ook de maatschappij een keer zat.
Dit was het besluit:
- risicogroep is gevaccineerd
- niet risicogroep is niet gevaccineerd maar geeft weinig risico op overstromen zorg wegens het lage risicoprofiel.
En in theorie is die heel goed. Alleen dat TvT werkt niet om besmettingen tegen te gaan en dat is nog steeds dus de kritische KPI blijkbaar om wat voor reden dan ook. Dus ik zie dat hele punt niet echt. Waar ik het wel mee eens ben is dat als je een plan hebt, dat je je er ook zoveel mogelijk aan moet houden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Problemen zou ik het ook niet willen noemen, het is op te lossen. Maar het is niet te doen met de huidige infrastructuur.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je die griepprik geeft kun je mogelijk direct een ander vaccin zetten. Gebruik geneeskundestudenten. etc.
Nee, logistiek zie ik alleen problemen als het ontbreekt aan politieke wil.![]()
In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.![]()
CNWquote:Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Eigen keuze, prima toch?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit, laat mensen gewoon. Daarnaast is er ook een kleine groep die geen prik mag krijgen nog vanwege bepaalde aandoeningen. Je weet niet welke reden mensen hebben.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ze zich daar fijn bij voelen, moeten ze dat vooral doen zou ik zeggen.![]()
Op zich geen verkeerde cijfers, maar zijn we met zijn allen weer vergeten dat cytokine storm, zeker bij mensen onder de 70, pas tussen dag 8-10 van de ziekte manifesteert?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
voor de paniekzaaiers. Afgelopen maandag hadden we zelfs een grotere stijging
[ twitter ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja, dat wispelturige beleid is ook totaal niet goed voor het draagvlak. Bovendien kunnen ondernemers zich er op deze manier niet op voorbereiden. Als je een duidelijke lijn aanhoudt, kan iedereen zich daarnaar schikken. Dat is uiteindelijk niet alleen beter om de pandemie in goede banen te leiden, maar ook voor de economie etc.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waar ik het wel mee eens ben is dat als je een plan hebt, dat je je er ook zoveel mogelijk aan moet houden.![]()
Vergeet niet dat er ernstig veel commerciële belangen voor de firma Pfizer spelen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.
"De derde prik werkt enorm goed"
KASSAAAAAAwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Prima als dat zo is hoor, maar daar knippen ze ook massaal voorhuidjes eraf en gooien ze huizen van de buren plat met bommen, met kinderen er nog inquote:Op maandag 12 juli 2021 14:11 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.
Kom maar door met die data iig, laten we daar ons voordeel.mee doenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wij dragen er ook nog steeds eentje in de supermarkt. Zijn wel vaak de enigenquote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.Tweede prik over een paar weekjes binnen; daarna is het mooi geweest. Maar tot die vaccinatie binnen is lopen we toch het liefst zo min mogelijk risico; al is het wat schijnveiligheid. Vrijdag naar de film geweest en ook daar eentje opgehad totdat we zaten. En bij vertrek zitten wachten totdat de grootste groepen weg waren uit de zaal. Ik ben groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen als je wat minder risico wil lopen. En dan gewoon zoveel mogelijk open.
![]()
Ik zou liever gaan vergelijken met landen die 80%+ gaan halen in plaats van Israel en VS met hun redelijk matige cijfers.![]()
Juist daarom als politicus op zo'n post je plan aanhouden: zekerheid bieden aan de maatschappij en economie.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat wispelturige beleid is ook totaal niet goed voor het draagvlak. Bovendien kunnen ondernemers zich er op deze manier totaal niet op voorbereiden. Als je een duidelijke lijn aanhoudt, kan iedereen zich daarnaar schikken. Dat is uiteindelijk niet alleen beter om de pandemie in goede banen te leiden, maar ook voor de economie etc.
Item bij humberto vrijdag van een festivalorganisator. Had ¤4ton aan kosten voor een festival dit weekend. Had er simpel uitgekomen als er publiek bij had gemogen. Nu zit hij met een strop die hij niet meer kan inhalen en er is geen compensatiepot meer omdat wal en schip.
Sta je als ondernemer.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
IJsland is volgens mij zo'n land dat al ontzettend ver is met 2e prikken. Maar dat is natuurlijk wel een piepklein land, plus bovendien een eiland.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou liever gaan vergelijken met landen die 80%+ gaan halen in plaats van Israel en VS met hun redelijk matige cijfers.
Ik zou niet zo snel een land van enig formaat weten dat al zover is met hun vaccinatieprogramma eerlijk gezegd.![]()
Ja ik vond dat ook ongehoord.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist daarom als politicus op zo'n post je plan aanhouden: zekerheid bieden aan de maatschappij en economie.
Item bij humberto vrijdag van een festivalorganisator. Had ¤4ton aan kosten voor een festival dit weekend. Had er simpel uitgekomen als er publiek bij had gemogen. Nu zit hij met een strop die hij niet meer kan inhalen en er is geen compensatiepot meer omdat wal en schip.
Sta je als ondernemer.
Had dan in elk geval dit weekend de buitenevenementen nog respijt gegeven, en een kans om zich te bewijzen, dan waren daar in elk geval veel minder financiële klappen gevallen als nu. Veel stonden al opgebouwd, en konden nu zonder een cent omzet gemaakt te hebben weer inpakken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mijn man zat dit weekend te zeiken dat het horecapersoneel zo ruk bezig was
Tot ik hem er even op attendeerde dat die hele sector begraven en gecremeerd achter elkaar was en nu weer aan het opkrabbelen was met alles nieuw en nieuwe uitzendkrachten en shizzle.
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet opOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kustaw Bessems zegt het imho wel goed.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Juist daarom als politicus op zo'n post je plan aanhouden: zekerheid bieden aan de maatschappij en economie.
Sta je als ondernemer.![]()
dat blijkt niet altijd het geval sommige moeten nog Astra krijgenquote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kustaw Bessems zegt het imho wel goed.
[ twitter ]![]()
Jammer dat ik een abo op de verkeerde krant heb, kan zijn stukjes nooit lezen
Ze weten dingen altijd heel geleidelijk te brengen. Dat moet ik ze toch wel nageven; ze hebben er veel doorheen weten te krijgen zonder echt grote problemen of langdurige serieuze protesten.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.
Ook dit gaat gewoon gebeuren imo. Het enige wat we kunnen hopen is dat het enkel een advies gaat worden voor de groepen die normaal ook de griepprik krijgen.![]()
Nee, het eerste cijfer is het belangrijkste, de sensitiviteit, dat geeft aan hoe vaak het een correcte uitslag heeft als de persoon besmet is. Dat is dus 0.8, oftewel in 20% van de gevallen een foutief negatieve uitslag.quote:Op maandag 12 juli 2021 13:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://lci.rivm.nl/groot(...)lachten-onderbouwing
Dat lijken me prima cijfers.
Vanuit verspreidingsoogpunt is alleen het laatste cijfers belangrijk overigens.
Bij een PCR-test is dat een stuk beter 0.95, maar die worden niet als sneltest gebruikt.
Zie ook het rekenvoorbeeld met een SE van 0.8 en een SP van 0.998. Bij 100 testen, waarvan 3 mensen positief zouden zijn wordt er 1 als foutief negatief getest.
Bij 10 van de 100 zouden dat er 2 zijn, bij 20 van de 100, 4.
Stel dat in het weekend dus 100.000 sneltesten zijn afgenomen, en 10% was positief, dan zouden er dus 200 besmette personen negatief testen. Als je ziet hoeveel personen besmet zijn geraakt in de verschillene clubs en studenten feesten, dan is hiet niet onwaarschijnlijk dat 1 besmet iemand in een club er meer dan 50 kan besmetten. Tel uit je winst.
In het eerste weekend zijn er ruim meer dan 100.000 getest, en toen was het testpercentage positieve in de PCR testen rond de 7% geloof ik. Zo heel veel onwetend besmette personen heb je niet nodig om een flinke golf te creeeren als ze een grote kans hebben een mass spread event te veroorzaken.![]()
Sterk.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kustaw Bessems zegt het imho wel goed.
[ twitter ]
Ofwel: trek nu eens je conclusies ipv dat continue gewijs naar anderen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De volkskrant heeft nog een redelijk open paywallquote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Jammer dat ik een abo op de verkeerde krant heb, kan zijn stukjes nooit lezenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is en blijft nog altijd geen verplichting hoor.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten dingen altijd heel geleidelijk te brengen. Dat moet ik ze toch wel nageven; ze hebben er veel doorheen weten te krijgen zonder echt grote problemen of langdurige serieuze protesten.
Ook dit gaat gewoon gebeuren imo. Het enige wat we kunnen hopen is dat het enkel een advies gaat worden voor de groepen die normaal ook de griepprik krijgen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Javascript uitschakelen ftwquote:Op maandag 12 juli 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De volkskrant heeft nog een redelijk open paywall![]()
Zijn columns zijn wel vaak behoorlijk op slot helaasquote:Op maandag 12 juli 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De volkskrant heeft nog een redelijk open paywallOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn ouders gingen gisteren ook met mondkapjes op pad. Heel voorzichtig geweest, allebei ingeënt. Ik ben er wel blij om eigenlijk. Ze schaden er niemand mee en ik weet dan dat ze voorzichtig blijven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.
Een vriendin van me heeft soms het idee dat haar moedertje (zeer kwetsbaar) eigenlijk een carrière als stuntpilote had geambieerd gezien de fratsen die dat mensje uithaalt in alle dwarsheid met betrekking tot Coronamaatregelen.![]()
Het probleem voor de horeca zit hem er vooral in dat alle studenten veel meer verdienen bij de prik en test locaties, en ze dus geen personeel meer kunnen vinden.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Molo het volgende:
Tot ik hem er even op attendeerde dat die hele sector begraven en gecremeerd achter elkaar was en nu weer aan het opkrabbelen was met alles nieuw en nieuwe uitzendkrachten en shizzle.
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet opThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wellicht dat je dan al wat andere artikelen hebt gelezen, maar ik heb in een 2e browser altijd een goede werkzame plugin. Voor een andere kranten betaal ik wel, maar het houdt een keer op.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn columns zijn wel vaak behoorlijk op slot helaaswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Velen willen niet eens meer omdat ze ze 8 maanden of langer werkeloos thuis hebben gezeten.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem voor de horeca zit hem er vooral in dat alle studenten veel meer verdienen bij de prik en test locaties, en ze dus geen personeel meer kunnen vinden.
Heel logisch dat ze iets anders zijn gaan zoeken.
Zelfde voor mijn sportschool, geen personeel te vindenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Yep, dat ookquote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Het probleem voor de horeca zit hem er vooral in dat alle studenten veel meer verdienen bij de prik en test locaties, en ze dus geen personeel meer kunnen vinden.
Maar snap ik ook wel, horeca is zwaar werk en de horeca in Nederland wordt niet echt als een vak behandeld of betaaldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
WHO was ook blij met het publiek in WembleyJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik krijg ook incognito deze meldingquote:Op maandag 12 juli 2021 14:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wellicht dat je dan al wat andere artikelen hebt gelezen, maar ik heb in een 2e browser altijd een goede werkzame plugin. Voor een andere kranten betaal ik wel, maar het houdt een keer op.Maar idd, heb al NRC en vind dat wel prima zo qua betalenquote:Columns van Kustaw Bessems zijn exclusief voor abonnees.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat verhaal wat vandaag in de Telegraaf stond? Ja heel schrijnend. Maar goed net zoals ik ook geen vakantie boek in deze periode (heb geleerd van vorig jaar) is het misschien ook wel een risico om een festival te organiseren.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sta je als ondernemer.
net zoals die lowlandsmeneer die ook de media opzoekt om te zeggen hoe stom de regering is en het allemaal hun schuld en 'hun probleem' is als het gaat om meerdaags testen.
Vergeet voor het gemak even dat het wel zijn probleem is als de regering besluit om z'n evemenent te verbieden.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik heb m'n pet er al af gehuildquote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Molo het volgende:
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet op![]()
Mijn bandjes waren altijd voor de gezelligheid vooral, maar er is echt geen reet aan zo als je geen doel hebt om naartoe te werken zoals een opname of optreden. Opname zou eventueel kunnen weer inmiddels maar goed, die maak je in de regel als coverband als demo om...optredens te scoren.![]()
Lekker passief agressief sneertje Mariaquote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
WHO was ook blij met het publiek in Wembley
[ twitter ]![]()
Leiderschap tonend awyeah
Ziedend.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]![]()
Ja dat is ook gewoon heel verdrietigquote:Op maandag 12 juli 2021 14:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb m'n pet er al af gehuild![]()
Mijn bandjes waren altijd voor de gezelligheid vooral, maar er is echt geen reet aan zo als je geen doel hebt om naartoe te werken zoals een opname of optreden. Opname zou eventueel kunnen weer inmiddels maar goed, die maak je in de regel als coverband als demo om...optredens te scoren.
Hoop dat het spoedig weer gaat kunnen/mogen!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja ook onbegrijpelijk.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]
MAar ja voor 'football is coming home' moesten wat regels wijken blijkbaar.
hoop voor ze dat het het waard was.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja ook onbegrijpelijk.
MAar ja voor 'football is coming home' moesten wat regels wijken blijkbaar.
hoop voor ze dat het het waard was.![]()
Bij voorkeur vanaf a.s. weekend weerquote:Op maandag 12 juli 2021 14:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is ook gewoon heel verdrietig
Hoop dat het spoedig weer gaat kunnen/mogen!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En dan moet je nog hopen dat het bij die Delta variant blijft en ze niet al vrolijk de Lambda variant aan het verspreiden zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]![]()
In Duitsland vorige week was het ook volle bak hoor begreep ik, nauwelijks enige controle.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik moet over 12 dagen mijn 2e prik halen, maar ik heb besloten dat ik het risico maar gewoon neem.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij dragen er ook nog steeds eentje in de supermarkt. Zijn wel vaak de enigenTweede prik over een paar weekjes binnen; daarna is het mooi geweest. Maar tot die vaccinatie binnen is lopen we toch het liefst zo min mogelijk risico; al is het wat schijnveiligheid. Vrijdag naar de film geweest en ook daar eentje opgehad totdat we zaten. En bij vertrek zitten wachten totdat de grootste groepen weg waren uit de zaal. Ik ben groot voorstander van eigen verantwoordelijkheid nemen als je wat minder risico wil lopen. En dan gewoon zoveel mogelijk open.
![]()
Dan ga ik er vanuit dat ze net zoals bij het voetbal ook alleen maar britten toelaten? zolang ze maar op dat eiland blijven dan.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.
zandvoort kan ook trouwens nog net zo goed niet doorgaan.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Oostenrijk bedoel je?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In Duitsland vorige week was het ook volle bak hoor begreep ik, nauwelijks enige controle.![]()
Daar wordt in ieder geval geen bier gedronken wat eerst door drie bilnaden heeft gestroomd, lijkt mij. Scheelt toch weer wat.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Formule 1 wordt komend weekend hetzelfde verhaal qua aantallen, alhoewel ik daar wel minder idioten verwacht dan rond het voetbal.
(Ja, iemand deelde dit visuele spektakel met mij)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die hebben we natuurlijk eerder gehoord. ''Geen verplichting en het is volledig je eigen keuze, maar...''.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is en blijft nog altijd geen verplichting hoor.![]()
Ja, ik zat dit weekend ook op het terras bij een redelijk grote horecagelegenheid. De serveerster vroeg bij elk tafeltje of ze nog mensen wisten die graag bij hun wilden komen werken. Er is een enorm tekort en mensen die er werken nu zijn voor een groot deel onervaren.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:18 schreef Molo het volgende:
Laat staan je evenementenbranche, dat is echt huilen met de pet op![]()
Feesten tot we Kappa zienquote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan moet je nog hopen dat het bij die Delta variant blijft en ze niet al vrolijk de Lambda variant aan het verspreiden zijn.![]()
![]()
Goed voor de loonontwikkelingquote:Op maandag 12 juli 2021 14:31 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ja, ik zat dit weekend ook op het terras bij een redelijk grote horeca gelegenheid. De serveerster vroeg iedereen of ze nog mensen wisten die graag bij hun wilden komen werken. Er is een enorm tekort en mensen die er werken nu zijn voor een groot deel onervaren.![]()
![]()
Ga er maar voorzichtig van uit dat alle buitenevenementen er uitblijven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan ga ik er vanuit dat ze net zoals bij het voetbal ook alleen maar britten toelaten? zolang ze maar op dat eiland blijven dan.
zandvoort kan ook trouwens nog net zo goed niet doorgaan.
De summer of dullness.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik kijk nergens meer van op. Maar die Britten zijn sowieso knettergek.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar wordt in ieder geval geen bier gedronken wat eerst door drie bilnaden heeft gestroomd, lijkt mij. Scheelt toch weer wat.
(Ja, iemand deelde dit visuele spektakel met mij)
![]()
De lamba is toch minder besmettelijk dan de delta? Die gaat het nooit winnen.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:29 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dan moet je nog hopen dat het bij die Delta variant blijft en ze niet al vrolijk de Lambda variant aan het verspreiden zijn.![]()
Het is nu toch ook niet verplicht?quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten dingen altijd heel geleidelijk te brengen. Dat moet ik ze toch wel nageven; ze hebben er veel doorheen weten te krijgen zonder echt grote problemen of langdurige serieuze protesten.
Ook dit gaat gewoon gebeuren imo. Het enige wat we kunnen hopen is dat het enkel een advies gaat worden voor de groepen die normaal ook de griepprik krijgen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
gaat voor mij geen verschil maken. ik kan alles doen wat ik wil deze zomer.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ga er maar voorzichtig van uit dat alle buitenevenementen er uitblijven.
De summer of dullness.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Je hebt gelijk. Ik had ze door elkaar gehaald.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nee, het eerste cijfer is het belangrijkste, de sensitiviteit, dat geeft aan hoe vaak het een correcte uitslag heeft als de persoon besmet is. Dat is dus 0.8, oftewel in 20% van de gevallen een foutief negatieve uitslag.
Bij een PCR-test is dat een stuk beter 0.95, maar die worden niet als sneltest gebruikt.![]()
Is het vandaag niet de dag dat Engeland nog aan de noodrem kan trekken mbt het opengooien van het land op 19-07? Zal wel vanavond zijn?![]()
Nog wel.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
gaat voor mij geen verschil maken. ik kan alles doen wat ik wil deze zomer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Krijg altijd braakneigingen als ik die epidemiologen op twitter los zie gaan op mensen die gewoon genieten van het leven.quote:Op maandag 12 juli 2021 14:25 schreef zalkc het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
Misschien handig wanneer je je eigen negativiteit niet op een ander gaat projecteren. Iedereen staat er anders in.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: