abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200329721
quote:
2s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.

Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.
Eens, de nachtclubs hadden best 2-3 weken kunnen wachten of in elk geval geen dansen met Janssen.

De rest had gewoon wel mogelijk geweest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200329731
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:
Daarbij komt ook dat bij de hele versoepelingsronde sinds de lente iedere keer het kabinet verder en sneller ging dan het omt wilde en het pas verkeerd ging bij de TvT faal.
Is dat zo? Volgens mij heeft het OMT bij vrijwel alle versoepelingen in eenzelfde lijn geadviseerd.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 14:07:02 #28
5428 crew  miss_sly
pi_200329732
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 13:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hetzelfde als nu gedaan wordt met Influenza, met het risico dat ik 'HET IS GEEN GRIEPJE$@*$#@$#' opmerkingen krijg.

Er wordt van Influenza geaccepteerd dat er duizenden mensen overlijden. Dat is wat ik bedoel met 'ermee leren leven'

Nogmaals, dit is alleen in het hypothethische scenario wat jij schetst waarin 2x per jaar gevaccineerd moet worden om verspreiding voor te blijven.
Het gaat alleen niet om het overlijden van duizenden mensen, noch aan corona, noch aan influenza. Het gaat om de druk op de zorg. Als die laag blijft, dan is dat prima. Als die hoog wordt, is dat niet oké.
En influenza legt zelfs in seizoenen dat het een heel heftige golf is niet zo'n enorme druk op de zorg. In het heftige seizoen 2018 lagen er op het hoogtepunt nog geen 350 mensen met influenza op de IC.

Dus we moeten eerst zeker weten dat die druk niet alsnog enorm toeneemt, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 juli 2021 @ 14:07:06 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200329733
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.
pi_200329741
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toen alle seinen op groen stonden liepen ze nog huiliehuilie te doen dat het allemaal te snel ging. Je kan mij dan ook niet vertellen dat zij dit wel zagen aankomen.

Hmm ja, we zijn dan ook veels te snel gegaan en zeker in de zin van de horeca. Dat had veel geleidelijker gemoeten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 juli 2021 @ 14:07:47 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200329742
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Toch weer drie mondkappen in de supermarkt zojuist. Opvallend genoeg allemaal mensen die gelet op hun leeftijd volgens mij al lang en breed gevaccineerd zouden moeten zijn.
Tsjemig. Heftig dit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200329744
quote:
Als ze zich daar fijn bij voelen, moeten ze dat vooral doen zou ik zeggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200329753
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Maar vooralsnog is er geen enkele reden om 2x per jaar een prik te gaan zetten voor de hele bevolking, laat staan 1 prik voor de hele bevolking.

Mogelijkerwijs kan je nog wel de griepprikgroep overwegen, maar dan ben ik wel van mening dat de huisartsen daar echt beter in moeten gaan filteren, en niet iedereen met een bronchitis/astma verleden van 15 jaar geleden zomaar op de lijst zetten.
Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.
pi_200329765
Nachtclubs open.
pi_200329775
quote:
2s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze zijn niet voor niks de doelpalen aan het verschuiven naar Long Covid e.d. Als je logisch redeneert is er inderdaad geen enkele reden om nu al te gaan roepen dat iedereen zich een of twee per jaar moet laten vaccineren, maar ze zijn er toch daadwerkelijk mee bezig heb ik het idee. Past ook wel in het plaatje van de afgelopen maanden. Eerst geven ze hints. Een paar experts die laten vallen dat iets een optie is. Dat wordt dan nog her en der ontkent. Wordt hier op FOK! dan vaak weggezet als BNW. Paar maanden later blijkt dat het toch echt gebeurd. Ze zijn nu gewoon aan het kijken hoe de bevolking erop reageert; hoe geleidelijk ze het moeten gaan brengen.
Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:10:28 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200329778
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm ja, we zijn dan ook veels te snel gegaan en zeker in de zin van de horeca. Dat had veel geleidelijker gemoeten.
Er gingen weken overheen om de limiet van 50 naar 100 man in een binnenruimte te verhogen. En daarna gingen opeens eind juni alle limieten eraf. Dat dat niet goed kan gaan is wel gebleken imho.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:10:37 #37
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200329780
quote:
2s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er was echt niks mis geweest met wachten de nachtclubs te openen tot in elk geval de hele doelgroep gevaccineerd was.

Sowieso: als het kabinet zich gewoon aan hun eigen stappenplan had gehouden, hadden we er waarschijnlijk beter voorgestaan dan we nu doen.
Eens en niet eens.

Er valt altijd wel ergens een wortel voor te houden tot een moment daar is. Dat is het a, dan b, dan c.. en iedere keer schop je die wortel voor de maatschappij uit. Dat raakt ook de maatschappij een keer zat.

Dit was het besluit:
- risicogroep is gevaccineerd
- niet risicogroep is niet gevaccineerd maar geeft weinig risico op overstromen zorg wegens het lage risicoprofiel.

En in theorie is die heel goed. Alleen dat TvT werkt niet om besmettingen tegen te gaan en dat is nog steeds dus de kritische KPI blijkbaar om wat voor reden dan ook. Dus ik zie dat hele punt niet echt. Waar ik het wel mee eens ben is dat als je een plan hebt, dat je je er ook zoveel mogelijk aan moet houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200329782
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als je die griepprik geeft kun je mogelijk direct een ander vaccin zetten. Gebruik geneeskundestudenten. etc.

Nee, logistiek zie ik alleen problemen als het ontbreekt aan politieke wil.
Problemen zou ik het ook niet willen noemen, het is op te lossen. Maar het is niet te doen met de huidige infrastructuur.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:10:53 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200329787
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsjemig. Heftig dit.
Absoluut. Deze dag komt niet meer goed voor mij.
pi_200329789
quote:
2s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In Israël gaan ze bepaalde doelgroepen al een derde prik geven.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:11:09 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200329792
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is inderdaad allemaal BNW maar we hebben hier ook eng vaak gelijk gekregen terwijl andere het nog BNW bestempelde.
CNW O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 juli 2021 @ 14:11:21 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200329795
quote:
Eigen keuze, prima toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 12 juli 2021 @ 14:11:58 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200329801
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als ze zich daar fijn bij voelen, moeten ze dat vooral doen zou ik zeggen.
Dit, laat mensen gewoon. Daarnaast is er ook een kleine groep die geen prik mag krijgen nog vanwege bepaalde aandoeningen. Je weet niet welke reden mensen hebben.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:12:10 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_200329803
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

voor de paniekzaaiers. Afgelopen maandag hadden we zelfs een grotere stijging _O-

[ twitter ]
Op zich geen verkeerde cijfers, maar zijn we met zijn allen weer vergeten dat cytokine storm, zeker bij mensen onder de 70, pas tussen dag 8-10 van de ziekte manifesteert?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 juli 2021 @ 14:12:18 #45
12221 Tijn