quote:Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.
De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.
Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.
De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.
Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.
Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.
Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."
De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).
We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.htmlquote:Verdachten van aanslag De Vries zijn 35-jarige Pool en 21-jarige Rotterdammer
De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
Bloed is beter dan hersenvocht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.
Ja één of andere lul dmde me dat gisteren zonder melding erbij (wist niet eens dat er beelden van waren)quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:07 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja ik heb dat gelukkig niet gezien
(ik hoef ook geen linkjes in DM)
Oh nee, dat moet iedereen voor zichzelf weten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:07 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ja ik heb dat gelukkig niet gezien
(ik hoef ook geen linkjes in DM)
Ik heb geen idee bij welk pakje boter jij die cursus hebt gekregen. Ik ben al 15+ jaar BHV en heb nog nooit en te nimmer een pols of hals hoeven voelen. Dat zie je enkel in films en slaat nergens op.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelen
Ik kan de OP niet aanpassenquote:
Dit dusquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:10 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee bij welk pakje boter jij die cursus hebt gekregen. Ik ben al 15+ jaar BHV en heb nog nooit en te nimmer een pols of hals hoeven voelen. Dat zie je enkel in films en slaat nergens op.
Het is ook zonde van de tijd, als er geen ademhaling is ga je gewoon reanimeren. Als iemand niet dood is, dan ga jij dat heel snel merken als BHV’er.
Das een mooie aanvulling op de FOK! virologenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus naast de FOK!-detectives hebben we nu ook een FOK!-chirurgenteam
Godsallejezus, wat een braaksels worden er hier gepost bij gebrek aan nieuws
quote:
Verbaasd dat je na alle medisch experts die we hier het afgelopen ander half jaar hebben gezien?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Het wordt steeds duidelijkerquote:Dat de verdachten uit Tiel en Maurik komen wordt door ingewijden, ook in het criminele milieu, gezien als een sterke aanwijzing dat de aanslag uit de hoek komt van Ridouan Taghi cum suis – al kan de recherche dat in dit prille stadium van het onderzoek vanzelfsprekend niet bevestigen.
Gisteravond was er hier een expert die aan de kleur van het bloed exact kon vertellen dat hij ter plekke al overleden was.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
https://mk0reanimatieral9(...)tie-in-NL-2021-1.pdfquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Post het laatst actuele protocol hier dan even, dan kunnen we deze discussie afronden.
Omdat die Rotterdammer een Nederlander is?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.
Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
Nee, daar stond hij ingeschreven. De 21-jarige verdachte woonde in Tielquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:14 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Alleen kwam de vermoedelijke schutter uit Rotterdam…
Echt? Daarna ging ie zeker raaskallen dat je tot je 7e maritiem geboren bent enzo?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gisteravond was er hier een expert die aan de kleur van het bloed exact kon vertellen dat hij ter plekke al overleden was.
Tsja, wellicht omdat het echt een kantje boord situatie is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is juist van meet af aan vage informatie gegeven. Zo zei Halsema niet dat hij voor zijn leven vecht, maar ze zei dat het de laatste informatie was die ze had gekregen. Impliciet blijft steeds óf hij nog leeft. En dat vind ik opvallend, ja. Ik vind helemaal niet dat de familie verplicht is om details prijs te geven, maar ik vraag me wel af wat er achter het vaag blijven zit. Normaliter is er de ochtend na zo'n verschrikkelijk incident meer informatie.
En ja, net als veel anderen hoop ik dat hij nog leeft en nog een kans maakt, dus zo raar is het niet dat mensen die informatie graag willen hebben. Daar is nou eens niks onsmakelijks aan.
Nee. Het is Rolls Royce.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:15 schreef Ramptourist het volgende:
[..]
Het is toch Rolls? Wat heeft dat er mee te maken?
Het was eigenlijk een referentie naar "A fish called Wanda"quote:
In de nacht werken chirurgen en politie gewoon hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:17 schreef roninho het volgende:
[..]
Tsja, wellicht omdat het echt een kantje boord situatie is.
Als de Vries ten tijde van de perscon (of vlak ervoor wanneer Halsema de laatste update kreeg) reeds overleden was dan hadden ze dat aangegeven, nu was men duidelijk dat dit niet het geval was.
Dat je graag zou willen weten of hij leeft is inderdaad niet onsmakelijk. Maar ik verbaas me erover dat je het zo vreemd vind dat er niet meer verteld wordt. Ik zou echt niet wat familie of politie/justitie er mee te winnen hebben om allerlei status-updates te geven. Laten we wel wezen, als je de nacht weghaald is er 3 of 4 werkuren geleden een update gegeven he.
Zullen wel meer mensen achter zitten. Kan me niet voorstellen dat 1 persoon die vastzit zoveel invloed heeft.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:16 schreef Landgeld het volgende:
Ridouan Taghi heeft de touwtjes nog steeds in handen. Ondanks dat hij in Vught zit.
Bizar hoe dat kan...
Ja bij mij ook, ineens in een groepsapp die video zonder melding of wat erbij. Wist niet eens dat de Vries neergeschoten was. Gelukkig had ik snel genoeg in de gaten dat ik die video uit moest klikkenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja één of andere lul dmde me dat gisteren zonder melding erbij (wist niet eens dat er beelden van waren)
Ik ben hier nog steeds woedend over.
Ergens denk ik dat het beter is het topic dicht te doen en bij nieuws weer open te gooien.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
Natuurlijk heeft hij dat hij is nog steeds de grote man.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zullen wel meer mensen achter zitten. Kan me niet voorstellen dat 1 persoon die vastzit zoveel invloed heeft.
Peter R heeft altijd wel iets van een heldenstatus gehad. Ondanks dat hij ook werd uitgekotst. Dat was Peter. Wat hij deed, deed hij. En dat deed hij overtuigend en vaak ook dondersgoed.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Mansjester het volgende:
Vorige week werd Peter door 90% van de Nederlanders uitgekotst,maar nu die is neergeschoten is het ineens een nationale held![]()
Ja dus?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In de nacht werken chirurgen en politie gewoon hoor.
Sterspringerquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Het is Rolls Royce.
https://www.rolls-roycemotorcars.com/en_GB/home.html
Parenclubs bezoeken en schnabbelen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Dat was Peter. Wat hij deed, deed hij. En dat deed hij overtuigend en vaak ook dondersgoed.
Gegoogled en het is nog waar ookquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zo heten de kinderen van Emile Ratelband
Dochter moet nog worden ingevlogen. Daarna stekker eruit en meer nieuws.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:20 schreef einzeinz het volgende:
12u20 en nog steeds geen nieuws??? Hoe kan dit nou?
Sowieso snap ik dat soort domme reacties nooit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Peter R heeft altijd wel iets van een heldenstatus gehad. Ondanks dat hij ook werd uitgekotst. Dat was Peter. Wat hij deed, deed hij. En dat deed hij overtuigend en vaak ook dondersgoed.
Er is toch gewoon nieuws? We weten dingen over de daders. We hebben een update van z'n zoon. Wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:20 schreef einzeinz het volgende:
12u20 en nog steeds geen nieuws??? Hoe kan dit nou?
Taghi heeft 'n organisatie. Als je de CEO van de ING of zo opsluit, dan kun je ook nog steeds geld uit de pinautomaat trekken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:16 schreef Landgeld het volgende:
Ridouan Taghi heeft de touwtjes nog steeds in handen. Ondanks dat hij in Vught zit.
Bizar hoe dat kan...
Was?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Peter R heeft altijd wel iets van een heldenstatus gehad. Ondanks dat hij ook werd uitgekotst. Dat was Peter. Wat hij deed, deed hij. En dat deed hij overtuigend en vaak ook dondersgoed.
Ik zal de artsen hierover inlichtenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dochter moet nog worden ingevlogen. Daarna stekker eruit en meer nieuws.
Maar niet alles wat hij deed haalde de media. Zijn hand- en spandiensten voor Bruinsma werden bijvoorbeeld amper belicht in de media.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Dit ja. Moeten ze ieder uur melden dat hij nog leeft ofzo?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Er is toch gewoon nieuws? We weten dingen over de daders. We hebben een update van z'n zoon. Wat wil je nog meer?
Criminele contacten, etc.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:16 schreef Landgeld het volgende:
Bizar hoe dat kan...
Dat kan. Maar zeker is het niet…quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
No shit, Sherlock.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat kan. Maar zeker is het niet…
Staat de wereld stil tijdens etenstijd?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:24 schreef Tengano het volgende:
Het is nu etenstijd. Tot 13:00 geen nieuwe informatie meer, gok ik zo.
Het is meer dat er een afschrikwekkende werking naar toekomstige Nabil B's gemaakt wordt, denk ik. Dit kan ook door de nieuwe drugskeizer zijn geïnitieerd zonder dat Taghi daar invloed op heeft.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:16 schreef Landgeld het volgende:
Bizar hoe dat kan...
Klinkt aannemelijk. Kelly zit in het buitenland.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Zijn mening over de islam kan ik gewoon echt niet hebben. Zie zijn uitspraken over oa Charlie Hebdo. Ook een paar keer tegen gekomen op de tribune bij Ajax. Gewoon hel die air van hem.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:19 schreef Benny het volgende:
[..]
Wat een dikke middelvinger zou dat naar de opdrachtgever zijnquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:25 schreef Tengano het volgende:
Hoe langer het duurt hoe meer ik het gevoel krijg dat er nog hoop is.
Net zoals voor je buurman. Of dacht je dat ze extra hun best doen in het ziekenhuis als het om een BN'er gaat?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:25 schreef Tengano het volgende:
Reken maar dat ze alles voor hem doen wat er mogelijk is.
Ik denk dat het een beetje van beiden was, hij was oprecht betrokken bij de nabestaanden, maar vond het ook maar wat fijn om zelf in de spotlight te staan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:27 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Beetje een onsympathieke uitstraling, maar ik geloof oprecht dat hij tot het uiterste ging om oplossingen te vinden uit empathie met nabestaanden en niet louter om zelf te scoren en te pronken met een prijs zoals Freek de Jonge beweerd.
Als dat zo is, zal Peterrr er alles aan doen om dat hele netwerk bloot te leggen!quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat een dikke middelvinger zou dat naar de opdrachtgever zijn
Voor wijlen prins Claus, prins Friso en prins Bernhard wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Net zoals voor je buurman Henk. Of dacht je dat ze extra hun best doen in het ziekenhuis als het om een BN'er gaat?
Als 'ie het gaat overleven, zal 'ie er niet best aan toe zijn. Het zag er op dat filmpje allemaal niet zo best uit. Opdrachtgever zal ongetwijfeld tevreden zijn, want Peter R is uitgeschakeld. Ongeacht of hij via een machine nog ademt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Krijgen we weer een nieuwe serie van hem!quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:29 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Als dat zo is, zal Peterrr er alles aan doen om dat hele netwerk bloot te leggen!
Hoop op? Leven als een kasplantje? Want om heel eerlijk te zijn zie ik dat als meest 'hoopvolle' scenario.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:25 schreef Tengano het volgende:
Hoe langer het duurt hoe meer ik het gevoel krijg dat er nog hoop is.
Slaat op respect.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Oke, zelfs de Politie Amsterdam mailt Geenstijl met het verzoek beelden te verwijderen. Waar slaat dat op.
Dat zou mooi zijn jaquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Okquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:25 schreef Tengano het volgende:
Dat ie vanavond het ziekenhuis uitloopt en zwaair, het zou een stunt zijn zeg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
daarom, het gaat om de boodschap en die is wel duidelijkquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als 'ie het gaat overleven, zal 'ie er niet best aan toe zijn. Het zag er op dat filmpje allemaal niet zo best uit. Opdrachtgever zal ongetwijfeld tevreden zijn, want Peter R is uitgeschakeld. Ongeacht of hij via een machine nog ademt.
Met beelden uit z'n kamer en alle uitslagen zodat de Fok!-medici zich erover kunnen buigen en prognoses kunnen verzinnenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:23 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit ja. Moeten ze ieder uur melden dat hij nog leeft ofzo?
quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar hebben die idioten helemaal niets over te zeggen. En donder op met je respect.
Teeeeeeeeeeeeeeeeeeeeringquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:
https://stevenbrownsblog.(...)i-bij-rtl-boulevard/
![]()
![]()
Op fatsoen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Oke, zelfs de Politie Amsterdam mailt Geenstijl met het verzoek beelden te verwijderen. Waar slaat dat op.
Geen idee. Ook dat maakt geen reet uit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Hoe zou jij het vinden als je een familielid zo op internet ziet?
Twitter is ook lekker bezig;quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:29 schreef Scrummie het volgende:
Ja dat is altijd makkelijk praten wanneer het je niet overkomt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen idee. Ook dat maakt geen reet uit.
Ok, dit is een beetje een open deur lijkt me?quote:De vreselijke aanslag op Peter R. de Vries mag niet onbestraft blijven. Dat schrijft korpschef van de Nationale Politie Henk van Essen woensdag op Twitter. ,,Goed dat er verdachten zijn aangehouden", aldus Van Essen.
het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er verdachten op staan of nog eventuele aanwijzingen al weet ik niet welke beelden op geen stijl staanquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar hebben die idioten helemaal niets over te zeggen. En donder op met je respect.
Klopt, is het ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja dat is altijd makkelijk praten wanneer het je niet overkomt.
Die idioten hebben anders puik werk geleverd na het incident. Doen hier ook gewoon hun werk.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Onee, twaalf uur niet twitteren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:32 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Twitter is ook lekker bezig;
[ twitter ]
Die tweet was dan ook om te kotsenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:32 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Twitter is ook lekker bezig;
[ twitter ]
Peter had er zelf ook totaal geen moeite mee om gruwelijk beelden van slachtoffers van politiek geweld in Myanmar te delen. Dit alles om een punt te maken.quote:
Leeft die kneus ook nog?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
Dat is het ook niet, maar het is wel de realiteit van de tijd waarin we leven. Overal lopen mensen met telefoons, alles kan zomaar even snel gefilmd worden en een filmpje is zo gedeeld.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die idioten hebben anders puik werk geleverd na het incident. Doen hier ook gewoon hun werk.
Je kan er over discussieren en komen met termen als censuur.()Maar als familie lijkt mij het niet heel prettig dat deze beelden ronddrijven.
als familie heb je wel andere dingen aan je hoofd lijkt mequote:Op woensdag 7 juli 2021 12:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die idioten hebben anders puik werk geleverd na het incident. Doen hier ook gewoon hun werk.
Je kan er over discussieren en komen met termen als censuur.()Maar als familie lijkt mij het niet heel prettig dat deze beelden ronddrijven.
Nee maar het zijn nu vooral z'n nabestaanden die ermee zitten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Peter had er zelf ook totaal geen moeite mee om gruwelijk beelden van slachtoffers van politiek geweld in Myanmar te delen. Dit alles om een punt te maken.
Ik neem aan dat hij er dus ook geen moeite mee zal hebben als mensen van zijn beelden een punt willen maken.
Meteen door naar de Boulevard studioquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat ie vanavond het ziekenhuis uitloopt en zwaair, het zou een stunt zijn zeg.
Hoop dat het gebeurd, maar heel realistisch is het helaas niet.
Oohja, want dat is vergelijkbaar jaquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Peter had er zelf ook totaal geen moeite mee om gruwelijk beelden van slachtoffers van politiek geweld in Myanmar te delen. Dit alles om een punt te maken.
Ik neem aan dat hij er dus ook geen moeite mee zal hebben als mensen van zijn beelden een punt willen maken.
Opdrachtgever ? Is er nieuwe info ?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als 'ie het gaat overleven, zal 'ie er niet best aan toe zijn. Het zag er op dat filmpje allemaal niet zo best uit. Opdrachtgever zal ongetwijfeld tevreden zijn, want Peter R is uitgeschakeld. Ongeacht of hij via een machine nog ademt.
Staan fatsoensnormen in de wet? Of heeft de politie zich gedegradeerd van gerespecteerde wetshandhavers naar moraalpolitie te paard?quote:
Nee, maar ik ga er even vanuit dat dit in opdracht is geweest en dat die 35-jarige Pool en die inwoners van Rotterdam zelf geen direct conflict hadden met Peter R.quote:
Er zijn (helaas) mensen van mening dat het 'journalistische belang' boven alles gaat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Hoe zou jij het vinden als je een familielid zo op internet ziet?
Gaat het ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er zijn (helaas) mensen van mening dat het 'journalistische belang' boven alles gaat.
Precies.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als familie heb je wel andere dingen aan je hoofd lijkt me
Waarom is het niet vergelijkbaar?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want dat is vergelijkbaar jaDoe ff normaal zeg.
Staat je vrij om Geenstijl onfatsoenlijk te noemen. Zijn ze ook. Maar wettelijk doen ze niks verkeerds dus de politie heeft hier niets te zoeken.quote:
Jij begint er toch overquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh wacht, je wil die discussie weer opnieuw doen hier?
Ik niet in elk geval.
Het feit dat iets mogelijk of toegestaan is, betekent niet dat je het dan maar per se moet doen. Er is ook nog zoiets als pieteit, respect en beleefdheid naar anderen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat is hun taak nietquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Precies.
Daarom pakt de politie dit op.
Puik werk dus als je het mij vraagt. Helpt niet, maar afin.
Het is ook een verzoekquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staat je vrij om Geenstijl onfatsoenlijk te noemen. Zijn ze ook. Maar wettelijk doen ze niks verkeerds dus de politie heeft hier niets te zoeken.
Snap je dat serieus niet?quote:
Ga zelf weg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jij begint er toch over
En dan niet willen discussiëren lol
Ga dan gewoon weg
Peter was daar zelf ook niet vies van, als je het niet wil zien dan kijk je toch nietquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er zijn (helaas) mensen van mening dat het 'journalistische belang' boven alles gaat.
Hoeven ze niet op in te gaan.quote:
Het hoort ook wel een beetje bij beroemd zijn, elke scheet wordt vastgelegd. In dit specifieke geval is Peter ook niet iemand die het schuwde om allerlei beelden van/over anderen naar buiten te brengen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant heb je de vrijheid om die beelden te mogen maken en delen, aan de andere kant vind ik het echt niet kunnenWaar trek je de grens?
Ach ja, Steve ken ik nog van zijn tijd bij The Happy Family in de Rustenburgerstraat in Amsterdam, zo'n 40 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
De politie mag gewoon een verzoek doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staat je vrij om Geenstijl onfatsoenlijk te noemen. Zijn ze ook. Maar wettelijk doen ze niks verkeerds dus de politie heeft hier niets te zoeken.
Oke man.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is hun taak niet.
Jezus christus.
Mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach ja, Steve ken ik nog van zijn tijd bij The Happy Family in de Rustenburgerstraat in Amsterdam, zo'n 40 jaar geleden.
Was toen al een figuur die in z'n eigen wereldje leefde. Hoewel we toen ook wel gelachen hebben en gebruik hebben gemaakt van de door hem losgepeuterde subsidies, naast z'n opbrengsten uit de softdrugs handel…
Dat klopt. Maar dat neemt niet weg dat de politie zo'n verzoek mag doen.quote:
Klopt, en daar mag je dan weer van vinden dat dat hun taak niet is en compleet belachelijk is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De politie mag gewoon een verzoek doen.
Ik zou het werkelijk prachtig vinden als het zou gebeuren, wat een dikke middelvinger zou dat zijn zegquote:
Hoe neem je iemand precies vrijheid af met een verzoek?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, en daar mag je dan weer van vinden dat dat hun taak niet is en compleet belachelijk is.
Maar he, het is een aanval op de persvrijheid! Laten we die pers dan ook direct wat vrijheid ontnemen door idiote verzoeken te doen.
Een verzoek ontneemt geen vrijheid. Een kogel door je hoofd wel. Nogal een essentieel verschil.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, en daar mag je dan weer van vinden dat dat hun taak niet is en compleet belachelijk is.
Maar he, het is een aanval op de persvrijheid! Laten we die pers dan ook direct wat vrijheid ontnemen door idiote verzoeken te doen.
Ik mag ook zo'n verzoek doen. Alleen is het nogal een holle frase als je nergens concreets aan kan refereren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat neemt niet weg dat de politie zo'n verzoek mag doen.
De brandweer ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De politie mag gewoon een verzoek doen.
OnlyFans.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant heb je de vrijheid om die beelden te mogen maken en delen, aan de andere kant vind ik het echt niet kunnenWaar trek je de grens?
Het grote verschil is dat het nu veel sneller gaat. De beelden komen nu beschikbaar op internet, en er verschijnen meteen reacties van mensen die het niet vinden kunnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het hoort ook wel een beetje bij beroemd zijn, elke scheet wordt vastgelegd. In dit specifieke geval is Peter ook niet iemand die het schuwde om allerlei beelden van/over anderen naar buiten te brengen.
Pim Fortuyn en Theo van Gogh werden door ongeveer alle media, ongecensureerd, tentoongesteld terwijl ze dood op straat lagen.
Door het verzoek te doen. Dat gaat al te ver.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hoe neem je iemand precies vrijheid af met een verzoek?
En die Taghi vanuit de EBI zo van haha huhquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zou het werkelijk prachtig vinden als het zou gebeuren, wat een dikke middelvinger zou dat zijn zeg
Dit slaat nergens op. Juist bij een verzoek heb je de vrijheid om er wat mee te doen of niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Door het verzoek te doen. Dat gaat al te ver.
Wow, hier sta ik van te kijken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een verzoek ontneemt geen vrijheid. Een kogel door je hoofd wel. Nogal een essentieel verschil.
Wel eens, als het alleen om fatsoen gaat of hoe ze het ook willen noemen heeft de politie daar niets mee te maken, als het in het belang van het onderzoek is kan het natuurlijk wel maar dan is het nog een verzoek, meer niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het ligt er nogal aan van wie het verzoek afkomt vind ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Juist bij een verzoek heb je de vrijheid om er wat mee te doen of niet.
Technisch gezien bedreig je hier Geenstijl met een kogel door het hoofd met deze post.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een verzoek ontneemt geen vrijheid. Een kogel door je hoofd wel. Nogal een essentieel verschil.
Jij legde zelf die link in je post. Moet je niet gek kijken als die opgepakt wordt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wow, hier sta ik van te kijken.
(als je dramatisch wil doen met een achterlijke vergelijking, heb je dat zojuist erg goed gedaan)
Oohja want het is een aanval op persvrijheid als de politie een verzoek doetquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het heeft hoe dan ook niets met het beperken van persvrijheid te maken. Of denk je dat ze in Noord-Korea ook een verzoek doen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het ligt er nogal aan van wie het verzoek afkomt vind ik.
De beelden van Fortuyn waren gewoon semi-live op tv terwijl hij aan het dood gaan was.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het nu veel sneller gaat. De beelden komen nu beschikbaar op internet, en er verschijnen meteen reacties van mensen die het niet vinden kunnen.
In 2004 verschenen de beelden pas de volgende morgen in de krant, en pas toen vonden mensen dat het niet kon.
Nja, misschien loop ik wat te steigeren omdat het van hun afkomt en niet van RTL ofzo (wat ik ook belachelijk vind, maar daar vind ik wat meer vrijheid inzitten ofzoiets).quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens, als het alleen om fatsoen gaat of hoe ze het ook willen noemen heeft de politie daar niets mee te maken, als het in het belang van het onderzoek is kan het natuurlijk wel maar dan is het nog een verzoek, meer niet.
Daar hoeven ze niet zo'n verzoek te doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het heeft hoe dan ook niets met het beperken van persvrijheid te maken. Of denk je dat ze in Noord-Korea ook een verzoek doen?
Hoe kom je daarbij? Ik (en velen met mij) hebben in 2002 live meegekeken naar de reanimatie van Pim. In 2001 zagen we live vliegtuig 2 het WTC invliegen en de torens instorten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het nu veel sneller gaat. De beelden komen nu beschikbaar op internet, en er verschijnen meteen reacties van mensen die het niet vinden kunnen.
In 2004 verschenen de beelden pas de volgende morgen in de krant, en pas toen vonden mensen dat het niet kon.
Precies.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar hoeven ze niet zo'n verzoek te doen.
Ah ja denk dat de familie hier wel erg blij mee is dat je dit deelt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja want het is een aanval op persvrijheid als de politie een verzoek doet![]()
Dit is een veel nettere foto:
[ afbeelding ]
Technisch gezien is dit wartaal. De kogel in je hoofd refereert nogal duidelijk naar de Vries, als je dat niet begrijpt, tja...quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Technisch gezien bedreig je hier Geenstijl met een kogel door het hoofd met deze post.
Wat hebben we al een hoop meegemaakt hequote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ik (en velen met mij) hebben in 2002 live meegekeken naar de reanimatie van Pim. In 2001 zagen we live vliegtuig 2 het WTC invliegen en de torens instorten.
Ook nog wel confronterend... (Zouden ze dan toch wat aangetrokken hebben van GeenStijl?)quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja want het is een aanval op persvrijheid als de politie een verzoek doet![]()
[ afbeelding ]
Ja oke, ik deed wat dramatisch wat dat betreft misschien. Het stoort me gewoon gigantisch dat justitie zo'n verzoek doet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het heeft hoe dan ook niets met het beperken van persvrijheid te maken. Of denk je dat ze in Noord-Korea ook een verzoek doen?
Nou ja, met het WTC wisten ze niet wat er aan de hand was en dat er nog een tweede vliegtuig zou komen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ik (en velen met mij) hebben in 2002 live meegekeken naar de reanimatie van Pim. In 2001 zagen we live vliegtuig 2 het WTC invliegen en de torens instorten.
Beelden van iemand waar hulpverleners mee bezig zijn vind ik heel anders dan beelden van iemand die net is neergeschoten en hulpeloos op de grond ligt dood te bloeden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De beelden van Fortuyn waren gewoon semi-live op tv terwijl hij aan het dood gaan was.
Je verwijst naar, en je refereert aan...quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Technisch gezien is dit wartaal. De kogel in je hoofd refereert nogal duidelijk naar de Vries, als je dat niet begrijpt, tja...
Dat waren reanimatiebeelden, die toch wat netter zijn dan zo'n bebloed hoofd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De beelden van Fortuyn waren gewoon semi-live op tv terwijl hij aan het dood gaan was.
Pff, houd maar op. Heb helaas teveel ellende gezien, de wereld wordt met de dag gekker. En als je denkt dat het niet gekker kan, dan bedenkt iemand wel iets om het toch weer gekker te makenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat hebben we al een hoop meegemaakt he
Mooie paal.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laten we die post er eens bij pakken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Technisch gezien is dit wartaal. De kogel in je hoofd refereert nogal duidelijk naar de Vries, als je dat niet begrijpt, tja...
Het is maar wat je wartaal noemt. En zo'n uitleg zou ik ook doen als ik er onderuit zou willen komen. En ja, het refereert aan Peter RRRRR de Vries die net een kogel door zijn hoofd heeft gekregen. Juist daarom is die post van je zo dubbel interpreteerbaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die beelden werden ook live van Pim uitgezonden. Daarna met de hulpverleners en daarna dat hij als oud vuil op de grond lag.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beelden van iemand waar hulpverleners mee bezig zijn vind ik heel anders dan beelden van iemand die net is neergeschoten en hulpeloos op de grond ligt dood te bloeden.
die beelden zijn er ook hoor met de hulpverlenersquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beelden van iemand waar hulpverleners mee bezig zijn vind ik heel anders dan beelden van iemand die net is neergeschoten en hulpeloos op de grond ligt dood te bloeden.
Nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die beelden werden ook live van Pim uitgezonden. Daarna met de hulpverleners en daarna dat hij als oud vuil op de grond lag.
Ja als je weet waar je moet kijken, vind je alles.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:44 schreef Nober het volgende:
Ik kon in 2004 al de executievideo van Nick Berg online vinden.
Daarom snap ik ook niet dat Geenstijl niet kiest voor die beeldenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
die beelden zijn er ook hoor met de hulpverleners
Bij Fortuyn kon je ook duidelijk het schotwond in zijn hoofd zien... maar dus je moet even 10 minuten wachten tot er hulpverleners zijn en daarna mag je de beelden live in de lucht gooien?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt, maar niemand die een camera wegdraaide en geen social media / main stream media die ook maar 1 filtertje voor tere zielen ervoor zetten. Alles werd zo live naar de hele wereld gestuurd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, met het WTC wisten ze niet wat er aan de hand was en dat er nog een tweede vliegtuig zou komen.
Bij die beelden was het kogelgat ook gewoon te zien, dus ook een bebloed hoofd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat waren reanimatiebeelden, die toch wat netter zijn dan zo'n bebloed hoofd.
Dit is de eerste keer in maanden dat ik mensen over Geenstijl lees praten. Ik snap wel dat die dit zover uitmelken als mogelijk door alles te plaatsen wat ze kunnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet dat Geenstijl niet kiest voor die beelden
2001.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, maar niemand die een camera wegdraaide en geen social media / main stream media die ook maar 1 filtertje voor tere zielen ervoor zetten. Alles werd zo live naar de hele wereld gestuurd.
Dat was ook nogal expliciet inderdaad.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die beelden werden ook live van Pim uitgezonden. Daarna met de hulpverleners en daarna dat hij als oud vuil op de grond lag.
Die was ik straal vergeten, en ook rond de Bataclan aanslagen kwam er genoeg ellende naar de socials.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja als je weet waar je moet kijken, vind je alles.
Maar toen bij Charlie Hebdo dat die agent op straat werd doodgeschoten, dat werd ook zo op Twitter geplempt
Ze hadden vorige week nog de Kaag docu scoop. groot nieuws in heel Nederland. Als dit de eerste keer is in maanden dat je mensen over GeenStijl ziet praten volg je het nieuws niet echt dus.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:47 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer in maanden dat ik mensen over Geenstijl lees praten. Ik snap wel dat die dit zover uitmelken als mogelijk door alles te plaatsen wat ze kunnen.
Ik haakte af tijdens de persconferentie van de terroristen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef NoXia het volgende:
[..]
Mooie tijd ja. Toen kon alles nog. Nu zijn we allemaal snowflakes geworden.
Komop, je zag mensen naar beneden springen op live tv.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, met het WTC wisten ze niet wat er aan de hand was en dat er nog een tweede vliegtuig zou komen.
Veel explicieter dan dit keer denk ik. De beelden van Peter bevat nog een lief element met de mevrouw die zijn hand vasthoudt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was ook nogal expliciet inderdaad.
Waar moet ik onderuit komen dan? Jouw afkeuring of zo?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laten we die post er eens bij pakken.
Zeg Geenstijl:
[..]
Het is maar wat je wartaal noemt. En zo'n uitleg zou ik ook doen als ik er onderuit zou willen komen.
Exact, een journalistiek medium moet de mogelijkheid hebben om dit te publiceren, iets met vrijheid en zo. Als je het niet wil zien dan kijk je niet.quote:
Ah. Ik ga er even van uit. De juiste basis voor flinke uitspraken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, maar ik ga er even vanuit dat dit in opdracht is geweest en dat die 35-jarige Pool en die inwoners van Rotterdam zelf geen direct conflict hadden met Peter R.
Ogrish, Uncover Reality, noem maar op. Ook nu zijn er nog zulke websites. De beelden waren er altijd wel, maar niet zo openbaar als nu.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:47 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die was ik straal vergeten, en ook rond de Bataclan aanslagen kwam er genoeg ellende naar de socials.
De oudere garde internetters zullen ook wel weten wat ik bedoel met Rotten dot com.
Nu.nlquote:Log in en lees meer reacties
Lees nog meer reacties, stel vragen aan de redactie, geef respect en praat mee over het belangrijkste nieuws.
Gratis account aanmaken
Heb je al een account?Inloggen
Ik wist niet eens dat GeenStijl nog bestond.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:47 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer in maanden dat ik mensen over Geenstijl lees praten. Ik snap wel dat die dit zover uitmelken als mogelijk door alles te plaatsen wat ze kunnen.
Gelukkig was het een weinig realistische droom.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:48 schreef Micson het volgende:
Ik droomde vannacht dat ze me kwamen afmaken omdat ik ook een voorvechter van het vrije woord ben. Was daarna nogal angstig dus ik ben in het holst van de nacht nog even gaan checken of de deur van mijn appartement wel goed op slot zat.
Gaat toch niet in de kouwe kleren zitten zo'n voorval...
Zelfs de "fffFFlop" was duidelijk te horen van de stuiterende lichamen... Bizar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:48 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Komop, je zag mensen naar beneden springen op live tv.
het mooiste vind ik nog dat mensen eerst kijken en dan vinden dat anderen het niet mogen zienquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef NoXia het volgende:
[..]
Dat weten we ook niet, maar is in feite niet zo heel relevant als het een in opdracht uitgevoerde liquidatie is. Het gaat dan om de opdrachtgever.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:49 schreef manny het volgende:
[..]
Ah. Ik ga er even van uit. De juiste basis voor flinke uitspraken.
Die Pool en Rotterdammer zijn verdachte; dus we weten niet of ze überhaupt iets te maken hebben met de zaak en ik, maar wellicht jij wel, heb geen idee met hoeveel (en welke) mensen Peter een conflict heeft / had.
En dat is andersom niet zo. Want ik heb niet zoveel geklaag gehoord toen er een dood kind op een strand lag. Dat kreeg volgens mij zelfs een journalistieke prijs.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:49 schreef Viv het volgende:
GeenStijl is in ieder geval wel consequent. In 2009 lieten ze ondanks vergelijkbare kritiek een video online staan van een stervende jonge vrouw, die in Iran was neergeschoten tijdens protesten:
https://www.geenstijl.nl/1718491/haar_naam_was_neda/
Dit ja, met Eriksen ook ; waarom blijft NOS dit uitzenden!!!! En dan wel blijven kijken, tja daardoor wordt het dus uitgezonden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
het mooiste vind ik nog dat mensen eerst kijken en dan vinden dat anderen het niet mogen zien
Maar als je niet kijkt weet je niet of je moet vinden dat anderen het niet mogen zienquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
het mooiste vind ik nog dat mensen eerst kijken en dan vinden dat anderen het niet mogen zien
Dat laatste is een understatement…quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat weten we ook niet, maar is in feite niet zo heel relevant als het een in opdracht uitgevoerde liquidatie is. Het gaat dan om de opdrachtgever.
Wie dat is? Geen idee. Denk dat Peter met wel meer mensen een conflict had.
Het was toen meer IRC en ICQ, dat klopt.quote:
Gelukkig wel, maar ik verzeker je ze dat je ze kan vinden. Terwijl de brandweer naast het WTC staat hoor en zie je echt afschuwelijke dingen. Werd gewoon allemaal live de wereld ingeslingerd.quote:De beelden van de mensen die te pletter vielen op de stoep zijn iets lastiger te vinden.
Legendarische afleveringen waren dat. Het enige tv programma waarvoor ik thuis bleef.quote:
Je post is gewoon dubbel interpreteerbaar tijger als je het zo zegt. Dat is wat ik zeg. Meer niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar moet ik onderuit komen dan? Jouw afkeuring of zo?![]()
Doe toch normaal, als ik vind dat GS afgebrand moet worden dan zeg ik dat gewoon, maar ondanks dat ik het een clubje engnekken vindt ben ik daar helemaal niet voor. Ze doen maar.
Het punt was dat een verzoek, in tegenstelling tot een journalist in het hoofd schieten wat met de De Vries is gebeurt, geen aanslag op de persvrijheid is. Maar blijkbaar moet ik dat voor sommigen tot in detail uitspellen.
Ik zou het niet eens kunnen, accu is meteen leeg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:51 schreef Caland het volgende:
Ik vind de filmpjes die rondgaan ook niet zo'n probleem eigenlijk. Vind het alleen onbegrijpelijk dat blijkbaar één van je eerste reflexen als je iemand 'dood' op straat ziet liggen je telefoon pakken en filmen is.
Dan is er toch ergens een afslagje gemist in je opvoeding.
Everyone wants their 7 seconds of fame.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:51 schreef Caland het volgende:
Ik vind de filmpjes die rondgaan ook niet zo'n probleem eigenlijk. Vind het alleen onbegrijpelijk dat blijkbaar één van je eerste reflexen als je iemand 'dood' op straat ziet liggen je telefoon pakken en filmen is.
Natuurlijk bleef jij daar voor thuis. Op zondag was er ook niks anders te doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Legendarische afleveringen waren dat. Het enige tv programma waarvoor ik thuis bleef.
Die muziek in het begin alleen al.
Aannames en speculaties. Wellicht was de persoon iets anders aan het filmen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:51 schreef Caland het volgende:
Of je het er mee eens bent kan je natuurlijk een discussie over voeren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:49 schreef Viv het volgende:
GeenStijl is in ieder geval wel consequent. In 2009 lieten ze ondanks vergelijkbare kritiek een video online staan van een stervende jonge vrouw, die in Iran was neergeschoten tijdens protesten:
https://www.geenstijl.nl/1718491/haar_naam_was_neda/
Sinds de 1ste lichten ze alleen 10 reacties uit en de rest moet je een accountje voor aanmaken zodat ze je kunnen stuk spammen met vanalles.quote:
Ja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Aannames en speculaties. Wellicht was de persoon iets anders aan het filmen.
Het gaat natuurlijk niet om zwakke maagjes, maar om enig respect voor het slachtoffer en zijn naasten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef NoXia het volgende:
[..]
Aanname en/of speculatie…quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wellicht was de persoon iets anders aan het filmen.
In Zuid en Midden Amerika rammen ze dat vol op de homepage.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:50 schreef Muskusboktor57 het volgende:
De president van Haïti is ook doodgeschoten afgelopen nacht.
Zijn daar beelden van?
quote:AMSTERDAM - De moeder van Natalee Holloway, Beth, is geschokt nadat ook in de Verenigde Staten het nieuws over de moordaanslag op Peter R. de Vries is doorgedrongen. „Ik ben er kapot van, het komt hard aan”, zegt Beth Holloway tegen Hart van Nederland.
Holloway zegt enorm mee te leven met de familie van De Vries. „Ik probeer ze zo snel mogelijk te bereiken om mijn medeleven en steun te betuigen. Ik ben geschokt.”
De Vries ontving in 2008 een Emmy Award voor de door ruim 7 miljoen mensen bekeken reportage over Joran van der Sloot en zijn vermeende betrokkenheid bij de verdwijning van Natalee Holloway. Beth Holloway en De Vries stonden in nauw contact met elkaar over de verdwijning van Natalee.
A rare Peter R de Vries appears.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Fame? Alsof iemand weet wie het gefilmd heeft. Lijkt me niet dat het daarmee te maken heeft. Gewoon niet goed in je kop.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Everyone wants their 7 seconds of fame.
Je moest iets meer moeite doen maar sommige beelden van Rotten en Ogrish ben ik toch niet vergetenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ogrish, Uncover Reality, noem maar op. Ook nu zijn er nog zulke websites. De beelden waren er altijd wel, maar niet zo openbaar als nu.
Weer zo'n buitenstaander die ineens weer ten tonele gehaald wordt…quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:53 schreef Bocaj het volgende:
Beth Holloway reageert geschokt na aanslag op Peter R. de Vries.
[..]
Ik weet ze te vindenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het was toen meer IRC en MSN, dat klopt.
[..]
Gelukkig wel, maar ik verzeker je ze dat je ze kan vinden. Terwijl de brandweer naast het WTC staat hoor en zie je echt afschuwelijke dingen. Werd gewoon allemaal live de wereld ingeslingerd.
Familie K. en R. uit Oss schrijven we met potlood op als mogelijke opdrachtgever.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:51 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Legendarische afleveringen waren dat. Het enige tv programma waarvoor ik thuis bleef.
Die muziek in het begin alleen al.
Oh, Twitter heeft hem weereens gebanned. Tering wat zijn die lui triggerhappy.quote:
Loop je als influencer door de stad te vertellen over je nieuwste aankopen en naar welk hippe tentje je gaat en dan wordt er even verderop gewoon een BN'er neergeschoten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Twitter kan nog veel van FOK! leren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh, Twitter heeft hem weereens gebanned. Tering wat zijn die lui triggerhappy.
Die opmerking slaat nergens op....quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Weer zo'n buitenstaander die ineens weer ten tonele gehaald wordt…
Hij heeft gelijk.quote:
Marry mequote:
Helemaal eens, dat zou achter een linkje moeten zitten.quote:Maar ja, ik vind dat toch iets minder gruwelijk dan het internet volgooien met beelden van een neergeknalde herkenbare man die op dit moment wel of niet voor z'n leven vecht.
Je hoeft het van mij ook niet te verbieden, maar het mag wel een tandje minder. Ik opende gister Twitter en hop, daar was de foto en daar waren de filmpjes.
Nu trekt GS wel een bepaald soort publiek dat hiermee om kan gaan, maar ik zou het persoonlijk wel kunnen waarderen als ze het nog achter een linkje met een waarschuwing zouden zetten.
Mijn DM staat open voor een luisterend oor als je er nog moeite mee hebt. Dan kunnen we ook gelijk de staat van de FOK servers bespreken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je moest iets meer moeite doen maar sommige beelden van Rotten en Ogrish ben ik toch niet vergeten
Een hele hoop heisa, feit is dat we 13 jaar later nog net zo weinig weten als toen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:53 schreef Bocaj het volgende:
Beth Holloway reageert geschokt na aanslag op Peter R. de Vries.
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zal ik bij Twitter gaan werken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Twitter kan nog veel van FOK! leren.
Het probleem van Bart is dat hij een stukje empathie mist. Wanneer je de wereld vooral rationeel benadert krijg je klote sites als GeenStijlquote:
FOK!Flutuencer jaquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Mijn DM staat open voor een luisterend oor als je er nog moeite mee hebt. Dan kunnen we ook gelijk de staat van de FOK servers bespreken.
Tot dan,
De FOK Influencer.
Ik ben sommige (naakt)foto’s op FOK! ook nooit vergetenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je moest iets meer moeite doen maar sommige beelden van Rotten en Ogrish ben ik toch niet vergeten
Als het Bart niet zint begint ie toch gewoon zijn eigen twitter?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh, Twitter heeft hem weereens gebanned. Tering wat zijn die lui triggerhappy.
@calandquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ben sommige (naakt)foto’s op FOK! ook nooit vergeten
Sommige tech-bedrijven hebben iets meer verantwoordelijkheid. Google bijvoorbeeld ook. Google zou natuurlijk ook een mening kunnen spammen onder het mom van "Als het je niet bevalt, begin je je eigen zoekmachine maar", maar de praktijk is iets ingewikkelder.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Als het Bart niet zint begint ie toch gewoon zijn eigen twitter?
Dit ja, als je een beetje fatsoen hebt als website deel je het dan niet verder.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik gun het de mensen van GeenStijl enorm dat ze zelf eens te maken krijgen met een situatie waarin ze niet willen dat beelden worden gedeeld - en het dan toch gebeurt.
Sjongejonge, ze krijgen gewoon een verzoek om de beelden niet te publiceren uit respect voor Peter R. de Vries en z'n familie. Ze maken van zo'n verzoek alleen al iets schandaligs.
Helderrood, zuurstofrijkquote:
Die rar was goed gevuldquote:
Peter wilde niet meer bij Luuk Ikink en Bridget Maasland aan tafel bij RTL Boulevard en heeft zijn dood in scene gezet.quote:
quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit ja, als je een beetje fatsoen hebt als website deel je het dan niet verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stukje fatsoen.
[ Bericht 8% gewijzigd door yvonne op 07-07-2021 13:08:16 ]
Fatsoen dit, fatsoen dat, het is gewoon journalistiek, werd deze aanslag daar al niet een aanval op genoemd?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik gun het de mensen van GeenStijl enorm dat ze zelf eens te maken krijgen met een situatie waarin ze niet willen dat beelden worden gedeeld - en het dan toch gebeurt.
Sjongejonge, ze krijgen gewoon een verzoek om de beelden niet te publiceren uit respect voor Peter R. de Vries en z'n familie. Ze maken van zo'n verzoek alleen al iets schandaligs.
wilde net zoiets postenquote:Op woensdag 7 juli 2021 13:00 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Peter wilde niet meer bij Luuk Ikink en Bridget Maasland aan tafel bij RTL Boulevard en heeft zijn dood in scene gezet.
Je gunt ze dat? Dat gaat wel wat ver, vind je niet?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Betweter Luuk en kleutern##ker Bridgetquote:Op woensdag 7 juli 2021 13:00 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Peter wilde niet meer bij Luuk Ikink en Bridget Maasland aan tafel bij RTL Boulevard en heeft zijn dood in scene gezet.
Kom, het is gewoon onderdeel van het selectieve nihilisme van GeenStijl.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Fatsoen dit, fatsoen dat, het is gewoon journalistiek, werd deze aanslag daar al niet een aanval op genoemd?
Heeft wel heel veel mannelijke trekjes.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Betweter Luuk en kleutern##ker Bridget
Marieke daarentegen
Nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:03 schreef yvonne het volgende:
Maar is er in de tussentijd nog nieuws naar buiten gebracht?
Operatie?
Leg uit!quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat jij het punt niet begrijpt is niet zo vreemd.
Persoonlijk zou ik hem toch nog het liefste onder een spoiler zien, en ja ik weet dat de foto wereldberoemd is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, dat jij het punt niet begrijpt is niet zo vreemd.
Was dat voor hun vorige vergrijp?quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Verdachten komen vrijdag al voor de rechter.
Handig, hoef je buitenspel niet uit te leggen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:03 schreef NoXia het volgende:
[..]
Heeft wel heel veel mannelijke trekjes.
Dit soort levens verscheurende ellende is inderdaad precies wat iemand verdient wanneer hij/zij zoiets doet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |