Peter had er zelf ook totaal geen moeite mee om gruwelijk beelden van slachtoffers van politiek geweld in Myanmar te delen. Dit alles om een punt te maken.quote:
Leeft die kneus ook nog?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:
https://stevenbrownsblog.(...)i-bij-rtl-boulevard/
![]()
![]()
Dat is het ook niet, maar het is wel de realiteit van de tijd waarin we leven. Overal lopen mensen met telefoons, alles kan zomaar even snel gefilmd worden en een filmpje is zo gedeeld.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die idioten hebben anders puik werk geleverd na het incident. Doen hier ook gewoon hun werk.
Je kan er over discussieren en komen met termen als censuur.()Maar als familie lijkt mij het niet heel prettig dat deze beelden ronddrijven.
als familie heb je wel andere dingen aan je hoofd lijkt mequote:Op woensdag 7 juli 2021 12:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die idioten hebben anders puik werk geleverd na het incident. Doen hier ook gewoon hun werk.
Je kan er over discussieren en komen met termen als censuur.()Maar als familie lijkt mij het niet heel prettig dat deze beelden ronddrijven.
Nee maar het zijn nu vooral z'n nabestaanden die ermee zitten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Peter had er zelf ook totaal geen moeite mee om gruwelijk beelden van slachtoffers van politiek geweld in Myanmar te delen. Dit alles om een punt te maken.
Ik neem aan dat hij er dus ook geen moeite mee zal hebben als mensen van zijn beelden een punt willen maken.
Meteen door naar de Boulevard studioquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat ie vanavond het ziekenhuis uitloopt en zwaair, het zou een stunt zijn zeg.
Hoop dat het gebeurd, maar heel realistisch is het helaas niet.
Oohja, want dat is vergelijkbaar jaquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Peter had er zelf ook totaal geen moeite mee om gruwelijk beelden van slachtoffers van politiek geweld in Myanmar te delen. Dit alles om een punt te maken.
Ik neem aan dat hij er dus ook geen moeite mee zal hebben als mensen van zijn beelden een punt willen maken.
Opdrachtgever ? Is er nieuwe info ?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als 'ie het gaat overleven, zal 'ie er niet best aan toe zijn. Het zag er op dat filmpje allemaal niet zo best uit. Opdrachtgever zal ongetwijfeld tevreden zijn, want Peter R is uitgeschakeld. Ongeacht of hij via een machine nog ademt.
Staan fatsoensnormen in de wet? Of heeft de politie zich gedegradeerd van gerespecteerde wetshandhavers naar moraalpolitie te paard?quote:
Nee, maar ik ga er even vanuit dat dit in opdracht is geweest en dat die 35-jarige Pool en die inwoners van Rotterdam zelf geen direct conflict hadden met Peter R.quote:
Er zijn (helaas) mensen van mening dat het 'journalistische belang' boven alles gaat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Hoe zou jij het vinden als je een familielid zo op internet ziet?
Gaat het ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er zijn (helaas) mensen van mening dat het 'journalistische belang' boven alles gaat.
Precies.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
als familie heb je wel andere dingen aan je hoofd lijkt me
Waarom is het niet vergelijkbaar?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:35 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja, want dat is vergelijkbaar jaDoe ff normaal zeg.
Staat je vrij om Geenstijl onfatsoenlijk te noemen. Zijn ze ook. Maar wettelijk doen ze niks verkeerds dus de politie heeft hier niets te zoeken.quote:
Jij begint er toch overquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh wacht, je wil die discussie weer opnieuw doen hier?
Ik niet in elk geval.
Het feit dat iets mogelijk of toegestaan is, betekent niet dat je het dan maar per se moet doen. Er is ook nog zoiets als pieteit, respect en beleefdheid naar anderen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat is hun taak nietquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Precies.
Daarom pakt de politie dit op.
Puik werk dus als je het mij vraagt. Helpt niet, maar afin.
Het is ook een verzoekquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staat je vrij om Geenstijl onfatsoenlijk te noemen. Zijn ze ook. Maar wettelijk doen ze niks verkeerds dus de politie heeft hier niets te zoeken.
Snap je dat serieus niet?quote:
Ga zelf weg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef GGMM het volgende:
[..]
Jij begint er toch over
En dan niet willen discussiëren lol
Ga dan gewoon weg
Peter was daar zelf ook niet vies van, als je het niet wil zien dan kijk je toch nietquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Er zijn (helaas) mensen van mening dat het 'journalistische belang' boven alles gaat.
Hoeven ze niet op in te gaan.quote:
Het hoort ook wel een beetje bij beroemd zijn, elke scheet wordt vastgelegd. In dit specifieke geval is Peter ook niet iemand die het schuwde om allerlei beelden van/over anderen naar buiten te brengen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant heb je de vrijheid om die beelden te mogen maken en delen, aan de andere kant vind ik het echt niet kunnenWaar trek je de grens?
Ach ja, Steve ken ik nog van zijn tijd bij The Happy Family in de Rustenburgerstraat in Amsterdam, zo'n 40 jaar geleden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:
https://stevenbrownsblog.(...)i-bij-rtl-boulevard/
![]()
![]()
De politie mag gewoon een verzoek doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Staat je vrij om Geenstijl onfatsoenlijk te noemen. Zijn ze ook. Maar wettelijk doen ze niks verkeerds dus de politie heeft hier niets te zoeken.
Oke man.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is hun taak niet.
Jezus christus.
Mag ik je aanraken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach ja, Steve ken ik nog van zijn tijd bij The Happy Family in de Rustenburgerstraat in Amsterdam, zo'n 40 jaar geleden.
Was toen al een figuur die in z'n eigen wereldje leefde. Hoewel we toen ook wel gelachen hebben en gebruik hebben gemaakt van de door hem losgepeuterde subsidies, naast z'n opbrengsten uit de softdrugs handel…
Dat klopt. Maar dat neemt niet weg dat de politie zo'n verzoek mag doen.quote:
Klopt, en daar mag je dan weer van vinden dat dat hun taak niet is en compleet belachelijk is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De politie mag gewoon een verzoek doen.
Ik zou het werkelijk prachtig vinden als het zou gebeuren, wat een dikke middelvinger zou dat zijn zegquote:
Hoe neem je iemand precies vrijheid af met een verzoek?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, en daar mag je dan weer van vinden dat dat hun taak niet is en compleet belachelijk is.
Maar he, het is een aanval op de persvrijheid! Laten we die pers dan ook direct wat vrijheid ontnemen door idiote verzoeken te doen.
Een verzoek ontneemt geen vrijheid. Een kogel door je hoofd wel. Nogal een essentieel verschil.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, en daar mag je dan weer van vinden dat dat hun taak niet is en compleet belachelijk is.
Maar he, het is een aanval op de persvrijheid! Laten we die pers dan ook direct wat vrijheid ontnemen door idiote verzoeken te doen.
Ik mag ook zo'n verzoek doen. Alleen is het nogal een holle frase als je nergens concreets aan kan refereren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat neemt niet weg dat de politie zo'n verzoek mag doen.
De brandweer ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De politie mag gewoon een verzoek doen.
OnlyFans.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:34 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het heel dubbel. Aan de ene kant heb je de vrijheid om die beelden te mogen maken en delen, aan de andere kant vind ik het echt niet kunnenWaar trek je de grens?
Het grote verschil is dat het nu veel sneller gaat. De beelden komen nu beschikbaar op internet, en er verschijnen meteen reacties van mensen die het niet vinden kunnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het hoort ook wel een beetje bij beroemd zijn, elke scheet wordt vastgelegd. In dit specifieke geval is Peter ook niet iemand die het schuwde om allerlei beelden van/over anderen naar buiten te brengen.
Pim Fortuyn en Theo van Gogh werden door ongeveer alle media, ongecensureerd, tentoongesteld terwijl ze dood op straat lagen.
Door het verzoek te doen. Dat gaat al te ver.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hoe neem je iemand precies vrijheid af met een verzoek?
En die Taghi vanuit de EBI zo van haha huhquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zou het werkelijk prachtig vinden als het zou gebeuren, wat een dikke middelvinger zou dat zijn zeg
Dit slaat nergens op. Juist bij een verzoek heb je de vrijheid om er wat mee te doen of niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Door het verzoek te doen. Dat gaat al te ver.
Wow, hier sta ik van te kijken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een verzoek ontneemt geen vrijheid. Een kogel door je hoofd wel. Nogal een essentieel verschil.
Wel eens, als het alleen om fatsoen gaat of hoe ze het ook willen noemen heeft de politie daar niets mee te maken, als het in het belang van het onderzoek is kan het natuurlijk wel maar dan is het nog een verzoek, meer niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het ligt er nogal aan van wie het verzoek afkomt vind ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Juist bij een verzoek heb je de vrijheid om er wat mee te doen of niet.
Technisch gezien bedreig je hier Geenstijl met een kogel door het hoofd met deze post.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een verzoek ontneemt geen vrijheid. Een kogel door je hoofd wel. Nogal een essentieel verschil.
Jij legde zelf die link in je post. Moet je niet gek kijken als die opgepakt wordt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wow, hier sta ik van te kijken.
(als je dramatisch wil doen met een achterlijke vergelijking, heb je dat zojuist erg goed gedaan)
Oohja want het is een aanval op persvrijheid als de politie een verzoek doetquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het heeft hoe dan ook niets met het beperken van persvrijheid te maken. Of denk je dat ze in Noord-Korea ook een verzoek doen?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het ligt er nogal aan van wie het verzoek afkomt vind ik.
De beelden van Fortuyn waren gewoon semi-live op tv terwijl hij aan het dood gaan was.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het nu veel sneller gaat. De beelden komen nu beschikbaar op internet, en er verschijnen meteen reacties van mensen die het niet vinden kunnen.
In 2004 verschenen de beelden pas de volgende morgen in de krant, en pas toen vonden mensen dat het niet kon.
Nja, misschien loop ik wat te steigeren omdat het van hun afkomt en niet van RTL ofzo (wat ik ook belachelijk vind, maar daar vind ik wat meer vrijheid inzitten ofzoiets).quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens, als het alleen om fatsoen gaat of hoe ze het ook willen noemen heeft de politie daar niets mee te maken, als het in het belang van het onderzoek is kan het natuurlijk wel maar dan is het nog een verzoek, meer niet.
Daar hoeven ze niet zo'n verzoek te doen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het heeft hoe dan ook niets met het beperken van persvrijheid te maken. Of denk je dat ze in Noord-Korea ook een verzoek doen?
Hoe kom je daarbij? Ik (en velen met mij) hebben in 2002 live meegekeken naar de reanimatie van Pim. In 2001 zagen we live vliegtuig 2 het WTC invliegen en de torens instorten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat het nu veel sneller gaat. De beelden komen nu beschikbaar op internet, en er verschijnen meteen reacties van mensen die het niet vinden kunnen.
In 2004 verschenen de beelden pas de volgende morgen in de krant, en pas toen vonden mensen dat het niet kon.
Precies.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar hoeven ze niet zo'n verzoek te doen.
Ah ja denk dat de familie hier wel erg blij mee is dat je dit deelt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja want het is een aanval op persvrijheid als de politie een verzoek doet![]()
Dit is een veel nettere foto:
[ afbeelding ]
Technisch gezien is dit wartaal. De kogel in je hoofd refereert nogal duidelijk naar de Vries, als je dat niet begrijpt, tja...quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Technisch gezien bedreig je hier Geenstijl met een kogel door het hoofd met deze post.
Wat hebben we al een hoop meegemaakt hequote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ik (en velen met mij) hebben in 2002 live meegekeken naar de reanimatie van Pim. In 2001 zagen we live vliegtuig 2 het WTC invliegen en de torens instorten.
Ook nog wel confronterend... (Zouden ze dan toch wat aangetrokken hebben van GeenStijl?)quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oohja want het is een aanval op persvrijheid als de politie een verzoek doet![]()
[ afbeelding ]
Ja oke, ik deed wat dramatisch wat dat betreft misschien. Het stoort me gewoon gigantisch dat justitie zo'n verzoek doet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het heeft hoe dan ook niets met het beperken van persvrijheid te maken. Of denk je dat ze in Noord-Korea ook een verzoek doen?
Nou ja, met het WTC wisten ze niet wat er aan de hand was en dat er nog een tweede vliegtuig zou komen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Ik (en velen met mij) hebben in 2002 live meegekeken naar de reanimatie van Pim. In 2001 zagen we live vliegtuig 2 het WTC invliegen en de torens instorten.
Beelden van iemand waar hulpverleners mee bezig zijn vind ik heel anders dan beelden van iemand die net is neergeschoten en hulpeloos op de grond ligt dood te bloeden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De beelden van Fortuyn waren gewoon semi-live op tv terwijl hij aan het dood gaan was.
Je verwijst naar, en je refereert aan...quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Technisch gezien is dit wartaal. De kogel in je hoofd refereert nogal duidelijk naar de Vries, als je dat niet begrijpt, tja...
Dat waren reanimatiebeelden, die toch wat netter zijn dan zo'n bebloed hoofd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De beelden van Fortuyn waren gewoon semi-live op tv terwijl hij aan het dood gaan was.
Pff, houd maar op. Heb helaas teveel ellende gezien, de wereld wordt met de dag gekker. En als je denkt dat het niet gekker kan, dan bedenkt iemand wel iets om het toch weer gekker te makenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Wat hebben we al een hoop meegemaakt he
Mooie paal.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laten we die post er eens bij pakken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Technisch gezien is dit wartaal. De kogel in je hoofd refereert nogal duidelijk naar de Vries, als je dat niet begrijpt, tja...
Het is maar wat je wartaal noemt. En zo'n uitleg zou ik ook doen als ik er onderuit zou willen komen. En ja, het refereert aan Peter RRRRR de Vries die net een kogel door zijn hoofd heeft gekregen. Juist daarom is die post van je zo dubbel interpreteerbaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die beelden werden ook live van Pim uitgezonden. Daarna met de hulpverleners en daarna dat hij als oud vuil op de grond lag.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beelden van iemand waar hulpverleners mee bezig zijn vind ik heel anders dan beelden van iemand die net is neergeschoten en hulpeloos op de grond ligt dood te bloeden.
die beelden zijn er ook hoor met de hulpverlenersquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beelden van iemand waar hulpverleners mee bezig zijn vind ik heel anders dan beelden van iemand die net is neergeschoten en hulpeloos op de grond ligt dood te bloeden.
Nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die beelden werden ook live van Pim uitgezonden. Daarna met de hulpverleners en daarna dat hij als oud vuil op de grond lag.
Ja als je weet waar je moet kijken, vind je alles.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:44 schreef Nober het volgende:
Ik kon in 2004 al de executievideo van Nick Berg online vinden.
Daarom snap ik ook niet dat Geenstijl niet kiest voor die beeldenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
die beelden zijn er ook hoor met de hulpverleners
Bij Fortuyn kon je ook duidelijk het schotwond in zijn hoofd zien... maar dus je moet even 10 minuten wachten tot er hulpverleners zijn en daarna mag je de beelden live in de lucht gooien?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Klopt, maar niemand die een camera wegdraaide en geen social media / main stream media die ook maar 1 filtertje voor tere zielen ervoor zetten. Alles werd zo live naar de hele wereld gestuurd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, met het WTC wisten ze niet wat er aan de hand was en dat er nog een tweede vliegtuig zou komen.
Bij die beelden was het kogelgat ook gewoon te zien, dus ook een bebloed hoofd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat waren reanimatiebeelden, die toch wat netter zijn dan zo'n bebloed hoofd.
Dit is de eerste keer in maanden dat ik mensen over Geenstijl lees praten. Ik snap wel dat die dit zover uitmelken als mogelijk door alles te plaatsen wat ze kunnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook niet dat Geenstijl niet kiest voor die beelden
2001.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, maar niemand die een camera wegdraaide en geen social media / main stream media die ook maar 1 filtertje voor tere zielen ervoor zetten. Alles werd zo live naar de hele wereld gestuurd.
Dat was ook nogal expliciet inderdaad.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Die beelden werden ook live van Pim uitgezonden. Daarna met de hulpverleners en daarna dat hij als oud vuil op de grond lag.
Die was ik straal vergeten, en ook rond de Bataclan aanslagen kwam er genoeg ellende naar de socials.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja als je weet waar je moet kijken, vind je alles.
Maar toen bij Charlie Hebdo dat die agent op straat werd doodgeschoten, dat werd ook zo op Twitter geplempt
Ze hadden vorige week nog de Kaag docu scoop. groot nieuws in heel Nederland. Als dit de eerste keer is in maanden dat je mensen over GeenStijl ziet praten volg je het nieuws niet echt dus.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:47 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Dit is de eerste keer in maanden dat ik mensen over Geenstijl lees praten. Ik snap wel dat die dit zover uitmelken als mogelijk door alles te plaatsen wat ze kunnen.
Ik haakte af tijdens de persconferentie van de terroristen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:46 schreef NoXia het volgende:
[..]
Mooie tijd ja. Toen kon alles nog. Nu zijn we allemaal snowflakes geworden.
Komop, je zag mensen naar beneden springen op live tv.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, met het WTC wisten ze niet wat er aan de hand was en dat er nog een tweede vliegtuig zou komen.
Veel explicieter dan dit keer denk ik. De beelden van Peter bevat nog een lief element met de mevrouw die zijn hand vasthoudt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat was ook nogal expliciet inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |