quote:We gaan minder vliegen óf Lelystad Airport moet worden geopend. Een tussenweg lijkt er niet te zijn voor de deelnemers aan De Kwestie. De tegenstanders hebben eigenlijk maar één zwaarwegend argument: vliegen is slecht voor het milieu. Het andere argument (vliegen geeft overlast voor omwonenden) wordt veelal weggewuifd, zelfs door Lelystedelingen zelf.
Tja, ik weet het niet... Je zou zeggen gooi maar open als het geen overlast geeft... Maarja, vliegen geeft overal in de wereld wel ergens overlast... Je hoort die dingen nou éénmaal als ze (laag) overkomen...quote:Om met dat laatste te beginnen: het vliegveld bij de Flevolandse hoofdstad biedt nu vooral plaats aan kleine privétoestellen, die kort bij de luchthaven hun rondjes draaien. Dat geeft pas echt overlast, beweert J&E, die wel brood ziet in opening van de Lelystadse luchthaven voor vakantievluchten: „Verlossing van kleine circulerende kleine vliegtuigjes boven Lelystadse wijken. Daar heb je echt last van, ik kan het weten, ik woon op paar kilometer afstand...”
Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen. Joannes 1947 zegt: „Dit zal toch niet de zoveelste blunder zijn qua infrastructuur? Het heeft goud gekost om dit vliegveld in bruikbare staat te krijgen en nu houden een paar milieuhobbyisten het tegen! Knopen doorhakken nu en charters vanaf ’Lelijkstad’ laten vertrekken. Budgetmaatschappijen kunnen daar prima opereren. Het ontlast Schiphol van de lallende passagiers in de vakantietijd. Ook Groningen kan open voor vakantievluchten. Dat scheelt een berg autoritten naar het westen toe. Doorpakken nu!”
"Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig en Schiphol groeit uit z’n jasje"
Ook Wilmavoermans is voor opening van Lelystad Airport: „Dat vliegveld moet open! Goed voor de werkgelegenheid en het zou belachelijk zijn als er kapitaalvernietiging zou plaatsvinden. Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig en Schiphol groeit uit z’n jasje door alle milieumaatregelen waarmee rekening moet worden gehouden. Dan is het beter om te spreiden en het vliegveld is klaar voor gebruik!”
Afbraak
Pb59 is ziet eveneens kapitaalvernietiging op de loer liggen. „Niet afblazen, anders is al dat geld door de plee. En dan zijn we er nog niet want ook de afbraak kost een vermogen.”
Volgens Alfredjfmulder zouden we dit plan eens moeten afronden: „Gebruiken zoals gepland. De investeringen in Lelystad Airport zijn al gedaan. Het doel moet niet zijn om in zijn totaliteit meer vluchtbewegingen te realiseren, maar om Schiphol te ontlasten. Hiermee kan de overlast rond Schiphol worden gedrukt en de veiligheid op Schiphol beter worden gewaarborgd. De lusten en lasten worden iets beter verdeeld.”
Dat verspreiden van de starts en landingen is ook voor Partijtje reden om vóór opening van Lelystad te zijn: „Drie gespecialiseerde vakantievliegvelden in Nederland; dat zou super zijn. Schiphol ontlasten geeft internationaal veel meer kansen voor de toekomst. Het vakantieverkeer legt een enorme extra druk op Schiphol. Door het te ontlasten wordt Schiphol een vliegveld met allure. Ook voor de vakantieganger is het veel relaxter om van Rotterdam, Eindhoven of Lelystad te vertrekken. Kijk in Oostenrijk naar Innsbruck: alleen vakantievluchten. Wenen is daarmee ontlast.”
Het verhaal van Leon Adegeest, die betoogt dat het openen van Lelystad niets oplost en alleen maar nadelen kent, vindt minder weerklank. Brompot noemt hem zelfs milieuridder: „De milieuridder wil ons weer met drogredenen en valse informatie op zijn groene pad het bos in sturen. Het gaat niet om een nieuwe luchthaven, maar om het verplaatsen van vluchten van de ene naar de andere bestaande luchthaven. Dat u ertegen bent mag natuurlijk, maar vertel wel gewoon de waarheid, meneer Adegeest.”
"Schizofreen landje zijn we toch"
Minder vliegen
Tegenstanders van Lelystad vinden om te beginnen dat we gewoon minder moeten vliegen. Dan is een extra luchthaven gewoon niet nodig. Dikkie53 maakt zich grote zorgen: „Vliegen is voor het milieu een ramp. Er wordt wereldwijd veel te veel gevlogen. Als je op flightradar kijkt, is het een grote wolk gele stipjes en elk stipje is een vliegtuig. Ik vind het vreemd dat je al die milieuschreeuwers hier niet over hoort.”
Edwin V_ legt de link met de huidige woningnood. Er moet ruimte voor woningbouw worden gevonden, dus: „Gewoon schrappen dat vliegveld, beter voor meer woningbouw op Flevoland.”
Anderen, zoals Caspar, signaleren dat we zoals zo vaak weer eens de kool en de geit willen sparen. En dat gaat nu eenmaal niet: „Schizofreen landje zijn we toch. Ongebreidelde groei willen met alles én het braafste milieu-jongetje van de wereld willen uithangen gaan nu eenmaal niet samen. Punt.”
Startblokken
Vele vertrouwen in het politieke verhaal is er niet. Sterker nog, het gedrag van onze politici wordt naar believen gebruikt als argument. Fam-Leijten zegt bijvoorbeeld: „Zolang Kaag het vliegtuig pakt voor een reisje naar Luxemburg, valt het allemaal wel mee met de luchtverontreiniging. Kijk eens naar het Ruhrgebied met alle industriële vervuilers. Vliegveld Lelystad staat in de startblokken, het ontlast Schiphol en het heeft al vele miljoenen gekost. Dus open dit vliegveld. Goed voor de werkgelegenheid en economie in Flevoland. Laat de klimaatdrammers aan het werk gaan en iets nuttigs gaan doen.”
"Wat denk je van het loslaten van de gedachte dat het altijd meer en groter moet? Genoeg is genoeg"
Daarmee vallen de meeste betogen mooi in het straatje van de Haarlemmermeerse wethouder Nobel, die nog liever vandaag dan morgen vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad ziet verplaatsen. Dat snapt Armchair critic wel van de wethouder: „Natuurlijk komt de heer Nobel als wethouder op voor de inwoners van de gemeente Haarlemmermeer. Zij zullen het roerend met hem eens zijn. Maar het frappante is, dat ook de inwoners van Lelystad voorstanders zijn van de opening van Lelystad Airport. Vanwege de werkgelegenheid, die de luchthaven oplevert. Tegenstanders zijn degenen die onder de vliegroutes wonen. Daarom is het van het grootste belang, dat vliegen op lage hoogtes zoveel mogelijk voorkomen moet worden. Bovendien moeten degenen die echt last hebben van overvliegende vliegtuigen financieel gecompenseerd worden. Zodat ze hun huizen beter kunnen isoleren.”
HdR heeft veel minder op met de goede bedoelingen van de gemeentepoliticus: „Typisch een verhaal van een wethouder die spreekt voor eigenbelang. Kletskoek uitkramen in de vorm van dat het veel banen oplevert; pure nonsens. Het aantrekkelijk lijken voor internationale bedrijven wil nog niet zeggen dat ze naar Nederland komen. En waar moeten ze zich dan vestigen? In het overvolle Haarlem soms? Kortom, meneer de wethouder, kun je misschien eens iets originelers bedenken? Wat denk je van een vliegveld in zee? En wat denk je van wat minder vliegen? En wat denk je van het loslaten van de gedachte dat het altijd meer en groter moet? Genoeg is genoeg. Vol is vol.”
"Openen dat vliegveld. Prima lokatie voor vakantievluchten"
Markerwaard
Een ander vliegveld, dat minder overlast oplevert, is dat misschien een plan? Veel reageerders zeggen: leg maar een nieuw Schiphol in zee, maar Pollico heeft een ander idee: „Pomp de Markerwaard alsnog leeg en bouw daar een mega-vliegveld. Dan kunnen Schiphol en Lelystad dicht. Geen herrie meer voor de omwonenden en de Randstad-grond van het voormalige Schiphol zal een vermogen opbrengen vanwege de woningbouw! Met de opbrengst van die grond alleen al kan het nieuwe vliegveld Markerwaard bekostigd worden, dus geld hoeft ook geen probleem te zijn.”
Helder verhaal, maar niet voor de korte termijn. Dus? Peer2083: „Vakantievluchten naar Europa vanaf Lelystad; intercontinentaal en zakenvluchten vanaf Schiphol. Simpeler kan ik het niet maken, wel duurder .”
Of, volgens Bartjes: „Openen dat vliegveld. Prima lokatie voor vakantievluchten. Dit geeft ruimte voor Schiphol om haar functie als Europese hub te versterken. Schiphol is economisch te belangrijk voor Nederland om toe te geven aan al die milieu-, klimaat- en andere drammers.”
Gooi er maar eens een flinke vliegtax tegenaan of bied een betaalbaar alternatief. Krijg je die Nederlanders er echt wel uit.quote:Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig
alsof 100 euro extra iets uit maakt, dan vlieg ik wel vanuit duitsland, is vaak nog goedkoper ookquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:07 schreef Fugue het volgende:
[..]
Gooi er maar eens een flinke vliegtax tegenaan of bied een betaalbaar alternatief. Krijg je die Nederlanders er echt wel uit.
Graagquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:09 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
alsof 100 euro extra iets uit maakt, dan vlieg ik wel vanuit duitsland, is vaak nog goedkoper ook
Nou, wat goed... Direct en indirect 400 banen erbij (op een krappe arbeidsmarkt) maar tegelijkertijd voor tienduizenden mensen extra overlast.quote:Ook Wilmavoermans is voor opening van Lelystad Airport: „Dat vliegveld moet open! Goed voor de werkgelegenheid en het zou belachelijk zijn als er kapitaalvernietiging zou plaatsvinden.
Als er onderhoud of een ongeval is op de A6 dan loopt de N302 direct vast. Is totaal niet berekend op extra verkeer, heeft ook ouderwetse kruisingen met verkeerslichten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.
Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
En wij hier in de rimboe maar denken dat het daar allemaal te doen is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.
Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Nu ben ik het met je eens maar alleen schiphol is fatsoenlijk bereikbaar met het ov. Eindhoven Airport is ook gekloot met bussen die overal en nergens stoppen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.
Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Jij misschien wel maar als ik met de trein kan en het is goedkoper zie je mij niet op Schiphol.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:09 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
alsof 100 euro extra iets uit maakt, dan vlieg ik wel vanuit duitsland, is vaak nog goedkoper ook
Dit liever niet, dan kunnen straks alleen de boomers en beleggers nog vliegenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:
- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
Jij krijgt er deugpunten voor terug omdat jij niet het vliegtuig pakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:40 schreef Fugue het volgende:
[..]
Dit liever niet, dan kunnen straks alleen de boomers en beleggers nog vliegen
Ja nog meer overheid is de oplossingquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:
- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
Integendeel, buitenlandse vakanties zijn het exporteren van geld. En voor de CO2-uitstoot van een vakantievlucht kun he heel veel huizen met gas verwarmen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:23 schreef AchJa het volgende:
Waarom zou Schiphol moeten groeien?
En ik lees een hoop gezanik over vakantievluchten dat die dan van Eelde en Lelystad kunnen vertrekken... Vakanties lijken me nou niet direct de meest zwaarwegende argumenten om een vliegveld te openen/ uit te breiden.
Accijns op kerosine.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja nog meer overheid is de oplossing
Gewoon minder staatssteun geven aan de vliegindustrie. Wordt vliegen vanzelf duurder
Dat is een veelgemaakte denkfout, beter bekend als "sunk cost fallacy". Reeds eerder gemaakte kosten mogen nooit een argument zijn om een slecht plan niet af te blazen. Anders zou het betekenen dat je altijd door moet gaan cq nog meer moet "investeren" in iets wat kansloos lijkt / blijkt te zijn. Dat levert gigantisch veel ellende en kosten op voor de belastingbetaler steeds maar weer. Het is een fout/gemis in onze hersenen zodat die fout altijd weer gemaakt wordt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:00 schreef Bocaj het volgende:
Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen.
quote:Sunk costs (in het Nederlands ook wel verzonken kosten), of sunk expenditures zijn in de economie kosten die al gemaakt zijn en niet meer ongedaan te maken zijn. Bij het nemen van operationele economische beslissingen dient men geen rekening te houden met deze sunk costs. Mensen doen dit echter wel en dit wordt gezien als een van de bekende valkuilen in het nemen van een economische beslissing. In het Engels heet dit de sunk cost fallacy of ook wel Concorde-effect, naar het vliegtuig waar overheden miljoenen in bleven investeren terwijl duidelijk was dat het nooit rendabel zou zijn.
Totale onzin dit. Het grote merendeel van de vluchten op Schiphol betreft mensen die niet in Nederland willen zijn, maar alleen overstappen. Het is deze grote groep waar heel Nederland last van heeft en alleen Schiphol zelf financieel voordeel.quote:Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig en Schiphol groeit uit z’n jasje door alle milieumaatregelen waarmee rekening moet worden gehouden. Dan is het beter om te spreiden en het vliegveld is klaar voor gebruik!”
Een Buk raket wil ook wel helpen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:07 schreef Fugue het volgende:
[..]
Gooi er maar eens een flinke vliegtax tegenaan of bied een betaalbaar alternatief. Krijg je die Nederlanders er echt wel uit.
Je kan niet met de trein naar Lelystad airportquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:24 schreef Fugue het volgende:
[..]
Jij misschien wel maar als ik met de trein kan en het is goedkoper zie je mij niet op Schiphol.
Geldt helaas niet voor de Gerda's die met Easyjet naar Alanya moeten maar een grote groep haal je er zo echt wel uit.
vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Totale onzin dit. Het grote merendeel van de vluchten op Schiphol betreft mensen die niet in Nederland willen zijn, maar alleen overstappen. Het is deze grote groep waar heel Nederland last van heeft en alleen Schiphol zelf financieel voordeel.
Maar wel half Europa door. Is alleen gruwelijk inefficiënt en duur.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:39 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Je kan niet met de trein naar Lelystad airport
Dat zijn alleen maar gigantische nadelen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:45 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.
Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.
Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes
vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
Maar wat zijn die gigantische voordelen dan behalve fijnstof en geluidsoverlast? Niet voor die collega, maar voor de Nederlanders?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:45 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.
Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.
Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes
vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
- 75% blijft ongebruiktquote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:
- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
Dat kan dus niet. Lees het nog eensquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
- 75% blijft ongebruikt
- de 25% zal het 'budget' 10x opmaken.
Bij elkaar 250% en dan ben je nog nergens.
Er gaat bijgekocht worden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan dus niet. Lees het nog eens
Kijk dit bedoel ik, fijn voor de rest van de wereld, kut voor ons. Het lijkt wel op hoe we hier met data centers omgaan.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:45 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.
Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.
Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes
vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
dankzij schiphol hoef je niet een halve dag langer in het vliegtuig te zitten naar een verre bestemming en dankzij de datacenters en de AMS-IX ring hebben wij een behoorlijk hoge internet dekking met dito snelheidquote:Op zaterdag 26 juni 2021 22:43 schreef Alpha0 het volgende:
Als we Schiphol minder zouden gebruiken als hub voor lijnvluchten van andere wereldbewoners blijven er misschien wat meer vluchten over voor de Nederlandse bevolking zelf. Schiphol is gewoon business terwijl het service had moeten zijn. Vooral VVD blijven stemmen mensen (alhoewel PVV het helaas net zo ziet).
[..]
Kijk dit bedoel ik, fijn voor de rest van de wereld, kut voor ons. Het lijkt wel op hoe we hier met data centers omgaan.
Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:10 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
dankzij schiphol hoef je niet een halve dag langer in het vliegtuig te zitten naar een verre bestemming en dankzij de datacenters en de AMS-IX ring hebben wij een behoorlijk hoge internet dekking met dito snelheid
Dit gaat hier niet op, aangezien deze kosten wel degelijk weer goedgemaakt kunnen worden als het vliegveld operationeel is. Het probleem hier is niet of het vliegveld rendabel zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is een veelgemaakte denkfout, beter bekend als "sunk cost fallacy". Reeds eerder gemaakte kosten mogen nooit een argument zijn om een slecht plan niet af te blazen. Anders zou het betekenen dat je altijd door moet gaan cq nog meer moet "investeren" in iets wat kansloos lijkt / blijkt te zijn. Dat levert gigantisch veel ellende en kosten op voor de belastingbetaler steeds maar weer. Het is een fout/gemis in onze hersenen zodat die fout altijd weer gemaakt wordt.
[..]
Als je het globaal bekijkt maakt het geen zak uit, idem met de veeteelt, of ze die koe nu hier laten opgroeien en slachten of 400km verderop, het maakt globaal gezien geen flikker uit.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:17 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
Anders heb je die halve dag tijdwinst niet, maar de vervuiling globaal wel. Overlast boeit niet. Schiphol was er eerder dan de omwonenden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:17 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
Ik had het over overlast, niet alleen vervuiling.quote:Op woensdag 14 juli 2021 21:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Anders heb je die halve dag tijdwinst niet, maar de vervuiling globaal wel. Overlast boeit niet. Schiphol was er eerder dan de omwonenden.
Welke overlast?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:17 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
Bartje had toch alleen verstand van bruune boon'n?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:00 schreef Bocaj het volgende:
’Nu doorpakken met Lelystad Airport’.
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Of, volgens Bartjes: „Openen dat vliegveld. Prima lokatie voor vakantievluchten. Dit geeft ruimte voor Schiphol om haar functie als Europese hub te versterken. Schiphol is economisch te belangrijk voor Nederland om toe te geven aan al die milieu-, klimaat- en andere drammers.”
Ijdele hoop...quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:09 schreef Bocaj het volgende:
Lelystad hoopt nu toch écht op duidelijkheid!
[ twitter ]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Je bouwt een vliegveld en gaat dan pas kijken of je het wilt openen.
Alternatief idee van een megavliegveld, in tijden van recessie. Allee al het oppompen van het land kost een vermogen. Die mensen hebben ook totaal geen realiteitsbesef.
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.
Punt is dat die bus, en ik heb echt een schijthekel aan de bus, vanaf station Lelystad gaat... het gros van de mensen die ten zuiden van het vliegveld wonen kunnen er dus alleen komen als ze met een trein via Zwolle of Amsterdam gaan, en dat is vrij absurd als je de locatie van het vliegveld bekijkt.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen. Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Even een paar boeren onteigenen, paar aftakkingen maken uit het westen en zuidoosten en een station.
In 2080 gereed waarschijnlijk.
Nee, zeg, we gaan de mensen het niet te makkelijk maken, groetjes Shell.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.
Is de rest van Flevoland ook gelijk fatsoenlijk bereikbaar en daardoor geschikt voor woningbouw.
Nieuwe treinverbinding aanleggen is in Nederland al helemaal niet meer mogelijk, nog erger dan woningen bouwenquote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen. Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
woningbouwen in de natuur dat doen we niet meer en akkerbouwland is ook natuurquote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.
Is de rest van Flevoland ook gelijk fatsoenlijk bereikbaar en daardoor geschikt voor woningbouw.
Zoek jij ruzie met Caroline ??quote:
Nee, hoor.quote:
O dus als je weiland omploegt , dan mag er wel gebouwd wordenquote:
Hoe is dat relevant? Jij zegt dat akkerland natuur is en dat is niet zo. Maar ja, van mij mag er op gebouwd worden.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus als je weiland omploegt , dan mag er wel gebouwd worden
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Je bouwt een vliegveld en gaat dan pas kijken of je het wilt openen.
Alternatief idee van een megavliegveld, in tijden van recessie. Alleen al het oppompen van het land kost een vermogen. Die mensen hebben ook totaal geen realiteitsbesef.
Het ligt langs de snelweg? Langs welke snelweg ligt Lelystad Airport volgens jou?quote:Op zondag 10 juli 2022 18:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.
En ja, het ligt inderdaad langs de snelweg en dan gaat het lastig worden om een spoor aan te leggen.
A6 (Muiderberg - Joure)quote:Op zondag 10 juli 2022 18:53 schreef Leandra het volgende:
Het ligt langs de snelweg? Langs welke snelweg ligt Lelystad Airport volgens jou?
Ik weet, kwam er vroeger wel eens, heb er zelfs nog gewerkt als scholier 20 jaar geleden.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.
En ja, het ligt inderdaad langs de snelweg en dan gaat het lastig worden om een spoor aan te leggen.
quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen.
Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
op zich is dat niet verkeerd , er kunnen ook nog busverbndingen heenquote:Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.
quote:Schiphol koopt Boer Karel uit: 4,1 miljoen euro
Door CONNIE VERTEGAAL
GROOTSCHERMER - Schiphol heeft zijn stikstofrechten op orde, zo werd donderdag bekend via NRC. De luchthaven heeft emissierechten opgekocht van in totaal twaalf veehouders. Een van die bedrijven is de pluimveehouderij van Karel Kostelijk in Grootschermer.
Karel Kostelijk op zijn erf, dat sinds enkele weken van Schiphol is.
Het bedrijf is beëindigd en Schiphol is sinds december eigenaar van de grond, het woonhuis en de stallen op de Grootschermerweg, zo blijkt uit gegevens van het Kadaster.
Met de aankoop was een bedrag van 4,1 miljoen euro gemoeid.
Dat Schiphol de koper was van zijn bedrijf, wist Kostelijk pas toen hij het koopcontract onder ogen kreeg. De makelaar met wie hij onderhandelde mocht hem dat niet vertellen.
De aankoop van de pluimveehouderij vormt een groot aandeel in de totale investering die Schiphol deed. Dat behelst een bedrag tussen de 20 en 25 miljoen. Vier bedrijven werden totaal opgekocht, van acht veehouders neemt Schiphol alleen de stikstofrechten over.
Wilde jacht op stikstofruimte moeilijk te stoppen
De verkoop komt na een voor pluimveehouder Karel Kostelijk heftige periode. Hij had een prachtig modern bedrijf, waarin hij de afgelopen tien jaar voor drie miljoen had geïnvesteerd. Niettemin wist vogelgriep door te dringen in zijn stallen.
Eind 2021 en begin 2022 werd hij twee keer achter elkaar door een uitbraak van het virus getroffen. De stallen werden geruimd en in totaal 277.000 vleeskippen werden gedood. ,,Het jaar begon verschrikkelijk, maar ik ben doorgegaan en het jaar eindigde heel mooi", zegt hij er zelf over.
Groot probleem
Schiphol heeft stikstofruimte nodig omdat de natuurvergunning van de luchthaven, en ook voor Lelystad Airport, niet op orde is.
Het vliegverkeer stoot meer stikstof uit dan toegestaan.
Veel industrie zit in dezelfde situatie en stoot illegaal stikstof uit. En ook voor woningbouw en wegenaanleg is stikstofruimte nodig.
Nee, als ik met de bus moet ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren, dus dan kies ik weer voor Schiphol, dat wel fatsoenlijk met de trein bereikbaar is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
op zich is dat niet verkeerd , er kunnen ook nog busverbndingen heen
als ik met de bus moet, ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkerenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als ik met de bus moet ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren, dus dan kies ik weer voor Schiphol, dat wel fatsoenlijk met de trein bereikbaar is.
Of Düsseldorf, waarvoor dat ook geldt.
Nou nee, ik ga dus niet met de bus.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik met de bus moet, ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren
Als ik met de bus moet dan ga ik met de bus
Als ik met de trein moet dan ga ik met de trein
Daar was vroeger een station Lelystad-Zuid gebouwd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er onderhoud of een ongeval is op de A6 dan loopt de N302 direct vast. Is totaal niet berekend op extra verkeer, heeft ook ouderwetse kruisingen met verkeerslichten.
En inderdaad, zonder trein wordt dat massaal met de auto er naartoe.
nou ik word vaak gebracht , en of dat lelystad eindhoven of Schiphol is zal me worst zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik ga dus niet met de bus.
Dit.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.
Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Kunnen we ze meteen terugvliegen. Win-win.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
Liever daar dan hier en wat @WheeledWarrior zegtquote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
Ze zoeken weer plekken hoor..quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
OP dat landgoed kan je inderdaad best een paar hallen snel neerzettenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze zoeken weer plekken hoor..
Staat Soestdijk niet al heul lang leeg?
Vanuit historie logisch want het is een luchtmachtbasis. Maar daar moet idd ook een station komen.quote:Op zondag 22 januari 2023 00:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Intens slechte infra. Zo ook met die veestal van eindhoven airport. Ergens achteraf op een industrieterreintje. Wat een armoe.
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vanuit historie logisch want het is een luchtmachtbasis. Maar daar moet idd ook een station komen.
Dan een expres bus die maar 3x stopt.quote:
1x geloof ikquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan een expres bus die maar 3x stopt.
Wel handig voor de uitstroom. Je hoeft ze alleen maar met honden zo'n slurf in te jagen en klaar is kees, op naar de gezinshereniging.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:42 schreef Gunner het volgende:
Alleen niemand weet ervan. Locatie is eigendom van schiphol trouwens.
https://www.omroepflevola(...)angplek-asielzoekers
Beide bijna goed het is blijkbaar 2xquote:
Ik had het over de busverbinding naar Lelystad AirPort . Die is nonstop geloof ikquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beide bijna goed het is blijkbaar 2x
De Airport Shuttle (buslijn 400) is een busverbinding tussen Eindhoven Airport en het station Eindhoven. De bus stopt onderweg bij slechts twee haltes
maar tot het stikstof probleem is opgelost kan er toch nog niet gevlogen worden , moeten ze nog wat boeren opkopenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik had het over de busverbinding naar Lelystad AirPort . Die is nonstop geloof ik
De hele luchtvaartindustrie wordt al gedreven door de brandstofkosten. GE, P&W en RR zijn elkaar volop aan het beconcurreren. En het enige wat telt is brandstofverbruik, ondanks dat twee motoren al meer dan de helft van de aankoopprijs van het vliegtuig vormen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind dat vliegen schoner moet. en snel.
beperken is leuk, maar dat is uiteindelijk natuurlijk totaal geen oplossing. je kan de vaart der volkeren niet tegenhouden. mensen zullen alleen maar meer gaan vliegen en reizen. als ze niet vanuit nederland kunnen vertrekken, gaan ze naar duistland of belgie.
dus ontwikkel als de donder schoner vliegen.
je moet het ook meer zoeken in echte innovatie natuurlijk, maar dat is toekomst.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De hele luchtvaartindustrie wordt al gedreven door de brandstofkosten. GE, P&W en RR zijn elkaar volop aan het beconcurreren. En het enige wat telt is brandstofverbruik, ondanks dat twee motoren al meer dan de helft van de aankoopprijs van het vliegtuig vormen.
Ze zullen waarschijnlijk nog wel een procentje per jaar zuiniger en dus schoner worden maar veel meer kun je niet verwachten.
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind dat vliegen schoner moet. en snel.
beperken is leuk, maar dat is uiteindelijk natuurlijk totaal geen oplossing. je kan de vaart der volkeren niet tegenhouden. mensen zullen alleen maar meer gaan vliegen en reizen. als ze niet vanuit nederland kunnen vertrekken, gaan ze naar duistland of belgie.
dus ontwikkel als de donder schoner vliegen.
waterstof is de mogelijkheid om schoon te vliegenquote:Op zondag 5 februari 2023 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.
Dus dan moet je of vederlichte batterijen uitvinden, of je moet het in zeppelins zoeken. Die hebben als voordeel dat ze ook op lage snelheid werken. Mensen proberen zichzelf en ons wijs te maken dat ze kunnen blijven vliegen terwijl ze het klimaat aan redden zijn. Onzin, vliegen is veruit het meest klimaatschadende wat een consument kan doen.
waterstof is ook weer zo'n sprookje waarmee al 20 jaar wordt gedaan alsof we ons gedrag niet aan hoeven te passen om CO2 uitstoot te verminderen. Het aandeel dat zonnepanelen kunnen leveren is ook eindig. Je kunt de zon niet op het juiste moment bijschakelen.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waterstof is de mogelijkheid om schoon te vliegen
Daarnaast moeten we alle daken van nieuwbouwwoningen vol leggen met zonnepanelen, dus niet 6 of 8 panelen per huis
woningen kunnen energie leveren ipv gebruiken
Vertaald naar een oud Nederlands gezegde "goed geld naar kwaad geld gooien".quote:Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen.
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.
Dus dan moet je of vederlichte batterijen uitvinden, of je moet het in zeppelins zoeken. Die hebben als voordeel dat ze ook op lage snelheid werken. Mensen proberen zichzelf en ons wijs te maken dat ze kunnen blijven vliegen terwijl ze het klimaat aan redden zijn. Onzin, vliegen is veruit het meest klimaatschadende wat een consument kan doen.
Vliegen is juist wel winst te behalen omdat het grotendeels overbodig is. Je kunt prima ipv ieder jaar eens per 3 jaar een vliegvakantie doen. 5 dagen per week op straat gaan slapen is een stuk lastigerquote:Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.
verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.
[ afbeelding ]
of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
[ afbeelding ]
ja maar het is maar een klein deel van wat we vervuilen.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vliegen is juist wel winst te behalen omdat het grotendeels overbodig is. Je kunt prima ipv ieder jaar eens per 3 jaar een vliegvakantie doen. 5 dagen per week op straat gaan slapen is een stuk lastiger
Maar niet door ons hequote:Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:
Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
Ja, daar is dat kaartje voor, om de globalistische veganist een goed gevoel over zichzelf te geven en dat klimaatnarratief doe ik niet aan mee. Landgebruik? Wat is daar nou weer mis mee? Ja we gebruiken land, als je een half regenwoud platbrandt om vleeskoeien te laten grazen dan is dat niet goed nee. Ook niet voor de palmolie, de avocado's en de havermelk trouwens. Maar dat gras hier waarop koeien staan te grazen neemt ook weer CO2 op net als de boerenkool.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.
verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.
[ afbeelding ]
Maar iets van 10% van de wereldbevolking vliegt regelmatig. Bijna de gehele wereldbevolking eet regelmatig. Het is bijna allemaal overbodig voor basale beschaving en welvaart, veel meer dan autorijden, en het is nog sterk groeiende ook. Er zit een enorme Aziatische middenklasse aan te komen, als die ook allemaal vliegtoerist gaan worden is dat zeer problematisch.quote:of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
[ afbeelding ]
snap je betoog niet helemaal geloof ik, of wat je ermee wil zeggen. dat de oplossingen van nu zinloos zijn?quote:Op zondag 5 februari 2023 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, daar is dat kaartje voor, om de globalistische veganist een goed gevoel over zichzelf te geven en dat klimaatnarratief doe ik niet aan mee. Landgebruik? Wat is daar nou weer mis mee? Ja we gebruiken land, als je een half regenwoud platbrandt om vleeskoeien te laten grazen dan is dat niet goed nee. Ook niet voor de palmolie, de avocado's en de havermelk trouwens. Maar dat gras hier waarop koeien staan te grazen neemt ook weer CO2 op net als de boerenkool.
Je gebruikt land om mensen te voeden, dat is de basis van het menselijk bestaan en de beschaving. De laatste tijd lopen allerlei malloten te doen alsof er geen primaire sector is in de economie en dat allemaal inwisselbaar is, dat we met yogastudio's en lifestylecoaches veel meer euro's kunnen verdienen op dezelfde oppervlakt. Trap er niet in, dat is onzin, die zijn niet inwisselbaar. Een lege maag maakt lifestylecoaching irrelevant.
Ook neemt zo'n kaartje het broeikaseffect dus niet mee, uiteraard. De ene CO2 uistoot is de andere niet en hoog in de lucht is die veel schadelijker.
[..]
Maar iets van 10% van de wereldbevolking vliegt regelmatig. Bijna de gehele wereldbevolking eet regelmatig. Het is bijna allemaal overbodig voor basale beschaving en welvaart, veel meer dan autorijden, en het is nog sterk groeiende ook. Er zit een enorme Aziatische middenklasse aan te komen, als die ook allemaal vliegtoerist gaan worden is dat zeer problematisch.
Sowieso is wel duidelijk dat de oplossing niet van gedragsverandering van de burger moet komen, op vliegen na dan. Mensen moeten nu de verwarming lager zetten zodat de industrie door kan gaan zoals het deed, en de globalisering door kan gaan natuurlijk en dus meer vliegen. Lekker internationaal, met de fiets en trein naar Schiphol voor de maandelijkse pendel naar familie in het thuisland. Als de steden maar goed met elkaar verbonden zijn, verbinden met het platteland er omheen is slecht voor het klimaat. Yeah right.
Nee. Wij hebben die ruimte helemaal niet nodig voor andere dingen. Dat is ook niet relevant want het is eigendom van mensen, dus dan kan de overheid zich niet teveel op de hals halen waar ruimte voor nodig is. Het punt is dat je grond nodig hebt om mensen te voeden, en dat je dan dus niet landgebruik als milieubelasting kunt classificeren. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
snap je betoog niet helemaal geloof ik, of wat je ermee wil zeggen. dat de oplossingen van nu zinloos zijn?
men vind de boeren in nederland alleen zinloos, niet alle boeren, we moeten uiteraard eten. maar ons voedsel hier komt niet van onze boeren,. die verkopen hun product aan het buitenland. wij kopen goedkoop in in de 2de/3de wereld. we zijn een mini mega dichtbevolkt landje met de grootste landbouw afzet ter wereld. dat is absurd. we hebben die ruimte allemaal nodig voor andere dingen, en het zal ons eten totaal niet aantasten.
Rundlvlees vooral.quote:en met vlees en avocados heb je inderdaad twee toppers qua belasting.
Dat willen ze dus niet. De grootste klimaatblaters willen vooral bewust zijn van de schade die een ander doet en niet van de schade die ze zelf doen. Dus die gooien dan vlees op één hoop want ze zijn vegetariër, en doen dan alsof ze dan afgewogen kunnen besluiten een vliegreis te maken. Onzin. Hypocriet. Vals.quote:maar net zoals mensen maar heel matig minder vlees zullen willen eten, zuillen ze ook echt niet die vakantie afzetggen om het milieu. de meeste mensen niet in ieder geval. maar goed dat iedereen zich bewust wordt van de schade die het doet.
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment.quote:we zitten op ene punt dat we overal waar het kan winst moeten proberen te pakken. het milieu kan het niet veel langer aan. dus zo'n discussie van wat is nou erg, en ik lust vlees dus ik wil dat iets anders wordt gedaan, en ik lust een avocado dus moet vlees weg.... vermoeiend. alles moet beter. en de komende generaties zullen daar keihard aan moeten werken.
quote:
[..]quote:[..]
. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.
.quote:[..]
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment
[/quote]quote:Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.
Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.quote:Op maandag 6 februari 2023 09:05 schreef Alpha0 het volgende:
Of gewoon ophouden Schiphol als hub te gebruiken voor passagiers die de luchthaven alleen maar gebruiken als overstapluchthaven.
VVD webcare is gearriveerd (lol)quote:Op maandag 6 februari 2023 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
Zonder transferpax blijft het netwerk gewoon in stand volgens jou?quote:
Nederland vergaat niet zonder dat zogenaamde 'netwerk'quote:Op maandag 6 februari 2023 10:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder transferpax blijft het netwerk gewoon in stand volgens jou?
Dat zeg ik toch ook niet.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nederland vergaat niet zonder dat zogenaamde 'netwerk'
Dan zijn we eruit. De transfers kunnen wegquote:
Dat zeg ik ook niet? Je bent wel erg zwart-wit zeg.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan zijn we eruit. De transfers kunnen weg
Dan direct weg ermee en het arbeidstekort is opgelost!quote:Op maandag 6 februari 2023 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
Stewardessen voor de klasquote:Op maandag 6 februari 2023 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan direct weg ermee en het arbeidstekort is opgelost!
nah, dat zijn rare redeneringen. dat je een reden kan hebben waarom iets niet milieuvervuilend is, terwijl het dat duidelijk wel is. zo werkt het niet.quote:Op zondag 5 februari 2023 22:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Wij hebben die ruimte helemaal niet nodig voor andere dingen. Dat is ook niet relevant want het is eigendom van mensen, dus dan kan de overheid zich niet teveel op de hals halen waar ruimte voor nodig is. Het punt is dat je grond nodig hebt om mensen te voeden, en dat je dan dus niet landgebruik als milieubelasting kunt classificeren. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.
[..]
met 'ze' generatiseer je zelf erop los. ik zeg toch wat anders..quote:Dat willen ze dus niet. De grootste klimaatblaters willen vooral bewust zijn van de schade die een ander doet en niet van de schade die ze zelf doen. Dus die gooien dan vlees op één hoop want ze zijn vegetariër, en doen dan alsof ze dan afgewogen kunnen besluiten een vliegreis te maken. Onzin. Hypocriet. Vals.
[..]
ook beetje onzin. iedereen doet wat ie kan en waarvan zij vinden dat het zoden aan de dijk zet. en je hebt ook mensen die willen helemaal niks doen.quote:Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment.
Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.
Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
Van uitstel komt afstelquote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Ik snap GL'ers echt niet. Schiphol is slecht, dus vluchten moeten verplaatst worden. Lelystad is slecht, dus vluchten moeten in Schiphol blijven.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel bang voor.
Jammer. Had er graag vanaf gevlogen.
Sowieso is een vliegveld voor vakantievluchten zonder station totaal achterhaald.quote:Op donderdag 7 september 2023 13:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.
Frankfurt Airport vindt dit prachtig. HSL 10 jaren project voor polderland NL. Ze krijgen niet eens een simpel vliegveldje geopend.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Simpel op papier maar niet in de realiteit. Of ga je ook bij andere landen aankloppen om minder te vliegen? Die paar vliegertjes vanuit Nederland stelt weinig voor op wereldniveau.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
We zitten in een klimaatscrisis ja ik ben tegen opening van Lelystad airport en er mogen best een stuk minder vluchten komen etc maar een klimaatcrisis is ook wel een beetje dramatisch.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Nederland gaat de wereld redden.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-500-toestellenquote:PARIJS - Zoals verwacht heeft IndiGo maandag een mega-order bekendgemaakt op de Paris Air Show. De prijsvechter onder leiding van Pieter Elbers bestelt nog eens 500 toestellen uit de A320neo-familie, waarmee de totale uitstaande order op bijna 1000 exemplaren uitkomt.
https://www.deondernemer.(...)us-en-boeing~4622539quote:Air India heeft een megabestelling gedaan bij vliegtuigenbouwers Airbus en Boeing voor respectievelijk 250 en 220 vliegtuigen. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt in een verklaring. Met de orders is in totaal zo'n 70 miljard dollar gemoeid.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-de-lucht-tegen-2042quote:Boeing verwacht dat het aantal vliegtuigen in de lucht de komende twintig jaar verdubbelt. Dat meldt de Amerikaanse vliegtuigbouwer aan de vooravond van het Internationale Lucht- en Ruimtevaartsalon (SIAE) in het Franse Le Bourget.
en nederland in zee laten zinken , dat zal pas veel stikstof schelenquote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Zo simpel is het dus niet.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg; want er is zoveel vraag naar reizen richting Bremen en Hamburg? Het heeft trouwens zo'n 20 jaar geduurd voordat de Duitsers hun deel van de Betuweroute gingen verbeteren. In dit tempo is die Lelylijn pas goed bruikbaar rond 2055.
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
het vliegveld is al in gebruik, maar niet voor lijnvluchten.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
de passagiers moeten naar Schiphol via de Lelylijn, bedoel je?
- accijns op kerosine;
kan niet, verdrag van Chicago
- BTW op vliegkaartjes;
kan ook niet, verdrag van Chicago
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
iedere vakantieganger vliegt dan vanuit het buitenland
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Dan gaat KLM en daarmee Air France-KLM failliet. Dan krijg je gegarandeerd ruzie met de Fransen. De Nederlandse staat is trouwens grootaandeelhouder van Air France-KLM. Dat eigendom spoel je dan ook door de plee. En er raken tienduizenden mensen werkloos.
Het is zo simpel:quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Lolquote:Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.quote:
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
3 nieuwe vinex locaties ieder 100.000 woningen, in Nederland
1000 bejaarden huizen bouwen om de zorg meer eficient te doen en meer naar elkaar laten omzien
veel mee recreatie locaties aan de rivieren om toeristen in eigen land te houden
TATA staal sluiten om de fijnstof, stikstof en CO2 te beperken
Emigratie van ouderen binnen europa bevorderen
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
De EU wil ook een beter internationaal trein systeem. Daar worst nu hard aan gewerkt. Een probleem is dat elk land zijn eigen veiligheidssysteem heeft. Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden. Het is nu al zo dat je met de trein sneller in noord Italië bent dan met een vliegtuig. Dat gaat de komende jaren alleen maar verbeteren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.
Je doet hier net alsof alle vliegreizen alleen maar plezierreisjes zijn. Dat is simpelweg niet waar. Juist door de mondialisering wordt er meer internationaal zaken gedaan, wat het noodzakelijk maakt dat mensen ergens ter plekke verschijnen. Als je dat onmogelijk maakt, sloop je de economie en heb je geen financiële middelen voor innovatie. En dan heb je ook geen geld meer om die leraren, politieagenten en verpleegkundigen te betalen.
Ik zie bijvoorbeeld wel mogelijkheden voor treinen als alternatief voor een vliegreis, maar alleen voor relatief korte afstanden en ook alleen wanneer de verbinding snel en betrouwbaar is. Italië heeft bewezen dat dat kan en mede daardoor is Al Italia ook failliet gegaan. Maar in Nederland hebben we geen binnenlandse vluchten om te vervangen, dus we zijn hoe dan ook aangewezen op andere landen om een goed alternatief op te zetten. Helaas heeft onder Mutti Merkel de tijd stilgestaan in Duitsland: heel veel noodzakelijk investeringen zijn niet gedaan, terwijl het geld tegen de plinten opklotste en men gratis kon lenen.
kletspraatquote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is.
Dat zeiden ze 30 jaar geleden al ,quote:[b]Op vrijdag 8 september 2023 00:39 schreef . Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.
Hoe zeg je dat je alleen vaart op kortzichtige haat zonder te zeggen dat je alleen vaart op kortzichtige haat.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Toch heb je er mee te maken. Al die vertragen mbt vluchtelingen zijn ook oud en nog meer aan updates toe. Chicago wordt nog steeds gebruikt, massaal, dus is dat eigenlijk nog wel prima.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat
klets uit je neus
Over de vervuiling:quote:
Schipholwatch heeft geen neutrale kijk op zaken.quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:55 schreef Rostrup het volgende:
[..]
[..]
Over de vervuiling:
https://schipholwatch.nl/(...)-in-amsterdamse-bos/
https://schipholwatch.nl/(...)nstiger-dan-gedacht/
https://www.binnenlandsbe(...)an-kosten-vervuiling
Over de vergunning:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ning-schiphol-milieu
https://eenvandaag.avrotr(...)0-vluchten-illegaal/
Niks kletspraat: feiten.
Met de trein sneller in NI dan met een vliegtuig? Sure...quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De EU wil ook een beter internationaal trein systeem. Daar worst nu hard aan gewerkt. Een probleem is dat elk land zijn eigen veiligheidssysteem heeft. Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden. Het is nu al zo dat je met de trein sneller in noord Italië bent dan met een vliegtuig. Dat gaat de komende jaren alleen maar verbeteren.
Ni zie ik ook nog niet zitten maar veel steden wel wanneer je voor en na transport meerekent.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met de trein sneller in NI dan met een vliegtuig? Sure...
Dat Europese systeem is er al: ERTMS. Elk land moet zelf stappen zetten om dat te implementeren. In Nederland zijn alleen de Betuweroute en HSL uitgerust met dat systeem, maar voor zover ik weet zijn er geen stappen gezet om dat verder uit te rollen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:39 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
De EU wil ook een beter internationaal trein systeem. Daar worst nu hard aan gewerkt. Een probleem is dat elk land zijn eigen veiligheidssysteem heeft. Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden. Het is nu al zo dat je met de trein sneller in noord Italië bent dan met een vliegtuig. Dat gaat de komende jaren alleen maar verbeteren.
Ja zeker, Londen, Duitse steden, België, Parijs etc.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ni zie ik ook nog niet zitten maar veel steden wel wanneer je voor en na transport meerekent.
Sorry, hoor, maar dat de grond bij Schiphol ernstig vervuild is met o.a. PFAS is een feit, net als dat Schiphol geen natuurvergunning heeft.quote:Op vrijdag 8 september 2023 08:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Schipholwatch heeft geen neutrale kijk op zaken.
Mob ook niet.
Derhalve onbetrouwbare invalshoek. Bronnen afgekeurd en is maar een mening.
Wijzen wijzen wijzen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:33 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar dat de grond bij Schiphol ernstig vervuild is met o.a. PFAS is een feit, net als dat Schiphol geen natuurvergunning heeft.
Je mag Johan Vollenhoven een enorme eikel vinden, hij kan alleen maar al die zaken aanspannen omdat bedrijven zich niet aan de wet houden. Je moet dus zijn bij de politieke partijen die dat gefacliteerd hebben: partijen als het CDA en vooral de VVD dus (of je nu vindt dat die wetten nageleefd moeten worden of dat die er überhaupt niet hadden moeten komen).
Ontken je nu dat Schiphol geen natuurvergunning heeft?quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wijzen wijzen wijzen.
Zal allemaal best wat jij vindt. Die bronnen jij noemt hebben hun mening al klaar en zoeken daar argumenten bij. Dat zijn geen onderzoekers. Dat zijn protestgroepen.
Derhalve weinig serieus.
Ah, kijk. Je probeert je er onder uit te lullen dat je met eenzijdige protest'bronnen' aankomt en dat als waarheid aanneemt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Ontken je nu dat Schiphol geen natuurvergunning heeft?
De dingen die zij en ik noemen zijn waar.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, kijk. Je probeert je er onder uit te lullen dat je met eenzijdige protest'bronnen' aankomt en dat als waarheid aanneemt.
Schipholwatch is geen onpartijdige bron. mob ook niet.
quote:
And it workedquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:43 schreef Rostrup het volgende:
[..]
De dingen die zij en ik noemen zijn waar.
Nee, je hebt een eenzijdige kijk op zaken, zoekt medestanders in je haat en strooit met twijfelachtige bronnen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 11:43 schreef Rostrup het volgende:
[..]
De dingen die zij en ik noemen zijn waar.
Helaas ben jij te laf om dat toe te geven.
TATA staal ook nietquote:Op vrijdag 8 september 2023 11:39 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Ontken je nu dat Schiphol geen natuurvergunning heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |