Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Je bouwt een vliegveld en gaat dan pas kijken of je het wilt openen.
Alternatief idee van een megavliegveld, in tijden van recessie. Allee al het oppompen van het land kost een vermogen. Die mensen hebben ook totaal geen realiteitsbesef.
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.
Punt is dat die bus, en ik heb echt een schijthekel aan de bus, vanaf station Lelystad gaat... het gros van de mensen die ten zuiden van het vliegveld wonen kunnen er dus alleen komen als ze met een trein via Zwolle of Amsterdam gaan, en dat is vrij absurd als je de locatie van het vliegveld bekijkt.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen. Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:59 schreef TweedeKlum het volgende:
Even een paar boeren onteigenen, paar aftakkingen maken uit het westen en zuidoosten en een station.
In 2080 gereed waarschijnlijk.
Nee, zeg, we gaan de mensen het niet te makkelijk maken, groetjes Shell.quote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.
Is de rest van Flevoland ook gelijk fatsoenlijk bereikbaar en daardoor geschikt voor woningbouw.
Nieuwe treinverbinding aanleggen is in Nederland al helemaal niet meer mogelijk, nog erger dan woningen bouwenquote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen. Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
woningbouwen in de natuur dat doen we niet meer en akkerbouwland is ook natuurquote:Op zondag 10 juli 2022 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Doe het dan gelijk goed, laat de treinen een 8 over de polder rijden, met Lelystaf Airport als middelpunt van die 8, met een aansluiting vanaf Harderwijk of Nijkerk.
Is de rest van Flevoland ook gelijk fatsoenlijk bereikbaar en daardoor geschikt voor woningbouw.
Zoek jij ruzie met Caroline ??quote:
Nee, hoor.quote:
O dus als je weiland omploegt , dan mag er wel gebouwd wordenquote:
Hoe is dat relevant? Jij zegt dat akkerland natuur is en dat is niet zo. Maar ja, van mij mag er op gebouwd worden.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dus als je weiland omploegt , dan mag er wel gebouwd worden
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.quote:Op zondag 10 juli 2022 10:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Je bouwt een vliegveld en gaat dan pas kijken of je het wilt openen.
Alternatief idee van een megavliegveld, in tijden van recessie. Alleen al het oppompen van het land kost een vermogen. Die mensen hebben ook totaal geen realiteitsbesef.
Het ligt langs de snelweg? Langs welke snelweg ligt Lelystad Airport volgens jou?quote:Op zondag 10 juli 2022 18:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.
En ja, het ligt inderdaad langs de snelweg en dan gaat het lastig worden om een spoor aan te leggen.
A6 (Muiderberg - Joure)quote:Op zondag 10 juli 2022 18:53 schreef Leandra het volgende:
Het ligt langs de snelweg? Langs welke snelweg ligt Lelystad Airport volgens jou?
Ik weet, kwam er vroeger wel eens, heb er zelfs nog gewerkt als scholier 20 jaar geleden.quote:Op zondag 10 juli 2022 18:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Vliegveld bestond al veel langer. Ze hebben het alleen lopen uitbreiden.
En ja, het ligt inderdaad langs de snelweg en dan gaat het lastig worden om een spoor aan te leggen.
quote:Op zondag 10 juli 2022 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Genoeg vliegvelden op de wereld waar je enkel met de bus of auto heen kan, een goede shuttle service brengt al uitkomst. Als het alleen om vakantievluchten gaat is tijd ook niet super belangrijk.
Maar natuurlijk was het beter als ze er een trein verbinding aan zouden aanleggen.
Maar zoiets duurt in Nederland minstens 30 jaar door de poldercultuur.
op zich is dat niet verkeerd , er kunnen ook nog busverbndingen heenquote:Op zondag 10 juli 2022 10:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bouwt een vliegveld waar mensen alleen maar met de auto kunnen komen... daar gaat het al mis.
quote:Schiphol koopt Boer Karel uit: 4,1 miljoen euro
Door CONNIE VERTEGAAL
GROOTSCHERMER - Schiphol heeft zijn stikstofrechten op orde, zo werd donderdag bekend via NRC. De luchthaven heeft emissierechten opgekocht van in totaal twaalf veehouders. Een van die bedrijven is de pluimveehouderij van Karel Kostelijk in Grootschermer.
Karel Kostelijk op zijn erf, dat sinds enkele weken van Schiphol is.
Het bedrijf is beėindigd en Schiphol is sinds december eigenaar van de grond, het woonhuis en de stallen op de Grootschermerweg, zo blijkt uit gegevens van het Kadaster.
Met de aankoop was een bedrag van 4,1 miljoen euro gemoeid.
Dat Schiphol de koper was van zijn bedrijf, wist Kostelijk pas toen hij het koopcontract onder ogen kreeg. De makelaar met wie hij onderhandelde mocht hem dat niet vertellen.
De aankoop van de pluimveehouderij vormt een groot aandeel in de totale investering die Schiphol deed. Dat behelst een bedrag tussen de 20 en 25 miljoen. Vier bedrijven werden totaal opgekocht, van acht veehouders neemt Schiphol alleen de stikstofrechten over.
Wilde jacht op stikstofruimte moeilijk te stoppen
De verkoop komt na een voor pluimveehouder Karel Kostelijk heftige periode. Hij had een prachtig modern bedrijf, waarin hij de afgelopen tien jaar voor drie miljoen had geļnvesteerd. Niettemin wist vogelgriep door te dringen in zijn stallen.
Eind 2021 en begin 2022 werd hij twee keer achter elkaar door een uitbraak van het virus getroffen. De stallen werden geruimd en in totaal 277.000 vleeskippen werden gedood. ,,Het jaar begon verschrikkelijk, maar ik ben doorgegaan en het jaar eindigde heel mooi", zegt hij er zelf over.
Groot probleem
Schiphol heeft stikstofruimte nodig omdat de natuurvergunning van de luchthaven, en ook voor Lelystad Airport, niet op orde is.
Het vliegverkeer stoot meer stikstof uit dan toegestaan.
Veel industrie zit in dezelfde situatie en stoot illegaal stikstof uit. En ook voor woningbouw en wegenaanleg is stikstofruimte nodig.
Nee, als ik met de bus moet ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren, dus dan kies ik weer voor Schiphol, dat wel fatsoenlijk met de trein bereikbaar is.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
op zich is dat niet verkeerd , er kunnen ook nog busverbndingen heen
als ik met de bus moet, ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkerenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als ik met de bus moet ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren, dus dan kies ik weer voor Schiphol, dat wel fatsoenlijk met de trein bereikbaar is.
Of Düsseldorf, waarvoor dat ook geldt.
Nou nee, ik ga dus niet met de bus.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als ik met de bus moet, ga ik met de auto, die ik daar voor een vermogen moet parkeren![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik met de bus moet dan ga ik met de bus
Als ik met de trein moet dan ga ik met de trein
Daar was vroeger een station Lelystad-Zuid gebouwd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er onderhoud of een ongeval is op de A6 dan loopt de N302 direct vast. Is totaal niet berekend op extra verkeer, heeft ook ouderwetse kruisingen met verkeerslichten.
En inderdaad, zonder trein wordt dat massaal met de auto er naartoe.
nou ik word vaak gebracht , en of dat lelystad eindhoven of Schiphol is zal me worst zijnquote:Op zaterdag 21 januari 2023 22:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, ik ga dus niet met de bus.
Dit.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.
Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Kunnen we ze meteen terugvliegen. Win-win.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
Liever daar dan hierquote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
Ze zoeken weer plekken hoor..quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-opvang-asielzoekers
nu gaan we asielzoekers opvangen op vliegveld lelystad
OP dat landgoed kan je inderdaad best een paar hallen snel neerzettenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:50 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ze zoeken weer plekken hoor..
Staat Soestdijk niet al heul lang leeg?
Vanuit historie logisch want het is een luchtmachtbasis. Maar daar moet idd ook een station komen.quote:Op zondag 22 januari 2023 00:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Intens slechte infra. Zo ook met die veestal van eindhoven airport. Ergens achteraf op een industrieterreintje. Wat een armoe.
Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vanuit historie logisch want het is een luchtmachtbasis. Maar daar moet idd ook een station komen.
Dan een expres bus die maar 3x stopt.quote:
1x geloof ikquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dan een expres bus die maar 3x stopt.
Wel handig voor de uitstroom. Je hoeft ze alleen maar met honden zo'n slurf in te jagen en klaar is kees, op naar de gezinshereniging.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:42 schreef Gunner het volgende:
Alleen niemand weet ervan. Locatie is eigendom van schiphol trouwens.
https://www.omroepflevola(...)angplek-asielzoekers
Beide bijna goed het is blijkbaar 2xquote:
Ik had het over de busverbinding naar Lelystad AirPortquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beide bijna goed het is blijkbaar 2x![]()
De Airport Shuttle (buslijn 400) is een busverbinding tussen Eindhoven Airport en het station Eindhoven. De bus stopt onderweg bij slechts twee haltes
maar tot het stikstof probleem is opgelost kan er toch nog niet gevlogen worden , moeten ze nog wat boeren opkopenquote:Op dinsdag 31 januari 2023 20:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik had het over de busverbinding naar Lelystad AirPort. Die is nonstop geloof ik
De hele luchtvaartindustrie wordt al gedreven door de brandstofkosten. GE, P&W en RR zijn elkaar volop aan het beconcurreren. En het enige wat telt is brandstofverbruik, ondanks dat twee motoren al meer dan de helft van de aankoopprijs van het vliegtuig vormen.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind dat vliegen schoner moet. en snel.
beperken is leuk, maar dat is uiteindelijk natuurlijk totaal geen oplossing. je kan de vaart der volkeren niet tegenhouden. mensen zullen alleen maar meer gaan vliegen en reizen. als ze niet vanuit nederland kunnen vertrekken, gaan ze naar duistland of belgie.
dus ontwikkel als de donder schoner vliegen.
je moet het ook meer zoeken in echte innovatie natuurlijk, maar dat is toekomst.quote:Op woensdag 1 februari 2023 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De hele luchtvaartindustrie wordt al gedreven door de brandstofkosten. GE, P&W en RR zijn elkaar volop aan het beconcurreren. En het enige wat telt is brandstofverbruik, ondanks dat twee motoren al meer dan de helft van de aankoopprijs van het vliegtuig vormen.
Ze zullen waarschijnlijk nog wel een procentje per jaar zuiniger en dus schoner worden maar veel meer kun je niet verwachten.
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:29 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind dat vliegen schoner moet. en snel.
beperken is leuk, maar dat is uiteindelijk natuurlijk totaal geen oplossing. je kan de vaart der volkeren niet tegenhouden. mensen zullen alleen maar meer gaan vliegen en reizen. als ze niet vanuit nederland kunnen vertrekken, gaan ze naar duistland of belgie.
dus ontwikkel als de donder schoner vliegen.
waterstof is de mogelijkheid om schoon te vliegenquote:Op zondag 5 februari 2023 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.
Dus dan moet je of vederlichte batterijen uitvinden, of je moet het in zeppelins zoeken. Die hebben als voordeel dat ze ook op lage snelheid werken. Mensen proberen zichzelf en ons wijs te maken dat ze kunnen blijven vliegen terwijl ze het klimaat aan redden zijn. Onzin, vliegen is veruit het meest klimaatschadende wat een consument kan doen.
waterstof is ook weer zo'n sprookje waarmee al 20 jaar wordt gedaan alsof we ons gedrag niet aan hoeven te passen om CO2 uitstoot te verminderen. Het aandeel dat zonnepanelen kunnen leveren is ook eindig. Je kunt de zon niet op het juiste moment bijschakelen.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waterstof is de mogelijkheid om schoon te vliegen
Daarnaast moeten we alle daken van nieuwbouwwoningen vol leggen met zonnepanelen, dus niet 6 of 8 panelen per huis
woningen kunnen energie leveren ipv gebruiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |