abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:00:08 #1
65846 Bocaj
Scan me dan! Mag ik door?
pi_200075550
’Nu doorpakken met Lelystad Airport’.
quote:
We gaan minder vliegen óf Lelystad Airport moet worden geopend. Een tussenweg lijkt er niet te zijn voor de deelnemers aan De Kwestie. De tegenstanders hebben eigenlijk maar één zwaarwegend argument: vliegen is slecht voor het milieu. Het andere argument (vliegen geeft overlast voor omwonenden) wordt veelal weggewuifd, zelfs door Lelystedelingen zelf.

quote:
Om met dat laatste te beginnen: het vliegveld bij de Flevolandse hoofdstad biedt nu vooral plaats aan kleine privétoestellen, die kort bij de luchthaven hun rondjes draaien. Dat geeft pas echt overlast, beweert J&E, die wel brood ziet in opening van de Lelystadse luchthaven voor vakantievluchten: „Verlossing van kleine circulerende kleine vliegtuigjes boven Lelystadse wijken. Daar heb je echt last van, ik kan het weten, ik woon op paar kilometer afstand...”

Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen. Joannes 1947 zegt: „Dit zal toch niet de zoveelste blunder zijn qua infrastructuur? Het heeft goud gekost om dit vliegveld in bruikbare staat te krijgen en nu houden een paar milieuhobbyisten het tegen! Knopen doorhakken nu en charters vanaf ’Lelijkstad’ laten vertrekken. Budgetmaatschappijen kunnen daar prima opereren. Het ontlast Schiphol van de lallende passagiers in de vakantietijd. Ook Groningen kan open voor vakantievluchten. Dat scheelt een berg autoritten naar het westen toe. Doorpakken nu!”

"Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig en Schiphol groeit uit z’n jasje"
Ook Wilmavoermans is voor opening van Lelystad Airport: „Dat vliegveld moet open! Goed voor de werkgelegenheid en het zou belachelijk zijn als er kapitaalvernietiging zou plaatsvinden. Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig en Schiphol groeit uit z’n jasje door alle milieumaatregelen waarmee rekening moet worden gehouden. Dan is het beter om te spreiden en het vliegveld is klaar voor gebruik!”

Afbraak
Pb59 is ziet eveneens kapitaalvernietiging op de loer liggen. „Niet afblazen, anders is al dat geld door de plee. En dan zijn we er nog niet want ook de afbraak kost een vermogen.”

Volgens Alfredjfmulder zouden we dit plan eens moeten afronden: „Gebruiken zoals gepland. De investeringen in Lelystad Airport zijn al gedaan. Het doel moet niet zijn om in zijn totaliteit meer vluchtbewegingen te realiseren, maar om Schiphol te ontlasten. Hiermee kan de overlast rond Schiphol worden gedrukt en de veiligheid op Schiphol beter worden gewaarborgd. De lusten en lasten worden iets beter verdeeld.”

Dat verspreiden van de starts en landingen is ook voor Partijtje reden om vóór opening van Lelystad te zijn: „Drie gespecialiseerde vakantievliegvelden in Nederland; dat zou super zijn. Schiphol ontlasten geeft internationaal veel meer kansen voor de toekomst. Het vakantieverkeer legt een enorme extra druk op Schiphol. Door het te ontlasten wordt Schiphol een vliegveld met allure. Ook voor de vakantieganger is het veel relaxter om van Rotterdam, Eindhoven of Lelystad te vertrekken. Kijk in Oostenrijk naar Innsbruck: alleen vakantievluchten. Wenen is daarmee ontlast.”

Het verhaal van Leon Adegeest, die betoogt dat het openen van Lelystad niets oplost en alleen maar nadelen kent, vindt minder weerklank. Brompot noemt hem zelfs milieuridder: „De milieuridder wil ons weer met drogredenen en valse informatie op zijn groene pad het bos in sturen. Het gaat niet om een nieuwe luchthaven, maar om het verplaatsen van vluchten van de ene naar de andere bestaande luchthaven. Dat u ertegen bent mag natuurlijk, maar vertel wel gewoon de waarheid, meneer Adegeest.”

"Schizofreen landje zijn we toch"
Minder vliegen
Tegenstanders van Lelystad vinden om te beginnen dat we gewoon minder moeten vliegen. Dan is een extra luchthaven gewoon niet nodig. Dikkie53 maakt zich grote zorgen: „Vliegen is voor het milieu een ramp. Er wordt wereldwijd veel te veel gevlogen. Als je op flightradar kijkt, is het een grote wolk gele stipjes en elk stipje is een vliegtuig. Ik vind het vreemd dat je al die milieuschreeuwers hier niet over hoort.”

Edwin V_ legt de link met de huidige woningnood. Er moet ruimte voor woningbouw worden gevonden, dus: „Gewoon schrappen dat vliegveld, beter voor meer woningbouw op Flevoland.”

Anderen, zoals Caspar, signaleren dat we zoals zo vaak weer eens de kool en de geit willen sparen. En dat gaat nu eenmaal niet: „Schizofreen landje zijn we toch. Ongebreidelde groei willen met alles én het braafste milieu-jongetje van de wereld willen uithangen gaan nu eenmaal niet samen. Punt.”

Startblokken
Vele vertrouwen in het politieke verhaal is er niet. Sterker nog, het gedrag van onze politici wordt naar believen gebruikt als argument. Fam-Leijten zegt bijvoorbeeld: „Zolang Kaag het vliegtuig pakt voor een reisje naar Luxemburg, valt het allemaal wel mee met de luchtverontreiniging. Kijk eens naar het Ruhrgebied met alle industriële vervuilers. Vliegveld Lelystad staat in de startblokken, het ontlast Schiphol en het heeft al vele miljoenen gekost. Dus open dit vliegveld. Goed voor de werkgelegenheid en economie in Flevoland. Laat de klimaatdrammers aan het werk gaan en iets nuttigs gaan doen.”

"Wat denk je van het loslaten van de gedachte dat het altijd meer en groter moet? Genoeg is genoeg"

Daarmee vallen de meeste betogen mooi in het straatje van de Haarlemmermeerse wethouder Nobel, die nog liever vandaag dan morgen vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad ziet verplaatsen. Dat snapt Armchair critic wel van de wethouder: „Natuurlijk komt de heer Nobel als wethouder op voor de inwoners van de gemeente Haarlemmermeer. Zij zullen het roerend met hem eens zijn. Maar het frappante is, dat ook de inwoners van Lelystad voorstanders zijn van de opening van Lelystad Airport. Vanwege de werkgelegenheid, die de luchthaven oplevert. Tegenstanders zijn degenen die onder de vliegroutes wonen. Daarom is het van het grootste belang, dat vliegen op lage hoogtes zoveel mogelijk voorkomen moet worden. Bovendien moeten degenen die echt last hebben van overvliegende vliegtuigen financieel gecompenseerd worden. Zodat ze hun huizen beter kunnen isoleren.”

HdR heeft veel minder op met de goede bedoelingen van de gemeentepoliticus: „Typisch een verhaal van een wethouder die spreekt voor eigenbelang. Kletskoek uitkramen in de vorm van dat het veel banen oplevert; pure nonsens. Het aantrekkelijk lijken voor internationale bedrijven wil nog niet zeggen dat ze naar Nederland komen. En waar moeten ze zich dan vestigen? In het overvolle Haarlem soms? Kortom, meneer de wethouder, kun je misschien eens iets originelers bedenken? Wat denk je van een vliegveld in zee? En wat denk je van wat minder vliegen? En wat denk je van het loslaten van de gedachte dat het altijd meer en groter moet? Genoeg is genoeg. Vol is vol.”

"Openen dat vliegveld. Prima lokatie voor vakantievluchten"
Markerwaard
Een ander vliegveld, dat minder overlast oplevert, is dat misschien een plan? Veel reageerders zeggen: leg maar een nieuw Schiphol in zee, maar Pollico heeft een ander idee: „Pomp de Markerwaard alsnog leeg en bouw daar een mega-vliegveld. Dan kunnen Schiphol en Lelystad dicht. Geen herrie meer voor de omwonenden en de Randstad-grond van het voormalige Schiphol zal een vermogen opbrengen vanwege de woningbouw! Met de opbrengst van die grond alleen al kan het nieuwe vliegveld Markerwaard bekostigd worden, dus geld hoeft ook geen probleem te zijn.”

Helder verhaal, maar niet voor de korte termijn. Dus? Peer2083: „Vakantievluchten naar Europa vanaf Lelystad; intercontinentaal en zakenvluchten vanaf Schiphol. Simpeler kan ik het niet maken, wel duurder :).”

Of, volgens Bartjes: „Openen dat vliegveld. Prima lokatie voor vakantievluchten. Dit geeft ruimte voor Schiphol om haar functie als Europese hub te versterken. Schiphol is economisch te belangrijk voor Nederland om toe te geven aan al die milieu-, klimaat- en andere drammers.”
Tja, ik weet het niet... Je zou zeggen gooi maar open als het geen overlast geeft... Maarja, vliegen geeft overal in de wereld wel ergens overlast... Je hoort die dingen nou éénmaal als ze (laag) overkomen...
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
Voor het eerst Picnic bestellen? Dm mij, heb een 5 euro kortingscode voor je 1e bestelling.
pi_200075706
quote:
Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig
Gooi er maar eens een flinke vliegtax tegenaan of bied een betaalbaar alternatief. Krijg je die Nederlanders er echt wel uit.
pi_200075755
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:07 schreef Fugue het volgende:

[..]

Gooi er maar eens een flinke vliegtax tegenaan of bied een betaalbaar alternatief. Krijg je die Nederlanders er echt wel uit.
alsof 100 euro extra iets uit maakt, dan vlieg ik wel vanuit duitsland, is vaak nog goedkoper ook
pi_200075771
Zeg nee tegen lelystad airport
Stem tegen, stem voor nieuwe verkiezingen.
pi_200075787
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

alsof 100 euro extra iets uit maakt, dan vlieg ik wel vanuit duitsland, is vaak nog goedkoper ook
Graag
Stem tegen, stem voor nieuwe verkiezingen.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:12:34 #6
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200075810
quote:
Ook Wilmavoermans is voor opening van Lelystad Airport: „Dat vliegveld moet open! Goed voor de werkgelegenheid en het zou belachelijk zijn als er kapitaalvernietiging zou plaatsvinden.
Nou, wat goed... Direct en indirect 400 banen erbij (op een krappe arbeidsmarkt) maar tegelijkertijd voor tienduizenden mensen extra overlast.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:12:38 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200075812
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.

Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:14:15 #8
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200075848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.

Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Als er onderhoud of een ongeval is op de A6 dan loopt de N302 direct vast. Is totaal niet berekend op extra verkeer, heeft ook ouderwetse kruisingen met verkeerslichten.
En inderdaad, zonder trein wordt dat massaal met de auto er naartoe.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:14:40 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_200075855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.

Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
En wij hier in de rimboe maar denken dat het daar allemaal te doen is.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_200075968
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:12 schreef Leandra het volgende:
Als dat vliegveld in gebruik moet worden genomen mogen ze wel eens echt met de infrastructuur bezig en zorgen dat er een station komt.
Desnoods lightrail dat een rondje polder rijdt maar liefst ook bij Nijkerk of Harderwijk een aansluiting, zodat het vliegveld te bereiken is met het OV en je niet via Amsterdam of Zwolle met de trein naar Lelystad hoeft om daar een bus (!!!!!) naar het vliegveld te nemen.

Zolang er geen fatsoenlijke spoorverbindingen in de polder zijn wil geen hond daar wonen.
Nu ben ik het met je eens maar alleen schiphol is fatsoenlijk bereikbaar met het ov. Eindhoven Airport is ook gekloot met bussen die overal en nergens stoppen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:23:43 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200076027
Waarom zou Schiphol moeten groeien?

En ik lees een hoop gezanik over vakantievluchten dat die dan van Eelde en Lelystad kunnen vertrekken... Vakanties lijken me nou niet direct de meest zwaarwegende argumenten om een vliegveld te openen/ uit te breiden.
pi_200076047
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:09 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

alsof 100 euro extra iets uit maakt, dan vlieg ik wel vanuit duitsland, is vaak nog goedkoper ook
Jij misschien wel maar als ik met de trein kan en het is goedkoper zie je mij niet op Schiphol.

Geldt helaas niet voor de Gerda's die met Easyjet naar Alanya moeten maar een grote groep haal je er zo echt wel uit.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:33:11 #13
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200076307
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:

- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
pi_200076495
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:

- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
Dit liever niet, dan kunnen straks alleen de boomers en beleggers nog vliegen ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2021 18:41:32 ]
pi_200076587
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:40 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dit liever niet, dan kunnen straks alleen de boomers en beleggers nog vliegen ;(
Jij krijgt er deugpunten voor terug omdat jij niet het vliegtuig pakt.
Je kan er niets van kopen, maar wel mee op de borst kloppen dat je bijdraagt aan een beter milieu en klimaat. O-)
“If you don’t read the newspaper, you are uninformed. If you do read the newspaper, you are misinformed.”
- Mark Twain.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:46:04 #16
385501 Starhopper
#JeSuisVidere
pi_200076604
Waarom uitbreiden als we minder gaan vliegen?
Water towers can fly! :D
pi_200076618
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:

- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
Ja nog meer overheid is de oplossing :')

Gewoon minder staatssteun geven aan de vliegindustrie. Wordt vliegen vanzelf duurder
Op zondag 18 juli 2021 22:02 schreef Catkiller het volgende:
Achterlijke hoer respecteer gewoon de mening van een ander
pi_200076847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:23 schreef AchJa het volgende:
Waarom zou Schiphol moeten groeien?

En ik lees een hoop gezanik over vakantievluchten dat die dan van Eelde en Lelystad kunnen vertrekken... Vakanties lijken me nou niet direct de meest zwaarwegende argumenten om een vliegveld te openen/ uit te breiden.
Integendeel, buitenlandse vakanties zijn het exporteren van geld. En voor de CO2-uitstoot van een vakantievlucht kun he heel veel huizen met gas verwarmen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 18:58:16 #19
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200076848
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Ja nog meer overheid is de oplossing :')

Gewoon minder staatssteun geven aan de vliegindustrie. Wordt vliegen vanzelf duurder
Accijns op kerosine.
pi_200077285
Treinverbinding naar Düsseldorf/Weeze en je bent klaar
pi_200077358
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:00 schreef Bocaj het volgende:
Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen.
Dat is een veelgemaakte denkfout, beter bekend als "sunk cost fallacy". Reeds eerder gemaakte kosten mogen nooit een argument zijn om een slecht plan niet af te blazen. Anders zou het betekenen dat je altijd door moet gaan cq nog meer moet "investeren" in iets wat kansloos lijkt / blijkt te zijn. Dat levert gigantisch veel ellende en kosten op voor de belastingbetaler steeds maar weer. Het is een fout/gemis in onze hersenen zodat die fout altijd weer gemaakt wordt.

quote:
Sunk costs (in het Nederlands ook wel verzonken kosten), of sunk expenditures zijn in de economie kosten die al gemaakt zijn en niet meer ongedaan te maken zijn. Bij het nemen van operationele economische beslissingen dient men geen rekening te houden met deze sunk costs. Mensen doen dit echter wel en dit wordt gezien als een van de bekende valkuilen in het nemen van een economische beslissing. In het Engels heet dit de sunk cost fallacy of ook wel Concorde-effect, naar het vliegtuig waar overheden miljoenen in bleven investeren terwijl duidelijk was dat het nooit rendabel zou zijn.


[ Bericht 13% gewijzigd door Bart2002 op 26-06-2021 19:38:25 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200079922
quote:
Je krijgt Nederlanders niet uit een vliegtuig en Schiphol groeit uit z’n jasje door alle milieumaatregelen waarmee rekening moet worden gehouden. Dan is het beter om te spreiden en het vliegveld is klaar voor gebruik!”
Totale onzin dit. Het grote merendeel van de vluchten op Schiphol betreft mensen die niet in Nederland willen zijn, maar alleen overstappen. Het is deze grote groep waar heel Nederland last van heeft en alleen Schiphol zelf financieel voordeel.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 21:24:15 #23
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_200079980
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:07 schreef Fugue het volgende:

[..]

Gooi er maar eens een flinke vliegtax tegenaan of bied een betaalbaar alternatief. Krijg je die Nederlanders er echt wel uit.
Een Buk raket wil ook wel helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Knip op 26-06-2021 21:27:01 (Aanvullen ) ]
Non possumus non loqui
pi_200080375
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:24 schreef Fugue het volgende:

[..]

Jij misschien wel maar als ik met de trein kan en het is goedkoper zie je mij niet op Schiphol.

Geldt helaas niet voor de Gerda's die met Easyjet naar Alanya moeten maar een grote groep haal je er zo echt wel uit.
Je kan niet met de trein naar Lelystad airport ;)
pi_200080533
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Totale onzin dit. Het grote merendeel van de vluchten op Schiphol betreft mensen die niet in Nederland willen zijn, maar alleen overstappen. Het is deze grote groep waar heel Nederland last van heeft en alleen Schiphol zelf financieel voordeel.
vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.

Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.

Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes

vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
pi_200080715
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:39 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Je kan niet met de trein naar Lelystad airport ;)
Maar wel half Europa door. Is alleen gruwelijk inefficiënt en duur.
pi_200080827
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:45 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.

Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.

Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes

vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
Dat zijn alleen maar gigantische nadelen.
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:00:38 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200080889
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:45 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.

Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.

Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes

vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
Maar wat zijn die gigantische voordelen dan behalve fijnstof en geluidsoverlast? Niet voor die collega, maar voor de Nederlanders?
Gott strafe das treulose Italien!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 juni 2021 @ 22:01:06 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200080901
'Groene' clubjes die denken dat het probleem verplaatsen alles oplost :O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 juni 2021 @ 22:03:40 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200080975
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het beste idee dat ik tot nu toe voorbij heb zien komen:

- geef iedere Nederlander een vast aantal vlieg kilometers per jaar
- zorg dat het totaal daarvan minder is dan de beschikbare of gewenste capaciteit
- zorg voor een platform waar je die kilometers kan kopen of verkopen (en prijs op basis van vraag / aanbod)
- kilometers op? Bijkopen en anders jammer dan.
- 75% blijft ongebruikt
- de 25% zal het 'budget' 10x opmaken.
Bij elkaar 250% en dan ben je nog nergens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 26 juni 2021 @ 22:08:02 #31
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_200081089
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

- 75% blijft ongebruikt
- de 25% zal het 'budget' 10x opmaken.
Bij elkaar 250% en dan ben je nog nergens.
Dat kan dus niet. Lees het nog eens ;)
pi_200081210
Nutteloos vliegveld gaat dat worden. Alsof andere bestaande vliegvelden dat niet op hadden kunnen vangen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 juni 2021 @ 22:33:32 #33
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200081881
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan dus niet. Lees het nog eens ;)
Er gaat bijgekocht worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200082201
Als we Schiphol minder zouden gebruiken als hub voor lijnvluchten van andere wereldbewoners blijven er misschien wat meer vluchten over voor de Nederlandse bevolking zelf. Schiphol is gewoon business terwijl het service had moeten zijn. Vooral VVD blijven stemmen mensen (alhoewel PVV het helaas net zo ziet).

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 21:45 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

vergeet niet dat wij er gigantische voordelen van hebben.

Een collega uit Oostenrijk moest naar zuid afrika en vloog naar schiphol om daar op een overstap naar johannesburg te stappen.

Madrid -> johannesburg? idem of omhoog naar Amsterdam of Parijs of een van die oliestaatjes

vanuit Amsterdam heb je hele goede overstap mogelijkheden naar de rest van de wereld, dat scheelt een hoop tijd
Kijk dit bedoel ik, fijn voor de rest van de wereld, kut voor ons. Het lijkt wel op hoe we hier met data centers omgaan.
pi_200083030
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:43 schreef Alpha0 het volgende:
Als we Schiphol minder zouden gebruiken als hub voor lijnvluchten van andere wereldbewoners blijven er misschien wat meer vluchten over voor de Nederlandse bevolking zelf. Schiphol is gewoon business terwijl het service had moeten zijn. Vooral VVD blijven stemmen mensen (alhoewel PVV het helaas net zo ziet).
[..]

Kijk dit bedoel ik, fijn voor de rest van de wereld, kut voor ons. Het lijkt wel op hoe we hier met data centers omgaan.
dankzij schiphol hoef je niet een halve dag langer in het vliegtuig te zitten naar een verre bestemming en dankzij de datacenters en de AMS-IX ring hebben wij een behoorlijk hoge internet dekking met dito snelheid
pi_200083277
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:10 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

dankzij schiphol hoef je niet een halve dag langer in het vliegtuig te zitten naar een verre bestemming en dankzij de datacenters en de AMS-IX ring hebben wij een behoorlijk hoge internet dekking met dito snelheid
Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
pi_200083358
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 19:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een veelgemaakte denkfout, beter bekend als "sunk cost fallacy". Reeds eerder gemaakte kosten mogen nooit een argument zijn om een slecht plan niet af te blazen. Anders zou het betekenen dat je altijd door moet gaan cq nog meer moet "investeren" in iets wat kansloos lijkt / blijkt te zijn. Dat levert gigantisch veel ellende en kosten op voor de belastingbetaler steeds maar weer. Het is een fout/gemis in onze hersenen zodat die fout altijd weer gemaakt wordt.
[..]

Dit gaat hier niet op, aangezien deze kosten wel degelijk weer goedgemaakt kunnen worden als het vliegveld operationeel is. Het probleem hier is niet of het vliegveld rendabel zou kunnen zijn.
pi_200083759
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
Als je het globaal bekijkt maakt het geen zak uit, idem met de veeteelt, of ze die koe nu hier laten opgroeien en slachten of 400km verderop, het maakt globaal gezien geen flikker uit.

Ik heb er geen last van en mensen die er wel last van hebben kiezen er zelf voor.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2021 23:33:23 ]
pi_200083772
Wát een propaganda artikel zeg.
pi_200367159
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
Anders heb je die halve dag tijdwinst niet, maar de vervuiling globaal wel. Overlast boeit niet. Schiphol was er eerder dan de omwonenden.
pi_200367659
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 21:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Anders heb je die halve dag tijdwinst niet, maar de vervuiling globaal wel. Overlast boeit niet. Schiphol was er eerder dan de omwonenden.
Ik had het over overlast, niet alleen vervuiling.
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:44:26 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_200367746
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:17 schreef Alpha0 het volgende:

[..]

Toch veel overlast voor die halve dag tijdwinst. Is dat nou echt wel in balans?
Welke overlast?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_200368223
De vergelijking met Innsbruck. :D Dat is een bestemming, geen vertrekpunt. En dan Nederland als braafste milieujongetje van de klas. 8)7 Voor zover ik weet zijn we hier het vieste jongetje van de klas.
Puur een propaganda-artikel van lokalen. Het was een fout dat vliegveld aan te leggen. Verlies nemen en over tot de orde van de dag.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:10:17 #44
479601 appeleibanaan
mmaaaaaaag dat
pi_200368224
Een aantal jaren terug de keuze gehad tussen de trein en vliegen naar Berlijn: bijna 250 euro verschil in het voordeel van...je kan het al raden :P
hoi
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:09:34 #45
65846 Bocaj
Scan me dan! Mag ik door?
pi_201895497
Lelystad hoopt nu toch écht op duidelijkheid!
twitter
Joe Biden Stole the 2020 Election! #StoptheSteal #TrumpForever and God Bless America.
Voor het eerst Picnic bestellen? Dm mij, heb een 5 euro kortingscode voor je 1e bestelling.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:20:10 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201895584
Het zou wel eens tijd worden, maar met dat demissionaire kabinet is dat nog meer een probleem dan het al was met al die acties van milieuclubs.
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:57:26 #47
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_201898899
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:00 schreef Bocaj het volgende:
’Nu doorpakken met Lelystad Airport’.
[..]
[ afbeelding ]
[..]

Of, volgens Bartjes: „Openen dat vliegveld. Prima lokatie voor vakantievluchten. Dit geeft ruimte voor Schiphol om haar functie als Europese hub te versterken. Schiphol is economisch te belangrijk voor Nederland om toe te geven aan al die milieu-, klimaat- en andere drammers.”

Bartje had toch alleen verstand van bruune boon'n?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_201898928
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:09 schreef Bocaj het volgende:
Lelystad hoopt nu toch écht op duidelijkheid!
[ twitter ]
Ijdele hoop...
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')