Vertaald naar een oud Nederlands gezegde "goed geld naar kwaad geld gooien".quote:Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen.
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.
Dus dan moet je of vederlichte batterijen uitvinden, of je moet het in zeppelins zoeken. Die hebben als voordeel dat ze ook op lage snelheid werken. Mensen proberen zichzelf en ons wijs te maken dat ze kunnen blijven vliegen terwijl ze het klimaat aan redden zijn. Onzin, vliegen is veruit het meest klimaatschadende wat een consument kan doen.
Vliegen is juist wel winst te behalen omdat het grotendeels overbodig is. Je kunt prima ipv ieder jaar eens per 3 jaar een vliegvakantie doen. 5 dagen per week op straat gaan slapen is een stuk lastigerquote:Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.
verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.
[ afbeelding ]
of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
[ afbeelding ]
ja maar het is maar een klein deel van wat we vervuilen.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vliegen is juist wel winst te behalen omdat het grotendeels overbodig is. Je kunt prima ipv ieder jaar eens per 3 jaar een vliegvakantie doen. 5 dagen per week op straat gaan slapen is een stuk lastiger
Maar niet door ons hequote:Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:
Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
Ja, daar is dat kaartje voor, om de globalistische veganist een goed gevoel over zichzelf te geven en dat klimaatnarratief doe ik niet aan mee. Landgebruik? Wat is daar nou weer mis mee? Ja we gebruiken land, als je een half regenwoud platbrandt om vleeskoeien te laten grazen dan is dat niet goed nee. Ook niet voor de palmolie, de avocado's en de havermelk trouwens. Maar dat gras hier waarop koeien staan te grazen neemt ook weer CO2 op net als de boerenkool.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.
verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.
[ afbeelding ]
Maar iets van 10% van de wereldbevolking vliegt regelmatig. Bijna de gehele wereldbevolking eet regelmatig. Het is bijna allemaal overbodig voor basale beschaving en welvaart, veel meer dan autorijden, en het is nog sterk groeiende ook. Er zit een enorme Aziatische middenklasse aan te komen, als die ook allemaal vliegtoerist gaan worden is dat zeer problematisch.quote:of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
[ afbeelding ]
snap je betoog niet helemaal geloof ik, of wat je ermee wil zeggen. dat de oplossingen van nu zinloos zijn?quote:Op zondag 5 februari 2023 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, daar is dat kaartje voor, om de globalistische veganist een goed gevoel over zichzelf te geven en dat klimaatnarratief doe ik niet aan mee. Landgebruik? Wat is daar nou weer mis mee? Ja we gebruiken land, als je een half regenwoud platbrandt om vleeskoeien te laten grazen dan is dat niet goed nee. Ook niet voor de palmolie, de avocado's en de havermelk trouwens. Maar dat gras hier waarop koeien staan te grazen neemt ook weer CO2 op net als de boerenkool.
Je gebruikt land om mensen te voeden, dat is de basis van het menselijk bestaan en de beschaving. De laatste tijd lopen allerlei malloten te doen alsof er geen primaire sector is in de economie en dat allemaal inwisselbaar is, dat we met yogastudio's en lifestylecoaches veel meer euro's kunnen verdienen op dezelfde oppervlakt. Trap er niet in, dat is onzin, die zijn niet inwisselbaar. Een lege maag maakt lifestylecoaching irrelevant.
Ook neemt zo'n kaartje het broeikaseffect dus niet mee, uiteraard. De ene CO2 uistoot is de andere niet en hoog in de lucht is die veel schadelijker.
[..]
Maar iets van 10% van de wereldbevolking vliegt regelmatig. Bijna de gehele wereldbevolking eet regelmatig. Het is bijna allemaal overbodig voor basale beschaving en welvaart, veel meer dan autorijden, en het is nog sterk groeiende ook. Er zit een enorme Aziatische middenklasse aan te komen, als die ook allemaal vliegtoerist gaan worden is dat zeer problematisch.
Sowieso is wel duidelijk dat de oplossing niet van gedragsverandering van de burger moet komen, op vliegen na dan. Mensen moeten nu de verwarming lager zetten zodat de industrie door kan gaan zoals het deed, en de globalisering door kan gaan natuurlijk en dus meer vliegen. Lekker internationaal, met de fiets en trein naar Schiphol voor de maandelijkse pendel naar familie in het thuisland. Als de steden maar goed met elkaar verbonden zijn, verbinden met het platteland er omheen is slecht voor het klimaat. Yeah right.
Nee. Wij hebben die ruimte helemaal niet nodig voor andere dingen. Dat is ook niet relevant want het is eigendom van mensen, dus dan kan de overheid zich niet teveel op de hals halen waar ruimte voor nodig is. Het punt is dat je grond nodig hebt om mensen te voeden, en dat je dan dus niet landgebruik als milieubelasting kunt classificeren. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.quote:Op zondag 5 februari 2023 20:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
snap je betoog niet helemaal geloof ik, of wat je ermee wil zeggen. dat de oplossingen van nu zinloos zijn?
men vind de boeren in nederland alleen zinloos, niet alle boeren, we moeten uiteraard eten. maar ons voedsel hier komt niet van onze boeren,. die verkopen hun product aan het buitenland. wij kopen goedkoop in in de 2de/3de wereld. we zijn een mini mega dichtbevolkt landje met de grootste landbouw afzet ter wereld. dat is absurd. we hebben die ruimte allemaal nodig voor andere dingen, en het zal ons eten totaal niet aantasten.
Rundlvlees vooral.quote:en met vlees en avocados heb je inderdaad twee toppers qua belasting.
Dat willen ze dus niet. De grootste klimaatblaters willen vooral bewust zijn van de schade die een ander doet en niet van de schade die ze zelf doen. Dus die gooien dan vlees op één hoop want ze zijn vegetariër, en doen dan alsof ze dan afgewogen kunnen besluiten een vliegreis te maken. Onzin. Hypocriet. Vals.quote:maar net zoals mensen maar heel matig minder vlees zullen willen eten, zuillen ze ook echt niet die vakantie afzetggen om het milieu. de meeste mensen niet in ieder geval. maar goed dat iedereen zich bewust wordt van de schade die het doet.
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment.quote:we zitten op ene punt dat we overal waar het kan winst moeten proberen te pakken. het milieu kan het niet veel langer aan. dus zo'n discussie van wat is nou erg, en ik lust vlees dus ik wil dat iets anders wordt gedaan, en ik lust een avocado dus moet vlees weg.... vermoeiend. alles moet beter. en de komende generaties zullen daar keihard aan moeten werken.
quote:
[..]quote:[..]
. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.
.quote:[..]
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment
[/quote]quote:Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.
Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.quote:Op maandag 6 februari 2023 09:05 schreef Alpha0 het volgende:
Of gewoon ophouden Schiphol als hub te gebruiken voor passagiers die de luchthaven alleen maar gebruiken als overstapluchthaven.
VVD webcare is gearriveerd (lol)quote:Op maandag 6 februari 2023 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
Zonder transferpax blijft het netwerk gewoon in stand volgens jou?quote:
Nederland vergaat niet zonder dat zogenaamde 'netwerk'quote:Op maandag 6 februari 2023 10:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder transferpax blijft het netwerk gewoon in stand volgens jou?
Dat zeg ik toch ook niet.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nederland vergaat niet zonder dat zogenaamde 'netwerk'
Dat zeg ik ook niet? Je bent wel erg zwart-wit zeg.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan zijn we eruit. De transfers kunnen weg
Dan direct weg ermee en het arbeidstekort is opgelost!quote:Op maandag 6 februari 2023 09:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
Stewardessen voor de klasquote:Op maandag 6 februari 2023 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan direct weg ermee en het arbeidstekort is opgelost!
nah, dat zijn rare redeneringen. dat je een reden kan hebben waarom iets niet milieuvervuilend is, terwijl het dat duidelijk wel is. zo werkt het niet.quote:Op zondag 5 februari 2023 22:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee. Wij hebben die ruimte helemaal niet nodig voor andere dingen. Dat is ook niet relevant want het is eigendom van mensen, dus dan kan de overheid zich niet teveel op de hals halen waar ruimte voor nodig is. Het punt is dat je grond nodig hebt om mensen te voeden, en dat je dan dus niet landgebruik als milieubelasting kunt classificeren. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.
[..]
met 'ze' generatiseer je zelf erop los. ik zeg toch wat anders..quote:Dat willen ze dus niet. De grootste klimaatblaters willen vooral bewust zijn van de schade die een ander doet en niet van de schade die ze zelf doen. Dus die gooien dan vlees op één hoop want ze zijn vegetariër, en doen dan alsof ze dan afgewogen kunnen besluiten een vliegreis te maken. Onzin. Hypocriet. Vals.
[..]
ook beetje onzin. iedereen doet wat ie kan en waarvan zij vinden dat het zoden aan de dijk zet. en je hebt ook mensen die willen helemaal niks doen.quote:Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment.
Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.
Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
Van uitstel komt afstelquote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Ik snap GL'ers echt niet. Schiphol is slecht, dus vluchten moeten verplaatst worden. Lelystad is slecht, dus vluchten moeten in Schiphol blijven.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.quote:Op donderdag 7 september 2023 11:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel bang voor.
Jammer. Had er graag vanaf gevlogen.
Sowieso is een vliegveld voor vakantievluchten zonder station totaal achterhaald.quote:Op donderdag 7 september 2023 13:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.
Frankfurt Airport vindt dit prachtig. HSL 10 jaren project voor polderland NL. Ze krijgen niet eens een simpel vliegveldje geopend.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Simpel op papier maar niet in de realiteit. Of ga je ook bij andere landen aankloppen om minder te vliegen? Die paar vliegertjes vanuit Nederland stelt weinig voor op wereldniveau.quote:Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
We zitten in een klimaatscrisis ja ik ben tegen opening van Lelystad airport en er mogen best een stuk minder vluchten komen etc maar een klimaatcrisis is ook wel een beetje dramatisch.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Nederland gaat de wereld redden.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-500-toestellenquote:PARIJS - Zoals verwacht heeft IndiGo maandag een mega-order bekendgemaakt op de Paris Air Show. De prijsvechter onder leiding van Pieter Elbers bestelt nog eens 500 toestellen uit de A320neo-familie, waarmee de totale uitstaande order op bijna 1000 exemplaren uitkomt.
https://www.deondernemer.(...)us-en-boeing~4622539quote:Air India heeft een megabestelling gedaan bij vliegtuigenbouwers Airbus en Boeing voor respectievelijk 250 en 220 vliegtuigen. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt in een verklaring. Met de orders is in totaal zo'n 70 miljard dollar gemoeid.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-de-lucht-tegen-2042quote:Boeing verwacht dat het aantal vliegtuigen in de lucht de komende twintig jaar verdubbelt. Dat meldt de Amerikaanse vliegtuigbouwer aan de vooravond van het Internationale Lucht- en Ruimtevaartsalon (SIAE) in het Franse Le Bourget.
en nederland in zee laten zinken , dat zal pas veel stikstof schelenquote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Zo simpel is het dus niet.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg; want er is zoveel vraag naar reizen richting Bremen en Hamburg? Het heeft trouwens zo'n 20 jaar geduurd voordat de Duitsers hun deel van de Betuweroute gingen verbeteren. In dit tempo is die Lelylijn pas goed bruikbaar rond 2055.
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
het vliegveld is al in gebruik, maar niet voor lijnvluchten.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
de passagiers moeten naar Schiphol via de Lelylijn, bedoel je?
- accijns op kerosine;
kan niet, verdrag van Chicago
- BTW op vliegkaartjes;
kan ook niet, verdrag van Chicago
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
iedere vakantieganger vliegt dan vanuit het buitenland
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Dan gaat KLM en daarmee Air France-KLM failliet. Dan krijg je gegarandeerd ruzie met de Fransen. De Nederlandse staat is trouwens grootaandeelhouder van Air France-KLM. Dat eigendom spoel je dan ook door de plee. En er raken tienduizenden mensen werkloos.
Het is zo simpel:quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Lolquote:Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.quote:
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.quote:Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
3 nieuwe vinex locaties ieder 100.000 woningen, in Nederland
1000 bejaarden huizen bouwen om de zorg meer eficient te doen en meer naar elkaar laten omzien
veel mee recreatie locaties aan de rivieren om toeristen in eigen land te houden
TATA staal sluiten om de fijnstof, stikstof en CO2 te beperken
Emigratie van ouderen binnen europa bevorderen
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
De EU wil ook een beter internationaal trein systeem. Daar worst nu hard aan gewerkt. Een probleem is dat elk land zijn eigen veiligheidssysteem heeft. Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden. Het is nu al zo dat je met de trein sneller in noord Italië bent dan met een vliegtuig. Dat gaat de komende jaren alleen maar verbeteren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 00:00 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.
Je doet hier net alsof alle vliegreizen alleen maar plezierreisjes zijn. Dat is simpelweg niet waar. Juist door de mondialisering wordt er meer internationaal zaken gedaan, wat het noodzakelijk maakt dat mensen ergens ter plekke verschijnen. Als je dat onmogelijk maakt, sloop je de economie en heb je geen financiële middelen voor innovatie. En dan heb je ook geen geld meer om die leraren, politieagenten en verpleegkundigen te betalen.
Ik zie bijvoorbeeld wel mogelijkheden voor treinen als alternatief voor een vliegreis, maar alleen voor relatief korte afstanden en ook alleen wanneer de verbinding snel en betrouwbaar is. Italië heeft bewezen dat dat kan en mede daardoor is Al Italia ook failliet gegaan. Maar in Nederland hebben we geen binnenlandse vluchten om te vervangen, dus we zijn hoe dan ook aangewezen op andere landen om een goed alternatief op te zetten. Helaas heeft onder Mutti Merkel de tijd stilgestaan in Duitsland: heel veel noodzakelijk investeringen zijn niet gedaan, terwijl het geld tegen de plinten opklotste en men gratis kon lenen.
kletspraatquote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is.
Dat zeiden ze 30 jaar geleden al ,quote:[b]Op vrijdag 8 september 2023 00:39 schreef . Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.
Hoe zeg je dat je alleen vaart op kortzichtige haat zonder te zeggen dat je alleen vaart op kortzichtige haat.quote:Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Toch heb je er mee te maken. Al die vertragen mbt vluchtelingen zijn ook oud en nog meer aan updates toe. Chicago wordt nog steeds gebruikt, massaal, dus is dat eigenlijk nog wel prima.quote:Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
quote:Op vrijdag 8 september 2023 07:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kletspraat
klets uit je neus
Over de vervuiling:quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |