abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 februari 2023 @ 12:34:16 #101
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_207863215
quote:
Veel voorstanders van opening van het vliegveld wijzen op de reeds gedane investeringen.
Vertaald naar een oud Nederlands gezegde "goed geld naar kwaad geld gooien".
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_207863276
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Kan niet. Het kost nou eenmaal heel veel energie om zo hard te gaan dat je voldoende lift krijgt om een paar duizend ton de lucht in te krijgen. Dat kun je niet in een batterij meenemen want dan moet je nog veel meer gewicht mee omhoog nemen. Die CO2 blijft ook op grotere hoogte hangen waar het een veel groter broeikaseffect geeft.

Dus dan moet je of vederlichte batterijen uitvinden, of je moet het in zeppelins zoeken. Die hebben als voordeel dat ze ook op lage snelheid werken. Mensen proberen zichzelf en ons wijs te maken dat ze kunnen blijven vliegen terwijl ze het klimaat aan redden zijn. Onzin, vliegen is veruit het meest klimaatschadende wat een consument kan doen.
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.

verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.


of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 5 februari 2023 @ 12:47:45 #103
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207863485
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.

verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.
[ afbeelding ]

of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
[ afbeelding ]
Vliegen is juist wel winst te behalen omdat het grotendeels overbodig is. Je kunt prima ipv ieder jaar eens per 3 jaar een vliegvakantie doen. 5 dagen per week op straat gaan slapen is een stuk lastiger
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207863521
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Vliegen is juist wel winst te behalen omdat het grotendeels overbodig is. Je kunt prima ipv ieder jaar eens per 3 jaar een vliegvakantie doen. 5 dagen per week op straat gaan slapen is een stuk lastiger
ja maar het is maar een klein deel van wat we vervuilen.
verder mee eens.
  zondag 5 februari 2023 @ 12:54:04 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207863612
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:

Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
Maar niet door ons he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207865534
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het zou inderdaad baanbrekende vernieuwing moeten zijn, niet echt iets waarop je kan rekenen.
je kan motoren wel zo gaan bouwen dat ze de uitstoot niet in de atmofeer loslaten, of dat het eerst gefilterd wordt. daar valt wel wat winst te behalen. en buiten de atmosfeer vliegen, daar hebben ze het ook al decennia lang over. sneller en schoner.

verder moet je het ook weer niet overdrijven, lijkt het, als je een kaartje als dit ziet. wonen, en je auto gebruik is erger dan het vliegen.
[ afbeelding ]
Ja, daar is dat kaartje voor, om de globalistische veganist een goed gevoel over zichzelf te geven en dat klimaatnarratief doe ik niet aan mee. Landgebruik? Wat is daar nou weer mis mee? Ja we gebruiken land, als je een half regenwoud platbrandt om vleeskoeien te laten grazen dan is dat niet goed nee. Ook niet voor de palmolie, de avocado's en de havermelk trouwens. Maar dat gras hier waarop koeien staan te grazen neemt ook weer CO2 op net als de boerenkool.

Je gebruikt land om mensen te voeden, dat is de basis van het menselijk bestaan en de beschaving. De laatste tijd lopen allerlei malloten te doen alsof er geen primaire sector is in de economie en dat allemaal inwisselbaar is, dat we met yogastudio's en lifestylecoaches veel meer euro's kunnen verdienen op dezelfde oppervlakt. Trap er niet in, dat is onzin, die zijn niet inwisselbaar. Een lege maag maakt lifestylecoaching irrelevant.

Ook neemt zo'n kaartje het broeikaseffect dus niet mee, uiteraard. De ene CO2 uistoot is de andere niet en hoog in de lucht is die veel schadelijker.

quote:
of deze; eten en elektriciteit zijn de helft van alle vervuiling. transport maar 14 %. dus je kan heel boos worden op mensen die vliegen, maar daar valt eigenlijk maar minimaal winst te behalen.
[ afbeelding ]
Maar iets van 10% van de wereldbevolking vliegt regelmatig. Bijna de gehele wereldbevolking eet regelmatig. Het is bijna allemaal overbodig voor basale beschaving en welvaart, veel meer dan autorijden, en het is nog sterk groeiende ook. Er zit een enorme Aziatische middenklasse aan te komen, als die ook allemaal vliegtoerist gaan worden is dat zeer problematisch.

Sowieso is wel duidelijk dat de oplossing niet van gedragsverandering van de burger moet komen, op vliegen na dan. Mensen moeten nu de verwarming lager zetten zodat de industrie door kan gaan zoals het deed, en de globalisering door kan gaan natuurlijk en dus meer vliegen. Lekker internationaal, met de fiets en trein naar Schiphol voor de maandelijkse pendel naar familie in het thuisland. Als de steden maar goed met elkaar verbonden zijn, verbinden met het platteland er omheen is slecht voor het klimaat. Yeah right.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207871499
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, daar is dat kaartje voor, om de globalistische veganist een goed gevoel over zichzelf te geven en dat klimaatnarratief doe ik niet aan mee. Landgebruik? Wat is daar nou weer mis mee? Ja we gebruiken land, als je een half regenwoud platbrandt om vleeskoeien te laten grazen dan is dat niet goed nee. Ook niet voor de palmolie, de avocado's en de havermelk trouwens. Maar dat gras hier waarop koeien staan te grazen neemt ook weer CO2 op net als de boerenkool.

Je gebruikt land om mensen te voeden, dat is de basis van het menselijk bestaan en de beschaving. De laatste tijd lopen allerlei malloten te doen alsof er geen primaire sector is in de economie en dat allemaal inwisselbaar is, dat we met yogastudio's en lifestylecoaches veel meer euro's kunnen verdienen op dezelfde oppervlakt. Trap er niet in, dat is onzin, die zijn niet inwisselbaar. Een lege maag maakt lifestylecoaching irrelevant.

Ook neemt zo'n kaartje het broeikaseffect dus niet mee, uiteraard. De ene CO2 uistoot is de andere niet en hoog in de lucht is die veel schadelijker.
[..]
Maar iets van 10% van de wereldbevolking vliegt regelmatig. Bijna de gehele wereldbevolking eet regelmatig. Het is bijna allemaal overbodig voor basale beschaving en welvaart, veel meer dan autorijden, en het is nog sterk groeiende ook. Er zit een enorme Aziatische middenklasse aan te komen, als die ook allemaal vliegtoerist gaan worden is dat zeer problematisch.

Sowieso is wel duidelijk dat de oplossing niet van gedragsverandering van de burger moet komen, op vliegen na dan. Mensen moeten nu de verwarming lager zetten zodat de industrie door kan gaan zoals het deed, en de globalisering door kan gaan natuurlijk en dus meer vliegen. Lekker internationaal, met de fiets en trein naar Schiphol voor de maandelijkse pendel naar familie in het thuisland. Als de steden maar goed met elkaar verbonden zijn, verbinden met het platteland er omheen is slecht voor het klimaat. Yeah right.
snap je betoog niet helemaal geloof ik, of wat je ermee wil zeggen. dat de oplossingen van nu zinloos zijn?
men vind de boeren in nederland alleen zinloos, niet alle boeren, we moeten uiteraard eten. maar ons voedsel hier komt niet van onze boeren,. die verkopen hun product aan het buitenland. wij kopen goedkoop in in de 2de/3de wereld. we zijn een mini mega dichtbevolkt landje met de grootste landbouw afzet ter wereld. dat is absurd. we hebben die ruimte allemaal nodig voor andere dingen, en het zal ons eten totaal niet aantasten.

en met vlees en avocados heb je inderdaad twee toppers qua belasting.
maar net zoals mensen maar heel matig minder vlees zullen willen eten, zuillen ze ook echt niet die vakantie afzetggen om het milieu. de meeste mensen niet in ieder geval. maar goed dat iedereen zich bewust wordt van de schade die het doet.

we zitten op ene punt dat we overal waar het kan winst moeten proberen te pakken. het milieu kan het niet veel langer aan. dus zo'n discussie van wat is nou erg, en ik lust vlees dus ik wil dat iets anders wordt gedaan, en ik lust een avocado dus moet vlees weg.... vermoeiend. alles moet beter. en de komende generaties zullen daar keihard aan moeten werken.
pi_207873229
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
snap je betoog niet helemaal geloof ik, of wat je ermee wil zeggen. dat de oplossingen van nu zinloos zijn?
men vind de boeren in nederland alleen zinloos, niet alle boeren, we moeten uiteraard eten. maar ons voedsel hier komt niet van onze boeren,. die verkopen hun product aan het buitenland. wij kopen goedkoop in in de 2de/3de wereld. we zijn een mini mega dichtbevolkt landje met de grootste landbouw afzet ter wereld. dat is absurd. we hebben die ruimte allemaal nodig voor andere dingen, en het zal ons eten totaal niet aantasten.
Nee. Wij hebben die ruimte helemaal niet nodig voor andere dingen. Dat is ook niet relevant want het is eigendom van mensen, dus dan kan de overheid zich niet teveel op de hals halen waar ruimte voor nodig is. Het punt is dat je grond nodig hebt om mensen te voeden, en dat je dan dus niet landgebruik als milieubelasting kunt classificeren. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.

quote:
en met vlees en avocados heb je inderdaad twee toppers qua belasting.
Rundlvlees vooral.

quote:
maar net zoals mensen maar heel matig minder vlees zullen willen eten, zuillen ze ook echt niet die vakantie afzetggen om het milieu. de meeste mensen niet in ieder geval. maar goed dat iedereen zich bewust wordt van de schade die het doet.
Dat willen ze dus niet. De grootste klimaatblaters willen vooral bewust zijn van de schade die een ander doet en niet van de schade die ze zelf doen. Dus die gooien dan vlees op één hoop want ze zijn vegetariër, en doen dan alsof ze dan afgewogen kunnen besluiten een vliegreis te maken. Onzin. Hypocriet. Vals.

quote:
we zitten op ene punt dat we overal waar het kan winst moeten proberen te pakken. het milieu kan het niet veel langer aan. dus zo'n discussie van wat is nou erg, en ik lust vlees dus ik wil dat iets anders wordt gedaan, en ik lust een avocado dus moet vlees weg.... vermoeiend. alles moet beter. en de komende generaties zullen daar keihard aan moeten werken.
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment.

Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.

Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 5 februari 2023 @ 22:53:10 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207873293
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 22:45 schreef Weltschmerz het volgende:
.
quote:
[..]
. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.
[..]

Sperzieboontjes komen buiten het nederlands seizoen uit Egypte , omdat gas hier te duur is\ , idem Bloemkool uit Frankrijk in het vroege voorjaar

quote:
[..]
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment
.

De overheid is maar druk met stikstof onzin , terwijl men veel meer aandacht aan de klimaat verandering zou geven

quote:
Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.

Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
[/quote]

we zijn toch al te laat als je ziet hoe men in Azie en Rusland en Africa met de milieu uitstoot omgaat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207874976
Of gewoon ophouden Schiphol als hub te gebruiken voor passagiers die de luchthaven alleen maar gebruiken als overstapluchthaven.
  maandag 6 februari 2023 @ 09:55:15 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207875521
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:05 schreef Alpha0 het volgende:
Of gewoon ophouden Schiphol als hub te gebruiken voor passagiers die de luchthaven alleen maar gebruiken als overstapluchthaven.
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 6 februari 2023 @ 09:59:21 #112
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207875562
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
VVD webcare is gearriveerd (lol)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 6 februari 2023 @ 10:00:08 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207875573
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
VVD webcare is gearriveerd (lol)
Zonder transferpax blijft het netwerk gewoon in stand volgens jou?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 6 februari 2023 @ 10:01:36 #114
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207875597
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Zonder transferpax blijft het netwerk gewoon in stand volgens jou?
Nederland vergaat niet zonder dat zogenaamde 'netwerk'
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 6 februari 2023 @ 10:02:01 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207875603
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:01 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nederland vergaat niet zonder dat zogenaamde 'netwerk'
Dat zeg ik toch ook niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 6 februari 2023 @ 10:03:51 #116
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207875637
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch ook niet.
Dan zijn we eruit. De transfers kunnen weg
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 6 februari 2023 @ 10:10:04 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207875716
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dan zijn we eruit. De transfers kunnen weg
Dat zeg ik ook niet? Je bent wel erg zwart-wit zeg.

Ik zie zeker wel een belang in een goed netwerk, en in bedrijven die voor veel werkgelegenheid zorgen.

Het mag overigens allemaal wel wat duurzamer, zeker op arbeidsvoorwaardelijk vlak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207875983
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 09:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is juist wat ons de werkgelegenheid en het netwerk biedt.
Dan direct weg ermee en het arbeidstekort is opgelost!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 6 februari 2023 @ 10:51:32 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207876029
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan direct weg ermee en het arbeidstekort is opgelost!
Stewardessen voor de klas _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207887906
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 22:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Wij hebben die ruimte helemaal niet nodig voor andere dingen. Dat is ook niet relevant want het is eigendom van mensen, dus dan kan de overheid zich niet teveel op de hals halen waar ruimte voor nodig is. Het punt is dat je grond nodig hebt om mensen te voeden, en dat je dan dus niet landgebruik als milieubelasting kunt classificeren. Wat natuurlijk wel kan is anders boeren, meer lokaal produceren en minder verslepen. Lijkt me een heel goed idee maar dat is een andere kwestie.
[..]
nah, dat zijn rare redeneringen. dat je een reden kan hebben waarom iets niet milieuvervuilend is, terwijl het dat duidelijk wel is. zo werkt het niet.
en stel dat wij nederlanders afhankelijk waren van nederlands geproduceerd voedsel, dan was het wel een reden om het te behouden uiteraard. maar dat is totaal niet het geval. het is ook geen enkel streven om zelfvoorzienend te zijn in deze globale wereld.
quote:
Dat willen ze dus niet. De grootste klimaatblaters willen vooral bewust zijn van de schade die een ander doet en niet van de schade die ze zelf doen. Dus die gooien dan vlees op één hoop want ze zijn vegetariër, en doen dan alsof ze dan afgewogen kunnen besluiten een vliegreis te maken. Onzin. Hypocriet. Vals.
[..]
met 'ze' generatiseer je zelf erop los. ik zeg toch wat anders..
quote:
Nee, we zitten op een punt dat we keuzes moeten maken. Of we laten de boel de boel of we gaan een echte poging doen. Als je een echte poging doet dan zul je ook effectief moeten zijn, en dan is er geen ruimte voor commerciele belangen en misplaatst ideologisch sentiment.

Dan ga je China en India vertellen dat ze niks meer mogen importeren als hun uitstoot niet daalt. Dan is het gewoon afgelopen met vakantievliegen voor Jan Modaal en Jan twee keer modaal tenzij die laatste heel lang spaart. Dat zijn de kortste klappen, dan ga niet beginnen met overhaast warmtepompen plaatsen en kippenvlees proberen te vervangen. 10.000 buitenlandse studenten meer, daar zijn geen vegetarische kipstukjes tegenaan te eten.

Maar mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en voor de regering is het alleen maar een machtsgreep en nieuwe verdienmodellen voor de grootvervuiler, de industrie. Globalisering moet en zal doorgaan, goedkope vuil geproduceerde rommel uit China moet doorgaan, en je goed over jezelf voelen door alibimaatregelen moet doorgaan. Als je dan een kaartje maakt waarbij je de uitstoot van broeikasgassen neemt en niet hun broeikaseffect, dus inclusief de hoogte waarop wordt uitgestoten, dan ben je al met iets anders bezig dan de klimaatopwarming. Als je oprecht van mening bent dat het plotseling urgent is geworden, na 30 jaar dezelfde wetenschap ineens wel, en de mensn en instituties die het 30 jaar zover hebben laten kom dat moeten gaan doen, dan nog is dat geen reden om je te laten bedonderen.
ook beetje onzin. iedereen doet wat ie kan en waarvan zij vinden dat het zoden aan de dijk zet. en je hebt ook mensen die willen helemaal niks doen.
globalisering gaat gewoon door, je kan dat soort dingen niet stoppen met een soort conservatief gedoetje. goed beleid snapt wat er gebuert en leidt het in goede banen. slecht vleiderschap probeert eidereen te laten doen wat zij willen, in een soort razernij. dat hebben we genoeg gehad. we moeten de hele wereld zo snel mogelijk neutraal maken, qua vervuiling. alles wat daarbij helpt, is een goede zaak.
pi_210556443
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
twitter
pi_210556709
Lobby van Schiphol heeft gewerkt :D

Hadden een aantal Kamerleden nog geen schnabbel voor na de verkiezingen? :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210556730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Van uitstel komt afstel
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 7 september 2023 @ 11:58:19 #124
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210557121
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:22 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Van uitstel komt afstel
Daar ben ik ook wel bang voor.

Jammer. Had er graag vanaf gevlogen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 september 2023 @ 12:18:26 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210557347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
Ik snap GL'ers echt niet. Schiphol is slecht, dus vluchten moeten verplaatst worden. Lelystad is slecht, dus vluchten moeten in Schiphol blijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_210558306
quote:
2s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Daar ben ik ook wel bang voor.

Jammer. Had er graag vanaf gevlogen.
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 7 september 2023 @ 14:06:55 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210558394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 13:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Had liever gezien dat men vliegveld EHV uitbreidde en voorziet van een treinstation.
Sowieso is een vliegveld voor vakantievluchten zonder station totaal achterhaald.

Dat is ook een van de grote fouten van het ontwerp van vliegveld Lelystad: geen station.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 september 2023 @ 17:24:05 #128
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210560015
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210560158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Frankfurt Airport vindt dit prachtig. HSL 10 jaren project voor polderland NL. :') Ze krijgen niet eens een simpel vliegveldje geopend.
pi_210560193
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Het is gewoon heel simpel. Er moet minder gevlogen worden
Simpel op papier maar niet in de realiteit. Of ga je ook bij andere landen aankloppen om minder te vliegen? Die paar vliegertjes vanuit Nederland stelt weinig voor op wereldniveau.
pi_210560447
Ze moeten gewoon die prijsvechters aanpakken zoals Ryanair, daardoor wordt er meer gevlogen.

Voor de rest is dat klimaatmaatregelen voor de burger maar gezanik als de grote landen en bedrijven door mogen uitstoten in de lucht of lozen in het water
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210560462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 10:47 schreef GlennQuagmire het volgende:
Besluiten rondom Lelystad Airport zijn zojuist controversieel verklaard, dus het zal nog wel even duren voordat er weer nieuwe ontwikkelingen zijn.
[ twitter ]
We zitten in een klimaatscrisis :') ja ik ben tegen opening van Lelystad airport en er mogen best een stuk minder vluchten komen etc maar een klimaatcrisis is ook wel een beetje dramatisch.
  donderdag 7 september 2023 @ 18:35:47 #133
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210560500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Nederland gaat de wereld redden.

quote:
PARIJS - Zoals verwacht heeft IndiGo maandag een mega-order bekendgemaakt op de Paris Air Show. De prijsvechter onder leiding van Pieter Elbers bestelt nog eens 500 toestellen uit de A320neo-familie, waarmee de totale uitstaande order op bijna 1000 exemplaren uitkomt.
https://www.luchtvaartnie(...)-voor-500-toestellen
quote:
Air India heeft een megabestelling gedaan bij vliegtuigenbouwers Airbus en Boeing voor respectievelijk 250 en 220 vliegtuigen. Dat heeft de luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt in een verklaring. Met de orders is in totaal zo'n 70 miljard dollar gemoeid.
https://www.deondernemer.(...)us-en-boeing~4622539
quote:
Boeing verwacht dat het aantal vliegtuigen in de lucht de komende twintig jaar verdubbelt. Dat meldt de Amerikaanse vliegtuigbouwer aan de vooravond van het Internationale Lucht- en Ruimtevaartsalon (SIAE) in het Franse Le Bourget.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-de-lucht-tegen-2042
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_210560553
Het gros van de wereld wil overal heen kunnen en wil niets inleveren. En bedrijven willen nog steeds dikke winsten draaien, ondanks een 'crisis'.




Dus f die crisis maar, dan wil ik ook nog leuk leven :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_210560626
Afbreken, per ponton naar IJmuiden, overladen naar een turks zeeschip ivm de Zwarte Zee en aan Oekraine schenken voor onze F16s.
  donderdag 7 september 2023 @ 19:09:13 #136
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210560791
lelystad airport open en de aanvliegroutes van schiphol gebruiken
zaak van nationaal belang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 7 september 2023 @ 19:11:14 #137
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210560814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
en nederland in zee laten zinken , dat zal pas veel stikstof schelen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 07-09-2023 21:35:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210561202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg; want er is zoveel vraag naar reizen richting Bremen en Hamburg? Het heeft trouwens zo'n 20 jaar geduurd voordat de Duitsers hun deel van de Betuweroute gingen verbeteren. In dit tempo is die Lelylijn pas goed bruikbaar rond 2055.
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
het vliegveld is al in gebruik, maar niet voor lijnvluchten.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
de passagiers moeten naar Schiphol via de Lelylijn, bedoel je?
- accijns op kerosine;
kan niet, verdrag van Chicago
- BTW op vliegkaartjes;
kan ook niet, verdrag van Chicago
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
iedere vakantieganger vliegt dan vanuit het buitenland
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Dan gaat KLM en daarmee Air France-KLM failliet. Dan krijg je gegarandeerd ruzie met de Fransen. De Nederlandse staat is trouwens grootaandeelhouder van Air France-KLM. Dat eigendom spoel je dan ook door de plee. En er raken tienduizenden mensen werkloos.
Zo simpel is het dus niet.
  donderdag 7 september 2023 @ 21:31:48 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210563024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:


Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
3 nieuwe vinex locaties ieder 100.000 woningen, in Nederland
1000 bejaarden huizen bouwen om de zorg meer eficient te doen en meer naar elkaar laten omzien
veel mee recreatie locaties aan de rivieren om toeristen in eigen land te houden
TATA staal sluiten om de fijnstof, stikstof en CO2 te beperken

Emigratie van ouderen binnen europa bevorderen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210563052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw

Lol
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 7 september 2023 @ 23:04:58 #141
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210564186
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2023 19:50 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Zo simpel is het dus niet.
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  donderdag 7 september 2023 @ 23:28:06 #142
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210564338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 21:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is zo simpel:
-lelystad verder uitbouwen en , op termijn schiphol sluiten en bestemmen voor woningbouw
3 nieuwe vinex locaties ieder 100.000 woningen, in Nederland
1000 bejaarden huizen bouwen om de zorg meer eficient te doen en meer naar elkaar laten omzien
veel mee recreatie locaties aan de rivieren om toeristen in eigen land te houden
TATA staal sluiten om de fijnstof, stikstof en CO2 te beperken

Emigratie van ouderen binnen europa bevorderen
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210564587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.

Je doet hier net alsof alle vliegreizen alleen maar plezierreisjes zijn. Dat is simpelweg niet waar. Juist door de mondialisering wordt er meer internationaal zaken gedaan, wat het noodzakelijk maakt dat mensen ergens ter plekke verschijnen. Als je dat onmogelijk maakt, sloop je de economie en heb je geen financiële middelen voor innovatie. En dan heb je ook geen geld meer om die leraren, politieagenten en verpleegkundigen te betalen.

Ik zie bijvoorbeeld wel mogelijkheden voor treinen als alternatief voor een vliegreis, maar alleen voor relatief korte afstanden en ook alleen wanneer de verbinding snel en betrouwbaar is. Italië heeft bewezen dat dat kan en mede daardoor is Al Italia ook failliet gegaan. Maar in Nederland hebben we geen binnenlandse vluchten om te vervangen, dus we zijn hoe dan ook aangewezen op andere landen om een goed alternatief op te zetten. Helaas heeft onder Mutti Merkel de tijd stilgestaan in Duitsland: heel veel noodzakelijk investeringen zijn niet gedaan, terwijl het geld tegen de plinten opklotste en men gratis kon lenen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 00:39:06 #144
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_210564757
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 00:00 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Ik vind de manier waarop nu mensen aanspraak kunnen maken op asiel in veel gevallen ook volstrekt absurd, maar feit is dat Nederland het Vluchtelingenverdrag heeft getekend. Dat zet je niet zomaar opzij. Dat geldt dus ook voor het Verdrag van Chicago. En dat kun je ook niet op Europees niveau omzeilen.

Je doet hier net alsof alle vliegreizen alleen maar plezierreisjes zijn. Dat is simpelweg niet waar. Juist door de mondialisering wordt er meer internationaal zaken gedaan, wat het noodzakelijk maakt dat mensen ergens ter plekke verschijnen. Als je dat onmogelijk maakt, sloop je de economie en heb je geen financiële middelen voor innovatie. En dan heb je ook geen geld meer om die leraren, politieagenten en verpleegkundigen te betalen.

Ik zie bijvoorbeeld wel mogelijkheden voor treinen als alternatief voor een vliegreis, maar alleen voor relatief korte afstanden en ook alleen wanneer de verbinding snel en betrouwbaar is. Italië heeft bewezen dat dat kan en mede daardoor is Al Italia ook failliet gegaan. Maar in Nederland hebben we geen binnenlandse vluchten om te vervangen, dus we zijn hoe dan ook aangewezen op andere landen om een goed alternatief op te zetten. Helaas heeft onder Mutti Merkel de tijd stilgestaan in Duitsland: heel veel noodzakelijk investeringen zijn niet gedaan, terwijl het geld tegen de plinten opklotste en men gratis kon lenen.
De EU wil ook een beter internationaal trein systeem. Daar worst nu hard aan gewerkt. Een probleem is dat elk land zijn eigen veiligheidssysteem heeft. Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden. Het is nu al zo dat je met de trein sneller in noord Italië bent dan met een vliegtuig. Dat gaat de komende jaren alleen maar verbeteren.
  vrijdag 8 september 2023 @ 07:16:27 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210565457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is.
kletspraat

klets uit je neus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 8 september 2023 @ 07:17:44 #146
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210565462
quote:
99s.gif [b]Op vrijdag 8 september 2023 00:39 schreef . Daar gaat nu een Europees systeem voor komen zodat elke trein door heel Europa ingezet kan worden.
Dat zeiden ze 30 jaar geleden al ,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210565509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:28 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Aangezien Schiphol decennia lang allerlei milieuwetgeving aan zijn laars gelapt heeft is die grond inmiddels dusdanig vervuild dat huizenbouw daar niet mogelijk is. Een keer raden wie dat saneren mag gaan betalen.
Wie zegt dat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210565515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 17:24 schreef Rostrup het volgende:
Het is zo simpel:
- Lelylijn doortrekken naar Groningen + HSL Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg;
- Vliegveld Lelystad gaat niet open.
- Het al 100 miljoen jaar verlieslijdende vliegveld Eelde gaat dicht;
- accijns op kerosine;
- BTW op vliegkaartjes;
- 200 euro toeslag op vliegreizen binnen Europa, 700 euro toeslag op vliegreizen buiten Europa;
- overstappers op Schiphol extreem ontmoedigen (verbod/limiet/financieel).
Hoe zeg je dat je alleen vaart op kortzichtige haat zonder te zeggen dat je alleen vaart op kortzichtige haat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210565527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 23:04 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Dat verdrag van Chicago is natuurlijk volstrekt achterhaald met de huidige klimaatcrisis.
NB: accijns, BTW en extra heffingen op Europees niveau invoeren.
M.b.t. werkgelegenheid: het is gewoon raar om mensen te laten werken en te betalen voor het slopen van de aarde terwijl er een enorm tekort is aan politie-agenten, leraren, verpleegkundigen enz enz.
Toch heb je er mee te maken. Al die vertragen mbt vluchtelingen zijn ook oud en nog meer aan updates toe. Chicago wordt nog steeds gebruikt, massaal, dus is dat eigenlijk nog wel prima.

En mbt die groepen, je kan ook bedrijven meer belasting laten betalen om die tekorten aan te vullen. De winsten van de unilevers en aholds van deze wereld woekeren als een malle.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 8 september 2023 @ 07:55:51 #150
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210565584
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')