SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S
Zoveel waarheid in 1 postquote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:27 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Duurt maar even, aangezien jij iets ten noorden van mij zit
Typisch Vianen: net niets.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:34 schreef dick_laurent het volgende:
Vianen meldt stevige hoosbui. Weinig ontladingen vooralsnog, vooral gewoon harde regen
Vast leuker dan Nieuwegein oid.quote:
Ik merk het jaquote:Op vrijdag 18 juni 2021 21:55 schreef Rabieluh het volgende:
Aantal ontladingen daar bij Delfzijl ging net van 150 per minuut naar nu al 190 per minuut.
Herkenbaar hoor.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ben een beetje klaar met die zomerperiodes hier. Hele land op 18 tot 20 graden en hier nog rond de 25/26 omdat alle buien missen.
Verdomme iedere zomer hetzelfde de laatste 3 jaar, met al die benauwde avonden
Dit zal dan inclusief vanochtend zijn? Want sindsdien nog geen mm gezien hier.quote:
Maar wel de helft van de luchtvochtigheid die wij hadden. Dus zo hebben we allemaal wat.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:06 schreef Pvt.Webster het volgende:
Ben een beetje klaar met die zomerperiodes hier. Hele land op 18 tot 20 graden en hier nog rond de 25/26 omdat alle buien missen.
Verdomme iedere zomer hetzelfde de laatste 3 jaar, met al die benauwde avonden
Nouquote:Op vrijdag 18 juni 2021 22:16 schreef Kreator het volgende:
De storm in Leersum was echt bizar. Nog nooit zoiets gezien. Tientallen brandweer, helicopters, alles. Tientallen huizen verwoest ook.
De storm kwam ook echt compleet uit het niets. Van 0 naar 100 in 5 seconden.
Het is hier nu beter uit te houden dan gisteren. Dat was echt niet normaal meer.quote:
https://www.estofex.org/quote:... W France to BENELUX, UK and NW Germany...
While the kinematic environment will be less impressive here than to the S / SE, 0-6 km bulk shear should still be more than sufficient for well-organised storms, including supercells. Storms development will be likely tied to the passage of the short-wave trough that will start over the Bay of Biscay and move quickly towards the UK. Storm activity should start in the morning hours over SW France, spreading north during the day. Storms will be capable of (very) large hail and severe wind gust.
Cyclogenesis is forecast along the frontal wave ahead of the trough with backing low-level winds across N France. This will increase the amount of SRH and 0-1 km bulk shear and elevate the tornado threat by the evening hours. Currently, the exact location of SRH bullseye is not consistent among the NWP and thus it is not possible to pick up the region with the highest tornado threat.
Towards the night, strong WAA regime will support widespread storm initiation and one or two systems will cross S UK and BENELUX. As the boundary layer stabilizes and/or systems cross the frontal boundary, they will become elevated, reducing the severe wind gust threat to some degree. Nevertheless, isolated large hail and very heavy rainfall threat will still be present.
Wauw!!! GAaafquote:
Deed je hem uit dan?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 01:17 schreef cherrycoke het volgende:
Ja dag hoor, hop airco aan, niet te doen.
ja was donker in de kuststrook... Hier 20 minuten of zoquote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:15 schreef Starhopper het volgende:
Wow! 88mm in de kuststrook![]()
[ afbeelding ]
WAUW!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:15 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Hey, waarom doen ze het niet?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:02 schreef blessed19 het volgende:
Achterhoek [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zit al een 20 jaar op fok en kan geneens een simpel plaatje posten. Wat een n00b.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je de afbeelding zelf niet post en de tweede een video is.
[ afbeelding ]
Dat plaatje is iig niet de achterhoekquote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je de afbeelding zelf niet post en de tweede een video is.
[ afbeelding ]
Gezien grootte van tornado ging ik daar ook niet vanuit, dat had wereldnieuws geweest namelijkquote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat plaatje is iig niet de achterhoek
https://www.bankrate.com/insurance/homeowners-insurance/the-10-worst-states-for-tornadoes/
ik dacht doe de deur even openquote:
Buienradar geeft nog steeds een behoorlijk buiencomplex aankomende nachtquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:13 schreef Revanches het volgende:
Komt er nog meer onweer komend weekend? Of is dat nog onzeker?
Graag niet zoveel regen in 072 dit keer danquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Buienradar geeft nog steeds een behoorlijk buiencomplex aankomende nacht
[ afbeelding ]
Inclusief van die net-niet miezerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ahh, grijze egale stratus.
Weet gelijk weer waarom ik dat weertype nooit zal missen
Na weken mooi weer vind ik zo’n dag altijd een geniet momentje….1 dag h….niet 5 weken of de hele herfst en winterquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ahh, grijze egale stratus.
Weet gelijk weer waarom ik dat weertype nooit zal missen
Weer de kuststrook die gisteren ook de lul was zo te zienquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Buienradar geeft nog steeds een behoorlijk buiencomplex aankomende nacht
[ afbeelding ]
Niet veel van meegekregen maar gisteravond wel even een kort filmpje gezien. Dat was inderdaad noodweer voor een paar minutenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:22 schreef Zipportal het volgende:
Tien tot twintig woningen in Leersum onbewoonbaar na noodweer
https://www.nu.nl/binnenl(...)aar-na-noodweer.html
Het is zelfs BREAKING NEWSquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet veel van meegekregen maar gisteravond wel even een kort filmpje gezien. Dat was inderdaad noodweer voor een paar minuten
Oh, blijkbaar hadden we 14 juli 2011 nog 52,3 mm.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 03:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
WAUW!
45,3 mm!!!!!! Hoogste aantal in Den Helder sinds het record van 90,2 mm in oktober 2008!!
Lekker is datquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weer de kuststrook die gisteren ook de lul was zo te zienSterkte @:Olga
![]()
Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit gaat verlopen. De grond is verzadigd door al het water van gisteren. Wateroverlast zal wel een tikkie erger worden denk ik
Opbokken met die regen!!!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:50 schreef Dagoduck het volgende:
Dagen met meer dan 45 mm regen in Den Helder (sinds 1956):
90,2 mm - 5 oktober 2008
73,3 mm - 3 december 1960
66,3 mm - 3 augustus 1980
65,6 mm - 26 juni 2006
56,1 mm - 8 juli 1960
52,6 mm - 22 juni 1982
52,3 mm - 14 juli 2011
50,4 mm - 8 augustus 1980
49,5 mm - 17 juli 1987
47,7 mm - 30 juli 1980
46,7 mm - 15 juli 1973
45,4 mm - 5 september 1974
45,3 mm - 18 juni 2021
Top 13-notering dus voor gister.
En wtf was dat voor week in 1980165 mm in 10 dagen
Goed voor de plantjes!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:53 schreef Dven het volgende:
Neerslagreeks hier wordt ook met de dag indrukwekkender
[ afbeelding ]
Dagelijkse buitjes tegen het stof en de pollenquote:
Ik vraag het me af... heb m doorgestuurd gekregen van m'n collega. Het filmpje wat ik erbij heb gezet komt ook van hem af.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat plaatje is iig niet de achterhoek
https://www.bankrate.com/insurance/homeowners-insurance/the-10-worst-states-for-tornadoes/
Gewoon naar Portugal op vakantie gaanquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
16 graden hier en motregen, gristus het moet ook meteen in het andere extreme slaan ja. Gewoon een jas nodig haast nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Bijna een zeer aangename 24 hier. Stuk beter dan 30+ eigenlijkquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
16 graden hier en motregen, gristus het moet ook meteen in het andere extreme slaan ja. Gewoon een jas nodig haast nu.
Zeg makkerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bijna een zeer aangename 24 hier. Stuk beter dan 30+ eigenlijk
Viel hier gister ook tegen. Hoef niet zulke taferelen zoals in Leersum, maar een mooi bliksem spektakel in de nacht is altijd vet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:44 schreef dick_laurent het volgende:
Alle zware buien vallen toch standaard in het westen en midden, dus reken maar dat het nu ook weer zal gebeuren.
Oost'n blijft een dorre woestijn
Het waren gewoon wat zware buien en wat gerommel in de verte, geen onweer des doodsquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Viel hier gister ook tegen. Hoef niet zulke taferelen zoals in Leersum, maar een mooi bliksem spektakel in de nacht is altijd vet.
Welkom in de (bijna) zomer van Nederland.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
Er zit nog heel veel warmte in huis die er uit moet en dat duurt nog een tijdje. Net een kwartier de deur dicht gedaan en meteen opgelopen van 23 graden naar 24,5 graad.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:19 schreef heywoodu het volgende:
Genieten vandaag na die ellende van de afgelopen paar dagen![]()
Zeker, maar met de ramen tegenover elkaar open voelt het heerlijkquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er zit nog heel veel warmte in huis die er uit moet en dat duurt nog een tijdje. Net een kwartier de deur dicht gedaan en meteen opgelopen van 23 graden naar 24,5 graad.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd hoe hier een koufront over moet komen als we al aan de koude kant van het koufront zitten
Mooie timing ook!quote:
27 nu hierquote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar met de ramen tegenover elkaar open voelt het heerlijk
Bij mij in m'n appartement is het nu 27,5C en koelt nauwelijks af met de deur open.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:13 schreef Nattekat het volgende:
Er zit hier echt praktisch geen warmte in de muren. Deels natuurlijk te danken aan de airco, maar zelfs dan doe je niks aan de buitenmuren. De enige warmte in huis komt gewoon van binnen wat nog is blijven hangen.
De buienradar '24 uur vooruit' laat altijd extreme onzin zien. Ik snap niet waarom ze die optie erin houden, want die heeft nog nooit gekloptquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben wel benieuwd hoe hier een koufront over moet komen als we al aan de koude kant van het koufront zitten
Dat is het weermodel Harmonie. Die is aardig goed hoor. Gisteren klopt het ook prima!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:35 schreef Knoopcel het volgende:
[..]
De buienradar '24 uur vooruit' laat altijd extreme onzin zien. Ik snap niet waarom ze die optie erin houden, want die heeft nog nooit geklopt
Een airco doet ook ontvochtigen dus dat is geen verkeerd ideequote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:31 schreef Nattekat het volgende:
Het is godverdomme 17 graden buiten en ik overweeg de airco aan te slingeren tegen de benauwdheid
Die van mij heeft er een speciale stand voor, maar dan moet ik kloten met waterafvoer en daar heb ik geen zin inquote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:36 schreef Starhopper het volgende:
E
[..]
Een airco doet ook ontvochtigen dus dat is geen verkeerd idee
Tering. Check die grote plaat op 2:39 naast de windmolenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:36 schreef DemonRage het volgende:
Als er een tornado op je af komt, gewoon blijven staan en filmen.![]()
Ik zag het. Die boorde zich vanuit het niets in de grond daar.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tering. Check die grote plaat op 2:39 naast de windmolenAls ie bij hem was neergekomen was hij onthoofd. Wat een malloot
Ah lekker weer zeiknat naar mijn werk gaan. Perfecte timing elke keer weerquote:Op zaterdag 19 juni 2021 12:40 schreef Starhopper het volgende:
En in de nacht van zondag naar maandag WEER zware buien![]()
![]()
Dat zijn de echtenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 15:36 schreef DemonRage het volgende:
Als er een tornado op je af komt, gewoon blijven staan en filmen.![]()
Post 10..quote:
Vrouwen hebben daar doorgaans minder moeite mee.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 16:00 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
[..]
Ah lekker weer zeiknat naar mijn werk gaan. Perfecte timing elke keer weer![]()
![]()
Heerhugowaard, 40 mm (echt exact tot t streepje)quote:Op zaterdag 19 juni 2021 00:15 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, daar heb ik mezelf al meerdere keren op betraptquote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:01 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Post 10..![]()
Dude heeft vids met miljoenen vieuws.
Als je niet oplet zit je uren naar z'n content te kijken
Lolquote:Op zaterdag 19 juni 2021 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik mezelf al meerdere keren op betrapt![]()
Het is gewoon verslavend om te zien dit![]()
Geniaal dat ie met zoiets simpels z'n geld kan verdienen
![]()
Drain Addict is ook een heel tof kanaalWel smerig af en toe
Half uurtje hebben we een leeg plein te pakken.quote:
Het kakt gewoon in en dat zal met de rest ook wel zo gaanquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:15 schreef Abdus18 het volgende:
die bui richting Sittard is al niks meer waard :p
Heb nog extra de parasols ingeklapt omdat ik dacht dat ze wel eens weg konden vliegenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:17 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Het kakt gewoon in en dat zal met de rest ook wel zo gaan
Helaas, nog niet. Is weer weg.quote:
Flinke bliksemactiviteit ook. Mooie bui.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
In frankrijkWat een monster. Dit zijn toch wel beelden die je meestal uit de VS ziet komen.
[ twitter ]
Dit kwam vandaag daar ook uit dit soort cellenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:27 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Flinke bliksemactiviteit ook. Mooie bui.
Op de radar lijken onweerscomplexen op het oog altijd sneller te gaan dan in de werkelijkheid.quote:
Nee, dat is Limburg. Alles ten westen krijgt alleen water. Heel veel water.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
Vannacht spektakel in Brabant als je buienradar mag geloven
Ja.quote:
quote:
Ik zit wel in de oostelijke helft van Brabant. Hagelstenenschade kan me gestolen worden dus die mogen ergens anders vallen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat is Limburg. Alles ten westen krijgt alleen water. Heel veel water.
Doe dan Pinkpop 2014, dat liep tenminste niet dodelijk af.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:50 schreef DemonRage het volgende:
Om alvast in de stemming te komen zit ik weer naar filmpjes van Pukkelpop 2011 te kijken.
Het ontploft een beetje in die regio en het trekt (of breidt zich uit) richting het NW.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:21 schreef Drass het volgende:
Ziet er best heftig uit qua bliksem wat op zuid Limburg afkomt.
En weer een bak onweer zo te zien? Maar goed, goede hoop dat het is uitgedoofd als het hier aan is belandquote:
Er zit een beetje onweer in, niet zo veel als gisterenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En weer een bak onweer zo te zien? Maar goed, goede hoop dat het is uitgedoofd als het hier aan is beland
Niks mis met die bak regen verder
Kan snel aangroeien.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 21:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Op de radar lijken onweerscomplexen op het oog altijd sneller te gaan dan in de werkelijkheid.
Correctquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:34 schreef Momo het volgende:
Hoor in regio Den Haag nu ook gerommel in de verte
Dat gerommel van jou zijn hier knallen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:34 schreef Momo het volgende:
Hoor in regio Den Haag nu ook gerommel in de verte
Flink wat tornado's in Frankrijk vandaag zeg, stuk of 4 - 5 ofzo?quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:33 schreef hangtime het volgende:
[ afbeelding ]
In noordwest Frankrijk nog een tornado voor het slapen gaan
Ik merk hier in Eindhoven al weinig van het onweer, terwijl de buien volgens de radar zowat aan de deur staan.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:36 schreef R-woud93 het volgende:
Prima front, zal wel uitgestorven zijn als het eenmaal het noorden bereikt
Zal wel weer een random uitbraak worden, geen touw aan vast te knopenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik merk hier in Eindhoven al weinig van het onweer, terwijl de buien volgens de radar zowat aan de deur staan.
Ik had trouwens vroeger een kat die met onweer op z'n kattebak ging zitten (was zo'n huisje) op het balkon, en dan naar boven ging staren terwijl de boel ontplofte. Bizar beest was 't. Meeste katten rennen naar binnen bij de eerste klapquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Betekent dit dat ik mijn ramen dicht moet doen nu?
Terror katquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik had trouwens vroeger een kat die met onweer op z'n kattebak ging zitten (was zo'n huisje) op het balkon, en dan naar boven ging staren terwijl de boel ontplofte. Bizar beest was 't. Meeste katten rennen naar binnen bij de eerste klap
Intensiteit neemt wel toe nu. Lekker man, zin in een portie lekkere knallen.quote:
We're sorry, the link that you clicked on could not be served. We are experiencing a temporary delay due to high volume. Please click RELOAD and try again. We apologize for the inconvenience.quote:
ff ander VPN pakken, probleem opgelostquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We're sorry, the link that you clicked on could not be served. We are experiencing a temporary delay due to high volume. Please click RELOAD and try again. We apologize for the inconvenience.
Prima idee, als je servers het niet aankunnen iedereen het advies geven om te blijven refreshenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We're sorry, the link that you clicked on could not be served. We are experiencing a temporary delay due to high volume. Please click RELOAD and try again. We apologize for the inconvenience.
Werkt voor FOK!.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:57 schreef noodgang het volgende:
[..]
Prima idee, als je servers het niet aankunnen iedereen het advies geven om te blijven refreshen
We krijgen zo een bak water denk. Ben benieuwd of er ook wat onweer bij zit waar de kinderen wakker van worden :’) zag het wel al lichten en hoorde het wat rommelen, maar niet spectaculair veel. (Oude Wetering)quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:59 schreef Nattekat het volgende:
De regen begint, ik ben heel erg benieuwd hoe groot de teleurstelling wordt.
Bilal checkt het park:quote:
Hangt er vanaf in welke richting de wind staat.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Betekent dit dat ik mijn ramen dicht moet doen nu?
En of ze open staan.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welke richting de wind staat.
Net op tijd wel mijn eigen raam dicht gedaan, mijn bed staat er schuin onder.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En of ze open staan.
Het raam van Schrdingers Nattekat kan zowel open als dicht zijn.
Die lichtshow is ook vanuit Weert mooi te zien. Was een schampschot.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:19 schreef mefke79 het volgende:
We hebben nu echt een mooie lichtshow met geluidseffecten in Helmond. En nog steeds gestage regen
Trok het maar allemaal bij jou over, ik hoor het hier ook naderenquote:Op zondag 20 juni 2021 00:32 schreef Kriegel het volgende:
Zwaar gerommel in de verte, zo nu en dan een flits. De regen kan elk moment hier zijn en nu kan het niet missen.
wow. iddquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Holy fuck ik was de bliksem aan het filmen toen er een recht boven me kwam, ik voelde bliksem gewoon in m'n handen, als een harde statische schok in mn vingers. Die tik die ik voelde is ook te horen vlak voor de klap komt.
Goor toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 00:44 schreef ACT-F het volgende:
Zo, wat een mooie inslagen enkele kilometers verderop
Ik realiseer me nu pas dus dat dit exact het geluid is wat ze gebruiken op lightningmaps.org voor strikes.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:50 schreef marcel-o het volgende:
[..]
wow. idd
echt zo'n statisch tikje.
beste klap ook
Tering wat engquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Holy fuck ik was de bliksem aan het filmen toen er een recht boven me kwam, ik voelde bliksem gewoon in m'n handen, als een harde statische schok in mn vingers. Die tik die ik voelde is ook te horen vlak voor de klap komt.
Nou en onder anderen door dit soort shit ben ik dus geen fan van een onweersbui over me heenquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
quote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Zo h. Was dat geen tracer die op je af is gekomen? Want dat is wat er vooraf gaat aan een ontlading.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Ja, valt me nog tegen tot nu toe. Het zit allemaal te ver weg. Dit is de enige foto die enigszins gelukt is:quote:Op zondag 20 juni 2021 00:51 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Goor toch?
Volgens buienradar en andere moet het hier in Oldenzaal regenen maar tot nu toe gewoon een zomer avond met een beetje wind
Dit neem ik terug, tering wat een klap. 😂quote:Op zondag 20 juni 2021 00:57 schreef Luckyseven het volgende:
Tot dusver veel flitsen en weinig knallen.
Auwquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Damnquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Ik zit midden in het 0,0 gebied en er is hier vannacht volgens het meetstation 6 mm regen gevallen. Plaatje klopt dus niet helemaal.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
Toch nog een aardige score.
[ afbeelding ]
Jammer dat het verder niet meer gaat regenen vandaag dan had het nog mooi wat hoger uit kunnen vallen.
Dat is dan waarschijnlijk voor twaalf uur gevallen en zit dus in het plaatje van 19 juni. Het geel in dit plaatje is van dezelfde bui als het geel in mijn eerder geplaatste plaatje.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit midden in het 0,0 gebied en er is hier vannacht volgens het meetstation 6 mm regen gevallen. Plaatje klopt dus niet helemaal.
Het begon hier net voor 12 uur te regenen en ik gok tot ongeveer 3-4 uur vannacht. Vreemd....quote:Op zondag 20 juni 2021 10:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is dan waarschijnlijk voor twaalf uur gevallen en zit dus in het plaatje van 19 juni. Het geel in dit plaatje is van dezelfde bui als het geel in mijn eerder geplaatste plaatje.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 juni 2021 10:32 schreef mefke79 het volgende:
Bij ons viel een groot deel van de regen echt na 0.00 uur en volgens die afbeelding is er niets gevallen in het grootste deel van Brabant vannacht. Plaatje lijkt dus echt niet te kloppen.
Lijkt wel een CG+quote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Ja hier ook, niet erg hard maar het regende wel.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het begon hier net voor 12 uur te regenen en ik gok tot ongeveer 3-4 uur vannacht. Vreemd....
Er is een site die dit allemaal bijhoudt, de sterkte en type bliksem, maar kon vannacht alleen een premium versie vinden.quote:
Probeer deze eens?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er is een site die dit allemaal bijhoudt, de sterkte en type bliksem, maar kon vannacht alleen een premium versie vinden.
Ah nice dat istem ja! Op mobiel kreeg ik vannacht hele tijd premium blokkades... ff screen uppen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Probeer deze eens?
https://kachelmannwetter.(...)/20210619-2300z.html
(je kunt ook nog uitzoomen en op een andere plek inzoomen of een andere tijd kiezen als dat nodig is)
153kA is inderdaad geen normale ontlading.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ah nice dat istem ja! Op mobiel kreeg ik vannacht hele tijd premium blokkades... ff screen uppen.
[ afbeelding ]
Damn. Dan ben je niet blij als je daar net door getroffen wordt.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo danDit moet wel echt een windhoos zijn geweest. Wat een schade
https://www.vrt.be/vrtnws(...)telijk-rampenplan-i/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet ook enorm beangstigend zijn geweest, als je je veilig waant in je huis en je complete dak wordt opeens weggeruktquote:Op zondag 20 juni 2021 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn. Dan ben je niet blij als je daar net door getroffen wordt.
Wat een ravagequote:Op zondag 20 juni 2021 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo danDit moet wel echt een windhoos zijn geweest. Wat een schade
https://www.vrt.be/vrtnws(...)telijk-rampenplan-i/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier juist steeds minder. Zou eerst 60mm vallen over de gehele dag en ik zou in de ochtend door de regen moeten. Nu staat er maar 8mm en gaat het pas vanaf 9 uur een beetje regenen. Ben benieuwd wat er nog van overblijft.quote:
Ik heb dat liever dan die vieze klamme bloedhitte van de afgelopen dagen.quote:
ja niet zoals idd het weer van afgelopen dagen en vandaagquote:Op zondag 20 juni 2021 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb dat liever dan die vieze klamme bloedhitte van de afgelopen dagen.
Maar liever nog gewoon 4 maanden lang 20-25 graden, met een zonnetje en een zacht briesje.
Eens. Was geen reet aan de afgelopen dagen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb dat liever dan die vieze klamme bloedhitte van de afgelopen dagen.
Maar liever nog gewoon 4 maanden lang 20-25 graden, met een zonnetje en een zacht briesje.
Laat die regen morgen overdag maar mooi wegblijvenquote:Op zondag 20 juni 2021 20:26 schreef fotostarter het volgende:
Veel regen lijkt al te zijn verdwenen voor vannacht/morgenvroeg. Althans, waar ik woon dan.
Ik zie voor vrijdag en zaterdag max 17 ...quote:Op zondag 20 juni 2021 20:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laat die regen morgen overdag maar mooi wegblijven. Niet de bedoeling dat het nu dagenlang onder de 20 gaat worden, natuurlijk. Als het goed is ook maar 1 of misschien 2 dagen en daarna weer 20-25.
Zwitserlandgenot, daar moet ik ook eens heen zodra het kanquote:Op zondag 20 juni 2021 18:58 schreef Drass het volgende:
https://www.feratel.com/en/webcams/switzerland/basel.html
Basel maakt zich op voor wat buien. Lvl 2 a Lvl 3 gebied.
Yep hier in Dordrecht ook. Zou eerst heel veel zijn nu nog maar 8,5 mm over de gehele dag.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:26 schreef fotostarter het volgende:
Veel regen lijkt al te zijn verdwenen voor vannacht/morgenvroeg. Althans, waar ik woon dan.
Wel fijn een paar van die dagen om de warmte uit de muren te halen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |