Ik realiseer me nu pas dus dat dit exact het geluid is wat ze gebruiken op lightningmaps.org voor strikes.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:50 schreef marcel-o het volgende:
[..]
wow. idd
echt zo'n statisch tikje.
beste klap ook
Tering wat engquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Holy fuck ik was de bliksem aan het filmen toen er een recht boven me kwam, ik voelde bliksem gewoon in m'n handen, als een harde statische schok in mn vingers. Die tik die ik voelde is ook te horen vlak voor de klap komt.
Nou en onder anderen door dit soort shit ben ik dus geen fan van een onweersbui over me heenquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Holy fuck ik was de bliksem aan het filmen toen er een recht boven me kwam, ik voelde bliksem gewoon in m'n handen, als een harde statische schok in mn vingers. Die tik die ik voelde is ook te horen vlak voor de klap komt.
quote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Zo hé. Was dat geen tracer die op je af is gekomen? Want dat is wat er vooraf gaat aan een ontlading.quote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Ja, valt me nog tegen tot nu toe. Het zit allemaal te ver weg. Dit is de enige foto die enigszins gelukt is:quote:Op zondag 20 juni 2021 00:51 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Goor toch?
Volgens buienradar en andere moet het hier in Oldenzaal regenen maar tot nu toe gewoon een zomer avond met een beetje wind
Dit neem ik terug, tering wat een klap. 😂quote:Op zondag 20 juni 2021 00:57 schreef Luckyseven het volgende:
Tot dusver veel flitsen en weinig knallen.
Auwquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Damnquote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Ik zit midden in het 0,0 gebied en er is hier vannacht volgens het meetstation 6 mm regen gevallen. Plaatje klopt dus niet helemaal.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:58 schreef Dagoduck het volgende:
Toch nog een aardige score.
[ afbeelding ]
Jammer dat het verder niet meer gaat regenen vandaag dan had het nog mooi wat hoger uit kunnen vallen.
Dat is dan waarschijnlijk voor twaalf uur gevallen en zit dus in het plaatje van 19 juni. Het geel in dit plaatje is van dezelfde bui als het geel in mijn eerder geplaatste plaatje.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik zit midden in het 0,0 gebied en er is hier vannacht volgens het meetstation 6 mm regen gevallen. Plaatje klopt dus niet helemaal.
Het begon hier net voor 12 uur te regenen en ik gok tot ongeveer 3-4 uur vannacht. Vreemd....quote:Op zondag 20 juni 2021 10:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat is dan waarschijnlijk voor twaalf uur gevallen en zit dus in het plaatje van 19 juni. Het geel in dit plaatje is van dezelfde bui als het geel in mijn eerder geplaatste plaatje.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 juni 2021 10:32 schreef mefke79 het volgende:
Bij ons viel een groot deel van de regen echt na 0.00 uur en volgens die afbeelding is er niets gevallen in het grootste deel van Brabant vannacht. Plaatje lijkt dus echt niet te kloppen.
Lijkt wel een CG+quote:Op zondag 20 juni 2021 00:47 schreef Rabieluh het volgende:
Ja hier ook, niet erg hard maar het regende wel.quote:Op zondag 20 juni 2021 10:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het begon hier net voor 12 uur te regenen en ik gok tot ongeveer 3-4 uur vannacht. Vreemd....
Er is een site die dit allemaal bijhoudt, de sterkte en type bliksem, maar kon vannacht alleen een premium versie vinden.quote:
Probeer deze eens?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Er is een site die dit allemaal bijhoudt, de sterkte en type bliksem, maar kon vannacht alleen een premium versie vinden.
Ah nice dat istem ja! Op mobiel kreeg ik vannacht hele tijd premium blokkades... ff screen uppen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:41 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Probeer deze eens?
https://kachelmannwetter.(...)/20210619-2300z.html
(je kunt ook nog uitzoomen en op een andere plek inzoomen of een andere tijd kiezen als dat nodig is)
153kA is inderdaad geen normale ontlading.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:49 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ah nice dat istem ja! Op mobiel kreeg ik vannacht hele tijd premium blokkades... ff screen uppen.
[ afbeelding ]
Damn. Dan ben je niet blij als je daar net door getroffen wordt.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo danDit moet wel echt een windhoos zijn geweest. Wat een schade
https://www.vrt.be/vrtnws(...)telijk-rampenplan-i/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet ook enorm beangstigend zijn geweest, als je je veilig waant in je huis en je complete dak wordt opeens weggeruktquote:Op zondag 20 juni 2021 13:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Damn. Dan ben je niet blij als je daar net door getroffen wordt.
Wat een ravagequote:Op zondag 20 juni 2021 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo danDit moet wel echt een windhoos zijn geweest. Wat een schade
https://www.vrt.be/vrtnws(...)telijk-rampenplan-i/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier juist steeds minder. Zou eerst 60mm vallen over de gehele dag en ik zou in de ochtend door de regen moeten. Nu staat er maar 8mm en gaat het pas vanaf 9 uur een beetje regenen. Ben benieuwd wat er nog van overblijft.quote:
Ik heb dat liever dan die vieze klamme bloedhitte van de afgelopen dagen.quote:
ja niet zoals idd het weer van afgelopen dagen en vandaagquote:Op zondag 20 juni 2021 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb dat liever dan die vieze klamme bloedhitte van de afgelopen dagen.
Maar liever nog gewoon 4 maanden lang 20-25 graden, met een zonnetje en een zacht briesje.
Eens. Was geen reet aan de afgelopen dagen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb dat liever dan die vieze klamme bloedhitte van de afgelopen dagen.
Maar liever nog gewoon 4 maanden lang 20-25 graden, met een zonnetje en een zacht briesje.
Laat die regen morgen overdag maar mooi wegblijvenquote:Op zondag 20 juni 2021 20:26 schreef fotostarter het volgende:
Veel regen lijkt al te zijn verdwenen voor vannacht/morgenvroeg. Althans, waar ik woon dan.
Ik zie voor vrijdag en zaterdag max 17 ...quote:Op zondag 20 juni 2021 20:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laat die regen morgen overdag maar mooi wegblijven. Niet de bedoeling dat het nu dagenlang onder de 20 gaat worden, natuurlijk. Als het goed is ook maar 1 of misschien 2 dagen en daarna weer 20-25.
Zwitserlandgenot, daar moet ik ook eens heen zodra het kanquote:Op zondag 20 juni 2021 18:58 schreef Drass het volgende:
https://www.feratel.com/en/webcams/switzerland/basel.html
Basel maakt zich op voor wat buien. Lvl 2 a Lvl 3 gebied.
Yep hier in Dordrecht ook. Zou eerst heel veel zijn nu nog maar 8,5 mm over de gehele dag.quote:Op zondag 20 juni 2021 20:26 schreef fotostarter het volgende:
Veel regen lijkt al te zijn verdwenen voor vannacht/morgenvroeg. Althans, waar ik woon dan.
Wel fijn een paar van die dagen om de warmte uit de muren te halen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |