Inmiddels niet meer toch?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:22 schreef Szura het volgende:
Twee UE, dit gaat precies zoals je verwacht
Ik, want ik denk de hele tijd al dat Djokovic gaat winnen.quote:
Ben benieuwd. Nadal heeft nog nooit een vijfsetter op gravel verloren.quote:
Parijs, vriend. Maar inderdaad fijn.quote:
Nee, want het publiek mag blijven.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaan we straks om 22.59 het spel stilleggen?
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:45 schreef TennispeRFect het volgende:
De avondklok geldt nu niet op dat ene plekje in frankrijk omdat de hele wereld kijkt.
WIE NOU NOG ZIET DAT CORONA EEN GROTE SCAM IS IS EEN DEBIEL
Echt wat een oplichters.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:45 schreef TennispeRFect het volgende:
De avondklok geldt nu niet op dat ene plekje in frankrijk omdat de hele wereld kijkt.
WIE NOU NOG ZIET DAT CORONA EEN GROTE SCAM IS IS EEN DEBIEL
Wantquote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, want het publiek mag blijven.
Kennelijk is tennis belangrijker dan volksgezondheidsrisico's..quote:
Clubhuis hè, tis geen voetbal daar!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:49 schreef leukeditter het volgende:
hij had allllang in de kantine kunne zitte
Hij wilde hem verrassenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:49 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom sloeg Djokovic die bal tot twee keer toe naar Nadal toe...
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:55 schreef TennispeRFect het volgende:
Avondklok geldt niet voor de elite die een ticket van een Grand Slam kan betalen.
Echt wat een klucht
Nadal haalt in lange wedstrijden gewoon niet meer het niveau dat hij eerder haalde. Je ziet dat hij sneller moe is (tegen Tsitsipas op de AO was dat ook al zo) en veel meer fouten maakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:12 schreef Alpha0 het volgende:
Zou Nadal nou onevenredig veel nadeel hebben van het kunstlicht?
Haha, ik hoop dat Federer dit niet leest.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:17 schreef superniger het volgende:
[..]
Nee. Een Roland Garros winnaar zonder Nadal te verslaan neem ik niet serieus.
Nee, kennelijk hebben ze gebeld met een hoge ambtenaar of een politicus (Macron Borsato ofzo) en die heeft een uitzondering gemaakt.quote:
Ze betalen met Franse euro's hoorquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Federer-fan het volgende:
Nadal bedankte de umpire niet. Dat wordt 100.000 Franse francs boete.
Ja, klopt. Hij had wel een vijfde set verdiend. En dan had ik denk ik toch Nadal de meeste kans gegeven.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Norrage het volgende:
Djokooooo
Briljante pot. USO 2011 vibes hier, ook dat het 5 sets moest zijn en de 4e een anticlimax is
Nee niet voor de elite die tennis live kijkt. Alleen voor de loodgieter die laat van zijn klus komtquote:
O ja. Ik wist net ook al de naam niet van de Franse president dus ik had gegokt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ze betalen met Franse euro's hoor
Wawrinka is mad nu.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:17 schreef superniger het volgende:
[..]
Nee. Een Roland Garros winnaar zonder Nadal te verslaan neem ik niet serieus.
Macaronsquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
O ja. Ik wist net ook al de naam niet van de Franse president dus ik had gegokt.
Ja, fantastisch. Echt genieten dit. Ben benieuwd of Tsitsipas kans maakt in de finale.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:25 schreef Norrage het volgende:
@:federer-fan wat een wedstrijd he. Deze mag samen in het boekje met 2011 uso
Nadal de meeste kans in de 5e set? We leven niet meer in het verleden. Djokovic is gewoon fitter dan Nadal en had dan ook gewoon in een 5e set meer kans gehad.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt. Hij had wel een vijfde set verdiend. En dan had ik denk ik toch Nadal de meeste kans gegeven.
En nu: hup Jezus.
O, ik had Macron Borsato, maar dat slaat nergens op. Da's de achternaam van een Nederlandse zanger.quote:
Kan, maar ik denk dat het feit dat hij nog nooit zo'n vijfsetter heeft verloren veel vertrouwen geeft. Helaas kwam er geen vijfde set. Maar er is wat mij betreft geen peil op te trekken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nadal de meeste kans in de 5e set? We leven niet meer in het verleden. Djokovic is gewoon fitter dan Nadal en had dan ook gewoon in een 5e set meer kans gehad.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Federer-fan het volgende:
Nadal bedankte de umpire niet. Dat wordt 100.000 Franse francs boete.
Dit denk ik inderdaad ook niet. Nadal was gewoon op. Op dit niveau kan hij 3.5 uur spelen, maar dan is het gewoon klaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nadal de meeste kans in de 5e set? We leven niet meer in het verleden. Djokovic is gewoon fitter dan Nadal en had dan ook gewoon in een 5e set meer kans gehad.
Misschien een beetje aangeslagen omdat hij het niet had verwacht.quote:
Ze schelen een jaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De jongere man wint. Dit verschil zal blijven denk ik.
Nee, maar een jaartje. Federer is dan wel weer vijf jaar ouder dan Nadal. Die wordt in augustus 40.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik moest dit even nakijken. Dacht altijd dat hij ongeveer 5 jaar jonger was.
Dienst van mats en barbara zat eropquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:29 schreef Federer-fan het volgende:
Geen nabeschouwing op Eurosport? Dat begrijp ik niet.
Dat zou ik jammer vinden, want dan wordt het toch een beetje voorspelbaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:35 schreef GwaiLow het volgende:
De echte lange en zware wedstrijden zal Djoko doorgaans wel winnen van Nadal nu.
Ik heb het grootste deel van de tijd gedacht dat Djokovic zou gaan winnen, maar op een aantal momenten dus niet.quote:Toen Rafa die 3e verloor had ik wel het gevoel dat het klaar was. Ook al kwam Rafa nog met 2-0 voor in de 4e. Verder was het wel een mooi gevecht natuurlijk. Vond Nadal voor zijn doen niet zo goed vandaag. Service was niet geweldig, en zijn backhand was ook niet heel goed. Djoko speelde gewoon goed en degelijk. Verdiende zege!
En AO 2012quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:25 schreef Norrage het volgende:
@:federer-fan wat een wedstrijd he. Deze mag samen in het boekje met 2011 uso
Djoko oogt natuurlijk heel fit, maar ik weet niet wat een aanslag op Djoko zn lichaam deze wedstrijd was. Ondanks de slechts 4 sets was deze wedstrijd een stuk langer dan die van Tsitsipas. En Tsitsipas is erg fit, dus zal fysiek niet veel moeite hebben. Ik geef hem wel een goede kans. Mits hij met die finale spanning om kan gaan natuurlijk. Djoko zoveel meer ervaring in dit soort wedstrijden.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat zou ik jammer vinden, want dan wordt het toch een beetje voorspelbaar.
[..]
Ik heb het grootste deel van de tijd gedacht dat Djokovic zou gaan winnen, maar op een aantal momenten dus niet.
Zou Tsitsipas een serieuze kans maken tegen Djokovic?
Ik moest hier nog even over nadenken, maar sinds wanneer is conditie een probleem voor Nadal?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:35 schreef GwaiLow het volgende:
De echte lange en zware wedstrijden zal Djoko doorgaans wel winnen van Nadal nu. [...]
Ja, ook weer geen peil op te trekken, maar ik denk zelf gewoon Djokovic. Het is Tsitsipas' eerste GS-finale en Djokovic' 27e of iets in die richting. Maar je, we moeten het afwachten. Ik ben wel heel benieuwd. En ik zou het ook wel gaaf vinden als Djokovic RG en Wimbledon wint en dat ze er dan alle drie 20 hebben. En dan zou Djokovic al op de US Open de leiding kunnen nemen. Het zou kunnen dat de wedstrijd van gisteravond heel belangrijk is geweest voor die race om de meeste GS'en.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko oogt natuurlijk heel fit, maar ik weet niet wat een aanslag op Djoko zn lichaam deze wedstrijd was. Ondanks de slechts 4 sets was deze wedstrijd een stuk langer dan die van Tsitsipas. En Tsitsipas is erg fit, dus zal fysiek niet veel moeite hebben. Ik geef hem wel een goede kans. Mits hij met die finale spanning om kan gaan natuurlijk. Djoko zoveel meer ervaring in dit soort wedstrijden.
Minder dan ik dacht inderdaad. Maar verschil in "echte" leeftijd is wel groter. Er wordt, vrij onterecht, al sinds Nadals jonge jaren gesteld dat hij zijn speelstijl nooit zou kunnen volhouden. Nu heeft hij zijn stijl ook wat aangepast, wellicht heeft de fysieke impact daarin wel meegespeeld? En je zal toch wel met me eens zijn dat Nadal al wat meer afgetakeld is dan Djokovic, als ik ze beiden met hun eigen topversie vergelijk.quote:
Eerste anderhalve set vond ik wat matig, maar daarna bij vlagen wel weer bizar niveau jaquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Norrage het volgende:
Djokooooo
Briljante pot. USO 2011 vibes hier, ook dat het 5 sets moest zijn en de 4e een anticlimax is
Eerste anderhalve set waren inderdaad matig, maar daarna was het toch wel meer dan alleen bij vlagen een bizar niveau?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eerste anderhalve set vond ik wat matig, maar daarna bij vlagen wel weer bizar niveau ja
Vorig jaar Swiatek zonder een WTA titel in de finale. Krejčíková met maar één titel en een aantal jaar geleden Ostapenko. Het lijkt wel iets specifieks voor Roland Garros.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:46 schreef Szura het volgende:
Die vrouwenfinale had net de finale van het toernooi in Palermo kunnen zijn he
Denk zeker Pav inderdaad. Krej zal ook aardig kapot zijn van vorig duel. Vond haar daar al moeizaam bewegen op het einde.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef macca728 het volgende:
Je zou zeggen Pav.... maar het kan alle kanten op.
Als het toch al vast staat, waarom wil je de bevestiging dan nog zien?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:50 schreef Federer-fan het volgende:
De voorbeschouwing is begonnen op ES 1.
Ik snap niet dat ze niet al lang de OOP voor morgen bekend hebben gemaakt. Het staat toch gewoon vast hoe laat ze welke partijen spelen?
Het was een vraag; ik weet niet zeker of het al vaststaat. Straks maken ze er opeens een avondpartij van, omdat de avondklok kennelijk toch niet meer geldt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als het toch al vast staat, waarom wil je de bevestiging dan nog zien?
Inderdaad! Het zou bij de mannen nooit gebeuren dat 1 speler met 5-0 voorkomt in de 1e set bijvoorbeeld!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:13 schreef superniger het volgende:
En meteen een break voor Pavlyuchenkova.
LOL WTA
Akkoord.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Eerste anderhalve set waren inderdaad matig, maar daarna was het toch wel meer dan alleen bij vlagen een bizar niveau?
quote:
Ja, was niet echt een leuke viering door haar...quote:
Je hebt negen posts op rij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Djokovic heeft gisteren echt wel een mentale slag geslagen en een flinke stap naar GOATness. Ook al verliest hij morgen de finale, hij zal toch met een positief gevoel terugkijken op deze editie van RG. Hij speelt de finale en evenaart minimaal z’n resultaat van vorige editie, Nadal niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:40 schreef Federer-fan het volgende:
Zou dit Nadals laatste reële kans op een GS zijn geweest? Wimbledon, de US Open en de AO zie ik hem wegens de ondergrond sowieso niet winnen. Op RG heeft hij wel kans, maar dan zijn we alweer een jaar verder. En dan zullen spelers als Medvedev en Tsitsipas hem toch wel kunnen verslaan, naast Djokovic natuurlijk.
Ja, als je kijkt naar de onderlinge verhoudingen vind ik Djokovic de beste van de grote drie. Hij heeft tegen beiden een positieve H2H en twee keer op RG winnen van Nadal is ook wel een heel groot wapenfeit. Ik hoop toch dat Djokovic morgen wint. En ik zou het ook leuk vinden als hij Wimbledon wint, want dan hebben ze er alle drie 20. Mensen hadden je voor gek verklaard als je dit had gezegd toen Sampras zijn 14e GS won.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Djokovic heeft gisteren echt wel een mentale slag geslagen en een flinke stap naar GOATness. Ook al verliest hij morgen de finale, hij zal toch met een positief gevoel terugkijken op deze editie van RG. Hij speelt de finale en evenaart minimaal z’n resultaat van vorige editie, Nadal niet.
Ja, als je het zo zegt wel.quote:Op hardcourt kan Nadal nog wel een slam winnen, al moet hij dan niet een heel hardcourt seizoen afwerken, dat trekt z’n lichaam niet. Op RG is hij huizenhoog favoriet. Bij de UO en AO is Djokovic dat, daarachter Medvedev en dan pas Nadal en consorten. Maar met een gunstige loting, en eventueel wat blessures bij concurrentie, waarom niet?
Dus in 2027 verliest Nadal de finalequote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag kwam ik nog een interessante observatie tegen: tussen de verliespartijen van Nadal op RG zit steeds zes jaar: 2009, 2015, 2021. En het verlies is steeds een ronmde later (vierde ronde, kwartfinale halve finale).
Het is een stevige tik, maar hij kan nog steeds slams winnen, hoor. Op de US Open zie je de laatste jaren Djokovic regelmatig sneuvelen. Federer won de US Open sinds 2008 al niet meer. Dat betekent dat dat toernooi regelmatig voor het grijpen ligt. In 2018 won Nadal nog zonder ook maar één speler uit de top 20 te verslaan. Dat kan altijd.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:40 schreef Federer-fan het volgende:
Zou dit Nadals laatste reële kans op een GS zijn geweest? Wimbledon, de US Open en de AO zie ik hem wegens de ondergrond sowieso niet winnen. Op RG heeft hij wel kans, maar dan zijn we alweer een jaar verder. En dan zullen spelers als Medvedev en Tsitsipas hem toch wel kunnen verslaan, naast Djokovic natuurlijk.
Yes sir.quote:
Ja, maar ben je met me eens dat de top breder is geworden door bijvoorbeeld Medvedev en Tsitsipas en ook in toenemende mate Rublev en Sinner? Ik kan me voorstellen dat ook zij gelijk opgaan op hardcourt tegen Nadal.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is een stevige tik, maar hij kan nog steeds slams winnen, hoor. Op de US Open zie je de laatste jaren Djokovic regelmatig sneuvelen. Federer won de US Open sinds 2008 al niet meer. Dat betekent dat dat toernooi regelmatig voor het grijpen ligt. In 2018 won Nadal nog zonder ook maar één speler uit de top 20 te verslaan. Dat kan altijd.
Bedankt voor deze zalvende woorden. Ik zou het wel fantastisch vinden als Nadal RG volgend jaar gewoon weer wint.quote:Op RG kan hij sowieso winnen, Djokovic moet jaarlijks überhaupt maar eens de wedstrijd tegen Nadal zien te halen. Die kan voorzien ook van Thiem ofzo verliezen. En andere spelers dan Djokovic hebben nog nooit gewonnen om RG van Nadal en zullen het vertrouwen dat Djokovic heeft niet hebben.
Ja, geweldige cijfers. Ik zou het ook tof vinden als Djokovic wint. Want ik ben fan van Nadal maar ik ben nog meer fan van records. Ik vind die statistieken heel gaaf en ik zou ervoor tekenen als Djokovic en Nadal de komende vijf jaar alle GS'en zouden winnen en Nadal alleen steeds RG wint (en Djokovic dus de AO, Wimbledon en de US Open). Het liefst zou ik willen dat de Next Gen met pensioen gaat terwijl Djokovic en Nadal (en Federer) nog spelen.quote:Bizar trouwens als Djokovic morgen wint én Federer of hij wint Wimbledon. Dan hebben ze samen 60 slams met zijn 3-en. Sinds Federer in 2003 Wimbledon won zijn er überhaupt maar 72 Grand Slam-toernooien gespeeld.Van die 12 anderen wonnen Murray en Wawa er overigens samen 6 en Roddick, Safin en Gaudio wonnen de toernooien in 03, 04 en 05.
Deze subtop is beter dan Berdych, Raonic, Tsonga en Ferrer enzo. Komt dichterbij. Maar op Thiem na (die ik niet next gen vind) winnen ook die nog niet van de toppers op de Slams. Ze winnen eerder op masters toernooien en de WTF. Ik heb het idee dat de toppers dat ook meer laten gebeuren, omdat ze door hun leeftijd de piekmomenten meer uitkiezen. Je ziet dat met Nadal op gravel al een paar jaar: hij wint niet meer zomaar alle voorbereidingstoernooien. Dus wint een Zverev ineens masters toernooien. Hetzelfde geldt voor de hardcourts. Murray is weggevallen, Federer ook min of meer en Djokovic wint ze ook niet telkens. Dat geeft veel meer ruimte aan de next gen die daardoor beter lijkt. Hopelijk krijgen ze het benodigde vertrouwen uit die overwinningen waardoor ze het op de majors ook kunnen.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar ben je met me eens dat de top breder is geworden door bijvoorbeeld Medvedev en Tsitsipas en ook in toenemende mate Rublev en Sinner? Ik kan me voorstellen dat ook zij gelijk opgaan op hardcourt tegen Nadal.
[..]
Bedankt voor deze zalvende woorden. Ik zou het wel fantastisch vinden als Nadal RG volgend jaar gewoon weer wint.
[..]
Ja, geweldige cijfers. Ik zou het ook tof vinden als Djokovic wint. Want ik ben fan van Nadal maar ik ben nog meer fan van records. Ik vind die statistieken heel gaaf en ik zou ervoor tekenen als Djokovic en Nadal de komende vijf jaar alle GS'en zouden winnen en Nadal alleen steeds RG wint (en Djokovic dus de AO, Wimbledon en de US Open). Het liefst zou ik willen dat de Next Gen met pensioen gaat terwijl Djokovic en Nadal (en Federer) nog spelen.
Nu ik erover nadenk, hoop ik wel echt dat Djokovic vandaag wint, want ik heb nooit echt energie voor die verhalen over 'Einde van een tijdperk', 'Einde van de alleenheerschappij van de grote drie' en 'Wisseling van de wacht'.
Trouwens, als jullie dit soort analyses van me lezen, zal het jullie waarschijnlijk deugd doen dat deze ook in de toekomst gratis te lezen blijven. Er was even sprake van dat mijn posts achter een betaalmuur zouden verdwijnen, maar dat is van de baan. Zie: ONZ / Mijn posts blijven gewoon gratis
Eerlijk gezegd zie ik alleen Djokovic dat halen. Federer wint Roland Garros sowieso niet meer. Nadal de AO geloof ik ook niet meer. 2017 was een unieke kans. In 2019 ging hij er volledig kansloos vanaf en in de 2 jaar erna kwam hij niet in de buurt. Maargoed, een 2e AO voor Nadal is niet uitgesloten, een 2e RG voor Fed wel.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:26 schreef tja77 het volgende:
Mocht Djokovic winnen vandaag, dan is hij de enige van de big 3, die alle Grand slams minimaal 2 keer gewonnen heeft. En juist omdat hij Nadal in een heuse strijd hier heeft geklopt, hecht ik daar best wel waarde aan. Naast al z’n gewonnen GS’s heeft hij ook nog 10 keer de finale gehaald (vandaag nog niet meegenomen).
Als Nadal de UO wint, heeft ook hij minimaal 2 keer alle GS gewonnen (heeft nu 8 verloren GS finales)
Federer heeft 11 verloren GS finales, en zou met nog 1 keer RG ook alle GS’s minimaal 2 keer gewonnen hebben.
Die cijfers kruipen meer en meer naar elkaar toe.
Echt een geweldig toernooi voor haar! Het is d'r gegund. Benieuwd of ze dit niveau een paar jaar weet vast te houden en meer mooie enkel titels binnen gaat slepen.quote:
Djoko sowieso het meest allround, dus als het Nadal niet lukt om RG te winnen dan staat DJoko meteen vooraan als grootste kanshebber. Als Djoko zich vandaag goed en fit voelt dan sleept hij hem waarschijnlijk wel binnen. En mocht hij zich toch nog vermoeid voelen door het titanen gevecht tegen Nadal dan is Tsitsipas waarschijnlijk te goed. Benieuwd hoe Stefanos met deze finale spanning omgaat.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Deze subtop is beter dan Berdych, Raonic, Tsonga en Ferrer enzo. Komt dichterbij. Maar op Thiem na (die ik niet next gen vind) winnen ook die nog niet van de toppers op de Slams. Ze winnen eerder op masters toernooien en de WTF. Ik heb het idee dat de toppers dat ook meer laten gebeuren, omdat ze door hun leeftijd de piekmomenten meer uitkiezen. Je ziet dat met Nadal op gravel al een paar jaar: hij wint niet meer zomaar alle voorbereidingstoernooien. Dus wint een Zverev ineens masters toernooien. Hetzelfde geldt voor de hardcourts. Murray is weggevallen, Federer ook min of meer en Djokovic wint ze ook niet telkens. Dat geeft veel meer ruimte aan de next gen die daardoor beter lijkt. Hopelijk krijgen ze het benodigde vertrouwen uit die overwinningen waardoor ze het op de majors ook kunnen.
Voor Stefanos is het nog een jaartje te vroeg denk ik. Sowieso zie ik hem wel meerdere Roland Garros' winnen wanneer the big 3 echt zijn weg gevallen. Bij hem zie je de echte drive om de beste te worden. Zverev zal altijd wel een zaadje blijven en Medvedev zal waarschijnlijk een paar hard court slams pakken.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:17 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko sowieso het meest allround, dus als het Nadal niet lukt om RG te winnen dan staat DJoko meteen vooraan als grootste kanshebber. Als Djoko zich vandaag goed en fit voelt dan sleept hij hem waarschijnlijk wel binnen. En mocht hij zich toch nog vermoeid voelen door het titanen gevecht tegen Nadal dan is Tsitsipas waarschijnlijk te goed. Benieuwd hoe Stefanos met deze finale spanning omgaat.
Ik mis Cilic 2014quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is een stevige tik, maar hij kan nog steeds slams winnen, hoor. Op de US Open zie je de laatste jaren Djokovic regelmatig sneuvelen. Federer won de US Open sinds 2008 al niet meer. Dat betekent dat dat toernooi regelmatig voor het grijpen ligt. In 2018 won Nadal nog zonder ook maar één speler uit de top 20 te verslaan. Dat kan altijd.
Op RG kan hij sowieso winnen, Djokovic moet jaarlijks überhaupt maar eens de wedstrijd tegen Nadal zien te halen. Die kan voorzien ook van Thiem ofzo verliezen. En andere spelers dan Djokovic hebben nog nooit gewonnen om RG van Nadal en zullen het vertrouwen dat Djokovic heeft niet hebben.
Bizar trouwens als Djokovic morgen wint én Federer of hij wint Wimbledon. Dan hebben ze samen 60 slams met zijn 3-en. Sinds Federer in 2003 Wimbledon won zijn er überhaupt maar 72 Grand Slam-toernooien gespeeld.Van die 12 anderen wonnen Murray en Wawa er overigens samen 6 en Roddick, Safin en Gaudio wonnen de toernooien in 03, 04 en 05.
Ja, klopt. Het is echt fantastisch. Ergens hoop ik dat Djokovic uiteindelijk gewoon de meeste GS'en heeft, omdat hij volgens mij alles bij elkaar genomen de beste is van de drie.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:26 schreef tja77 het volgende:
Mocht Djokovic winnen vandaag, dan is hij de enige van de big 3, die alle Grand slams minimaal 2 keer gewonnen heeft. En juist omdat hij Nadal in een heuse strijd hier heeft geklopt, hecht ik daar best wel waarde aan. Naast al z’n gewonnen GS’s heeft hij ook nog 10 keer de finale gehaald (vandaag nog niet meegenomen).
Als Nadal de AO wint, heeft ook hij minimaal 2 keer alle GS gewonnen (heeft nu 8 verloren GS finales)
Federer heeft 11 verloren GS finales, en zou met nog 1 keer RG ook alle GS’s minimaal 2 keer gewonnen hebben.
Die cijfers kruipen meer en meer naar elkaar toe.
Ja, mee eens.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Deze subtop is beter dan Berdych, Raonic, Tsonga en Ferrer enzo. Komt dichterbij.
Nee, en ook Zverev niet meer.quote:Maar op Thiem na (die ik niet next gen vind)
Nee, vroeger won hij ze vak allemaal - van 2005 tot en met 2007 had hij natuurlijk 81 overwinningen op rij. Federer vervloeg hem toen in Hamburg met 6-0 in de derde set.quote:winnen ook die nog niet van de toppers op de Slams. Ze winnen eerder op masters toernooien en de WTF. Ik heb het idee dat de toppers dat ook meer laten gebeuren, omdat ze door hun leeftijd de piekmomenten meer uitkiezen. Je ziet dat met Nadal op gravel al een paar jaar: hij wint niet meer zomaar alle voorbereidingstoernooien.
Ja, en dat is dan eigenlijk juist wat ik niet wil. Wat ik wil, is dat er spelers komen die beter zijn dan Djokovic, Federer en Nadal. Spelers die het tennis opnieuw naar een hoger niveau tillen, zoals Federer dat zelf deed en Sampras voor hem.quote:Dus wint een Zverev ineens masters toernooien. Hetzelfde geldt voor de hardcourts. Murray is weggevallen, Federer ook min of meer en Djokovic wint ze ook niet telkens. Dat geeft veel meer ruimte aan de next gen die daardoor beter lijkt. Hopelijk krijgen ze het benodigde vertrouwen uit die overwinningen waardoor ze het op de majors ook kunnen.
Uitgesloten denk ik niet, want met een gunstige loting en een paar gelukjes zou het kunnen. Maar kan ik uit wat je zegt, afleiden dat je Federer op RG niet ziet winnen van bijvoorbeeld Sinner, Rublev, Medvedev, Zverev en Tsitsipas?quote:Op zondag 13 juni 2021 09:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik alleen Djokovic dat halen. Federer wint Roland Garros sowieso niet meer. Nadal de AO geloof ik ook niet meer. 2017 was een unieke kans. In 2019 ging hij er volledig kansloos vanaf en in de 2 jaar erna kwam hij niet in de buurt. Maargoed, een 2e AO voor Nadal is niet uitgesloten, een 2e RG voor Fed wel.
Maar ook Djokovic is enorm succesvol zonder goed netspel. Hij kan geweldig volleren, maar is daar vaak niet handig vind ik, en die smashes vind ik vaak een drama bij hem.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:42 schreef erkel het volgende:
[..]
Voor Stefanos is het nog een jaartje te vroeg denk ik. Sowieso zie ik hem wel meerdere Roland Garros' winnen wanneer the big 3 echt zijn weg gevallen. Bij hem zie je de echte drive om de beste te worden. Zverev zal altijd wel een zaadje blijven en Medvedev zal waarschijnlijk een paar hard court slams pakken.
De ontwikkeling van Sinner zit 'm vooral in hard slaan en niet zozeer in tactisch een wedstrijd goed aanpakken. Ook is zijn netspel nog erg matig. Dat moet allemaal veel beter om een echte topper te worden.
Dat zijn smashes af en toe mis zijn is een cult ding geworden. Hij slaat ze 9 van de 10x prima weg. Zijn netspel ligt op een topspeler waardig niveau. Niet Federeresque, maar meer dan goed. Sinner loopt nog liever terug naar de baseline, wanneer ie de servicelijn is gepasseerd, dan door naar het net.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar ook Djokovic is enorm succesvol zonder goed netspel. Hij kan geweldig volleren, maar is daar vaak niet handig vind ik, en die smashes vind ik vaak een drama bij hem.
Niet per se mis, maar wel vaak zwak. Als hij zich moet uitrekken, zijn ze vaak wel geplaatst maar niet veel meer dan dat. Zowel bij smashes als bij volleys ziet hij er wat mij betreft weleens uit als een vis op het droge. Er zit weinig power/overtuiging in vind ik. Maa rik geloof je zo dat Sinner veel zwakker is in dat opzicht.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat zijn smashes af en toe mis zijn is een cult ding geworden. Hij slaat ze 9 van de 10x prima weg. Zijn netspel ligt op een topspeler waardig niveau. Niet Federeresque, maar meer dan goed. Sinner loopt nog liever terug naar de baseline, wanneer ie de servicelijn is gepasseerd, dan door naar het net.
Haha, geweldig toch…quote:Op zondag 13 juni 2021 14:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat zijn smashes af en toe mis zijn is een cult ding geworden. Hij slaat ze 9 van de 10x prima weg. Zijn netspel ligt op een topspeler waardig niveau. Niet Federeresque, maar meer dan goed. Sinner loopt nog liever terug naar de baseline, wanneer ie de servicelijn is gepasseerd, dan door naar het net.
Ik was van plan om ooit naar Kroatië te gaan, maar durf nu door die enge reclame niet meer, ontbreekt bij de antwoorden.quote:
Je hebt gelijk. Dat kan ik niet niet mee editeren toch?quote:Op zondag 13 juni 2021 15:10 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik was van plan om ooit naar Kroatië te gaan, maar durf nu door die enge reclame niet meer, ontbreekt bij de antwoorden.
Doe je goed.quote:
Als je netspel te wensen over laat, is dat verstandig op amateurniveauquote:
Geen idee, ik heb vrij weinig ervaring met polls.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:11 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat kan ik niet niet mee editeren toch?
Zeg, wil jij weleens even niet mijn hele financiële situatie uit de doeken doen ja.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb vrij weinig ervaring met polls.
Wist jij trouwens nog dat ik 9,5 jaar geleden tijdens de AO 2012 geld voor je heb ingezet in een wedstrijd van Andy Murray o.a.?
Waar blijft de tijd
I know, ik liep alleen door naar het net als ik zeker wist dat de tegenstander de bal nooit meer bij kon. Vaak gooide ik er dan nog een splitstep uit om indruk te maken.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:17 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je netspel te wensen over laat, is dat verstandig op amateurniveauOp professioneel niveau is het wel bepalend voor hoe hoog je op de wereldranglijst staat.
Ouwe gokverslaafdequote:Op zondag 13 juni 2021 15:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeg, wil jij weleens even niet mijn hele financiële situatie uit de doeken doen ja.
Lijkt meer op een gokverslaving.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeg, wil jij weleens even niet mijn hele financiële situatie uit de doeken doen ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No bitch to me
quote:Op zondag 13 juni 2021 15:43 schreef TornadoDK het volgende:
Nu gaat Tsitsipas erop en eroverOp zijn Grieks?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke Hansquote:Op zondag 13 juni 2021 15:45 schreef superniger het volgende:
Het is belangrijk om als eerst te breaken.
quote:
Jah.quote:
Zelf richt ik me altijd op het winnen van de laatste game.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:45 schreef superniger het volgende:
Het is belangrijk om als eerst te breaken.
Finale hè, dat heb je dan wel vaker.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik vind het nog geen lekkere pot. Jullie?
Ode aan Federer.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:09 schreef leukeditter het volgende:
waarom doet djokovic altijd zo vreemd als hij voor de set serveert
Ja, dat riep ik een half uur geleden al, maar dacht je dat nog steeds toen Djokovic 6-5 voor kwam in de tiebreak?quote:
Tuurlijkquote:Op zondag 13 juni 2021 16:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, dat riep ik een half uur geleden al, maar dacht je dat nog steeds toen Djokovic 6-5 voor kwam in de tiebreak?
Een talent tegen de Big 3 die de eerste set leuk mee doet, moet winnen en het dan weggeeft.quote:
Het einde van de big 3 nadert. Tijd voor nieuwe goden.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:23 schreef BobW het volgende:
[..]
Een talent tegen de Big 3 die de eerste set leuk mee doet, moet winnen en het dan weggeeft.
Maar hij maakte het uiteindelijk toch nog goed
Gedurende de set vond Tsitsipas steeds beter z’n draai, was in mijn optiek de favoriet voor set 1.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:23 schreef BobW het volgende:
[..]
Een talent tegen de Big 3 die de eerste set leuk mee doet, moet winnen en het dan weggeeft.
Maar hij maakte het uiteindelijk toch nog goed
Als het dan maar Tsitsigod is.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het einde van de big 3 nadert. Tijd voor nieuwe goden.
quote:Op zondag 13 juni 2021 16:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gedurende de set vond Tsitsipas steeds beter z’n draai, was in mijn optiek de favoriet voor set 1.
Ben nu benieuwd of Djokovic gaat verbeteren.
Ik zie Gyrosgod dit ook gewoon nog winnen.
Dat einde nadert al jaren.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:24 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het einde van de big 3 nadert. Tijd voor nieuwe goden.
Ik dacht het al niet meer bij 6-5 in games. Tiebreak kan altijd alle kanten opgaanquote:Op zondag 13 juni 2021 16:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, dat riep ik een half uur geleden al, maar dacht je dat nog steeds toen Djokovic 6-5 voor kwam in de tiebreak?
Ik vind Tsitsipas een mooie speler met schitterende techniek, maar ook een beetje saai. Nog geen dropshot gezien en naar het net komen doet hij ook eens per set...quote:Op zondag 13 juni 2021 16:04 schreef potjecreme het volgende:
Ik vind het nog geen lekkere pot. Jullie?
Omdat hij daar stiekem staat en bang is dat hij daar wordt weggejaagd?quote:Op zondag 13 juni 2021 16:29 schreef Federer-fan het volgende:
Waarom staat Mischa Zverev half te fluisteren tijdens zijn commentaar?Als de bal in het spel is, snap ik het, maar dit is een wissel.
quote:Op zondag 13 juni 2021 16:30 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat hij daar stiekem staat en bang is dat hij daar wordt weggejaagd?
Weet het niet, hij oogt matjes en lijkt berusting te hebben in dit verloop. Af en toe een rare bal tussendoor. Maar mist de power en drive die hij tegen Nadal wel had.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:35 schreef potjecreme het volgende:
Terminator Djokovic komt pas in de derde set naar boven. Ik ga even wat anders doen.
Daarom denk ik dat bij 2-0 set achterstand die drive gaat komen. Ik vind hem nu ook tam.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Weet het niet, hij oogt matjes en lijkt berusting te hebben in dit verloop. Af en toe een rare bal tussendoor. Maar mist de power en drive die hij tegen Nadal wel had.
Maar dat moet hij dan ook wel kunnen, en dat vraag ik me af.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:39 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat bij 2-0 set achterstand die drive gaat komen. Ik vind hem nu ook tam.
N=3?quote:Op zondag 13 juni 2021 16:56 schreef BobW het volgende:
Nog nooit heeft iemand op Roland Garros van Nadal gewonnen en dat jaar het toernooi gewonnen.
Die verliezen altijd de finale.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:56 schreef BobW het volgende:
Nog nooit heeft iemand op Roland Garros van Nadal gewonnen en dat jaar het toernooi gewonnen.
1e 2x verloor degene in de finale inderdaad, gaat nu waarschijnlijk weer gebeuren (al was eerder verliezen ook niet mogelijk dit keerquote:Op zondag 13 juni 2021 16:56 schreef BobW het volgende:
N=2.quote:
quote:Op zondag 13 juni 2021 17:28 schreef superniger het volgende:
En nu doorpakken Novak.
Roep je innerlijke Milosevic op.
Ja, ik hoop dat hij hem er nog uitsleept.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:35 schreef leukeditter het volgende:
hij lijkt nu pas te denken...shit het is de finale
En wie verwacht je dat de vijfde set wint als Djokovic de vierde wint?quote:Op zondag 13 juni 2021 17:38 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Gevoelsmatig moet vadermepper m in 3 pakken. Set 4 wint Djoko er denk ik sowieso direct achteraan.
Dan geef ik Djokovic ook 75% kans.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En wie verwacht je dat de vijfde set wint als Djokovic de vierde wint?
Sowieso niet van Nadal en Djokovic..quote:Op zondag 13 juni 2021 14:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, klopt. Het is echt fantastisch. Ergens hoop ik dat Djokovic uiteindelijk gewoon de meeste GS'en heeft, omdat hij volgens mij alles bij elkaar genomen de beste is van de drie.
[..]
Ja, mee eens.
[..]
Nee, en ook Zverev niet meer.
[..]
Nee, vroeger won hij ze vak allemaal - van 2005 tot en met 2007 had hij natuurlijk 81 overwinningen op rij. Federer vervloeg hem toen in Hamburg met 6-0 in de derde set.
[..]
Ja, en dat is dan eigenlijk juist wat ik niet wil. Wat ik wil, is dat er spelers komen die beter zijn dan Djokovic, Federer en Nadal. Spelers die het tennis opnieuw naar een hoger niveau tillen, zoals Federer dat zelf deed en Sampras voor hem.
[..]
Uitgesloten denk ik niet, want met een gunstige loting en een paar gelukjes zou het kunnen. Maar kan ik uit wat je zegt, afleiden dat je Federer op RG niet ziet winnen van bijvoorbeeld Sinner, Rublev, Medvedev, Zverev en Tsitsipas?
Gaat ook winnen ben ik bang. De spanning dat hij een grandslam kan winnen wordt teveel. Volgend jaar beterquote:Op zondag 13 juni 2021 17:51 schreef Federer-fan het volgende:
Djokovic momenteel licht favoriet op Unibet (1.85; Tsitsipas heeft 1.90).
Zverev wel in ronde 1, 2 en 3.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Next Gen kan geen best of five spelen.....
Haha ja. Iemand moet toch winnen. Maar ik zie het somber in voor dit concept in de toekomst.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:07 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zverev wel in ronde 1, 2 en 3.
Tsitsipas klopte Nadal in Bo5quote:Op zondag 13 juni 2021 18:06 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Next Gen kan geen best of five spelen.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |