Dat zou ik jammer vinden, want dan wordt het toch een beetje voorspelbaar.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:35 schreef GwaiLow het volgende:
De echte lange en zware wedstrijden zal Djoko doorgaans wel winnen van Nadal nu.
Ik heb het grootste deel van de tijd gedacht dat Djokovic zou gaan winnen, maar op een aantal momenten dus niet.quote:Toen Rafa die 3e verloor had ik wel het gevoel dat het klaar was. Ook al kwam Rafa nog met 2-0 voor in de 4e. Verder was het wel een mooi gevecht natuurlijk. Vond Nadal voor zijn doen niet zo goed vandaag. Service was niet geweldig, en zijn backhand was ook niet heel goed. Djoko speelde gewoon goed en degelijk. Verdiende zege!
En AO 2012quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:25 schreef Norrage het volgende:
@:federer-fan wat een wedstrijd he. Deze mag samen in het boekje met 2011 uso
Djoko oogt natuurlijk heel fit, maar ik weet niet wat een aanslag op Djoko zn lichaam deze wedstrijd was. Ondanks de slechts 4 sets was deze wedstrijd een stuk langer dan die van Tsitsipas. En Tsitsipas is erg fit, dus zal fysiek niet veel moeite hebben. Ik geef hem wel een goede kans. Mits hij met die finale spanning om kan gaan natuurlijk. Djoko zoveel meer ervaring in dit soort wedstrijden.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat zou ik jammer vinden, want dan wordt het toch een beetje voorspelbaar.
[..]
Ik heb het grootste deel van de tijd gedacht dat Djokovic zou gaan winnen, maar op een aantal momenten dus niet.
Zou Tsitsipas een serieuze kans maken tegen Djokovic?
Ik moest hier nog even over nadenken, maar sinds wanneer is conditie een probleem voor Nadal?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:35 schreef GwaiLow het volgende:
De echte lange en zware wedstrijden zal Djoko doorgaans wel winnen van Nadal nu. [...]
Ja, ook weer geen peil op te trekken, maar ik denk zelf gewoon Djokovic. Het is Tsitsipas' eerste GS-finale en Djokovic' 27e of iets in die richting. Maar je, we moeten het afwachten. Ik ben wel heel benieuwd. En ik zou het ook wel gaaf vinden als Djokovic RG en Wimbledon wint en dat ze er dan alle drie 20 hebben. En dan zou Djokovic al op de US Open de leiding kunnen nemen. Het zou kunnen dat de wedstrijd van gisteravond heel belangrijk is geweest voor die race om de meeste GS'en.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Djoko oogt natuurlijk heel fit, maar ik weet niet wat een aanslag op Djoko zn lichaam deze wedstrijd was. Ondanks de slechts 4 sets was deze wedstrijd een stuk langer dan die van Tsitsipas. En Tsitsipas is erg fit, dus zal fysiek niet veel moeite hebben. Ik geef hem wel een goede kans. Mits hij met die finale spanning om kan gaan natuurlijk. Djoko zoveel meer ervaring in dit soort wedstrijden.
Minder dan ik dacht inderdaad. Maar verschil in "echte" leeftijd is wel groter. Er wordt, vrij onterecht, al sinds Nadals jonge jaren gesteld dat hij zijn speelstijl nooit zou kunnen volhouden. Nu heeft hij zijn stijl ook wat aangepast, wellicht heeft de fysieke impact daarin wel meegespeeld? En je zal toch wel met me eens zijn dat Nadal al wat meer afgetakeld is dan Djokovic, als ik ze beiden met hun eigen topversie vergelijk.quote:
Eerste anderhalve set vond ik wat matig, maar daarna bij vlagen wel weer bizar niveau jaquote:Op vrijdag 11 juni 2021 23:24 schreef Norrage het volgende:
Djokooooo
Briljante pot. USO 2011 vibes hier, ook dat het 5 sets moest zijn en de 4e een anticlimax is
Eerste anderhalve set waren inderdaad matig, maar daarna was het toch wel meer dan alleen bij vlagen een bizar niveau?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eerste anderhalve set vond ik wat matig, maar daarna bij vlagen wel weer bizar niveau ja
Vorig jaar Swiatek zonder een WTA titel in de finale. Krejčíková met maar één titel en een aantal jaar geleden Ostapenko. Het lijkt wel iets specifieks voor Roland Garros.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:46 schreef Szura het volgende:
Die vrouwenfinale had net de finale van het toernooi in Palermo kunnen zijn he
Denk zeker Pav inderdaad. Krej zal ook aardig kapot zijn van vorig duel. Vond haar daar al moeizaam bewegen op het einde.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 12:43 schreef macca728 het volgende:
Je zou zeggen Pav.... maar het kan alle kanten op.
Als het toch al vast staat, waarom wil je de bevestiging dan nog zien?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:50 schreef Federer-fan het volgende:
De voorbeschouwing is begonnen op ES 1.
Ik snap niet dat ze niet al lang de OOP voor morgen bekend hebben gemaakt. Het staat toch gewoon vast hoe laat ze welke partijen spelen?
Het was een vraag; ik weet niet zeker of het al vaststaat. Straks maken ze er opeens een avondpartij van, omdat de avondklok kennelijk toch niet meer geldt.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als het toch al vast staat, waarom wil je de bevestiging dan nog zien?
Inderdaad! Het zou bij de mannen nooit gebeuren dat 1 speler met 5-0 voorkomt in de 1e set bijvoorbeeld!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:13 schreef superniger het volgende:
En meteen een break voor Pavlyuchenkova.
LOL WTA
Akkoord.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Eerste anderhalve set waren inderdaad matig, maar daarna was het toch wel meer dan alleen bij vlagen een bizar niveau?
quote:
Ja, was niet echt een leuke viering door haar...quote:
Je hebt negen posts op rij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Djokovic heeft gisteren echt wel een mentale slag geslagen en een flinke stap naar GOATness. Ook al verliest hij morgen de finale, hij zal toch met een positief gevoel terugkijken op deze editie van RG. Hij speelt de finale en evenaart minimaal z’n resultaat van vorige editie, Nadal niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:40 schreef Federer-fan het volgende:
Zou dit Nadals laatste reële kans op een GS zijn geweest? Wimbledon, de US Open en de AO zie ik hem wegens de ondergrond sowieso niet winnen. Op RG heeft hij wel kans, maar dan zijn we alweer een jaar verder. En dan zullen spelers als Medvedev en Tsitsipas hem toch wel kunnen verslaan, naast Djokovic natuurlijk.
Ja, als je kijkt naar de onderlinge verhoudingen vind ik Djokovic de beste van de grote drie. Hij heeft tegen beiden een positieve H2H en twee keer op RG winnen van Nadal is ook wel een heel groot wapenfeit. Ik hoop toch dat Djokovic morgen wint. En ik zou het ook leuk vinden als hij Wimbledon wint, want dan hebben ze er alle drie 20. Mensen hadden je voor gek verklaard als je dit had gezegd toen Sampras zijn 14e GS won.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Djokovic heeft gisteren echt wel een mentale slag geslagen en een flinke stap naar GOATness. Ook al verliest hij morgen de finale, hij zal toch met een positief gevoel terugkijken op deze editie van RG. Hij speelt de finale en evenaart minimaal z’n resultaat van vorige editie, Nadal niet.
Ja, als je het zo zegt wel.quote:Op hardcourt kan Nadal nog wel een slam winnen, al moet hij dan niet een heel hardcourt seizoen afwerken, dat trekt z’n lichaam niet. Op RG is hij huizenhoog favoriet. Bij de UO en AO is Djokovic dat, daarachter Medvedev en dan pas Nadal en consorten. Maar met een gunstige loting, en eventueel wat blessures bij concurrentie, waarom niet?
Dus in 2027 verliest Nadal de finalequote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:04 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag kwam ik nog een interessante observatie tegen: tussen de verliespartijen van Nadal op RG zit steeds zes jaar: 2009, 2015, 2021. En het verlies is steeds een ronmde later (vierde ronde, kwartfinale halve finale).
Het is een stevige tik, maar hij kan nog steeds slams winnen, hoor. Op de US Open zie je de laatste jaren Djokovic regelmatig sneuvelen. Federer won de US Open sinds 2008 al niet meer. Dat betekent dat dat toernooi regelmatig voor het grijpen ligt. In 2018 won Nadal nog zonder ook maar één speler uit de top 20 te verslaan. Dat kan altijd.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:40 schreef Federer-fan het volgende:
Zou dit Nadals laatste reële kans op een GS zijn geweest? Wimbledon, de US Open en de AO zie ik hem wegens de ondergrond sowieso niet winnen. Op RG heeft hij wel kans, maar dan zijn we alweer een jaar verder. En dan zullen spelers als Medvedev en Tsitsipas hem toch wel kunnen verslaan, naast Djokovic natuurlijk.
Yes sir.quote:
Ja, maar ben je met me eens dat de top breder is geworden door bijvoorbeeld Medvedev en Tsitsipas en ook in toenemende mate Rublev en Sinner? Ik kan me voorstellen dat ook zij gelijk opgaan op hardcourt tegen Nadal.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het is een stevige tik, maar hij kan nog steeds slams winnen, hoor. Op de US Open zie je de laatste jaren Djokovic regelmatig sneuvelen. Federer won de US Open sinds 2008 al niet meer. Dat betekent dat dat toernooi regelmatig voor het grijpen ligt. In 2018 won Nadal nog zonder ook maar één speler uit de top 20 te verslaan. Dat kan altijd.
Bedankt voor deze zalvende woorden. Ik zou het wel fantastisch vinden als Nadal RG volgend jaar gewoon weer wint.quote:Op RG kan hij sowieso winnen, Djokovic moet jaarlijks überhaupt maar eens de wedstrijd tegen Nadal zien te halen. Die kan voorzien ook van Thiem ofzo verliezen. En andere spelers dan Djokovic hebben nog nooit gewonnen om RG van Nadal en zullen het vertrouwen dat Djokovic heeft niet hebben.
Ja, geweldige cijfers. Ik zou het ook tof vinden als Djokovic wint. Want ik ben fan van Nadal maar ik ben nog meer fan van records. Ik vind die statistieken heel gaaf en ik zou ervoor tekenen als Djokovic en Nadal de komende vijf jaar alle GS'en zouden winnen en Nadal alleen steeds RG wint (en Djokovic dus de AO, Wimbledon en de US Open). Het liefst zou ik willen dat de Next Gen met pensioen gaat terwijl Djokovic en Nadal (en Federer) nog spelen.quote:Bizar trouwens als Djokovic morgen wint én Federer of hij wint Wimbledon. Dan hebben ze samen 60 slams met zijn 3-en. Sinds Federer in 2003 Wimbledon won zijn er überhaupt maar 72 Grand Slam-toernooien gespeeld.Van die 12 anderen wonnen Murray en Wawa er overigens samen 6 en Roddick, Safin en Gaudio wonnen de toernooien in 03, 04 en 05.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |