quote:
Op zaterdag 12 juni 2021 22:01 schreef WismutVeilchen83 het volgende:[..]
Het is een stevige tik, maar hij kan nog steeds slams winnen, hoor. Op de US Open zie je de laatste jaren Djokovic regelmatig sneuvelen. Federer won de US Open sinds 2008 al niet meer. Dat betekent dat dat toernooi regelmatig voor het grijpen ligt. In 2018 won Nadal nog zonder ook maar één speler uit de top 20 te verslaan. Dat kan altijd.
Ja, maar ben je met me eens dat de top breder is geworden door bijvoorbeeld Medvedev en Tsitsipas en ook in toenemende mate Rublev en Sinner? Ik kan me voorstellen dat ook zij gelijk opgaan op hardcourt tegen Nadal.
quote:
Op RG kan hij sowieso winnen, Djokovic moet jaarlijks überhaupt maar eens de wedstrijd tegen Nadal zien te halen. Die kan voorzien ook van Thiem ofzo verliezen. En andere spelers dan Djokovic hebben nog nooit gewonnen om RG van Nadal en zullen het vertrouwen dat Djokovic heeft niet hebben.
Bedankt voor deze zalvende woorden. Ik zou het wel fantastisch vinden als Nadal RG volgend jaar gewoon weer wint.
quote:
Bizar trouwens als Djokovic morgen wint én Federer of hij wint Wimbledon. Dan hebben ze samen 60 slams met zijn 3-en. Sinds Federer in 2003 Wimbledon won zijn er überhaupt maar 72 Grand Slam-toernooien gespeeld.

Van die 12 anderen wonnen Murray en Wawa er overigens samen 6 en Roddick, Safin en Gaudio wonnen de toernooien in 03, 04 en 05.
Ja, geweldige cijfers. Ik zou het ook tof vinden als Djokovic wint. Want ik ben fan van Nadal maar ik ben nog meer fan van records. Ik vind die statistieken heel gaaf en ik zou ervoor tekenen als Djokovic en Nadal de komende vijf jaar alle GS'en zouden winnen en Nadal alleen steeds RG wint (en Djokovic dus de AO, Wimbledon en de US Open). Het liefst zou ik willen dat de Next Gen met pensioen gaat terwijl Djokovic en Nadal (en Federer) nog spelen.
Nu ik erover nadenk, hoop ik wel echt dat Djokovic vandaag wint, want ik heb nooit echt energie voor die verhalen over 'Einde van een tijdperk', 'Einde van de alleenheerschappij van de grote drie' en 'Wisseling van de wacht'.
Trouwens, als jullie dit soort analyses van me lezen, zal het jullie waarschijnlijk deugd doen dat deze ook in de toekomst gratis te lezen blijven. Er was even sprake van dat mijn posts achter een betaalmuur zouden verdwijnen, maar dat is van de baan. Zie:
ONZ / Mijn posts blijven gewoon gratis[ Bericht 4% gewijzigd door Federer-fan op 13-06-2021 09:10:20 ]
[b]Op
dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef
TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op
maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien