Als Jack de Vries zijn mond opendoet rolt er een leugen uit.quote:Op donderdag 10 juni 2021 18:17 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘CDA zal zich inzetten voor realisatie van boodschap Omtzigt in regeerakkoord’
Het CDA wil écht aan de slag met tegenmacht en de boodschap van CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt, zegt oud-staatssecretaris en campagnestrateeg van de christendemocraten Jack de Vries in WNL Op Zaterdag op NPO Radio 1.
Het is nog steeds onduidelijk of het CDA gaat meeregeren in een nieuw kabinet. Pieter Omtzigt zit voorlopig met een burn-out thuis en het borrelt binnen de partij over hoe nu verder. Interim-partijvoorzitter Marnix van Rij is aangesteld om de rust te laten wederkeren en gaf vanochtend in dagblad Trouw voor het eerst aan hoe hij denkt dat te doen.
[..]
‘Zijn boodschap blijft staan’
De Vries heeft er vertrouwen in dat de boodschap van Omtzigt tijdens de formatie gehoord wordt. “Ik hoop dat Pieter snel herstelt, en dat de maanden die hij afstand kan nemen zijn gezondheid ten goede komen. Zijn boodschap blijft staan.
[..]
https://wnl.tv/2021/05/29(...)gt-in-regeerakkoord/
Jack de Vries en Marnix van Rij![]()
Champagne staat hier al koud voor dat momentquote:Op donderdag 10 juni 2021 22:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik zou er geen traan om laten als het CDA als een walvis op het strand uit elkaar zou knallen wegens interne verrottingsgassen.
Zou het bij de VVD of D66 veel anders gaan?quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:33 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik zou er geen traan om laten als het CDA als een walvis op het strand uit elkaar zou knallen wegens interne verrottingsgassen.
Ook daar vechten ze elkaar wel eens de tent uit en daar zijn in de geschiedenis genoeg voorbeelden van.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou het bij de VVD of D66 veel anders gaan?
Ja, dubieuze transacties. Daar heeft Knops als rasechte Limburgse CDA'ert geen moeite mee.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze dubieuze transacties kunnen ook nog wel een dingetje gaan worden…
Hahaquote:Op donderdag 10 juni 2021 22:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja, dubieuze transacties. Daar heeft Knops als rasechte Limburgse CDA'ert geen moeite mee.Potverdomme, echt alles wat dubieus is aan het CDA komt hier bij elkaar hè.
Waarvan er 25 verdampen als de verkiezingsdatum in zicht komt. Nu is het eventjes het gezicht van boos Nederland, maar vanuit diezelfde boze hoek hoeft iemand maar het woord ‘deugprogramma’ te laten vallen en de zwevende kiezers gaan weer terug naar waar ze vandaan kwamen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:20 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Ik las al 27 zetels voor lijst Omtzigt als er nu verkiezingen zouden zijn.
Maar staat er iets in het document dat Omtzigt niet wist, een aantijging die hij niet kende? Buiten het lekken, is er nu een directe reden om uit het CDA te stappen?quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:50 schreef TheVulture het volgende:
Dit lijkt me wel het einde voor Omtzigt bij het CDA, en het CDA zal nu niet als een betrouwbare coalitiepartner gezien worden, want naast Omtzigt zullen er dan wellicht meer uit de fractie stappen...
Wordt Maxime de mediator?quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja, dubieuze transacties. Daar heeft Knops als rasechte Limburgse CDA'ert geen moeite mee.Potverdomme, echt alles wat dubieus is aan het CDA komt hier bij elkaar hè.
Bij het CDA staan tradities hoog in het vaandel.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zonder het CDA geen coalitie. Zonder FvD is alles nog mogelijk wat eerst ook mogelijk was.quote:Op donderdag 10 juni 2021 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Interne verkiezingen bij het CDA: ja.
Algemene verkiezingen: nee, waarom? Toen het bij FvD een puinzooi werd kwamen er ook geen verkiezingen. Het is hooguit verstandig om nu het CDA buiten beschouwing te laten, maar dat was het eigenlijk ook al voor dit document omdat het CDA enorm worstelt met zichzelf en de achterban. Maar zonder CDA zijn er nog tal van prima opties om een kabinet te vormen.
Zonder het CDA geen meerderheidscoalitie. Een minderheidskabinet van VVD en D66 met deelname/gedoogsteun/loyale oppositie van PvdA, GroenLinks en VOLT op Europese thema’s en met CDA en CU op financiële thema’s is theoretisch nog altijd mogelijk.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder het CDA geen coalitie. Zonder FvD is alles nog mogelijk wat eerst ook mogelijk was.
Prima oplossing.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zonder het CDA geen meerderheidscoalitie. Een minderheidskabinet van VVD en D66 met deelname/gedoogsteun/loyale oppositie van PvdA, GroenLinks en VOLT op Europese thema’s en met CDA en CU op financiële thema’s is theoretisch nog altijd mogelijk.
Mmm. Daar zou je als formateur een aantekening over maken op een papiertje.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:50 schreef TheVulture het volgende:
Dit lijkt me wel het einde voor Omtzigt bij het CDA, en het CDA zal nu niet als een betrouwbare coalitiepartner gezien worden, want naast Omtzigt zullen er dan wellicht meer uit de fractie stappen...
Dat is dus niet waar, veel politiek journalisten gingen een aantal weken geleden ook gewoon nog uit van paars plus (VVD, D66, PvdA, GL). Ook de varianten VVD, D66, PvdA en VVD, D66 worden al een tijd genoemt. Zonder CDA is er prima een coalitie te maken.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder het CDA geen coalitie. Zonder FvD is alles nog mogelijk wat eerst ook mogelijk was.
Ik denk dat het van de reactie van de partijtop en dus van Spies af hangt. Als die hem negeren, dan is Omtzigt denk ik weg (maar ik zie hem dan gewoon helemaal uit de politiek verdwijnen, trouwens). Als de partijtop aan zijn kant gaat staan, dan is er inderdaad geen reden om op te stappen. Hij heeft dit inderdaad zelf geschreven, dus dit was allemaal nooit een reden om weg te gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:54 schreef VoMy het volgende:
Ik denk nog eerder dat Hoekstra opstapt, Wopke wordt door Pieter neergezet als marionet van het grootkapitaal - daarom is ie ook zo lekker rechts aan het zijn de laatste weken? - dan dat dit voor nieuwe verkiezingen zorgt.
Omtzigt heeft dit stuk zelf geschreven, dus alles wat er in staat weet hij al, er zitten voor hem geen verrassingen bij. Alleen het lek, dat is nog iets waar hij over kan struikelen, dan moet ie het lek zien als persoonlijke aanval vanuit de commissie.
Het CDA breekt niet. Daar is het wel daadwerkelijk fatsoenlijke gedeelte te braaf en loyaal voor. Er zullen wat mensen opstappen, wat leden zeggen op en na een jaar is iedereen dat weer vergetenquote:Op donderdag 10 juni 2021 20:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ok en hoe win je bij een breuk in de partij? Imagoschade, het is een dingetje in dit geval.
Als ik dat hele document lees is ie vooral uit op:quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, ik zou als CDA bestuurslid ook verschrikkelijk met hem in mijn maag zitten. Ambieert functies waar hij niet geschikt voor is (een fractievoorzitter moet vooral interne brandjes blussen en vooral geen dossiertijger die altijd tot op de details alles wil weten zijn, minister is hij ook al niet geschikt voor). Doet soms briljant kamerwerk, maar soms is het ook heel erg slecht (MH17 en zijn rol in de mondkapjesaffaire is ook niet echt goed). Is wel enorm populair, maar weigert die populariteit in teamverband in te zetten. Erg lastig.
Is rechtvaardigheid een links punt?quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk zo rechts aan Omtzigt. In dat stuk hamert hij vooral op linkse punten.
De afgelopen decennia zeker.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Is rechtvaardigheid een links punt?
Ja, eigenlijk wel. Bij rechtvaardig beleid denk je toch eerder aan PvdA dan aan VVD. En rechtvaardig en FvD/PVV gaat helemaal niet samen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij heeft het ook nogal over inkomens, daklozen, klimaat etc. Allemaal linkse onderwerpen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:16 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zo heb ik Wopke ook altijd gezien. Als marionet hij die moet doen wat de top wilt wat hij doet. Dat maakt hem wankel geen eigen mening hebben. Nu heeft hij straks niets. Gegokt en verloren.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:54 schreef VoMy het volgende:
Ik denk nog eerder dat Hoekstra opstapt, Wopke wordt door Pieter neergezet als marionet van het grootkapitaal - daarom is ie ook zo lekker rechts aan het zijn de laatste weken? - dan dat dit voor nieuwe verkiezingen zorgt.
Omtzigt heeft dit stuk zelf geschreven, dus alles wat er in staat weet hij al, er zitten voor hem geen verrassingen bij. Alleen het lek, dat is nog iets waar hij over kan struikelen, dan moet ie het lek zien als persoonlijke aanval vanuit de commissie.
Ik zou willen dat er meer Pieter Omtzigt's waren. Hij gaat voor rechtvaardigheid, wat is dat mis mee. De anderen wisten het en keken weg. Duizenden mensen in de ellende en ze keken weg. Pieter Omtzigt e.a. dus niet die hebben gevochten voor deze mensen. Aanpakken dat corrupte CDAquote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als ik dat hele document lees is ie vooral uit op:
- recht doen aan de belangen van burgers. In het bijzonder degenen die het al zwaar hebben. Daarbij wel met alle rechtvaardigheid en dus niet overal zomaar met geld strooien om er vanaf te zijn
- inhoudelijke discussie over visie en met name concrete invulling daar van.
- voorkomen van interne problemen door ze tijdig aan te kaarten
- correcte manier volgen van procedures en afspraken
Ik krijg het idee dat hij liever niet lijsttrekker zou worden, als iemand anders deze punten zowel met woorden als met daden handen en voeten had gegeven. Dus hij was eerder kandidaat tegen wil en dank.
Natuurlijk is zo'n man een pain in the ass. In het bijzonder van iedereen die overal de binnenbocht wil nemen en met allerlei ondoorzichtige acties dingen probeert te regelen. Dus het is heel belangrijk en goed dat ie juist zo "vervelend" is. Het houdt allerlei idioten en opportunisten een beetje in toom.
ja hij durft in ieder geval niet door te pakken. want op het moment dat Hugo de jonge was opgestapt had hij het lijsttrekkerschap zo kunnen claimen. maar dat doet hij dan weer niet. Daarom is het achteraf wel een beetje raar dat hij daar zo over klaagt. (hoewel ik het wel met hem eens ben dat het CDA hem echt niet netjes heeft behandeld)quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar Omtzigt is vooral bijzonder naïef lijkt het. Die laat zich voor ieder karretje spannen.
Zo heb ik Wopke ook altijd gezien. Als marionet hij die moet doen wat de top wilt wat hij doet. Dat maakt hem wankel geen eigen mening hebben. Nu heeft hij straks niets. Gegokt en verloren.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:54 schreef VoMy het volgende:
Je kunt zelf niet bedenken dat dit juist goed is voor zijn herstel. Buiten het feit dat er een onderzoek loopt naar de nederlaag verkiezingsuitslag? Dat komt niet in jou op?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 06:41 schreef Keyos het volgende:
Maandenlang zeuren dat je rust zoekt om zodoende van je burn-out te herstellen, maar in de tussentijd wel een memo van zoveel kantjes schrijven waarin je je eigen partij voor de bus gooit 🤣.
Die memo zegt mijns inziens echt heel erg veel meer over Omtzigt dan het CDA. Lozen die knakker en verder gaan met je leven. Een ander scenario zie ik echt niet zo snel.
Hij heeft genoeg stemmen gekregen bij de verkiezing lijsttrekker . Dus er is genoeg steun voor Omtzigt maar dat mag niemand uitspreken anders komen ze niet of laag op de lijst. Dus is het de top die bepaald. Dus de top moet opgeruimd worden.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 06:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat het van de reactie van de partijtop en dus van Spies af hangt. Als die hem negeren, dan is Omtzigt denk ik weg (maar ik zie hem dan gewoon helemaal uit de politiek verdwijnen, trouwens). Als de partijtop aan zijn kant gaat staan, dan is er inderdaad geen reden om op te stappen. Hij heeft dit inderdaad zelf geschreven, dus dit was allemaal nooit een reden om weg te gaan.
Moet Hoekstra misschien inderdaad wel weg. Ploum is al weg. Ik heb alleen geen idee wie er dan politiek leider moet worden, Omtzigt is momenteel niet beschikbaar. Wie er nog vertrouwelingen van hem zijn in de fractie weet volgens mij niemand buiten de fractie.
Dat denk ik nu toch niet. Er is nu toch echt wel teveel gebeurd.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het CDA breekt niet. Daar is het wel daadwerkelijk fatsoenlijke gedeelte te braaf en loyaal voor. Er zullen wat mensen opstappen, wat leden zeggen op en na een jaar is iedereen dat weer vergeten
Eens, Pieter is een prima voorbeeld van de tegenmacht waar het nu zoveel over gaat. Maar ja, de meeste mensen die op wat voor manier dan ook 'macht' hebben zitten helemaal niet te wachten op tegenmacht, dat is alleen maar lastig.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 07:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Als ik dat hele document lees is ie vooral uit op:
- recht doen aan de belangen van burgers. In het bijzonder degenen die het al zwaar hebben. Daarbij wel met alle rechtvaardigheid en dus niet overal zomaar met geld strooien om er vanaf te zijn
- inhoudelijke discussie over visie en met name concrete invulling daar van.
- voorkomen van interne problemen door ze tijdig aan te kaarten
- correcte manier volgen van procedures en afspraken
Ik krijg het idee dat hij liever niet lijsttrekker zou worden, als iemand anders deze punten zowel met woorden als met daden handen en voeten had gegeven. Dus hij was eerder kandidaat tegen wil en dank.
Natuurlijk is zo'n man een pain in the ass. In het bijzonder van iedereen die overal de binnenbocht wil nemen en met allerlei ondoorzichtige acties dingen probeert te regelen. Dus het is heel belangrijk en goed dat ie juist zo "vervelend" is. Het houdt allerlei idioten en opportunisten een beetje in toom.
Ik had het dan ook specifiek over de fractie, wie er daar politiek leider met instemming van Omtzigt zou kunnen worden. De politiek leider moet nu natuurlijk al in de fractie zitten, je kunt niet meer iemand zo in de kamer zetten. En het lijkt me dat zelfs als Omtzigt terug komt, hij niet gelijk fractievoorzitter kan worden na zijn burn-out.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:42 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Hij heeft genoeg stemmen gekregen bij de verkiezing lijsttrekker . Dus er is genoeg steun voor Omtzigt maar dat mag niemand uitspreken anders komen ze niet of laag op de lijst. Dus is het de top die bepaald. Dus de top moet opgeruimd worden.
Wat dan? Een scheuring van de fractie? Ik zie het niet gebeuren. Misschien dat er 1 of 2 afsplitsers zijn. Maar dat is schering en inslag inden Haag.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:44 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Dat denk ik nu toch niet. Er is nu toch echt wel teveel gebeurd.
Ik denk ook niet dat de fractie gaat scheuren. In de formatie lijkt de fractie nu toch ook pal achter Hoekstra te zijn gaan staan. Het deel wat per sé niet wilde mee doen was de mond redelijk gesnoerd.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat dan? Een scheuring van de fractie? Ik zie het niet gebeuren. Misschien dat er 1 of 2 afsplitsers zijn. Maar dat is schering en inslag inden Haag.
Misschien voor de bühne nog een of twee mensen slachtofferen en dan roept de partijtop weer dat het allemaal gefixt is.
Het is een mix van verschillende factoren denk ik. Omtzigt lijkt zich ook een beetje groter te voelen dan de partij en is zich bewust van zijn eigen macht als populair politicus. Maar met de nadruk op 'lijkt' want ik kan niet in zijn hoofd kijken. Kan mij wel voorstellen dat hij weerstand oproept binnen zijn partij en vraag mij af wat hij er eigenlijk nog te zoeken heeft. Wat heeft hij er nog mee te winnen om bij het CDA te blijven? Is het vergelijkbaar met een voetbalclub? Als je fan ben van een club dan switch je ook niet zomaar, dat zit toch in je identiteit.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Eens, Pieter is een prima voorbeeld van de tegenmacht waar het nu zoveel over gaat. Maar ja, de meeste mensen die op wat voor manier dan ook 'macht' hebben zitten helemaal niet te wachten op tegenmacht, dat is alleen maar lastig.
Als Omtzigt had willen afsplitsen, had hij dat ergens in september al wel gedaan. De kans dat hij dat nu nog doet lijkt me inderdaad zeer klein, de kans dat hij teleurgesteld de politiek verlaat lijkt me groter.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
Sprak net een CDA-wethouder. Hij acht de kans klein dat Omtzigt een eigen partij begint en denkt dat het rapport is gelekt door volgelingen van Omtzigt, die willen dat hij zich afsplitst.
Zonder meerderheid geen VVD en D66. Niemand wil dat.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:55 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Zonder het CDA geen meerderheidscoalitie. Een minderheidskabinet van VVD en D66 met deelname/gedoogsteun/loyale oppositie van PvdA, GroenLinks en VOLT op Europese thema’s en met CDA en CU op financiële thema’s is theoretisch nog altijd mogelijk.
Vanuit de buitenwereld zijn het vooral veel FvD/PVV-opiniemakers (de Joost Niemollers van deze wereld, je kent ze helaas wel) die dag in dag uit bezig zijn met de situatie Omtzigt bij het CDA. Dat hij (Omtzigt) in zijn memo ook zegt dat heel veel mensen naar zijn filmpjes kijken vanwege embeddings op TPO en GeenStijl, daardoor laat hij zich ook wel een beetje voor hun karretje spannen. De Wierd Duks en Bart Nijmans van deze wereld zijn er niet op uit om Omtzigt aan een betere positie in het CDA te helpen, maar alleen maar bezig met het zaaien van tweedracht binnen het CDA, een partij waar ze zelf niet bij horen noch op stemmen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:09 schreef KoosVogels het volgende:
Sprak net een CDA-wethouder. Hij acht de kans klein dat Omtzigt een eigen partij begint en denkt dat het rapport is gelekt door volgelingen van Omtzigt, die willen dat hij zich afsplitst.
Het is de schuld van de media!!!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vanuit de buitenwereld zijn het vooral veel FvD/PVV-opiniemakers (de Joost Niemollers van deze wereld, je kent ze helaas wel) die dag in dag uit bezig zijn met de situatie Omtzigt bij het CDA. Dat hij (Omtzigt) in zijn memo ook zegt dat heel veel mensen naar zijn filmpjes kijken vanwege embeddings op TPO en GeenStijl, daardoor laat hij zich ook wel een beetje voor hun karretje spannen. De Wierd Duks en Bart Nijmans van deze wereld zijn er niet op uit om Omtzigt aan een betere positie in het CDA te helpen, maar alleen maar bezig met het zaaien van tweedracht binnen het CDA, een partij waar ze zelf niet bij horen noch op stemmen.
Sommige van de volgelingen van Team Omtzigt lijken ook niet altijd in te zien dat heel veel van de steun die
Omtzigt op twitter krijgt, niet van CDA'ers is maar van mensen die achter Thierry Baudet aanlopen en dus helemaal niets op hebben met (partij)democratie. Als je de twitters mag geloven zou Sigrid Kaag ook mateloos impopulair zijn voor D66, maar binnen de partij en de kiezers is dat ook niet het geval.
Dat zo'n Omtzigt-volgeling - wellicht idd geheel buiten Omtzigt om - dan deze stukken gelekt zou hebben om daarmee een definitieve breuk te forceren om zo het vermeende kiezerspotentieel te verzilveren en het land te redden (wat niet gaat lukken en/of gebeuren) vind ik dan nog best aannemelijk ja.
Dat is niet het katholieke deel dat vooral CDA stemt. Afsplitsingen zie je meer in de CU hoek, al gaan er de laatste tijd vaker kerken samen dan dat ze afsplitsen. Maar je hebt wel gelijk dat veel christenen overtuigd zijn van hun gelijk en soms over de kleinste dingen heel principieel zijn. Maar ik heb niet het idee dat dat nu speelt bij het CDA.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is niet voor niets dat er altijd allerhande kerkscheuringen ontstaanDezelfde mensen die dat al eeuwen veroorzaken zitten nu in de politiek
Samen op weg zou een goede slogan voor de CDA zijnquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef Hanca het volgende:
al gaan er de laatste tijd vaker kerken samen dan dat ze afsplitsen.
Nee, dat zegt dit stuk niet. het zegt dat grotendeels van de mensen (opiniemakers) wie zich bekommeren om Ontzicht, uit zijn op tweedracht in het cda (dus geen formatie) en helemaal niet achter Ontzicht zelf staan.quote:
Ik denk dat Wopke nu ook wel met enige weemoed terug denkt aan toen hij voor een heerlijk salaris partner was bij McKinsey.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:33 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Zo heb ik Wopke ook altijd gezien. Als marionet hij die moet doen wat de top wilt wat hij doet. Dat maakt hem wankel geen eigen mening hebben. Nu heeft hij straks niets. Gegokt en verloren.
En zijn collega Grapperhaus ook van het CDA idem, die wilde al weglopen na zijn bruiloft blunder, maar moest blijven van Hugo om het CDA te reddenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
Ik denk dat Wopke nu ook wel met enige weemoed terug denkt aan toen hij voor een heerlijk salaris partner was bij McKinsey.
Op naar de nul zetels! Zo doe je datquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Samen op weg zou een goede slogan voor de CDA zijn
Wopke en Grapperhaus is toch wel een beetje de Teeven en Opstelten van 2021.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En zijn collega Grapperhaus ook van het CDA idem, die wilde al weglopen na zijn bruiloft blunder, maar moest blijven van Hugo om het CDA te redden![]()
Spijt als haar op zijn hoofd
Mmmm lastig want dan heb je daar een actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 11 juni 2021 06:46 schreef manny het volgende:
Mmm. Daar zou je als formateur een aantekening over maken op een papiertje.
Gewoon weer Rutte voor de stabiliteit?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:50 schreef Ronald het volgende:
Het wordt nu toch echt een keer tijd de scheiding af te ronden van het huwelijk tussen Omtzigt en het CDA. De vechtscheiding loopt aardig uit de hand.
Als Pieter nog een beetje van het leven wil genieten, kan hij beter helemaal uit de politiek stappen, dit lijkt mij niet meer gezond voor hem.
Ik heb Pieter mijn stem gegund afgelopen verkiezingen, maar nu moet het wel een keer klaar zijn.
Liever niet, maar het zal wel weer Rutte worden helaas.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon weer Rutte voor de stabiliteit?
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 02:11 schreef Gehrman het volgende:
Alleen Mona Keijzer kan de partij nog redden.
Ik vind het maar speculatief geneuzel en ook totaal niet relevant wat de intentie van een Geenstijl of welke pulpwebsite dan ook is bij publiceren over een dergelijke rel.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dat zegt dit stuk niet. het zegt dat grotendeels van de mensen (opiniemakers) wie zich bekommeren om Ontzicht, uit zijn op tweedracht in het cda (dus geen formatie) en helemaal niet achter Ontzicht zelf staan.
je ziet in deze topics toch ook, juist de fvd/pvv sympasanten zijn juist erg begaan met Ontzicht.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:12 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vind het maar speculatief geneuzel en ook totaal niet relevant wat de intentie van een Geenstijl of welke pulpwebsite dan ook is bij publiceren over een dergelijke rel.
Omdat hij een volksvertegenwoordiger is, geen politicus die zijn zakken vult, wat veel mensen aanspreekt (en niet alleen aan een kant van het politieke spectrum). Maar blijkbaar is het een collectieve aanval op het CDA. Ofzo.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je ziet in deze topics toch ook, juist de fvd/pvv sympasanten zijn juist erg begaan met Ontzicht.
Als je het over mijn post had, het gaat mij erom dat Team Omtzigt voor een groot deel bestaat uit niet-CDA'ers met een grote bek op het internet en dat dat vertekenend werkt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:12 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vind het maar speculatief geneuzel en ook totaal niet relevant wat de intentie van een Geenstijl of welke pulpwebsite dan ook is bij publiceren over een dergelijke rel.
Maar FvD'ers en PVV'ers hebben echt helemaal niets op met democratie, noch met partijstructuren. Hun steun voor Omtzigt heeft niets met 'volksvertegenwoordiging' te maken - daar zitten er immers genoeg van in de Kamer, in weerwil van alle plattitudes over de zogenaamde afwezigheid van kritische kamerleden. Er zijn ook mensen die denken dat Baudet een scherp, bevlogen en kritisch kamerlid is, maar dat is vooral een afwezige ster in de door zijn eigen partij in elkaar geknutselde vlogs.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat hij een volksvertegenwoordiger is, geen politicus die zijn zakken vult, wat veel mensen aanspreekt (en niet alleen aan een kant van het politieke spectrum). Maar blijkbaar is het een collectieve aanval op het CDA. Ofzo.
en op de tijd dat hij voet bij stuk hield dat hij geen partijleider wilde wordenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat Wopke nu ook wel met enige weemoed terug denkt aan toen hij voor een heerlijk salaris partner was bij McKinsey.
Na de politiek is Wopke echt niet minder waard geworden voor die consultancy-boeren.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
mwah, zijn staat van dienst daar staat nog steeds. En anders begint hij gewoon een eigen lobby bureau ofzo.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na de politiek is Wopke echt niet minder waard geworden voor die consultancy-boeren.
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Hoekstra: ’Omtzigt-memo’ is heel vervelend en beschadigend, maar formatiegesprekken gaan gewoon verder
Wopke Hoeksta noemt de ’Omtzigt-memo’ die naar buiten is gekomen ’heel vervelend en beschadigend’. De voorman zegt dat de bom onder de partij de formatie wat hem betreft niet beïnvloedt. „We gaan gewoon door met verkennende gesprekken, daar is niks aan veranderd.”
Opmerkelijk genoeg kan Hoekstra niet klip en klaar zeggen dat Omtzigt terugkeert in de fractie. „Pieter Omtzigt heeft zelf gezegd dat hij tijdelijk het Kamerlidmaatschap niet vervult. Het is aan hem.” Hoekstra erkent wel te balen van het uitkomen van de memo. „ Het is heel vervelend en echt beschadigend, het roept heel veel vragen op.”
Op passages uit de memo wil hij in aanloop naar een evaluatie liever niet reageren. Wel zegt hij dat sponsoren geen invloed hebben gehad op het partijprogramma, terwijl dat in de memo wel wordt beweerd. „Alleen de leden gaan over het programma van het CDA.” Hoekstra wil wachten op de evaluatie van de commissie Spies. „We zullen het eerst intern moeten spreken. Het is bedoeld voor de evaluatie, we gaan ook dit weer oplossen. Maar het is geen makkelijke fase.”
Hoekstra zegt dat de bom onder de partij de toch al moeilijke formatie wat hem betreft niet beïnvloed. Hoe dat elders ligt zegt hij geen invloed op te hebben. „Dat is aan andere partijen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaan-gewoon-verder
![]()
![]()
Betonplaat van 3 meter voor je hoofd
Weten we welke appgroep dit überhaupt is? Hoe hoog tussen de apparatsjiks bevinden de appers zich? Is het Reindert Reindertsma die discussieert met Harco van der Molen voor CDA Jubbega, of hebben we te maken met de landelijke top+campagneteam - of zit het een beetje in het midden?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:59 schreef Idisrom het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ernietigend-document
De hoofdvraag voor mij is nog steeds.
Is al bekend wie die witte apper en wie die groene beantwoorder zijn?
Ja, zo'n app opnemen en niet aangeven wie de personen zijn die er bij betrokken waren vind ik niet erg correct, voor hetzelfde geld is het helemaal geen CDA'er want dat valt zo niet te achterhalen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weten we welke appgroep dit überhaupt is? Hoe hoog tussen de apparatsjiks bevinden de appers zich? Is het Reindert Reindertsma die discussieert met Harco van der Molen voor CDA Jubbega, of hebben we te maken met de landelijke top+campagneteam - of zit het een beetje in het midden?
Dit was blijkbaar het campagneteam. Gezien social media nogal een rol heeft zijn dat toch vaak jonge(re) mensen en dat is ook te zien aan de taal natuurlijk. Geen idee of die per definitie lid zijn van de desbetreffende partij, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weten we welke appgroep dit überhaupt is? Hoe hoog tussen de apparatsjiks bevinden de appers zich? Is het Reindert Reindertsma die discussieert met Harco van der Molen voor CDA Jubbega, of hebben we te maken met de landelijke top+campagneteam - of zit het een beetje in het midden?
Ze komen daarbij ook volkomen oprecht over.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je ziet in deze topics toch ook, juist de fvd/pvv sympasanten zijn juist erg begaan met Ontzicht.
Linkse logica at its finest. Want stel je toch voor, rechts die zich tegen onrecht verzet en zelfs over politieke lijnen kan stappen. Links heeft nog veel te leren.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze komen daarbij ook volkomen oprecht over.
Je denkt werkelijk dat die FvD’ertjes hier ook maar ene ruk geven over de slachtoffers van de toeslagenaffaire?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Linkse logica at its finest. Want stel je toch voor, rechts die zich tegen onrecht verzet en zelfs over politieke lijnen kan stappen. Links heeft nog veel te leren.
Martijn van Helvert benoemde vlak na de verkiezingen al de appjes dus binnen het CDA weten veel mensen waarover het gaat:quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:59 schreef Idisrom het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ernietigend-document
De hoofdvraag voor mij is nog steeds.
Is al bekend wie die witte apper en wie die groene beantwoorder zijn?
Dit noemen we nou een hit piece, met een deugdelijke analyse heeft het iig niks te maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
https://www.ewmagazine.nl(...)et-meer-goed-829069/
Redacteur van Elsevier met een beschouwing. Hij staat niet afwijzend tegenover de inhoud en ziet het wel als een acceptabel evangelie, maar merkt wel wat vreemde dingetjes op die inderdaad blijven hangen - Omtzigt is wel erg bezig met het merk Omtzigt, de rol van Omtzigt in alles binnen de partij, in zijn beschouwing over het verlies van de verkiezingsnederlaag. Hij eindigt met de beschuldigingen van eventuele corruptie, die zijn zwaar en niet iets waar je zo maar overheen stapt - of de corruptie was er, en er moeten koppen rollen in de top, of de corruptie was er niet en dan komt Omtzigt dus met zeer zware maar loze beschuldigingen, wat in principe onacceptabel is als je een partij draaiende wil houden.
Blijkbaar is je minachting zo hoog tegen een bepaalde groep binnen het electoraat dat je hen elke vorm van menselijkheid miskent. Het zegt gelukkig meer over jou.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat die FvD’ertjes hier ook maar ene ruk geven over de slachtoffers van de toeslagenaffaire?
Of dat hij rond MH17 en de mondkapjes een behoorlijk scheve schaats heeft gereden?
Of soppen ze gewoon op hem omdat hij populair is bij GS en de Baudet-achtigen?
Wilders stond alweer te schreeuwen om een debat idd.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:50 schreef Mondkapje het volgende:
Heel goed dat ze er allemaal niet op ingaan want voor je het weet heb je iets gezegd waar iemand weer een debat over wil.
Ik vind dat dit stuk dan weer voorbij gaat aan de meerdere grote missers die Omtzigt al heeft begaan, onder de beschuldiging van corruptie hoeft helemaalgeen dossier te liggen als we Omtzigt een beetje kennen. Een verhaal van iemand die hij vertrouwt is voldoende.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)zelf-het-beste-zijn/
Dit is een stuk betere analyse
Gezien alt-right voortdurend anderen onrecht aandoet door het verspreiden van hun bekende leugens, verdraaiingen en haatdiarree.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Linkse logica at its finest. Want stel je toch voor, rechts die zich tegen onrecht verzet en zelfs over politieke lijnen kan stappen. Links heeft nog veel te leren.
Ik heb dit taalgebruik zelfs in de donkerste dagen van D66 niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat appgroepen van campagneteams die onder druk staan en aan het verliezen zijn wel vaker vervelend zijn. Maar dit lijkt toch een stapje verder te zijn gegaan (of zouden naast Omtzigt ook Hoekstra en De Jonge zo zijn afgezeken? Dat kan natuurlijk ook, dat weten we niet).
Ik vrees dat het taalgebruik in zulke appgroepen vaak van een niveau zijn dat we 20 jaar geleden ons niet konden voorstellen... en dat bedoel ik niet positief.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb dit taalgebruik zelfs in de donkerste dagen van D66 niet meegemaakt.
Maar Loesewies van der Laan was dan ook niet ogenschijnlijk haar eigen campagne aan het voerenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb dit taalgebruik zelfs in de donkerste dagen van D66 niet meegemaakt.
Dat was geen gezellige strijd. Maar ik geloof niet dat ze Pechtold voor teringhond en nazi heeft uitgemaakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Loesewies van der Laan was dan ook niet ogenschijnlijk haar eigen campagne aan het voerenEn toen had je geen Whatsapp natuurlijk
Ik dacht dat Marcel van Dam daar mee begonnen was, Pim Fortuyn voor Eichmann uit te maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat was geen gezellige strijd. Maar ik geloof niet dat ze Pechtold voor teringhond en nazi heeft uitgemaakt.
Dat was toen nog aan de LPF voorbehouden.
Denk niet dat het bij Omtzicht over Links of Rechts gaat. Hij is een van de handvol goede kamerleden die heel erg goed hun werk doen als kamerlid, namelijk de regering controleren. Hij zit daar niet als stapje in zijn carriere maar daadwerkelijk het volk te vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Lekker op de man aan het spelen?quote:Op donderdag 10 juni 2021 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen idee wat er van waar is maar het geeft wel aan dat er intern wat niet goed gaat bij het CDA en aangezien een deel van het verhaal teruggaat naar Buma is dat niet van gisteren of zelfs maar de afgelopen 4 jaar.
Ik moet ook wel zeggen dat als je een dossier van 78 pagina's over je eigen partij aanlegt er bij jou ook iets niet goed gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |