quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Hoekstra: ’Omtzigt-memo’ is heel vervelend en beschadigend, maar formatiegesprekken gaan gewoon verder
Wopke Hoeksta noemt de ’Omtzigt-memo’ die naar buiten is gekomen ’heel vervelend en beschadigend’. De voorman zegt dat de bom onder de partij de formatie wat hem betreft niet beïnvloedt. „We gaan gewoon door met verkennende gesprekken, daar is niks aan veranderd.”
Opmerkelijk genoeg kan Hoekstra niet klip en klaar zeggen dat Omtzigt terugkeert in de fractie. „Pieter Omtzigt heeft zelf gezegd dat hij tijdelijk het Kamerlidmaatschap niet vervult. Het is aan hem.” Hoekstra erkent wel te balen van het uitkomen van de memo. „ Het is heel vervelend en echt beschadigend, het roept heel veel vragen op.”
Op passages uit de memo wil hij in aanloop naar een evaluatie liever niet reageren. Wel zegt hij dat sponsoren geen invloed hebben gehad op het partijprogramma, terwijl dat in de memo wel wordt beweerd. „Alleen de leden gaan over het programma van het CDA.” Hoekstra wil wachten op de evaluatie van de commissie Spies. „We zullen het eerst intern moeten spreken. Het is bedoeld voor de evaluatie, we gaan ook dit weer oplossen. Maar het is geen makkelijke fase.”
Hoekstra zegt dat de bom onder de partij de toch al moeilijke formatie wat hem betreft niet beïnvloed. Hoe dat elders ligt zegt hij geen invloed op te hebben. „Dat is aan andere partijen.”
https://www.telegraaf.nl/(...)n-gaan-gewoon-verder
![]()
![]()
Betonplaat van 3 meter voor je hoofd
Weten we welke appgroep dit überhaupt is? Hoe hoog tussen de apparatsjiks bevinden de appers zich? Is het Reindert Reindertsma die discussieert met Harco van der Molen voor CDA Jubbega, of hebben we te maken met de landelijke top+campagneteam - of zit het een beetje in het midden?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:59 schreef Idisrom het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ernietigend-document
De hoofdvraag voor mij is nog steeds.
Is al bekend wie die witte apper en wie die groene beantwoorder zijn?
Ja, zo'n app opnemen en niet aangeven wie de personen zijn die er bij betrokken waren vind ik niet erg correct, voor hetzelfde geld is het helemaal geen CDA'er want dat valt zo niet te achterhalen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weten we welke appgroep dit überhaupt is? Hoe hoog tussen de apparatsjiks bevinden de appers zich? Is het Reindert Reindertsma die discussieert met Harco van der Molen voor CDA Jubbega, of hebben we te maken met de landelijke top+campagneteam - of zit het een beetje in het midden?
Dit was blijkbaar het campagneteam. Gezien social media nogal een rol heeft zijn dat toch vaak jonge(re) mensen en dat is ook te zien aan de taal natuurlijk. Geen idee of die per definitie lid zijn van de desbetreffende partij, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weten we welke appgroep dit überhaupt is? Hoe hoog tussen de apparatsjiks bevinden de appers zich? Is het Reindert Reindertsma die discussieert met Harco van der Molen voor CDA Jubbega, of hebben we te maken met de landelijke top+campagneteam - of zit het een beetje in het midden?
Ze komen daarbij ook volkomen oprecht over.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je ziet in deze topics toch ook, juist de fvd/pvv sympasanten zijn juist erg begaan met Ontzicht.
Linkse logica at its finest. Want stel je toch voor, rechts die zich tegen onrecht verzet en zelfs over politieke lijnen kan stappen. Links heeft nog veel te leren.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 13:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze komen daarbij ook volkomen oprecht over.
Je denkt werkelijk dat die FvD’ertjes hier ook maar ene ruk geven over de slachtoffers van de toeslagenaffaire?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Linkse logica at its finest. Want stel je toch voor, rechts die zich tegen onrecht verzet en zelfs over politieke lijnen kan stappen. Links heeft nog veel te leren.
Martijn van Helvert benoemde vlak na de verkiezingen al de appjes dus binnen het CDA weten veel mensen waarover het gaat:quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:59 schreef Idisrom het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ernietigend-document
De hoofdvraag voor mij is nog steeds.
Is al bekend wie die witte apper en wie die groene beantwoorder zijn?
Dit noemen we nou een hit piece, met een deugdelijke analyse heeft het iig niks te maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:15 schreef VoMy het volgende:
https://www.ewmagazine.nl(...)et-meer-goed-829069/
Redacteur van Elsevier met een beschouwing. Hij staat niet afwijzend tegenover de inhoud en ziet het wel als een acceptabel evangelie, maar merkt wel wat vreemde dingetjes op die inderdaad blijven hangen - Omtzigt is wel erg bezig met het merk Omtzigt, de rol van Omtzigt in alles binnen de partij, in zijn beschouwing over het verlies van de verkiezingsnederlaag. Hij eindigt met de beschuldigingen van eventuele corruptie, die zijn zwaar en niet iets waar je zo maar overheen stapt - of de corruptie was er, en er moeten koppen rollen in de top, of de corruptie was er niet en dan komt Omtzigt dus met zeer zware maar loze beschuldigingen, wat in principe onacceptabel is als je een partij draaiende wil houden.
Blijkbaar is je minachting zo hoog tegen een bepaalde groep binnen het electoraat dat je hen elke vorm van menselijkheid miskent. Het zegt gelukkig meer over jou.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat die FvD’ertjes hier ook maar ene ruk geven over de slachtoffers van de toeslagenaffaire?
Of dat hij rond MH17 en de mondkapjes een behoorlijk scheve schaats heeft gereden?
Of soppen ze gewoon op hem omdat hij populair is bij GS en de Baudet-achtigen?
Wilders stond alweer te schreeuwen om een debat idd.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:50 schreef Mondkapje het volgende:
Heel goed dat ze er allemaal niet op ingaan want voor je het weet heb je iets gezegd waar iemand weer een debat over wil.
Ik vind dat dit stuk dan weer voorbij gaat aan de meerdere grote missers die Omtzigt al heeft begaan, onder de beschuldiging van corruptie hoeft helemaalgeen dossier te liggen als we Omtzigt een beetje kennen. Een verhaal van iemand die hij vertrouwt is voldoende.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:52 schreef trein2000 het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)zelf-het-beste-zijn/
Dit is een stuk betere analyse
Gezien alt-right voortdurend anderen onrecht aandoet door het verspreiden van hun bekende leugens, verdraaiingen en haatdiarree.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Linkse logica at its finest. Want stel je toch voor, rechts die zich tegen onrecht verzet en zelfs over politieke lijnen kan stappen. Links heeft nog veel te leren.
Ik heb dit taalgebruik zelfs in de donkerste dagen van D66 niet meegemaakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 14:33 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat appgroepen van campagneteams die onder druk staan en aan het verliezen zijn wel vaker vervelend zijn. Maar dit lijkt toch een stapje verder te zijn gegaan (of zouden naast Omtzigt ook Hoekstra en De Jonge zo zijn afgezeken? Dat kan natuurlijk ook, dat weten we niet).
Ik vrees dat het taalgebruik in zulke appgroepen vaak van een niveau zijn dat we 20 jaar geleden ons niet konden voorstellen... en dat bedoel ik niet positief.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb dit taalgebruik zelfs in de donkerste dagen van D66 niet meegemaakt.
Maar Loesewies van der Laan was dan ook niet ogenschijnlijk haar eigen campagne aan het voerenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb dit taalgebruik zelfs in de donkerste dagen van D66 niet meegemaakt.
Dat was geen gezellige strijd. Maar ik geloof niet dat ze Pechtold voor teringhond en nazi heeft uitgemaakt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Loesewies van der Laan was dan ook niet ogenschijnlijk haar eigen campagne aan het voerenEn toen had je geen Whatsapp natuurlijk
Ik dacht dat Marcel van Dam daar mee begonnen was, Pim Fortuyn voor Eichmann uit te maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat was geen gezellige strijd. Maar ik geloof niet dat ze Pechtold voor teringhond en nazi heeft uitgemaakt.
Dat was toen nog aan de LPF voorbehouden.
Denk niet dat het bij Omtzicht over Links of Rechts gaat. Hij is een van de handvol goede kamerleden die heel erg goed hun werk doen als kamerlid, namelijk de regering controleren. Hij zit daar niet als stapje in zijn carriere maar daadwerkelijk het volk te vertegenwoordigen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Lekker op de man aan het spelen?quote:Op donderdag 10 juni 2021 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen idee wat er van waar is maar het geeft wel aan dat er intern wat niet goed gaat bij het CDA en aangezien een deel van het verhaal teruggaat naar Buma is dat niet van gisteren of zelfs maar de afgelopen 4 jaar.
Ik moet ook wel zeggen dat als je een dossier van 78 pagina's over je eigen partij aanlegt er bij jou ook iets niet goed gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |