Het is de schuld van de media!!!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vanuit de buitenwereld zijn het vooral veel FvD/PVV-opiniemakers (de Joost Niemollers van deze wereld, je kent ze helaas wel) die dag in dag uit bezig zijn met de situatie Omtzigt bij het CDA. Dat hij (Omtzigt) in zijn memo ook zegt dat heel veel mensen naar zijn filmpjes kijken vanwege embeddings op TPO en GeenStijl, daardoor laat hij zich ook wel een beetje voor hun karretje spannen. De Wierd Duks en Bart Nijmans van deze wereld zijn er niet op uit om Omtzigt aan een betere positie in het CDA te helpen, maar alleen maar bezig met het zaaien van tweedracht binnen het CDA, een partij waar ze zelf niet bij horen noch op stemmen.
Sommige van de volgelingen van Team Omtzigt lijken ook niet altijd in te zien dat heel veel van de steun die
Omtzigt op twitter krijgt, niet van CDA'ers is maar van mensen die achter Thierry Baudet aanlopen en dus helemaal niets op hebben met (partij)democratie. Als je de twitters mag geloven zou Sigrid Kaag ook mateloos impopulair zijn voor D66, maar binnen de partij en de kiezers is dat ook niet het geval.
Dat zo'n Omtzigt-volgeling - wellicht idd geheel buiten Omtzigt om - dan deze stukken gelekt zou hebben om daarmee een definitieve breuk te forceren om zo het vermeende kiezerspotentieel te verzilveren en het land te redden (wat niet gaat lukken en/of gebeuren) vind ik dan nog best aannemelijk ja.
Dat is niet het katholieke deel dat vooral CDA stemt. Afsplitsingen zie je meer in de CU hoek, al gaan er de laatste tijd vaker kerken samen dan dat ze afsplitsen. Maar je hebt wel gelijk dat veel christenen overtuigd zijn van hun gelijk en soms over de kleinste dingen heel principieel zijn. Maar ik heb niet het idee dat dat nu speelt bij het CDA.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is niet voor niets dat er altijd allerhande kerkscheuringen ontstaanDezelfde mensen die dat al eeuwen veroorzaken zitten nu in de politiek
Samen op weg zou een goede slogan voor de CDA zijnquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef Hanca het volgende:
al gaan er de laatste tijd vaker kerken samen dan dat ze afsplitsen.
Nee, dat zegt dit stuk niet. het zegt dat grotendeels van de mensen (opiniemakers) wie zich bekommeren om Ontzicht, uit zijn op tweedracht in het cda (dus geen formatie) en helemaal niet achter Ontzicht zelf staan.quote:
Ik denk dat Wopke nu ook wel met enige weemoed terug denkt aan toen hij voor een heerlijk salaris partner was bij McKinsey.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:33 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Zo heb ik Wopke ook altijd gezien. Als marionet hij die moet doen wat de top wilt wat hij doet. Dat maakt hem wankel geen eigen mening hebben. Nu heeft hij straks niets. Gegokt en verloren.
En zijn collega Grapperhaus ook van het CDA idem, die wilde al weglopen na zijn bruiloft blunder, maar moest blijven van Hugo om het CDA te reddenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
Ik denk dat Wopke nu ook wel met enige weemoed terug denkt aan toen hij voor een heerlijk salaris partner was bij McKinsey.
Op naar de nul zetels! Zo doe je datquote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Samen op weg zou een goede slogan voor de CDA zijn
Wopke en Grapperhaus is toch wel een beetje de Teeven en Opstelten van 2021.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En zijn collega Grapperhaus ook van het CDA idem, die wilde al weglopen na zijn bruiloft blunder, maar moest blijven van Hugo om het CDA te redden![]()
Spijt als haar op zijn hoofd
Mmmm lastig want dan heb je daar een actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 11 juni 2021 06:46 schreef manny het volgende:
Mmm. Daar zou je als formateur een aantekening over maken op een papiertje.
Gewoon weer Rutte voor de stabiliteit?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:50 schreef Ronald het volgende:
Het wordt nu toch echt een keer tijd de scheiding af te ronden van het huwelijk tussen Omtzigt en het CDA. De vechtscheiding loopt aardig uit de hand.
Als Pieter nog een beetje van het leven wil genieten, kan hij beter helemaal uit de politiek stappen, dit lijkt mij niet meer gezond voor hem.
Ik heb Pieter mijn stem gegund afgelopen verkiezingen, maar nu moet het wel een keer klaar zijn.
Liever niet, maar het zal wel weer Rutte worden helaas.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon weer Rutte voor de stabiliteit?
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 02:11 schreef Gehrman het volgende:
Alleen Mona Keijzer kan de partij nog redden.
Ik vind het maar speculatief geneuzel en ook totaal niet relevant wat de intentie van een Geenstijl of welke pulpwebsite dan ook is bij publiceren over een dergelijke rel.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, dat zegt dit stuk niet. het zegt dat grotendeels van de mensen (opiniemakers) wie zich bekommeren om Ontzicht, uit zijn op tweedracht in het cda (dus geen formatie) en helemaal niet achter Ontzicht zelf staan.
je ziet in deze topics toch ook, juist de fvd/pvv sympasanten zijn juist erg begaan met Ontzicht.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:12 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vind het maar speculatief geneuzel en ook totaal niet relevant wat de intentie van een Geenstijl of welke pulpwebsite dan ook is bij publiceren over een dergelijke rel.
Omdat hij een volksvertegenwoordiger is, geen politicus die zijn zakken vult, wat veel mensen aanspreekt (en niet alleen aan een kant van het politieke spectrum). Maar blijkbaar is het een collectieve aanval op het CDA. Ofzo.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je ziet in deze topics toch ook, juist de fvd/pvv sympasanten zijn juist erg begaan met Ontzicht.
Als je het over mijn post had, het gaat mij erom dat Team Omtzigt voor een groot deel bestaat uit niet-CDA'ers met een grote bek op het internet en dat dat vertekenend werkt.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:12 schreef damsco het volgende:
[..]
Ik vind het maar speculatief geneuzel en ook totaal niet relevant wat de intentie van een Geenstijl of welke pulpwebsite dan ook is bij publiceren over een dergelijke rel.
Maar FvD'ers en PVV'ers hebben echt helemaal niets op met democratie, noch met partijstructuren. Hun steun voor Omtzigt heeft niets met 'volksvertegenwoordiging' te maken - daar zitten er immers genoeg van in de Kamer, in weerwil van alle plattitudes over de zogenaamde afwezigheid van kritische kamerleden. Er zijn ook mensen die denken dat Baudet een scherp, bevlogen en kritisch kamerlid is, maar dat is vooral een afwezige ster in de door zijn eigen partij in elkaar geknutselde vlogs.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:28 schreef damsco het volgende:
[..]
Omdat hij een volksvertegenwoordiger is, geen politicus die zijn zakken vult, wat veel mensen aanspreekt (en niet alleen aan een kant van het politieke spectrum). Maar blijkbaar is het een collectieve aanval op het CDA. Ofzo.
en op de tijd dat hij voet bij stuk hield dat hij geen partijleider wilde wordenquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik denk dat Wopke nu ook wel met enige weemoed terug denkt aan toen hij voor een heerlijk salaris partner was bij McKinsey.
Na de politiek is Wopke echt niet minder waard geworden voor die consultancy-boeren.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:09 schreef OProg het volgende:
[..]
mwah, zijn staat van dienst daar staat nog steeds. En anders begint hij gewoon een eigen lobby bureau ofzo.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 12:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Na de politiek is Wopke echt niet minder waard geworden voor die consultancy-boeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |