abonnement Unibet Coolblue
pi_199823157
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Gehrman het volgende:
Omtzigt moet gewoon lekker zijn eigen partij beginnen. Met een beetje goede mensen om zich heen kan hij zomaar groter worden dan het CDA.
Dat dacht een nummer 2 eerder. Rita Verdonk, nu ZZPer, geloof ik. Haar tegenstrever is nu op weg recordpremier te worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199823176
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dit is uitermate slecht voor het CDA en leider Wopke Hoekstra", zegt politiek commentator Frits Wester

[ afbeelding ]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ernietigend-document

Wopke is passé ole ole *O* *O* *O*
Als je niet vermeldt, van welke personen deze tweets afkomstig zijn, dan kan dit ook een bewuste opzet zijn om de partij te beschadigen vanuit het kamp van Omtzigt. Het Jules Croiset-syndroom
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 20:46:57 #153
236264 crew  capricia
pi_199823186
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Gehrman het volgende:
Omtzigt moet gewoon lekker zijn eigen partij beginnen. Met een beetje goede mensen om zich heen kan hij zomaar groter worden dan het CDA.
Dat gaat hem toch niet worden. Zie jij de man kennende met een flinke burnout een hele partij uit de grond stampen?
Definitely not CIA
pi_199823200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Als je niet vermeldt, van welke personen deze tweets afkomstig zijn, dan kan dit ook een bewuste opzet zijn om de partij te beschadigen vanuit het kamp van Omtzigt. Het Jules Croisset-syndroom
Tweets? of bedoel je de appjes?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199823215
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:47 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Tweets? of bedoel je de appjes?
Als dat appjes zijn, dan bedoel ik appjes.
pi_199823216
twitter
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:49:29 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199823233
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gaat hem toch niet worden. Zie jij de man kennende met een flinke burnout een hele partij uit de grond stampen?
Bovendien is een partij van mensen die verbonden is door waar ze boos over zijn ook meestal een wespennest.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 juni 2021 @ 20:53:48 #158
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199823285
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:43 schreef Gehrman het volgende:
Omtzigt moet gewoon lekker zijn eigen partij beginnen. Met een beetje goede mensen om zich heen kan hij zomaar groter worden dan het CDA.
op zo'n partij komen allemaal gelukszoekers af waar je helemaal niet op kunt bouwen.
JE kan niet ineens een partij van 20 zetels bouwen. Dat stort zo weer in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:57:07 #159
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199823335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bovendien is een partij van mensen die verbonden is door waar ze boos over zijn ook meestal een wespennest.
In een partij vol Omtzigts moet iedereen kritisch zijn op de partijlijn, dat wordt gezellig.
pi_199823389
Een rant van 74 pagina's. :')


Pietertje moet gewoon een andere job zoeken. Lekker anoniem.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:01:08 #161
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199823394
De grootste Judas komt ook met een verklaring

Voorzitter: uitlatingen leden over Omtzigt CDA onwaardig

Interim-voorzitter Marnix van Rij van het CDA neemt ‘met kracht’ afstand van scheldpartijen aan het adres van Kamerlid Pieter Omtzigt in appberichten die onderling verstuurd zouden zijn door leden van zijn partij. Hij noemt die passages in een serie tweets ‘CDA onwaardig’. Omtzigt zou naar eigen zeggen zijn uitgemaakt voor ‘psychopaat, zieke man, teringhond, eikel, gestoord, labiel’.

De kwalificaties staan te lezen in een document dat Omtzigt zelf heeft opgesteld over de gang van zaken binnen het CDA, en dat is uitgelekt via De Limburger en GeenStijl. Omtzigt tekent op hoe hij zich soms zelfs onveilig voelt in de partij en hoe hij werd gepasseerd voor het lijsttrekkerschap toen Hugo de Jonge deze rol neerlegde.

Van Rij benadrukt dat de parlementariër, die momenteel ziek thuis zit, dat stuk ‘op persoonlijke titel’ heeft gemaakt. ,,Niemand van de CDA-top heeft dit document eerder ontvangen dan na de publicatie van deze middag’’, meldt hij.
quote:
Op de inhoud gaat hij verder niet in.
:') :')

Van Rij gaat niet in op de reeks verwijten van Omtzigt. Een commissie onder leiding van Liesbeth Spies is nog bezig met een onderzoek naar de mislukte verkiezingscampagne van de christendemocraten. Het rapport wordt voor het zomerreces verwacht. ,,Daarna zal dit in het landelijk bestuur van het CDA worden besproken en daarna gepresenteerd.” Voormalig partijvoorzitter Rutger Ploum stapte op na de teleurstellende verkiezingsuitslag. Van Rij volgt Ploum slechts tijdelijk op.

Eenheid
Jongerenclub CDJA zegt te schrikken van de ‘berichtgeving en de bevindingen omtrent Pieter Omtzigt’. De jonge christendemocraten benadrukken dat de eenheid moet terugkeren in het CDA, ook om weer een brede volkspartij te worden. ,,Iedereen die daar een bijdrage aan wil leveren is wat ons betreft nodig en welkom”, aldus het CDJA op Twitter.

https://www.ad.nl/dossier(...)-onwaardig~ad0dba1f/

Niet op de inhoud ingaan :r :r
pi_199823395
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bovendien is een partij van mensen die verbonden is door waar ze boos over zijn ook meestal een wespennest.
Ja, ik gok dat er veel voormalig FvDers op af komen. In die hoek is Omtzigt de grootste held. Maar blijkbaar dan weer niet genoeg om CDA te stemmen, denk niet dat CDA meer dan 2 zetels heeft van mensen die alleen CDA hebben gestemd omdat Omtzigt er zit en anders wat anders hadden gestemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 21:01:29 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199823399
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat ze graag een rechts CDA willen?
Nee, omdat ze geen de Jonge wilden ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199823423
quote:
6s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

Niet op de inhoud ingaan :r :r
Hij gaat wel op de inhoud (hij noemt de uitlatingen over Omtzigt CDA onwaardig) in en wacht netjes op het rapport van Spies. Zoals een fatsoenlijk mens doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199823440
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik moet ook wel zeggen dat als je een dossier van 78 pagina's over je eigen partij aanlegt er bij jou ook iets niet goed gaat.
Shoot the messenger :')
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:04:38 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199823465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik gok dat er veel voormalig FvDers op af komen. In die hoek is Omtzigt de grootste held. Maar blijkbaar dan weer niet genoeg om CDA te stemmen, denk niet dat CDA meer dan 2 zetels heeft van mensen die alleen CDA hebben gestemd omdat Omtzigt er zit en anders wat anders hadden gestemd.
Plus nog een hele zwik lui die bij 50+, Lijst LHK, Splinter, Nieuwe Wegen en nog meer van die partijen het niet heeft gered
pi_199823472
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, ik gok dat er veel voormalig FvDers op af komen. In die hoek is Omtzigt de grootste held. Maar blijkbaar dan weer niet genoeg om CDA te stemmen, denk niet dat CDA meer dan 2 zetels heeft van mensen die alleen CDA hebben gestemd omdat Omtzigt er zit en anders wat anders hadden gestemd.
Gewoon opheffen dat CDA die uitvreters zijn geen echte christenen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 juni 2021 @ 21:07:36 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199823510
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:00 schreef superniger het volgende:
Een rant van 74 pagina's. :')

Pietertje moet gewoon een andere job zoeken. Lekker anoniem.
bijlages een rant noemen :')

duidelijk niet gelezen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_199823553
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:05 schreef TFL het volgende:

[..]

Gewoon opheffen dat CDA die uitvreters zijn geen echte christenen.
Helaas, of misschien beter gezegd: gelukkig, kunnen we niet elke partij opheffen die niet uit echte christenen bestaat. Verder scheer je nogal veel mensen over een kam.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199823771
quote:
Dan kan Pieter nog beter met clown Bassie gaan samenwerken.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 21:23:13 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199823774
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gaat hem toch niet worden. Zie jij de man kennende met een flinke burnout een hele partij uit de grond stampen?
De man die gewoon een rechtse CDA'er is en al sinds 2003 in de Kamer zit voor het CDA is ineens geen CDA'er die totaal geen weet heeft van hoe het CDA in elkaar zit, natuurlijk. Als het CDA verziekt is dan is Omtzigt daar geen onschuldige bijstander in, he? Die maakt daar gewoon 100% deel van uit en doet dat al heel lang.

Right, en ik heb nog een leuke brug te koop.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199823843
quote:
Op de sponsoring kom ik apart en vertrouwelijk terug. Voor hier is het misschien
voldoende om op te merken dat bijna 1 miljoen van het campagnebudget van 3
sponsoren lijkt te komen. En die sponsoren en iemand in het campagneteam hebben
belang bij pogingen om wijzigingen aan te brengen in de CDA plannen zoals die in
Wopke’s New Deal en het verkiezingsprogramma zijn uitgewerkt. Daar heb ik
moeite mee. En het maakt het CDA kwetsbaar. Grote donoren moeten aangemeld
worden bij BZK maar ik heb deze drie sponsoren niet in het overzicht gezien dat
ingeleverd is voor de verkiezingen. Als ze vlak voor de verkiezingen gedoneerd
hebben, kunnen ze in het overzicht gezet worden dat volgend jaar openbaar wordt.
Wat als die 1 miljoen bij Sywert en zijn 2 companen vandaan komt? :o
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 21:28:38 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199823854
Nou ja, simpele oplossing voor het CDA, zet Omtzigt uit de partij, ze verliezen maar een zetel en kunnen tot de orde van de dag overgaan, Omtzigt blijft gewoon Kamerlid en kan over 4 jaar meedoen als Lijst Omtzigt.

Lost de hele Omtzigt kwestie aardig op, natuurlijk :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:32:54 #174
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199823915
Nu op nieuwsuur :o :P
pi_199823949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn indruk is dat Omtzigt het iets te hoog in de bol kreeg en zijn plek binnen het CDA niet accepteerde.

Lijkt mij ook een buitengewoon moeilijk figuur, die Omtzigt.
Dat is hij ook. Integer, intelligent, recht in de leer en met een plan. Past eigenlijk niet in de politiek natuurlijk.

Mooi om te zien hoe de christelijke konkelaars, een kabinet en de halve quasi corrupte ambtenarij zich stukbijten op zo’n ‘ buitengewoon moeilijk’ persoon.
Whatever...
pi_199824004
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Whatever...
pi_199824048
Dit gedoe levert toch niets positiefs op. Het was beter geweest als Omtzigt gewoon zijn eigen partij begon, genoeg stemmen/zetels als hij dat voor de verkiezingen had gedaan. Nu is het gewoon gezeur.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 21:40:27 #178
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199824057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Natuurlijk. Waarom geen 30 zetels, eigenlijk, met Van Lienden op plaats 2 op de lijst, uiteraard.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199824138
Rutte had meer dan gelijk dat hij het onderwerp Omtzigt in de verkennende fase al ter sprake bracht. De stabiliteit van het CDA vormt een grote bedreiging voor de formatie.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199824160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Behalve dan dat Omtzigt op onderwerpen behoorlijk links is... die buitenlanderhaat van boosrechts deelt deze man die met een Turkse vluchteling is getrouwd echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199824172
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:39 schreef Tegan het volgende:
Dit gedoe levert toch niets positiefs op. Het was beter geweest als Omtzigt gewoon zijn eigen partij begon, genoeg stemmen/zetels als hij dat voor de verkiezingen had gedaan. Nu is het gewoon gezeur.
Beter voor wie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199824192
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Behalve dan dat Omtzigt op onderwerpen behoorlijk links is... die buitenlanderhaat van boosrechts deelt deze man die met een Turkse vluchteling is getrouwd echt niet.
Wierd Duk had ook iets met Fidan Ekiz.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:48:34 #183
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_199824213
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Behalve dan dat Omtzigt op onderwerpen behoorlijk links is... die buitenlanderhaat van boosrechts deelt deze man die met een Turkse vluchteling is getrouwd echt niet.
Daarom dus fatsoenlijk rechts. Simpele PVV-tokkies gaan niet op hem stemmen.
pi_199824220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Wierd Duk had ook iets met Fidan Ekiz.
Fidan is geboren in Rozenburg.
pi_199824242
Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef als het was. Denk dat ze gewoon doorgaan met formeren en dat er geen nieuwe verkiezingen komen.
pi_199824278
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Zij dronken een glas, deden een plas en alles bleef als het was. Denk dat ze gewoon doorgaan met formeren en dat er geen nieuwe verkiezingen komen.
Dat is ook terecht, interne partijstrubbelingen horen niet voor verkiezingen te zorgen (behalve als er een kabinet door valt, natuurlijk). Gewoon door gaan met formeren. Maar laat Hoekstra morgen eerst melden of mee doen nog een optie is voor het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:55:59 #187
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199824328
Straks ook nog even bij op1 *O*

Joost Vullings en Marieke Smits over explosieve memo Pieter Omtzigt

Den Haag is in rep en roer door een gelekte interne memo van Pieter Omtzigt. Hij stelt dat de partijtop van CDA hem doelbewust heeft tegengewerkt in zijn poging lijsttrekker te worden. Binnen de partij zou Omtzigt onder meer “psychopaat, zieke man, teringhond, eikel, gestoord” en “labiel” zijn genoemd. Parlementaire verslaggevers Joost Vullings en Marieke Smits praten ons vanavond bij over de inhoud van de memo.

https://op1npo.nl/2021/06(...)memo-pieter-omtzigt/

Ik pak nog een 🍿
pi_199824373
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Daarom dus fatsoenlijk rechts. Simpele PVV-tokkies gaan niet op hem stemmen.
Wat is er rechts dan? Omtzigt wil:

Meer belasting voor grote bedrijven: https://www.trouw.nl/nieu(...)te-betalen~b06a11e1/
Een sociaal contract met een hoger sociaal minimum: https://jandirksnel.wordp(...)jn-sociaal-contract/

En zo kan ik nog wel 10 linkse punten van hem noemen. Inhoudelijk zit hij vaker in de hoek De Jonge dan in de hoek Hoekstra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:03:22 #189
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199824412
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:28 schreef koemleit het volgende:

[..]

tuurlijk niet, die man zit al jaren overspannen thuis. DIe kan dus de stress van lijstrekkersschap niet aan
Fortuyn haalde dood zelfs nog massa's stemmen binnen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 juni 2021 @ 22:07:12 #190
408813 crew  trein2000
pi_199824463
twitter

Deze dubieuze transacties kunnen ook nog wel een dingetje gaan worden…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 10 juni 2021 @ 22:10:40 #191
408813 crew  trein2000
pi_199824515
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
Nou ja, simpele oplossing voor het CDA, zet Omtzigt uit de partij, ze verliezen maar een zetel en kunnen tot de orde van de dag overgaan, Omtzigt blijft gewoon Kamerlid en kan over 4 jaar meedoen als Lijst Omtzigt.

Lost de hele Omtzigt kwestie aardig op, natuurlijk :)
Dat is er van uitgaande dat er geen Omtzigt-sympathisanten in de fractie zitten. Er is er al eentje waarvan het gerucht gaat dat…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199824536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, ik zou als CDA bestuurslid ook verschrikkelijk met hem in mijn maag zitten. Ambieert functies waar hij niet geschikt voor is (een fractievoorzitter moet vooral interne brandjes blussen en vooral geen dossiertijger die altijd tot op de details alles wil weten zijn, minister is hij ook al niet geschikt voor). Doet soms briljant kamerwerk, maar soms is het ook heel erg slecht (MH17 en zijn rol in de mondkapjesaffaire is ook niet echt goed). Is wel enorm populair, maar weigert die populariteit in teamverband in te zetten. Erg lastig.
Wat een onzin. Dat is wat het verworden is. Hij past niet in het incestueuze Haagse clubje.

Kamerleden horen het volk te vertegenwoordigen en niet alleen in de maat te lopen die het partijkader aangeeft. En ook ministers behoren het beste voor Nederland te doen en niet voor zichzelf, hun kabinet of hun ministerie. Suboptimale kletskoek.

Ik zou het willen omdraaien. Omtzicht is vele malen geschikter dan allerlei anderen in de rotte Nederlandse bestuurscultuur. En al helemaal in het cda.

De integriteit is compleet verdwenen in Den Haag.
Whatever...
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 22:14:31 #193
236264 crew  capricia
pi_199824567
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De man die gewoon een rechtse CDA'er is en al sinds 2003 in de Kamer zit voor het CDA is ineens geen CDA'er die totaal geen weet heeft van hoe het CDA in elkaar zit, natuurlijk. Als het CDA verziekt is dan is Omtzigt daar geen onschuldige bijstander in, he? Die maakt daar gewoon 100% deel van uit en doet dat al heel lang.

Right, en ik heb nog een leuke brug te koop.
Eens.
Die beste man maakt gewoon onderdeel uit van diezelfde cultuur. Heeft hem zelfs helpen ontstaan.
Definitely not CIA
pi_199824581
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Behalve dan dat Omtzigt op onderwerpen behoorlijk links is... die buitenlanderhaat van boosrechts deelt deze man die met een Turkse vluchteling is getrouwd echt niet.
Die mensen zoeken iemand die het voor ze opneemt en niet de vluchtelingen voorrang geeft op huurhuizen. Ze haten geen buitenlanders, ze haten het dat wangedrag getolereerd wordt vanwege afkomst.

Ze zien de ongelijkheid van een heel andere kant namelijk, niet van boven maar opzij.
Whatever...
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:16:07 #195
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199824586
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is wat het verworden is. Hij past niet in het incestueuze Haagse clubje.
Hij zit er al bijna 20 jaar.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:17:53 #196
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199824611
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze dubieuze transacties kunnen ook nog wel een dingetje gaan worden…
Raymond is verder wel van onbesproken gedrag hahaha.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:19:27 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199824637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Wat is er eigenlijk zo rechts aan Omtzigt. In dat stuk hamert hij vooral op linkse punten.
pi_199824639
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 22:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dat is wat het verworden is. Hij past niet in het incestueuze Haagse clubje.

Kamerleden horen het volk te vertegenwoordigen en niet alleen in de maat te lopen die het partijkader aangeeft. En ook ministers behoren het beste voor Nederland te doen en niet voor zichzelf, hun kabinet of hun ministerie. Suboptimale kletskoek.

Ik zou het willen omdraaien. Omtzicht is vele malen geschikter dan allerlei anderen in de rotte Nederlandse bestuurscultuur. En al helemaal in het cda.

De integriteit is compleet verdwenen in Den Haag.
De man die de meeste kabinetten steunde van iedereen in Den Haag (Balkenende II, III, IV, Rutte I, III) past best in Den Haag. Hij stemde ook nog nooit tegen de partijlijn. Hij is alleen niet geschikt als lijsttrekker en maakt helaas ook fouten, soms zelfs behoorlijk grote. Ieder ander was na de affaire met MH17 uit de kamer verdwenen, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199824657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Omtzicht kan nu in het gat springen dat Rutte, Wilders en Baudet op rechts hebben getrokken. Fatsoenlijk rechts, dat zou toch eens wat zijn. Hard en eerlijk. Kan hem zomaar 20+ zetels opleveren.
Ik las al 27 zetels voor lijst Omtzigt als er nu verkiezingen zouden zijn. :o
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199824783
Omtzigt is een prima actievoerder binnen een partij maar een beroerde politicus.
Eigen partij gaat 'm niet worden en als ie het probeert dan gaat het meer stemmers trekken van andere partijen dan van het CDA
Als CDA zou ik hem lekker laten gaan, hij voelt zich inmiddels groter dan de partij. Beetje hoogmoedswaanzin.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')