SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SÖNGVAKEPPNIN 2020
De twee halve finales zullen plaatsvinden op 8 en 15 februari. Uit elke semi zullen twee liedjes kwalificeren voor de finale, die plaatsvindt op 29 februari. De omroep kiest één van de songs die niet kwalificeerden, die dan met een wildcard naar de finale gaat.
In de halve finales zullen de artiesten hun lied in het IJslands zingen. In de finale echter moeten ze het lied zingen in de taal die zij op het Eurovisie Songfestival zouden willen gebruiken als ze deze finale winnen.
Deelnemende artiesten:
1. Brynja Mary – Augun þín // In Your Eyes
2. Daði Freyr – Gagnamagnið // Think About Things
3. DIMMA – Almyrkvi
4. Elísabet – Elta þig // Haunting
5. Hildur Vala – Fellibylur
6. Iva – Oculis Videre
7. Ísold & Helga – Klukkan tifar // Meet Me Halfway
8. Kid Isak – Ævintýri
9. Matti Matt – Dreyma
10. Nína – Ekkó // Echo
De playlist van de liedjes uit de IJslandse finale:
Various Artists · Album · 2020 · 32 songs.
Bekendste naam is denk ik Dadi Freyr, die in 2017 al eens meedeed aan de nationale finale.
Het 2021-lied:
Ze zijn gister op die tour geweest en van wat ik lees test je niet binnen 1 dag positiefquote:Op zondag 16 mei 2021 16:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, dit heeft in mijn ogen allemaal met die City tours te maken
In aanraking met een coronapatiënt betekent in ieder geval 5 dagen in quarantaine vanaf de dag van het laatste contactmoment (en dan testen op dag 5). Als dat vandaag is geweest, dan zou donderdag nog te vroeg zijn, want dat is dag 4.quote:Op zondag 16 mei 2021 16:05 schreef Andromache het volgende:
Dus juryshow wordt sowieso een live on tape (dat zal wel de video van gisteren worden), donderdag kán het net zijn dat ze mogen optreden. Klopt dit?
Incubatietijd is dacht ik minimaal 48 uur inderdaad, vaak 4-5 dagen.quote:Op zondag 16 mei 2021 16:15 schreef Amarinthe het volgende:
[..]
Ze zijn gister op die tour geweest en van wat ik lees test je niet binnen 1 dag positief
Dan hebben we daar een mogelijke link te pakkenquote:Op zondag 16 mei 2021 16:15 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Polen en IJsland in het zelfde hotel?
Als het niet iemand is waar de band zelf nauw contact mee heeft gehad, kan dat kloppen ja. In dat geval is het beleid 'PCR test en bij negatief hoeft er geen quarantaine' (uiteraard wel in quarantaine in afwachting van de uitslag).quote:Op zondag 16 mei 2021 16:19 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ twitter ]
Klopt dit? Ik hoop het voor IJsland, ook dat het niemand uit de band was
Oh laat dan maar, ik dacht dat dat al langer geleden was.quote:Op zondag 16 mei 2021 16:15 schreef Amarinthe het volgende:
[..]
Ze zijn gister op die tour geweest en van wat ik lees test je niet binnen 1 dag positief
Zelfde hotel kennelijk, dus uit voorzorg komen die ook nietquote:
Ieder weldenkend land zegt nu dit feestje van vanavond af toch?quote:
Dit. Het dient nu geen enkel doel. Normaal heel gezellig dat delegaties met elkaar en de pers het festival openen. In deze omstandigheden niet verantwoord.quote:Op zondag 16 mei 2021 16:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ieder weldenkend land zegt nu dit feestje van vanavond af toch?
Hij zegt te hopen dat hij donderdag weer mag optreden. Dus niet woensdag voor jury en publiek....quote:Op zondag 16 mei 2021 17:28 schreef Em31 het volgende:
Berichtje van Dadi: https://www.instagram.com/p/CO8FUgSgXHg/
No way?quote:Op zondag 16 mei 2021 17:30 schreef libranl het volgende:
[..]
Hij zegt te hopen dat hij donderdag weer mag optreden. Dus niet woensdag voor jury en publiek....
Misschien bedoelt hij in het algemeen? Woensdag is alleen 'relevant' voor de jury en het publiek, dus misschien dat hij die niet benoemt?quote:Op zondag 16 mei 2021 17:30 schreef libranl het volgende:
[..]
Hij zegt te hopen dat hij donderdag weer mag optreden. Dus niet woensdag voor jury en publiek....
Als het niet om een nauw contact gaat, is nu testen en dan met een negatieve uitslag voldoende om niet verder in quarantaine te hoevenquote:Op zondag 16 mei 2021 17:41 schreef Manusje_v_a het volgende:
Op zich klopt dat wel, qua beleid in NL: nauwe contacten gaan vijf dagen in quarantaine en als ze dan negatief testen mogen ze eruit. Dat zal niet voor donderdag zijn..
Weet alleen niet of ze echt nauw contact zijn natuurlijk!
Ja en misschien zeggen ze wel "donderdag" omdat wij ze natuurlijk als publiek pas zien op donderdag, veel mensen zijn wellicht verward als ze woensdag zeggenquote:Op zondag 16 mei 2021 17:41 schreef Manusje_v_a het volgende:
Op zich klopt dat wel, qua beleid in NL: nauwe contacten gaan vijf dagen in quarantaine en als ze dan negatief testen mogen ze eruit. Dat zal niet voor donderdag zijn..
Weet alleen niet of ze echt nauw contact zijn natuurlijk!
Ja, ik hoop ook echt dat het gaat om de categorie 'overig contact'. Dan is er niet veel aan de hand na eennegatieve test!quote:Op zondag 16 mei 2021 17:43 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Als het niet om een nauw contact gaat, is nu testen en dan met een negatieve uitslag voldoende om niet verder in quarantaine te hoeven
Maar delegaties zullen al snel wel nauwe contacten zijn.
Dat wordt niet helemaal duidelijk, maar aangezien hij woensdag ook al moet optreden voor publiek en jury is het wel raar dat hij specifiek donderdag noemt. Met het oog op de 5 dagen isolatie is het niet ondenkbaar dat hij donderdag op zn vroegst mag optreden.quote:Op zondag 16 mei 2021 17:40 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij in het algemeen? Woensdag is alleen 'relevant' voor de jury en het publiek, dus misschien dat hij die niet benoemt?
quote:just got tested again and we are on our way to the hotel to wait for the results. We are feeling healthy and crossing our fingers that we will get to perform on Thursday.
Ja en dat kwartier dan ook uitgesmeerd over 24 uur. Dus dat kan ook het ene uur een minuutje zijn, het uur erop vijf minuten, etc.quote:Op zondag 16 mei 2021 17:45 schreef Manusje_v_a het volgende:
[..]
Ja, ik hoop ook echt dat het gaat om de categorie 'overig contact'. Dan is er niet veel aan de hand na eennegatieve test!
Maar nauw contact is al vanaf langer dan een kwartier dichter dan 1,5 meter, of hoogrisicocontact bijvoorbeeld..
Dit is wat hij zegt:quote:
quote:dadimakesmusic
A member from the icelandic team tested positive for covid-19 today. @gagnamagnid just got tested again and we are on our way to the hotel to wait for the results. We are feeling healthy and crossing our fingers that we will get to perform on Thursday. Thanks for the support.
Niet helemaal duidelijk idd. Voor hem zou woensdag wel aangekruist moeten staan in z'n agenda ivm eerste optredens voor publiek en jury. Hij had ook kunnen zeggen te hopen dat hij woensdag en donderdag wel in actie kan komen. Dit geeft nog wel wat onduidelijkheid.quote:Op zondag 16 mei 2021 17:44 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja en misschien zeggen ze wel "donderdag" omdat wij ze natuurlijk als publiek pas zien op donderdag, veel mensen zijn wellicht verward als ze woensdag zeggen
Voor de IJslanders boeit het helemaal niks of hij woensdag wel of niet op kan tredenquote:Op zondag 16 mei 2021 17:56 schreef libranl het volgende:
[..]
Niet helemaal duidelijk idd. Voor hem zou woensdag wel aangekruist moeten staan in z'n agenda ivm eerste optredens voor publiek en jury. Hij had ook kunnen zeggen te hopen dat hij woensdag en donderdag wel in actie kan komen. Dit geeft nog wel wat onduidelijkheid.
Als hij zich richt tot de IJslanders hoeft hij geen Engels te spreken. Kan zijn dat hij zich richt op internationaal publiek idd.quote:Op zondag 16 mei 2021 18:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Voor de IJslanders boeit het helemaal niks of hij woensdag wel of niet op kan treden
Zoals ik dit lees, zegt dit weinig over woensdag. Dat zijn "slechts" repetities, zijn optreden staat op donderdag gepland. Hij hoopt dat hij dan kan optreden.quote:Op zondag 16 mei 2021 17:50 schreef libranl het volgende:
[..]
Dat wordt niet helemaal duidelijk, maar aangezien hij woensdag ook al moet optreden voor publiek en jury is het wel raar dat hij specifiek donderdag noemt. Met het oog op de 5 dagen isolatie is het niet ondenkbaar dat hij donderdag op zn vroegst mag optreden.
[..]
De woensdag “boeit” wel, omdat hij dan voor de juryshow aan moet treden.quote:Op zondag 16 mei 2021 19:37 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zoals ik dit lees, zegt dit weinig over woensdag. Dat zijn "slechts" repetities, zijn optreden staat op donderdag gepland. Hij hoopt dat hij dan kan optreden.
Voor hem wel, maar voor (het merendeel van) de fans met wie hij communiceerd niet.quote:Op zondag 16 mei 2021 20:01 schreef molloot200 het volgende:
[..]
De woensdag “boeit” wel, omdat hij dan voor de juryshow aan moet treden.
quote:
Maar in een van die backstage video’s werd verklaard dat dit jaar bijna geen commentatoren naar Nederland afreizen...quote:Op zondag 16 mei 2021 20:22 schreef Em31 het volgende:
Wel echt klote dat IJsland net gisteren een tour door Rotterdam deed, want volgens mij was iedereen mee. De IJslandse Cornald Maas bijvoorbeeld ook. Dus ze waren echt samen.
Ja weet niet verder, maar die van IJsland en Zweden zijn er vanaf het begin al Zitten deze week ook in dat filmpje van Krista.quote:Op zondag 16 mei 2021 21:25 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Maar in een van die backstage video’s werd verklaard dat dit jaar bijna geen commentatoren naar Nederland afreizen...
Ik snap je punt, hopelijk is alles goed gegaan.
Ik hoop echt dat ze woensdag erbij zijn. Keek vooral uit naar deze act. Laten we hopen dat ze er toch bij mogen zijn.quote:Op zondag 16 mei 2021 22:20 schreef Greys het volgende:
Donderdag is het belangrijkst. Desnoods laten ze woensdag de opname van de 2e rehearsal zien aan de jury en publiek. Die is exact hetzelfde als de live met alle staging en op het juiste podium.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:06 schreef Yesse het volgende:
Is er hier iemand die IJslands spreekt/leest? Want volgens mij (en Google translate...) staat op de RÚV (en in een tweede bericht) dat de groep gevaccineerd is voor vertrek naar Rotterdam. Dat zou op zich het risico op een positieve test woensdag of donderdag ook weer verkleinen.
OK nu hou ik op met fangirlen en obsessief alles over Gagnamagnið lezenKlopt, maar waarschijnlijk hebben ze dan wel 1 prik gehad dan. (dat staat er niet in).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tering wat zuurquote:
Nee het is Johannquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:58 schreef blackswangreen het volgende:
En nog gevaccineerd ook... what are the odds. Misschien is het de zwangere vrouw? Ik kan me zo voorstellen dat je dan eerder vals positief test.
Zo sneu voor die jongen, kan er natuurlijk niks aan doen, maar zal zich toch een soort van schuldig voelen...quote:
Aww wat sneu.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee het is Johann
https://instagram.com/sto(...)utm_medium=copy_link
Ik weet niet hoe dit uitpakt, kan ook sympathy votes opleveren natuurlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:12 schreef Momo het volgende:
Winkansen in de odds ook gezakt van 9 naar 6% nu
Dit vroeg ik mij ook af inderdaad. Als hij echt ziek is, dan zal het voor hem lastig worden het te halen. Ik heb het zelf ook meegemaakt en met de GGD zit je dan echt in quarantaine totdat je 24u klachtenvrij bent.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:50 schreef Perrin het volgende:
Hopen dat die opname een beetje goed was.. en kunnen ze dan evt wel live meedoen in de finale?
Hij zegt dat hij niet ziek is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Dit vroeg ik mij ook af inderdaad. Als hij echt ziek is, dan zal het voor hem lastig worden het te halen. Ik heb het zelf ook meegemaakt en met de GGD zit je dan echt in quarantaine totdat je 24u klachtenvrij bent.
Aha! Ik weet niet precies hoe het dan zit, ben je dan nog wel besmettelijk? Ik had zelf met corona dat ik (na het uitzieken) 24u klachtenvrij moest zijn voordat ik weer naar buiten mocht.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:18 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij niet ziek is.
Hij moet sowieso negatief testen voordat hij Ahoy weer binnenkomt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:21 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Aha! Ik weet niet precies hoe het dan zit, ben je dan nog wel besmettelijk? Ik had zelf met corona dat ik (na het uitzieken) 24u klachtenvrij moest zijn voordat ik weer naar buiten mocht.
DIe gaan gewoon naar de finale!quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:34 schreef molloot200 het volgende:
Jammer, maar de repetitieopname was echt goed dus laten we ons daar maar aan vasthouden Gezondheid gaat ten alle tijden voorop.
Ik ben wel bang dat dit ze misschien wel een finaleplek gaat kosten
Zo erg gaat het niet zijn, daar zijn ze te goed voor. Het kost ze eerder een plaats in de top 5 van de finale.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:34 schreef molloot200 het volgende:
[...]
Morgenavond*quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:16 schreef aarontje112 het volgende:
Zo jammer! Was de act waar ik mij het meest op verheugde om vanavond live te zien
Ze gaan gewoon door, ik ben wel bang dat ze misschien hierdoor een minder goede startplek en/of placering in de finale krijgen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:34 schreef molloot200 het volgende:
Jammer, maar de repetitieopname was echt goed dus laten we ons daar maar aan vasthouden Gezondheid gaat ten alle tijden voorop.
Ik denk het, want na een positieve test zonder klachten moet je volgens mij 5 dagen in quarantaine.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:32 schreef Pino112 het volgende:
Maar stel ze halen de finale, gaan ze dan weer dezelfde 2e rehearsal uitzenden?
Denk dat ze met de rehearsal tape meer kans maken dan een act waarbij ineens minder mensen op het podium staan. En volgens mij zijn ze vanaf zondag wel in één ruimte geweest enzo toch? Gezien foto's? Ik ga even terugkijken maar volgens mij wel.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:40 schreef Em31 het volgende:
Maar als Dadi zelf wel negatief blijft testen en vanaf zondag niet bij hem in de buurt is geweest, zou dat wel kunnen?
Vrijdagavond*quote:
Nee vanaf die eerste besmetting Dadi met zijn vrouw, twee andere meisjes alleen op een kamer en die twee jongens dus wel samen, maar niet met de hele groep.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Denk dat ze met de rehearsal tape meer kans maken dan een act waarbij ineens minder mensen op het podium staan. En volgens mij zijn ze vanaf zondag wel in één ruimte geweest enzo toch? Gezien foto's? Ik ga even terugkijken maar volgens mij wel.
Ik zie idd 3 dagen geleden een video waar die jongen pal naast de zwangere vrouw van Dadi hangt in de video. Benieuwd of er nog meer positieven gaan volgen daar. Hoop het niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee vanaf die eerste besmetting Dadi met zijn vrouw, twee andere meisjes alleen op een kamer en die twee jongens dus wel samen, maar niet met de hele groep.
Dat zou ik ook zeggen. Dan is het virus kennelijk genoeg uit het lichaam. Vraag is een beetje in hoeverre die leden ziek zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:59 schreef Guanabana het volgende:
Maar als ze allemaal negatief testen op vrijdag of zaterdag dan kan het toch gewoon weer?
Na vaccineren kan je gewoon nog Covid krijgen, die dingen werken niet 100%.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:05 schreef Guanabana het volgende:
Ik snap de strenge regels allemaal echt wel hoor, maar ergens voelt het zo buitenproportioneel aan Hij is gevaccineerd dus de kans op het besmetten van iemand anders is heel erg klein en daarnaast leeft iedereen hartstikke voorzichtig. Dat je dan met 0 symptomen je hele optreden moet missen..... echt te zuur.
Voor het optreden zelf maak ik me ook niet zo'n zorgen, dat blijft gewoon goed en zal ook zeker stemmen trekken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:27 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Na vaccineren kan je gewoon nog Covid krijgen, die dingen werken niet 100%.
Maar als de opname al is opgenomen afgelopen week, verandert er dan veel wbt de uitzending? Het podium is hetzelfde, we hebben al een geweldig openingsshot gezien. Alleen live zie je ze dan niet en dan is eventueel ook het gejuich minder.
Maar misschien zie ik het te rooskleurig.
Nee, dat zeker voor hun (en ons) verschrikkelijk, laat ik duidelijk zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Voor het optreden zelf maak ik me ook niet zo'n zorgen, dat blijft gewoon goed en zal ook zeker stemmen trekken.
Maar dat ze er niet bij kunnen zijn.......
Voor de tv kijker boeit het ook helemaal niet Waarschijnlijk zit het prima in de show gestopt. Alleen hopen dat Daði niet te veel shots met stoeltjes hadden, maar dat denk ik niet, misschien alleen tijdens de solo/het rondje van piano’s maar daar let je dan toch niet opquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:27 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Na vaccineren kan je gewoon nog Covid krijgen, die dingen werken niet 100%.
Maar als de opname al is opgenomen afgelopen week, verandert er dan veel wbt de uitzending? Het podium is hetzelfde, we hebben al een geweldig openingsshot gezien. Alleen live zie je ze dan niet en dan is eventueel ook het gejuich minder.
Maar misschien zie ik het te rooskleurig.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:34 schreef Greys het volgende:
Definitief geen Daði in de live shows. Ze willen alleen als groep meedoen. Kwam net officiële mail van Eurovision.
In close collaboration with the EBU and the host broadcaster, Daði og Gagnamagnið have taken the difficult decision to withdraw from performing in this year’s live Eurovision Song Contest shows, as they only want to perform together as a group. Their song will remain in the competition and we will broadcast their rehearsal performance, recorded on the stage on 13 May.
The Icelandic delegation will remain in quarantine and be monitored by the Health Authorities.
Wat zuur. Wat ontzettend zuur. Dit is het leven. Niks aan te doen meer.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:34 schreef Greys het volgende:
Definitief geen Daði in de live shows. Ze willen alleen als groep meedoen. Kwam net officiële mail van Eurovision.
In close collaboration with the EBU and the host broadcaster, Daði og Gagnamagnið have taken the difficult decision to withdraw from performing in this year’s live Eurovision Song Contest shows, as they only want to perform together as a group. Their song will remain in the competition and we will broadcast their rehearsal performance, recorded on the stage on 13 May.
The Icelandic delegation will remain in quarantine and be monitored by the Health Authorities.
Begrijpelijk, maar zo sneu .quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:34 schreef Greys het volgende:
Hij heeft al aangegeven dat niet te doen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:37 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik zou ze als Ijsland zijnde volgend jaar gewoon weer laten meedoen!!
Driemaal is scheepsrecht!
Echt heel zuur voor ze.quote:Wat doe je na het festival?
“Ik wil een plaat maken en op tournee gaan. Ik heb enorm genoten van de afgelopen twee jaar, maar ik ben klaar om dit hoofdstuk af te sluiten.”
Dit is een band die ik sowieso een keer op een festival hoop tegen te komenquote:Op woensdag 19 mei 2021 14:40 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Hij heeft al aangegeven dat niet te doen.
[..]
Echt heel zuur voor ze.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:44 schreef Greys het volgende:
IJsland ziet er echt top uit op het scherm. Serieus. Hele goed opname, vocaal ook prima.
Maar je mist wel de live vibe in de zaal. Wij dan, de mensen op tv straks niet denk ik.. Want die zien alles op scherm.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:39 schreef Cee het volgende:
Rehearsal wordt meteen na de postcard op LED vertoond.
Ik ben blij niet de enige te zijn die precies dit gevoel heeft.quote:Op woensdag 19 mei 2021 14:36 schreef Guanabana het volgende:
Maar ze blijven toch wel testen en als het negatief is, kan het dan nog niet?
Pff, vind dit gewoon zo moeilijk om te accepteren, ik probeer echt dit niet deels mijn ESF te laten 'verpesten', maar dit moet ik echt even verwerken.
'Gelukkig' is de winkans denk ik toch niet zo heel groot. Vorig jaar zou dit nog rampzaliger zijn geweest, met dat liedje.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef Guanabana het volgende:
Tegelijkertijd lijkt het me ook weer raar als ze winnen (omdat ze wellicht net genoeg extra sympathy-stemmen krijgen, je weet het niet?) Dan heb je een winnaar die niet aanwezig is, kan juichen in de greenroom en een winnende performance kan geven
Ik loop misschien wat op de zaken vooruit, maar toch.
Ik denk eerder dat mensen niet op ze gaan stemmen omdat het niet 'live' is, maar we gaan het zien. Ik vind niet dat het ervan af moet hangen of ze daar zijn of niet of ze winnen. Ze kunnen daar niets aan doen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef Guanabana het volgende:
Tegelijkertijd lijkt het me ook weer raar als ze winnen (omdat ze wellicht net genoeg extra sympathy-stemmen krijgen, je weet het niet?) Dan heb je een winnaar die niet aanwezig is, kan juichen in de greenroom en een winnende performance kan geven
Ik loop misschien wat op de zaken vooruit, maar toch.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Nou ja ze stonden wel vrij hoog in de odds, iedereen was ook erg positief. En je weet niet of dit ze een extra duwtje in de rug geeft (kan ook juist andersom uitpakken natuurlijk).
Ik gok ook dat het uiteindelijk toch eerder een negatief effect heeft dan een positief effect, no pun intended.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:16 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat mensen niet op ze gaan stemmen omdat het niet 'live' is, maar we gaan het zien. Ik vind niet dat het ervan af moet hangen of ze daar zijn of niet of ze winnen. Ze kunnen daar niets aan doen.
Moet je nog maar hopen dat het een beetje een leuk kind wordt natuurlijk...quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:17 schreef Guanabana het volgende:
Arme pechvogels, ook icm vorig jaar
Ben ergens zelfs blij dat Dadi en zijn vrouw een baby op komst hebben, dan hebben ze tenminste dat nog in hun leven
En anders post ik m'n ME-plaatje weer maar verander ik VBL on Tour naar Sympathie-stemmers.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Cyan9 het volgende:
Ik gooi hem er maar even in, maar ik hoop toch dat de hoeveelheid sympathie stemmen beperkt blijft.
Snap wat je bedoelt maar hoe ga je dat 'checken' dan? Qua gevoel? Want er zullen héél veel mensen ook gewoon op stemmen omdat het heel tof is. Bij Montaigne kwam het kennelijk niet tot veel sympathiestemmen want die ligt er alsnog uit.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Cyan9 het volgende:
Ik gooi hem er maar even in, maar ik hoop toch dat de hoeveelheid sympathie stemmen beperkt blijft.
Bij Australie speelt natuurlijk al wel een rol dat een deel van het publiek het uberhaupt al niet ziet zitten dat ze meedoen. Nu ze dan ook nog eens fysiek niet aanwezig was versterkte dat ook nog, los van het niet zo toegankelijke liedje.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt maar hoe ga je dat 'checken' dan? Qua gevoel? Want er zullen héél veel mensen ook gewoon op stemmen omdat het heel tof is. Bij Montaigne kwam het kennelijk niet tot veel sympathiestemmen want die ligt er alsnog uit.
Ik denk dat het wel tegen elkaar opweegt. Sympathiestemmen vs. de impact die toch 'n beetje ontbreekt als het niet écht live is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Cyan9 het volgende:
Dat was ook gewoon een kutnummer, laten we wel wezen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt maar hoe ga je dat 'checken' dan? Qua gevoel? Want er zullen héél veel mensen ook gewoon op stemmen omdat het heel tof is. Bij Montaigne kwam het kennelijk niet tot veel sympathiestemmen want die ligt er alsnog uit.
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe teringveel mensen op Dadi gaan stemmen omdat die groep tof is, hun nummer tof is, en hun act tof isquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Cyan9 het volgende:
Eens, maar was tóch wel beetje bang dat mensen toch gingen stemmen want Ohhh wat zielig. Bleek niet zo te zijn. Dus ik denk dat de stemmen voor Daði gewoon zullen zijn ivm leuk en tof. Niet ivm zielig.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat was ook gewoon een kutnummer, laten we wel wezen.
Heeft iemand ze dat al gevraagd via insta ofzo?quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
Ergens hoop ik dat ze Johann nog een keer testen de komende dagen. en dat hij dan negatief is. Dat zet de deur dan wel weer open om live te kunnen optreden wellicht...
Olongren was ook binnen een paar dagen van haar besmetting af
Ik hoop echt dat er voor zaterdag nog iets te doen valt. wat @TheVulture ook al zei.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:16 schreef Moira het volgende:
Maar ik vind ‘t echt heel kut dat we hem nu donderdag en zaterdag á la Australië alleen op het scherm gaan zien
Geen idee, ik niet in ieder gevalquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Heeft iemand ze dat al gevraagd via insta ofzo?
Kan niet want de film van de rehearsal zie je op het LED-scherm. Dus daar kunnen dan niet ook nog die poppetjes bij enzo. Maar die zie je gewoon groot in de opname op het scherm.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:44 schreef Theebag het volgende:
Zouden ze misschien de staging synchroon live mee laten lopen met de opname op de schermen ? Met als doel het publiek wat meer te betrekken ?
Oh ja, natuurlijk. Misschien een deel van de belichting en effecten, soort van Ambilight++.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan niet want de film van de rehearsal zie je op het LED-scherm. Dus daar kunnen dan niet ook nog die poppetjes bij enzo. Maar die zie je gewoon groot in de opname op het scherm.
Ze hebben zichzelf toch al teruggetrokken voor alle shows? Withdrew from all shows.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:17 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat er voor zaterdag nog iets te doen valt. wat @:TheVulture ook al zei.
Het was ook een beetje meer hoop tegen beter in, aangezien Dadi zelf het alleen over vandaag en morgen had in zijn bericht.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:04 schreef Moira het volgende:
[..]
Ze hebben zichzelf toch al teruggetrokken voor alle shows? Withdrew from all shows.
Niet, het is niet te checken. Maar ik heb er altijd een beetje moeilijk mee als mensen op iemand stemmen omdat ze met hem/haar/hen te doen hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh, dat onderschat ik niet hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoe teringveel mensen op Dadi gaan stemmen omdat die groep tof is, hun nummer tof is, en hun act tof is
edit: lamaquote:
Hun eigen hotel-greenroom mét landenschemerlamp zoals in de zaal. Echt tof gedaan ja zodat ze alsnog mee kunnen wapperen tijdens de uitzending. En die jongen erbij op tablet boven z'n trui.quote:
quaranteenroomquote:Op donderdag 20 mei 2021 00:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Hun eigen hotel-greenroom mét landenschemerlamp zoals in de zaal. Echt tof gedaan ja zodat ze alsnog mee kunnen wapperen tijdens de uitzending. En die jongen erbij op tablet boven z'n trui.
Ik ben zo jaloers op die creativiteit, zelfs hier weten ze weer wat van te maken ipv zielig in een hoekje te kruipenquote:Op donderdag 20 mei 2021 00:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Hun eigen hotel-greenroom mét landenschemerlamp zoals in de zaal. Echt tof gedaan ja zodat ze alsnog mee kunnen wapperen tijdens de uitzending. En die jongen erbij op tablet boven z'n trui.
Gisteren kregen ze wel zowat het luidste applaus van alle deelnemers! (vast ook uit sympathie)quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:17 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik vind het vooral zo onwijs sneu voor ze dat ze nu nog steeds niet voor publiek kunnen optreden.
Ik hoop dat de zaal positief reageert op het filmpje, en ook op de leuke momenten binnen de act.
Maar als je in de greenroom mag kan je toch ook optreden? Zaterdag valt volgens mij nog in hun 5 dagen quarantaine van de besmetting van die jongen toch.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:12 schreef Em31 het volgende:
Commentator van IJsland mag weer in Ahoy zijn.
https://www.instagram.com/p/CPGHBSlgpx0/?utm_medium=copy_link
Hij ging tegelijk met de hele groep in quarantaine en was de dag ervoor nog met ze op citytrip, dus dan denk ik dat de rest in ieder geval zaterdag wel in de greenroom aanwezig mag zijn. Is in ieder geval iets dan.
Ja, maar zou dan Johann wel alweer kunnen optreden? Want volgens mij is het punt juist dat ze niet zonder die 2 willen optreden. Ik denk dat ze eventueel wel de greenroom zullen doen (met ipads) maar optreden willen ze compleet voor zijn.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar als je in de greenroom mag kan je toch ook optreden? Zaterdag valt volgens mij nog in hun 5 dagen quarantaine van de besmetting van die jongen toch.
Ze willen niet zonder die twee jongens optreden en zij kunnen sowieso niet mee. Maar dat Dadi en de rest dan in ieder geval wel in de greenroom kunnen zitten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 15:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar als je in de greenroom mag kan je toch ook optreden? Zaterdag valt volgens mij nog in hun 5 dagen quarantaine van de besmetting van die jongen toch.
Ja ik begreep het verkeerd, dat dat bedoeld werd allemaal in de greenroom en snapte het al niet. Want dan kan je net zo goed op het podium. Maar nu snap ik hem!quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ze willen niet zonder die twee jongens optreden en zij kunnen sowieso niet mee. Maar dat Dadi en de rest dan in ieder geval wel in de greenroom kunnen zitten.
Zo lief. Je zou er bijna voor in IJsland gaan wonen en de hele dag Ja Ja Ding Dong zingen.quote:
LIVE?quote:
Oh ik ben spuit11quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:50 schreef egeltje1985 het volgende:
Volgend jaar 22 april Melkweg, kaartjes gaan om 10:00 uur in de verkoop:
https://www.melkweg.nl/nl/agenda/dadi-freyr-30-04-2022
Credits to @:Andromache voor de tip.
Gewoon kaartje kopen huphup.quote:
30 april. Klein detailquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:50 schreef egeltje1985 het volgende:
Volgend jaar 22 april Melkweg, kaartjes gaan om 10:00 uur in de verkoop:
https://www.melkweg.nl/nl/agenda/dadi-freyr-30-04-2022
Credits to @:Andromache voor de tip.
Owja, idd, geen idee hoe ik bij 22 kwam. maar tot volgend jaar tijd zat om t goed in m'n agenda te zetten.quote:
Was dat de reden dat ze bij Ahoy waren volgens hun Insta? Ik had al hoop dat ze er toch bij mochten zijn.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:20 schreef Em31 het volgende:
Jammer! Zijn net gelukkig wel weer negatief getest
Ik hoop dat IJsland in 2022 voor één keer een uitzondering maakt en deze formatie nogmaals stuurt. De vierde plaats, zonder op te treden tijdens de uitzending, biedt perspectief. Sowieso een knappe prestatie.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vind het zo sneu. Mag je 2 keer naar het ESF om uiteindelijk 0 keer op te treden.
Gaat niet gebeuren, Gagnamagnid wordt opgeheven en Dadi gaat alleen verder. Denk ook niet dat het nog een derde keer zou werken. Hij heeft nu ook genoeg basis gelegd om zijn carrière buiten het ESF uit te bouwen.quote:Op zondag 23 mei 2021 02:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik hoop dat IJsland in 2022 voor één keer een uitzondering maakt en deze formatie nogmaals stuurt. De vierde plaats, zonder op te treden tijdens de uitzending, biedt perspectief. Sowieso een knappe prestatie.
Vorig jaar hadden ze een heel goede kans gemaakt op de zege.
Ik las ergens dat de band na gisteravond is opgeheven. Kan het alleen even niet terugvinden.quote:Op zondag 23 mei 2021 02:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik hoop dat IJsland in 2022 voor één keer een uitzondering maakt en deze formatie nogmaals stuurt. De vierde plaats, zonder op te treden tijdens de uitzending, biedt perspectief. Sowieso een knappe prestatie.
Ik vond de inzendingen wel tof. Maar ik vrees dat bij een derde keer de magie teveel gaat verdwijnen, vooral bij het grote publiek.quote:Op zondag 23 mei 2021 02:32 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Jendrik staat er ook echt tussen Heeft 'ie best nog wat punten gehaaldquote:
Ik kan alleen @Aoibhin niet vinden in de lijst.quote:Op maandag 24 mei 2021 12:18 schreef Meke het volgende:
[..]
Jendrik staat er ook echt tussen Heeft 'ie best nog wat punten gehaald
quote:Op maandag 24 mei 2021 20:44 schreef Madhouse11 het volgende:
Nu heeft de (zwangere) vrouw van Dadi ook positief getest. Ze is wel weer thuis, dat hoe ze dan heeft kunnen reizen?
Ze testte eerder negatief, misschien voor haar reis ook nog negatief en pas thuis positief.quote:Op maandag 24 mei 2021 20:44 schreef Madhouse11 het volgende:
Nu heeft de (zwangere) vrouw van Dadi ook positief getest. Ze is wel weer thuis, dat hoe ze dan heeft kunnen reizen?
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 02:20 schreef Moira het volgende:
Ennehh.. Ik had dus gelijk kaartjes moeten kopen toen ik dat zei, van die show in de Melkweg
quote:We are looking into moving to bigger venues in some of these places!
I don't know what to say, I just can't wait!?Thank you one million times! No! One skrillion times!
Naar AFAS proberen te gaan?quote:Op woensdag 26 mei 2021 07:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Op Facebook heeft hij dit nog toegevoegd:
[..]
Ik hoop tzt iets op ticketswap te vinden danquote:Op woensdag 26 mei 2021 07:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
Ook uitverkocht. Zou er op 1 mei nog een concert in Nederland toegevoegd gaan worden?quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:26 schreef egeltje1985 het volgende:
Link:
https://www.tivolivredenburg.nl/agenda/dadi-freyr-02-05-2022/
Wat onwijs leuk dat die kaartverkoop zo onwijs goed gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 07:52 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[ twitter ]
[..]
Pff ik heb inmiddels al best veel (uitgestelde) concerten in 2022 staan...quote:Op vrijdag 28 mei 2021 14:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat onwijs leuk dat die kaartverkoop zo onwijs goed gaat.
Loopt het voor kaartjes na een Eurovisie altijd zoveel storm?
Mensen zullen na een jaar thuiszitten ook wel extra gretig zijn om weer wat leuks te willen reserveren.
Cool hoor, dat ESF-artiesten ook steeds meer een carrière wetennop te bouwen. Komt denk ik ook door de toegankelijkheid van streams en downloadsquote:
‘Vroeger’ zou je van de nummer 4 van het ESF weinig meer op de radio horen of in de platenzaak vinden inderdaadquote:Op vrijdag 28 mei 2021 18:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Cool hoor, dat ESF-artiesten ook steeds meer een carrière wetennop te bouwen. Komt denk ik ook door de toegankelijkheid van streams en downloads
En ook omdat het echte muzikanten betreft denk ik. Een combinatie daarvan. Ik zou bv zelf niet naar een concert hoeven van Eden of Destiny die de popfabriekliedjes zingen. Even oneerbiedig gezegd. Maar mensen die hun eigen muziek maken... graag! Dus de Daði's en Black Mamba's en Salvadors enzo. De bands en songwriters. Zoals ook Jeangu en Duncan.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 18:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Cool hoor, dat ESF-artiesten ook steeds meer een carrière wetennop te bouwen. Komt denk ik ook door de toegankelijkheid van streams en downloads
Eensquote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:04 schreef Greys het volgende:
[..]
En ook omdat het echte muzikanten betreft denk ik. Een combinatie daarvan. Ik zou bv zelf niet naar een concert hoeven van Eden of Destiny die de popfabriekliedjes zingen. Even oneerbiedig gezegd. Maar mensen die hun eigen muziek maken... graag! Dus de Daði's en Black Mamba's en Salvadors enzo. De bands en songwriters. Zoals ook Jeangu en Duncan.
Amsterdam en Utrecht waren dichterbij maar dan ga ik maar naar Tilburg hoor kutkaartjesquote:Op woensdag 9 juni 2021 09:19 schreef Cee het volgende:
Net bekendgemaakt: HIJ KOMT HIER NAAR CHILLBURG what is happening.
https://www.013.nl/programma/6567/da-i-freyr
Die toko in Tilburg dan eigenlijk ook Dat zijn juist degenen om aan te geven dat het dan beter een uurtje later kan beginnen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 18:36 schreef Sableheart het volgende:
oei, 4 mei om 20:00 in Nederland, dan heeft zijn management toch wel een klein steekje laten vallen.
Welke domme ezel was vergeten een reminder in te stellen voor de verkoop?quote:
Ik?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:10 schreef Cee het volgende:
[..]
Welke domme ezel was vergeten een reminder in te stellen voor de verkoop?
(Hint: username rijmt op Vee).
Shit, same here Heb ik nou alle 3 Dadi's shows gemist? ___quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:10 schreef Cee het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Ik was het niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:10 schreef Cee het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 00:51 schreef hole1988 het volgende:
Om iedereen hier op te vrolijken hier een side to side van hun optredens tijdens ESF.
Daði og Gagnamagnið - 10 Years - LIVE - Iceland 🇮🇸 - Semifinal vs Grand Final - Eurovision 2021Ik zat er al op te wachtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 00:51 schreef hole1988 het volgende:
Om iedereen hier op te vrolijken hier een side to side van hun optredens tijdens ESF.
Daði og Gagnamagnið - 10 Years - LIVE - Iceland 🇮🇸 - Semifinal vs Grand Final - Eurovision 2021De EBU heeft het geblokkeerd, het is niet meer te zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mention @Moira maar even.quote:Op dinsdag 26 april 2022 09:15 schreef Yesse het volgende:
Een schopje want:
Ik heb kaartjes voor Daði in de Melkweg zaterdag a.s. (30 april om 19:00 uur) maar door omstandigheden kan ik niet meer Gelukkig zijn ze niet gepersonaliseerd dus hopelijk kan ik er iemand anders blij mee maken. Is er iemand hier die de kaartjes over wil nemen? Ik heb er 2 voor ¤ 18,40 per stuk (¤16,- kaartje + ¤2,40 servicekosten). Je hebt wel een Melkweg abonnement nodig. Met een ticketmaster account kan ik de kaartjes overzetten.
quote:
@Moiraquote:Op zondag 1 mei 2022 22:44 schreef Andromache het volgende:
Wie mijn kaartje voor morgen in TivoliVredenburg nog wil, doe ff een dm. Te druk, te veel weg de laatste avonden, even geen Dadi.
Kan niet morgen Maar ik heb Dadi wel in mijn hartquote:Op zondag 1 mei 2022 23:00 schreef usagi414 het volgende:
[..]
[..]
@:Moira
Morgen Tivoli. Het is wel kort dag.
Je grijpt ook steeds net naast de kaarten.quote:Op zondag 1 mei 2022 23:19 schreef Moira het volgende:
[..]
Kan niet morgen Maar ik heb Dadi wel in mijn hart
Kan ik ook niet Maar tbh maakt het me niet zo heel veel uit hoor, al toen ze in eerste instantie uitverkocht waren heb ik het idee om te gaan al laten varen, dus vind wel best zo hoorquote:Op zondag 1 mei 2022 23:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je grijpt ook steeds net naast de kaarten.
Woensdag in Tilburg is denk ik je laatste kans. Als die er nog zijn.
Nog voldoende te krijgen op ticketswap, daar heb ik eergisteren m’n kaartje op gekocht.quote:Op zondag 1 mei 2022 23:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je grijpt ook steeds net naast de kaarten.
Woensdag in Tilburg is denk ik je laatste kans. Als die er nog zijn.
Je mag me dm'en voor Utrecht.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:19 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Oeehh ik moest helaas mijn ticket verkopen voor zaterdag omdat ik in Edinburgh was. Ligt eraan hoe laat ik vandaag thuis ben, ga ik misschien nog even kijken voor Utrecht of Tilburg.
Gaat mij helaas niet meer lukken vanavond. Ben nog niet thuis. Ik had mijn kaartje van zaterdag echt binnen een minuut verkocht op TicketSwap, dus zou ik zeker aanraden.quote:
Ik maak het telkens goedkoper maar is al de hele dag niks.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:19 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Gaat mij helaas niet meer lukken vanavond. Ben nog niet thuis. Ik had mijn kaartje van zaterdag echt binnen een minuut verkocht op TicketSwap, dus zou ik zeker aanraden.
The Lowlands Songquote:Op woensdag 7 september 2022 19:10 schreef Momo het volgende:
Daði Freyr - All Star, Endurtaka Mig, The Lowlands Song and Think About Things live at LOWLANDS 2022
Dadi live op lowlands
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |