abonnement Unibet Coolblue
pi_199410227
Komt u maar, biecht maar op. Wat vind je stiekem echt kut aan het hebben van kinderen, of je kinderen hun eigenschappen? Alles is geoorloofd, we don’t judge. O-)

TS begint:Ik vind het naar bed brengen echt verschrikkelijk hinderlijk. Tuurlijk, vaak is het ook gewoon gezellig, boekje lezen, dag doornemen, dat werk. Maar net zo vaak betekent het dat je je kinderen tegen hun wil in hun kamer probeert te krijgen terwijl je een lange dag achter de rug hebt, de keuken een puinhoop is en je eigenlijk gewoon nog een uur huishoudelijk werk te verrichten hebt voordat je voor het eerst vandaag op je gat kan zitten :'(

Mijn oudste dochter heeft vaak nog een half autistisch ritueel voordat ze in slaap valt, dat werkt me ook nog wel eens op de zenuwen. Maar goed, maatje van mij heeft een zoon van 5, dat is een mietje eersteklas, dat lijkt me nog erger om thuis te hebben rondlopen :@

Nu jullie ^O^
-nee-
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:42:53 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199410284
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 11:03 schreef F_r het volgende:

[..]

Onze tiener echt net 10 is ook altijd vroeg rond 07:00
Een kind is geen tiener als het 10 is. Dertien, veertien, vijftien, zestien, zeventien, achttien en negentien, dat zijn de tienerjaren. Omdat "tien" in de leeftijd zit, niet omdat 10 de leeftijd is, want dan zouden een elf- en twaalfjarige ook tieners zijn terwijl er geen "tien" in de leeftijd zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199410298
Dat gejank in een bepaalde fase, de hele tijd maar janken, mijn oudste had dat niet op die manier, mijn jongste van 3 nu wel al weken. Ook gewoon om niks janken elke keer. Man man man, word volwassen denk ik dan
pi_199410414
quote:
14s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:35 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Da's wel gek ja! Ik las toevallig laatst dat in Nederland het advies minimaal 6 maanden is, maar de WHO 2 jaar(!) adviseert. Mijn vrouw gaf ieder kind een jaar voeding, maar daarna vond ze het ook gek worden, en bouwde ze af.
Ik ben benieuwd hoe lang ik doorga, ik denk nog wel een tijdje want het gaat gewoon prima en zowel ik als de kleine dame zijn er nog niet klaar mee. :D


Maar goed, ontopic:
Mijn twee oudste maken letterlijk overal een wedstrijd van (denk aan: eten, drinken, aankleden, Lego bouwen, etc.) N(oudste) bedenkt altijd de 'spelregels' waardoor L(de middelste) bijna altijd verliest (en als L wel wint verandert N gewoon even snel met terugwerkende kracht de spelregels :') ). En L kan niet tegen haar verlies en gaat dan weer janken en schreeuwen en aan N haar haren trekken. Wat er weer in resulteert dat N ook moet janken, want L heeft haar pijn gedaan... En dat zo'n 10x per dag.. 🤦🏼‍♀️
pi_199410623
Even teruggelezen naar mijn vorige post. Mijn peuter roept nog steeds vaak OPGETIIIIILD!!! als hij de trap af wil. En huilen als hij zijn zin niet krijgt. Woede uitbarsting op de trap, hartverzakkingen of hij heel beneden gaat komen. En dan is het pas net 7:00 he.
Tijdens dit ritueel hebben we nu ook sssssst want je zusje slaapt nog en maakt hij extra herrie op de trap. Om het proces te versnellen pak ik de tandenborstel en staat hij in een mum van tijd beneden.

Peuter is volledig zindelijk, maar als hij gaat plassen wil hij het liefst dat je mee loopt. Om dan de deur dicht te doen waar je bij staat. Daarna roept hij dat hij klaar is en als je niet komt gooit hij de deuren dicht, terwijl de baby nog steeds slaapt.

Onze baby huilt als er wat afgepakt wordt en peuter vindt dat alles van hem is.

Baby blijft nooit meer liggen met verschonen, wil de billendoekjes hebben en terwijl je die afpakt (en zij weer huilt) steekt ze haar voet in de pot sudocreme. }:|

Topje van de ijsberg is dit, ik heb nog wel wat ergernissen. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_199411763
Die strijd smorgens bij het aankleden.. ze is 5. De oudste is 8 en kleed zich al sinds groep 1 picobello aan. De jongste wil niet/kan niet/moe/wat anders doen/niet mooi/plassen etc etc
pi_199412969
Ik ben twee en ik accepteer geen nee, want dan tief ik het eerste beste object dat ik mijn handen krijg door de woonkamer.
pi_199414267
Twee jongens (3 en 5) die de hele dag aan elkaar zitten, maar daar allebei constant boos om worden ‘want hij zit aan mij’.

Slapen tot 6 uur.

Oudste die letterlijk overal zijn commentaar op moet geven. De hele dag door.

Jongste die doet alsof hij een speciale doofheid heeft ontwikkeld voor het woord ‘nee’ en alle variaties daarop.

}:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199414366
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
Die strijd smorgens bij het aankleden.. ze is 5. De oudste is 8 en kleed zich al sinds groep 1 picobello aan. De jongste wil niet/kan niet/moe/wat anders doen/niet mooi/plassen etc etc
Dit is makkelijk op te lossen door ze zelf te laten kiezen. De rare combinaties moet je even doorheen kijken.
pi_199414376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:50 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe lang ik doorga, ik denk nog wel een tijdje want het gaat gewoon prima en zowel ik als de kleine dame zijn er nog niet klaar mee. :D


Maar goed, ontopic:
Mijn twee oudste maken letterlijk overal een wedstrijd van (denk aan: eten, drinken, aankleden, Lego bouwen, etc.) N(oudste) bedenkt altijd de 'spelregels' waardoor L(de middelste) bijna altijd verliest (en als L wel wint verandert N gewoon even snel met terugwerkende kracht de spelregels :') ). En L kan niet tegen haar verlies en gaat dan weer janken en schreeuwen en aan N haar haren trekken. Wat er weer in resulteert dat N ook moet janken, want L heeft haar pijn gedaan... En dat zo'n 10x per dag.. 🤦🏼‍♀️
Ha madam-april!
Ben jij hier ook nog? Je kent me waarschijnlijk niet meer maar je hebt mij een paar jaar terug heel wat wijze woorden gezegd waarvoor dank!
pi_199414394
De ruzies tussen de heren. De hele dag door. }:|
pi_199414411
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 23:48 schreef NightDancert het volgende:
Ik ben twee en ik accepteer geen nee, want dan tief ik het eerste beste object dat ik mijn handen krijg door de woonkamer.
De mijne deed destijds wel eerst even een zorgvuldige selectie of dat object wel van mij was. Met zijn eigen dierbare speelgoed smeet hij niet :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199414515
Ah ja dat constante gegooi met alles }:| en het liefst met iets dat dan ook veel lawaai maakt als het de grond raakt, precies op het moment dat je babybroertje net in de box in slaap is gevallen }:|

En het niet opruimen van speelgoed zodat je continu je benen breekt over blokjes duplo }:|

En de peuter slaapt eigenlijk bijna nooit uit, maar als ie het dan doet, dan altijd op een opvangdag zodat je hem alsnog uit bed moet plukken. En in het weekend uitslapen ho maar }:|

En de baby die denkt dat ik een kroeg met 24 uurs vergunning ben :')


Maar je krijgt er zoveel voor terug O+ O+ O+ O+ O+
pi_199414887
Alle bekers melk die omgevallen zijn. :X
pi_199414923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 08:05 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Dit is makkelijk op te lossen door ze zelf te laten kiezen. De rare combinaties moet je even doorheen kijken.
Nee hoor. Gewoon NIET willen omkleden. Tenzij er iets heel leuks (eigenbelang kind) tegenover staat.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 09:50:15 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199414963
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:39 schreef vencodark het volgende:
Alle bekers melk die omgevallen zijn. :X
Liters voor niks gemolken koe inderdaad. ):O

Weet je trouwens wat er gebeurt als je tieners hebt die glazen omgooien? Dan blijk je dus helemaal geen kleinkunstacademie nodig te hebben om een asperge uit te beelden. Terstond bevriezen ze, hoogstens hun ogen bewegen nog, richting jou, waar je blijft met de dweil. Dit wordt dan gevolgd door geschokte blikken als ik begin te foeteren van "doedanookietspakeendoeknuuuuhhhhmuhparketgaateraanstadaarnietzo!!!"
pi_199415069
Sjaak en ik tekenen altijd met steentjes op tegels enzo, we schrijven boodschappen en doen drie-op-een-rij, dat soort dingen. Super tof O+

Sjaak had een klein steentje mee in de auto genomen en nadat ik al eventjes een wat krassend geluid hoorde, vroeg ik wat hij aan het doen was. Was hij in mijn auto aan het krassen, in de lak die net onder het raam zit :'( Daar heeft hij geschreven dat dit zijn plek is. En hij had geoefend op de motorkap (gelukkig maar 2 krasjes) :'( :'(

En je krijgt er zoveel voor terug...
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:19:37 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199415340
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Liters voor niks gemolken koe inderdaad. ):O

Weet je trouwens wat er gebeurt als je tieners hebt die glazen omgooien? Dan blijk je dus helemaal geen kleinkunstacademie nodig te hebben om een asperge uit te beelden. Terstond bevriezen ze, hoogstens hun ogen bewegen nog, richting jou, waar je blijft met de dweil. Dit wordt dan gevolgd door geschokte blikken als ik begin te foeteren van "doedanookietspakeendoeknuuuuhhhhmuhparketgaateraanstadaarnietzo!!!"
Daarin was mijn tiener (hij is inmiddels 21) gelukkig makkelijk. In het verdere huis best netjes. Het was alleen fijner geweest als hij ook zo dacht over zijn eigen kamer.
Zijn computerplek was heilig, 1 druppeltje of dingetje daar en grote paniek. Maar de rest van zijn kamer? Ranzig is het juiste woord.

Zelfs nu hij 21 is geld dat nog teveel. Vorige week heb ik zijn rollo eens omhoog gedaan. Daar schrok hij zelfs van. Laag stof op de vensterbank en stofwebben waar je U tegen zegt. Had ik hem gelukkig al niet 80 keer gezegd...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:21:08 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199415355
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik tekenen altijd met steentjes op tegels enzo, we schrijven boodschappen en doen drie-op-een-rij, dat soort dingen. Super tof O+

Sjaak had een klein steentje mee in de auto genomen en nadat ik al eventjes een wat krassend geluid hoorde, vroeg ik wat hij aan het doen was. Was hij in mijn auto aan het krassen, in de lak die net onder het raam zit :'( Daar heeft hij geschreven dat dit zijn plek is. En hij had geoefend op de motorkap (gelukkig maar 2 krasjes) :'( :'(

En je krijgt er zoveel voor terug...
Ondanks dat het niet zo leuk is vind ik dit best wel cute.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:32:16 #20
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199416273
Mijn bijna-peuter kan prima lopen als het hem uitkomt. En ook rennen, bij ondeugende acties of als hij iets niet wilt (schone luier...).
Maar o wee als je besluit een rondje te lopen of naar het speelveldje achter het huis hè. Dan wenst de Koning getild of in de buggy }:|.

En dat continue drama bij een luier verschonen }:| .
  vrijdag 14 mei 2021 @ 12:49:02 #21
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_199417386
Mooi om te lezen, het meeste is heel herkenbaar van een paar jaar geleden.

Nu, met pubers, zijn vooral de antwoorden van 1 lettergreep vervelend. Of de lange verhalen wanneer ze naar bed moeten, na een hele dag stilte.

Kledingstijl is ook nog wel een dingetje.

Echt lang uitslapen doet er maar 1 van de 3, dat is soms wel lastig.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_199418275
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik tekenen altijd met steentjes op tegels enzo, we schrijven boodschappen en doen drie-op-een-rij, dat soort dingen. Super tof O+

Sjaak had een klein steentje mee in de auto genomen en nadat ik al eventjes een wat krassend geluid hoorde, vroeg ik wat hij aan het doen was. Was hij in mijn auto aan het krassen, in de lak die net onder het raam zit :'( Daar heeft hij geschreven dat dit zijn plek is. En hij had geoefend op de motorkap (gelukkig maar 2 krasjes) :'( :'(

En je krijgt er zoveel voor terug...
Ik had laatst ook ineens een ruitjespatroon op mijn auto, zo’n 6 hokjes. Ik liet dat mijn moeder zien want ik had geen idee hoe dat kwam en toen demonstreerde mijn dochter (3) ineens hoe ze dat had gedaan. }:|
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:10:12 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199418635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Daarin was mijn tiener (hij is inmiddels 21) gelukkig makkelijk. In het verdere huis best netjes. Het was alleen fijner geweest als hij ook zo dacht over zijn eigen kamer.
Zijn computerplek was heilig, 1 druppeltje of dingetje daar en grote paniek. Maar de rest van zijn kamer? Ranzig is het juiste woord.

Zelfs nu hij 21 is geld dat nog teveel. Vorige week heb ik zijn rollo eens omhoog gedaan. Daar schrok hij zelfs van. Laag stof op de vensterbank en stofwebben waar je U tegen zegt. Had ik hem gelukkig al niet 80 keer gezegd...
Dat beschrijft hoe mijn puberdochter het liefst leeft: in ranzige omstandigheden. Zoonlief is zo netjes dat ik er kriegel van wordt. Die presteerde het tijdens een horrorrenovatie zelfs om nog meer gedoe te veroorzaken door te weigeren dat er dingen op zijn kamer gestald werden toen de zolder uitgeruimd moest worden.

Alles stond propvol en dan donderde hij gewoon de meubels op het bed van zijn zusje want "hij had geen zin in die troep". Dat zijn zusje dan nergens kon slapen "was haar probleem en daar was het toch altijd een troep". Hij had ook "niks te maken" met het feit dat ik helemaal geen kamer meer had tijdelijk. Dacht ie.

Ik ben wel zo ongelooflijk uit mijn slof geschoten. We zaten al anderhalve maand in de teringzooi en hij dacht echt dat hij eventjes niets hoefde in te leveren. Normaal is het een prima joch, maar het minst leuke aan de puberteit is dat ze gewoon oprecht vergeten dat ze niet het centrum van de wereld zijn.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:16:50 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199418712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 09:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Liters voor niks gemolken koe inderdaad. ):O

Weet je trouwens wat er gebeurt als je tieners hebt die glazen omgooien? Dan blijk je dus helemaal geen kleinkunstacademie nodig te hebben om een asperge uit te beelden. Terstond bevriezen ze, hoogstens hun ogen bewegen nog, richting jou, waar je blijft met de dweil. Dit wordt dan gevolgd door geschokte blikken als ik begin te foeteren van "doedanookietspakeendoeknuuuuhhhhmuhparketgaateraanstadaarnietzo!!!"
Deze hadden wij laatst met een teiltje water waar meneer heerlijk zijn voeten in had laten weken. Bij het opruimen klotste er een beetje water overheen. En plaats van dat hij de teil corrigeerde was het een typisch geval 'ik stond er bij en keek er naar' toen er zo'n 4-5 liter water gewoon op de grond liep! :o :X :X
Echt! Man en ik compleet uit ons dak: WATDOEJENOU???STADAARNIETZO!!!DOEIETS!!!!

Godzijdank hebben we plavuizen in dit huis. :')
***
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:25:59 #25
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199418843
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik had laatst ook ineens een ruitjespatroon op mijn auto, zo’n 6 hokjes. Ik liet dat mijn moeder zien want ik had geen idee hoe dat kwam en toen demonstreerde mijn dochter (3) ineens hoe ze dat had gedaan. }:|
Al die krassende peuters hier. :X Echt kudo's voor al jullie zelfbeheersing _O_
Mijn zwager heeft ooit ook eens de auto langs de kant moeten zetten om zichzelf te kalmeren. Net een nieuwe auto na jaren sparen, hoort ie ineens een harde bonk rijdens het rijden. Hij: "Wat was dat?" Neefje: "Oh, mijn tekensteen." "Mijn tekensteen!?" "Ja, daar teken ik altijd mee!" :D

Al het plastic achterin bekrast...
pi_199418953
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Al die krassende peuters hier. :X Echt kudo's voor al jullie zelfbeheersing _O_
Mijn zwager heeft ooit ook eens de auto langs de kant moeten zetten om zichzelf te kalmeren. Net een nieuwe auto na jaren sparen, hoort ie ineens een harde bonk rijdens het rijden. Hij: "Wat was dat?" Neefje: "Oh, mijn tekensteen." "Mijn tekensteen!?" "Ja, daar teken ik altijd mee!" :D

Al het plastic achterin bekrast...
Misschien denk ik te simpel hoor, maar als een kind zich dusdanig verstaanbaar kan maken weet hij toch wel dat ergens op tekenen niet mag?


Ik heb thuis te maken met een 6 jarige die overal een weerwoord op heeft }:| Bij haar vader doet ze dat niet, dus ik heb ik haar gevraagd waarom ze dat bij hem niet doet. Antwoord was dat hij strenger is. Ok. Bij het akkefietje wat daarna kwam deed ik wat strenger. Resultaat: een huilend kind want ik deed te streng 8)7
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:35:49 #27
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199419003
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien denk ik te simpel hoor, maar als een kind zich dusdanig verstaanbaar kan maken weet hij toch wel dat ergens op tekenen niet mag?
Tuurlijk maar kinderen doen wel vaker dingen die niet mogen toch ;) ?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:38:21 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199419041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Misschien denk ik te simpel hoor, maar als een kind zich dusdanig verstaanbaar kan maken weet hij toch wel dat ergens op tekenen niet mag?
Peuters doen gewoon domme dingen waar ze niet bij nadenken of iets mag of wel. Hij schrok heel erg van de geschrokken reactie van zijn vader en heeft het (=dit specifieke) nooit meer gedaan.
pi_199419065
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Peuters doen gewoon domme dingen waar ze niet bij nadenken of iets mag of wel. Hij schrok heel erg van de geschrokken reactie van zijn vader en heeft het (=dit specifieke) nooit meer gedaan.
Ik dacht dat het om een ouder kind ging :) Goede les geweest :P
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:16:13 #30
221912 minilot
Nancy boy
pi_199419516
Ik hou van het aspect: altijd een weerwoord O+ Ik stimuleer dat juist: een 'nee' is hier in huis geen einde gesprek, maar een uitnodiging tot een debat over waarom misschien toch wél! :7
Maar goed, hij is nu drie. Mogelijk erger ik me er over een paar jaar ook groen en geel aan :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_199419643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 14:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Al die krassende peuters hier. :X Echt kudo's voor al jullie zelfbeheersing _O_
Mijn zwager heeft ooit ook eens de auto langs de kant moeten zetten om zichzelf te kalmeren. Net een nieuwe auto na jaren sparen, hoort ie ineens een harde bonk rijdens het rijden. Hij: "Wat was dat?" Neefje: "Oh, mijn tekensteen." "Mijn tekensteen!?" "Ja, daar teken ik altijd mee!" :D

Al het plastic achterin bekrast...
Tekensteen O+

Ik verschoot enorm en toen moest Sjaak huilen. Hij had ook echt niets kwaads in de zin. Dus we hebben het gelijk uitgepraat. Maar ik zie het nu wel iedere dag natuurlijk :'(
pi_199420700
quote:
3s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:05 schreef PKM het volgende:
Even teruggelezen naar mijn vorige post. Mijn peuter roept nog steeds vaak OPGETIIIIILD!!! als hij de trap af wil. En huilen als hij zijn zin niet krijgt. Woede uitbarsting op de trap, hartverzakkingen of hij heel beneden gaat komen. En dan is het pas net 7:00 he.
Tijdens dit ritueel hebben we nu ook sssssst want je zusje slaapt nog en maakt hij extra herrie op de trap. Om het proces te versnellen pak ik de tandenborstel en staat hij in een mum van tijd beneden.

Peuter is volledig zindelijk, maar als hij gaat plassen wil hij het liefst dat je mee loopt. Om dan de deur dicht te doen waar je bij staat. Daarna roept hij dat hij klaar is en als je niet komt gooit hij de deuren dicht, terwijl de baby nog steeds slaapt.

Onze baby huilt als er wat afgepakt wordt en peuter vindt dat alles van hem is.

Baby blijft nooit meer liggen met verschonen, wil de billendoekjes hebben en terwijl je die afpakt (en zij weer huilt) steekt ze haar voet in de pot sudocreme. }:|

Topje van de ijsberg is dit, ik heb nog wel wat ergernissen. :{w
Super herkenbaar allemaal 😂 Leuk hè, kinderen.. 😂
pi_199422335
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?

Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
pi_199422528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:02 schreef Stendhal het volgende:
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?

Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
Spijt niet. Maar ik heb het wel onderschat.
pi_199422572
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Spijt niet. Maar ik heb het wel onderschat.
Dank voor je reactie. Ik hoor wel eens dat mensen, ook als ze er inderdaad blij mee zijn, toch wel spreken van een leven voor en een leven na. Het heeft een enorme impact waar je vooraf misschien niet zo bij stilstaat.
pi_199422802
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 08:05 schreef Smelfie het volgende:

[..]

Dit is makkelijk op te lossen door ze zelf te laten kiezen. De rare combinaties moet je even doorheen kijken.
Nope, ze kiezen hier ook zelf. Leggen we savonds klaar. Werkt niet. Niet voor de jongste
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:44:17 #37
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199422827
Hehe, leuk topic.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:48:40 #38
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199422891
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:24 schreef Stendhal het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Ik hoor wel eens dat mensen, ook als ze er inderdaad blij mee zijn, toch wel spreken van een leven voor en een leven na. Het heeft een enorme impact waar je vooraf misschien niet zo bij stilstaat.
In mijn optiek zijn het ook vooral mensen die er van tevoren niet over nadenken en wanneer het dan eigenlijk niet in hun schema of budget past vooral het kind zelf en de omgeving er last van heeft.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199422956
Spijt niet, maar vanaf de basisschool leeftijd vind ik het toch wel veel pittiger en denk ik echt wel vaker: “aaaarrgghhh”
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:54:35 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_199422970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:02 schreef Stendhal het volgende:
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?

Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
OUD / Spijt van kinderen

Het topic vol antwoorden.
disclaimer
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:55:18 #41
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_199422981
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:44 schreef Id_do_her het volgende:
Hehe, leuk topic.
Inderdaad :D En ik heb gelukkig geen kinderen en zal ze ook wel niet meer krijgen (vrouwlief is intussen ook de 40 gepasseerd) _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_199422983
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Spijt niet, maar vanaf de basisschool leeftijd vind ik het toch wel veel pittiger en denk ik echt wel vaker: “aaaarrgghhh”
Ik had juist verwacht dat het dan makkelijker zou worden. :o :o :o :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:56:55 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199423004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Spijt niet. Maar ik heb het wel onderschat.
Dit

Zowel de negatieve kanten ('s nachts wakker gemaakt worden blijft echt killing, continu alert moeten zijn als zij wakker en om me heen is), als de positieve kanten (zulke intense liefde, band samen en vrolijkheid nog nooit ervaren)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:57:36 #44
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_199423014
De mijne (3.5) maakt de HELE dag geluid, praten, zingen, piepen, sirenes, niet bestaande klanken, hummen :X :% soms kan ik echt niet nadenken met hem in de buurt. Oh en als je bijvoorbeeld de afzuigkap of de blender aanzet, gaat ie harder :'(

Oh en hij antwoordt vaker niet dan wel op vragen 8)7. En als ik dan kies is het sowieso het verkeerde natuurlijk :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 19:59:18 #45
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423041
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:55 schreef flipsen het volgende:

[..]

Inderdaad :D En ik heb gelukkig geen kinderen en zal ze ook wel niet meer krijgen (vrouwlief is intussen ook de 40 gepasseerd) _O-
Ik vind het vooral verfrissend dat ouders een keer eerlijk zijn en dat het niet over rozen gaat.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:01:25 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_199423071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:59 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik vind het vooral verfrissend dat ouders een keer eerlijk zijn en dat het niet over rozen gaat.
Jup, dat vind ik ook de charme van dit topic O+ ik zou het dan ook erg jammer vinden als het weer gaat verzanden in een voor- en tegenstanders in het hebben van kinderen-discussie, of de spijtvraag weer aan bod moet komen. Laten we dit topic vooral houden waar het voor bedoeld is :)
disclaimer
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:02:40 #47
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423091
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:01 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, dat vind ik ook de charme van dit topic O+ ik zou het dan ook erg jammer vinden als het weer gaat verzanden in een voor- en tegenstanders in het hebben van kinderen-discussie, of de spijtvraag weer aan bod moet komen. Laten we dit topic vooral houden waar het voor bedoeld is :)
Zeker eens, ik kies er bewust niet voor maar als ik mensen bezig zie kan ik er alleen maar respect voor opbrengen. Bij veel mensen dacht ik juist: "waar begin je aan?".
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:04:32 #48
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_199423113
Poeh een woke dochter die mij een witte boze man vindt en dat luidkeels laat weten bij iedere uitspraak die ik doe. Echt zo vermoeiend
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:04:33 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_199423114
Waar zijn we aan begonnen, dat vraag ik me nog steeds wel eens af :')
disclaimer
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:05:03 #50
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423119
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik had juist verwacht dat het dan makkelijker zou worden. :o :o :o :o
Ja dan gaan ze op de bonnefooi naar Spanje/Thailand/Griekenland, ben je ze even kwijt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:05:54 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_199423132
En wat zijn er schokkend veel fokkers met (bijna) volwassen kinderen _O-
Ik vind mezelf er eigenlijk al te oud voor :')
disclaimer
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:06:36 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423144
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:04 schreef SQ het volgende:
Waar zijn we aan begonnen, dat vraag ik me nog steeds wel eens af :')
Laatst kaartte ik dat aan bij mijn eigen moeder, "oh nee jij was altijd een heel grappig, leuk, guitig mannetje". Ik heb door haar gedrag altijd in de waan geleefd dat ik een gestoord kind was. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:07:53 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_199423173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Laatst kaartte ik dat aan bij mijn eigen moeder, "oh nee jij was altijd een heel grappig, leuk, guitig mannetje". Ik heb door haar gedrag altijd in de waan geleefd dat ik een gestoord kind was. :')
Herinneringen vertroebelen wel hoor, over de jaren 8-)
disclaimer
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:08:31 #54
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423190
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Herinneringen vertroebelen wel hoor, over de jaren 8-)
Dat hoopte mijn moeder ook ja.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199423204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:05 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ja dan gaan ze op de bonnefooi naar Spanje/Thailand/Griekenland, ben je ze even kwijt.
wel naar school toch gewoon
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:09:55 #56
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423211
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

wel naar school toch gewoon
Ja, is verplicht he.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199423220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:09 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ja, is verplicht he.
nou dan ben je toch even van ze af gewoon
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:11:40 #58
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423242
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

nou dan ben je toch even van ze af gewoon
Ja, ouders zijn in mijn ervaring altijd enorm blij als ze eindelijk op de deurmat van de basisschool gedumpt kunnen worden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:26:21 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199423503
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:02 schreef Stendhal het volgende:
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?

Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
Nee, geen spijt. Wist ook wel redelijk goed waar ik aan begon. En als er een topic het minst leuke aan je ouders was zou hij vast ook wel wat kunnen schrijven om dan met andere jongelingen te kunnen lachen over oh wat herkenbaar. Net zoals een topic over het leukste aan je kinderen ook vol zou komen te staan met anekdotes.
Dat niet alles perfect en fantastisch is maakt niet dat het allemaal erg is. Tuurlijk waren er momenten dat ik hem achter het behang kon plakken en die zullen er vast in de toekomst ook nog wel zijn. Maar dan draait zo’n ding zich om en doet iets dat zo lief is dat je smelt.
Meestal is het gewoon normaal, rustig en fijn, soms denk je aaarrrggghh en soms denk je ahhhh wat lief.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199423681
Hier ook (nog) geen spijt, maar mijn oudste is nog net geen 3 jaar. Dus wie weet komt het nog :P ik vind het soms wel best pittig. Zoals net, toen de baby een uur lang aan het huilen was en nergens stil mee te krijgen was. Maar als dat dan weer voorbij is en hij lekker tegen mij aan ligt te knorren, dan ben ik dat huilen alweer bijna vergeten :P
pi_199423762
Oh, net nog: kind klaargemaakt om naar bed te gaan. 'Mama, ik heb eigenlijk nog wel een beetje honger.' Zucht.
Ik heb geleerd dat je veel sneller klaar bent als je gelijk een cracker geeft dan dat je zegt dat er niks meer wordt gegeten en dat het bedtijd is.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:41:48 #62
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_199423806
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, net nog: kind klaargemaakt om naar bed te gaan. 'Mama, ik heb eigenlijk nog wel een beetje honger.' Zucht.
Ik heb geleerd dat je veel sneller klaar bent als je gelijk een cracker geeft dan dat je zegt dat er niks meer wordt gegeten en dat het bedtijd is.
Sterk contrast met hoe het vroeger onder dwang "Börd Leeressen!!" was.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_199423862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:41 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Sterk contrast met hoe het vroeger onder dwang "Börd Leeressen!!" was.
Oh, maar ze heeft geen honger hoor. Ze heeft gewoon geen zin om naar bed te gaan.
pi_199423955
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, maar ze heeft geen honger hoor. Ze heeft gewoon geen zin om naar bed te gaan.
En dan gaat ze hem dus suuuuuperlangzaam opeten? :)
pi_199424145
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:49 schreef Stendhal het volgende:

[..]

En dan gaat ze hem dus suuuuuperlangzaam opeten? :)
Nee dat gelukkig niet :) Als ik het niet geef dan volgt er gedrein en gemopper in bed 'ik mag ook niks van jouuuuu'. En dan maakt ze zeer waarschijnlijk de baby ook nog eens wakker dus ik kies eieren voor mijn geld :7
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:12:08 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_199424430
Vandaag was ik rond 17 uur echt helemaal klaar met ze. De oudste is ook zo’n Hummer/pieper/giller. Is nooit stil. Jongste heeft ene heel hoog stemmetje en praat de hele dag door, vooral tegen mij. Ik kan dan helemaal overprikkeld raken. Ben ook echt even op bed gaan liggen toen man thuiskwam. Echt bijkomen gewoon. Ben zelf van nature heel rustig en introvert en heb echt wel moeite met de hele dag ten dienste staan van anderen.
pi_199426683
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik had juist verwacht dat het dan makkelijker zou worden. :o :o :o :o
Dat dacht ik ook.. maar toen ze jonger waren, nam ik ze overal mee naartoe in de buggy. Gingen ze niet continue in discussie. Ze sliepen altijd perfect en nu snachts niet meer etc.
pi_199427350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:04 schreef slaveloos het volgende:
Poeh een woke dochter die mij een witte boze man vindt en dat luidkeels laat weten bij iedere uitspraak die ik doe. Echt zo vermoeiend
Haha, mijn dochter zei vandaag dat ze zich ergert aan 'jongens en meisjes'. Waarom is het niet 'jongetjes en meisjes' of 'jongens en meiden'? Uit protest maakt ze er nu 'meiden en jongetjes' van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199428322
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 23:21 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.. maar toen ze jonger waren, nam ik ze overal mee naartoe in de buggy. Gingen ze niet continue in discussie. Ze sliepen altijd perfect en nu snachts niet meer etc.
Dat slapen gaat hier gelukkig prima, maar ergens je kind mee naartoe meenemen och och och }:| Die van mij is sowieso een huismus en zoiets als boodschappen doen bij ons om de hoek kost al redelijk wat energie om haar mee te krijgen. Gisteren had ik er even geen zin in en heb ik haar een pakje Pokémon kaarten beloofd :@
pi_199428342
Dit topic _O-
pi_199428364
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 20:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, net nog: kind klaargemaakt om naar bed te gaan. 'Mama, ik heb eigenlijk nog wel een beetje honger.' Zucht.
Ik heb geleerd dat je veel sneller klaar bent als je gelijk een cracker geeft dan dat je zegt dat er niks meer wordt gegeten en dat het bedtijd is.
"Honger hebben ze in Afrika, en nu slapen verdomme"
pi_199428370
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:16 schreef minilot het volgende:
Ik hou van het aspect: altijd een weerwoord O+ Ik stimuleer dat juist: een 'nee' is hier in huis geen einde gesprek, maar een uitnodiging tot een debat over waarom misschien toch wél!
Ik hoop dan niet dat je een zoontje hebt die later op stap gaat :X
pi_199428380
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 06:11 schreef jameshond7 het volgende:

Ik hoop dan niet dat je een zoontje hebt die later op stap gaat :X
Ik dacht eerst 'natuurlijk gaat dat joch later op stap!' En toen viel het kwartje. Ik denk alleen dat die uitleg bij minilot ook wel in goede handen is. Komt goed ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199428760
Ik zou zeggen: het op bed brengen. En dan begint weer een lange nacht...

Geklim is ook echt irritant, heb 3 jongens, en allemaal vanaf een periode tussen 7 en 9 maanden begonnen ze al te klimmen. Trappen, banken, stoelen, kasten, knikkerbanen, vensterbanken, echt niks is veilig.
pi_199431923
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:12 schreef Aventura het volgende:
Vandaag was ik rond 17 uur echt helemaal klaar met ze. De oudste is ook zo’n Hummer/pieper/giller. Is nooit stil. Jongste heeft ene heel hoog stemmetje en praat de hele dag door, vooral tegen mij. Ik kan dan helemaal overprikkeld raken. Ben ook echt even op bed gaan liggen toen man thuiskwam. Echt bijkomen gewoon. Ben zelf van nature heel rustig en introvert en heb echt wel moeite met de hele dag ten dienste staan van anderen.
Dit is voor mij ook de grootste ergernis. De constante stroom aan geluid en lawaai die mijn kinderen produceren. Het is gewoon nooit stil in huis. Ik merk inderdaad dat het zoveel prikkels zijn die voor een overload bij mij kunnen zorgen.
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:30:55 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_199432444
En dan liggen ze eindelijk in bed na dat ritueel van 2 uur, en wat doet je man? Die zet altijd meteen de tv aan ;( #nooitmeerstilte :'(
disclaimer
pi_199432673
Ik geniet tegenwoordig oprecht van het vroege borstvoedingsmomentje rond half 6 waarbij ik buiten alle vogeltjes hoor fluiten :') dus die kroegfunctie voor de baby brengt gelukkig ook nog iets positiefs met zich mee :P
pi_199433501
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 05:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat slapen gaat hier gelukkig prima, maar ergens je kind mee naartoe meenemen och och och }:| Die van mij is sowieso een huismus en zoiets als boodschappen doen bij ons om de hoek kost al redelijk wat energie om haar mee te krijgen. Gisteren had ik er even geen zin in en heb ik haar een pakje Pokémon kaarten beloofd :@
Als we dan kinderen apart v elkaar meenemen, kunnen we prima winkelen. Dat vinden ze zelfs wel leuk. Maar owee als ze samen mee gaan of moeten. Pff whaha De oudste is nu ook met man mee naar de bouwmarkt en de Ikea. Dat vind ie leuk, papa tijd.

“Omkopen” doet iedereen toch wel eens ;) vooral als je moe bent

Maar toen ze kleiner waren, nam ik ze gewoon mee. Hup in de buggy. Nu altijd wel eerst een nee want, ja maar.. eerst nog even dit.. etc etc.

Voor mezelf merk ik gewoon dat het me nu veel meer moeite kost om rustig te blijven.

[ Bericht 19% gewijzigd door gestreeptestoel op 15-05-2021 14:39:54 ]
pi_199434307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dit is voor mij ook de grootste ergernis. De constante stroom aan geluid en lawaai die mijn kinderen produceren. Het is gewoon nooit stil in huis. Ik merk inderdaad dat het zoveel prikkels zijn die voor een overload bij mij kunnen zorgen.
Mijn zoon praat ook standaard hard. Dus als hij je om (of voor) 7 uur wakker maakt, krijg je gelijk vanuit je diepe slaap een soort misthoorn die vragen stelt en vrij snel klaagt van: “Ik heb zooooo’n honger”!
Met andere woorden: laten we ontbijten. :')
pi_199469927
God ja, die geluiden!
De mond van mijn dochter van 9 staat nooit stil. Vanaf het moment dat haar wekker gaat tot het moment dat ze in slaap valt komt er continu geluid uit: loze geluidjes (klakken met haar tong, smakken met haar lippen, random gejoel etc), zingen (en dan het liefst slechts 1 zin uit een liedje steeds herhalend, of -nog irritanter - niet bestaande woorden op een zelfbedacht a-tonaal of repetitief melodietje) of alles wat ze doet, ziet, hoort of denkt voorzien van een (liefst gefluisterde) verbale beschrijving, alsof je de audio commentary van een film aan hebt staan.

Bloednerveus word ik er van.

Gelukkig heeft ze nu steeds vaker door waarom ik soms kribbig reageer en gaat dan al uit zichzelf naar haar kamer of buiten om "de geluidsdiarree uit haar systeem te krijgen (haar woorden).
Of ze gaat doodleuk mijn noise canceling koptelefoon van mijn kantoor pakken, geeft hem aan mij en zegt met een strak en bloedserieus gezicht "ga maar lekker muziek luisteren mamma, want anders word je weer zenuwachtig van me".
pi_199470318
Oh ja, dan dat ge”MAMAAA” de hele dag.

En Kevin die mij altijd wil helpen “koken” wat betekent dat ie continue in de weg staat en ik de hele tijd bezig ben met gevaarlijke situaties herkennen en er op anticiperen. En oh wee als ik hem weg stuur. Uiteindelijk resulteert het in een zeiknatte keuken omdat ie gaat “afwassen”. Maar daar kan hij zich minder mee bezeren dan met scherpe messen of hete pannen.
pi_199470693
Schijt in de broek.
pi_199471292
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 15:56 schreef SummerBreeze het volgende:
Gelukkig heeft ze nu steeds vaker door waarom ik soms kribbig reageer en gaat dan al uit zichzelf naar haar kamer of buiten om "de geluidsdiarree uit haar systeem te krijgen (haar woorden).
Of ze gaat doodleuk mijn noise canceling koptelefoon van mijn kantoor pakken, geeft hem aan mij en zegt met een strak en bloedserieus gezicht "ga maar lekker muziek luisteren mamma, want anders word je weer zenuwachtig van me".
_O-
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_199483275
Leuk topic!

Ik lees veel herkenbare dingen, maar denk dat ik toch wel makkelijke kinderen heb. Ze sliepen al snel door, geen huilbaby's, ontwikkelen zich goed, nooit baldadig gedrag of driftbuien.

Het minst leuke vind ik dat ik ze de helft van de tijd moet missen (maar dat ligt niet aan hen).
In gedrag het zeuren: "ik verveel me!" "Ik weet niet wat ik kan doe-hoen!" "Mag ik chocola?" (voor de 8e keer binnen een uur)
pi_199488460
Nou, ik vond het ergste bij de oudste dat ze gewoon drie jaar lang geen nacht doorsliep. Daar gingen we echt aan kapot. Ze is nu 11 en we zijn nog steeds aan het bijkomen van die tijd.

Verder vind ik het eigenlijk we leuk en gezellig, alle leeftijden hebben hun charme. Het vervelendste nu vind ik de ongelofelijke tyfuszooi die ze overal achterlaten. Echt binnen twee minuten is een opgeruimd huis een bende, en nog smerig ook.

Wat het grootste nadeel is, is dat je nooit meer echt helemaal vrij bent. Altijd wel een was, boodschappen, stofzuig, etc. De jongste is nu 8, ons doel is om ze beiden snel zelfstandig te krijgen zodat we weer wat vrijheid terug krijgen. Dat is trouwens iets wat we vee minder zwaar vonden in het begin. Dat is echt iets dat pas ging tellen met de jaren.
Whatever...
pi_199488516
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:13 schreef Adrian4 het volgende:
Oh ja, dan dat ge”MAMAAA” de hele dag.

En Kevin die mij altijd wil helpen “koken” wat betekent dat ie continue in de weg staat en ik de hele tijd bezig ben met gevaarlijke situaties herkennen en er op anticiperen. En oh wee als ik hem weg stuur. Uiteindelijk resulteert het in een zeiknatte keuken omdat ie gaat “afwassen”. Maar daar kan hij zich minder mee bezeren dan met scherpe messen of hete pannen.
Wat grappig, juist dat helpen vond ik altijd leuk en super lief. De zooi nam ik voor lief en dat gingen we dan ook gewoon samen weer opruimen. En gezellig. En dat doen we nog steeds. Samen koken, boodschappen, andere klusjes. Voor beide dochters is dat regelmatig quality time met papa.

Wat dat betreft vind ik alles laten vallen ‘want tablet tijd’ vee vervelender.
Whatever...
pi_199492814
Blijft toch een fijn topic om te lezen.

Ik heb even terug gelezen wat ik geschreven had. Twee jaar geleden waren de irritatie puntjes dat ze zich kon gedragen als een peuter of als puber (met 6 jaar).
Het wel of niet uitslapen en het niet tegen haar verlies kunnen.

Dat laatste kan ze nog steeds niet tegen.
Uitslapen is ook nog wisselend.
En nieuw puntje is dat ze regelmatig je compleet negeert als je iets vraagt.
pi_199496354
Laatst zat ik live te streamen en brult 1 van hen 'papa papaaaaaa', ik zei van niet nu en dan is er toch nog een FOK!ker die mijn livestream luistert en dat meldt op het forum
pi_199497305
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:13 schreef Adrian4 het volgende:
Oh ja, dan dat ge”MAMAAA” de hele dag.

En Kevin die mij altijd wil helpen “koken” wat betekent dat ie continue in de weg staat en ik de hele tijd bezig ben met gevaarlijke situaties herkennen en er op anticiperen. En oh wee als ik hem weg stuur. Uiteindelijk resulteert het in een zeiknatte keuken omdat ie gaat “afwassen”. Maar daar kan hij zich minder mee bezeren dan met scherpe messen of hete pannen.
Als ik een cent zou krijgen voor elke keer dat mijn kinderen 'mama' riepen zou ik de rijkste vrouw ter wereld zijn :')
pi_199515458
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 12:38 schreef Grublit het volgende:
Leuk topic!

Ik lees veel herkenbare dingen, maar denk dat ik toch wel makkelijke kinderen heb. Ze sliepen al snel door, geen huilbaby's, ontwikkelen zich goed, nooit baldadig gedrag of driftbuien.

Het minst leuke vind ik dat ik ze de helft van de tijd moet missen (maar dat ligt niet aan hen).
In gedrag het zeuren: "ik verveel me!" "Ik weet niet wat ik kan doe-hoen!" "Mag ik chocola?" (voor de 8e keer binnen een uur)
Ja, dat ik verveel me }:| Ik moet zeggen dat het sinds een jaartje beter gaat. Voor die tijd kon mijn dochter zichzelf niet goed vermaken. Nu is het nog steeds wel met enige regelmaat gezucht en gesteun dat ze zich verveelt. Ze is nog erg van het rollenspel, dus ze vraagt nog regelmatig of zij hondje mag zijn en ik baasje. Daar pas ik dus voor. Maar we spelen wel af en toe dat we dierenartsen zijn en dat we haar knuffels moeten onderzoeken. Zoek ik op google röntgenfoto's op van breuken e.d. op om het wat echter te maken :D Gelukkig heeft ze die speelsheid nog O+ Ze worden veel te snel groot!
pi_199666923
Oh wat een heerlijk topic :D

De neuroot in mij kan vooral slecht tegen de viezigheid die kinderen met zich meebrengen, vanmorgen veegde ze nog even snel haar snotneus aan me af :r Dat gaat nog steeds niet wennen nog na 3,5 jaar :N

De driftbuien, vooral in het openbaar, waardoor het zweet je soms uitbreekt. Mijn dochter kan behoorlijk hard krijsen :7 Heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand zich er mee ging bemoeien, want ik gok dat ik dan in staat tot moord zou zijn.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 29 mei 2021 @ 10:14:28 #92
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199667052
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 09:53 schreef rena het volgende:
Oh wat een heerlijk topic :D

De neuroot in mij kan vooral slecht tegen de viezigheid die kinderen met zich meebrengen, vanmorgen veegde ze nog even snel haar snotneus aan me af :r Dat gaat nog steeds niet wennen nog na 3,5 jaar :N

De driftbuien, vooral in het openbaar, waardoor het zweet je soms uitbreekt. Mijn dochter kan behoorlijk hard krijsen :7 Heb gelukkig nog nooit meegemaakt dat iemand zich er mee ging bemoeien, want ik gok dat ik dan in staat tot moord zou zijn.
Die driftbuien heb ik nooit veel om gegeven. Was vrij makkelijk in gewoon rustig oppakken en herbergend neerzetten waar anderen er geen last van hadden. Of er een grapje over maken zonder weg te halen.

Maar die viezigheid... Alhoewel dat lang achter me ligt herinneren ik me nog de zieke peuter die aan me vast hing, de kots die over mijn schouder heen liep. Ik die daar misselijk van werd, maar niets eraan kon doen omdat het arme kind er ook niets aan kon doen.
Die snottebel, dat kwijl, dat je gewoon naar je toe ziet komen. Je denkt neeeeeee, maar het gebeurd toch.
Daar ligt dat prulletje, zo heerlijk te slapen in je armen. Een bel komt uit de neus, knapt en veranderd in een snot sliert die in een soort slow motion op je af komt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199667321
Het geschreeuw als hij niet in de buggy wilt. Maar ook niet wilt lopen. Schreeuwen, op de grond liggen ,alles gooit de toneelspeler uit de kast. En dan daarna nog het eeuwige optillen van een 15kg tierende peuter omdat meneer niet meer op zijn stepje wilt.
pi_204687617
Het geluid van een hoestende baby over de babyfoon terwijl het nog echt even moet slapen omdat anders de hele dag kutter dan kut wordt
-nee-
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:58:44 #95
80382 manny
30 is best veel
pi_204692657
Babyfoon. Onruststookmachines zijn dat.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 10 mei 2022 @ 20:35:37 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_204693383
Ik was eens aan het bedenken of mijn ideeën hierover inmiddels al veranderd waren maar nee, niet echt. :') momenteel scoren de volgende hoog:
- de oudste(7): is een ongefilterde kloon van mij aan het worden. Ik hoef maar een wenkbrauw horizontaal op mijn gezicht te hebben of ze staat al te huilen, piepen en sorry te roepen omdat ze bang is dat ZIJ iets verkeerd doet. En ik ben écht geen enorm monster :') ;( op eieren lopen.

- de middelste (5) heeft nul geduld en begint meteen boos te krijsen als ik niet METEENNNN op al zijn commando's in ga. Tettert door elk gesprek heen. Maakt alles kapot en liegt er over.

- de jongste (1) wil alleen maar op mijn arm, de hele dag. Neerzetten = hysterisch krijsen en zich aan mijn broek vastklampen of omhoog klimmen. Als hij wakker is krijg ik NIETS gedaan :')

Needless to say, de middelste scoort torenhoog op de kutzakradar nu.
disclaimer
pi_204693553
Oudste: valt heel moeilijk in slaap 's avonds. Ze gaat al vrij laat naar bed (half negen), maar het komt geregeld voor dat ze nog uit bed komt en eer ze eindelijk eens besluit te slapen kan het makkelijk tegen half 10 aan lopen. Metime is daarom op avonden vrij summier ;( Ze oogt overdag nooit moe en ze doet het op school prima, dus ik gok dat ze weinig slaap nodig heeft?

Jongste: al tijden keidriftig. Als hij zijn zin niet krijgt is het krijsen en ook echt op de grond liggen blèren. Ook dingen wegsmijten.

Kinderen :'( O+
pi_204696780
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 19:02 schreef Stendhal het volgende:
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?

Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
Nul spijt. Zou het elke keer opnieuw kiezen. Ik denk alleen met weemoed terug aan m’n vrijheid

Ik kan verder even geen ergernissen bedenken. Baby is 7 maanden en doet niets waar ik me aan erger. Behalve misschien dat hij niet alleen in zijn kamer wil slapen
  dinsdag 10 mei 2022 @ 22:03:53 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_204696829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]


Ik kan verder even geen ergernissen bedenken.
#wachtmaar
disclaimer
pi_204697173
Een baby die slecht alleen kan zijn, lees: praktisch nooit. :') Nu komt ze ook in de fase dat ik haar continu in de gaten moet houden door al het gerol en getijger, maar toch. :')

Oh ja, en ik word nu al hard uitgelachen als ik steeds 'nee' zeg als m'n dochter ergens aan zit waar het niet mag. Dat wordt nog wat straks. :')
pi_204697383
Zindelijk worden… haat!!!
En de haat liefde relatie tussen de jongens ;) niet zonder en niet met elkaar kunnen.

En ik zou nog steeds niet anders willen!
  dinsdag 10 mei 2022 @ 22:16:58 #102
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204697384
Ik (geen kids) lees hier vooral dingen waarvan ik denk: "Dat had ik vroeger als peuter/kleuter echt niet hoeven proberen...". Geen oordeel, gewoon constatering :) Ik blijf lekker meelezen hier trouwens :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204701139
Pfff, Sterre begon net ook weer te janken. Ik heb er maar even een tiet uitgewipt, dan is ie even stil.

(nee, geintje. Geen kids, en na het lezen van deze topicreeks ook geen zin in) :D

Ach, ik ben blij dat ik de idiote oom mag uithangen voor de dochters van mijn broer. (4 en 2 ofzo)
En ik heb veel respect voor mijn ouders, die elke week wel een dag oppassen. Lekker dan, ben je net 5 jaar met pensioen, komen die kutluiers weer om de hoek kijken. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 11 mei 2022 @ 07:00:33 #104
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_204701218
Elke nacht om half 4 klaarwakker zijn. Met moeite weer in slaap te krijgen om vervolgens weer om 6 uur wakker te zijn }:| :O
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_204701345
Ik heb een stinkende puber in huis :'(
Geloof mij, persoonlijke hygiëne ben ik echt mega streng op maar het wil maar niet lukken bij puberella }:|
pi_204701346
Mijn oudste,21, is een eikel.
En dat blijkt nu hij sinds afgelopen zomer het huis uit is steeds duidelijker. Grootste ergernis: hij nam een wasmachine van iemand over die kapot bleek, dus ik doe nog altijd zijn was. Hij chanteert zijn broertje van 16 regelmatig om zijn was te halen, danwel te brengen (let wel:hij woont nog geen 5 min lopen bij ons vandaan) en ik heb er nooit meer dan een gesproken bedankje voor gekregen. Mijn verjaardag en moederdag zijn overgeslagen wegens "Ik heb geen geld". -O-
Voordeel: ik klaag luidkeels zodat de overige 3 weten dat ze het anders moeten aanpakken. ;)
pi_204701453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 07:36 schreef Samhain het volgende:
Mijn oudste,21, is een eikel.
En dat blijkt nu hij sinds afgelopen zomer het huis uit is steeds duidelijker. Grootste ergernis: hij nam een wasmachine van iemand over die kapot bleek, dus ik doe nog altijd zijn was. Hij chanteert zijn broertje van 16 regelmatig om zijn was te halen, danwel te brengen (let wel:hij woont nog geen 5 min lopen bij ons vandaan) en ik heb er nooit meer dan een gesproken bedankje voor gekregen. Mijn verjaardag en moederdag zijn overgeslagen wegens "Ik heb geen geld". -O-
Voordeel: ik klaag luidkeels zodat de overige 3 weten dat ze het anders moeten aanpakken. ;)
Da's onaardig inderdaad. Je kan tegen hem zeggen dat hij z'n was zelf moet doen, is dat niet wat?
-nee-
pi_204701460
Het gezeur zijn ze nu wel gewend en de was wordt mooi gedaan.
pi_204701540
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 07:36 schreef Brybry het volgende:
Ik heb een stinkende puber in huis :'(
Geloof mij, persoonlijke hygiëne ben ik echt mega streng op maar het wil maar niet lukken bij puberella }:|
Komt wel goed als een klasgenootje/vriendinnetje zegt dat ze stinkt :P
pi_204701560
Zand! En als je dan blij bent geen zandbak meer te hebben, en twee van de drie ook vrijwel niet meer in een zandbak spelen, maken ze in de straat nieuwe vrienden met een giga zandbult in de tuin. Met een kraantje ernaast. }:|
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_204701622
En toen ze nog mini waren was het wel heerlijk in onze eigen bubbel. O+ Nu is het hier de zoete inval en soms ben ik dat ook wel zat.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_204701872
De hele dag een logistieke puinhoop om maar de kleine op tijd uit school te kunnen halen en dan gaat ze bij iemand anders spelen en kan je met een bakfiets met 2 kinderen die hun middagslaapje overslaan zonder de grote zus weer terug naar huis _O_
-nee-
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:42:30 #113
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204702137
Mama wat doe je?
Mama wat is dat?
Mama wat hoor ik?

X 1 miljoenmiljard op een dag.

Het is een fase toch? ;(
pi_204702288
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:42 schreef douche-eendje het volgende:
Mama wat doe je?
Mama wat is dat?
Mama wat hoor ik?

X 1 miljoenmiljard op een dag.

Het is een fase toch? ;(
Tenzij je in de keuken een stukje chocolade of iets dergelijks pakt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:04:19 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_204702324
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:05 schreef Marsenal het volgende:
De hele dag een logistieke puinhoop om maar de kleine op tijd uit school te kunnen halen en dan gaat ze bij iemand anders spelen en kan je met een bakfiets met 2 kinderen die hun middagslaapje overslaan zonder de grote zus weer terug naar huis _O_
Oh maar ik liet toch echt die middagslaapjes niet schieten om een kind op te halen :D heb je geen buurvrouw waar je ff 15 minuten de babyfoon kan parkeren?
disclaimer
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:06:10 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_204702343
Andere onhebbelijkheid, zeker bij het hebben van 3 (of meer?) kinderen: er is er ALTIJD wel 1 ziek. Echt, kan me geen normale werkweek meer heugen, laat staan planningen die gewoon lopen :')
disclaimer
pi_204702400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 07:36 schreef Samhain het volgende:
Mijn oudste,21, is een eikel.
En dat blijkt nu hij sinds afgelopen zomer het huis uit is steeds duidelijker. Grootste ergernis: hij nam een wasmachine van iemand over die kapot bleek, dus ik doe nog altijd zijn was. Hij chanteert zijn broertje van 16 regelmatig om zijn was te halen, danwel te brengen (let wel:hij woont nog geen 5 min lopen bij ons vandaan) en ik heb er nooit meer dan een gesproken bedankje voor gekregen. Mijn verjaardag en moederdag zijn overgeslagen wegens "Ik heb geen geld". -O-
Voordeel: ik klaag luidkeels zodat de overige 3 weten dat ze het anders moeten aanpakken. ;)
Net zo hard en streng toespreken als toen hij nog een kleine eikel van 8 ofzo was. :Y
pi_204702544
Een baby hebben maar ‘s nachts wakker worden gehouden door je peuter }:|
pi_204702573
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2022 07:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Da's onaardig inderdaad. Je kan tegen hem zeggen dat hij z'n was zelf moet doen, is dat niet wat?
Hij viert binnenkort zijn verjaardag en als het goed is, krijgt hij van zijn tante en oma een wasmachine. Zo niet, dan tik ik er wel eentje op de kop.
pi_204702602
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2022 07:57 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Da's onaardig inderdaad. Je kan tegen hem zeggen dat hij z'n was zelf moet doen, is dat niet wat?
Hij viert binnenkort zijn verjaardag en als het goed is, krijgt hij van zijn tante en oma een wasmachine. Zo niet, dan tik ik er wel eentje op de kop.
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
Net zo hard en streng toespreken als toen hij nog een kleine eikel van 8 ofzo was. :Y
Hahaha, hij was op 8-jarige leeftijd beduidend minder een eikel dan nu!

Ach ja, komt allemaal wel weer goed.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:37:50 #121
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_204702659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:59 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Tenzij je in de keuken een stukje chocolade of iets dergelijks pakt.
Chocola op m'n slaapkamer O-) :P .

Oh jaaa Takkie88. Hier hebben ze een pact gesloten denk ik. Ze doen om en om }:|
pi_204702833
De meeste ergernissen hier zijn de typische peuterdingen. Niet luisteren, altijd hakken in het zand, alles gaat traag (zelluf doen), overal een puinhoop van maken...
Gecombineerd met een baby die amper wil slapen overdag is het pittig.
Maar als die baby dan eindelijk slaapt en de peuter zijn zusje met opzet probeert wakker te maken, dat maakt me echt woest :(
pi_204702879
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh maar ik liet toch echt die middagslaapjes niet schieten om een kind op te halen :D heb je geen buurvrouw waar je ff 15 minuten de babyfoon kan parkeren?
Niet echt, woon op een boerderij en de ene buurvrouw die in aanmerking komt is zelf ook niet meer zindelijk :') Het is vaak maar één dag per week, maar dan moet er gewoon goed getimed en nagedacht worden en als dat misgaat ben ik wel heel zuur :P
-nee-
pi_204702954
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:03 schreef SQ het volgende:

[..]
#wachtmaar
Haha dat zegt iedereen. Ik ben nog steeds spek en bonen moeder

Oké ik weet toch wel iets waar ik me aan erger.
De doek waar hij op ligt neemt de halve kamer in beslag en toch weet hij ernaast te spugen
pi_204703527
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:10 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha dat zegt iedereen. Ik ben nog steeds spek en bonen moeder

Oké ik weet toch wel iets waar ik me aan erger.
De doek waar hij op ligt neemt de halve kamer in beslag en toch weet hij ernaast te spugen
Geniet er maar van. Als ze 6 zijn gaan ze bovenaan het trapgat staan en kotsen ze je trap met vloerbedekking en de muren vol. Ben je een weekend bezig met tapijtreinigers en het hele trapgat opnieuw witten. ^O^
pi_204719032
Het nog niet onder controle hebben van het poep- en plaswerk. Je steekt er een thermometer in en het volgende moment zit je hele hand onder de stront.
pi_204719442
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:07 schreef Sara82 het volgende:

[..]
Geniet er maar van. Als ze 6 zijn gaan ze bovenaan het trapgat staan en kotsen ze je trap met vloerbedekking en de muren vol. Ben je een weekend bezig met tapijtreinigers en het hele trapgat opnieuw witten. ^O^
Yup. Dat heeft onze zoon ook weleens gedaan. Hij haalde de badkamer net niet. :')
Heel de overloop onder en de gespoten witte muur.
pi_204828837
Gezanik en commentaar over eten.

Ergens wat bestellen (waarbij ze het gerecht op 'n plaatje kunnen zien) en dan mekkeren dat ze dit of dat niet lusten.
pi_204830149
Tot voor kort het laaaangzaaame gedoe smorgens voordat ze naar school moet. Ze weet prima hoe laat ze op school moet zijn en hoe laat we moeten gaan lopen. En toch moest ik constant zeggen dat ze moest opschieten.

Op een gegeven moment heb ik haar verteld dat ik het één keer ga zeggen en daarna laat ik het aan haar over. Als ze te laat op school komt mag ze zelf aan de juf gaan uitleggen hoe dat komt. En het werkt *O* Ze is nog steeds niet de snelste, maar ze is wel altijd op tijd klaar ^O^
  zondag 22 mei 2022 @ 16:12:46 #130
338319 ZarB
Piña colada
pi_204830993
Dochter is bijna 9 maanden en moet continu in de gaten gehouden worden omdat ze overal heen kruipt. Zelfs dingen waarvan wij het bestaan niet wisten weet ze ergens vandaan te plukken. Ze wil alles hebben wat wij hebben. Haar eigen drinkbeker wordt weggeduwd als ze mijn glas/flesje ziet. Daar wil ze wel een slokje uit. Alles in haar mond willen stoppen (als ze in het winkelwagentje zit wil ze dat ijzeren ding in haar mond), als ik het afpak is het brúllen.

Ze houdt niet van middagslaapjes dus is veel aanwezig de hele dag, maar áls ze dan moe is gaat het in slaap vallen gepaard met tergend gekrijs.

Ik geef sinds een maand nog maar 1 keer per dag borstvoeding, maar toen ik dit fulltime deed was het vanaf 3 maanden wel een uitdaging. Steeds afgeleid, meppen met dr hand, wegdraaien. Achteraf denk ik: hóe heb ik dat gedaan :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 22 mei 2022 @ 16:14:52 #131
338319 ZarB
Piña colada
pi_204831036
quote:
87s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:22 schreef Marsenal het volgende:
Het geluid van een hoestende baby over de babyfoon terwijl het nog echt even moet slapen omdat anders de hele dag kutter dan kut wordt
Herkenbaar. Of savonds, als ik net met een wijntje op de bank zit. Dan schiet ik echt in een kramp.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 22 mei 2022 @ 16:16:26 #132
338319 ZarB
Piña colada
pi_204831076
Op dinsdag 10 mei 2022 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Een baby die slecht alleen kan zijn, lees: praktisch nooit. :') Nu komt ze ook in de fase dat ik haar continu in de gaten moet houden door al het gerol en getijger, maar toch. :')

Oh ja, en ik word nu al hard uitgelachen als ik steeds 'nee' zeg als m'n dochter ergens aan zit waar het niet mag. Dat wordt nog wat straks. :')
[/quote]
Ik hoor mezelf ook de hele dag zeggen "nee, niet doen. Nee niet dit in je mond, nee loslaten". _O-
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 22 mei 2022 @ 19:07:36 #133
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_204833398
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 16:16 schreef ZarB het volgende:
Op dinsdag 10 mei 2022 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Een baby die slecht alleen kan zijn, lees: praktisch nooit. :') Nu komt ze ook in de fase dat ik haar continu in de gaten moet houden door al het gerol en getijger, maar toch. :')

Oh ja, en ik word nu al hard uitgelachen als ik steeds 'nee' zeg als m'n dochter ergens aan zit waar het niet mag. Dat wordt nog wat straks. :')
Alles wat je benoemt komt binnen. "Niet in je mond" gaat dùs in de mond. "Blijf van de kast af" vestigt de aandacht op de kast. "Niet op de tafel klimmen" maakt de tafel extra interessant.

Leg dat maar neer. Handen bij jezelf. Ook, wat ik hier nou toch heb, zullen we ruilen? Kijk eens, hier is je *whatever*.
Prrrrr
  zondag 22 mei 2022 @ 20:57:38 #134
338319 ZarB
Piña colada
pi_204834332
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:07 schreef mspoez het volgende:

[..]
Alles wat je benoemt komt binnen. "Niet in je mond" gaat dùs in de mond. "Blijf van de kast af" vestigt de aandacht op de kast. "Niet op de tafel klimmen" maakt de tafel extra interessant.

Leg dat maar neer. Handen bij jezelf. Ook, wat ik hier nou toch heb, zullen we ruilen? Kijk eens, hier is je *whatever*.
I know :+ ik ga regelmatig de onderhandeling aan :D
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_204838054
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
I know :+ ik ga regelmatig de onderhandeling aan :D
Wat valt er dan te onderhandelen als ze bv. hun vingers in het stopcontact willen steken of op tafel willen klimmen (om er daarna af te donderen)?
  dinsdag 24 mei 2022 @ 00:21:54 #136
338319 ZarB
Piña colada
pi_204844630
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat valt er dan te onderhandelen als ze bv. hun vingers in het stopcontact willen steken of op tafel willen klimmen (om er daarna af te donderen)?
Dan niks. Gewoon een afweging die ik (we) maken met eerdergenoemd gegeven in het achterhoofd.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 08:30:54 #137
80382 manny
30 is best veel
pi_204845379
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:57 schreef ZarB het volgende:

[..]
I know :+ ik ga regelmatig de onderhandeling aan :D
Onderhandelen met kinderen onder de, pak em beet, 6 is naar mijn mening een gevaarlijke route. Voor je het weet snappen ze het mechanisme en beland je elke keer in de situatie waarin je moet belonen om iets gedaan te krijgen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204845698
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:30 schreef manny het volgende:

[..]
Onderhandelen met kinderen onder de, pak em beet, 6 is naar mijn mening een gevaarlijke route. Voor je het weet snappen ze het mechanisme en beland je elke keer in de situatie waarin je moet belonen om iets gedaan te krijgen.
:Y

Ja, vind ik ook. Onderhandelen over dingen die moeten gebeuren of absoluut niet mogen gebeuren, moet je m.i. ook gewoon niet doen.

Voor je het weet sta je elke ochtend met ze te onderhandelen om ze omgekleed te krijgen om naar school te gaan en zo.
pi_204845972
Mijn jongste heeft een ontzettend eigen wil en trekt zijn eigen plan. Het heeft me best een tijdje gekost om te weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Schipperen is de boodschap. Wil hij niet in de kinderstoel om te eten, dan eet hij op schoot. Wil hij niet in de kinderwagen wanneer we mijn oudste naar school moeten brengen, dan draag ik hem. Geen idee of het zo ok is, maar het scheelt een heleboel frustratie aan beide kanten.
pi_204846101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn jongste heeft een ontzettend eigen wil en trekt zijn eigen plan. Het heeft me best een tijdje gekost om te weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Schipperen is de boodschap. Wil hij niet in de kinderstoel om te eten, dan eet hij op schoot. Wil hij niet in de kinderwagen wanneer we mijn oudste naar school moeten brengen, dan draag ik hem. Geen idee of het zo ok is, maar het scheelt een heleboel frustratie aan beide kanten.
Lastig te zeggen over 'n kind dat je niet kent, vind ik.

Persoonlijk ben ik er geen voorstander van als ze iets wel gewoon kunnen. Mijn oudste kinderen zijn wat ouder, want die zijn het stadium van een kinderstoel wel voorbij. Maar als die niet willen eten en ik ga ze dan helpen met eten, dan kan ik dat voortaan bijna elke keer doen. Idem dito met aankleden, slapen gaan, huiswerk maken, etc.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:19:49 #141
80382 manny
30 is best veel
pi_204846594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn jongste heeft een ontzettend eigen wil en trekt zijn eigen plan. Het heeft me best een tijdje gekost om te weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Schipperen is de boodschap. Wil hij niet in de kinderstoel om te eten, dan eet hij op schoot. Wil hij niet in de kinderwagen wanneer we mijn oudste naar school moeten brengen, dan draag ik hem. Geen idee of het zo ok is, maar het scheelt een heleboel frustratie aan beide kanten.
Dat zijn lastige dingetjes inderdaad. Wat voor ons wel werkte is in ieder geval als ouders in gesprek blijven over dit soort dingen en min of meer 1 lijn trekken. (geen idee of je een 1 ouder gezin hebt eigenlijk) en het aloude bekende "choose your battles" dus sommige dingen zijn gewoon simpel: ik bepaal. Andere dingen prima om wat te schipperen.

Wellicht een suf voorbeeld: wij hebben altijd gedacht dat we het belangrijker vinden dat we gezellig aan tafel zitten en een prettige herinnering opbouwen belangrijker vinden dan elke laatste vitamine of koolhydraat naar binnen te krijgen bij ze. In andere woorden: geen strijd om het (avond)eten. Komt wel goed. En wat bleek: het kwam allemaal goed.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:21:57 #142
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204846609
We dwalen een beetje af geloof ik...
* flipsen jankt en krijst:"IK WIL ON TOPIC DINGEN LEZEN!!!! WHEEEEEEEH!!!!"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204846832
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:19 schreef manny het volgende:

[..]
Dat zijn lastige dingetjes inderdaad. Wat voor ons wel werkte is in ieder geval als ouders in gesprek blijven over dit soort dingen en min of meer 1 lijn trekken. (geen idee of je een 1 ouder gezin hebt eigenlijk) en het aloude bekende "choose your battles" dus sommige dingen zijn gewoon simpel: ik bepaal. Andere dingen prima om wat te schipperen.

Wellicht een suf voorbeeld: wij hebben altijd gedacht dat we het belangrijker vinden dat we gezellig aan tafel zitten en een prettige herinnering opbouwen belangrijker vinden dan elke laatste vitamine of koolhydraat naar binnen te krijgen bij ze. In andere woorden: geen strijd om het (avond)eten. Komt wel goed. En wat bleek: het kwam allemaal goed.
Choose your battles, doe ik ook wel. Als ze 'n keer hun bord niet leeg eten, dan blijven ze in elk geval wel zitten tot de rest klaar is, maar ik ga ze niet zelf meehelpen met eten geven of daar eindeloos over bakkeleien.

Hebben ze meteen daarna honger? Dan is het wel pech. Dan hadden ze aan tafel maar wat meer moeten eten. Niet dat ze aan tafel de helft laten liggen en dan de snoepkast in duiken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:19:44 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204854230
Dat de stucadoor en schilder net een maand klaar zijn, maar al zeker 30 deuken van zijn houten treinrails die lomp hard tegen de muur geslagen worden, of met de stekker van de lamp op de muur krassen.

:(

Het geklim op mij en dan lekker stampen op mijn hoofd met schoenen aan als ik uitgeblust op de bank lig.

:(

Het gejengel (en als ik dan zelf ook heel zielig kijk, dan gaat hij ineens lachen >:) :') ).

:(

Constant die kut Bumba op TV willen. En Juf Roos d'r pruik zou ik ook maar wat graag in een big ass ventilator willen drukken. F1 wil hij wel kijken, maar huilen als er kwaliteit gekeken wordt zoals Ozark of Vikings.

:(
Resistance is futile.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:51:32 #145
338319 ZarB
Piña colada
pi_204854698
quote:
19s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:30 schreef manny het volgende:

[..]
Onderhandelen met kinderen onder de, pak em beet, 6 is naar mijn mening een gevaarlijke route. Voor je het weet snappen ze het mechanisme en beland je elke keer in de situatie waarin je moet belonen om iets gedaan te krijgen.
Het ging puur over situaties als "baby wil autosleutel in mond stoppen en in plaats van te zeggen "niet die sleutel in je mond" zeg ik "hier heb je je ondergekwijlde nijntjeknuffel".
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_204854964
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Geschiedkundige op 24-05-2022 23:16:23 (.) ]
pi_204879443
Dat je niet even lekker kan dagdromen of je gedachten kan laten gaan zonder onderbroken te worden met: “Mama”… }:|
pi_204879766
quote:
8s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:19 schreef Seven. het volgende:
Dat de stucadoor en schilder net een maand klaar zijn, maar al zeker 30 deuken van zijn houten treinrails die lomp hard tegen de muur geslagen worden, of met de stekker van de lamp op de muur krassen.

:(

Het geklim op mij en dan lekker stampen op mijn hoofd met schoenen aan als ik uitgeblust op de bank lig.

:(

Het gejengel (en als ik dan zelf ook heel zielig kijk, dan gaat hij ineens lachen >:) :') ).

:(

Constant die kut Bumba op TV willen. En Juf Roos d'r pruik zou ik ook maar wat graag in een big ass ventilator willen drukken. F1 wil hij wel kijken, maar huilen als er kwaliteit gekeken wordt zoals Ozark of Vikings.

:(
Juf Roos zou ik zelf wel in d'r ass willen drukken :@
-nee-
  vrijdag 27 mei 2022 @ 15:17:52 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204881233
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Juf Roos zou ik zelf wel in d'r ass willen drukken :@
Ze heeft wel ballonkuiten, osodevo zou ervoor bedanken.
Resistance is futile.
pi_204881263
Heb je weleens Bumba en kornuiten van dichtbij gezien? Die zien er echt freaky uit hoor.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 17:16:28 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_204882487
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 15:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb je weleens Bumba en kornuiten van dichtbij gezien? Die zien er echt freaky uit hoor.
Barry de leeuw is wel een baas hoor _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_204883207
En de stopdans O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204910662
Ik heb een peuter van 2,5 jaar en hij weet verdomd goed wat hij wil en niet wil (en dat is op zich wel goed) maar er zijn ook andere kanten aan:

- Hij doet andere kinderen pijn. Wordt elke dag gestraft in de kinderopvang.
- Hij kan ons tot bloedens toe bijten en gaat daarna doodleuk voor 10 min. zelf in de hoek gaan staan.
- Als het op straat interessanter is dan binnen, loopt onze kleine meneer gewoon weg en liefst van al de straat uit zodat we hem niet meer zien.
- Eten en drinken is er om door de lucht te gooien of uit te smeren op de bank.
- Alle speelgoed is ofwel voor het toilet ofwel voor in de beek te gooien.
- Planten horen niet thuis in een woning. Dus dan maar kapot gooien op de grond.
- Kasten dienen om op te tekenen want dat is groter dan een A3-blad.
- Verstoppertje speelt hij het liefst in de winkel en dan hoor of zie je hem werkelijk niet (waardoor je twijfelt of hij nog in de winkel aanwezig is).
- Als papa en mama tv kijken vliegt alles wat los staat tegen het televisiescherm aan
- Werkt mama of papa op de laptop. Klapt hij het scherm gewoon dicht.
- Als hij speelgoed kwijt is, doorzoekt hij de kasten.
- Hij drinkt geen water of melk als hij ziet dat papa koffie drinkt, vorige week heeft hij een halve kop koffie van mij leeggedronken terwijl ik even om keek.

Hij is het liefst van al als hij slaapt of bij iemand ander is die hij niet vaak ziet.
Bij oma en opa durft hij dat gedrag ook stellen. Vorige week heeft hij naar zijn oma gebeten, het stond 4 dagen later nog paars.
Blijkbaar ook een volledige kop koffie uitgedronken van opa toen hij even naar buiten was.
Cindy De Vuyst
pi_204911053
Oef haha. Is dit niet toch een beetje zorgelijk gedrag? Ik heb zelf geen verstand van peuters maar oma die bont en blauw is?
pi_204911166
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 06:23 schreef _Lily_ het volgende:
Oef haha. Is dit niet toch een beetje zorgelijk gedrag? Ik heb zelf geen verstand van peuters maar oma die bont en blauw is?
Ik hoop maar dat dit is aangedikt of gewoon niet waar is. Lijkt me inderdaad geen normaal gedrag voor een 2,5 jarig kind.
pi_204911264
Je kan niet alleen kinderen hebben maar je moet ze ook wel opvoeden natuurlijk. :+
pi_204913339
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 06:23 schreef _Lily_ het volgende:
Oef haha. Is dit niet toch een beetje zorgelijk gedrag? Ik heb zelf geen verstand van peuters maar oma die bont en blauw is?
Ik vind het niet echt 'haha' en ook niet "een beetje zorgelijk gedrag". Dit is gewoon ernstig zorgelijk gedrag.
  maandag 30 mei 2022 @ 14:11:10 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_204914056
Ik denk ook dat jullie de post met een aangedikt korreltje zout moeten nemen ;)
Maar het is natuurlijk wel leuker om vanaf de kast je zorgen te uiten over dit kind, dat snap ik :P
disclaimer
pi_204914199
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 14:11 schreef SQ het volgende:
Ik denk ook dat jullie de post met een aangedikt korreltje zout moeten nemen ;)
Maar het is natuurlijk wel leuker om vanaf de kast je zorgen te uiten over dit kind, dat snap ik :P
Al haal je er 10 procent vanaf, dan nog mogen de ouders dat kind weleens op gaan voeden.
pi_204914555
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 07:53 schreef vencodark het volgende:
Je kan niet alleen kinderen hebben maar je moet ze ook wel opvoeden natuurlijk. :+
Daar zijn de juffen toch voor?
pi_204914619
quote:
12s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:22 schreef thabit het volgende:

[..]
Daar zijn de juffen toch voor?
Dat zei mijn zoon laatst wel.
Juffen voeden je toch ook een beetje op? :+
pi_204919077
Meeste irritaties zijn eigenlijk gewoon als ik zelf moe ben en dus weinig geduld heb. Veel gedrag herken je wel als uittesten of is wel leuk trucje op te vinden.

Mijn grootste ergenis is de benen van zoontje. Op een of andere manier schopt/duwt hij daar veel te vaak mee. Aan tafel/in bed/auto/op de bank tegen z'n zusje. 1 van de weinige dingen waar ik echt altijd super snel boos van raak.

Tweede zou dan zijn jaloezie zijn. Voordat ik mijn zin richting dochter heb uitgesproken, weet ik al wat zijn reactie is (ja maar ik wil/nee ik wil eerst. Etc)

Dochtertje heeft super weinig geduld. Merk dat ik daar ook slecht tegen kan. Ik hoop dat ze geduld nog een beetje gaat aanleren.
Eerst denken, dan typen
pi_204919813
Ohja en ze vreeeeten energie. Ze slurpen je jonge jaren gewoon op. :')
  dinsdag 31 mei 2022 @ 08:09:13 #164
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_204919953
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:22 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb een peuter van 2,5 jaar en hij weet verdomd goed wat hij wil en niet wil (en dat is op zich wel goed) maar er zijn ook andere kanten aan:

- Hij doet andere kinderen pijn. Wordt elke dag gestraft in de kinderopvang.
- Hij kan ons tot bloedens toe bijten en gaat daarna doodleuk voor 10 min. zelf in de hoek gaan staan.
- Als het op straat interessanter is dan binnen, loopt onze kleine meneer gewoon weg en liefst van al de straat uit zodat we hem niet meer zien.
- Eten en drinken is er om door de lucht te gooien of uit te smeren op de bank.
- Alle speelgoed is ofwel voor het toilet ofwel voor in de beek te gooien.
- Planten horen niet thuis in een woning. Dus dan maar kapot gooien op de grond.
- Kasten dienen om op te tekenen want dat is groter dan een A3-blad.
- Verstoppertje speelt hij het liefst in de winkel en dan hoor of zie je hem werkelijk niet (waardoor je twijfelt of hij nog in de winkel aanwezig is).
- Als papa en mama tv kijken vliegt alles wat los staat tegen het televisiescherm aan
- Werkt mama of papa op de laptop. Klapt hij het scherm gewoon dicht.
- Als hij speelgoed kwijt is, doorzoekt hij de kasten.
- Hij drinkt geen water of melk als hij ziet dat papa koffie drinkt, vorige week heeft hij een halve kop koffie van mij leeggedronken terwijl ik even om keek.

Hij is het liefst van al als hij slaapt of bij iemand ander is die hij niet vaak ziet.
Bij oma en opa durft hij dat gedrag ook stellen. Vorige week heeft hij naar zijn oma gebeten, het stond 4 dagen later nog paars.
Blijkbaar ook een volledige kop koffie uitgedronken van opa toen hij even naar buiten was.
Ik zou hulp gaan zoeken.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_204920106
Mijn kinderen drinken ook allemaal graag m'n koffie, ik vind dat wel grappig :@
-nee-
pi_204920171
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:34 schreef Marsenal het volgende:
Mijn kinderen drinken ook allemaal graag m'n koffie, ik vind dat wel grappig :@
Mijn oudste wilde laatst wel wat wijn proeven van de vriendin van mijn vader. Nope.

Dit komt ook de laatste tijd vaak voor.

'Ik wil niet naar school'.
'Waarom niet?'
'Ik moet zo hard werken! * een diepe zucht volgt*
'Wen er maar aan! '

:P
pi_204920421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:09 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik zou hulp gaan zoeken.
Dit ja.

Ergens gaat er goed iets mis. In de opvoeding of er is wat met het kind zelf. Of een combinatie van die twee. Alle kinderen zijn weleens lastig, maar wat hier op genoemd wordt is er wel heel erg ver over.
pi_204920473
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:34 schreef Marsenal het volgende:
Mijn kinderen drinken ook allemaal graag m'n koffie, ik vind dat wel grappig :@
Ja, mijn oudste is ook altijd erg nieuwsgierig als ik iets drink. Of dat nu koffie is of een biertje, maar het is meer de opsomming van al die dingen die werd gegeven.
pi_204921093
Wat einzeinz in z'n post beschrijft over de televisie moet ik wel om lachen. Ik kwam er bij de eerste al vrij snel achter dat televisie kijken met jonge kinderen erbij niet hetzelfde is als toen ik 25 was en knetterstoned op de bank lag, dus nu kijken we overdag gewoon nooit televisie, behalve de kinderen zelf. Alleen op zondag sport, met de gratie Gods. :P
-nee-
pi_204921868
Ik las in de Volkskrant dit weekend een moeder die is zoals ik en het mooi beschreef

Ik ben iemand die van nature graag alleen is, en het liefst weg droomt en de andere kant op kijkt. Kleine kinderen zijn er altijd en je moet dan op ze letten. Ik moet daarom constant mezelf aanzetten en dat is vermoeiend.

Maar hun liefde verrijkt mij ook en het wordt steeds makkelijker nu, omdat ze steeds meer zelf kunnen.
pi_204921976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 12:49 schreef Adrian4 het volgende:
Ik las in de Volkskrant dit weekend een moeder die is zoals ik en het mooi beschreef

Ik ben iemand die van nature graag alleen is, en het liefst weg droomt en de andere kant op kijkt. Kleine kinderen zijn er altijd en je moet dan op ze letten. Ik moet daarom constant mezelf aanzetten en dat is vermoeiend.

Maar hun liefde verrijkt mij ook en het wordt steeds makkelijker nu, omdat ze steeds meer zelf kunnen.
Die vrouw ben ik. :')

Raise your hand and say I, ladies! *O*
pi_204921997
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 13:00 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die vrouw ben ik. :')

Raise your hand and say I, ladies! *O*
Boks.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 13:44:14 #173
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_204922315
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:22 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb een peuter van 2,5 jaar en hij weet verdomd goed wat hij wil en niet wil (en dat is op zich wel goed) maar er zijn ook andere kanten aan:

- Hij doet andere kinderen pijn. Wordt elke dag gestraft in de kinderopvang.
- Hij kan ons tot bloedens toe bijten en gaat daarna doodleuk voor 10 min. zelf in de hoek gaan staan.
- Als het op straat interessanter is dan binnen, loopt onze kleine meneer gewoon weg en liefst van al de straat uit zodat we hem niet meer zien.
- Eten en drinken is er om door de lucht te gooien of uit te smeren op de bank.
- Alle speelgoed is ofwel voor het toilet ofwel voor in de beek te gooien.
- Planten horen niet thuis in een woning. Dus dan maar kapot gooien op de grond.
- Kasten dienen om op te tekenen want dat is groter dan een A3-blad.
- Verstoppertje speelt hij het liefst in de winkel en dan hoor of zie je hem werkelijk niet (waardoor je twijfelt of hij nog in de winkel aanwezig is).
- Als papa en mama tv kijken vliegt alles wat los staat tegen het televisiescherm aan
- Werkt mama of papa op de laptop. Klapt hij het scherm gewoon dicht.
- Als hij speelgoed kwijt is, doorzoekt hij de kasten.
- Hij drinkt geen water of melk als hij ziet dat papa koffie drinkt, vorige week heeft hij een halve kop koffie van mij leeggedronken terwijl ik even om keek.

Hij is het liefst van al als hij slaapt of bij iemand ander is die hij niet vaak ziet.
Bij oma en opa durft hij dat gedrag ook stellen. Vorige week heeft hij naar zijn oma gebeten, het stond 4 dagen later nog paars.
Blijkbaar ook een volledige kop koffie uitgedronken van opa toen hij even naar buiten was.
Ze zijn voor minder opgenomen. Just saying.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_204928254
Het is nochtans waar en niet aangedikt. :(
Cindy De Vuyst
pi_204930004
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:52 schreef einzeinz het volgende:
Het is nochtans waar en niet aangedikt. :(
Dan is het toch wel tijd om er iets aan te doen. Geen normaal gedrag voor een 2,5 jarige.
pi_204930279
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:52 schreef einzeinz het volgende:
Het is nochtans waar en niet aangedikt. :(
In dat geval is er werk aan de winkel :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204930999
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
In dat geval is er werk aan de winkel :X
Ik herken in die opsomming een 2 jaar ouder kind dat net zulk gedrag vertoonde (incl met een mesje de juf in de rug gestoken op de opvang :X ) en die is inmiddels uit huis geplaatst omdat de ouders het niet meer aan konden. Ik zou ook hulp zoeken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204931100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 10:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik herken in die opsomming een 2 jaar ouder kind dat net zulk gedrag vertoonde (incl met een mesje de juf in de rug gestoken op de opvang :X ) en die is inmiddels uit huis geplaatst omdat de ouders het niet meer aan konden. Ik zou ook hulp zoeken.
Jemig :o
  woensdag 1 juni 2022 @ 12:29:48 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_204931830
In plaats van de troll te blijven voeden kunnen we natuurlijk ook weer terug naar de essentie van het topic, want die was namelijk heel leuk.

Nu moet ik het weer ontvolgen vanwege al het gemiemel en dat vind ik jammer, er is al zo weinig luchtigheid in OUD.
disclaimer
pi_204931852
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2022 12:29 schreef SQ het volgende:
In plaats van de troll te blijven voeden kunnen we natuurlijk ook weer terug naar de essentie van het topic, want die was namelijk heel leuk.

Nu moet ik het weer ontvolgen vanwege al het gemiemel en dat vind ik jammer, er is al zo weinig luchtigheid in OUD.
Bekende troll ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204932245
Ik ben me aan het bedenken wat mijn moeder over mij hier zou kunnen typen.

Ik kan me niks bedenken, het perfecte kind dat ik ben *) :')
pi_207498262
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:22 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb een peuter van 2,5 jaar en hij weet verdomd goed wat hij wil en niet wil (en dat is op zich wel goed) maar er zijn ook andere kanten aan:

- Hij doet andere kinderen pijn. Wordt elke dag gestraft in de kinderopvang.
- Hij kan ons tot bloedens toe bijten en gaat daarna doodleuk voor 10 min. zelf in de hoek gaan staan.
- Als het op straat interessanter is dan binnen, loopt onze kleine meneer gewoon weg en liefst van al de straat uit zodat we hem niet meer zien.
- Eten en drinken is er om door de lucht te gooien of uit te smeren op de bank.
- Alle speelgoed is ofwel voor het toilet ofwel voor in de beek te gooien.
- Planten horen niet thuis in een woning. Dus dan maar kapot gooien op de grond.
- Kasten dienen om op te tekenen want dat is groter dan een A3-blad.
- Verstoppertje speelt hij het liefst in de winkel en dan hoor of zie je hem werkelijk niet (waardoor je twijfelt of hij nog in de winkel aanwezig is).
- Als papa en mama tv kijken vliegt alles wat los staat tegen het televisiescherm aan
- Werkt mama of papa op de laptop. Klapt hij het scherm gewoon dicht.
- Als hij speelgoed kwijt is, doorzoekt hij de kasten.
- Hij drinkt geen water of melk als hij ziet dat papa koffie drinkt, vorige week heeft hij een halve kop koffie van mij leeggedronken terwijl ik even om keek.

Hij is het liefst van al als hij slaapt of bij iemand ander is die hij niet vaak ziet.
Bij oma en opa durft hij dat gedrag ook stellen. Vorige week heeft hij naar zijn oma gebeten, het stond 4 dagen later nog paars.
Blijkbaar ook een volledige kop koffie uitgedronken van opa toen hij even naar buiten was.
:') _O-
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:33:02 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_207499784
Klagen over dat alles kut is maar vervolgens nul procent moeite doen om de situatie te verbeteren (waarbij kut = verveling, honger, spullen kwijt, etc) Alsof ik de magische oplossing voor alles ben.

De hele dag braaf bij papa thuis TV kijken spelen zonder 1 woord te zeggen en zodra mama thuis komt van werk en een voet over de drempel zet gaat iedereen janken omdat honger.

Zeiken dat jij (8 jaar oud) veel meer moet doen dan je broertje (2 jaar oud... :'))

Elke dag weer iets ontdekken wat NIET in de kast ligt en wat je toch wil eten, ook al zijn er 200 andere opties en heb je al maanden niet naar dat product getaald (Waarom is er geen roggebrood? Ik wil roggebrood :'( )
Het maakt uberhaupt geen drol uit wat je serveert, het moet altijd wat anders zijn. Zet je penne op tafel: Mehhh waarom eten we nooit spaghetti :'( Zet je de volgende keer spaghetti op tafel: Muuhhh waarom eten we nooit macaroni? 8)7
disclaimer
pi_207499808
Dat eeuwige getreuzel 's ochtends. Ik zeg nu altijd dat ik het nog maar 1x ga zeggen dat ze op moet schieten en als ze daarna nog te laat komt ze het zelf mag gaan uitleggen aan de juf.

Tot op heden komt ze op tijd, al scheelt het het soms niet veel.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:36:06 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_207499818
Verder zijn het ook echt tikkende tijdbommen die te pas en te onpas af gaan en je weet nooit van te voren wat potentieel een trigger kan zijn. Het kan een verkeerde blik zijn, een verkeerde vraag, verkeerd eten. En dan: stampen, gillen, niet meer tot rede vatbaar zijn en een grote bek hebben.

Op het moment dat het niet gillen en janken is word ik meestal uitgelachen trouwens. ;(

Echt, ik zal niet snel slaan, maar op die momenten heb ik heel veel begrip voor vaders uit de jaren 50 hoor. :')
disclaimer
  dinsdag 10 januari 2023 @ 17:36:39 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_207499824
verkeerde kutknop
disclaimer
pi_207500432
Goed topic ^O^

Ik heb zelf geen kinderen. Zou ze wel graag willen, maar is er nooit van gekomen. Nu ik dit jaar 40 word, denk ik dat het maar beter is om het niet meer te mogen krijgen.

Ik ben wel heel goed met kinderen in het algemeen. Ook in relaties met kinderen van haar. Was 2e keer lastiger dan de eerste. Pubers, is verder ook niks geworden dus stay a true Fok!ker. Always..

Heb spw4 gedaan. 2 jaar Pabo.. Helaas nooit afgemaakt.

Leuk topic wel zeer zeker.
_O_
Probeer positief te blijven
pi_207500555
[quote]0s.gif Op zondag 29 mei 2022 23:22 schreef einzeinz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U heeft maar einz?

[ Bericht 5% gewijzigd door Edje_NL_ op 10-01-2023 18:40:35 ]
Probeer positief te blijven
pi_207500728
quote:
Hij is intussen de 3 jaar gepasseerd en die 'streken' zijn er uit:

- Hij doet andere kinderen pijn. Wordt elke dag gestraft in de kinderopvang.
- Hij kan ons tot bloedens toe bijten en gaat daarna doodleuk voor 10 min. zelf in de hoek gaan staan. (Bijten durft hij nog steeds doen maar hij is nu in zijn slaan modus
- Als het op straat interessanter is dan binnen, loopt onze kleine meneer gewoon weg en liefst van al de straat uit zodat we hem niet meer zien. (Doet hij niet meer. Maar in de winkel durft onze kleine meneer nu wel al wat lekkers in de winkelkar + de winkelkar van anderen leggen).
- Eten en drinken is er om door de lucht te gooien of uit te smeren op de bank.
- Alle speelgoed is ofwel voor het toilet ofwel voor in de beek te gooien.
- Planten horen niet thuis in een woning. Dus dan maar kapot gooien op de grond.
- Kasten dienen om op te tekenen want dat is groter dan een A3-blad.
- Verstoppertje speelt hij het liefst in de winkel en dan hoor of zie je hem werkelijk niet (waardoor je twijfelt of hij nog in de winkel aanwezig is). Tja, dat doet hij wel nog
- Als papa en mama tv kijken vliegt alles wat los staat tegen het televisiescherm aan Als het hem niet interesseert duwt hij de tv gewoon uit of slaat hij er tegen.
- Werkt mama of papa op de laptop. Klapt hij het scherm gewoon dicht.
- Als hij speelgoed kwijt is, doorzoekt hij de kasten. (Oh ja, nog steeds en meer dan een jaar geleden!)
- Hij drinkt geen water of melk als hij ziet dat papa koffie drinkt, vorige week heeft hij een halve kop koffie van mij leeggedronken terwijl ik even om keek. De geur van koffie vindt hij lekker (zegt hij) maar de zin om het op te drinken is fel vermindert. Hij durft wel een slok nemen.
En YouTube kent hij als de beste. Hij gaat er zelf naar toe en begint filmpjes te bekijken.
Cindy De Vuyst
pi_207500749
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat eeuwige getreuzel 's ochtends. Ik zeg nu altijd dat ik het nog maar 1x ga zeggen dat ze op moet schieten en als ze daarna nog te laat komt ze het zelf mag gaan uitleggen aan de juf.

Tot op heden komt ze op tijd, al scheelt het het soms niet veel.
Oh dat heeft die van ons ook. Als hij schone kleren aangeeft is het nog eerst een showtje voor de spiegel en daarna verder.
Ik zeg gewoon dat ik alvast naar het werk vertrek en dat hij moet zien dat de deur gesloten is. Daarna zwaai ik hem uit en ga ik naar de auto om alvast mijn gerief er in te leggen.

Dan geraakt onze kleine man in paniek en je kunt je niet voorstellen in hoeveel seconden ze een jas en schoenen aan hebben ;)
Cindy De Vuyst
pi_207500805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:43 schreef einzeinz het volgende:

[..]
En YouTube kent hij als de beste. Hij gaat er zelf naar toe en begint filmpjes te bekijken.
Goed om te horen. Er zit verbetering in en geef het tijd en ruimte..
Ik was al bang dat

DaB ein einzeinz mini heinzolini bekomme zal.. :Y


:+ ^O^
Probeer positief te blijven
  dinsdag 10 januari 2023 @ 18:59:16 #192
338319 ZarB
Piña colada
pi_207500940
Collega van mij heeft ook een kind van bijna 1.5 dat al een tijdje bijt. Mag niet meer naar de opvang. Ze vertelde mij dat ze hun kind thuis eten geven als ie bijt, want dan heeft ie honger. No jokes. Zijn beiden ouders met een pedagogische achtergrond (al weet ik dat dat niks hoeft te zeggen. Eigen kind opvoeden is anders. But still...)
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207501577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:59 schreef ZarB het volgende:
Collega van mij heeft ook een kind van bijna 1.5 dat al een tijdje bijt. Mag niet meer naar de opvang. Ze vertelde mij dat ze hun kind thuis eten geven als ie bijt, want dan heeft ie honger. No jokes. Zijn beiden ouders met een pedagogische achtergrond (al weet ik dat dat niks hoeft te zeggen. Eigen kind opvoeden is anders. But still...)
Alsjeblieft nee . Dit is een goed topic en we gaan hier alsjeblieft ZONDER TROLL Reeksen van maken. Ook zonder dat U het leuk vindt.
Probeer positief te blijven
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:42:22 #194
338319 ZarB
Piña colada
pi_207501754
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 19:33 schreef Edje_NL_ het volgende:

[..]
Alsjeblieft nee . Dit is een goed topic en we gaan hier alsjeblieft ZONDER TROLL Reeksen van maken. Ook zonder dat U het leuk vindt.
Ik troll niet }:|
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:48:11 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207501879
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:59 schreef ZarB het volgende:
Collega van mij heeft ook een kind van bijna 1.5 dat al een tijdje bijt. Mag niet meer naar de opvang. Ze vertelde mij dat ze hun kind thuis eten geven als ie bijt, want dan heeft ie honger. No jokes. Zijn beiden ouders met een pedagogische achtergrond (al weet ik dat dat niks hoeft te zeggen. Eigen kind opvoeden is anders. But still...)
Zo'n kind moet je op gegeven moment gewoon terug bijten (heb ik met de mijne gedaan toen ze dat een poosje flikte) of een uurtje of twee met een houten stok in een bench flikkeren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 10 januari 2023 @ 19:48:31 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207501881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 17:36 schreef SQ het volgende:
Verder zijn het ook echt tikkende tijdbommen die te pas en te onpas af gaan en je weet nooit van te voren wat potentieel een trigger kan zijn. Het kan een verkeerde blik zijn, een verkeerde vraag, verkeerd eten. En dan: stampen, gillen, niet meer tot rede vatbaar zijn en een grote bek hebben.

Op het moment dat het niet gillen en janken is word ik meestal uitgelachen trouwens. ;(

Echt, ik zal niet snel slaan, maar op die momenten heb ik heel veel begrip voor vaders uit de jaren 50 hoor. :')
O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 10 januari 2023 @ 22:23:07 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207504895
Mijn zoon (2 jaar, 3 maanden) snapt sinds een week hoe tablets en telefoons werken. Dus echt apps openen en terug naar het hoofdmenu om andere apps te openen. Hij is vaak systematisch mijn telefoon aan het doorspitten op zoek naar spelletjes.

Probleem: dom scrollen is nou ook precies waar ik zen van word na een werkdag, maar zodra mijn telefoon tevoorschijn komt, wil hij zich die toe-eigenen ;( .

No more me time -O- .
Resistance is futile.
pi_207506170
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:23 schreef Seven. het volgende:
Mijn zoon (2 jaar, 3 maanden) snapt sinds een week hoe tablets en telefoons werken. Dus echt apps openen en terug naar het hoofdmenu om andere apps te openen. Hij is vaak systematisch mijn telefoon aan het doorspitten op zoek naar spelletjes.

Probleem: dom scrollen is nou ook precies waar ik zen van word na een werkdag, maar zodra mijn telefoon tevoorschijn komt, wil hij zich die toe-eigenen ;( .

No more me time -O- .
Herkenbaar en het wordt er niet beter op. Ze gaan apps herkennen en over een jaartje zegt hij lekker 'Youtube' (of iets anders), klikt er op en is hij vertrokken voor een uurtje.

Vorige week wel iets schattig meegemaakt. Hij had zoveel Youtube gekeken dat de batterij leeg was. Hij kwam me zeggen dat de batterij leeg was maar schonk daar zelf weinig aandacht aan.
Ineens kwam hij met een schroevendraaier af en AA-batterijen dat ie in de kast had gevonden.
Toen ik vroeg wat hij ging doen zei hij 'nieuwe batterijen insteken'.


Heb hem dan gezegd dat het zo niet werkt maar dat het met een kabeltje is.
Cindy De Vuyst
  woensdag 11 januari 2023 @ 06:05:00 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207506382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 01:06 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Herkenbaar en het wordt er niet beter op. Ze gaan apps herkennen en over een jaartje zegt hij lekker 'Youtube' (of iets anders), klikt er op en is hij vertrokken voor een uurtje.

Vorige week wel iets schattig meegemaakt. Hij had zoveel Youtube gekeken dat de batterij leeg was. Hij kwam me zeggen dat de batterij leeg was maar schonk daar zelf weinig aandacht aan.
Ineens kwam hij met een schroevendraaier af en AA-batterijen dat ie in de kast had gevonden.
Toen ik vroeg wat hij ging doen zei hij 'nieuwe batterijen insteken'.


Heb hem dan gezegd dat het zo niet werkt maar dat het met een kabeltje is.
Met zo'n vlerk wellicht verstandig om batterijen en zulks niet binnen handbereik te leggen ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207506493
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 22:23 schreef Seven. het volgende:
Mijn zoon (2 jaar, 3 maanden) snapt sinds een week hoe tablets en telefoons werken. Dus echt apps openen en terug naar het hoofdmenu om andere apps te openen. Hij is vaak systematisch mijn telefoon aan het doorspitten op zoek naar spelletjes.

Probleem: dom scrollen is nou ook precies waar ik zen van word na een werkdag, maar zodra mijn telefoon tevoorschijn komt, wil hij zich die toe-eigenen ;( .

No more me time -O- .
Daar ben je toch allemaal zelf bij?

Het lijkt verleidelijk natuurlijk om ze hun gang laten gaan, want dan zijn ze zo lekker rustig. :{
pi_207506747
Telefoon krijgt de mijne alleen in mijn bijzijn om de Nijntje app te spelen. Hij heeft al door hoe hij het knopje aan de zijkant in drukt en ik ben veel te bang dat hij 3 maal een verkeerde code intikt :')
pi_207506767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Telefoon krijgt de mijne alleen in mijn bijzijn om de Nijntje app te spelen. Hij heeft al door hoe hij het knopje aan de zijkant in drukt en ik ben veel te bang dat hij 3 maal een verkeerde code intikt :')
Kids mode? Ideaal ^O^
pi_207506789
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:12 schreef Piles het volgende:

[..]
Kids mode? Ideaal ^O^
Volgens mij heeft mijn telefoon dat niet. Het is een oud gammel ding, maar hij doet het nog _O_

Maar buiten dat, hij zit af en toe op de tablet en dat vind ik wel even voldoende.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 januari 2023 @ 08:32:15 #204
269689 crew  Viv
pi_207506977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Volgens mij heeft mijn telefoon dat niet. Het is een oud gammel ding, maar hij doet het nog _O_

Maar buiten dat, hij zit af en toe op de tablet en dat vind ik wel even voldoende.
Je hebt ook een app, Touch Lock of zo, dan is het ontgrendelen van je telefoon wat moeilijker. :Y)
pi_207507667
Dat je bijna peuter nog elke nacht tussen in ligt in je 140cm bed, maar dan wel boos wordt als je hem per ongeluk aanraakt als je je wil omdraaien }:| SLAAP DAN IN JE EIGEN BED (maar dat is dan natuurlijk elk uur janken) :')
  Miss 200.000.000! woensdag 11 januari 2023 @ 09:55:17 #206
367000 roos94
pi_207507700
Mijn peuter van 2 is de laatste tijd vrij lief alleen als ze haar zin niet krijgt is het huis te klein.

Ik mag het gas niet aanzetten? Brullen
Ik mag niet in de droger klimmen? Brullen

Daarnaast slaapt ze slecht sinds geboorte dus wij mogen er snachts vaak uit. Dat is echt het ergste van alles.

En ze kan heel moeilijk thuis zelf spelen. Het liefst zit ze de hele dag op je schoot en moet je 98 boekjes voorlezen. Terwijl ik van kdv te horen krijg hoe goed ze daar altijd zelf speelt.
pi_207507846
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:55 schreef roos94 het volgende:
Mijn peuter van 2 is de laatste tijd vrij lief alleen als ze haar zin niet krijgt is het huis te klein.

Ik mag het gas niet aanzetten? Brullen
Ik mag niet in de droger klimmen? Brullen

Daarnaast slaapt ze slecht sinds geboorte dus wij mogen er snachts vaak uit. Dat is echt het ergste van alles.


En ze kan heel moeilijk thuis zelf spelen. Het liefst zit ze de hele dag op je schoot en moet je 98 boekjes voorlezen. Terwijl ik van kdv te horen krijg hoe goed ze daar altijd zelf speelt.
Dat kan ik beamen ja. Ouders die (semi)goedslapende kinderen hebben zijn gezegend.

Niet zelf spelen is hier ook aan de orde. Tenminste, bij mij. Bij zijn vader gaat het prima, dus ik gok dat ik de boosdoener ben :P Ik heb pas geleden sensory play ontdekt. Afgelopen maandag heeft hij 2,5 uur lang gespeeld. Wel af en toe met mij, maar op de bank chill zitten is beter dan constant op de grond blokken zitten bouwen/met auto's spelen/vingerverven etc. Misschien is dit ook wat voor jullie?
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:09:21 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_207507860
Haha ja maar op het kinderdagverblijf zijn vaak 15 andere kinderen en kunnen de leidsters niet elk kind de hele dag op schoot houden. Dat nodigt wat meer uit tot zelf spelen.

Mijnen kunnen op de opvang ook makkelijker tot spel komen door alle andere kinderen om zich heen.
disclaimer
pi_207507954
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:55 schreef roos94 het volgende:
Mijn peuter van 2 is de laatste tijd vrij lief alleen als ze haar zin niet krijgt is het huis te klein.

Ik mag het gas niet aanzetten? Brullen
Ik mag niet in de droger klimmen? Brullen

Daarnaast slaapt ze slecht sinds geboorte dus wij mogen er snachts vaak uit. Dat is echt het ergste van alles.

En ze kan heel moeilijk thuis zelf spelen. Het liefst zit ze de hele dag op je schoot en moet je 98 boekjes voorlezen. Terwijl ik van kdv te horen krijg hoe goed ze daar altijd zelf speelt.
Dat heb ik bij mijn jongste zoontje momenteel. Echt dramatisch, hij slaapt hooguit 2 uur achter elkaar. Maar goed, het is uiteindelijk allemaal tijdelijk denk ik dan maar.

Bij mijn andere zoon die intussen 3 is, had ik die problemen nooit. Die sliep zelfs uit als ik hem niet wakker maakte.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207508055
@SQ jouw posts zouden de mijne kunnen zijn. Echt.

En verder: de hele vakantie zijn ze om 6.30 stipt wakker. De maandag dat ze naar school gaan, moet je ze om 7.45 wakker maken. ALTIJD.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207508519
Ik word er gek van dat alles altijd vies, kapot of kwijt is. Sta ik weer Brinta van een eetkamerstoel te bikken. Overal ligt iets, uit de schooltassen komen elke dag weer kilo’s papier die Niet Weg mogen. Ik laat het de kinderen wel zelf opruimen, maar dan nog: je draait je om en er is weer nieuwe zooi. Of appelstroop aan je bank. Hagelslag in je vloerkleed. Jam in een kapsel. Overal stukjes Lego, halve Barbies en stiften, vooral stiften. Dopjes van stiften ook. Daarnaast dus voortdurend voetbalkousen, elastiekjes, knuffels, (delen van) speelgoed, gewoon álles kwijt. En ze hebben de zoekvermogens van een mol. Dat je dan zegt: ‘Zóek je voetbalschoenen eerst eens voordat je ‘mamaaaaa’ begint te blèren,’ en dat kind in kwestie middenin de woonkamer blijft staan, z’n hoofd drie centimeter beide kanten op draait, schouders ophaalt en zegt: ‘Kan ze echt niet vinden.’

;(
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:38:01 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207508887
Ik tieft tegenwoordig alle viltstiften zonder dop en los Lego gewoon weg. Dat motiveert wel.
Moest wel even over de 'maar dat is zonde' modus heen maar het geeft rust zo.
Stickers komen het huis niet meer in, eten doen we alleen aan tafel en schoenen hebben een vaste plek.

Mevrouw hier (6 jaar) heeft een eigen doekje voor als ze ongein heeft uitgehaald zoals op een meubelstuk tekenen. Zelf eraf schrobben anders krijgt ze geen toetje en/of wordt er niet voorgelezen.

Niet dat dit dingen allemaal voorkomt, maar we hebben iig soort van duidelijke escalatieladders afgesproken nu :+

Ik roep wel vaak in huis 'als je gaat janken ga je naar bed' en 'niemand houdt van schreeuwende kinderen' trouwens :P
Wat ik ook meen, op deze leeftijd moeten ze beter weten. Dat in combinatie met belonen van goed gedrag en platknuffelen werkt eigenlijk best naar tevredenheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207514382
Ik ruim ook op met een Komozak en donder heel veel weg. Lego niet, dat lukt me niet :+ Als er eens geweigerd wordt op te ruimen, hoef ik alleen maar te zeggen: ‘Nu }:| , anders ruimt mama het op.’ Dan is het meteen geregeld.

Wij eten overigens ook aan tafel, maar ja, dan smeren ze bijvoorbeeld aan tafel een hand vol pasta, die vegen ze af aan een broekspijp en die weer aan de bank en zulks. Er is gewoon soms geen beginnen aan en dan heb ik eigenlijk heel brave, afgerichte kinderen die wel hun eigen bordje in de vaatwasser zetten en zulks. Ze hebben ook gewoon zó. Véél. Spullen. Is dat bij anderen ook?

Ik herinner me natuurlijk van vroeger een heel sober bestaan met vijf gekoesterde barbies, één bak lego, een kleurboek en een doos kleurtjes waar ik dan heel zuinig op was :') Hier zijn het curverboxen met Lego, Duplo, Schleich-dieren, autootjes, alles. (Ja, daar ben ik zelf bij :') )
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:29:49 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207514620
Ja herkenbaar, verwende pokkenkinderen zijn het allemaal :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207514695
Ik was zelf ook een verwend pokkekind. Dus misschien moet ik niet klagen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:48:40 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207515003
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik was zelf ook een verwend pokkekind. Dus misschien moet ik niet klagen.
Afhankelijk van waar je het mee vergelijkt zijn we dat waarschijnlijk bijna allemaal geweest :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:57:09 #217
338319 ZarB
Piña colada
pi_207516356
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:55 schreef roos94 het volgende:
Mijn peuter van 2 is de laatste tijd vrij lief alleen als ze haar zin niet krijgt is het huis te klein.

Ik mag het gas niet aanzetten? Brullen
Ik mag niet in de droger klimmen? Brullen

Daarnaast slaapt ze slecht sinds geboorte dus wij mogen er snachts vaak uit. Dat is echt het ergste van alles.

En ze kan heel moeilijk thuis zelf spelen. Het liefst zit ze de hele dag op je schoot en moet je 98 boekjes voorlezen. Terwijl ik van kdv te horen krijg hoe goed ze daar altijd zelf speelt.
Gewoon negeren met die boekjes. Na een tijdje geven ze het wel op.

Beste tip die ik kreeg toen ik net moeder was: begin vroeg genoeg met "negeren". Zelf leren vermaken. Zelfs als ze nog in de box liggen. Kan soms wel pittig zijn, maar als ik kijk naar vriendinnen die hun kind al van baby af aan hebben geleerd dat papa en mama ze entertainen, ben ik heel blij dat wij dat anders aangepakt hebben en we een dreumes hebben rondlopen die zich uitstekend zelf kan vermaken (uiteraard zo nu en dan nog 5 minuten huilend aan ons been hangen maar ze weet heel goed hoe het werkt).

Dat ze zich op t kdv ook alleen moet vermaken (of met de andere kinderen, iig niet met de leidsters) speelt natuurlijk ook wel mee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207517147
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:38 schreef Molo het volgende:
Ik tieft tegenwoordig alle viltstiften zonder dop en los Lego gewoon weg. Dat motiveert wel.
Moest wel even over de 'maar dat is zonde' modus heen maar het geeft rust zo.
Stickers komen het huis niet meer in, eten doen we alleen aan tafel en schoenen hebben een vaste plek.

Mevrouw hier (6 jaar) heeft een eigen doekje voor als ze ongein heeft uitgehaald zoals op een meubelstuk tekenen. Zelf eraf schrobben anders krijgt ze geen toetje en/of wordt er niet voorgelezen.

Niet dat dit dingen allemaal voorkomt, maar we hebben iig soort van duidelijke escalatieladders afgesproken nu :+

Ik roep wel vaak in huis 'als je gaat janken ga je naar bed' en 'niemand houdt van schreeuwende kinderen' trouwens :P
Wat ik ook meen, op deze leeftijd moeten ze beter weten. Dat in combinatie met belonen van goed gedrag en platknuffelen werkt eigenlijk best naar tevredenheid
Wat kapot is, gooi ik ook gewoon weg. En ik ren niet meteen naar de speelgoedwinkel om een nieuw exemplaar te kopen.

Kapot is kapot en jammer dan.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:33:45 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517199
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:51 schreef Aure het volgende:
Dat je bijna peuter nog elke nacht tussen in ligt in je 140cm bed, maar dan wel boos wordt als je hem per ongeluk aanraakt als je je wil omdraaien }:| SLAAP DAN IN JE EIGEN BED (maar dat is dan natuurlijk elk uur janken) :')
Waarom slaapt een peuter in godesnaam in jouw bed.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:40:09 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517335
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:15 schreef Jentin het volgende:
Ze hebben ook gewoon zó. Véél. Spullen. Is dat bij anderen ook?

Ik herinner me natuurlijk van vroeger een heel sober bestaan met vijf gekoesterde barbies, één bak lego, een kleurboek en een doos kleurtjes waar ik dan heel zuinig op was :') Hier zijn het curverboxen met Lego, Duplo, Schleich-dieren, autootjes, alles. (Ja, daar ben ik zelf bij :') )
Ik heb al, zo goed als mogelijk, de handrem staan op speelgoed(cadeau) sinds zijn geboorte. Ik zie bij andere vrienden die niks anders als een pakhuis vol speelgoed hebben, en ik hoef dat dus niet. Ik ben geen opslag voor speelgoed voor over 6 jaar, ik woon in een huis. Als cadeau hebben wij liever functionele dingen, die echt nodig zijn. Een nieuwe autostoel omdat hij eruit gegroeid is, een winterjas, etc. Speelgoed krijg je uiteindelijk toch wel, maar als je niks zegt gaan opa's en oma's helemaal los met troep :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:42:46 #221
338319 ZarB
Piña colada
pi_207517401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik heb al, zo goed als mogelijk, de handrem staan op speelgoed(cadeau) sinds zijn geboorte. Ik zie bij andere vrienden die niks anders als een pakhuis vol speelgoed hebben, en ik hoef dat dus niet. Ik ben geen opslag voor speelgoed voor over 6 jaar, ik woon in een huis. Als cadeau hebben wij liever functionele dingen, die echt nodig zijn. Een nieuwe autostoel omdat hij eruit gegroeid is, een winterjas, etc. Speelgoed krijg je uiteindelijk toch wel, maar als je niks zegt gaan opa's en oma's helemaal los met troep :N
Hier idem. Ik probeer ook de rem op speelgoed te zetten. Niet in de laatste plaats omdat ik nieuw speelgoed zonde van het milieu vind. Opas en omas gaan natuurlijk graag helemaal los, maar inmiddels doen ze dat wel tweedehands. We hebben ook niet al het speelgoed binnen handbereik. Soms wissel ik wat om. En als ze ouder is wil ik met haar en een doos vol bijv naar de speelgoedbank om het in te leveren. Dan leert ze dat ook gelijk.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:44:34 #222
338319 ZarB
Piña colada
pi_207517449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]
Waarom slaapt een peuter in godesnaam in jouw bed.
Wat je aanleert kun je ook weer afleren. Maar blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, i guess..
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:44:36 #223
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517450
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:42 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hier idem. Ik probeer ook de rem op speelgoed te zetten. Niet in de laatste plaats omdat ik nieuw speelgoed zonde van het milieu vind. Opas en omas gaan natuurlijk graag helemaal los, maar inmiddels doen ze dat wel tweedehands. We hebben ook niet al het speelgoed binnen handbereik. Soms wissel ik wat om. En als ze ouder is wil ik met haar en een doos vol bijv naar de speelgoedbank om het in te leveren. Dan leert ze dat ook gelijk.
Bijkomend is nog dat we ook nog veel speelgoed van vroeger hebben. Ook vrienden, bijvoorbeeld Lego. Dus zo'n kindje krijgt misschien af en toe nieuwe lego (want dat is leuk, van deze tijd, etc) maar er staat ook een mega collectie lego wat papa (en/of mama) tussen hun 4 en 12 verzameld hebben.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207517469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik heb al, zo goed als mogelijk, de handrem staan op speelgoed(cadeau) sinds zijn geboorte. Ik zie bij andere vrienden die niks anders als een pakhuis vol speelgoed hebben, en ik hoef dat dus niet. Ik ben geen opslag voor speelgoed voor over 6 jaar, ik woon in een huis. Als cadeau hebben wij liever functionele dingen, die echt nodig zijn. Een nieuwe autostoel omdat hij eruit gegroeid is, een winterjas, etc. Speelgoed krijg je uiteindelijk toch wel, maar als je niks zegt gaan opa's en oma's helemaal los met troep :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt speelgoed en speelgoed. Bijvoorbeeld Lego vind ik wel nuttig.

Veel andere dingen zit de lol voor mijn kinderen in het krijgen en uitpakken. Spelen doen ze er amper mee.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:45:19 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:44 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat je aanleert kun je ook weer afleren. Maar blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, i guess..
Ja, dat afleren is niet makkelijk. Daarom asap an de geboorte naar hun eigen kamer om het te voorkomen...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:46:03 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hebt speelgoed en speelgoed. Bijvoorbeeld Lego vind ik wel nuttig.

Veel andere dingen zit de lol voor mijn kinderen in het krijgen en uitpakken. Spelen doen ze er amper mee.
Ja, eens maar die van ons is nog maar 17 maanden. En zoals hierboven, ik heb ook een kist vol lego. Hij komt daarmee echt wel aan zijn trekken :7
Extra duplo heb ik daarom ook geen problemen mee. Of leerzame puzzels oid. Maar weer een andere bouwcollectie heb ik geen zin in voor een kind van nog geen 1,5.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:47:47 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_207517532
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, dat afleren is niet makkelijk. Daarom asap an de geboorte naar hun eigen kamer om het te voorkomen...
Ieder het zijne. Lijkt me niet de plek om elkaar op af te branden.
disclaimer
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:49:59 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517574
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:47 schreef SQ het volgende:

[..]
Ieder het zijne. Lijkt me niet de plek om elkaar op af te branden.
Nee, iedereen mag dat zelf weten natuurlijk. Ik slaap al slecht genoeg van mezelf dus ik heb weinig trek in nog meer mensen op de kamer :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207517578
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:46 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ja, eens maar die van ons is nog maar 17 maanden. En zoals hierboven, ik heb ook een kist vol lego. Hij komt daarmee echt wel aan zijn trekken :7
Extra duplo heb ik daarom ook geen problemen mee. Of leerzame puzzels oid. Maar weer een andere bouwcollectie heb ik geen zin in voor een kind van nog geen 1,5.
Ik houd vast aan één systeem: Lego. Ook makkelijk in dozen te mikken. Er is altijd wel iets van te maken. In de speelkamer heb ik op een stukje van de muur van die Lego-platen, zodat ze daar op kunnen bouwen.

Voor 17 maanden hoeven ze geen hele collectie Lego te hebben inderdaad. Mijn kinderen zijn iets ouder. Voor 17 maanden is veel speelgoed sowieso overbodig. En daarna eigenlijk ook wel.

Ik koop liever iets dat wat duurder is dan heel veel kleine prullen. Liever één mooi poppenhuis waar al hun poppenmeuk in kan, dan tig kleine frutsels.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:51:43 #230
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik houd vast aan één systeem: Lego. Ook makkelijk in dozen te mikken. Er is altijd wel iets van te maken. In de speelkamer heb ik op een stukje van de muur van die Lego-platen, zodat ze daar op kunnen bouwen.

Voor 17 maanden hoeven ze geen hele collectie Lego te hebben inderdaad. Mijn kinderen zijn iets ouder. Voor 17 maanden is veel speelgoed sowieso overbodig. En daarna eigenlijk ook wel.

Ik koop liever iets dat wat duurder is dan heel veel kleine prullen. Liever één mooi poppenhuis waar al hun poppenmeuk in kan, dan tig kleine frutsels.
Same hier. Helaas zijn vooral mijn schoonouders van de "leuke" cadeautjes. Met andere woorden: prullaria die je beter in de prullenbak kan smijten dan uitpakken. Maarja, als je er iets van zegt ben je weer de ondankbare kl##tzak :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207517675
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:51 schreef daNpy het volgende:

[..]
Same hier. Helaas zijn vooral mijn schoonouders van de "leuke" cadeautjes. Met andere woorden: prullaria die je beter in de prullenbak kan smijten dan uitpakken. Maarja, als je er iets van zegt ben je weer de ondankbare kl##tzak :X
Ja. Opa en oma, andere familie, met verjaardagen... dan heb je zo een hoop prullen.

Vroeger trapte ik er ook weleens in, maar lag dan vaak snel te slingeren, snel kapot, etc. Liever iets waar ze niet snel op uitgekeken zijn en dat niet meteen kapot is.

Waar ik helemaal een teringhekel aan heb, is aan LOL Surprise. Uit zo'n ei komt een onvoorstelbare berg plastic en extreem kleine frutseltjes.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:58:57 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_207517772
Maareh, heren, psst, dit is het ergernissen-aan-kinderen-topic ;)
disclaimer
pi_207518016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]
Waarom slaapt een peuter in godesnaam in jouw bed.
Ik zal mezelf even quoten
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:51 schreef Aure het volgende:
Dat je bijna peuter nog elke nacht tussen in ligt in je 140cm bed, maar dan wel boos wordt als je hem per ongeluk aanraakt als je je wil omdraaien }:| SLAAP DAN IN JE EIGEN BED (maar dat is dan natuurlijk elk uur janken) :')
Op dit moment pak ik liever die uren slaap achter elkaar waarbij hij in mijn bed ligt, dan dat ik elk uur naast zijn bed moet staan omdat ie dan dus steeds wakker wordt. Daar is het me nu ook te koud voor :P waarschijnlijk slaapt ie binnen nu en een jaar uiteindelijk toch wel de hele nacht in z'n eigen bed.
pi_207518286
Ik help het je hopen Aure, de mijne van 6 slaapt nog steeds elke nacht tussen ons in en de jongste van 4 ondertussen ook weer (want wat zus mag, wil ik ook :+ )

Wij hebben dan wel weer een 1.80m bed, bewust :')
pi_207518338
:D De oudste slaapt hier toch al een hele tijd in z'n eigen bed dus ik ga er eigenlijk van uit dat het met die jongste ook wel goed komt :P
pi_207518394
Wel lekker warm :P
pi_207518436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 21:21 schreef Aure het volgende:
:D De oudste slaapt hier toch al een hele tijd in z'n eigen bed dus ik ga er eigenlijk van uit dat het met die jongste ook wel goed komt :P
Dan is er hoop! _O_
pi_207520061
Ik vind speelgoed overal wel een terechte ergernis!

Mijn kinderen hebben twee dagen gewerkt aan een eigen bordspel van 1,5x1,5e meter dat op de grond ligt. Na het weekend ga ik een poging doen om het weg te mogen gooien maar ik vrees voor drie boze kinderen…

Elke woensdag wel minimaal 1 vriendje over de vloer hebben is ook een beetje jammer. Zeker als die dan weer totaal andere gewoontes hebben (ik had er vanmiddag een die alleen geroosterd brood wilde eten als lunch :D en een ander die alleen glutenvrij mag eten, maar die neemt altijd zelf brood mee).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 11 januari 2023 @ 23:23:54 #239
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207520291
Hier in huis is er de regel wil je het bewaren dan doe je dat lekker op je kamer :D
vooral omdat kind nr3 echt elke knutsel en tekening wil bewaren,
Ik had laatst ook een heel raar broodverzoek en toen dacht ik wel jij brutale vlegel :+

Ik vind dus verzamelwoede en ook de vriendjes het minst leuke aan kinderen _O-
pi_207521110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:01 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind speelgoed overal wel een terechte ergernis!

Mijn kinderen hebben twee dagen gewerkt aan een eigen bordspel van 1,5x1,5e meter dat op de grond ligt. Na het weekend ga ik een poging doen om het weg te mogen gooien maar ik vrees voor drie boze kinderen…

Elke woensdag wel minimaal 1 vriendje over de vloer hebben is ook een beetje jammer. Zeker als die dan weer totaal andere gewoontes hebben (ik had er vanmiddag een die alleen geroosterd brood wilde eten als lunch :D en een ander die alleen glutenvrij mag eten, maar die neemt altijd zelf brood mee).
Ik vind het eigenlijk vooral irritant dat ik elke vrijdagochtend niet weet hoeveel jongens ik ‘s middags in huis heb. Dat kan variëren van 0 tot 6. Dus ik kan vrij weinig meer plannen voor mijn vrije middag.
En 1 vriend heeft een hele irritante stem, dan ben ik voor 13 uur vaak al overprikkeld.
pi_207521120
quote:
17s.gif Op woensdag 11 januari 2023 23:23 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier in huis is er de regel wil je het bewaren dan doe je dat lekker op je kamer :D
vooral omdat kind nr3 echt elke knutsel en tekening wil bewaren,
Ik had laatst ook een heel raar broodverzoek en toen dacht ik wel jij brutale vlegel :+

Ik vind dus verzamelwoede en ook de vriendjes het minst leuke aan kinderen _O-
Deze gedachte heb ik vrij regelmatig, over vrienden en ook over die van mezelf :@
pi_207521125
Het speelgoed, de vriendjes, de feestjes en dat ze áltijd praten. :P
pi_207521147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 19:57 schreef ZarB het volgende:

[..]

Beste tip die ik kreeg toen ik net moeder was: begin vroeg genoeg met "negeren". […] Zelfs als ze nog in de box liggen.
:N :?

Maar goed, ontopic:
- Dezelfde vraag die 7 keer wordt gesteld terwijl hij het antwoord al weet.
“Mama, moet ik morgen naar school?”
“Nee, morgen is het weekend”.
[…]
“Mama, moet ik morgen naar school?”
“Wat denk je zelf?”
“Nee, morgen is het weekend” 8)7

- Überhaupt het de he-le dag blijven praten. Dat kind wordt nooit moe.

- Overal speelgoed
Wat hier helpt is alles ordenen en netjes houden en dagelijks bijhouden. Ik heb alle Lego op kleur gesorteerd in ladebakken en merk dat ze er veel netter mee spelen (en opruimen) dan toen alles in één bak lag. Idem met puzzels, auto’s etc.
1 x per 2 maand ga ik door de autolade om alle kapotte auto’s weg te gooien.

- Álles moet kapot.
Echt alles. Speelgoed. Nieuw, oud, maakt niks uit. Stuk moet het..
Protège moi de mes désirs.
pi_207521221
Grootste ergernissen op dit moment:

- oudste is standaard boos. Kun je daarna nog proberen om gezellig en blij te zijn, maar in eerste instantie begin je gewoon met boos reageren }:|
- dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien, maar wel dag en nacht samen willen zijn. Onze bank is een 2,5 zits, maar je móet samen in dezelfde hoek zitten en daar zeiken dat je te weinig plek hebt.
- daaraan verbonden: alles is een wedstrijd. ‘Hij heeft meer/beter/anders….’
- alle naschoolse activiteiten waarvoor ik chauffeur dan wel begeleider ben: zwemmen, afspreken, slagwerken, kapper…
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 12 januari 2023 @ 07:42:03 #245
338319 ZarB
Piña colada
pi_207521223
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:23 schreef arvensis het volgende:

[..]
:N :?

Maar goed, ontopic:
- Dezelfde vraag die 7 keer wordt gesteld terwijl hij het antwoord al weet.
“Mama, moet ik morgen naar school?”
“Nee, morgen is het weekend”.
[…]
“Mama, moet ik morgen naar school?”
“Wat denk je zelf?”
“Nee, morgen is het weekend” 8)7

- Überhaupt het de he-le dag blijven praten. Dat kind wordt nooit moe.

- Overal speelgoed
Wat hier helpt is alles ordenen en netjes houden en dagelijks bijhouden. Ik heb alle Lego op kleur gesorteerd in ladebakken en merk dat ze er veel netter mee spelen (en opruimen) dan toen alles in één bak lag. Idem met puzzels, auto’s etc.
1 x per 2 maand ga ik door de autolade om alle kapotte auto’s weg te gooien.

- Álles moet kapot.
Echt alles. Speelgoed. Nieuw, oud, maakt niks uit. Stuk moet het..
Het staat tussen "" omdat ik dus niet letterlijk negeren bedoel, mocht je veilig thuis willen inschakelen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 12 januari 2023 @ 07:47:08 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_207521231
Lego op kleur sorteren zit dan wel weer in mijn "wat vind je irritant aan andere ouders" hoek :D :'( _O-
disclaimer
pi_207521232
quote:
14s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:35 schreef Marsenal het volgende:
Komt u maar, biecht maar op. Wat vind je stiekem echt kut aan het hebben van kinderen, of je kinderen hun eigenschappen? Alles is geoorloofd, we don’t judge. O-)

TS begint:Ik vind het naar bed brengen echt verschrikkelijk hinderlijk. Tuurlijk, vaak is het ook gewoon gezellig, boekje lezen, dag doornemen, dat werk. Maar net zo vaak betekent het dat je je kinderen tegen hun wil in hun kamer probeert te krijgen terwijl je een lange dag achter de rug hebt, de keuken een puinhoop is en je eigenlijk gewoon nog een uur huishoudelijk werk te verrichten hebt voordat je voor het eerst vandaag op je gat kan zitten :'(

Mijn oudste dochter heeft vaak nog een half autistisch ritueel voordat ze in slaap valt, dat werkt me ook nog wel eens op de zenuwen. Maar goed, maatje van mij heeft een zoon van 5, dat is een mietje eersteklas, dat lijkt me nog erger om thuis te hebben rondlopen :@

Nu jullie ^O^
Haha herkenbaar.
Maar van vroeger, nu ze iets groter worden wordt alles beter. Ga je naar bed? Ja en ze gaan al, en dan nog even langskomen om het licht uit te doen, ideaal.

Alleen de kunst is te checken dat ze geen mobiele apparaten meenemen naar de kamer :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Lospedrosa op 12-01-2023 08:21:43 ]
Vakman pur sang
  donderdag 12 januari 2023 @ 07:57:35 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_207521278
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:47 schreef SQ het volgende:
Lego op kleur sorteren zit dan wel weer in mijn "wat vind je irritant aan andere ouders" hoek :D :'( _O-
Zou daar geen animo voor zijn trouwens, voor zo'n topic? Het komt zo vaak terug in alle topics :+

Al komen daar alle kindloze galspuwers waarschijnlijk weer als vliegen op de stroomt op af ;(
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 januari 2023 @ 08:18:11 #249
269689 crew  Viv
pi_207521419
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Zou daar geen animo voor zijn trouwens, voor zo'n topic? Het komt zo vaak terug in alle topics :+

Al komen daar alle kindloze galspuwers waarschijnlijk weer als vliegen op de stroomt op af ;(
Dat, en het zal er in de OUD SC niet gezelliger op worden dan. :D
  donderdag 12 januari 2023 @ 08:22:50 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_207521445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat, en het zal er in de OUD SC niet gezelliger op worden dan. :D
Je hoeft ze toch niet met naam en toenaam te mentionen. Gewoon lekker high level en beetje luchtig houden.
disclaimer
pi_207521507
Met stip op 1
Dat ze kinderen gekregen hebben }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 januari 2023 @ 08:32:40 #252
269689 crew  Viv
pi_207521535
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Je hoeft ze toch niet met naam en toenaam te mentionen. Gewoon lekker high level en beetje luchtig houden.
Nee, maar als jij je bijvoorbeeld ergert aan ouders die hun kinderen in verkleedkleren naar school laten gaan terwijl het geen carnaval of ander feest is, dan voelt de OUD'er die dat doet zich wel aangesproken natuurlijk. :+
pi_207521571
Vaak vlak voor bedtijd: 'Ik heb hongerrrrrrrrr'....! :(
pi_207521631
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:47 schreef SQ het volgende:
Lego op kleur sorteren zit dan wel weer in mijn "wat vind je irritant aan andere ouders" hoek :D :'( _O-
Ach, zo heb ik ook een hele lijst van andere ouders.. maar ja..
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 12 januari 2023 @ 08:47:30 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_207521658
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:32 schreef Viv het volgende:

[..]
Nee, maar als jij je bijvoorbeeld ergert aan ouders die hun kinderen in verkleedkleren naar school laten gaan terwijl het geen carnaval of ander feest is, dan voelt de OUD'er die dat doet zich wel aangesproken natuurlijk. :+
Klopt, de truc is dan ook vooral om je niet heel erg aangesproken te voelen :P

Maar goed, dat gaat toch niet werken, dat weet ik ook wel. Helaas. :')
disclaimer
pi_207521746
Puber, mag ik niet zeggen, het is tiener :')
13 jaar, tweede klas middelbare school. Nog steeds staat die mond niet stil En als het nou over echt interessante dingen zou gaan, maar nee: vriendin die, vriendin zus, stomme docent, ruzie met vriendin y, gedrag van vriendin z, stomme filmpjes van tiktok. Ik probeer met tijden zo echt en geinteresseerd mogelijk te luisteren, maar dat valt niet altijd mee. O ja, en allerlei non-info over beroemdheden zoals de Kardashians. Er is een reden waarom ik al die reality-shit niet kijk: het interesseert me echt helemaal niks.

Ze gaat zo ongeveer tegelijk met ons naar bed. Dus een serie of film kijken die alleen wij willen zien, is nogal lastig. Soms blijft ze ineens de hele avond op haar kamer, en komen we er om 22 uur achter dat we dus nu wél iets hadden kunnen kijken wat wij willen zien. Moeten we ook gewoon vaker opzetten, denk ik, maar telkens die nieuwe fases vragen ook weer aanpassing als ouder. En dan denk je dat je nu wel aan de nieuwe fase van je kind gewend bent en heb je een goede modus gevonden, en dan verandert het gewoon weer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 12 januari 2023 @ 09:42:02 #257
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_207522192
Haha omg ja, ik weet alles van iedereen en hun moeder en ik heb de meeste nog nooit gezien.
Maar ik weet met hoeveel jongens chantal heeft gezoend in de vakantie, dat gijs nu rookt etc etc.

Ik vind het echt knap hoeveel ze kan vertellen in een uur. :')
pi_207522208
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:42 schreef Budabuddumbam het volgende:
Haha omg ja, ik weet alles van iedereen en hun moeder en ik heb de meeste nog nooit gezien.
Maar ik weet met hoeveel jongens chantal heeft gezoend in de vakantie, dat gijs nu rookt etc etc.

Ik vind het echt knap hoeveel ze kan vertellen in een uur. :')
Ja, dat :')

En het interesseert me echt zo ontzettend weinig :D Maar goed, je wordt toch geacht geinteresseerd te luisteren, he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207522243
Een baby die uitslaapt tot half elf, elf uur. Lijkt fantastisch - is het ook in de vakantie en weekends - maar voor 11 á 12 uur 's avonds slaapt ze niet, terwijl ik graag om 10 uur al lig te ronken. :Z
pi_207522319
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:41 schreef LeSage het volgende:
Grootste ergernissen op dit moment:

- oudste is standaard boos. Kun je daarna nog proberen om gezellig en blij te zijn, maar in eerste instantie begin je gewoon met boos reageren }:|
- dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien, maar wel dag nacht samen willen zijn. Onze bank is een 2,5 zits, maar je móet samen in dezelfde hoek zitten en daar zeiken dat je te weinig plek hebt.
- daaraan verbonden: alles is een wedstrijd. ‘Hij heeft meer/beter/anders….’

- alle naschoolse activiteiten waarvoor ik chauffeur dan wel begeleider ben: zwemmen, afspreken, slagwerken, kapper…
Deze twee. 100% :X. Elkaar gewoon niet met rust kunnen laten, continu bekvechten, maar ‘s avonds wel nog een keer naar beneden lopen omdat ze hun broer(tje) nog geen knuffel hebben gegeven 8)7. Schiet mij maar lek.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207522392
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dat :')

En het interesseert me echt zo ontzettend weinig :D Maar goed, je wordt toch geacht geinteresseerd te luisteren, he?
De oudste wil altijd ook precies vertellen wat hij bijvoorbeeld bij de game Zelda allemaal heeft gedaan, gevonden, verslagen. _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207522434
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De oudste wil altijd ook precies vertellen wat hij bijvoorbeeld bij de game Zelda allemaal heeft gedaan, gevonden, verslagen. _O-
Herkenbaar, alleen dan Minecraft :D
pi_207522528
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Deze twee. 100% :X. Elkaar gewoon niet met rust kunnen laten, continu bekvechten, maar ‘s avonds wel nog een keer naar beneden lopen omdat ze hun broer(tje) nog geen knuffel hebben gegeven 8)7. Schiet mij maar lek.
Dat gaat toch helemaal niet om hun broer, maar om het naar beneden mogen en een excuus hebben. Bedtijd uitstellen voor gevorderden. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207522639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:10 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Dat gaat toch helemaal niet om hun broer, maar om het naar beneden mogen en een excuus hebben. Bedtijd uitstellen voor gevorderden. :+
Dat valt reuze mee, de oudste gaat tegenwoordig namelijk vaak als eerste naar boven om naar bed te gaan. VRIJWILLIG :o “Ik ga wel als eerste tandenpoetsen, ik ben een beetje moe.”

De eerste keer vroeg ik me af wat er met mijn kind gebeurd was.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 januari 2023 @ 10:27:00 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_207522719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee, de oudste gaat tegenwoordig namelijk vaak als eerste naar boven om naar bed te gaan. VRIJWILLIG :o “Ik ga wel als eerste tandenpoetsen, ik ben een beetje moe.”

De eerste keer vroeg ik me af wat er met mijn kind gebeurd was.
Mijne doet dit inmiddels ook maar die heeft een soort missie om zo veel mogelijk te lezen in bed, dus hoe minder heibel je schopt, hoe meer leestijd je hebt. Ideaal _O_
disclaimer
pi_207522759
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Herkenbaar, alleen dan Minecraft :D
Ik zou willen dat mijn zoon Minecraft speelde, dan kon ik dat samen met hem doen, maar hij interesseert zich alleen in meuk als Fortnite en Call Of Duty en zo lol :+
pi_207522812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee, de oudste gaat tegenwoordig namelijk vaak als eerste naar boven om naar bed te gaan. VRIJWILLIG :o “Ik ga wel als eerste tandenpoetsen, ik ben een beetje moe.”

De eerste keer vroeg ik me af wat er met mijn kind gebeurd was.
:D ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_207523222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Herkenbaar, alleen dan Minecraft :D
Brawlstars ;(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207523695
Ergernissen op dit moment;
- Dat ze bij ieder tv programma moeten afspreken wie welk personage is ('ik ben Ladybug' 'Nouhou die wil ik al zijn' 'Dan ben jij toch cat noir' 'Neehee dat wil ik niet' enz.
- Dat ik ze op schooldagen altijd om half 8 wakker moet maken en ze het weekend om 6 uur wakker zijn
- Dat ze op het schoolplein gaan huilen als ze een keer geen speelafspraakje hebben
- Dat ze een speelkamer vol speelgoed etc hebben maar ze zich binnen 2 minuten als een stervende zwaan op de bank laten vallen omdat ze zich 'zo vervelen'
pi_207523755
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:35 schreef Sumppi het volgende:

[..]
:D ^O^
De jongste is trouwens wel erg goed in de uitsteltactiek :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207524561
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De oudste wil altijd ook precies vertellen wat hij bijvoorbeeld bij de game Zelda allemaal heeft gedaan, gevonden, verslagen. _O-
Wij hebben tegenwoordig een maximum. Per avondeten mag iedereen 1 ding over minecraft vertellen. Anders wordt er de hele tijd tegen ons (niet met ons) gepraat over minecraft.
pi_207524597
Ik moet wel zeggen dat ik de struggles bij mijn kinderen als relatief acht.

Ik heb een vriendin met een dochter die echt niet te hendelen is. Heeft ook mogelijk ADHD wat ze nu aan het uitzoeken zijn. Dat zet me altijd wel weer met beide benen op de grond.
pi_207524638
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de struggles bij mijn kinderen als relatief acht.

Ik heb een vriendin met een dochter die echt niet te hendelen is. Heeft ook mogelijk ADHD wat ze nu aan het uitzoeken zijn. Dat zet me altijd wel weer met beide benen op de grond.
Mijn dochter is doorgaans alleszins redelijk, hoor, maar dan nog zitten er minder leuke kanten aan.

Momenteel vind ik het minder leuke ook wel de zorgen over dingen als vapen, roken, drinken. 13 jaar, 2e klas, zoveel kinderen om haar heen die al vapen en drinken :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207524654
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 10:27 schreef SQ het volgende:

[..]
Mijne doet dit inmiddels ook maar die heeft een soort missie om zo veel mogelijk te lezen in bed, dus hoe minder heibel je schopt, hoe meer leestijd je hebt. Ideaal _O_
Nee, eerst moet je het beneden zo lang mogelijk rekken. Dan honderd dingen doen bij het omkleden, over Minecraft praten tíjdens het tandenpoetsen en dan klagen dat je maar zo kort mag lezen in bed :')
pi_207524948
quote:
7s.gif Op donderdag 12 januari 2023 09:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, dat :')

En het interesseert me echt zo ontzettend weinig :D Maar goed, je wordt toch geacht geinteresseerd te luisteren, he?
Ik waardeer het wel dat ze vertellen over school. Ondanks dat het niet heel interessante informatie is dat kind X af werd gehaald door z'n oma, wie er precies afwezig waren op school, etc.

Uit de stiefkinderen van een inmiddels beëinigde relatie moest je alles trekken over school. Vertelden niks totdat de moeder dan weer eens werd gebeld dat ze afwezig waren, eruit waren gestuurd, aan het kloten waren, etc.

Denk dat het belangrijk is dat ze vertellen over school, dat je het aanhoort en accepteert dat niet alle informatie even interessant is, maar dat voor hun dat lastig in te schatten is.
pi_207525043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik waardeer het wel dat ze vertellen over school. Ondanks dat het niet heel interessante informatie is dat kind X af werd gehaald door z'n oma, wie er precies afwezig waren op school, etc.

Uit de stiefkinderen van een inmiddels beëinigde relatie moest je alles trekken over school. Vertelden niks totdat de moeder dan weer eens werd gebeld dat ze afwezig waren, eruit waren gestuurd, aan het kloten waren, etc.

Denk dat het belangrijk is dat ze vertellen over school, dat je het aanhoort en accepteert dat niet alle informatie even interessant is, maar dat voor hun dat lastig in te schatten is.
Wij luisteren ook braaf, hoor. Het tienerdrama heeft hier gewoon een eigen plekje aan tafel :')

Voordeel is ook dat we inderdaad behoorlijk op de hoogte zijn van wat er speelt. En ze vertelt gelukkig nog echt ontzettend veel en is erg open. Hoop dat dat nog lang zo blijft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207529426
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik waardeer het wel dat ze vertellen over school. Ondanks dat het niet heel interessante informatie is dat kind X af werd gehaald door z'n oma, wie er precies afwezig waren op school, etc.

Uit de stiefkinderen van een inmiddels beëinigde relatie moest je alles trekken over school. Vertelden niks totdat de moeder dan weer eens werd gebeld dat ze afwezig waren, eruit waren gestuurd, aan het kloten waren, etc.

Denk dat het belangrijk is dat ze vertellen over school, dat je het aanhoort en accepteert dat niet alle informatie even interessant is, maar dat voor hun dat lastig in te schatten is.
Wij hadden/hebben een fantast:

- Onderweg naar huis: fietser die van fiets valt en met z'n kop op stoeprand terechtkomt, dikke plas bloed.
- Klasgenoot die valt, waarbij hij met zijn been op zijn sleutel valt die vervolgens door zijn been heen steekt.
- Zogenaamd een oude man geholpen die hem ¤50 wilde geven daarvoor, maar hij hoefde dat niet.
- Ambulances op school, omdat [vul reden in]. Het was op een gegeven moment elke week wel raak.

Vreselijk deze verzinsels. En wat moet je er mee ook? Een keer aangegeven dat als dit soort bullshit echt waar zou zijn, het wel in de lokale krant had gestaan en hij deze verzinsels maar lekker bij zijn vriendjes houdt. Sindsdien is het wel een tandje minder.
pi_207529628
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de struggles bij mijn kinderen als relatief acht.

Ik heb een vriendin met een dochter die echt niet te hendelen is. Heeft ook mogelijk ADHD wat ze nu aan het uitzoeken zijn. Dat zet me altijd wel weer met beide benen op de grond.
Nou dit heb ik ook, ben soms bij andere mensen waar ik de kinderen bloed irritant vind.
Laatst 2 kinderen jongen en meisje, dat meisje mankeerde echt wat, enorm druk, hard schreeuwen, in mijn oor smakken. Door de volwassenen heenpraten en dan ook nog aandacht krijgen.

Dat is wel mijn punt 1 irritatie. Dat kinderen gelijk aandacht krijgen terwijl volwassenen niet elkaar in gesprek zijn. Dat zijn ook mensen waar het nooit gezellig kan zijn voordat die kinderen zijn opgehokt

Onze flikken dat niet, of als er echt wat is “mag ik wat vragen?” Wij hebben hele fijne kinderen eigenlijk. :P
Vakman pur sang
pi_207529847
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dit heb ik ook, ben soms bij andere mensen waar ik de kinderen bloed irritant vind.
Laatst 2 kinderen jongen en meisje, dat meisje mankeerde echt wat, enorm druk, hard schreeuwen, in mijn oor smakken. Door de volwassenen heenpraten en dan ook nog aandacht krijgen.

Dat is wel mijn punt 1 irritatie. Dat kinderen gelijk aandacht krijgen terwijl volwassenen niet elkaar in gesprek zijn. Dat zijn ook mensen waar het nooit gezellig kan zijn voordat die kinderen zijn opgehokt

Onze flikken dat niet, of als er echt wat is “mag ik wat vragen?” Wij hebben hele fijne kinderen eigenlijk. :P
Als het werkt (aandacht vragen en aandacht krijgen), dan gaan ze er vrolijk mee door. Vind het sowieso vreselijk van die kinderen die nog geen minuut zichzelf kunnen vermaken of even stil kunnen zitten.
pi_207529988
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Zou daar geen animo voor zijn trouwens, voor zo'n topic? Het komt zo vaak terug in alle topics :+

Al komen daar alle kindloze galspuwers waarschijnlijk weer als vliegen op de stroomt op af ;(
Ahh jaaaa O+
pi_207530060
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 07:57 schreef SQ het volgende:

[..]
Zou daar geen animo voor zijn trouwens, voor zo'n topic? Het komt zo vaak terug in alle topics :+

Al komen daar alle kindloze galspuwers waarschijnlijk weer als vliegen op de stroomt op af ;(
Ja, daar zal zeker animo voor zijn.
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:34:46 #282
338319 ZarB
Piña colada
pi_207531503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou dit heb ik ook, ben soms bij andere mensen waar ik de kinderen bloed irritant vind.
Laatst 2 kinderen jongen en meisje, dat meisje mankeerde echt wat, enorm druk, hard schreeuwen, in mijn oor smakken. Door de volwassenen heenpraten en dan ook nog aandacht krijgen.

Dat is wel mijn punt 1 irritatie. Dat kinderen gelijk aandacht krijgen terwijl volwassenen niet elkaar in gesprek zijn. Dat zijn ook mensen waar het nooit gezellig kan zijn voordat die kinderen zijn opgehokt

Onze flikken dat niet, of als er echt wat is “mag ik wat vragen?” Wij hebben hele fijne kinderen eigenlijk. :P
Toen ik nog geen kind had begreep ik er ook geen fuck van dat je geen fatsoenlijk gesprek kon voeren met ouders als hun kind in de buurt liep. Idd aandacht om elke scheet. Toen dacht ik: tja, beste stuurlui staan aan wal, misschien hebben die ouders dat niet door en doe ik dat ook als ik een kind heb.

Nou echt niet, gewoon een kwestie van opvoeden hoor.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207531532
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:34 schreef ZarB het volgende:

[..]
Toen ik nog geen kind had begreep ik er ook geen fuck van dat je geen fatsoenlijk gesprek kon voeren met ouders als hun kind in de buurt liep. Idd aandacht om elke scheet. Toen dacht ik: tja, beste stuurlui staan aan wal, misschien hebben die ouders dat niet door en doe ik dat ook als ik een kind heb.

Nou echt niet, gewoon een kwestie van opvoeden hoor.
Het lijkt me voor ouders zelf ook gewoon enorm vervelend dat je geen enkel gesprek kunt voeren zonder dat je kinderen je dat onmogelijk proberen te maken.
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:38:38 #284
338319 ZarB
Piña colada
pi_207531579
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het lijkt me voor ouders zelf ook gewoon enorm vervelend dat je geen enkel gesprek kunt voeren zonder dat je kinderen je dat onmogelijk proberen te maken.
Tja, dan daar heb je zelf de hand in. Maar begrenzen is een vies woord. En helemaal met die "projectjes" die de kinderen tegenwoordig zijn. Moet allemaal "in overleg" en onderhandelen enzo. Anders is het slecht voor hun chakra.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207531642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:38 schreef ZarB het volgende:

[..]
Tja, dan daar heb je zelf de hand in. Maar begrenzen is een vies woord. En helemaal met die "projectjes" die de kinderen tegenwoordig zijn. Moet allemaal "in overleg" en onderhandelen enzo. Anders is het slecht voor hun chakra.
Daar hebben ze zelf de hand in. Klopt helemaal. Wat ik niet snap is dat mensen het maar laten gebeuren dat 'n kind het onmogelijk maakt om een gesprek met iemand te voeren.
'
Ik word zelf ook wel kriegelig van mensen die alles in overleg willen doen met 'n 6-jarige.
  donderdag 12 januari 2023 @ 21:18:40 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_207532438
Joe!
disclaimer
pi_207532929
Sorry, maar dit topic gaat op deze manier al rap de verkeerde kant op.
Van leuke, herkenbare, humoristische klachten over kinderen van ouders die soms gewoon balen en even willen spuien, is het in no time een beklag over ouders en ‘hoe het wel zou moeten’.
Jammer maar totaal in de lijn der verwachting. :')
pi_207533598
In het kader van de herkenbare irritatie dan maar: de vraag ‘Wat gaan we eten?’

}:|

Kind: ‘Wat gaan we eten?’
Ik: ‘Roti.’
Kind: :{ ‘Lussiknie’
Ik: ‘Dat hoeft ook niet, als je het maar naar binnen schuift.’
Kind: :{ ‘Maar ik vinnutnielekkerrrr’
Ik: ‘Dat mag, maar dit is wat het is.’
Kind: ‘Mag ik dan een boterham?’
Ik: ‘Nee.’
Kind: ‘Hoeveel happen moet ik?’
Ik: ‘Geen idee, zoveel als je er nodig hebt om het op te eten :')

En zo verder. (Overigens eten ze vrijwel alles, maar het zou fijn zijn als het zonder dat gezemel vooraf zou gaan.)

En misschien minder universeel, maar net zozeer bloed-onder-de-nagels-vandaan: een broek tegelijk met de onderbroek uittrekken zodat die binnenstebuiten zit en dat ondergoed er helemaal in gewrongen zit en dat als geheel zó in de wasmand donderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jentin op 12-01-2023 23:11:25 ]
pi_207533927
@Jentin Dat uitkleden idd :D :(
pi_207533990
Liefst met de sokken er ook nog in ja
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207534123
Sowieso, altijd ALLES binnenstebuiten uittrekken en dan het liefst met 1 mouw of pijp nog opgetrommeld. Een was doen kost me zo een half uur als ik alles eerst moet losfrotten en omkeren }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207535744
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:12 schreef Jentin het volgende:


En misschien minder universeel, maar net zozeer bloed-onder-de-nagels-vandaan: een broek tegelijk met de onderbroek uittrekken zodat die binnenstebuiten zit en dat ondergoed er helemaal in gewrongen zit en dat als geheel zó in de wasmand donderen.
Jaaaa!! Ik vind dat ook irritant maar vergeet er dus steeds wat over te zeggen. :')
  vrijdag 13 januari 2023 @ 07:00:49 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_207536187
Nou ja ze gooien het in de wasmand, it's something!
disclaimer
  vrijdag 13 januari 2023 @ 07:33:18 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207536263
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:32 schreef Phaidra het volgende:
Sowieso, altijd ALLES binnenstebuiten uittrekken en dan het liefst met 1 mouw of pijp nog opgetrommeld. Een was doen kost me zo een half uur als ik alles eerst moet losfrotten en omkeren }:|
Dat omkeren doe ik dus niet! :D het droogt binnenstebuiten prima en als ze het waar aan willen doen ze dat maar lekker zelf! :+

Ergernis hier: voor álles een nieuw glas! Dus ook voor de tweede of derde keer melk die dag! 🤨 -O-
F en ik gebruiken elk maar 1 glas op een dag, want we drinkdn eig. alleen maar thee, maar de pubers draaien er samen rustig acht doorheen met z’n 2-en. :o
***
  vrijdag 13 januari 2023 @ 07:42:07 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_207536287
En zetten ze hun glas dan neer waar ze dronken, of hebben ze nog wel het fatsoen om m in op de vaatwasser te zetten?
disclaimer
  vrijdag 13 januari 2023 @ 07:44:18 #296
80382 manny
30 is best veel
pi_207536294
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de struggles bij mijn kinderen als relatief acht.

Ik heb een vriendin met een dochter die echt niet te hendelen is. Heeft ook mogelijk ADHD wat ze nu aan het uitzoeken zijn. Dat zet me altijd wel weer met beide benen op de grond.
Dat is lekker idd. Hebben wij ook, in de familie zelf. Een gezin met volop opvoed ellende, 2 kinderen met serieuze gedragsproblemen. Dat laat wel even zien dat de dingen relatief zijn. Dan zijn wij echt gezegend met onze kinderen en onze uitdagingen. Dat helpt enorm om te relativeren. Ik adviseer iedereen om zo een gezin in de familie of vriendenkring te hebben, en er dan af en toe even op bezoek te gaan om te observeren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 13 januari 2023 @ 07:45:29 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_207536297
quote:
19s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 07:44 schreef manny het volgende:

[..]
Dat is lekker idd. Hebben wij ook, in de familie zelf. Een gezin met volop opvoed ellende, 2 kinderen met serieuze gedragsproblemen. Dat laat wel even zien dat de dingen relatief zijn. Dan zijn wij echt gezegend met onze kinderen en onze uitdagingen. Dat helpt enorm om te relativeren. Ik adviseer iedereen om zo een gezin in de familie of vriendenkring te hebben.
Hahaha, zou je daar ook contactadvertenties voor hebben?

Gezocht: serieus probleemgezin, zodat ik me wat beter kan voelen over mezelf.
disclaimer
pi_207536372
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 07:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha, zou je daar ook contactadvertenties voor hebben?

Gezocht: serieus probleemgezin, zodat ik me wat beter kan voelen over mezelf.
Hehe :P
pi_207536436
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 07:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha, zou je daar ook contactadvertenties voor hebben?

Gezocht: serieus probleemgezin, zodat ik me wat beter kan voelen over mezelf.
Ik heb er gewoon mn werk van gemaakt, krijg ik er nog voor betaald ook ;)
  vrijdag 13 januari 2023 @ 08:32:09 #300
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207536541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 22:32 schreef Phaidra het volgende:
Sowieso, altijd ALLES binnenstebuiten uittrekken en dan het liefst met 1 mouw of pijp nog opgetrommeld. Een was doen kost me zo een half uur als ik alles eerst moet losfrotten en omkeren }:|
Zo uitwassen en terug in de kast mikken.
Bij ons moet de was trouwens sowieso binnenste buiten van de baas :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 07:33 schreef BE het volgende:

[..]
Dat omkeren doe ik dus niet! :D het droogt binnenstebuiten prima en als ze het waar aan willen doen ze dat maar lekker zelf! :+

Ergernis hier: voor álles een nieuw glas! Dus ook voor de tweede of derde keer melk die dag! 🤨 -O-
F en ik gebruiken elk maar 1 glas op een dag, want we drinkdn eig. alleen maar thee, maar de pubers draaien er samen rustig acht doorheen met z’n 2-en. :o
4 glazen in de kast zetten, iedereen 1 :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 08:44:57 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_207536642
Ik sluit m wel ff.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')