abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207506747
Telefoon krijgt de mijne alleen in mijn bijzijn om de Nijntje app te spelen. Hij heeft al door hoe hij het knopje aan de zijkant in drukt en ik ben veel te bang dat hij 3 maal een verkeerde code intikt :')
pi_207506767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Telefoon krijgt de mijne alleen in mijn bijzijn om de Nijntje app te spelen. Hij heeft al door hoe hij het knopje aan de zijkant in drukt en ik ben veel te bang dat hij 3 maal een verkeerde code intikt :')
Kids mode? Ideaal ^O^
pi_207506789
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:12 schreef Piles het volgende:

[..]
Kids mode? Ideaal ^O^
Volgens mij heeft mijn telefoon dat niet. Het is een oud gammel ding, maar hij doet het nog _O_

Maar buiten dat, hij zit af en toe op de tablet en dat vind ik wel even voldoende.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 januari 2023 @ 08:32:15 #204
269689 crew  Viv
pi_207506977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Volgens mij heeft mijn telefoon dat niet. Het is een oud gammel ding, maar hij doet het nog _O_

Maar buiten dat, hij zit af en toe op de tablet en dat vind ik wel even voldoende.
Je hebt ook een app, Touch Lock of zo, dan is het ontgrendelen van je telefoon wat moeilijker. :Y)
pi_207507667
Dat je bijna peuter nog elke nacht tussen in ligt in je 140cm bed, maar dan wel boos wordt als je hem per ongeluk aanraakt als je je wil omdraaien }:| SLAAP DAN IN JE EIGEN BED (maar dat is dan natuurlijk elk uur janken) :')
  Miss 200.000.000! woensdag 11 januari 2023 @ 09:55:17 #206
367000 roos94
pi_207507700
Mijn peuter van 2 is de laatste tijd vrij lief alleen als ze haar zin niet krijgt is het huis te klein.

Ik mag het gas niet aanzetten? Brullen
Ik mag niet in de droger klimmen? Brullen

Daarnaast slaapt ze slecht sinds geboorte dus wij mogen er snachts vaak uit. Dat is echt het ergste van alles.

En ze kan heel moeilijk thuis zelf spelen. Het liefst zit ze de hele dag op je schoot en moet je 98 boekjes voorlezen. Terwijl ik van kdv te horen krijg hoe goed ze daar altijd zelf speelt.
pi_207507846
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:55 schreef roos94 het volgende:
Mijn peuter van 2 is de laatste tijd vrij lief alleen als ze haar zin niet krijgt is het huis te klein.

Daarnaast slaapt ze slecht sinds geboorte dus wij mogen er snachts vaak uit. Dat is echt het ergste van alles.

En ze kan heel moeilijk thuis zelf spelen. Het liefst zit ze de hele dag op je schoot en moet je 98 boekjes voorlezen. Terwijl ik van kdv te horen krijg hoe goed ze daar altijd zelf speelt.
Dat kan ik beamen ja. Ouders die (semi)goedslapende kinderen hebben zijn gezegend.

Niet zelf spelen is hier ook aan de orde. Tenminste, bij mij. Bij zijn vader gaat het prima, dus ik gok dat ik de boosdoener ben :P Ik heb pas geleden sensory play ontdekt. Afgelopen maandag heeft hij 2,5 uur lang gespeeld. Wel af en toe met mij, maar op de bank chill zitten is beter dan constant op de grond blokken zitten bouwen/met auto's spelen/vingerverven etc. Misschien is dit ook wat voor jullie?
  woensdag 11 januari 2023 @ 10:09:21 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_207507860
Haha ja maar op het kinderdagverblijf zijn vaak 15 andere kinderen en kunnen de leidsters niet elk kind de hele dag op schoot houden. Dat nodigt wat meer uit tot zelf spelen.

Mijnen kunnen op de opvang ook makkelijker tot spel komen door alle andere kinderen om zich heen.
disclaimer
pi_207507954
quote:

Dat heb ik bij mijn jongste zoontje momenteel. Echt dramatisch, hij slaapt hooguit 2 uur achter elkaar. Maar goed, het is uiteindelijk allemaal tijdelijk denk ik dan maar.

Bij mijn andere zoon die intussen 3 is, had ik die problemen nooit. Die sliep zelfs uit als ik hem niet wakker maakte.
٩๏̯͡๏)۶
pi_207508055
@SQ jouw posts zouden de mijne kunnen zijn. Echt.

En verder: de hele vakantie zijn ze om 6.30 stipt wakker. De maandag dat ze naar school gaan, moet je ze om 7.45 wakker maken. ALTIJD.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_207508519
Ik word er gek van dat alles altijd vies, kapot of kwijt is. Sta ik weer Brinta van een eetkamerstoel te bikken. Overal ligt iets, uit de schooltassen komen elke dag weer kilo’s papier die Niet Weg mogen. Ik laat het de kinderen wel zelf opruimen, maar dan nog: je draait je om en er is weer nieuwe zooi. Of appelstroop aan je bank. Hagelslag in je vloerkleed. Jam in een kapsel. Overal stukjes Lego, halve Barbies en stiften, vooral stiften. Dopjes van stiften ook. Daarnaast dus voortdurend voetbalkousen, elastiekjes, knuffels, (delen van) speelgoed, gewoon álles kwijt. En ze hebben de zoekvermogens van een mol. Dat je dan zegt: ‘Zóek je voetbalschoenen eerst eens voordat je ‘mamaaaaa’ begint te blèren,’ en dat kind in kwestie middenin de woonkamer blijft staan, z’n hoofd drie centimeter beide kanten op draait, schouders ophaalt en zegt: ‘Kan ze echt niet vinden.’

;(
  woensdag 11 januari 2023 @ 11:38:01 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207508887
Ik tieft tegenwoordig alle viltstiften zonder dop en los Lego gewoon weg. Dat motiveert wel.
Moest wel even over de 'maar dat is zonde' modus heen maar het geeft rust zo.
Stickers komen het huis niet meer in, eten doen we alleen aan tafel en schoenen hebben een vaste plek.

Mevrouw hier (6 jaar) heeft een eigen doekje voor als ze ongein heeft uitgehaald zoals op een meubelstuk tekenen. Zelf eraf schrobben anders krijgt ze geen toetje en/of wordt er niet voorgelezen.

Niet dat dit dingen allemaal voorkomt, maar we hebben iig soort van duidelijke escalatieladders afgesproken nu :+

Ik roep wel vaak in huis 'als je gaat janken ga je naar bed' en 'niemand houdt van schreeuwende kinderen' trouwens :P
Wat ik ook meen, op deze leeftijd moeten ze beter weten. Dat in combinatie met belonen van goed gedrag en platknuffelen werkt eigenlijk best naar tevredenheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_207514382
Ik ruim ook op met een Komozak en donder heel veel weg. Lego niet, dat lukt me niet :+ Als er eens geweigerd wordt op te ruimen, hoef ik alleen maar te zeggen: ‘Nu }:| , anders ruimt mama het op.’ Dan is het meteen geregeld.

Wij eten overigens ook aan tafel, maar ja, dan smeren ze bijvoorbeeld aan tafel een hand vol pasta, die vegen ze af aan een broekspijp en die weer aan de bank en zulks. Er is gewoon soms geen beginnen aan en dan heb ik eigenlijk heel brave, afgerichte kinderen die wel hun eigen bordje in de vaatwasser zetten en zulks. Ze hebben ook gewoon zó. Véél. Spullen. Is dat bij anderen ook?

Ik herinner me natuurlijk van vroeger een heel sober bestaan met vijf gekoesterde barbies, één bak lego, een kleurboek en een doos kleurtjes waar ik dan heel zuinig op was :') Hier zijn het curverboxen met Lego, Duplo, Schleich-dieren, autootjes, alles. (Ja, daar ben ik zelf bij :') )
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:29:49 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207514620
Ja herkenbaar, verwende pokkenkinderen zijn het allemaal :+
pi_207514695
Ik was zelf ook een verwend pokkekind. Dus misschien moet ik niet klagen.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 11 januari 2023 @ 18:48:40 #216
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207515003
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:34 schreef Vanyel het volgende:
Ik was zelf ook een verwend pokkekind. Dus misschien moet ik niet klagen.
Afhankelijk van waar je het mee vergelijkt zijn we dat waarschijnlijk bijna allemaal geweest :+
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:57:09 #217
338319 ZarB
Piña colada
pi_207516356
quote:

Gewoon negeren met die boekjes. Na een tijdje geven ze het wel op.

Beste tip die ik kreeg toen ik net moeder was: begin vroeg genoeg met "negeren". Zelf leren vermaken. Zelfs als ze nog in de box liggen. Kan soms wel pittig zijn, maar als ik kijk naar vriendinnen die hun kind al van baby af aan hebben geleerd dat papa en mama ze entertainen, ben ik heel blij dat wij dat anders aangepakt hebben en we een dreumes hebben rondlopen die zich uitstekend zelf kan vermaken (uiteraard zo nu en dan nog 5 minuten huilend aan ons been hangen maar ze weet heel goed hoe het werkt).

Dat ze zich op t kdv ook alleen moet vermaken (of met de andere kinderen, iig niet met de leidsters) speelt natuurlijk ook wel mee.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207517147
quote:
10s.gif Op woensdag 11 januari 2023 11:38 schreef Molo het volgende:
Ik tieft tegenwoordig alle viltstiften zonder dop en los Lego gewoon weg. Dat motiveert wel.
Moest wel even over de 'maar dat is zonde' modus heen maar het geeft rust zo.
Stickers komen het huis niet meer in, eten doen we alleen aan tafel en schoenen hebben een vaste plek.

Mevrouw hier (6 jaar) heeft een eigen doekje voor als ze ongein heeft uitgehaald zoals op een meubelstuk tekenen. Zelf eraf schrobben anders krijgt ze geen toetje en/of wordt er niet voorgelezen.

Niet dat dit dingen allemaal voorkomt, maar we hebben iig soort van duidelijke escalatieladders afgesproken nu :+

Ik roep wel vaak in huis 'als je gaat janken ga je naar bed' en 'niemand houdt van schreeuwende kinderen' trouwens :P
Wat ik ook meen, op deze leeftijd moeten ze beter weten. Dat in combinatie met belonen van goed gedrag en platknuffelen werkt eigenlijk best naar tevredenheid
Wat kapot is, gooi ik ook gewoon weg. En ik ren niet meteen naar de speelgoedwinkel om een nieuw exemplaar te kopen.

Kapot is kapot en jammer dan.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:33:45 #219
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517199
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 09:51 schreef Aure het volgende:
Dat je bijna peuter nog elke nacht tussen in ligt in je 140cm bed, maar dan wel boos wordt als je hem per ongeluk aanraakt als je je wil omdraaien }:| SLAAP DAN IN JE EIGEN BED (maar dat is dan natuurlijk elk uur janken) :')
Waarom slaapt een peuter in godesnaam in jouw bed.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:40:09 #220
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517335
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2023 18:15 schreef Jentin het volgende:
Ze hebben ook gewoon zó. Véél. Spullen. Is dat bij anderen ook?

Ik herinner me natuurlijk van vroeger een heel sober bestaan met vijf gekoesterde barbies, één bak lego, een kleurboek en een doos kleurtjes waar ik dan heel zuinig op was :') Hier zijn het curverboxen met Lego, Duplo, Schleich-dieren, autootjes, alles. (Ja, daar ben ik zelf bij :') )
Ik heb al, zo goed als mogelijk, de handrem staan op speelgoed(cadeau) sinds zijn geboorte. Ik zie bij andere vrienden die niks anders als een pakhuis vol speelgoed hebben, en ik hoef dat dus niet. Ik ben geen opslag voor speelgoed voor over 6 jaar, ik woon in een huis. Als cadeau hebben wij liever functionele dingen, die echt nodig zijn. Een nieuwe autostoel omdat hij eruit gegroeid is, een winterjas, etc. Speelgoed krijg je uiteindelijk toch wel, maar als je niks zegt gaan opa's en oma's helemaal los met troep :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:42:46 #221
338319 ZarB
Piña colada
pi_207517401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik heb al, zo goed als mogelijk, de handrem staan op speelgoed(cadeau) sinds zijn geboorte. Ik zie bij andere vrienden die niks anders als een pakhuis vol speelgoed hebben, en ik hoef dat dus niet. Ik ben geen opslag voor speelgoed voor over 6 jaar, ik woon in een huis. Als cadeau hebben wij liever functionele dingen, die echt nodig zijn. Een nieuwe autostoel omdat hij eruit gegroeid is, een winterjas, etc. Speelgoed krijg je uiteindelijk toch wel, maar als je niks zegt gaan opa's en oma's helemaal los met troep :N
Hier idem. Ik probeer ook de rem op speelgoed te zetten. Niet in de laatste plaats omdat ik nieuw speelgoed zonde van het milieu vind. Opas en omas gaan natuurlijk graag helemaal los, maar inmiddels doen ze dat wel tweedehands. We hebben ook niet al het speelgoed binnen handbereik. Soms wissel ik wat om. En als ze ouder is wil ik met haar en een doos vol bijv naar de speelgoedbank om het in te leveren. Dan leert ze dat ook gelijk.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:44:34 #222
338319 ZarB
Piña colada
pi_207517449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:33 schreef daNpy het volgende:

[..]
Waarom slaapt een peuter in godesnaam in jouw bed.
Wat je aanleert kun je ook weer afleren. Maar blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, i guess..
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:44:36 #223
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517450
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:42 schreef ZarB het volgende:

[..]
Hier idem. Ik probeer ook de rem op speelgoed te zetten. Niet in de laatste plaats omdat ik nieuw speelgoed zonde van het milieu vind. Opas en omas gaan natuurlijk graag helemaal los, maar inmiddels doen ze dat wel tweedehands. We hebben ook niet al het speelgoed binnen handbereik. Soms wissel ik wat om. En als ze ouder is wil ik met haar en een doos vol bijv naar de speelgoedbank om het in te leveren. Dan leert ze dat ook gelijk.
Bijkomend is nog dat we ook nog veel speelgoed van vroeger hebben. Ook vrienden, bijvoorbeeld Lego. Dus zo'n kindje krijgt misschien af en toe nieuwe lego (want dat is leuk, van deze tijd, etc) maar er staat ook een mega collectie lego wat papa (en/of mama) tussen hun 4 en 12 verzameld hebben.
pi_207517469
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt speelgoed en speelgoed. Bijvoorbeeld Lego vind ik wel nuttig.

Veel andere dingen zit de lol voor mijn kinderen in het krijgen en uitpakken. Spelen doen ze er amper mee.
  woensdag 11 januari 2023 @ 20:45:19 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207517470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 20:44 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat je aanleert kun je ook weer afleren. Maar blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, i guess..
Ja, dat afleren is niet makkelijk. Daarom asap an de geboorte naar hun eigen kamer om het te voorkomen...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')