Hahaquote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
brrrr die partners en hun wensen ook altijd
Ze kunnen ook niet met z'n drieën alleen thuisblijven. Dan gaan ze elkaar denk ik uiteindelijk te lijf.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.
Moet wel zeggen, op die leeftijd (mijn eigen kinderen gaan nog naar de basisschool) zou ik heel makkelijk kunnen zeggen 'Leuk als je meegaat, maar als je ruzie maakt, was het de laatste keer'. Je mag toch hopen dat als je volwassen kinderen hebt dat je vakantie niet verneukt hoeft te worden. Is het niet een idee om de gezinsvakantie achter je te laten?
Wat ons ooit enorm hielp was met elkaar afspraken maken voor de vakantie. En dat was zo banaal als dat zij elke dag brood haalden, wij tot 9u mochten slapen, ze minimaal 1 ijsje per dag kregen, wij 3x per dag mee het zwembad in gingen, wij elke dag 1 uur ongestoord mochten lezen/slapen/luieren etc.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:46 schreef Adrian4 het volgende:
Na 1,5 weken camping ben het eigenlijk helemaal zat. Vooral omdat ik de heertjes zo ondankbaar vind. Ze mogen van mij echt heel veel, maar zodra ik iets wil krijg ik een snauw. Ik mis de vakantie met z’n tweetjes
En als je er eentje pusht om zelf op vakantie te gaan bijv? Dan krijg je gelijk een andere dynamiek is mijn ervaring (met jonge kinderen).quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:24 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ze kunnen ook niet met z'n drieën alleen thuisblijven. Dan gaan ze elkaar denk ik uiteindelijk te lijf.
Ik ben ook niet lekker rustig zelf op vakantie dan.
Dus da's een beetje een spagaat.
Ja denk dat de kans qua oudste dochter volgend jaar wel groter is.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 00:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
En als je er eentje pusht om zelf op vakantie te gaan bijv? Dan krijg je gelijk een andere dynamiek is mijn ervaring (met jonge kinderen).
Oef, dit inderdaad. Ik ging vanaf mijn 12e niet meer mee. Hoop dat mijn kinderen dan nog wel mee willen, maar als ze volwassen zijn mag het alleen nog als ze zich kunnen gedragen. Anders blijven ze lekker samen thuis, mogen ze daar elkaars vakantie verzieken. Van een volwassen kind mag je zulke verantwoordelijk echt wel verwachten.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.
Moet wel zeggen, op die leeftijd (mijn eigen kinderen gaan nog naar de basisschool) zou ik heel makkelijk kunnen zeggen 'Leuk als je meegaat, maar als je ruzie maakt, was het de laatste keer'. Je mag toch hopen dat als je volwassen kinderen hebt dat je vakantie niet verneukt hoeft te worden. Is het niet een idee om de gezinsvakantie achter je te laten?
Oh ja, is ook hoor. Zeker mbt de oudste dochter. Maar ja, nog nauwelijks een serieuze baan gehad en gespaard. Ze gaf nu aan dat ze na de zomer een andere baan wil zoeken en dan fulltime in het vakgebied waartoe ze is opgeleid (ze werkt nu een dag of 3 pw in thuiszorg maar ze is gediplomeerd coupeuse/kostuummaker).quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:15 schreef Elleska het volgende:
Dit is wellicht ook zo'n fase dat het tijd wordt om het huis uit te gaan. Mijn ervaring van vroeger is dat de sfeer daarna een stuk beter werd. Sterker nog, we gaan tegenwoordig weer allemaal samen op vakantie terwijl de periode zo eind puber/begin volwassene echt drama was thuis, laat staan op vakantie waarbij je nog meer op elkaars lip zit.
Dankjewel, heel lief!quote:Op maandag 22 juli 2024 08:01 schreef Schanu het volgende:
Sterkte Samhain, klinkt als een rotsituatie waar je in zit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |