abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214341020
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 17:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]
brrrr die partners en hun wensen ook altijd
Haha

Ja voor mij is boodschappen gewoon een lijstje afwerken. Niet bij elk ding stil staan en nogmaals afwegen of we dat misschien ook niet zouden moeten kopen of eten.
Eerst denken, dan typen
  vrijdag 19 juli 2024 @ 18:08:35 #252
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214341113
Ik heb twee dochters, van 7 en 11. Prima kinderen en heel sociaal. Met andere kinderen nooit problemen. Maar als ze bij elkaar zijn kunnen ze het bloed onder je nagels vandaan halen; zeiken, zeuren, klieren, kinderachtig doen, etc. Ik altijd maar zeggen; je hebt maar 1 zus dus doe aardig tegen elkaar. Dat werkt 10 minuten ..........
"Hoka Hey!"
pi_214342447
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.

Moet wel zeggen, op die leeftijd (mijn eigen kinderen gaan nog naar de basisschool) zou ik heel makkelijk kunnen zeggen 'Leuk als je meegaat, maar als je ruzie maakt, was het de laatste keer'. Je mag toch hopen dat als je volwassen kinderen hebt dat je vakantie niet verneukt hoeft te worden. Is het niet een idee om de gezinsvakantie achter je te laten?
Ze kunnen ook niet met z'n drieën alleen thuisblijven. Dan gaan ze elkaar denk ik uiteindelijk te lijf.
Ik ben ook niet lekker rustig zelf op vakantie dan.
Dus da's een beetje een spagaat.
  vrijdag 19 juli 2024 @ 23:26:40 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214344719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 10:46 schreef Adrian4 het volgende:
Na 1,5 weken camping ben het eigenlijk helemaal zat. Vooral omdat ik de heertjes zo ondankbaar vind. Ze mogen van mij echt heel veel, maar zodra ik iets wil krijg ik een snauw. Ik mis de vakantie met z’n tweetjes :')
Wat ons ooit enorm hielp was met elkaar afspraken maken voor de vakantie. En dat was zo banaal als dat zij elke dag brood haalden, wij tot 9u mochten slapen, ze minimaal 1 ijsje per dag kregen, wij 3x per dag mee het zwembad in gingen, wij elke dag 1 uur ongestoord mochten lezen/slapen/luieren etc.
Heel flauw soms, maar het hielp wel. Zijn hadden het gevoel dat ze iets in te brengen hadden en wij hadden ook echt iets in te brengen ;)
pi_214345216
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 20:24 schreef Samhain het volgende:

[..]
Ze kunnen ook niet met z'n drieën alleen thuisblijven. Dan gaan ze elkaar denk ik uiteindelijk te lijf.
Ik ben ook niet lekker rustig zelf op vakantie dan.
Dus da's een beetje een spagaat.
En als je er eentje pusht om zelf op vakantie te gaan bijv? Dan krijg je gelijk een andere dynamiek is mijn ervaring (met jonge kinderen).
pi_214348232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 00:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
En als je er eentje pusht om zelf op vakantie te gaan bijv? Dan krijg je gelijk een andere dynamiek is mijn ervaring (met jonge kinderen).
Ja denk dat de kans qua oudste dochter volgend jaar wel groter is.
T zijn ook redelijke einzelgängers allemaal; niet echt vrienden om mee op vakantie te gaan, laat staan een relatie. Dus dan willen ze niet alleen achterblijven terwijl de rest op vakantie gaat. Snap ik ook wel weer.
pi_214348761
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.

Moet wel zeggen, op die leeftijd (mijn eigen kinderen gaan nog naar de basisschool) zou ik heel makkelijk kunnen zeggen 'Leuk als je meegaat, maar als je ruzie maakt, was het de laatste keer'. Je mag toch hopen dat als je volwassen kinderen hebt dat je vakantie niet verneukt hoeft te worden. Is het niet een idee om de gezinsvakantie achter je te laten?
Oef, dit inderdaad. Ik ging vanaf mijn 12e niet meer mee. Hoop dat mijn kinderen dan nog wel mee willen, maar als ze volwassen zijn mag het alleen nog als ze zich kunnen gedragen. Anders blijven ze lekker samen thuis, mogen ze daar elkaars vakantie verzieken. Van een volwassen kind mag je zulke verantwoordelijk echt wel verwachten.
pi_214353545
Overigens doe ik ze waarschijnlijk tekort door het simpelweg als vervelend gedrag te benoemen.
Ze hebben allemaal, en dan met name de jongste twee, hun portie geestelijke gezondheidszorg al wel gehad. Onderzoeken, diagnoses, (trauma)therapieën, een klinische opname van 3 maanden; het heeft natuurlijk ook allemaal voor bepaalde triggers en coopingmechanismen gezorgd wat ervoor zorgt dat ze vaak niet zo tof reageren op elkaar.

Misschien is dat ook wel het ware "minst leuke aan je kinderen", die zorgen om hun geestelijk welzijn, al die gesprekken met zorgverleners die je als ouder ook moet hebben.
Maakt dat je ze toch maar meesleept op gezinsvakantie. ;)
pi_214356123
Dit is wellicht ook zo'n fase dat het tijd wordt om het huis uit te gaan. Mijn ervaring van vroeger is dat de sfeer daarna een stuk beter werd. Sterker nog, we gaan tegenwoordig weer allemaal samen op vakantie terwijl de periode zo eind puber/begin volwassene echt drama was thuis, laat staan op vakantie waarbij je nog meer op elkaars lip zit.
pi_214356773
Mijn jongste van 9 kijkt enorm tegen haar zus op en houdt onvoorwaardelijk van haar. De oudste van 14 is echter een autistische puber en is nogal inconsequent: de ene dag is ze moe, overprikkeld en chagrijnig en mag haar zusje haar niet eens aankijken, en de volgende dag 'kiest' ze ervoor om haar haar volledige liefde en aandacht te geven.

Ik vind dat, op 'afstand' altijd pijnlijk om te zien. De liefdevolle momenten zijn natuurlijk fijn, maar de afwijzing daarna komt extra hard aan.

Dat laatste geldt overigens vooral voor mij. R lijkt er niet zo mee te zitten en beweegt vrij makkelijk mee met de grillen van haar zus.
  zondag 21 juli 2024 @ 03:18:01 #261
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_214356874
Ze wonen nog steeds thuis. Balen. Hoog tijd dat ze oprotten, maar woonruimte is nergens te vinden.
Gevaccineerd.
pi_214357156
Dat de kinderen momenteel twee standen hebben, of elkaar irriteren en boos worden op elkaar, ofzo met elkaar om gaan dat het lijkt alsof ze boos zijn op elkaar en als ik er wat van zeg dan krijg ik reactie terug dat ze lol aan het maken zijn. Maar voor mij klinkt het exact hetzelfde.
pi_214358581
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 23:15 schreef Elleska het volgende:
Dit is wellicht ook zo'n fase dat het tijd wordt om het huis uit te gaan. Mijn ervaring van vroeger is dat de sfeer daarna een stuk beter werd. Sterker nog, we gaan tegenwoordig weer allemaal samen op vakantie terwijl de periode zo eind puber/begin volwassene echt drama was thuis, laat staan op vakantie waarbij je nog meer op elkaars lip zit.
Oh ja, is ook hoor. Zeker mbt de oudste dochter. Maar ja, nog nauwelijks een serieuze baan gehad en gespaard. Ze gaf nu aan dat ze na de zomer een andere baan wil zoeken en dan fulltime in het vakgebied waartoe ze is opgeleid (ze werkt nu een dag of 3 pw in thuiszorg maar ze is gediplomeerd coupeuse/kostuummaker).
Alleen die huizenmarkt hé...
pi_214370501
Het lijkt mij oprecht heel frustrerend om nu kinderen te hebben die de leeftijd hebben dat ze op zichzelf kunnen gaan wonen, maar die vastlopen omdat er zo weinig te koop en te huur is waar ze aanspraak op kunnen maken. Als het dan nog een beetje gezellig is thuis en je maakt er samen het beste van is dat nog tot daar aan toe natuurlijk, maar als de thuissituatie ook nog eens onder druk staat wordt het wel echt heel vervelend.

Sterkte Samhain, klinkt als een rotsituatie waar je in zit!
pi_214370856
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 08:01 schreef Schanu het volgende:

Sterkte Samhain, klinkt als een rotsituatie waar je in zit!
Dankjewel, heel lief! O+

Kijk, wat het natuurlijk ook is met zulke grote kinderen, is dat ze voor een heel groot deel hun eigen ding doen. Er wordt gewerkt, de jongste gaat straks weer naar school en als ze thuis zijn, zitten ze het grootste deel van de tijd op hun kamer. Dus ik zit er niet continu tussenin. Als ik er wel tussenin zit is het vaker niet leuk dan wel leuk, dat wel.

Maar goed, ik hou hoop: er is een kind al het huis uit! *O*
Ik heb nog een zoon van 23 en die heeft vlak voor zijn 20e verjaardag het huurcontract van zijn huis getekend. Huurt particulier, voor een goede prijs, gewoon bij ons in Den Haag. Wie weet hebben we met die anderen toch ook wat mazzel. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')