quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:49 schreef PippenScottie het volgende:
Horror. Er is maar één manier om Monkey Town verdraagbaar te maken en dat is een noise cancelling koptelefoon, een stoel in een hoekje en een boek.
Zet een kan limo neer en hoop dat de kinderen niet vaak komen zeuren om pestende kinderen, snoep, pijntjes, wc niet kunnen vinden etc etc.
En hij had um ook als ringtonequote:
Dat laatste jah, kids stuiteren en ik bijkletsen met vriendin(nen). Zo hou ik het krijspaleis uren volquote:Op vrijdag 30 juni 2023 07:36 schreef Ferdii het volgende:
Ouders die meegaan met een speeldate heb ik serieus nog nooit van gehoord
Dat doe ik wel met vrienden die ook kids hebben, kan ik gezellig wat drinken terwijl de kids elkaar vermaken
Mijn kinderen zijn Monkey Town en Ballorig tegenwoordig snel beu eigenlijk. De tijd dat ze daar een hele dag konden spelen is wel voorbij. Na een uur, max twee uur hebben ze het wel gezien.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:52 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]![]()
Monkey Town vind ik in deze fase nog wel leuk, zeker omdat de kids graag willen dat pappa meegaat van de glijbaan en alles. Vind het zelf ook supertof om dan mee te spelen.
Ja? Ik vind het pure horror. Ik ga heel af en toe met mijn 2 jarige, wanneer het gigantisch hoost die dag bijvoorbeeld. Dat geklim en geklauter... een bootcamp is er niks bij. Ik moet vaak even bij komen met een kop koffiequote:Op vrijdag 30 juni 2023 09:52 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]![]()
Monkey Town vind ik in deze fase nog wel leuk, zeker omdat de kids graag willen dat pappa meegaat van de glijbaan en alles. Vind het zelf ook supertof om dan mee te spelen.
Haha, heerlijk. Lekker mee klauteren met de kleine, samen spelen en doen alsof we keihard vallen enzo. Misschien een jongensding, maar ik vermaak me wel. Ben zelf ook nog een klein kind eigenlijk. Zit weleens met het speelgoed van de kids te spelen terwijl ze tv kijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Stoot je weer je kop bij een gedeelte waar je moet kruipen.
Ziet er inderdaad erg leuk uit! Heel divers ook qua activiteiten. Helaas bijna 2 uur rijden voor mij. Maar zoiets is inderdaad in bijna alle opzichten leuker dan een Monkeytown.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 11:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn Monkey Town en Ballorig tegenwoordig snel beu eigenlijk. De tijd dat ze daar een hele dag konden spelen is wel voorbij. Na een uur, max twee uur hebben ze het wel gezien.
Wat ze dan wel weer leuk vinden is Saraland in Houthalen. Mooie van daar is dat er ook een zwembad bij is. Dus als ze de speeltuin beu zijn, kun je nog altijd het zwembad in.
Ja, is het absoluut waard wat mij betreft. Kun je je ook best een dag vermaken. Zit ook nog een bowlingbaan bij, VR, minigolf... En je kunt er best goed eten (mits je niet bij het zwembad en de indoor speeltuin eet).quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:28 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad erg leuk uit! Heel divers ook qua activiteiten. Helaas bijna 2 uur rijden voor mij. Maar zoiets is inderdaad in bijna alle opzichten leuker dan een Monkeytown.
Zelf maken we veel gebruik van ons Efteling abonnement.Op het gemak 't Sprookjesbos bezoeken, Jokie & Jet voorstellingen en met lekker weer het waterspeel-gedeelte. Ook lekker.
Maar om even terug te komen op het topic: Wat ik nu jammer vind is dat ik echt niet met twee jonge kids zonder m'n partner naar bv de Efteling ga. Teveel gedoe, teveel stress.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, is het absoluut waard wat mij betreft. Kun je je ook best een dag vermaken. Zit ook nog een bowlingbaan bij, VR, minigolf... En je kunt er best goed eten (mits je niet bij het zwembad en de indoor speeltuin eet).
Mijn kinderen gaan er graag heen en zijn dan ook wel een tijd zoet daar. In tegenstelling tot bij bv. Monkey Town of Ballorig.
Efteling is ook leuk, mits niet te druk.
Geen idee hoe oud ze zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:40 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Maar om even terug te komen op het topic: Wat ik nu jammer vind is dat ik echt niet met twee jonge kids zonder m'n partner naar bv de Efteling ga. Teveel gedoe, teveel stress.
Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn.
Die van jou zijn 1 en 3 toch? Op die leeftijd is de kinderboerderij al en stressvol uitje als je alleen bent. Dus dat ligt niet aan jou. Komt echt wel, maar de komende minstens 5 jaar inderdaad nog nietquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:40 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Maar om even terug te komen op het topic: Wat ik nu jammer vind is dat ik echt niet met twee jonge kids zonder m'n partner naar bv de Efteling ga. Teveel gedoe, teveel stress.
Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn.
Voor de sfeer hoef je niet naar Monkeytown te gaanquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:25 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Haha, heerlijk. Lekker mee klauteren met de kleine, samen spelen en doen alsof we keihard vallen enzo. Misschien een jongensding, maar ik vermaak me wel. Ben zelf ook nog een klein kind eigenlijk. Zit weleens met het speelgoed van de kids te spelen terwijl ze tv kijken.![]()
De specifieke Monkey-town bij ons in de buurt vind ik overigens echt vreselijk. Een kale sfeerloze loods waar ik ook maar 1 keer ben beweest. Daarna nooit meer. We hebben een veel sfeervollere speelhal in de buurt (Scherpenberg in Rucphen), inclusief een kleine kinderboerderij. Veel leuker voor de ouders om een middag te vertoeven, de horeca is ook goed te doen daar.
De poging zou het vast goed doen op OnlyFansquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:51 schreef SQ het volgende:
Ik had dit soort dingen inmiddels prima kunnen doen als ik niet zo stom was geweest om een derde kind te maken. Maar ja, ik kan m ook niet meer terugstoppen.
Niet als ik m door dezelfde opening terugstop als waar ie uit kwam denk ikquote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De poging zou het vast goed doen op OnlyFans
Sterkte en rip aan de nabestaanden alvast!quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:56 schreef Molo het volgende:
Minst leuke aan mijn kind? Het jaarlijkse kinderfeestje![]()
Vandaag weer even doorheen zien te komen.
Precies - Komt vanzelf gelukkig.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Die van jou zijn 1 en 3 toch? Op die leeftijd is de kinderboerderij al en stressvol uitje als je alleen bent. Dus dat ligt niet aan jou. Komt echt wel, maar de komende minstens 5 jaar inderdaad nog niet
Vanaf 2.5 heeft de oudste (nu 3) zich echt goed vermaakt. De jonge van 1 heeft er idd vrij weinig mee, kids onder de 4 kunnen ookgelukkig ook gewoon gratis mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:49 schreef Halcon het volgende:
1 en 3, tsja, dan zou ik ook niet naar de Efteling gaan. Daar kunnen ze weinig doen eigenlijk.
Hehe, zelf neem ik meestal ook wel wat dingetjes mee. Ook al mag het bij sommige tenten niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat ik wel irritant vind is dat je altijd een ouder ziet die nog net geen picknickmand op tafel uitstalt met spullen van thuis. En dat terwijl je zelf net een godsvermogen aan de horeca hebt uitgegeven omdat je geen eigen consumpties mag meenemen. Misschien ga ik dat voortaan ook gewoon doen.
Het mag niet, maar voor veel mensen zal het met de stijgende prijzen allemaal al duur zat zijn natuurlijjk. Was laatst bij een buitenspeeltuin waar je zelf eten mee mag nemen. Daar hadden veel mensen gewoon hele manden bij.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Voor de sfeer hoef je niet naar Monkeytown te gaanVoor contact ook niet, de meeste ouders zitten begraven in hun telefoon/laptop en de anderen zeggen vaak weinig terug. Dus het is vaak jij en je kind, wat ook niet erg is natuurlijk.
Wat ik wel irritant vind is dat je altijd een ouder ziet die nog net geen picknickmand op tafel uitstalt met spullen van thuis. En dat terwijl je zelf net een godsvermogen aan de horeca hebt uitgegeven omdat je geen eigen consumpties mag meenemen. Misschien ga ik dat voortaan ook gewoon doen.
Een hele dag? Ik vind 3 uurtjes meer dan genoegquote:Op vrijdag 30 juni 2023 13:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het mag niet, maar voor veel mensen zal het met de stijgende prijzen allemaal al duur zat zijn natuurlijjk. Was laatst bij een buitenspeeltuin waar je zelf eten mee mag nemen. Daar hadden veel mensen gewoon hele manden bij.
Hele dag spelen. Drankje hier, tosti daar, ijsje, frietje, koffie... Je bent zo enkele tientallen euro's kwijt.
Daar heb je verzekeringen voor.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:59 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Leuk, opvoedadvies van @:Halcon . Vraagje: hoe zal jij omgaan met een kind dat jouw spullen sloopt?
Kinderen zijn dom, als je die al niet succesvol kan manipuleren als ouderquote:Op vrijdag 17 maart 2023 19:21 schreef madam-april het volgende:
Die van mij gaat ook vaak jengelen als we weg moeten, maar tegenwoordig is ze heel erg gefocust op winnen dus maak ik overal een wedstrijdje van 'wie het eerst bij het hek is' en als dat niet helpt roep ik 'mama gaat winnen hoor', dan staat ze binnen 2tellen bij het hek te glunderen 'ik heb gewonnen!!! Loserrrr'
werkt trouwens met heel veel dingen: speelgoed opruimen, aankleden, schoenen aantrekken, etc.
Hier zijn ze 4 en 1 jaar. Ik onderneem veel met de kindjes, zonder dat mijn man meegaat. Zo zijn we laatst naar de diergaarde blijdorp geweest en naar een (kleinere) pretpark. Was goed te doen vond ik.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 12:40 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Zal wel leuker zijn als ze ouder zijn.(Ze zijn nu 1 en 3)
Knap hoor! Die van vier zal natuurlijk zelfstandiger zijn, maar petje af dat je dat soort activiteiten onderneemt met twee jonge kids. Aanstaande woensdag ga ik zonder m'n partner naar de locale speeltuin, dat gaat allemaal nog wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2023 16:57 schreef CaVaBien het volgende:
Hier zijn ze 4 en 1 jaar. Ik onderneem veel met de kindjes, zonder dat mijn man meegaat. Zo zijn we laatst naar de diergaarde blijdorp geweest en naar een (kleinere) pretpark. Was goed te doen vond ik.
Ja. Neem ze bijna overal wel mee naar toe. Supermarkt of zo vinden ze niet vervelend. Vinden ze leuk zelfs. Het duurt ook niet zo lang en je zit niet stil of zo.quote:Op maandag 3 juli 2023 10:14 schreef Elleska het volgende:
Als je meerdere kinderen hebt dan ontkom je er toch niet aan om met beide tegelijk de deur uit te gaan?
Met 2 lopende kinderen naar de supermarkt vind ik eerlijk gezegd een grotere uitdaging dan een dagje weg. Gelukkig zit mijn jongste nog in de kinderwagen/draagzak-leeftijd, die heeft nog geen keuze
In het buitenland wel gezien dat in winkelcentra, met grote supermarkten, een speeltuin met toezicht is waar je je kinderen dan kunt laten spelen.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eigenlijk zouden ze sowieso bij alle grote supermarkten ala AH XL's net zoiets moeten hebben als bij de IKEA![]()
Na het boodschappen doen boodschappen in de auto, een uurtje of 2 verder shoppen en ze daarna weer ophalen![]()
Verder vind ik het ook irritant dat vooral de oudste een bodemloze put is en altijd honger heeft.
Wat doe je jezelf dan aan met de camping als vakantie? Campingzitten lijkt me ook vreselijk met vakantie, tot nu toe houden we het goed vol met city trips en wat verder-weg vakanties. (Twee kinderen van 2 en 4 jaar oud)quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:46 schreef Adrian4 het volgende:
Na 1,5 weken camping ben het eigenlijk helemaal zat. Vooral omdat ik de heertjes zo ondankbaar vind. Ze mogen van mij echt heel veel, maar zodra ik iets wil krijg ik een snauw. Ik mis de vakantie met z’n tweetjes
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 15:03 schreef Samhain het volgende:
Ik heb het wellicht al eerder gezegd (geen zin om op te zoeken), maar het minst leuke vind ik toch dat mijn kinderen elkaar nog steeds het grootste gedeelte van de tijd niet leuk vinden. De nog thuiswonenden zijn 2 dames van 21 en 16 en 1 heer van 18. Het grauwt en snauwt, discussieert, bekt elkaar af. Ik word er zo moe van.
Het is gedoe als we de deur uit moeten over wie waar in de auto zit, er kan zelfs gedoe zijn over wie waar op de bank zit.
Ze willen nog mee op vakantie en dat is meestal ook geen feestje. Over het algemeen heb ik binnen een paar dagen al huilend en boos geroepen dat we wel naar huis gaan!
Dit jaar is het hopelijk anders!
Die van 18 en 16 gaan morgen voor een week op scoutingkamp en mijn man en ik gaan van zondag t/m vrijdag samen weg. Zoveel zin in!
Verderop in de vakantie gaan we nog een week met het drietal. Dat vinden zij lang genoeg en hopelijk scheelt het wat in gedrag.
Ze zouden van mij tot in lengte van dagen mee mogen als we leuke, gezellige vakanties zouden hebben. Maar helaas. Ik kijk dus uit naar langere vakanties met mijn man samen en zal blij zijn als de kinderen niet meer mee willen.
En ik kan kan het dus toegeven: m'n kinderen vinden elkaar niet zo leuk.
Maar mén wat valt dat tegen!
Hahaha ik doe liever boodschappen met mijn kinderen dan met een partner. Welke partner dat dan ook is geweest.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 11:17 schreef Kaizen_ het volgende:
Qua boodschappen ben ik het er helemaal mee eens.Ik doe altijd zelf boodschappen en heb een mooie routine.
Met een van de kinderen is het ook wel goed te doen. Dan loopt hij netjes mee en heeft zijn eigen kleine wagentje. Laatst besloten mijn partner en ik om weer eens met z'n allen boodschappen te doen. Twee kinderen erbij dus. (2 en 4 jaar oud)
VRE-SE-LIJK. Gaan we dus nooit meer doen.
Kinderen lopen alleen maar te racen, gillen en te kutten. Wat een irritaties leverde dat uur in de supermarkt op niet normaal. Voortaan ga ik weer lekker alleen - Of een van de kinderen mee. Maakt niet uit welke, maar als ze in hun eentje meegaan is het boodschappen doen zoveel vrediger.
Maar met twee kinderen boodschappen? Nooit meer.
brrrr die partners en hun wensen ook altijdquote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:36 schreef Piger het volgende:
[..]
Hahaha ik doe liever boodschappen met mijn kinderen dan met een partner. Welke partner dat dan ook is geweest.
Bijna 4 en bijna 6 jaar.
Die van 4 gooi ik in het winkelwagentje onder het mom van 'je mag de lege flessen in de automaat don't en die van 6 mag dan spullen in de winkelwagen stoppen.
Gaat redelijk, al wil die van 4 nog wel eens met de boodschappen gaan klooien. En verder loopt die van 6 natuurlijk een beetje in de weg. Naast de kar als er iemand langs wilt of aan de kar te sjorren.
Maar dat liever dan een partner die ook nog in de weg loopt en eigen wensen heeft
Dit. Bedoel voor een weekendje is prima, maar ik ging na mijn 16e echt niet meer mee behalve bij iets speciaals ofzo (en dan kwam ik er later bij en ging eerder weg):Dquote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.
Moet wel zeggen, op die leeftijd (mijn eigen kinderen gaan nog naar de basisschool) zou ik heel makkelijk kunnen zeggen 'Leuk als je meegaat, maar als je ruzie maakt, was het de laatste keer'. Je mag toch hopen dat als je volwassen kinderen hebt dat je vakantie niet verneukt hoeft te worden. Is het niet een idee om de gezinsvakantie achter je te laten?
Ik doe het juist graag samen, zeker als hij nog moet bedenken wat we gaan eten,w ant dat bedenkt ie pas in de supermarktquote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:36 schreef Piger het volgende:
[..]
Maar dat liever dan een partner die ook nog in de weg loopt en eigen wensen heeft
Hahaquote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
brrrr die partners en hun wensen ook altijd
Ze kunnen ook niet met z'n drieën alleen thuisblijven. Dan gaan ze elkaar denk ik uiteindelijk te lijf.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook een vermoeiende excercitie vinden, als de dynamiek niet werkt.
Moet wel zeggen, op die leeftijd (mijn eigen kinderen gaan nog naar de basisschool) zou ik heel makkelijk kunnen zeggen 'Leuk als je meegaat, maar als je ruzie maakt, was het de laatste keer'. Je mag toch hopen dat als je volwassen kinderen hebt dat je vakantie niet verneukt hoeft te worden. Is het niet een idee om de gezinsvakantie achter je te laten?
Wat ons ooit enorm hielp was met elkaar afspraken maken voor de vakantie. En dat was zo banaal als dat zij elke dag brood haalden, wij tot 9u mochten slapen, ze minimaal 1 ijsje per dag kregen, wij 3x per dag mee het zwembad in gingen, wij elke dag 1 uur ongestoord mochten lezen/slapen/luieren etc.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 10:46 schreef Adrian4 het volgende:
Na 1,5 weken camping ben het eigenlijk helemaal zat. Vooral omdat ik de heertjes zo ondankbaar vind. Ze mogen van mij echt heel veel, maar zodra ik iets wil krijg ik een snauw. Ik mis de vakantie met z’n tweetjes
En als je er eentje pusht om zelf op vakantie te gaan bijv? Dan krijg je gelijk een andere dynamiek is mijn ervaring (met jonge kinderen).quote:Op vrijdag 19 juli 2024 20:24 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ze kunnen ook niet met z'n drieën alleen thuisblijven. Dan gaan ze elkaar denk ik uiteindelijk te lijf.
Ik ben ook niet lekker rustig zelf op vakantie dan.
Dus da's een beetje een spagaat.
Ja denk dat de kans qua oudste dochter volgend jaar wel groter is.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 00:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
En als je er eentje pusht om zelf op vakantie te gaan bijv? Dan krijg je gelijk een andere dynamiek is mijn ervaring (met jonge kinderen).
Oef, dit inderdaad. Ik ging vanaf mijn 12e niet meer mee. Hoop dat mijn kinderen dan nog wel mee willen, maar als ze volwassen zijn mag het alleen nog als ze zich kunnen gedragen. Anders blijven ze lekker samen thuis, mogen ze daar elkaars vakantie verzieken. Van een volwassen kind mag je zulke verantwoordelijk echt wel verwachten.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 16:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Oh ja, is ook hoor. Zeker mbt de oudste dochter. Maar ja, nog nauwelijks een serieuze baan gehad en gespaard. Ze gaf nu aan dat ze na de zomer een andere baan wil zoeken en dan fulltime in het vakgebied waartoe ze is opgeleid (ze werkt nu een dag of 3 pw in thuiszorg maar ze is gediplomeerd coupeuse/kostuummaker).quote:Op zaterdag 20 juli 2024 23:15 schreef Elleska het volgende:
Dit is wellicht ook zo'n fase dat het tijd wordt om het huis uit te gaan. Mijn ervaring van vroeger is dat de sfeer daarna een stuk beter werd. Sterker nog, we gaan tegenwoordig weer allemaal samen op vakantie terwijl de periode zo eind puber/begin volwassene echt drama was thuis, laat staan op vakantie waarbij je nog meer op elkaars lip zit.
Dankjewel, heel lief!quote:Op maandag 22 juli 2024 08:01 schreef Schanu het volgende:
Sterkte Samhain, klinkt als een rotsituatie waar je in zit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |