abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209707449
Het is niet het minst leuke, maar wel minder leuk met het oog op pretparken. De jongste is geen liefhebber van achtbanen, de rest van ons wel. Dus waar hij eerst nog te klein was om mee te gaan, is het nu een kwestie van niet willen of durven. Soms vindt hij het toch enorm leuk als hij eenmaal geweest is, maar het voelt als kindermishandeling om hem mee te krijgen. Het is wel lastig om daar een balans in te vinden.

In mijn eentje met de kinderen naar een pretpark zou ik dus bij voorbaat niet doen, omdat ik het stom vind dat de oudste dan alleen in de achtbanen zou moeten. Ik vind hem daar met net 11 jaar toch nog wel een beetje jong voor (en zeker als de wachtrij meer dan een half uur is).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209709990
Phaidra, je kan bij veel achtbanen ook gewoon in de rij staan en dan aan het eind nog uit de rij stappen, wellicht de moeite waard om dit na te kijken/vragen als je naar een pretpark gaat. Wij hebben er nu nog eentje die niet van achtbanen houdt, de andere twee hebben we al kunnen turnen. Attracties waarbij een kind verplicht naast een volwassene moet zitten zijn daarentegen nog steeds vervelend met drie kinderen }:|
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209711203
Elk kind is anders. Mijn kinderen van 6 en 8 kunnen prima alleen in de wachtrij staan. En dan komen ze vanzelf wel weer door de uitgang. Heb één keer gehad dat ze in de rij ruzie hebben gekregen met elkaar en terug zijn gelopen. :{

Oudste mag nu overal alleen in, dus van het irritante verplicht naast een volwassene zitten, terwijl ik alleen ben met twee kinderen, ben ik vanaf.

Ontopic, dat onderlinge gekibbel vaak is wel irritant.

[ Bericht 6% gewijzigd door Halcon op 30-06-2023 22:33:51 ]
  maandag 3 juli 2023 @ 09:12:53 #229
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209742484
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 16:57 schreef CaVaBien het volgende:
Hier zijn ze 4 en 1 jaar. Ik onderneem veel met de kindjes, zonder dat mijn man meegaat. Zo zijn we laatst naar de diergaarde blijdorp geweest en naar een (kleinere) pretpark. Was goed te doen vond ik.

Knap hoor! Die van vier zal natuurlijk zelfstandiger zijn, maar petje af dat je dat soort activiteiten onderneemt met twee jonge kids. Aanstaande woensdag ga ik zonder m'n partner naar de locale speeltuin, dat gaat allemaal nog wel. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209743182
Als je meerdere kinderen hebt dan ontkom je er toch niet aan om met beide tegelijk de deur uit te gaan?
Met 2 lopende kinderen naar de supermarkt vind ik eerlijk gezegd een grotere uitdaging dan een dagje weg. Gelukkig zit mijn jongste nog in de kinderwagen/draagzak-leeftijd, die heeft nog geen keuze :D
pi_209746330
Naar de supermarkt met mijn kinderen vind ik sowieso regelrechte hel :o (boodschappen doen zelf is ook al geen hobby overigens, dat speelt vast mee ;))

Op dit moment vind ik het constante geruzie tussen mijn kinderen wel het minst leuke. En het feit dat ze eigenlijk gewoon echt heel erg toe zijn aan vakantie terwijl ze nog 3 weken moeten. En ik dus één kind heb dat bijna letterlijk elke ochtend brullend en tegenstribbelend naar school moet worden gebracht, en één kind dat steeds meer gaat huilen als tegenhanger om op haar manier aandacht te claimen die ze misloopt door het gedrag van de oudste.

Het is dat ik geen behang heb thuis, anders had ik ze er al lang achter geplakt.
pi_209748938
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 10:14 schreef Elleska het volgende:
Als je meerdere kinderen hebt dan ontkom je er toch niet aan om met beide tegelijk de deur uit te gaan?
Met 2 lopende kinderen naar de supermarkt vind ik eerlijk gezegd een grotere uitdaging dan een dagje weg. Gelukkig zit mijn jongste nog in de kinderwagen/draagzak-leeftijd, die heeft nog geen keuze :D
Ja. Neem ze bijna overal wel mee naar toe. Supermarkt of zo vinden ze niet vervelend. Vinden ze leuk zelfs. Het duurt ook niet zo lang en je zit niet stil of zo.

Grotere uitdaging is dan naar een restaurant waar ze even stil moeten zitten.
pi_209749114
Als de oudste van 8 thuis is probeer ik de jongste aan haar te slijten voor 15 minuten oppassen terwijl hij slaapt zodra ik een boodschap moet doen. Een kind van 4 in de supermarkt is leuk, maar eentje van 2 erbij, is soms mij te intensief. Dan willen ze allebei een eigen karretje, wat best leuk is, dan willen ze allebei een boodschapje er in doen, wat oke is, dan willen ze samen dingen uitzoeken, wat zo zo is, en daarna willen ze daarna langs allemaal glazen deuren een hardloopwedstrijd houden met geen ontzag voor de rest van de bevolking van het dorp, wat pure aids is.

Toen het gezin kleiner was, had ik er meer geduld voor en een ferme hand er in, nu wil ik gewoon dat ze om vier uur smiddags naar bed gaan :7
-nee-
pi_209749388
Eigenlijk zouden ze sowieso bij alle grote supermarkten ala AH XL's net zoiets moeten hebben als bij de IKEA :P

Na het boodschappen doen boodschappen in de auto, een uurtje of 2 verder shoppen en ze daarna weer ophalen :9

Verder vind ik het ook irritant dat vooral de oudste een bodemloze put is en altijd honger heeft.
pi_209749588
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Eigenlijk zouden ze sowieso bij alle grote supermarkten ala AH XL's net zoiets moeten hebben als bij de IKEA :P

Na het boodschappen doen boodschappen in de auto, een uurtje of 2 verder shoppen en ze daarna weer ophalen :9

Verder vind ik het ook irritant dat vooral de oudste een bodemloze put is en altijd honger heeft.
In het buitenland wel gezien dat in winkelcentra, met grote supermarkten, een speeltuin met toezicht is waar je je kinderen dan kunt laten spelen.
pi_209753634
Er is hier in de buurt een supermarkt met zo'n mini monkeytown-bouwsel er in. Werkt ideaal, het is alleen even gedoe om ze mee naar de kassa te krijgen :')

Bij de AH en Jumbo hebben ze overigens ook een speelhoekje met iets van memory en een soort interactief scherm. Die zitten alleen pas vlak voor de kassa's, dus dan moet ik eerst de kinderen alsnog de hele winkel door slepen om ze daar te droppen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_209753668
Het zeuren na een schooldag. Vaak niks fout, "ik wil" etc
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')