abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194997954
Zelf wil ik momenteel absoluut geen kinderen. Lijkt me echt een nachtmerrie!

Vaak wordt het ouderschap door mensen voorgespiegeld als het mooiste ter wereld. Ik ging eens googlen of dat echt klopt en kwam redelijk veel sites tegen waarop mensen opbiechten spijt te hebben van hun kinderen. Sommigen noemen het de grootste fout van hun leven, anderen zouden hun kinderen wegdoen als het nog kon.

Wie heeft er hier wel eens spijt van het ouderschap? Wilde je dat je er nooit aan begonnen was? Hoe sla je je er toch doorheen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 11 september 2020 @ 09:47:43 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
  vrijdag 11 september 2020 @ 09:50:00 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194997995
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:47 schreef NoXia het volgende:
Moment, even een kloontje aanmaken.
_O-
pi_194998012
Nee verrijking van mijn leven.
Ik geniet dagelijks van mijn peuter.

Neemt niet weg dat ik ook wel eens blij ben als hij slaapt sls hij druk is :)
pi_194998076
Er is ook onderzoek hiernaar gedaan. In het kort - mensen met en zonder kinderen zijn even gelukkig - echter, de eerste 10 jaar zijn mensen met kinderen meetbaar minder gelukkig dan mensen zonder kinderen - in de jaren daarna draait dat om.
pi_194998116
Nja, het is gewoon hard werken en echt niet altijd leuk. En soms is het heel leuk en gezellig enzo. Het is allemaal niet zo zwart -wit. Het brengt iets extra's in je leven, maar het kost je ook extra.

Overigens is (en dat toont onderzoek ook aan) vooral de eerste periode echt wel pittig, daarna wordt het een stuk leuker. Ik kan enorm lachen met en genieten van mijn prepuber in huis. geweldig vind ik dat. De slaaptekorten van babies en het eeuwige papa/mama daar ben ik blij vanaf te zijn.
Whatever...
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:01:48 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_194998137
Ik heb nooit spijt van mijn kinderen. Ik verlang soms wél eens naar een weekje stilte retraite ofzo. :')
disclaimer
pi_194998185
Soms verlang ik wel eens terug naar tijden dat ik wat meer controle had over hoe ik mijn dagen indeel, de nachtrust die jarenlang verstoord wordt is ook niet bepaald iets waar ik blij mee ben, maar spijt, nee.

Bij iedere keer dat mijn vrouw zwanger werd heb ik wel fases gehad dat ik zoiets had van 'fuck fuck fuckity fuckfuckfuck stomme lul waar begin je nou aan' en het duurde ook wel een week of wat na iedere geboorte voordat ik het kind wat minder als indringer ging zien. Sommige mensen houden van hun kind zodra het een uit drie vochtige cellen bestaat, ik moet zelf er eerst een tijdje voor gezorgd hebben, en het hebben leren kennen. Dan ken ik stiekem wel momenten van twijfel, maar die verdwijnen vanzelf.

Als ik nooit kinderen had genomen had ik een stuk eenvoudiger en zorgelozer geleefd. Had ik ook vaker high kunnen zijn, wat ik wel eens mis. Maar dan was mijn vrouw niet bij me gebleven, en lag ik waarschijnlijk nog steeds van die schrale uitzichtloze sletjes te naaien.
Tevens zou ik materialistischer en oppervlakkiger leven, kinderen gevem absoluut perspectief in het leven, een groter doel. Zonder kinderen was ik echt minder gegroeid als mens, daar ben ik me wel bewust van. Zonder kinderen was ik absoluut egoistischer en minder flexibel geweest.

Ik zie dat ook bij vrienden die kindloos blijven, al dan niet bewust, deze kunnen veel minder goed offers brengen dan ouders, het hebben van kinderen ontwikkelt ook wel je altruistische kant.

Ik zou nooit spijt hebben. Soms verlang ik naar een simpeler bestaan met minder verantwoordelijkheid, maar dat is het dan wel.
-nee-
pi_194998193
Nee tot nu toe nooit spijt van gehad. Zou niet zonder willen en m'n ergste nachtmerrie is dat er iets met hun gebeurd.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_194998215
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ging eens googlen
:')
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:18:13 #11
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194998390
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Zelf wil ik momenteel absoluut geen kinderen. Lijkt me echt een nachtmerrie!

Vaak wordt het ouderschap door mensen voorgespiegeld als het mooiste ter wereld. Ik ging eens googlen of dat echt klopt en kwam redelijk veel sites tegen waarop mensen opbiechten spijt te hebben van hun kinderen. Sommigen noemen het de grootste fout van hun leven, anderen zouden hun kinderen wegdoen als het nog kon.

Wie heeft er hier wel eens spijt van het ouderschap? Wilde je dat je er nooit aan begonnen was? Hoe sla je je er toch doorheen?
ALs je ouders er ook zo over gedacht zouden hebben , dan bestond jij nu niet en hadden we dit topic moeten missen. VOor het voortbestaan van FOK! is het essentieel dat je je voortplant!
pi_194998447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:57 schreef Underdoggy het volgende:
Er is ook onderzoek hiernaar gedaan. In het kort - mensen met en zonder kinderen zijn even gelukkig - echter, de eerste 10 jaar zijn mensen met kinderen meetbaar minder gelukkig dan mensen zonder kinderen - in de jaren daarna draait dat om.
Wel raar om tien jaar kindvrijheid te meten, want wanneer begin je?
Tap tap tap
pi_194998511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:18 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

ALs je ouders er ook zo over gedacht zouden hebben , dan bestond jij nu niet en hadden we dit topic moeten missen. VOor het voortbestaan van FOK! is het essentieel dat je je voortplant!
Ik was een ongelukje. Mijn biologische vader is er dan ook zsm vandoor gegaan. En als ik niet had bestaan, had ik daar ook niet om kunnen treuren. Was echt niet erg geweest.
pi_194998520
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dit is een hele scherpe vraag. Misschien wanneer je als stel besluit geen kinderen te krijgen?
-
pi_194998552
quote:

[..]

In dezelfde leeftijdscategorieen en demografie als de ouders die onderzocht worden, denk ik :P
-nee-
pi_194998580
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:27 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Dit is een hele scherpe vraag. Misschien wanneer je als stel besluit geen kinderen te krijgen?
Maar dat is vaak een beslissing die je al heel jong maakt in je eentje (ik wist het als tiener al) of waar je nooit echt een vast besluit over hebt gemaakt maar wat altijd gewoon vaststond, of een beslissing die je op latere leeftijd samen maakt, als je al halverwege de 30/begin 40 bent. Of het is iets wat erin sluipt.
En dan heb je het verschil tussen kindvrij en kindloos.
Het is niet te meten. Alsof je mensen vraagt: 'Wanneer wist je dat je kinderen wilde?' Veel mensen hebben er niet eens bij stilgestaan of ze het wel of niet wilden, maar wilden ze gewoon (of dus niet).
Tap tap tap
pi_194998586
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

In dezelfde leeftijdscategorieen en demografie als de ouders die onderzocht worden, denk ik :P
Ja, tussen de 16 en de 55?
Tap tap tap
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:33:20 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_194998604
Ik denk dat bedoeld wordt dat mensen met kinderen in de eerste 10 jaar dat ze kinderen hebben minder gelukkig zijn dan mensen zonder kinderen. Die laatste groep dus in het algemeen. Zo moeilijk is het niet ;)
disclaimer
pi_194998620
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:
Soms verlang ik wel eens terug naar tijden dat ik wat meer controle had over hoe ik mijn dagen indeel, de nachtrust die jarenlang verstoord wordt is ook niet bepaald iets waar ik blij mee ben, maar spijt, nee.

Bij iedere keer dat mijn vrouw zwanger werd heb ik wel fases gehad dat ik zoiets had van 'fuck fuck fuckity fuckfuckfuck stomme lul waar begin je nou aan' en het duurde ook wel een week of wat na iedere geboorte voordat ik het kind wat minder als indringer ging zien. Sommige mensen houden van hun kind zodra het een uit drie vochtige cellen bestaat, ik moet zelf er eerst een tijdje voor gezorgd hebben, en het hebben leren kennen. Dan ken ik stiekem wel momenten van twijfel, maar die verdwijnen vanzelf.

Als ik nooit kinderen had genomen had ik een stuk eenvoudiger en zorgelozer geleefd. Had ik ook vaker high kunnen zijn, wat ik wel eens mis. Maar dan was mijn vrouw niet bij me gebleven, en lag ik waarschijnlijk nog steeds van die schrale uitzichtloze sletjes te naaien.
Tevens zou ik materialistischer en oppervlakkiger leven, kinderen gevem absoluut perspectief in het leven, een groter doel. Zonder kinderen was ik echt minder gegroeid als mens, daar ben ik me wel bewust van. Zonder kinderen was ik absoluut egoistischer en minder flexibel geweest.

Ik zie dat ook bij vrienden die kindloos blijven, al dan niet bewust, deze kunnen veel minder goed offers brengen dan ouders, het hebben van kinderen ontwikkelt ook wel je altruistische kant.

Ik zou nooit spijt hebben. Soms verlang ik naar een simpeler bestaan met minder verantwoordelijkheid, maar dat is het dan wel.
Denk je niet eens dat je je gevoel misschien wel wegdrukt? Is het niet beter om schrale uitzichtloze sletjes te neuken in plaats van elke dag tegen dezelfde vrouw aan te kijken en dat kindergejengel te moeten aanhoren? Kun je niet beter lekker geld aan jezelf uitgeven dan aan die dure kinderen? En wie zegt dat het fout is om egoïstisch of rigide te zijn? Ik heb het gevoel dat je jezelf bewust een beetje voor de gek houdt en volgens mij geldt dat voor alle mensen met kinderen wel. Anders red je het niet.
pi_194998622
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:33 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat bedoeld wordt dat mensen met kinderen in de eerste 10 jaar dat ze kinderen hebben mondt gelukkig zijn dan mensen zonder kinderen. Die laatste groep dus in het algemeen. Zo moeilijk is het niet ;)
Minder gelukkig toch? :D
Tap tap tap
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:36:14 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_194998637
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Minder gelukkig toch? :D
Inderdaad. Ik swipe altijd en soms kijk ik niet goed wat er uit komt :')
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:37:20 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194998652
Niets is altijd alleen maar leuk en een kind veranderd je leven.

Ik kan me prima voorstellen dat als het perongelijk is of je dacht dat het een roze wolk van 18 jaar lang zou worden het tegen kan vallen.
Of dat er omstandigheden zijn die het zwaarder maken (hormonen, huilbaby, problemen).
Dat er dan momenten zijn of geheel een gevoel van had ik dit maar niet gedaan.

Voor mezelf geld dat ik nooit spijt heb gehad van mijn keuze.
Maar ik heb er ook goed over nagedacht en ging er niet in met het idee dat alles alleen maar fantastisch zou zijn.

De kindertijd vond ik zeer prettig zelfs. Ging eigenlijk best wel makkelijk.
Tijdens de puberteit heb ik hem weleens achter het behang willen plakken.

S’ochtens vroeg (lees 11 uur) zijn kamer opendoen om te kokhalzen van de tiener zweetlucht, enorme puinhoop en dan dat irritante demonstratieve gedrag....
Taken die ze heel prima kunnen gewoon expres zo traag en onhandig mogelijk uitvoeren in de hoop dat je gefrustreerd raakt en het zelf maar doet.

Maar ook dat komt goed. Ze groeien er echt overheen.
Beetje humor erbij. Bakje (rustgevende) thee en laat hem maar kloten.
Dan duurt het maar langer dan nodig is. Vooral zorgen dat zijn probleem zijn probleem blijft.

Maar goed, niets is altijd alleen maar leuk.
Maar ik kan met zekerheid zeggen dat mijn leven leuker is door hem.
Ik ben blij dat hij er is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:37:53 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_194998663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Denk je niet eens dat je je gevoel misschien wel wegdrukt? Is het niet beter om schrale uitzichtloze sletjes te neuken in plaats van elke dag tegen dezelfde vrouw aan te kijken en dat kindergejengel te moeten aanhoren? Kun je niet beter lekker geld aan jezelf uitgeven dan aan die dure kinderen? En wie zegt dat het fout is om egoïstisch of rigide te zijn? Ik heb het gevoel dat je jezelf bewust een beetje voor de gek houdt en volgens mij geldt dat voor alle mensen met kinderen wel. Anders red je het niet.
Nee, dit is puur het projecteren van je eigen gevoel op een ander, wat je nu aan het doen bent. Jij voelt het een, een marsenal voelt het ander. Dat wil niet zeggen dat marsenal zichzelf voor de gek houdt natuurlijk. Want dan zou hij dat evengoed van jou kunnen zeggen.
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:39:01 #24
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194998678
quote:

[..]

Dat is ook niet te meten.
Want hoe je leven anders was gelopen weet je niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194998702
Oh Nee
pi_194998721
Voordeel is dat je later iemand hebt om je kont te wassen en boodschappen voor je te doen en dat je een bekend gezicht ziet janken als je dood gaat, mits je niet verregaand dement bent dan.

Nadeel = flubberkut.
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:43:01 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_194998728
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:42 schreef UitStraling het volgende:
Voordeel is dat je later iemand hebt om je kont te wassen en boodschappen voor je te doen en dat je een bekend gezicht ziet janken als je dood gaat, mits je niet verregaand dement bent dan.

Nadeel = flubberkut.
Dat laatste is ook onzin _O-
disclaimer
pi_194998754
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat laatste is ook onzin _O-
Ik ken werkelijk geen enkel vrouwenlichaam dat er beter en mooier van is geworden :)
pi_194998760
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:37 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee, dit is puur het projecteren van je eigen gevoel op een ander, wat je nu aan het doen bent. Jij voelt het een, een marsenal voelt het ander. Dat wil niet zeggen dat marsenal zichzelf voor de gek houdt natuurlijk. Want dan zou hij dat evengoed van jou kunnen zeggen.
Nou, nee, ik maak dat op uit zijn post. Dat hij af en toe paniekaanvallen heeft en zich afvraagt waar hij aan begonnen is. Dat hij tijd nodig heeft om van een kind te gaan houden (en houden van betekent bepaald niet dat je geen spijt hebt). En stiekem denkt hij ook nog wel eens aan al die schrale sletten die hij had kunnen neuken.

Zelf krijg ik ook paniekaanvallen als ik aan kinderen denk. Ik krijg haast een allergische reactie van kinderen. Dus ik denk niet dat ik daar gevoel wegdruk. Ik respecteer juist mijn gevoel en heb besloten dat ik voor nu in elk geval geen kinderen wil. (Want mijn gevoel kan in de toekomst best veranderen, je weet het nooit)
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:45:33 #30
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194998763
quote:

[..]

Egoïstisch en rigide kan je ook prima zijn met kinderen.
Dat is iets wat in jou als persoon zit, of niet.

En geld uitgeven doe je toch wel, is het niet aan kinderen, dan is het wel aan andere dingen.

Alles wat de moeite waard is kost een zekere investering.
Het is aan jou om te bepalen wat voor jou de moeite waard is.
Wil jij investeren in die ene vrouw en een gezin, of wil je investeren in zoals jij het zegt uitzichtloze sletjes scoren?
In beide gevallen levert het wat op en kost het wat.
De vraag is niet wat is algemeen beter, maar de vraag is waar wil jij moeite in steken.

Beide is ok. Beide hebben kosten en baten.
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:46:18 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_194998771
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Ik ken werkelijk geen enkel vrouwenlichaam dat er beter en mooier van is geworden :)
Wellicht, maar een flubberkut is bullshit.
disclaimer
pi_194998785
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:

Zie hier een voorbeeld van de absoluut misplaatste arrogantie van mensen met kinderen ( :') ) tov mensen zonder kinderen.
pi_194998792
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:46 schreef SQ het volgende:

[..]

Wellicht, maar een flubberkut is bullshit.
Dat is wat iemand met een flubberkut zou zeggen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:50:03 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_194998800
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:48 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Zie hier een voorbeeld van de absoluut misplaatste arrogantie van mensen met kinderen ( :') ) tov mensen zonder kinderen.
Ah oké, dus dat mag alleen maar de andere kant op. Helder.
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:50:32 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_194998806
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:49 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Tuurlijk. Een echte ervaringsdeskundige, ik hoor het al!
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:51:11 #36
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194998817
Waarom verbaasd het je dat je die topics meer kan vinden? Als mensen ergens mee zitten dan beginnen ze er over. Iemand die gelukkig is met zijn of haar gezin zoekt geen medestanders dus opent geen topic om te melden dat ze gelukkig zijn.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_194998821
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:48 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen :') Ook dat je met kinderen flexibeler bent. Valt ook wel mee.
Tap tap tap
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:51:59 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_194998831
Overigens, als het alleen maar lelijk moddergooien wordt zit hier binnen vijf minuten een slotje op hoor. Want het lijkt wel of dit soort discussies alleen maar met gesneer en gebitch gevoerd kunnen worden.
disclaimer
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:52:48 #39
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194998848
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Ah oké, dus dat mag alleen maar de andere kant op. Helder.
Arrogantie hoeft van beide kanten niet :{ Maar zeggen dat mensen zonder kinderen minder altruïstisch zijn slaat natuurlijk nergens op.
pi_194998872
Het enige nadeel van een kind, vind ik dat je niet altijd even spontaan uit eten kunt gaan of een terrasje pakken. Ook vakanties zijn behoorlijk anders met een kind dat nog niet kan lopen, overal moet je een kinderwagen mee slepen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_194998878
quote:

[..]

Ik denk het eigenlijk niet, maar ook al druk ik en andere ouders heus soms wel eens wat negatieve gevoelens weg, dat is maar goed ook, want het leven is nu eenmaal zo dat ik kinderen heb, en hun integriteit en welzijn is belangrijker dan het toelaten van mijn eigen gezeur. Daar is gewoon geen ruimte voor, dat hoort bij volwassen worden, bij het hebben van die verantwoordelijkheid. Een grote kerel zijn. :P

Ik vind niet per se dat er iets meteen mis is met egoistisch of rigide zijn, maar ik ben blij dat ik zelf een andere kant op ben gegroeid. Wat anderen doen en voelen moeten zij weten natuurlijk. Maar als je mij om drie uur 's nachts uit bed haalt om een jankend kind te troosten die wakker is geworden omdat een ander kind huilend in de eigen kots ontwaakte, dan ben ik blij dat ik daar niet meer van gefrustreerd raak, en dat mijn vermoeidheid de volgende dag mijn humeur niet beinvloedt. Als ik kindloos was gebleven, had ik zulke groei niet meegemaakt, daar ben ik eigenlijk trots op, dat ik een geduldiger en evenwichtiger persoon ben geworden.
-nee-
pi_194998907
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Arrogantie hoeft van beide kanten niet :{ Maar zeggen dat mensen zonder kinderen minder altruïstisch zijn slaat natuurlijk nergens op.
Dat zeg ik ook niet echt, ik zeg dat het voor mezelf die kant wel heeft ontwikkelt, en dat was echt minder geweest als ik nooit kinderen had gehad. En ik zie het gewoon in mijn omgeving dat daar verschillen ontstaan, maar eerlijk gezegd heb ik er geen waardeoordeel over.
-nee-
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:57:53 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194998923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:49 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Andersom is iets wat iemand die wat lesjes biologie gemist zou hebben zou zeggen.
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:00:11 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194998949
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen :') Ook dat je met kinderen flexibeler bent. Valt ook wel mee.
Klopt hoor.

Met of zonderen kinderen maakt niet zoveel uit.

Heb echt niet het idee dat ik zo’n beter mens ben geworden omdat ik moeder ben.
Zonder was ik ook wel verder gekomen op andere manieren.
Dat is gewoon vrij normaal en gaat over persoonlijke groei.
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:02:05 #45
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194998977
quote:

[..]

Je hebt wel een erg verknipt beeld van mensen die er voor kiezen om vader of moeder te worden zeg. Of je trollt of je hebt flinke bindingsangst.

Ik kan nog zo geïrriteerd zijn, zodra mijn kind duf omhoog kijkt vanuit bed en begint te lachen ben ik dat al weer vergeten.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:14:38 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194999143
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:54 schreef Ronald het volgende:
Het enige nadeel van een kind, vind ik dat je niet altijd even spontaan uit eten kunt gaan of een terrasje pakken. Ook vakanties zijn behoorlijk anders met een kind dat nog niet kan lopen, overal moet je een kinderwagen mee slepen.
Dat is ook maar een beperkte tijd zo.
Ze zitten gelukkig niet 18 jaar in die kinderwagen.

En een beetje slim zijn met de kinderwagen helpt veel😋

Zeker als je in de periode zit dat ze beginnen te lopen, maar nog niet ver kunnen.
De kinderwagen waar een wiegje en maxicosie op kon was vrij lomp en zwaar.
Een zeer simpel en licht zitplaatsje voor als het moest werkte toen beter.
Was veel minder gesleep en gedoe.

Het hangt natuurlijk af van wat je graag doet.
Ik vond het heerlijk om bv naar Zweden te gaan. Overnachting onderweg, de reis ook in de vakantie betrekken.
Zwemmen, varen, wandelen, leuke avonden bij een kampvuur.
Daar past een kind erg goed bij.

Wil je feesten en beesten dan past een kind daar niet zo best bij.
De hele dag van winkel naar winkel is ook minder met een kind. Om maar twee voorbeelden te noemen, er zijn er natuurlijk meer.

Niets mis met dat soort dingen willen, maar dat maakt het verschil of je moet offeren of een verrijking hebt.
pi_194999196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is ook maar een beperkte tijd zo.
Ze zitten gelukkig niet 18 jaar in die kinderwagen.

En een beetje slim zijn met de kinderwagen helpt veel😋

Zeker als je in de periode zit dat ze beginnen te lopen, maar nog niet ver kunnen.
De kinderwagen waar een wiegje en maxicosie op kon was vrij lomp en zwaar.
Een zeer simpel en licht zitplaatsje voor als het moest werkte toen beter.
Was veel minder gesleep en gedoe.

Het hangt natuurlijk af van wat je graag doet.
Ik vond het heerlijk om bv naar Zweden te gaan. Overnachting onderweg, de reis ook in de vakantie betrekken.
Zwemmen, varen, wandelen, leuke avonden bij een kampvuur.
Daar past een kind erg goed bij.

Wil je feesten en beesten dan past een kind daar niet zo best bij.
De hele dag van winkel naar winkel is ook minder met een kind. Om maar twee voorbeelden te noemen, er zijn er natuurlijk meer.

Niets mis met dat soort dingen willen, maar dat maakt het verschil of je moet offeren of een verrijking hebt.
Ik heb ook een prima vakantie gehad met mijn zoontje, we zijn mede vanwege Corona een beetje dichtbij gebleven in Duitsland. Ook heerlijk kunnen zwemmen, met zo'n zwemband hij vond het prachtig. En verder 's avonds lekker bij de bungalow gebleven, wat ook best relaxed was.
٩๏̯͡๏)۶
pi_194999252
Ik ken maar weinig mensen die genieten van het ouderschap, ja eentje en dat is mijn nichtje maar dat is zelf een leuk mens met een bohemien muzikanten leven en die heeft ook superleuke kinderen, de andere 19 kinderen die ik ken zijn werkelijk geen kut aan en die ouders al helemaal niet meer en die waren ook echt wel leuk en wild, die zie je wegkwijnen van bloeiende kamerplant naar cactus :')
  vrijdag 11 september 2020 @ 11:23:59 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_194999317
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:20 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die genieten van het ouderschap, ja eentje en dat is mijn nichtje maar dat is zelf een leuk mens met een bohemien muzikanten leven en die heeft ook superleuke kinderen, de andere 19 kinderen die ik ken zijn werkelijk geen kut aan en die ouders al helemaal niet meer en die waren ook echt wel leuk en wild, die zie je wegkwijnen van bloeiende kamerplant naar cactus :')
Ervaren ze dat zelf ook zo?
disclaimer
pi_194999329
Ik baal eigenlijk alleen van m'n kinderen als ik op vakantie ben; Rustig een boek lezen of een nachtclub induiken is verleden tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')