ALs je ouders er ook zo over gedacht zouden hebben , dan bestond jij nu niet en hadden we dit topic moeten missen. VOor het voortbestaan van FOK! is het essentieel dat je je voortplant!quote:Op vrijdag 11 september 2020 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
Zelf wil ik momenteel absoluut geen kinderen. Lijkt me echt een nachtmerrie!
Vaak wordt het ouderschap door mensen voorgespiegeld als het mooiste ter wereld. Ik ging eens googlen of dat echt klopt en kwam redelijk veel sites tegen waarop mensen opbiechten spijt te hebben van hun kinderen. Sommigen noemen het de grootste fout van hun leven, anderen zouden hun kinderen wegdoen als het nog kon.
Wie heeft er hier wel eens spijt van het ouderschap? Wilde je dat je er nooit aan begonnen was? Hoe sla je je er toch doorheen?
Wel raar om tien jaar kindvrijheid te meten, want wanneer begin je?quote:Op vrijdag 11 september 2020 09:57 schreef Underdoggy het volgende:
Er is ook onderzoek hiernaar gedaan. In het kort - mensen met en zonder kinderen zijn even gelukkig - echter, de eerste 10 jaar zijn mensen met kinderen meetbaar minder gelukkig dan mensen zonder kinderen - in de jaren daarna draait dat om.
Ik was een ongelukje. Mijn biologische vader is er dan ook zsm vandoor gegaan. En als ik niet had bestaan, had ik daar ook niet om kunnen treuren. Was echt niet erg geweest.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:18 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
ALs je ouders er ook zo over gedacht zouden hebben , dan bestond jij nu niet en hadden we dit topic moeten missen. VOor het voortbestaan van FOK! is het essentieel dat je je voortplant!
Dit is een hele scherpe vraag. Misschien wanneer je als stel besluit geen kinderen te krijgen?quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wel raar om tien jaar kindvrijheid te meten, want wanneer begin je?
In dezelfde leeftijdscategorieen en demografie als de ouders die onderzocht worden, denk ikquote:Op vrijdag 11 september 2020 10:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar dat is vaak een beslissing die je al heel jong maakt in je eentje (ik wist het als tiener al) of waar je nooit echt een vast besluit over hebt gemaakt maar wat altijd gewoon vaststond, of een beslissing die je op latere leeftijd samen maakt, als je al halverwege de 30/begin 40 bent. Of het is iets wat erin sluipt.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:27 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Dit is een hele scherpe vraag. Misschien wanneer je als stel besluit geen kinderen te krijgen?
Ja, tussen de 16 en de 55?quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
In dezelfde leeftijdscategorieen en demografie als de ouders die onderzocht worden, denk ik
Denk je niet eens dat je je gevoel misschien wel wegdrukt? Is het niet beter om schrale uitzichtloze sletjes te neuken in plaats van elke dag tegen dezelfde vrouw aan te kijken en dat kindergejengel te moeten aanhoren? Kun je niet beter lekker geld aan jezelf uitgeven dan aan die dure kinderen? En wie zegt dat het fout is om egoïstisch of rigide te zijn? Ik heb het gevoel dat je jezelf bewust een beetje voor de gek houdt en volgens mij geldt dat voor alle mensen met kinderen wel. Anders red je het niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:
Soms verlang ik wel eens terug naar tijden dat ik wat meer controle had over hoe ik mijn dagen indeel, de nachtrust die jarenlang verstoord wordt is ook niet bepaald iets waar ik blij mee ben, maar spijt, nee.
Bij iedere keer dat mijn vrouw zwanger werd heb ik wel fases gehad dat ik zoiets had van 'fuck fuck fuckity fuckfuckfuck stomme lul waar begin je nou aan' en het duurde ook wel een week of wat na iedere geboorte voordat ik het kind wat minder als indringer ging zien. Sommige mensen houden van hun kind zodra het een uit drie vochtige cellen bestaat, ik moet zelf er eerst een tijdje voor gezorgd hebben, en het hebben leren kennen. Dan ken ik stiekem wel momenten van twijfel, maar die verdwijnen vanzelf.
Als ik nooit kinderen had genomen had ik een stuk eenvoudiger en zorgelozer geleefd. Had ik ook vaker high kunnen zijn, wat ik wel eens mis. Maar dan was mijn vrouw niet bij me gebleven, en lag ik waarschijnlijk nog steeds van die schrale uitzichtloze sletjes te naaien.
Tevens zou ik materialistischer en oppervlakkiger leven, kinderen gevem absoluut perspectief in het leven, een groter doel. Zonder kinderen was ik echt minder gegroeid als mens, daar ben ik me wel bewust van. Zonder kinderen was ik absoluut egoistischer en minder flexibel geweest.
Ik zie dat ook bij vrienden die kindloos blijven, al dan niet bewust, deze kunnen veel minder goed offers brengen dan ouders, het hebben van kinderen ontwikkelt ook wel je altruistische kant.
Ik zou nooit spijt hebben. Soms verlang ik naar een simpeler bestaan met minder verantwoordelijkheid, maar dat is het dan wel.
Minder gelukkig toch?quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:33 schreef SQ het volgende:
Ik denk dat bedoeld wordt dat mensen met kinderen in de eerste 10 jaar dat ze kinderen hebben mondt gelukkig zijn dan mensen zonder kinderen. Die laatste groep dus in het algemeen. Zo moeilijk is het niet
Nee, dit is puur het projecteren van je eigen gevoel op een ander, wat je nu aan het doen bent. Jij voelt het een, een marsenal voelt het ander. Dat wil niet zeggen dat marsenal zichzelf voor de gek houdt natuurlijk. Want dan zou hij dat evengoed van jou kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Denk je niet eens dat je je gevoel misschien wel wegdrukt? Is het niet beter om schrale uitzichtloze sletjes te neuken in plaats van elke dag tegen dezelfde vrouw aan te kijken en dat kindergejengel te moeten aanhoren? Kun je niet beter lekker geld aan jezelf uitgeven dan aan die dure kinderen? En wie zegt dat het fout is om egoïstisch of rigide te zijn? Ik heb het gevoel dat je jezelf bewust een beetje voor de gek houdt en volgens mij geldt dat voor alle mensen met kinderen wel. Anders red je het niet.
Dat is ook niet te meten.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat laatste is ook onzinquote:Op vrijdag 11 september 2020 10:42 schreef UitStraling het volgende:
Voordeel is dat je later iemand hebt om je kont te wassen en boodschappen voor je te doen en dat je een bekend gezicht ziet janken als je dood gaat, mits je niet verregaand dement bent dan.
Nadeel = flubberkut.
Nou, nee, ik maak dat op uit zijn post. Dat hij af en toe paniekaanvallen heeft en zich afvraagt waar hij aan begonnen is. Dat hij tijd nodig heeft om van een kind te gaan houden (en houden van betekent bepaald niet dat je geen spijt hebt). En stiekem denkt hij ook nog wel eens aan al die schrale sletten die hij had kunnen neuken.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dit is puur het projecteren van je eigen gevoel op een ander, wat je nu aan het doen bent. Jij voelt het een, een marsenal voelt het ander. Dat wil niet zeggen dat marsenal zichzelf voor de gek houdt natuurlijk. Want dan zou hij dat evengoed van jou kunnen zeggen.
Egoïstisch en rigide kan je ook prima zijn met kinderen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Denk je niet eens dat je je gevoel misschien wel wegdrukt? Is het niet beter om schrale uitzichtloze sletjes te neuken in plaats van elke dag tegen dezelfde vrouw aan te kijken en dat kindergejengel te moeten aanhoren? Kun je niet beter lekker geld aan jezelf uitgeven dan aan die dure kinderen? En wie zegt dat het fout is om egoïstisch of rigide te zijn? Ik heb het gevoel dat je jezelf bewust een beetje voor de gek houdt en volgens mij geldt dat voor alle mensen met kinderen wel. Anders red je het niet.
Wellicht, maar een flubberkut is bullshit.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ken werkelijk geen enkel vrouwenlichaam dat er beter en mooier van is geworden
Zie hier een voorbeeld van de absoluut misplaatste arrogantie van mensen met kinderen (quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:05 schreef Marsenal het volgende:
Ik zie dat ook bij vrienden die kindloos blijven, al dan niet bewust, deze kunnen veel minder goed offers brengen dan ouders, het hebben van kinderen ontwikkelt ook wel je altruistische kant.
Dat is wat iemand met een flubberkut zou zeggen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Wellicht, maar een flubberkut is bullshit.
Ah oké, dus dat mag alleen maar de andere kant op. Helder.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zie hier een voorbeeld van de absoluut misplaatste arrogantie van mensen met kinderen () tov mensen zonder kinderen.
Tuurlijk. Een echte ervaringsdeskundige, ik hoor het al!quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:49 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat is wat iemand met een flubberkut zou zeggen.
Ik wilde het niet zeggenquote:Op vrijdag 11 september 2020 10:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zie hier een voorbeeld van de absoluut misplaatste arrogantie van mensen met kinderen () tov mensen zonder kinderen.
Arrogantie hoeft van beide kanten nietquote:Op vrijdag 11 september 2020 10:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ah oké, dus dat mag alleen maar de andere kant op. Helder.
Ik denk het eigenlijk niet, maar ook al druk ik en andere ouders heus soms wel eens wat negatieve gevoelens weg, dat is maar goed ook, want het leven is nu eenmaal zo dat ik kinderen heb, en hun integriteit en welzijn is belangrijker dan het toelaten van mijn eigen gezeur. Daar is gewoon geen ruimte voor, dat hoort bij volwassen worden, bij het hebben van die verantwoordelijkheid. Een grote kerel zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet echt, ik zeg dat het voor mezelf die kant wel heeft ontwikkelt, en dat was echt minder geweest als ik nooit kinderen had gehad. En ik zie het gewoon in mijn omgeving dat daar verschillen ontstaan, maar eerlijk gezegd heb ik er geen waardeoordeel over.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Arrogantie hoeft van beide kanten nietMaar zeggen dat mensen zonder kinderen minder altruïstisch zijn slaat natuurlijk nergens op.
Andersom is iets wat iemand die wat lesjes biologie gemist zou hebben zou zeggen.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:49 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Dat is wat iemand met een flubberkut zou zeggen.
Klopt hoor.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wilde het niet zeggenOok dat je met kinderen flexibeler bent. Valt ook wel mee.
Je hebt wel een erg verknipt beeld van mensen die er voor kiezen om vader of moeder te worden zeg. Of je trollt of je hebt flinke bindingsangst.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat is ook maar een beperkte tijd zo.quote:Op vrijdag 11 september 2020 10:54 schreef Ronald het volgende:
Het enige nadeel van een kind, vind ik dat je niet altijd even spontaan uit eten kunt gaan of een terrasje pakken. Ook vakanties zijn behoorlijk anders met een kind dat nog niet kan lopen, overal moet je een kinderwagen mee slepen.
Ik heb ook een prima vakantie gehad met mijn zoontje, we zijn mede vanwege Corona een beetje dichtbij gebleven in Duitsland. Ook heerlijk kunnen zwemmen, met zo'n zwemband hij vond het prachtig. En verder 's avonds lekker bij de bungalow gebleven, wat ook best relaxed was.quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat is ook maar een beperkte tijd zo.
Ze zitten gelukkig niet 18 jaar in die kinderwagen.
En een beetje slim zijn met de kinderwagen helpt veel😋
Zeker als je in de periode zit dat ze beginnen te lopen, maar nog niet ver kunnen.
De kinderwagen waar een wiegje en maxicosie op kon was vrij lomp en zwaar.
Een zeer simpel en licht zitplaatsje voor als het moest werkte toen beter.
Was veel minder gesleep en gedoe.
Het hangt natuurlijk af van wat je graag doet.
Ik vond het heerlijk om bv naar Zweden te gaan. Overnachting onderweg, de reis ook in de vakantie betrekken.
Zwemmen, varen, wandelen, leuke avonden bij een kampvuur.
Daar past een kind erg goed bij.
Wil je feesten en beesten dan past een kind daar niet zo best bij.
De hele dag van winkel naar winkel is ook minder met een kind. Om maar twee voorbeelden te noemen, er zijn er natuurlijk meer.
Niets mis met dat soort dingen willen, maar dat maakt het verschil of je moet offeren of een verrijking hebt.
Ervaren ze dat zelf ook zo?quote:Op vrijdag 11 september 2020 11:20 schreef UitStraling het volgende:
Ik ken maar weinig mensen die genieten van het ouderschap, ja eentje en dat is mijn nichtje maar dat is zelf een leuk mens met een bohemien muzikanten leven en die heeft ook superleuke kinderen, de andere 19 kinderen die ik ken zijn werkelijk geen kut aan en die ouders al helemaal niet meer en die waren ook echt wel leuk en wild, die zie je wegkwijnen van bloeiende kamerplant naar cactus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |