Nee, maar als jij je bijvoorbeeld ergert aan ouders die hun kinderen in verkleedkleren naar school laten gaan terwijl het geen carnaval of ander feest is, dan voelt de OUD'er die dat doet zich wel aangesproken natuurlijk.quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Je hoeft ze toch niet met naam en toenaam te mentionen. Gewoon lekker high level en beetje luchtig houden.
Ach, zo heb ik ook een hele lijst van andere ouders.. maar ja..quote:Op donderdag 12 januari 2023 07:47 schreef SQ het volgende:
Lego op kleur sorteren zit dan wel weer in mijn "wat vind je irritant aan andere ouders" hoek![]()
![]()
Klopt, de truc is dan ook vooral om je niet heel erg aangesproken te voelenquote:Op donderdag 12 januari 2023 08:32 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, maar als jij je bijvoorbeeld ergert aan ouders die hun kinderen in verkleedkleren naar school laten gaan terwijl het geen carnaval of ander feest is, dan voelt de OUD'er die dat doet zich wel aangesproken natuurlijk.
Ja, datquote:Op donderdag 12 januari 2023 09:42 schreef Budabuddumbam het volgende:
Haha omg ja, ik weet alles van iedereen en hun moeder en ik heb de meeste nog nooit gezien.
Maar ik weet met hoeveel jongens chantal heeft gezoend in de vakantie, dat gijs nu rookt etc etc.
Ik vind het echt knap hoeveel ze kan vertellen in een uur.
Deze twee. 100%quote:Op donderdag 12 januari 2023 07:41 schreef LeSage het volgende:
Grootste ergernissen op dit moment:
- oudste is standaard boos. Kun je daarna nog proberen om gezellig en blij te zijn, maar in eerste instantie begin je gewoon met boos reageren![]()
- dat ze elkaar niet kunnen luchten of zien, maar wel dag nacht samen willen zijn. Onze bank is een 2,5 zits, maar je mķet samen in dezelfde hoek zitten en daar zeiken dat je te weinig plek hebt.
- daaraan verbonden: alles is een wedstrijd. ‘Hij heeft meer/beter/anders….’
- alle naschoolse activiteiten waarvoor ik chauffeur dan wel begeleider ben: zwemmen, afspreken, slagwerken, kapper…
De oudste wil altijd ook precies vertellen wat hij bijvoorbeeld bij de game Zelda allemaal heeft gedaan, gevonden, verslagen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat
En het interesseert me echt zo ontzettend weinigMaar goed, je wordt toch geacht geinteresseerd te luisteren, he?
Herkenbaar, alleen dan Minecraftquote:Op donderdag 12 januari 2023 09:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De oudste wil altijd ook precies vertellen wat hij bijvoorbeeld bij de game Zelda allemaal heeft gedaan, gevonden, verslagen.
Dat gaat toch helemaal niet om hun broer, maar om het naar beneden mogen en een excuus hebben. Bedtijd uitstellen voor gevorderden.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deze twee. 100%. Elkaar gewoon niet met rust kunnen laten, continu bekvechten, maar ‘s avonds wel nog een keer naar beneden lopen omdat ze hun broer(tje) nog geen knuffel hebben gegeven
. Schiet mij maar lek.
Dat valt reuze mee, de oudste gaat tegenwoordig namelijk vaak als eerste naar boven om naar bed te gaan. VRIJWILLIGquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:10 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Dat gaat toch helemaal niet om hun broer, maar om het naar beneden mogen en een excuus hebben. Bedtijd uitstellen voor gevorderden.
Mijne doet dit inmiddels ook maar die heeft een soort missie om zo veel mogelijk te lezen in bed, dus hoe minder heibel je schopt, hoe meer leestijd je hebt. Ideaalquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, de oudste gaat tegenwoordig namelijk vaak als eerste naar boven om naar bed te gaan. VRIJWILLIG“Ik ga wel als eerste tandenpoetsen, ik ben een beetje moe.”
De eerste keer vroeg ik me af wat er met mijn kind gebeurd was.
Ik zou willen dat mijn zoon Minecraft speelde, dan kon ik dat samen met hem doen, maar hij interesseert zich alleen in meuk als Fortnite en Call Of Duty en zo lolquote:
quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee, de oudste gaat tegenwoordig namelijk vaak als eerste naar boven om naar bed te gaan. VRIJWILLIG“Ik ga wel als eerste tandenpoetsen, ik ben een beetje moe.”
De eerste keer vroeg ik me af wat er met mijn kind gebeurd was.
Brawlstarsquote:
Wij hebben tegenwoordig een maximum. Per avondeten mag iedereen 1 ding over minecraft vertellen. Anders wordt er de hele tijd tegen ons (niet met ons) gepraat over minecraft.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De oudste wil altijd ook precies vertellen wat hij bijvoorbeeld bij de game Zelda allemaal heeft gedaan, gevonden, verslagen.
Mijn dochter is doorgaans alleszins redelijk, hoor, maar dan nog zitten er minder leuke kanten aan.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de struggles bij mijn kinderen als relatief acht.
Ik heb een vriendin met een dochter die echt niet te hendelen is. Heeft ook mogelijk ADHD wat ze nu aan het uitzoeken zijn. Dat zet me altijd wel weer met beide benen op de grond.
Nee, eerst moet je het beneden zo lang mogelijk rekken. Dan honderd dingen doen bij het omkleden, over Minecraft praten tíjdens het tandenpoetsen en dan klagen dat je maar zo kort mag lezen in bedquote:Op donderdag 12 januari 2023 10:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Mijne doet dit inmiddels ook maar die heeft een soort missie om zo veel mogelijk te lezen in bed, dus hoe minder heibel je schopt, hoe meer leestijd je hebt. Ideaal
Ik waardeer het wel dat ze vertellen over school. Ondanks dat het niet heel interessante informatie is dat kind X af werd gehaald door z'n oma, wie er precies afwezig waren op school, etc.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat
En het interesseert me echt zo ontzettend weinigMaar goed, je wordt toch geacht geinteresseerd te luisteren, he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |